Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05
* Ik gebruik zelf eigenlijk nooit bluetooth, dus daar ga ik uit van de ervaringen van eYaTed.
* Het hele probleem van de 15% accu ken ik niet, voor die tijd laad ik hem altijd wel op.
* Smartwake getest, werkt ook goed.
* Roze tint front camera nog altijd aanwezig.
* Overbodige apps verwijder ik zelf altijd bij Titanium Backup. Wel een minpunt van de maker om al deze apps mee te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:32
Als ik die Tsunami rom wil installeren met TWRP (2.8.6.0) dan krijg ik de foutmelding:

unable to mount /system

Heb al googled, en al een paar keer alles geformatteerd en advanced wipe gedaan. Daarna krijg ik ook meteen de foutmeling unable to mount /system.

Het lijkt haast wel of TWRP geen root access heeft? Zou dit kunnen komen door een gelockte bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:30
Zelf dit forum helaas een tijdje niet gevolgd, veel nieuwe updates zie ik alweer. Op het moment draai ik nog KK (4.4.4)

Als ik het goed begrijp is Tsunami de stabiele update naar android 5.1? Op needrom staat ook een update naar 5.1, deze lijkt echter alleen beschikbaar te zien voor de advanced versie. Iemand die hier misschien iets meer licht op kan schijnen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
infidel011 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:24:
Zelf dit forum helaas een tijdje niet gevolgd, veel nieuwe updates zie ik alweer. Op het moment draai ik nog KK (4.4.4)

Als ik het goed begrijp is Tsunami de stabiele update naar android 5.1? Op needrom staat ook een update naar 5.1, deze lijkt echter alleen beschikbaar te zien voor de advanced versie. Iemand die hier misschien iets meer licht op kan schijnen voor mij?
De Tsunami V5 lijkt mij die van needrom gewijzigd door MDSTeam. Zo goed als identiek op 3 apps na.
Dus alles van de vorige tsunami versies weg in V5.

Edit:
Tsunami ROMs zouden op beide versies werken. Weet natuurlijk niet of je dan ook de advanced bestanden mee installeer. Misschien kunnen 2GB gebruikers bevestigen.

[ Voor 10% gewijzigd door eYaTed op 25-06-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Vaevictis_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:21:
Als ik die Tsunami rom wil installeren met TWRP (2.8.6.0) dan krijg ik de foutmelding:

unable to mount /system

Heb al googled, en al een paar keer alles geformatteerd en advanced wipe gedaan. Daarna krijg ik ook meteen de foutmeling unable to mount /system.

Het lijkt haast wel of TWRP geen root access heeft? Zou dit kunnen komen door een gelockte bootloader?
Even voor de zekerheid, je hebt eerst een andere Lollipop ROM geflashed? Of probeer je Tsunami over de KK ROM te flashen, want dan zal het niet gaan lukken. Lollipop werkt namelijk met andere partities dan KK.

In het kort (uitgebreidere uitleg staat al in het topic:
1. Flash een Lollipop ROM, ik zie dat er nu overigens een officiële LP ROM is: http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/
2. Flash LP Recovery: http://www.needrom.com/download/twrp-for-lollipop/
3. Wipe en flash Tsunami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:32
Audiowaste schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:33:
[...]

Even voor de zekerheid, je hebt eerst een andere Lollipop ROM geflashed? Of probeer je Tsunami over de KK ROM te flashen, want dan zal het niet gaan lukken. Lollipop werkt namelijk met andere partities dan KK.

1. Flash een Lollipop ROM, ik zie dat er nu overigens een officiële LP ROM is: http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/
Thanks dat zal het zijn. Ik had al een 5.1 versie geflashed (met een andere scatterfile) en daarna weer teruggegaan naar 4.4.4.

Ga nu een nieuwe poging wagen met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:33:
[...]

Even een vraagje, want er wordt hier vaak gerept over Tsunami, wat volgens mij een Lollipop ROM is en de volgende link op needrom: http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/

Is dit een en dezelfde?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
mobstaa schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:29:
[...]

Even een vraagje, want er wordt hier vaak gerept over Tsunami, wat volgens mij een Lollipop ROM is en de volgende link op needrom: http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/

Is dit een en dezelfde?
Neen, dat is niet dezelfde. Tsunami is een modded ROM, wel op basis van de officiële (BETA) versies van Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Benieuwd of in de official Lollipop van Jiayu de "roze" front camera is opgelost.
Mocht dat het geval zijn, dan verwacht ik dat deze in V6 van Tsunami ook wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:41:
[...]

