Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Ro-Me schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:26:
[...]

Je kunt ook flashen door in de flash tools alleen de boot.img en de system.img te selecteren.
Dan behoud je je data ook. Voor de zekerheid is het verstandig een complete TWRP backup te maken op de sdkaart.

Nadeel is wel dat de data die je bewaart conflicten kan geven met de Jiayu.de ROM.
Ach probere ken altijd, desnoods flash ik de data partitie er gwn na
Oke dat was geen succes alle apps liepen gelijk vast xD .

[ Voor 6% gewijzigd door Jvann op 14-10-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:56
Jvann schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:31:
[...]

Ach probere ken altijd, desnoods flash ik de data partitie er gwn na
Oke dat was geen succes alle apps liepen gelijk vast xD .
Dat was ook gemeld op XDA. xD
Bij sommigen ging het wel goed, maar dat was dan van beta 8 naar beta 9 van de Jiayu.de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Eenmaal op Jiayu.de werkt het inderdaad wel, ik doe het ook op die manier zodat ik niet alles opnieuw hoef te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
Dus met wat/wat moet ik back-uppen om mijn app/gallerij gegevens e.d. te bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok eerste dag met Jiayu.de ROM en XPOSED actief:

Eerste indruk is goed, ik merk geen verschil qua snelheid met de Xtreme ROM, maar dat heb je natuurlijk altijd na een format :D

XPOSED erop gekregen zonder problemen en ook al wat modules actief gezet.
Launcher is handig, maar ik vond de launcher op XTREME iets aangenamer. Goed dat is een gevoel en zal hier ook wel mee aan de slag kunnen.

Alles lijkt vlot te werken, de batterij gaat volgens mij wel iets minder lang mee... Maar dat is maar een eerste indicatie, het hangt natuurlijk allemaal af van het gebruik en dit ligt iedere keer wel wat hoger indien er een nieuwe rom opstaat.

batterijdrop weet ik nog niet, maar zal er waarschijnlijk vanavond wel zelf achterkomen of die er nog inzit of niet :) Gisteren bij xtreme wel gemerkt dat ik na een reboot plots 20% minder baterij had dan voor de reboot, misschien zit er daar toch ergens een 'bugje'.

Antutu score haal ik een mooie score van 45285. (ligt rond hetzelfde als met XTREME).

Ik laat nog wel iets meer weten als ik wat verder gespeeld heb met alle features.
Er zitten wel een pak extra features in deze rom tov de xtreme.

Ik ga nog wat verder spelen en laat sowieso mijn bevindingen hier na.

Conclusie: Momenteel geen groot verschil met xtreme, heb wel nog geen lange telefoongesprekken gehad, dus hier kan ik niet over oordelen en foto qualiteit is voor mij minder belangrijk dus ook nog niet echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

Marshmallow is uit, ik ben benieuwd of die voor de S3 ontwikkeld wordt als Rom.
Ik denk dat er wel een kans is, ook gezien de opvolger van de S3 eigenlijk wat tegenvalt qua specs. Maar het zal wel even duren, het duurde ook best even voor Lollipop uit was.

Iemand hier nog een visie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 16:01
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:
Ok eerste dag met Jiayu.de ROM en XPOSED actief:

Eerste indruk is goed, ik merk geen verschil qua snelheid met de Xtreme ROM, maar dat heb je natuurlijk altijd na een format :D

batterijdrop weet ik nog niet, maar zal er waarschijnlijk vanavond wel zelf achterkomen of die er nog inzit of niet :) Gisteren bij xtreme wel gemerkt dat ik na een reboot plots 20% minder baterij had dan voor de reboot, misschien zit er daar toch ergens een 'bugje'.

Antutu score haal ik een mooie score van 45285. (ligt rond hetzelfde als met XTREME).
Vanmorgen had ik op mijn telefoon 10% daarna nog een spelletje gedaan tot een half uurtje of zo en toen sloot hij netjes af als zijnde leeg.
MIjn Antutu score is 42198
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetzel schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:23:
Marshmallow is uit, ik ben benieuwd of die voor de S3 ontwikkeld wordt als Rom.
Ik denk dat er wel een kans is, ook gezien de opvolger van de S3 eigenlijk wat tegenvalt qua specs. Maar het zal wel even duren, het duurde ook best even voor Lollipop uit was.

Iemand hier nog een visie op?
Volgens mij Is de enige manier om dit eens in de gekende fora te posten zoals XDA / MDS / XTREME. Ik heb gezien dat ze op MDS ondertussen ook een nieuwe 5.1 rom gepost hebben. Ik ben nu even de naam kwijt, en heb ook nog geen recensies ervan gezien. Het Is gewoon een kwestie van tijd en vraag denk ik.

