• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
hlubach schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:05:
[...]

Win 7 ben nu de laptop aan het vernieuwen gewoon schone Win
In de link die ik kreeg stonden 2 manieren

Gewoon straks met een schone windows kijken alhoewel ik nu ook denk dat de phoen vreemd doet zie geen power meer
Je moet de driver verification uitzetten en vervolgens apparaatbeheer openen voor je hem aansluit. Dan aansluiten en dubbelklikken op het apparaat dat erbij komt en daar handmatig de preloaddrivers van installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leentje.S
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-11-2019
Ted038 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:40:
[...]

Dat is niet hoe t hoort, uiteraard .....

Bekijk in het accu menu eens wat de grootste stroomverbruikers zijn ?

algemeen hulpvol linkje ? : http://www.techlicious.co...ing-your-android-battery/
dank!
Na een factory reset is het stroomverbruik vele malen lager. Blijkbaaar toch een hoop energieverslindertjes de nek om gedraaid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:22
Eindelijk de update van de Google app, waarbij je in de app drawer verticaal kan scrollen.
In het begin vond ik het vreemd, maar het werkt gewoon echt veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 12:07
Momus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:18:
[...]

Je moet de driver verification uitzetten en vervolgens apparaatbeheer openen voor je hem aansluit. Dan aansluiten en dubbelklikken op het apparaat dat erbij komt en daar handmatig de preloaddrivers van installeren.
Het lijkt erop of hij dood is krijg geen power meer >Geen rood lampje als hij aan de prik zit etc .Iemand in de buurt van Hoorn die verder kan helpen.
De nieuwe versie onder Linux ook geprobeerd volgens de handleiding
Noppes reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
hlubach schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:07:
[...]

Het lijkt erop of hij dood is krijg geen power meer >Geen rood lampje als hij aan de prik zit etc .Iemand in de buurt van Hoorn die verder kan helpen.
De nieuwe versie onder Linux ook geprobeerd volgens de handleiding
Noppes reactie
Hij is hard bricked. De oplossing is een nieuwe ROM flashen.
Heb ik zelf ook eens voorgehad, en met SP flashtool op Windows terug aan de praat gekregen.

Normaal gezien in Linux zou je een ROM kunnen flashen via fastboot. Als ik in VirtualBox - Linux toestel herstart in fastboot herkent hij die wel:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/l08sqwme9/fastboot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
eYaTed schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:04:
[...]

Hij is hard bricked. De oplossing is een nieuwe ROM flashen.
Heb ik zelf ook eens voorgehad, en met SP flashtool op Windows terug aan de praat gekregen.

Normaal gezien in Linux zou je een ROM kunnen flashen via fastboot. Als ik in VirtualBox - Linux toestel herstart in fastboot herkent hij die wel:
[afbeelding]
Hier zit hem de kneep krijg het in Linux niet voor elkaar heb wel Virtual box staan.
Maar daar had ik eerst problemen met het herkennen USB
Weet voor de rest niet hoe ik sp zou moeten draaien in een VM
Ik heb op de Laptop Linux Mint en als VM win 7
Onder Linux heb ik wel de nieuwste SPflash staan kan de scatter laden maar er gebeurt niets als ik de phone aansluit

[ Voor 10% gewijzigd door hlubach op 25-09-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:08:
[...]

Hier zit hem de kneep krijg het in Linux niet voor elkaar heb wel Virtual box staan.
Maar daar had ik eerst problemen met het herkennen USB
Weet voor de rest niet hoe ik sp zou moeten draaien in een VM
De adb drivers installeren onder linux:

sudo apt-get install android-tools-adb

en voor VM USB connecteren:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/xb9m9vetr/vb_usb.png

[ Voor 23% gewijzigd door eYaTed op 25-09-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
hlubach schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:08:
[...]

Onder Linux heb ik wel de nieuwste SPflash staan kan de scatter laden maar er gebeurt niets als ik de phone aansluit
Dan moet je de MTK drivers installeren in je VM.
Als het goed is zou dan de telefoon welk herkend moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Audiowaste schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:20:
[...]

Dan moet je de MTK drivers installeren in je VM.
Als het goed is zou dan de telefoon welk herkend moeten worden.
Mischien handiger om via de mail even verder te gaan blijft de topic wat cleaner

Heb de drivers geinstalleerd en gekeken in de MInt of er wat gebeurd ,
Dus niet

Dus Sptool in linux niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Je hebt nu de drivers op je lokale machine geïnstalleerd, maar als je je W7 VM opent en daar de drivers installeert. Dan zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Audiowaste schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:39:
Je hebt nu de drivers op je lokale machine geïnstalleerd, maar als je je W7 VM opent en daar de drivers installeert. Dan zou het gewoon moeten werken.
Heb dus de drivers geinstalleerd op de lokale machine , dus zou SPflastools met deze drivers een rom moeten kunnen flashen.
Ik heb alle handelingen verricht kabel in de phone maar no Flash at all
Ben nu aan het zoeken naar de drivers die ik in de VirtualBox moet installeren De USB van de Jiayu stond er nog in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473294

Wat zijn trouwens de ervaringen met de diverse roms door de Tweakers hier? Ik gebruik dan zelf de Extreme Rom. Werkt heel goed, alleen de Batterij Bug, slechte kwaliteit van beide camera's en dat de GPS niet altijd even snel meewerkt. Maar hoe zit dat bij andere ROMS? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:52:
[...]

