Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
linkjes laatste versie armageddon 2 bladzijden terug

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
Schijnt nieuwe officiele versie LL 5.1 van Jiayu S3 te zijn, wat er verbeterd/verandert is heb ik nog niet kunnen vinden

https://mega.nz/#!c4JwnKJ...4zBOHT3WSqSRvJGNjcEnCzpjM

[ Voor 3% gewijzigd door metoo op 27-07-2015 14:26 ]

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
metoo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:06:
linkjes laatste versie armageddon 2 bladzijden terug
Ik wist niet zeker of het de nieuwste was ivm de vreemde nummering, maar bedankt.
metoo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:26:
Schijnt nieuwe officiele versie LL 5.1 van Jiayu S3 te zijn, wat er verbeterd/verandert is heb ik nog niet kunnen vinden

Godver, net nu ik heb besloten om toch maar eens voor Armageddon te gaan. Dit is best groot nieuws dan toch? Of is het weer een beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Michiel36 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Ik wist niet zeker of het de nieuwste was ivm de vreemde nummering, maar bedankt.

[...]

Godver, net nu ik heb besloten om toch maar eens voor Armageddon te gaan. Dit is best groot nieuws dan toch? Of is het weer een beta?
Dat probleem heeft iedereen hier volgens mij (incl mij). Misschien spaanse logica 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity

Misschien kan je er wat meer info bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

relativity schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:22:
[...]

http://bbs.ejiayu.com/thread-1270080-1-1.html
;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
relativity schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Dit is wat ik er over vind:

It's exactly the rom Mr wade released today (I don't know why so late )
It has got new Jiayu UI, so it's not pure AOSP but it's very close.
It would fix Bluetooth bug and NFC instability

Er is ook een chineese downloadlink, maar mijn chinees is niet zo denderend, ik zie wel wat er geschreven is maar begrijp niet wat er geschreven is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
metoo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Dit is wat ik er over vind:

It's exactly the rom Mr wade released today (I don't know why so late )
It has got new Jiayu UI, so it's not pure AOSP but it's very close.
It would fix Bluetooth bug and NFC instability

Er is ook een chineese downloadlink, maar mijn chinees is niet zo denderend, ik zie wel wat er geschreven is maar begrijp niet wat er geschreven is
Ook niet na het laten vertalen door Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ter verduidelijking ... Dit is een Jiayu New UI versie ==> nieuwe Maremoto versie voor de mensen van het Spaanse forum. Nivu is voor zover ik weet hier reeds naar aan het kijken.

Update: Nivu zegt dat hij in de loop van morgen een cleane versie zal hebben met wat tweaks. Ik laat iets weten van zodra dit beschikbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26
Ik heb sinds 'n een maandje ook de S3 in gebruik en ben over het algemeen erg tevreden. Echter, na het maken van een aantal filmpjes is het toch wel duidelijk dat met name de videokwaliteit nogal belabberd is. Het lijkt alsof er een soort filter overeen gaat die alles heel erg blokkerig maakt (niet echt pixels, maar meer plakkaten van dezelfde kleur), een of ander reductie algoritme? Spelen met de video settings helpt niet. Het lijkt zich vooral voor te doen als er veel beweging in de video zit.

Ik lees in de comments hier en daar dat meer mensen er last van hebben, maar niet direct oplossingen. Ik vroeg me af of iemand een idee heeft of bv. een andere video app (welke?) beter werkt, of wellicht een andere rom? Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
j2323 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:30:
Ik heb sinds 'n een maandje ook de S3 in gebruik en ben over het algemeen erg tevreden. Echter, na het maken van een aantal filmpjes is het toch wel duidelijk dat met name de videokwaliteit nogal belabberd is. Het lijkt alsof er een soort filter overeen gaat die alles heel erg blokkerig maakt (niet echt pixels, maar meer plakkaten van dezelfde kleur), een of ander reductie algoritme? Spelen met de video settings helpt niet. Het lijkt zich vooral voor te doen als er veel beweging in de video zit.

Ik lees in de comments hier en daar dat meer mensen er last van hebben, maar niet direct oplossingen. Ik vroeg me af of iemand een idee heeft of bv. een andere video app (welke?) beter werkt, of wellicht een andere rom? Hoor het graag.
Volgens mij wordt dat verholpen met een rom update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48

Nikeo

Jawelles

j2323 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:30:

Welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
De standaard geïnstalleerde, build number: S3SW 20150314-141844

[ Voor 32% gewijzigd door j2323 op 28-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 16:01
Techneut gevraagd.
Vandaag een 2e simkaart in de S3 ., en voor oproepen altijd vragen ingesteld
Het ene simnummer is zichtbaar in de instellingen het tweede niet.
Bellen vanaf de 2 nummers werkt
Kan iemand mij verder helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door hlubach op 28-07-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ro-Me op 29-07-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Oke ik ben ff de kluts kwijt, in de tijd dat ik niet op het forum heb gekeken zijn er flink wat pagina's bij. Dus ff wat vragen:

Ik draai S3S 20150507-083407, komt er nog een stabiele Android 5.1 versie via OTA of is die er al? Ik heb in ieder geval niks gekregen en draai nog 4.4 .

[ Voor 3% gewijzigd door Jvann op 28-07-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Jvann schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:20:
Oke ik ben ff de kluts kwijt, in de tijd dat ik niet op het forum heb gekeken zijn er flink wat pagina's bij. Dus ff wat vragen:

Ik draai S3S 20150507-083407, komt er nog een stabiele Android 5.1 versie via OTA of is die er al? Ik heb in ieder geval niks gekregen en draai nog 4.4 .
Hier heb je een aantal roms (op een spaans forum) die veel gebruikt worden:
http://www.movilesdualsim...-roms-jiayu-s3-y-s3s.689/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

M'n S3 is gevallen, glas in duizend stukjes gebarsten :-(
Hij geeft wel beeld, maar de touchscreen werkt niet meer. Als ik via USB OTG een muis aansluit, werkt alles gewoon goed.
Iemand ervaring met vervangen van het scherm? Op diverse plaatsen worden vervangende schermen aangeboden. Zit er nog kwaliteitsverschil in? Ik heb helaas ook nog geen instructievideo's gezien van hoe je de S3 open maakt...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok even de post wat overzichtelijker typen:

Sinds gisteren is er officieel een nieuwe versie van de Maremoto ROM voor handen.

