Het hier eerder gemelde probleem over apps waarvan de playstore zegt dat ze niet compatible zijn, is een GAPPS probleem. Heb het eerder met wat andere toestellen gehad. Alleen de juiste GAPPS flashen is dan de oplossing. (Of een nieuwe ROM inclusief GAPPS natuurlijk...)
Thanks voor het proberen! Clock app is versie 3.0.0 en zou dit moeten ondersteunen.eYaTed schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:08:
Op mijn Oppo werkt de pre warning ook.... nee echt serieus ...
[...]
Net even getest, blijkt te werken. Hij geeft aankomend alarm aan maar je kan die sluiten als het alarm binnen 29 min max zou afgaan.
Vanaf 30 minuten ga je rechtsreeks naar de klok.
Werkt met Jiayu launcher en Nova launcher : https://youtu.be/Z138YWPCGjA
Bekijk je het eens? Anders eens kijken of de klok niet vervangen is door een eigen versie in die ROM.
Edit: Normaal gezien zou dat tot 2u voor dat het alarm afgaat mogelijk zijn om die te sluiten. Ik kijk of ik de settings terugvind.
Heb het zojuist zelf nogmaals geprobeerd, even teruggeswitcht naar Trebuchet launcher.
Daar werkte het inderdaad precies zoals ik gewend ben, een notificatie vooraf.
Nu teruggeswitcht naar Nova, lijkt het ook te werken.
We gaan het morgenochtend meemaken! (tenzij

probeer ook twrp erop te krijgen maar dat lukt niet zo goed.
Bij mijn oude Xiaomi moest ik flashen en dan niet rebooten maar battery eruit .
Hoe gaat dit bij de S3
Hoe gaat dit bij de S3
Ik wou maar zeggen dat het perfect kan werken met NiLS en Nova ...eYaTed schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:08:
Op mijn Oppo werkt de pre warning ook.... nee echt serieus ...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Dat kan gewoon met flashify (uit de playstore).hlubach schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:55:
probeer ook twrp erop te krijgen maar dat lukt niet zo goed.
Hoe gaat dit bij de S3
De twrp img kun je van needrom.com halen.
Staat er nu op , met Mobile Uncle bleef het hangen op CmwASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:04:
[...]
Dat kan gewoon met flashify (uit de playstore).
De twrp img kun je van needrom.com halen.
Een beetje browsen met dolphin browser doet niet alleen de browser maar ook het hele systeem vastlopen.
Iemand anders daar ook last van?
Een enkele pagina, bijvoorbeeld de inlogpagina van tweakers, laadt helemaal niet.
Een enkele pagina, bijvoorbeeld de inlogpagina van tweakers, laadt helemaal niet.
Hier ook maar gelijk Chrome Beta op geramd, werkt perfect!ASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:58:
Een beetje browsen met dolphin browser doet niet alleen de browser maar ook het hele systeem vastlopen.
Begrijp ik daaruit dat dolfin bij jou ook niet werkt en dat het dus device specific is?maurits82 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:16:
[...]
Hier ook maar gelijk Chrome Beta op geramd, werkt perfect!
Ik had het met Firefox, die liep continu vast. Firefox beta werkt bij mij probleemloos.
(Dolphin niet geprobeerd)
(Dolphin niet geprobeerd)
Ik herinner me dat hij de eerste 10sec dat ik hem opende, hij me niet beviel.ASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:23:
[...]
Begrijp ik daaruit dat dolfin bij jou ook niet werkt en dat het dus device specific is?
http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/
We komen dichter en dichter bij de echte updateThis is the FIRST official Lollipop Version for the JIAYU S3 (2GB RAM).
MANY BUGS ARE POSSIBLE but feel free for testing and please post all Bugs in the comment or write a PM.
Only when the developer know about the bugs it is possible to fix them.
So please don't cry if not all is running
You have to Flash this ROM via Computer (FlashTool).
The Original Post you can find here: http://bbs.ejiayu.com
The Screenshots are from bbs.ejiayu.com
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 28-05-2015 14:14 ]
Weinig behulpzame post van je in dat geval, reageer dan niet op mijn vraag.maurits82 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:36:
[...]
Ik herinner me dat hij de eerste 10sec dat ik hem opende, hij me niet beviel.
Iemand anders ervaring met het wel of niet stabiel lopen van dolphin browser?
Hij kon geen pagina's openen ... betere beantwoording van je vraag??ASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:45:
[...]
Weinig behulpzame post van je in dat geval, reageer dan niet op mijn vraag.
Iemand anders ervaring met het wel of niet stabiel lopen van dolphin browser?

Dat is een stuk duidelijker, bedankt.
Onder "niet bevallen" versta ik wat anders dan crashen/vastlopen.
Onder "niet bevallen" versta ik wat anders dan crashen/vastlopen.
Niet nodig , maar misschien wel handig.Als ik de backcover bekijk lijkt het erop of hierin een Nfc geplaats kan worden.
Nu weet ik niet of de NFC los verkocht wordt of dat je een andere cover zou moeten kopen.
Misschien dat een van de schrijvers hier , meer kan vertellen
Nu weet ik niet of de NFC los verkocht wordt of dat je een andere cover zou moeten kopen.
