Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Mehari72 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Oh? Het zat in de S3W 20150205-141543 van Needrom of bij de OTA die ik meteen daarna kreeg.
Er zullen dan wel meerdere versie's zijn.
Ik heb dit ook. Beide apps inmiddels verwijderd, maar nog steeds probleem.
Volgens mij is het dit keer een app Torch die het veroorzaakt. Nog meer mensen die deze app zien? Ik ga hem nu verwijderen en kijken of dat hem is (denk het wel, app heeft veel te veel rerchten).

Overigens heb ik ook nog steeds een chinese app er op staan waarvan ik niet weet waarvoor hij is. Nog niet verwijderd, maar hij staat er wel vanaf het begin op. Iemand? Het is com.mediatek.factorymode in /system/priv-app/FactoryMode.apk volgens Uninstall app.

[edit: grmbl.. dat was hem blijkbaar niet..]
Edit 2:
App gevonden:
Naam: yell
package: edu.chord.golf.rubbish (tsja... als ik die naam eerder gezien had)
apk: /system/priv-app/YOE5e8HVfl.apk

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Roelski op 21-08-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 11:03
Dr.Roelski schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

[edit: grmbl.. dat was hem blijkbaar niet..]
Edit 2:
App gevonden:
Naam: yell
package: edu.chord.golf.rubbish (tsja... als ik die naam eerder gezien had)
apk: /system/priv-app/YOE5e8HVfl.apk
Grrr, hier ook nu reclames op mijn 3 dagen in gebruik zijnde S3, met nog op oorspronkelijk geinstalleerde ROM, en de apps die ik toegevoegd heb zijn " gewoon" westerse apps die ik ook al " jaren" probleemloos had op mijn samsung S3 ( en oppervlakkig gekeken geen " chinese" apps) , dus hoe ik hier nu weer aan kom ???? :|

Ben beetje leek op diepere androidgedoe gebeuren, " uiteraard" staat yell niet in mijn app-overzicht, maar hoe kan je dieper dan die schil kijken, naaer echt de Apk's en in de system map etc ? Wie helpt me op weg of heeft linkje naar handig forum ofzo ?

Is dit overigens alleen bij de Jiayu (s3) zo ? of meer een algeheel chinaphone probleem, of kunnen ook de moderne westerse phones dit krijgen en heb ik met mijn samsung geluk gehad ?
Scheelt ook niet veel meer om de jiayu aan de kant te gooien ... nou ja .... leggen en weer over te stappen op mijn samsung S3 ( in ieder geval tot er een officiele jiayu lollipop is en oplossing voor dit advertentie-gedoe )

[ Voor 20% gewijzigd door Ted038 op 22-08-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Die torch is gewoon de zaklamp app natuurlijk.
Bij mij kwam die data_gospel boven na scannen met Eset, waar eerdere virus/malware scanners dit niet vonden.
Puur op de rechten tot wijzigen van systeem instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Jvann schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:48:
[...]

Oke 1 moment ff type

Bedenk dat dit alleen werkt op Android 4.4 Kitkat.

Stap 1
Download ES File Explorer (Google Play: ES File Explorer File Manager – Android Apps on Google Play)

Stap 2
Download het bestand (https://mega.co.nz/#!gJ01...1YwOvsqOogg7rKR2bjqtJKw9Q) op de Jiayu S3

Stap 3
Zorg ervoor dat je root aanstaat op je Jiayu S3 (Settings > Security > Superuser Slider)

Stap 4
Ga naar ES File Explorer en zet Root Explorer aan (Swipen van links naar rechts, onder het kopje 'Tools' de slider Root Explorer.

Stap 5
zoek het gedownloade Zip bestand in ES File Explorer (Download folder waarschijnlijk)

Stap 6
Pak het Zip bestand uit (Zip bestand lang ingedrukt houden, rechtsonderin op de knop 'more' tikken en dan tikken op 'extract to'. Kies als locatie maar gewoon de download folder.

Stap 7
Zoek in de uitgepakte bestanden het bestand libstagefright.so en kopieer deze.

Stap 8
Ga in ES File Explorer naar de folder system/lib en zoek het bestand libstagefright.so, tik lang op het bestand, klik dan rechtsonderin op 'more' en dan op properties. Hier staan een knopje bij permissions genaamt 'change', tik hier op.

Stap 9
Je krijg nu een venster met permissies, selecteer alle vinkjes naast user, group en other.

Stap 10
Plak nu het bestand dat je in Stap 7 heb gekopieerd (Van rechts naar links swipen, Clipboard, hier staat hij bij)

Stap 11
Als het bestand gekopieerd is, verander je weer de rechten van dit bestand net zoals bij Stap 9 naar het volgende: user krijgt read and write, group en other krijgen read.

Stap 12
Klaar, check het met de stagefright app (Google Play: Stagefright Detector App – Android Apps on Google Play) om te zien of het gelukt is.

Als je vragen hebt hoor ik het graag, ik ben niet de beste uitlegger.
Het kan zijn dat ES File Explorer een fout geeft als je Root-Explorer aanzet, ikzelf heb hier soms ook last van en ik heb geen idee hoe ik het kan fixen.

Hier is het bewijs: www.imgur.com/nPhpZlm
thanks voor de beschrijving, is me ( uiteindelijk) gelukt.

Helaas hou ik nog 1 CVE over, namelijk CVE-2015-3864 :'( ( gezien t nummer een nieuwe?) , eentje die (nog) niet in jouw lijstje staat ... Misschien nu wel bij herscan ?

Dat je van de gedownloade " verse" stagefright.so moet switchen bij punt 8 naar die in je telefoonsystem zelf kan nog beetje verduidelijking hebben, had me weer paar minuten gescheelt ;) ( de directory system/lib zit ook in de download )

[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 22-08-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Mehari72 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:00:
Die torch is gewoon de zaklamp app natuurlijk.
Bij mij kwam die data_gospel boven na scannen met Eset, waar eerdere virus/malware scanners dit niet vonden.
Puur op de rechten tot wijzigen van systeem instellingen.
thanks voor de eset tip, deze vond het bij mij ook ...
Mehari72 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:45:
[...]

