Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 16:01
Toch weer en vraagje met betrekking tot De Nl versie .
Bij het typen verschijnt het Nederlandstalige toetsenbord , helaas ontbreekt dus het woordenboek .
Hoe krijg ik dat hierop of ik moet weer Touchpal erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gewoon Swiftkey erop zetten vanuit de store. Wat mij betreft het prettigste toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
PH68 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:49:
[...]
Ik heb het 3GB model met de ROM versie 20150314-141844

Ga naar de 'berichten app' kies 'instellingen' , 'Algemeen', 'Cell broadcast', 'Instellingen mobiele uitzending...' voeg dan de kanalen 919 en 4371 toe.
Dank voor de tip, heb de kanalen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
[...]

Ga naar de 'berichten app' kies 'instellingen' , 'Algemeen', 'Cell broadcast', 'Instellingen mobiele uitzending...' voeg dan de kanalen 919 en 4371 toe.
Ik heb de 3GB versie met de SW firmware van maart (ben de exacte naam even kwijt. Instellingen zitten op de volgende plek:
  • SMS applicatie
  • menu
  • instellingen
  • algemeen
  • cell broadcast
  • kies de sim
  • zet cell broadcast aan
  • voeg onder instellingen de kanalen toe (919 en evt 4371)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

[...]

Bedankt, is nu gelukt. Ik heb Hangouts als SMS app, en daar kon ik het niet instellen. FF terug naar Berichten app, en dan kan je het wel instellen.
Ben benieuwd of het nog werkt als ik Hangouts weer als SMS app instel.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Largamelion schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:00:
Ik weet dat hier een paar enkelingen zijn die Google Cardboard gebruiken met hun S3, maar kunnen jullie even wat ervaringen delen? Volgens deze post op XDA zijn er toch heel wat problemen met deze telefoon en Cardboard en moet je heel wat workarounds gebruiken om het toch te kunnen gebruiken. Ook zou de gyroscoop te gevoelig zijn waardoor het niet echt lekker werkt.

Voor mij zou dit een reden zijn om verder te zoeken naar een andere telefoon, alleen vrees ik dat er weinig China phones zijn die wel goed met Cardboard werken, aangezien ze zowat allemaal dezelfde chipset gebruiken.
Zojuist de app geïnstalleerd en gekeken hoe het er zonder cardboard uitziet. Rollercoaster en vrse geprobeerd.
- beeld scrollt langzaam naar rechts.
- tilten gaat iets sneller in beeld dan in echt. Dit wordt wel weer gecorrigeerd.

Eerste is irritant. Geen idee of dat nog ergens te corrigeren of te calibreren is. Tweede is niet echt erg, maar viel me wel op. Verder wel rustig beeld.
Uiteraard moet je wel een cardboard kopen die geschikt is voor dit soort grote schermen. Tevens weet ik niet in hoeverre er gecompenseerd kan worden voor oogafstand. Als je ogen dichter bij elkaar staan dan de centers van beide beelden heb je waarschijnlijk een probleem, maar het zou kunnen dat de cardboards dit compenseren (iemand?!?!?).

Zat zelf te kijken naar de Ritech II (bijv http://nl.aliexpress.com/...e-6-Plus/32296731983.html), maar met dat langzaam verlopen van het beeld begin ik te twijfelen.
Hebben anderen ook dat beeld langzaam naar rechts verloopt?

// edit... ik ben niet de enige: https://www.youtube.com/watch?v=t45o5LzvdRA
// edit 2: met de app GPS Status & Toolbox een calibratie gedaan en het lijkt nu zo goed als weg te zijn. zie http://androidforums.com/...scope-calibration.476206/. Hmm... Morgen nog maar eens proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr.Roelski op 03-06-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Lucky0wn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:22:
Kreeg trouwens vandaag mijn Xiaomi Mini router binnen. Na er openwrt opgezet te hebben dacht ik even de wireless AC te testen. Helaas, al m'n apparaten vinden het 5 GHZ netwerk behalve mijn Jiayu. Nog een probleempje om te tackelen dus. Blijft toch Tweakers 8)
Stef, is dit jou nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 22:12
Ik heb nog een 3GB witte versie in de aanbieding voor de Chinese prijs, heb er €192,45 voor betaald.
Telefoon is uiteraard volledig onbeschadigd en voorzien van 3SW ROM (internationaal, incl. play store) en een tempered-glass screen protector (wat overigens de beste screen protector is die ik ooit gehad heb) + silicone case. Verder voorzien van originele verpakking en accesoires. Af te halen in Hindeloopen, Friesland, verzenden mag ook. Graag een PM bij interesse.

Heb er een dag mee gewerkt, telefoon is foutloos maar ik kan niet wennen aan android, ga terug naar m'n iPhone.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspersvensk op 03-06-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Na een dag was je erachter dat je er niet aan kon wennen?

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Zoiets went pas na een weekje ofzo, verwacht niet dat je na een dag al gewent bent ;)

Vorige week ook overstag gegaan en een S3 besteld, Gister ook de Ritech II VR bril er bij besteld die hier boven gepost werd.

We gaan eens zien, hier al aardig door het topic heen gelezen en volgens mij gaat dit een prima opvolger zijn voor mijn HTC One X die helaas gesneuveld is laatst

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18
jasperzweed schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:51:
Ik heb nog een 3GB witte versie in de aanbieding voor de Chinese prijs, heb er €192,45 voor betaald.
Telefoon is uiteraard volledig onbeschadigd en voorzien van 3SW ROM (internationaal, incl. play store) en een tempered-glass screen protector (wat overigens de beste screen protector is die ik ooit gehad heb) + silicone case. Verder voorzien van originele verpakking en accesoires. Af te halen in Hindeloopen, Friesland, verzenden mag ook. Graag een PM bij interesse.

Heb er een dag mee gewerkt, telefoon is foutloos maar ik kan niet wennen aan android, ga terug naar m'n iPhone.
Is het de full white of zwarte voorkant met witte achterkant? En zit er NFC op want ik lees op verschillende plaatsen dat de witte backcover geen NFC heeft?
GoldenBatt schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:59:
Zoiets went pas na een weekje ofzo, verwacht niet dat je na een dag al gewent bent ;)

Vorige week ook overstag gegaan en een S3 besteld, Gister ook de Ritech II VR bril er bij besteld die hier boven gepost werd.