Neen, dat is niet dezelfde. Tsunami is een modded ROM, wel op basis van de officiële (BETA) versies van Jiayu.
Dankjewel voor je antwoord, was hier eigenlijk al een tijdje benieuwd naar.
Ik zie dat beiden nog last hebben van verschillende bugs, daarom laat ik hem nog even links liggen. In ieder geval tot de stable van Jiayu zelf uit is.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Heeft iemand een link naar superdragon 5.1 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
mobstaa schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:21:
[...]

Dankjewel voor je antwoord, was hier eigenlijk al een tijdje benieuwd naar.
Ik zie dat beiden nog last hebben van verschillende bugs, daarom laat ik hem nog even links liggen. In ieder geval tot de stable van Jiayu zelf uit is.
Tsunami V5 is voor mij in ieder geval stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Alle functies werken gewoon, het aantal zichtbare bugs is echt te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
bangsat schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:58:
Heeft iemand een link naar superdragon 5.1 rom?
http://forum.xda-develope...p=61387344&postcount=3358
Deze ROM is gebaseerd op beta 3, superdragonpt zou vandaag nog een ROM plaatsen gebaseerd op beta 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Ro-Me schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:24:
[...]

http://forum.xda-develope...p=61387344&postcount=3358
Deze ROM is gebaseerd op beta 3, superdragonpt zou vandaag nog een ROM plaatsen gebaseerd op beta 4 :)
Top. Kon deze niet vinden in xda. Beta 4 wacht ik nog even mee. Ik lees verhalen over een slecht modem en 3g/4g connectie verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
bangsat schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:32:
[...]

Top. Kon deze niet vinden in xda. Beta 4 wacht ik nog even mee. Ik lees verhalen over een slecht modem en 3g/4g connectie verlies.
Zelf heb ik daar geen last van in bèta 4. Ik heb de officiële bèta geflashed van Jiayu met flash tools en direct daarna de TWRP recovery geflashed om supersu en de gapps te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 16:01
Wat wel jammer is van een custom rom is, dat b,v de Ziggo app wel werkt maar als je tv op het toestel wilt kijken dat dit niet gaat omdat die klo.... app dan vraagt om een stockrom.
Heeft iemand misschien een oplossing, behalve dan terug gaan naar stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Ro-Me schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Zelf heb ik daar geen last van in bèta 4. Ik heb de officiële bèta geflashed van Jiayu met flash tools en direct daarna de TWRP recovery geflashed om supersu en de gapps te flashen.
Bedankt. Dan ga ik die even testen. Je IMEI kwijt geraakt? Vind dit nog wel is irritant XD.
hlubach schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:47:
Wat wel jammer is van een custom rom is, dat b,v de Ziggo app wel werkt maar als je tv op het toestel wilt kijken dat dit niet gaat omdat die klo.... app dan vraagt om een stockrom.
Had ook een custom ROM op jiayu g4s en had hier geen problemen mee. Welke ROM heb je nu op de S3?

[ Voor 30% gewijzigd door bangsat op 25-06-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Het is mij nog steeds niet gelukt het teostel te flashen, zodra ik de driver wil instaleren krijg ik de melding:

Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden maar er is een fout opgetreden tijdens de poging het stuurprogramma te installeren.
Android Composite ADB Interface
Dit apparaat start niet (Code 10).
Wat doe ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
[quote]bangsat schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:56:
[...]

Bedankt. Dan ga ik die even testen. Je IMEI kwijt geraakt? Vind dit nog wel is irritant XD.

[...]

Had ook een custom ROM op jiayu g4s en had hier geen problemen mee. Welke ROM heb je nu op de S3?
[/quote
De TsUnAmI v5, maar ik slim, ik probeer Horizon en dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
In setting geen imei
In mkttools ook niet
*#06#* ook niet
In antutu zie ik wel een imei.dus hoe herstel ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
celica2001 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:40:
Het is mij nog steeds niet gelukt het teostel te flashen, zodra ik de driver wil instaleren krijg ik de melding:

Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden maar er is een fout opgetreden tijdens de poging het stuurprogramma te installeren.
Android Composite ADB Interface
Dit apparaat start niet (Code 10).
Wat doe ik fout.
Je moet de controle op driver signature uit zetten. Even op Googlen voor jouw besturingssysteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
hlubach schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:23:
In setting geen imei
In mkttools ook niet
*#06#* ook niet
In antutu zie ik wel een imei.dus hoe herstel ik dat
Ik kan ook nergens de imei aanpassen. Een backup maken van mijn imei via mkttools lukt ook niet.
hij geeft aan dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
bangsat schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:24:
[...]