Deze Rom is gebaseerd op de rom van bbs.ejiayu.com release van 27/07/2015. Aangezien het een Maremoto rom is, is deze dus gebaseerd op de Jiayu new UI zoals zijn voorganger de Maremoto V1.
Er zit in deze rom een nieuwe modem verwerkt die wel 64bit zou zijn en er werd reeds bevestigd dat alles 100% functioneel is.

Er is vandaag wel een bug opgedoken met de dialer, maar is ook reeds verholpen door een bugfix (te installeren via recovery)

De V2 van Maremoto is een moet via TWRP geflashed worden en kan dus rechtstreeks gebruikt worden om van KK naar LP te gaan. Instructies over hoe dit aan te pakken vindt je in de OP van dit topic.

Maremoto V2 download link:
https://mega.nz/#!KZF0mI7...KDTsEf48FrDA_QzeRWXlzRc4E
Dialer bugfix link: https://mega.nz/#!SppWWLL...XUZFoRTfUMq6jNo4IvBCqdL1g

Ikzelf blijf voorlopig wel nog even op de Armagedon V1.1.2 maar denk wel van deze nieuwe eens te proberen in de komdende dagen ... Ikzelf was nogal fan van de Maremoto look, maar miste indertijd iets teveel functionaliteit.

Dank aan Nivu van MDS-Team!
Forumlink van bron: http://www.movilesdualsim...1-mdsteam-mod-v-1.106574/

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:05:
Ok even de post wat overzichtelijker typen:

De V2 van Maremoto is een moet via TWRP geflashed worden en kan dus rechtstreeks gebruikt worden om van KK naar LP te gaan. Instructies over hoe dit aan te pakken vindt je in de OP van dit topic.

Maremoto V2 download link:
https://mega.nz/#!KZF0mI7...KDTsEf48FrDA_QzeRWXlzRc4E
Dialer bugfix link: https://mega.nz/#!SppWWLL...XUZFoRTfUMq6jNo4IvBCqdL1g

Ikzelf blijf voorlopig wel nog even op de Armagedon V1.1.2 maar denk wel van deze nieuwe eens te proberen in de komdende dagen ... Ikzelf was nogal fan van de Maremoto look, maar miste indertijd iets teveel functionaliteit.

Dank aan Nivu van MDS-Team!
Ik krijg enkel maar de Flastools te zien en jouw link geeft mij ook die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hlubach schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:40:
[...]

Ik krijg enkel maar de Flastools te zien en jouw link geeft mij ook die
Er is op dit moment enkel de mogelijkheid om via de flashtool te installeren. De dialer fix is via recovery mode. Er werd reeds een recovery versie van de maremoto V2 gevraagd maar daar is nog geen reactie op gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
@ palmken bedankt weer voor de downloadlinks, maremotov2 staat er hier nu een op, werkt prima, BT mic werkt ok.
Niet alles is NL vertaling, er zijn wat gedeeltes Engels, maar dat stoort mij verder niet.
heb de dialer bugfix geinstalleerd nu, wat er mee aan de hand was weet ik niet, heb zelf niet gebeld vandaag

[ Voor 21% gewijzigd door metoo op 30-07-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metoo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:43:
@ palmken bedankt weer voor de downloadlinks, maremotov2 staat er hier nu een op, werkt prima, BT mic werkt ok.
Niet alles is NL vertaling, er zijn wat gedeeltes Engels, maar dat stoort mij verder niet.
heb de dialer bugfix geinstalleerd nu, wat er mee aan de hand was weet ik niet, heb zelf niet gebeld vandaag
@metoo graag gedaan hoor!

Het probleem was dat indien je wou bellen de dialer crashte. Deze fix zou het moeten oplossen. Ik volg het forum MDS op de voet en laat je weten als er nog iets hierover zou verschijnen.

Ikzelf twijfel nog of ik al dan niet naar deze Maremoto versie zou gaan of niet. Ik ben nogal blij met de Armagedon, maar weet nog dat de eerste Maremoto mij ook aansprak.
Wat een keuze ;-)

Er is blijkbaar ook een probleem met de emailapp en zou opgelost zijn door te restoren van de vorige mailadres maar ik gebruik sowieso bluemail dus geen idee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:45:
[...]

@metoo graag gedaan hoor!

Het probleem was dat indien je wou bellen de dialer crashte. Deze fix zou het moeten oplossen. Ik volg het forum MDS op de voet en laat je weten als er nog iets hierover zou verschijnen.

Ikzelf twijfel nog of ik al dan niet naar deze Maremoto versie zou gaan of niet. Ik ben nogal blij met de Armagedon, maar weet nog dat de eerste Maremoto mij ook aansprak.
Wat een keuze ;-)

Er is blijkbaar ook een probleem met de emailapp en zou opgelost zijn door te restoren van de vorige mailadres maar ik gebruik sowieso bluemail dus geen idee.
Als je nu de laatste Armagedon VS laatste Maremoto zet, wie wint er dan qua minste bugs, meest stabiel, hoogste antutu, kortom, wie komt er uit de ring als een winnaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Ondanks het werk wat verricht wordt aan de drie Spaanse Rom, is het wrang dat bij installatie je dan weer een patch moet installeren
Is het niet voor geluid dan wel voor dialer of een email probleem.
Dit zouden toch zaken zijn die al gerepareerd zouden moeten zijn voor je de rom bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Iemand al hier met Windows 10 die de guide uit de OP gevolgd heeft?

