Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:56
keetoo schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:52:
lijkt er volgens http://www.tfandroid.es/ helaas ook op dat het gehele toestel weer geformateerd mag worden ;-(

Download ROM and copy it to the internal SD.
Enter TWRP Recovery.
Wipe Data. (Optional, as does the installation)
Wipe Cache. (Optional, as does the installation)
Wipe Dalvik Cache. (Optional, as does the installation)
Format system. (Optional, as does the installation)
Install ROM from SD.
Automatic restart.
Er zijn 2 varianten uitgebracht. Een complete ROM en een OTA-update. Op xda zijn er namelijk gebruikers die gewoon een OTA hebben uitgevoerd. Hun server heeft op dit moment mogelijk last van capaciteitsproblemen ivm mislukte downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 20:22
Mijn telefoon heeft ook een zip van 556mb gedownload, hoe moet ik die nu installeren?
Klopt het dat ik dan geen data kwijt ben maar enkel een update doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Helaasken schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:02:
Mijn telefoon heeft ook een zip van 556mb gedownload, hoe moet ik die nu installeren?
Klopt het dat ik dan geen data kwijt ben maar enkel een update doe?
Via de site van TF alsook ergens hier vind je de procedure om via Recovery de zip te installeren.
Hierbij nogmaals een complete guide TWRP

Opgelet, via de Recovery ga je je instellingen kwijtspelen. Maar no worries, alles is eenvoudig te herstellen ;) Best eerst al je apps, calls, sms via Titanium Backup backuppen.
De 2 guides vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Mehari72 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:11:
Een vraag voor de 5.1 gebruikers, per Lollipop zou raw opslag van de camera mogelijk zijn.
Iemand al iets mee geprobeerd?
Op de Xtreme ROM is de optie van deze apps niet te activeren.
Ik weet het niet meer, maar ik dacht dat in één van de Tsunami Roms die Camera FV-5 app er standaard in zat. Geen idee of het toen werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je voor de extreme OTA ook formateren? Wat is het punt dan van een OTA? En downloaden gaat ook tering traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:43:
Moet je voor de extreme OTA ook formateren? Wat is het punt dan van een OTA? En downloaden gaat ook tering traag...
Nee geen format nodig
OTA van Extreme, welke goed 500 mb is, downloaden (idd erg traag) en daarna de zip aantikken.
Bij mij kon ik kiezen voor een automatische of manuele update, beide in de Recovery uitgevoerd.
De automatische versie lukte bij mij prima (TWRP recovery).
Al met al prima update zonder verlies van gegevens.

Aankomende de dagen maar eens rustig testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ik ben dan wel benieuwd naar de resultaten van de nieuwe Extreme ROM versie.
Op dit moment geen zin om constant heen en weer te hoppen tussen Jiayu.de en Extreme.
De batterijduur van Jiayu.de vind ik in ieder geval vele malen beter dan de vorige ROM van Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Audiowaste schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:28:
Op dit moment geen zin om constant heen en weer te hoppen tussen Jiayu.de en Extreme.
De batterijduur van Jiayu.de vind ik in ieder geval vele malen beter dan de vorige ROM van Extreme.
Ik kan nog niet oordelen of de batterij beter is maar deze morgen data verbinding + locatie aan voor een rit van 228km naar Keulen. Van 97% blijft er nu 74% over. Ik heb het gevoel dat het beter is. Eens kijken of hij de dag doorkom en de rit naar huis terug.

Heb ook met die nieuwe TWRP een probleem. Hij herstart niet, hij blijft geblokkeerd op het unlock scherm. Moet paar seconden de powerknop ingedrukt houden en dan start hij vanzelf terug op.

Xposed werkt en alle instellingen daarvan waren behouden, mooi meegenomen :*)

Batterij log screens: 1 2 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
Zojuist update 1.2 (3mb) erop gezet dit was voor een '0% battery fix'. Zal de accuduur eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Dan heb je Ambient Display vast uit staan, telefoon was leeg in 1 dag met 1,5 uur schermtijd. >_>

Uitzette die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:27
net ook Xtreme rom OTA via TWRP van 1.0 naar 1.1 naar 1.2 geupdated,
zo gebeurd met behoud van alle data en instellingen, alles voelt sneller aan. Antutu score op 1.0 was 38000, op 1.2 46887. ik weet het, zegt niet alles, maar bevestigd voor mij het gevoel dat het sneller aanvoelt.

helaas is het bij mij met Google Sheets nog steeds niet mogelijk iets te editen, dan crashed de app...

[ Voor 15% gewijzigd door keetoo op 06-10-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hicsousi1994
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-07 19:44
Ik heb nu 3 weken de 5.1 extreme rom geflashed, maar ik merk dat ie alleen met wifi verbonden is als het scherm aan is, dus als ik scherm uitzet dan valt de wifi verbinding weg. De instelling "Wifi behouden in slaapstand" staat op altijd dus dat is het probleem niet. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:40
hicsousi1994 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:09:
Ik heb nu 3 weken de 5.1 extreme rom geflashed, maar ik merk dat ie alleen met wifi verbonden is als het scherm aan is, dus als ik scherm uitzet dan valt de wifi verbinding weg. De instelling "Wifi behouden in slaapstand" staat op altijd dus dat is het probleem niet. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Daar heb ik ook last van gehad.
Dat gebeurde sinds ik de oude wifinetwerken/passwords hersteld had (een of andere .conf file dacht ik "hersteld" met een rootapp) Sindsdien had ik mijn oude wachtwoorden / netwerken weer terug en disconnecte wifi tijdens slaap.