Door een foutje heb ik gisteren mijn S3 weer moeten flashen, dus weet nu zeker dat het met de Rom meegeleverd is.
Met system app remover uit de playstore heb ik het weer verwijderd, het komt in de app lijst.
... en al zo verwijderd ....

De "Recents" app ook verwijderd.
Zou ook nog aan de trebuchet launcher kunnen liggen " schijnbaar" , maar eens inlezen hou ik die vervang voor nova ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik gebruik al sinds android 2.2 ADW launcher, ook maar aangeschaft later.
Overigens was die stagefright.so wijziging de reden dat ik weer moest flashen, het ding wou niet meer opstarten zonder foutmeldingen die ik niet weg kon drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:56
Ted038 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

thanks voor de beschrijving, is me ( uiteindelijk) gelukt.

Helaas hou ik nog 1 CVE over, namelijk CVE-2015-3864 :'( ( gezien t nummer een nieuwe?) , eentje die (nog) niet in jouw lijstje staat ... Misschien nu wel bij herscan ?

Dat je van de gedownloade " verse" stagefright.so moet switchen bij punt 8 naar die in je telefoonsystem zelf kan nog beetje verduidelijking hebben, had me weer paar minuten gescheelt ;) ( de directory system/lib zit ook in de download )
Je hebt de eerste versie van de stagefright fix gebruikt. Die is idd nog kwetsbaar voor CVE-2015-3864

Link naar de nieuwe versie waar alle (tot nu toe bekende) bugs zijn opgelost:
https://mega.nz/#!1AdRVax...9q-MUFS8K2PHHh80a-3fSHFNs

Als je de stappen van Jvann opnieuw uitvoert m.b.t. het vervangen van dat bestand, dan vindt de Stagefright detector niets meer. :)

Voor meer informatie: https://www.facebook.com/JiayuDE

[ Voor 3% gewijzigd door Ro-Me op 22-08-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Top!

Edit : damn, nu flikkerend scherm.... :(
(ook na herstart etc)

Zou t met elkaar te maken hebben?

Edit2: blijkbaar tijdelijk iets.... Werd misschien te warm ofzo?

[ Voor 209% gewijzigd door Ted038 op 22-08-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:34
Ted038 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

thanks voor de eset tip, deze vond het bij mij ook ... :

[...]

... en al zo verwijderd ....

De "Recents" app ook verwijderd.
Zou ook nog aan de trebuchet launcher kunnen liggen " schijnbaar" , maar eens inlezen hou ik die vervang voor nova ......
Simpel, download een andere launcher in de Play Store, en start deze op na installatie. Klaar. Vervolgens kan je nog bij Settings -> Home de standaard launcher wijzigen naar Nova Launcher.

Je kan tot slot eventueel bij Apps -> All de Trebuchet Launcher disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik heb gisteren succesvol Armagedon v1.1.2 geïnstalleerd met behulp van de handleiding :)

Echter heb ik een probleem met het volume van media. Ik heb het idee dat het mediavolume in de stock 4.4 rom harder ging. Als ik het mediavolume harder zet hoor ik nauwelijks verschil. Dit probleem ontstaat ook i.c.m. bluetooth speakers en headphones. Zijn er meer die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:50
Ted038 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:42:
[...]
Helaas hou ik nog 1 CVE over, namelijk CVE-2015-3864
Hier dezelfde vulnerability die nog overblijft ja.

Edit: er is een nieuwe libstagefright.so bestand die ook CVE-2015-3864fikst:

[ Voor 25% gewijzigd door ASW1 op 22-08-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
ASW1 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:08:
[...]
Hier dezelfde vulnerability die nog overblijft ja.

Edit: er is een nieuwe libstagefright.so bestand die ook CVE-2015-3864fikst:
Thanks, had ik al gefietst na de tip van Ro-Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
KoffieAnanas schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:41:
[...]

Simpel, download een andere launcher in de Play Store, en start deze op na installatie. Klaar. Vervolgens kan je nog bij Settings -> Home de standaard launcher wijzigen naar Nova Launcher.

Je kan tot slot eventueel bij Apps -> All de Trebuchet Launcher disablen.
Tssss, zo simpel tegenwoordig? Mooi dan :)

"vroeger" wel eens anders meegemaakt, met speciale installatie-opstartprocedures etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ted038 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

Tssss, zo simpel tegenwoordig? Mooi dan :)

"vroeger" wel eens anders meegemaakt, met speciale installatie-opstartprocedures etc
Dat moet dan wel heeeel erg vroeger geweest zijn... :) Ik installeer al jaren een andere launcher vanuit de Play Store. Op mijn Galaxy S1 van destijds gebruikte ik altijd Zeam launcher, dit was echt mijn ideale launcher, maar de developer hield er helaas mee op. Maar ook toen na het installeren gewoon openen en je had een nieuwe launcher. Alleen was het iets meer gedoe (maar niet veel meer) om deze als standaard te krijgen als je meerdere launchers geïnstalleerd had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
KoffieAnanas schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:42:
[...]

