Of de advertentie apps verwijderen en vervolgens de FWUpgrade.apk bevriezen. Ik heb sindsdien nergens meer last van gehad en gebruik nog wel S3SW20150314-141844 met Trebuchet.Ro-Me schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:37:
[...]
Mijn advies is om de S3S ROM S3S-2015-08-13 te flashen via de flash tools. In die ROM is tot nu toe geen malware gevonden.
Voor meer informatie:
http://www.needrom.com/download/s3s-nfc3gb-ram-2015-02-13/
Qua wifi problemen ben ik er inmiddels achter dat dit misschien toch niet aan mijn android toestel ligt. Wat blijkt namelijk; het interne netwerk is gewoon bereikbaar. Zowel het control panel van het modem, als mijn linux computer op zolder kan ik gewoon bereiken. Internet werkt echter niet meer.
Bij toeval had ik afgelopen weekend een feestje waarbij ik een oude laptop via mijn wifi muziek wilde draaien. Toen viel me ook al op dat mijn Madsonic server gewoon bereikbaar was, maar heel internet niet. Ook niet als ik op IP ping naar 8.8.8.8. Het lijkt wel of de route naar buiten gewoon weg is?
Mijn Jiayu telefoon heeft hier dus ook last van; internet valt weg, terwijl het IP van het modem gewoon pingable is (waardoor wifi fixer ook niet erg best werkt). Als ik mijn wifi uit zet, en weer aan zet, dan heb ik gewoon weer internet.
Hier snap ik dus helemaal niets van, maar, komt dit bij meer mensen voor? Zou een andere router helpen, en dan de Ubee in bridge laten zetten? Misschien moet ik hier een apart topic voor openen, omdat ik denk dat het eerder een netwerk gerelateerd probleem is dan Anrdoid / Jiayu.
Ben wel benieuwd of meer mensen deze symptomen hebben.
Bij toeval had ik afgelopen weekend een feestje waarbij ik een oude laptop via mijn wifi muziek wilde draaien. Toen viel me ook al op dat mijn Madsonic server gewoon bereikbaar was, maar heel internet niet. Ook niet als ik op IP ping naar 8.8.8.8. Het lijkt wel of de route naar buiten gewoon weg is?
Mijn Jiayu telefoon heeft hier dus ook last van; internet valt weg, terwijl het IP van het modem gewoon pingable is (waardoor wifi fixer ook niet erg best werkt). Als ik mijn wifi uit zet, en weer aan zet, dan heb ik gewoon weer internet.
Hier snap ik dus helemaal niets van, maar, komt dit bij meer mensen voor? Zou een andere router helpen, en dan de Ubee in bridge laten zetten? Misschien moet ik hier een apart topic voor openen, omdat ik denk dat het eerder een netwerk gerelateerd probleem is dan Anrdoid / Jiayu.
Ben wel benieuwd of meer mensen deze symptomen hebben.
Koffie met thee is minder lekker.
@Rolandow,
Het is misschien een goed idee om een nieuwe router direct achter het modem te plaatsen?
Zelf gebruik ik als router een TP-LINK TL-WR1043ND v2.1. Deze router is zeer stabiel als je er OpenWRT op installeert.
Het is misschien een goed idee om een nieuwe router direct achter het modem te plaatsen?
Zelf gebruik ik als router een TP-LINK TL-WR1043ND v2.1. Deze router is zeer stabiel als je er OpenWRT op installeert.
Allereerst bedankt voor de adviezen om de reclames en het installeren van ongewenste apps weg te krijgen. Bij deze even een terugkoppeling.
In eerste instantie deze ROM geflashed: "S3S-2015-08-13-(105957)_songlixin_PC_KitKat". Het lukt me niet om GAPPS te installeren via recovery mode omdat de recovery mode volledig in het chinees was. Vandaar heb ik nu "S3SW_2015-02-13_v171816-FlashTool" er maar opgezet. Tot dusver ziet het er goed uit. Bijkomend voordeel Google APPS is al geïnstalleerd.
In eerste instantie deze ROM geflashed: "S3S-2015-08-13-(105957)_songlixin_PC_KitKat". Het lukt me niet om GAPPS te installeren via recovery mode omdat de recovery mode volledig in het chinees was. Vandaar heb ik nu "S3SW_2015-02-13_v171816-FlashTool" er maar opgezet. Tot dusver ziet het er goed uit. Bijkomend voordeel Google APPS is al geïnstalleerd.
Er zijn vandaag 2 nieuwe ROMs uitgebracht. Één bèta Jiayu Lollipop ROM en een update van de Lollipop ROM van Jiayu.de
Ik ga vanavond de nieuwe ROM van Jiayu.de flashen.
Ik ga vanavond de nieuwe ROM van Jiayu.de flashen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ro-Me op 17-09-2015 17:07 ]
Official Jiayu 5.1 20150917 Build
mega:///#!QwA0nRqQ!S1o9l-m0DYSjTE-aNxt4jLh-7o8mftwqWSVnxwMJQpM
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Die heb ik vanavond er op gezet.metoo schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:00:
Official Jiayu 5.1 20150917 Build
Bevalt tot nu toe goed.
Bij mij kreeg ik eerst de 64bit google apps niet geïnstalleerd.
Uiteindelijk werkte de versie van http://opengapps.org/ wel
Waar kan ik deze ROM vinden, heeft iemand de link voor mij.Ro-Me schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:34:
[...]
Die heb ik vanavond er op gezet.
Bevalt tot nu toe goed.
Bij mij kreeg ik eerst de 64bit google apps niet geïnstalleerd.
