Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
DiMacho schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:00:
[...]
... Niet perfecte fit inderdaad, maar voldoet.
Ik erger me er kapot aan, ook omdat niet alle usb-kabels lekker passen doordat het hoesje niet strak tegen de telefoon zit.

Ik had al een ander hoesje gekocht (niet origineel) maar de pasvorm daarvan is helemaal om te janken.
Eigenlijk zou ik daar ook een foto van moeten maken voordat ik het ding in de prullenbak flikker zodat jullie kunnen lachen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:20
ASW1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Ik erger me er kapot aan, ook omdat niet alle usb-kabels lekker passen doordat het hoesje niet strak tegen de telefoon zit.

Ik had al een ander hoesje gekocht (niet origineel) maar de pasvorm daarvan is helemaal om te janken.
Eigenlijk zou ik daar ook een foto van moeten maken voordat ik het ding in de prullenbak flikker zodat jullie kunnen lachen. :(
Bij mij is die silleconen hoes ook treurig.. Ik heb nog een hoesje besteld met zo'n venster.. Is alleen al een paar weken onderweg.. hopen dat het past.. Ik ben ook nog op zoek naar een autohouder specifiek voor de s3, maar nog niet kunnen vinden..

Even snel updaten zit er niet in.. Exchange vereist encryption vanuit mijn werkgever. Decryption kan alleen via hard reset.. En de batterij moet 80% zijn. Sowieso dus alles opnieuw installeren en instellen maar ook tot eind van de avond wachten door het trage laden.. Dat is wel echt even wennen, het toestel laadt ongeveer 20% per uur bij. Mijn Z1 is na een uur vol..

[ Voor 20% gewijzigd door IPeukieI op 17-06-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
ASW1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:49:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed siliconenhoesje.
Heb er nu eentje die wel origineel lijkt (incl. jiayu logo) maar het misschien niet is, want de pasvorm is behoorlijk suboptimaal.
Zowel aan de boven- als aan de onderkant van het scherm (zie foto) valt de hoes niet om het randje van het scherm heen. Aan de zijkanten doet hij dat wel.
-is dit een originele hoes en is de pasvorm gewoon belabberd?
-of zit hij bij jullie wel goed en heb ik een neppert te pakken?
En waar koop ik een hoesje dat gegarandeerd wel goed past?

[afbeelding]
Ik heb ook de originele en die zit als perfect. Heb hem op ebay gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Weet je nog waar?

En aan iedereen die een siliconenhoesje heeft dat wel 100% past, kunnen jullie zeggen waar je die gekocht hebt? (alleen mensen die een los hoesje ergens gekocht hebben)
Want ik kan wel hoesjes blijven bestellen, en dat het origineel is zeggen ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ehm.. Dit kon nog wel is lastig worden. Factory reset vanuit het menu maakt gebruik van de geïnstalleerde recovery.. Toestel wordt gereboot in de recovery en probeert te wipen. Ik gebruik de op twrp gebaseerde moviles recovery (een soort van moviles branded twrp). De recovery kan de ge-encrypte storage echter niet mounten.. Dus geen Factory reset.. Dus geen de-encryptie.. Dus geen versie 4. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Wat is het verschil tussen de S3 en de Lenovo K3 Note Smartphone 4G Android 5.0 64bit MTK6752 Octa Core 5.5 Inch?

edit: enige research gedaan, nagenoeg geen verschil :-) prijsverschil valt me het meest op :)

http://www.kimovil.com/en...ayu-s3-2gb,lenovo-k3-note

[ Voor 43% gewijzigd door jernij op 17-06-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 17:27
Beta 3 van lollipop voor jiayu s3 is uit:
http://forum.xda-develope...d-4g-lte-t3015809/page337

Final version volgt wellicht komende weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

IPeukieI schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar een autohouder specifiek voor de s3, maar nog niet kunnen vinden..
Ik heb deze autohouder:

http://www.dx.com/p/car-a...black-365729#.VYHTK_ntmko

10 dagen na bestellen geleverd, redelijk op tijd :)

De S3 past er precies in, maar je moet er natuurlijk van houden dat je iets aan je ventilatierooster hangt. Dat is misschien het enige zwakke punt van de houder.

Wat ik wel sterke punten vind:
De houder klemt echt stevig, is degelijk gebouwd, en je hebt een hele subtiele houder in de auto. Geen gedrocht aan de ruit geplakt, of uit je dashboard steken.. alleen een simpele houder.

Misschien van de week ook 5.1 (Tsunami v4) installeren, maar moet wel ff zin maken... De ervaringen tot nog toe klinken niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
ASW1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:49:
[...]

Weet je nog waar?

En aan iedereen die een siliconenhoesje heeft dat wel 100% past, kunnen jullie zeggen waar je die gekocht hebt? (alleen mensen die een los hoesje ergens gekocht hebben)
Want ik kan wel hoesjes blijven bestellen, en dat het origineel is zeggen ze allemaal.
Dat ga ik voor je opzoeken en laat ik je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

Ik heb de standaard silicone hoes die ik bij pandawill kreeg. Past precies al kan ik me ivm het redelijk soepele materiaal voorstellen dat niet elk hoesje even mooi van de mallen in de fabriek komt.