Dat moet dan wel heeeel erg vroeger geweest zijn... :) Ik installeer al jaren een andere launcher vanuit de Play Store. Op mijn Galaxy S1 van destijds gebruikte ik altijd Zeam launcher, dit was echt mijn ideale launcher, maar de developer hield er helaas mee op. Maar ook toen na het installeren gewoon openen en je had een nieuwe launcher. Alleen was het iets meer gedoe (maar niet veel meer) om deze als standaard te krijgen als je meerdere launchers geïnstalleerd had staan.
Misschien omdat ik "vroeger" Apple had ? 8)7
Maar kan me ook wat vergissen hoor, maar heb nog gebrickte 3GS hier liggen als herinnering waarom ik geen apple meer wil :P

[ Voor 8% gewijzigd door Ted038 op 23-08-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:53
Raz3r schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:50:
Ik heb gisteren succesvol Armagedon v1.1.2 geïnstalleerd met behulp van de handleiding :)

Echter heb ik een probleem met het volume van media. Ik heb het idee dat het mediavolume in de stock 4.4 rom harder ging. Als ik het mediavolume harder zet hoor ik nauwelijks verschil. Dit probleem ontstaat ook i.c.m. bluetooth speakers en headphones. Zijn er meer die dit ook ervaren?
Als je de app Dolby Atmos aanzet dan is het geluid aanzienlijk harder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 15:24
Er is bij mij iets fout gegaan waardoor ik niet meer in de telefoon kan komen..hoe kan ik een factory reset doen...??
Hij geeft steeds aan ' Unfortunately, com.mediatek. voiceextension has stopped'

als ik op 'Ok' druk komt dit raampje steeds weer terug waardoor ik dus niet verder kan met de telefoon..
Iemand een oplossing voor me..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Laatst online: 03-04-2024
Vaevictis_ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Als je de app Dolby Atmos aanzet dan is het geluid aanzienlijk harder!
Thanks! Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
marathonna schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:42:
Er is bij mij iets fout gegaan waardoor ik niet meer in de telefoon kan komen..hoe kan ik een factory reset doen...??
Hij geeft steeds aan ' Unfortunately, com.mediatek. voiceextension has stopped'

als ik op 'Ok' druk komt dit raampje steeds weer terug waardoor ik dus niet verder kan met de telefoon..
Iemand een oplossing voor me..??
!
Had ik dus ook, toen maar opnieuw geflashed met de flashtool.
Helaas wel alles kwijt van het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Ik kom er dus niet in met de flashtool..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Wat doe je dan?
Ik heb het ook een paar keer moeten proberen voor het laden lukte.
Telefoon moet wel uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
ligt het aan windows 10..?? en welke flashtool gebruik jij..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het lukt wel met windows 10.
Ik heb versie 5.1528.00.000 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Ik krijg via usb geen contact met de telefoon ( hij staat uit) met flashtool SP_Flash_Tool_exe_Windows_v5.1452.00.000
Die flashtool van jou kan ik niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Versie is volgens mij niet zo heel belangrijk.
Kan je niet beter eerst in recovery proberen te komen?
Van daar uit kan je een factory reset doen.
Voor de flashtool moeten de drivers geladen worden, dus voor je de flashtool opstart, eerst de telefoon aansluiten en windows de drivers laten installeren.
Er moet wel ergens een uitgebreide beschrijving te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Onzin. De preloaddrivers moeten geïnstalleerd zijn. Daar zit hem in 99% van de gevallen het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Ik weet hoe je in de recovery moet komen en dat is ook geen probleem...maar er staat nergens beschreven hoe je een factory reset kan doen zodat hij alles opschoont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Het gekke is dat ik belachelijk veel drivers heb gedownload om contact te kunnen krijgen met de telefoon..maar geen 1 die werkt..vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je moet dus de preloaddrivers hebben en die installeren als je je telefoon aansluit. Als je je apparaatbeheer open zet, als je hem uitgeschakeld aansluit, zie je bij apparaatbeheer en nieuw apparaat verschijnen. Die snel openen en de preloaddrivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. de positieve reacties en reviews op deze website heb ik deze telefoon door iemand mee laten nemen uit China. Ik heb als het goed is de internationale versie, maar de telefoon staat ingesteld op de Chinese taal. Is er iemand die weet hoe ik (stapsgewijs) vanuit de Chinese taal de telefoon in de Nederlandse of Engelse taal kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:52:
N.a.v. de positieve reacties en reviews op deze website heb ik deze telefoon door iemand mee laten nemen uit China. Ik heb als het goed is de internationale versie, maar de telefoon staat ingesteld op de Chinese taal. Is er iemand die weet hoe ik (stapsgewijs) vanuit de Chinese taal de telefoon in de Nederlandse of Engelse taal kan zetten?
Bij mij stond de telefoon toen ik hem ontving ook op de Chinese taal, maar ging direct na plaatsing van de simkaart automatisch naar Nederlands. Ik acht het waarschijnlijk dat zodra de telefoon een Nederlandse simkaart 'ziet', de taal automatisch wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niet, de simkaart (tele 2) is geplaatst, maar taal blijft Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:20:
Helaas niet, de simkaart (tele 2) is geplaatst, maar taal blijft Chinees.
Nee gewoon via de instellingen, er staan icoontjes. Of anders even een fabrieksreset via de recovery, kan je bij het opstarten direct een taal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Stap voor stap : dmv symbolen hoop ik dat je er uit komt ...

(EDIT : [8img] werkt niet ... dus dan maar alleen de links naar de plaatjes...

1 : https://www.dropbox.com/s...08-24%2009.03.17.png?dl=0
trek scherm naar beneden voor notificatiebalk en kies rechtsbovenin de "aan/uit/instellingen-knop"

2 : https://www.dropbox.com/s...08-24%2009.03.24.png?dl=0
Kies hier her raderwieltje links bovenin ( bij mij dan) voor "instellingen"

3 : https://www.dropbox.com/s...08-24%2009.03.41.png?dl=0
KIes hier (bij mij) voor het rechtertabblad, dat is het uitgebreide menu, en zoek naar het symbooltje zoals dat op de afbeelding bij mij bij "taal en invoer" staat, je zal waarschijnlijk even moeten scrollen ...

4 : https://www.dropbox.com/s...08-24%2009.03.47.png?dl=0
in dat scherm staat bovenaan "taal" open dit en zoek nederlands op (of andere taal die je wilt).
Bij mij staat iedere taal in zijn eigen taal/schrift geschreven, hoop bij jou ook ;) )

Zou oppassen met te snel recovery/resets, vandaar dat ik even de moeite genomen heb ;)

SUCCES !

