Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al een hele tijd de armagedon v1.1.2 en ben er heel tevreden over. Ik snap nog steeds het fotoprobleem niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een gsm niet als fototoestel beschouw. Ik gebruik wel een andere camera app ipv de standaard Google app.

Al bij al nog altijd heel tevreden.

Zou graag eens de xposed proberen maar heb nog wat twijfels door de reacties op die rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:13
Ro-Me schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:10:
[...]

AOSP ROM: http://tfandroid.es/rom-jiayus3-pure-aosp-v1-tf/
Dragondevil kernel: http://www.android-hilfe....il_0-3-0-16-05-15.685295/

@Topicstarters, misschien is het een goed idee om de linkjes naar de meestgebruikte (custom) ROMs te plaatsen. Dit vergroot de vindbaarheid van informatie.
+1 goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

celica2001 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Ik draai op dit moment de Maremoto v2. Ben wel tevreden echter soms moet de telefoon opnieuw starten om weer verder te kunnen.
Kan ik de Aosp rom zo instaleren of moet ik eerste mer de flashtool de Rom 4 terugzetten.
Je hebt zo te horen geen klachten over apps die opnieuw geinstalleerd moeten worden.. Mag ik vragen: heb je de telefoon op 'root acces' staan?
Laat je apps linken aan een micro sd kaartje, of sla je alles op het intern geheugen van de tel op?
Mag ik weten welke Build je gebruikt als je bij 'Over de telefoon' kijkt?
Ik zit op build **_-MaReMoTo v.2 5.1-_**

dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26
Na 2 maanden de S3 met internationale stock rom (S3SW 20150314-141844) te hebben gebruikt zonder problemen, begon 'ie vandaag ook ineens met het tonen van fullscreen advertenties. Onder 'security' blijkt nu dat 'unknown sources', die ik altijd uit had staan, ineens aan te staan. Nadat ik deze handmatig uit zet, zet 'ie zichzelf na verloop van tijd (enkele uren, of een reboot) weer aan. Een verdachte app 'recents' heb ik er uit gegooid, tot nu toe nog geen nieuwe advertenties gezien. Wel blijft het schuifje van 'unknown sources' zichzelf weer aanzetten.

Ik las eerder in dit topic dat anderen hier ook last van hadden. Echter, de laatste tijd wordt er geen melding van gemaakt. Zijn er nog meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? Advertenties vind ik - hoewel vervelend - niet heel erg. Het feit dat er zich blijkbaar spontaan apps op mijn telefoon kunnen nestelen vind ik wel ronduit problematisch.

Remedie lijkt mij een andere rom erop zetten. Welke zijn te vertrouwen? Ik dacht dat de stock rom wel ok zou zijn, maar dat blijkt dus toch niet? Hoor graag ideeën/ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Jawel, latere versies van de stock rom hebben het probleem niet.
Moet je dan alleen wel playstore op installeren.

Denk overigens nog steeds dat het probleem niet bij Jiayu zit maar ergens in de tussenhandel die de ROM erop zet.
Heb het wel eens eerder gezien bij diverse tablets dat er troep in zit (mi pad onder andere, kwam gesealed met een Frankenstein rom).

Zou de laatste 4.4 rom pakken en daar dan play op zetten via de recovery.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Hier heb ik ook last van. Heb de app Recent ook eraf gegooid, en heb geen flauw idee waar deze vandaan kwam. Maand geleden nog eens gehad met andere app(weet helaas de naam niet meer) Vind ook; reclame niet erg, maar zeker niet op deze slinkse manier. Doet erg veel afbreuk aan verder goede mobiel....

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
Heeft iemand toevallig de benodigde drivers voor Windows 10? Of weet iemand hoe je ze werkend krijgt op W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Greetzel schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Je hebt zo te horen geen klachten over apps die opnieuw geinstalleerd moeten worden.. Mag ik vragen: heb je de telefoon op 'root acces' staan?
Laat je apps linken aan een micro sd kaartje, of sla je alles op het intern geheugen van de tel op?
Mag ik weten welke Build je gebruikt als je bij 'Over de telefoon' kijkt?
Ik zit op build **_-MaReMoTo v.2 5.1-_**

dankjewel!
Ik heb inderdaad geen problemen met apps die opnieuw geinstalleerd moeten worden.
'Root acces' staat niet aan. De apps staan op het intern geheugen en ik zit op dezelfde build **_-MaReMoTo v.2 5.1_-** Waar ik wel problemen mee heb is dat is regelmatig de Wifi verbinding niet meer werkt. Dit probleem heb ik echter met alle LP Roms gehad. En soms als ik wil bellen wordt de telefoon zo traag dat ik hem moet rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Laatst online: 10-09-2023
Hallo allemaal,

Weet iemand hier wat de "Slide Quick" functie inhoudt? https://www.dropbox.com/s...50811_213552_725.JPG?dl=0

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Voor de mensen met problemen met drivers/SPF tool:

Download deze driver pack: http://www.mediafire.com/...6577+USB+VCOM+drivers.rar

Ga naar apparaatbeheer en selecteer in het menu om een legacy apparaat te installeren. Selecteer "Alle apparaten weergeven" oid en wijs daarna naar de map waar de de drivers hebt uitgepakt. Doe dit voor alle drivers die gevonden worden (stuk of vijf). Hierna kan je als het goed is de SPF tool gebruiken (telefoon uitschakelen en aansluiten via USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:54
Ja, zet maar eens aan en swipe van onder naar boven. Voor wifi aan/uit, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
subwaysurfer schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:50:
[...]

Ja, zet maar eens aan en swipe van onder naar boven. Voor wifi aan/uit, etc.
Aaaaah oké. Het is dus voor het wel of niet gebruik maken van dat kleine menutje met helderheid etc. aan onderkant van scherm.. Thanks !

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

j2323 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:20:
Na 2 maanden de S3 met internationale stock rom (S3SW 20150314-141844) te hebben gebruikt zonder problemen, begon 'ie vandaag ook ineens met het tonen van fullscreen advertenties. Onder 'security' blijkt nu dat 'unknown sources', die ik altijd uit had staan, ineens aan te staan. Nadat ik deze handmatig uit zet, zet 'ie zichzelf na verloop van tijd (enkele uren, of een reboot) weer aan. Een verdachte app 'recents' heb ik er uit gegooid, tot nu toe nog geen nieuwe advertenties gezien. Wel blijft het schuifje van 'unknown sources' zichzelf weer aanzetten.