Heb dus de drivers geinstalleerd op de lokale machine , dus zou SPflastools met deze drivers een rom moeten kunnen flashen.
Ik heb alle handelingen verricht kabel in de phone maar no Flash at all
Ben nu aan het zoeken naar de drivers die ik in de VirtualBox moet installeren De USB van de Jiayu stond er nog in
Het ligt wel degelijk aan de drivers. Dat moet je zien te fixen.
Drivers die ik op Win7 64bit moest herinstalleren zijn bij de links hier: http://www.needrom.com/download/s3s-nfc3gb-ram-2015-02-13/
Via linux adb drivers.

Toestel wordt uiteraard maar door 1 omgeving tegelijk herkend. Als ik die inplug in mijn PC,
herkent Windows die. Wil ik die in de VB-Linux dan moet ik dat aanduiden in de USB apparaten (zie boven) van VM.
Dan zie Windows die niet meer maar wel de VM.

Extra's
https://www.winehq.org/
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=176992
http://forum.xda-develope.../Flashing_Guide_-_Android
http://www.ez-pg.com/linu...structions-setup-adb.html
http://mobinubi.com/update-jiayu-g6-16gb-to-5-0-lollipop/

vb als ik de boot.img will flashen:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/fsov4z3jv/flash.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511608

EDIT: gelukt update naar Xtreme ROM.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 511608 op 25-09-2015 20:23 ]

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Hoi, ik wil graag mijn S3 upgraden (de android versie dan, naar de Xtreme ROM bijv) zodat ik van de reclame dingen af ben, en hopelijk een iets snappier S3 terugkrijg (als ik de S3 vergelijk met mijn nexus 5 is het echt een wereld van verschil).

Kan ik dan deze guide gebruiken? https://onedrive.live.com...&authkey=!AJLOSgbFOlRDCCA (ik heb de afgelopen 20 pagina's doorgelezen en kwam zo 1,2,3 niet een andere walkthrough tegen).

Om goed te backuppen heb ik eigenlijk root nodig (vooral voor de wifi passwords), is er een aparte methode om root te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mooneater op 26-09-2015 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-07 21:36
Mooneater schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:12:
Hoi, ik wil graag mijn S3 upgraden (de android versie dan, naar de Xtreme ROM bijv) zodat ik van de reclame dingen af ben, en hopelijk een iets snappier S3 terugkrijg (als ik de S3 vergelijk met mijn nexus 5 is het echt een wereld van verschil).

Kan ik dan deze guide gebruiken? https://onedrive.live.com...&authkey=!AJLOSgbFOlRDCCA (ik heb de afgelopen 20 pagina's doorgelezen en kwam zo 1,2,3 niet een andere walkthrough tegen).

Om goed te backuppen heb ik eigenlijk root nodig (vooral voor de wifi passwords), is er een aparte methode om root te krijgen?
De stock ROM van Jiayu is standaard geroot. Je hoeft het alleen maar aan te zetten via de 'Superuser' optie in de instellingen.

De guide van Audiowaste is goed, alleen het onderdeel van de driver installatie is niet beschreven.
Dat stelt niet veel voor, het enige waar je op moet letten als je een 64bits van Windows draait, dat driver signing uit staat. :)
Op YouTube zijn er genoeg tutorials van te vinden hoe dit in zijn werk gaat. Dit is ook al regelmatig in dit topic beschreven. ;)

Je hebt de onderdelen in de guide van Audiowaste over de TWRP installatie en het flashen via TWRP (pagina 4 en 5) niet nodig. Alleen pagina 3 is voor de Xtreme ROM benodigd.

[ Voor 13% gewijzigd door Ro-Me op 26-09-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678527

Er is een OTA op komst van de extreme rom. Het volgende Is terug te vinden op hun facebookpagina:

We present the corrections we made and ready for launch by update OTA:
-Fixed CVE-2015 3864
-Corrected drop 20% of battery
-Read NFC off screen
-12mpx full screen and rear 5mpx full screen camera
-Added more resolutions by interpolation (20mpx)
-Added button to kill all apps in progress
-Added options in personal settings, network in status bar speed, change main memory
Stay tuned!

Hopelijk is die batterij bug er nu echt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 08:20
Anoniem: 678527 schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:22:
Er is een OTA op komst van de extreme rom.
...
Ha, eindelijk!

Als ze zeggen dat de battery bug eruit is dan zal dat toch wel zo zijn.
Ben heel blij dat die permanente NFC notificatie eruit gaat, wie dat ooit heeft verzonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd hoe de fotokwaliteit dan wordt. Dat de accubug eruit wordt gehaald is ook nog mooi. Dat waren voor mij de twee minpunten aan de rom. Hoe meer verbeteringen, des te beter de rom wordt.
Er is een OTA op komst van de extreme rom. Het volgende Is terug te vinden op hun facebookpagina:

We present the corrections we made and ready for launch by update OTA:
-Fixed CVE-2015 3864
-Corrected drop 20% of battery
-Read NFC off screen
-12mpx full screen and rear 5mpx full screen camera
-Added more resolutions by interpolation (20mpx)
-Added button to kill all apps in progress
-Added options in personal settings, network in status bar speed, change main memory
Stay tuned!

Hopelijk is die batterij bug er nu echt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hi guys!

Ik kom van Jiayu G4B af. Heeft het twee jaar goed gedaan, maar vond de S3 te mooi om niet te kopen.
Dus vriendin heeft er 2 uit China meegenomen.