[ Voor 51% gewijzigd door Ted038 op 24-08-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, allemaal super bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai gewoon stock en wil Hearthstone installeren maar daar is dan te weinig plaats voor. Telefoon is helemaal niet vol maar blijkbaar wil hij de app per se in system installeren (wat maar 1 GB groot is).

Heb al geprobeerd met symlinken naar andere storage of met het spelen met default storage (dit maakt helemaal niets uit voor deze app zo blijkt) maar het lukt toch maar niet. Heeft iemand het opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
marathonna schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:38:
Het gekke is dat ik belachelijk veel drivers heb gedownload om contact te kunnen krijgen met de telefoon..maar geen 1 die werkt..vreemd..
Je moet in win 8 en 10 eerst "niet gecertificeerde drivers - unsigned drivers" inschakelen. Google hiervoor.

Daarna is net net als hierboven beschreven. Configuratiescherm openen, uitgeschakelde gsm aan pc koppelen, op apparaat MTKxx snel drivers bijwerken klikken, de preloaded Win7 drivers selecteren en deze toestaan te installeren, pc opnieuw starten, gsm aanzetten en daarna aan pc koppelen dan wordt de gsm geinstalleerd, daarna weer gsm helemaal uitschakelen en flashprog starten, als flash klaar staat voor download de gsm met usb koppelen, even op een volumetoets drukken en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Alles is gelukt...thx iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
Voor de liefhebbers..hier een linkje naar een gratis progje PC Suite voor de Jiayu s3..
Werkt perfect..

https://www.adrive.com/pu...obilego_setup_full818.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Misschien kun je er even bij vertellen wat dat progje doet/kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
alles wat je met je telefoon kan doen ...maar dan via dit progje met je PC..handig..
Google effe dan weet je meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw probleem, ik krijg de telefoon niet opgeladen. Gistermiddag begonnen met laden, om 22:00: 43% vanmorgen om 08:00: 19%, om 11:00 viel telefoon uit, na wel 2 uur op 1% te hebben gestaan. Telefoon geeft gewoon aan dat hij wordt geladen. Ik heb deze fimware: s3sw 20150314-141844, hier zou het accuprobleem, waar eerder op dit forum over werd gesproken mee opgelost zijn dacht ik. Wat kan ik doen, eerst een fabrieksreset proberen? Verder werkt de telefoon overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:44:
Nieuw probleem, ik krijg de telefoon niet opgeladen.
domme vraag : maar al wel andere lader/laadsnoer geprobeerd ?
Je zou andere accu kunnen proberen, geen jiayu S3 eigenaren in de buurt ? ( ik woon in Zwolle)

Heb zelfde firmware en eigenlijk ( nog ;) ) geen problemen ... , nu op 88 % accu, wat ik netjes vind :) Mijn vorige, samsung S3, zat rond dit tijdstip rond de 60 %

[ Voor 20% gewijzigd door Ted038 op 25-08-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de originele 1A lader en een 2A lader geprobeerd en andere USB kabels op de originele stekker. Ik heb hem nu een uur geleden aan de originele lader gelegd en heb nu 15% vanaf 0%, lijkt nu dus wel wat te gebeuren. Hopelijk krijg ik hem nu vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
15 % met 1 uur is erg weinig .... ( maar beter dat dan niets )

Ben niet op de hoogte van het ( toevallig ook??) 15% accuprobleem wat meerderen gehad hebben ( van "horen" zeggen ... ) , een googlelen, mogelijk is het puur iets softwarematigs, en is het op te lossen met eens goed vol laden ofzo ?

[ Voor 69% gewijzigd door Ted038 op 25-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Gewoon even uit nieuwsgierigheid... Wat kost de telefoon als je m daar koopt?
Graag ook even vermelden welke uitvoering je hebt voor een goede vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde prijs denk ik, is ook via een Chinese webwinkel gekocht. Ik heb 180€ betaald voor de 3GB versie. Zat wel een SD kaart, extra screen protectors en wat andere rommel bij.

Telefoon ligt nu 20 uur aan de lader en komt niet verder dan 84%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Eens de telefoon uitzetten en de batterij eruit halen. 20 uur doet hij er nooit over om op te laden, maar denk dat je dat zelf ook al wel door had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal al gedaan, zou een harde reset kunnen helpen en hoe doe ik dat veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kun je eens kijken of de batterij iets opgezwollen is?
Op de gok vervangen kan, misschien niet de oplossing maar kost je slechts een paar euro (en een paar weken geduld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de batterij niets bijzonders te zien, hij voelt zelfs koel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 15:21

ronalddus

Buffalo77

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:15:
Zelfde prijs denk ik, is ook via een Chinese webwinkel gekocht. Ik heb 180€ betaald voor de 3GB versie. Zat wel een SD kaart, extra screen protectors en wat andere rommel bij.

Telefoon ligt nu 20 uur aan de lader en komt niet verder dan 84%.
Ik had ook dat hij goed laadde tot rond de 85% en daarna ging het steeds langzamer. Toen ik de kabel eruit haalde en de telefoon er daarna weer aan hing, laadde hij verder naar 100%

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
De S3S is nu denk ik het goedkoopst in de Filipijnen, daar wordt hij verkocht onder de naam Cherry Mobile Flare X voor 7000Peso, met de huidige koers ongeveer 140Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:32:
Ja ik heb de originele 1A lader en een 2A lader geprobeerd en andere USB kabels op de originele stekker. Ik heb hem nu een uur geleden aan de originele lader gelegd en heb nu 15% vanaf 0%, lijkt nu dus wel wat te gebeuren. Hopelijk krijg ik hem nu vol!
Heb je geen andere lader? Ik gebruik de orginele lader niet meer. Meestal zijn deze erg ruk, en worden gloeiend heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:38

Nikeo

Jawelles

Het is hier nog niet gemeld maar de jiayu S3 is getest door tweakers. Zie reviews: Chinaphones: onbekende telefoons van 120 tot 240 euro

Leuk om te weten dat we geen miskoop hebben gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/z7qjtjkwx/s3s.png

[ Voor 9% gewijzigd door Nikeo op 26-08-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met welke rom is dan eigenlijk getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Vind de jiayu test wat minder positief dan hoe ik nu over mijn eigen exemplaar denk ;)

In harde testcijfers zal het welicht soms minder presteren (blijkbaar) , maar in gebruik heb ik, nu eenmaal goed ingesteld/getweakt, niets te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
Verdorie, mij vandaag wat ingelezen over deze S3 en ben al zwaar onder de indruk van zoveel positiefs voor slechts 171€...