Ik las eerder in dit topic dat anderen hier ook last van hadden. Echter, de laatste tijd wordt er geen melding van gemaakt. Zijn er nog meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? Advertenties vind ik - hoewel vervelend - niet heel erg. Het feit dat er zich blijkbaar spontaan apps op mijn telefoon kunnen nestelen vind ik wel ronduit problematisch.

Remedie lijkt mij een andere rom erop zetten. Welke zijn te vertrouwen? Ik dacht dat de stock rom wel ok zou zijn, maar dat blijkt dus toch niet? Hoor graag ideeën/ervaringen.
Yep, ik heb exact hetzelfde. Nog niet de moeite genomen om een nieuwere (china?) rom er op te gooien en handmatig gapps er op te zetten. Hoopte eigenlijk snel 5.1 er op te kunnen zetten, maar heb nog niet veel vertrouwen in alle custom roms die voorbij komen. Ik wacht nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem, heel erg frustrerend! Inmiddels inderdaad de "recent" app verwijderd en het probleem lijkt opgelost. Ik haat dit soort advertenties.

Ik wacht ook nog steeds op een schone lollipop zonder bugs, heb er weinig vertrouwen in.. :(

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Hier eveneens het 'recent' probleem.
Echter heb ik dit via titanium eraf gegooid en komt het net zo fijn weer terug.
Ook blijft de instelling van installeren van onbekende bronnen zichzelf resetten naar mogelijk maken. (elke keer als de telefoon uit standby komt)

Conclusie: er zit ergens iets ingebakken wat de 'recent' app herinstalleerd.
Maar wat....

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
Toch wel jammer om dergelijke verhalen te lezen. Dit en de lange ontwikkeltijd die ze nodig hebben voor LP houdt mij toch wel tegen het toestel aan te schaffen. Wie weet wat draait er nog allemaal op de achtergrond ...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26
RobertowNL schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:26:
Jawel, latere versies van de stock rom hebben het probleem niet.
Moet je dan alleen wel playstore op installeren.

Denk overigens nog steeds dat het probleem niet bij Jiayu zit maar ergens in de tussenhandel die de ROM erop zet.
Heb het wel eens eerder gezien bij diverse tablets dat er troep in zit (mi pad onder andere, kwam gesealed met een Frankenstein rom).

Zou de laatste 4.4 rom pakken en daar dan play op zetten via de recovery.
Zou je 'n linkje kunnen plaatsen (of omschrijven als linken niet mag) naar welke laatste 4.4 versie je precies bedoelt, want het wordt mij niet helemaal duidelijk als ik op bv. needrom zoek. Andere sites lijken te suggeren dat de versie die ik had (S3SW 20150314-141844) de laatste officiele versie is (oa ook Jiayu officiele site), maar die is dus niet clean. Of kan ik beter een custom versie van needrom (welke) pakken?

• Bruunbarg
Ro-Me schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:10:
[...]

AOSP ROM: http://tfandroid.es/rom-jiayus3-pure-aosp-v1-tf/
Dragondevil kernel: http://www.android-hilfe....il_0-3-0-16-05-15.685295/

@Topicstarters, misschien is het een goed idee om de linkjes naar de meestgebruikte (custom) ROMs te plaatsen. Dit vergroot de vindbaarheid van informatie.
Had de aosp rom en dragondevil kernel erop staan.. Was net bij update 1.2 en ging door mijn instellingen, en ineens is mijn telefoon gelocked op privacy protection..

Opnieuw een 3sw rom geflashed, en nu heb ik het ook daarbij.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? ;x

Ga nu terug naar 5.1.. hopen dat ik het daar niet heb.

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
Bruunbarg schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Had de aosp rom en dragondevil kernel erop staan.. Was net bij update 1.2 en ging door mijn instellingen, en ineens is mijn telefoon gelocked op privacy protection..

Opnieuw een 3sw rom geflashed, en nu heb ik het ook daarbij.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? ;x

Ga nu terug naar 5.1.. hopen dat ik het daar niet heb.
Misschien door de kernel.
Ik heb AOSP eerst geupdate naar de meest recente versie (versie 1.5) en daarna de kernel geflashed.

• Bruunbarg
Ro-Me schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:18:
[...]

Misschien door de kernel.
Ik heb AOSP eerst geupdate naar de meest recente versie (versie 1.5) en daarna de kernel geflashed.
Zal aan mijn simkaart liggen. Heb het ook op 5.1
Kan me wel iets vaag herinneren dat ik op mijn oude telefoon ooit zoiets heb gedaan als anti-diefstal.. Geen idee wat de code meer zou zijn..
Dat wordt denk ik dan een andere simkaart :/

Edit: Nu gefixt met format all + download (stock/default rom)
Nu weer onderweg naar aosp.. Kijken of het nu wel werkt..

[ Voor 11% gewijzigd door Bruunbarg op 13-08-2015 14:44 ]

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Is een van jullie het al gelukt om de StageFright fix te installeren.

https://www.facebook.com/JiayuDE/posts/831687483619169

Als ik hem installeer via de Update methode of via TWRP recovery geeft hij een foutmelding en boot hij weer in Android 4.4 zonder het te hebben gefixed.

Laat maar, heb handmatig de bestanden via Es File Explorer vervangen en het is nu volgens de app gefixed. :)

Trouwens ik hoor veel mensen praten over Malware die standaard op hun Jiayu S3 staat ...
Dus ik had ook even gescanned met malwarebites voor de zekerheid maar die geeft helemaal geen malware aan. Ook de verhalen van Root en Unknown Sources sliders die uit zichzelf aangaan heb ik niet meegemaakt op mijn Jiayu S3. Ik denk dat het meer aan de winkel ligt waar je hem koopt dan Jiayu zelf (ik had hem van jiayu-store).

Echter staat er toch 1 app op die ik niet vertrouw, eentje met alleen maar chinese tekens.
De reden dat ik hem niet vertrouw is omdat deze app een keer Root permissie heeft gekregen terwijl ik hem die nooit gegeven heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pWcXK6s.png

Jullie enig idee?

[ Voor 64% gewijzigd door Jvann op 13-08-2015 17:07 ]

• ngnl
Zal aan mijn simkaart liggen. Heb het ook op 5.1
Kan me wel iets vaag herinneren dat ik op mijn oude telefoon ooit zoiets heb gedaan als anti-diefstal.. Geen idee wat de code meer zou zijn..
Dat wordt denk ik dan een andere simkaart :/

Edit: Nu gefixt met format all + download (stock/default rom)
Nu weer onderweg naar aosp.. Kijken of het nu wel werkt..
Heb hier eveneens de tfandroid aosp 1.5 draaien, werkt naar mijn mening erg traag.
Vanavond nog even naar kijken anders toch een andere rom zoeken.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:51
Kan iemand met Tsunami V8 eens kijken of de "properties (meest linkse)" button werkt? Bij Settings -> WiFi
kan ik niet in advanced settings komen het geluid bij een open accesspoint uit te zetten. Heel irritant. In andere menus en apps werkt dit ook niet...