De 3GB versie zit dit in de cover verwerkt ja. De 2GB versie heeft de zelfde cover maar geen contactpuntjes op deze plek zitten.hlubach schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:22:
Niet nodig , maar misschien wel handig.Als ik de backcover bekijk lijkt het erop of hierin een Nfc geplaats kan worden.
Overzetten van de ene naar de andere cover is wel mogelijk door middel van een föhn de NFC sticker warm te maken en voorzichtig om te zetten naar de andere cover.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Dus in principe zou er een losse nfc chip in geplaatst kunnen wordenRobertowNL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:25:
[...]
De 3GB versie zit dit in de cover verwerkt ja. De 2GB versie heeft de zelfde cover maar geen contactpuntjes op deze plek zitten.
Overzetten van de ene naar de andere cover is wel mogelijk door middel van een föhn de NFC sticker warm te maken en voorzichtig om te zetten naar de andere cover.
De contactpuntjes zitten niet op de printplaat. Een losse tag achterin kan altijd natuurlijk maar dat heeft niet de zelfde uitwerking.hlubach schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:43:
[...]
Dus in principe zou er een losse nfc chip in geplaatst kunnen worden![]()
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
NFC lijkt bij mij niet te werken.
(ja, het zit er wel op en ja, het staat aan)
Moet de functionaliteit hetzelfde zijn als bijvoorbeeld op een nexus 5?
Of is het beperkt tot een soort betaalfunctie?
(ja, het zit er wel op en ja, het staat aan)
Moet de functionaliteit hetzelfde zijn als bijvoorbeeld op een nexus 5?
Of is het beperkt tot een soort betaalfunctie?
Elke NFC tag zou moeten werken, zoals de OV chipkaart.
Dan is het stuk.
Of kan het evt. aan de rom liggen?
Edit: hoor je ook iets in de statusbalk te zien wanneer je NFC aanzet?
Of kan het evt. aan de rom liggen?
Edit: hoor je ook iets in de statusbalk te zien wanneer je NFC aanzet?
[ Voor 39% gewijzigd door ASW1 op 28-05-2015 16:18 ]
Nee, je ziet niets in de statusbalk
Zojuist even getest met een 'papieren' OV kaart. Met de app van NXP is deze prima te scannen.Sponz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:13:
Elke NFC tag zou moeten werken, zoals de OV chipkaart.
Is het al iemand gelukt deze op de Jiayu S3 te zetten?Iemand AOSP al geprobeerd?
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ja , geinstalleerd en daarna 5 x maal een upgrade binnen gehaald. Werkt snelASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:34:
Iemand AOSP al geprobeerd?
Eh ja ik.mobstaa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:45:
[...]
Is het al iemand gelukt deze op de Jiayu S3 te zetten?
2 minuten geleden...
Vraag me af wat de ervaringen zijn.
Heb je een linkje naar AOSP voor de Jiayu S3SW?Eh ja ik.
2 minuten geleden...
Vraag me af wat de ervaringen zijn.
Ben ontzettend nieuwsgierig:)
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Dolphin doet het bij mij prima. 2GB versie en nog de 0205-ROM.ASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:58:
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Het zal wel iets met de ROM zijn want ik zit nu in AOSP en nu doet dolphin browser het prima.Hyp Hyper schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:11:
[...]
Dolphin doet het bij mij prima. 2GB versie en nog de 0205-ROM.
Wat een primeur. Mijn telefoon is 4 dagen geleden verzonden met singapore air en nu al in Nederland 
Ben erg benieuwd, vooral na de positieve feedback hier.
Ben erg benieuwd, vooral na de positieve feedback hier.
Ik begrijp nu wat je bedoeld, zojuist de updates uitgevoerd tot 1,4.hlubach schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:47:
[...]
Ja , geinstalleerd en daarna 5 x maal een upgrade binnen gehaald. Werkt snel
1,5 is niet beschikbaar via OTA?
En geen NFC beschikbaar zie ik?
1.5 nfc toegevoegd - -Añadido NFCASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:51:
[...]
Ik begrijp nu wat je bedoeld, zojuist de updates uitgevoerd tot 1,4.
1,5 is niet beschikbaar via OTA?
En geen NFC beschikbaar zie ik?
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=986460
Staat op needrom.commobstaa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:55:
[...]
Heb je een linkje naar AOSP voor de Jiayu S3SW?
Ben ontzettend nieuwsgierig:)
Ik heb sinds vandaag deze melding ook. Mijn rom is S3SW 20150314-141844. Heb echter nooit vreemde apps op de telefoon gehan en ook geen problemen met de onbekende bronnen. Eset Mobile security en Trustgo vinden geen besmetting.koenie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:56:
Een tijdje geleden, net als anderen ontdekt dat er allerlei vreemde apps werden geinstalleerd op mijn S3. Ook "onbekende bronnen" gaat automatisch aan. Na handmatig alle vreemde apps te hebben verwijderd AnitMalware bytes gedraaid en niets meer gevonden. Ik ging er daarom vanuit dat het probleem was verholpen. Sindsdien (op het automatisch aangaan van onbekende bronnen na) ook geen issues meer ondervonden.
