Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linola
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 07:39
Ik denk dat ik een maandag ochtend model te pakken heb, 32-bit antutu score van rond de 37-38k en met de nieuwe TF Rom rond de 40k... *snik*. Maar hij draait wel lekker!

Enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat ik met geen mogelijkheid xposed geinstalleerd kan krijgen. Gebruik de files al eerder gelinkt in deze thread, krijg de melding dat ie goed geinstalleerd is maar krijg de xposedbridge,jar niet te zien, modules kan ik wel installeren maar ze werken niet... Iemand een tip?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:26
Hoe heb je TF geinstalleerd, via recovery? Wel een factory wipe/format gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
32-bit antutu score van 40341 hier op originele rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
bastiaansmit199 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:48:
Ik heb sinds eergister ook de TF Extreme ROM geïnstalleerd. Tot nu toe werkt deze een stuk beter dan Tsunami V6 waar ik vanaf kwam.
Ik heb alleen 1 probleem, dat is namenlijk dat video's crashen. Bijvoorbeeld bij de Facebook en NU.nl app als ik een video aanklik om deze te bekijken. Apps als Whatsapp of Telegram werken wel goed en als ik zelf naar de galerij ga en een video bekijk dan gaat het ook goed.

Iemand een oplossing?
Heb dit zelf vanochtend nu ook twee keer meegemaakt, bij Facebook. Voorheen niet overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Voor de liefhebbers van Dolby Atmos van de vorige Tsunami roms die het in de Xtreme rom willen: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-08-2017
Gister mijn s3 ontvangen en twrp erop gezet met flashify.
Vandaag de extreme lollipop rom geïnstalleerd en alles werkt goed. Met de links op xda ook xposed erop gezet wat ook goed functioneert.

Ben dus wel tevreden ;)

Edit:
Ik heb zelf trouwens bij antutu met stock Android 40k gehaald en met lp 45k

[ Voor 16% gewijzigd door LarsK op 09-09-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
OudeMan Modus:
Mag ik vragen waarom iedereen het de hele tijd over Antutu scores heeft? Kan er een apart topic voor geopend worden? Vroegah deed je aan benchmarking omdat je wilde weten of je opgevoerde Celeron Processor de snelste was. Nu hebben we het over een telefoon waarop iedereen dezelfde Rom heeft staan, niemand tweaked de rom nog eens om hem sneller te laten worden, hogere score te halen. Snap het nut niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
DiMacho schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:08:
OudeMan Modus:
Mag ik vragen waarom iedereen het de hele tijd over Antutu scores heeft? Kan er een apart topic voor geopend worden? Vroegah deed je aan benchmarking omdat je wilde weten of je opgevoerde Celeron Processor de snelste was. Nu hebben we het over een telefoon waarop iedereen dezelfde Rom heeft staan, niemand tweaked de rom nog eens om hem sneller te laten worden, hogere score te halen. Snap het nut niet helemaal.
Het gaat niet om mensen die op dezelfde rom zitten (al zijn grote verschillen altijd interessant) het gaat vooral om verschillende roms. Dit is niet wie is de coolste met de hoogste score, dit is even snel en eenvoudig door hebben of een andere rom de moeite is of niet.

Ik zie dus zeker wel de toegevoegde waarde ervan in. Het test immers een groot aantal onderdelen, als daar een belabberde score uit komt, waarom dan nog moeite steken in die rom?

[ Voor 12% gewijzigd door Michiel36 op 09-09-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

ASW1 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:30:
Zojuist de S3 van het bureau laten stuiteren en een mooie ster in de rand van het scherm. :'(

Is het kostentechnisch demoeite waard een nieuw scherm te bestellen en te (laten) monteren?
Is het zelf te doen of beter dit aan een reparateur over te laten?
Ik heb het zelf ook gedaan. Ff een klusje, maar wel leuk om te doen.

Hier instructies: Gwannoes in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"
Overigens zijn er inmiddels voordeliger aanbieders op AliExpress dan die ik toen heb gebruikt. Zo'n toolset is wel erg handig, maar die kun je ook los bestellen.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bedankt, die had ik gemist.
Denk eigenlijk niet dat ik het mezelf toevertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:34
DiMacho schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:08:
OudeMan Modus:
Is er in mijn ogen ook niet, anders dan dezelfde reden dan dat je opgevoerde Celeron processor de snelste is. Een benchmark getal als Antutu zegt voor mij iets over waartoe de mobiel in staat is in extreme, dus niet bij normaal gebruik. Mocht je veel aan fotobewerking doen of andere data intensieve apps, dan is Antutu interessant, anders niet. Reviews van gebruikerservaringen zijn voor mij vele malen meer waard dan zo'n benchmark score.

Aan de andere kant, benchmark getallen passen wel bij de 'tweakers' doelgroep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

Zo, ik ook de TF geinstalleerd via recovery. Ik ben benieuwd, eerste look en feel is prima.
Lekker snel weer allemaal, ik zal later de antutu score testen, want dat is gewoon leuk om te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
Sinds zondag heb ik de TF ROM draaien. Nu we toch aan het vergelijken zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GGsbrF5m.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HWAMHskm.png

Tot op heden ben ik erg tevreden. Ik ervaar eigenlijk geen problemen!
Ik kom van de pure aosp ROM. Op het niet werkende kompas na, ook een vrij probleemloze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Heb dit zelf vanochtend nu ook twee keer meegemaakt, bij Facebook. Voorheen niet overigens
Facebook geeft hier eveneens problemen, even de app instellingen induiken en de app slaat vast. Enkel een data wipe helpt dan nog.

Workaround: bladwijzer maken in je browser en hieruit FB-en. Zo wordt FB ook niet al je privé gegevens wijzer.