Niet lachen, maar Guangzhou airport security heeft bagage opengemaakt en beide batterijen in beslag genomen. Gevaarlijk of zo. Er zat een mooi briefje in de tas.
Die batterijen komen dus over een maandje of zo aan.

De G4 kan je vrij goed aanzetten door 'em aan de comp te hangen. Hoe gaat dat bij de S3?
Kon het zo snel niet vinden en wil natuurlijk wel even met m'n nieuwe phone spelen.

Weet iemand hier hoe de phone aangaat (welke knoppenvolgorde) via de windows computer?

Edit:
Ik heb de phone wel aangekregen met de batterij van de G4. Alleen is deze te vet en te kort, dus dat ging met glue tack en achterklep zit niet lekker. Phone werkt verder gewoon goed. :P

[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 27-09-2015 16:21 . Reden: Oude batterij ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Hopelijk is de batterijduur na de update ook beter, vind deze bij de huidige versie nogal matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
eYaTed schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:21:
[...]

Het ligt wel degelijk aan de drivers. Dat moet je zien te fixen.
Is uiteindelijk gelukt, heb weer een werkende S3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Nu de Phone weer werkt , zit ik met de persoonlijke setting bij de instellingen
Deze zijn grijs en ik kan er dus niets mee is dat nog niet ontwikkeld of moet er iets anders gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Hopelijk word in Extreme Rom de Smartwake functie gefixed, momenteel werkt de 2x tikken = wakker functie. Al die letters tekenen werkt niet (Hij laat de letter wel op het scherm zien, maar start de app niet op). Muziek navigatie werkt daarentegen weer wel (Naar links en rechts swipen), maar muziek aanzetten werkt dan weer niet (Naar onder swipen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimatia
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 22:00
Dag Tweakers,

Is er iemand die mij kan helpen bij het installeren van de juiste drivers?
Ik het het geprobeerd met behulp van deze handleiding: https://forum.hovatek.com/thread-440.html

Probleem is dat ik de drivers signature verification niet kan uitschakelen. Op één of andere manier kan ik deze stap: "Finally, you will be given a list of startup settings that you can change. The one we are looking for is “Disable driver signature enforcement”. To choose the setting, you will need to press the F7 or 7 key." niet uitvoeren, daar mijn toetsenbord tijdens deze stap niet reageert/ gezien wordt. Ik kan dus op geen enkele toets drukken. Ik het ook getracht middels de opdrachtpromp maar volgens mij werkt dit niet.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Edit: Gelukt. De USB-poort voor de ontvanger van het toetsenbord bleek het euvel te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ultimatia op 27-09-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vraagje, ik wil een nieuwere ROM flashen, en voor die tijd wil ik middels Mobile Uncle de IMEI code backuppen, helaas geeft Mobile Uncle een VIV S3 ofzo aan als typenummer van de telefoon en (daardoor?) kan ik de IMEI niet backuppen aangezien functie niet beschikbaar is.

Programma direct uit de store gehaald dus nieuwste versie (neem ik aan), iemand een oplossing voor Mobile Uncle of een alternatieve methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 09:16
mdrop schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:50:
Vraagje, ik wil een nieuwere ROM flashen, en voor die tijd wil ik middels Mobile Uncle de IMEI code backuppen, helaas geeft Mobile Uncle een VIV S3 ofzo aan als typenummer van de telefoon en (daardoor?) kan ik de IMEI niet backuppen aangezien functie niet beschikbaar is.

Programma direct uit de store gehaald dus nieuwste versie (neem ik aan), iemand een oplossing voor Mobile Uncle of een alternatieve methode?
Ik heb een screenshot van mijn IMEI gegevens in Evernote gezet. Screenshot kon ik maken door power button ingedrukt te houden, onderin stond naast uitschakelen, reboot, etc dan ook screenshot. Mocht het mis gaan, dan zien we dan wel weer hoe ik hem erin krijg. Maar ik las al op het forum dat dit erg eenvoudig is?

"Dat van die imei is een halve minuut werk, *#4634# bellen, nr ingeven, herstarten en done."

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 20:22
Ik heb een aantal weken geleden mijn telefoon geroot maar heb mijn IMEI nergens genoteerd ofzo dus ik heb die nu niet meer (tenzij misschien op de doos ergens), welke gevolgen kan dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja ze staan op de doos (serieus, daar heb je nog niet naar gekeken? :? )

En zo lang je de imei's niet gewist hebt met flashen o.i.d. staan ze ook nog in je telefoon.
Dus kijk eerst op de doos en als je die niet meer hebt dan zoek je op internet naar de procedure om op je huidige telefoon de imei's in te zien d.m.v. codes intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:34:
Nu de Phone weer werkt , zit ik met de persoonlijke setting bij de instellingen
Deze zijn grijs en ik kan er dus niets mee is dat nog niet ontwikkeld of moet er iets anders gebeuren
Is dat niet iets dat je hebt toegevoegd via een xposed module. Heb die Personal settings ook en werkt niet.
Nu die settings daar kan je ergens anders aanpassen.
Helaasken schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:34:
Ik heb een aantal weken geleden mijn telefoon geroot maar heb mijn IMEI nergens genoteerd ofzo dus ik heb die nu niet meer (tenzij misschien op de doos ergens), welke gevolgen kan dit hebben?
Dat je niet meer kan bellen bij invalid imei.
*#06# bellen en je ziet je imeis, anders op de doos inderdaad of binnenkant achtercover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
  • Laatst online: 05-06 20:22
eYaTed schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:40:
Dat je niet meer kan bellen bij invalid imei.
*#06# bellen en je ziet je imeis, anders op de doos inderdaad of binnenkant achtercover.
Als ik die code ingeef dan krijg ik wel 2 IMEI's te zien, raar want ik ben van de 4.4 naar 5.1 gegaan dus kon niet via download only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Helaasken schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:43:
[...]