Heeft iemand een goede flip wallet hoes kunnen vinden? Een met een plastic telefoonhouder en dus niet met een plakstrip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
jernij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:35:
Wat is het verschil tussen de S3 en de Lenovo K3 Note Smartphone 4G Android 5.0 64bit MTK6752 Octa Core 5.5 Inch?

edit: enige research gedaan, nagenoeg geen verschil :-) prijsverschil valt me het meest op :)

http://www.kimovil.com/en...ayu-s3-2gb,lenovo-k3-note
Geen verschil?
De Jiayu heeft ondersteuning voor 4G 800mhz band (toch belangrijk in NL) en heeft een sony camera sensor wat betere foto schiet.
Toch wel 2 belangrijke verschillen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Bhai schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:15:
[...]
Geen verschil?
De Jiayu heeft ondersteuning voor 4G 800mhz band (toch belangrijk in NL) en heeft een sony camera sensor wat betere foto schiet.
Toch wel 2 belangrijke verschillen lijkt me
de lenovo maakt hele goede fotos volgens de reviews, en de jiayu s3 had nogal wat problemen met de camera, of is dat onderhand al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
[...]

Weet je nog waar?

Hier gekocht: http://www.ebay.com/itm/O...70129&hash=item1e9d42a04f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend testen zit er niet meer in :( Douane heeft men toestel vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:46:
Dit weekend testen zit er niet meer in :( Douane heeft men toestel vast :(
Betalen, dan releasen ze hem ook snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
[...]

Weet je nog waar?

Banggood... Hoesje past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Betalen, dan releasen ze hem ook snel ;)
Hoe kan je betalen als je nog niets ontvangen hebt? :) Weet ik veel wat ik moet betalen :)

17-06-2015 13:27 The item is being processed by customs BELGIUM

Weet er trouwens iemand hoe ze juist tewerk gaan? Kijken ze online naar de prijs of volgen ze de opgegeven bedragen op de verpakking?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@palmken Is cash aan de deur afrekenen....en die bezorgers hebben nooit wisselgeld bij.......
En duurt het langer als een dag of 2, dan staat er een verkeerde omschrijving op het pakketje.....
Belgium, DHL?

[ Voor 37% gewijzigd door fvandenreek op 18-06-2015 10:22 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
fvandenreek schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:20:
@palmken Is cash aan de deur afrekenen....en die bezorgers hebben nooit wisselgeld bij.......
En duurt het langer als een dag of 2, dan staat er een verkeerde omschrijving op het pakketje.....
Belgium, DHL?
Nee. Hij komt uit België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Aha, geen idee hoe het daar verloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:11:
[...]

Hoe kan je betalen als je nog niets ontvangen hebt? :) Weet ik veel wat ik moet betalen :)
Ik kreeg een sms van DHL dat ik moest inloggen op een site om de inklaringskosten te betalen, ik had zelf ook nog niets ontvangen. Ik weet niet hoe het gaat als ze je nummer niet hebben, wellicht vind je op Google wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:30:
[...]

Ik kreeg een sms van DHL dat ik moest inloggen op een site om de inklaringskosten te betalen, ik had zelf ook nog niets ontvangen. Ik weet niet hoe het gaat als ze je nummer niet hebben, wellicht vind je op Google wat meer informatie.
Dit werd verstuurd via POSTNL en niet via DHL, dus ik hoop dat het afrekenen aan de deur wordt want anders weet ik ook niet hoe ze mij gaan contacteren. Weet je soms of voor die inklaringskosten het factuurbedrag of het "online" bedrag werd gebruikt.

Ik veronderstel dat ze ook niet "dom" zijn en gaan geloven dat het bedrag op het pakketje het bedrag is wa tik betaald heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Bij PostNL is het afwachten, zij regelen daar alles voor je. Uiteindelijk betaal jij aan de bezorger.
Normaal gesproken betaal je over het factuurbedrag en niet het onlinebedrag. Daarom dat er ook vaak trucjes worden gebruikt zoals "defect", "retourzending" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Je betaald in Nederland inklaringskosten/administratie kosten en btw over de waarde van het artikel + verzendkosten. Is de omschrijving niet duidelijk of accuraat en de waarde niet acceptabel naar aanleiding van de info die zij hebben maken ze een schatting van de waarde van het product + de kosten van het versturen van pakketje van het land van de doelbestemming naar het land van oorsprong. Over deze 2 samen betaal je dan de kosten.
(Op bepaalde artikelen geldt een andere regeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, mijn 4 maanden oude s3 advanced toont sinds een week wat vreemde kuren, en start nu helemaal niet meer. De telfoon heeft nog dezelfde rom als toen ik hem kreeg.

Als ik mijn telefoon in standby zette en hem daarna weer wilde activeren bleef het scherm uit. In het begin kon ik de telefoon gewoon weer opstarten maar dat ging steeds moeilijker. Het vreemde was dat als het scherm aan was hij niet uitschakelde, ook niet als ik hem een paar uur aan liet. Als de telfoon uit is gevallen en hem dan aan de lader doe gaat ook de rode led niet branden. Pas na een tijdje gaat deze aan soms samen met de batterij indicator. Deze geeft dan eerst 0% aan en een seconde later staat deze op 100%. Ik heb een factory reset gedaan en toen leek het even goed maar na een dag zijn de zelfde problemen weer terug. Nu start hij helemaal niet meer. Als ik hem lang aan de lader laat gaat de led weer branden, als ik hem dan probeer te starten gaat de led weer uit maar telefoon start niet meer :( .

iemand een idee voordat ik hem terug stuur naar china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
Ik heb gisteren deze ROM geflashed:
http://forum.xda-develope...post61387344#post61387344

Werkt zeer goed, het is een aangepaste versie van de beta. Hoge Antutu score van meer dan 45000.
De enige bug die ik ben tegengekomen: NFC werkt niet.

Werkt NFC in de Tsunami ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Ro-Me schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:02:
Ik heb gisteren deze ROM geflashed:

Werkt zeer goed, het is een aangepaste versie van de beta. Hoge Antutu score van meer dan 45000.
De enige bug die ik ben tegengekomen: NFC werkt niet.