Vandaag echter heeft AntiMalware bytes malware (Android/Trojan.Dropper.Age) gevonden in /system/app/FWUpgrade.apk (een system APK notabene). Ik gebruik de S3W 20150325-102656 rom en dit is een over the air update van rom 3 van NeedRom.
Is dit nu een false positive? of is de autoupdate functie inderdaad geinfecteerd. Hebben anderen dit ook?
Iemand enig idee wat er aan de hand is.
Weet iemand hoe ik met de S3SW een printscreen kan maken? Heb volgens mij zo ongeveer alle combinaties geprobeerd...
Edit:
Nevermind, got it: Volume down + Power button.
Edit:
Nevermind, got it: Volume down + Power button.
[ Voor 20% gewijzigd door mobstaa op 28-05-2015 21:58 ]
Na een paar uurtjes spelen ben ik nu toch wel gecharmeerd van de AOSP rom.
In combinatie met xposed+gravity box kom je een heel eind met aanpassen aan je persoonlijke voorkeuren.
Alleen nu bedenken wat ik ga doen met niet-werkende NFC.
Terugsturen naar geekbuying is ook weer zowat, maar NFC wil ik wel hebben.
Gebruik een NFC-tag in de autohouder om automatisch gps+flitswaarschuwingen aan te zetten.
In combinatie met xposed+gravity box kom je een heel eind met aanpassen aan je persoonlijke voorkeuren.
Gebruik een NFC-tag in de autohouder om automatisch gps+flitswaarschuwingen aan te zetten.
Da's dan weer jammer ja, maar je moet er wat voor overhebben.Momus schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:47:
Wel lastig dat ie elke post dubbel verstuurt...
Ik heb nu overigens ook softkeys voor de navigatie.(lollipop icons indien gewenst)
Dacht eerst dat het niet werkte, maar na een keertje extra herstarten stonden ze er ineens.
[ Voor 11% gewijzigd door ASW1 op 28-05-2015 23:28 ]
Ik had ook een waarschuwing voor dezelfde APK, heb het zekere voor het onzekere genomen en het bestand verwijderd. Een OTA update kon ik toch al niet meer doen doordat ik eerder al andere verdachte apk's heb verwijderd. Ik zit op versie S3SW 20150213-171816, gekocht bij aliexpress waar de verkoper er volgens mij zelf een internationale rom op heeft gezet.koenie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:56:
Vandaag echter heeft AntiMalware bytes malware (Android/Trojan.Dropper.Age) gevonden in /system/app/FWUpgrade.apk (een system APK notabene). Ik gebruik de S3W 20150325-102656 rom en dit is een over the air update van rom 3 van NeedRom.
Is dit nu een false positive? of is de autoupdate functie inderdaad geinfecteerd. Hebben anderen dit ook?
Prepare for unforeseen consequences
Hoe heb je de apk verwijderd, via Malwarebytes lukt mij dat niet.glrfndl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:22:
[...]
Ik had ook een waarschuwing voor dezelfde APK, heb het zekere voor het onzekere genomen en het bestand verwijderd. Een OTA update kon ik toch al niet meer doen doordat ik eerder al andere verdachte apk's heb verwijderd. Ik zit op versie S3SW 20150213-171816, gekocht bij aliexpress waar de verkoper er volgens mij zelf een internationale rom op heeft gezet.
Ik geloof met root browser, moet je wel bij settings->security->superuser aanvinken. Kan ook zijn dat ik het met titanium backup heb gedaan.celica2001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:22:
[...]
Hoe heb je de apk verwijderd, via Malwarebytes lukt mij dat niet.
Ga ik zo even uitproberen, maar eerst naat de tandarts.
Ik had ze toen verwijderd met Titanium.celica2001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:22:
[...]
Hoe heb je de apk verwijderd, via Malwarebytes lukt mij dat niet.
Heb gisteren nog een foto gezien van de 3 GB versie, op de telefoon zitten dan twee contactpuntjes., op de 2 GB niet maar daar zitten wel twee gaatjes , als je daar dus twee pinnetjes in zou doen zou een 3 GB cover dus kunnen werken , c,q een losse nfc voor de S3, heb ik het idee.RobertowNL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:25:
[...]
De 3GB versie zit dit in de cover verwerkt ja. De 2GB versie heeft de zelfde cover maar geen contactpuntjes op deze plek zitten.
Misschien iets voor een Tweaker
Via Titanium lukt niet, via Mobileuncle Tools wel gelukt.
Wie heeft er een handleiding?
Hoe kan ik een Back Up maken?
Hoe kan ik hem met mijn PC verbinden zodat hij herkend wordt?
Dapper om met zo weinig kennis je mobiel in China te halen...Majwe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:12:
Dapper of gewoon naiveMomus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:28:
[...]
Dapper om met zo weinig kennis je mobiel in China te halen...

Wat je op de achterkant ziet is een read/write antenne: http://s23.postimg.org/cns6vozor/IMG_20150529_084631.jpghlubach schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:49:
[...]
Heb gisteren nog een foto gezien van de 3 GB versie, op de telefoon zitten dan twee contactpuntjes., op de 2 GB niet maar daar zitten wel twee gaatjes , als je daar dus twee pinnetjes in zou doen zou een 3 GB cover dus kunnen werken , c,q een losse nfc voor de S3, heb ik het idee.