We gaan eens zien, hier al aardig door het topic heen gelezen en volgens mij gaat dit een prima opvolger zijn voor mijn HTC One X die helaas gesneuveld is laatst
Nice, laat zeker weten hoe VR bevalt met de S3.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een s3 kopen. Echter wordt dit mijn eerste keer dat ik een telefoon importeer en twijfel dus nog een beetje. Ik lees dat veel mensen sleutelen aan de telefoon en dit heb ik nog nooit gedaan aan een telefoon. Is dit noodzakelijk of meer voor de fun? (Verwoord het misschien beetje raar, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel:P). Veel gelezen over de telefoon en ik ga hem waarschijnlijk dan bestellen bij: http://nl.aliexpress.com/.../1153179_32255381752.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:37:
Ik wil ook graag een s3 kopen. Echter wordt dit mijn eerste keer dat ik een telefoon importeer en twijfel dus nog een beetje. Ik lees dat veel mensen sleutelen aan de telefoon en dit heb ik nog nooit gedaan aan een telefoon. Is dit noodzakelijk of meer voor de fun? (Verwoord het misschien beetje raar, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel:P). Veel gelezen over de telefoon en ik ga hem waarschijnlijk dan bestellen bij: http://nl.aliexpress.com/.../1153179_32255381752.html
Hallo Joker,

Natuurlijk kan je knutselen aan de S3 en bij sommige versies is dit misschien ook wel nodig.
Ik heb echter ook een S3 gehaald en heb er tot dusver niks aan hoeven veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 07:54
Normaal gesproken zal een verkoper er de internationale ROM voor je opzetten inclusief playstore.
Maar het komt ook voor dat dat niet gebeurt, en dan moet je wel even pittig gaan klussen wanneer je zoiets nog nooit eerder hebt gedaan.
Ik denk dat het bij deze verkoper wel goed zit aangezien playstore expliciet genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:37:
Hier heb ik de mijne ook besteld. Werd in een week geleverd via DHL. Inderdaad even vragen om de internationale versie met play store.
Ik heb er tot nu toe niet aan hoeven klussen, alleen een andere launcher erop gezet omdat ik dat fijner vind. Standaard launcher is overigens ook gewoon prima.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Dr.Roelski schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:44:
[...]

Zojuist de app geïnstalleerd en gekeken hoe het er zonder cardboard uitziet. Rollercoaster en vrse geprobeerd.
- beeld scrollt langzaam naar rechts.
- tilten gaat iets sneller in beeld dan in echt. Dit wordt wel weer gecorrigeerd.

Eerste is irritant. Geen idee of dat nog ergens te corrigeren of te calibreren is. Tweede is niet echt erg, maar viel me wel op. Verder wel rustig beeld.
Uiteraard moet je wel een cardboard kopen die geschikt is voor dit soort grote schermen. Tevens weet ik niet in hoeverre er gecompenseerd kan worden voor oogafstand. Als je ogen dichter bij elkaar staan dan de centers van beide beelden heb je waarschijnlijk een probleem, maar het zou kunnen dat de cardboards dit compenseren (iemand?!?!?).

Zat zelf te kijken naar de Ritech II (bijv http://nl.aliexpress.com/...e-6-Plus/32296731983.html), maar met dat langzaam verlopen van het beeld begin ik te twijfelen.
Hebben anderen ook dat beeld langzaam naar rechts verloopt?

// edit... ik ben niet de enige: https://www.youtube.com/watch?v=t45o5LzvdRA
// edit 2: met de app GPS Status & Toolbox een calibratie gedaan en het lijkt nu zo goed als weg te zijn. zie http://androidforums.com/...scope-calibration.476206/. Hmm... Morgen nog maar eens proberen.
Goeie tip dat GPS S&T! Het langzaam wegdraaien naar links of rechts is bij mij ook het geval.
Inzake de lenzen wijder zetten in de cardboard, gewoon de lenzen iets in het karton drukken. Naar de buitenkant in mij geval. Door de korte afstand tov de ogen kun je prima de buitenrand van de lens missen. Of even crea zijn met karton en een mesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks heren! Van het weekend even bestellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Laatst online: 18-09 22:12
Largamelion schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:14:
[...]
Is het de full white of zwarte voorkant met witte achterkant? En zit er NFC op want ik lees op verschillende plaatsen dat de witte backcover geen NFC heeft?
Het is de full white versie, NFC werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken overigens alle apps gewoon? Ik gebruik vooral vaak Flitsmeister (veel onderweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zie net dat ik geen werkend kompas heb.
Zijn er mensen die eens kunnen testen of ze dat hebben, met een of andere simpele kompas app?
Volgens sommige specificaties moet hij wel een kompas hebben, anderen zie ik het niet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
edit-foutje

[ Voor 100% gewijzigd door ASW1 op 03-06-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:55:
Ik zie net dat ik geen werkend kompas heb.
Zijn er mensen die eens kunnen testen of ze dat hebben, met een of andere simpele kompas app?
Volgens sommige specificaties moet hij wel een kompas hebben, anderen zie ik het niet staan...
Ik heb het zojuist even voor je getest. Bij mij tikt deze netjes het juiste noorden aan.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Buzz-01 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:27:
[...]

@eYaTed: Krijg jij wel de pre-warning als je een alarm meer dan 2 uur vooruit instelt?
Excuses voor het late antwoord, was met verlof.

Neen, tot 2 uur.
Als ik een alarm instel krijg ik de notificatie en de mogelijkheid om "nu sluiten" te drukken tot max 2u in. Vanaf 2u1 niet meer.
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/94mnkz62t/Screenshot_2015_06_04_10_55_57.png

Quote:"
If you're running a device with Android 4.4 KitKat and set an alarm in the stock Clock app, you'll be in for a subtle little treat. Google's latest Clock app, which has received yet another facelift with a little more eye candy, now notifies you two hours ahead of when your alarm is set to go off, letting you dismiss it before you're startled by that alarm tone. The notification is silent and subtle, with the option to swipe it away, tap "dismiss now," or tap to enter the Clock app.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Wat gebeurt er bij jou als je bijv. om 12:00 je telefoon oppakt en instelt dat het alarm af moet gaan om 14:05.
Krijg je dan om 12:05 alsnog die notificatie, of niet?

Bij mij is het namelijk zo dat ik die notificatie alleen krijg als het alarm binnen 2 uur valt vanaf het moment dat ik de telefoon oppak en instel.
Stel ik hem bijvoorbeeld nu (11:18) in voor morgenochtend 7:00, dan krijg ik morgenochtend om 5:00 niet die notificatie, maar gaat wel om 7:00 het alarm netjes af.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oNnsPOr.png
Tijd om 20150602 als daily driver te gebruiken op mijn S3 advanced :)
Helaas alleen chinese TWRP beschikbaar die LP snapt :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn S3 is gisteren gevallen, nu is het display stuk en het touchscreen werkt ook niet meer. Iemand ervaring met het vervangen van het complete scherm?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Buzz-01 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:18:
Wat gebeurt er bij jou als je bijv. om 12:00 je telefoon oppakt en instelt dat het alarm af moet gaan om 14:05.
Krijg je dan om 12:05 alsnog die notificatie, of niet?

