Held!Kage Musha schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:00:
[...]
Ik heb een app gebruikt: NottificationsOff (is in Play Store te vinden).
Haal vinkje bij "NFC Service" weg.
Ik gebruik op mijn S3 de Extreme 1.3 van TF zonder aanpassingen aan de modem bestanden.
Gisteren een telefoon gesprek van 15 minuten gehad zonder wegvallen van de verbinding.
Is dat dan toch via de updates opgelost?
Overigens is de GPS nog steeds veel slechter dan met KK.
Hoewel het altijd al slechter was dan de GPS van de Filippijnse versie van de S3S die ik pas gekocht heb.
Die GPS is echt spot-on.
Gisteren een telefoon gesprek van 15 minuten gehad zonder wegvallen van de verbinding.
Hoewel het altijd al slechter was dan de GPS van de Filippijnse versie van de S3S die ik pas gekocht heb.
Die GPS is echt spot-on.
Ik heb nagenoeg GEEN problemen met de GPS in LP 5.1 zowel op TF niet als op de .DE rom
Mehari72 schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:07:
Ik gebruik op mijn S3 de Extreme 1.3 van TF zonder aanpassingen aan de modem bestanden.
Die GPS is echt spot-on.
In de originele stock rom is 'Device only' de meest accurate instelling onder 'Location'->'Mode'. Zodra je kiest voor 'High Accuracy' wordt de GPS juist minder accuraat. Bij Device only wordt alleen gebruikt gemaakt van de GPS van het toestel. Bij de andere opties worden ook de mobiele en/of wifi netwerken meegenomen in het bepalen van de positie. Dit leidt tot minder accuraatheid en onvoorspelbaar locatiegedrag.
Mijn suggestie is dus om te kijken welke instelling er standaard staat aangevinkt onder Location. Helaas springt de instelling automatisch terug naar 'High accuracy' als ik de GPS uit en weer aan zet...
Mijn suggestie is dus om te kijken welke instelling er standaard staat aangevinkt onder Location. Helaas springt de instelling automatisch terug naar 'High accuracy' als ik de GPS uit en weer aan zet...
Verwijderd
Vandaag aangekomen, ben aan het twijfelen om te flashen. Ik vind hem wel snel genoeg eigenlijk, is er een andere reden?
Ik ook niet. Ook niet met het modem.henkb123 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:38:
Ik heb nagenoeg GEEN problemen met de GPS in LP 5.1 zowel op TF niet als op de .DE rom
[...]
Heb de indruk dat maar weinigen daar problemen mee hebben.
Ik zou altijd aanraden opnieuw schoon te installeren want in principe werkt ook gps prima in deze rom.
Of probeer eerst nog een factory reset voor je opnieuw flasht.
Dat high accuracy minder nauwkeurig is ben ik het niet mee eens.
Wifi wordt (binnen) gebruikt voor plaatsbepaling wanneer er geen gps fix is
Je kunt er ook een snellere (maar niet heel nauwkeurige) plaatsbepaling mee krijgen zolang er nog geen gps fix verkregen is.
Ik weet wat theoretisch de voordelen zijn van de high accuracy instelling. Echter, ik kijk simpelweg naar het resultaat in de praktijk. In de praktijk zorgt die instelling ervoor dat GPS minder accuraat is buiten en voor springerig gedrag zorgt. Dat de GPS fix zonder deze instelling minder snel is, valt alleszins mee, is mij gebleken, in de praktijk. Het enige nadeel is dat je geen plaatsbepaling krijgt als je binnen bent en geen GPS signaal ontvangt. Ik kan daar zelf prima mee leven.ASW1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:34:
[...]
Ik ook niet. Ook niet met het modem.
Heb de indruk dat maar weinigen daar problemen mee hebben.
Ik zou altijd aanraden opnieuw schoon te installeren want in principe werkt ook gps prima in deze rom.
Of probeer eerst nog een factory reset voor je opnieuw flasht.
Dat high accuracy minder nauwkeurig is ben ik het niet mee eens.
Wifi wordt (binnen) gebruikt voor plaatsbepaling wanneer er geen gps fix is
Je kunt er ook een snellere (maar niet heel nauwkeurige) plaatsbepaling mee krijgen zolang er nog geen gps fix verkregen is.
Los van dit alles, het ging mij erom dat de locatiebepaling minder accuraat is met 'High accuracy', en dat kan de problemen verklaren die sommige hier rapporteren met GPS.
Verwijderd
Ik loop al vast bij stap 1 in de guide om de RC te flashen.Die flash tool doet niks, als ik download klik en de phone aansluit begint die doodleuk op te laden
Windows herkent de phone perfect, drivers ok ...
Ik kijk ook naar de praktijk, en de door jou beschreven effecten heb ik nog nooit gezien.KoffieAnanas schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:02:
[...]
Ik weet wat theoretisch de voordelen zijn van de high accuracy instelling. Echter, ik kijk simpelweg naar het resultaat in de praktijk.
Ik krijg zeer accurate plaarsbepaling met TF extreme, ook in high accuracy.
Met 1 bepaalde rom heb ik wel gezien dat de gps springerig was, ik weet niet meer welke dat was.
Hoe dan ook lag dat aan de rom, en niet aan dee hardware of high accuracy instelling.
Ik heb de jiayu DE RC1 5.1.1 ROM maar ... ik bij mij duurt het echt 3min voor hij netwerk ziet. En als ik die heb, kan ik bellen, maar na zoveel minuten heb ik wel zogenaamd bereik, maar kan ik niet bellen oid.
Herkend iemand dit probleem??
*edit
In engenering mode band 38 tm 41 uitschakelen en je hebt direct verbinding.
Herkend iemand dit probleem??
*edit
In engenering mode band 38 tm 41 uitschakelen en je hebt direct verbinding.
[ Voor 76% gewijzigd door Whiskey48 op 06-12-2015 09:30 ]
Heeft iemand op bèta 10 zijn toestel ge-encrypt? Zo ja, heeft het veel impact op de performance? Dat was bij tsunami namelijk wel..
Ik wil ook de duitse rom gaan flashen, maar ik snap de handleiding niet helemaal.
Moet ik de unofficial lollipop stap/rom altijd flashen of moet ik dit zien als de duitse rom?
Twrp moet wel altijd?
Tsunami hoeft dan niet of moet ik dit zien als de duitse rom?