Tot slot inzake de Antutu score, dit zie ik als een test of mijn specifieke rom goed is geïnstalleerd. Zo niet dan herinstallatie of een andere rom. En in Geekbench is het leuk om te zien dat dit Chineesje gehakt maakt van alle telefoons in de multicore test. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Iemand anders nog problemen met sync van bijvoorbeeld gmail en google agenda?

Ik had LP 5.1 van TF draaien en aCalendar bijv synct totaal niet. Ook google contacts geeft fouten terwijl het anders op 4.4.4 feilloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
henkb123 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:48:
Iemand anders nog problemen met sync van bijvoorbeeld gmail en google agenda?

Ik had LP 5.1 van TF draaien en aCalendar bijv synct totaal niet. Ook google contacts geeft fouten terwijl het anders op 4.4.4 feilloos werkt.
aCal vereist de installatie van Google Agenda app voor een correcte sync. Maar gezien je contact problemen ben ik bang dat een herinstallatie of terug naar fabrieksinstellingen eerder een oplossing zal bieden. Er vanuitgaande dat je sync instellingen onder accounts goed staat natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door ngnl op 09-09-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De antutu score is gewoon een idee van hoe je telefoon werkt. Natuurlijk haal je altijd een relatief goeie score in het begin aangezien deze op dat moment 'clean' is. Het toont ook aan hoe de custom rom werkt. Een beetje tweaken kan natuurlijk wel ook al zal dat wss weinig verschil maken.

Al bij al ben ik lij met deze rom en vooral xposed die vlekkeloos werkt!

Ps antutu score van 45759... Topscore vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik volg al een tijd dit Topic en ik heb besloten ook mijn S3 te gaan flashen. Ik wil toch even voordat ik het doe weten welke stappen ik precies moet volgen, want stel ik sloop mijn mobiel, dan wil ik wel zo goed mogelijk ingelicht zijn. Voor de Extreme Rom lees ik het als volgt:

Download ROM en kopieer het naar de interne SD.(Dus ik neem aan het interne geheugen?)
Voer TWRP Recovery.(Ik heb TWRP (Root) gedownload, is dat dan goed)?
Veeg Data. (Optioneel, evenals de installatie)Dat kan toch TWRP?
Veeg Cache. (Optioneel, evenals de installatie) Hetzelfde
Veeg Dalvik Cache. (Optioneel, evenals de installatie) Hetzelfde
Format-systeem. (Optioneel, net als de installatie)Gaat toch via het bootmenu?
Rom installeren van SD. Gaat dat via TWRP of gaat dat via Volume omlaag en dan aan.uit knop aanzetten?
Automatische herstart.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Ik ben hier nogal een Leek in en alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Welke rom heb je er nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu gewoon de Stock rom die werd meegeleverd door Jiayu.
ASW1 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:41:
[...]

Welke rom heb je er nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:43:
Ik draai nu gewoon de Stock rom die werd meegeleverd door Jiayu.

[...]
Ik zou aanraden om hem te flashen met sptools en niet met de recovery mode. Vooral omdat je van de stockrom komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik SPTools gebruik en ik zoek de scatter (daar vraagt hij om) dan krijg ik de error dat deze ie beschadigd.
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:54:
[...]

Ik zou aanraden om hem te flashen met sptools en niet met de recovery mode. Vooral omdat je van de stockrom komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:17:
Als ik SPTools gebruik en ik zoek de scatter (daar vraagt hij om) dan krijg ik de error dat deze ie beschadigd.
[...]
Dan moet je hem opnieuw downloaden.

Wanneer je van een kitkat rom komt is SP flashtool sowieso verplicht.
Vanaf een lollipop rom kun je ook vanuit recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs na het nieuwe downloaden van het bestand en het uitpakken in een aparte map krijg ik deze melding:

SP FLASH TOOL ERROR (8417)
The load scatter file is invalid

Iemand verder tips?
ASW1 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:18:
[...]

Dan moet je hem opnieuw downloaden.

Wanneer je van een kitkat rom komt is SP flashtool sowieso verplicht.
Vanaf een lollipop rom kun je ook vanuit recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vreemd, ik zou het niet weten.
Staat het mapje wel gewoon op je desktop?

[ Voor 41% gewijzigd door ASW1 op 09-09-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Antutu: 45965 64bits test. Op de TF Extreme rom is dat, dus da's mooi. Heb mn apps teruggezet, morgen weer even kijken hoe Waze het doet. Netwerk terugvinden duurt altijd weer even.
Voor de rest (tot nog toe): ziet er goed uit, komt stabiel over. Good job TF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:31:
Zelfs na het nieuwe downloaden van het bestand en het uitpakken in een aparte map krijg ik deze melding:

Iemand verder tips?

[...]
Via welke link heb je de rom gedownload? Indien nodig kan ik wel voor een alternatieve downloadlocatie zorgen. Ik wil gewoon zeker zijn dat je de goeie link gevolgd hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:44

Iemand verder tips?

[...]
Weet je zeker dat je de SPFlash versie van de ROM hebt ? En zorg ook dat je de laatste versie van de SP Flash tool hebt. Ik kreeg met een oudere versie een soortgelijke melding.

Download hier de ROM, helemaal onderaan de pagina (SP Flash versie).
Download hier de laatste SP Flash tool (versie V5.1528)

[ Voor 22% gewijzigd door Mark op 09-09-2015 22:12 ]

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

ASW1 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:10:
Bedankt, die had ik gemist.
Denk eigenlijk niet dat ik het mezelf toevertrouw.
Is er niemand in je omgeving die het voor je kan doen?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• eYaTed
  • Niet online

[...]
Andere versie FlashTool downloaden.