Als ik die code ingeef dan krijg ik wel 2 IMEI's te zien, raar want ik ben van de 4.4 naar 5.1 gegaan dus kon niet via download only...
Zolang de nvram (daar wordt de imei ook opgeslaan, zie vorige posts) niet wordt gewist, verlies je de imei's niet. Dus download of firmware upgrade geen verlies. Enkel bij format all, wat dan wel logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Inmiddels de S3 naar 5.1 ge-flashed dmv jiayu-S3-20150917-000958-PC maar nu nu krijg ik geen internet, netwerk is Vodafone NL en de apn instellingen lijken goed, er is wel netwerk aangezien ik kan bellen maar data komt niet tot stand. De schakelaar in de 'quick-settings' heeft ook geen functie. Kan op needrom niet wat vinden in de comments maar is dit een vaker voorkomende fout en is er een oplossing?
eYaTed schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:46:Zolang de nvram (daar wordt de imei ook opgeslaan, zie vorige posts) niet wordt gewist, verlies je de imei's niet. Dus download of firmware upgrade geen verlies. Enkel bij format all, wat dan wel logisch is.
Dit klopte en IMEI was nog gewoon aanwezig na de flash. Was meer uit voorzorg maar opschrijven voldoet dan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
mdrop schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:28:
Inmiddels de S3 naar 5.1 ge-flashed dmv jiayu-S3-20150917-000958-PC maar nu nu krijg ik geen internet, netwerk is Vodafone NL en de apn instellingen lijken goed, er is wel netwerk aangezien ik kan bellen maar data komt niet tot stand. De schakelaar in de 'quick-settings' heeft ook geen functie. Kan op needrom niet wat vinden in de comments maar is dit een vaker voorkomende fout en is er een oplossing?
Bij Extreme ROM moet ik ook altijd 2 keer duwen op "Geg.verb." in de Quick Settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"

Niemand hoe je de S3 aanzet zonder battery terwijl hij aan de comp hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
HMC schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:47:
Niemand hoe je de S3 aanzet zonder battery terwijl hij aan de comp hangt?
Ik betwijfel of dat uberhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Maar met de g4 was het juist de enige manier om bepaalde ROMS te flashen; zonder batterij erin dus.
En er zijn ook filmpjes op YouTube waar Androids aangezet worden zonder batterij erin.
Ok, ik zal het wel fout hebben, want ik kan er zelf ook echt niets over vinden.
Je ziet me wel weer terug op dit topic als ik m'n batterij binnen heb. :P

Maar je kan je G4 batterij dus ook gewoon gebruiken, alleen past dat dus niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
HMC schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:16:
Maar met de g4 was het juist de enige manier om bepaalde ROMS te flashen; zonder batterij erin dus.
En er zijn ook filmpjes op YouTube waar Androids aangezet worden zonder batterij erin.
Ok, ik zal het wel fout hebben, want ik kan er zelf ook echt niets over vinden.
Je ziet me wel weer terug op dit topic als ik m'n batterij binnen heb. :P

Maar je kan je G4 batterij dus ook gewoon gebruiken, alleen past dat dus niet zo geweldig.
De Jiayu S3 kan niet gebruikt worden zonder batterij.
Zonder batterij wordt de Jiayu S3 ook niet herkend onder Windows, dus flashen is ook niet mogelijk. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ro-Me op 28-09-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

DAMNIT. :P Heb dit schitterende mooie grote ding voor me liggen maar kan er nog zeker een maand niets mee.

Viel me wel op dat de software heel anders is dan op de G4.
Er staat uiteraard 4.4.4 op, maar je kan niet naar links scrollen en rechts meteen audio spul (grammafoon interface) en nog een keer naar rechts video/gallery spul.

Ook vond ik bij G4 software heerlijk dat je van beneden naar boven kon swipen om in complete apps menu's te komen. Ook weg nu.

Maar verbaasde me gisteren wel over snelheid en pracht.
BRB. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
mdrop schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:28:
Inmiddels de S3 naar 5.1 ge-flashed dmv jiayu-S3-20150917-000958-PC maar nu nu krijg ik geen internet,
Ter info: link

Ik denk hierboven ook eens gepost. Misschien een andere modem proberen.

Hier geen andere modem geflashed en geen probleem met dataverbinding (Xtreme Rom).

