Acties:
  • +9 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34
Mede-auteurs:
  • Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 18:37

vlaaing peerd

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:27

OB1

:)
How to become a Producer Deel III
Welkom bij het derde deel van "How to become a Producer". Het topic voor bedroom en pro producers op GoT. Deel hier je tracks, tips en tricks.

Richtlijnen
Naast de algemene GoT regels gelden er wat richtlijnen voor dit topic.
  • Post (het liefste eigen gemaakte) foto's van je studio en gear.
  • Post je workflow en ervaringen met soft- en hardware.
  • Post je eigen tracks en geef constructieve feedback op die van andere.
DAW

DAW staat voor digital audio workstation, de computer en hardware die nodig is om muziek te produceren. Je kan in een DAW programma's draaien om te sequenceen, opnemen, audiobewerken, mixen etc..

Veelgebruikte DAW software is:
  • Ableton Live
  • Apple Logic Pro X
  • Avid Pro Tools
  • Cakewalk by Roland Sonar
  • ImageLine FL Studio
  • Presonus Studio One
  • Propellerhead Reason
  • Steinberg Cubase
  • Ardour (Linux & Mac OS only)
Ieder met zijn eigen sterke en minder sterke punten. De keuze van een DAW is geen makkelijke en erg persoonlijk. Lees je goed in en probeer een aantal trials uit voordat je een keuze maakt. Schroom niet om in het topic te vragen als je niet weet wat je moet kiezen.

Audio versus MIDI
Één van de basis begrippen om te begrijpen voor je gaat starten met produceren is het verschil tussen audio en MIDI.

I. MIDI

MIDI staat voor Musical Instrument Digital Interface. Het is een digitaal systeem waarmee elektronische (muziek)instrumenten real-time muzikale informatie kunnen uitwisselen.

MIDI transporteert geen geluid. Het is een reeks boodschappen van één systeem naar een ander, met informatie zoals welke noot gespeeld moet worden (pitch/note), hoe hard deze moet klinken (velocity), met welk instrument (bank-change), etc..

MIDI wordt gebruikt voor het aansturen van electronische instrumenten. Dit kunnen hardware synthesizers, geluidsmodules, drumcomputers, samplers, etc. zijn, maar ook virtuele instrumenten op de PC kunnen via MIDI. Tegenwoordig word er vaak USB gebruikt voor transport van MIDI, maar ook de oude MIDI-kabel is nog veel in gebruik.

MIDI op Wikipedia

II. Audio

Audio is geluid. Audio wordt op een computer meestal opgeslaan als *.WAV (PC) of *.AIFF (MAC) bestand, maar ook in andere (gecomprimeerde) formaten zoals *.MP3.

Virtuele software instrumenten kunnen direct geexporteerd worden door de meeste DAW software.

Om audio op te nemen van een microfoon of (hardware) instrument op te nemen in de computer is er een audio interface nodig, waarover later meer.

Opgenomen audio-bestanden kunnen bewerkt worden op allerhande manieren (afhankelijk van de gebruikte software).

Hardware
I. Computer

Alhoewel je veel Macs tegenkomt in de producer wereld doet een zorgvuldig gekozen of samengestelde en geinstalleerde PC hier zeker niet voor onder.

Voor de specs geldt: hoe meer RAM en CPU kracht hoe beter. Verder is snelle hardeschijf en/of SSD met voldoende opslag (opname) capaciteit altijd fijn. Kies ook een computer die geen lawaaiige fans heeft, want die kan je niet gebruiken als je met geluid bezig bent.

II. Geluidskaart/Audio-interface

Dit is, tezamen met je PC, je DAW, het hart van je studio en bepalend voor de kwaliteit van je opnames.

Er is keuze hebben tussen simpele, relatief goedkope interfaces met een paar ingangen tot duurdere interfaces met tot 16 of meer ingangen.

16 inputs of meer, da's toch reteduur?

Dat klopt als je bij de reguliere muziekhardwareboer shopt voor een fakking fancy 24 in/out externe geluidskaart. Dat loopt in de duizenden euro's voordat je klaar bent.

Maar ik neem mijn band op/heb een extreem groot synthrack en zit al op 14 inputs?

Overweeg dan een stagebox met een cat5 kabeluitgang, ook bekend als 'digitale snakes'. Via de netwerkkaart kun je dan tientallen inputs naar je DAW routen, meer dan genoeg om een grote band op te nemen in elk geval. Deze zijn vaak al voor zo'n €400~500,- te verkrijgen.

Hoe dan ook is één of andere vorm van een audio interface nodig. Je kan kiezen voor een externe interface of een PCI(-e) inbouwkaart, USB, thunderbolt, ethernet, enz.

III. Monitoren (Nearfield loudspeakers)

De monitoren zijn cruciaal bij het afmixen. Het belangrijkste bij monitoren is dat ze een accuraat beeld geven van je mix. Dit stelt je in staat om goede keuzes te maken als het gaat over volume en klankbeeld.

Gewone luidsprekers zijn meestal gekleurd in bepaald frequentiebereik, omdat ze niet gebouwd zijn om muziek correct weer te geven, eerder om 'mooier' of 'warmer' te klinken. Hierdoor zijn ze minder geschikt om mee te mixen.

De monitoren in de homestudio kun je onderscheiden in 2 soorten: Actieve of Passieve monitoren. Actieve monitoren hebben een ingebouwde versterker die afgestemd is op de gebruikte luidsprekers voor een zo lineair mogelijke weergave. Deze kunnen rechtstreeks op je interface aangesloten worden. Passieve monitoren hebben geen ingebouwde versterker en zodoende moet je dan gebruik maken van een aparte versterker.

De keuze voor het laatste kan je baseren op het feit dat je al een versterker hebt of dat je naast je geluidskaart nog meerdere bronnen wilt aansluiten, in de meeste andere gevallen zal de voorkeur uitgaan naar actieve monitors.

Monitoren kies je je het best door te gaan luisteren in de muziekwinkel. Meer info over keuze/aanschaf én ervaringen van anderen kun je in Het_welke_monitor_moet_ik_aanschaffen_topic vinden.