Misschien iets voor een Tweaker
Die is aangesloten aan 2 contactpunten, dat aangesloten zijn aan de chip http://wenku.baidu.com/vi...4b35eefd3453.html?re=view.
Je hebt antenne nodig, chip en dan moet je nog driver en software hebben.
Dit zorgt ervoor dat het toestel een actieve NFC toestel is.
Als je er een losse tag zou plakken op de achterkant, dan heb je een passief NFC toestel. Je zou dan je tag moeten instellen met de bluetooth informatie van je toestel en zou dan enkel gebruikt worden om informatie tussen 2 toestellen te delen.
Eerlijk gezegd, koop rechtstreeks een 3Gb versie met NFC, voor dat prijsverschil.
Momus schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:47:
Wel lastig dat ie elke post dubbel verstuurt...
Het is enorm irritant. Heb je toevallig een bepaalde status/quota te houden dat je elke dag een nietszeggende post toevoegt (btw niet enkel in dit topic)?Momus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:28:
[...]
Dapper om met zo weinig kennis je mobiel in China te halen...
Ervaringen; discussies, info over de Jiayu S3 en mensen helpen, daar draait het hier om.
Iedereen moet leren, je hebt jezelf toch ook niet leren fietsen, zwemmen, autorijden, ...?
**edit op aanvraag**
Serieus....
Wat staat er nu op je systeem? Normaal gezien staat er al een recovery in.Majwe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:12:
Voor jou kan je best de Jiayu es app installeren: Google Play: Jiayu
Ga naar downloads, download twrp 2.8 recovery
Dan tools and roms, device tools, install recovery, recoverys downloaded, selecteer je recovery, install recovery.
Reboot in recovery, backup, kies wat je wilt backuppen en je ziet dat dat naar de sd kaart gaat. swipe to back up.
Zijn nog andere functionaliteiten dat zichzelf uitwijzen.
PC? Welke versie? Ging hier automatisch op Win7 pro.
Sorry voor het ongemak man. Persoonlijk vind ik jouw post dan weer irritant. Iemand die moet vragen hoe je een backup maakt, gaat er natuurlijk nooit uitkomen met jouw uitleg over Recovery en meer van dat soort zaken.eYaTed schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:15:
[...]
[...]
Het is enorm irritant. Heb je toevallig een bepaalde status/quota te houden dat je elke dag een nietszeggende post toevoegt (btw niet enkel in dit topic)?
Ervaringen; discussies, info over de Jiayu S3 en mensen helpen, daar draait het hier om.
Iedereen moet leren, je hebt jezelf toch ook niet leren fietsen, zwemmen, autorijden, ...?
Serieus....
[...]
Wat staat er nu op je systeem? Normaal gezien staat er al een recovery in.
Voor jou kan je best de Jiayu es app installeren: Google Play: Jiayu
Ga naar downloads, download twrp 2.8 recovery
Dan tools and roms, device tools, install recovery, recoverys downloaded, selecteer je recovery, install recovery.
Reboot in recovery, backup, kies wat je wilt backuppen en je ziet dat dat naar de sd kaart gaat. swipe to back up.
Zijn nog andere functionaliteiten dat zichzelf uitwijzen.
PC? Welke versie? Ging hier automatisch op Win7 pro.
Verder zie ik niet zo in wat mijn dingen buiten Tweakers hiermee te maken hebben, ik verzoek je dus ook dit soort zaken daar verder buiten te houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 29-05-2015 14:57 ]
Die zit in het doosje.Majwe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:12:
Met een custom recovery als TWRP of CMW.Majwe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:12:
Met een usb-kabel.Majwe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:12:
Aanpassing uitgevoerd op vraag. Je zal zelf de quote moeten aanpassen in jouw comment.
Verder verzoek ik je zelf de volgende linken nog eens door te nemen:
De regels voor dit forum
http://tweakers.net/info/over_tweakers/
Neem dat nog maar eens door.
Verder ook even nadenken over de geest van Tweakers.
Op 1 punt heb je dan misschien gelijk, die gebruiker had zelf al een paar zaken mogen opzoeken.
Maar dan verwijs je hem op een correcte manier naar de juiste plaats (En dit geldt voor alle topics...)
Tweakers is niet meer wat het geweest is...
De regels voor dit forum
Op 1 punt heb je dan misschien gelijk, die gebruiker had zelf al een paar zaken mogen opzoeken.
Maar dan verwijs je hem op een correcte manier naar de juiste plaats (En dit geldt voor alle topics...)
[ Voor 4% gewijzigd door eYaTed op 29-05-2015 14:57 ]
Het was niet eens grappig bedoeld, of wat dan ook. Wanneer je met dergelijke vragen komt, begrijp ik oprecht niet dat je een Chinees koopt. Ik zou niet weten waarom ik dat dan vervolgens niet mag opmerken.eYaTed schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:56:
Aanpassing uitgevoerd op vraag. Je zal zelf de quote moeten aanpassen in jouw comment.
De regels voor dit forum
Ik heb vanmiddag nog een medetweaker via een Teamviewer sessie geholpen de juiste firmware op zijn Ecoo te krijgen, dus wat dat betreft...
