Ik gebruik eigenlijk nooit dat 'plugin delay'... als ik mijn sidechain wat meer kunstmatig wil maken (dus geen echte sidechain op een channel) gebruik ik een Gross Beat met omgekeerde (grijze menu in de grafiek en dan bij tools|flip vertically) "1 beat gate" met aangepast volume (links onder). Daarna kun je of met de attack/release spelen of de grafiek tweaken om het goed te krijgen.Sustain schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:24:
[...]
Thanks voor de feedback! Ik wou de sidechain wel wat transparant houden en niet echt een pomp effect creëren maar je bent nu de tweede die het opmerkt dus ik ga er naar kijken. Ik denk dat het misschien ook met PDC te maken kan hebben, als ik de bass solo met de sidechain en een metronoom lijkt het inderdaad alsof hij niet helemaal on-time is. Dat wordt waarschijnlijk weer stems bouncen naar audio en weer in sync plaatsen.. (Ben ik de enige in FL die vaak problemen heeft met plugin delay?)
Met hard gemixt bedoel je denk ik de master? Ik ben best wel agressief geweest met het masteren waardoor de breaks/builds misschien ook iets te veel gecompressed en geboost zijn. Ik heb wel wat volume automations op de master om wat contrast te geven tussen de breaks en drops maar misschien moet ik het gewoon iets rustiger aan doen op de master. Zit nu op -4LUFS integrated wat misschien ook niet echt nodig is voor dit type track.
In ieder geval bedankt!
Ben benieuwd naar het resultaat!
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.