• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
hlubach schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:57:
Wat ik wel jammer vindt is , dat er geen lijst is van wat er is aangepast in de RC2>
Wel fijn dat je hem via Twrp kunt flashen
http://forum.xda-develope...m-jiayu-s3-5-1-1-t3217241

• Amaranta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een universele Qi receiver? Werkt dat bij de Jiayu S3?

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
SmartWake reworked and revamped ( doubletap is lightning fast now

Ow leuk, gelijk RC2 flashen.
Ze hebben er nog wel flink wat aan verbeterd!

Edit:
Kijk eens aan, ze hebben de batterijgrafiek echt gefixed!
Mooi, alleen jammer dat sommige Smartwake functies (een W of O tekenen ofzo) nog steeds niet werken. Alleen double tap en muziekbesturing.

[ Voor 41% gewijzigd door Jvann op 17-12-2015 19:14 ]

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@Jvann

Heb je deze gewoon geflashed via FlashTools en dan 'dirty' flash? Of heb je gebruik gemaakt van TWRP?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Jvann
mobstaa schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:28:
@Jvann

Heb je deze gewoon geflashed via FlashTools en dan 'dirty' flash? Of heb je gebruik gemaakt van TWRP?
TWRP, bestand gebruikt waarvan de link hier ergens boven staat.
Werkte prima!

Btw, volgens mij kan je dat bestand niet eens flashen via flashtools aangezien dr niet zo'n scatterding in zat.

[ Voor 15% gewijzigd door Jvann op 17-12-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Mooneater schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:32:
[...]

Mja, tot een week geleden ofzo werkte de ING app nog gewoon... lijkt me eerder dat er iets scheef is gegroeid in de laatste update van de app?

Voorlopig ben ik even te lui om een nieuwe ROM te flashen hoor :+
Sinds vandaag (of gisteren), werkt de app weer. Vermoedelijk stiekem ge-autoupdate in de nacht oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:18
Iemand de nieuwe RC2 uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Laatst online: 27-06-2024
Sinds vrijdag krijg ik bijna constant de melding "JIAYU wordt uitgevoerd" in het meldingen scherm
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xqcszcPU1s7hpuqsjhQMPA5q/thumb.png
Ik kan het niet wegvegen,als ik er op klik kan ik alleen de optie "Nu stoppen " aanklikken bij App-info,
meer mensen met dit probleem? (Stock-Rom 4.4)

[ Voor 15% gewijzigd door jcm800 op 20-12-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op de website over een nieuwe Kernel. Hoe krijg ik deze geïnstalleerd en kan ik RC2 ook flashen met Flashtools, anders zou ik graag een korte ervan. Ik ben alleen gewend om te flashen met Flashtools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:05:
Ik lees op de website over een nieuwe Kernel. Hoe krijg ik deze geïnstalleerd en kan ik RC2 ook flashen met Flashtools, anders zou ik graag een korte ervan. Ik ben alleen gewend om te flashen met Flashtools.
Zowel de nieuwe kernel als Jiayu.de 5.1.1 RC2 kun je alleen flashen via TWRP. Is niet moeilijk, in het kort:
  1. kopieer de zip-bestanden naar je SD kaart
  2. Ga naar recovery (zie topicstart hoe: vol+ en power indrukken)
  3. Kies in TWRP "Install" en blader naar het juiste bestand op je SD kaart
maurits82 schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:34:
Iemand de nieuwe RC2 uitgeprobeerd?
Ja, ik ben sinds gisterochtend over van Stock 4.4 naar Jiayu.de 5.1.1 RC2 :) bevalt goed, maar ik kan uiteraard weinig zeggen over verbeteringen t.o.v. RC1 of eerdere beta's.

Voelt allemaal een stuk sneller dan 4.4 (ook met encryptie aan) en dan niet vanwege de factory reset, maar vooral door verbeteringen in Android zelf en/of aansturing van de hardware (betere drivers/kernel). Scrollen in bijv. Pale Moon (browser) gaat een stuk vloeiender en de hele UI reageert wat beter (ik heb sowieso alle animaties uit staan). Wel errug fijn om de DPI-setting aan te kunnen passen, nu op 440dpi zodat het grote scherm daadwerkelijk nut heeft :)

Ik had alleen moeite om OpenVPN werkend te krijgen, vooral omdat TAP-verbindingen niet (meer) worden ondersteund in Android. Inmiddels is het gelukt door een nieuwe TUN-verbinding naar m'n server, i.c.m. de "OpenVPN Connect" app.

Ben blij dat ik de stap hebt gewaagd, de hoeveelheid moeite viel uiteindelijk mee en ik ben geen gegevens verloren (TitaniumBackup!). Wat ik wel raar vond: FlashTools (v5.1452.00.000, Win7 x64) bleef drie keer hangen op het wegschrijven van de system-image (~2GB, op verschillende punten), maar dat ging een vierde keer wel goed. Dat probleem had ik ook bij het flashen van 4.4 meen ik, dus op zich geen verrassing maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
jcm800 schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:42:
Sinds vrijdag krijg ik bijna constant de melding "JIAYU wordt uitgevoerd" in het meldingen scherm
[afbeelding]
Ik kan het niet wegvegen,als ik er op klik kan ik alleen de optie "Nu stoppen " aanklikken bij App-info,
meer mensen met dit probleem? (Stock-Rom 4.4)
Zelfde ook gezien bij iemand die een Jiayu S3 3GB had gekocht. Had dat probleem al zeker een maand dat ze dat nooit wegkreeg. Maar doordat ze zelf (en haar zoon, wie een goede vriend van mij is) veel te weinig kennis heeft over flashen/android, konden ze het niet oplossen. Ik zou gewoon de RC1 installeren en daarna upgraden naar RC2. Gemakkelijkste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Laatst online: 27-06-2024
bottom line schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:05:
[...]

Zelfde ook gezien bij iemand die een Jiayu S3 3GB had gekocht. Had dat probleem al zeker een maand dat ze dat nooit wegkreeg. Maar doordat ze zelf (en haar zoon, wie een goede vriend van mij is) veel te weinig kennis heeft over flashen/android, konden ze het niet oplossen. Ik zou gewoon de RC1 installeren en daarna upgraden naar RC2. Gemakkelijkste oplossing
Dit is idd ook de 3GB versie...
Helaas ook te weinig kaas gegeten van flashen dus zal er mee moeten leren leven denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcm800 schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:22:
[...]

Dit is idd ook de 3GB versie...
Helaas ook te weinig kaas gegeten van flashen dus zal er mee moeten leren leven denk ik...
Ik heb er sinds een week ook last van.
En vanaf het moment dat die melding in beeld kwam ook een aantal keer per dag last van popups bij het opstarten van willekeurige apps.
De popup wordt dan geladen, dat zie ik doordat een groen en geel bolletje in het midden van het scherm komen die om elkaar heen draaien en vervolgens komt er reclame in beeld. De batterij wordt ook een stuk sneller leeg getrokken. Voorheen liep hij 's nachts 4% terug, nu ruim 20.
Ik heb ook de 3GB versie die draait op S3SW 20150213-171816. Kitkat dus en nog nooit een upgrade van de firmware uitgevoerd. Alles werkte altijd prima dus vond dat helemaal niet nodig.
Nu lijkt het probleem te ontstaan uit de launcher (zie afbeelding). De malware heb ik al vrij snel na aanschaf van het toestel verwijderd en nu wordt er ook helemaal geen malware meer gedetecteerd. Wie kan me vetellen hoe dit op te lossen is.

Afbeelding: http://i67.tinypic.com/2hfuvx3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:01:
[...]

En vanaf het moment dat die melding in beeld kwam ook een aantal keer per dag last van popups bij het opstarten van willekeurige apps.
De popup wordt dan geladen, dat zie ik doordat een groen en geel bolletje in het midden van het scherm komen die om elkaar heen draaien en vervolgens komt er reclame in beeld. De batterij wordt ook een stuk sneller leeg getrokken. Voorheen liep hij 's nachts 4% terug, nu ruim 20.
Ik heb ook de 3GB versie die draait op S3SW 20150213-171816. Kitkat dus en nog nooit een upgrade van de firmware uitgevoerd. Alles werkte altijd prima dus vond dat helemaal niet nodig.
Nu lijkt het probleem te ontstaan uit de launcher (zie afbeelding). De malware heb ik al vrij snel na aanschaf van het toestel verwijderd en nu wordt er ook helemaal geen malware meer gedetecteerd. Wie kan me vetellen hoe dit op te lossen is.