Moet ik de unofficial lollipop stap/rom altijd flashen of moet ik dit zien als de duitse rom?
Twrp moet wel altijd?
In plaats van de Unofficial ROM kun je meteen de Duitse ROM flashen.Exterminator schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:53:
Ik wil ook de duitse rom gaan flashen, maar ik snap de handleiding niet helemaal.
Twrp moet wel altijd?
Bij de Tsunami ROM was het nodig om eerst de unofficial ROM te flashen, omdat je anders geen Lollipop Recovery op je phone had.
Ok thanks, dus de TWRP stap moet wel nog?Audiowaste schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:06:
[...]
In plaats van de Unofficial ROM kun je meteen de Duitse ROM flashen.
Bij de Tsunami ROM was het nodig om eerst de unofficial ROM te flashen, omdat je anders geen Lollipop Recovery op je phone had.
Nee, ook dit is niet nodig. Enige wat je hoeft te doen is te vinden op volgende link: http://forum.xda-develope...ash-rom-jiayu-s3-t3144018Exterminator schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:48:
[...]
Ok thanks, dus de TWRP stap moet wel nog?
Is btw ook in dit topic ergens te vinden. Kon niet zo snel vinden waar.
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik sta op het punt om een sim-only abonnement af te sluiten voor 4G en belminuten.
Nu heb ik al een simkaart in mijn S3, zou ik dan die andere er in kunnen doen en dan daarmee naar mijn contacten kunnen bellen en het internet van dat abonnement kunnen gebruiken?
Nu heb ik al een simkaart in mijn S3, zou ik dan die andere er in kunnen doen en dan daarmee naar mijn contacten kunnen bellen en het internet van dat abonnement kunnen gebruiken?
Hoeft niet, direct de mn duitse is goed.mobstaa schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:59:
[...]
Nee, ook dit is niet nodig. Enige wat je hoeft te doen is te vinden op volgende link: http://forum.xda-develope...ash-rom-jiayu-s3-t3144018
Is btw ook in dit topic ergens te vinden. Kon niet zo snel vinden waar.
Ben wel al snel over gegaan naar die 1.3 Xtreme rom, VEEL beter.
Had problemen met dat ik niet kon bellen / niet bereikbaar was en lichtintensiteit sprong alle kanten op. Was er na 1 dag helemaal klaar mee. (XtremeROM werkt top)
Dat probleem met bellen kwam bij meerder voor, maar volgens mij net zo goed bij de Xtreme rom. Het verspringen van de licht intensiteit is naar mijn weten stock Android en kan onder Display / Weergave eenvoudig uit worden gezet. Nu past de licht intensiteit zichzelf aan, aan het omgevingslicht.maurits82 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:02:
[...]
Hoeft niet, direct de mn duitse is goed.
Ben wel al snel over gegaan naar die 1.3 Xtreme rom, VEEL beter.
Had problemen met dat ik niet kon bellen / niet bereikbaar was en lichtintensiteit sprong alle kanten op. Was er na 1 dag helemaal klaar mee. (XtremeROM werkt top)
Zelf heb ik geen problemen met de duitse, maar wanneer Xtreme voor jou beter werkt, waarom niet:)
[ Voor 4% gewijzigd door mobstaa op 04-11-2015 17:33 ]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ja, waarom zou dat niet kunnen?Bruunbarg schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:14:
Wel een kort door de bocht antwoord, niet iedereen snapt/begrijpt de instellingen .
daarom die vraag van iemand en i.p.v van behulpzaam zijn .
Doen we sarcastisch.
Ik probeerde ook met twee simkaarten te werken maar elke keer ging het toch anders dan ik wilde totdat ik de kaart waarop ik wilde internetten in slot 2 deed en toen pas ging het goed.
Was wel puzzelen .

Zou niet uit mogen maken.
In je instellingen heb je de keuze welke sim je voor data gebruikt.
Wat wel kan dat, als je de zelfde provider hebt voor beide sim's, er een conflict kan ontstaan daar beide sim locaties de zelfde IMEI hebben.
Wat wel kan dat, als je de zelfde provider hebt voor beide sim's, er een conflict kan ontstaan daar beide sim locaties de zelfde IMEI hebben.
Mehari72 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:01:
In slot 1 LebaraMehari72 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:01:
In slot 2 Simpel
Slot 1 mocht data ontvangen maar elke keer was de instelling weer verander zodat Simpel data ontving pas bij veranderen van slot ging het goed.
Raar maar waar

Tja, soms gaan dingen anders dan verwacht.
Daar is geen spoortje sarcasme bij.hlubach schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:40:
Doen we sarcastisch.
Ja het kan, het moet gewoon werken en daar hoef je niets bijzonders voor te doen.
De issue zoals jij die omschrijft heb ik nog nooit van gehoord.
Het is niet waarschijnlijk dat de vraagsteller daar tegenaan zal lopen.
Verwijderd
Ik heb eindelijk de xtreme rom kunnen flashen *zucht*
Heb manueel de VCOM drivers moeten installeren in de testmodus van Windows 10 nadat ik de check had verwijderd van digitale driver handtekeningen.
Heb manueel de VCOM drivers moeten installeren in de testmodus van Windows 10 nadat ik de check had verwijderd van digitale driver handtekeningen.
Heb net mijn Jiayu S3 binnengekregen. Helaas doen de powerbutton en de volumebuttons aan de zijkant het niet, het lijkt wel alsof de backcover met de knopjes niet precies goed op de daadwerkelijke knopjes drukt.
Iemand die dit ook heeft gehad of weet wat de oplossing hier voor is? Zou het helpen als ik een nieuwe backcover koop en die erop zet?
Iemand die dit ook heeft gehad of weet wat de oplossing hier voor is? Zou het helpen als ik een nieuwe backcover koop en die erop zet?
Het zal wel aan mij liggen, maar hoe verwijder ik n shortcut op mn homescreen? Gebruik de jiayu.de rom, normaal kwam dan n kruisje in beeld bij t ingedrukt houden om m te verwijderen...
Al gedaan, maar dan springt hij terug op plek waar hij stond?ASW1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:35:
Helemaal omhoog vegen.
Probeer bij het plaatsen eerst de knopjes op de juiste plaats te doen.JustKlaas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:36:
Heb net mijn Jiayu S3 binnengekregen. Helaas doen de powerbutton en de volumebuttons aan de zijkant het niet, het lijkt wel alsof de backcover met de knopjes niet precies goed op de daadwerkelijke knopjes drukt.