Weet niet in hoeverre dit afhangt van de drivers die MTK aanlevert of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik verwacht wel gewoon dat er Custom ROMS komen met Marshmallow. De update van 5.1 naar 6 is lang niet zo groot als van 4.4 naar 5.0. Enige tricky deel is denk ik de drivers voor de fingerprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Lollipop 5.1.1 - Beta 10 (14.10.2015) van superdragonpt en derteufel

- system_ui Absturz mit österreichischer Sprache behoben
- "flüssigere" Darstellung durch Anheben der Priorität von "ui Prozessen"
- unzählige Updates des kernel (bootimg), vom offiziellen Linux Kernel (von 3.10.65 auf 3.10.80)
- variable Schnelleinstellungskacheln (neuer Menüpunkt in den Einstellungen)
- Sperrbildschirm Taschenlampe durch langes Drücken des Entsperrsymbols (neuer Eintrag unter Einstellungen, Sicherheit)
- schnelleres Scrollen in der Appverwaltung (Einstellungen, Apps)
-...

http://jiayu.de/forum/ind...5-1-1-beta-10-14-10-2015/

https://mega.nz/#!gR0ATBp...GqWt_8ilTfI-sWbAeXd3pg14o

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Vind het toch raar dat er wel een OTA staat maar dat je dan de Upgrade gewoon weer van de Site af dient te halen en weer te flashen via SPTools of via de methode spflash op de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ervoor zorgen dat je geen data en apps verliest als je de Update wil installeren... Ik heb nog maar pas de bèta 9 erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:44:
Kan je ervoor zorgen dat je geen data en apps verliest als je de Update wil installeren... Ik heb nog maar pas de bèta 9 erop...
Ja, ik installeer de updates zelf altijd als volgt:
1. Zet hem op **Download-only** NIET op Firmware upgrade!!
2. Vink alleen boot, recovery, logo en system aan (in principe is alleen boot en system al voldoende).
3. Downloaden die handel.

Op deze manier raak je geen gegevens/apps kwijt.

* Edit: dit geldt in ieder geval voor SP Flashtools via PC

[ Voor 5% gewijzigd door Audiowaste op 15-10-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:44:
Ik heb net de beta 10 erop gezet ,door op de phone de SPFlash voor Android te gebruiken.
TWRP/AROMA SPFlash | MediaTek

MTK6752 scatter file hernoemt naar scatter.txt
daarna in recover de SPflash geflasht , toen enkel de Boot.img en system.img aangevinkt een aantal keren op yes gerukt en het zaakje werd netjes gelasht .
En alles wat ik heb staan is gewoon blijven staan heb dus geen wipe gedaan voordat ik de SPFlash flashte.
Mis wel de boot in recovery , maar ja dan maar weer Quicboot erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor graag de ervaringen met Beta 10. Wellicht dat ik dan overstap bij Beta 11 vanaf de Extreme Rom, waar blijkbaar geen updates meer voor komen?
metoo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:58:
Lollipop 5.1.1 - Beta 10 (14.10.2015) van superdragonpt en derteufel

- system_ui Absturz mit österreichischer Sprache behoben
- "flüssigere" Darstellung durch Anheben der Priorität von "ui Prozessen"
- unzählige Updates des kernel (bootimg), vom offiziellen Linux Kernel (von 3.10.65 auf 3.10.80)
- variable Schnelleinstellungskacheln (neuer Menüpunkt in den Einstellungen)
- Sperrbildschirm Taschenlampe durch langes Drücken des Entsperrsymbols (neuer Eintrag unter Einstellungen, Sicherheit)
- schnelleres Scrollen in der Appverwaltung (Einstellungen, Apps)
-...

http://jiayu.de/forum/ind...5-1-1-beta-10-14-10-2015/

https://mega.nz/#!gR0ATBp...GqWt_8ilTfI-sWbAeXd3pg14o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Zo te zien zit er een fout in de Beta 10.
Swftkey werkt niet meer , error u moet een sd kaart hebben
Nu zit er een 32 GB kaart in waar alles opstaat en dat werkt gewoon
Maar in het menu onder memory kan ik niet meer de keuze maken tussen Intern en extern
Bij Navigon dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ter info, juist een oproep gehad van 39 min, geen call drop (Xt1.2 std modem)
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/5haxy676r/call.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heukels87
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-11-2015
Net een nieuwe Jiayu s3 mogen ontvangen van Pandawill, in eerste instantie blij dat ie eindelijk binnen is, maar... Wifi (en bluetooth) wil niet inschakelen.

Build number: JY-S3_Jiayu_Germany 20150923-205227

voor ik hem flash vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft.

elke keer als ik wifi in probeer te schakelen schiet hij direct weer naar off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 20:33
Heukels87 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:59:
Build number: JY-S3_Jiayu_Germany 20150923-205227
Vaag. Dus niet met de fabrieksrom geleverd maar met de beta lollipop van jiayu.de

Ik weet niet welke beta 20150923 is, maar inmiddels zijn ze al bij beta 10 of 11.
Dus hoe dan ook wil je wel een andere rom flashen, zelfs als je het bij die van jiayu.de wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Iemand trouwens een idee hoe ik mijn interne speaker kan vervangen van mijn s3? Die is namelijk kapot. Heb de nieuwe speaker al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heukels87
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-11-2015
ASW1 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Vaag. Dus niet met de fabrieksrom geleverd maar met de beta lollipop van jiayu.de

Ik weet niet welke beta 20150923 is, maar inmiddels zijn ze al bij beta 10 of 11.
Dus hoe dan ook wil je wel een andere rom flashen, zelfs als je het bij die van jiayu.de wilt houden.
iemand tips waar ik een goede rom kan vinden (liefst downloadable en dan vanaf phone storage installeren?)
op de een of andere manier krijg ik het via flashtools icm PDAnet+ niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Heukels87 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:54:
[...]

iemand tips waar ik een goede rom kan vinden (liefst downloadable en dan vanaf phone storage installeren?)
op de een of andere manier krijg ik het via flashtools icm PDAnet+ niet gedaan.
Neem eens contact op met Hlubach, hij heeft flasht de roms met Flashtools op zijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Audiowaste schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:23:
[...]