Werkt NFC in de Tsunami ROM?
In versie 4 zou het moeten werken geloof ik.. Nog niet kunnen testen.. ik zit een beetje vast met mijn encryptie issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:51:
Hallo, mijn 4 maanden oude s3 advanced toont sinds een week wat vreemde kuren, en start nu helemaal niet meer. De telfoon heeft nog dezelfde rom als toen ik hem kreeg.
Je zou eens kunnen proberen middels flashtools de ROM helemaal opnieuw te installeren,
Mocht dat niet helpen, dan ben ik bang dat er weinig anders op zit dan terug naar China te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Is er niemand die iets zinnigs kan zeggen over encryption en recovery? Voor andere toestellen wordt aangegeven via fastboot het toestel opnieuw te installeren. Ik kan echter weinig vinden over fastboot irt de s3. Of moet ik de flashtool zien als de fastboot voor de s3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
IPeukieI schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:50:
Is er niemand die iets zinnigs kan zetten over encryption en recovery? Voor andere toestellen wordt aangegeven via fastboot het toestel opnieuw te installeren. Ik kan echter weinig vinden over fastboot irt de s3. Of moet ik de flashtool zien als de fastboot voor de s3?
Via volume up+power (of volume down, weet niet zeker welke voor recovery is) kun je hem in fastboot zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
IPeukieI schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:50:
Is er niemand die iets zinnigs kan zeggen over encryption en recovery? Voor andere toestellen wordt aangegeven via fastboot het toestel opnieuw te installeren. Ik kan echter weinig vinden over fastboot irt de s3. Of moet ik de flashtool zien als de fastboot voor de s3?
Misschien is het een optie om je toestel opnieuw te flashen met SP Flash Tool naar de stock rom van Jiayu?

De stock ROM voor de Jiayu S3 Advanced (3GB + NFC) is hier te vinden:
http://www.ejiayu.com/en/News2-92-210.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Laatst online: 18-09 14:47
Gister ook de S3 advanced binnen gekregen voor een bekende. Gister avond een flash geprobeerd maar deze bleef vast staan op 3%. Vervolgens start de telfoon niet meer goed op, waarschijnlijk semi bricked ( recovery kom ik nog wel in, via volume up en power knop ).

Vandaag al verschillende roms + scatter files gedownload, maar zelf met een volledige format en herinstallatie komt er geen een verder als 3/4%.

Iemand enig idee of dit aan de roms, telefoon of aan de PC ligt ? ( drivers oid ? ). Ik kom er zelf even niet meer uit. Straks maar eens op een andere pc proberen.

Edit:

Telefoon geeft in recovery No os installed, ook het installeren van een nieuwe ROM gaat niet goed i.v.m. het niet kunnen laden van de cache en andere mappen.

Iemand enig idee ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gillded op 18-06-2015 20:17 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@MMbMM Haal de accu er eens een half uurtje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Gillded schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:24:
Gister ook de S3 advanced binnen gekregen voor een bekende. Gister avond een flash geprobeerd maar deze bleef vast staan op 3%. Vervolgens start de telfoon niet meer goed op, waarschijnlijk semi bricked ( recovery kom ik nog wel in, via volume up en power knop ).

Vandaag al verschillende roms + scatter files gedownload, maar zelf met een volledige format en herinstallatie komt er geen een verder als 3/4%.

Iemand enig idee of dit aan de roms, telefoon of aan de PC ligt ? ( drivers oid ? ). Ik kom er zelf even niet meer uit. Straks maar eens op een andere pc proberen.

Edit:

Telefoon geeft in recovery No os installed, ook het installeren van een nieuwe ROM gaat niet goed i.v.m. het niet kunnen laden van de cache en andere mappen.

Iemand enig idee ? :)
Een flashable zip al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
relativity schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:26:
[...]

Een flashable zip al geprobeerd?
Nog niet echt eerdee van gehoord tbh, en mijn google searches leveren niet echt veel op voor de s3. Toevallig een naam/link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Gillded schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:32:
[...]

Nog niet echt eerdee van gehoord tbh, en mijn google searches leveren niet echt veel op voor de s3. Toevallig een naam/link ?
Op needs om staat een rol... Custom MG in flashable zip formaat. Hopelijk werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
relativity schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Op needs om staat een rol... Custom MG in flashable zip formaat. Hopelijk werkt dat.
Thanks voor het mee denken en hopelijk heeft een ander er wat aan, met het probleem zat hem blijkbaar in mijn pc.

Op een andere pc alles klaar gezet en de flash loopt gewoon door zoals gewent :).

Ik ga weer rustig verder met testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Gillded schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:43:
[...]

Thanks voor het mee denken en hopelijk heeft een ander er wat aan, met het probleem zat hem blijkbaar in mijn pc.

Op een andere pc alles klaar gezet en de flash loopt gewoon door zoals gewent :).

Ik ga weer rustig verder met testen
Oké fijn dat het in opgelost. Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad. Toen bleek de USB niet goed te werken. Heel wat uren dat ik daar aan verspilt heb voor ik daar achter kwam, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Weet iemand hoe ik de achtergrond van het vergrendelscherm kan aanpassen? Heb zo'n beetje alle settings al afgezocht, goed verstopt:D

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
mobstaa schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:04:
Weet iemand hoe ik de achtergrond van het vergrendelscherm kan aanpassen? Heb zo'n beetje alle settings al afgezocht, goed verstopt:D
instellingen - weergave - achtergrond - wallpapers - lockscreen wallpapers - 'icoon' the other program selection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
klopt, das de enige manier.......

