En wat kun je met scale , chord en arp doen?audiojunk schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:04:
[...]
Als je je Maschine nog hebt gebruik dan de 2.2 update, dan heb je scale, chord en een arp functie erbij.
Dan kan het qua harmony niet meer fout.
Alles wat een convolution reverb file aan kan maken toch?
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 09-01-2015 15:35 ]
HOPPA! Groot PF fan hiervlaaing peerd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:02:
Flink Poyd hooor!
Bounce lekker, mocht je de sound aan willen passen dan render je toch een nieuw stukkie met aangepaste filter? Ik gebruik na het renderen ook nog een extra filter uiteraard, en om de 'Bottem niet te missen met filteren houd ik mijn sub los van de bass.Ik vind je sound over het algemeen altijd erg goed, je krijgt je "smerige" basgeluiden altijd erg gebalanceerd in de mix, terwijl ik vaak met headroom en DC bias vretende wobbels blijf klooien.
Misschien moet ik wel vaker de bastrack bouncen, maar wil eigenlijk ook vaak tot het laatst nog controle houden over LFO's en filters e.d. die na het bouncen uiteraard niet meer te veranderen zijn.
Zelfs ik ben benieuwd wat ik ervan ga bakken.. ZININ!In elk geval benieuwd naar je eindresultaat, ook de Pink Floyd sample past mooi in de sfeer.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
https://www.youtube.com/watch?v=iQHAGKMvD6MAnoniem: 170423 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:48:
[...]
En wat kun je met scale , chord en arp doen?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Anoniem: 14038
@millman
Klinkt zeker lekker. Die toevoegingen van Pink Floyd zijn erg goed gelukt.
Heb zelf ook weer een nummer gemaakt na een lange pauze. Blijft toch mooi nummers maken.
Klinkt zeker lekker. Die toevoegingen van Pink Floyd zijn erg goed gelukt.
Heb zelf ook weer een nummer gemaakt na een lange pauze. Blijft toch mooi nummers maken.
THNX! Zeg wout, hook us up with a link
[ Voor 7% gewijzigd door millman op 09-01-2015 21:47 ]
Wanhopige vraag: mijn onboard audio (ALC889) heeft een hele zwik uitgangen. Maarrrr, of ik stereo, quadro, 5+1 of 7+1 kies, ik krijg in Cubase maar twee uitgangen, links en rechts. Akkoord, maar die gaan alleen naar de front speakers uitgang van het mobo. Hoe de fuk (want ik ben al de hele avond aan het klooien
) kan ik in windows7 de stereo uitgang routen naar ALLE uitgangen van het mobo?
Onder Linux doet ie precies dat, stereo output op alle uitgangen (dus het mobo kan het wel).

Onder Linux doet ie precies dat, stereo output op alle uitgangen (dus het mobo kan het wel).
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
je moet in cubase naar Devices -> VST connections -> Outputs -> add bus stereo/mono. zo kan je meerdere uitgangen gebruiken in cubase en die apart routen, voor verschillende groepen gebruiken enz enz..
* mits audiokaart het ondersteund
* mits audiokaart het ondersteund
[ Voor 8% gewijzigd door millman op 09-01-2015 21:46 ]
Ik kan wel een outputbus toevoegen maar die gaat ook naar dezelfde twee uitgangen. Er zijn er maar twee beschikbaar (Devices -> Device Setup -> VST Audio System).
Normaal kan ik ook de focusrite 6i6 (die kan veel meer) gebruiken maar nu even niet.
Al die uitgangen op het mobo zitten er toch niet voor niets? Nu moet ik bijna voor een externe hardware oplossing gaan, da's toch belachelijk?
Normaal kan ik ook de focusrite 6i6 (die kan veel meer) gebruiken maar nu even niet.
Al die uitgangen op het mobo zitten er toch niet voor niets? Nu moet ik bijna voor een externe hardware oplossing gaan, da's toch belachelijk?