Als je kan werken met flashtools, gewoon de nieuwe versie erop zetten. Ik zal een stap voor stap 'handleiding' maken, al staat er hier in dit topic al eentje
https://www.dropbox.com/s...ml8fh/Jiayu%20S3.pdf?dl=0 = zelfgemaakt
https://onedrive.live.com...lRDCCA&ithint=file%2cdocx = al een tijdje eerder gepost geweest door iemand

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 21-12-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2024
[...]

Had er ook last van. Zit in de Jiayu launcher. Heb deze er af gegooid en daarna geen probleem meer. Je verliest daarmee wel de Jiayu look and feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

[...]

Mijn vriendin en ik hebben sinds 2 dagen ook allebei last van pop up reclame. Dat zijn dan links naar nonsense apps en winkels op Google Play.
Maar het lijkt vooral door Telegram te komen, althans de pop ups zijn nog niet tevoorschijn gekomen bij het openen van andere apps. Dat kan toeval zijn. Zeer irritant.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsoet schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:08:
[...]

Had er ook last van. Zit in de Jiayu launcher. Heb deze er af gegooid en daarna geen probleem meer. Je verliest daarmee wel de Jiayu look and feel.
In hoeverre is er sprake van Jiayu look en feel?
En als ik die launcher eraf gooi heb ik wel een andere launcher nodig neem ik aan.
Advies welke dan te installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:27:
[...]

En als ik die launcher eraf gooi heb ik wel een andere launcher nodig neem ik aan.
Nova Launcher.
Ikzelf gebruik Google Now. Gemakkelijk, eenvoudig en leuke toevoegingen voor voice control _/-\o_

update: ik heb een, lijkt mij toch, een simpele handleiding gemaakt voor je gsm te updaten naar RC1. Moest je vragen hebben, opmerkingen, zie je iets dat fout is of gewoon hulp met het updaten, stuur me maar een pm.

[ Voor 26% gewijzigd door bottom line op 21-12-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 17:17
Ik draai nog de stock-rom. Moet ik eerst RC1 installeren voordat ik naar RC2 kan? Of kan ik ook gewoon het bestand downloaden en via de recovery van de telefoon RC2 installeren?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:09
joep doei schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:04:
Ik draai nog de stock-rom. Moet ik eerst RC1 installeren voordat ik naar RC2 kan? Of kan ik ook gewoon het bestand downloaden en via de recovery van de telefoon RC2 installeren?
Je kunt alleen RC2 installeren als je al een Lollipop ROM draait.
Kitkat heeft namelijk een andere partitie-layout dan Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-09-2016
Goedemorgen,
ik ben een tevreden bezitter van een Jiayu S3. Maar door het vervangen van de sim-kaart van hollands nieuwe is mijn toestel geblokkeerd doordat ik een privacy-wachtwoord had ingesteld. En die ben ik vergeten te noteren. 8)7 stom stom stom
De fabrieksinstelling terugzetten heeft niet geholpen.
Hoe kan ik de blokkering ongedaan maken? Is het sowieso wel mogelijk????
Vriendelijke en hoopvolle groet, Peter

oh, het gaat om een dual-sim 3Gb uitvoering, aangeschaft in zomer 2015 via een leverancier via Aliexpress

[ Voor 11% gewijzigd door petergx op 22-12-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Wie heeft onder de RC2 versie van de Jiayu.de ROM Xposed werkend gekregen? Als ik de laatste versie installeer (TWRP recovery) dan kom ik een reboot loop.

Met de Xposed installer krijg ik de melding dat er geen geldige Xposed versie is voor de processor architectuur (ARM64 v8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Vaevictis_ schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:42:
Wie heeft onder de RC2 versie van de Jiayu.de ROM Xposed werkend gekregen? Als ik de laatste versie installeer (TWRP recovery) dan kom ik een reboot loop.

Met de Xposed installer krijg ik de melding dat er geen geldige Xposed versie is voor de processor architectuur (ARM64 v8).
Heb je ook de kernel geupdate? Gebruik zelf geen Xposed maar zie wel hetzelfde voorkomen op XDA. Misschien daar eens kijken / vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26
jeroen__online schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:37:
[...]

Zowel de nieuwe kernel als Jiayu.de 5.1.1 RC2 kun je alleen flashen via TWRP. Is niet moeilijk, in het kort:
  1. kopieer de zip-bestanden naar je SD kaart
  2. Ga naar recovery (zie topicstart hoe: vol+ en power indrukken)
  3. Kies in TWRP "Install" en blader naar het juiste bestand op je SD kaart
De vorige keer heb ik een lolipop rom via Flashtools geïnstalleerd. Ik wil nu graag RC2 proberen. Kan ik dan gewoon de TWRP methode zoals hierboven uitvoeren? (of moet ik TWRP eerst installeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:23

Greetzel

yes you can

Ik heb de RC2 via Flashtools geinstalleerd, eerst de rc2.zip gedownload naar sdkaart, en in Flashtools twrp gebruikt om te installeren.

Doet het, alleen bij opnieuw opstarten van de telefoon kwam telkens de melding 'launcher3 is gestopt', daarna kon ik alleen op 'OK' klikken.
Ik kon wel in de instellingen komen, en via de instellingen in link2sd. Vandaaruit die launcher ge deinstalleerd.
Maar er stond dus geen andere launcher op de telefoon....

Als ik nu opnieuw opstart, zie ik het zwarte Jiayu. de opstart scherm, met de melding: 'Apps starten'.
Dit scherm verdwijnt niet meer uit beeld. k Had de launcher denk ik niet moeten de installeren.... :o
Zou het werken een andere launcher te installeren, eventueel via een APK die ik eerst op sdkaart zet, en dan via recovery mode van de telefoon erop zetten?

* update *

Dat werkte niet, maar heb de rc2 nog eens geinstalleerd via recovery van de telefoon.
is nu opnieuw aan het opstarten... misschien helpt het.

* update 2 *

Yep, dat hielp. Alles doet het weer, aosp launcher erop, eens kijken of die me bevalt.
Eerste indruk van rc2: best snel!

[ Voor 14% gewijzigd door Greetzel op 22-12-2015 22:45 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf nu trots bezitter van een Jiayu S3 (heb nu een Blackberry passport). Wil wel weer eens Android proberen, want privacy begint steeds belangrijker te worden voor iOS en Android. Ik zie dat er veel Roms beschikbaar zijn op needrom.com. Welke kunnen jullie mij aanraden? Heb het forum al doorgelezen en ik denk dat jullie RC2 zullen zeggen, maar waarom? Leuk klusje voor tijdens de kerstdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:42:

Ja. Graag een beetje meer uitleg aub.
Hoe heb je RC2 erop geplaatst? Met clean install volledig gewiped of enkel update van vorige ROM waar Xposed al in was?
Van welke ROM kom je?
Welke Xposed versie probeer je te installeren?

Xposed RC2:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/qit4i7v3f/Screenshot_2015_12_23_08_18_52_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/u2pp8e48f/Screenshot_2015_12_23_08_19_35_1.jpg
(klik om uit te vergroten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:08:
Vanaf nu trots bezitter van een Jiayu S3 (heb nu een Blackberry passport). Wil wel weer eens Android proberen, want privacy begint steeds belangrijker te worden voor iOS en Android. Ik zie dat er veel Roms beschikbaar zijn op needrom.com. Welke kunnen jullie mij aanraden? Heb het forum al doorgelezen en ik denk dat jullie RC2 zullen zeggen, maar waarom? Leuk klusje voor tijdens de kerstdagen :)
Omdat er een RC1 versie + 10 beta versies aan vooraf gingen.
Een betere / betrouwbaardere versie van lollipop 5.1.1 zal je niet kunnen vinden denk.
Trouwens, je hoeft de bestanden niet op needrom.com te downloaden. Ga gewoon, voor alle zekerheid, naar het forum van Jiayu.de en download daar de nodige bestanden. (of gebruik de links in mijn pdf een paar postjes terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:27:
[...]