Neem eens contact op met Hlubach, hij heeft flasht de roms met Flashtools op zijn smartphone.
TWRP/Aroma flash

http://forum.xda-develope...sh-alpha-testing-t3193914

De maker geeft zeer snel antwoord op vragen is mij gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
eYaTed schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:18:
Ter info, juist een oproep gehad van 39 min, geen call drop (Xt1.2 std modem)
[afbeelding]
Ik heb opeens ook last van Call Dropping (TF Extreme Rom 1.2). Ik dacht dus de KK modem te installeren maar nu is het probleem nog erger. Zal de Beta10 eens proberen, hopen dat het dan is opgelost.

Welke Rom heb jij draaien, eYaTed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 20:22
Ik had vroeger last van calldropping met de 1.2 ROM maar sinds ik vorige week de KK-modem geinstalleerd had viel dit niet meer voor... tot gisteren, 3 keer op 1 avond... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Helaasken op 16-10-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Unkie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:39:
[...]

Welke Rom heb jij draaien, eYaTed?
Xt 1.2 std modem = Xtreme Rom 1.2 met standaard modem van de image, dus geen KK modem erover geflashed.

Laten we even nadenken. Ligt het wel degelijk aan de modem? Wie gebruikt wat als provider en welke band? Op welke SIM?
Waarom zou een toestel perfect werken met no call drops en dan inees wel? Iets zelf gewijzigd aan het toestel, nieuwe app, setting...?
Of is er iets gewijzigd bij de provider? Een software- of antenne update? Waar ben je op dat moment. Altijd op dezelfde plaats? Verbinding ok?
Of heb je het nooit gemerkt omdat je niet altijd zo'n lange call hebt?
.... etc

[ Voor 10% gewijzigd door eYaTed op 16-10-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Ik zit nu al een paar dagen op Jiayu.de beta 9 rom, en deze bevalt tot nu toe erg goed.

De batterij zit in de avond (10/11u) als ik ga slapen rond de 40-50%, terwijl hij voorheen al een tijdje aan de lader lag/leeg was.
Ook de camera lijkt beter te zijn dan op de Xtreme rom.

Ik heb de data van mijn xtreme 1.2 rom gerestored met TWRP, dus veel verschil valt er verder niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Hey ik kwam deze batterij op Aliexpress tegen:

http://www.aliexpress.com...Shipping/32449582391.html

Een speciale met 3600mAh, denken jullie dat het wel wat kan zijn of gwn fake? Er zijn namelijk al meer van deze batterijen ok aliexpress.

Ook te koop bij Vivocall, misschien dat ik wel een poginkje wil wagen en em onder de capaciteitmeter ken hange.

Er zijn ook varianten met 3400mAh.

[ Voor 17% gewijzigd door Jvann op 18-10-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het zou me verbazen wanneer die batterij significant meer capaciteit heeft dan de standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:31
Sowieso fake.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Ah boeie ik ga gewoon een poging wagen.
En alst nie zo is, jammer dan ding kost toch geen zak.

(Ook gelijk ff OTG gekocht, degene die ik nu heb is kapot 8) )

[ Voor 26% gewijzigd door Jvann op 18-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Vanmorgen bij het wakker worden was het accupercentage 10% op de Duitse beta 10.
Enkel wat ik wel mis is wat de KK wel had de swipe omhoog .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:40
Jvann schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:43:
Hey ik kwam deze batterij op Aliexpress tegen:

http://www.aliexpress.com...Shipping/32449582391.html

Een speciale met 3600mAh, denken jullie dat het wel wat kan zijn of gwn fake? Er zijn namelijk al meer van deze batterijen ok aliexpress.

Ook te koop bij Vivocall, misschien dat ik wel een poginkje wil wagen en em onder de capaciteitmeter ken hange.

Er zijn ook varianten met 3400mAh.
In reviews lees je dat die 3600 fake is, minder capaciteit dan origineel. De 3400-3500mah klopt wel volgens reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:59
Met dank aan Gwannoes kan ik sinds een paar dagen weer gebruik maken van mijn S3. De powerknop was defect, hij heeft het nieuwe powerknop stripje vervangen en het toestel werkt weer als een zonnetje :)

Nu loop ik natuurlijk hopeloos achter in rom ontwikkeling. Ik zit nog op armageddon v1.1.2. Ik ben toch wel langzaam op zoek naar een daily driver.. Zo dicht mogelijk bij stock, NFC, laag accu verbruik. Zijn er ondertussen aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Misschien vreemd ,maar kreeg net een telefoontje wat ik beantwoorde , maar dat gesprek ging over de speaker . dit terwijl ik niet weet hoe ik die functie aanzet c.q afzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren besteld op pandawill (159euro). Voor mijn gebruik lijkt dit een goede koop.
Ik doe alleen maar wat domme snapchats, messenger, whatsapp, online bankieren en mails.