• eYaTed
  • Niet online
Over Antutu en andere benchmarks. Dat is inderdaad allemaal leuk. Maar het is eenvoudig om te cheaten, het zijn uiteindelijk maar Android apps die draaien en die zijn niet feilloos. Genoeg voorbeelden te vinden op internet.
Ook al eens gemerkt dat je nooit de score haal van de fabrikant? Gewoon marketing stunt zoals hier

Why benchmarks scores don't matter

Het is een extra argument voor de fabrikanten om nieuwe toestellen te verkopen. Zoals 64 bit ook een marketing stunt is. Volgend jaar spreekt niemand daar meer over, 64 bit, want dan hebben alle nieuwe toestellen dat, je hebt dan geen keus meer.
Dan komt er weer iets anders, een super deluxe UHD gorilla 4 glass (vind maar iets uit ;) )
Hier gaat het niet om het aantal bits maar om de chip zelf. Zolang de app-makers hun apps niet hercoderen naar 64bit zal er niet veel verschil zijn dan met een 32 bit. Het enige goede in mijn ogen momenteel is dat een 64bit zuiniger zou moeten zijn

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Bij mij crasht Facebook inderdaad ook vaker, net zoals de app van de staatsloterij.
Er is toch nog wel wat werk aan de winkel voor de devs van TF.

• Bruunbarg
Audiowaste schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:30:
Bij mij crasht Facebook inderdaad ook vaker, net zoals de app van de staatsloterij.
Er is toch nog wel wat werk aan de winkel voor de devs van TF.
Had het eerst niet maar nu dus constant bij Facebook als je een video aanklikt voor het geluid.. Jammer

• Ro-Me
  • Laatst online: 18:28
Stagefright bugs zijn in de TF ROM niet compleet opgelost.

Superdragonpt heeft een patch hiervoor uitgebracht:
http://forum.xda-develope...-fix-stagefright-t3193219

Ik heb hem zelf geïnstalleerd en ben geen gekke dingen tegengekomen.
De Stagefright Detector geeft nu de melding 'Not Vulnerable' :)

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
Ro-Me schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:39:
Stagefright bugs zijn in de TF ROM niet compleet opgelost.

Superdragonpt heeft een patch hiervoor uitgebracht:
http://forum.xda-develope...-fix-stagefright-t3193219

Ik heb hem zelf geïnstalleerd en ben geen gekke dingen tegengekomen.
De Stagefright Detector geeft nu de melding 'Not Vulnerable' :)
OOk even geprobeerd op de TF Xpress en al de meldingen zijn weg ook de laatste die TF nog had

• hlubach
Hoe raak ik die K.T Googe balk kwijt zonder een andere launcher te gebruiken

Verwijderd

Ik had de verkeerde versie gebruikt. NU herkent het programma het wel. Wat ik me alleen afvraag is, moet ik nog alle data deleten zoals aangegeven in de handleiding van TF?
Mark schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:08:
[...]

Weet je zeker dat je de SPFlash versie van de ROM hebt ? En zorg ook dat je de laatste versie van de SP Flash tool hebt. Ik kreeg met een oudere versie een soortgelijke melding.

Download hier de ROM, helemaal onderaan de pagina (SP Flash versie).
Download hier de laatste SP Flash tool (versie V5.1528)

Verwijderd

Hij herkent na een andere download het wel. Echter wil ik graag weten hoe nu het beste te handelen, zodat ik mijn mobiel niet kapot maak. Het is de eerste keer dat ik het doe, dus ik wil dan ook goed doen, zonder zelf te stuntelen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:59:
[...]

Via welke link heb je de rom gedownload? Indien nodig kan ik wel voor een alternatieve downloadlocatie zorgen. Ik wil gewoon zeker zijn dat je de goeie link gevolgd hebt...

• Mark
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:26:
Ik had de verkeerde versie gebruikt. NU herkent het programma het wel. Wat ik me alleen afvraag is, moet ik nog alle data deleten zoals aangegeven in de handleiding van TF?
[...]
Nee, je hoeft niks te deleten omdat je in dit geval simpelweg alles gewoon overschrijft.

In het kort:
- Zet je USB debugging aan
- Koppel je telefoon aan je computer en installeer de juiste USB drivers (zie hier)
- Koppel telefoon los en zet deze uit
- Start SP Flash en selecteer juiste scatter
- Klik op download
- Sluit je telefoon aan

Na een paar minuten flashen staat de rom er op.

Verwijderd

De knop is groen bij USB stuurprogramma installeren. Daarna het uitzetten en dan koppelen en vervolgens het programma opstarten en download drukken. Alles wordt grijs maar er gebeurt vervolgens niks. Wat ik ook probeer. Er gebeurt niks. Niet na 15 minuten, niet na 10 minuten. Update: Na mijn Acer laptop, werkt het ook niet op mijn desktop computer. Ik volg precies de voorgeschreven stappen en in installeer de drivers. Het helpt echter niet..
Mark schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:56:
[...]

Nee, je hoeft niks te deleten omdat je in dit geval simpelweg alles gewoon overschrijft.

In het kort:
- Zet je USB debugging aan
- Koppel je telefoon aan je computer en installeer de juiste USB drivers (zie hier)
- Koppel telefoon los en zet deze uit
- Start SP Flash en selecteer juiste scatter
- Klik op download
- Sluit je telefoon aan

Na een paar minuten flashen staat de rom er op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 20:06 ]

• Audiowaste
hlubach schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:51:
Hoe raak ik die K.T Googe balk kwijt zonder een andere launcher te gebruiken
Niet

• Mark
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:09:
De knop is groen bij USB stuurprogramma installeren. Daarna het uitzetten en dan koppelen en vervolgens het programma opstarten en download drukken. Alles wordt grijs maar er gebeurt vervolgens niks. Wat ik ook probeer. Er gebeurt niks. Niet na 15 minuten, niet na 10 minuten.
[...]
Je moet de telefoon pas aansluiten als SP flash is gestart, in de dropdown Firmware Upgrade is gekozen en dan op download is geklikt. Zie bijvoorbeeld ook dit Youtube filmpje (vanaf 3:00)

Verwijderd

Ik doe dat ook. Ik zet eerst SP Tools aan en dan op download. Vervolgens zet ik mijn telefoon uit en sluit in deze aan op mijn computer. Dus kan het misschien ergens anders aan liggen, de USB foutopsporing staat ook aan
Mark schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:07:
[...]