Uiteindelijk werkte de versie van http://opengapps.org/ wel
Verwijderd
De ontwikkelaars van de Extreme Rom worden de officiële ontwikkelaars voor Jiayu! Ik denk dat dat goed nieuws is.
Ik heb de ROM snel even geïnstalleerd, maar het eerste wat mij meteen opvalt is dat wanneer je het notification scherm naar beneden haalt, het scherm flikkert.
Zeker. Het is een fijne rom! Bijna stock AOSP.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:33:
De ontwikkelaars van de Extreme Rom worden de officiële ontwikkelaars voor Jiayu! Ik denk dat dat goed nieuws is.
Dan maar terug naar Extreme, enige nadelen daar zijn de batterijduur en USB Debugging wat automatisch weer inschakelt.
Kan ik meteen gaan testen of mijn issue met Google Drive krijg opgelost. Maar na een clean install krijg ik gelijk het issue weer dat Sheets (of andere Drive apps) onverwacht is gestopt. Dan maar echt alles eraf gooien om te zien wat het issue veroorzaakt. Wel blijf ik het vreemd vinden dat blijkbaar alleen ik er last van heb.
Kan ik meteen gaan testen of mijn issue met Google Drive krijg opgelost. Maar na een clean install krijg ik gelijk het issue weer dat Sheets (of andere Drive apps) onverwacht is gestopt. Dan maar echt alles eraf gooien om te zien wat het issue veroorzaakt. Wel blijf ik het vreemd vinden dat blijkbaar alleen ik er last van heb.
Verwijderd
Ik heb het probleem dat Google tekst naar Spraak crasht, wanneer ik gebruik maak van Google Maps. Dus het zal wel een issue zijn met alle Google apps? Even de nieuwe update afwachten.
Audiowaste schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:06:
Dan maar terug naar Extreme, enige nadelen daar zijn de batterijduur en USB Debugging wat automatisch weer inschakelt.
Hier de post op GizChina over de officiële release van 5.1 voor de S3. Benieuwd hoe hij bevalt.
Trouwens ook een wat teleurgstellende aankondiging van de S4. Geen waardige opvolger voor de S3 dus.
Trouwens ook een wat teleurgstellende aankondiging van de S4. Geen waardige opvolger voor de S3 dus.
[ Voor 32% gewijzigd door Largamelion op 18-09-2015 11:37 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik zie waarschijnlijk drie files staan opde site van Jiayu maar welke zou je nu moeten nemen.
En welke smaken zijn er c.q de SPflash versie of een Revovery versie
Je kan erachter komen door de site in een translate tool (bv. Google translate) te gooien en/of de links te openen en aan de bestandsindeling te zien of het flashtool is of recovery.hlubach schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:16:
Ik zie waarschijnlijk drie files staan opde site van Jiayu maar welke zou je nu moeten nemen.
De S4 valt qua specs inderdaad wat tegen, maar voor dat geld altijd nog gewoon goed.Largamelion schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:25:
Toch zal het niet de opvolger van mijn S3 gaan worden, dat zal eerder de Nexus 5X gaan worden.
Eigenlijk nog nooit een Nexus toestel gehad, dus ben toch wel benieuwd naar de 5X.
Heb je de helderheid op minimaal staan?
Daar is eerder ook al over geklaagd. Helderheid iets verhogen zou het probleem oplossen. Wellicht is er een instelling in de build.prop welke aangepast kan worden. Je kunt nl ook de icoon grote aanpassen. (alhoewel dan ook te tekstgrootte van bijv Whattsapp verandert)
Daar is eerder ook al over geklaagd. Helderheid iets verhogen zou het probleem oplossen. Wellicht is er een instelling in de build.prop welke aangepast kan worden. Je kunt nl ook de icoon grote aanpassen. (alhoewel dan ook te tekstgrootte van bijv Whattsapp verandert)
Audiowaste schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:46:
Ik heb de ROM snel even geïnstalleerd, maar het eerste wat mij meteen opvalt is dat wanneer je het notification scherm naar beneden haalt, het scherm flikkert.
Vrij laag, maar niet minimaal.henkb123 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:52:
Heb je de helderheid op minimaal staan?
Overigens stond er ook weer veel Chinese meuk op, ik heb op dit moment meer vertrouwen in Extreme ROM.
De S4 is opzich wel een goed toestel voor zn prijs, maar ik had het eerder in de G serie gegooit. Als ik nog n telefoon zocht en ik had een wat krapper budget had het toestel in mn top 5 gestaan.
Probleem : vandaag is mijn tweede Jiayu S3, besteld bij Pandawill, bezorgd.
Echter de Sim kaart wordt niet gezien. beide sloten geprobeerd, met diverse kaarten.
Kaartjes werken wel in mijn 1e Jiayu.
De optie "SIM beheer" is niet benaderbaar omdat het toestel denk dat er geen Sim in zit
Vraag : zou dit te verhelpen zijn met een nieuwe Rom ( standaard meegeleverd =20150812 )
of zie ik iets over het hoofd ?
Echter de Sim kaart wordt niet gezien. beide sloten geprobeerd, met diverse kaarten.
De optie "SIM beheer" is niet benaderbaar omdat het toestel denk dat er geen Sim in zit
Vraag : zou dit te verhelpen zijn met een nieuwe Rom ( standaard meegeleverd =20150812 )
Ik had hetzelfde probleem. Reset de telefoon en het werkt weerFlabergasted schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:22:
Probleem : vandaag is mijn tweede Jiayu S3, besteld bij Pandawill, bezorgd.
Denken jullie dat er een ota naar de nieuwe 5.1 gaat komen?