Bij mij is het namelijk zo dat ik die notificatie alleen krijg als het alarm binnen 2 uur valt vanaf het moment dat ik de telefoon oppak en instel.
Stel ik hem bijvoorbeeld nu (11:18) in voor morgenochtend 7:00, dan krijg ik morgenochtend om 5:00 niet die notificatie, maar gaat wel om 7:00 het alarm netjes af.
Hummm, er zit een bug in het systeem. Het werkt en dan ook weer niet 8)7
Gebruik eigenlijk geen alarm functie want heb een wake-up light. ;)

activering alarm 2u6 minuten vooruit om 16u18: http://s24.postimg.org/c6...t_2015_06_04_16_18_27.png
melding 16u26 over aankomend alarm 18u25: http://s24.postimg.org/f1...t_2015_06_04_16_27_16.png
nog eens activering 2u6 minuten vooruit om 16u45: http://s24.postimg.org/rv...t_2015_06_04_16_45_13.png
notificatie aankomend alarm pas om 17u43? http://s24.postimg.org/vq...t_2015_06_04_17_46_48.png
andere keren werkt het dan weer niet...

Zie wel dat er een foutrapport wordt gemaakt, dit enkel bij het activeren van het alarm, anders krijg ik geen fouten. Dus even de dumps (+3500 pagina's) maar doornemen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
glrfndl schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:38:
Mijn S3 is gisteren gevallen, nu is het display stuk en het touchscreen werkt ook niet meer. Iemand ervaring met het vervangen van het complete scherm?
Stuur een PM naar wolterious, hij heeft zijn scherm ook moeten vervangen.
wolterious in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Hard gevallen en had je een tempered glass protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Daar doet een screen protector niets aan af hoor

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
fvandenreek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:44:
Daar doet een screen protector niets aan af hoor
Een goede tempered glass protector kan zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Alleen als het toestel op het scherm valt, bij voorbeeld op een ongelijke ondergrond. Voor de rest zorgt de screen protector alleen voor het opvangen van de krassen van de deeltjes die normaal harder zijn als het schermglas.
Op het moment dat het toestel anders valt zal de behuizing de schok absorberen en op het moment dat de energie groot genoeg is en er nergens speling in het toestel zit zal dit leiden tot een breuk in het glas en mogelijk de digitizer.
Voor mij is het ongemak van een protector groter als het risico van krassen op het scherm, en ik moet zeggen dat ik bij mijn laatste 4 toestellen ook geen krassen heb gehad, gorrilla's grootste vijand blijft zand/mineralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Een slechte ook. 8)

Maar de werking lijkt me beperkt tot het geval dat hij plat op z'n scherm zou vallen, op de randen (wat meestal het geval zal zijn) heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
fvandenreek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:55:
Alleen als het toestel op het scherm valt, bij voorbeeld op een ongelijke ondergrond. Voor de rest zorgt de screen protector alleen voor het opvangen van de krassen van de deeltjes die normaal harder zijn als het schermglas.
Op het moment dat het toestel anders valt zal de behuizing de schok absorberen en op het moment dat de energie groot genoeg is en er nergens speling in het toestel zit zal dit leiden tot een breuk in het glas en mogelijk de digitizer.
Voor mij is het ongemak van een protector groter als het risico van krassen op het scherm, en ik moet zeggen dat ik bij mijn laatste 4 toestellen ook geen krassen heb gehad, gorrilla's grootste vijand blijft zand/mineralen.
Dus doet een tempered glass protector er wel iets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
eYaTed schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:25:
[...]

Hummm, er zit een bug in het systeem. Het werkt en dan ook weer niet 8)7
Gebruik eigenlijk geen alarm functie want heb een wake-up light. ;)

activering alarm 2u6 minuten vooruit om 16u18: http://s24.postimg.org/c6...t_2015_06_04_16_18_27.png
melding 16u26 over aankomend alarm 18u25: http://s24.postimg.org/f1...t_2015_06_04_16_27_16.png
nog eens activering 2u6 minuten vooruit om 16u45: http://s24.postimg.org/rv...t_2015_06_04_16_45_13.png
notificatie aankomend alarm pas om 17u43? http://s24.postimg.org/vq...t_2015_06_04_17_46_48.png
andere keren werkt het dan weer niet...

Zie wel dat er een foutrapport wordt gemaakt, dit enkel bij het activeren van het alarm, anders krijg ik geen fouten. Dus even de dumps (+3500 pagina's) maar doornemen zeker?
Thanks voor je tests! Bij mij gebeurt er dus nog net iets anders; wél een warning zodra het systeem die gelijk mag geven (dus wanneer ik een alarm binnen 2 uur van nu plan), maar anders helemaal niet.
Had nog niet gezien dat er een foutenrapport gemaakt wordt; ik kreeg daar geen melding van.

Gisteren zag ik dat TomTom ook iets geks doet m.b.t. de klok; wanneer ik een route plan, is de aankomsttijd soms een uur te vroeg, en soms ook niet. Heb het nog niet reproduceerbaar gekregen; het lijkt vooralsnog random. Wel ben ik er bijna zeker van dat het iets met tijdzones te maken heeft.

Ik zal eens op zoek gaan naar een alternatieve klok app met deze functionaliteit, als dat werkt dan is het voor nu ook getackled.
Wellicht is het straks in 5.1 opgelost en werkt het voortaan standaard wel gewoon goed.
(In CM12 5.0.1 werkte het op mijn Galaxy S2 namelijk prima).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@momus Het is net zoiets als al een pleister op je vinger doen, op een plaats waar nog geen wondje zit... Het is gruwelijk irritant, maar wellicht komt er dan geen wondje. ;)

Ik ben sinds de laatste week in het bezit van 3 s3's 3gb, wat mij zowie zo opvalt is dat na de opstart je ongeveer 1,5 gb vrij hebt van je werk geheugen.
Als ik dat vergelijk met mijn oude hongmi welke op 4.2.2 draaide dan had ik van de 1gb, 500mb vrij.

Ook kan ik niet niet wachten op de release van de 5.1 versie. Ik vind het nogal behelpen 4.4 tov miui, dit zal natuurlijk ook gewenning zijn. Voor de rest vind ik het wel een top toestel.

Ik zag dat er gisteren een 5.1 op needrom is verschenen, welke ze een beta noemen, echter als ik de reactie's lees is het meer een custom alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
fvandenreek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:09:
@momus Het is net zoiets als al een pleister op je vinger doen, op een plaats waar nog geen wondje zit... Het is gruwelijk irritant, maar wellicht komt er dan geen wondje. ;)

Ik ben sinds de laatste week in het bezit van 3 s3's 3gb, wat mij zowie zo opvalt is dat na de opstart je ongeveer 1,5 gb vrij hebt van je werk geheugen.
Als ik dat vergelijk met mijn oude hongmi welke op 4.2.2 draaide dan had ik van de 1gb, 500mb vrij.