Ik kan ook nergens de imei aanpassen. Een backup maken van mijn imei via mkttools lukt ook niet.
hij geeft aan dat het niet mogelijk is.
En als je *#4634# belt?
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/e1mb24keh/Screenshot_2015_06_26_08_30_51.png

[ Voor 99% gewijzigd door eYaTed op 26-06-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Heel vreemd. ik klik op de telefoon. Hij popt open en ik kan het nummer invoeren. Ik voer dit nummer in en dat komt de foutmelding verkeerde ussd code ofzo. Vervolgens klik ik dat weg en open het toetsenbord nogmaals tik deze code in en het werkt.

Bedankt eyated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Dus je hebt je IMEI weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Correct. Deze kon ik nu weer invoeren voor zowel sim 1 als 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
TWRP 2.8.7.0 nu ook beschikbaar, net even getest en werkt prima.
https://mega.nz/#!5ocHzZ5...9o7KVdUNdunv5TlW1H7pCyehs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:47:
Van XDA
Originally Posted by Pazzie

It's now possible to use the Horizon Go app, instead of the Ziggo TV app. You can use your My Ziggo account to login.
I'm able to watch the Ziggo channels on my rooted Moto G (2013) running Android 5, with the Horizon Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Na het opstarten duurt het even voordat de sim actief wordt. Ik heb nu de superdragonpt beta 3. Momenteel beter dan 4.4.4 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Dat *#4634# popt wel up .
Vul imei nr van de doos in maar save blijft grijs
Hoe verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:21:
Dat *#4634# popt wel up .
Vul imei nr van de doos in maar save blijft grijs
Hoe verder
Te weinig cijfers? 15 cijfers in totaal en op de 2 rijen invullen. Dan licht save op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
eYaTed schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:31:
[...]

correct

Te weinig cijfers? 15 cijfers in totaal en op de 2 rijen invullen. Dan licht save op.
Op de doos staan drie imei getallen
A
B
C
alle drie de getallen zijn hetzelfde vul ik nu ook imei 2 in of alleen de eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Op de doos staan drie imei getallen
A
B
C
alle drie de getallen zijn hetzelfde vul ik nu ook imei 2 in of alleen de eerste ;)
2x dezelfde cijfers bij imei1 en imei2
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/iege57033/Screenshot_2015_06_26_11_48_27.png
http://postimg.org/image/wxnj6lt7v/

[ Voor 21% gewijzigd door eYaTed op 26-06-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
eYaTed schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:47:
[...]

2x dezelfde cijfers bij imei1 en imei2
De imei schijnt geschreven te zijn.
Heb gekeken onder de settings Telefoon imei niets te zien.
Nu een reboot gedaan en onder imei staat netjes het nummer gemeld.

met dank
:9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Geen dank, heb het zelf al ettelijke keren moeten uitvoeren :F ;)

En nu dan zoals hierboven beschreven de Horizon Go app installeren als vervanging van je Ziggo TV app. Geen idee of dat werkt, op XDA zeggen ze van wel en hierboven in het topic waren ook mensen dat de Horizon app werkende hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:40
eYaTed schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Geen dank, heb het zelf al ettelijke keren moeten uitvoeren :F ;)

En nu dan zoals hierboven beschreven de Horizon Go app installeren als vervanging van je Ziggo TV app. Geen idee of dat werkt, op XDA zeggen ze van wel en hierboven in het topic waren ook mensen dat de Horizon app werkende hadden.
Ik draai nog 4.4.4 en Horizon werkt bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Ik had gisteren dus de ziggo erop gezet.
Maar bij live tv zei hij bekijk het maar u draait een aangepaste rom.
Dus probeerde ik de Horizon , met als resultaat dat ik nu wel live tv heb
Upc wordt Ziggo en het oude spul werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
hlubach schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:01:
Ik had gisteren dus de ziggo erop gezet.
Maar bij live tv zei hij bekijk het maar u draait een aangepaste rom.
Dus probeerde ik de Horizon , met als resultaat dat ik nu wel live tv heb
Upc wordt Ziggo en het oude spul werkt
Komt die melding niet gewoon omdat je toestel geroot is? Bij de televisie app van Telenet had ik hetzelfde probleem, maar dat kon ik omzeilen met temp unroot via SuperSU. Lukt mss ook voor Ziggo?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Largamelion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:22:
[...]
Komt die melding niet gewoon omdat je toestel geroot is? Bij de televisie app van Telenet had ik hetzelfde probleem, maar dat kon ik omzeilen met temp unroot via SuperSU. Lukt mss ook voor Ziggo?
Toestel is inderdaad geroot.
Maar om nu weer een truc te gaan gebruiken om een app werkend te krijgen,is mij een brug te ver.
Terwijl een zelfde programma van UPC(nu Ziggo) wel werkt.
Programma, moeten gewoon werk op beide rooted en unrooted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 21:59
Volgens mij doen ze dat opzettelijk om te voorkomen dat je streams gaat rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
eYaTed schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:35:

De Tsunami ROM is op basis van de beta2.
Op zich werkt deze ROM goed, vrij stabiel maar:
GPS vindt geen fix - wordt aan gewerkt
Geen NFC -> ik probeer het erop te krijgen door de /system en /data bestanden te injecteren.
V.2 Tsunami is in ontwikkeling en komt eraan.

Als je nog geen TWRP recovery hebt voor Android 5.1, dan flash je eerst deze erop.
Reset(s) misschien niet, aangezien je al 5.1 draait. Maar kan nooit kwaad bij het installeren van een nieuwe ROM ;)
Rom recoveren.
Helemaal juist :)

Er zijn hier misschien een paar anderen die het ook willen installeren maar niet precies weten hoe.
Hoe ik het heb gedaan:

Vόόr de installatie moet je een backup nemen van je actuele 4.4.4. Dit als je een go-back wilt uitvoeren.
Aangezien Android 5.1 een ander filesysteem op na houd, moet je inderdaad eerst de ROM flashen naar 5.1 en dan via recovery de Tsunami Rom erop plaatsen.

1) Download originele ROM van Needrom: http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/#comments
2) Download de Lollipop recovery : https://mega.co.nz/#!Lkhk...k4Zy5sCMP1ytygR4l3JiKRMus
3) Wijzig de recovery.img en scatter file van originele ROM (punt 1), door Lollipop recovery (punt 2)
4) Download de Tsunami ROM, op de moviles site, als je je registreert, krijg je een mega.co...-link. Die blokkeerde bij mij altijd op 99%. Door te zoeken heb ik een andere site gevonden met de ROM, nl. https://yadi.sk/d/i-2hj4SFhBDb7
5) De Tsunami ROM op sd plaatsen vόόr je gaat flashen
6) Flash de gewijzigde ROM van punt 1-2 naar het toestel. Ik heb flashtool v5.1452 gebruikt. Flashtool v5.1516 werkte bij mij niet.
!!! Bij het flashen kiezen voor Firmware upgrade!. Als je format+download kiest, wist hij de NVRAM dus ook je IMEI bv, kan je terug toevoegen door * # 4634 # te bellen.
Vergeet niet, je IMEI bevindt zich in /data/nvram/md/NVRAM/NVD_IMEI/MP0B_001
7) Boot je toestel in Recovery -> Power knop plus Volume+ knop en ga naar recovery.
8 ) Wipe alles (advanced) behalve external SD, reboot. Bij vraag installeren root-> neen, niet installeren.
9) Reboot in Recovery (punt 7), en install tsunami ROM van je SD
10) Enjoy :P

[...]
Ik ben een totale noob op het gebied van flashen, custom ROM's / rooten, en wil het niet fout doen.
Heb vandaag mijn S3 binnengekregen, en wil natuurlijk een nieuwere ROM erop.

Heb de Tsunami v.5 gedownload wat eerder is vernoemd in de topic, volgens mij nieuwer als in deze instructies.

Werkt dit dan nog i.c.m. dat van Needrom en Lollipop recovery? En heb ik verder nog software / drivers nodig voor op mijn pc (Windows 8.1) / telefoon? En zou iemand nog kunnen uitleggen hoe dat flashen gaat met flashtool? En zijn er nog dingen die ik moet weten? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
Bruunbarg schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:55:
[...]

Ik ben een totale noob op het gebied van flashen, custom ROM's / rooten, en wil het niet fout doen.
Heb vandaag mijn S3 binnengekregen, en wil natuurlijk een nieuwere ROM erop.
Hier nog een noob, dus ik twijfel of ik wel met de beta ROM's wil gaan spelen. Is er een planning bekend wanneer Jiayu zelf met een officiële 5.0 of 5.1 release komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Frank B268 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:00:
[...]