Bekend probleem?

• ASW1
  • Nu online
Jvann schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:28:
Laat maar, heb handmatig de bestanden via Es File Explorer vervangen en het is nu volgens de app gefixed. :)
Kun je misschien even kort uitleggen wat je precies moet doen voor die fix?

• Jvann
ASW1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:47:
[...]
Kun je misschien even kort uitleggen wat je precies moet doen voor die fix?
Oke 1 moment ff type

Bedenk dat dit alleen werkt op Android 4.4 Kitkat.

Stap 1
Download ES File Explorer (Google Play: ES File Explorer File Manager – Android Apps on Google Play)

Stap 2
Download het bestand (https://mega.co.nz/#!gJ01...1YwOvsqOogg7rKR2bjqtJKw9Q) op de Jiayu S3

Stap 3
Zorg ervoor dat je root aanstaat op je Jiayu S3 (Settings > Security > Superuser Slider)

Stap 4
Ga naar ES File Explorer en zet Root Explorer aan (Swipen van links naar rechts, onder het kopje 'Tools' de slider Root Explorer.

Stap 5
zoek het gedownloade Zip bestand in ES File Explorer (Download folder waarschijnlijk)

Stap 6
Pak het Zip bestand uit (Zip bestand lang ingedrukt houden, rechtsonderin op de knop 'more' tikken en dan tikken op 'extract to'. Kies als locatie maar gewoon de download folder.

Stap 7
Zoek in de uitgepakte bestanden het bestand libstagefright.so en kopieer deze.

Stap 8
Ga in ES File Explorer naar de folder system/lib en zoek het bestand libstagefright.so, tik lang op het bestand, klik dan rechtsonderin op 'more' en dan op properties. Hier staan een knopje bij permissions genaamt 'change', tik hier op.

Stap 9
Je krijg nu een venster met permissies, selecteer alle vinkjes naast user, group en other.

Stap 10
Plak nu het bestand dat je in Stap 7 heb gekopieerd (Van rechts naar links swipen, Clipboard, hier staat hij bij)

Stap 11
Als het bestand gekopieerd is, verander je weer de rechten van dit bestand net zoals bij Stap 9 naar het volgende: user krijgt read and write, group en other krijgen read.

Stap 12
Klaar, check het met de stagefright app (Google Play: Stagefright Detector App – Android Apps on Google Play) om te zien of het gelukt is.

Als je vragen hebt hoor ik het graag, ik ben niet de beste uitlegger.
Het kan zijn dat ES File Explorer een fout geeft als je Root-Explorer aanzet, ikzelf heb hier soms ook last van en ik heb geen idee hoe ik het kan fixen.

Hier is het bewijs: www.imgur.com/nPhpZlm

[ Voor 92% gewijzigd door Jvann op 13-08-2015 18:18 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dr.Roelski schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Yep, ik heb exact hetzelfde. Nog niet de moeite genomen om een nieuwere (china?) rom er op te gooien en handmatig gapps er op te zetten. Hoopte eigenlijk snel 5.1 er op te kunnen zetten, maar heb nog niet veel vertrouwen in alle custom roms die voorbij komen. Ik wacht nog even af...
Ik gebruik sinds kort deze (LL): http://forum.xda-develope...iayu-s3-01072015-t3148997

Volgens mij geen grote bugs, behalve de 20%-accu-bug en geen NFC. Xposed werkt.

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Die recents had ik ook plots in de app lijst. Ook ik kreeg adds. gewoon verwijderd en tot nu toe niks meer. Lijkt me niet erg gevaarlijk en de rom 141844 is redelijk stabiel.
j2323 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 11:06
Goed nieuws voor de S3:

http://www.gizchina.com/2...-app-teases-cm12-devices/

Hopelijk maken ze het waar, CM12.1 zou mooi zijn.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Largamelion schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:00:
Toch wel jammer om dergelijke verhalen te lezen. Dit en de lange ontwikkeltijd die ze nodig hebben voor LP houdt mij toch wel tegen het toestel aan te schaffen. Wie weet wat draait er nog allemaal op de achtergrond ...
Ik verbaas mij ook dat iedereen zomaar klakkeloos roms van her en der erop blijft zetten en dan lekker gaat internet bankieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Largamelion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:32:
Goed nieuws voor de S3:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Yes, hier heb ik op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Largamelion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:32:
Goed nieuws voor de S3:

Oud nieuws dit, ik lees tenminste niets dat een week geleden niet ook al bekend was.
Nou ja, die counter voor de betaalde app van jiayu DE (die behoorlijk los staat van de fabrikant) is nieuw, maar niet interessant.

CM gaat er voorlopig nog niet komen omdat dit (nog) niet compatibel is met de MTK6752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

Michiel36 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:32:
[...]

Ik verbaas mij ook dat iedereen zomaar klakkeloos roms van her en der erop blijft zetten en dan lekker gaat internet bankieren :+
Ja inderdaad, dat is eigenlijk best een risico. Maar omdat je toegang tot root hebt, root explorer, en diverse tools om te monitoren wat er op je telefoon gebeurt, durf ik dat risico te nemen.
Ik heb tot nog toe geen vreemde afschrijvingen van m'n rekening gezien, en zolang er geen vreemdere apps dan 'Recent' geinstalleerd worden.. (Wat een KK kwaal lijkt, ik draai nu Lollipop met z'n eigen do's en dont's)

Vanmorgen zat ik even in dubio.... KPN heeft een mooi 2 jarig abbonnement met de Motorola Nexus 6, met dat abbo en de vergoeding van m'n baas voor telefonie en mobiele data, zou die me 5 euro per maand kosten..

Dank zij een collega toch maar bij de Jiayu gebleven, ik heb gekozen voor een 'knutsel' telefoon, dus ik klaag niet als er iets is met m'n ROM. Ik zoek uit of iemand het probleem kent, gebruik die oplossing, of probeer zelf een oplossing te zoeken.

Als je dat niet wilt, dan kun je beter een andere telefoon kopen.