Ik heb vanavond Yahoo aviate eens bekeken als launcher, ziet er op zich aardig uit, alleen het gene wat me echt opviel tov trebuchet is dat er standaard 2,0 gb vrij is ipv 1,5 gb..... trebuchet is toch dacht ik een standaard laucher met jiayu icon packs.....Wat zou een miui port fijn zijn....... (of cm12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Momus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:52:
[...]
Via volume up+power (of volume down, weet niet zeker welke voor recovery is) kun je hem in fastboot zetten.
Thx.. Is er ergens een "how to" die de rest van het proces beschrijft specifiek voor de S3? Of is dit een android generieke methode en kan ik willekeurig welke instructie gebruiken (uiteraard verder roms e.d. voor specifiek de S3 gebruiken)?
Ro-Me schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:22:
[...]

Misschien is het een optie om je toestel opnieuw te flashen met SP Flash Tool naar de stock rom van Jiayu?

De stock ROM voor de Jiayu S3 Advanced (3GB + NFC) is hier te vinden:
http://www.ejiayu.com/en/News2-92-210.html
Ja zat ik ook te denken, maar ben een beetje huiverig om het toestel te bricken.. Zou nog graag ergens bevestigd krijgen dat dit idd de "best practice"is zeg maar.. Ik google fu nog even verder ;)

[ Voor 30% gewijzigd door IPeukieI op 18-06-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Raak je je imei kwijt als je 5.1 flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
bangsat schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:53:
Raak je je imei kwijt als je 5.1 flashed?
In principe niet, maar er kan altijd iets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:39:
Bij PostNL is het afwachten, zij regelen daar alles voor je. Uiteindelijk betaal jij aan de bezorger.
Normaal gesproken betaal je over het factuurbedrag en niet het onlinebedrag. Daarom dat er ook vaak trucjes worden gebruikt zoals "defect", "retourzending" etc.
Ik zit wel in belgie en normaal is het BPOST die de uiteindelijke levering op zich neemt. Ik veronderstel wel dat het ook aan de deur te betalen zal worden en anders afhaling in postkantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Audiowaste schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:06:
[...]

In principe niet, maar er kan altijd iets mis gaan.
Oke bedankt. Iemand het al uitgebreid getest en ernstige problemen tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 22:49
Ik heb gisteren een upgrade gedaan van KK naar Lollipop (Tsunami 4.1) zoals hier reeds beschreven was:
Eerst de gewone rom met TWRP LL recovery erbij geflashed via de Flash toolt (firmware upgrade) en dan via recovery de Tsunami ROM.

Ik heb mijn Jiayu S3 al sinds Februari (2Gb versie). Ik ben wel aan het denken om toch te veranderen van smartphone. Er zijn iets teveveel negatieve punten...

- Call quality is slecht (kan hardware gerelateerd zijn en enkel aan mijn toestel liggen). De earspeaker geeft een overstuurd/krakend geluid. Daarbij krijg ik zeer vaak te horen dat men mij niet goed kan horen, hol geluid, men hoort mij van ver, veel ruis...
- GPS zal waarschijnlijk een pak beter zijn dan vorige MTK chips, maar is naar mijn mening nog niet top. Runkeeper geeft een zeer fout parcours weer.
- Gyroscope/kompas werkt niet goed: geeft nooit de correctie richting in aan in Google Maps/wandel navigatie apps.

Misschien dat het allemaal aan mijn specifiek toestel ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Het is me dan eindelijk gelukt om een rom te flashen, en daarna zelf gapps te installeren. Maar als ik nu in mijn lijstje apps kijk, dan kan ik de gekochte apps niet opnieuw installeren. Terwijl als ik in betaal geschiedenis kijk, daar keurig mijn aankopen staan. Ik vrees dat dit komt doordat ik gapps 'los' heb geinstalleerd. Misschien moet er nog iets geactiveerd worden o.i.d.

Maar hoe doe ik dat?

Ok, dit is dus ook gewoon op te lossen door gegevens te wissen van Goole Play Store. Ik dacht dat dit moest als er problemen waren met Google Play Store, en bij problemen dacht ik aan crashen :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Rolandow op 19-06-2015 11:47 ]

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
Wat ik wel mis in de LL is dat alle app gesloten worden .
Nu krijg ik als ik lang op de Home button druk een heel scala aan aps bij KK een druk op de knop en alles was gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Farmie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:35:
Ik heb gisteren een upgrade gedaan van KK naar Lollipop (Tsunami 4.1) zoals hier reeds beschreven was:
Eerst de gewone rom met TWRP LL recovery erbij geflashed via de Flash toolt (firmware upgrade) en dan via recovery de Tsunami ROM.

Ik heb mijn Jiayu S3 al sinds Februari (2Gb versie). Ik ben wel aan het denken om toch te veranderen van smartphone. Er zijn iets teveveel negatieve punten...

- Call quality is slecht (kan hardware gerelateerd zijn en enkel aan mijn toestel liggen). De earspeaker geeft een overstuurd/krakend geluid. Daarbij krijg ik zeer vaak te horen dat men mij niet goed kan horen, hol geluid, men hoort mij van ver, veel ruis...
- GPS zal waarschijnlijk een pak beter zijn dan vorige MTK chips, maar is naar mijn mening nog niet top. Runkeeper geeft een zeer fout parcours weer.
- Gyroscope/kompas werkt niet goed: geeft nooit de correctie richting in aan in Google Maps/wandel navigatie apps.