Van updates lig ik niet zo wakker. Maar als hij van 4.4 naar 6.0 zou gaan zou dit voor mij voldoende zijn :p
Ik heb het wel gehad met die dure merken hier in Europa.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

IPeukieI schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:57:
Met dank aan Gwannoes kan ik sinds een paar dagen weer gebruik maken van mijn S3. De powerknop was defect, hij heeft het nieuwe powerknop stripje vervangen en het toestel werkt weer als een zonnetje :)

Nu loop ik natuurlijk hopeloos achter in rom ontwikkeling. Ik zit nog op armageddon v1.1.2. Ik ben toch wel langzaam op zoek naar een daily driver.. Zo dicht mogelijk bij stock, NFC, laag accu verbruik. Zijn er ondertussen aanraders?
Graag gedaan hoor!
relativity schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:42:
Iemand trouwens een idee hoe ik mijn interne speaker kan vervangen van mijn s3? Die is namelijk kapot. Heb de nieuwe speaker al binnen.
Is niet zo moeilijk... deksel er af, een aantal schroeven losdraaien, en dan het achterpaneeltje loswrikken, en dan liggen ze zo los. Ze maken verbinding met een drukcontactje, dus niet gesoldeert.
Tip om het achterpaneel los te maken: gebruik een gitaar plectrum, of schroevendraaier en bankpas.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35
Gisteren de Beta 10 versie van Jiayu erop gezet. Eerste indruk is zeker positief. Vooral de camera lijkt tov armageddon een serieuze sprong voorwaarts te hebben gemaakt.

Waar ik wel tegenaan loop is de google agenda niet wil werken. Direct na installeren krijg ik de melding dat agenda gestopt is. Daarna kan ik het wel opstarten, maar hij synchroniseert niet. Onder accounts > Google zie ik ook calender er niet bij staan. Opnieuw installeren wilde ook geen effect hebben.

Nog iemand die tegen dit probleem aan is gelopen en wat zijn eventueel oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu paar dagen op beta 10 van Jiayu.de en de batterijbug lijkt bij mij toch weg te zijn :D

Wel merk ik een klein performantieverschil. Soms reageert de telefoon niet zoals ik verwacht. Maar goed dit is leefbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Nou, ik zit bij de club. Batterij binnen. Die van de phone zelf, door andere maat uit China meegenomen. Die van Aliexpress nog onderweg.

Heerlijk toestel, standaard met 20150812 erop.

Ik ben zeer verbaasd over het geluid, in negatieve zin. Het geluid van de G4 is echt beter.

Maar het grootste probleem is dat ik ringtone en alaram tone bijna niet kan horen.
Volume staat voluit, maar ik moet echt m'n oor er tegenaan houden om ook maar iets te horen.
Mist deze noob S3 gebruiker iets?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
HMC schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:30:
Maar het grootste probleem is dat ik ringtone en alaram tone bijna niet kan horen.
Volume staat voluit, maar ik moet echt m'n oor er tegenaan houden om ook maar iets te horen.
Mist deze noob S3 gebruiker iets?
Ja, het trommelvlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

LOL. Ja vast. Lolbroek.
Maar echt heel erg zacht het volume. Ik probeer een ringtone uit te zoeken. Dat gaat sowieso al niet via normale sound settings, die spelen niet af, maar via phone app settings hoor ik wel wat.
Maar echt mega zacht. En nee, ik mis mijn trommelvliezen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Welke versie van Android heb je er op staan? Kitkat of Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nou ja, als ik mijn trommelvlies mis, dan mis jij ogen, want dat gaf ik mijn post al aan. Dat is dus uiteraard 4.4. Alarm is gebroken geluid. Cesium standaard. Maar klinkt niet goed. Mist tonen en veels te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
HMC schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:00:
Nou ja, als ik mijn trommelvlies mis, dan mis jij ogen, want dat gaf ik mijn post al aan. Dat is dus uiteraard 4.4. Alarm is gebroken geluid. Cesium standaard. Maar klinkt niet goed. Mist tonen en veels te zacht.
Je gaf alleen aan dat je 20150812 erop hebt, niet of dit KK of LP is ;)
Ik meen mij te herinneren dat in 4.4 het geluid voor beltonen apart geregeld moet worden in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Audiowaste schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

Je gaf alleen aan dat je 20150812 erop hebt, niet of dit KK of LP is ;)
Ik meen mij te herinneren dat in 4.4 het geluid voor beltonen apart geregeld moet worden in de settings.
Als jij voor mij een 20150812 LP versie kan vinden voor onze mooie S3, dan eet ik mijn schoen op. :P

Nah ja, het lijkt vooral in de previews te zitten. Als ik dan echt gebeld wordt klinkt het wel weer goed. Maar wel lastig leuke ringtone uitzoeken zo, uit al die 200 mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Vergeet niet dat bijna iedereen in dit topic wel op Custom ROM zit en onderhand niet meer op de hoogte is van de standaard ROMS. De meeste mensen hier gebruiken de LP ROMS van Jiayu.de of Extreme.
Wat betreft de standaard ROM kan ik dit helaas niet voor je controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Dus ik ben misschien wel één van de weinigen die er een Jiayu ROM heeft opstaan, van Augustus nog wel. :D

Werkt verder prima, maar geluid dus beetje raar. Ik was even bang dat het hardware probleem zou zijn, en of er meerderen ervaring mee hebben gehad.

Het zal inderdaad wel software zijn.
Aan de nieuwe ROMs hoef ik nog niet, ik zie er geen reden toe.
Maar de Augustus versie die ik heb staat dan ook weer niet op de officiële ejiayu.com.,
Dat vind ik wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Op needrom.com staat hij wel als officieel en je krijgt er ook OTA updates van.
Persoonlijk vind ik LP een stuk fijner werken dan KK, bovendien zat er nogal veel rommel in de standaard ROMS. Nu weet ik niet of dat in de 20150812 ook nog het geval is, maar voor mij wel de hoofdreden om over te stappen.

Dus alleen de preview van de ringtones is zacht? Is het niet zo dat de previews zacht beginnen en naarmate je langer wacht het geluid ook harder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Preview van ringtone is non-existent, vanuit sound menu dan. Als ik er via phone app settings heenga dan heel erg zacht.