Mag ik vragen waarvoor je die andere uitgangen wil gebruiken eigenlijk?
** ik krijg van iemand het comment dat mijn drums niet genoeg body hebben, kan iemand dat beamen?
** ik krijg van iemand het comment dat mijn drums niet genoeg body hebben, kan iemand dat beamen?
[ Voor 41% gewijzigd door millman op 09-01-2015 22:12 ]
Een naar de standaard monitor / headphones en een naar de aux ingang vd nord. Eigenlijk wil ik gewoon op de nord meespelen met een backline die uit cubase komt. Onder linux werkt dat (alleen cubase niet).
Je kan toch de nord naar een input sturen en die een apart audio kanaal meegeven in cubase en die ook naar de monitors sturen (klik op speakertje in je audiokanaal)? Ik snap niet waarom je een output naar je nord wil hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door millman op 09-01-2015 22:23 ]
Ja dat kan maar dan moet ik eerst een kabel solderen (dubbel jack - 3.5mm ipv 3.5mm - 3.5 mm). Ik geef het op, ik wacht wel tot ik de focusrite weer heb, dan is het gewoon jack - jack en hoef ik ook de onboard audio niet meer te gebruiken. Blijf het wel vaag vinden waarom het onder Linux gewoon wel kan en onder windows niet.
Hangt toch af van de drivers van je geluidskaart.
Of anders ASIO4All gebruiken die dat wel ondersteund?
Of anders ASIO4All gebruiken die dat wel ondersteund?
Kan je niet je monitor out direct naar je nord sturen dan? En die dan door naar je monitoren? Er is vast wel een audio in die je er naast kan mixen op die nord? Op mijn virus kan dat iig. Helaas heb ik nagenoeg geen ervaring met cubase en realtek, los van mijn ubercheape laptop, die ik alleen met headphones gebruik voor een beetje maschine klooien.. Kortom, ik weet t verder ook niet..
Edit:ik ging/ga er standaard van uit dat iemand met realtek en audio software de ASIO4ALL driver heeft geinstalleerd, hoop dat dat wel het geval is, anders ^^ eensch met wakkere harry
Wouter, kan jij mij zeggen of de drums bij mij te weinig body hebben?
Edit:ik ging/ga er standaard van uit dat iemand met realtek en audio software de ASIO4ALL driver heeft geinstalleerd, hoop dat dat wel het geval is, anders ^^ eensch met wakkere harry
Wouter, kan jij mij zeggen of de drums bij mij te weinig body hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door millman op 09-01-2015 22:51 ]
Zal morgen eens kijken naar asio4all. Nog niet geinstalleerd gehad, niet nodig met de focusrite. Dank dank voor de tips.
Yes, asio4all is wat ik zocht, he he! Nu heb ik inderdaad outputbussen voor alle uitgangen separaat. Moet alleen nog uitvogelen hoe je vst's naar meer bussen tegelijk kunt routen. Ik kan binnen een VST onder Sends wel bussen toevoegen (en dito in VST instruments rack). Cubase geeft ook '2 targets' als uitgang maar ik hoor ze nog niet over allebei. Dus moet ik telkens van bus switchen als ik achter de PC zit om de backline bij te werken of achter het keyboard luister en meespeel.
Boeien, dit is toch maar tijdelijk, normaal stuur je immers de audio out ve keyboard naar de de DAW in plaats van andersom
. Maar nu hoef ik goede kabels niet stuk te solderen voor een tijdelijke oplossing. Dank dank, wouter en millman.
Boeien, dit is toch maar tijdelijk, normaal stuur je immers de audio out ve keyboard naar de de DAW in plaats van andersom

Een work in vergevorderde progres van mij. Over de vocals ben ik nog niet helemaal tevreden, ze klinken iets te dun. finale mixbalans kan wellicht ook nog beter en misschien dat de baslijn hier en daar wat extra kleur kan gebruiken. Van deze track was de eerste 70% klaar na 1 dag, vanaf toen ging het echt traag vooruit.
http://soundcloud.com/yalopa/41_a
feedback, tips zijn zeer welkom..