[ Voor 11% gewijzigd door eYaTed op 29-09-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
HMC schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:34:
.. kan er nog zeker een maand niets mee.
Bestel er een extra accu bij via aliexpress; als je mazzel hebt is ie er in 1~2 weken voor een eurootje of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gedaan. Thanks for the reminder.
Kon geleukkig via een wandelingetje naar de ATM machine.
Heb geen Credit card, maar gelukkig kan je hier bij de pinautomaat veel handelingen verrichten. (Jakarta)
We zien wel, welke eerder aankomen; de geconfisceerde of de zojuist gekochte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piwy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb de 17.09 Android 5.1 rom van needrom via de Sptools opgezet. Alleen heb ik nu geen google play store meer. De playstore APK installeren gaat wel maar als ik dan de playstore open zie ik alleen een fractie van een seconde een wit beeld. Ook via het Chinses programmatje wat voor android 4 was krijg ik geen playstore, heeft iemand een idee om de playstore er op te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
Piwy schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:52:
Ik heb de 17.09 Android 5.1 rom van needrom via de Sptools opgezet. Alleen heb ik nu geen google play store meer. De playstore APK installeren gaat wel maar als ik dan de playstore open zie ik alleen een fractie van een seconde een wit beeld. Ook via het Chinses programmatje wat voor android 4 was krijg ik geen playstore, heeft iemand een idee om de playstore er op te krijgen???
Heb je wel gapps geïnstalleerd? Vermoed van niet als je een losse Play store probeert te installeren... :) Zoek in dit forum (of via Google) even op gapps. Hierin zit de Google framework services die je nodig hebt om de Play store te gebruiken. Alleen een Play store apk installeren gaat niet werken. Neem wel de juiste versie van Gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piwy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-04-2023
KoffieAnanas schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:03:
[...]

Heb je wel gapps geïnstalleerd? Vermoed van niet als je een losse Play store probeert te installeren... :) Zoek in dit forum (of via Google) even op gapps. Hierin zit de Google framework services die je nodig hebt om de Play store te gebruiken. Alleen een Play store apk installeren gaat niet werken. Neem wel de juiste versie van Gapps.
Ik heb idd nog geen Gapps erop staan. ik heb wel de zip file, maar die moet ik via de recovery installeren en daar loop ik op vast.

Ik heb inmiddels wel superuser erop gezet, maar deze wil niet updaten zodat, Flashify niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Piwy op 29-09-2015 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tfandroid.es werkt een beetje op men zenuwen :P ze melden dat er een OTA komt en die Is er nu nog niet :P

Ik ben extreem ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Anoniem: 678527 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:39:
Tfandroid.es werkt een beetje op men zenuwen :P ze melden dat er een OTA komt en die Is er nu nog niet :P

Ik ben extreem ongeduldig :)
en ik dacht dat ik de enige was.
Ik denk dat ze meteen overgaan naar versie 6 van Android O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hlubach schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:47:
[...]

en ik dacht dat ik de enige was.
Ik denk dat ze meteen overgaan naar versie 6 van Android O-)
Het is toch Android M de volgende versie van Android? Nuja ik hoop / denk dat We niet de enige zijn... Ik gebruik men gsm nogal veel de laatste dagen en val meer en meer over het batterij probleem. Ook de temperatuur durft van tijd tot tijd nogal fel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Ik wacht ook met smart. Maar geen zin om allerlei andere roms te gaan flashen die ook nog niet echt af zijn. Die update komt vanzelf wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-07 17:34
Vast al wel bekend hier dat de GPS van de S3 niet al te zuiver is. Vanavond stukje gejogd met zowel Runkeeper app aan op de S3 als mijn sportGPS, en waar mijn sportGPS redelijk strakke lijnen liet zien, zwalkte ik volgens de S3 als een bezopen hulk dwars door gebouwen etc heen ;)
(Dat deed mijn samsung S3 toch beter ;) )

Wel weer goed voor mijn gemiddeldes overig :)

• ASW1
Ted038 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:40:
Vast al wel bekend hier dat de GPS van de S3 niet al te zuiver is.
Verschilt per rom heb ik het idee.
Wat jij beschrijft heb ik ook weleens gezien toen ik op een andere rom zat.
Navigeren in maps ging wel maar met een gps-logging app ging de vastgelegde route all-over-the-place.
Draai nu de tf extreme rom en die doet het prima; routelogging is strak en accuraat.
Gebruik dit soort apps niet zo heel veel dus het fijne weet ik er niet van, maar eventuele onnauwkeurigheid zit niet in de hardware van de S3.

Nou ik heb voornamelijk aan het begin van het navigeren, dat mijn mobiel soms 5 a 10 min moet zoeken naar GPS. Dat is zowel op de snelweg als in een drukke stad. Dat heb ik bij zowel Maps als bij Here van Nokia. Ik wacht wel even de update af. Het is niet storend, behalve als je haast hebt en je komt ergens vandaan, waar ik de weg niet weet.
ASW1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:52:
[...]

Verschilt per rom heb ik het idee.
Wat jij beschrijft heb ik ook weleens gezien toen ik op een andere rom zat.
Navigeren in maps ging wel maar met een gps-logging app ging de vastgelegde route all-over-the-place.
Draai nu de tf extreme rom en die doet het prima; routelogging is strak en accuraat.
Gebruik dit soort apps niet zo heel veel dus het fijne weet ik er niet van, maar eventuele onnauwkeurigheid zit niet in de hardware van de S3.

• Mehari72
  • Laatst online: 09-07 12:49
Dat van die Gps nauwkeurigheid heb ik ook, fix met a-gps meestal binnen 10 seconden met de S3W rom.
Ik heb hier naast me liggen de Filipijnse versie van de S3S, de Cherry Mobile Flare X.
Rom is in grote lijnen de zelfde als de S3S, iets andere design van de menu's.
Maar geen superuser en geen malware tot nog toe.
Wat mij ook opviel is dat het scherm een naar mijn mening betere kleur weergave heeft dan mijn oude S3, die vermoedelijk van een vroege serie is.
De blauwige tint die wel vaker genoemd is en met Miravision redelijk goed te krijgen is, is hier volledig afwezig.