Opnieuw geflashed en toen was het wel goed.
Het is een vaker voorkomende issue, ik weet niet of het altijd dezelfde oorzaak heeft.
Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik Xposed had geflashed maar dat bleek achteraf toch niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
[quote]Jvann schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Dan heb je Ambient Display vast uit staan, telefoon was leeg in 1 dag met 1,5 uur schermtijd. >_>

Uitzette die hap.

Onder welk menu item is dit te vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
hlubach schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:39:
[quote]Jvann schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Uitzette die hap.

Onder welk menu item is dit te vinden,
Settings > Display > Ambient Display

Snel genoege reactie ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Jvann schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Inderdaad snel zat , maar ik heb Android in het Nederlands , dus vindt in Ambiant Display nergens vermoedt dat het Aanpasbare helderheid is die dan uitgeschakeld dient te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
hlubach schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:42:
[...]

Inderdaad snel zat , maar ik heb Android in het Nederlands , dus vindt in Ambiant Display nergen vermodt dat het Aanpasbare helderheid is die dan uitgeschakeld dient te worden :P
Uhm nee, dat is iets anders.
Ambient Display is een functie wanneer je telefoon in slaapstand is en je shaked de telefoon of wanneer je met je hand over de nabijheidssensor gaat (of hoe je het noemt) dat de klok met berichten te zien is.

In NL staat het onder Instellingen > Weergave > Omgevingsdisplay !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
hlubach schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:42:
Inderdaad snel zat , maar ik heb Android in het Nederlands , dus vindt in Ambiant Display nergen vermodt dat het Aanpasbare helderheid is die dan uitgeschakeld dient te worden :P
In het Nederlands is het "Omgevingsdisplay".
Die heb ik trouwens altijd uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jvann schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

ik heb dit niet - zit op 1.2 xtreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

ik heb dit niet - zit op 1.2 xtreme.
Ik kom het ook nergens tegen op de 1,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
hlubach schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Ik kom het ook nergens tegen op de 1,2
Zit alleen op Jiayu.de ROM.
Maar je mist niks, functie is nog een tikkie onstabiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Even een ander vraagje m.b.t evt. instellingen , hoe krijg je een schermafdruk bij het geschreven geplaatst.
Soms is het vele malen makkelijker om ter verduidelijking een picture bij te voegen.
Ik kom niet verder dan een scherm vul een url in??

[ Voor 11% gewijzigd door hlubach op 06-10-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accuduur is al flink toegenomen. Ik heb vanochtend vanuit Vlaardingen naar Delft genavigeerd. Daarna de GPS uitgezet en de accu geeft aan, dat deze nog een dag en 4 uur tenminste mee zou moeten gaan. Wel moet ik zeggen, dat ik maar af en toe op whatsapp op facebook zit op dit moment vanwege mijn werk. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:37:
De accuduur is al flink toegenomen. Ik heb vanochtend vanuit Vlaardingen naar Delft genavigeerd. Daarna de GPS uitgezet en de accu geeft aan, dat deze nog een dag en 4 uur tenminste mee zou moeten gaan. Wel moet ik zeggen, dat ik maar af en toe op whatsapp op facebook zit op dit moment vanwege mijn werk. Ik ben benieuwd.
over welke Rom heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:52
Nevermind ...

[ Voor 98% gewijzigd door Ted038 op 06-10-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
OK, heb nu zelf even screenprint toevoegt, maar wel via Dropbox, en dan "openbare link kopieren"
Rechtstreeks een plaatje inladen via Tweakers lukt mij ( nog) niet ....
Er wordt een link verwacht, er komt geen browser om een plaatje op, in dit geval telefoon, te zoeken ....
PLUS met de link wordt er IMAGE tussen de "[hoekhaakjes]" gezet, dit veranderd naar IMG ....

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/84383630/Screenshot_2015-10-06-12-46-39.png

[ Voor 255% gewijzigd door Ted038 op 06-10-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:54:
Even een ander vraagje m.b.t evt. instellingen , hoe krijg je een schermafdruk bij het geschreven geplaatst.
Soms is het vele malen makkelijker om ter verduidelijking een picture bij te voegen.
Ik kom niet verder dan een scherm vul een url in??
De werking van de forumsoftware in het kort #images

Je kan een image uploaden hier bv of een andere hoster
Je typt de reactie, selecteert de tekst en klik icoontje "link maken", geef je link, je maakt een link.

Of copiëer van de posteimage de hotlink for forums (1) (of thumbnail) zonder de extra publiciteitslink eronder ;)
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/85fa8kxbz/tweakersjpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij dr Extreme Rom dan met update 1.2 erop. Ik heb een schone installatie gedaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:39:
[...]

over welke Rom heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
eYaTed schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

De werking van de forumsoftware in het kort #images

Je kan een image uploaden hier bv of een andere hoster
Je typt de reactie, selecteert de tekst en klik icoontje "link maken", geef je link, je maakt een link.

Of copiëer van de posteimage de hotlink for forums (1) (of thumbnail) zonder de extra publiciteitslink eronder ;)
[afbeelding]
dus het kan niet van een locale machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

dus het kan niet van een locale machine
Dan moet Tweakers extra ruimte aanbieden voor al die afbeeldingen, videos, ... op te slaan. Sommige afbeeldingen zijn een paar kb en anderen al gauw een paar mb. En wie gaat dat betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
eYaTed schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:39:
[...]