Misschien dat het allemaal aan mijn specifiek toestel ligt...
Je zou ook deze ROM kunnen proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07-2021
Als ik mijn siliconen hoesje verwijder heb ik ook al een beter ontvangst met gps.
Als ik een stuk ging wielrennen was de route niet super nauwkeurig (strava app).
nu verwijder ik standaard het hoesje en doe wifi ook uit en mijn route is nu heel nauwkeurig.
De telefoon heb ik in een case op het stuur,dit alles met KK rom LP rom nog niet mee gefiets
Mijn KPN itv app doet het nu wel met LP rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben al twee dagen aan het zoeken naar een driver die ik op mijn laptop kan installeren zodat ik mijn toestel kan flashen. Niets lukt. Ik draai windows 7 64bits.
Kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Heb deze nog niet zelf getest omdat ik de 2gb versie hebt. Misschien heeft iemand er wat aan.

http://chinagadgetsreview...ipop-51-stock_17.html?m=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@farmie
Wat jij opnoemt lijken me allen software problemen.
We hebben hier 2 s3's, en ik kan idd zeggen dat de audio tegenvalt, daar zijn echter al patches voor of dat is zelf te verhelpen. (staat ook ergens in een van de eerdere posts). Ik heb hier zelf nog niets aan gedaan. GPS werkt in zaken zoals maps binnen een paar seconden mits je niet in beweging bent, voor overige apps staan de instellingen meestal op niet accuraat om energie te besparen. Hiervoor is ook een menu aanwezig om dit aan te passen denk aan bepaalde weersvoorspellingen apps ed.
De headphone heb ik zelf niet uitgetest want ik doe alles met blauwtand en ik gebruik een 2nd press.(dus de headphone is standaard bij mij bezet. Compass heb ik zelf een paar keer getest, maar lijkt mij geheel afhankelijk van welke app je gebruikt, de enige gaf een nauwkeurige meting terwijl de andere continue verloopt.

Het enige wat ik zelf niet getest heb is NFC, en wat mij tegenvalt bij de rom die er bij mij opstaat is dat de audio kwaliteit tegenvalt, en dat ik het toestel elke 2 dagen moet rebooten omdat deze anders laggy wordt.
GPS nauwkeurigheid is +/+ 3mtr.

Ik gebruik ROM SWS 20150314-141844

Wat zijn op het moment de pros en cons voor de tsunami ROM?

@Ro-me , Hoe bevalt de XDA rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Kan de 5.1 beta ook geinstalleerd worden doormiddel van de ota functie te gebruiken in de s3? Je kan zip files kiezen vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
De ROM bevalt erg goed. Ik heb hem er nu twee dagen op staan. Accuduur lijkt een stuk beter te zijn dan met Kitkat. Lollipop werkt voor mijn gevoel vloeiender dan Kitkat.

Ik heb slechts 2 nadelen gevonden:
NFC werkt wel, maar er is geen afstand van een paar cm tussen de telefoon en de NFC tag mogelijk. Je moet de tag dus echt tegen de batterijklep drukken. Met Kitkat hoefde dat niet, toen kon er een paar cm tussen zitten.
De camera lijkt iets minder goed te werken dan op Kitkat.

De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.
bangsat schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:41:
Kan de 5.1 beta ook geinstalleerd worden doormiddel van de ota functie te gebruiken in de s3? Je kan zip files kiezen vandaar mijn vraag.
Voor zover ik weet kan dit niet via Kitkat, omdat Lollipop een andere partitielayout heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Ro-Me op 20-06-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Ro-Me schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:47:
[...]

De ROM bevalt erg goed. Ik heb hem er nu twee dagen op staan. Accuduur lijkt een stuk beter te zijn dan met Kitkat. Lollipop werkt voor mijn gevoel vloeiender dan Kitkat.

Ik heb slechts 2 nadelen gevonden:
NFC werkt wel, maar er is geen afstand van een paar cm tussen de telefoon en de NFC tag mogelijk. Je moet de tag dus echt tegen de batterijklep drukken. Met Kitkat hoefde dat niet, toen kon er een paar cm tussen zitten.
De camera lijkt iets minder goed te werken dan op Kitkat.

De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

[...]

Voor zover ik weet kan dit niet via Kitkat, omdat Lollipop een andere partitielayout heeft.
Dat is gek. Zou dat inhouden dat er nooit een ota kan komen voor 5.1 vanuit jiayu. Dat lijkt me onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
bangsat schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:59:
[...]

Dat is gek. Zou dat inhouden dat er nooit een ota kan komen voor 5.1 vanuit jiayu. Dat lijkt me onlogisch.
Zo heb ik het gelezen op XDA. Lollipop is op dit moment nog beta en over de manier van updaten via OTA is verder nog niets bekend. Het kan uiteraard ook dat Jiayu er een aparte app voor ontwikkeld of gewoon een simpele applicatie voor de pc zodat je alleen nog maar op installeren hoeft te klikken.

Ook als je de handleiding van Jiayu voor het upgraden via de SD-kaart bekijkt zie je dat je alleen kan updaten binnen de huidige versie van Android, dus niet van Android 4.4.4 naar 5.1.
http://www.ejiayu.com/en/News2-92-174.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De jiayu s3 nu al een aantal weken in mn bezit. Prima toestel op een paar punten na:
- auto correct werkt niet, verbeterd niet automatisch wat ik typt
- accu opladen duurt ontzettend lang, uren
- als toestel restart dan is mijn accu ineens leeg, vaak genoeg gekalibreerd maar geen succes
- Ben niet zo een fan van de standaard stock rom, iemand geprobeerd om touchwiz van samsung op te zetten?
- nog niet gelukt om een nederlands woordenboek toe te voegen voor het toetsenbord
- merk audio vertraging met kijken van filmpjes, iemand daar ook last van?