Je settings, pull down menu, notifictions etc ziet er anders uit, ik denk native Android.
Ik gebruik Nova launcher. Erg tevreden over, maar blijft natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:08:
Ik zie dat er veel Roms beschikbaar zijn op needrom.com. Welke kunnen jullie mij aanraden?
Er zijn helemaal niet veel roms, dat lijkt maar zo.
Enige bruikbare/fatsoenlijke roms zijn die van TF android en die van Jiayu.de, die zijn allebei 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 20:17
Binnen een paar dagen krijg ik mijn Jiayu S3 binnen en ben eigenlijk van plan gelijk over te gaan op de RC 2 rom van Jiayu.de. Ik kwam hierboven de handleiding van bottom line tegen welke mij erg goed leek.
De telefoon komt dus van 4.4 KitKat en dat betekent volgens mij dat ik eerst de RC1 van Jiayu.de met flashtools op de telefoon moet flashen, klopt dit?
Vervolgens de RC2 van Jiayu.de flashen (via recovery) en dan de nieuwe kernel (ook via recovery)? Klopt nog steeds? Ik las namelijk op het forum van Jiayu.de dat als je eerst de nieuwe kernel erop zet dat deze vervolgens weer wordt overschreven door de RC2.

Verder las ik hierboven over flashen via TWRP, ik neem aan dat dit gewoon de recovery methode is? Zoals in de handleiding van bottom line beschreven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Na mijn update naar RC2 krijg ik de melding:
Nieuwe gegevens gevonden
Selecteren om gegevens op de telefoon te herst...
Wat is het, en wat moet ik er mee?

[edit:]
FF kleine toevoeging:
Ik heb de S3 van een mede-tweaker overgenomen die het scherm kapot had. Hij heeft er RC1 voor mij op gezet. Die heb ik gister in gebruik genomen, en vandaag RC2 er op gezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Gwannoes op 23-12-2015 12:08 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Koenzk schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:17:
Binnen een paar dagen krijg ik mijn Jiayu S3 binnen en ben eigenlijk van plan gelijk over te gaan op de RC 2 rom van Jiayu.de. Ik kwam hierboven de handleiding van bottom line tegen welke mij erg goed leek.
De telefoon komt dus van 4.4 KitKat en dat betekent volgens mij dat ik eerst de RC1 van Jiayu.de met flashtools op de telefoon moet flashen, klopt dit?
Vervolgens de RC2 van Jiayu.de flashen (via recovery) en dan de nieuwe kernel (ook via recovery)? Klopt nog steeds? Ik las namelijk op het forum van Jiayu.de dat als je eerst de nieuwe kernel erop zet dat deze vervolgens weer wordt overschreven door de RC2.

Verder las ik hierboven over flashen via TWRP, ik neem aan dat dit gewoon de recovery methode is? Zoals in de handleiding van bottom line beschreven.

Alvast bedankt.
Heb zelf eerst RC2 geinstalleerd en later de nieuwe kernel (ook doordat ik eerst niet zag dat er ook een nieuwe kernel kwam bij de update). Wat de effecten zouden kunnen zijn van het anders te doen, geen idee. Heb nagenoeg geen technische kennis over android, ben alleen erg handig :+
Om van Kitkat naar Lollipop te gaan -> sowieso moet je flashen.Ben nu aan het kijken of RC2 toevallig ook een scatter file zou hebben, dan zou je in principe RC1 niet moeten installeren. geen scatterfile dus je moet eerst RC1 installeren als je van KitKat komt.

TWRP = recovery
Gwannoes schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:45:

[...]

[edit:]
FF kleine toevoeging:
Ik heb de S3 van een mede-tweaker overgenomen die het scherm kapot had. Hij heeft er RC1 voor mij op gezet. Die heb ik gister in gebruik genomen, en vandaag RC2 er op gezet.
Als er zelf niets van jou opstaat zou ik gewoon de hele telefoon resetten / fabrieksinstellingen na de update RC2, en andere (oudere) gegevens niet er terug opzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door bottom line op 23-12-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
eYaTed schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:27:
[...]

Ja. Graag een beetje meer uitleg aub.
Hoe heb je RC2 erop geplaatst? Met clean install volledig gewiped of enkel update van vorige ROM waar Xposed al in was?
Van welke ROM kom je?
Welke Xposed versie probeer je te installeren?

Xposed RC2:
[afbeelding] [afbeelding]
(klik om uit te vergroten)
Een dirty flash vanaf RC1. RC1 wel schoon geinstalleerd. Voor het flashed Xposed gedeinstalleerd.
Ik probeer xposed-v79-sdk22-arm64.zip te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Is het mogelijk om TWRP te dirty flashen op mijn Jiayu S3 die momenteel RC 1 draait? Graag wil ik naar RC2 met een dirty flash, zodat ik geen gezeur heb met het backuppen van data. Zelf al wel een tutorial gevonden, maar ik weet niet of dit bruikbaar is: http://ainotech.com/how-t...tom-recovery-cwm-or-twrp/

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:43
Download the TWRP .img file, zet deze op je SD kaart en vervolgens flashen met flashify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Gwannoes schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:45:
Wanneer krijg je de melding en hoe heb je de update precies gedaan?
bottom line schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:27:
Als er zelf niets van jou opstaat zou ik gewoon de hele telefoon resetten / fabrieksinstellingen na de update RC2, en andere (oudere) gegevens niet er terug opzetten.
Gwannoes heeft mijn oude S3.
Voordat ik de telefoon verstuurde, heb ik met SP Flashtools RC1 over RC1 geflashed (firmware upgrade). Op een andere manier kon ik de telefoon niet meer resetten, omdat het touchscreen niet meer werkte. Toen hij hem binnenkreeg, stond de S3 dus al op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:33:
[...]

Een dirty flash vanaf RC1. RC1 wel schoon geinstalleerd. Voor het flashed Xposed gedeinstalleerd.
Ik probeer xposed-v79-sdk22-arm64.zip te flashen.
Ok. Ik was van Extreme naar RC2 gegaan dirty. Men oude v72 gaf bootloops :)
Backup je device met TWRP eerst. Zodat je terug kan.
Download en installeer de nieuwe Kernel.
Wipe cache en dalvik.
Reboot device.
Download de uninstaller-20150831-arm64.zip
Installeer deze uninstaller via TWRP recovery.
Reboot device.
v79.sdk22.arm64 heb ik ook gebruikt.
Reboot recovery en installeer die v79..
Wachten, niet verschieten als die meerdere malen opnieuw (re)boot.
Bij mij heeft die ook meerdere keren gereboot, eerst optimaliseren 1 -124 apps, reboot, optimaliseren 1 - 43 apps, reboot optimaliseren 1-24 apps, enz. Gewoon laten doen, de bedoeling is dat hij x optimaliseert van Y en dat Y telkens verkleint tov de vorige Y. Als die bv van 124 naar 43 en terug 124, 43, 124, 43 dan heb je een bootloop ja.
Geen idee meer hoe lang het heeft geduurd, effe toch.

Edit: Oh boy, bootloop bij optimalisatie APM+. Trachtte de powerknop menu aan te passen. LOL! Dus backup teruggeplaatst, natuurlijk enkel een backup vóór installatie Xposed, niet erna 8)7 .
Ok dus opnieuw Xposed geïnstalleerd, app optimalisatie x van 130 reboot, x van 102 reboot, x van 36 reboot, x van 26 reboot, x van 18 reboot, x van 15 reboot, x van 12 reboot, x van 3 reboot, Apps starten, vraag pin codes. Done! Totaal 7 minuten.
Nu APM+ deinstalleren en backup nemen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door eYaTed op 23-12-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Audiowaste schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:51:
[...]

Wanneer krijg je de melding en hoe heb je de update precies gedaan?

[...]

