Ja, soms leeg, soms 35% over, maar nooit genoeg voor nog een hele dag, dus gewoon iedere nacht aan de lader
Pas op link komt uit op een website die malware op je pc installeert (zit mogelijk in de ads verborgen)..Dr.Roelski schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:13:
[...]
Helemaal top deze beschrijving! In een keer gelukt.
Nog een kleinde aanvulling als je de drivers op win10 wil krijgen: hier staat een goede uitleg: http://www.yomitech.com/2...diatek-usb-preloader.html
Moest wel nog beetje klooien met batterij en kabeltje erin-eruit voordat hij hem ging upgraden, maar dat had ik met win7 en 4.1 ook.
Iemand deze app al eens geprobeerd op de Jiayu S3?
http://www.androidplanet....roid-sneller-super-touch/
Ziet er leuk uit, maar ik vind het jammer dat hun conclusies vrijwel niet worden onderbouwd. Misschien vandaag toch maar eens proberen.Audiowaste schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:48:
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Geloof er geen jota van.Audiowaste schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:48:
Op XDA ook geen degelijke uitleg te vinden. Misschien toch maar even wachten op meer uitleg voor we crap installeren...
Lees bv
Why does the app require an Advanced Feature Permission which can be removed only by flashing the original firmware and no other way. There is no info on what access is being granted.
However, what i don't understand is :
1. Why it requires IMEI number?
2. Why can advanced feature not be reverted? i.e. even flashing a new rom will not change it. (as per instructions when choosing advanced feature)
It crashes in case app does not find IMEI( Like in a tab)
De Jiayu S3 Plus.
http://www.1949deal.com/j...g-4g-lte-phone-black.html
Maar ik zou het eerder de Jiayu S3 Min willen noemen.
Hoezo / waarom ?Momus schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:37:
De Jiayu S3 Plus.
Ik dacht eigenlijk dat het "gewoon"dezelfde 3Sa was, maar dan met standaard android 5.1 erop ?
Processor is minder en geen NFC meer.Ted038 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:43:
[...]
Hoezo / waarom ?
Ik dacht eigenlijk dat het "gewoon"dezelfde 3Sa was, maar dan met standaard android 5.1 erop ?
Ik draai sinds een paar weken de Duitse RC1. Ik was erg tevreden over de accuduur - tot gisteren. Ik kon maar niet wennen aan de Outlook app dus ben weer teruggestapt op GMail en Google Agenda. Maar GMail gebruikt in 6 uur tijd 15% van m'n accu. Ik zit sinds 6 uur vanmorgen nu al op nog maar 34% capaciteit. Meer mensen met dit gedrag?
Fuckers
van MT6752 naar MT6753 zou je verwachten dat het een minimale verbetering is, ipv 1.7 naar 1.3 Ghz
bij mij krijg ik flashtools het probleem dat hij gelijk al aangeeft Download DA 100 % direct bij het aansluiten van de phone , hoe kan dit, iemand al ervaring mee 
Windows 10 - Mediatek Preloader USB Vcom driver
Windows 10 - Mediatek Preloader USB Vcom driver
[ Voor 13% gewijzigd door Marouane007 op 24-11-2015 17:01 ]
Ik heb hier een Jiayu S3 die problemen met zijn microfoon(s) lijkt te hebben, tijdens het bellen hoort niemand mij en in de meeste gevallen hoor ik het ook niet.
Vreemde is dat de microfoons beide wel lijken te werken in alle overige apps, een voice-message in Whatsapp, een opname via de Geluidsrecorder dat werkt alemaal gewoon. Zowel via de eerste (onderste) als de tweede microfoon.
Ik heb inmiddels al wat geprobeerd in het MTK Engineermode maar nog zonder resultaat. Ik draai de 5.1 RC1 van Jiayu.de maar hier lijkt het niet aan te liggen aangezien hij in de Xtreme rom het zelfde probleem heeft. Iemand bij wie dit probleem bekend voorkomt en die hiervoor een oplossing heeft gevonden?
Vreemde is dat de microfoons beide wel lijken te werken in alle overige apps, een voice-message in Whatsapp, een opname via de Geluidsrecorder dat werkt alemaal gewoon. Zowel via de eerste (onderste) als de tweede microfoon.
Ik heb inmiddels al wat geprobeerd in het MTK Engineermode maar nog zonder resultaat. Ik draai de 5.1 RC1 van Jiayu.de maar hier lijkt het niet aan te liggen aangezien hij in de Xtreme rom het zelfde probleem heeft. Iemand bij wie dit probleem bekend voorkomt en die hiervoor een oplossing heeft gevonden?
Clean install gedaan van de RC1 rom? Zelf heb ik geen probleem hiermeemdrop schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:33:
Ik heb hier een Jiayu S3 die problemen met zijn microfoon(s) lijkt te hebben, tijdens het bellen hoort niemand mij en in de meeste gevallen hoor ik het ook niet.