Ik heb een Oneplus, dus qua specs ga ik er niet speciaal op vooruit maar ik heb bijvoorbeeld wel band 20 voor 4g bij de S3. Ach voor die prijs kan je hem al bijna gewoon bestellen en bekijken of het bevalt...

Het kriebelt...twijfel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Drwho1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:08:
Verdorie, mij vandaag wat ingelezen over deze S3 en ben al zwaar onder de indruk van zoveel positiefs voor slechts 171€...

Ik heb een Oneplus, dus qua specs ga ik er niet speciaal op vooruit maar ik heb bijvoorbeeld wel band 20 voor 4g bij de S3. Ach voor die prijs kan je hem al bijna gewoon bestellen en bekijken of het bevalt...

Het kriebelt...twijfel :9~
Als je oneplusone nog gewoon lekker draait, dan zie ik nut deze s3 niet in ? (anders dan leuk voor de heb ;) )
Bij internationale ROM moet je nog wel wat tweaken, zo uit mijn hoofd heb ik t volgende gedaan :
- stagefright fix
- app recents verwijderen
-Data_gospel verwijderen( of bevriezen)
- andere launcher uit playstore( heb nu Nova )
- mis ik nog wat ?

Valt achteraf gezien wel mee, eigenlijk :9 ( nou jah, WAT ik gedaan heb heb ik ook wel in dit topic teruggespiegeld ..... )

Wel geneuzel bij iedere telefoon, is het overzetten van contacten, whatsapp en agenda, ALS je het al niet in cloud hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb alles in in mijn google account. daarmee bedoel ik nummers adressen agenda etc. Bij elk toestel of elke update eenvoudig alles weer voorhanden

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Ro-Me schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:10:
[...]

AOSP ROM: http://tfandroid.es/rom-jiayus3-pure-aosp-v1-tf/
Dragondevil kernel: http://www.android-hilfe....il_0-3-0-16-05-15.685295/

@Topicstarters, misschien is het een goed idee om de linkjes naar de meestgebruikte (custom) ROMs te plaatsen. Dit vergroot de vindbaarheid van informatie.
Ik wil dit ook gaan doen, dus ik was op zoek naar informatie over die Dragondevil kernel in dit topic. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ga het liefst goed voorbereid aan de slag :-).

Moet ik bij die Dragondevil link de JiayuControl_0_3_0.apk installeren, en kan ik dan binnen deze app weer de kernel installeren?

Kan ik gelijk de laatste kernel pakken (DragonDevil_0.3.0.zip), of moet ik beginnen bij de eerste, en opwaarderen tot ik bij 0.3.0 ben?

Koffie met thee is minder lekker.

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:07
Mijn vrouw heeft de laatste tijd wel eens reclame die door een telefoongesprek heen speelt. Dus met geluid en alles erbij. Enig idee hoe dat komt?

Ik heb de Recents app al verwijderd en de Nova Launcher erop gezet, maar ik kan die Trebuchet Launcher niet verwijderen zonder eerst te rooten.

Is dat de enige oplossing?

• KoffieAnanas
BramSd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:17:
Mijn vrouw heeft de laatste tijd wel eens reclame die door een telefoongesprek heen speelt. Dus met geluid en alles erbij. Enig idee hoe dat komt?

Ik heb de Recents app al verwijderd en de Nova Launcher erop gezet, maar ik kan die Trebuchet Launcher niet verwijderen zonder eerst te rooten.

Is dat de enige oplossing?
Je kan de Trebuchet Launcher wel stoppen en disablen, zonder root. Als deze is disabled, dan zal de Trebuchet Launcher niet meer opstarten en actief zijn. Mocht je dan nog steeds reclame hebben, dan is er een andere oorzaak. Overigens kan je het toestel rooten met het klikken op 1 schuifje in het instellingen menu (bij Security -> Superuser).

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieAnanas op 27-08-2015 13:40 ]

• Ro-Me
Rolandow schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Ik wil dit ook gaan doen, dus ik was op zoek naar informatie over die Dragondevil kernel in dit topic. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ga het liefst goed voorbereid aan de slag :-).

Moet ik bij die Dragondevil link de JiayuControl_0_3_0.apk installeren, en kan ik dan binnen deze app weer de kernel installeren?

Kan ik gelijk de laatste kernel pakken (DragonDevil_0.3.0.zip), of moet ik beginnen bij de eerste, en opwaarderen tot ik bij 0.3.0 ben?
Dragondevil kernel kan geinstalleerd worden als de ROM alle OTA updates ontvangen heeft. Dat was tot en met versie 1.5

De dragondevil kernel is te flashen door middel van Flashify. Bij de AOSP ROM werkt het niet rechtstreeks vanuit de recovery.
Je pakt de zip uit met bijvoorbeeld zArchiver en selecteer dan in Flashify de optie 'Boot image'.

Je kunt inderdaad direct de laatste versie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Heb je geen andere lader? Ik gebruik de orginele lader niet meer. Meestal zijn deze erg ruk, en worden gloeiend heet.
Met de orginele 1A lader is het tot 84% gelukt en met een goede Samsung 2A lader krijg ik hem maar tot 63%. Als ik de telefoon herstart verandert het percentage meestal ook zo'n 10%, dus met de indicator is ook e.e.a. mis. Ik heb via verschillende apps gekalibreerd.