Dan moet Tweakers extra ruimte aanbieden voor al die afbeeldingen, videos, ... op te slaan. Sommige afbeeldingen zijn een paar kb en anderen al gauw een paar mb. En wie gaat dat betalen?
Duidelijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Ik heb momenteel de xtreme rom v1. Kan ik daar gewoon v1.1 overheen installeren of fresh install?

EDIT:
Download ROM en kopieer het naar de interne SD.
Voer TWRP Recovery.
Veeg Data. (Optioneel, evenals de installatie)
Veeg Cache. (Optioneel, evenals de installatie)
Veeg Dalvik Cache. (Optioneel, evenals de installatie)
Format-systeem. (Optioneel, net als de installatie)
Rom installeren van SD.
Automatische herstart.

Wat hebben jullie gedaan? :P De nieuwe v1.1 is namelijk gedeodexed als ik het goed heb?

[ Voor 70% gewijzigd door relativity op 06-10-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
relativity schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:58:
Ik heb momenteel de xtreme rom v1. Kan ik daar gewoon v1.1 overheen installeren of fresh install?

EDIT:
Download ROM en kopieer het naar de interne SD.
Voer TWRP Recovery.
Veeg Data. (Optioneel, evenals de installatie)
Veeg Cache. (Optioneel, evenals de installatie)
Veeg Dalvik Cache. (Optioneel, evenals de installatie)
Format-systeem. (Optioneel, net als de installatie)
Rom installeren van SD.
Automatische herstart.

Wat hebben jullie gedaan? :P De nieuwe v1.1 is namelijk gedeodexed als ik het goed heb?
Via OTA. Kies de download button. Zodra download compleet is (duurt erg laaaaannng), komt er een install button beschikbaar. Ik heb voor automische install gekozen. Duurt een paar minuutjes.. Alle instellingen en apps, behalve de koppelingen op het home scherm, bleven bewaard.

De eerste indruk van deze ROM is positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles lijkt heel goed te werken tot nu toe. Ik probeer enkel een appart te openen en krijg altijd de k*t melding 'unfortunately your app stopped working' iemand die nog app problemen zoals deze heeft gezien? En iemand net een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
PH68 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:08:
[...]

Via OTA. Kies de download button. Zodra download compleet is (duurt erg laaaaannng), komt er een install button beschikbaar. Ik heb voor automische install gekozen. Duurt een paar minuutjes.. Alle instellingen en apps, behalve de koppelingen op het home scherm, bleven bewaard.

De eerste indruk van deze ROM is positief!
Oke, bedankt! Gaan we uitproberen, Had hem al gedownload, maar geen install button gezien. Dan maar eventjes overnieuw beginnen :P

Ik zag dat er een boel fixes waar doorgevoerd, klinkt erg belovend! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik bij versie 1.2 nog steeds dat de accu na 20% heel snel leeggaat bij de Extreme Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:50:
Helaas heb ik bij versie 1.2 nog steeds dat de accu na 20% heel snel leeggaat bij de Extreme Rom.
Ik sta momenteel op 22% en hou jullie op de hoogte. Heb jij al ooit een battery calibration uitgevoerd? Misschien is dat iets wat eens geprobeerd moet worden...

Edit: yup bug is er nog :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here. 15% message en binnen de minuut leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
Ik ben ook van de 1.0 -> 1.1 -> 1.2 gegaan en hier ook nog het batterij-probleem...
Ik heb nu ook last van zaken die ik in de 1.0 niet had die hier wel vermeld geweest zijn zoals geluid van de wekker die plots af staat en verbinding van telefoon die wegvalt als ik langer dan 5min bel..
Iemand suggesties voor het bel-probleem want ik bel vrij regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaasken schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:51:
Ik ben ook van de 1.0 -> 1.1 -> 1.2 gegaan en hier ook nog het batterij-probleem...
Ik heb nu ook last van zaken die ik in de 1.0 niet had die hier wel vermeld geweest zijn zoals geluid van de wekker die plots af staat en verbinding van telefoon die wegvalt als ik langer dan 5min bel..
Het beste wat we kunnen doen is de bugs melden denk ik. of een andere ROM flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een andere modem op de website van TF Android. Die schijnt het probleem te verhelpen. Heb ik zelf nog niet kunnen testen helaas.
Helaasken schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
Thx, KK modem installed, ik laat iets weten als dit geholpen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaasken schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:25:
Kan je dit laten weten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Alles werkt goed maar als ik tussen de 3 en 5 minuten aan het bellen ben, vliegt men verbinding eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
Net een telefoontje van 10min38sec gedaan zonder onderbreking... Aangezien ik de vorige 8 keer er telkens tussen minuut 5 en 6 eruit vloog denk ik dat het met deze modem opgelost is (of ik had gewoon geluk nu)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaasken schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:05:
Net een telefoontje van 10min38sec gedaan zonder onderbreking... Aangezien ik de vorige 8 keer er telkens tussen minuut 5 en 6 eruit vloog denk ik dat het met deze modem opgelost is (of ik had gewoon geluk nu)...
hoe installeer je die modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
Never mind