Gwannoes heeft mijn oude S3.
Voordat ik de telefoon verstuurde, heb ik met SP Flashtools RC1 over RC1 geflashed (firmware upgrade). Op een andere manier kon ik de telefoon niet meer resetten, omdat het touchscreen niet meer werkte. Toen hij hem binnenkreeg, stond de S3 dus al op fabrieksinstellingen.
Ik heb de update gedaan zoals in het forum van jiayu.de is beschreven; reboot in recovery mode, dan RC2.zip selecteren/installeren.
Ik kreeg de betreffende melding bij de eerste paar keer opstarten, als notificatie. Ik heb hem maar gewoon genegeerd, want alles werkte nog gewoon. Nu krijg ik de melding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Gwannoes schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:03:
Ik heb de update gedaan zoals in het forum van jiayu.de is beschreven; reboot in recovery mode, dan RC2.zip selecteren/installeren.
Ik kreeg de betreffende melding bij de eerste paar keer opstarten, als notificatie. Ik heb hem maar gewoon genegeerd, want alles werkte nog gewoon. Nu krijg ik de melding niet meer.
Anders RC2 installeren m.b.v. Flashtools en dan kiezen voor "download" en niet "firmware upgrade".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Xposed geinstalleerd. Vorige keer heb de Un installeren na 8 reboots gedraaid en na de 9e keer waar die helemaal klaar met het optimaliseren van de dalvik cache.

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:39
Ik loop nu een maand of 2 met een S3 en heb wisselende ervaringen. Nadat ik naar 5.1.1 (German ROM RC1) ben gegaan, had ik problemen met echo voor mijn gesprekspartner en een enorm slechte GPS fix. Deze week RC2 erop gezet en de echo lijkt daarmee verdwenen. Helaas het GPS issue nog niet. Nu kan ik er wel een andere ROM op zetten maar wellicht is dit ook binnen de huidige ROM op te lossen. Iemand ideeën? Symptomen: Erg zwak signaal, na verloop van tijd wel GPS fix maar altijd met hoge onnauwkeurigheid en SNR van max 20.
Wellicht goed om te melden is dat ik dit probleem pas recent ervaar, in het begin (met stock ROM en 5.1.1 RC1) deed GPS het perfect, sinds een week of 3 ineens niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door tyson69 op 24-12-2015 12:06 . Reden: GPS werkte eerst prima toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
  • Laatst online: 14-04-2024
Beste forumleden.

Is er iemand die het battery drain probleem op heeft kunnen lossen? Heb gister Lollipop RC1 en daarna RC2 geinstalleerd uit hoop dat het nu opgelost zou zijn....mooi niet dus :(.

Waar mn accu het eerst 2 dagen vol hield loopt ie nu binnen ongeveer 9-12 uur leeg tot 40-50% en dan binnen notime zit ie op 15% krijg ik de melding. Dan is het kwestie van minuten voordat ie uitvalt. Heb nu al paar keer gehad dat ik gesprek niet af kan maken daardoor. En het lijkt steeds sneller te gaan...vandaag om 9 uur van lader gehaald, om 18 uur was ie leeg terwijl die vooral in mn zak heeft gezeten ivm familie en bezoekjes.
Moet nu standaard met power bank rondlopen. Als ie dan eenmaal weer beetje vol zit, zeg 10% houdt ie het wel weer 2 uur vol ofzo.

Iemand tips? Of slechte accu?

Wifi probleem lijkt wel opgelost te zijn, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
maikelV2 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:50:
Beste forumleden.

Is er iemand die het battery drain probleem op heeft kunnen lossen? Heb gister Lollipop RC1 en daarna RC2 geinstalleerd uit hoop dat het nu opgelost zou zijn....mooi niet dus :(.

Waar mn accu het eerst 2 dagen vol hield loopt ie nu binnen ongeveer 9-12 uur leeg tot 40-50% en dan binnen notime zit ie op 15% krijg ik de melding. Dan is het kwestie van minuten voordat ie uitvalt. Heb nu al paar keer gehad dat ik gesprek niet af kan maken daardoor. En het lijkt steeds sneller te gaan...vandaag om 9 uur van lader gehaald, om 18 uur was ie leeg terwijl die vooral in mn zak heeft gezeten ivm familie en bezoekjes.
Moet nu standaard met power bank rondlopen. Als ie dan eenmaal weer beetje vol zit, zeg 10% houdt ie het wel weer 2 uur vol ofzo.

Iemand tips? Of slechte accu?

Wifi probleem lijkt wel opgelost te zijn, tot nu toe.
Makkelijkste oplossing is inderdaad gewoon eens kijken voor en nieuwe accu. Op aliexpress vind je er wel genoeg. Maar laat je niet verleiden door het groter aantal mah.. Op XDA hebben er een paar deze gekocht.. Kan je ook uitproberen http://www.aliexpress.com...shipping/32363395132.html
Hopelijk is daarmee het probleem opgelost..

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 26-12-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
petergx schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:19:
Goedemorgen,
ik ben een tevreden bezitter van een Jiayu S3. Maar door het vervangen van de sim-kaart van hollands nieuwe is mijn toestel geblokkeerd doordat ik een privacy-wachtwoord had ingesteld. En die ben ik vergeten te noteren. 8)7 stom stom stom
De fabrieksinstelling terugzetten heeft niet geholpen.
Hoe kan ik de blokkering ongedaan maken? Is het sowieso wel mogelijk????
Vriendelijke en hoopvolle groet, Peter

oh, het gaat om een dual-sim 3Gb uitvoering, aangeschaft in zomer 2015 via een leverancier via Aliexpress
Alle instellingen worden van de Jiayu S3 gewist als je er een ROM op flashed door middel van de flashtools.
Dit heeft ook geholpen bij iemand in dit topic die encryptie had ingesteld op zijn/haar Jiayu S3 en dit niet ongedaan kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Laatst online: 14:32
Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar een goede cover voor de S3 heeft iemand enige suggesties?
Heb al verschillende pantser glas plaatjes geprobeerd maar die blijven niet goed zitten....

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update is gelukt en het toestel werkte goed. Totdat ik gisterenavond per ongeluk een glas water over het toestel had gegooid. Echter werkte het toestel nog wel de rest van de nacht tot een uur of 12:00.

Ik heb het toestel in vochtabsorberende korrels(lijkt op Silica) gelegd (is beter dan rijst). Dit doe ik de gehele nacht. Hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:24:
De update is gelukt en het toestel werkte goed. Totdat ik gisterenavond per ongeluk een glas water over het toestel had gegooid. Echter werkte het toestel nog wel de rest van de nacht tot een uur of 12:00.

Ik heb het toestel in vochtabsorberende korrels(lijkt op Silica) gelegd (is beter dan rijst). Dit doe ik de gehele nacht. Hebben jullie nog andere tips?
Langer laten liggen ...

Een vriend van me ging met zn Samsung S3 Mini zwemmen ;), na 2 dagen in een bak rijst te hebben gelegen deed ie et weer.

Btw, niet aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

I'm with Jvann. Geduld is in deze erg belangrijk. Gewoon paar dagen vergeten. Don't be tempted. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Vraag, hebben anderen dit ook?
Ik draai nu na xtremerom v1.3 de Duitse RC2 rom.
De camera is nu weer 13MP,maar bij het scherpstellen, schiet hij eigenlijk altijd van scherp, naar net wat onscherp als hij de foto maakt. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjullie wel. Dan laat ik het toestel langer in de korrels liggen en voor de zekerheid nog even in een bak met rijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Als de electronica nat is geworden, zou het verstandig zijn geweest als je gelijk de accu er uit had gehaald. Anders heb je kans dat er toch dingen zijn beschadigd door dat er stroom is gaan lopen tussen punten waar dat niet is bedoeld. Dan inderdaad een paar dagen zonder accu laten liggen.

Heb je haast, dan zou je 12 uur op 75 graden (bijv. in een oven) kunnen proberen. Let wel op: zorg dat de temperatuur nooit boven 100 graden komt: water gaat dan koken, en het water dat in de chippies zit gaat dan zoveel uitzetten dat de chips open kunnen knappen. Popcorn effect noemen we dat in de electronica business.
Een stralingsoven is ook niet bepaald aan te raden; gebruik een hetelucht oven.