Ook kan ik niet niet wachten op de release van de 5.1 versie. Ik vind het nogal behelpen 4.4 tov miui, dit zal natuurlijk ook gewenning zijn. Voor de rest vind ik het wel een top toestel.

Ik zag dat er gisteren een 5.1 op needrom is verschenen, welke ze een beta noemen, echter als ik de reactie's lees is het meer een custom alpha.
Let's agree to disagree. Heb er 1 op mijn Z7 mini en ben er bijzonder content mee. Zie ook niet wat er irritant aan zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@momus Agreed :P

[ Voor 18% gewijzigd door fvandenreek op 05-06-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eYaTed schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Stuur een PM naar wolterious, hij heeft zijn scherm ook moeten vervangen.
wolterious in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"
Anders kan ik je ook helpen.

Reken sowieso wel op meer dan je waarschijnlijk denkt.
Originele schermen zijn tussen €60 - €130 in zijn algemeenheid. (Dus niet specifiek Jiayu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 22:21
Mijn telefoon was op de rand gevallen, tempered glass helpt dan ook niet hoor. Ik heb mijn scherm net besteld en is volgende week binnen, kostte me 55,- euro via aliexpress. T valt me wel op dat de jiayu schermpjes direct kapot zijn als ze vallen. (samsung backup telefoon is al 100x gevallen en nog heel).
Ik heb het scherm van mijn g4s nu 3x vervangen, zal volgende week een update geven over de vervanging van de 3s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

fvandenreek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:09:

@fvandenreek: heb je de custom alpha beta geinstalleerd? Iemand anders die deze rom al geprobeerd heeft?

Ik had niet verwacht dat ze nog met 5.0 of 5.1 zouden komen, dat is leuk zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 14:07
Ik heb sinds 1.5 week ook deze telefoon in mijn bezit. Eerst indruk was goed en de telefoon is echt stukken sneller dan mijn oude Newman N1. In totaal 183 euro betaald voor een S3SW (met 3GB RAM dus), inclusief verzending etc. Echt een toptoestel voor deze prijs.

Positieve punten tot nu toe:
- Snelheid
- Accuduur (ik heb net 4 dagen gehaald op 1 lading bij licht gebruik! en had nog 35% over ..)
- GPS (veel sneller een fix dan met de N1, nauwekeuriger)
- Kwaliteit scherm (scherp, helder)
- Kwaliteit foto's (echt prima kwaliteit, haalt het zeker bij een instap camera)
- Formaat valt me voor een 5,5" echt mee, past prima in broekzak etc.
- Wifi / mobiel onvangst / kwaliteit telefoongesprek allemaal prima in orde, beter dan mijn werktelefoon (HTC 8s) (ironisch genoeg)

Negatieve punten:
- Knopje om scherm aan te zetten / telefoon uit te zetten geeft niet echt lekkere 'feedback', druk daardoor vrij hard voor ik doorheb dat het knopje iets 'doet'
- Er zaten allerlei vage Chinese apps op, volgens wat zoekopdrachten mogelijk malware. Ik heb deze verwijderd met een uninstaller app

Samenvattend: super tevreden, jammer van die Chinese apps maar dat was opzich ook zo weer opgelost. Verder heeft de telefoon best een 'wow' factor, niet zozeer door uiterlijk maar als ik aan mensen in mijn omgeving vertel over de specs en de prijs dan vallen er wel wat monden open ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
wolterious schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Mijn telefoon was op de rand gevallen, tempered glass helpt dan ook niet hoor. Ik heb mijn scherm net besteld en is volgende week binnen, kostte me 55,- euro via aliexpress. T valt me wel op dat de jiayu schermpjes direct kapot zijn als ze vallen. (samsung backup telefoon is al 100x gevallen en nog heel).
Ik heb het scherm van mijn g4s nu 3x vervangen, zal volgende week een update geven over de vervanging van de 3s.
Elk glas kan breken. Dat is bij de 1 niet erger als bij de ander. Gorilla Glass is en blijft een prima marketingterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Momus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Elk glas kan breken. Dat is bij de 1 niet erger als bij de ander.
Natuurlijk maakt dat wel verschil van telefoon tot telefoon.
Het hangt samen met de opbouw van de lagen, dikte en samenstelling van de componenten ervan, de wijze van laminatie etc.
Daarnaast nog hoe het scherm in het frame is gemonteerd, speling, vorm van het frame etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Krijg net een call op de telefoon, maar die komt opeens over de externe speaker.
Hoe schakel je dat naar de normale stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoter
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 08:28
Iemand anders ook het probleem dat na 20 a 30 minuten muziek luisteren met Spotify of VLC de hele telefoon vast loopt en reboot? Tel draait op de standaard rom S3SW 20150314-141844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb redelijk vaak reboots met die rom (1 a 2 per dag), voornamelijk wanneer ik bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Donderdag ochtend dan ook mijn Jiayu S3 3GB Black ontvangen van Pandawill, De internationale versie, dus playstore enz was al aanwezig, was ook netjes geupdate naar firmware S3SW 20150314-141844

Dingen die opvallen:
+ Snelheid, accuduur, scherm, formaat en ontvangst

- Al 4x een vastloper gehad
2x over vanuit lockscreen, teken mijn patern en een harde vasthanger.
vanochtend de ishower aan de mobiel gekoppelt, toen ik NFC uitschakelde toen hij nog muziek speelde hing hij
Zojuist bij het uitschakelen van NFC hing hij weer...

Positive kant, NFC zit er wel in en werkt ook! :)

Al wel enkele foto geschoten, maar nog geen belletje ofzo gepleegd. Eens rustig uit proberen dit weekend, en zien of die vasthangers blijven :/

Vraagjes:
- Is het 2de sim slot ook uit te schakelen, elke keer een melding bij een reboot is irritant
- Er staat standaard een grote google zoek balk in het home screen, Ik zou zeggen dat is een widget, even vasthouden en naar remove slepen. maar dat werkt hier niet?

Kan op beide vragen ook geen enkele setting vinden in het settings menu ofzo...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
[

Vraagjes:
- Is het 2de sim slot ook uit te schakelen, elke keer een melding bij een reboot is irritant
- Er staat standaard een grote google zoek balk in het home screen, Ik zou zeggen dat is een widget, even vasthouden en naar remove slepen. maar dat werkt hier niet?