Ik probeer te telefoon te flashen, maar eigenlijk gaat het bij het eerste hoofdstuk al mis bij stap 7:

7. Klik op Download links bovenaan en koppel nu pas je telefoon aan je pc.

Nu zou onderaan het scherm een voortgangsbalk moeten lopen, zodra het klaar is krijg je vanzelf een melding. Mocht er niets gebeuren, dan ligt het aan de drivers.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat is dan met de drivers?? ADB drivers zijn geïnstalleerd immers.. Ik ga nu de installatie op een windows 7 computer proberen, want heb het idee dat het samen met Win 10 geen gelukkige combo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 16:44
Steefmeister schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:17:

Ik probeer te telefoon te flashen, maar eigenlijk gaat het bij het eerste hoofdstuk al mis bij stap 7:

Nu zou onderaan het scherm een voortgangsbalk moeten lopen, zodra het klaar is krijg je vanzelf een melding. Mocht er niets gebeuren, dan ligt het aan de drivers.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat is dan met de drivers?? ADB drivers zijn geïnstalleerd immers.. Ik ga nu de installatie op een windows 7 computer proberen, want heb het idee dat het samen met Win 10 geen gelukkige combo is..
Hier hetzelfde probleem gehad, op een Windows 7 machine gedaan en daar verliep het wel goed. Maar niet volgens de guide. Hier was het een beetje klooien met batterij er uit. Download indrukken en batterij er weer in. Op een gegeven moment begon die vanzelf.

Wat is anno juli 2015 de rom om mee te varen?

Twister, Tsunami, Maremoto, Armagedon? Momenteel even Tsunami V8 for time being gesintalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 31-07-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
1) drivers weggooien met usbdeview
2) pdanet installeren
3) drivers handmatig installeren

dat heeft bij mij op zowel windows 7 als 8 gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Niet in het juiste topic, maar kan iemand me doorverwijzen naar een topic (of site) waarin chinese wearables worden besproken? Ben hiernaar op zoek, lijkt me leuk om er een te pairen met mijn S3, maar kan er niet echt heel veel onafhankelijke info over vinden. (Ben op zoek naar een betaalbare smartwatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:34:
Even een vraag. Niet in het juiste topic, maar kan iemand me doorverwijzen naar een topic (of site) waarin chinese wearables worden besproken? Ben hiernaar op zoek, lijkt me leuk om er een te pairen met mijn S3, maar kan er niet echt heel veel onafhankelijke info over vinden. (Ben op zoek naar een betaalbare smartwatch).
Heb hetzelfde probleem en ben aan het overwegen om de volgende watch te kopen:
http://www.ucovertech.com/p-503.html
Ik weet dat hij niet via de standaard manier te bestellen is (via chinese webshop), maar je kan hem rechtstreeks bij de producent bestellen. Ik ga proberen om er een review van te maken indien ik overga tot de bestelling ervan.

En weet niet goed waar dit te plaatsten ik denk dat je bij het Mobile aankoopadviesforum moet zijn Mobile Aankoopadviesforum (wel niet zeker :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:48:
[...]

Heb hetzelfde probleem en ben aan het overwegen om de volgende watch te kopen:
http://www.ucovertech.com/p-503.html
Ik weet dat hij niet via de standaard manier te bestellen is (via chinese webshop), maar je kan hem rechtstreeks bij de producent bestellen. Ik ga proberen om er een review van te maken indien ik overga tot de bestelling ervan.

En weet niet goed waar dit te plaatsten ik denk dat je bij het Mobile aankoopadviesforum moet zijn Mobile Aankoopadviesforum (wel niet zeker :) )
Blijkbaar leeft het wareable gebeuren niet zo en China wareables al helemaal niet.
Mooie watch trouwens die UV360 (die overigens helemaaaaal niet lijkt op de moto 360 :P). Ben wel benieuwd wat hij moet kosten.
Misschien via PB maar even contact onderhouden over eventueel bestellen van de watch, want ben ook wel geïnteresseerd geraakt.
Dan wordt dit topic verder niet vervuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Ik heb de GV18 besteld voor 30 euro. http://www.aliexpress.com/item/Waterproof-Aplus-GV18-Smart-watch-phone-1-55-GSM-NFC-Camera-wrist-Watch-SIM-card-Smartwatch/32274358554.html
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:34:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 21-09 11:56

fub

Ik heb vandaag geprobeerd om de gids te volgen die in de topicstart staat. In die gids staat een link naar een recovery.img die TWRP zou moeten zijn, maar als ik die flash als recovery (met Flashify), dan 'crasht' de recovery als ik reboot. (Gelukkig had ik een backup van de stock recovery gemaakt.)
Als ik op de site van TWRP kijk, staat de Jiayu S3 Advance ook niet in de lijst van ondersteunde toestellen...

Doe ik iets verkeerd? Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
fub schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:25:
Ik heb vandaag geprobeerd om de gids te volgen die in de topicstart staat. In die gids staat een link naar een recovery.img die TWRP zou moeten zijn, maar als ik die flash als recovery (met Flashify), dan 'crasht' de recovery als ik reboot. (Gelukkig had ik een backup van de stock recovery gemaakt.)
Als ik op de site van TWRP kijk, staat de Jiayu S3 Advance ook niet in de lijst van ondersteunde toestellen...

Doe ik iets verkeerd? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Download anders een recente rom voor flashtool, en flash daarvan alleen de recovery. Dan heb je in 90% van de gevallen gelijk de goede versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 21-09 11:56

fub

relativity schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:07:Download anders een recente rom voor flashtool, en flash daarvan alleen de recovery. Dan heb je in 90% van de gevallen gelijk de goede versie :)
Goed idee, ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe armagedon versie met xposed ondersteuning uit.