Nokia Lumia is ook leuk! (en dat meen ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
Mochten er nieuwe romś komen , dan hoop ik toch dat die via de recovery geflasht kunnen worden.
Want opeen linux machine heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen met SPtools.
Ondanks de handleiding die gegeven is .
En in een virtualbox op de linux machine krijg ik de usb poorten wel zicht baar maar niet te benaderen , dus dat werkt ook niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:34
Michiel36 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:32:
[...]
Mijn S3 draait als een zonnetje, met Xposed en Gravitybox. Ik heb mijn S3 daardoor volledig naar eigen hand kunnen zetten, inclusief de groene en rode led notificaties per app.

Het probleem doet zich al voor met de stock rom. Jiayu heeft af fabriek roms geïnstalleerd met malware/adware. Dit is ook al gebleken bij andere toestellen van Jiayu. Google er maar eens op. Ik heb mijn stock rom volledig opgeschoond en juist geen custom rom geïnstalleerd, al vonden anderen dat ik het probleem juist moest oplossen met een custom rom. Ik heb echter na het opschonen nergens meer last van en unknown sources blijft uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
ngnl schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

Heb hier eveneens de tfandroid aosp 1.5 draaien, werkt naar mijn mening erg traag.
Vanavond nog even naar kijken anders toch een andere rom zoeken.
Hij leek bij mij eerst ook erg traag te zijn inderdaad.. Maar na de tweede keer flashen + de format werkte die toch redelijk snel, maar ik merk wel dat deze merkbaar langzamer is dan tsunami of armageddon,
Dat moet je dan maar voor lief nemen als je een betere camera wilt.

Laat deze in iedergeval er even op staan en kijk hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
NB. De reclame (ads) schijnt veroorzaakt te worden door de Trebuchet Launcher die bij sommige roms wordt meegeleverd. Zoek even terug in dit topic hierop.
Oplossing was het installeren van een andere launcher, zoals Nova Launcher, en daarna Trebuchet Launcher verwijderen of disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
KoffieAnanas schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Mijn S3 draait als een zonnetje, met Xposed en Gravitybox. Ik heb mijn S3 daardoor volledig naar eigen hand kunnen zetten, inclusief de groene en rode led notificaties per app.

Het probleem doet zich al voor met de stock rom. Jiayu heeft af fabriek roms geïnstalleerd met malware/adware. Dit is ook al gebleken bij andere toestellen van Jiayu. Google er maar eens op. Ik heb mijn stock rom volledig opgeschoond en juist geen custom rom geïnstalleerd, al vonden anderen dat ik het probleem juist moest oplossen met een custom rom. Ik heb echter na het opschonen nergens meer last van en unknown sources blijft uitgevinkt.
Xposed op 5.1? Zo ja, waar kan ik deze versie van Xposed vinden? De vorige versie (alfa) veroorzaakte bij mij bootloops. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Zoals gezegd draai ik stock rom, versie 4.4.4 dus. Ik heb geen reden om van rom te veranderen, mijn S3 draait soepel en naar wens ingericht. Custom roms zijn leuk om mee te spelen, in het verleden heel veel gedaan op vorige mobieltjes, maar ik ben inmiddels wel klaar met het spelen. Een paar jaar geleden was het nog leuk, omdat de ontwikkelingen toen snel gingen. Nu gaat het langzaam, en vind ik het niet nodig custom roms te flashen als ik de stock rom volledig naar eigen wens heb kunnen inrichten. Alles functioneert, geen crashes, geen bootloops of ander vreemd gedrag. En Xposed draait zonder problemen... +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:43:
Kan iemand met Tsunami V8 eens kijken of de "properties (meest linkse)" button werkt? Bij Settings -> WiFi
kan ik niet in advanced settings komen het geluid bij een open accesspoint uit te zetten. Heel irritant. In andere menus en apps werkt dit ook niet...

Bekend probleem?
Kan iemand eens checken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Denk niet dat veel mensen nog op Tsunami draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
Bij mijn S3 begint de aan/uit knop slecht te werken. Meestal werkt de knop eigenlijk gewoon niet.. Merken jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Bruunbarg schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Denk niet dat veel mensen nog op Tsunami draaien
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Omdat Tsunami verder is ontwikkeld onder andere namen, Armageddon en Marematto (?) en dus denk ik bijna iedereen op een van die 2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
IPeukieI schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:17:
Bij mijn S3 begint de aan/uit knop slecht te werken. Meestal werkt de knop eigenlijk gewoon niet.. Merken jullie dit ook?
Ik heb (nog) nergens last van, maar heb m pas 4 weken en gebruik alleen maar indrukknoppen als het niet anders kan. Voor scherm wakker maken gebruik ik alleen maar "Smart Wake" in principe (scheelt weer mechanische slijtage van je power button :*) ), 2x op scherm tikken of van onder naar boven swipen en voila! Scherm is aan!

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
DanielFeyenoord schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Ik heb (nog) nergens last van, maar heb m pas 4 weken en gebruik alleen maar indrukknoppen als het niet anders kan. Voor scherm wakker maken gebruik ik alleen maar "Smart Wake" in principe (scheelt weer mechanische slijtage van je power button :*) ), 2x op scherm tikken of van onder naar boven swipen en voila! Scherm is aan!
Ik heb zelf ook nog nergens last van, en gebruik het toestel al weer bijna 6 maanden (gaat snel).
Echter maar ik zelf ook vrij vaak gebruik van Smart Wake, en als je powerbutton dus begint te slijten, DanielFeyenoord, kan je dit misschien als alternatief gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
Ik gebruik sinds kort deze (LL): http://forum.xda-develope...iayu-s3-01072015-t3148997

Volgens mij geen grote bugs, behalve de 20%-accu-bug en geen NFC. Xposed werkt.
Deze heb ik nu ook draaien, heerlijk snel qua gevoel. Accu bug nog niet ervaren, NFC kan me gestolen worden. Maar ook hier de bekende bluetooth bug (geen mic) nog steeds aanwezig...
Verder geen klachten eigenlijk. Prima als daily rom wanneer je met de tekortkomingen kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ik heb me ook maar even aangemeld.
Ik gebruik nu sinds februari een Jiayu S3 tot tevredenheid eigenlijk wel, geen rare dingen, behalve ook op gegeven moment popup reclames en de onbekende bronnen die elke halve dag weer aan staat.
Die reclames waren een aantal apps die spontaan geïnstalleerd waren, en gewoon verwijderd konden worden.
Het onbekende bronnen gedoe blijkt uit een toepassing data_gospel te komen.
Na freezen met een root uninstaller blijft alles nu goed en geen negatieve bijverschijnselen.
Het zal misschien een extra verdien model zijn.
Eset antivirus vond het, kon het alleen niet verwijderen omdat het een systeem app was.
Avira, wat ik eerst gebruikte vond het niet.
Mijn S3 draait op de, voor zover ik weet, officiële S3W 20150325-102656, geïnstalleerd na ontvangst met een door de handelaar toegevoegde Google apps waarvan de helft niet goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb nu Armagedon 1.1.2. draaien, maar kan nog steeds niet in advanced settings komen bij WiFi.
Of hoe zet ik het irritante geluid uit bij het vinden van een open access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik kan dus niet in dit menu komen.