[ Voor 5% gewijzigd door Gwannoes op 28-12-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Nu online
Heb het laatst met de Moto G van mijn vrouw gehad; die was in de wasmachine terecht gekomen.
Toestel was drijfnat, maar er was gelukkig nog geen zeep bij gekomen.
Direct opengeschroefd en de accu verwijderd (die zit vast in het toestel met een flatcable).
Vervolgens het toestel open gelaten en een week laten drogen.
Toen aangezet, alles werkte weer maar er bleef een watervlek in het LCD backlight zichtbaar.
Na een week of anderhalf gebruik is die vlek vanzelf weggegaan en nu werkt het toestel weer alsof er nooit iets aan de hand geweest is. Mijn tip is dus: accu er zo snel mogelijk uit en lang laten drogen!

Ik heb zelf een vraag mbt wifi. Ik gebruik nog S3SW 20150314-141844 (waarvan ik de adware apps gefreezed heb).
Tot voor kort hadden we thuis internet via Online, met een Thomson TG712 modem/router.
Ingesteld op 54G, dat was het maximale wat de TG712 aankan.
Internet via wifi werkte prima en ik had voor zover ik me kan herinneren eigenlijk nooit gedoe.

Nu hebben we internet via Ziggo, met een Technicolor TC7210.
2.4GHz en 5GHZ staan actief met de default settings (alleen SSID en WPA2 key veranderd), ik maak verbinding met 2.4GHz omdat 5GHz op de bovenverdieping ontvangstproblemen heeft.
Internet via wifi gaat telkens een aantal dagen goed, maar dan opeens komt er geen data meer binnen. Wifi symbool geeft aan dat het bereik gewoon in orde zou moeten zijn. Als ik vervolgens wifi uitschakel en weer inschakel, dan kan ik geen verbinding meer krijgen met de TC7210. Modem herstarten lost niets op, ik moet de S3 opnieuw opstarten voordat wifi het weer doet.

Hebben meer mensen dit probleem? Zoja, heb je er ook nog last van na een update naar één van de 5.1 roms?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de instelling op een wat lagere megapixel gezet. Helpt dit bij jou?
maurits82 schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:01:
Vraag, hebben anderen dit ook?
Ik draai nu na xtremerom v1.3 de Duitse RC2 rom.
De camera is nu weer 13MP,maar bij het scherpstellen, schiet hij eigenlijk altijd van scherp, naar net wat onscherp als hij de foto maakt. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Buzz-01 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:31:
Heb het laatst met de Moto G van mijn vrouw gehad; die was in de wasmachine terecht gekomen.
Toestel was drijfnat, maar er was gelukkig nog geen zeep bij gekomen.
Direct opengeschroefd en de accu verwijderd (die zit vast in het toestel met een flatcable).
Vervolgens het toestel open gelaten en een week laten drogen.
Toen aangezet, alles werkte weer maar er bleef een watervlek in het LCD backlight zichtbaar.
Na een week of anderhalf gebruik is die vlek vanzelf weggegaan en nu werkt het toestel weer alsof er nooit iets aan de hand geweest is. Mijn tip is dus: accu er zo snel mogelijk uit en lang laten drogen!

Ik heb zelf een vraag mbt wifi. Ik gebruik nog S3SW 20150314-141844 (waarvan ik de adware apps gefreezed heb).
Tot voor kort hadden we thuis internet via Online, met een Thomson TG712 modem/router.
Ingesteld op 54G, dat was het maximale wat de TG712 aankan.
Internet via wifi werkte prima en ik had voor zover ik me kan herinneren eigenlijk nooit gedoe.

Nu hebben we internet via Ziggo, met een Technicolor TC7210.
2.4GHz en 5GHZ staan actief met de default settings (alleen SSID en WPA2 key veranderd), ik maak verbinding met 2.4GHz omdat 5GHz op de bovenverdieping ontvangstproblemen heeft.
Internet via wifi gaat telkens een aantal dagen goed, maar dan opeens komt er geen data meer binnen. Wifi symbool geeft aan dat het bereik gewoon in orde zou moeten zijn. Als ik vervolgens wifi uitschakel en weer inschakel, dan kan ik geen verbinding meer krijgen met de TC7210. Modem herstarten lost niets op, ik moet de S3 opnieuw opstarten voordat wifi het weer doet.

Hebben meer mensen dit probleem? Zoja, heb je er ook nog last van na een update naar één van de 5.1 roms?
Ik herken het verschijnsel. Heb zelf een TP-link router, en had twee S3 toestellen in huis met KitKat ROM. Andere devices kregen wel internet via die router, maar de S3 soms zomaar niets. De andere S3 bleef ondertussen wel gewoon werken.
Bij mij hielp het wel om Wifi op het toestel uit en weer aan te zetten; dan maakte hij gewoon weer netjes verbinding en ging alles weer goed.

Inmiddels enkele dagen beide toestellen geupgrade naar 5.1 ROM. Heb het nog niet weer gezien, maar dat zegt nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu heb ik er wel uitgehaald en ik heb zelfs nog een back-up accu liggen voor het toestel.

Echter heb ik natuurlijk wel geprobeerd, om het toestel weer eerst aan te krijgen, voordat het toestel de droogkorrel inging. Ook de oplader eraan gehangen, omdat de accu misschien snel leeg was gelopen. Ik hoop nu niet, dat de kortsluiting zo erg is, dat het toestel na een paar dagen drogen niet meer opstart.

Ik ga vanavond de telefoon in een bak met rijstkorrels leggen, die blijft daar dan ook twee dagen in leggen en dan vervolgens nog een dag zonder rijst. Ik denk dat dan dat mijn toestel droog genoeg is.

Gelukkig had ik nog een Samsung S4 liggen, dus die kan ik nu even als back-up gebruiken.
Gwannoes schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:00:
Als de electronica nat is geworden, zou het verstandig zijn geweest als je gelijk de accu er uit had gehaald. Anders heb je kans dat er toch dingen zijn beschadigd door dat er stroom is gaan lopen tussen punten waar dat niet is bedoeld. Dan inderdaad een paar dagen zonder accu laten liggen.

Heb je haast, dan zou je 12 uur op 75 graden (bijv. in een oven) kunnen proberen. Let wel op: zorg dat de temperatuur nooit boven 100 graden komt: water gaat dan koken, en het water dat in de chippies zit gaat dan zoveel uitzetten dat de chips open kunnen knappen. Popcorn effect noemen we dat in de electronica business.
Een stralingsoven is ook niet bepaald aan te raden; gebruik een hetelucht oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:50:
Ik heb de instelling op een wat lagere megapixel gezet. Helpt dit bij jou?
[...]
Nop, helpt niet. Merk dat het met name is als er net wat minder licht is. (meer dan voldoende voor een foto, maar hij pakt hem dan standaard op wazig ipv scherp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
  • Laatst online: 14-04-2024
maurits82 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:31:
[...]

Nop, helpt niet. Merk dat het met name is als er net wat minder licht is. (meer dan voldoende voor een foto, maar hij pakt hem dan standaard op wazig ipv scherp)
Heb zelf ook de indruk dat de mijne hier ook last van heeft. Als ik me het goed herinner stelt de autofocus (althans bij DSLR's) scherp op contrastverschillen. En ik heb sterk het idee dat het contrast verschil groter moet zijn dan bij bijvoorbeeld 4.4.4 die ik vorige week nog had. Als ik nu buiten sta in het donker stelt ie zelfs niet meer scherp op lantaarnpalen op een afstand van zeg 50 meter. Eerst deed ie dat zeker wel want heb regelmatig vuurwerk gefilmd, en dan zorgde ik er altijd voor dat ie op oneindig scherp gesteld stond door eerst op een lantaarnpaal verderop scherp te stellen.

Hopen dat dit in de final versie van Lollipop wel herstelt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:06
Ik heb sinds de upgrade niet meer de mogelijkheid om tussen apps te 'wisselen'. Normaal hield ik de home knop langer in om de andere apps te zien, maar dit werkt niet meer bij RC2. Ik heb al in de launcher opties zitten gluren, maar geen idee hoe dit te fixen is.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Steefmeister schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:11:
Ik heb sinds de upgrade niet meer de mogelijkheid om tussen apps te 'wisselen'. Normaal hield ik de home knop langer in om de andere apps te zien, maar dit werkt niet meer bij RC2. Ik heb al in de launcher opties zitten gluren, maar geen idee hoe dit te fixen is.