Woohoo.. telefoon binnen!
Test 1: op samsung lader met meter er op, kijken hoe snel hij (wil/kan) laden. Lader is 2A. Laadstroom opgenomen door phone: 1.02A (bij 5.40V, wat hoog is, maar normaal voor 2A laders voor tablets). Jammer dat hij niet harder kan/wil laden. Volledig leeg = minimaal 3 uur laden.
Test1b: met meegeleverde lader. Spanning 5.25V en nog steeds 1.02A laden (ook met scherm aan totaal max 1A).
Test 2: vergelijking gorilla glas met mijn oude samsung S2 en punt vijl er op. Ik krijg bij beide er geen kras in, maar ik wil ook weer niet zo hard drukken dat ik zeker weet dat er een kras in komt. Misschien heb ik later meer moed. Overigens heb ik er nog los een screenprotector en gehard glas bij ziten. Weet nog niet of ik ze ga gebruiken.
Test 3: welke FW heb ik eigenlijk? S3S 20150411-154516. hmm.. had s3sw verwacht. OTA update staat klaar. Heb wel engels en android (AOSP) keyboard. Toch maar S3SW geinstalleerd. Ik kan niet zonder Google (ai).
Wie heeft er apart gehard glas besteld? Bij mij zat er een screenprotector en iets wat voor gehard glas zou moeten doorgaan, maar dit laatste is duidelijk ook plastic, maar dan net iets dikker dan de screenprotector.
iemand die dit apart besteld heeft? Is dat echt glas of toch plastic?
Test 1: op samsung lader met meter er op, kijken hoe snel hij (wil/kan) laden. Lader is 2A. Laadstroom opgenomen door phone: 1.02A (bij 5.40V, wat hoog is, maar normaal voor 2A laders voor tablets). Jammer dat hij niet harder kan/wil laden. Volledig leeg = minimaal 3 uur laden.
Test1b: met meegeleverde lader. Spanning 5.25V en nog steeds 1.02A laden (ook met scherm aan totaal max 1A).
Test 2: vergelijking gorilla glas met mijn oude samsung S2 en punt vijl er op. Ik krijg bij beide er geen kras in, maar ik wil ook weer niet zo hard drukken dat ik zeker weet dat er een kras in komt. Misschien heb ik later meer moed. Overigens heb ik er nog los een screenprotector en gehard glas bij ziten. Weet nog niet of ik ze ga gebruiken.
Test 3: welke FW heb ik eigenlijk? S3S 20150411-154516. hmm.. had s3sw verwacht. OTA update staat klaar. Heb wel engels en android (AOSP) keyboard. Toch maar S3SW geinstalleerd. Ik kan niet zonder Google (ai).
Wie heeft er apart gehard glas besteld? Bij mij zat er een screenprotector en iets wat voor gehard glas zou moeten doorgaan, maar dit laatste is duidelijk ook plastic, maar dan net iets dikker dan de screenprotector.
iemand die dit apart besteld heeft? Is dat echt glas of toch plastic?
[ Voor 21% gewijzigd door Dr.Roelski op 29-05-2015 18:49 ]
Zojuist Aosp 1.5 rechtstreeks erop gezet, dus zonder te updaten van 1.1 naar 1.5. NFC werkt maar bij een test met de nfc tag, zegt het toestel 'unsupported tag'.ASW1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:44:
Nu terug S3S erop en herkent de tag onmiddelijk en kan deze herschrijven.
Bedankt voor je ervaring.eYaTed schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:54:
[...]
Zojuist Aosp 1.5 rechtstreeks erop gezet, dus zonder te updaten van 1.1 naar 1.5. NFC werkt maar bij een test met de nfc tag, zegt het toestel 'unsupported tag'.
Nu terug S3S erop en herkent de tag onmiddelijk en kan deze herschrijven.
Bij mij doet NFC echter helemaal niets, in geen van de 3 rom's die ik tot nog toe geprobeerd heb.
Zit er sterk over te denken hem naar Geekbuying terug te sturen hoewel ik weinig zin heb wekenlang op een nieuwe te gaan wachten.
NFC tester wat zegt dat? You have... En enabled?ASW1 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:00:
[...]
Bedankt voor je ervaring.
Bij mij doet NFC echter helemaal niets, in geen van de 3 rom's die ik tot nog toe geprobeerd heb.
Zit er sterk over te denken hem naar Geekbuying terug te sturen hoewel ik weinig zin heb wekenlang op een nieuwe te gaan wachten.
Volgens mij wat er op de cover plakt is gewoon een antenne.
Antenne testen: http://youtu.be/GoMzaE9x2VM
Andere cover proberen?
Zo mijn Jiayu S3 is ook binnen
NFC ook even gelijk geprobeerd en dat werkt prima.
Een paar posts gelezen las ik dat iemand nfc tags in zijn auto heeft voor flitsmeister + gps, erg handig. Ga ik ook halen. Alleen nog even nfc tags en goede screen protector halen - welke raden jullie aan?
Een paar posts gelezen las ik dat iemand nfc tags in zijn auto heeft voor flitsmeister + gps, erg handig. Ga ik ook halen. Alleen nog even nfc tags en goede screen protector halen - welke raden jullie aan?