[ Voor 78% gewijzigd door Bruunbarg op 07-10-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
Helaasken schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:25:
Ik kan dat modem niet vinden op de site van tfandr... Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
Stond op de eerste pagina van het Extreme Rom Forum, een linkje naar mijn public dropbox:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/6721235/ModemKK.zip

ik heb die gewoon via TWRP geinstalleerd zonder iets te wissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
Helaasken schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:28:
Stond op de eerste pagina van het Extreme Rom Forum, een linkje naar mijn public dropbox:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/6721235/ModemKK.zip

ik heb die gewoon via TWRP geinstalleerd zonder iets te wissen...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007

Nikeo

Jawelles

nah, hoe kan het nu zo zijn dat die 20% batterij bug er nog in zit? Dan melden ze dat in die patchnotes en dan is het niet zo. Is dat een promo actie voor hun roms of hebben ze zich ergens op verkeken? Raar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Nikeo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:57:
nah, hoe kan het nu zo zijn dat die 20% batterij bug er nog in zit? Dan melden ze dat in die patchnotes en dan is het niet zo. Is dat een promo actie voor hun roms of hebben ze zich ergens op verkeken? Raar hoor
Ik heb het net niet gehad, rond 5 uur overgegaan van 1.0 naar 1.1 op een batterijpercentage van +/- 50% en hij zit nu op 2%, netjes naar beneden gegaan vanaf 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bij jiayu.de zitten ze ook geweldig te pielen in de rom om de battery bug eruit te krijgen.
Ze proberen allerlei correcties maar het is tot nu toe niet gelukt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsK
  • Laatst online: 02-08-2017
ASW1 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:33:
Bij jiayu.de zitten ze ook geweldig te pielen in de rom om de battery bug eruit te krijgen.
Ze proberen allerlei correcties maar het is tot nu toe niet gelukt dacht ik.
Klopt, ik heb op het moment de jiayu.de rom en de 20% bug zit er nog steeds in (beta 8 ).
Hopelijk kunnen ze het wel snel fixen want het is ongelooflijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat is er egenlijk mis met de factory lollipop?
Dat is toch geen beta meer?

Heb het idee dat in het geweld van de andere roms die helemaal ndergesneeuwd is en vergeten wordt; niemand heeft het erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
Ik zit nu ook op Extreme 1.2 en heb wel het idee dat de batterij langer mee gaat.
Helaas zit bij mij de batterij bug er nog wel in...
Ook had ik gisteren het idee dat af en toe de Wi-Fi uitviel, nog meer mensen die dit geconstateerd hebben?

Nu de KK modem geïnstalleerd, eens kijken of dat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Ik heb net de nieuwe modem erop gezet, hoewel ik lastig kan zien of dit gelukt was. Vergeten de smallband op te zoeken voordat ik geflashed had. Maargoed, daarna mezelf gebeld en mezelf in de wacht gezet, zodat er een muziekje klinkt en de lijn daarom niet doodvalt. Maar binnen de 3 minuten werd er gewoon opgehangen hoor.

Gelukkig bel ik niet zoveel met de telefoon ;-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
rensjeh1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:53:
Ik zit nu ook op Extreme 1.2 en heb wel het idee dat de batterij langer mee gaat.
Helaas zit bij mij de batterij bug er nog wel in...
Ook had ik gisteren het idee dat af en toe de Wi-Fi uitviel, nog meer mensen die dit geconstateerd hebben?

Nu de KK modem geïnstalleerd, eens kijken of dat helpt!
Is mij ook opgevallen.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:14
ASW1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:26:
Wat is er egenlijk mis met de factory lollipop?
Dat is toch geen beta meer?

Heb het idee dat in het geweld van de andere roms die helemaal ndergesneeuwd is en vergeten wordt; niemand heeft het erover.
Sterker nog, ik draai de originele KK rom zonder enige bug en volledig naar wens. Custom roms en Lollipop brengen mij niks nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieAnanas schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Sterker nog, ik draai de originele KK rom zonder enige bug en volledig naar wens. Custom roms en Lollipop brengen mij niks nieuws. ;)
bij mij was het net omgekeerd.
KK was enorm buggy. random freezes, phonecalls dropped. Google maps crashte telkens een nieuwe locatie ingevoerd werd. enz

Jammer van de battery en modem bug, maar verder veel betere ervaring met laatste Xtreme ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
KK was enorm buggy. random freezes, phonecalls dropped. Google maps crashte telkens een nieuwe locatie ingevoerd werd. enz

Jammer van de battery en modem bug, maar verder veel betere ervaring met laatste Xtreme ROM
Met de ROM die vanaf fabriek was geïnstalleerd? Interessant, deze problemen heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Ik heb ook totaal geen last van de genoemde bugs. Wel de bekende issues met adware en unknown resources etc, maar dat was op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Zal inderdaad gevalletje pech "maandagmorgen-model" zijn ..... Wel jammer voor je, uiteraard, maar geen wijdverspreid probleem geweest .