Om zeker te weten dat de telefoon werkt kan je de knopjes zonder achter kant bedienen met een pen of zo.
Zelf ook een paar keer gehad dat het achterkantje en net niet goed op zat.
Ik heb hier nog wel een witte, een gele en een zwarte achterkant zonder NFC antenne.
De knopjes doen het wel, heb de telefoon wel aangekregen door de knopjes in te drukken met een pen idd.Mehari72 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:10:
[...]
Probeer bij het plaatsen eerst de knopjes op de juiste plaats te doen.
Om zeker te weten dat de telefoon werkt kan je de knopjes zonder achter kant bedienen met een pen of zo.
Zelf ook een paar keer gehad dat het achterkantje en net niet goed op zat.
Ik heb hier nog wel een witte, een gele en een zwarte achterkant zonder NFC antenne.
Heb meerdere keren geprobeerd om de backcover er goed op te zetten maar zonder resultaat. Zou het uitmaken als ik een nieuwe backcover koop?
Probeer de knopjes eens van binnenuit naar buiten te drukken. Vervolgens de backcover aan de kant van de knopjes als eerst vastklikken. Op deze manier werken de knopjes het beste bij mijn S3.JustKlaas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:28:
[...]
De knopjes doen het wel, heb de telefoon wel aangekregen door de knopjes in te drukken met een pen idd.
Heb meerdere keren geprobeerd om de backcover er goed op te zetten maar zonder resultaat. Zou het uitmaken als ik een nieuwe backcover koop?
Maakt niet veel verschil, heb het al een aantal keren geprobeerd nu..Raz3r schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:39:
[...]
Probeer de knopjes eens van binnenuit naar buiten te drukken. Vervolgens de backcover aan de kant van de knopjes als eerst vastklikken. Op deze manier werken de knopjes het beste bij mijn S3.
Verwijderd
Is er een manier om de belkwaliteit te verbeteren? Dit is nu het enigste minpuntje dat het niet zo helder is terwijl beide partijen op 4G zijn.
Had ik ook last van. Zet de zoekbalk eens tijdelijk aan het probeer het opnieuw.Het zal wel aan mij liggen, maar hoe verwijder ik n shortcut op mn homescreen? Gebruik de jiayu.de rom, normaal kwam dan n kruisje in beeld bij t ingedrukt houden om m te verwijderen...
Ingedrukt houden op homescreen -> Settings -> Show Search Bar.
Wanneer de zoekbalk aanwezig is, is het mogelijk icoontjes te verwijderen van je homescreen. Vreemde bug:)

http://www.aliexpress.com/item/New-Arrivals-3400mAh-JY-S3-JY-S3-battery-for-jiayu-s3-Battery-global-free-shipping/32363395132.html
Kijk, deze accu is wel degelijk beter dan de originele!
Ik moest hem wel even calibreren, eerst kreeg ik hem niet verder dan 96% en hij bleef een hele avond, nacht en ochtend op 1% voor hij uit viel. Maar deze is dus ook echt 3400mah-3500mah.
Mijn originele accu is nu al wat ouder, goevoelsmatig is mijn accuduur iig verdubbeld! (zal in praktijk vast lager liggen, of komt doordat deze nieuwer is).
Maar dit is iig wél een goed alternatief als accu voor de S3!
[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 07-11-2015 14:32 ]
Ik heb guide in de OP gevolgd en het had een hoog trek-je-plan-gehalte. De volgende stappen had ik in Windows 7 gedaan om van stock KitKat naar Jiayu Deutschland LP 5.1.1 RC 1 over te stappen.
Downloads:
Downloads:
- Jiayu Drivers
- Flashtools
- Laatste versie Jiayu Deutschland rom
- Dient om een uitgeschakelde phone als een stuk flashbaar geheugen te benaderen => telefoon helemaal uit en niet aan de pc/laptop koppelen
- Unzip Jiayu Drivers en je zal 11 subfolders voorgeschoteld krijgen.
- Er is ergens een .ppt met de vereenvoudigde procedure van het klaarmaken voor SP Flash tool. Niet veel meer dan stap 4 staat erin omschreven.
- In SmartPhoneDriver\Driver_Auto_Installer_SP_MTK\Driver_Auto_Installer staat install.bat waarmee je de drivers kan installeren.
- Bij het koppelen van de phone aan de pc/laptop zal Preloader USB VCOM Port driver popup verschijnen. USB-poorten op laptops zijn niet altijd gelijk geschapen. Indien nodig een andere USB-poort proberen.
- Unzip het Flashtools bestand en open flash_tool.exe
- Ga eerst naar Options => Option => Connection en controleer of USB Speed op High staat.
- Scatter file vind je in de gekozen rom. Het zijn "instructies" om de rom op de phone te flashen.
- [img=640,434]http://static.tweakers.net/ext/f/3cNeOQvz7EriblNfsbCjShar/full.jpg[/img]
- Klik op Scatter-loading en selecteer het bestand MT6752_Android_scatter.txt
- Wijzig Download-only naar Firmware-Upgrade
- Klik op Download links bovenaan en koppel nu pas je telefoon aan je pc.
Nu zou onderaan het scherm een voortgangsbalk moeten lopen, zodra het klaar is krijg je vanzelf een melding. Mocht er niets gebeuren, dan ligt het aan de drivers.
Dit probleem had ik dus ook, had de telefoon aan de laptop gehangen maar kreeg hem niet goed constant melding van drivers updaten en dat wou niet dus nu via pc gedaan en gelijk ook de drivers geupdated en nu werkt hij wel.rapture schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:53:
Ik heb guide in de OP gevolgd en het had een hoog trek-je-plan-gehalte. De volgende stappen had ik in Windows 7 gedaan om van stock KitKat naar Jiayu Deutschland LP 5.1.1 RC 1 over te stappen.
Downloads:MTK USB VCOM Drivers:
- Jiayu Drivers
- Flashtools
SP Flash Tool:
- Dient om een uitgeschakelde phone als een stuk flashbaar geheugen te benaderen => telefoon helemaal uit en niet aan de pc/laptop koppelen
- Er is ergens een .ppt met de vereenvoudigde procedure van het klaarmaken voor SP Flash tool. Niet veel meer dan stap 4 staat erin omschreven.