Iemand een oplossing?
Werkt bij mij nog en heb Nova Launcher.
Check eens in de instellingen - Misc (juist onder Meldingenpaneel) - Hardware Buttons. Wat staat er bij Enable custom actions? Staat die aan of niet?
Indien niet aan, kan je die aanzetten en bij Home Key - Long press aanpassen naar Recent of iets anders naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:06
eYaTed schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:08:
[...]

Werkt bij mij nog en heb Nova Launcher.
Check eens in de instellingen - Misc (juist onder Meldingenpaneel) - Hardware Buttons. Wat staat er bij Enable custom actions? Staat die aan of niet?
Indien niet aan, kan je die aanzetten en bij Home Key - Long press aanpassen naar Recent of iets anders naar keuze.
Yes dat was hem. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb een maandje terug encryptie aangezet, maar ik wil er nu vanaf omdat ik de indruk heb dat het aardig wat batterij consumeert.
Heb destijds ervoor eerst een twrp backup gemaakt.
Maar ik kan nu geen backups meer maken en de oude backup herstellen lukt ook niet meer; in twrp krijg ik steeds de melding "unable to mount data"
Heeft dat ermee te maken dat de telefoon nu geëncrypt is?
Zo ja, hoe kan ik nu dan nog terug naar een ongeëncrypte telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat bij Android je de encryptie kan uitzetten (als je het via instellingen hebt gedaan) onder het kopje Beveiliging.

Toen ik nog op de Samsung klantenservice werkte, had ik gemiddeld 6 mensen per week die hetzelfde ervaarde. Maar oké niet elke telefoon is een Samsung telefoon.
ASW1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:12:
Ik heb een maandje terug encryptie aangezet, maar ik wil er nu vanaf omdat ik de indruk heb dat het aardig wat batterij consumeert.
Heb destijds ervoor eerst een twrp backup gemaakt.
Maar ik kan nu geen backups meer maken en de oude backup herstellen lukt ook niet meer; in twrp krijg ik steeds de melding "unable to mount data"
Heeft dat ermee te maken dat de telefoon nu geëncrypt is?
Zo ja, hoe kan ik nu dan nog terug naar een ongeëncrypte telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:44:
Ik weet dat bij Android je de encryptie kan uitzetten (als je het via instellingen hebt gedaan) onder het kopje Beveiliging.
Nee dat laat zich niet zo uitzetten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:54:
[...]
Nee dat laat zich niet zo uitzetten helaas.
Zit gebakken in de kernel.
Ik meen mij ook te herinerren dat een backup nemen van een geëncrypteerde device niet lukt doordat TWRP (oudere versies*) niet de functionaliteit heeft om encrypte partities te decrypten tijdens het flashen/recoveren/backuppen. Correct me if wrong.
* Volgens dit zou TWRP 2.8.7.1 wel de mogelijkheid hebben om de data partie te decrypten ->
"3. How To Decrypt Your Data Partition
This is no longer necessary as long as you use TWRP 2.8.7.1 or newer"
"

Je kan dus:
- de nieuwe TWRP 2.8.7.1 flashen en proberen
- in TWRP - WIPE - elke partitie apart wipen (sd card niet uiteraard)
- lukt het niet, een nieuwe rom flashen via flashtool. Daar heb je de mogelijkheid om "format all + download te kiezen" (vergeet je imei's niet want die worden mee gewist)
- lukt dat ook niet dan via ADB fastboot en guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Twrp versie is 2.8.7.7 , maar backup gaat echt niet vanwege de datapartitie die niet bescikbaar is o.i.d.

Ik zit nu op de TF extreme rom (5.1)
Zou dit betekenen dat ik nu ook niet de Duitse RC2 met twrp kan flashen?
Heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik die encryptie ooit heb aangezet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:59:
Twrp versie is 2.8.7.7 , maar backup gaat echt niet vanwege de datapartitie die niet bescikbaar is o.i.d.

Ik zit nu op de TF extreme rom (5.1)
Zou dit betekenen dat ik nu ook niet de Duitse RC2 met twrp kan flashen?
Heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik die encryptie ooit heb aangezet. |:(
OK. De datapartitie blijft waarschijnlijk op 0Mb, dat is door de encryptie.
Dus de TWRP kan dat niet decrypten.
Rest u de andere opties om de ROM opnieuw te flashen via flashtool of adb. zoals hierboven beschreven (full format!). Van daaruit kan je opnieuw naar TWRP en de Duitse flashen.
Eigenlijk hetzelfde dat je hebt gedaan van Kitkat naar Lollipop -> flash rom lollipop, go to recovery en flash XT of Duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zojuist de Duitse rom ge(-dirty-)flashed, dat lukte wel, met behoud van alle apps en data etc.
En helaas ook met behoud van encryptie.
Misschien dat ik toch helemaal opnieuw ga flashen, want zelfs al bevalt RC2 dan nog wil ik van die encryptie af zien te komen.
Het gaat nu al jeuken omdat ik geen backups meer kan maken en restoren. ;(

Toevoeging:
Geprobeerd xposed op de RC2 te flashen maar op een of andere manier daarmee gebricked.
Nu dus maar aan gelijk aan SPflashtool gehangen en helemaal opnieuw beginnen/flashen.
Kijken of de encryptie er dan af is en alsnog de oude twrp backup erop zetten.

Edit: hoera, encryptie is eraf!
Advies: niet aan beginnen tenzij je er hele goede redenen voor hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door ASW1 op 30-12-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
En gelijk van in begin clean flashen ;)

Btw de encryptie heeft volgens mij geen effect op de batterij maar wel op de performance van je toestel nl het lezen van de data. Gemiddeld 40% trager dan hetzelfde toestel zonder encryptie.
Inderdaad akkoord met je advies: stop de paranoia dat iedereen zit mee te kijken.

De beste wensen en geniet van de eindejaars feesten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
eYaTed schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:50:
Btw de encryptie heeft volgens mij geen effect op de batterij maar wel op de performance van je toestel nl het lezen van de data. Gemiddeld 40% trager dan hetzelfde toestel zonder encryptie.
Dat geloof ik niet, als het extra rekenkracht vraagt dan kost dat ook extra energie, dat kan niet anders.

Overigens heb ik in het dagelijks gebruik van trager worden door encryptie niets gemerkt, maar dat is misschien omdat er een snelle soc in zit met genoeg overcapaciteit voot huis- tuin- en keukengebruik.
Wel werd het opstarten enorm langzaam, kostte zeker het dubbele aan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Shit, heb iets doms gedaan, kan iemand me helpen?

Ik wilde de laatste kernel flashen, in twrp recovery (1.7.8.8 oid vam de xtremerom V1.3 stond er denk ik op).
Ik heb de kernel echter geflasht als "recovery" ipv boot... Nu heb ik geen twrp recovery meer :(.

Met Flashify heb ik de rom (als boot) inmiddels er op gezet, dus is gelukt.

Echter twrp3srecovery.img gedownload, geflasht met Flashify, en uncletools... Maar kan nig steeds niet in twrp recovery komen :(
Heeft iemand een advies hoe vanaf hier verder te gaan?

Ik gebruik deze recovery
http://forum.xda-develope...hp?p=58789939&postcount=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zit nog steeds op standaard ROM (KK4.4) en ik heb na 2 maanden geen problemen dus ook nu reclame meldingen, alhoewel het slechts bij bepaalde apps lijkt te zijn.

Als zo'n reclame opduikt (in bv. Telegram) en je houdt de home-knop lang ingedrukt voor "recent apps"-scherm dan zie ik 2 instanties van de app: 1 "echte" TG en een instantie met de reclame welke dus van de launcher Trebuchet komt. Wat een vreemd verhaal.

Ik ga vast wel flashen binnenkort, maar ik vind het ook wel interessant om uit te zoeken eerst allemaal.
Er is niet zoveel over te vinden, en als je iets vindt over Trebuchet icm ads dan gaat het meteen over onze s3.