IV. Headphones

Een goede headphone is zeker een waardig alternatief voor speakers, vooral als het budget kleiner is of de akoestiek slecht is. Ook krijg je een beter stereobeeld, ideaal als je veel panning gebruikt. Je kan headphones onderverdelen in twee categoriën: gesloten en open. Gesloten heeft als voordeel dat het geluid wordt geïsoleerd, een open headphone heeft vaak een wat ruimtelijk geluid, maar iedereen die bij je is luistert mee ;). Een aantal goede headphones zijn:V. Microfoons

Zoals eerder al vermeld zijn de microfoons tezamen met de audio-interface voor een groot deel bepalend voor de opnames.
Je hebt hierin 2 grote onderverdelingen, naargelang hun werking: Dynamische microfoons en Condensator microfoons. Deze laatste soort heeft meestal wel fantoom-voeding nodig om te kunnen werken.

Naargelang de opnamebron, ga je moeten gebruik maken van een andere microfoon. Voor de opname van een gitaar gebruik je doorgaans een andere microfoon dan voor de opname van bijvoorbeeld een basdrum en voor de opname van zang gebruik je doorgaans ook weer een andere microfoon dan voor het opnemen van een basgitaar.

SDC => Small Diaphragm Condensor
LDC => Large Diaphragm Condensor

Plugins

I. Veelgebruikte plugins

Hoewel DAW software vaak ingebouwde instrumenten en/of samples hebben, zal je vaak meer bereiken met extra (VST) plugins. Je hebt plugins in allerlei verschillende soorten, van drums tot Synths. Veelgebruikte plugins zijn:
  • Native Instruments Massive
  • LennarDigital Sylenth1
  • reFX Nexus
  • Reveal Sound Spire
  • Spectrasonics Omnisphere
  • TAL Noisemaker (gratis!)
  • Xfer Records Serum
Verder zijn er ook veel effecten zoals reverb, distortion, stereo-effecten, filters en equalisers verkrijgbaar als (VST) plugin die je audio- of synthgeluiden kunnen verfraaien.

II. Geluidssynthese

Sommige synths maken gebruik van samples, anderen maken gebruik van één basistoon die vervolgens is aan te passen met verschillende oscillators. De basisgolf is de sinus golf. Alle andere verschillende type golven zoals zaagtand-, triangel-, of blokgolf (waveshapes) zijn superposities van sinusgolven.

III. 32-bit plugins op Mac

Indien je gebruik maakt van Apple Logic Pro X op Mac dan zal je merken dat je 32-bit plugins zoals Sylenth1 na installatie niet zal zien. Dit komt omdat Logic Pro X - in tegenstelling to Logic Pro 9 - niet met 32-bit plugins overweg kan en je een "bridge" nodig zal hebben, zoals SoundRadix 32 Lives of jBridgeM. Dat programma vormt een "brug" tussen je 32-bit plugin en je 64-bit DAW zodat je gewoon gebruik kan maken van de plugin.

Vorige delen

How to become a Producer Deel I
How to become a Producer Deel II

Setups

2mb:
Afbeeldingslocatie: http://ottocoster.com/uploads/setup-1.jpg

Monitoren: KRK RP5 G2
Headphone: Sennheiser HD25
Soundcard: Focusrite Scarlett 2i4
Keyboard: Line6 KB37
DAW: Ableton

Kain_Niak:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLyBEnnm.jpg
Headphone: Sennheiser HD 25 Aluminium
Keyboard: M-Audio Axiom Air Mini 32 (?)

kaos:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GBkLUMQ.jpg
Monitoren: KRK RP6 G2
Soundcard: Focusrite Saffire 6
Keyboard: Akai LPK25
DAW: Renoise

OB1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s5er12lU0sbiVMhjrPRAUlBV/full.jpg
Monitoren: JBL LSR305
Soundcard: Traktor S4 mk. 1
DAW: Logic Pro X

Handige links

Homerecording.be
HumanBeatbox.com
http://www.soundonsound.com

Tot slot

Veel (aspirant) producers hebben niet een specifiek muzikale achtergrond, maar stuiten uiteindelijk vaak op het punt dat ze toch dat juiste akkoordje niet vinden of even niet weten welke toonladder toegepast kan worden.

Dan kan muziektheorie je vaak op weg helpen. Ook leer je achteraf veel waarom bepaalde dingen in je tracks 'werken' en andere dingen weer niet.

Een goede inleiding in muziektheorie is het boek van Bernard Nelleke, "Eenvoudige Algemene Muziekleer".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5obM5YckoVWZewrUIP22eImH30=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpWyWGZa1IPvGpUJofYGc92F.jpg?f=fotoalbum_medium

zie: http://www.jwnelleke.nl/bnelleke/boeken.htm

Ook zijn er veel tutorials te vinden, een goede suggestie van medeproducer Yalopa is het youtubekanaal van MusicTechHelpGuy:

YouTube: Music Theory for Producers

[ Voor 39% gewijzigd door vlaaing peerd op 22-04-2021 18:49 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ik ben even bezig geweest met het leanen van de OP, het is nog niet af, en als jullie toevoegingen/wijzigingen hebben, please let me know.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Mooi, een derde deel :)

(Verkapte Dacide-meldt-zich-ook-weer-eens post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28
Ik meld me ook maar weer es.

psst, hiphop-track in de maak :7

[ Voor 11% gewijzigd door kaos001 op 22-12-2014 16:39 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Hier mijn 2015 edit van Bolt: https://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-bolt-2015/s-1bwmL

Ik ben fan geworden van de de gratis Clarity plugin at Plugin Boutique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55
HOI IK BEN ER OOK WEER BIJ... vorige topic liep al sedert 2007, voor de lol m'n eerste post gezocht:
apNia schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:48:
Korte vraag, ik wil binnenkort voor redelijk cheape monitor boxen gaan kijken, omdat ik altijd al geproduceerd heb op hifi boxen, die de boel flink vertekenen. Nou wil ik passieve boxen kopen, omdat ik al een versterker heb, en dan lijken actieve mij alleen maar een waste of money. Is er nou een groot risico dat m'n versterker m'n audio nou erg vertekend, of zit dat 'm vooral in de boxen? Met andere woorden, loont het de moeite voor actieve boxen te gaan?
Iets daaronder zeg ik niet meer dan 150 kwijt te willen zijn voor een paar monitors. Iets daarna kwamen de KRK RP5's. Ik was so silly toen /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Oh man, topic nummer drie alweer... Stiekem heb ik dit topic al zo'n 2-3 jaar gelurkt. Good times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:16