Je moet de telefoon pas aansluiten als SP flash is gestart, in de dropdown Firmware Upgrade is gekozen en dan op download is geklikt. Zie bijvoorbeeld ook dit Youtube filmpje (vanaf 3:00)

• Bruunbarg
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:12:
Ik doe dat ook. Ik zet eerst SP Tools aan en dan op download. Vervolgens zet ik mijn telefoon uit en sluit in deze aan op mijn computer. Dus kan het misschien ergens anders aan liggen, de USB foutopsporing staat ook aan
[...]
Had je driver signature enforcement uit toen je de drivers installeerde op je pc?

Check ook even bij Flashtools bij Options -> Option -> Connection en controleer of USB Speed op High staat.
En Download-only op firmware upgrade.

Hier eventueel een link met drivers die ik gebruikte: https://mega.nz/#!cxV1jRA...xMPWkNSrkaoHxWKSTkxGBKNfU

[ Voor 11% gewijzigd door Bruunbarg op 10-09-2015 20:25 ]

• Mark
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:12:
[...]
En weet je zeker dat je zowel de juiste USB drivers hebt met de laatste SP Flash tools versie ? Hier staat ook nog een handleiding: AndroidXDA

Verwijderd

Wat ik welk zie en heb gemerkt heel snel. Hij ziet mijn telefoon als een HTC telefoon. Toen ik de USB opslag veranderde in Media Opslag werd dit even Jiayu, maar toen sloot ik de driver installar af en startte deze op en zei dat het weer een HTC toestel was (ook in de Media instelling). Zou het daardoor kunnen komen? Maar ik heb geen idee hoe ik die driver er nu op kan krijgen.
Mark schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:22:
[...]

En weet je zeker dat je zowel de juiste USB drivers hebt met de laatste SP Flash tools versie ? Hier staat ook nog een handleiding: AndroidXDA

• Mark
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:32:
Wat ik welk zie en heb gemerkt heel snel. Hij ziet mijn telefoon als een HTC telefoon. Toen ik de USB opslag veranderde in Media Opslag werd dit even Jiayu, maar toen sloot ik de driver installar af en startte deze op en zei dat het weer een HTC toestel was (ook in de Media instelling). Zou het daardoor kunnen komen? Maar ik heb geen idee hoe ik die driver er nu op kan krijgen.
[...]
Zojuist even gekeken en bij mij ziet hij hem ook als HTC met een omschrijving YunOS ACB Interface. Als je op install driver klikt zegt hij dan dat deze al is geinstalleerd ?

[ Voor 5% gewijzigd door Mark op 10-09-2015 20:40 ]

• Bruunbarg
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:32:
[...]
Daarvoor moet je driver signature enforcement uitzetten (Nederlandse benaming vergeten)

Zie (Windows 8): https://learn.sparkfun.co...-enforcement-on-windows-8

Verwijderd

Helaas werkt dit trucje ook niet op mijn Windows 8.1 laptop. Ik kreeg de 64 bit error. Die is nu weg en heb de Jiayu drivers, helaas wordt er niks overgezet.
Bruunbarg schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:42:
[...]

Daarvoor moet je driver signature enforcement uitzetten (Nederlandse benaming vergeten)

Zie (Windows 8): https://learn.sparkfun.co...-enforcement-on-windows-8

• DiMacho
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:58:
Helaas werkt dit trucje ook niet op mijn Windows 8.1 laptop. Ik kreeg de 64 bit error. Die is nu weg en heb de Jiayu drivers, helaas wordt er niks overgezet.
[...]
Probeer al die andere Google, Android, etc drivers te verwijderen of stop te zetten. Dan pakt hij wel de Jiayu driver zoals hierboven en zal de flashtool wel werken. Het kost allemaal wat moeite.

Bij mij waren het drivers die ik ooit voor mijn Motorola gebruikte en ook voor een andere Chinese phone/tablet. Daar conflicteert het mee.

[ Voor 12% gewijzigd door DiMacho op 10-09-2015 21:23 ]

Verwijderd

Dat heb ik ook geprobeerd enndt werkt helaas ook niet.
DiMacho schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:21:
[...]

Probeer al die andere Google, Android, etc drivers te verwijderen of stop te zetten. Dan pakt hij wel de Jiayu driver zoals hierboven en zal de flashtool wel werken. Het kost allemaal wat moeite.

Bij mij waren het drivers die ik ooit voor mijn Motorola gebruikte en ook voor een andere Chinese phone/tablet. Daar conflicteert het mee.

Verwijderd

Ik heb die weg gehaald met een xposed module... Lukt dus wel :) moet wel weer eens kijken welke module het Was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:12:
[...]

ik heb deze geinstalleerd via recovery:
File Type: zip xposed-v73-sdk22-arm64.zip - [Click for QR Code] (5.62 MB, 10790 views)

en na de reboot de volgende app geinstalleerd:
File Type: apk XposedInstaller_3.0_alpha4.apk - [Click for QR Code] (611.8 KB, 780422 views)

Nadien werkte alles.
Ik krijg alleen maar bootloops na het installeren van deze versie. Hebben jullie deze vanuit een factory reset situatie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 04:35:
[...]