Deze kan gedownload worden van de volgende link:
https://mega.nz/#!XEkEQIj...oqLkMYk7-_veFE7-K6_WJUUuk
Xposed is a framework for modules that can change the behavior of the system and apps without touching any APKs. That's great because it means that modules can work for different versions and even ROMs without any changes (as long as the original code was not changed too much). It's also easy to undo. As all changes are done in the memory, you just need to deactivate the module and reboot to get your original system back. There are many other advantages, but here is just one more: Multiple modules can do changes to the same part of the system or app. With modified APKs, you to decide for one. No way to combine them, unless the author builds multiple APKs with different combinations.
Meer info over Xposed kan gevonden
worden op de volgende link:
http://forum.xda-developers.com/xposed
http://repo.xposed.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:50:
Er is een nieuwe armagedon versie met xposed ondersteuning uit.

Deze kan gedownload worden van de volgende link:
https://mega.nz/#!XEkEQIj...oqLkMYk7-_veFE7-K6_WJUUuk

[...]

Meer info over Xposed kan gevonden
worden op de volgende link:
http://forum.xda-developers.com/xposed
http://repo.xposed.info/
Heeft iemand die ROM al getest en werkt Xposed stabiel?
De vorige Armagedon ROM met Xposed veroorzaakte namelijk allerlei bootloops. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

Steefmeister schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:17:

Ja, gevolgd, maar hetzelfde gedoe dat de drivers niet geinstalleerd konden worden. Toen met usbdeview alle drivers weggekieperd, en een 'universal android driver' geinstalleerd.

Toen met Flashtool v5.1436.00.000 de unofficial Lollipop geflashed (erase and write) en nu dan ook Lollipop...
Ben nu nog even aan het kijken welke build erop komt, Tsunami wordt veel gebruikt, maar Armageddon klinkt ook goed.

For now, a happy me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:47
Sinds vandaag is het scherm van mijn S3 kapot.
Er zit een hele dunne barst in het scherm over de gehele breedte en nu werkt grootste deel(95%) van het scherm niet meer. Ik heb s'middags de telefoon laten vallen maar daarna nog een paar uur zonder problemen gebruikt. s'avonds heb ik de telefoon gelockt en naar een minuut ongeveer weer geunlockt en toen merkte ik dat het touchscreen het niet meer deed.

Heeft er iemand eerder zoiets gehad, en zo ja hoe is het opgelost.
Of is mijn enige optie om het scherm+digitizer te vervangen, en zo ja wie heeft daar ervaring mee en zou mij hier wat uitleg over willen geven.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ro-Me schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Heeft iemand die ROM al getest en werkt Xposed stabiel?
De vorige Armagedon ROM met Xposed veroorzaakte namelijk allerlei bootloops. :P
Heb deze geinstalleerd, maar heb er wel wat problemen mee: Playstore stopt continue, ik krijg hierdoor geen app geinstalleerd.

ga zo Maremoto v2 erop zetten, kijken of dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Heb nu Tsunami v8 erop staan en in principe is dit een prima ROM. Enige zeer merkwaardige is dat de batterij in een mum van tijd leeg is zodra de 15% gepasseerd is. Dit heeft letterlijk maar een minuut of 3 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsoet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2024
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het scherm? Mijn scherm is gebarsten en heb een nieuw replacement kit besteld bij Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Steefmeister schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:49:
Heb nu Tsunami v8 erop staan en in principe is dit een prima ROM. Enige zeer merkwaardige is dat de batterij in een mum van tijd leeg is zodra de 15% gepasseerd is. Dit heeft letterlijk maar een minuut of 3 nodig.
Dat hebben alle Lollipop ROMs voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:05:

Sinds gisteren is er officieel een nieuwe versie van de Maremoto ROM voor handen.

Deze Rom is gebaseerd op de rom van bbs.ejiayu.com release van 27/07/2015. Aangezien het een Maremoto rom is, is deze dus gebaseerd op de Jiayu new UI zoals zijn voorganger de Maremoto V1.
Er zit in deze rom een nieuwe modem verwerkt die wel 64bit zou zijn en er werd reeds bevestigd dat alles 100% functioneel is.

Ik heb deze nu draaien, kan BT nog niet testen omdat ik de dialer bug nog moet fixen. In het gebruik dat ik nu doe (Netflix/ Mail/ social media) ben ik nog geen vreemde zaken tegengekomen, tools openen snel, telefoon reageert goed. M'n Waze deed nog wat moeilijk vanmorgen, eens kijken of dat inmiddels beter gaat.

Toch wil ik Armagedon nog proberen, ik was de IMEI kwijt na het flashen naar Lollipop. Misschien dat dat nog voor een slechte prestatie zorgde...

Eerst Maremoto even doortesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Greetzel schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Ik heb deze nu draaien, kan BT nog niet testen omdat ik de dialer bug nog moet fixen. In het gebruik dat ik nu doe (Netflix/ Mail/ social media) ben ik nog geen vreemde zaken tegengekomen, tools openen snel, telefoon reageert goed. M'n Waze deed nog wat moeilijk vanmorgen, eens kijken of dat inmiddels beter gaat.

Toch wil ik Armagedon nog proberen, ik was de IMEI kwijt na het flashen naar Lollipop. Misschien dat dat nog voor een slechte prestatie zorgde...

Eerst Maremoto even doortesten :)
Werkt de camera beter in de nieuwe Maremoto ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ro-Me schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Werkt de camera beter in de nieuwe Maremoto ROM?
Gewetensvraag: ik kom van KK direct op Lollipop, en had geen klachten over de foto kwaliteit. De foto's die ik tot nog toe gemaakt heb, vallen me weer niet tegen.