Kan op beide vragen ook geen enkele setting vinden in het settings menu ofzo...
Voor de Googlezoekbalk
Instellingen
Weergave
Global Search bar uitschakelen
Evt ook de Notification net speed.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
hlubach schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Voor de Googlezoekbalk
Instellingen
Weergave
Global Search bar uitschakelen
Evt ook de Notification net speed.
:9
Top, helemaal over het hoofd gezien i guess. Thanks! :)

Wat betreft die VR zooi, ik heb de bril nog niet maar zag dat deze wel langszaam naar links begon te kijken. Na calibreren lijkt het aardig goed te gaan. Eens zien als de bril binnen is :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELFONZ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-12-2020
Begrijp dat er her en der wat onzekerheid is of de S3 is voorzien van Gorilla Glass 3. Op de site van Corninggorillaglass.com wordt JiaYu ook niet genoemd als officiële afnemer. Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetzel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:05:
[...]

@fvandenreek: heb je de custom alpha beta geinstalleerd? Iemand anders die deze rom al geprobeerd heeft?

Ik had niet verwacht dat ze nog met 5.0 of 5.1 zouden komen, dat is leuk zeg..
Ik heb nu de 20150602 5.1 rom draaiende op s3 advanced, en hij bevalt erg goed! Voor installatie superSU en google apps heb je een chinese TWRP nodig (oude werkt niet samen met lollipop) https://mega.co.nz/#!f48B...EeD91rPZT0pZIR57kMnE2vv00 )
Voor gapps gebruik ik de uptodate slim gapps(welke het stokje van pa gapps over heeft genomen): http://www.slimdevs.com/Gapps/Lollipop/5.1/
Chinese bloat heb ik gewoon met root app uninstaller eruit geflikkerd

Alles werkt wat in de firmware wordt aangeboden, alleen NFC ontbreekt en camerakwaliteit laat te wensen over maar hij is al stabiel genoeg als daily driver(bellen, wekkers ed allemaal al getest), 4G lijkt opeens ook een stuk beter te werken!

Het werkt ook een stuk sneller en ben nog geen bugs tegengekomen

ROM Link: http://bbs.ejiayu.com/thread-1264783-1-1.html
ASW1 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:05:
[...]
Natuurlijk maakt dat wel verschil van telefoon tot telefoon.
Het hangt samen met de opbouw van de lagen, dikte en samenstelling van de componenten ervan, de wijze van laminatie etc.
Daarnaast nog hoe het scherm in het frame is gemonteerd, speling, vorm van het frame etc.
En uiteindelijk maken al die eigenschappen de verschil of het scherm nou breekt op een val van 11mm of 12mm, gewoon telefoon niet laten vallen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:36:
[...]

heb je een chinese TWRP nodig (oude werkt niet samen met lollipop)
Verder is er nog een CWM http://4pda.ru/forum/dl/post/6324810/CWM_Recovery_S3_LP.rar

Camera 9MP? , problemen met speaker, geen NFC, xposed werkt ineens niet meer, geen miravision, ...

[ Voor 44% gewijzigd door eYaTed op 06-06-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 14:00

RobertowNL

For your gear!

ELFONZ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:41:
Begrijp dat er her en der wat onzekerheid is of de S3 is voorzien van Gorilla Glass 3. Op de site van Corninggorillaglass.com wordt JiaYu ook niet genoemd als officiële afnemer. Ben benieuwd naar jullie ideeën.
Van die site :
"Select device manufacturers have not been willing to provide Gorilla Glass model verification."

Je moet daar voor betalen, erg gek is het dus niet dat ze niet vermeld staan.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Bweh... ik had dus ook tempered glass op mn 3S, wat overigens boven verwachting aanvoelde. Helaas dacht ik slim te zijn en buiten op balkon even het laatste kleine hoekje van 1mm lucht eruit te krijgen door scherm nog beter te centreren (heb idee dat metalen randje voor lucht zorgt). Ik ben er nu dus achter dat achterkant van tempered glass lichtjes kleverig is en dus elk stofje wat in de lucht zit direct oppikt. Dit is er (voor zover ik weet) niet meer af te krijgen. Conclusie: binnen doen! Gelijk maar 2 nieuwe besteld.

Overigens nog steeds onwijs tevreden met 3S (3GB). Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb is dat speaker aan achterkant zit wat snel gedempt wordt door handen of oppervlak waarop je hem legt. tot nu toe geen rare reboots gehad wat ik soms hier lees. Fw S3SW 20150314-141844. Wat ik verder mis (maar dat is fw) is wat ik op mn S2 had. Als je volume regelde had je tandwieltje waarmee je direct bij alle 3 instellingen van volume kon komen (beltoon, media en meldingen). Kan ik hier niet vinden. Tot nu toe ook geen app voor kunnen vinden die dat makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dr.Roelski schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:46:
Als je volume regelde had je tandwieltje waarmee je direct bij alle 3 instellingen van volume kon komen (beltoon, media en meldingen). Kan ik hier niet vinden. Tot nu toe ook geen app voor kunnen vinden die dat makkelijk kan.
Dat kan als "media tweak" met gravity box zo uit mijn hoofd.
Durf niet te zeggen of dat i.c.m. jouw firmware werkt; met pure aosp in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:20:
Werken overigens alle apps gewoon? Ik gebruik vooral vaak Flitsmeister (veel onderweg).
Kan iemand bevestigen of flitsmeister goed werkt? Dit is voor mij wel een belangrijke app namelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:02:
[...]

Kan iemand bevestigen of flitsmeister goed werkt? Dit is voor mij wel een belangrijke app namelijk:)
Bij mij werkt hij prima. Ben nog niets tegengekomen wat niet werkt, op ziggo app na. Maar daar kun je nu horizon app voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Dr.Roelski schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:29:
[...]

Bij mij werkt hij prima. Ben nog niets tegengekomen wat niet werkt, op ziggo app na. Maar daar kun je nu horizon app voor gebruiken.
Jep, bij mij werkt Flitsmeister ook prima.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:46:
Bweh... ik had dus ook tempered glass op mn 3S, wat overigens boven verwachting aanvoelde. Helaas dacht ik slim te zijn en buiten op balkon even het laatste kleine hoekje van 1mm lucht eruit te krijgen door scherm nog beter te centreren (heb idee dat metalen randje voor lucht zorgt). Ik ben er nu dus achter dat achterkant van tempered glass lichtjes kleverig is en dus elk stofje wat in de lucht zit direct oppikt. Dit is er (voor zover ik weet) niet meer af te krijgen. Conclusie: binnen doen! Gelijk maar 2 nieuwe besteld.
Wat voor merk heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Laatst online: 02-07 23:11
Ik zit er serieus over na te denken om deze telefoon aan te schaffen.
Maar zelf kom ik van een moto g, en die heeft een 4,5" scherm, en 5,5" lijkt mij toch wel erg groot. Enkele bekenden van mij hebben een one plus one, en zij zeggen dat ut snel went. Ervaren jullie dat ook zo en past de telefoon gemakkelijk in de meeste broekzakken? En is de telefoon nog met 1 hand te bedienen, of lukt dat niet meer?