Ik krijg alleen maar bootloops na het installeren van deze versie. Hebben jullie deze vanuit een factory reset situatie geinstalleerd?
Ik heb toen de volgende stappen uitgevoerd:
- Installatie Extreme rom
- reboot en downloaden van alle benodigde packages voor xposed
- reboot in recovery
- install xposed-v73-sdk22-arm64.zip (niet geprobeerd via flashify, maar zou ook moeten werken)
- reboot
- install apk XposedInstaller_3.0_alpha4.apk
- daarna heb ik gravitybox geinstalleerd
- laatste stap activatie gravitybox en reboot

Nadien nog modules geinstalleerd en ervoor gezorgd dat ik kon soft rebooten...

Tot op heden werkt de TF rom als een zonnetje :D

Ondertussen ook de brightness patch en de dragonpt patch voor stagefright bug geinstalleerd via flashify (Thanks to RO-ME :*) )
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:03:
[...]
Is er niemand in de buurt die een S3 heeft en die dit even voor jou wil doen?

Ikzelf heb ook de upgrade via een windows 8.1 machine gedaan en weet dat het een groot probleem was om de drivers aan de praat te krijgen. (weet helaas niet meer wat ik exact heb uitgestoken om het werkend te krijgen...)

Hier op mijn PC werkt nu alles wel vlotjes, om te flashen moet je telefoon wel uitgeschakeld zijn. Sommige raden ook aan om de batterij eruit te halen, maar dat leek bij mij niet te werken.

Misschien kan je je omgeving doorgeven (ruime omgeving ;)) en zien of er een Tweaker dit kan doen voor jou...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige in mijn (directe) omgeving met een Jiayu S3 ben ikzelf en probeer ze juist enthousiast te maken. Dus vandaar dat ik het via Tweakers probeer. Het programma als Windows 7 uitvoeren heb ik ook gedaan. Diegene die ik ken en een it studie hebben gedaan, hebben nog nooit een telefoon geflasht. Ik zet de telefoon uit en dan connect ik deze met mijn computer als sptools al op downloaden staat. Heb jammer genoeg nergens een Windows 7 computer nog staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 06:23:
[...]

- reboot in recovery
- install xposed-v73-sdk22-arm64.zip (niet geprobeerd via flashify, maar zou ook moeten werken)
- reboot

Ondertussen ook de brightness patch en de dragonpt patch voor stagefright bug geinstalleerd via flashify (Thanks to RO-ME :*) )

[...]

Is er niemand in de buurt die een S3 heeft en die dit even voor jou wil doen?

Ikzelf heb ook de upgrade via een windows 8.1 machine gedaan en weet dat het een groot probleem was om de drivers aan de praat te krijgen. (weet helaas niet meer wat ik exact heb uitgestoken om het werkend te krijgen...)

Hier op mijn PC werkt nu alles wel vlotjes, om te flashen moet je telefoon wel uitgeschakeld zijn. Sommige raden ook aan om de batterij eruit te halen, maar dat leek bij mij niet te werken.

Misschien kan je je omgeving doorgeven (ruime omgeving ;)) en zien of er een Tweaker dit kan doen voor jou...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:03:
[...]
[Tutorial] How to use SP Flash Tool
[Tutorial] List of SP Flash Tool errors, their meanings and how to resolve them

Als er een driver probleem is verwijder je ze best allemaal en installeer ze opnieuw.

Misschien helpen volgende tools ook om te vergelijken met een andere Win8 gebruiker (heb zelf geen Win8)
USBDeview
InstalledDriversList

How Can I Install Hardware with Unsigned Drivers in Windows 8?
How to Disable Driver Signature Verification on 64-Bit Windows 8.1 or 10 (So That You Can Install Unsigned Drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Met al deze handleidingen moet het zeker lukken. Vooral omdat je device nog als HTC wordt gezien heb je niet alle drivers verwijderd. Sterkte! Het is even wat werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind van de middag ga ik even aan de slag. Mijn Windows 8 had ik in ieder geval al goed gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Heeft Xposed verder nog voordelen behalve het kunnen Tweaken? M.a.w. heeft het ook voordelen als je geen custom modules wilt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het flashen is gelukt en ik ben het toestel nu voor het eerst aan het opstarten. Ik zie na het opstarten dat mijn Imei invalid is. Is een hard reset uitvoeren genoeg op dit op te lossen of is er een andere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:24:
Het flashen is gelukt en ik ben het toestel nu voor het eerst aan het opstarten. Ik zie na het opstarten dat mijn Imei invalid is. Is een hard reset uitvoeren genoeg op dit op te lossen of is er een andere methode?
*#4634# bellen
vervolgens 2x je IMEI nr ingeven.
dan heropstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 09:18
Ik wil TF gaan flashen met de laatste versie van SP-fash-tool maar ik krijg een error bij het laden van de scatter file. "The load scatter file is invalid"..

edit: had de verkeerde rom..
dit moet m zijn
en spflashtool

thanks rico

[ Voor 90% gewijzigd door Jimhoofd op 11-09-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt denk ik hetzelfde probleem als ik. Je hebt de verkeerde versie gedownload. Op de download website staat een speciale versie van SPTools. Dat hielp bij mij (zie aantal posts terug)
Jimhoofd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:33:
Ik wil TF gaan flashen met de laatste versie van SP-fash-tool maar ik krijg een error bij het laden van de scatter file. "The load scatter file is invalid"..

preloader 0x0
pgpt 0x0
proinfo 0x80000
nvram 0x380000
protect1 0x880000
protect2 0x1280000
seccfg 0x1c80000
lk 0x1cc0000
boot 0x1d20000
recovery 0x2d20000
secro 0x3d20000
para 0x4320000
logo 0x43a0000
expdb 0x4ba0000
frp 0x55a0000
tee1 0x56a0000
tee2 0x5ba0000
metadata 0x60a0000
system 0x8800000
cache 0x88800000
userdata 0xa3000000
flashinfo 0xFFFF0084
sgpt 0xFFFF0004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Michiel36 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:26:
Heeft Xposed verder nog voordelen behalve het kunnen Tweaken? M.a.w. heeft het ook voordelen als je geen custom modules wilt installeren?
Nee.