https://android.googlecod...%3A1439621198160&inline=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
[quote]Mehari72 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:05:

Waar kan je deze toepassing vinden om uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Plaatje niet zichtbaar
Ik heb Armagedon rertail 5.1 v1.1.2 er op en kan gewoon in het het advanced menu wifi komen.
En daar de network melding utschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
hlubach schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Plaatje niet zichtbaar
Ik heb Armagedon rertail 5.1 v1.1.2 er op en kan gewoon in het het advanced menu wifi komen.
En daar de network melding utschakelen ;)
Welke button gebruik je hiervoor? Ik kan er namelijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Vaevictis_ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:48:
[...]

Welke button gebruik je hiervoor? Ik kan er namelijk niet in.
Ik pak de Phone erbij >
Instellingen
wifi
Menu toets links onder ( menu Home return)
dan krijg je een popup met 4 mogelijkheden waarvan de onderste geavanceerd is
dan kun je de Netwerkmeldig middels de slider aan/uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
hlubach schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Ik pak de Phone erbij >
Instellingen
wifi
Menu toets links onder ( menu Home return)
dan krijg je een popup met 4 mogelijkheden waarvan de onderste geavanceerd is
dan kun je de Netwerkmeldig middels de slider aan/uit zetten
De toets links onder (met de streepjes) doet bij mij helemaal niets in het WiFi menu. Ik dacht dat het aan Nova Launcher lag, maar ook in Google Now launcher of zelfs in Safemode werkt het niet.

Kan natuurlijk alles wipen en een kale Armagedon installeren. Is wel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Vaevictis_ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

De toets links onder (met de streepjes) doet bij mij helemaal niets in het WiFi menu. Ik dacht dat het aan Nova Launcher lag, maar ook in Google Now launcher of zelfs in Safemode werkt het niet.

Kan natuurlijk alles wipen en een kale Armagedon installeren. Is wel veel werk.
werkt die toets wel op het beginscherm , anders inderdaad backup maken en een verse Armagedon erop en dat de data terug met restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Frank B268 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:03:
[quote]Mehari72 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:05:

Waar kan je deze toepassing vinden om uit te zetten?
Door een foutje heb ik gisteren mijn S3 weer moeten flashen, dus weet nu zeker dat het met de Rom meegeleverd is.
Met system app remover uit de playstore heb ik het weer verwijderd, het komt in de app lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 15:24
effe iets simpels...hoe kan je zien dat je een 3 gb versie hebt i.p.v een 2gb versie..??
Ik kan dat nergens zien..?? (controlleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
marathonna schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:33:
effe iets simpels...hoe kan je zien dat je een 3 gb versie hebt i.p.v een 2gb versie..??
Ik kan dat nergens zien..?? (controlleren)
Download de Antutu Benchmark App daar kan je veel info over je telefoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Bij apps, "wordt uitgevoerd" zie je gebruikt en vrije ruimte RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Laatst online: 21-09 22:27
Ik heb de telefoon nu een half jaar met de originele rom en alles loopt nog altyd goed.
Maar ik vindt het geluid via de koptelefoon zeer zacht.
Nu was dit met de G3 ook het geval maar dit was met mobile uncle aan te passen.
Kan dit nu ook met de S3 ?
Ik ben wat aan het stoeien geweest maar kom er niet uit.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
remo1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:12:
Ik heb de telefoon nu een half jaar met de originele rom en alles loopt nog altyd goed.
Maar ik vindt het geluid via de koptelefoon zeer zacht.
Nu was dit met de G3 ook het geval maar dit was met mobile uncle aan te passen.
Kan dit nu ook met de S3 ?
Ik ben wat aan het stoeien geweest maar kom er niet uit.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft.
In de Kitkat van Jiayu zit een standaard Equalizer, misschien dat je daar wat mee kan. Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn oordopjes op prima volume werken, relatief hard eigenlijk zelfs.

En download anders eens Viper4Android (Een relatief uitgebreide Equalizer). De nieuwste versie draait op mijn Jiayu S3 als een zonnetje en daar zit een mode in dat je je muziek harder kan maken. Bedenk echter wel dat equalizers je geluid ook een beetje kunnen verkrekken, maar als dat het geval is dan ken je hem zo weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
hlubach schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:00:
[...]

werkt die toets wel op het beginscherm , anders inderdaad backup maken en een verse Armagedon erop en dat de data terug met restore
Dat heeft inderdaad geholpen. Heel vreemd, nu maar hopen dat met een restore (Titanium backup) weer niet hetzelfde euvel optreed. Heb nogal veel apps (300+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Laatst online: 21-09 22:27
Jvann schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:34:
[...]

In de Kitkat van Jiayu zit een standaard Equalizer, misschien dat je daar wat mee kan. Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn oordopjes op prima volume werken, relatief hard eigenlijk zelfs.

En download anders eens Viper4Android (Een relatief uitgebreide Equalizer). De nieuwste versie draait op mijn Jiayu S3 als een zonnetje en daar zit een mode in dat je je muziek harder kan maken. Bedenk echter wel dat equalizers je geluid ook een beetje kunnen verkrekken, maar als dat het geval is dan ken je hem zo weer verwijderen.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb er een zwaardere koptelefoon aan zitten en heb bde oordopjes nooit gebruikt.
Ik had met de G3 dezelfde klachten zacht geluid dit kon je in Mobile Uncle veranderen.
Daar kon je het volume verhogen.
Ze hebben fabrieks af het geluid zacht staan ivm gehoorbeschadeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Laatst online: 15-09 16:56
Na enige tijd dagelijks gebruik, merk ik dat ik toch wel wat wifi problemen heb. De verbinding lijkt in slaap te vallen, terwijl ik "Wifi behouden in slaap" op altijd heb staan, en Wifi-optimalisatie uit heb staan.