Ja, de optie 'download' in de flash tool gebruikt.bottom line schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:16:
[...]
Clean install gedaan van de RC1 rom? Zelf heb ik geen probleem hiermee
Dat is geen clean install. Je hebt niet een wipe gedaan na de installatie?mdrop schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:18:
[...]
Ja, de optie 'download' in de flash tool gebruikt.
'Gewoon' in de recovery bedoel je?Momus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:19:
[...]
Dat is geen clean install. Je hebt niet een wipe gedaan na de installatie?
Format all, is dat ook een optie?Momus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:27:
Ja. Een full wipe in de recovery ja.
Er staat niets op wat niet weg zou mogen, en dan ben ik er ook zeker van dat die instellingen weg zijn.
Ik weet niet zeker wat hij precies doet bij een format, of dat alleen om data gaat of dat hij dan ook de gehele rom weggooid.
Inmiddels format + download gedaan, ik kan wel bellen via een headset maar via de gewone microfoon krijg ik dus geen geluid bij de ander.
Zelf hoor ik de ander wel gewoon.
Dan lijkt het me meer een probleem met de microfoon. Heb je dat probleem eerder ook al gehad? Of heb je je GSM nog maar pas?mdrop schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:45:
Inmiddels format + download gedaan, ik kan wel bellen via een headset maar via de gewone microfoon krijg ik dus geen geluid bij de ander.
Dat leek me ook eerst, maar als hij hardwarematig defect is zou hij ook in whatsapp of de recorder niet werken.bottom line schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:42:
[...]
Dan lijkt het me meer een probleem met de microfoon. Heb je dat probleem eerder ook al gehad? Of heb je je GSM nog maar pas?
Dat hij buiten de dialer om wel werkt laat het meer op een softwarematig iets lijken.
Die nieuwe Jiayu S3+ heeft 5.1 heh ...
Nou, geef die ook maar eventjes aan de normale S3
))).
Nou, geef die ook maar eventjes aan de normale S3
RC1 is Android 5.1.1Jvann schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:41:
Die nieuwe Jiayu S3+ heeft 5.1 heh ...
Nou, geef die ook maar eventjes aan de normale S3))).
Had ik nog niet aan gedacht.. Klopt inderdaad wel.mdrop schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:14:
[...]
Dat leek me ook eerst, maar als hij hardwarematig defect is zou hij ook in whatsapp of de recorder niet werken.
Dat hij buiten de dialer om wel werkt laat het meer op een softwarematig iets lijken.
[ Voor 44% gewijzigd door bottom line op 24-11-2015 22:44 ]
Er zitten 2 microfoons in de S3.
Probeer te testen welke het doet, ik denk ook, aan een defecte microfoon.
Als je een video maakt, worden beide gebruikt, tikken tegen de microfoons.
Bij het afspelen, luisteren via een headset kan je het misschien horen.
Heb beide al afgedekt en dan getest en lijken beide gewoon te werken.Mehari72 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:21:
Er zitten 2 microfoons in de S3.
Fluisteren in de eerste microfoon is genoeg om wat op te nemen in bijvoorbeeld whatsapp. Dus die lijkt sowieso wel te werken.
Met een andere dialer app testen?
Eat the bugs, live in a pod
Ik er een drietal uit de app store getest maar die geven alleen een skin en op moment van bellen starten ze alsnog de normale launcher.HMC schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:34:
Met een andere dialer app testen?
Snelle blik op XDA laat zien dat vervangen van die dialer.apk lang niet altijd het gewenste resultaat oplevert.
Geloof ik meteen. Maar het is overduidelijk software probleem.mdrop schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:08:
[...]
Ik er een drietal uit de app store getest maar die geven alleen een skin en op moment van bellen starten ze alsnog de normale launcher.
Snelle blik op XDA laat zien dat vervangen van die dialer.apk lang niet altijd het gewenste resultaat oplevert.
De "officiële" al geprobeerd?
Google Play: Hangouts Dialer - Call Phones
Dat het software-matig is ook, of tenminste een combinatie met de hardware.HMC schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:14:
[...]
Geloof ik meteen. Maar het is overduidelijk software probleem.
De "officiële" al geprobeerd?
Google Play: Hangouts Dialer - Call Phones
Qua niet gewenste resultaat bedoel ik het compleet niet meer kunnen bellen, later vanavond die hangouts maar is testen. Deze app gebruikt credits om te bellen en dus niet je standaard 'telefoon', ik heb geen credits en ook geen CC dus niet echt een optie.
[ Voor 11% gewijzigd door mdrop op 25-11-2015 18:21 ]
Vandaag encryptie aangezet op tf rom. Het lijkt erop dat als je dat eenmaal aan hebt je het niet meer uit kunt zetten, klopt dat?
Ligt het aan mij of is het vrij stil op het gebied qua ROM developing?
Verwijderd
Ik zit nu op de extreme rom 1.3 met LL5.1.