Verwijderd

Iedereen bedankt voor alle tips en tricks! Mijn mobiel is aardig stabiel en waar andere aangaven dat Facebook crasht, heb ik dat niet. Ik verwacht nog wel updates mbt de camera en dergelijke. Maar mijn mobiel voelt nu in ieder geval beter aan in het gebruik.
eYaTed schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:27:
[...]

*#4634# bellen
vervolgens 2x je IMEI nr ingeven.
dan heropstarten

• hicsousi1994
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-07 19:44
Ik krijg die extreme rom er niet op, ik heb met adbdriver_v1.0 de adb driver geinstalleerd, en de telefoon staat op debugmodus. Maar als ik in SP flashtool op download druk en de telefoon aansluit verbind hij niet en na een paar seconde hoor ik het geluid wat je hoort als je een apparaat disconnect. En daarna begint de telefoon met opladen. Weet iemand wat ik kan doen?

EDIT; Ik moest de preloader installeren terwijl de telefoon uit was, hij is er nu wel op geinstalleerd

[ Voor 12% gewijzigd door hicsousi1994 op 12-09-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Zojuist een big bummer met de nieuwe S3 van mijn dochter, gegeven voor haar verjaardag. Het scherm deed vreemd, de homeknop werkte niet meer. de V en de G op het toetsenbord deden het ook niet. Op aanraden verkoper Mikki Bloomberg de touch screen app geinstalleerd en blijkt dat een strook van een centimeter in lengterichting niets doet.

wat foto's en een video daar van gemaakt en naar de verkoper gezonden. Maar hopen dat ik een vervanger krijg.

Wel jammer want dit is mijn eerste Jiayu die echt kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geconstateerd, dat mijn alarm niet werkt (wekker). Heeft iemand hier een oplossing voor is het wachten op een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:18:
Ik heb geconstateerd, dat mijn alarm niet werkt (wekker). Heeft iemand hier een oplossing voor is het wachten op een update?
iets meer informatie zou helpen... Welke app gebruik je hiervoor, wat heb je zelf allemaal al geprobeerd (zoals opnieuw opstarten van mobiel, etc).
Ik gebruik de stock rom clock app voor het alarm, nooit problemen mee. Alarm gaat zelfs af als mijn mobiel uitgeschakeld is. Mits de batterij niet leeg is uiteraard. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieAnanas op 13-09-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
KoffieAnanas schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:25:
[...]

iets meer informatie zou helpen... Welke app gebruik je hiervoor, wat heb je zelf allemaal al geprobeerd (zoals opnieuw opstarten van mobiel, etc).
Ik gebruik de stock rom clock app voor het alarm, nooit problemen mee. Alarm gaat zelfs af als mijn mobiel uitgeschakeld is. Mits de batterij niet leeg is uiteraard. ;)
Ik heb hetzelfde probleem al met verschillende roms gehad. Ik draai nu de xtreme tf rom en zodra ik m op volledig stil zet zal mijn wekker wel afgaan maar zonder te trillen of geluid te geven. Ik gebruik ook de stock google clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Goed punt, welke rom gebruikt VLD_Rico... Ik gebruik stock rom. Of ik nu volledig op stil zet of niet, alarm doet waar ik hem op instel en maakt dus ook geluid en trilt als ik dat zo instel.

[ Voor 50% gewijzigd door KoffieAnanas op 13-09-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:18:
Alarm werkt hier. Toevallig op "Stil" gezet via drop down?
Nieuwe Feature van Lollipop, working as designed ;)
Op Stil komt er niets door qua geluid ook geen trillingen, alarm gaat enkel on-screen aan. Stil is stil of niet? :)
Je kan beter "Prioriteit" gebruiken. Vervolgens ook je prioriteiten instellen bij "Geluid en melding" - "Onderbrekingen".
Volume Up of down zie je 3 modi "geen - prioriteit - alle" (Dat zijn de prioriteiten). Daar ook volume voor de wekker?

Info Onderbrekingen
Edit: linkje toegevoegd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door eYaTed op 13-09-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
eYaTed schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:44:
[...]

Alarm werkt hier. Toevallig op "Stil" gezet via drop down?
Nieuwe Feature van Lollipop, working as designed ;)
Op Stil komt er niets door qua geluid ook geen trillingen, alarm gaat enkel on-screen aan. Stil is stil of niet? :)
Je kan beter "Prioriteit" gebruiken. Vervolgens ook je prioriteiten instellen bij "Geluid en melding" - "Onderbrekingen".
Volume Up of down zie je 3 modi "geen - prioriteit - alle" (Dat zijn de prioriteiten). Daar ook volume voor de wekker?

Info Onderbrekingen
Edit: linkje toegevoegd ;)
Oke heb het nu werkend met priorities... Wel raar dat als je m op stil zet een alarm het niet over-ruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:04:
De antutu score is gewoon een idee van hoe je telefoon werkt. Natuurlijk haal je altijd een relatief goeie score in het begin aangezien deze op dat moment 'clean' is. Het toont ook aan hoe de custom rom werkt. Een beetje tweaken kan natuurlijk wel ook al zal dat wss weinig verschil maken.

Al bij al ben ik lij met deze rom en vooral xposed die vlekkeloos werkt!

Ps antutu score van 45759... Topscore vind ik :)
Krijg Xposed niet aan de praat. Als ik deze versie installeer op de Armageddon v2 rom dan komt ie in een bootloop. Na het opstarten gaat LL 5.1 de cache vullen en na een paar apps gedaan te hebben een spontane reboot.