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

WE ZULLEN DOORGAAN!! WAARHEEN DE DAW ONS OOK BRENGT!! WE ZULLEN DOORGAAAAAAAAAN!! 8) 8)

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ik zat ooit in het "Maak jij ook muziek topic" ergens uit 2003 maar daar werd nauwelijks in gepost. Pas veel later heb ik deze topic reeks uit 2002 gevonden waar nu redelijk constant in gepost word. En dat is wel aangenaam.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Jaaa! Nieuw topic. Ik heb wel wat aanvulling voor de topicstart volgens week hopelijk :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ik heb mezelf maar een Volca Bass als kerstcadeau gegeven :)

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/5r1qbkvbt/unnamed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 19:26
Vind je dat niet riskant, die XLR naar jack (toch?) verloopstokken? Het oogt zo nogal breekbaar.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Idd met een mini jack naar jack kabel kom je er ook en belast je de mini jack output van die Volca ook niet zo.
Anders kan je over een jaar dat ding weer vast moeten solderen omdat hij los is geraakt van de printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Het is een stereo mini jack naar een mono jack adapter en daar gaat dan weer een gewone jack kabel in naar de M-Track.

En die oranje is een jack stereo naar mini jack stereo voor mijn headphones.

Snel probeersel:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/volca-bassbeats-jam]

Edit:

Toch maar een paar van deze besteld:

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1077397-0/jack-verloopkabel-0.02-meter.jpg

Tweede poging:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/volca-bassbeats-jam-christmas-morning-version]

[ Voor 61% gewijzigd door yGiDoRp op 25-12-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Korting bij Image Line van Fruity Loops :

http://www.image-line.com...le=25%25---50%25-off-sale

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ben al eventjes aan het werken aan iets nieuws, het voelt goed aan, de basis is bruikbaar dus hopelijk krijg ik deze echt afgewerkt...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Even een tussendoortje gemaakt: de break me niet-beat!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/knA5C.jpg

Het begin is wel kek, maar het einde zuigt.

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 28-12-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Kain_niaK schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:58:

[audio]

[afbeelding]

Kiek m goan! Best chille beat, maar als je in die buildup zo'n reverb/release fx gebruikt, bij de drop weer klein maken, vind het na de drop zo'n overkill ;)

Maargoed,

Na een verhuizing, veel computer-ge*****r 2 nieuwe moederborden, 4 windows installaties en uiteindelijk al mn plugins en vsti's opnieuw geinstalleerd te hebben, EINDELIJK weer mn studio compleet opgebouwd, met een heerlijke toevoeging: Een Access Virus Indigo *O*

Met kerst is het heerlijk muziek maken, en die tradie is ook dit jaar weer doorgezet. In deze koude dagen heb je wat warmte nodig, iets om bij weg te dromen. (sort of), Samen met Kernel deze track uit gewerkt, hoor graag wat jullie ervan vinden, voordat ie op EDM.net beland ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
millman schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:39:
[...]

Kiek m goan! Best chille beat, maar als je in die buildup zo'n reverb/release fx gebruikt, bij de drop weer klein maken, vind het na de drop zo'n overkill ;)
Ja, heb je wel gelijk in. Ik denk dat ik alles na de drop weg ga halen en vervangen door een andere synth, droog en zonder beat. En dan vandaar het nummer weer ga opbouwen. Nu klinkt het gewoon niet goed. Wat ook stom is, is dat het bijna onmogelijk is om er wat akkoorden in te frutselen. Die groove is te sterk aanwezig. Zodra ik ervan probeer weg te gaan klinkt het niet goed meer.
Na een verhuizing, veel computer-ge*****r 2 nieuwe moederborden, 4 windows installaties en uiteindelijk al mn plugins en vsti's opnieuw geinstalleerd te hebben, EINDELIJK weer mn studio compleet opgebouwd, met een heerlijke toevoeging: Een Access Virus Indigo *O*

Met kerst is het heerlijk muziek maken, en die tradie is ook dit jaar weer doorgezet. In deze koude dagen heb je wat warmte nodig, iets om bij weg te dromen. (sort of), Samen met Kernel deze track uit gewerkt, hoor graag wat jullie ervan vinden, voordat ie op EDM.net beland ;)

[audio]
Lekker chill. Later nog eens naar luisteren, nu kan ik mijn aandacht er niet goed bijhouden. Ik vind alleen de beat iets te veel op de voorgrond. Weet niet wat het precies is, denk dat ik het beter zo vinden klinken als de beat iets meer in de mix op gaat, eventueel met wat reverb. Maar ja da's persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:37:
...dat het bijna onmogelijk is om er wat akkoorden in te frutselen. Die groove is te sterk aanwezig...
Misschien arpeggio's of anders hele strakke staccato akkoord pulsen in het ritme? Beetje als Squarepusher (Hello meow b.v.).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
T'was een tussendoortje. Omdat ik zoveel problemen heb om dingen af te krijgen is mijn focus momenteel om projecten af te ronden, hoe slecht ze ook worden. Heb onlangs twee tracks afgemaakt waar ik wel min of mee tevreden over ben en werk nog steeds aan "Blood is Holy" , de uitwerking van deze demo

Ik echt meer dan 10 of 20 halve projecten die echt potentieel hebben.

Dus elke keer als ik procrastineer door aan iets nieuws te beginnen ipv me vast te bijten en beter te wat ik al heb is de regel nu, maak het af ... hoe slecht het daardoor ook word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die nog een PCI geluidskaart hebben is dit misschien wel interessant.
Een PCI-e naar PCI converter die je als het goed is zou moeten werken. (moet nog wel een USB male-male kabel bij)
http://www.dx.com/p/pci-e-to-pci-adapter-341843
Hoop dat binnenkort te testen om te kijken of dat werkt. Dan is het upgrade pad naar een nieuw mobo wat breder. Want de nieuwste mobos hebben geen PCI sloten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
[...]
Samen met Kernel deze track uit gewerkt, hoor graag wat jullie ervan vinden, voordat ie op EDM.net beland ;)

[audio]
Heeeeel vet millman! Klinkt echt prachtig. Het is niet bijster origineel qua sound, maar dat wat er staat klinkt heel vet, geluiden goed, mix goed, niks op aan te merken. Wat denk ik nog wat zou toevoegen is als je met die percussietikjes die je soms tussendoor hoort wat spelen met links of rechts pannen. De track is wel stereo, maar het geeft ook een interessant effect als je zo nu en dan een element hebt dat enkel/grotendeels links of rechts te horen is. Denkt dat dat veel ruimtelijkheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Kain_niaK schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:37:
[...]