Uiteraard heb ik dit topic goed gevolgd. Ik ben een groot Jiayu fan en jullie snappen deze phone nog veel beter dan ik.
Ik ben me ervan bewust dat er zooi zat in oudere ROMs maar dat is niet meer het geval, zeker niet met de meer recente S3SW ROMs.

Ik persoonlijk wacht liever op de officiele 5.1 ROM van Jiayu (zal die ooit komen? :P ) dan dat ik in de eerste week meteen een half werkende Custom ROM erop gooi.

Maar sorry, ben nog nieuw in dit topic.
Dank voor de feedback, het zal inderdaad software issue zijn, en we kijken het nog wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Laatst online: 09-07 12:49
Je kan bij audioprofielen BesLoudness selecteren, versterkt het luidspreker geluid iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Zou iemand die SP flashtool gebruikt op Windows 10 die versie inclusief driver op MEGA ofzo willen zetten?

Heb voor mijn gevoel alle mogelijke driver combo's gebruikt.. Krijg het niet aan de praat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruunbarg
IPeukieI schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:48:
Zou iemand die SP flashtool gebruikt op Windows 10 die versie inclusief driver op MEGA ofzo willen zetten?

Heb voor mijn gevoel alle mogelijke driver combo's gebruikt.. Krijg het niet aan de praat..
Deze had ik gebruikt dacht ik;
Sefyu schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:52:
Voor de mensen met problemen met drivers/SPF tool:

Download deze driver pack: http://www.mediafire.com/...6577+USB+VCOM+drivers.rar

Ga naar apparaatbeheer en selecteer in het menu om een legacy apparaat te installeren. Selecteer "Alle apparaten weergeven" oid en wijs daarna naar de map waar de de drivers hebt uitgepakt. Doe dit voor alle drivers die gevonden worden (stuk of vijf). Hierna kan je als het goed is de SPF tool gebruiken (telefoon uitschakelen en aansluiten via USB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:33

Ik had hier ook problemen mee, door uncertified drivers. Gewoon testsigning even aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ok thx, morgen even proberen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
HMC schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:21:
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Dus ik ben misschien wel één van de weinigen die er een Jiayu ROM heeft opstaan, van Augustus nog wel. :D

Werkt verder prima, maar geluid dus beetje raar. Ik was even bang dat het hardware probleem zou zijn, en of er meerderen ervaring mee hebben gehad.
Nee hoor, ik zit nog op de sw versie van maart :).
Hier geen problemen met het volume bij het selecteren van een ringtone. Klinkt wel als een software issue als het geluid voor de rest wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste

http://androidxda.com/smart-phone-flash-tool
V5.1532 gebruik ik op Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Thx! Het is uiteindelijk gelukt.. Vannacht nog even zitten prutsen.. Eerste indruk is.. Wow het zijn die icoontjes groot!! Max 4 op een rij.. Is hier nog iets op in te stellen op Jiayu.de Beta 9 of moet ik dan over naar een andere launcher? Het lijkt wel een bejaarden telefoon nu..

Tweede indruk is.. Wat is dat ding tegen het belachelijke aan snel.. Komt misschien omdat ik nog geen encryptie heb toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
IPeukieI schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:13:
Thx! Het is uiteindelijk gelukt.. Vannacht nog even zitten prutsen.. Eerste indruk is.. Wow het zijn die icoontjes groot!! Max 4 op een rij.. Is hier nog iets op in te stellen op Jiayu.de Beta 9 of moet ik dan over naar een andere launcher? Het lijkt wel een bejaarden telefoon nu..

Tweede indruk is.. Wat is dat ding tegen het belachelijke aan snel.. Komt misschien omdat ik nog geen encryptie heb toegepast.
Overigens is de meest recente versie Beta10, echter kun je die flashen zonder dat je alles kwijt raakt (zie eerdere comments in deze topic).
Kleinere icoontjes kan alleen met een andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustKlaas
  • Laatst online: 06-04-2022
Als ik het goed begrijp is die Beta10 hier te downloaden: http://jiayu.de/forum/ind...5-1-1-beta-10-14-10-2015/ ?

Is dit een stock versie van Android 5.1.1?

Ben van plan om de Jiayu S3 binnenkort te kopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door JustKlaas op 21-10-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
IPeukieI schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:13:

Misschien kun je proberen met de Texdroider DPI app je dpi te veranderen naar 401.
Overigens gebruik ik de nova launcher.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruunbarg op 21-10-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Gwannoes schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Graag gedaan hoor!

[...]

Is niet zo moeilijk... deksel er af, een aantal schroeven losdraaien, en dan het achterpaneeltje loswrikken, en dan liggen ze zo los. Ze maken verbinding met een drukcontactje, dus niet gesoldeert.
Tip om het achterpaneel los te maken: gebruik een gitaar plectrum, of schroevendraaier en bankpas.
Bedankt! Ik had het al eerder geprobeeerd, maar hij wil niet echt loskomen bij de power en volume knoppen. En de buigbaarheid van het materiaal houdt een keer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

relativity schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:07:
[...]

Bedankt! Ik had het al eerder geprobeeerd, maar hij wil niet echt loskomen bij de power en volume knoppen. En de buigbaarheid van het materiaal houdt een keer op :P
Klopt, hij zit bij tussen de SD card en SIM1 een beetje vastgeklikt. Steek daar van bovenaf een bankpas/creditcard oid. tussen, en probeer hem naar beneden toe los te schuiven (richting de accu dus).