Die heb ik erbij direct besteld (andere leverancier). Ik vind m erg plastikerig, maar heb net youtube zitten kijken en blijkbaar hoort dat zo. Zo maar eens erop gooien en kijken of hij echt zo plastic aanvoelt. Vind glas altijd het lekkerst aanvoelen met swypen, maar misschien valt het mee.Momus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:06:
De tempered glass protector van Jiayu zelf. Volgens mij bij Geekbuying te koop.
Verwijderd
Ik heb hem ook. Voelt absoluut niet plastic aan als hij erop zit. Prima protector.Dr.Roelski schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:17:
[...]
Die heb ik erbij direct besteld (andere leverancier). Ik vind m erg plastikerig, maar heb net youtube zitten kijken en blijkbaar hoort dat zo. Zo maar eens erop gooien en kijken of hij echt zo plastic aanvoelt. Vind glas altijd het lekkerst aanvoelen met swypen, maar misschien valt het mee.
NFC tester zegt dat er NFC is, antenne is een loop (gemeten).eYaTed schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:45:
[...]
NFC tester wat zegt dat? You have... En enabled?
Volgens mij wat er op de cover plakt is gewoon een antenne.
Antenne testen: http://youtu.be/GoMzaE9x2VM
Andere cover proberen?
Zou niet weten waar ik een andere cover vandaan zou moeten halen. Of heeft er iemand hier eentje te leen zodat ik kan proberen of het aan de antenne ligt?
Reageer behulpzaam of niet. Nutteloze reactie. Zijn recht om een chinees te kopen, ook al heeft hij daar niet zoveel verstand van. USB kabel (kinderachtige lolbroek).Momus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:59:
[...]
Het was niet eens grappig bedoeld, of wat dan ook. Wanneer je met dergelijke vragen komt, begrijp ik oprecht niet dat je een Chinees koopt. Ik zou niet weten waarom ik dat dan vervolgens niet mag opmerken.
Ik heb vanmiddag nog een medetweaker via een Teamviewer sessie geholpen de juiste firmware op zijn Ecoo te krijgen, dus wat dat betreft...
De vragen van de user waren wel erg helpdeskachtig. Maar inderdaad. Beter gewoon niet reageren dan op deze manier.bangsat schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:40:
[...]
Reageer behulpzaam of niet. Nutteloze reactie. Zijn recht om een chinees te kopen, ook al heeft hij daar niet zoveel verstand van. USB kabel (kinderachtige lolbroek).
Ook is het niet zo dat een Chinaphone zonder te gaan flashen onwerkbaar is. Dat komt wel eens voor, maar doorgaans, en vooral bij de betere merken, werken ze gewoon goed genoeg uit de doos.
Dus roepen dat je zonder kennis van flashen etc. niet zo'n telefoon moet durven kopen is imo onzin. Ook zijn er zat mensen (zelfs vrouwen
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Gisteren er op gedaan, en ik moet eerlijk zeggen: totaal geen plastic gevoel. Ik ben zeer aangenaam verrast! Werkt perfect.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:00:
[...]
Ik heb hem ook. Voelt absoluut niet plastic aan als hij erop zit. Prima protector.
S3 Adv wit, met S3SW fw. Als ik NFC aan zet zegt NTC Tools: Approach a NFC Tag. Tags die in mn portemonnee zitten die werken:ASW1 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:41:
[...]
NFC tester zegt dat er NFC is, antenne is een loop (gemeten).
Zou niet weten waar ik een andere cover vandaan zou moeten halen. Of heeft er iemand hier eentje te leen zodat ik kan proberen of het aan de antenne ligt?
- bedrijfspas (oude en nieuwe)
- Nederlandse ski vereniging (hmm.. meen me te herinneren dat je hem als skipas kan activeren)
- oude ski kaart die ik vergeten ben in te leveren
- Avalex pas (grofvuil)
- NS card
Maar: als ik back cover eraf haal herkend NFC Tools dit niet. Hij blijft doodleuk vragen om een tag! Kan dus zijn dat de backcover antenne toch niet goed contact maakt.
Ik kan niet zien wat er binnenin gebeurt wanneer de cover erop zit, maar die verende pinnetjes steken een aardig stukje uit, en ik zie hun afdruk ook op de goede plaats op de contactpunten van de antenne staan.Dr.Roelski schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:
Kan dus zijn dat de backcover antenne toch niet goed contact maakt.
Dus dat moet haast wel goed zitten.
Ik heb net nog eens de multimeter gepakt, en met het deksel eraf op de pinnetjes gemeten met NFC uiteraard aan en het scherm aan. Ik meet geen enkele spanning, kan iemand anders dat ook eens proberen?
Nee, meet zo ook niets.
Bedankt voor het proberen.RobertowNL schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:58:
Nee, meet zo ook niets.
Morgenochtend maar eens met geekbuying chatten over de defecte NFC en wat zij eraan kunnen/willen doen.
Heb weinig zin eigenlijk om toestel terug te sturen en dat zij pas een ander versturen als ze mijn pakje hebben.
Want dan ben ik minimaal een maand verder voordat ik een ander toestel heb.
edit: overigens nog een heel andere vraag; kan het notificatieledje alleen maar rood schijnen of ook andere kleuren?