Zouden jullie switchen naar de RC1? Ik heb eigenlijk geen klagen maar mss is die RC iets beter?
Zouden jullie switchen naar de RC1? Ik heb eigenlijk geen klagen maar mss is die RC iets beter?
Klein vraagje. Is het jullie met de S3 gelukt om met de kleur van het LED licht te spelen? Op G4 probeerde ik dat via een Xposed,module, maar dat werkte niet. Op S3 kan je met nieuwere versie van Telegram ook de klweur aanpassen in de settings, maar mijn S3 doet daar verder niets mee.
Ik stoor me er verder niet aan, hoor, maar vroeg het me af of dat dus gewoon niet kan met de S3 (en G4).
Ik stoor me er verder niet aan, hoor, maar vroeg het me af of dat dus gewoon niet kan met de S3 (en G4).
De led kan sowieso alleen rood en groen.
Jammer maar helaas.
Of beter gezegd: alleen rood of groen.
Jammer maar helaas.
Of beter gezegd: alleen rood of groen.
[ Voor 25% gewijzigd door ASW1 op 27-11-2015 11:40 ]
Verwijderd
Jiayu.de is alvast aan het werken aan een update, maar er is wel nog geen nieuwe datum gemeld wanneer deze beschikbaar zou zijn.Audiowaste schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:42:
Ligt het aan mij of is het vrij stil op het gebied qua ROM developing?
Ze hebben de sources van mediatek gekregen en zijn nu de mediatek aan het opkuisen om de bugs eruit te halen en zo dicht mogelijk naar de aosp versie te gaan van de standaard Google... Ze zijn dus heel erg aan het ontwikkelen en testen om een heel erg goeie RC2 te maken.
Ik volg het zal forum op de voet dus ik laat wel iets vallen als ik hier meer over lees.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 21:51 ]
Gisteren heb ik de RC1 van Jiayu.de erop gezet. Sindsdien heb ik geen call drops meer!! Ik bel van exact dezelfde locatie, maar de call drops blijven uit!!
De camera kwaliteit vind ik ook beter op de Jiayu.de rom. Het enige nadeel is dat de Xtreme TF rom iets sneller aanvoelde. Maar dit kan ook aan mij liggen.
Ik blijf op de Jiayu.de RC1 Rom, bellen is toch één van de belangrijkste functies van een mobiele telefoon. De accu gaat ook langer mee op de Jiayu.de RC1 rom (althans nu nog
). De accu is nog niet onder de 20% gekomen, dus ik kan nog niks zinnigs zeggen over de Battery drain <20%.
Ik blijf op de Jiayu.de RC1 Rom, bellen is toch één van de belangrijkste functies van een mobiele telefoon. De accu gaat ook langer mee op de Jiayu.de RC1 rom (althans nu nog
Die call drops, wanneer gebeurt dat dan?
Ik heb geprobeerd dat te krijgen maar dat is me nog niet gelukt, dat is met mijn telefoon gewoon met open verbinding laten liggen en na 10 minuten was de verbinding nog aanwezig.
Ook al eens een telefoon gesprek van 15 minuten ononderbroken kunnen voeren.
En met de telefoon van imyou die ik hier nu heb is het me ook nog niet gelukt.
Beide draaien de extreme 1.3.
Nu zijn de meeste telefoon gesprekken veel korter bij mij dus weinig kans om het te ervaren.
Ik heb geprobeerd dat te krijgen maar dat is me nog niet gelukt, dat is met mijn telefoon gewoon met open verbinding laten liggen en na 10 minuten was de verbinding nog aanwezig.
Nu zijn de meeste telefoon gesprekken veel korter bij mij dus weinig kans om het te ervaren.
Heb sinds een paar dagen encryptie aangezet (en draai ook nog een encrypted vpn) en dat hakt er toch wel in qua energieverbruik heb ik de indruk.
De soc kan het wel makkelijk aan qua belasting; merk tenminste geen verschil in dagelijks gebruik.
De soc kan het wel makkelijk aan qua belasting; merk tenminste geen verschil in dagelijks gebruik.
Verwijderd
Ik heb de S3 nu een week en tevreden over,wat me opvalt is dat na het opstarten het minstens 2 minuten duurt voor ik provider netwerk heb (Proximus Belgie)
Nog iemand dit gemerkt ?
Nog iemand dit gemerkt ?
Op mijn werk (in Utrecht) had ik er ook geen last van, wanneer ik thuis zat echter wel. Vorige week kreeg ik ook last van Call Drops in Utrecht. Daarom besloten om een andere ROM erop te zetten. Verbinding valt gewoon weg na +/- 5 minuten. Vervolgens bel ik terug en na +/- 5 minuten is de verbinding weer verbroken.Mehari72 schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:51:
Die call drops, wanneer gebeurt dat dan?