Hope it helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:13

ronalddus

Buffalo77

Sinds gisteren heb ik de jiayu s3 binnen gekregen. Heerlijk toestel komend van een lg 4x hd.

Ik heb alleen een probleempje. Als ik via de wireless update naar versie S3S 20150507-083407 wil gaan (Huidige versie is s3s 20150315-194940) geeft hij een error als mijn telefoon opnieuw opstart. Dus als het balkje begint te lopen met het andriod tekentje. Hij stopt ongeveer op de helft en geeft een error.

Iemand enig idee. Dank alvast

Dit tekentje

https://www.google.nl/sea...I98WotbaRxwIVxloUCh132gCb

[ Voor 17% gewijzigd door ronalddus op 05-08-2015 09:34 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ronalddus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:29:
Sinds gisteren heb ik de jiayu s3 binnen gekregen. Heerlijk toestel komend van een lg 4x hd.

Ik heb alleen een probleempje. Als ik via de wireless update naar versie S3S 20150507-083407 wil gaan (Huidige versie is s3s 20150315-194940) geeft hij een error als mijn telefoon opnieuw opstart. Dus als het balkje begint te lopen met het andriod tekentje. Hij stopt ongeveer op de helft en geeft een error.

Dit tekentje

Had ik ook..

Zou de guide gebruiken die te vinden is in de OP. Mocht je problemen met de drivers ondervinden zoals in de gids geschreven staat, kijk dan even in de posts hierboven.
Ro-Me schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

Dat hebben alle Lollipop ROMs voor zover ik weet.
Dat is wel flink balen, want het is nogal frappant. Hoop dat er snel een oplossing komt. Loopt nu op Armageddon laatste versie en doet het afgezien van dat, lang niet gek.

[ Voor 15% gewijzigd door Steefmeister op 05-08-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Steefmeister schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Had ik ook..

Zou de guide gebruiken die te vinden is in de OP. Mocht je problemen met de drivers ondervinden zoals in de gids geschreven staat, kijk dan even in de posts hierboven.

[...]

Dat is wel flink balen, want het is nogal frappant. Hoop dat er snel een oplossing komt. Loopt nu op Armageddon laatste versie en doet het afgezien van dat, lang niet gek.
Idd, het probleem met de batterij schijnt in de kernel te gebeuren van Lollipop. Hopen dat Jiayu dat nog oplost.
Wat ook mogelijk is, is dat het probleem met de batterij door middel van een door de community aangepast kernel op te lossen is. De source van de kernel van een vergelijkbaar toestel is namelijk gepubliceerd.

Als die bug er uit gaat en de camera betere foto's maakt, dan ga ik ook over naar Lollipop.
Ik zit sinds eeen week op Android Kitkat AOSP met de Dragondevil kernel. Dit bevalt tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Is het normaal dat bij het flashen van de camera c.q de modem patch van Armageddon, de telefoon niet weer terugkeert naar TWRP maar het toestel gewoon opstart
Krijg ook de indruk dat hierdoor de patch niet echt geïnstalleerd wordt
Camera blijft wat in de oude foto kleuren hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
hlubach schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:30:
Is het normaal dat bij het flashen van de camera c.q de modem patch van Armageddon, de telefoon niet weer terugkeert naar TWRP maar het toestel gewoon opstart
Krijg ook de indruk dat hierdoor de patch niet echt geïnstalleerd wordt
Camera blijft wat in de oude foto kleuren hangen
Ja dit is normaal. Had ik gisteren ook. Ik neem aan dat je doelt op de Dialer patch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Steefmeister schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Ja dit is normaal. Had ik gisteren ook. Ik neem aan dat je doelt op de Dialer patch ?
Nee Armageddon heeft deze patches.

Patch improves front camera thanks to the contribution of @ kenub4u
https://mega.co.nz/#!Hx4R...CWwmN-mpIwjG4zvpTcaE12m_E
New Patch 5.1 + BT + modem 4G
https://mega.co.nz/#!KwwwEZjA! TH7RMLOXy3j-bM4wYhqji3iaA_mPqODJEThvjdyEuW8

En normaal bij recovery install kwam je terug in de Twrp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
ronalddus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:29:

Dit tekentje

Je kunt hem ook handmatig flashen door middel van de flash tools. De huidige firmwares zijn te vinden op http://www.ejiayu.com/ en op http://needrom.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Laatst online: 22:03
Dus, als ik alle reacties zo lees(ook bij needrom), dan beter nog even wachten met update naar officiële lollipop update, totdat bugs eruit zijn. :O
By the way voor degene met kapot display, prijsopgave gevraagd in spanje bij jiayu dealer: kosten exclusief verzenden zou 70 euro zijn.
Wat kosten de display los?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
berrieberrie schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:31:
Dus, als ik alle reacties zo lees(ook bij needrom), dan beter nog even wachten met update naar officiële lollipop update, totdat bugs eruit zijn. :O
By the way voor degene met kapot display, prijsopgave gevraagd in spanje bij jiayu dealer: kosten exclusief verzenden zou 70 euro zijn.
65-70 euro is de prijs voor dat scherm, ergens in dit topic wordt een soortgelijk bedrag genoemd.
Op diverse websites kost het vrijwel hetzelfde:
http://www.aliexpress.com.../1243333_32259564104.html
Greetzel schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:43:
[...]

Gewetensvraag: ik kom van KK direct op Lollipop, en had geen klachten over de foto kwaliteit. De foto's die ik tot nog toe gemaakt heb, vallen me weer niet tegen.

Hope it helps.
Bedankt voor de info. Bevalt de Maremoto ROM tot nu toe goed? Ik had namelijk regelmatig last van System UI crashes bij de eerste versie van de Maremoto ROM.

Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat ik de Lollipop ROMs heb geprobeerd, ik ga het binnenkort weer een keer testen. Als de camera kwaliteit voldoende/beter is, stap ik over.