You don't need eyes to see, you need vision
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-schmoov]
Het lijkt erop dat je wens is gelandmillman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:18:
Anyway, ik lees dat een hoop mensen niet aan produceren toekomen...
Pink Floyd is gedurfd maar i like it. Lekker geluid, mooie bas.millman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:18:
Als je een beetje van neuro dnb houdt, geniet!
[audio]
Kun je iets meer varieren met die shaker? Die is zowat het hele nummer aanwezig. Nummer klinkt wel goed verder.Yalopa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:57:
Graag meer bark met die Rhodesvlaaing peerd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:46:
Iemand nog tips/aan-/opmerkingen voordat ik 'm compleet afbak?
Klinkt ook lekker. Als ik iets moet zeiken (ben 'nen 'ollander tenslotte) dan zou het nummer iets compacter kunnen, een minuutje ofzo korter.Anoniem: 14038 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:21:
Ook weer een nummertje afgemaakt. Niet te moeilijk of te snel.
[audio]
[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 12-01-2015 08:32 ]
neh eerder zelfs teveel, ze liggen vooraan in de mix met behoorlijk wat drive erop. Zat zelf te denken of het juist niet teveel aandacht van de baslijn haalt.millman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:08:
Mag ik vragen waarvoor je die andere uitgangen wil gebruiken eigenlijk?
Je mag wat meer gaan spelen met filters, delays en reverbs, releases open draaien als sweep up fx, details zijn er wel nodig. Als laatst ben ik geen fan van hele brede panning, zeker met minimale drums. Probeer max '10 voor en 10 over' standen te gebruiken imho.Yalopa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:57:
Een work in vergevorderde progres van mij. Over de vocals ben ik nog niet helemaal tevreden, ze klinken iets te dun. finale mixbalans kan wellicht ook nog beter en misschien dat de baslijn hier en daar wat extra kleur kan gebruiken. Van deze track was de eerste 70% klaar na 1 dag, vanaf toen ging het echt traag vooruit.
Dikke groove, maar denk dat de 'snappy snare' wel wat harder mag om wat meer een steady accent te leggen, de rhodes mogen zeker wat harder, gitaartje ook. beetje meer sub wellicht, ik mis nog wat kick in de kick als je begrijpt wat ik bedoel, 200-300hz.. De track is wel heerlijk muzikaal!vlaaing peerd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:46:
bezig met nieuwe dnb track af te ronden, wat gitaar en rhodes erin vooor een funky intro en dan lekker aanvullen met een neuro reesje. Nog wat laatste tweaks en dan maar uitrollen dacht ik. Iemand nog tips/aan-/opmerkingen voordat ik 'm compleet afbak?
[audio]
Heerlijk dromerig zeg! Wat een warmte ook, i like it!Anoniem: 14038 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:21:
Ook weer een nummertje afgemaakt. Niet te moeilijk of te snel.
[audio]
de track is geupdate, waar ik net teveel over gecorrigeerd heb.. duik zo weer de mix invlaaing peerd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:07:
[...]
neh eerder zelfs teveel, ze liggen vooraan in de mix met behoorlijk wat drive erop. Zat zelf te denken of het juist niet teveel aandacht van de baslijn haalt.
EDIT: DAFAQQQQQ!!!

Laatst eens "always snap to zero" aangezet, niet handig, want als je in je edits knipt, en het einde staat niet op de "0" lijn, dan verlengt cubase dus het stuk audio tot ie een '0' tegen komt, soms 2 ms langer soms meer? Als je dan 'duplicate' drukt dan plaats je de selectie rechtstreeks achter de laatste audio, die dus niet meer op bar maar een (paar?) ms verschoven is. Doe dat een hele track lang en voeg er dingen aan toe die wel op bar aansluiten... alle punch weg, een grote meuk, herkenbaar iemand? En dan er achter komen als je al zoooo veel aan het kutten bent geweest..