Als ik terug ga naar fabrieksinstellingen om te kijken of dat helpt, blijft dan wel de playstore er op staan?

Ik heb bij ingebruikname per ongeluk de batterij volledig leeg laten lopen, totdat de telefoon uitviel, kan dit de batterij gesloopt hebben?

Denk dat ik maar een nieuwe batterij ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:20:
[...]

Met de orginele 1A lader is het tot 84% gelukt en met een goede Samsung 2A lader krijg ik hem maar tot 63%. Als ik de telefoon herstart verandert het percentage meestal ook zo'n 10%, dus met de indicator is ook e.e.a. mis. Ik heb via verschillende apps gekalibreerd.

Als ik terug ga naar fabrieksinstellingen om te kijken of dat helpt, blijft dan wel de playstore er op staan?

Ik heb bij ingebruikname per ongeluk de batterij volledig leeg laten lopen, totdat de telefoon uitviel, kan dit de batterij gesloopt hebben?

Denk dat ik maar een nieuwe batterij ga bestellen!
Bestel dan ineens deze KCX-017 erbij. Kan je zien hoeveel stroom je telefoon uiteindelijk heeft gekregen + of je wel goede kabels of laders hebt / gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Ro-Me schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:51:
[...]

Dragondevil kernel kan geinstalleerd worden als de ROM alle OTA updates ontvangen heeft. Dat was tot en met versie 1.5

De dragondevil kernel is te flashen door middel van Flashify. Bij de AOSP ROM werkt het niet rechtstreeks vanuit de recovery.
Je pakt de zip uit met bijvoorbeeld zArchiver en selecteer dan in Flashify de optie 'Boot image'.

Je kunt inderdaad direct de laatste versie pakken.
Ok, de updates van AOSP moeten ook via Flashify ben ik achter. Ik vraag me af: betekent dit dat als er een nieuwe AOSP komt, 1.6 dus, dat ik dan Dragondevil kernel opnieuw moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
Probleem twee simkaarten>
1 kaart gebruiken voor spraak de andere voor data
Android 4.4 bij swipe omhoog krijg je de balk met wifi dat etc.
Als ik hier de data disable en daarna weer enable wil hij dat ontvangen via simkaart 1 i.p.v simkaart 2.
In Simbeheer heb ik aangegeven dat vis sim 2 .
Maar bij aan en uitschakelen dat vinkt hij gewoon weer sim1 aan .
hoe dit te verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Rolandow schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:41:
[...]

Ik vraag me af: betekent dit dat als er een nieuwe AOSP komt, 1.6 dus, dat ik dan Dragondevil kernel opnieuw moet installeren?
Alle developers zijn bezig met lollipop en M.
Updates voor kitkat roms zijn onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Omschakelen naar AOSP met DragonDevil kernel heeft voor mij het wifi probleem overigens niet opgelost. Volgens mij gaat het mis als de telefoon in deep sleep gaat. Jammer, want dit is wel een vrij irritante bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Rolandow schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:03:
Omschakelen naar AOSP met DragonDevil kernel heeft voor mij het wifi probleem overigens niet opgelost. Volgens mij gaat het mis als de telefoon in deep sleep gaat. Jammer, want dit is wel een vrij irritante bug.
En de nieuwste stock ROM?
http://www.needrom.com/download/s3s-nfc3gb-ram-2015-02-13/

ROM4: S3S-2015-08-13
Changelog:
1 loss baseband and IMEI guide to SIM card does not read the latest batch of fixes individual machines appear.
2. Users should join 'Shutter sound' control options in the camera
3, should be required to set up the user – displays to add a lamp control switch, you can set the time period, respectively, and message switch off the charge indicator lights.
4, enhanced the system hardware and software compatibility.
5, optimization of some small bug, improve system stability and fluency.
ASW1 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
Alle developers zijn bezig met lollipop en M.
Updates voor kitkat roms zijn onwaarschijnlijk.
Het schijnt dat Jiayu.es op dit moment in samenwerking met TF Android Developers bezig is het met het ontwikkelen van een Lollipop ROM en custom kernel.
Hopelijk wordt die ROM bugvrij :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ro-Me op 28-08-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ben van LL5.1 terug gegaan naar die laatste 4.4 van 13-8 en die heeft voor bij mij geen WIFI connectionloss .
Bij alle 5.1 versies had ik last van WIFI connectionloss

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ro-Me schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Het schijnt dat Jiayu.es op dit moment in samenwerking met TF Android Developers bezig is het met het ontwikkelen van een Lollipop ROM en custom kernel.
Hopelijk wordt die ROM bugvrij :)
Elke stabiele bugvrije lollipop rom die dicht tegen stock aan ligt zou ik verwelkomen.

Zelf gebruik ik ook nog steeds AOSP, en ondanks dat het kompas het daarin niet doet heb ik daar in de praktijk geen last van. Wat ik wel soms heb zijn spontane reboots, maar niet al te vaak dus ik kan er mee leven.
Onder de motorkap zou lollipop beter moeten presteren, maar kitkat is tenminste 100% exposed compatibel en dat is ook wat waard. Er moet echt een hele goede lollipop rom komen voordat ik over wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik ben het met ASW1 eens. Eerst stabiele volledig functionerende ROM die NFC BT etc laat werken.

Zelf draai ik nog steeds (alweer moet ik zeggen) op S3SW-20150314-141844 via Needrom. Ik heb met titaium BU Trebuchet onmiddelijk na flashen bevroren en Nova launcher geinstalleerd. Ik hoop zo niet weer recents of data_gospel tegen te komen maar indien wel dan verwijder ik ze gewoon weer.