• eYaTed
  • Niet online
De ROM van de Cherry Mobile Flare X zou perfect op de Jiayu kunnen draaien.
En welke Android draait op de 2, 4x of 5x?
Zelfde met zelfde vergelijken.

Vraag dat ik me stel: waarom een Flare X kopen als je al een S3 hebt? Uiteindelijk is dat gewoon een geïmporteerde Jiayu S3 aangezien Cherry Mobile geen eigen telefoons produceert.

• ASW1
Anoniem: 473294 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:32:
Nou ik heb voornamelijk aan het begin van het navigeren, dat mijn mobiel soms 5 a 10 min moet zoeken naar GPS.
Heb je dan wel een dataverbinding?
En heb je lokatiebepaling wel op "high accuracy" staan?

• Mehari72
eYaTed schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:05:
De ROM van de Cherry Mobile Flare X zou perfect op de Jiayu kunnen draaien.
En welke Android draait op de 2, 4x of 5x?
Zelfde met zelfde vergelijken

Vraag dat ik me stel: waarom een Flare X kopen als je al een S3 hebt? Uiteindelijk is dat gewoon een geïmporteerde Jiayu S3 aangezien Cherry Mobile geen eigen telefoons produceert.
ASW1 in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"

Gewoon om dat het kan?
Ik zit er nu.
Kost hier omgerekend 140€.
Nu heb ik een telefoon vrij om eens wat met andere roms te proberen.
Beide draaien nog 4.4.4.

[ Voor 50% gewijzigd door Mehari72 op 30-09-2015 15:32 ]

• eYaTed
  • Niet online
Sorry las erover dat het S3W rom was en niet S3SW :?

Zelf geen last van de GPS, hij doet wat het moet doen, nauwkeurig en snel.

• hlubach
Ted038 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:40:
Vast al wel bekend hier dat de GPS van de S3 niet al te zuiver is. Vanavond stukje gejogd met zowel Runkeeper app aan op de S3 als mijn sportGPS, en waar mijn sportGPS redelijk strakke lijnen liet zien, zwalkte ik volgens de S3 als een bezopen hulk dwars door gebouwen etc heen ;)
(Dat deed mijn samsung S3 toch beter ;) )

Wel weer goed voor mijn gemiddeldes overig :)
Ja ik snap het ook niet vergeleken bij de Samsung Galaxy uit 2010 waar minder satellieten zichtbaar zijn hooguit acht tegen 16 op de Jiayu is de foutmarge 40 meter .
Maar bij een andere rom ik dacht maremoto was die marge 5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Kdenk dat ik de Xtreme ROM dr af te gooie, dr zit een grote fout in. De alarm app blijft maar niet in het RAM geheugen ofzo. Als ik een alarm instel 1 uur van tevoren is geen probleem, maar wanneer ik heb 1 dag van tevoren instel skipt ie em gewoon volledig. Mijn geluidsprioriteit staat gewoon op volledig. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik zal de GPS in combinatie met Endomondo zo eens testen als ik naar het station fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 23:29
Heb hier ook steeds navigatie problemen.
4.4 werkt daarintegen super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik controleer altijd voor het slapen gaan dat geluid. Soms staat mijn alarmgeluid gewoon ineens helemaal uit. Ik heb het voornamelijk, nadat ik bluetooth heb gebruikt. Is wel een softwarefoutje. Zolang je het controleerd, zou er niks mis moeten zijn.
Jvann schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 06:13:
Kdenk dat ik de Xtreme ROM dr af te gooie, dr zit een grote fout in. De alarm app blijft maar niet in het RAM geheugen ofzo. Als ik een alarm instel 1 uur van tevoren is geen probleem, maar wanneer ik heb 1 dag van tevoren instel skipt ie em gewoon volledig. Mijn geluidsprioriteit staat gewoon op volledig. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
GPS accuracy is hier prima onder TF extreme rom.
Track colorization is hier op gps accuracy gezet, die ligt altijd op minder dan 7 meter.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/vl5qzqvu5/2015_10_01_08_37_13.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511608

Anoniem: 473294 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:39:
Ik controleer altijd voor het slapen gaan dat geluid. Soms staat mijn alarmgeluid gewoon ineens helemaal uit. Ik heb het voornamelijk, nadat ik bluetooth heb gebruikt. Is wel een softwarefoutje. Zolang je het controleerd, zou er niks mis moeten zijn.
[...]
dit heb ik ook al eens gehad met de TF Extreme ROM.
Controleren voor slapengaan is idd way to go voorlopig.
Mijn S3 heeft geen last meer van freeze ups na mijn update naar deze ROM. dus (voorlopig) een blij man en er komt zeker geen Nexus in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
iayu Deutschland (Germany) LP 5.1.1 Beta6 20150930
Changelog:

Front camera improved: New custom Front camera Driver (Selfies Time ... yeahhh )
Statusbar optimized Taskmamager and optional
Statusbar brightness control (when enabled introduces wiping over the status bar / left / right to a change of display brightness)
Statusbar speed display (network meter) for added data transfer (with several options under Settings)
All these functions are in the settings under the new divider: Statusbar
Apps Administration Button Launcher added to (Menu button)
Menu for adjusting the volume revised (possibility ringtone, media, alarm notification and set separately)
Ringtones can now rise in the volume

http://jiayu.de/forum/ind...eta6-30-09-2015/&pageNo=1

https://mega.nz/#!9AtC0Sh...qZuddpYbIh38X3lRe_6nCsH0Q

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Jiayu Deutschland LP 5.1.1 Beta7 20151001