Hier nog een noob, dus ik twijfel of ik wel met de beta ROM's wil gaan spelen. Is er een planning bekend wanneer Jiayu zelf met een officiële 5.0 of 5.1 release komt ?
Helaas nog niet. Ik heb zelf de superdragonpt 5.1 beta 3 geflashed.
Het blijft altijd wel een beetje spannend. Er zijn ook youtube videos te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Voor de mensen die het spannend vinden om te flashen is dit misschien handig

Download the desired rom.

Download the latest flash tool

Run the file of Flash_tool.exe in the tool folder

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7632/16116802054_5e5b49f4a8_b.jpg

1.Run Flash Tool,click Scatter –loading to choose the file of Scatter in the rom,and then click D or double click the file

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8653/16739100205_eb646695df_b.jpg

2.Click “Download Only”,to choose“Firmware-upgrade”

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7597/16551697440_a2717585ed_b.jpg

To check DA DL Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7624/16737921211_4c19e0bdb6_o.png
Click options-----download----Check DA DL All with checksum

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7639/16116799894_2d86895879_o.jpg

Click download

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7641/16739098665_504875d6fe_b.jpg

Then turn off the phone and connect to the computer, then it will download to the phone

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7584/16119152123_dd395d9aec_b.jpg

Bron: Spemall.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:13

ronalddus

Buffalo77

Bedankt voor de uitleg. Heel welkom voor de mensen die een chinese telefoons en custom roms interessant vinden, maar weinig of geen ervaring hebben op het gebied van flashen van recovery's, custom rom en hetgeen wat daar allemaal bij hoort.

Op tweakers kan je een hele hoop vinden, maar als je opeens een topic als deze begint te lezen, vliegen de onbekende termen je om de oren. Tuurlijk moet je je wel inlezen, maar ik snap dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.

Daar ben ik er namelijk ook 1 van ) Top!

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Hopelijk zijn de komende Rom's gewoon via de revovery te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
@Frank B268 en @Bruunbarg
Als jullie nog een duidelijke omschrijving willen, dan laat het even weten.
Dan probeer ik wel een zo gedetailleerd mogelijke handleiding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Audiowaste schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:48:
Ik denk dat ik hier een heel eind mee ga komen. Ik post wel als iets niet lukt, ik er niet uit kom of als ik een foutmelding krijg.

Bedankt voor de reactie @bangsat

Edit: Moet ik nog iets doen met TWRP Recovery trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door Bruunbarg op 27-06-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Vandaag ineens een raar probleem met mijn phone. Hij geeft ineens geen geluid meer over de speaker. Geen geluid bij media, geen geluid bij beltonen, bluetooth aan, uit, volume rocker omhoog omlaag.... Niets werkt. Iemand een idee?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
fvandenreek schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:10:
Vandaag ineens een raar probleem met mijn phone. Hij geeft ineens geen geluid meer over de speaker. Geen geluid bij media, geen geluid bij beltonen, bluetooth aan, uit, volume rocker omhoog omlaag.... Niets werkt. Iemand een idee?
van uitgaande dat het geen hardware probleem is zou ik een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Dat heeft dus niet geholpen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Je kan een andere ROM proberen en als dat niet helpt vrees ik dat het hardware zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Met deze rom heeft het gewoon gewerkt.....dus dat lijkt me niet de oplossing...grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Eindelijk de tijd gevonden mij er in te verdiepen. Firmware upgrade via flashtool werkt goed bij een encrypted device.
Maar nu wil ik natuurlijk naar de meest recente tsunami. Ik kan echter tot 4.0 goed flashen,(4.1 nog niet getest), 4.2 geeft kort na start flash een reboot van TWRP weer direct in TWRP, versie .5 geeft "E:failed to sysMapFile..." Ik kan daarna wel gewoon 4.0 weer flashen. Ik gebruik TWRP 2.8.7.0.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:56:
[...]

Je moet de controle op driver signature uit zetten. Even op Googlen voor jouw besturingssysteem...
Alles en alle handleidingen geprobeerd, ik krijg hem niet aangesloten en ook niet geflashed m.b.v. de flashtool. Zijn geen andere manieren mogelijk om tsunamie 5.1 op het toestel te krijgen.
Ik draai nog steeds op s3sw 20150314-141844.
Tot overmaat van ramp start hij na opening via het lochstcreen nu ook nog op met "speel gratis Game of War"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 19-09 11:02
Misschien dat iemand hier een antwoord heeft. Ik krijg nl. sinds twee dagen steeds een add in beeld van Game of War. Deze verschijnt af en toe full screen na bijv unlocken etc.