Ja, heb je wel gelijk in. Ik denk dat ik alles na de drop weg ga halen en vervangen door een andere synth, droog en zonder beat. En dan vandaar het nummer weer ga opbouwen. Nu klinkt het gewoon niet goed. Wat ook stom is, is dat het bijna onmogelijk is om er wat akkoorden in te frutselen. Die groove is te sterk aanwezig. Zodra ik ervan probeer weg te gaan klinkt het niet goed meer.
Probeer eens te werken met sidechain compressie tussen kick en die groovesynths. Dan slibt ie een stuk minder dicht en houd je ruimte over voor andere instrumenten. Ook als effect wel zinvol ;) Ben benieuwd iig
[...]

Lekker chill. Later nog eens naar luisteren, nu kan ik mijn aandacht er niet goed bijhouden. Ik vind alleen de beat iets te veel op de voorgrond. Weet niet wat het precies is, denk dat ik het beter zo vinden klinken als de beat iets meer in de mix op gaat, eventueel met wat reverb. Maar ja da's persoonlijk natuurlijk.
Ik vind de mix wel aardig gelukt, maar de beat ligt meer op de voorgrond door het minimalistische van de track ook (vermoed ik?) Vind je de track wellicht te kaal?
apNia schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:43:
[...]

Heeeeel vet millman! Klinkt echt prachtig. Het is niet bijster origineel qua sound, maar dat wat er staat klinkt heel vet, geluiden goed, mix goed, niks op aan te merken. Wat denk ik nog wat zou toevoegen is als je met die percussietikjes die je soms tussendoor hoort wat spelen met links of rechts pannen. De track is wel stereo, maar het geeft ook een interessant effect als je zo nu en dan een element hebt dat enkel/grotendeels links of rechts te horen is. Denkt dat dat veel ruimtelijkheid geeft.
Ha thnx kerel! Vind stereo mixen sowieso lastig moet ik zeggen, maak vaak niet meer dan een basis verdeling met max 'kwart over en kwart voor' panning, als effect gebruik ik panning (onterecht) te weinig. Heb vaak dat als ik een sound links zet en rechts een tegenhanger, en een van de 2 weg valt dat de balans direct zoek is.. Durf mij dan ook maar weinig aan extreme panning te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Speel er gewoon mee. Ik vind de stereo in je track echt heel goed zelfs. Het voelt alleen grotendeels als widening; de bron staat voor mij en het geluid spat rond. Ik denk als je zo nu en dan wat ditjes en datjes afspeelt op (bijna) links en rechts, dat dat meer het idee geeft dat er ook dingen om je heen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik ga er eens mee aan de slag, wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Meld me ook maar weer... met mn soundcloud
https://soundcloud.com/nervesagent-80

En ik snap niet waarom sommige n00b Fruityloopers meteen (Modplug) tracker badinerend benaderen als DAW.
[cynical] Misschien omdat je er geen hardstyle mee kan maken [/cynical]
http://www.modplug.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

millman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 03:15:
Ik ga er eens mee aan de slag, wie weet ;)
Had je nummer nu een paar keer geluisterd. Alleen valt qua arrangement nog niet het kwartje zeg maar.
Een chill luisternummer met tig breaks. D&B ritme met af en toe 4-4 maat ertussen.
Snap het nummer daardoor niet. Niet dat dat moet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 15:03

2mb

[audio]

[afbeelding]

Vooral die snare mag wat meer hoog hebben (en misschien ook wat harder). Build-up is leuk, ik zou 'm op 1:12 even stil laten vallen. Die hoge synth klinkt iets te trancy, ik had een wat rauwer geluid gebruikt.

[audio]
Leuke originele track. Vind de vocal sample niet zo passen. Zou er ook iets meer van melodie in doen, nu is het vooral een nummer voor op de achtergrond.
Kain_niaK schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:02:
T'was een tussendoortje. Omdat ik zoveel problemen heb om dingen af te krijgen is mijn focus momenteel om projecten af te ronden, hoe slecht ze ook worden. Heb onlangs twee tracks afgemaakt waar ik wel min of mee tevreden over ben en werk nog steeds aan "Blood is Holy" , de uitwerking van deze demo

[audio]
Die cheesy synth bij 1:09 eruit gooien, en die bas kan ook nog wat vetter. Creatieve edits ofzo, iets als dit.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Anoniem: 14038 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:51:
[...]

Had je nummer nu een paar keer geluisterd. Alleen valt qua arrangement nog niet het kwartje zeg maar.
Een chill luisternummer met tig breaks. D&B ritme met af en toe 4-4 maat ertussen.
Snap het nummer daardoor niet. Niet dat dat moet of zo.
Hey wout, het is niet iets om 'te snappen' denk ik, t is wat het is. We begonnen met een step gevoel zo'n 8 maanden geleden, er kwam een snappy snare op die de groove verlegde naar een langzame drum n bass groove die ook erg lekker was, tja... t was 'go with the flow' zodoende de 2 gecombineerd. Zie het als een 140bpm stepper met dnb groove ;) Reken overigens maar snel op een ~ 160 bpm remix, er zit nog meer in, zo ook een clasic deepstep track oid, heb van alle instrumenten een audio spoor, dus als iemand een remix wil proberen, ff DM!
2mb schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:09:
[...]

Leuke originele track. Vind de vocal sample niet zo passen. Zou er ook iets meer van melodie in doen, nu is het vooral een nummer voor op de achtergrond.

[...]

.
Aan deze uitwerking ga ik niet zoveel meer doen, het is mooi studie materiaal waarmee ik iets anders nog ga doen (160bpm remix, 140 deepstep). Uiteindelijk maak ik niet perse tracks die 'iets moeten zijn', of iets nastreven (dancefloor beuker oid), Als iemand heerlijk geniet van een bakkie, krantje en deze track op de achtergrond dan vind ik dat ook best ;)

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 30-12-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heeeeeuj! :9 ook ik meld me weer aan bij de praatgroep van het frustieknoppendraaiersgilde.