Draai zelf nog op de originele KitKat, heb nog geen reden gezien om over te stappen, iedere genoemde ROM heeft weer zijn eigen problemen/eigenaardigheden, lijkt t wel ......
Plus moet me dan weer verdiepen HOE ik dat moet doen .... weinig interesse in zolang mijn S3 nog lekker snel is en het goed doet ....
(wel wat kleinere zaken gefixt als de stagefrights, recents en nova launcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Vanuit de doos draaide de S3 echt prima, nadat ik mijn eigen launcher had geïnstalleerd.
Overigens kun je gewoon andere ROMS proberen zonder al te veel moeite te doen.
Zolang je backups van alles maakt, kun je weer snel terug naar stock KK met SP Flash Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was erg tevreden van de originele rom maar moest toch naar Lollipop omdat grote apps (Hearthstone) anders sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mja, ik draai ook TF extreme.
Ben er niet helemaal tevreden over vanwege een paar irritante dingen, maar de functionaliteit is goed.
Terug naar KK zou ik niet meer willen.
Maar nog steeds de vraag over de factory lollipop, het lijkt wel of niemand die gebruikt want ik lees nergens ervaringen.
Waarom eigenlijk niet? Iemand die het wel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
ASW1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:15:
Mja, ik draai ook TF extreme.
Ben er niet helemaal tevreden over vanwege een paar irritante dingen, maar de functionaliteit is goed.
Terug naar KK zou ik niet meer willen.
Maar nog steeds de vraag over de factory lollipop, het lijkt wel of niemand die gebruikt want ik lees nergens ervaringen.
Waarom eigenlijk niet? Iemand die het wel gebruikt?
Ik heb hem gebruikt, maar de ROM had nog een aantal bugs, waaronder de enorm slechte kwaliteit van de camera.
Wat dat betreft doet de ROM van Jiayu.de het beter met de custom camera driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk niet begrijp en dat vraag ik me af. Dat er bij de ROMS bijvoorbeeld slechte camerakwaliteit is of bijvoorbeeld de belmodem niet werkt.

Zoals bij een computer wel kan (apart besturingsysteem naar keuze) en dan de drivers van onderdelen downloaden. Je download een driver en 99% van de gevallen werkt het goed. Waarom kan zoiets niet op Android worden toegepast? Je download Android 6.0 en vervolgens via Sony de Cameradrivers, Via Merk X de Bluetooth drivers. Via Merk C weer de LTE drivers en dergelijke.

Of heeft dat meer een commerciële reden, dat bijvoorbeeld Jiayu dat niet zou doen, omdat wij dan massaal niet nieuwere toestellen willen kopen? Al zou de hardware in een nieuw toestel veel beter zijn en zou Sony kunnen bepalen of zijn drivers wel of niet op Android versie 6,7 of 8 zal draaien. Net zoals fabrikanten dat doen bij computer hardware.

Ik blijf het me toch afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat je nu noemt is volgens mij het concept van Android One.
Wikipedia: Android One
Al is dat tot nog toe op de budgetmarkt gericht, maar het zou ook met meer high end componenten moeten komen.

Fabrikanten voegen toch nog steeds vaak hun eigen laag aan android toe, en de ontwikkelingskosten vallen wel mee wanneer je 100 miljoen toestellen weet te verkopen. Daardoor is er weinig motivatie om android universeler toe te kunnen passen, men ontwilkelt liever per model.

In tegenstelling tot desktops zijn componeten ook niet uitwisselbaar dus je zit met een vaste setup qua hardware. In die zin kan project Ara softwarematig ook interessant zijn, al lijkt het er niet op dat daar veel uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:31
Is volgens mij ook de enige goede oplossing voor het update probleem bij Android. Ze moeten gewoon alles scheiden zoals bij de pc. Kernel, OS, drivers en updates apart en dan kan Android pas echt volwassen worden.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Guys volgens mij heb ik een groot probleem ...

Had mijn Jiayu S3 10 minuutjes aan een SS-Usb poort van mijn laptop gehangen...
Dat was niet slim, nu doet ie niks meer, letterlijk niks.
Start niet op, laad niet op.

Kheb geprobeerd de batterij er uit te halen, niks.
Heb geprobeerd hem op te laden via officiele lader, niks.
Power button + Volume down ingedrukt houden, niks.

Iemand enig idee? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Jvann schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:43:
Guys volgens mij heb ik een groot probleem ...

Had mijn Jiayu S3 10 minuutjes aan een SS-Usb poort van mijn laptop gehangen...
Dat was niet slim, nu doet ie niks meer, letterlijk niks.
Start niet op, laad niet op.

Kheb geprobeerd de batterij er uit te halen, niks.
Heb geprobeerd hem op te laden via officiele lader, niks.
Power button + Volume down ingedrukt houden, niks.

Iemand enig idee? :(
Ik kan mijn S3 nog niet aanzetten :p , maar uit mijn G4 ervaring kan ik je wel vertellen dat de batterij en de SD kaart eruit halen gewoon helpt. Vraag me niet waarom, maar probeer het nog een keer.
Edit: En power knop extra lang ingedrukt houden.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 09-10-2015 20:18 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
HMC schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:18:
[...]

Ik kan mijn S3 nog niet aanzetten :p , maar uit mijn G4 ervaring kan ik je wel vertellen dat de batterij en de SD kaart eruit halen gewoon helpt. Vraag me niet waarom, maar probeer het nog een keer.
Edit: En power knop extra lang ingedrukt houden.
Njah khad em gwn aan de oplader gehangen en gaan eten...
Na dat ik terug was stond ie opeens weer aan, dus ik ken nie klage.

Bij mijn vorige telefoon had ik dit echter ook een keer gedaan, kon hem de dag erna pas opstarten -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Nah, da's mooi, maar soms, in ieder geval bij mijn gouwe ouwe G4, wil de power button langer ingedrukt houden nog wel eens helpen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
LP 5.1.1 Beta9 20151009 Jiayu Duitsland van Superdragonpt en der teufel

HUGE Security Updates

The latest issues, as per Google's Security Bulletim - October 2015
are now patched and merged on our source.