Die batterijbug vind ik niet storend, omdat ik met Lollipop naar mijn idee sowieso langer kon doen met de
accu.

[ Voor 34% gewijzigd door Ro-Me op 05-08-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:47
berrieberrie schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:31:
Ik ben er maar een paar tegen gekomen en die kosten bijna allemaal $60-70 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Laatst online: 22:03
Display inclusief montage bij Spaanse officiële store kost €90.(ex verzending).

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berrieberrie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:14:
Display inclusief montage bij Spaanse officiële store kost €90.(ex verzending).
Dat is best aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ro-Me schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:19:

Bedankt voor de info. Bevalt de Maremoto ROM tot nu toe goed? Ik had namelijk regelmatig last van System UI crashes bij de eerste versie van de Maremoto ROM.

Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat ik de Lollipop ROMs heb geprobeerd, ik ga het binnenkort weer een keer testen. Als de camera kwaliteit voldoende/beter is, stap ik over.

Die batterijbug vind ik niet storend, omdat ik met Lollipop naar mijn idee sowieso langer kon doen met de
accu.
Deze Maremoto bevalt me goed tot nog toe. Nog geen UI crashes, snelle Antutu score (46084) (64 bit antutu benchmark).
Paar dingetjes:
- Ik heb de dialer patch geinstalleerd, krijg de originele dialer er niet af (terwijl de telefoon geroot is, ook link2SD krijgt m er niet af). Ik weet ook niet of de originele dialer wel ge-de-installeerd kan worden, maar dat merk ik dan wel.
- Ik heb bij 4 apps meldingen gekregen, dat ze niet goed geinstalleerd waren, en die moest ik opnieuw installeren (Waze, Antutu, 2 spelletjes). Als dit vaker gebeurt bij diezelfde apps, dan ben ik niet zo blij met deze rom. Als er door dat ik bv de standaard opslag locatie te wijzigen, wat links vernaggeld zijn en ik daarom apps opnieuw moet installeren, soit, daar kan ik mee leven.

Ik vind de achtergrondjes die in deze rom zitten niet zo mooi, dus ik heb een mooie sterrenhemel geinstalleerd. Zwart met een paar kleine heldere sterretjes, ziet er wel leuk uit :)

Als je wilt, upload ik een paar foto's later deze week. Dan kan je misschien zelf een oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
Tip tegen de stagefright bug, zet bij messages -> settings -> mms de 'auto retrieve' op uit (staat standaard aangevinkt). Dat is geen oplossing, maar wel een simpele en doeltreffende bescherming tegen een ongeziene hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
KoffieAnanas schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:02:
Tip tegen de stagefright bug, zet bij messages -> settings -> mms de 'auto retrieve' op uit (staat standaard aangevinkt). Dat is geen oplossing, maar wel een simpele en doeltreffende bescherming tegen een ongeziene hack.
Weet iemand of er een patch komt die gewoon dmv de recovery (twrp) te flashen is, zodat de bug compleet opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik kreeg vanochtend opeens reclame op mijn homescreen. Daarna heb ik malwarebtyes laten scannen en vind hij dit.

Afbeeldingslocatie: http://i473.photobucket.com/albums/rr93/ronalddus/Mobile%20Uploads/Screenshot_2015-08-07-10-57-26_zps1ubhotac.png

Als ik op 'delete' klik krijg ik de melding dat ik het niet kan verwijderen. Ook met titanium backup lukt het me niet om het te verwijderen. De superuser switch staat aan trouwens.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Stagefright patch komt vandaag uit:

http://forum.xda-develope...p=62216386&postcount=5095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ronalddus schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:03:
Ik kreeg vanochtend opeens reclame op mijn homescreen. Daarna heb ik malwarebtyes laten scannen en vind hij dit.

[afbeelding]

Als ik op 'delete' klik krijg ik de melding dat ik het niet kan verwijderen. Ook met titanium backup lukt het me niet om het te verwijderen. De superuser switch staat aan trouwens.

Wat te doen?
Root browser gebruiken om de apk te verwijderen van de system-partitie? Verwijderen vanuit recovery via adb shell of d.m.v. een update-package (script aanpassen)? Hoeveel opties wil je hebben? ;)

Ik had afgelopen vrijdag opeens ook weer last van fullscreen ads (ROM 20150324), toen bleek uit het niets de app "Recents" (com.android.fallen) te zijn geinstalleerd. Verwijderen van deze app loste het probleem direct op. Erg vreemd, aangezien ik niets raars heb geinstalleerd waarbij Recents meegekomen kan zijn.

Ik hoop hier definitief vanaf te zijn met een update naar Lollipop, maar ik wacht nog even tot deze wat meer "stabiel" is. Wel interessant om alle ervaringen te lezen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

jeroen__online schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Root browser gebruiken om de apk te verwijderen van de system-partitie? Verwijderen vanuit recovery via adb shell of d.m.v. een update-package (script aanpassen)? Hoeveel opties wil je hebben? ;)
Ik heb het net met de rootbrowser geprobeerd, maar het wil niet lukken. Vanuit recovery en adb moet ik nog proberen, maar ben ik nog niet helemaal in thuis. Ik vind het vreemd dat ik met rootacces niet dat bestand gewoon kan weggooien. Nogmaals, ik ben er nog niet helemaal in thuis dus ik doe waarschijnlijk wat fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
Vraagje, ik wil mijn S3 flashen naar een Lolipop based rom, de meest voor de hand liggende versie is deze denk ik: http://www.needrom.com/download/newui-lp-2015-07-14/, niet?

De guide in de OP van dit topic beschrijft dat je eerst de 'Unofficial Lollipop ROM' moet flashen, dan TWRP als custom recovery, en dan nog een keer de Tsunami rom er overheen.