[ Voor 11% gewijzigd door ASW1 op 31-05-2015 21:39 ]
Een reflash hielp niet? Tja dan durf ik het ook niet te zeggen.ASW1 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:27:
[...]
Bedankt voor het proberen.
Morgenochtend maar eens met geekbuying chatten over de defecte NFC en wat zij eraan kunnen/willen doen.
Heb weinig zin eigenlijk om toestel terug te sturen en dat zij pas een ander versturen als ze mijn pakje hebben.
edit: overigens nog een heel andere vraag; kan het notificatieledje alleen maar rood schijnen of ook andere kleuren?
nofi led doet alleen groen en rood (helaas)
Verwijderd
Had je nou de 2GB (met zelf geknutsel) of de 3GB?ASW1 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:27:
[...]
Bedankt voor het proberen.
De 3Gb.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:22:
[...]
Had je nou de 2GB (met zelf geknutsel) of de 3GB?
De 2Gb zit toch helemaal geen NFC op?
Verwijderd
Klopt, maar ook op de huidige 3GB varianten niet meer. (Volgens mijn leverancier althans)
Heb ik eerder al melding van gemaakt.
Iemand zojuist een NL Alert gehad op de S3? Ik niet. (Vodafone)
Volgens mij mist er iets in de software. Volgens http://www.nl-alert.nl/in...rken/?type=overig_android moet er een optie "Noodwaarschuwingen" zijn op de telefoon; deze kan ik helemaal niet vinden.
Was op m'n Jiayu G4 wel werkend.
Volgens mij mist er iets in de software. Volgens http://www.nl-alert.nl/in...rken/?type=overig_android moet er een optie "Noodwaarschuwingen" zijn op de telefoon; deze kan ik helemaal niet vinden.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Maar dan zou het toch ook niet in de software moeten zitten?Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Klopt, maar ook op de huidige 3GB varianten niet meer. (Volgens mijn leverancier althans)
En contactpuntjes en antenne zijn bij mij aanwezig etc...
Ik heb ook niets ontvangen (KPN 4G), en ook bij mij mist er een menu-item in de instellingen.Gwannoes schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:08:
Iemand zojuist een NL Alert gehad op de S3? Ik niet.
Zover ik heb ''gelezen'' op de site en het forum van Jiayu is dat alleen bij de nieuwe (kleruren) covers geen NFC antenne aanwezig is. Met een NFC cover zou het nog steeds moeten werken (maar Google translate is niet ideaal).Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Heb ik eerder al melding van gemaakt.
Niets gekregen gelukkig.Gwannoes schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:08:
In m'n nexus kon ik het gelukkig ook uitzetten. Op de huawei niet, en die ging geloof ik 5x af in 10 minuten, wat een ongein is dat.
eYaTed schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:08:
Net even getest, blijkt te werken. Hij geeft aankomend alarm aan maar je kan die sluiten als het alarm binnen 29 min max zou afgaan.
Vanaf 30 minuten ga je rechtsreeks naar de klok.
Werkt met Jiayu launcher en Nova launcher : https://youtu.be/Z138YWPCGjA
Bekijk je het eens? Anders eens kijken of de klok niet vervangen is door een eigen versie in die ROM.
Edit: Normaal gezien zou dat tot 2u voor dat het alarm afgaat mogelijk zijn om die te sluiten. Ik kijk of ik de settings terugvind.
Het werkt, een beetje...Buzz-01 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Thanks voor het proberen! Clock app is versie 3.0.0 en zou dit moeten ondersteunen.
Heb het zojuist zelf nogmaals geprobeerd, even teruggeswitcht naar Trebuchet launcher.
Daar werkte het inderdaad precies zoals ik gewend ben, een notificatie vooraf.
Nu teruggeswitcht naar Nova, lijkt het ook te werken.
We gaan het morgenochtend meemaken! (tenzij)

Wanneer ik een alarm instel dat binnen een uur moet af gaan, krijg ik direct de pre-warning.
Stel ik een alarm in voor over twee uur of later, dan gebeurt er niets.
Geen pre-warning binnen het uur voor het alarm, gewoon het alarm dat exact op het ingestelde tijdstip af gaat.
@eYaTed: Krijg jij wel de pre-warning als je een alarm meer dan 2 uur vooruit instelt?
Haha ja, het zal je allicht een hoop overlast opgeleverd hebben...ASW1 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:18:
[...]
Niets gekregen gelukkig.
In m'n nexus kon ik het gelukkig ook uitzetten. Op de huawei niet, en die ging geloof ik 5x af in 10 minuten, wat een ongein is dat.

Dat valt wel mee, maar ik heb er geen behoefte aan.Momus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:29:
[...]
het zal je allicht een hoop overlast opgeleverd hebben...
Verwijderd
Als ik tijd heb zal ik eens testen. Heb zwarte MET NFC achterkant.RobertowNL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:15:
[...]
Zover ik heb ''gelezen'' op de site en het forum van Jiayu is dat alleen bij de nieuwe (kleruren) covers geen NFC antenne aanwezig is. Met een NFC cover zou het nog steeds moeten werken (maar Google translate is niet ideaal).
Rommetje build S3W 20150325-102656 geïnstalleerd.