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Bruunbarg schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Misschien kun je proberen met de Texdroider DPI app je dpi te veranderen naar 401.
Overigens gebruik ik de nova launcher.
De standaard launcher onder de 3 stippen kun je wel aangeven hoeveel kolommen en regels ,woeden iconen ook kleiner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 14:44
JustKlaas schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:54:
Als ik het goed begrijp is die Beta10 hier te downloaden: http://jiayu.de/forum/ind...5-1-1-beta-10-14-10-2015/ ?

Is dit een stock versie van Android 5.1.1?

Ben van plan om de Jiayu S3 binnenkort te kopen :)
Goed gevonden ;)
Stock versie zal je nooit vinden. mede doordat deze rom gemaakt is door een user, maar komt wel dicht in de buurt van een stock versie. Geen nutteloze apps die worden meegeleverd, snel, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hlubach schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

De standaard launcher onder de 3 stippen kun je wel aangeven hoeveel kolommen en regels ,woeden iconen ook kleiner
Daar ben ik dus ook in geintereseerd. Kan je me vertellen welke 3 stippen, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
HMC schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:07:
[...]

Daar ben ik dus ook in geintereseerd. Kan je me vertellen welke 3 stippen, waar?
Als je opeen lege ruimt drukt in het Home scherm
Vekleind de pagina zich met een balk met achtegrond Widgets Instellingen en Apps
Hierboven zie je de drie puntjes de instellingen voor de launcher
De zoekbalk kun je uitschakelen het raster veranderen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hlubach schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:15:
[...]

Als je opeen lege ruimt drukt in het Home scherm
Vekleind de pagina zich met een balk met achtegrond Widgets Instellingen en Apps
Hierboven zie je de drie puntjes de instellingen voor de launcher
De zoekbalk kun je uitschakelen het raster veranderen etc.
Klopt, dat scherm krijg je ook met alleen een druk op de menu knop. Dan krijg ik precies wat je beschrijft, maar geen 3 puntjes.
Ik moet wel zeggen dat ik nog maar 1 scherm heb, want ik heb de music en camera widgets weggegooid.
Hmm, hoe kom ik alsnog in die options. Ben me rot aant zoeken.
Wat dat betreft was het bij G4 (voor mij) allemaal iets duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
HMC schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:19:
[...]

Klopt, dat scherm krijg je ook met alleen een druk op de menu knop. Dan krijg ik precies wat je beschrijft, maar geen 3 puntjes.
Ik moet wel zeggen dat ik nog maar 1 scherm heb, want ik heb de music en camera widgets weggegooid.
Hmm, hoe kom ik alsnog in die options. Ben me rot aant zoeken.
Wat dat betreft was het bij G4 (voor mij) allemaal iets duidelijker.
In die grote grijze balk staat dit

.punt
punt punt
en daaronder de iconen die ik al reeds genoemd had.
Neem aan de Duitse rom op 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hlubach schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:41:
[...]

In die grote grijze balk staat dit

.punt
punt punt
en daaronder de iconen die ik al reeds genoemd had.
Neem aan de Duitse rom op 5.1
Dat zal het wel zijn dan. Ik zit op standaard meegeleverde Jiayu Augustus ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ik zag dat bèta 10 er idd ook was, maar iemand hier melde nog een bugje die ik over 9 niet las, maar heb ook niet heel ver terug gelezen.

Heb er ondertussen ook nova op staan.

[ Voor 9% gewijzigd door IPeukieI op 21-10-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustKlaas
  • Laatst online: 06-04-2022
bottom line schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:57:
[...]

Goed gevonden ;)
Stock versie zal je nooit vinden. mede doordat deze rom gemaakt is door een user, maar komt wel dicht in de buurt van een stock versie. Geen nutteloze apps die worden meegeleverd, snel, ...
Bedankt voor je antwoord.

Weet iemand hoe het zit met backlight bleeding bij deze telefoon?

Op dit moment heb ik een Samsung Galaxy S3, is het het waard om over te stappen & hoe is het scherm van de Jiayu s3 ten opzichte van de Galaxy S3?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:14
JustKlaas schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Op dit moment heb ik een Samsung Galaxy S3, is het het waard om over te stappen & hoe is het scherm van de Jiayu s3 ten opzichte van de Galaxy S3?

Alvast bedankt!
Het scherm vind ik persoonlijk goed, heeft wel last van (acceptabele) backlight bleeding, maar in vergelijking met een S3 zal het inferieur zijn. Ik denk niet dat je moet overstappen vanwege het scherm... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35
JustKlaas schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Alvast bedankt!
Ik ben zelf overgestapt naar de Jiayu en had hiervoor een Galaxy s3. Waar je het meeste rekening mee moet houden is dat de Jiayu S3 wel aanzienlijk groter is dan de Galaxy. Dat is wel iets wat je moet bevallen.

Wat mij persoonlijk opvalt natuurlijk is dat de Jiayu echt enorm veel sneller is. Logisch natuurlijk gezien het leeftijdsverschil. Ik vond de performance het absoluut waard om over te stappen. Scherm is zeker prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
Ik ben sinds gisteren overgestapt van de Extreme 1.2 naar de Jiayu.de beta 10 omdat de batterijbug en calldrop mij daar het meest stoorden. Van beiden (nog) geen last gehad:
- gisterenavond op een rustig tempo van 20% naar 12% gegaan en dan aan lader wegens bedtijd
- al meerdere telefoontjes van > 10min gedaan terwijl ik ervoor niet langer dan 6min kon bellen.