Iemand ervaringen of oplossingen voor bovengenoemde punten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:08:
De jiayu s3 nu al een aantal weken in mn bezit. Prima toestel op een paar punten na:
- auto correct werkt niet, verbeterd niet automatisch wat ik typt
....
- nog niet gelukt om een nederlands woordenboek toe te voegen voor het toetsenbord
.....
Al een ander toetsenbord geprobeerd? Je kunt bijvoorbeeld het google toetsenbord (met bijbehorende bekende nadelen) gebruiken en daar zitten een aantal van de genoemde features in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@piemelaar,
Bedoeld eigenlijk dat je de launcher niet leuk vindt, probeer eens een andere zoals cm launcher, everything me , of yahoo aviate.
Voor het toetsenbord probeer een google keyboard, en dan denk ik dat de meeste van je problemen zijn opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32
Zelf gebruik ik nova launcher en swiftkey als toetsenbord. Werkt prima!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova launcher en swiftkey werke prima :)
Echter heb ik jarenlang Samsung gebruikt en was ik toch benieuwd of iemand touchwiz werkend heeft gekregen op zn jiayu s3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@piemelaar
Misschien is S launcher dan iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fvandenreek, bedankt heb m ff geprobeerd en het komt aardig dichtbij. Echter mis ik bij deze launcher de multitasking van de touchwiz. Weet je wel, als je zeg maar dat vast icoontje naast je home button klikt dan kreeg je bij de touchwiz een verticale overzicht van je appstore, weet niet of jij daar iets op weet?

Even terugkomend op de accu; heb net mn telefoon gereboot en de accu in ineens van 37 naar 1% gegaan. Heb de accu al heel wat keren gekalibreerd maar dit lijkt (nog) niet weg te gaan, iemand een oplossing hiervoor?

Maar die SwiftKey heeft me problemen opgelost, vele dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fvandenreek schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:40:
@piemelaar
Misschien is S launcher dan iets voor je.

Werkt top! Hartstikke bedankt

Twee mogelijkheden voor het accu probleem,
Het beste is een nieuwe rom, of een rom welke zijn dienst al bewezen heeft.
(post ff je versie hier)
Mocht het toch een gedegen versie zijn, dan via de recovery een complete wipe doen.....
S3SW 20150314-141844 heeft geen accu problemen.

@piemelaar, laatste post? Dan ff editten ipv een nieuwe post.....
@fvandenreek, het gaat om versie S3SW 20150314-141844

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:50:
Fvandenreek, bedankt heb m ff geprobeerd en het komt aardig dichtbij. Echter mis ik bij deze launcher de multitasking van de touchwiz. Weet je wel, als je zeg maar dat vast icoontje naast je home button klikt dan kreeg je bij de touchwiz een verticale overzicht van je appstore, weet niet of jij daar iets op weet?

Even terugkomend op de accu; heb net mn telefoon gereboot en de accu in ineens van 37 naar 1% gegaan. Heb de accu al heel wat keren gekalibreerd maar dit lijkt (nog) niet weg te gaan, iemand een oplossing hiervoor?

Maar die SwiftKey heeft me problemen opgelost, vele dank!
Ik heb het probleem met de accu zelf ook. Ligt denk ik aan de software die een verkeerde detectie doet van de batterij percentage. Een restart lost het bij mij altijd op. Ik ga binnenkort 5.1 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Twee mogelijkheden voor het accu probleem,
Het beste is een nieuwe rom, of een rom welke zijn dienst al bewezen heeft.
(post ff je versie hier)
Mocht het toch een gedegen versie zijn, dan via de recovery een complete wipe doen.....
S3SW 20150314-141844 heeft geen accu problemen.

@piemelaar, laatste post? Dan ff editten ipv een nieuwe post.....

[ Voor 10% gewijzigd door fvandenreek op 21-06-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende hoesje besteld, iemand al ervaring mee?

http://www.aliexpress.com...ml?orderId=67686175007788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Handig, zo'n hoesje zonder opening voor de camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:52:
[...]

Handig, zo'n hoesje zonder opening voor de camera...
Mja, het is een uitneembaar siliconenhoesje dus dat van die camera zal mij worst wezen :)

en het is een gsm, geen fototoestel :D

Maar was inderdaad iets handiger geweest :)

Tsunami Rom V4.2 is nu ook beschikbaar.
https://mega.co.nz/#!mQsT...oGXZ35xGJhwMjbrEEoFs85F8w

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Ziet er grappig uit, maar volgens mij wordt het indrukken van de power/volume knoppen met dat hoesje wat lastiger. En denk dat je ook moeite krijgen met een grotere headset plug, maar dat heb ik ook met het siliconen hoesje (plug is wat groter dan het gaatje, bij dit hoesje zit het "leer" misschien in de weg.

Al heb je dat laatste probleem misschien ook met de usb aansluiting, lijkt er ook erg strak langs te lopen

En ja, de camera natuurlijk :X

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenBatt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:27:
Ziet er grappig uit, maar volgens mij wordt het indrukken van de power/volume knoppen met dat hoesje wat lastiger. En denk dat je ook moeite krijgen met een grotere headset plug, maar dat heb ik ook met het siliconen hoesje (plug is wat groter dan het gaatje, bij dit hoesje zit het "leer" misschien in de weg.

Al heb je dat laatste probleem misschien ook met de usb aansluiting, lijkt er ook erg strak langs te lopen

En ja, de camera natuurlijk :X
Maar voor 5 euro kan ik toch niet sukkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of iemand mijn post gezien had die ik ge editie had maar het gaat om versie S3SW 20150314-141844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:33:
[...]

Maar voor 5 euro kan ik toch niet sukkelen
Je laat juist zien dat dat prima kan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Mja, het is een uitneembaar siliconenhoesje dus dat van die camera zal mij worst wezen :)

en het is een gsm, geen fototoestel :D

Maar was inderdaad iets handiger geweest :)

Tsunami Rom V4.2 is nu ook beschikbaar.
https://mega.co.nz/#!mQsT...oGXZ35xGJhwMjbrEEoFs85F8w
Wat is er veranderd in 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
bangsat schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:38:
[...]