Daarnaast heb ik 0,0 procent verstand van roms flashen ed. Maar als ik het goed begrijp moet je de S3W rom hebben, en wordt deze er normaal gesproken door de verkoper erop gezet (kwou um bij pandawill of antelife bestellen). Of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Op Needrom staan verschillende Rommetjes.
Wat het lastig maakt om een keuze te maken , daar de een voor de S3 2Gb is en de andere voor de S3 3Gb.
Een ander maakt het nog lastiger om 4 verschillende rom's te tonen.
Dan ook nog de Lollipop , die dan niet via recovery geflasht kan worden maar via Flas
Op dit moment heb ik de rom JY-S3_Basic_20150430_Mod_By_Gab (148 dls) erop staan.
met een Antutu score van 33000.
De vraag is welke van de Rom,s is beter (subjectief )
En een ander vraag is ik heb wel de TWRP image geflashed maar bij een reboot kom ik niet direct in de twrp maar eerst in de standaard recovery recovery/fastboot etc
Hoe kom ik bij een reboot direct in de TWRP
En kan iemand zijn licht laten schijnen over die Lollipop rom voor de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ik krijg bij het installeren van apps telkens de melding 'fout - onvoldoende opslagcapaciteit'.
Klopt niet, want Link2SD zegt:
Interne opslag: 88% vrij
SD kaarsysteem 88% vrij
externe SD kaart (32 gb) 99 % vrij
SD kaart 2e partitie 90 % vrij
systeem: 22% vrij
cache 97 % vrij

Wat ik al gedaan heb:
- Cache geleegd van lopende processen
- applicaties die ik niet gebruik verwijderd van de Jiayu
- applicaties gelinkt naar de SD kaart 2e partitie (ext2 partitie). (verplaatsen kan niet onder Android 4.4.4)
- processen gestopt die ik niet gebruik
- processen die als achtergrond proces veel geheugen gebruiken, daarin beperkt.

Het lukt me helaas niet om een cache management tool te installeren wegens deze melding.
Heb ook geen optie op de telefoon gevonden om dat systeem geheugen te beheren, of cache te clearen..

Ik ben superuser op de telefoon (heb rootrechten), gebruik build S3SW 20150314-141844.

Wat kan ik nog doen om tools te updaten/ te installeren? Ik heb er een beetje genoeg van om youtube telkens in de browser te moeten starten, en kan verder geen tools installeren.
Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Greetzel op 08-06-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
anoniem1 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:33: Maar zelf kom ik van een moto g, en die heeft een 4,5" scherm, en 5,5" lijkt mij toch wel erg groot. Enkele bekenden van mij hebben een one plus one, en zij zeggen dat ut snel went. Ervaren jullie dat ook zo en past de telefoon gemakkelijk in de meeste broekzakken? En is de telefoon nog met 1 hand te bedienen, of lukt dat niet meer?
Wanneer je gewend bent je telefoon in je broekzak te hebben dan gaat dit formaat niet wennen.
Bediening met 1 hand lukt wel en went wel, al is het niet ideaal.

[ Voor 9% gewijzigd door ASW1 op 08-06-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Op Needrom staan verschillende Rommetjes.
Wat het lastig maakt om een keuze te maken , daar de een voor de S3 2Gb is en de andere voor de S3 3Gb.
Een ander maakt het nog lastiger om 4 verschillende rom's te tonen.
Dan ook nog de Lollipop , die dan niet via recovery geflasht kan worden maar via Flas
Op dit moment heb ik de rom JY-S3_Basic_20150430_Mod_By_Gab (148 dls) erop staan.
met een Antutu score van 38883
De vraag is welke van de Rom is beter (subjectief )
En een ander vraag is ik heb wel de TWRP image geflashed maar bij een reboot kom ik niet direct in de twrp maar eerst in de standaard recovery recovery/fastboot etc
Hoe kom ik bij een reboot direct in de TWRP
En kan iemand zijn licht laten schijnen over die Lollipop rom voor de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