Het probleem is dat de wifi verbinding er wel lijkt te zijn, maar dat er geen data doorheen komt. Wifi fixer wil wel eens helpen, maar ook niet direct. Als ik zelf de wifi uit schakel, en dan even later weer inschakel, dan ineens gaat het browsen in chrome weer snel. Er blijft dus iets hangen lijkt wel.

En zoals dat gaat met dit soort dingen, als je eenmaal het vermoeden hebt ga je er op letten, en irriteert het steeds meer :-). Ik heb rom 20150507-083407. Ervaart iemand anders deze dingen ook? Wat zou ik er aan kunnen doen? Zou een andere rom helpen, of is het hardware?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
Rolandow schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:39:
Na enige tijd dagelijks gebruik, merk ik dat ik toch wel wat wifi problemen heb. De verbinding lijkt in slaap te vallen, terwijl ik "Wifi behouden in slaap" op altijd heb staan, en Wifi-optimalisatie uit heb staan.

Het probleem is dat de wifi verbinding er wel lijkt te zijn, maar dat er geen data doorheen komt. Wifi fixer wil wel eens helpen, maar ook niet direct. Als ik zelf de wifi uit schakel, en dan even later weer inschakel, dan ineens gaat het browsen in chrome weer snel. Er blijft dus iets hangen lijkt wel.

En zoals dat gaat met dit soort dingen, als je eenmaal het vermoeden hebt ga je er op letten, en irriteert het steeds meer :-). Ik heb rom 20150507-083407. Ervaart iemand anders deze dingen ook? Wat zou ik er aan kunnen doen? Zou een andere rom helpen, of is het hardware?
Ik heb precies hetzelfde.
S3W 20150325-102656

Inderdaad even de wifi uit-aan-zetten
en alles werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
gphg schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.
S3W 20150325-102656

Inderdaad even de wifi uit-aan-zetten
en alles werkt weer...
Ik heb dat met ziggo....Maar dat ligt dan weer aan het modem, ff aan en uit en t werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Rolandow schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:39:

Dit probleem heb ik ook met alle LP rom's. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
@mensen hierboven met wifi probleem.
Dit heb ik ook gehad in vrijwel alle stock ROMs van Jiayu. Ik draai nu sinds een aantal weken Android AOSP met de dragondevil kernel en deze heeft dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Toch apart, ik heb geen wifi problemen, thuis niet en op het werk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:07
Vraagje: mijn vrouw gebruikt nu enkele dagen een Jiayu S3S met stock Android 4.4.4 rom. De laatste versie van Jiayu zelf voor zover ik kan nagaan.

Ze loopt echter tegen twee dingen aan, waarvan eentje al uitvoerig beschreven is: de ad pop-ups. Het andere echter is nog wat vreemd: het lukt haar niet om mobiel dataverkeer aan de praat te krijgen.

Ze heeft twee simkaarten: eentje van hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) en eentje van Ben (T-Mobile netwerk). De hollandsnieuwe SIM biedt in principe 3G en een databundel van 500MB. Ze zit nog altijd op 0,0 bytes.
Bij instellingen staat mobiele data gewoon aan en zelfs roaming is aangezet.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan controleren/aanpassen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
BramSd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:25:
Vraagje: mijn vrouw gebruikt nu enkele dagen een Jiayu S3S met stock Android 4.4.4 rom. De laatste versie van Jiayu zelf voor zover ik kan nagaan.

Ze loopt echter tegen twee dingen aan, waarvan eentje al uitvoerig beschreven is: de ad pop-ups. Het andere echter is nog wat vreemd: het lukt haar niet om mobiel dataverkeer aan de praat te krijgen.

Ze heeft twee simkaarten: eentje van hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) en eentje van Ben (T-Mobile netwerk). De hollandsnieuwe SIM biedt in principe 3G en een databundel van 500MB. Ze zit nog altijd op 0,0 bytes.

Bij voorbaat dank.
Instellingen -> sim beheer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaansmit199
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 21:08
BramSd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:25:

Bij voorbaat dank.
Controleer het volgende:
Instellingen > Datagebruik > hollandsnieuwe > Mobile gegevens > Aan
Instellingen > Simkaarten > Mobiele gegevens (Voorkeursimkaart) > hollandsnieuwe
Instellingen > Meer > Mobile netwerken > hollandsnieuwe > Voorkeursnetwerk > 3G
Instellingen > Meer > Mobile netwerken > hollandsnieuwe > Namen toegangspunten > Controleer of dit klopt Zie: http://www.apn-instellen.nl/

Ik gebruik echter Lollipop ik weet niet zeker of dit exact gelijk is met de KitKat instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door bastiaansmit199 op 16-08-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioloog
  • Laatst online: 28-12-2024
Zit zelf op 4.4.4.
Je moet naar instellingen Meer > Mobile netwerken > Namen toegangspunten.
Knop linksonder indrukken (naast de home knop)
Nieuwe APN aanklikken en vervolgens de gegevens invoeren die hier nodig zijn.
Instellingen kun je wel vinden op de site van hollands nieuwe, denk ik.
Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Goeienavond,

Ik zit er om te denken deze Jiayu te kopen, maar ik heb een paar vragen:

Waar is de S3 het goedkoopst?
Waar vind je betrouwbare verkopers?
Hoe is de camera?

Alvast bedankt

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zelf heb ik mijn S3 via Pandawill, zoals volgens mij de meeste op dit forum. http://www.pandawill.com/
De camera is in de huidige officiele 4.4 versie gewoon niet goed en erg wazig.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:07
radioloog schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:51:
Zit zelf op 4.4.4.
Je moet naar instellingen Meer > Mobile netwerken > Namen toegangspunten.
Knop linksonder indrukken (naast de home knop)
Nieuwe APN aanklikken en vervolgens de gegevens invoeren die hier nodig zijn.
Instellingen kun je wel vinden op de site van hollands nieuwe, denk ik.
Succes..
Bedankt. Dit bleek inderdaad de oplossing. Bij het eerste gebruik van de simkaart heeft de telefoon blijkbaar de standaard Vodafone instellingen gedownload. Niet heel onlogisch omdat hollandsnieuwe van het vodafone netwerk gebruik maakt. Echter, de instellingen voor data zijn dan onjuist.

Aangepast en het was direct opgelost.