Ik neem aan dat je Xtreme rom of RC1 erop hebt staan? Als je de opties voor ontwikkelaar aanzet (5x klikken op het "Build-nummer" dit staat in het menu "Over de telefoon"). Ga naar "Opties voor ontwikkelaar" -> "Mediatek Engineer Menu" -> Bandmode alleen 3, 7, 8 en 20 aanvinken (deze worden alleen gebruikt in Nederland zie hier). Nu gaat het verbinden binnen 5 seconden.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:13:
Ik heb de S3 nu een week en tevreden over,wat me opvalt is dat na het opstarten het minstens 2 minuten duurt voor ik provider netwerk heb (Proximus Belgie)
Nog iemand dit gemerkt ?
Als je naar het Buitenland gaat moet je ze denk ik weer aanzetten
Verwijderd
Bedankt,het werkt,je moet het maar weten vinden.Unkie schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:02:
[...]
Op mijn werk (in Utrecht) had ik er ook geen last van, wanneer ik thuis zat echter wel. Vorige week kreeg ik ook last van Call Drops in Utrecht. Daarom besloten om een andere ROM erop te zetten. Verbinding valt gewoon weg na +/- 5 minuten. Vervolgens bel ik terug en na +/- 5 minuten is de verbinding weer verbroken.
[...]
Ik neem aan dat je Xtreme rom of RC1 erop hebt staan? Als je de opties voor ontwikkelaar aanzet (5x klikken op het "Build-nummer" dit staat in het menu "Over de telefoon"). Ga naar "Opties voor ontwikkelaar" -> "Mediatek Engineer Menu" -> Bandmode alleen 3, 7, 8 en 20 aanvinken (deze worden alleen gebruikt in Nederland zie hier). Nu gaat het verbinden binnen 5 seconden.
Als je naar het Buitenland gaat moet je ze denk ik weer aanzetten
Mijn applicatie-overzicht toets is verdwenen, iemand een idee hoe ik hem terug krijg? Ik gebruik de Apex Launcher...
Als je bij instellingen/apps van je apex launcher de instellingen verwijderd valt ie terug op default.
Dat was t... Thnx!Mehari72 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:15:
Als je bij instellingen/apps van je apex launcher de instellingen verwijderd valt ie terug op default.
Nu mn schermen weer instellen 😉😉
Waarschijnlijk had je ergens bij de apex instellingen het ding ook wel weer terug kunnen krijgen maar ik gebruik geen apex en weet dus niet waar.
Verwijderd
Vandaag mijn jiayu gekregen. Ligt al even aan de oplader, maar krijg hem niet aan. Iemand een idee hoe lang dit hoort te duren?
Ik zou het stickertje van de batterij halen...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:25:
Vandaag mijn jiayu gekregen. Ligt al even aan de oplader, maar krijg hem niet aan. Iemand een idee hoe lang dit hoort te duren?
To zo verre mijn bijdrage hier.
Zo juist mijn Jiayu uit mijn handen laten kletteren, scherm kapot en reageerde nergens meer op
Zo juist mijn Jiayu uit mijn handen laten kletteren, scherm kapot en reageerde nergens meer op
Verwijderd
Ouch..Audiowaste schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:36:
To zo verre mijn bijdrage hier.
Ga je dit laten repareren of nieuwe kopen?
Het zijn niet alleen de barsten in het scherm, maar ook de laag eronder die kapot is.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:01:
Ouch..
Ga je dit laten repareren of nieuwe kopen?
Ik heb ondertussen al een nieuwe gekocht, aangezien ik het weekend bereikbaar moet zijn.
Moto X Play it is, maar zal het topic blijven volgen
Verwijderd
Beste,
mijn eerste post hier jheee
Ik ben in het bezit van een Jiayu S3 maar nu is (dooreigen lomp toedoen) de usb aansluiting onder aan de telefoon stuk.
Vanuit de fabriek uit china al wel gratis een nieuwe Mogen ontvangen maar tot nu toe nog geen winkel of monteur gevonden die het wil vervangen.
Is er misschien een forum gebruiker die wel iemand weet die dit voor mij kan fixen.
mijn eerste post hier jheee
Ik ben in het bezit van een Jiayu S3 maar nu is (dooreigen lomp toedoen) de usb aansluiting onder aan de telefoon stuk.
Vanuit de fabriek uit china al wel gratis een nieuwe Mogen ontvangen maar tot nu toe nog geen winkel of monteur gevonden die het wil vervangen.
Is er misschien een forum gebruiker die wel iemand weet die dit voor mij kan fixen.
Je doelt op het kleine printplaatje toch? Die kan je zelf monteren. Zijn tutorials genoeg op JijBuis. Eigenlijk voor iedere phone hetzelfde, dus zoeken op andere phones kan je ook helpen.
Deze is van G4 YouTube: Jiayu G4 Cambio placa Micro USB conector tutorial
Ik heb het zelf met een Jiayu G4 gedaan een tijdje geleden, en het is niet echt moeilijk. Alleen voorzichtig zijn met de antenne.