Echter, kan ik niet gewoon TWRP installeren (via Flashify) en dan direct naar de official Lollipop rom van needrom? Of gaat het dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 22:11
De meeste roms moet je flashen met die speciale toolkit voor op een windows bak.
Er zijn niet zoveel roms die als flashable zip vanuit een recovery geflashed kunnen worden.
Het beste volg je de aanwijzingen die bij die specifieke rom zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Xda geeft aan dat cm geport is naar de jiayi s3 zonder bugs. Hopelijk binnenkort beschikbaar.

Edit:Cyanogen mod 5.1 for g4s g5s s2 s3 f2 seems To be bugfree - we did it! ...by Jiayu.de
- Jan Sebastian Jirsa at Gizchina Core Group

[ Voor 42% gewijzigd door bangsat op 07-08-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
bangsat schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:12:
Edit:Cyanogen mod 5.1 for g4s g5s s2 s3 f2 seems To be bugfree - we did it! ...by Jiayu.de
- Jan Sebastian Jirsa at Gizchina Core Group
Ja leuk, maar zonder enige verwijzing naar een bron.
En dan gaan andere mensen het weer elders posten, en een gerucht is daar, en niemand weet of het waar is en waar dat bericht dan vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
ASW1 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:23:
[...]

En dan gaan andere mensen het weer elders posten, en een gerucht is daar, en niemand weet of het waar is en waar dat bericht dan vandaan komt.
Misschien een gerucht maar zou leuk zijn. Zou ook gelden voor de andere die ik heb benoemd.

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3430838&d=1438913698

[ Voor 5% gewijzigd door bangsat op 07-08-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Stagefright bug fix is uit
http://forum.xda-develope...p=62228361&postcount=5141

Flashen ging bij mij niet (Kitkat AOSP), maar handmatig het bestand vervangen en de rechten weer goed instellen op 644 in /system/lib werkte wel.
Nu is mijn telefoon niet meer kwetsbaar, aldus de stagefright detector van Zimperium. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
bangsat schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:15:
[...]
Misschien een gerucht maar zou leuk zijn.
Deze post ook gelezen?
http://forum.xda-develope...p=62224095&postcount=5112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
ASW1 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:23:
[...]

Zie onderstaande link,

http://www.android-hilfe....m-s4-und-lollipop.709166/

[ Voor 4% gewijzigd door BoulaMouzer op 07-08-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ah merci. Staat nog wel meer intetressants daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 16:17
Misschien een stom probleem met m'n S3, maar ik heb een mp3 als ringtone ingesteld.
Maar het toestel lijkt deze koppeling niet te zien, telkens als ik gebeld wordt hoor ik de standaard "middeleeuwse" beltoon. Meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Help ,de dokter verzuipt.
Voorheen een Windhoos machine en daar ging Flashen simpel op.
Nu een Linux laptop , waarop wel een versie Flashtools voor Linux opstaat ,maar flashen ho maar
.
Waarschijnlijk de drivers terwijl normaal als ikde usb eraan hang de phoe gewoon gezien wordt
Krijg bij flashen de Brom Errror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
Ubuntu? Modemmanager even verwijderen, volgorde staat beschreven in mijn posting van 22 juli in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
metoo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 01:45:
de beschrijving gevonden:

The following steps will be necessary for the latest versions of Ubuntu:

º Uninstall the designated package using the following commands:

♦sudo apt-get remove modemmanager
♦sudo service udev restart
Udev restart the service without restarting the computer

Udev restart the service without restarting the computer

This may have the side effect of removing the kernel module “cdc_acm”. To check if so, run the following command:

♦lsmod | grep cdc_acm
Check kernel module

º If it gives you an empty list in return, you must install the following module:

♦sudo modprobe cdc_acm

na flashen:
sudo apt-get install modemmanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ro-Me schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:10:

Flashen ging bij mij niet (Kitkat AOSP), maar handmatig het bestand vervangen en de rechten weer goed instellen op 644 in /system/lib werkte wel.
Nu is mijn telefoon niet meer kwetsbaar, aldus de stagefright detector van Zimperium. :)
Als ik het goed begrepen heb, is die patch er nu nog alleen voor KK, en zijn ze die voor LL nog aan het ontwikkelen. Het liefst hebben ze geloof ik ook dat je de CM roms installeert van ze, die zou inderdaad voor KK nu bugfree moeten zijn.

Is er nog niet voor LL, ze hebben meer tijd nodig voor de 64 bit LL CM.

Ik heb het automatisch downloaden van MMS ook uitgezet, dan maak je het in ieder geval weer wat moeilijker voor die vulnerability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Hen de instructie gevolgd krijg geen lege lijst te zien .
Dus toen geprobeerd te flashen, zoals in windows
Toestel uit, download starten, toestel aan de usb , na een half minuutje de brom error over de com poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Nieuwe beta / RC van Lollipop:
http://forum.xda-develope...p=62263554&postcount=5208

[ Voor 3% gewijzigd door Ro-Me op 10-08-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Misschien dat ik die (http://forum.xda-develope...263554&postcount=5208) wel ga testen, want de MareMoTo V2 heeft de vervelende eigenschap, dat ik apps regelmatig opnieuw moet installeren.
Soms omdat ik bv de standaard opslag plaats aangepast heb, of omdat m'n telefoon uitgaat na de 15% battery life bug, maar helaas ook zomaar, zonder enige aanwijsbare reden.

Heel irritant, ik weet niet waar het door komt. Verder wel een fijne rom, LP zelf draait wel, het menu ziet er goed uit, camera doet het goed.. Maar alle apps dagelijks opnieuw installeren kost me te veel tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Sinds kort heb ik ook deze S3 in het wit 3GB met NFC.
Mijn abbonement loopt bij tele2 Vorig jaar een nieuwe simkaart van hun ontvangen een blauwe die ik tot micro simkaart kon uitdrukken.