Je ziet t ook pas al je ver inzoomed, meh
[ Voor 35% gewijzigd door millman op 12-01-2015 06:25 ]
Ik zat te denken om convolution ipv van reverb toe te passen op een droog en volledige gemic-de setup van drums. Aangezien overheads eigenlijk niks anders dan een ruimtelijk staartje aan het droge signaal is leek me dat dit wel moest werken. In elk geval het proberen waard.Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:03:
@Peerd
Hoebedoelu?
Altiverb
Waves IR
Reverence
Knufinke SIR1
Voxengo Pristine Space
Bedankt voor de lijst, staat er niet tussen maar 1 van hierboven zal vast ook wel werken.
@Mekkieboek, Millman
Bedankt voor de reacties, achteraf zijn er inderdaad nogal wat details een beetje in de mix weggemoffeld. De rhodes daarentegen bewust zo zacht gezet want ik wou er niet teveel focus op.
Zal vanavond nog maar even doorluisteren dan, ik heb ergens een donkerbruin vermoeden dat ik m'n subwoofer nog naast m'n monitors aan heb staan er daarom de subs teveel heb dichtgedraaid. Normaal neig ik juist om 'm wat te hard te zetten nl.
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-01-2015 09:05 ]
Het is weer tentamen tijd, zo als altijd kwam ik tijdens het soggen weer eens op een idee, het idee om het nummer: Outside van Calvin Harris te remixen. Ben er nu al een aantal uur mee aan het klussen en dit is het voorlopige resultaat, het is wederom een beetje deep/future -house. Alleen ik heb het idee dat ik de mix gewoon niet goed krijg. Wat vinden jullie? is het een beetje acceptabel, wellicht wat tips.
Hier een private link: https://soundcloud.com/pa...s-outside-bootleg/s-aHm3b
Best aardige remix, leuke basslijn, maar zit iets in de mix niet helemaal lekker, ik kan alleen niet uitleggen wat het is? Wellicht vind ik m te plat gecompressed? (moet ik zeggen
) Ook wat te droog met te weinig verbs en delays..
[ Voor 11% gewijzigd door millman op 13-01-2015 07:46 ]
Ja klopt, met dat probleem zit ik dus ook. De mix is niet helemaal lekker. Inderdaad redelijk wat compressie, anders schiet alles alle kanten op. En ja het klopt, reverb etc moet ik allemaal nog doen alleen waar ik nu gewoon erg mee zit is de mix, vind het niet helemaal lekker. Zal er weer mee aan de slag gaan
thanks igg!
"anders schiet het alle kanten op", impliceert dat je voor de compressie en dergelijke de mix al niet juist hebt staan. Onthoud dat een goede afmix begint met een goede basis zonder compressie. Compressie/maximizing/limiting kan niets oplossen, alleen de details wat beter blenden of er laten uitspringen.
Elke afzonderlijke drumsound heeft vaak zijn eigen basis compressie, die daarna samen komt in een groep, met, jawel, weer compressie op gehele drumgroup (alsook de bassgroup, synthgroup, apart). En dan op de master weer processing. Je kan bijvoorbeeld met multiband compressie en lichte crunch/overdrive/vul en dan een reverb elke drum lichtjes kleuren. Reverb komt ook voor de mix!
Het is niet verkeert om een 'tijdelijke' compressor/limiter/maximizer te gebruiken om de 'spirit' in je track te krijgen terwijl je met je arrangement bezig bent. Maar gebruik deze alleen als tijdelijke boost, en als je arrangement staat, je basis FX (verbs delays en filters e.d.) dan ga je opnieuw aan je compressie werken, limiting maximizing, transients enz enz.