Ik heb het zelf met een Jiayu G4 gedaan een tijdje geleden, en het is niet echt moeilijk. Alleen voorzichtig zijn met de antenne.
Verwijderd
BedankHMC schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 04:56:
Je doelt op het kleine printplaatje toch? Die kan je zelf monteren. Zijn tutorials genoeg op JijBuis. Eigenlijk voor iedere phone hetzelfde, dus zoeken op andere phones kan je ook helpen.
Heb het zelf gedaan is inderdaad prima zelf te doen.
Gewoon schroeven en voorzichtig doen☺
Nooit gedacht dat ik nog is een gsm zou repareren.
Wie weet heb ik een nieuwe roeping gevonden.😂
Heb nu de smaak te pakken eerst maar is flink inlezen hier en dan is kijken of ik de software kan upgraden.
Yeehaw! Jij een mooie Zaterdag.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:19:
[...]
Bedank
Heb nu de smaak te pakken eerst maar is flink inlezen hier en dan is kijken of ik de software kan upgraden.
Hey, toevallig. Ik heb mijn printplaatje zojuist ook vervangen. Was goed te doen inderdaad. Alles lijkt weer goed te werken nu.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:19:
[...]
Bedank
Vraag, heeft iemand hier een Jiayu S3 en heeft Tele2 en al 4G??
Onderstaande kan ik dus niet vinden op de RC1
NL-Alert instellen
Je kunt je mobiele telefoon instellen voor NL-Alert. Vanaf Android 4.2 is NL-Alert in veel gevallen automatisch juist ingesteld.
Navigeer naar Menu, Instellingen, Meer..., Noodwaarschuwingen.
Vink Extreme Dreigingen weergeven aan.
NL-Alert instellen
Je kunt je mobiele telefoon instellen voor NL-Alert. Vanaf Android 4.2 is NL-Alert in veel gevallen automatisch juist ingesteld.
Alleen bij die combinatie al krijg je geen melding.maurits82 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:12:
Tele2 en al 4G??
Het staat in dit topic wel ergens hoe je het instelt. Bij de standaard berichten app.
Het werkte evenwel niet bij mij. KPN, 4g
Het werkte evenwel niet bij mij. KPN, 4g
Je kan in de standaard berichten app, onder "general settings", de Cell Broadcast settings aanpassen, en de goede kanalen toevoegen.hlubach schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:40:
Onderstaande kan ik dus niet vinden op de RC1
NL-Alert instellen
Zit zelf vandaag in Duitsland, dus geen idee of het na het toevoegen van kanalen 4371 en 919 nu werkt of niet...
Tele2 instellingen NL-alert:
http://www.androidplanet.nl/apps/nl-alert-android/
http://www.androidplanet.nl/apps/nl-alert-android/
Ik had de kanalen een tijdje geleden ingesteld, en ze stonden vandaag nog steeds goed ingesteld. Ik heb echter geen NL-alert ontvangen op stock rom (KPN 4G).Mooneater schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:32:
[...]
Je kan in de standaard berichten app, onder "general settings", de Cell Broadcast settings aanpassen, en de goede kanalen toevoegen.
Zit zelf vandaag in Duitsland, dus geen idee of het na het toevoegen van kanalen 4371 en 919 nu werkt of niet...
Hier hetzelfde ook KPN 4G, alles goed ingesteld geen SMS. Als je een andere SMS app actief hebt dan werkt het sowieso niet.KoffieAnanas schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:20:
[...]
Ik had de kanalen een tijdje geleden ingesteld, en ze stonden vandaag nog steeds goed ingesteld. Ik heb echter geen NL-alert ontvangen op stock rom (KPN 4G).
Hier idem met Vodafone 4G al tijden ingesteld, maar niets ontvangen!Vaevictis_ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:46:
[...]
Hier hetzelfde ook KPN 4G, alles goed ingesteld geen SMS. Als je een andere SMS app actief hebt dan werkt het sowieso niet.
Edit: Ik Draai de Extreme Rom 1.3
[ Voor 5% gewijzigd door DiMacho op 08-12-2015 14:45 ]
Ik heb ook Vodafone 4G, maar kreeg gister voor het eerst op deze telefoon de berichtjes wel binnen.
Draai nog de stock KitKat ROM.
Draai nog de stock KitKat ROM.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Is iemand dit wel eens opgevallen bij het maken van een wifi hotspot?
Als ik wifi hotspot aanzet gaat wifi zelf uit. Als ik dan wifi weer aanzet gaat wifi hotspot weer uit.
Onbruikbaar dus.
offtopic:
Unbelievable...zo'n opmerking na zoveel jaar.
Zal wel aan het tijdstip hebben gelegen, of ik word oud/dommer.
Unbelievable...zo'n opmerking na zoveel jaar.