Dit is eigenlijk de enige comment die ik kon vinden die overeenkomt met mijn ervaringen, maar de apps die hij aanhaalt staan ook niet op mijn S3.
Dus lijkt het echt aan de launcher te liggen.
Klaas01
Actually I had the same problem, also with the JiaYu S3.
I noticed that there are 2 apps, which cause this problem, and are initiated by the Trebuchet launcher.
These apps are 'Recents' but also 'Pleasant'.
These apps don't appear in the android apps list from Settings, neither in other lists form other apps like Android Assistant.
But I noticed the app 'Link2SD' shows these apps, and can remove these as well. So I did.
Also, with Link2SD you can remove Trebuchet Launcher. Make sure you have another launcher already in place and set as the standard launcher.
You can remove Trebuchet Launcher directly, being a system app, or first convert it to a User app. That is what I did, because I wanted to be careful.
Otherwise, with Link2SD you can convert any other launcher from User app to system app, though it is not necessary.

By the way, did you manage to install the new ROM, and is it OK?
You could also download a Lolipop 5.1 ROM from the German JiaYu site, which is lean and mean, or complete, without bloatware. I did not do it myself yet, because I could solve the problem the way I described.

And yes, the JiaYu S3 3GB is a greath phone, except for the fact that after some time Trebuchet comes up with bloatware. But since last month JiaYu has a contract with an external supplier for customizing the ROM.
Ik weet dat het voor sommigen hier oud nieuws is, maar voor ik de S3 zelf had en volop meelas hier, kreeg ik het idee dat OF je S3 vanaf het begin reclame toonde, Of totaal niet.
Nu heb ik dus reclame na een kleine 3 maanden ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
HMC schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:25:
Ik zit nog steeds op standaard ROM (KK4.4) en ik heb na 2 maanden geen problemen dus ook nu reclame meldingen, alhoewel het slechts bij bepaalde apps lijkt te zijn.

Als zo'n reclame opduikt (in bv. Telegram) en je houdt de home-knop lang ingedrukt voor "recent apps"-scherm dan zie ik 2 instanties van de app: 1 "echte" TG en een instantie met de reclame welke dus van de launcher Trebuchet komt. Wat een vreemd verhaal.

Ik ga vast wel flashen binnenkort, maar ik vind het ook wel interessant om uit te zoeken eerst allemaal.
Er is niet zoveel over te vinden, en als je iets vindt over Trebuchet icm ads dan gaat het meteen over onze s3.

Dit is eigenlijk de enige comment die ik kon vinden die overeenkomt met mijn ervaringen, maar de apps die hij aanhaalt staan ook niet op mijn S3.
Dus lijkt het echt aan de launcher te liggen.

[...]

Ik weet dat het voor sommigen hier oud nieuws is, maar voor ik de S3 zelf had en volop meelas hier, kreeg ik het idee dat OF je S3 vanaf het begin reclame toonde, Of totaal niet.
Nu heb ik dus reclame na een kleine 3 maanden ineens.
Hoi reclame zit in stock rom idd. Zou de RC2 op zetten, of even wachten op de RC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Over die reclame. Wat ik bedoel is dat ik het na enige maanden pas krijg, en nergens heb ik apps die ook hier in het topic in het begin werden aangehaald.

Maar, inderdaad, ik heb de hele mikmak al binnengehaald. Want eerst RC1, en dan RC2.
Zou er voor RC3 ook weer eerst RC1 en dan RC2 erop moeten zetten?
Dat zou het voor de nieuwkomer nog lastiger maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon doet het weer gelukkig na een week drogen in droogkorrels en rijst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:53:
Mijn telefoon doet het weer gelukkig na een week drogen in droogkorrels en rijst!
Dat was het bericht waar menigeen met spanning op wachtte. Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 11:14
HMC schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:50:
Over die reclame. Wat ik bedoel is dat ik het na enige maanden pas krijg, en nergens heb ik apps die ook hier in het topic in het begin werden aangehaald.

Maar, inderdaad, ik heb de hele mikmak al binnengehaald. Want eerst RC1, en dan RC2.
Zou er voor RC3 ook weer eerst RC1 en dan RC2 erop moeten zetten?
Dat zou het voor de nieuwkomer nog lastiger maken.
NB. Ook ik kreeg pas na enige maanden last van adware, dat was bij mij geen reclame maar apps die zich ongevraagd installeerden. Volgens mij is Jiayu daarna overgestapt op een andere vorm van 'reclame'. Ik zit nog steeds op stock rom, maar als je inderdaad niets kunt vinden dan lijkt me overstappen op de jiayu.de rom verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik draai al enige tijd RC2 tot volle tevredenheid.
Enige probleem is dat ik soms nog de WIFI verbinding kwijt ben.
Ga de nieuwe kernel eens uitproberen.

https://jiayu.de/forum/in.../369/&quoteMessageID=3452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ook maar die spam-zooi van standaard ROM eraf gegooid. Eerst naar RC1 (via pdf guide van bottom line plus aantekeningen van rapture van 7 november [firmware upgrade kiezen in SPFtools] ).

Ziet er leuk uit, inderdaad veel vloeiender en sowieso moderner. Vast naar RC2 zodirect, maar batterij is aardig uitgedroogd na dit avontuurtje. Ik zal helaas even moeten wachten.

Die gasten van .de hebben dit echt mooi gemaakt. Dat was met de G4 wel anders.

Edit: RC2 er ook op. Wel al weer dat typische Jiayu dingetje gehad waar het scherm niet reageert. Even scherm aan/uit helpt uiteraard, maar blijft toch typisch.

Edit2: Spuit 11. Ok, dit is inderdaad een hele andere ervaring. Een heel veel betere. Was ik vroeger met mijn LG Optimus One nog zo experimenterend, bij de Jiayu heeft het lang geduurd, vooral door mijn G4 ervaringen. Maar ik ben het met alle Tweakerts hier eens. Dit is een "must-do"

[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 04-01-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 17:12
Ik ben helemaal fan van rc2, zat tot nu toe op de stock jiayu kk rom (laatste, 2gb versie).

Echter: sinds rc2+kernel krijg ik met m'n kpn sim geen 4g verbinding meer! Sterker nog: ik moet hem naar 3g zetten om hem uberhaupt te laten verbinden.

Heeft iemand anders dit probleem, en tips om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Voor de vrijwilligers trouwens, de maker van RC2 (en RC1 en alle beta's) heeft sinds vorige week, 31 december, een nieuwe kernel gemaakt!

bron

https://mega.nz/#!lIsXVbZ...7coAKhX-agN0aMESVzL0lK8F0

[ Voor 76% gewijzigd door bottom line op 06-01-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

freakinlaser schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:42:
Ik ben helemaal fan van rc2, zat tot nu toe op de stock jiayu kk rom (laatste, 2gb versie).

Echter: sinds rc2+kernel krijg ik met m'n kpn sim geen 4g verbinding meer! Sterker nog: ik moet hem naar 3g zetten om hem uberhaupt te laten verbinden.

Heeft iemand anders dit probleem, en tips om het op te lossen?
Hier geen probleem met zowel privé als zakelijke KPN SIM kaart (op beide werkt 4G), ik ben een paar weken geleden van stock kitkat naar Jiayu.de 5.1 RC2 gegaan. Heb je een volledige factory reset gedaan of heb je op één of andere manier instellingen uit kitkat overgenomen? Staan je APN-instellingen goed?
bottom line schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:24:
Voor de vrijwilligers trouwens, de maker van RC2 (en RC1 en alle beta's) heeft sinds vorige week, 31 december, een nieuwe kernel gemaakt!

bron

Sinds gister in gebruik, vooral de default NOATIME en NODIRATIME leken me wel een interessante verbetering. Ervaring tot dusver is prima: voelt net wat sneller aan, maar dat zegt niet zo veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 17:12
jeroen__online schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:25:
[...]

Hier geen probleem met zowel privé als zakelijke KPN SIM kaart (op beide werkt 4G), ik ben een paar weken geleden van stock kitkat naar Jiayu.de 5.1 RC2 gegaan. Heb je een volledige factory reset gedaan of heb je op één of andere manier instellingen uit kitkat overgenomen? Staan je APN-instellingen goed?
Heb een factory reset gedaan na de flash. Hij kreeg helemaal geen verbinding meer met de kpn sim als ik hem op 4g zette.