Ik heb diverse roms geprobeerd maar liep steeds tegen kleine bugs aan. Tevens zijn de meeste nog steeds voorzien van wat chinese meuk en vaak zonder GAPPs. Ik ben geen novice maar dat TWRP of CWM lukt me gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Mijn power knop heeft het ondertussen begeven :( Op zich geen issue met tap to wake en een soft power off button totdat.. het toestel uit ging omdat de accu leeg was.. En nu?

Ik kan nog wel in het chinese boot menu komen, ik kan alleen de reboot functie niet bevestigen zonder power button. Hoewel het opzich lukt het device te verbinden via ADB, staat USB debugging waarschijnlijk uit (ik weet het niet meer), als ik de ADB Reboot opdracht geef:

error: device unauthorized.
This adbd's $ADB_VENDOR_KEYS is not set; try 'adb kill-server' if that seems wrong.
Otherwise check for a confirmation dialog on your device.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 11:46
Hoi,

Ik heb sinds aanschaf van mijn S3 problemen met het constant terug aan springen van '' Unkown sources'' onder de security settings.

Dit heeft als gevolg dat er ongeveer eens per maand een app geïnstalleerd wordt welke ''Recent'' wordt genoemd onder de App lijst. Deze app geeft inderdaad een lijst met meest recente apps die snel te starten zijn als je de foon uit standby haalt. Echter geeft de app ook gelijk full screen advertenties op het scherm weer. Daarnaast is het natuurlijk ook niet wenselijk dat er zonder toestemming Apps worden geïnstalleerd en de '' Unkown sources'' constant terug aan springt! Dit terug aan springen kan binnen een minuut weer gebeurd zijn.

Ik draai S3SW 20150314-141844 welke op de foon stond bij aflevering. Heb toen voor gebruik enkel een factory reset uitgevoerd.

Ik heb meerdere malware/antivirus scanners op de S3 losgelaten zonder resultaat, enkel AVG vindt Trebuchet verdacht.

Iemand anders wie deze problemen is tegengekomen? Kan via google niets zinnigs vinden over de app of het constant terug aan springen van ' Unkown sources''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
HowlingMad schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:00:
Hoi,

Ik heb sinds aanschaf van mijn S3 problemen met het constant terug aan springen van '' Unkown sources'' onder de security settings.

Dit heeft als gevolg dat er ongeveer eens per maand een app geïnstalleerd wordt welke ''Recent'' wordt genoemd onder de App lijst. Deze app geeft inderdaad een lijst met meest recente apps die snel te starten zijn als je de foon uit standby haalt. Echter geeft de app ook gelijk full screen advertenties op het scherm weer. Daarnaast is het natuurlijk ook niet wenselijk dat er zonder toestemming Apps worden geïnstalleerd en de '' Unkown sources'' constant terug aan springt! Dit terug aan springen kan binnen een minuut weer gebeurd zijn.

Ik draai S3SW 20150314-141844 welke op de foon stond bij aflevering. Heb toen voor gebruik enkel een factory reset uitgevoerd.

Ik heb meerdere malware/antivirus scanners op de S3 losgelaten zonder resultaat, enkel AVG vindt Trebuchet verdacht.

Iemand anders wie deze problemen is tegengekomen? Kan via google niets zinnigs vinden over de app of het constant terug aan springen van ' Unkown sources''
Misschien dat je aan dit lijstje van Malware apps iets hebt:

http://forum.xda-develope...e-warning-how-to-t3109363

Btw, Ikzelf draai S3S en geen S3SW. Iedereen met S3SW hoor ik klagen over malware, gare root en unknown sources schuifjes die veranderen, misschien dat S3S wel clean is want ikzelf heb dit niet (ook malwarescanners gebruikt geen enkele geeft iets aan)?

Enja, Google Play Store werkt hierop prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Excuses voor de dubbelpost, maar ik vind dit prettiger (;D)

Er blijkt nu ook een S3SN versie te zijn (New Jiayu versie), hoe kan je deze installeren?
Gewoon downloaden van http://www.needrom.com/download/s3s-nfc3gb-ram-2015-02-13/ en flashen via de OTA Update App? Want ik heb zelfs de nieuwste S3S versie niet meer ontvangen via OTA en ik wil natuurlijk wel up to date blijven (Daarnaast vind ik de New Jiayu UI gewoon mooi).

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Hoi,

In plaats van google kan je ook de zoekfunctie gebruiken van dit forum. Er is inmiddels al heel veel over deze problemen gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik herken het probleem ik had dat ook. Ik heb direct na flashen de trebuchet launcher bevroren met titanium backup. Daarna Nova Launcher geinstalleerd en tot op heden geen recent od data_gospel en onbekende bronnen die elke keer aanspringen.
Hoi,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
- Vraag de leverancier een vervanging
of
- schroef hem open en vervang de defecte powerknop (als je handig bent)
powerbutton S3
volgens mij zonder solderen maar anders is het echt priegelwerk.
IPeukieI schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:46:
Mijn power knop heeft het ondertussen begeven :( Op zich geen issue met tap to wake en een soft power off button totdat.. het toestel uit ging omdat de accu leeg was.. En nu?

Ik kan nog wel in het chinese boot menu komen, ik kan alleen de reboot functie niet bevestigen zonder power button. Hoewel het opzich lukt het device te verbinden via ADB, staat USB debugging waarschijnlijk uit (ik weet het niet meer), als ik de ADB Reboot opdracht geef:

This adbd's $ADB_VENDOR_KEYS is not set; try 'adb kill-server' if that seems wrong.