@bastiaansmit199 ook bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
mobstaa schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:01:
Zelf heb ik mijn S3 via Pandawill, zoals volgens mij de meeste op dit forum. http://www.pandawill.com/
De camera is in de huidige officiele 4.4 versie gewoon niet goed en erg wazig.
Valt wel mee hoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3G84T7BG-G.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GKROQRM-G.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NEAT8PG-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:29
celica2001 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Dit probleem heb ik ook met alle LP rom's. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Op mijn wifi netwerk thuis heb ik het ook, op kantoor niet.
Thuis maak ik gebruik van een Ubee router van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
DanielFeyenoord schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Hmm... Ok, ik gebruik ook tap to wake, voor het uitzetten maar een softbutton uit de playstore gehaald..

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de naam van de 1 van de SIM kaarten te wijzigen.. Ik heb zowel zakelijk als prive KPN, er wordt geen onderscheid gemaakt in het menu waar je de SIM kiest. Op zich weet ik na testen wel welke welke is, maar zou makkelijker zijn als ik de naam van 1 van de kaarten kan wijzigen..

[ Voor 22% gewijzigd door IPeukieI op 17-08-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 21-09 14:56
Weer terug van mijn vakantie, nog altijd Tsunami V8 gebruikende.
Ik zie dat Tsunami geen updates meer heeft ontvangen, ik neem aan dat ze helemaal verder gaan onder Armageddon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb mijn problemen kunnen achterhalen.

Als je de app Lux hebt geinstalleerd (en Lux als service hebt aan staan) werkt de OK button in apps of systeem niet meer.

Als je een andere DPI instelt (dan de 300) dan werkt het context menu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:05:
...
Er is vandaag wel een bug opgedoken met de dialer, maar is ook reeds verholpen door een bugfix (te installeren via recovery)

Dialer bugfix link: https://mega.nz/#!SppWWLL...XUZFoRTfUMq6jNo4IvBCqdL1g
...
Wat voor dialer bug was dit? Ik merk op Armageddon dat ik vaak 2 keer moet drukken om het sim keuze scherm geopend te krijgen..

[ Voor 54% gewijzigd door IPeukieI op 17-08-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Weet iemand wat die nieuwe Duitse Jiayu app nu doet? Ze vragen er 30 euro voor? Als ik daarmee een perfect lopende LP update krijg ben ik er nog best voor te paaien maar het is niet duidelijk wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb vandaag het scherm van m'n S3 vervangen, nadat hij op vakantie was stuk gevallen. Gekocht op AliExpress.
Is eigenlijk helemaal niet zo heel moeilijk, maar helaas heb ik nu nog steeds een horizontaal gebied van ca. 1cm hoog waar hij helemaal geen aanrakingen registreert. :'(
Hopelijk krijg ik snel een nieuwe van de verkoper.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:48

Nikeo

Jawelles

Michiel36 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:32:
Weet iemand wat die nieuwe Duitse Jiayu app nu doet? Ze vragen er 30 euro voor? Als ik daarmee een perfect lopende LP update krijg ben ik er nog best voor te paaien maar het is niet duidelijk wat je krijgt.
Wat is de link naar die app? Dat lijkt me geen zuivere koffie. De LP updates waar iedereen het hier over heeft zijn de beste maar perfect zal het nooit worden, net als de KK roms niet perfect zijn. Als die duitse Jiayu een perfecte rom zou hebben zou dat wel bekend zijn. Scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Ro-Me schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:58:
[...]

De slechte camera is de reden dat ik weer ben teruggegaan naar 4.4.
Ik draai de AOSP variant icm de Dragondevil kernel en de camerakwaliteit is geweldig in vergelijking met de Lollipop ROMs.
Zit die kernel in de rom of moet ik hem apart flashen via de revovery
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Gwannoes schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:13:
Ik heb vandaag het scherm van m'n S3 vervangen, nadat hij op vakantie was stuk gevallen. Gekocht op AliExpress.
Is eigenlijk helemaal niet zo heel moeilijk, maar helaas heb ik nu nog steeds een horizontaal gebied van ca. 1cm hoog waar hij helemaal geen aanrakingen registreert. :'(
Enkel het scherm vervangen of ook met een display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Is het mogelijk om hiervan een korte uitleg te geven? of zit er een handleiding bij het ali setje? Mijn display is namelijk ook naar de filistijnen. Dat zou ik zeer waarderen want zonder uitleg durf ik dit niet te doen.
Gwannoes schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:13:

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

bottom line schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:51:
[...]

Enkel het scherm vervangen of ook met een display?
Ik heb deze gekocht. Is LCD+digitizer, incl. toolsetje. Dat toolsetje is wel erg handig moet ik zeggen, helemaal bij het loswrikken van het scherm.
berrieberrie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:13:
Is het mogelijk om hiervan een korte uitleg te geven? of zit er een handleiding bij het ali setje? Mijn display is namelijk ook naar de filistijnen. Dat zou ik zeer waarderen want zonder uitleg durf ik dit niet te doen.
[...]
Kijk eerst hier eens even:
http://www.igadgetnews.co...official-teardown-figure/

Verkort stappenplan (uit m'n hoofd) (eigen foto's volgen later):
  • Achterkant er af, batterij, SIM etc. er uit.
  • Alle kleine kruiskopschroefjes losdraaien. Er zitten er twee onder een stickertje; die moeten ook los.
  • Maak de plastic kap los door er met een plectrum/creditcard oid. tussen te wrikken.
Als je hem los hebt ben je bij foto 2 van de igadgetnews teardown.
  • (Foto 3:) De bovenste printplaat is het mainboard (met alle belangrijke electronica er op). Rechtsboven zit een stuk metaalgaas over de achterkant van de front camera en de Touchscreen digitizer cable geplakt. Deze moet los, maar hij zit om de digitizer flatcable heen, Dus eerst front camera en digitizer camera losmaken, dan dit metaalgaas losmaken. (tip: warme lucht gebruiken)
  • De LCD data kabel zit rechts aan de zijkant met een connector op de print. Loswippen.
  • Er loopt een coaxkabel langs de linker zijkant helemaal naar beneden naar de USB en speaker printplaat (5e foto op igadgetnews.com). Wip voorzichtig het connectortje op de onderste printplaat los.
  • De print zit met 2 schroefjes vast. Draai deze los.
  • Nu kan het mainboard voorzichtig losgehaald. Til hem aan de bovenkant op, zodat hij kantelt over de onderkant (de kant waar de SIM en batterij connectors zitten).
  • Rechtsonder aan de onderkant van het mainboard zit een verbindingskabeltje naar het USB/speaker printplaatje... wip deze nu los.
  • Onder waar normaal een accu zit, zit een zwart kunstof velletje geplakt, over de twee data kabeltjes die naar de LCD en het USB/Speaker printje gaan. Gebruik warme lucht om deze los te trekken.
Nu ziet het er uit zoals foto 9 op igadgetnews.com.
  • De twee datakabeltjes zitten geplakt op het aluminium frame... trek ze daar vanaf m.b.v. warme lucht.
  • Nu een lastig klusje: Het oude scherm losmaken. Flink verwarmen. Vooral aan de bovenkant en onderkant zit tape. Langs de randjes links/rechts ook nog wat, maar da's niet zo veel.
Nu ben je bij plaatje 10 op igadgetnews.com.
  • Alle lijm/tape resten verwijderen.
  • Nieuwe tape plaatsen, en in omgekeerde volgorde alles weer vastzetten.
TIP: Voordat je nieuwe tape plaatst, even het scherm testen. Zonder tape in de behuizing zetten, de kabeltjes vastklikken op het mainboard, de batterij er in en aanschakelen.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Gwannoes:
Dat ziet er indrukwekkend uit. Geweldige uitleg!
Dankjewel, ik ga het proberen, maar eerst setje bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
hlubach schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:44:
[...]