Op zich niks mis mee , maar als ik op de homepage swipe krijg ik de mediaplayer en nogmaals swipe de camera.
Hoe kan ik die verwijdere, of camera weg en op de pagina van de mediaplayer een andere die ik fijner vindt poweramp
Ik kan natuurlijk er een andere launcher opzetten
Op zich niks mis mee , maar als ik op de homepage swipe krijg ik de mediaplayer en nogmaals swipe de camera.
Hoe kan ik die verwijdere, of camera weg en op de pagina van de mediaplayer een andere die ik fijner vindt poweramp
Je kunt toch gewoon je vinger even laten rusten op het icoon en dan krijg je de remove optie te zien.hlubach schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:10:
Rommetje build S3W 20150325-102656 geïnstalleerd.
Neen, in het add widget menu kan je de music widget en camera widget uitvinken. duurde bij mij ook evenASW1 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:46:
[...]
Je kunt toch gewoon je vinger even laten rusten op het icoon en dan krijg je de remove optie te zien.
Ah ja dat was het.dekoter schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:02:
[...]
Neen, in het add widget menu kan je de music widget en camera widget uitvinken. duurde bij mij ook even
Zit inmiddels op een ander rommetje zonder dat rommeltje.
Welke , heb nu er 5 geprobeerdASW1 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:08:
[...]
Ah ja dat was het.
Zit inmiddels op een ander rommetje zonder dat rommeltje.
MG
Jiayu S3
Flymeos
Cooee
Pureaosp
Lewa
Deze bevalt het meest en is zo te zien ook het snelste, de MG was ook wel aardig.
En heb nu inderdaad de musicplayer uitgeschakeld , je kijkt er gewoon overheen
Voor degene die het nog niet weten er is een app meegeleverd van jiayu die thema's heet.
Ik heb mijn thema net aangepast naar StarTreks en dat ziet er zoveel mooier uit.
Ik heb mijn thema net aangepast naar StarTreks en dat ziet er zoveel mooier uit.
AOSP, i.c.m. Xposed/gravitybox kan ik alle tweaks uitvoeren die ik wil, incl. softkeys met recents en menu.hlubach schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:11:
[...]
Welke , heb nu er 5 geprobeerd
MG
Jiayu S3
Flymeos
Cooee
Pureaosp
Lewa

Kan je die themes van jiayu gewoon herstellen als je een nieuwe rom (zoals mg) installeert?hlubach schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:11:
[...]
Welke , heb nu er 5 geprobeerd
MG
Jiayu S3
Flymeos
Cooee
Pureaosp
Lewa
Deze bevalt het meest en is zo te zien ook het snelste, de MG was ook wel aardig.
En heb nu inderdaad de musicplayer uitgeschakeld , je kijkt er gewoon overheen
![]()
Ja hoor, gewoon ontvangen! Wel eerst de juiste kanalen aangemaakt in de cell broadcast instellingen. (919 en 4371) Op de website van NL alert is dit terug te vinden.Gwannoes schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:08:
Ging ook bij mij prima, is dus alleen handwerk met instellenPH68 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:29:
[...]
Ja hoor, gewoon ontvangen! Wel eerst de juiste kanalen aangemaakt in de cell broadcast instellingen. (919 en 4371) Op de website van NL alert is dit terug te vinden.
PH68 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:29:
[...]
Ja hoor, gewoon ontvangen! Wel eerst de juiste kanalen aangemaakt in de cell broadcast instellingen. (919 en 4371) Op de website van NL alert is dit terug te vinden.
Welk model (2GB of 3GB) en welke firmware draaien jullie dan? Want op mijn telefoon kan ik heel die instelling niet vinden. Kunnen jullie even aangeven waar die instelling te vinden is?joop99 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:07:
[...]
Ging ook bij mij prima, is dus alleen handwerk met instellen
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Ik heb het 3GB model met de ROM versie 20150314-141844Gwannoes schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:50:
[...]
[...]
Welk model (2GB of 3GB) en welke firmware draaien jullie dan? Want op mijn telefoon kan ik heel die instelling niet vinden. Kunnen jullie even aangeven waar die instelling te vinden is?
Ga naar de 'berichten app' kies 'instellingen' , 'Algemeen', 'Cell broadcast', 'Instellingen mobiele uitzending...' voeg dan de kanalen 919 en 4371 toe.
Ik weet dat hier een paar enkelingen zijn die Google Cardboard gebruiken met hun S3, maar kunnen jullie even wat ervaringen delen? Volgens deze post op XDA zijn er toch heel wat problemen met deze telefoon en Cardboard en moet je heel wat workarounds gebruiken om het toch te kunnen gebruiken. Ook zou de gyroscoop te gevoelig zijn waardoor het niet echt lekker werkt.
Voor mij zou dit een reden zijn om verder te zoeken naar een andere telefoon, alleen vrees ik dat er weinig China phones zijn die wel goed met Cardboard werken, aangezien ze zowat allemaal dezelfde chipset gebruiken.
Voor mij zou dit een reden zijn om verder te zoeken naar een andere telefoon, alleen vrees ik dat er weinig China phones zijn die wel goed met Cardboard werken, aangezien ze zowat allemaal dezelfde chipset gebruiken.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.