Super, gouden tip probleem verholpenRaz3r schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:37:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Reset de telefoon en het werkt weer
Misschien een enorme noob vraag, maar als ik nu de s3 koop met android 4.4 kan ik deze dan autoupdaten naar android 5.0/5.1? Of moet ik daarvoor allerlei handelingen verrichten? OF kan ik dan beter wachten tot de s3 met 5.0/5.1 te koop is?(of gaat dit niet gebeuren?) Thanks for answering :-)
Autoupdaten kun je vergeten.jernij schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:17:
Misschien een enorme noob vraag, maar als ik nu de s3 koop met android 4.4 kan ik deze dan autoupdaten naar android 5.0/5.1? Of moet ik daarvoor allerlei handelingen verrichten? OF kan ik dan beter wachten tot de s3 met 5.0/5.1 te koop is?(of gaat dit niet gebeuren?) Thanks for answering :-)
Je zult aan de slag moeten met een windows machine met SP flashtool.
Als je dat niet kunt/wilt moet je iemand zoeken die dat voor je kan doen.
Of anders misschien naar een ander toestel uitkijken.
De wijze waarop roms en patches uitkomen voor dit toestel is vrij ongeschikt voor non-tweakers.
Verwijderd
Ik was ook een enorme Noob hierin. Een paar pagina's terug staan alle stappen precies zoals je het zou moeten. Een leek kan hiermee uit de voeten. Ik had alle problemen, die je je maar kon wensen en mij is het ook gelukt. Ik heb voor de Extreme Rom gekozen, omdat deze volgens de gebruikers het beste werkte. Dus ik zou deze gewoon bestellen en als je het toestel hebt, paar pagina's terug en dan al mijn vragen/berichten lezen met de antwoorden van de aardige behulpzame tweakers. Dan kan je het zelf doen in 10 minuten.
jernij schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:17:
Het is uiteraard te leren, maar niet iedereen zal daar tijd voor en/of zin in hebben.
(10 minuten is verre van realistisch voor een eerste keer, dat lukt mij niet eens.
Inclusief inlezen, juiste rom vinden en downloaden, flashen, systeem instellen en apps herinstalleren etc ben ik al gauw een uurtje bezig. En dan staat die windows machine met daarop SP flashtool erop al klaar inclusief werkende drivers.)
Zelf heb ik bv geen echte windows machine in huis, en ook dat maakt het een pain in the ass om te flashen.
Maar goed, ik hoef ook niet iedere week een nieuwe rom erop om uit te proberen.
Heb nu TF extreme erop en ga nu een tijdje de kat uit de boom kijken hoe het met die rom verder gaat en hoe de 5.1.1 rom van jiayu.de en de officiële 5.1 RC(?) zich gaan ontwikkelen. Over een maandje kijk ik wel hoe het ervoor staat en ga dan evt. weer een amndere rom flashen.
Zou mooi zijn als ze er ook als flashable zip zijn om vanuit recovery te installeren.
(10 minuten is verre van realistisch voor een eerste keer, dat lukt mij niet eens.
Inclusief inlezen, juiste rom vinden en downloaden, flashen, systeem instellen en apps herinstalleren etc ben ik al gauw een uurtje bezig. En dan staat die windows machine met daarop SP flashtool erop al klaar inclusief werkende drivers.)
Zelf heb ik bv geen echte windows machine in huis, en ook dat maakt het een pain in the ass om te flashen.
Heb nu TF extreme erop en ga nu een tijdje de kat uit de boom kijken hoe het met die rom verder gaat en hoe de 5.1.1 rom van jiayu.de en de officiële 5.1 RC(?) zich gaan ontwikkelen. Over een maandje kijk ik wel hoe het ervoor staat en ga dan evt. weer een amndere rom flashen.
Zou mooi zijn als ze er ook als flashable zip zijn om vanuit recovery te installeren.
Ik denk inderdaad dat dit mij niet gaat lukken, ben alles behalve domASW1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:18:
Het is uiteraard te leren, maar niet iedereen zal daar tijd voor en/of zin in hebben.
Het lukt je vast wel, het is meer de vraag hoeveel tijd en moeite je erin wilt gaan steken.
Als je een telefoon wilt die het vanuit het doosje direct goed doet en simpel update dan zou ik een andere zoeken.
Als je een telefoon wilt die het vanuit het doosje direct goed doet en simpel update dan zou ik een andere zoeken.
Tijd en zin? Mwah.... Heb nu de jiayu G4 en die heeft ook geen update gehad, maar werkt voor mij perfect. Zou alleen wel graag de nieuwste android versie hebben als ik een foon koop (en het wordt een chinaphoneASW1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:44:
Het lukt je vast wel, het is meer de vraag hoeveel tijd en moeite je erin wilt gaan steken.
Nieuwe telefoon van jiayu is wel een beetje een domper zeg. Had gehoopt op een opvolger van de s3... Niet andersom...
Heeee, de officiele android 5.1 van Jiayu is uit!
http://www.needrom.com/do...oid-5-1-for-the-jiayu-s3/
(helaas alleen 3gb versie, heb 2gb)
http://www.needrom.com/do...oid-5-1-for-the-jiayu-s3/
(helaas alleen 3gb versie, heb 2gb)
[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey48 op 19-09-2015 19:44 ]
Jiayu gaat samenwerken met het tfandroid team om roms te ontwikkelen. Goed nieuws dus.
Android 5.1.1 - Jiayu.de Beta3 - 19.09.2015
http://jiayu.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=243
https://mega.nz/#!JBl3xY4...Nw9CvvRFqbmFh5uapQmzYN0Ms
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Helaas werkt de navigatie niet goed op de Lollipop roms. Voorlopig maar terug naar 4.4.