Ik heb al diverse apps verwijdert en ook avg geprobeerd maar niets te vinden.

Iemand van jullie een idee? Uiteraard kan ik makkelijk even een fabrieks reboot doen of even opnieuw flashen maar ben wel nieuwschierig hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

henkb123 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:23:
Misschien dat iemand hier een antwoord heeft. Ik krijg nl. sinds twee dagen steeds een add in beeld van Game of War. Deze verschijnt af en toe full screen na bijv unlocken etc.

Ik heb al diverse apps verwijdert en ook avg geprobeerd maar niets te vinden.

Iemand van jullie een idee? Uiteraard kan ik makkelijk even een fabrieks reboot doen of even opnieuw flashen maar ben wel nieuwschierig hoe dit kan.
Opmerkelijk, ik had vrijdagavond opeens last van hetzelfde (S3 Advanced, ROM S3S 20150324). Al snel vond ik een app genaamd "ease" op m'n telefoon (stond gewoon de app lijst), na verwijderen waren de full-screen ads verdwenen. Hoe de app erop is gekomen is mij vooralsnog een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
jeroen__online schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Opmerkelijk, ik had vrijdagavond opeens last van hetzelfde (S3 Advanced, ROM S3S 20150324). Al snel vond ik een app genaamd "ease" op m'n telefoon (stond gewoon de app lijst), na verwijderen waren de full-screen ads verdwenen. Hoe de app erop is gekomen is mij vooralsnog een raadsel...
Deze ease heb ik ook verwijderd maar bij mij blijft de add verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
henkb123 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Deze ease heb ik ook verwijderd maar bij mij blijft de add verschijnen
Zit in de stock launcher.(scan maar met avg). Heb ik verwijderd met system app remover (root).
Had al een andere launcher, problem solved.

Wel bizar slecht, addware in de stock software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
IPeukieI schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:39:
Eindelijk de tijd gevonden mij er in te verdiepen. Firmware upgrade via flashtool werkt goed bij een encrypted device.
Maar nu wil ik natuurlijk naar de meest recente tsunami. Ik kan echter tot 4.0 goed flashen,(4.1 nog niet getest), 4.2 geeft kort na start flash een reboot van TWRP weer direct in TWRP, versie .5 geeft "E:failed to sysMapFile..." Ik kan daarna wel gewoon 4.0 weer flashen. Ik gebruik TWRP 2.8.7.0.. Iemand een idee?
Update:Tsunami 4.1 werkt ook.. Ik kan overigens geen data meer wegschijven op de internal storage :( . Ik vermoed dat vanaf Tsunami 4.2 er wordt geprobeerd data weg te schrijven op de internal storgage en dat het daardoor fout loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
jeroen__online schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Me too =/ maar ik heb de S3 2GB.
Ook verwijdert en dan hielden de advertenties op mijn startscherm op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
bottom line schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:33:
[...]

Me too =/ maar ik heb de S3 2GB.
Ook verwijdert en dan hielden de advertenties op mijn startscherm op
Die gaat terugkomen :)
Zie mn post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

maurits82 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:23:
[...]

Zit in de stock launcher.(scan maar met avg). Heb ik verwijderd met system app remover (root).

De stock launcher heb ik al een paar maanden geleden verwijderd (met titanium backup, 100% zeker verwijderd van de system-partitie en vervangen door een andere launcher) en deze app was me niet eerder opgevallen en is bovendien niet eerder actief geweest (hiervoor nog nooit zo'n ad gezien). Heel vreemd, andere mensen die vanaf afgelopen vrijdag opeens zo'n ad hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik zou daar in ieder geval wel in geïnteresseerd zijn _/-\o_
Een beschrijving die van het begin tot het eind alles zou meenemen zou helemaal top zijn O-)

Ik ben namelijk ook van plan binnenkort deze telefoon aan te schaffen en ik heb het nodige leeswerk erop zitten, maar ik blijf het lastig vinden om een goede, uitgebreide en vooral betrouwbare beschrijving te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
ronalddus schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:34:
[...]