- In SmartPhoneDriver\Driver_Auto_Installer_SP_MTK\Driver_Auto_Installer staat install.bat waarmee je de drivers kan installeren.
- Bij het koppelen van de phone aan de pc/laptop zal Preloader USB VCOM Port driver popup verschijnen. USB-poorten op laptops zijn niet altijd gelijk geschapen. Indien nodig een andere USB-poort proberen.
- Ga eerst naar Options => Option => Connection en controleer of USB Speed op High staat.
- Scatter file vind je in de gekozen rom. Het zijn "instructies" om de rom op de phone te flashen.
- [[url="http://static.tweakers.net/ext/f/3cNeOQvz7EriblNfsbCjShar/full.jpg"]afbeelding[/url]]
Nu zou onderaan het scherm een voortgangsbalk moeten lopen, zodra het klaar is krijg je vanzelf een melding. Mocht er niets gebeuren, dan ligt het aan de drivers.
ga naar apparaatbeheer.Pater19 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:58:
[...]
Dit probleem had ik dus ook, had de telefoon aan de laptop gehangen maar kreeg hem niet goed constant melding van drivers updaten en dat wou niet dus nu via pc gedaan en gelijk ook de drivers geupdated en nu werkt hij wel.
Dan telefoon insteken, zie je kort de telefoon online komen. Dan gelijk drivers aanpassen / zoeken in de map met drivers
Dan pakt hij hem goed iig!
Je kan de drivers voorladen zodat je niet de phone moet onderscheppen in de device manager.maurits82 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:48:
ga naar apparaatbeheer.
Dan telefoon insteken, zie je kort de telefoon online komen. Dan gelijk drivers aanpassen / zoeken in de map met drivers
Dan pakt hij hem goed iig!
volgens mij werkt het dan niet want dan word de driver niet weergegeven dus weet je niet welke je moet updatenrapture schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:54:
[...]
Je kan de drivers voorladen zodat je niet de phone moet onderscheppen in de device manager.
Als je een driver gebruikt dat alleen uit .inf .cat en/of .dll bestaat, dan heb je geen andere keuze dan de device vastgrijpen om zijn driver up te daten.Pater19 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:17:
volgens mij werkt het dan niet want dan word de driver niet weergegeven dus weet je niet welke je moet updaten
Als je een driver gebruikt die ook executables heeft en zelfs scripts heeft om automatisch te bepalen of het x86 of x64 versie moet installeren. Dan wordt Windows gedwongen om de drivers te slikken zonder dat de device aangekoppeld is. Bij het aankoppelen van de device, laadt Windows 7 in mijn geval automatisch de juiste driver.
Bij wie besteld? Ik zou garantie vragen en ondertussen een van die covers van Mehari72 overnemen.
JustKlaas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:45:
[...]
Maakt niet veel verschil, heb het al een aantal keren geprobeerd nu..
Heb de telefoon besteld bij Pandawill. Zal idd even vragen naar de garantie. Heb ook een nieuwe backcover besteld.henkb123 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:31:
Bij wie besteld? Ik zou garantie vragen en ondertussen een van die covers van Mehari72 overnemen.
[...]
Even een snel vraagje. Volg het topic al tijdje, en als ik het goed heb zou Jiayu zelf met een 5.1 versie van de software komen.
Die Deutschland ROM waar jullie het hier vaak over hebben, dat is NIET de officiële, door Jiayu beloofde ROM toch? Of heb ik dat fout?
Die Deutschland ROM waar jullie het hier vaak over hebben, dat is NIET de officiële, door Jiayu beloofde ROM toch? Of heb ik dat fout?
Eat the bugs, live in a pod
Ik heb het idee dat de Spaanse rom de officiële geworden is.
Tenminste, ze zijn officieel partner van Jiayu geworden een tijdje terug....
Tenminste, ze zijn officieel partner van Jiayu geworden een tijdje terug....
Zijn er meer mensen met de duitse rom waarbij t alarm in stille modus niet af gaat? Dit ging voorheen wel...
Kan er mij iemand vertellen of de camerakwaliteit erop vooruitgegaan is bij de xtremerom en/of duitse rom tov de originele stock kitkat rom?
Dit zou voor mij persoonlijk een reden zijn om over te schakelen...
Ik heb hier bij de TF Xtreme 1.3 rom ook last van. Weet iemand hoe dit op te lossen is?Exterminator schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:30:
Zijn er meer mensen met de duitse rom waarbij t alarm in stille modus niet af gaat? Dit ging voorheen wel...
Helemaal top deze beschrijving! In een keer gelukt.rapture schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:53:
Downloads:MTK USB VCOM Drivers:
- Jiayu Drivers
- Flashtools
SP Flash Tool:
- [[url="http://static.tweakers.net/ext/f/3cNeOQvz7EriblNfsbCjShar/full.jpg"]afbeelding[/url]]
Nog een kleinde aanvulling als je de drivers op win10 wil krijgen: hier staat een goede uitleg: knip, website serveert malware
Moest wel nog beetje klooien met batterij en kabeltje erin-eruit voordat hij hem ging upgraden, maar dat had ik met win7 en 4.1 ook.
[ Voor 1% gewijzigd door The Wizard op 21-11-2015 07:06 ]
Is een algemeen Android 5.1 "probleem" / "feature".JustKlaas schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:39:
[...]
Ik heb hier bij de TF Xtreme 1.3 rom ook last van. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
In priority mode zetten
http://www.androidcentral...night-just-got-bit-easier
Heb inmiddels de oplossing. Bij de instellingen van t geluid staat onderbrekingen, daar is een optie 'nooit alarmen dempen'. Deze heb ik aangezet en lijkt nu te werkenJustKlaas schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:39:
[...]
Ik heb hier bij de TF Xtreme 1.3 rom ook last van. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Volgens mij heeft kitkat nog steeds de beste camera.Hoegie1504 schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:15:
Kan er mij iemand vertellen of de camerakwaliteit erop vooruitgegaan is bij de xtremerom en/of duitse rom tov de originele stock kitkat rom?
TF vind ik niet geweldig, de duitse rom/camera nog niet geprobeerd maar ben er ook wel geïnteresseerd in hoe die is t.o.v. kitkat. Iemand?
Zelf heb ik het idee dat de camera bij de duitse rom iets beter is dan die van Kitkat. Toch moet ik zeggen dat ik ze beide wel brak vind.