Ik had andere ervaringen. Bij werkte de LP5.1 van TF juist erg goed voor navigatie. Snelle fix.
bangsat schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:29:
Helaas werkt de navigatie niet goed op de Lollipop roms. Voorlopig maar terug naar 4.4.
Is deze ook geschikt voor het 2GB model?metoo schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:23:
Android 5.1.1 - Jiayu.de Beta3 - 19.09.2015
Niet? Eerste keer dat ik dat ergens lees en heb er zelf ook geen last van, integendeel.bangsat schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:29:
Nee bij alle lollipop roms schiet de navigatie alle kanten op. Ik gebruik nokia here. Terug naar 4.4 en alles werkt super. Vreemd.ASW1 schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:30:
[...]
Niet? Eerste keer dat ik dat ergens lees en heb er zelf ook geen last van, integendeel.
Toevallig oude backups hersteld met titanium o.i.d.?bangsat schreef op maandag 21 september 2015 @ 06:34:
[...]
Nee bij alle lollipop roms schiet de navigatie alle kanten op. Ik gebruik nokia here. Terug naar 4.4 en alles werkt super. Vreemd.
Nee ik herstel me backups alleen als er iets mis is gegaan anders begin ik gewoon van scratch. Heb het met de extreme rom en de rom van jiayu.de geprobeerd maar bij beide gaat de navigatie alle kanten op. Gps werkt wel maar niet accuraat.ASW1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:20:
[...]
Toevallig oude backups hersteld met titanium o.i.d.?
Vreemd. Je gebruikt de SP flashtool neem ik aan, dat kan eigenlijk niet anders.bangsat schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:24:
[...]
Nee ik herstel me backups alleen als er iets mis is gegaan anders begin ik gewoon van scratch.
Het enige dat ik me kan bedenken dat je nog kunt proberen is een volledige format +schone installatie van de rom. Dan ben je wel ook je imeinummers kwijt en moet je die er opnieuw inzetten.
Navigatie werkt hier soepel en accuraat, zonder rare sprongen.
Even een vraagje,
Ik draai nu ArMaGedON 1.1.2 (LP 5.1) op mijn telefoon. Op welke manier kan ik naar de 5.1.1 beta?
Ik draai nu ArMaGedON 1.1.2 (LP 5.1) op mijn telefoon. Op welke manier kan ik naar de 5.1.1 beta?
Buffalo77 | Pokemon Unite
Geen autoupdate daar de bestandsindeling verschillend is.jernij schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:52:
[...]
Tijd en zin? Mwah.... Heb nu de jiayu G4 en die heeft ook geen update gehad, maar werkt voor mij perfect. Zou alleen wel graag de nieuwste android versie hebben als ik een foon koop (en het wordt een chinaphone) Ik dacht werkelijk dat er wel autoupdate zou zijn voor deze....
Je kan aan de verkoper vragen dat ze Android L installeren voor ze het verzenden. Er is een shop in België dat het met L voorgeïnstalleerd verstuurt, weliswaar 100 euro duurder dan import vanuit China. Voor shops/aankoop verwijzen we je door naar de Import, levertijden en prijzen topic.
PS: Geen enkel probleem met GPS op Android L hier en wordt dagdagelijks gebruikt. Compas hercalibreren bv?
[ Voor 6% gewijzigd door eYaTed op 21-09-2015 11:09 ]
Ja ik gebruik de SP flashtool. Hmm volledige format doe ik maar niet. Geen zin om moeilijk te doen met me imei nummers. Op 4.4 werkt het gewoon perfect. Zodra ik lollipop erop zet valt er niet meer te navigeren. Deze week nogmaals Lollipop flashen en nogmaals testen. Anders blijft het maar gewoon 4.4.ASW1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:31:
[...]
Vreemd. Je gebruikt de SP flashtool neem ik aan, dat kan eigenlijk niet anders.
Het enige dat ik me kan bedenken dat je nog kunt proberen is een volledige format +schone installatie van de rom. Dan ben je wel ook je imeinummers kwijt en moet je die er opnieuw inzetten.
Navigatie werkt hier soepel en accuraat, zonder rare sprongen.
PS: Blijkbaar ben ik de enige met dit vreemde probleem. Heb meerdere roms getest.
[ Voor 5% gewijzigd door bangsat op 21-09-2015 11:10 ]
De enige op dit forum precies maar als ik code.google lees ben je niet de enige na een upgrade van 4.4x naar 5.x.bangsat schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:09:
[...]
PS: Blijkbaar ben ik de enige met dit vreemde probleem. Heb meerdere roms getest.
Bijgevolg dacht ik eerst aan een hercalibreren, zie boven, maar daar (beetje alle problemen door elkaar) lees ik vanalles.
Daarom bij je volgende 5.x rom even je verschillende settings hier posten zodat we kunnen vergelijken.
En ik zou inderdaad zoals ASW1 zegt gewoon beginnen met een volledige format alsook de folders/bestanden van je SD-kaart verwijderen buiten je persoonlijke images,muziek, enz.
Dat van die imei is een halve minuut werk, *#4634# bellen, nr ingeven, herstarten en done.
Verwijderd
hallo,
ik heb even een vraagje.
ik heb het toestel vrijdag ontvangen, alles werkt perfect, alleen de sim kaart wil hij niet lezen.
ik heb een simkaart van mobile vikings en daar denken ze dat het komt doordat de gsm 4 pinnetjes heeft in het simslot en hun simkaart maar 3hokjes.
heeft iemand hier ook problemen mee?
of is zijn beide simkaartsloten gewoon kapot?
alvast bedankt!!!
ik heb even een vraagje.
ik heb het toestel vrijdag ontvangen, alles werkt perfect, alleen de sim kaart wil hij niet lezen.
ik heb een simkaart van mobile vikings en daar denken ze dat het komt doordat de gsm 4 pinnetjes heeft in het simslot en hun simkaart maar 3hokjes.
alvast bedankt!!!