Nu is het zo dat volgens Tele2 ik toegang zou moeten hebben tot 4G en het gebied waar ik woon is dit ook zowel binnen als buiten gedekt.

Echter ontvang ik geen 4G rechtsbovenin blijft namelijk 3G staan naast het wifi signaal.

Bij simbeheer en datagebruik instellingen etc staat alles op 4G voorkeur 4G staat ook aan en als ik handmatig netwerk selecteren druk kan ik mij ook binnen enkele seconden registreren op Tele2 4G NL.

En TOCH blijft er 3G staan!!

Wie legt mij dit uit alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:59:
Beste,

Mijn abbonement loopt bij tele2 Vorig jaar een nieuwe simkaart van hun ontvangen een blauwe die ik tot micro simkaart kon uitdrukken.

Nu is het zo dat volgens Tele2 ik toegang zou moeten hebben tot 4G en het gebied waar ik woon is dit ook zowel binnen als buiten gedekt.

Echter ontvang ik geen 4G rechtsbovenin blijft namelijk 3G staan naast het wifi signaal.

Bij simbeheer en datagebruik instellingen etc staat alles op 4G voorkeur 4G staat ook aan en als ik handmatig netwerk selecteren druk kan ik mij ook binnen enkele seconden registreren op Tele2 4G NL.

Heb je überhaupt al een mail gehad dat je overgezet bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 21-09 15:50
Heb je een link naar deze ROM? ik w8 nl. ook nog even met LL. Ik draai nu S3SW 20150314-141844
Ro-Me schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Idd, het probleem met de batterij schijnt in de kernel te gebeuren van Lollipop. Hopen dat Jiayu dat nog oplost.
Wat ook mogelijk is, is dat het probleem met de batterij door middel van een door de community aangepast kernel op te lossen is. De source van de kernel van een vergelijkbaar toestel is namelijk gepubliceerd.

Als die bug er uit gaat en de camera betere foto's maakt, dan ga ik ook over naar Lollipop.
Ik zit sinds eeen week op Android Kitkat AOSP met de Dragondevil kernel. Dit bevalt tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
henkb123 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:58:
Heb je een link naar deze ROM? ik w8 nl. ook nog even met LL. Ik draai nu S3SW 20150314-141844

[...]
http://tfandroid.es/rom-jiayus3-pure-aosp-v1-tf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Ik ben nu trouwens op vakantie en heb de laatste tsunami rom draaien. Maar ik merk dat de foto's erg slecht zijn. Met andere roms had ik dit probleem niet - weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Heb ook verschillende camera apps geprobeerd maar dat maakt geen verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:59:
Beste,

Ik ben ook helaas nog niet over op 4G, abo afgesloten in januari voor het 4G,nu nog steeds geen 4G... Helaas, geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
relativity schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:24:
Ik ben nu trouwens op vakantie en heb de laatste tsunami rom draaien. Maar ik merk dat de foto's erg slecht zijn. Met andere roms had ik dit probleem niet - weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Heb ook verschillende camera apps geprobeerd maar dat maakt geen verschil....
De slechte camera is de reden dat ik weer ben teruggegaan naar 4.4.
Ik draai de AOSP variant icm de Dragondevil kernel en de camerakwaliteit is geweldig in vergelijking met de Lollipop ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Ro-Me schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:58:
[...]

Ik draai de AOSP variant icm de Dragondevil kernel en de camerakwaliteit is geweldig in vergelijking met de Lollipop ROMs.
Merk je dat de batterij langer meegaat door die Dragondevil kernel? Ik las dat ze daar wel e.e.a. aan gesleuteld hadden, best goed initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
[...]

Misschien dat dit het inderdaad ia want eerder maakte de telefoon echt goede foto's. Nu zijn ze echt dramatisch slecht. Weinig diepgang in kleuren, nauwelijks contrast, onscherp, etc.

Helaas kan ik hier niet mijn telefoon flashen, anders had ik dat wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
@Greetzel, de batterij gaat naar mijn idee niet (veel) langer mee met de dragondevil kernel. Wel heb ik het idee dat ie in standby iets minder verbruikt.
Het bereik is met de Dragondevil kernel wel beter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ro-Me schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:10:

Bedankt voor de tip werkte voor mij ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Als ik het goed zie kan ik deze Rom met TWRP flashen, mijn Spaans is nronduit slecht.
Ik draai op dit moment de Maremoto v2. Ben wel tevreden echter soms moet de telefoon opnieuw starten om weer verder te kunnen.
Kan ik de Aosp rom zo instaleren of moet ik eerste mer de flashtool de Rom 4 terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
celica2001 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:18:
[...]

Als ik het goed zie kan ik deze Rom met TWRP flashen, mijn Spaans is nronduit slecht.
Ik draai op dit moment de Maremoto v2. Ben wel tevreden echter soms moet de telefoon opnieuw starten om weer verder te kunnen.
Kan ik de Aosp rom zo instaleren of moet ik eerste mer de flashtool de Rom 4 terugzetten.
Ja, je moet eerst weer de stock ROM met Android 4.4 terugzetten voordat je kan flashen via de recovery naar AOSP 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
Zou je misschien linkjes kunnen posten? Ben nieuwschierig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Bruunbarg schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Zou je misschien linkjes kunnen posten? Ben nieuwschierig :9
AOSP ROM: http://tfandroid.es/rom-jiayus3-pure-aosp-v1-tf/
Dragondevil kernel: http://www.android-hilfe....il_0-3-0-16-05-15.685295/

@Topicstarters, misschien is het een goed idee om de linkjes naar de meestgebruikte (custom) ROMs te plaatsen. Dit vergroot de vindbaarheid van informatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Ro-Me op 11-08-2015 19:12 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.