Wat is er veranderd in 4.2?
Ja een laucher als Solo er in met de nodige verzoeken wil je dit wil je dat instaleren.
Dus eerst nova gehaald en daarna al die ballast eruit gesloopt.
Camera en player zijn m.i wel oke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
hlubach schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:47:
[...]

Ja een laucher als Solo er in met de nodige verzoeken wil je dit wil je dat instaleren.
Dus eerst nova gehaald en daarna al die ballast eruit gesloopt.
Camera en player zijn m.i wel oke ;)
Hoe werkt NFC in versie 4.2?
Bij mij in de ROM van superdragonpt werkt het, maar niet geweldig. Het werkt pas als je de NFC tag tegen de batterijklep aan drukt en niet met een scanafstand van ongeveer 1 cm zoals in de Kitkat ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Ro-Me schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:29:
[...]

Hoe werkt NFC in versie 4.2?
Bij mij in de ROM van superdragonpt werkt het, maar niet geweldig. Het werkt pas als je de NFC tag tegen de batterijklep aan drukt en niet met een scanafstand van ongeveer 1 cm zoals in de Kitkat ROM.
Heb een 2 Gb versie dus kan je niets zeggen over de NFC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Wat zijn de bugs die jullie zijn tegen gekomen in 5.1 superdragonpt en de tsunami?

Ik twijfel nog om het te gaan testen. Snelheids verschil merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
bangsat schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:06:
Wat zijn de bugs die jullie zijn tegen gekomen in 5.1 superdragonpt en de tsunami?

Ik twijfel nog om het te gaan testen. Snelheids verschil merkbaar?
De Tsunami ROM (versie 4.2) heb ik vanavond geprobeerd, maar ik ben snel weer teruggegaan naar de ROM van superdragonpt. De launcher van de Tsunami ROM 4.2 is rommelig en er zijn allerlei overbodige apps geïnstalleerd.
De ROM van superdragonpt is wat dat betreft een stuk 'schoner'. Er wordt een standaard launcher meegeleverd en weinig overbodige apps.

Een snelheidsverschil tussen de beide ROMs heb ik niet kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 22:49
Ro-Me schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:02:
[...]

De Tsunami ROM (versie 4.2) heb ik vanavond geprobeerd, maar ik ben snel weer teruggegaan naar de ROM van superdragonpt. De launcher van de Tsunami ROM 4.2 is rommelig en er zijn allerlei overbodige apps geïnstalleerd.
De ROM van superdragonpt is wat dat betreft een stuk 'schoner'. Er wordt een standaard launcher meegeleverd en weinig overbodige apps.

Een snelheidsverschil tussen de beide ROMs heb ik niet kunnen merken.
Kun je van de ene rom naar de andere gaan zonder je apps/instellingen e.d. kwijt te raken? Dus ook van bv. Tsunami v4.1 naar v4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
Farmie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:49:
Kun je van de ene rom naar de andere gaan zonder je apps/instellingen e.d. kwijt te raken? Dus ook van bv. Tsunami v4.1 naar v4.2?
Kleine updates of nightlies (van dezelfde ROM) kan je normaal gewoon 'dirty flashen' (dus zonder de data partitie te wissen). Voor grotere updates of wanneer je een nieuwe Android versie flasht is dit niet aan te raden. Ik ben onlangs van Android 4.4.2 naar 4.4.4 gegaan zonder instellingen/data te verliezen (was wel niet op een Jiayu S3 maar dat maakt in principe niet uit).

Wel altijd eerst een backup nemen van je huidige ROM (via recovery) zodat je kan terugkeren indien nodig.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Een ding wat ik in de LL mis en wat in KK wel zat is
Het sluiten van alle app
Bij het lang ingedrukt houden verscheen er in KK de geopende progś plus een Groene knop met bezem en als je die indrukte dan werd alles gesloten.
In LL moet ik de hele waslijst een voor een sluiten, nogal onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je hebt niet de optie om het in plaats van in cards, in grid te laten zien? Dan heb je waarschijnlijk een kruisje om alles af te sluiten.
Niet dat ik het nut ervan zie om alles te sluiten, maar okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
Als ik de Tsunami rom installeer via TWRP vanaf de superdragonpt Rom, verliest mijn gsm zijn imei en smallband, hoe los ik dit op? Via Flashtool de superdragonpt terugzetten herstelt dit overigens weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Lucky0wn op 23-06-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
edit: nvm

[ Voor 96% gewijzigd door rensjeh1 op 24-06-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Nikeo op 24-06-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Tsunami V.5

Fully stock + Build + tweks improved ram + gapps + root.
NFC functional 3GB
SmartWake perfectly functional.
SD Internal default.

Download in progress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
V5 van Tsunami is nu beschikbaar:

* NFC werkt op 3GB versie.
* Smartwake functioneel.
* Tweaks op RAM geheugen.
* Volledig stock, root en GAPPS.

Downloaden kan vanaf: https://mega.nz/#!QgNVwLh...trgnUHtBp_xL5XZUdgtQJNy2Y
Zelf nog niets getest, ben hem op dit moment aan het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
hlubach schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:27:
Een ding wat ik in de LL mis en wat in KK wel zat is
Het sluiten van alle app
Bij het lang ingedrukt houden verscheen er in KK de geopende progś plus een Groene knop met bezem en als je die indrukte dan werd alles gesloten.
In LL moet ik de hele waslijst een voor een sluiten, nogal onhandig
Waarom zou je dat willen doen?
Het is totaal zinloos op apps te killen in Android. En je gebruikt dan Android op een verkeerde manier.
Ongebruikte RAM is nutteloze RAM.