Verwijderd
ik heb ook mobile vikings, en geen probleem met mijn SIM (wel genoeg andere problemen met dit ***toestel)Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:54:
hallo,
ik heb even een vraagje.
alvast bedankt!!!
Dit is ondertussen vaker voorbij gekomen..
Reset de telefoon en het werkt.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:54:
hallo,
ik heb even een vraagje.
alvast bedankt!!!
Ik ga wel even wat dingen testen. Bedankt voor het advies.eYaTed schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:08:
[...]
De enige op dit forum precies maar als ik code.google lees ben je niet de enige na een upgrade van 4.4x naar 5.x.
Bijgevolg dacht ik eerst aan een hercalibreren, zie boven, maar daar (beetje alle problemen door elkaar) lees ik vanalles.
Daarom bij je volgende 5.x rom even je verschillende settings hier posten zodat we kunnen vergelijken.
En ik zou inderdaad zoals ASW1 zegt gewoon beginnen met een volledige format alsook de folders/bestanden van je SD-kaart verwijderen buiten je persoonlijke images,muziek, enz.
Dat van die imei is een halve minuut werk, *#4634# bellen, nr ingeven, herstarten en done.
Verwijderd
Had ik ook als probleem. Daarna de telefoon gereset en alles leek goed te werken. Het enige probleem die ik heb Is als ik bel ik na een paar minuten plots mijn bereik verlies. Ik had hiervoor proximus en nooit problemen mee gehad. Ik snap het niet en weet ook niet wat ik eraan kan veranderen. Iemand ideeën?Raz3r schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:56:
Dit is ondertussen vaker voorbij gekomen..
[...]
Ik zoek een aanbieder voor mobiel internet / abbonement, iemand suggesties?
Sinds korte tijd in bezit van een S3 (3G). Heb hem nog niet in gebruik genomen, maar wat me opvalt is dat de batterij, ook al ligt hij gewoon op tafel, binnen een paar uurtjes op 50% staat.
Hoe kan ik dit veranderen?
Ik hoor en lees van alles op dit forum, maar begrijpen doe ik het niet helemaal. Voordat ik verkeerde dingen doe, hier dus wat vragen die voor de meesten van jullie waarschijnlijk gesneden koek zijn, maar voor mij een hoogstandje telefoon-kunde
Is een factory reset een goed of slecht idee, en hoe doe ik dat? Wat zijn de risico's?
Of wat kan ik nog beter doen??
Is er iemand die mij (aan de spreekwoordelijke hand) mee wil nemen hier in? (Ben niet dom, maar tja... ieder zijn vak....)
Alvast dank!!
Ik hoor en lees van alles op dit forum, maar begrijpen doe ik het niet helemaal. Voordat ik verkeerde dingen doe, hier dus wat vragen die voor de meesten van jullie waarschijnlijk gesneden koek zijn, maar voor mij een hoogstandje telefoon-kunde
Is een factory reset een goed of slecht idee, en hoe doe ik dat? Wat zijn de risico's?
Of wat kan ik nog beter doen??
Is er iemand die mij (aan de spreekwoordelijke hand) mee wil nemen hier in? (Ben niet dom, maar tja... ieder zijn vak....)
Alvast dank!!
Dus ik heb de officiele 5.1 van Jiayu op mn telefoon geflashed met flashtools (dat was kapot makkelijk trouwens zeg). Echter heb ik wel 1 probleem, er is geen ROOT permissie. Dus ik wou superSU (of wat het ook was) flashen maar daar heb ik TWRP voor nodig.
Dus ik ging TWRP flashen via flashtools d.m.v. de download hier (http://www.needrom.com/download/stock-lp-revorvery-for-ota/) maar dat werkt niet (ik krijg gewoon weer de oude recovery) terwijl flashtool zegt dat het correct is geflashed. Via Wireless Update toen geprobeerd, maar toen kreeg ik de fout "Signature Verification Failed, Installation Aborted".
Iemand enig idee?
Njah laat maar, kheb gwn Xtreme ROM dr op geplert.
Voor degene die het interesseert, kheb n Antutu Score van 46.766 ... Verrassend hoog dus.
Ben ook erg tevreden over de snelheid, ook lijkt de schermhelderheid een stuk hoger te kunnen dan op 4.4.4 !
De camera daarentegen is pure crap.
Dus ik ging TWRP flashen via flashtools d.m.v. de download hier (http://www.needrom.com/download/stock-lp-revorvery-for-ota/) maar dat werkt niet (ik krijg gewoon weer de oude recovery) terwijl flashtool zegt dat het correct is geflashed. Via Wireless Update toen geprobeerd, maar toen kreeg ik de fout "Signature Verification Failed, Installation Aborted".
Iemand enig idee?
Njah laat maar, kheb gwn Xtreme ROM dr op geplert.
Voor degene die het interesseert, kheb n Antutu Score van 46.766 ... Verrassend hoog dus.
Ben ook erg tevreden over de snelheid, ook lijkt de schermhelderheid een stuk hoger te kunnen dan op 4.4.4 !
De camera daarentegen is pure crap.
[ Voor 18% gewijzigd door Jvann op 21-09-2015 21:31 ]
Dat is niet hoe t hoort, uiteraard .....Leentje.S schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:10:
Sinds korte tijd in bezit van een S3 (3G). Heb hem nog niet in gebruik genomen, maar wat me opvalt is dat de batterij, ook al ligt hij gewoon op tafel, binnen een paar uurtjes op 50% staat.