[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 09-12-2015 09:20 ]
Wat wil je bereiken, je Wi-Fi delen door je telefoon te verbinden met Wi-Fi en tegelijkertijd als Wi-Fi-hotspot te gebruiken?HMC schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:18:
Als ik wifi hotspot aanzet gaat wifi zelf uit. Als ik dan wifi weer aanzet gaat wifi hotspot weer uit.
Onbruikbaar dus.
Wifi hotspot maakt gebruik van je 4G / 3GHMC schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:18:
Onbruikbaar dus.
Erm, als ik met mijn telefoon een 3G data signaal binnenhaal, dan kan/kon ik de telefoon gewoon als wifi hotspot gebruiken. Dat heb ik vaak gedaan als het internet er hier weer eens uitligt.
Ik zal het met die wifi AP eens proberen.
Uiteraard heb je daar helemaal gelijk.
Edit: Nevermind, ik verwar mijn G4 die als USB tethered Wifi modem dient met wifi hotspot, die ik gister op mijn S3 nodig had.
Dus domme vraag van mij.
Ik zal het met die wifi AP eens proberen.
Verder een dikke D'OH! naar jeroen__online.als ik "Wi-Fi AP" aanklik gaat "W-Fi" uit, maar de telefoon is dan uiteraard te bereiken als hotspot.
Edit: Nevermind, ik verwar mijn G4 die als USB tethered Wifi modem dient met wifi hotspot, die ik gister op mijn S3 nodig had.
Dus domme vraag van mij.
[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 09-12-2015 09:22 ]
Toch heb ik wel eens een telefoon gehad waarmee ik ook de wifi kon tetheren.
Dan kon je hem gebruiken als wifi extender.
Dat was de Fly-ing FG8 dacht ik, nog op Android 2.2.
Dan kon je hem gebruiken als wifi extender.
Dat was de Fly-ing FG8 dacht ik, nog op Android 2.2.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat wanneer je een SD kaart in de Jiayu-S3 stopt, de phone het eigen geheugen en dat van de sd kaart als 1 geheugen ziet. De 16gb van de phone begint vol te raken en mijn sd kaart is leeg. Toch klaagt Play Store dat het geheugen vol is en niet meer kan updaten of nieuw installeren. Moet je nog iets extra instellen om de sd kaart bij het basis geheugen te krijgen?
Helpt dit? http://smallbusiness.chro...d-card-android-57286.htmlFrank B268 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:52:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat wanneer je een SD kaart in de Jiayu-S3 stopt, de phone het eigen geheugen en dat van de sd kaart als 1 geheugen ziet. De 16gb van de phone begint vol te raken en mijn sd kaart is leeg. Toch klaagt Play Store dat het geheugen vol is en niet meer kan updaten of nieuw installeren. Moet je nog iets extra instellen om de sd kaart bij het basis geheugen te krijgen?
Edit: blijkbaar enkel voor het in stukken delen van je sd card. In android M kan dit wel gemakkelijk gedaan worden, naargelang de zoekresultaten die ik zag.
Zelf heb ik mijn sd kaart & intern geheugen. Mijn muziek, foto's, sygic maps staan toch allemaal op mijn sd card, dus plek genoeg op mijn intern geheugen.
[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 10-12-2015 10:09 ]
Je kan bij Instellingen>opslagruimte de standaard schrijfschijf instellen.
Deze staat standaard op telefoon geheugen.
Dit geldt voor stock 4.4 en Extreme 1.3.
Kijk ook eens bij Instellingen> Opslagruimte hoeveel in het cache geheugen staat, dat kan je straffeloos verwijderen.
Deze staat standaard op telefoon geheugen.
Dit geldt voor stock 4.4 en Extreme 1.3.
Kijk ook eens bij Instellingen> Opslagruimte hoeveel in het cache geheugen staat, dat kan je straffeloos verwijderen.
[ Voor 27% gewijzigd door Mehari72 op 10-12-2015 12:22 ]
Bedankt voor de extra uitleg,rapture schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:53:
Ik heb guide in de OP gevolgd en het had een hoog trek-je-plan-gehalte. De volgende stappen had ik in Windows 7 gedaan om van stock KitKat naar Jiayu Deutschland LP 5.1.1 RC 1 over te stappen.
Downloads:MTK USB VCOM Drivers:
- Jiayu Drivers
- Flashtools
- Laatste versie Jiayu Deutschland rom
SP Flash Tool:
- Dient om een uitgeschakelde phone als een stuk flashbaar geheugen te benaderen => telefoon helemaal uit en niet aan de pc/laptop koppelen
- Unzip Jiayu Drivers en je zal 11 subfolders voorgeschoteld krijgen.
- Er is ergens een .ppt met de vereenvoudigde procedure van het klaarmaken voor SP Flash tool. Niet veel meer dan stap 4 staat erin omschreven.
- In SmartPhoneDriver\Driver_Auto_Installer_SP_MTK\Driver_Auto_Installer staat install.bat waarmee je de drivers kan installeren.