hlubach schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:18:
~~~~En kan iemand zijn licht laten schijnen over die Lollipop rom voor de S3
~

In de comments bij de Official 5.1 beta staat een gebruiker die deze op een S3 3Gb geinstalleerd heeft. Volgens beschrijving is er alleen Chinees en Engels beschikbaar als taal, en zijn er een aantal bugs die nog verholpen moeten worden.

[quote NEEDROM]
- soundquality of the rear speaker is very poor
- front camera have a red tint
- only chinese and englisch language available
[/quote NEEDROM]

Ik heb deze zelf niet draaien, mijn chinees is crap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Greetzel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:12:
Ik krijg bij het installeren van apps telkens de melding 'fout - onvoldoende opslagcapaciteit'.
...
Updates voor Google Play Services verwijderen helpt soms (via app management). Als dat niet helpt kan je ook proberen vanop de root /data/app-lib de folder van de app in kwestie te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een drietal weken de S3 2GB versie in mijn bezit (ROM versie: s3 20150324-194940).
Alles werkt zoals het hoort, enkel WAZE (v3.9.4) geeft een 'vervormd' beeld .
Is blijkbaar een gekend probleem bij Waze voor Android Lollipop.
https://support.google.com/waze/known-issues/6101917?hl=en

Heeft hier nog iemand hetzelfde probleem op Android 4.4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik wil graag mijn nfc testen, maar ik heb geen ov chip, en ik heb nog geen tags in huis.
Zou ik bijvoorbeeld een ING bankpas kunnen uitlezen of een rfid die gebruikt wordt voor uren registratie of het openen van deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ik ben nu twee weken in het bezit van een Jiayu S3 3GB versie. Besteld via Pandawill. Hij draait op versie 20150314-141844. Terwijl ik overal zie dat er al nieuwere versies uit lijken te zijn. Bij updates staat er dat ik op de meest recente versie zit.

Waar kan ik de officiële ROM downloaden? Als ik bij NeedRom kijk, zie ik veel verschillende en weet ik niet welke de goede is. Als het niet meer mag, kan iemand mij dan het linkje sturen?:)

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
als de ROM lekker draait, gewoon wachten op de 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Volgens mij is dat de laatste s3w versie (dus met playstore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Greetzel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:12:
Heb je toevallig niet ingesteld dat de apps automatisch op SD geïnstalleerd moeten worden?
Als ik dat doet, krijg ik de foutmelding, zet ik dat af, lukt het gewoon om te installeren: https://youtu.be/un-hk_p15rg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Mij is door support gevraagd om de rom te flashen, ik heb 20150314-141844. Dit vanwege reboots. Kan ik een willekeurige rom van needrom pakken zolang het maar voor de 3GB versie is? Het gaat erom dat ik geen reboots meer krijg tijdens het bellen.

Daarna zou ik de telefoon terug moeten sturen naar china. Das raar, want ik heb m bij coolicool gekocht vanwege de levering binnen de EU.

Al met al ben ik niet erg blij met dit onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

eYaTed schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:13:
[...]

Heb je toevallig niet ingesteld dat de apps automatisch op SD geïnstalleerd moeten worden?
Als ik dat doet, krijg ik de foutmelding, zet ik dat af, lukt het gewoon om te installeren: https://youtu.be/un-hk_p15rg
Die ga ik thuis eens proberen, thanks.

Helaas heeft deze:
Largamelion schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:54:
[...]
Updates voor Google Play Services verwijderen helpt soms (via app management). Als dat niet helpt kan je ook proberen vanop de root /data/app-lib de folder van de app in kwestie te verwijderen.
niet geholpen.. Toch bedankt Largamelion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Sponz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:40:
Mij is door support gevraagd om de rom te flashen, ik heb 20150314-141844. Dit vanwege reboots. Kan ik een willekeurige rom van needrom pakken zolang het maar voor de 3GB versie is? Het gaat erom dat ik geen reboots meer krijg tijdens het bellen.

Daarna zou ik de telefoon terug moeten sturen naar china. Das raar, want ik heb m bij coolicool gekocht vanwege de levering binnen de EU.

Ja, gewoon een ''official'' ROM van NeedRom pakken.

http://www.needrom.com/download/jiayu-s3/ en dan:
ROM 4 – S3SW 20150314-141844 – mt6752_h560_s3sw_jyt_cc_128-24_kk_lte_5m-cs_mul_tphone – KTU84P – Advanced – 3G Ram – gapps – Multilang

Kans is dat dit werkt, maar ook dat dit niet gaat werken. Kan zijn dat je toevallig een unit met hardware defect hebt. Afgelopen week toch meermaals (lang) gebeld en geen reboots of iets dergelijks gehad

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Thx, zal t proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Gisteravond een spontane reboot gehad terwijl hij aan de oplader hing. De oplader is eigenlijk voor tablet en geeft een iets hogere spanning. Ik weet niet of het daar aan gelegen heeft of dat het stekkertje er niet helemaal goed in zat, maar ik wilde het toch even melden.

@Sponz: had je een lader aangesloten tijdens het bellen? Belde je ook met een bluetooth headset (heb ik in het verleden met andere telefoon wel eens last van gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Ik gebruik ook een lader voor een tablet (Samsung Tab Pro 8.4).

Ik heb nooit gebeld met de oplader aangesloten en ook nooit met een bt set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Sponz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:40:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Reboots tijdens het bellen. Eerst hangt die eventjes en dan reboot. Wordt er niet goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Ben hier nu een paar dagen verder. Waar ik de eerste 2 dagen nog 5x een reboot had, heb ik sinds vrijdag/zaterdag eigenlijk niks meer. Enkele keer gebeld. Al waren dit geen gesprekken langer dan 5 minuten, ging dit wel gewoon goed :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

eYaTed schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:13:
[...]

Yeps, that did it! Danku eYaTed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Heb net de custom rom mg erop gezet en even een paar (lange) gesprekken gevoerd, en zo ver geen problemen meer ondervonden. Waarschijnlijk dus een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

relativity schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:27:
Heb net de custom rom mg erop gezet en even een paar (lange) gesprekken gevoerd, en zo ver geen problemen meer ondervonden. Waarschijnlijk dus een software probleem?
Dat klinkt hoopvol. Welke rom is dat precies?
Edit: Deze?
http://www.needrom.com/download/20150507-mg/

[ Voor 8% gewijzigd door Sponz op 10-06-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
@Greetzel, mooi zo! ;)

To the rest, dit lijkt mij een andere 5.1 versie of zie ik dat verkeerd?
http://www.movilesdualsim...op-s3-mod-mdsteam.104083/
Is het dezelfde Beta maar dan met Gapps en root?

Edit: Tja, zal het gewoon testen...

[ Voor 7% gewijzigd door eYaTed op 10-06-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

Ik heb eergisteren de S3SN 20150525-114325 rom er op gezet. Sindsdien heb ik geen vastloper of uitvallend gesprek meer gehad!

De rom is prima maar er zitten wel Chinese apps bij. GAPPS missen en de vertaling NL is onvolledig. Engels is wel helemaal goed. En ik vind de camera nog steeds ronduit ruk. Als je waarde hecht aan een goede camera dan is dit niks voor je.

Wat ook raar is dat deze rom geen notificaties lijkt te hebben? Ik heb het in dit plaatje uitgelegd. Er staat nergens hoeveel mails/apps of andere zaken ik heb. Zie ik een optie in het menu over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/2015-06-10%2016.07.09.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Dan doe je iets niet goed met de cam want hij is echt niet verkeerd, en ik ben er kritisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Sponz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:05:
[...]

Dat klinkt hoopvol. Welke rom is dat precies?
Edit: Deze?
http://www.needrom.com/download/20150507-mg/