Mien LFO's wulln naait sync'n vergiemmme... precies 1 op de 2x draait ie in omgekeerde polariteit sync, moet de track dus soms 2x uitdraaien om 'm in de "goeie" modus te krijgen.

Ik stuur een miditrack met automation aan vanuit Reason waarmee ik de VST Spectral bedien. Nu heb ik geprobeerd hetzelfde aan te sturen met een andere VST en de midi vanuit Cubase zelf aan te sturen, maar het probleem blijft.

Erg merkwaardig, omdat ik dezelfde tools al jaren gebruik en ik eerder geen last had van dit probleem...

Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

vlaaing peerd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:46:
heeeeeuj! :9 ook ik meld me weer aan bij de praatgroep van het frustieknoppendraaiersgilde.
Ook g'mogguh, Beste peerd van stal is back in de...uhh...hooischuur?
Mien LFO's wulln naait sync'n vergiemmme... precies 1 op de 2x draait ie in omgekeerde polariteit sync, moet de track dus soms 2x uitdraaien om 'm in de "goeie" modus te krijgen.
Welke LFO? Welke synth/vsti
Ik stuur een miditrack met automation aan vanuit Reason waarmee ik de VST Spectral bedien. Nu heb ik geprobeerd hetzelfde aan te sturen met een andere VST en de midi vanuit Cubase zelf aan te sturen, maar het probleem blijft.

Erg merkwaardig, omdat ik dezelfde tools al jaren gebruik en ik eerder geen last had van dit probleem...

Iemand bekend mee?
Wait, whut?

Je hebt een midikanaal in reason met automation begrijp ik, maar wat stuurt die automation aan dan? De spectral VSTi? Kan je tegenwoordig midi uit reason VSTi's laten triggeren? ok... Ik ben gestopt met reason bij nummertje 4, en met rewire was het andersom. Midikanalen in cubase die in reason de instrumenten triggerde. Ik ben zeer benieuwd wat je nu bedoeld peerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
4-systeembeheer schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:40:

En ik snap niet waarom sommige n00b Fruityloopers meteen (Modplug) tracker badinerend benaderen als DAW.
[cynical] Misschien omdat je er geen hardstyle mee kan maken [/cynical]
http://www.modplug.com/
Shut it woman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Nice, nieuw toppic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 15:03

2mb

Ik heb een video gemaakt van een remix van mij (classic trance):

[YouTube: http://youtu.be/nJiog1gGP80]

Voor als je benieuwd bent hoe het gemaakt is in Live :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2mb op 31-12-2014 00:40 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Vrouwen die EDM maken gebruiken meestal Cubase of FL studio want die kunnen vaak niet goed overweg met Reason of Logic.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 01-01-2015 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

writers block is episch |:( |:( krijg al een maand niks, maar dan ook echt niks uit mijn vingers. zelfs de meest simpele 4 bar loopjes lopen uit op een totale ramp. zo fokkin irritant..

maar goed.. ik heb RAW aangeschaft. leuke synth voor scheur en screech herrie dingen. Maar....... als ik de vst inlaad, kan ik de pianorol in cubase niet meer openen. Ja, door via menu en dan key editor.. maar dat wil chiel niet. ik wil gewoon op de clip kunnen klikken. zoals normaal.. iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
chieldtm schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:59:
writers block is episch |:( |:( krijg al een maand niks, maar dan ook echt niks uit mijn vingers. zelfs de meest simpele 4 bar loopjes lopen uit op een totale ramp. zo fokkin irritant..
Dan noem je het toch gewoon EDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 2014 / 2015 Project :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jg4pJMdXgDP8ASAlaY8qO9tT/full.jpg?nohitcount=1

FL Studio met een paar Sytrus Synths en losse Samples :

-----------------------------------------
| Een gelukkig 2015 iedereen. |
-----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
wat minder op de man mag best

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 31-12-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 31-12-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Dennis, t klinkt allemaal erg inspiratieloos. Niets wat je in de track houd, doorzappen is het eerste wat ik doe, en vind tussentijds geen toffe sounds die ik zou willen blkijven luisteren, geen mooie opbouw, geen details en edits. Dat zijn juist de dingen die een track maken, DETAIL!

Je zou verwachten dat iemand elke track weer net ff beter wordt, ik zie jammer genoeg geen stijgende lijn..Doe eens aan zelfreflectie is mijn advies.

Veel muzikaal plezier gewenst in 2015 iedereen, uiteindelijk is het plezier waar het om draait,toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog veel te leren en ik hoop dat in 2015 in een stijgende lijn te doen.

Bedankt voor het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nog veel te leren tot in 2025 dennis.

Gelukkig 2015 vriendjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Steven Szabo's scriptie over de supersaw, leuk voor de technies: http://www.nada.kth.se/ut...er10/szabo_adam_10131.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

4-systeembeheer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:36:
[...]

Dan noem je het toch gewoon EDM?
ik weet niet precies hoe ik dit dien te lezen. als je van mening bent dat EDM een simpele vorm van muziek is die elke aap kan maken moet ik je helaas teleur stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over een paar weken de NAMM in de US. Kijken of daar nog interessante nieuwtjes uit komen. Korg remake van Arp Odessy is al bekend.

Daarna eind februari de Dancefair in het beursgebouw van Utrecht. Qua beurs niet super uitgebreid (karig zou ik zeggen). Qua workshops/lezingen mogelijk interessant (als je op tijd bent).
http://www.dancefair.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nog meer leuke dingen die al bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Wouter welke bak is dit achter hem op 02:29 met die drie oscs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Ik ben dan geen Wouter, deze?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd. Studio Electronics SE-1. Oftwel een Moog RME kopie. Redelijk oud en al een collectors item. (als je ze op de 2e hands markt tegenkomt, want ze worden nog steeds gemaakt.)
Qua budget is de Boomstar ook interessant. Veel synth en geen geheugens dus je blijft knoppen draaien.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 14038 op 02-01-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ah dacht al, vond de layout zo Moogish, maar het is geen Moog. Thanks PromoX en wouter.