Making this device, one of the safest out there, only comparable with the Nexus family
Its now protected against the following Security issues:

Remote Code Execution Vulnerabilities in libstagefright:

CVE-2015-3873,
CVE-2015-3872,
CVE-2015-3871,
CVE-2015-3868,
CVE-2015-3867,
CVE-2015-3869,
CVE-2015-3870,
CVE-2015-3823,
CVE-2015-6598,
CVE-2015-6599,
CVE-2015-6600,
CVE-2015-3870,
CVE-2015-6601,
CVE-2015-3876,
CVE-2015-6604
Remote Code Execution Vulnerabilities in Sonivox
CVE-2015-3874
Remote Code Execution Vulnerabilities in libutils
CVE-2015-3875
CVE-2015-6602
Remote Code Execution Vulnerability in Skia
CVE-2015-3877
Remote Code Execution Vulnerability in libFLAC
CVE-2014-9082
Elevation of Privilege Vulnerability in KeyStore
CVE-2015-3863
Elevation of Privilege Vulnerability in Media Player Framework
CVE-2015-3879
Elevation of Privilege Vulnerability in Android Runtime
CVE-2015-3865
Elevation of Privilege Vulnerabilities in Mediaserver
CVE-2015-6596
Elevation of Privilege Vulnerability in Secure Element Evaluation Kit
CVE-2015-6606
Elevation of Privilege Vulnerability in Media Projection
CVE-2015-3878
Elevation of Privilege Vulnerability in Bluetooth
CVE-2015-3847
Elevation of Privilege Vulnerabilities in SQLite
CVE-2015-6607
Denial of Service Vulnerabilities in Mediaserver
CVE-2015-6605
CVE-2015-3862

Also merged on rom, the following features:
LockScreen Weather
Variable sample size (lock screen)
New Gesture: 3 Fingers gesture to screenshot
(You can enable / disable on Settings)
Removed Dataprotection (MTK's) | replaced with Protected Apps
( It's better, more up-to-date, can do the same and more (Fully integral part of the system) )

Kernel Updates:
Merged/upstream several power support functions
Tuning dirty ratios
Improve general TCP size Window
VFP Improvements
Tuning Entropy
Optimized RWSEM algorithm (cherry-pick by faux123)

http://jiayu.de/forum/ind...eta8-03-10-2015/&pageNo=1
https://mega.nz/#!0M1SXaK...gWEYnO58zAEWKxOi8LkqiNkbA

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Nu zullen beide Rom 's wel hun beperkingen hebben , maar wat mij opvalt dat b.v de duitse enkel maar een Flash Rom uitbrengt en geen die je via de recovery kan flashen.
Of iemand moet ervaring hebben in de SPFlashtool voor Android , want dan zou je zonder behulp van Win/Linux pc de rom kunnen fllashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:51

Flabergasted

Prepare to die !

hlubach schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:37:
Nu zullen beide Rom 's wel hun beperkingen hebben , maar wat mij opvalt dat b.v de duitse enkel maar een Flash Rom uitbrengt en geen die je via de recovery kan flashen.
Of iemand moet ervaring hebben in de SPFlashtool voor Android , want dan zou je zonder behulp van Win/Linux pc de rom kunnen fllashen
Flashtools is toch een fluitje van een cent ?
Binnen 2 minuten staat je nieuwe Rom erop. Backup terugzetten & klaar.

Ik heb nu bovenstaande Beta 9 draaien en nog geen rare dingen ontdekt, Bluetooth werkt nu ook naar
behoren i.t.t. de voorgaande Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Flabergasted schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:12:
[...]
Flashtools is toch een fluitje van een cent ?
Binnen 2 minuten staat je nieuwe Rom erop.
Moet je wel een Windows bak hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:14

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik kijk nog eventjes kat uit de boom met KitKat en zit niet te wachten op een batterij- en modembug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
AROMA/TWRP version of SPFlash Tools.
This tool is for MTK devices with a GPT layout - (MT6732, MT6752 and their variants).

Net de Duitse Rom erop gezet met
This tool is for MTK devices with a GPT layout - (MT6732, MT6752 and their variants).
Dus geen PC nodig gewoon de Boot.img en de system.img aangevinkt en een paar min later was de Spaanse rom vervangen door de Duitse.
Is handig als je onderweg in de trein toch je Phone wilt flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
hlubach schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:37:
SPFlashtool heeft zo zijn voor- en nadelen.
Zoals je zelf al aangeeft, moet je wel altijd een PC bij de hand hebben. Maar het flashen via SPF gaat wel een stuk sneller dan via recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Audiowaste schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

SPFlashtool heeft zo zijn voor- en nadelen.
Zoals je zelf al aangeeft, moet je wel altijd een PC bij de hand hebben. Maar het flashen via SPF gaat wel een stuk sneller dan via recovery.
Dus niet , heb nu de duitse Rom geflasht zonder gebruik van een computer of recovery, n.l met
directory aanmaken op de sd kaart SPFlash daarin kopieer je de de directory met de te flashen files in.
de scatter file hernoemen in scatter.txt
dan booten in recovery en dan SPFlash-v*.zip: installeren.
dan wijs de weg zich bijna van zelf bij de keuze welke files installeren de boot.img en de system.img aanklikken .
Op Yes drukken en maar wachten totdat alles voor elkaar is
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