Ja klopt. Alleen kreeg ik op die rom op geen enkele manier losse apks geïnstalleerd... Erg vreemd. Misschien morgen even opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Sponz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:47:
Dan doe je iets niet goed met de cam want hij is echt niet verkeerd, en ik ben er kritisch mee.
Voor een telefoon heeft de s3 inderdaad een prima camera. Video is wel matig maar dat gebruik ik niet.

Het is geen galaxy s6 of iPhone natuurlijk maar dat is dan ook een andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
RobertowNL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Voor een telefoon heeft de s3 inderdaad een prima camera. Video is wel matig maar dat gebruik ik niet.

Het is geen galaxy s6 of iPhone natuurlijk maar dat is dan ook een andere prijsklasse.
Het is ook net wat je zoekt. Ik vind het absurd om zoveel geld neer te leggen voor een telefoon zoals een iPhone of Samsung en ben uitermate tevreden met de prijs kwaliteit verhouding die jiayu biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 22:21
Vandaag het scherm binnen gekregen via aliexpress. Direct begonnen met ontmantelen, maar halverwege loop ik vast. De s3 zit toch een stuk anders in elkaar dan zijn voorgangers, een stuk beter/sterker, dat wel!
Mocht iemand een turorial vinden dan hoor ik het graag. Ben nog zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
eYaTed schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:22:
To the rest, dit lijkt mij een andere 5.1 versie of zie ik dat verkeerd?
http://www.movilesdualsim...op-s3-mod-mdsteam.104083/
Is het dezelfde Beta maar dan met Gapps en root?

Edit: Tja, zal het gewoon testen...
Eerste tests S3S:
*Installatie:
1) flashen van officiële beta rom
2) reboot recovery
3) wipe, reboot
4) install recovery rom (inclusief Gapps en root)

Ervaring:
- Nederlandse taal
- Camera FV-5 zou ingesteld zijn op 13mp terwijl de stock camera app maar 9mp is. Zal nog wat foto's trekken.
- Kwaliteit van de speaker moet getweaked worden. Zal even aan de slag moeten met Viper4Android.
- Antutu score van 43189 (boven de OnePlus One :) )
- Zal de alarmnotificatie bekijken of die wel degelijk tevoorschijn komen
- Nieuwe Google Agenda
- ... rest moet nog degelijk getest worden

Een paar eerste shots:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/xse7mw6vr/Screenshot_2015_06_10_21_42_35.png
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/9efxf99sn/Screenshot_2015_06_10_20_09_15.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/j6n6yna3b/Screenshot_2015_06_10_21_14_54.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/hnn7fxe53/Screenshot_2015_06_10_21_15_42.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/ogs5pxuc7/Screenshot_2015_06_10_21_43_42.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/bmypac6af/Screenshot_2015_06_10_21_44_35.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/s81qc980n/Screenshot_2015_06_10_21_52_11.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/5xdvcaaqf/Screenshot_2015_06_10_21_53_30.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/w8dh28nvb/Screenshot_2015_06_10_22_09_17.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/qy8iay3mf/Screenshot_2015_06_10_22_15_09.png
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/c3jwwru1j/Screenshot_2015_06_10_22_22_37.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/woyooobmf/Screenshot_2015_06_10_22_28_45.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/4soekndnb/Screenshot_2015_06_10_22_59_24.pngAfbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/8rlm3h2af/Screenshot_2015_06_10_23_00_28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Weet iemand wat het slotje op apps betekend? Deze krijg je wanneer je bij het multitask overzicht naar beneden swiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mobstaa schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:11:
Weet iemand wat het slotje op apps betekend? Deze krijg je wanneer je bij het multitask overzicht naar beneden swiped.
Dan lock je ze in het geheugen. Dan zal het geheugenmanagement van Android hem niet uit het geheugen gooien als er ruimte gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Dan lock je ze in het geheugen. Dan zal het geheugenmanagement van Android hem niet uit het geheugen gooien als er ruimte gemaakt moet worden.
Dankjewel:) Normaal 'freezed' Android apps die niet gebruikt worden toch? Dit zou dat dan moeten voorkomen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mobstaa schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:23:
[...]

Dankjewel:) Normaal 'freezed' Android apps die niet gebruikt worden toch? Dit zou dat dan moeten voorkomen lijkt me?
Android houdt apps in het geheugen actief, maar wanneer je teveel apps open hebt staan in het geheugen, gaat hij apps uit het geheugen gooien om ruimte te maken. De apps die gelocked zijn, gooit hij er dan niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

eYaTed schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:12:
[...]

Eerste tests S3S:
*Installatie:
1) flashen van officiële beta rom
2) reboot recovery
3) wipe, reboot
4) install recovery rom (inclusief Gapps en root)

Ervaring:
- Nederlandse taal
- Camera FV-5 zou ingesteld zijn op 13mp terwijl de stock camera app maar 9mp is. Zal nog wat foto's trekken.
- Kwaliteit van de speaker moet getweaked worden. Zal even aan de slag moeten met Viper4Android.
- Antutu score van 43189 (boven de OnePlus One :) )
- Zal de alarmnotificatie bekijken of die wel degelijk tevoorschijn komen
- Nieuwe Google Agenda
- ... rest moet nog degelijk getest worden
Ben erg benieuwd. Heb nu alleen de beta draaien maar dit lijkt toch completer.
Dus om die ROM te flashen (nadat ik de beta heb) moet ik:
- Andere recovery flashen
- reset(s) doen
- Rom flashen?
Of mis ik nu iets :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
RobertowNL schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 00:02:
[...]
Ben erg benieuwd. Heb nu alleen de beta draaien maar dit lijkt toch completer.
De Tsunami ROM is op basis van de beta2.
Op zich werkt deze ROM goed, vrij stabiel maar:
GPS vindt geen fix - wordt aan gewerkt
Geen NFC -> ik probeer het erop te krijgen door de /system en /data bestanden te injecteren.
V.2 Tsunami is in ontwikkeling en komt eraan.
Als je nog geen TWRP recovery hebt voor Android 5.1, dan flash je eerst deze erop.
Reset(s) misschien niet, aangezien je al 5.1 draait. Maar kan nooit kwaad bij het installeren van een nieuwe ROM ;)
Rom recoveren.
Helemaal juist :)

Er zijn hier misschien een paar anderen die het ook willen installeren maar niet precies weten hoe.
Hoe ik het heb gedaan:

Vόόr de installatie moet je een backup nemen van je actuele 4.4.4. Dit als je een go-back wilt uitvoeren.
Aangezien Android 5.1 een ander filesysteem op na houd, moet je inderdaad eerst de ROM flashen naar 5.1 en dan via recovery de Tsunami Rom erop plaatsen.

1) Download originele ROM van Needrom: http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/#comments
2) Download de Lollipop recovery : https://mega.co.nz/#!Lkhk...k4Zy5sCMP1ytygR4l3JiKRMus
3) Wijzig de recovery.img en scatter file van originele ROM (punt 1), door Lollipop recovery (punt 2)
4) Download de Tsunami ROM, op de moviles site, als je je registreert, krijg je een mega.co...-link. Die blokkeerde bij mij altijd op 99%. Door te zoeken heb ik een andere site gevonden met de ROM, nl. https://yadi.sk/d/i-2hj4SFhBDb7
5) De Tsunami ROM op sd plaatsen vόόr je gaat flashen
6) Flash de gewijzigde ROM van punt 1-2 naar het toestel. Ik heb flashtool v5.1452 gebruikt. Flashtool v5.1516 werkte bij mij niet.
!!! Bij het flashen kiezen voor Firmware upgrade!. Als je format+download kiest, wist hij de NVRAM dus ook je IMEI bv, kan je terug toevoegen door * # 4634 # te bellen.
Vergeet niet, je IMEI bevindt zich in /data/nvram/md/NVRAM/NVD_IMEI/MP0B_001
7) Boot je toestel in Recovery -> Power knop plus Volume+ knop en ga naar recovery.
8 ) Wipe alles (advanced) behalve external SD, reboot. Bij vraag installeren root-> neen, niet installeren.
9) Reboot in Recovery (punt 7), en install tsunami ROM van je SD
10) Enjoy :P

Wil je terug naar 4.4.4? Dan plaats je eerst een 4.4.4 Twrp recovery op (vervangen van 5.1 twrp recovery) en herstel je je backup.

Nog snel een foto genomen met deze ROM: http://postimg.org/image/7hhq7ig6r/
Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.