Bekijk in het accu menu eens wat de grootste stroomverbruikers zijn ?
algemeen hulpvol linkje ? : http://www.techlicious.co...ing-your-android-battery/
[ Voor 9% gewijzigd door Ted038 op 21-09-2015 21:45 ]
En nu heb ik weer wat : batterij zou vol moeten zijn na nacht aan stekker, en is ook 100%, maar na de reboot is dat opeens maar 7%, ook na meerdere reboot, en kwartier aan lader hangen....
Is dit de <15% kwaal ? En hoe los je dat op?
(nu ook even de batterij eruit halen..... Wie weet.....)
Edit : Dat lijkt te helpen : weer 100% na opstarten
[ Voor 8% gewijzigd door Ted038 op 22-09-2015 08:23 ]
Ik heb dit op het begin ook gehad. Ik denk dat het met de calibratie van de batterij te maken heeft.Ted038 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:19:
En nu heb ik weer wat : batterij zou vol moeten zijn na nacht aan stekker, en is ook 100%, maar na de reboot is dat opeens maar 7%, ook na meerdere reboot, en kwartier aan lader hangen....
Restart werkte bij mij ook altijd, maar later was het gewoon weer terug. Na een aantal weken de telefoon steeds op te laden en te gebruiken etc is het probleem bij mij vanzelf verholpen.
Laten we zeggen dat dit gewoon een andere bug is in de ROM zelf. Het heeft niets te maken met de batterij.
De moeite waard om dit artikel te lezen alsook de extra links daar.
De moeite waard om dit artikel te lezen alsook de extra links daar.
Ik probeer de Xtreme ROM te installeren.
Maar lijkt wel alsof hij elke keer terug gaat naar ArMaGedON 5.1 v.1.1.2...
Dit is wat ik doe:
1. Zet de nieuwe rom op de SD kaart
2. Ga naar recovery mode
3. Wipe toestel
4. Installeer nieuwe JiayuS3-5.1ExtremeSP.zip
5. Reboot
En dan staat de oude versie er weer op...Wat doe ik verkeerd?
Maar lijkt wel alsof hij elke keer terug gaat naar ArMaGedON 5.1 v.1.1.2...
Dit is wat ik doe:
1. Zet de nieuwe rom op de SD kaart
2. Ga naar recovery mode
3. Wipe toestel
4. Installeer nieuwe JiayuS3-5.1ExtremeSP.zip
5. Reboot
Heb je wel de recovery flashable zip, en niet de SP flashtool versie in een zipje?rensjeh1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:11:
Klopt, ik zit de verkeerde .zip te flashenASW1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:37:
[...]
Heb je wel de recovery flashable zip, en niet de SP flashtool versie in een zipje?

Bedankt!
Nogmaals de vraag heeft iemand de Xperia radio werkend op LL.
Op mijn oude Xiaomi had ik het werkend
Op de Xtreme crashed hij
Op mijn oude Xiaomi had ik het werkend
Op de Xtreme crashed hij
nieuwe 5.1.1 beta 4 van superdragon pt
- New On-The-Go Mode (Power menu)
Whats on-the-go?
A setting that adds adjustable translucency to the Android UI and replaces backgrounds with a real-time feed from your phone’s rear-facing camera
- Screenshot (Power Menu)
- Increase Battery stamina, by (re) working several system issues
- Increase Phone recognition for +Prefix / Suffix
- Fix Fix sim notifications (Introduced on LP 5.1.1 )
- Developer Options: Add MTK Engineer Menu
- More work on Sound
- Several others issues adressed [long changelog here ...]
For Root:
Twrp > Flash SuperSu.zip
https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347820102
Whats on-the-go?
A setting that adds adjustable translucency to the Android UI and replaces backgrounds with a real-time feed from your phone’s rear-facing camera
- More work on Sound
For Root:
Twrp > Flash SuperSu.zip
[ Voor 3% gewijzigd door metoo op 22-09-2015 15:58 ]
Ik heb hier nog een stock versie van de S3 liggen die nogal last heeft van de vele advertenties en vage apps die er 'ineens' op staan, nu heb ik me wat ingelezen en middels de handleiding de Tsunami rom (V8) gedownload inclusief alle overige software die ik nodig heb. Heb meerdere MTK devices gehad en ge-flashed dat is het probleem niet, maar is de V8 op dit moment de keuze als ik naar 5.1 wil zonder die meuk of is er en beter keuze.
Ik weet dat dit per persoon verschilt qua mening maar mochten er echt dingen mis zijn met Tsunami ofwel de V8 specifiek waar ik over heen heb gekeken dan hoor ik dat graag.
Ik weet dat dit per persoon verschilt qua mening maar mochten er echt dingen mis zijn met Tsunami ofwel de V8 specifiek waar ik over heen heb gekeken dan hoor ik dat graag.
Verwijderd
Je zou je kunnen verdiepen in de Extreme Rom die meerdere op dit forum hebben draaien. Ik heb deze zelf ook in gebruik en het werkt goed. Maar het is persoonlijke smaak
mdrop schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:07:
Ik heb hier nog een stock versie van de S3 liggen die nogal last heeft van de vele advertenties en vage apps die er 'ineens' op staan, nu heb ik me wat ingelezen en middels de handleiding de Tsunami rom (V8) gedownload inclusief alle overige software die ik nodig heb. Heb meerdere MTK devices gehad en ge-flashed dat is het probleem niet, maar is de V8 op dit moment de keuze als ik naar 5.1 wil zonder die meuk of is er en beter keuze.