Ik zou daar in ieder geval wel in geïnteresseerd zijn _/-\o_
Een beschrijving die van het begin tot het eind alles zou meenemen zou helemaal top zijn O-)

Ik ben namelijk ook van plan binnenkort deze telefoon aan te schaffen en ik heb het nodige leeswerk erop zitten, maar ik blijf het lastig vinden om een goede, uitgebreide en vooral betrouwbare beschrijving te vinden
Yeah, misschien durf ik het dan ook aan ;-)
Wil um misschien woensdag aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
https://imageshack.us/i/pcJk5kqkp
https://imageshack.us/i/id3RqpRnp

Zie hier voor mn screenshots.

Trebuchtet verwijderen loste bij mij het adware probleem permanent op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:38:
[...]

Die gaat terugkomen :)
Zie mn post hierboven
Hier ook gister last van gehad. Ik had de app (ease) gewoon verwijderd. Het probleem was even opgelost maar na een paar uur was de app weer terug. Daarna maar weer verwijderd en tot nu toe geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Je bedoelt die trebuchet launcher?
maurits82 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Hier ben ik ook geintresserd in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
henkb123 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:02:
Je bedoelt die trebuchet launcher?

[...]
Ja idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:36:
[...]

Hier ook gister last van gehad. Ik had de app (ease) gewoon verwijderd. Het probleem was even opgelost maar na een paar uur was de app weer terug. Daarna maar weer verwijderd en tot nu toe geen last meer van gehad.
Een anti virus scanner geeft je nu geen waarschuwing meer voor adware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
EASE app was bij mij ook weer terug, vreemd. Heb hem weer verwijdert. Hoe kan ik die trebuchet verwijderen? Ik zie hem nl niet in de system app lijst staan. Ik gebruik de app UNINSTALL en heb root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
henkb123 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:12:
EASE app was bij mij ook weer terug, vreemd. Heb hem weer verwijdert. Hoe kan ik die trebuchet verwijderen? Ik zie hem nl niet in de system app lijst staan. Ik gebruik de app UNINSTALL en heb root
I found a good free app to share you, #System App Safe Remover#, you may want it~,download link:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jumobile.manager.systemapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

naast dat ease appje staat ook ineens 'onbekende bronnen toestaan' aan, terwijl ik dat steeds uitzet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Sponz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:47:
naast dat ease appje staat ook ineens 'onbekende bronnen toestaan' aan, terwijl ik dat steeds uitzet.....
Sinds vandaag merkte ik dit ook ineens op. Die Ease app stond ertussen en nam 24mb ram in gebruik. App verwijderd en onbekende bronnen weer teruggezet. Ik hoop dat hij nu wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Nee, zie 2 posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb ease nu bevroren in titanium backup en met afwall+ de internettoegang geblokkeerd. Sindsdien geen reclame meer gehad. Bij uninstallen kwam dat wel terug. Het unknown sources vinkje gaat wel nog telkens aan.

Bij mij is dit op de S3SW 20150314-141844 rom. Zijn er mensen bij wie dit op de S3S rom van april ook optreedt? Anders misschien toch maar eens upgraden.
Die reclame is nog tot daar aan toe, maar het installeren van apps zonder permissie wil ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
ik heb ROM 20150314-141844 maar meende hier te lezen dat het ook op andere roms al gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 09:18
Ik draai nog steeds 20150204-161147.
Heb de ease app gewoon kunnen verwijderen. Verder geen gekke dingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
Zoek even op mijn nickname in dit topic, dan vind je wellicht wat nuttige posts.

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieAnanas op 28-06-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Is je gsm ook een beetje gebogen? Ik had hetzelfde met een G3S van mijn vriendin. Had hem denk ik in haar kontzak gedaan hahaha. Dan gaan de pennetjes van de speaker los zitten. Ik kon de GSM gewoon weer recht buigen en de speaker deed het weer.
fvandenreek schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:15:
Met deze rom heeft het gewoon gewerkt.....dus dat lijkt me niet de oplossing...grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
henkb123 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:21:
ik heb ROM 20150314-141844 maar meende hier te lezen dat het ook op andere roms al gebeurd was.
Deze heb ik ook, had het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
maurits82 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:51:
[...]

Deze heb ik ook, had het ook
Helaas ook ik werd gespamd met vervelende reclame (ROM 20150314-141844) . Inmiddels heb ik de stock launcher verwijderd en 'onbekende bronnen' weer uitgezet. Wat schetst mijn verbazing: enkele uren later staat deze weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
PH68 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:11:
[...]