Zit die kernel in de rom of moet ik hem apart flashen via de revovery
;)
Kernel moet apart geflashed worden.
Via recovery flashen werkte bij mij niet. Via flashify de boot.img selecteren en dan flashen werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Nikeo schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

Wat is de link naar die app? Dat lijkt me geen zuivere koffie. De LP updates waar iedereen het hier over heeft zijn de beste maar perfect zal het nooit worden, net als de KK roms niet perfect zijn. Als die duitse Jiayu een perfecte rom zou hebben zou dat wel bekend zijn. Scam?
Gaat over deze link:

Die betaalde app is(was?) al te downloaden, maar vervolgens krijg je alleen te zien dat je 30 euro moet betalen. Iemand anders had al hier op gereageerd, wat ik hieronder zal quoten, maar neemt niet weg dat ik nog steeds graag wil weten wat je dan wel krijgt voor die 30 euro. Ze hebben het zelf over een OTA update voor de nieuwste toestellen...

http://jiayu.de/kundenservice/jiayu-over-the-air-app.html
ASW1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Oud nieuws dit, ik lees tenminste niets dat een week geleden niet ook al bekend was.
Nou ja, die counter voor de betaalde app van jiayu DE (die behoorlijk los staat van de fabrikant) is nieuw, maar niet interessant.

CM gaat er voorlopig nog niet komen omdat dit (nog) niet compatibel is met de MTK6752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Laatst online: 25-01-2023
ngnl schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:27:
Hier eveneens het 'recent' probleem.
Echter heb ik dit via titanium eraf gegooid en komt het net zo fijn weer terug.
Ook blijft de instelling van installeren van onbekende bronnen zichzelf resetten naar mogelijk maken. (elke keer als de telefoon uit standby komt)

Conclusie: er zit ergens iets ingebakken wat de 'recent' app herinstalleerd.
Maar wat....
Ik heb deze er ook afgegooid via Ad Aware.
Blijkbaar is er nog een andere apk in system/private-app/ ***.apk (random tekens) die ik er ook heb afgegooid. (stond bij mij bovenaan en de datum van creatie was niet 14/03/2015 maar recent van deze maand.)
Daarna is de instelling van 'onbekende bronnen' blijven staan op af. Voordien werd deze telkens ingeschakeld door een app wanneer je wifi of mobiele data startte.

Voorlopig is probleem niet meer opgedoken.

Raar dat bij sommige deze Recents-app zomaar heeft geïnstalleerd. Bij was dit op 16/08/15 aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Bij mij was het de data_gospel die onbekende bronnen steeds weer activeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
Mehari72 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:45:
[...]

Door een foutje heb ik gisteren mijn S3 weer moeten flashen, dus weet nu zeker dat het met de Rom meegeleverd is.
Met system app remover uit de playstore heb ik het weer verwijderd, het komt in de app lijst.
Sys app remover geinstalleerd maar ik heb echt geen data_gospel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
Audiowaste schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:56:
Weer terug van mijn vakantie, nog altijd Tsunami V8 gebruikende.
Ik zie dat Tsunami geen updates meer heeft ontvangen, ik neem aan dat ze helemaal verder gaan onder Armageddon?
Daar lijkt het wel op, of ze zijn daar ook op vakantie geweest...
Ik draai Armegedon 1.1.2 al een tijdje. Dikke prima alleen zodra de batterij in de buurt van 20% komt, gaat hij niet lang meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 21-09 14:56
Armageddon 1.1.2 is niet veel later uitgekomen dan Tsunami V8, dus lijkt daar inderdaad even stil te liggen (misschien door de vakantieperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Frank B268 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:10:
[...]

Sys app remover geinstalleerd maar ik heb echt geen data_gospel....
Oh? Het zat in de S3W 20150205-141543 van Needrom of bij de OTA die ik meteen daarna kreeg.
Er zullen dan wel meerdere versie's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Laatst online: 15-09 16:56
jernij schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Ik heb dat met ziggo....Maar dat ligt dan weer aan het modem, ff aan en uit en t werkt weer.
Telkens het modem aan en uit moeten zetten klinkt nog erger dan mijn situatie. Dacht eerst ook dat het aan ziggo lag, maar toen had ik ook problemen met bekabeld internet. Dat is met mij nieuwe ubee modem volgens mij opgelost.

Ik ga die aosp ROM wel proberen deze week. Ben benieuwd!

Edit: Bij nader inzien zouden de ddos aanvallen bij Ziggo ook heel goed een oorzaak van het probleem kunnen zijn. Ik kijk het nog even aan met andere DNS servers.

[ Voor 14% gewijzigd door Rolandow op 20-08-2015 13:57 ]

Koffie met thee is minder lekker.

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:13

ronalddus

Buffalo77

Ik heb nu zo'n 2,5 weken de jiayu S3 en ben erg tevreden. Na een paar dagen heb ik de beschrijving gevolgd om Armagedon 1.1.2 er op te flashen en dit ging allemaal zonder problemen.

Hier ben ik ook tevreden over, behalve de 15% bug, maar die is bekend en maakt me niet heel veel uit. Nu valt me wel op dat een aantal mensen heeft gezegd dat de camera in de lollipop roms ook een stuk beter is. Nu ervaar ik dit niet. Mijn foto's waren bij de 2503 stock rom een stuk beter dan dat ze nu zijn.
Ook lijkt de flitser niet helemaal lekker te werken.
Is hier een patch voor of een oplossing?

Buffalo77 | Pokemon Unite

Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.