- Bij het koppelen van de phone aan de pc/laptop zal Preloader USB VCOM Port driver popup verschijnen. USB-poorten op laptops zijn niet altijd gelijk geschapen. Indien nodig een andere USB-poort proberen.
- Unzip het Flashtools bestand en open flash_tool.exe
- Ga eerst naar Options => Option => Connection en controleer of USB Speed op High staat.
- Scatter file vind je in de gekozen rom. Het zijn "instructies" om de rom op de phone te flashen.
- [[url="http://static.tweakers.net/ext/f/3cNeOQvz7EriblNfsbCjShar/full.jpg"]afbeelding[/url]]
- Klik op Scatter-loading en selecteer het bestand MT6752_Android_scatter.txt
- Wijzig Download-only naar Firmware-Upgrade
- Klik op Download links bovenaan en koppel nu pas je telefoon aan je pc.
Nu zou onderaan het scherm een voortgangsbalk moeten lopen, zodra het klaar is krijg je vanzelf een melding. Mocht er niets gebeuren, dan ligt het aan de drivers.
Ik heb, komende vanaf de Xtreme rom de Duitse Rom geflasht met de SPTools op de telefoon.
Dus dit zou dan handig kunnen zijn voor mensen die problemen hebben met flashen vanaf de pc
Dus dit zou dan handig kunnen zijn voor mensen die problemen hebben met flashen vanaf de pc
Ik heb dit ingesteld en mu lijktyl idd alles naar de sd kaart te gaan. Ik was echter op zoek naar de instellingen die er voor zorgt dat het interne geheugen en de sd kaart worden samengevoegd totn1 groot geheugen. Kan dat?Mehari72 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:06:
Je kan bij Instellingen>opslagruimte de standaard schrijfschijf instellen.
NopeFrank B268 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:42:
[...]
Ik heb dit ingesteld en mu lijktyl idd alles naar de sd kaart te gaan. Ik was echter op zoek naar de instellingen die er voor zorgt dat het interne geheugen en de sd kaart worden samengevoegd totn1 groot geheugen. Kan dat?
Ok, dan stop ik met zoeken :-) bedankt!
De mijn ING App crashed sinds kort vlak na dat het is opgestart, ik kan nog net het saldo zien.. Hebben jullie hier ook last van?
Op bèta 10 nog, zal zo is upgraden maar het heeft altijd gewerkt..
Ik heb precies hetzelfde, op beta 9 hier...IPeukieI schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:28:
De mijn ING App crashed sinds kort vlak na dat het is opgestart, ik kan nog net het saldo zien.. Hebben jullie hier ook last van?
Werkt nog steeds prima hier.
Zit op de spaanse rom, 1.3
Zit op de spaanse rom, 1.3
Ik heb de app opnieuw geinstalleerd (en geactiveerd), lijkt nu weer gewoon te werken.Mooneater schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:59:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, op beta 9 hier...
Heb ik net gedaan... crashed nog steeds..IPeukieI schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:06:
[...]
Ik heb de app opnieuw geinstalleerd (en geactiveerd), lijkt nu weer gewoon te werken.
Hmmm.. ook de activatie echt opnieuw gedaan via mijn ING? Ik zit overigens nog op beta 10... Misschien dat dat nog helpt..Mooneater schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:05:
[...]
Heb ik net gedaan... crashed nog steeds..
Ga toch gewoon naar de Release Candidate (RC1) van jiayu.de? De beta versies waren allemaal ten voorbereiding van deze versie.
+ voordeel: toekomstige updates komen binnen via OTA
[ Voor 17% gewijzigd door bottom line op 15-12-2015 10:54 ]
Ja als je toch moet is dat wel handig.. Mijn toestel is ge-encrypt, volgens mij moet ik dan altijd een volledig nieuwe install doen.. Even geen zin/tijd in.bottom line schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:54:
Ga toch gewoon naar de Release Candidate (RC1) van jiayu.de? De beta versies waren allemaal ten voorbereiding van deze versie.
Alleen tegen betaling. Wanneer het niks mag kosten moet je handmatig flashen.bottom line schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:54:
Ah really? heb ik niet opgevangenASW1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:02:
[...]
Alleen tegen betaling. Wanneer het niks mag kosten moet je handmatig flashen.
Mja, tot een week geleden ofzo werkte de ING app nog gewoon... lijkt me eerder dat er iets scheef is gegroeid in de laatste update van de app?bottom line schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:54:
Voorlopig ben ik even te lui om een nieuwe ROM te flashen hoor
Ik heb gister de S3 gekocht en verwacht hem binnen een aantal dagen te ontvangen.
Omdat ik verder geen ervaring heb met chinaphones heb ik graag een paar tips.
Zoals wat als eerste te doen zodra hij binnen is etc?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Het zou zo kunnen zijn dat je wat malware aantreft op je telefoon. Meestal na een aantal dagen en dit gaat je reclame tonen. Deze apps zou je kunnen bevriezen met Titanium backup. Kijk in het forum hoe dit moet.Koenzk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:21:
Ik heb gister de S3 gekocht en verwacht hem binnen een aantal dagen te ontvangen.