Even een ander punt, is het iemand van jullie gelukt om op de Jiayu.de RC ROM NL-Alert in te stellen?
Dat zat ergens onder de berichten app.Audiowaste schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:08:
Even een ander punt, is het iemand van jullie gelukt om op de Jiayu.de RC ROM NL-Alert in te stellen?
Is het niet: berichten app->instellingen->Algemeen->Cell-broadcast->
1) aanvinken
2) Instellingen mobiele uitzending... -> Kanaal toevoegen
3) voeg kanaalnaam NL-Alert met Kanaalnummer 919 toe
4) vink kanaal inschakelen in.
Volgens mij moet dat hem zijn!
Zijn er hier mensen die ook problemen hebben met Ziggo wifispots?
Ik ben ingelogd maar krijg heel veel "authenticatieprobleem" meldingen ...
Als ik dan reboot werkt het weer. Verder weinig problemen met wifi trouwens.
Ik ben ingelogd maar krijg heel veel "authenticatieprobleem" meldingen ...
Als ik dan reboot werkt het weer. Verder weinig problemen met wifi trouwens.
ik wilde deze telefoon lange tijd bestellen voordat die bijna uitkwam, maar door de slechte camera prestaties toch maar vanaf gewekenmobstaa schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:52:
Zelf heb ik het idee dat de camera bij de duitse rom iets beter is dan die van Kitkat. Toch moet ik zeggen dat ik ze beide wel brak vind.
Echt slecht is ie niet hoor.
Verschillende digitale camera's die ik vroeger gebruikt heb waren slechter op diverse punten.
Het is wel zo dat met de extreme rom de focusering trager is geworden en, dat was bij de KK al,
er wordt te veel scherpte ingesteld.
Helaas blijven dat soort beeld instellingen niet behouden bij afsluiten van de camera app.
Ook is er een slecht afgestemde ruis onderdrukking toegepast waardoor details wegvallen, wat vooral zichtbaar is in gezichten.
Zelf gebruik ik Camera FV5, die doet het iets beter, hoewel hierbij de beeld instellingen als kontrast en scherpte helemaal niet reageren.
Verschillende digitale camera's die ik vroeger gebruikt heb waren slechter op diverse punten.
Het is wel zo dat met de extreme rom de focusering trager is geworden en, dat was bij de KK al,
er wordt te veel scherpte ingesteld.
Helaas blijven dat soort beeld instellingen niet behouden bij afsluiten van de camera app.
Ook is er een slecht afgestemde ruis onderdrukking toegepast waardoor details wegvallen, wat vooral zichtbaar is in gezichten.
Zelf gebruik ik Camera FV5, die doet het iets beter, hoewel hierbij de beeld instellingen als kontrast en scherpte helemaal niet reageren.
Wat gaat er niet goed dan?
Vooral de standaard KK is eigenlijk probleemloos.
Vooral de standaard KK is eigenlijk probleemloos.
Verwijderd
ik had problemen bij de KK, random freeze en reboot, google maps crashes, etc.
mss had ik al langer eens moeten herflashen, want die problemen heb ik niet meer in 5.1.
Nu zijn het vooral de call drop (gevolgd door 5minuten geen ontvangst), battery drop (varieert van 30/25/20 naar 0 in 5minuten), niet meer naar https sites kunnen surfen en de matige camera die mij heel erg storen.
en vooral ook de heel erg beperkte SOT van 1.5h!
mss had ik al langer eens moeten herflashen, want die problemen heb ik niet meer in 5.1.
Nu zijn het vooral de call drop (gevolgd door 5minuten geen ontvangst), battery drop (varieert van 30/25/20 naar 0 in 5minuten), niet meer naar https sites kunnen surfen en de matige camera die mij heel erg storen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 15:33 ]
Van alle punten die je noemt heb ik van geen van allen last. Ik draai de Jiayu DE 5.1.1 ROM. Misschien wel degelijk wat mis met de hardware van jouw S3?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:29:
ik had problemen bij de KK, random freeze en reboot, google maps crashes, etc.
Die problemen met KK waren al heel vreemd, de SOT van 1.5 is ook raar.
Lijkt inderdaad mogelijk iets met de hardware.
Ik zit al sinds de G3 in de Jiayu's, als je het ding kwijt wil, wil ik wel wat proberen.
Lijkt inderdaad mogelijk iets met de hardware.
Ik zit al sinds de G3 in de Jiayu's, als je het ding kwijt wil, wil ik wel wat proberen.
Sinds de release candidate van de duitse rom werkt de dpi ook onder de 360!
Erg mooi, nu kan ik heerlijk genieten van mijn 280 dpi met klein lettertype.

Oke misschien iets te, Lol
Erg mooi, nu kan ik heerlijk genieten van mijn 280 dpi met klein lettertype.

Oke misschien iets te, Lol
[ Voor 19% gewijzigd door Jvann op 10-11-2015 22:29 ]
Hoe heb je xposed geinstalleerd onder bèta 10? Bij mij start ie niet meer op na de installatie. Heb ook nog een alternatieve versie geinstalleerd. Helaas.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:
Ok eerste dag met Jiayu.de ROM en XPOSED actief:
Eerste indruk is goed, ik merk geen verschil qua snelheid met de Xtreme ROM, maar dat heb je natuurlijk altijd na een format
XPOSED erop gekregen zonder problemen en ook al wat modules actief gezet.
Launcher is handig, maar ik vond de launcher op XTREME iets aangenamer. Goed dat is een gevoel en zal hier ook wel mee aan de slag kunnen.
Alles lijkt vlot te werken, de batterij gaat volgens mij wel iets minder lang mee... Maar dat is maar een eerste indicatie, het hangt natuurlijk allemaal af van het gebruik en dit ligt iedere keer wel wat hoger indien er een nieuwe rom opstaat.
batterijdrop weet ik nog niet, maar zal er waarschijnlijk vanavond wel zelf achterkomen of die er nog inzit of nietGisteren bij xtreme wel gemerkt dat ik na een reboot plots 20% minder baterij had dan voor de reboot, misschien zit er daar toch ergens een 'bugje'.
Antutu score haal ik een mooie score van 45285. (ligt rond hetzelfde als met XTREME).
Ik laat nog wel iets meer weten als ik wat verder gespeeld heb met alle features.
Er zitten wel een pak extra features in deze rom tov de xtreme.