[b]

Dus niet , heb nu de duitse Rom geflasht zonder gebruik van een computer of recovery, n.l met
directory aanmaken op de sd kaart SPFlash daarin kopieer je de de directory met de te flashen files in.
de scatter file hernoemen in scatter.txt
dan booten in recovery en dan SPFlash-v*.zip: installeren.
dan wijs de weg zich bijna van zelf bij de keuze welke files installeren de boot.img en de system.img aanklikken .
Op Yes drukken en maar wachten totdat alles voor elkaar is
;)
En, hoe draait de duitse rom?
Mijn Extreme 1.2 heeft issues: telefonie bug, en zojuist is gapps ermee gestopt. Ook de appstore, dus ik ga op zoek naar een gapp apk.
Of een nieuwe rom als die duitse lijkt te bevallen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ik heb nu op mijn S3 de extreme rom 1.2 staan en nog geen rare dingen gevonden eigenlijk.
het enige is dat bij het testen van langer telefoneren, het scherm op donker gaat en die alleen weer aan te krijgen is met de powerknop.
Heeft verder geen invloed op de verbinding.
de 10 minuten heb ik trouwens gehaald zonder wijzigingen aan de rom, ook onder de 20% batterij valt het niet echt snel weg, dat was bij mijn G4 erger.
Camera is nog wel minder, veel detail verlies door ruis onderdrukking. ook met gebruik van camera FV5 is het iets minder
Ik kom trouwens van de 4.4.4 S3W rom.
De S3S in de uitvoering van de Cherry mobile flare x die ik ook heb heeft overigens een duidelijk nauwkeuriger gps dan mijn S3 uit februari ook het scherm is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een vergelijking gemaakt van de twee gangbare roms? Ik zit nu op de extreme rom... Maar ben op sommige zaken wat ontgoocheld... Verlies verbinding batterijduur apps die niet willen starten enzoverder. Ik vind de jiayu launcher wel handig om aantal rows en cols te wijzigen en om de search bar uit te schakelen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
De batterij bug is bij mij toch wel degelijk weg en ook geen problemen met bellen hoor.

16u33 8%
20u37 4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Greetzel schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 05:50:
[...]

En, hoe draait de duitse rom?
Mijn Extreme 1.2 heeft issues: telefonie bug, en zojuist is gapps ermee gestopt. Ook de appstore, dus ik ga op zoek naar een gapp apk.
Of een nieuwe rom als die duitse lijkt te bevallen.
Thanks!
Heb het gevoel , dat hij beter is dan de Spaanse , lijkt mij een beter batterij verbruik te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
hlubach schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:58:

Heb het gevoel , dat hij beter is dan de Spaanse , lijkt mij een beter batterij verbruik te hebben
Dat idee heb ik zelf ook, ondanks ik de meest recente versie van Extreme nog niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eYaTed schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:46:
De batterij bug is bij mij toch wel degelijk weg en ook geen problemen met bellen hoor.

16u33 8%
20u37 4%
Bij mij starte het probleem vroeger pas aan 15%, nu is het reeds zo vanaf 20% dus voor mij is het gewoon veel slechter... Haal laatste dagen zelfs geen full day meer met batterij en dit sinds v1.2 van extreme.

Ik denk dat ik hem ga backuppen en eens de duitse beta ga proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik wil mn S3 terugsturen naar Pandawill in China en wil een verzendlabel aanvragen via Mijnpakket van PostNL, nu vraagt hij om allemaal gegevens die optioneel zijn maar een 'Goederencode' is verplicht, met als beschrijving:
Extra voorwaarde voor handelszendingen: vermeld de 6-cijferige HS-goederencode van de Wereld Douane Unie (WCO). Kijk voor meer informatie op www.douane.nl. Voor een snellere douane-afhandeling: bevestig een factuur aan de buitenzijde van elke handelszending.
Ik kan op de douane site geen gegevens over de Jiayu S3 vinden (logisch?) en dus geen idee welke code ik moet gebruiken. Iemand hier ervaring met het terugsturen, heb ik dit echt nodig of is er een beter manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

hlubach schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Ja, en misschien is 1 a 2 dagen gebruiken wat te kort om er verder heel diepgaand iets over te kunnen zeggen.. Dank voor je update.
Ik ga de duitse ROM er ook op zetten, vind het wel jammer, want de Extreme doet het op de bugjes na zeker naar tevredenheid.

Nouja, ook met voetbal winnen de Duitsers op het eind altijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een call drop gehad na 13 minuten met de KK modem geinstalleerd.
Ik denk dat ik hem terug ga flashen naar de laatste KK en verkopen. to be honest een beetje de bugs beu.
(iemand interesse? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Ik heb mijn S3 ook teruggestuurd naar china. Ondertussen is hij er aangekomen en wordt gerepareerd (zegt Mikki Bloomberg)

Het pakket moet je in een doosje goed verpakt en schokbestendig inpakken.

Ik heb gewoon via postNL zonder T&T verzonden (TNT is weer 8 euro extra nl). Kost 18 euro.
Het adres in China is anders opgebouwd dan het onze. Dit adres kun je niet kwijt op het online verzendlabel. Het adres wat ik van Bloomberg heb gekregen uitgeprint en er op geplakt. Dus heb GEEN online verzendlabel gebruikt!!
dit kreeg ik van de chinese seller en heb het zo op het pakket geplakt. Tevens heb ik in kleine letters rechtsbovenin met kopje sender mijn NAW gegevens en gsm vermeld.