Iemand nog een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door henkb123 op 30-08-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Is het niet mogelijk om hem met Flashtools op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
TF Android geeft aanstaande vrijdag hun Lollipop ROM vrij.
https://www.facebook.com/TFAndroidDevelopers

Alle bugs schijnen er uit te zijn. Mogelijk is er gebruik gemaakt van een custon kernel.
Over het algemeen zijn de ROMs van TF Android Developers goed, dus ik ga die zeker vrijdag flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

IPeukieI schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:46:

Iemand nog een idee?
Ik zou idd. het button-printje vervangen. Daarvoor hoeft hij niet zo ver uit elkaar: alleen de achterkant er af, en dan de kap er af schroeven die de elektronica beschermt. Dan kun je er al bij.
Ik vrees alleen wel dat je dat printje met de soldeerbout op het mainboard moet solderen; die zit niet met een connector.
(als je het niet ziet zitten, wil ik het ook wel voor je doen)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ro-Me schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:26:

Alle bugs schijnen er uit te zijn. Mogelijk is er gebruik gemaakt van een custon kernel.
Over het algemeen zijn de ROMs van TF Android Developers goed, dus ik ga die zeker vrijdag flashen.
Ik ben benieuwd naar de ROM van TF.
Op dit moment zit ik nog altijd op Tsunami V8. Maar het lijkt wel of bij Mdsteam alles stil ligt qua ontwikkelingen. Tsunami en Armageddon hebben in geen tijden nog een update ontvangen.

Verder heb ik eerlijk gezegd zelf ook niet meer gezocht naar wat nu de meest stabiele Lollipop Roms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Samen met wifi fixer gaat het nu toch een stuk beter. Ik ben alleen een hoop stock geluidjes kwijt. Maakt me op zich niks uit, maar mijn email wil ik liever op stil hebben, maar wel met meldingen in de notification bar.

Vroeger kon ik dan none als meldingsgeluid kiezen maar die staat er nu niet tussen. Heb dit gedownload en in /media ergens neergezet, maar dat werkt ook niet.

Dit heb ik dus met aosp en daredevil. Nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik draai sinds een dag of 4 S3S 2015813-105957 en heb sindsdien geen probelemen meer met de Wifi verbinding gehad.
Ben toch benieuwd naar de ROM van TF en zal hem zeker gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Audiowaste schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:36:
[...]

Is het niet mogelijk om hem met Flashtools op te starten?
Volgens blijft het toestel uit na een flash? Ik weet het niet meer, is al weer een tijdje terug. Maar als iemand een idee heeft?
Gwannoes schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:29:
[...]

Ik zou idd. het button-printje vervangen. Daarvoor hoeft hij niet zo ver uit elkaar: alleen de achterkant er af, en dan de kap er af schroeven die de elektronica beschermt. Dan kun je er al bij.
Ik vrees alleen wel dat je dat printje met de soldeerbout op het mainboard moet solderen; die zit niet met een connector.
(als je het niet ziet zitten, wil ik het ook wel voor je doen)
Ik heb het printje idd maar alvast besteld, voor die paar euro, in de hoop dat het een connector was want ik heb 0 soldeer ervaring. Maar als jij dat wil doen? Supertof!!

[ Voor 19% gewijzigd door IPeukieI op 02-09-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
. :|

[ Voor 98% gewijzigd door IPeukieI op 02-09-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Waar vind je deze "wifi fixer" ? En/Of wordt daarmee de app in playstore bedoeld ?
( vaak is t stuk makkelijk dan wat ik denk, dus zal wel ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Ted038 op 02-09-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Houd ons op de hoogte van je bevindingen. TF is idd wel kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Wie kan een korte uitleg geven hoe je Gapps kunt flashen of via recovery op je gsm kunt zetten? Het lukt me gewoon niet met TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die er is wil ik die ook wel proberen. Helaas heb ik geen facebook dus als er een linkje zou kunnen gepost worden ofzo... Super dat er nog eens een versie komt. Mdstream ligt al even stil...

EDIT: Net gemerkt dat ze ook een website hebben, dus dat ik wel aan deze versie zal raken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

IPeukieI schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:27:
[...]
Ik heb het printje idd maar alvast besteld, voor die paar euro, in de hoop dat het een connector was want ik heb 0 soldeer ervaring. Maar als jij dat wil doen? Supertof!!
Ik heb je een DM gestuurd.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Top! En beantwoord ;)

• Jvann
Gizchina denk dat er een nieuwe Jiayu telefoon komt, ik ben benieuwd...

http://www.gizchina.com/2...of-performance-and-price/

• ASW1
Tsja, het laatste nieuwe model is al van een tijdje geleden.
Het lijkt me nogal logisch dat er nog dit jaar een nieuw model uit zal moeten komen; anders bestaan ze effectief niet meer.

• Rolandow
Met AOSP en DareDevil kreeg ik vandaag de melding "Found 7 herassment notifications". Kon op google zo gauw niet vinden wat het was, maar het leek van KingRoot te komen. Dus ok, ik klik wel "Try it" aan. Kan het vast altijd weer uninstallen.

Voor ik het wist had ik 1 of ander chinese app erop, een soort scanner leek het.

Gauw er weer afgegooid, maarja, KingRoot is dus kennelijk adware? Dus dan maar SuperSu erop. Eerst had ik KingRoot uitgeschakeld, en wellicht ook al verwijderd (via de normale weg, niet via TB). Dat had ik dus beter niet kunnen doen.

Ik notification bar doet het niet meer, en allerlei processen worden lukraak gekilled. Met de telefoon is niet meer te werken. Lekker dan ;-)

Dus nu maar even terug op mijn Xiaomi en kijken wat die ROM van vrijdag is. Alleen dan moet ik dus eerst naar 5.1 stock rom? Kan het niet gewoon via TWRP?

• Ro-Me
Vanavond om 8 uur is de ROM beschikbaar, aldus TF Android.
Er is helaas nog geen changelog beschikbaar, maar ze zeggen dat de ROM bugvrij is. :)

@Rolandow, dat ligt er aan op welke manier TF Android Developers de ROM vrijgeeft.
Mogelijk kun je hem ook gewoon flashen via de flash tools.
Via TWRP is er inderdaad een Lollipop ROM vereist ivm de partitielayout en de versie van de recovery.

[ Voor 23% gewijzigd door Ro-Me op 04-09-2015 10:23 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.