Ik ga nog wat verder spelen en laat sowieso mijn bevindingen hier na.
Conclusie: Momenteel geen groot verschil met xtreme, heb wel nog geen lange telefoongesprekken gehad, dus hier kan ik niet over oordelen en foto qualiteit is voor mij minder belangrijk dus ook nog niet echt naar gekeken.
Zelf heb ik ook last van call dropping als ik thuis zit (slecht bereik). Ondanks dat ik stil zit valt na 7/8 minuten de verbinding weg en heb dan 2 tot 3 minuten helemaal geen bereik meer.mobstaa schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:43:
[...]
Van alle punten die je noemt heb ik van geen van allen last. Ik draai de Jiayu DE 5.1.1 ROM. Misschien wel degelijk wat mis met de hardware van jouw S3?
Op mijn werk in Utrecht heb ik er geen last van en kan ik rustig 50 minuten bellen. Kortom: call dropping is denk ik plaats gebonden.
Ik zit nu op Xtreme 1.3. Heb een andere modem geprobeerd maar probleem is er nog steeds. Zal van de week eens de Duitse rom proberen (rc1)
[ Voor 5% gewijzigd door Unkie op 11-11-2015 18:15 ]
Met G4 kon ik niet sms'en of bellen behalve als ik dicht bij buiten, dus raam ging staan. Moest echt verkassen. Antenne van S3 is toch wel veel beter.
Standaard, nog geen ROM flash gedaan. IMO is standaard ROM gewoon goed. Tot officiële update blijf ik op meegeleverde software.
Phone is ook op stenen vloer gevallen. Lamme avond. Alleen de metalen rand heeft een deukje erin.
En heb 'em net nog geen maand.
Standaard, nog geen ROM flash gedaan. IMO is standaard ROM gewoon goed. Tot officiële update blijf ik op meegeleverde software.
Phone is ook op stenen vloer gevallen. Lamme avond. Alleen de metalen rand heeft een deukje erin.
En heb 'em net nog geen maand.
De GPS van mijn S3 is niet erg stabiel, na een snelle fix wil de locatie nog wel eens gaan dwalen.
De Filippijnse versie van de S3, een Cherry Mobile Flare X staat daarentegen als een huis.
Er zijn al adviezen geweest om alleen de hardwarematige locatie te gebruiken maar dat maakte bij mij niets uit.
Nu herinnerde me ik een advies wat wel eens werd gegeven bij de oudere generaties Mediatek om de Wifi uit te zetten.
Bij die oudere telefoons had dat nooit een duidelijk effect maar bij mijn S3 wel.
Zodra de wifi weer aan geselecteerd wordt, buiten enig wifi bereik, begint de eigen locatie weer te dwalen.
Of dit exemplarisch is of er in de loop van de productie iets verbeterd is, ik heb een hele vroege S3, weet ik niet.
Maar heb je een S3 met een onzekere GPS, probeer het eens.
De Filippijnse versie van de S3, een Cherry Mobile Flare X staat daarentegen als een huis.
Er zijn al adviezen geweest om alleen de hardwarematige locatie te gebruiken maar dat maakte bij mij niets uit.
Nu herinnerde me ik een advies wat wel eens werd gegeven bij de oudere generaties Mediatek om de Wifi uit te zetten.
Bij die oudere telefoons had dat nooit een duidelijk effect maar bij mijn S3 wel.
Zodra de wifi weer aan geselecteerd wordt, buiten enig wifi bereik, begint de eigen locatie weer te dwalen.
Of dit exemplarisch is of er in de loop van de productie iets verbeterd is, ik heb een hele vroege S3, weet ik niet.
Ook ik heb een vroege S3 (Advanced - direct na de release gekocht) en ook mijn gps werkt niet echt goed. Ik zal je tip morgen eens proberen. Het vreemde is dat als ik thuis ben en dan met AndroiTS GPS Test kijk dan heb ik binnen enkele seconden +/- 10 satellieten verbindingen. Maar als ik in de auto zit en het dan nogmaals check dan krijg ik met moeite 3 verbindingen en valt het signaal vaak weg. Dus hopelijk helpt jou tip, want ben niet echt te vreden over de gps. Verder blijft het een prima telefoon!Mehari72 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:38:
De GPS van mijn S3 is niet erg stabiel, na een snelle fix wil de locatie nog wel eens gaan dwalen.
Sommige auto's hebben een gecoate voorruit, dat wil nog wel eens belemmerend werken op de ontvangst.
Je kan eens proberen of de ontvangst verbeterd door de S3 even buiten de auto te houden.
Mijn S3 is niet eens advanced, ik had hem al in de pre-order in december 2014.
De Flare X, eigenlijk een S3s, is van september dit jaar.
Je kan eens proberen of de ontvangst verbeterd door de S3 even buiten de auto te houden.
Mijn S3 is niet eens advanced, ik had hem al in de pre-order in december 2014.
De Flare X, eigenlijk een S3s, is van september dit jaar.
TOPNTP installeren en uitvoeren, opgelost.Mehari72 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:38:
Snelle test; nee, lost het niet op.
Top ntp doet net zoiets als faster GPS of FasterFix, een paar extra regels zag ik.
Buiten aan de auto bezig geweest, telefoon op het vinyl dak (2CV), GPS laten tracken, 5 min met Wifi en 5 min zonder.
Met Wifi dwaalt de positie tot zo'n 50meter, zonder Wifi niets.
Top ntp doet net zoiets als faster GPS of FasterFix, een paar extra regels zag ik.
Buiten aan de auto bezig geweest, telefoon op het vinyl dak (2CV), GPS laten tracken, 5 min met Wifi en 5 min zonder.
Met Wifi dwaalt de positie tot zo'n 50meter, zonder Wifi niets.
Dit weekend heb ik geflashed naar de RC1 rom van jiayu.de. Eigenlijk zonder problemen. De batterijduur lijkt zeker niet slechter dan onder Kitkat, eerder beter. En hij is weer heerlijk snel, sinds februari was ie toch wat langzamer geworden. Het enige wat ik nog even uit moet zoeken, is dat ik de websites die ik heb toegevoegd aan m’n startscherm, openen waar ze gebleven waren. Ik heb zelf liever dat ze gewoon weer de homepage van de site openen. Ik gebruik Chrome trouwens. Onder Kitkat werkte het gewoon, nu werkt het anders. En het swipe keyboard wat ik gebruik (Swiftkey) werkt nog niet zo lekker als ik had gehoopt. Hiervoor gebruikte ik Kii, daar was ik aan gewend maar zat er soms wel eens naast. Swiftkey verwijderd na een backspace niet het laatst “gecorrigeerde” woord, dat vind ik dan weer niet zo handig.