Alvast bedankt
Wanneer je op de 4.4 blijft zou ik zelf de Apex launcher installeren. Daarnaast is het mogelijk om een van de Lollipop roms te downloaden, ook hier staat genoeg informatie over in dit forum. Succes:)
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een week de nieuwe versie van de s3 namelijk de s3+ met lolipop 5.1.
Tot nu toe is werking oké met helemaal geen maleware e.d.
Telefoon heeft alleen de nare eigenschap dat het beeldscherm vaak actief blijft en niet automatisch in slaapstand gaat. Men moet hem zelf dmv aan uit knop in slaapstand brengen.
Iemand daar wellicht een oplossing voor?
Ik heb sinds een week de nieuwe versie van de s3 namelijk de s3+ met lolipop 5.1.
Telefoon heeft alleen de nare eigenschap dat het beeldscherm vaak actief blijft en niet automatisch in slaapstand gaat. Men moet hem zelf dmv aan uit knop in slaapstand brengen.
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
Verwijderd
Hallo allen,
De volgende melding is afkomstig van SuperDragonOpt in verband met RC2 van de Jiayu.de rom

Maw morgen mogen we als alles goed loopt een RC2 verwachten van hun
Voor degene die hem niet vatten: Morgen = releasedate nieuwe Star Wars film in Duitsland ...
Ik hou jullie op de hoogte van zodra er iets gekend is over deze nieuwe RC2
De volgende melding is afkomstig van SuperDragonOpt in verband met RC2 van de Jiayu.de rom

Maw morgen mogen we als alles goed loopt een RC2 verwachten van hun
Voor degene die hem niet vatten: Morgen = releasedate nieuwe Star Wars film in Duitsland ...
Ik hou jullie op de hoogte van zodra er iets gekend is over deze nieuwe RC2
Wel apart, bij Instellingen>weergave staat de slaapstand gewoon ingesteld?berrieberrie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:46:
Hallo allemaal,
En dat is gewoon op de batterij?
Voor degene die er interesse in heeft de Duitse RC2...
Kan gewoon via TWRP...
https://mega.nz/#!xBFXzZh...1yno27RHuypvWgpQahNfyECYg
Hier könnt ihr die rc2 jetzt runterladen:
mega.nz/#!xBFXzZhK!CGTMmErEGKp…1yno27RHuypvWgpQahNfyECYg
Später mache ich dafür ein neues Thema auf.
Es handelt sich um eine Datei für das recovery.
Am besten am PC herunterladen und auf den internen Speicher des Telefons kopieren.
Danach, um in das recovery starten zu können, unter Einstellungen, über das Telefon, 7 mal auf die build Nummer tippen.
Dies schaltet die versteckten Entwickler Optionen frei.
Dann unter Einstellungen, Entwickleroptionen, das erweiterte Neustart Menü aktivieren.
Jetzt kann über das Auschaltmenü der Punkt Neustart und dann recovery ausgewählt werden.
Im recovery auf install zip gehen, und die rc2.zip auswählen. Durch wischen nach rechts wird bestätigt.
Abschließend, über Reboot System, das System neu starten.
Daten gehen hierbei keine verloren. Ein Backup ist jedoch immer ratsam.
Gesendet von meinem JY-S3 mit Tapatalk
Kan gewoon via TWRP...
https://mega.nz/#!xBFXzZh...1yno27RHuypvWgpQahNfyECYg
Hier könnt ihr die rc2 jetzt runterladen:
mega.nz/#!xBFXzZhK!CGTMmErEGKp…1yno27RHuypvWgpQahNfyECYg
Später mache ich dafür ein neues Thema auf.
Es handelt sich um eine Datei für das recovery.
Am besten am PC herunterladen und auf den internen Speicher des Telefons kopieren.
Danach, um in das recovery starten zu können, unter Einstellungen, über das Telefon, 7 mal auf die build Nummer tippen.
Dies schaltet die versteckten Entwickler Optionen frei.
Dann unter Einstellungen, Entwickleroptionen, das erweiterte Neustart Menü aktivieren.
Jetzt kann über das Auschaltmenü der Punkt Neustart und dann recovery ausgewählt werden.
Im recovery auf install zip gehen, und die rc2.zip auswählen. Durch wischen nach rechts wird bestätigt.
Abschließend, über Reboot System, das System neu starten.
Daten gehen hierbei keine verloren. Ein Backup ist jedoch immer ratsam.
Gesendet von meinem JY-S3 mit Tapatalk
[ Voor 79% gewijzigd door BoulaMouzer op 16-12-2015 19:39 ]
Wat ik wel jammer vindt is , dat er geen lijst is van wat er is aangepast in de RC2>
Wel fijn dat je hem via Twrp kunt flashen
Wel fijn dat je hem via Twrp kunt flashen
Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.