To:
Name: Ma chang song
Address: 1-Floor,19-Building ,shihuaxincun,Wuhedadao,Bantian,Longgang,
Shenzhen,Guangdong,China
ZIP Code: 518129
Country: People’s republic of China
Cell Phone:+86 134 2895 0461
Tell:+86 153 0269 5751

Ook de CN22 (niet de CN23) ingevuld en er opgeplakt almede de prioritylabel (blauwe label wat bij de CN22 zit).

Dit geheel met brede doorzichtig plakband geheel geseald en op het postkantoor ingeleverd. Na 18 euro te hebben betaald wordt ie verzonden.
mdrop schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:20:
Ik wil mn S3 terugsturen naar Pandawill in China en wil een verzendlabel aanvragen via Mijnpakket van PostNL, nu vraagt hij om allemaal gegevens die optioneel zijn maar een 'Goederencode' is verplicht, met als beschrijving:

[...]

Ik kan op de douane site geen gegevens over de Jiayu S3 vinden (logisch?) en dus geen idee welke code ik moet gebruiken. Iemand hier ervaring met het terugsturen, heb ik dit echt nodig of is er een beter manier?

[ Voor 15% gewijzigd door henkb123 op 12-10-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je laten weten hoe de Duitse rom bevalt?
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:08:
[...]

Bij mij starte het probleem vroeger pas aan 15%, nu is het reeds zo vanaf 20% dus voor mij is het gewoon veel slechter... Haal laatste dagen zelfs geen full day meer met batterij en dit sinds v1.2 van extreme.

Ik denk dat ik hem ga backuppen en eens de duitse beta ga proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ook al iemand opgevallen dat de Extreme rom langzamer laadt?
De originele Kitkat laadde met ruim 900mA, deze 5.1 maar 720mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:31:

Ik denk dat ik hem terug ga verkopen.
Ik wacht nog wel eventjes af en dan zal ik ook overstappen naar een nieuwe phone. Ik wacht op de snapdragon 820. Misschien kan ik mezelf een nieuwe Xiaomi Mi5 kopen als kerstcadeau als ze de release datum behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Mijn ervaring met de Duitse Rom tot nog toe:
Flashen deed ik via de flashtool op een windows machine, heb de flashsp tool niet gebruikt. Heb 'wipe/ install' gedaan om een schone installatie te doen, maar m'n foto's bleven bewaard. Ik weet dus niet zeker of de data compleet gewist is geweest.

Tijdens gebruik:
Geen calldrop na 5, 8 of 13 minuten! Ik blijf in het gesprek. Morgen weer een conference call, zal er dan weer op letten of het inderdaad zo blijft.

Antutu score 43110, langzamer dan Extreme Rom. In het gebruik merk ik dit niet.

Extra optie 'Navigation' heb ik nog niet getest, maar je kunt instellen welke functie je de knoppen geeft.

Bluetooth koppeling met de auto heb ik nog niet getest, hoop ik ook vanavond te kunnen doen.
(m'n auto moet stationair draaien, ik stond net niet lang genoeg stil in de file..)

De Rom maakt een stabiele indruk, het startscherm mag je wel naar eigen smaak aanpassen, net als de achtergrond. (beetje te '90ies naar mijn smaak). Verdere tests en opmerkingen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Zou iemand die de Xtreme rom en de jiayu.de rom (heeft) gebruikt, het verschil kunnen uitleggen en welke beter aanvoelt e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Doublepost

[ Voor 91% gewijzigd door Bruunbarg op 13-10-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Bruunbarg schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:46:
Zou iemand die de Xtreme rom en de jiayu.de rom (heeft) gebruikt, het verschil kunnen uitleggen en welke beter aanvoelt e.d.?
Welke beter aanvoelt, blijft een kwestie van gevoel.
Zelf gebruik ik de laatste beta van de Jiayu.de ROM en ben hier erg tevreden over mede doordat de camera's (bijna) net zo goed werken als in Kitkat.

Ook heb ik het idee dat sinds de laatste beta mijn accu langer meegaat :)

De nieuwste Jiayu.de ROM heeft ook de laatste veiligheidsupdates van Android, waaronder stagefright.
De xtreme ROM is nog kwetsbaar voor de meest recente stagefright bugs.

[ Voor 14% gewijzigd door Ro-Me op 13-10-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
ff een vraag

Als ik alleen de 'data' partitie backup via de Recovery, de nieuwste versie van de Jiayu,de ROM erop zet en dan alleen de 'data' partitie restore heb ik dan al mn data of gaat dat fout?

Waarschijnlijk gewoon een Titanium Backup gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Jvann schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:12:
ff een vraag

Als ik alleen de 'data' partitie backup via de Recovery, de nieuwste versie van de Jiayu,de ROM erop zet en dan alleen de 'data' partitie restore heb ik dan al mn data of gaat dat fout?

Waarschijnlijk gewoon een Titanium Backup gebruiken?
Je kunt ook flashen door in de flash tools alleen de boot.img en de system.img te selecteren.
Dan behoud je je data ook. Voor de zekerheid is het verstandig een complete TWRP backup te maken op de sdkaart.

Nadeel is wel dat de data die je bewaart conflicten kan geven met de Jiayu.de ROM.
Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.