Verder tot nu toe uitermate tevreden :-)
Verder tot nu toe uitermate tevreden :-)
Een collega van me die al jaren met iPhone's loopt heeft vandaag even met mijn S3 gespeeld, wat is dat snel, was een van de eerste dingen die hij zei.
Heb sinds vandaag een 4G abbo ( tmobile SS-SB met 3GB per maand, max 100 Mbps) , echter ik krijg de snelheid niet hoger dan ( 4x getest, 4 x zelfde ) 14,7 Mbps down.
Kan het zijn dat " onze" S3 niet sneller kan op 4G, gezien 4x dezelfde max ?
Heb 4g symbool in balk, 4g als voorkeursnetwerk en volgens https://www.t-mobile.nl/dekking moet in mijn postcodegebied ( 8021 DH ) tot 45 Mbps te halen zijn, en een naastgelegen ruit zelfs 88 Mbps ...
Kan het zijn dat ik nog wat mis, of dat de S3 niet sneller kan ?
Kan het zijn dat " onze" S3 niet sneller kan op 4G, gezien 4x dezelfde max ?
Heb 4g symbool in balk, 4g als voorkeursnetwerk en volgens https://www.t-mobile.nl/dekking moet in mijn postcodegebied ( 8021 DH ) tot 45 Mbps te halen zijn, en een naastgelegen ruit zelfs 88 Mbps ...
Kan het zijn dat ik nog wat mis, of dat de S3 niet sneller kan ?
Het moet wel ergens terug te vinden zijn wat het maximum is wat de S3 kan.
Dat is niet het maximale wat 4G kan dat weet ik zeker, maar hier in Haarlem-noord heb ik net getest haal ik de 17,5Mb.
Dat is niet het maximale wat 4G kan dat weet ik zeker, maar hier in Haarlem-noord heb ik net getest haal ik de 17,5Mb.
Waarmee testen jullie de snelheid van 4G?
Ik heb namelijk net de app van speedtest geïnstalleerd en wifi (uiteraard) uitgezet.
Toch haal ik nog een snelheid van 106 Mbps. Alleen nu heb ik het vermoeden dat er op een of andere manier toch gebruik gemaakt wordt van wifi.
Ik heb namelijk net de app van speedtest geïnstalleerd en wifi (uiteraard) uitgezet.
Toch haal ik nog een snelheid van 106 Mbps. Alleen nu heb ik het vermoeden dat er op een of andere manier toch gebruik gemaakt wordt van wifi.
Ik zet wifi uit, het 4G symbool verschijnt en draai speedtest van Ookla.
Vrijwel zeker dat de wifi hier niet meer meespeelt.
Oh, en ik gebruik Vodafone prepaid met 4G blox.
Vrijwel zeker dat de wifi hier niet meer meespeelt.
Oh, en ik gebruik Vodafone prepaid met 4G blox.
[ Voor 16% gewijzigd door Mehari72 op 17-11-2015 10:18 ]
Net ook nog eens getest via http://www.4g.nl/wat-is-4g/4g-speedtest/
Ik haal toch constant een snelheid van ongeveer 110 Mbps
Op deze speedtest 29 Mbps down / 1.1 Mbps upAudiowaste schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:23:
Net ook nog eens getest via http://www.4g.nl/wat-is-4g/4g-speedtest/
op de app "Ookla speedtest" haal ik, 1 minuut later, 17,3 Mbps up & 2,9 Mbps up
(Wifi uit, 4G symbool aanwezig ( ook met wifi aan blijf ik overigens 4G symbool zien
Trouwens een waarschuwing : die speedtests verbruiken aardig wat data, helemaal de standaard/uitgebreide tests
Goede tester: http://www.4gmark.com/
Mbps = Mega bit per seconde
Mbit/s = Mega bit per seconde
MBps = Mega Byte per seconde
MB(yte)/s = Mega Byte per seconde
het verschil zit in de B en de b, de hoofdletter B is byte, en de kleine letter b is bit.Internet-providers maken hier ook vaak misbruik van omdat Mb lijkt op MB. (en om het getal zo groot mogelijk te maken gebruiken ze bits in plaats van Bytes)
Vb: Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit dus in dat je, wanneer de maximale internetsnelheid bij jou beschikbaar is, je met 20/8=2,5 MBps kunt downloaden.
Mbps = Mega bit per seconde
Mbit/s = Mega bit per seconde
MBps = Mega Byte per seconde
MB(yte)/s = Mega Byte per seconde
het verschil zit in de B en de b, de hoofdletter B is byte, en de kleine letter b is bit.Internet-providers maken hier ook vaak misbruik van omdat Mb lijkt op MB. (en om het getal zo groot mogelijk te maken gebruiken ze bits in plaats van Bytes)
Vb: Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit dus in dat je, wanneer de maximale internetsnelheid bij jou beschikbaar is, je met 20/8=2,5 MBps kunt downloaden.
[ Voor 92% gewijzigd door eYaTed op 17-11-2015 13:24 ]
Zie net op site pandawill nieuwe S3+ met android 5.1. Welke dit is weet ik niet. Of er nog andere verschillen zijn? wordt vanaf 24-11 geleverd....
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
Zie zo gauw geen verschillen anders dan de android versie .....berrieberrie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:12:
Zie net op site pandawill nieuwe S3+ met android 5.1. Welke dit is weet ik niet. Of er nog andere verschillen zijn? wordt vanaf 24-11 geleverd....
Zou je toch ook een stabiele android5.1 van Jiayu verwachten voor de S3a ?
Ik draai de duitse 5.1 RC nu sinds hij uit is. Sindsdien is dit topic niet zo relevant meer voor me. Er is eigenlijk niks waar ik nu nog op wacht
Ik gebruik het toestel nu echt naar volle tevredenheid. Heerlijk!
[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 18-11-2015 14:22 ]
Lees eens post #9148, #9150 pagina 915 hierMehari72 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:38:
Vraagje. Het is een RC, dus je denkt dat de uiteindelijke versie niet veel beter zal zijn?Nikeo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:22:
Ik draai de duitse 5.1 RC nu sinds hij uit is. Sindsdien is dit topic niet zo relevant meer voor me. Er is eigenlijk niks waar ik nu nog op wachtIk gebruik het toestel nu echt naar volle tevredenheid. Heerlijk!