Verwijderd
Waar kan ik meer info vinden over deze rom?metoo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:57:
nieuwe 5.1.1 beta 4 van superdragon pt
Whats on-the-go?
- More work on Sound
For Root:
Twrp > Flash SuperSu.zip
Jiayu Duitsland, maar superdragon pt zit ook veel op xda forum. en daar is ook veel over deze rom te vinden
http://jiayu.de/forum/ind...62b04b330ed6459c3ab64f9e3
http://forum.xda-develope...d-4g-lte-t3015809/page688
Als ik het goed brgrijp kun je deze Rom alleen flashen met SPtools niet via de recovery .metoo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:19:
Jiayu Duitsland, maar superdragon pt zit ook veel op xda forum. en daar is ook veel over deze rom te vinden
dat zou jammer zijn omdat ik n.l SPtools niet werkend krijg op een linux machine
Ook niet in een VM?hlubach schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:45:
Als ik het goed brgrijp kun je deze Rom alleen flashen met SPtools niet via de recovery .
dat zou jammer zijn omdat ik n.l SPtools niet werkend krijg op een linux machine
Sp tools geinstalleerd maar telkens een brom error en ik kan er niet achterkomen hoe te verhelpen.
Bij windows kon ik toen nog door drivers weg te halen de zaak aan het draaien krijgen.
En VM probeerde ik wel maar weet niet of hij nu de Usb ziet , want dat was ook een probleem
En als ik het in VM doe en het gaat verkeerd heb ik een probleem
En deze heb je ook al geprobeerd neem ik aan (gewoon op Linux)?
http://mtk2000.ucoz.ru/lo...tk/sp_flash_tool/5-1-0-14
http://mtk2000.ucoz.ru/lo...tk/sp_flash_tool/5-1-0-14
bij mij werkt het op linux Mint 17.2 (ubuntu based) met versie SP_Flash_Tool_exe_Linux_v5.1520.00.100 als ik versie 1532 pak geeft die ook errors.hlubach schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:45:
[...]
Als ik het goed brgrijp kun je deze Rom alleen flashen met SPtools niet via de recovery .
Misschien is deze methode om te flashen wat voor jou? spflash op de mobiel zelf?
http://forum.xda-develope...sh-alpha-testing-t3193914
Jouw versie ook geprobeerd krijg wel een rode balk en daarna weer de brom .......metoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:01:
[...]
bij mij werkt het op linux Mint 17.2 (ubuntu based) met versie SP_Flash_Tool_exe_Linux_v5.1520.00.100 als ik versie 1532 pak geeft die ook errors.
Misschien is deze methode om te flashen wat voor jou? spflash op de mobiel zelf?
http://forum.xda-develope...sh-alpha-testing-t3193914
Heb nu die twee files van SPflash op telefoon gedownload maar snap nog niet hoe het werkt
Net even gechecked met Gps Test en Gps Status maar in beide geet het kompas niet de juiste richting.
Gebruik de Xtreme rom
Gebruik de Xtreme rom
Verwijderd
Iemand al de bèta geprobeerd? Ik wacht voorlopig nog even af. Extreme rom net goed geconfigureerd en weet niet hoe ik mijn Phone volledig kan back-uppen om nadien gemakkelijk terug te keren.
Nuja heb maar kleine probleempjes met deze extreme. Onder andere connectie verlies als ik telefoneer.
Nuja heb maar kleine probleempjes met deze extreme. Onder andere connectie verlies als ik telefoneer.
Ik was ook nieuwschierig of dit op mijn Jiayu S3 werkte met Xtreme ROM, bij mij wijst het noorden ook echt naar het noorden ... Lol dus de mijne klopt wel.hlubach schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:29:
Net even gechecked met Gps Test en Gps Status maar in beide geet het kompas niet de juiste richting.
Gebruik de Xtreme rom
Het verbaasd me dat het zo erg per telefoon kan verschillen.
Foto's kopieer ik altijd even handmatig naar mijn PC. Backup van apps doe ik dubbel via Titanium en Helium.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:19:
Iemand al de bèta geprobeerd? Ik wacht voorlopig nog even af. Extreme rom net goed geconfigureerd en weet niet hoe ik mijn Phone volledig kan back-uppen om nadien gemakkelijk terug te keren.
Nu kun je natuurlijk ook een volledige nandroid backup doen.
Verwijderd
Draai nu ook de xtreemrom. Zit nu jammerlijk genoeg wel vast aan een vervelende google zoekbalk boven in het homescreen! Iemand die al weg gekregen?
Niet mogelijk zonder een andere launcher te gebruikenVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 02:08:
Draai nu ook de xtreemrom. Zit nu jammerlijk genoeg wel vast aan een vervelende google zoekbalk boven in het homescreen! Iemand die al weg gekregen?
Ik zou Nova launcher proberen, daarmee kan je 'n heleboel configureren, ook die Google zoekbalk kan je weghalen.Audiowaste schreef op donderdag 24 september 2015 @ 06:58:
[...]
Niet mogelijk zonder een andere launcher te gebruiken
Beta 5 Jiayu Deutschland(Germany )
LP5.1.1 20150924
Changelog:
Exchange of internal and external SD card is now adjustable
Added : taskmamager button to status bar -
Corrected layout in "App Details"
Other small corrections
https://mega.nz/#!cY0mXb5...waS7LVLKBuhC73y5a-NqiL4LA
LP5.1.1 20150924
Changelog:
Exchange of internal and external SD card is now adjustable
Added : taskmamager button to status bar -
Corrected layout in "App Details"
Other small corrections
https://mega.nz/#!cY0mXb5...waS7LVLKBuhC73y5a-NqiL4LA
Gisteren de boel verklooit met spFlash op Phone
Probeer nu via een windows laptop de zaak aan het praten te krijgen .