BTW kwam net deze tegen, nieuwe Roland bak:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hwTSZyq.jpg
The Roland JD-Xi synthesizer has not been officially announced, so we do not have official features or specifications to share yet. Based on the image, though, it looks like the Roland JD-Xi synthesizer will be an analog/digital hybrid. It also appears to have a very hands-on design, on-board sequencing capabilities and possibly built-in percussion sounds.
"built-in percussion" geeft me toch een beetje een trouwerij keyboard gevoel. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:59:
[...]
Welke LFO? Welke synth/vsti

[...]
't Is inmiddels opgelost door 'm als een andere track te saven, de reden waarom is me echter nog onbekend.

de Linplug Spectral, er zit een een LFO op de filter en automation op de resonance om bij bepaalde filterstanden net ff een scherpere tiet te maken.
Wait, whut?

Je hebt een midikanaal in reason met automation begrijp ik, maar wat stuurt die automation aan dan? De spectral VSTi? Kan je tegenwoordig midi uit reason VSTi's laten triggeren? ok... Ik ben gestopt met reason bij nummertje 4, en met rewire was het andersom. Midikanalen in cubase die in reason de instrumenten triggerde. Ik ben zeer benieuwd wat je nu bedoeld peerd...
Apart? Ik doe juist vaker andersom en dat kan al sinds Reason 4, in Cubase maak je gewoon een miditrack aan, en daarbij kan je gewoon alles wat gerewired is kiezen als midi input, kep hier een screenshotje van mijn thuissetup en dat is in Reason 5:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RP8o5Y8INDGgNuKzRG5KIvZS/full.jpg

De reden dat ik hier de midi uit Reason is omdat ik deze filtersettings gelijk wil laten lopen met een Subtraktor uit Reason om later die 2 baslijnen weer te mengen in 1 audiokanaal.

maargoed, het loopt inmiddels weer, toch vreemd dat dit zo ineens voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Te gek dat dit allemaal kan met Rewire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Adam Szabo! ook bekend als Adam van Baker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Oh echt? Wist dat serieus niet :)
Nou ben ik niet zo bekend op zijn terrein, maar weet wel dat hij voor Massive echt een prachtige zooi presets had gemaakt waar ik destijds veel van heb geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:32:
"built-in percussion" geeft me toch een beetje een trouwerij keyboard gevoel. Zal mij benieuwen.
Er worden veel meer keyboards verkocht dan synths hoor. Dat is een enorme markt.
Plus dat legio keyboards ook op wereldhits zijn gebruikt. Al dan niet gecircuitbent.

Die JD-Xi ziet er wel typisch Roland uit.
Ze hadden vorig jaar een nieuwe directeur. Die laat er iig geen gras over groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik denk ook niet dat het een slecht idee is, ik denk alleen dat het daardoor voor mij niet zo'n interessant ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:15:
[...]

't Is inmiddels opgelost door 'm als een andere track te saven, de reden waarom is me echter nog onbekend.

de Linplug Spectral, er zit een een LFO op de filter en automation op de resonance om bij bepaalde filterstanden net ff een scherpere tiet te maken.

[...]

Apart? Ik doe juist vaker andersom en dat kan al sinds Reason 4, in Cubase maak je gewoon een miditrack aan, en daarbij kan je gewoon alles wat gerewired is kiezen als midi input, kep hier een screenshotje van mijn thuissetup en dat is in Reason 5:

[afbeelding]

De reden dat ik hier de midi uit Reason is omdat ik deze filtersettings gelijk wil laten lopen met een Subtraktor uit Reason om later die 2 baslijnen weer te mengen in 1 audiokanaal.

maargoed, het loopt inmiddels weer, toch vreemd dat dit zo ineens voorkomt.
Hehe, duidelijk verhaal weer ;) Maargoed, fijn dat t weer werkt. Voor mij was Cubase de bindende factor en niet reason. Ik gebruikte alleen reason voor wat instrumenten, alle midi wilde ik in cubase hebben voor het overzicht. Lijkt mij bijster onhandig om en midi in reason the hebben en midi in cubase. ff snel iets copy-pasten gaat dan niet zo lekker bijvoorbeeld.

In ieder geval bedankt voor de uitleg, had er nooit bij stil gestaan dat het ook andersom kon. Tot en met reason 3 heel veel van gebruikt, reason 4 waren al mijn 'reason nadagen' waar ik alleen de drumcomputer uit reason nog gebruikte om te programmeren, heb die reverse midi functie dan ook nooit ontdekt :D

Nu inmiddels reason al jaren geheel verlaten, en net in cubase 7 begonnen (naast cubase 5). Wel aardig alleen guitarrig wil niet goed werken in cb7, (hence cubase 5 er naast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Happy new year iedereen!
Top met dat gifje eronder :)
[...]

Samen met Kernel deze track uit gewerkt, hoor graag wat jullie ervan vinden, voordat ie op EDM.net beland ;)
Dikke bass, erg vet! O+
2mb schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:31:
Ik heb een video gemaakt van een remix van mij (classic trance):
Helemaal leuk en ik ben gek op dit soort filmpjes :*)

Ik ben vandaag ook geinspireerd geraakt. Morgen post ik het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
En hier is mijn laatste creatie:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/palabra]

Voor deze track heb ik alleen hardware synths gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt lekker yGiDoRp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Klinkt lekker, zeker de break is erg goed. Net als de climax overigens, ga zo door :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lekker yGiDoRp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Aan de monitor pro's, zouden jullie mij deze aanraden? Ik zoek namelijk naar iets meer definitie in de lows en lower mids. Overweeg 'm zelf even te gaan testen, maar als jullie al zeggen dat het niks is blijf ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

apNia:
AUD beleid

Gewoon zelf gaan luisteren en kijken als het iets voor je is natuurlijk. Daarna kan je natuurlijk je ervaringen hier posten.