(oprechte vraag, ik zit nog op standaard ROM 4.4)
Ik heb op mijn G4 nooit de ROM vervangen, maar hier zijn jullie allemaal toch wat fanatieker in de ROM vervangen.
Ik heb nu op mijn S3 weinig tot geem problemen, maar een 5.1 zou wel leuk zijn.
Waarom zou je het bij deze RC laten? (slechts benieuwd)
Ja, enige verschillen blijkbaar, ook in de ondersteunde frequenties trouwens.eYaTed schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:57:
[...]
Lees eens post #9148, #9150 pagina 915 hier
Maar wat betreft de GPS van mijn S3 met of zonder Wifi aan heeft toch blijkbaar niet iedereen?
Overigens moet dan ook bij Wifi geavanceerd "scannen altijd beschikbaar" uit staan.
[ Voor 20% gewijzigd door Mehari72 op 18-11-2015 16:57 ]
Ik heb onlangs voor mijn werk een Samsung S5 plus gekregen. Ik vind dat de Jiayu S3 beslist niet onderdoet voor de S5.
Gewoon om Lollipop te hebben. Zelfde reden als waarom mensen hun Iphone updaten naar een nieuwere ios versie. Behalve dat bij ios het besturingssysteem telkens zwaarder en zwaarder wordt om te draaien door je smartphoneHMC schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:02:
[...]
Vraagje. Het is een RC, dus je denkt dat de uiteindelijke versie niet veel beter zal zijn?
(oprechte vraag, ik zit nog op standaard ROM 4.4)
Ik heb op mijn G4 nooit de ROM vervangen, maar hier zijn jullie allemaal toch wat fanatieker in de ROM vervangen.
Ik heb nu op mijn S3 weinig tot geem problemen, maar een 5.1 zou wel leuk zijn.
Waarom zou je het bij deze RC laten? (slechts benieuwd)
Persoonlijk lijkt het alsof de snelheid van mijn S3 veel beter is in RC1 dan Kitkat (waar ik ook problemen had met het ongewild installeren van reclameapps).
Hier vind je trouwens (alle) informatie over deze rom.Algemene veranderingen (uitleg kun je best zoeken via google + er zijn nog andere veranderingen):
1. Inbuilt Flashlight
2. Battery changes
3. Guest user
5. Notification panel
6. Trusted Places
7. Soft key redesign
8. Multitasking
9. Prioritize apps
10. Quick access to Chromecast
https://jiayu.de/forum/in...rc-1-30-10-2015/&pageNo=1
Degene die deze rom heeft gemaakt, heeft eerder ook al 10 beta versies uitgebracht, dus deze heeft nagenoeg geen gebreken.
Verwijderd
Ik draai nu sinds een aantal dagen de rc en moet zeggen alles werkt als een trein
Heb geen batterijdrop meer en alle apps werken ook naar behoren heb enkel SwiftKey erbij geïnstalleerd (bèta 6) omdat ik gewoon fan ben van SwiftKey
Heb geen batterijdrop meer en alle apps werken ook naar behoren heb enkel SwiftKey erbij geïnstalleerd (bèta 6) omdat ik gewoon fan ben van SwiftKey
Ik kreeg vandaag een klacht dat ik slecht te verstaan was, en dat hoor ik helaas wel vaker. Nu zie ik her en der dat je zelf wat waardes kunt veranderen in Engineering mode, maar wat zijn de juiste waarden? Heeft er iemand echt resultaat mee behaald?
In dit topic staat een lijstje waarde, maar dat is om de echo eruit te halen. Daar heb ik volgens mij geen last van.
Sowieso is het natuurlijk lastig te testen, dus misschien heeft iemand daar ook nog een tip voor? Een soort skype test recording service zou wel leuk zijn :-)
In dit topic staat een lijstje waarde, maar dat is om de echo eruit te halen. Daar heb ik volgens mij geen last van.
Sowieso is het natuurlijk lastig te testen, dus misschien heeft iemand daar ook nog een tip voor? Een soort skype test recording service zou wel leuk zijn :-)
Koffie met thee is minder lekker.
Welke rom gebruik je?Rolandow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:59:
Ik kreeg vandaag een klacht dat ik slecht te verstaan was, en dat hoor ik helaas wel vaker. Nu zie ik her en der dat je zelf wat waardes kunt veranderen in Engineering mode, maar wat zijn de juiste waarden? Heeft er iemand echt resultaat mee behaald?
Xtreme rom 1.3
Koffie met thee is minder lekker.
Een voice mail inspreken bv.Rolandow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:59:
Zojuist overgestapt naar de RC rom vanaf Armaggedon v2.
Ik vind de RC rom tot nu toe erg fijn werken echter is de helderheid een stuk lager en zijn de iconen erg groot. Waar valt de DPI aan te passen?
Tevens beschikt Armaggedon over Dolby Atmos, helaas ontbreekt dit bij de RC rom. Hoe kan ik dit installeren? TWRP is niet beschikbaar..
edit; Dolby Atmos inmiddels geïnstalleerd
DPI ook
Ik vind de RC rom tot nu toe erg fijn werken echter is de helderheid een stuk lager en zijn de iconen erg groot. Waar valt de DPI aan te passen?
Tevens beschikt Armaggedon over Dolby Atmos, helaas ontbreekt dit bij de RC rom. Hoe kan ik dit installeren? TWRP is niet beschikbaar..
edit; Dolby Atmos inmiddels geïnstalleerd
DPI ook
[ Voor 7% gewijzigd door Raz3r op 19-11-2015 21:18 ]
De helderheid past zich standaard automatisch aan, aan de omgeving. Dit is aan te passen via Instellingen -> Scherm / Display
Bedankt, het is opgelost.mobstaa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:42:
De helderheid past zich standaard automatisch aan, aan de omgeving. Dit is aan te passen via Instellingen -> Scherm / Display
Verwijderd
Ik draai de RC uit Duitsland. Echter vind ik dat de accu niet lang meegaat. Ik moet deze toch elke avond opladen. De accu zegt: Telefoon Inactief 20%.
Hebben jullie dit ook?
Hebben jullie dit ook?
Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.