[Lollipop Feature Spotlight] The Recent Apps List Now Persists Through Reboot
Why You Shouldn’t Use a Task Killer On Android
What actually happens when you swipe an app out of the recent apps list?
Clearing out all of the apps in recents just puts more work on CPU and thus your battery because you're essentially having to start from scratch the next time you load it. If something stays in your recents list and is in RAM, it loads instantly with virtually no battery or processing penalty minus refreshing the content via the network connection.

[ Voor 50% gewijzigd door eYaTed op 25-06-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zie ook dat hij steeds goedkoper wordt; bij geekbuying kost hij nog maar 177 euro.
Wanneer je je met een vers emailadres aanmeldt krijg je altijd een coupon van 5% en is hij nog maar 168,50

Ben benieuwd of dit komt omdat het nog een android 4.4 toestel is,
en of de prijzen weer omhoog gaan wanneer hij default met android 5.1 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:57:
V5 van Tsunami is nu beschikbaar:

* NFC werkt op 3GB versie.
* Smartwake functioneel.
* Tweaks op RAM geheugen.
* Volledig stock, root en GAPPS.

Downloaden kan vanaf: https://mega.nz/#!QgNVwLh...trgnUHtBp_xL5XZUdgtQJNy2Y
Zelf nog niets getest, ben hem op dit moment aan het flashen.
Ziet er heel clean uit, geen extra apps gezien op ram manger pro na.
Wel een andere browser installeren :)
Jij iets speciaal gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
eYaTed schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:19:
Ziet er heel clean uit, geen extra apps gezien op ram manger pro na.
Wel een andere browser installeren :)
Jij iets speciaal gezien?
Yes, bij mij zaten sowieso de volgende apps erbij:
* RAM Manager Pro
* Solid Explorer
* Muziek

Vreemd genoeg zat er in de vorige versie een app NFC Tagmaster, deze heb ik zelf nooit verwijderd. Maar toch heb ik deze nu niet meer. Bovendien zag ik Titanium Backup Pro niet meer staan in mijn drawer, terwijl deze wel tussen alle apps stond. Als ik de free version probeer te installeren krijg ik de melding "Onbekende foutcode tijdens installatie van app". Ben hier nu op het moment even naar aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
werkt bluetooth goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Helaas geen mogelijkheid om dit goed te testen nu.
Misschien kun je @eYaTed eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Heb toestel volledig gewiped en opnieuw v5 geïnstalleerd.
Bluetooth, 30 foto's verstuurd naar pc zonder connectie verlies of mislukte verzendingen.
Zal vanavond eens testen om muziek te streamen naar een bluetooth box.
Probleem van de 15% batterij blijft -> aanpassen in de geavanceerde instellingen van de batterij
Lichte roze tint in front camera.
Geen Miravision

Verwijderen van solidexplorer:
stop en schakel solidexplorer uit
verwijder data/data/pl.solidexplorer2
verwijder system/app/GestorArchivos
reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
eYaTed schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:00:
[...]

Waarom zou je dat willen doen?
Het is totaal zinloos op apps te killen in Android. En je gebruikt dan Android op een verkeerde manier.
Ongebruikte RAM is nutteloze RAM.

[Lollipop Feature Spotlight] The Recent Apps List Now Persists Through Reboot
Why You Shouldn’t Use a Task Killer On Android
What actually happens when you swipe an app out of the recent apps list?

[...]
Dat is de theorie echter in de praktijk werkt dit niet altijd even goed. Als je toestel al wat ouder wordt is het best wel eens nodig om manueel wat RAM vrij te maken. Op een nieuw toestel als de S3 met 3GB RAM lijkt het mij idd wel vrij nutteloos.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Lucky0wn schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:21:
Als ik de Tsunami rom installeer via TWRP vanaf de superdragonpt Rom, verliest mijn gsm zijn imei en smallband, hoe los ik dit op? Via Flashtool de superdragonpt terugzetten herstelt dit overigens weer.
Was al eerder in dit topic besproken.

IMEI kan je aan de binnenkant vinden.
Vervolgens in Engineer mode: Google Play: MTK Engineering Mode

By entering this you will enter 'Engineer Mode' of the device.
Note : "False command in engineer mode can cause damage
2. In engineer mode go to CDS Information --> vind je bij MTK Settings - connectivity
3. Click on Radio Information
4. Select Phone 1 for Ist imei (Phone 2 for IInd imei)
5. At the top on command section type EGMR=1,7,"IMEI" after AT+
type 15 digit valid 1st imei number within quote " as shown
here : AT+EGMR=1,7,"1XXXXXXXXXXXXX15"
6. Hit send command
7.] For 2nd imei number type after AT+EGMR=1,10,"IMEI_2" (put your 15 digit 2nd imei number in place of "IMEI_2"
8. Hit send command
9. Reboot

(Commando's zelf niet getest)
6. Hit send command (This command is not allowed in user build)

gebruik een spatie tussen AT en het plus teken zo AT + moest ik wel doen als het goed is krijg je deze melding " AT command is mSent"

of

Quote:
Originally Posted by mohicanrat
1. Connect phone by USB
2. Enter 1809#*990# in dialer
3. Select Port Settings -> Select CP USB
4. Start hyperterminal, in COM settings select same port like in devide manager -> LGE mobile USB Serial Port, 115200
5. Type AT if response is not OK, change port number
6. Type at%imei, it should display your current IMEI
7. Type at%imei=x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x , where x,x,x... is your orginal IMEI number
8. Reset

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.