Maar de driver wordt niet geinstalleerd .
Nu weet ik dat er in hetdit forum het aal aan de orde geweest is om bepaalde zaken dan te de installeren .\Maar welke en dan welke drivers installeren.
Anders moet ik weer naar een 2010 toestel Galaxy s
Nu weet ik dat er in hetdit forum het aal aan de orde geweest is om bepaalde zaken dan te de installeren .\Maar welke en dan welke drivers installeren.
Waarschijnlijk moet de driver verification uitzetten.hlubach schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:29:
Gisteren de boel verklooit met spFlash op Phone
https://www.google.nl/sea...ver+signature+enforcement
heb jij hiervoor inmiddels een oplossing ? ik heb sinds gisteren ook extreme rom draaien via Flashtools, helaas af en toe spontaan een reset (groen logo, en toestel start opnieuw op) en google sheets en drive crashen iedere xAudiowaste schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:06:
verder draait ie super
Van de spontane reboots heb ik geen last.keetoo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:56:
heb jij hiervoor inmiddels een oplossing ? ik heb sinds gisteren ook extreme rom draaien via Flashtools, helaas af en toe spontaan een reset (groen logo, en toestel start opnieuw op) en google sheets en drive crashen iedere x
verder draait ie super
Wat betreft de crashes van Google Drive apps heb ik helaas nog altijd geen oplossing.
Al eens rond gezocht op het internet en het zou komen door bepaalde apps, maar zelfs met alleen de standaard apps en Google Drive geïnstalleerd, heb ik er nog last van.
Dus ik dacht de content op het scherm mag wel kleiner ...
Ik DPI veranderaar gedownload en daar een paar instellingen mee geprobeerd.
Na een aantal keer proberen flipte mijn scherm echter aan de zijkanten (flitst kwa helderheid).
Ik denk (hoop) dat het puur een kwestie van tijd is voordat ie weer normaal doet Lol.
... mn DPI staat nu iig wel op 380, prima naar mijn mening.
Na een aantal keer proberen flipte mijn scherm echter aan de zijkanten (flitst kwa helderheid).
Ik denk (hoop) dat het puur een kwestie van tijd is voordat ie weer normaal doet Lol.
YouTube eens op 'best Android launcher'Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 02:08:
Volgens mij werd er eerder hier gezegd dat 401 het laagste was dat je kon gaan, dus misschien dat het daar aan ligt.Jvann schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:42:
Dus ik dacht de content op het scherm mag wel kleiner ...
Waarom nou weer dat cryptische verwijzen naar een of andere youtube content?
Noem dan gewoon de naam van de launcher die je bedoelt.
Verwijderd
Die Duitsers vliegen met hun betas nog even wachten dus. Ik zie veel beweging op xda forum...
Niets cryptisch aan bedoeld. Is gewoon een tip om iemands Android horizon te verbreden als 'tweaker'. Voor elke smaak wel een launcher welke ik natuurlijk niet allemaal ga opsommen, zover dat überhaupt mogelijk is. Daar hebben we... YouTube! voorASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:41:
[...]
Waarom nou weer dat cryptische verwijzen naar een of andere youtube content?
Noem dan gewoon de naam van de launcher die je bedoelt.
[ Voor 18% gewijzigd door ngnl op 24-09-2015 19:05 ]
Wanneer je wilt dat tweakers gaan zoeken naar filmpjes om erachter te komen wat de naam is van de launcher die jij niet noemen wilt dan vind ik dat wel cryptisch ja.ngnl schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:56:
[...]
Niets cryptisch aan bedoeld. Is gewoon een tip om je Android horizon te verbreden als 'tweaker'. Maar als dat te veel moeite is... ook goed.
En dan vraag ik me af waarom het teveel moeite is voor jou om gewoon die naam te noemen.
De gehele dag aan het proberen geweest allerlei drivers etc.,Momus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:32:
[...]
Waarschijnlijk moet de driver verification uitzetten.
https://www.google.nl/sea...ver+signature+enforcement
Maar nog geen spat verder
Phone springt in Chinese recovery en daar snap ik geen jota van
En SPflash heeft de drivers nodig en daar zit hem de kneep Usbdeview alles weg gehaald etc
Wie kan licht werpen in deze duister materie
Heb je de driver signature verification uitgezet of niet?hlubach schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:35:
[...]
De gehele dag aan het proberen geweest allerlei drivers etc.,
Maar nog geen spat verder
Phone springt in Chinese recovery en daar snap ik geen jota van
En SPflash heeft de drivers nodig en daar zit hem de kneep Usbdeview alles weg gehaald etc
Wie kan licht werpen in deze duister materie
ja via cmd want met F8 ging nietMomus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:37:
[...]
Heb je de driver signature verification uitgezet of niet?
denk dat ik maar een schone pc ga maken Win & en dan aan de slag
Welke windows versie heb je?hlubach schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:45:
[...]
ja via cmd want met F8 ging niet
denk dat ik maar een schone pc ga maken Win & en dan aan de slag
Voor zover ik weet kan je het niet uitzetten via de command prompt.
Win 7 ben nu de laptop aan het vernieuwen gewoon schone WinMomus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:47:
[...]
Welke windows versie heb je?
Voor zover ik weet kan je het niet uitzetten via de command prompt.
In de link die ik kreeg stonden 2 manieren
Gewoon straks met een schone windows kijken alhoewel ik nu ook denk dat de phoen vreemd doet zie geen power meer
Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.