Sinds deze middag heb ik een motu 128 expres toegevoegd aan mn setup, dit ter vervanging van 3 cheap ass USB midi kabeltjes en 2 USB connected AIRA's. Een verademing om vast te stellen dat alles nu wel in Sync loopt. Ook de 7X7 upgrade van de TR-8 is dit weekend toegevoegd aan mn setup. Voor dit jaar heb ik mijn HW uitgaven wel gebudgetteerd, dit om wat minder impulsaankopen te doen als het gaat om 2de hands Synths en aanverwanten..

yGiDoRp:
Niet mijn stijl, kan er dus niet zoveel over zeggen, maar komt wel goed over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:37:
Te gek dat dit allemaal kan met Rewire!
[message]apNia schreef[/message]:
met Rewire
word ik
Gelukkig
weet ik lieverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Yalopa schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:44:
apNia:
AUD beleid

Gewoon zelf gaan luisteren en kijken als het iets voor je is natuurlijk. Daarna kan je natuurlijk je ervaringen hier posten.
Klik eens op de link slimpie ;)
Much confus. No remembrance. Many baffle.

[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 03-01-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat van jou of dat van mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
yGiDoRp schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:31:
Voor deze track heb ik alleen hardware synths gebruikt.
Leuk stuk. Het deel na de break schreeuwt (imo) om een baslijn onder de akkoorden. Zo een waar je lekker tegenaan kunt leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@yGiDoRp
Lekker rauw iig. Misschien iets aan de kale kant. Wat (meer) effectjes zou je ook eens kunnen proberen.

Kennen jullie deesch al? (Iig goedkoop, of het echt goed spul is weet ik niet.)
http://samplesurgeons.bandcamp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Bedankt voor alle reacties!

Ik had ergens gezien of gelezen dat als je in de buildup de bass weghaald (de low bass fade in mijn track fade langzaam weg in de drop) het effect van de comeback groter is. Klonk mij wel logisch.

Na aanleiding van mekkieboeks reactie heb ik nu het idee in mijn hoofd om met automation de lowcut EQ op de piano (en misschien de synth) uit te gooien.

[edit]

Gelijk maar gedaan en het subtiele verschil (piano en synth meer body in de drop) beviel me wel. File op soundcloud aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door yGiDoRp op 03-01-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik weet niet of het al is langsgeweest maar er is een 12 delige video tutorial over Serum. Iemand van Icon Collective (met een uber-alto gehaakte kaboutermuts) en Steve Duda zelf die alle ins en outs van Serum uitlegt. Een lange zit maar ik vond het wel gaaf. Hier is deel 1:
https://www.youtube.com/watch?v=rf4Dj3FSCjc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Anoniem: 14038 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:30:
Kennen jullie deesch al? (Iig goedkoop, of het echt goed spul is weet ik niet.)
http://samplesurgeons.bandcamp.com/
Klinkt heel nice, maar enkel techno als ik 't zo hoor. Beetje oldschool modjes _rohformat doet 't me aan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
apNia schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:02:
Oh echt? Wist dat serieus niet :)
Nou ben ik niet zo bekend op zijn terrein, maar weet wel dat hij voor Massive echt een prachtige zooi presets had gemaakt waar ik destijds veel van heb geleerd.
Ik heb af en toe wel eens een wat interactie met hem op verschillende fora. Zijn muziek leek altijd veel geïnspireerd door keygen muziek en muziek uit games. En daar hou ik zelf ook erg van.

Zijn track Lego gemaakt samen met de Nederlander Willem de Roo is één van mijn favoriete trance tracks aller tijden. Ooit hoop ikgoed genoeg te zijn om dat soort trance te kunnen maken. Nu ja dat is meer een nieuwe stijl trance, wat meer groove georiënteerd.

Kain_niaK en de output van zijn kop: Adam Szabo & Willem de Roo ‎- Lego

Deze 3xOSC demo track van mij is gebaseerd op Adam Szabo zijn Altra

Ik wou dat hij bekender was want mij maakt echt de meest zalige muziek. Maar misschien is het juist goed dat hij niet zo heel erg bekend is ...

[ Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 04-01-2015 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Grmbl....

Mijn A-Station is bezeten door de duivel, in plaats van diepe bass klanken lijkt het wel alsof alle presets door Black Sabbat ingenomen zijn. Dat ding staat hier te scheuren als een zwaar distorted 70's gitaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Output switch veranderd of input switch van je mixer/geluidskaart? Die +20dB boost.
Maar lekker toch. Scheurende synth voor je hardstyle leads. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het is echt in de presets, want op de headphone van de synth komt Ozzy er ook uit. Anyway het is niet de eerste keer dat ik dit heb met dit ding. Mooie features, dat wel, maar met automation gaat het dikwijls de mist in. Hoewel ik er niet al te veel hoop op heb, in de loop van volgende week komen hier enkele midi kabels binnen, dan kan de cheapass usb midi er dan uit en komt een motu in de plaats Wie weet doet dat iets magisch...

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 04-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet. Midi is doorgaans nogal gevoelig voor sysex data. Mede omdat de timing nooit gegarandeerd kan worden en dus niet precies klopt. En je kan ook niet teveel data door dat kabeltje heen proppen want het is nog steeds het 30+ jaar oude 32kpbs protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Kain_niaK schreef op zondag 04 januari 2015 @ 07:26:
[...]

Ik heb af en toe wel eens een wat interactie met hem op verschillende fora. Zijn muziek leek altijd veel geïnspireerd door keygen muziek en muziek uit games. En daar hou ik zelf ook erg van.

Zijn track Lego gemaakt samen met de Nederlander Willem de Roo is één van mijn favoriete trance tracks aller tijden. Ooit hoop ikgoed genoeg te zijn om dat soort trance te kunnen maken. Nu ja dat is meer een nieuwe stijl trance, wat meer groove georiënteerd.

Kain_niaK en de output van zijn kop: Adam Szabo & Willem de Roo ‎- Lego

[video]

Deze 3xOSC demo track van mij is gebaseerd op Adam Szabo zijn Altra

[audio]

[video]

Ik wou dat hij bekender was want mij maakt echt de meest zalige muziek. Maar misschien is het juist goed dat hij niet zo heel erg bekend is ...
Woow Kain, wat een vette track! heerlijke melodie ook, echt oprecht een lekker nummertje! Maak meer van deze meuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ik bedoelde het in een positive context uiteraard, wellicht was meuk niet het gepaste woord 8)7 , excusez-moi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sja, in Almelooow zijn ze niet zo van de hippe taal, kan Kaos niks aan doen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Telkens als iemand iets 'kapot vet' vindt komt ie aanstiefelen met een tube Bison Kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Afbeeldingslocatie: http://aperionaudio.typepad.com/.a/6a00d8345171ef69e2016764b0627b970b-250wi

Wat ik op GoT mis is een like button :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
gangstahh schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Ik bedoelde het in een positive context uiteraard, wellicht was meuk niet het gepaste woord 8)7 , excusez-moi :D
Kain_niaK maakt geen meuk, ik maak Keuk met de K van Kunst en Kain en ... och laat ook maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
apNia schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:46:
Telkens als iemand iets 'kapot vet' vindt komt ie aanstiefelen met een tube Bison Kit.
En ik heb mijn Axiom-25 ooit in het frietvet gegooid en iemand op soundcloud, die de hele tijd van die lullige opmerkingen maakte dan mijn bas niet vet genoeg was, er een foto van gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 06-01-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar stond ik wel even van te kijken ja. ;)

(Kwasutnie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:25:
[...]