Ben nu op reis dus kan even niets testen, zal nog wel eens gaan prutsen als ik weer thuis ben. Bedankt voor je reactie in ieder geval, weet ik tenminste dat het een oplosbaar probleem moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

jeroen__online schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:25:
[...]

Sinds gister in gebruik, vooral de default NOATIME en NODIRATIME leken me wel een interessante verbetering. Ervaring tot dusver is prima: voelt net wat sneller aan, maar dat zegt niet zo veel :P
Wablief? Wat betekent dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Minder schrijfacties naar je flash-geheugen :) dus mogelijk sneller en beter voor de levensduur; de vraag is of we daar echt veel van merken, maar het kan zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

jeroen__online schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Minder schrijfacties naar je flash-geheugen :) dus mogelijk sneller en beter voor de levensduur; de vraag is of we daar echt veel van merken, maar het kan zeker geen kwaad.
Ah... Dat klinkt goed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
bottom line schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:24:

bron

Hoe installeer ik deze kernel? Gewoon via TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:02
Op mijn jiayu S3 standaard die sinds begin 2015 prima werkt had ik sinds kort 2 problemen:

1. Ik kreeg random pop up reclames
2. berichten komen niet direct binnen

probleem 1 is opgelost met het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Probleem 2 is gebleven, in meerdere apps die meldingen horen te geven krijg ik deze pas als ik de desbetreffende app open. Soms krijg ik ze ook wel binnen.

Iemand dit ook gehad of enig idee hoe dit op te lossen valt?

Gebruik Android 4.4.4 met build S3 20150430-131240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:26
jer123c schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:33:
Op mijn jiayu S3 standaard die sinds begin 2015 prima werkt had ik sinds kort 2 problemen:

1. Ik kreeg random pop up reclames
2. berichten komen niet direct binnen

probleem 1 is opgelost met het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Probleem 2 is gebleven, in meerdere apps die meldingen horen te geven krijg ik deze pas als ik de desbetreffende app open. Soms krijg ik ze ook wel binnen.

Iemand dit ook gehad of enig idee hoe dit op te lossen valt?

Gebruik Android 4.4.4 met build S3 20150430-131240
1) Gebruik RC2
2) Geen idee hoe dit ontstaat. Heb ik sinds RC2 update ook 2x met WhatsApp gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
Zojuist gelezen dat de RC 3 uit is (alleen via OTA) zal binnen nu en twee weken ook te downloaden zijn voor TWRP en Flashtools...

zed78, Vandaag om 05:58 uur
Senior Member
IGibt es RC3 nur als OTA? Oder kommen noch Pakete für TWRP und FT?

Jiayu_ba, Heute um 12:35 Uhr
Jiayu_ba
Jiayu_ba
Ontvangen Thanks:431
Erstmal nur per ota. In ein bis zwei Wochen gibt es dann dann auch für das flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Raz3r schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:53:
[...]

Hoe installeer ik deze kernel? Gewoon via TWRP?
Moest ik ook even naar zoeken: kan via TWRP, uit m'n hoofd: kies voor "Install" en vervolgens voor zoiets als "Flash image" (default is "Flash ZIP" o.i.d.). Kies als partitie "Boot" (niet Uboot!) en selecteer de image (boot_31122015.img).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het scherm van mijn S3 is gebroken. Duidelijk iets te groot voor de zak van mijn spijkerbroek. Beste gok is dat er teveel stress op het scherm kwam toen ik op de grond ging zitten bij een vriendin thuis.

I'm sad. :'(

Nu uitzoeken of scherm makkelijk en goedkoop te vervangen is. Anders haal ik een nieuwe S3 uit China, want ik vond het echt een fantastische telefoon.

Nu weer terug naar G4. Wat is dat ding ineens klein, terwijl ik 'em altijd best groot vond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
HMC schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:40:
Het scherm van mijn S3 is gebroken. Duidelijk iets te groot voor de zak van mijn spijkerbroek. Beste gok is dat er teveel stress op het scherm kwam toen ik op de grond ging zitten bij een vriendin thuis.

I'm sad. :'(

Nu uitzoeken of scherm makkelijk en goedkoop te vervangen is. Anders haal ik een nieuwe S3 uit China, want ik vond het echt een fantastische telefoon.

Nu weer terug naar G4. Wat is dat ding ineens klein, terwijl ik 'em altijd best groot vond. :P
Ongeveer €50 is wat ik (met een snelle zoekopdracht) heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zie ze op Aliexpres, ja. Nu nog een goeie tutorial. Kan 'em hier in Jakarta ook vast wel naar een shop brengen, maar ik vertrouw die repair guys niet altijd even veel.

' Tutorial scherm vervangen. Uit elkaar halen ;
YouTube: Desmontar jiayu s3
Het moet te doen zijn eigenlijk. De tools heb ik wel. (en worden bij het scherm meegeleverd :D )

Nog één met foto's.
YouTube: How to disassembly a Jiayu S3 smartphone

[ Voor 55% gewijzigd door HMC op 08-01-2016 10:06 . Reden: zoektermen voor andere tweakers. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
HMC schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:45:
Ik zie ze op Aliexpres, ja. Nu nog een goeie tutorial. Kan 'em hier in Jakarta ook vast wel naar een shop brengen, maar ik vertrouw die repair guys niet altijd even veel.

' Tutorial scherm vervangen. Uit elkaar halen ;
YouTube: Desmontar jiayu s3
Het moet te doen zijn eigenlijk. De tools heb ik wel. (en worden bij het scherm meegeleverd :D )

Nog één met foto's.
YouTube: How to disassembly a Jiayu S3 smartphone
Extratje
Gwannoes kan zeker helpen met je vragen ;)
Edit: igadget link is down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Btw vraagje, is het een idee om de OP up te daten met de handleidingen van bottom line en useful links?
Laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

eYaTed schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:22:
[...]

Extratje
Gwannoes kan zeker helpen met je vragen ;)
Edit: igadget link is down.
Dat is een mooie post inderdaad. Helemaal gemist.
Die link is dood in ieder geval. Maar icm met die spaanse video moet het te doen zijn.

Twijfelgeval. Nieuwe phone kost ook niet zo veel.
(Rechtstreeks uit China door vriend of vriendin meegenomen)
Maar wel een beetje tweakers-onwaardig natuurlijk. :O :P

Edit: (n00b question)
Begrijp ik het goed dat het 2 onderdelen zijn? De LCD en een digitizer?
Dus als ik alleen LCD panel bestel (die er ook tussen staan op Aliexpress), ben je er nog niet.
Zie ik dat goed?

Ja, duh |:( Scherm en aanraakgevoelig deel.

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 08-01-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Als je digitizer nog heel is, en dus alleen je scherm gebarsten / gebroken is, kan je ook alleen het lcd paneel bestellen. LCD paneel zelf kost niet veel.
Maar dan ga je dubbel zolang alsook veel nauwkeuriger moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Hoegie1504 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:06:
Volgens een verkoper op aliexpress zou op de huidige lading gsmtoestellen geen play store geïnstalleerd zijn?

bron: http://www.aliexpress.com...5/321958_32247923121.html

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews... zelf heb ik een jiayu g3t waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
Houd er rekening mee dat er nu twee versies zijn:
Een S3 en een S3+.
De S3+ is eigenlijk een downgrade van de hardware. De CPU (MT6753) loopt langzamer dan de MT6752. Ook de GPU is minder. Enige voordeel is dat de batterij mogelijk iets langer mee gaat.

Het verschilt idd per verkoper/batch of er wel of geen play store op staat.
Dit kun je eenvoudig zelf oplossen door via de recovery de Google Services te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Van wat ik gelezen heb is de +/s-versie inderdaad een klein stukje minder krachtig. Vreemd eigenlijk.
En, inderdaad, op de +/s-variant staat geen GAPPS.
Alhoewel dat mij niet echt een probleem lijkt op een geroote telefoon. Die kan je er zelf wel opzetten.

Edit: Spuit 11. :X

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 08-01-2016 11:20 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.