Het enige wat ik tot nu toe opgemerkt heb en mij "stoort" is dat wanneer ik het scherm aanzet ik niet direct naar beneden kan sliden voor noticiation drawer, dat doet niks...
Dus eerst omhoog sliden om het scherm te unlocken en dan pas kan ik eraan...

Nog iemand die dit voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdGaag
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05-2022
Ja heb ik ook. Verder heb ik nog geen enkel minpunt kunnen ontdekken aan beta 10. Ik heb geen last van de batterybug, maar heb hem ook direct uit de doos naar beta 9 geflasht, dus kan ook niet zeggen of het daarvoor wel zo was (dit is mn tweede S3, eerste had dit ook niet). Eigenlijk alles naar tevredenheid nu. Met de laatste kernel voor beta 10 wordt het toestel trouwens ook minder warm als ik Real Racing 3 speel, lijkt me wel bevorderlijk voor de levensduur.

Kleine toevoeging: Ik heb regelmatig dat er een 'u' wordt getypt in de op dat moment actieve app, als ik het toestel unlock met dubbel tappen. Lijkt erop dat er een of andere sneltoets wordt aangeslagen als je dat doet. :P

[ Voor 19% gewijzigd door TvdGaag op 22-10-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Laatst online: 13:33
Ik heb ook die notification drawer bug, voor de rest draait de rom prima. Veel beter dan de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Helaasken schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:56:
Ik ben sinds gisteren overgestapt van de Extreme 1.2 naar de Jiayu.de beta 10 omdat de batterijbug en calldrop mij daar het meest stoorden. Van beiden (nog) geen last gehad:
- gisterenavond op een rustig tempo van 20% naar 12% gegaan en dan aan lader wegens bedtijd
- al meerdere telefoontjes van > 10min gedaan terwijl ik ervoor niet langer dan 6min kon bellen.

Het enige wat ik tot nu toe opgemerkt heb en mij "stoort" is dat wanneer ik het scherm aanzet ik niet direct naar beneden kan sliden voor noticiation drawer, dat doet niks...
Dus eerst omhoog sliden om het scherm te unlocken en dan pas kan ik eraan...

Nog iemand die dit voor heeft?
Is me ook opgevallen maar het domme is dat dit in Beta 9 wel kan (Geen idee waarom je zoiets zou verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
Hoe kan ik die Duitse ROM installleren? Ik probeer het via een recovery image en dan install maar het is een .rar en die ziet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat gaat niet.
Als je een windowsmachine hebt daarop SPflashtool installeren, daar kun je hert mee flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gaan overstappen van de Extreme Rom naar de Jiayu.DE rom. Maar ik wil een back-up maken van voornamelijk mijn wifi wachtwoorden en dergelijke. Titanium back-up hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
ASW1 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:48:
Dat gaat niet.
Als je een windowsmachine hebt daarop SPflashtool installeren, daar kun je hert mee flashen.
Dat heb ik. Wat ik heb gedaan is de driver toegevoegd (All MTK USB driver 2014 >MT65xx preloader).
Download agent op de preloader_h560.bin gezet.
Scatter file op: MT6752_Andriod_scatter.

Download only > telefoon aanzetten.

Maar nu krijg ik elke keer een foutmelding:

BROM ERROR: S_UNSUPPORTED_VER_OF_DA (1022)

[DA] DA binary file contains an unsupported version in its header! Please ask for help.

Wat doe ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
rensjeh1 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:15:
[...]

Download only > telefoon aanzetten.
De juiste stappen:
1. Telefoon aansluiten en NIET aan de PC hangen.
2. Flashtools openen en scatter file laden.
3. Download only en klik op "Download"
4. Nu pas je telefoon aan de PC hangen (dus niet eerst je telefoon weer aanzetten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Mocht dat niet werken, probeer een andere USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
Audiowaste schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:22:
Mocht dat niet werken, probeer een andere USB poort.
Op het moment dat ik mijn USB poort erin doe lijkt hij flashtools er niets mee te willen doen.
Haal ik de USB eruit krijg ik dus die melding...
Driver die ik geïnstalleerd heb is: MediaTek Preload USB VCOM Port. Hebben jullie deze ook of een andere?

Edit:
GELUKT! - Andere USB kabel gebruikt toen pikte de PC hem in één keer _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door rensjeh1 op 23-10-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Heb via flashtool de duitse beta 10 geflashed, en wat een wereld van verschil zeg! Het toestel is ineens retesnel geworden! Heerlijk :D

Enige is dat als ik hem op "stil" zet, ook het alarm op stil gaat :S
Dit was een bekende feature bij android 5.0, maar ik dacht dat dit bij 5.1 was verholpen. Ik heb echt geen idee hoe ik dit nu moet fixen.

De meeste posts op het internet hebben het over "priority" mode, maar deze is niet aanwezig in deze 5.1.1 ROM ...

[ Voor 14% gewijzigd door Mooneater op 24-10-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Goedemiddag allemaal!

Sinds mijn broer heeft gevraagd of ik al een nieuwe versie op mijn Jiayu S3 heb staan ben ik gaan kijken of er uberhaupt een nieuwe versie is. En ik zie inderdaad dat er een nieuwe ROM is, 5.1.1.

Momenteel draai ik Android 4.4.4. met buildnummer S3 20150430-131240.