Changelog::
Rear camera improved: New custom camera Driver
Video: Camcorder will now record on mp4 (no more 3gp)
Fix: Vibration on boot (enabled again)
Fix: Cell standby: Mobile Radio Active bug
Fix: Screen flickering when in Auto-Brightness / Low Brightness Levels
Brightness: Smooth Auto-Brightness transitions
Security Patchs

Some Kernel Tuning:
Disable crc check (a bit more performance)
Increased Asynchronous I/O latency to a solid-state disk
Optimized SLUB
Disabled GFS
Enabled ARCH_POWER
Tuning Swappines
Increase Min/Max Readahead
Fix: Default USB Device name ID

https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347826411

[ Voor 19% gewijzigd door Ro-Me op 02-10-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik ga toch de Jiayu.de ROM eens proberen.
Op zich werkt de Extreme ROM wel goed, maar ik vind de batterijduur maar erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Audiowaste schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:57:
Op zich werkt de Extreme ROM wel goed, maar ik vind de batterijduur maar erg matig.
Ik heb de nieuwste beta 7 van Jiayu.de vanmorgen geflashed.

Tot nu toe de zaken die mij opvallen:
Frontcamera werkt goed.
Camera achterzijde werkt beter, maar nog niet zo goed als in Kitkat.
Flikkering van het beeld op lage helderheid icm adaptive brightness is opgelost.

Op XDA hebben een aantal gebruikers wifi problemen gemeld, maar daar heb ik tot nu toe geen last van gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Ro-Me op 02-10-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Bij mij is de accuduur opzich prima, behalve als ik ga slapen ofzo.
Als ik in slaap valt istie 60% ofzo, en wanneer ik wakker word (8 uur) later istie nog maar 40% of iets dergelijks. Heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bevalt de Rom? Ik las op TF Android dat ze dit weekend de update willen uitrollen voor de Extreme Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 28-07 18:04
voor de GPS problemen zou ik de app TOPNTP eens proberen. zet de instellingen voor sat op europees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Anoniem: 473294 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:39:
Hoe bevalt de Rom? Ik las op TF Android dat ze dit weekend de update willen uitrollen voor de Extreme Rom.
[...]
De Jiayu.de ROM bevalt beter dan de Xtreme ROM.
Met de Xtreme ROM zijn er problemen met het alarm en met flikkeringen in het beeld op een lage helderheid.

De Jiayu.de ROM krijgt veel meer ondersteuning en updates dan de Xtreme ROM. Superdragonpt is de laatste tijd écht actief bezig om de Lollipop ROM compleet bugvrij te maken. Ook voegt hij allerlei optionele extra's toe aan de ROM.

De enige bug die er naar mijn idee nog in zit is de camera aan de achterzijde. Deze wordt wel steeds beter, maar is nog niet zo goed als in Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
henkb123 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:37:
voor de GPS problemen zou ik de app TOPNTP eens proberen. zet de instellingen voor sat op europees
Wat is het verschil met een prog zoals Faster Gps . volgens mij ging het niet om de snelheid van de fix maar om de de stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 28-07 18:04
Omdat ik TopNTP heb toegepast en het bij mij goed loopt voor een een chinese gps denk ik dat TOPntp iets bij kan dragen. is gratis en proberen kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:16
henkb123 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:07:
Omdat ik TopNTP heb toegepast en het bij mij goed loopt voor een een chinese gps denk ik dat TOPntp iets bij kan dragen. is gratis en proberen kan geen kwaad
TOPntp werkt bij mij goed! Heb hem op die standaard eigen instelling staan. (zou aanbevolen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik heb drie verschillende selfie sticks gekocht in China. Deze werken zonder probleem met mijn IPhone 6. Geen van de sticks werken echter met mijn Jiayu S3. Ook op een Jiayu G3, Jiayu G2F en Jiayu F1 doen ze het niet. Ik heb de app camera 360 op iedere Jiayu telefoon geinstalleerd, daarmee zou je de volume button kunnen mappen naar capture. Als ik met de volumebutton een photo maak, dan gaat dat zonder probleem. Met de selfie stick (3,5mm aansluiting) doen ze het geen van allen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb geen headphones met een volumebutton maar wel een met een pauzebutton. Als ik muziek afspeel dan reageert de telefoon wel als ik de headphones aansluit en pauzeert de muziek. Als ik vervolgens de selfie stick aansluit, dan gebeurt er niets.