En dit terwijl ik nog helemaal GEEN modules actief heb gemaakt. Dus alleen het Xposed framework (64 bit versie).

Zelfs deze versie werkt niet. http://forum.xda-develope...ermission-xposed-t3072979

Iemand nog een idee? Het is heel vervelend om te troubleshooten vanwege die reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
"1st world problem" vraagje, maar na het heropstarten krijg ik altijd de (fout) melding over 2de SIM (klopt, want zit er ook niet in).

Kan ik dat op een of andere manier uitschakelen? Heb ik in instellingen ergens vinkje gemist om aan te geven dat je 2de simslot niet gebruikt?
(originele ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ted038 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:09:
"1st world problem" vraagje, maar na het heropstarten krijg ik altijd de (fout) melding over 2de SIM (klopt, want zit er ook niet in).

Kan ik dat op een of andere manier uitschakelen? Heb ik in instellingen ergens vinkje gemist om aan te geven dat je 2de simslot niet gebruikt?
(originele ROM)
Voorzover ik weet niet via het instellingenmenu. Ik gebruik zelf xposed + gravitybox en krijg die melding nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaevictis_ schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:29:
[...]

Krijg Xposed niet aan de praat. Als ik deze versie installeer op de Armageddon v2 rom dan komt ie in een bootloop. Na het opstarten gaat LL 5.1 de cache vullen en na een paar apps gedaan te hebben een spontane reboot.

En dit terwijl ik nog helemaal GEEN modules actief heb gemaakt. Dus alleen het Xposed framework (64 bit versie).

Zelfs deze versie werkt niet. http://forum.xda-develope...ermission-xposed-t3072979

Iemand nog een idee? Het is heel vervelend om te troubleshooten vanwege die reboots.
Met de armageddon rom kan ik je helaas niet helpen. Ik ben voor de TF extreme rom gegaan. Alles lijkt relatief vlot te draaien alleen bij het bellen lijkt alles nogal stil. Misschien kan iemand mij daarbij helpen?

Anders doet de extreme rom het prima... Batterij probleem weet ik niet want heb meestal na een dag nog 50% en snacks gaat hij aan de lader...
Ted038 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:09:

(originele ROM)
Het enige wat ik kan denken Is dat je de sim2 niet gedesactiveerd hebt bij de instellingen... Ik heb dat ook even gehad en toen gemerkt dat ik sim2 slot op actief had staan, ook al had ik er geen sim in...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 16:54
Ook ik heb de extreme tf rom geïnstalleerd! Draait super, alleen mijn bereik is erg slecht geworden.. Waar ik hiervoor 4g had heb ik nu nauwelijks een dataverbinding. Ook valt deze vaak weg.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Robje1244 schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:17:
Ook ik heb de extreme tf rom geïnstalleerd! Draait super, alleen mijn bereik is erg slecht geworden.. Waar ik hiervoor 4g had heb ik nu nauwelijks een dataverbinding. Ook valt deze vaak weg.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Op de website van tf staat er dat indien je problemen hebt je ook de versie van kk kan patchen . Deze staat als link op hun site. In de TF versie zit hun eigen modem. Misschien Is die niet goed... Ik denk er ook aan om terug de kk versie te proberen. De TF versie Is ook als patch te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:36:

Het enige wat ik kan denken Is dat je de sim2 niet gedesactiveerd hebt bij de instellingen... Ik heb dat ook even gehad en toen gemerkt dat ik sim2 slot op actief had staan, ook al had ik er geen sim in...
Ok, hoe en/of waar doe ik dat?
Onder "SIM-beheer" niet kunnen vinden, en dus duidelijk ook niet ergens anders.

(edit:simkaart zit nu in simslot1, en wisselen naar simslot2 verwijderd de foutmelding niet)

[ Voor 10% gewijzigd door Ted038 op 13-09-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 16:54
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:30:
[...]

Op de website van tf staat er dat indien je problemen hebt je ook de versie van kk kan patchen . Deze staat als link op hun site. In de TF versie zit hun eigen modem. Misschien Is die niet goed... Ik denk er ook aan om terug de kk versie te proberen. De TF versie Is ook als patch te downloaden.
Kijk hier heb ik iets aan! Zojuist geïnstalleerd en heb nu binnen weer 4g! Hopelijk is het nu opgelost!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:46

Nikeo

Jawelles

Ik heb problemen met google maps. Ik gebruik de Tsunami v8 5.1 rom. Maps ziet er zo uit. Een beetje in en uitzoomen kan soms de artifacts weghalen maar niet altijd. Volledig ingezoomd op straatniveau is alles wel prima leesbaar en navigeren werkt ook zonder problemen. Is er iemand met dezelfde rom die dit ook heeft?

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/bpeublh1p/2015_09_14_07_57_44.png

[ Voor 12% gewijzigd door Nikeo op 14-09-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Wateroverlast? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland na afsmelten ijskap? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
reagerend op Maps onde de Xtreme rom zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik kan het onder Xtreme ROM niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nog nooit gezien op geen enkele rom.
Kun je niet maps eraf gooien en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt misschien het downloaden van de mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 06:23:
[...]

- reboot in recovery
- reboot

Heb inmiddels ook TF geinstalleerd en dat werkt wel goed! Antutu 64 bit score valt tegen op een kale rom maar 39.850.

Alles werkt lekker snel. Prima rom, hopelijk blijven hier updates voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
hmm ik kreeg een antutu 64 bit score van 46000 terwijl ik alles er al weer op had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van de bug, dat wanneer het toestel 15% aantikt, dat het toestel dan binnen 5 minuten ineens heleaal leeg is? Ik heb het in dit forum bij andere roms ook al voorbij zien komen. Echter vraag ik me af, waardoor kan dit eigenlijk komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja, dat is een bug die in diverse roms voorkomt.
Ik geloof dat het komt doordat er geen informatie over de batterijtoestand wordt vastgehouden, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:59
Nikeo schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:31:
Ik heb problemen met google maps. Ik gebruik de Tsunami v8 5.1 rom. Maps ziet er zo uit. Een beetje in en uitzoomen kan soms de artifacts weghalen maar niet altijd. Volledig ingezoomd op straatniveau is alles wel prima leesbaar en navigeren werkt ook zonder problemen. Is er iemand met dezelfde rom die dit ook heeft?