Helaas ook ik werd gespamd met vervelende reclame (ROM 20150314-141844) . Inmiddels heb ik de stock launcher verwijderd en 'onbekende bronnen' weer uitgezet. Wat schetst mijn verbazing: enkele uren later staat deze weer aan!
Verrek, bij mij ook!

FYI, de officiele pollipop 5.1 van Jiayu staat op needrom

http://www.needrom.com/download/s3-lollipop-v5-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Netjes, benieuwd naar jullie ervaringen. 4,5GB voor het systeem lijkt me nog behoorlijk groot zonder GAPPS of is dit normaal voor LP? Hopelijk zit er niet teveel bloatware in de officiële versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
known Bugs:
1. no smartwake fixed in 23.06.2015 – Version
2. "only" 9.5MP @ 16:9 (13MP @ 4:3 are possible)
–> this is no BUG! the 13MP will become cropped into 16:9 format
so there are some pixels less
3. no Miravision
4. microphone on bluetooth devices DON'T WORK!
5. no gesture functions at the moment

Zit 1 belangrijk punt in waarom ik nog niet update.... bluetooth mic is voor mij wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 21:59
maurits82 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:52:
[FYI, de officiele pollipop 5.1 van Jiayu staat op needrom
Release candidate ofwel nog niet de officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik heb een handleiding gemaakt over het flashen van Tsunami, deze is hier te vinden:
https://onedrive.live.com...lRDCCA&ithint=file%2cdocx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Audiowaste schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:04:
Ik heb een handleiding gemaakt over het flashen van Tsunami, deze is hier te vinden:
Super! Dit zal door heel wat mensen erg worden gewaardeerd.

Nog 1 vraag; Die drivers moet je allemaal installeren, in al die sub-mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Zeer duidelijke handleiding, zal voor velen de opstap zijn om te gaan upgraden cq flashen ... d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Bruunbarg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Super! Dit zal door heel wat mensen erg worden gewaardeerd.

Nog 1 vraag; Die drivers moet je allemaal installeren, in al die sub-mappen?
Op deze pagina staat er nog een mooie handleiding hoe je de driver op Windows 8 installeer.
Bij "Windows8-DriverInstall" onderaan op "Show" klikken.

De handleiding van Audiowaste is duidelijk.

Indien je video en meer print screens wilt zien, klik hier

En niet bang zijn, ook al "brick" je je telefoon, het is altijd mogelijk om het terug werkend te krijgen.
Enig probleem? Shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Wat betreft het driver gedeelte, daar heb ik mij niet te veel in verdiept.
Zelf heb ik nooit problemen gehad met de drivers, dus lastig om dat dan te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
in windows 8.1 is het soms lastig niet gecertificeerde drivers te installeren. De instellingen zijn slecht te bereiken maar met google als hulplijn is het mij ook gelukt.
Audiowaste schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:24:
Wat betreft het driver gedeelte, daar heb ik mij niet te veel in verdiept.
Zelf heb ik nooit problemen gehad met de drivers, dus lastig om dat dan te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
De ease app is bij mij nog niet terug gelukkig. Hoop dat deze wegblijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
Bedankt voor de handleiding, het is gelukt!
Voor de mensen die de driver niet kunnen toevoegen:

W8.1 Disable Driver Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Bedankt voor deze linkjes mensen! Wordt hier zeer gewaardeerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@henkb123..... lijkt me idd ook slecht contact... maar buigen? Dan zou ik inknijpen zonder cover ook moeten werken.... en dat doet het niet

Edit, zojuist de telefoon open gehad en de lipjes van de speakers verder open gezet..... Nog steeds hetzelfde probleem, morgen ff de bestaande rom overnieuw flashen

[ Voor 37% gewijzigd door fvandenreek op 29-06-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Top handleiding. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
Ik ga woensdag als ik tijd heb er mee prutsen, momenteel te druk om er goed de tijd voor te nemen.
Ik laat het jullie weten als het is gelukt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Ik heb hem ook net binnen, ik zit op 20150213-171816. Loont het om die mooi gemaakte handleiding(=Tsunami) te volgen, of is mijn rom momenteel de stabielste?

Edit: Avast geeft zodra ik "instellingen" open een PUP melding. Android: Rooter-EJ.

[ Voor 22% gewijzigd door Michiel36 op 29-06-2015 20:31 . Reden: Antivirus melding ]

Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.