Oplossing al gevonden: Selfie Shop Camera is een app met een selfie stick wizard, die doet het wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Aziona op 03-10-2015 15:34 . Reden: aanvulling ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, Nissan Leaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Weet niet wat er aan de hand is met de Jiayu.de rom maar flashen stopt terwijk hij wel aan het flashen is de gele balk., dus maar weer terug flashen naar de Xtreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hop bèta 8 van jiayu.de gaat idd wel vlug maar om iedere andere dag opnieuw een rom flashen... Weet het niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Heeft de Jiayu.de rom standaard SU permissie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Anoniem: 678527 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:13:
En hop bèta 8 van jiayu.de gaat idd wel vlug maar om iedere andere dag opnieuw een rom flashen... Weet het niet zo
heb net de jiayu.de geflasht maar no OTA versie 20150923-2052277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Misschien dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen over twee mogelijkheden van de camera

1 houdt object op scherm aangeraakt om object volgen te kunnen inschakelen
2 beweiging volgen

met dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Anoniem: 473294 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Een stuk beter dan de Extreme ROM.
Merk sowieso dat de batterij veel langer mee gaat.
Jammer dat ze bij Jiayu.de geen OTA updates hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Audiowaste schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Of een recovery versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Inderdaad, een recovery versie zou ook al een stuk prettiger zijn, nu moet ik hem steeds weer aan de PC hangen. Maar op dit moment weegt het nadeel nog niet op tegen de voordelen t.o.v. Extreme ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 28-07 15:47

RobertowNL

For your gear!

Het is natuurlijk nog een beta dus snap dat ze nog niet via OTA doen. Recovery versie zou inderdaad wel mooi zijn.

Baal overigens nog wel een beetje dat ik mijn toestel niet (meer) heb, had hem te laat terug van de Tweakers review (2 uurtjes te laat). Ben benieuwd wat voor final er is als ik weer terug ben in Nederland, het is in ieder geval goed om te lezen dat er een team op zit dat er (erg) actief mee bezig is.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Overigens nog beter zou een functie zijn zoals Cyan Delta voor Cyanogenmod.
Deze flasht niet de hele ROM, maar alleen de wijzigingen in die versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Heeft iemand ook het probleem dat het scherm van de Jiayu S3 heel de tijd flikkert aan de boven en onderzijden bij de Jiayu.de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
RobertowNL schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:35:
Het is natuurlijk nog een beta dus snap dat ze nog niet via OTA doen. Recovery versie zou inderdaad wel mooi zijn.

Baal overigens nog wel een beetje dat ik mijn toestel niet (meer) heb, had hem te laat terug van de Tweakers review (2 uurtjes te laat). Ben benieuwd wat voor final er is als ik weer terug ben in Nederland, het is in ieder geval goed om te lezen dat er een team op zit dat er (erg) actief mee bezig is.
Zeg maar twee teams de Spanjaarden ook, heb je in ieder geval mer kans op upgrade dan Jiayu zelf want die schitteren toch wel door afwezigheid
Op naar de 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Audiowaste schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:37:
Overigens nog beter zou een functie zijn zoals Cyan Delta voor Cyanogenmod.
Deze flasht niet de hele ROM, maar alleen de wijzigingen in die versie.
Misschien dat iemand die beide Fora volgt dit balletje eens zou kunnen opgooien bij de Devs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Jvann schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:37:
Heeft iemand ook het probleem dat het scherm van de Jiayu S3 heel de tijd flikkert aan de boven en onderzijden bij de Jiayu.de ROM?
Nee, heb ik geen last van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Audiowaste schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Nee, heb ik geen last van hier.
Njah het word steeds minder naar mate je het scherm aan hebt ...
Houd vanzelf wel een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Jvann schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Njah het word steeds minder naar mate je het scherm aan hebt ...
Houd vanzelf wel een keer op.
Heb je brightness op automatisch staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Audiowaste schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Heb je brightness op automatisch staan?
Nee staat uit, het limiteerd de Maximale schermhelderheid namelijk nogal.
Volgens mij kan de schermhelderheid ook flink hoger dan op de 4.4.4 en Xtreme ROM.

Het is nu al bijna weg trouwens, heb dit ook wel eens een keer gehad toen ik mn DPI 8x achter elkaar veranderde. O-)

Jaa het is weg :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jvann op 04-10-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht eerst even de update uit Spanje af. Wellicht dat deze iets moois brengt. Anders kan ik alsnog overstappen. Dan is de Jiayu De rom ook bij Beta 10 denk ik. Las op de website, dat ze wachten op bepaalde drivers van MTK.
Audiowaste schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Iemand ervaring met het op deze manier flashen

AROMA/TWRP version of SPFlash Tools.
This tool is for MTK devices with a GPT layout - (MT6732, MT6752 and their variants).
With some testing it may be possible to add some some support for the older devices using an MBR.
Requirements:

Copy SPFlash contents to /sdcard/SPFlash
Rename *scatter.txt to scatter.txt
Run .zip from TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De OTA update voor Extreme Rom is vrijgekomen. Het is echter een ZIP. Hoe pas je de update toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Anoniem: 473294 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:02:
De OTA update voor Extreme Rom is vrijgekomen. Het is echter een ZIP. Hoe pas je de update toe?
Ik neem aan via de recovery gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Anoniem: 473294 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:02:
Het fijne is dat de site ook in het engels beschikbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 16:39
lijkt er volgens http://www.tfandroid.es/ helaas ook op dat het gehele toestel weer geformateerd mag worden ;-(

Download ROM and copy it to the internal SD.
Enter TWRP Recovery.
Wipe Data. (Optional, as does the installation)
Wipe Cache. (Optional, as does the installation)
Wipe Dalvik Cache. (Optional, as does the installation)
Format system. (Optional, as does the installation)
Install ROM from SD.
Automatic restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Een vraag voor de 5.1 gebruikers, per Lollipop zou raw opslag van de camera mogelijk zijn.
Iemand al iets mee geprobeerd?
Pagina: 1 ... 26 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.