[afbeelding]
Ik heb dit probleem ook! Nog geen oplossing kunnen vinden :/

Ik mis mijn S3, hoop dat dat printje snel binnen komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
mbt batterij issues : ik reboot de batterij dagelijks , en merk dan op dat er best groot verschil kan zitten tussen batterij% voor/na het rebooten, en dan beide kanten op.
Voor mij geen punt, eerder een slordigheidtje, maar goed ......
(laad iedere nacht op, dus onder de 30 % kan ik nauwelijks, ook omdat ik dan thuis op de bank de S3 ook aan de stekker hang ( gewoonte overgenomen van vorige phone en heb extra lang micro-usb-snoer daarvoor ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door Ted038 op 15-09-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• jameslast17
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Heeft iemand tips om het volgende probleem op te lossen?

Informatie vooraf:
Jiayu S3 sinds enkele maanden in gebruik. Stock ROM S3SW20150314-141844. Telefoon is niet geroot en functioneert tot dusver perfect.

Probleem:
1. Sinds enkele dagen worden er automatisch apps gedownload die zich willen installeren. De apps zijn niet terug te vinden in de download map. Voorbeelden van apps die zich willen installeren zijn "privatroom" en "aliexpress shopping app".
2. De setting "apps installeren uit onbekende bronnen" verspringt steeds van uit naar aan

Ondernomen acties:
Enkele aps geïnstalleerd die mijn telefoon controleren op malware. Deze vinden allemaal niks bijzonders. De apps die ik heb laten staan zijn: Avast Cleanup, Avast Antivirus & Security en Ad Detector.

Laatst geïnstalleerd app voordat de problemen begonnen is Deliveries Package Tracker

• Greetzel

Greetzel

yes you can

jameslast17 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:21:

...

Probleem:
1. Sinds enkele dagen worden er automatisch apps gedownload die zich willen installeren. De apps zijn niet terug te vinden in de download map. Voorbeelden van apps die zich willen installeren zijn "privatroom" en "aliexpress shopping app".
2. De setting "apps installeren uit onbekende bronnen" verspringt steeds van uit naar aan
Het probleem met de apps die 'spontaan' geinstalleerd worden, is eerder besproken in dit topic. De precieze naam van de tool die dit mogelijk veroorzaakt ben ik ff kwijt. Je kan door het topic zoeken om dit terug te vinden, als je zoekt op je ROM versie, komt die voorbij.
Overigens draai ik de TF Extreme 5.1 ROM, de telefoon werkt erg prettig nu. Geen malware die software installeert, is het voor jou een optie om een andere rom te gebruiken?

- edit- zelf toch maar even gezocht:
dit zijn namen van Apps die voorbij komen die spontaan geinstalleerd worden:
Unlocker en "father.rickety.ordinaire.suspiciousness".
(Android/Trojan.Dropper.Age) gevonden in /system/app/FWUpgrade.apk
ease
"System app remover (ROOT)"
recents

en lees dit artikel even: http://www.ez-pg.com/warn...to-detect-and-remove.html

:)

[ Voor 17% gewijzigd door Greetzel op 16-09-2015 10:52 ]

• KoffieAnanas
jameslast17 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:21:

Informatie vooraf:
Jiayu S3 sinds enkele maanden in gebruik. Stock ROM S3SW20150314-141844. Telefoon is niet geroot en functioneert tot dusver perfect.

Probleem:

Ondernomen acties:
Enkele aps geïnstalleerd die mijn telefoon controleren op malware. Deze vinden allemaal niks bijzonders. De apps die ik heb laten staan zijn: Avast Cleanup, Avast Antivirus & Security en Ad Detector.

Laatst geïnstalleerd app voordat de problemen begonnen is Deliveries Package Tracker
Deze issues zijn meermaals besproken in dit topic. Zoek in dit topic ook even op 'trebuchet', 'launcher', 'unknown' en 'onbekende'. Zou voldoende info moeten opleveren. Succes!

• jameslast17
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Bedankt voor jullie reacties. Deze onderwerpen had ik al doorgespit maar leverde voor mij geen aanknopingspunt op vandaar dat deze vraag op het forum heb geplaatst.

- Malware-bytes heeft geen problemen op mijn telefoon gevonden. Vandaar dat ik met ‘System app remover (ROOT)’ nog geen applicaties heb verwijderd.

Ik zal daarom de nova launcher maar eens ergens downloaden en installeren en vervolgens trebuchet bevriezen of er af gooien.

• Ro-Me
  • Laatst online: 18:28
jameslast17 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:23:
Bedankt voor jullie reacties. Deze onderwerpen had ik al doorgespit maar leverde voor mij geen aanknopingspunt op vandaar dat deze vraag op het forum heb geplaatst.

- Malware-bytes heeft geen problemen op mijn telefoon gevonden. Vandaar dat ik met ‘System app remover (ROOT)’ nog geen applicaties heb verwijderd.

Ik zal daarom de nova launcher maar eens ergens downloaden en installeren en vervolgens trebuchet bevriezen of er af gooien.
Mijn advies is om de S3S ROM S3S-2015-08-13 te flashen via de flash tools. In die ROM is tot nu toe geen malware gevonden.

Voor meer informatie:
http://www.needrom.com/download/s3s-nfc3gb-ram-2015-02-13/
Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.