En ik heb mijn Axiom-25 ooit in het frietvet gegooid en iemand op soundcloud, die de hele tijd van die lullige opmerkingen maakte dan mijn bas niet vet genoeg was, er een foto van gestuurd.
Dude! Waarom zou je je frietvet op zo'n manier ruïneren! Wat als je nog even een kroket wilde scoren?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Dat is mmmmmm van M-Audio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
En daar zijn we weer :P Jammer genoeg weinig aan het produceren geweest. Aardig druk de laatste tijd, gelijk nieuwe bakken erbij gekocht ;)

Hier in het midden mijn nieuwe IGS S-Type GSSL clone (in het midden)
Afbeeldingslocatie: http://www.utopiamastering.com/albums/Gear/geartjes.jpg

Hier mijn nieuwe IGS Rubberbands Pultec Tube EQ
Afbeeldingslocatie: http://www.utopiamastering.com/albums/Gear/rubber.jpg

Nu aan 't sparen voor nwe mainmonitoren naast de psi21m v3's, ben stiekem verliefd geworden op tyleracoustics (decade series) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er mooi uit.
En buizen EQ's vind ik bijzonder praktisch omdat ze erg muzikaal en natuurlijk klinken.

Die Tyler Acoustics hebben zo te zien Scanspeak elementen. Die tweeters herken ik uit duizenden.
Klinken heel erg goed want het is top spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Howdy! Dat zijn een stapel mooie eq's/channelstrips zeg.. manman.. Kan je eens een teaser van een project laten horen waarmee je bezig bent? Lijkt mij dat deze setup niet op een zolderkamertje staat te 'shinen' ;)

Anyway, ik lees dat een hoop mensen niet aan produceren toekomen, zonde heren! Ik merk dat ik met elke productie weer beter word dan de vorige keer, so keep on workin laddies (of ladies?)!.. Ik ben lekker op dreef en wil jullie een teaser van mijn laatste project niet onthouden.

Als je een beetje van neuro dnb houdt, geniet!

[Soundcloud: https://soundcloud.com/millman-1/millerz-welcome-to-the-maschine-pre-release-sample]

Moet nog tonnen aan werk gebeuren:

- Edits invullen, intro verder aanpakken, en een 2e drop die weer een verassing gaat moet brengen (halftime beatz?), afmixtechnisch al best blij moet ik zeggen, en erg trots op mn massive bass, die na wat plak en knip werk en een dikke trash 2 distortion helemaal de pan uit rockt (mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen.. :P )

Bedtijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flink Poyd hooor!

Ik vind je sound over het algemeen altijd erg goed, je krijgt je "smerige" basgeluiden altijd erg gebalanceerd in de mix, terwijl ik vaak met headroom en DC bias vretende wobbels blijf klooien.

Misschien moet ik wel vaker de bastrack bouncen, maar wil eigenlijk ook vaak tot het laatst nog controle houden over LFO's en filters e.d. die na het bouncen uiteraard niet meer te veranderen zijn.

In elk geval benieuwd naar je eindresultaat, ook de Pink Floyd sample past mooi in de sfeer.

[ Voor 93% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-01-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
had 'm nog niet gehoord, maar... je hebt inderdaad dezelfde noten in het hoog gebruikt als die van je baslijn. Ik vind het harmosnisch gezien dan ook een stuk beter klinken dan je vorige paar tracks. Fijn dat je hebt gedacht aan mijn advies.

weet je wat een octaaf is? Door het hoge afentoe een octaaf nar boven of naar beneden te schuiven kun je nog meer variatie aanbrengen. Verder kan je voorzichtig kijken of een extra noot of 2 toevoegen aan het hoog misschien ook lekker klinkt.

Al met al zit er toch niet erg veel variatie in, dan zou ik overwegen om:
- andere stukken in je track te introduceren ( ik hoorde de laatste 2 tracks dat je al meer variaties doet in de beats, zulk soort dingen)
- of gewoon de track veel korter te maken zodat je niet te lang naar hetzelfde stuk luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vlaaing peerd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:10:
[...]
Al met al zit er toch niet erg veel variatie in, dan zou ik overwegen om:
- andere stukken in je track te introduceren ( ik hoorde de laatste 2 tracks dat je al meer variaties doet in de beats, zulk soort dingen)
- of gewoon de track veel korter te maken zodat je niet te lang naar hetzelfde stuk luistert.
Ik ga zeker beginnen met meer variatie in de nummers door meer verschillende stukken er in te gooien.

Bedankt voor de tips en het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 22:52
Anoniem: 170423 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Ik ga zeker beginnen met meer variatie in de nummers door meer verschillende stukken er in te gooien.

Bedankt voor de tips en het commentaar.
Als je je Maschine nog hebt gebruik dan de 2.2 update, dan heb je scale, chord en een arp functie erbij.
Dan kan het qua harmony niet meer fout.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VST vraag!

Ik had ooit (zo'n jaar of 4~5 geleden) een convolution reverb VST plugin in Wavelab, hiermee kon ik van 2 geluiden (een droog geluid en hetzelfde geluid in bv een kerkhal) een reverb creeren en uitvoeren op een ander geluidsbestand.

Ik kan 'm echter niet meer vinden tussen m'n ouwe meuk en weet ook de naam niet meer... :S

Weet iemand over welke plugin ik het heb?

Ik ben afentoe bezig met het simuleren van overhead mics op digitale drumsounds en bedacht me dat die tool daar extreem geschikt voor zou moeten zijn.
Pagina: 1 2 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.