Mijn vraag is, wat is een methode om de Beta 5.1.1. op mijn telefoon te zetten met behoudt van apps/data? Als dit er niet is, hoe creer ik een backup van die gegevens om daarna terug te zetten? Ik zie verschillende bestanden, links, en methode's in dit topic staan.

Dit zal de eerste keer zijn dat ik een telefoon flash, maar ben geen digibeet. Als iemand mijn vragen kan beantwoorden zou ik daar dankbaar voor zijn. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdGaag
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05-2022
Mooneater schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:17:
Heb via flashtool de duitse beta 10 geflashed, en wat een wereld van verschil zeg! Het toestel is ineens retesnel geworden! Heerlijk :D

Enige is dat als ik hem op "stil" zet, ook het alarm op stil gaat :S
Dit was een bekende feature bij android 5.0, maar ik dacht dat dit bij 5.1 was verholpen. Ik heb echt geen idee hoe ik dit nu moet fixen.

De meeste posts op het internet hebben het over "priority" mode, maar deze is niet aanwezig in deze 5.1.1 ROM ...
Staat een icoontje 'instellingen' als je je volume wijzigt met de knoppen. Als je hierop drukt kun je kiezen uit verschillende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
TvdGaag schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:13:
[...]

Staat een icoontje 'instellingen' als je je volume wijzigt met de knoppen. Als je hierop drukt kun je kiezen uit verschillende opties.
Hey, inderdaad! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Gwannoes schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Klopt, hij zit bij tussen de SD card en SIM1 een beetje vastgeklikt. Steek daar van bovenaf een bankpas/creditcard oid. tussen, en probeer hem naar beneden toe los te schuiven (richting de accu dus).
Heb het even geprobeerd, maar op dat punt wat jij aangeeft zit hij los, maar tussen de sd kaart en de power knop blijft hij stug vastzitten, daar krijg ik hem niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Sinds gisteren draai ik ook de duitse 5.1 beta 10. Alles werkt goed. Enkele minpuntjes die ik vind zijn de dubbelclick smarwake, hij unlocked wel maar voert ook gelijk een actie uit. Tevens lijkt de helderheid van het scherm wat te zijn verminderd tov de extreme rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ik ben ook over op bèta 10, SwiftKey werkt hier vooralsnog goed. Ik had op bèta 9 wel een batterij drop vanaf 15%. Ben benieuwd of het nu over is.

Heb het toestel geüpdate, data behouden via flashtool pc. Werkt vooralsnog goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helaasken
Hier ook beta 10 sinds woensdag en ik heb sinds gisteren opeens problemen met Swiftkey "Predictions not available. check SD card" en Whatsapp bij verzenden foto of dergelijke "Internal storage required. Please turn off USB storage and try again."

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb de SD-kaart al eens eruit gehaald, reboot, erin gestoken, reboot maar geen effect... ook al eens laten formateren maar idem, niet het gewenste resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DPI aangepast op mijn toestel en sindsdien wil swiftkey niet meer meewerken, kent er iemand een goed alternatief voor swiftkey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:49:
Ik heb DPI aangepast op mijn toestel en sindsdien wil swiftkey niet meer meewerken, kent er iemand een goed alternatief voor swiftkey?
Het standaard Google Toetsenbord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Audiowaste schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Het standaard Google Toetsenbord...
link }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google kan ik ook wel nog gebruiken |:(

Het probleem zit hem echter in het feit dat geen van de geprobeerde keyboards even easy werkt als SwiftKey... heb nou paar dagen fleksy gebruikt en is niet wat ik wil.

Daarom mijn vraag. Ps Google keyboard ben ik geen fan van :) elk zijn voorkeur waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Google kan ik ook wel nog gebruiken |:(

Het probleem zit hem echter in het feit dat geen van de geprobeerde keyboards even easy werkt als SwiftKey... heb nou paar dagen fleksy gebruikt en is niet wat ik wil.

Daarom mijn vraag. Ps Google keyboard ben ik geen fan van :) elk zijn voorkeur waarschijnlijk :)
Wat versta je onder "even easy"?
Zelf ook een tijd SwiftKey gebruikt en ik zie weinig verschil met het standaard Google Keyboard.
Wellicht dat ik misschien minder eisen heb m.b.t. tot een keyboard, zolang swipen maar goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Tja, het gebruik van een keyboard is persoonlijke keuze, net zoals het gebruik van een welbepaalde browser, sms app, enzovoort. Wat voor mij goed werkt, werkt mss niet voor jou.

De enige mogelijkheid is om ze uit te proberen en daarom een link naar Google inderdaad waar je reviews en testen kan lezen.

Als geen van de geprobeerde keyboards even easy werkt als Swiftkey, leer je ermee leven of pas je je dpi terug aan... of mss kan het volgende helpen geen idee. Ik veronderstel dat je dat ook geGoogled hebt...
am facing the same issue, looks like u need to edit a value in build.prop file, reboot and then change dpi via adb, here is the link and given below are the steps

http://vip.swiftkey.com/i...not-officially-supported/

I've had the same problem and I've solved it. Steps:

1. (need root) Change the ro.sf.lcd_density to 400 in the /system/build.prop using any method (I've used the Root Explorer app and it's text editor). After a reboot, swiftkey glitches, but the apparent resolution of the screen is unchanged (I see 4 columns of icons instead of 5).

2. Use the command "adb shell wm density 400" from a computer and reboot.

After this second reboot, the SwiftKey keyboard shows perfectly.

It seems that Lollipop manages the apparent resolution and the screen resolution (pure DPI) separately.
Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.