Er gaat vaak een ton aan processing vooraf, maar het zuigende/pompende effect van de verschillende compressie/limiting en maximizing mag niet te veel aanwezig zijn. Je hoort het snel genoeg wanneer het teveel is. Experimenteer met verschillende compressie, het stapelen ervan, (2x een klein beetje compressie pakt weer heel anders uit dan 1x veel compressie).
Ik hoop je wat werkbare tips meegegeven te kunnen hebben. Let wel, dit is zoals ik werk, anderen kunnen er weer een andere mening op na houden. Experimenteer iig!
Deze charts zijn wel handig als basis:
Elke afzonderlijke drumsound heeft vaak zijn eigen basis compressie, die daarna samen komt in een groep, met, jawel, weer compressie op gehele drumgroup (alsook de bassgroup, synthgroup, apart). En dan op de master weer processing. Je kan bijvoorbeeld met multiband compressie en lichte crunch/overdrive/vul en dan een reverb elke drum lichtjes kleuren. Reverb komt ook voor de mix!
Het is niet verkeert om een 'tijdelijke' compressor/limiter/maximizer te gebruiken om de 'spirit' in je track te krijgen terwijl je met je arrangement bezig bent. Maar gebruik deze alleen als tijdelijke boost, en als je arrangement staat, je basis FX (verbs delays en filters e.d.) dan ga je opnieuw aan je compressie werken, limiting maximizing, transients enz enz.
Er gaat vaak een ton aan processing vooraf, maar het zuigende/pompende effect van de verschillende compressie/limiting en maximizing mag niet te veel aanwezig zijn. Je hoort het snel genoeg wanneer het teveel is. Experimenteer met verschillende compressie, het stapelen ervan, (2x een klein beetje compressie pakt weer heel anders uit dan 1x veel compressie).
Ik hoop je wat werkbare tips meegegeven te kunnen hebben. Let wel, dit is zoals ik werk, anderen kunnen er weer een andere mening op na houden. Experimenteer iig!
Deze charts zijn wel handig als basis:

Hee handig overzichtje 
Ik heb een vraagje: weet er iemand hoe ik zo'n ruimtelijk effect krijg als hier in het begin (eerste 30 seconden):
https://www.youtube.com/watch?v=jFx-Rx6PfCw
Ik vind het echt een bizar gaaf geluid geven, maar het lukt me maar niet om het na te bootsen. Ik kom wel in de buurt maar er mist nog wat. Het klinkt als een combinatie van een phaser/flanger en misschien nog wat EQ. Vergeet ik nog een effect?
Ik heb een vraagje: weet er iemand hoe ik zo'n ruimtelijk effect krijg als hier in het begin (eerste 30 seconden):
https://www.youtube.com/watch?v=jFx-Rx6PfCw
Ik vind het echt een bizar gaaf geluid geven, maar het lukt me maar niet om het na te bootsen. Ik kom wel in de buurt maar er mist nog wat. Het klinkt als een combinatie van een phaser/flanger en misschien nog wat EQ. Vergeet ik nog een effect?
Low/hi-pass filter.JDTeunis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:52:
Vergeet ik nog een effect?
Afgelopen week een House-track online gezet, en krijgen er veel positieve reacties over
https://soundcloud.com/ph...l/phyrex-rocking-the-beat
Fruitloops:
Vengeance samples, shitload aan Harmor-sounds en een lekker cliché vocal sample.
Omdat het kan.
https://soundcloud.com/ph...l/phyrex-rocking-the-beat
Fruitloops:
Vengeance samples, shitload aan Harmor-sounds en een lekker cliché vocal sample.
Omdat het kan.
Inderdaad wat kaos zegt, spelen met low pass/hi pass. Het interessante zit 'm vooral in de movement in de pads en verschillende laagjes though.JDTeunis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:52:
Vergeet niet te resonantie op te schroeven, dan hoor je die sweeps duidelijker en het gevoel dat het bijna gaat fluiten. Ook wordt er gebruik gemaakt van behoorlijk wat reverb (en volgens mij ook delay).JDTeunis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:52:
Panning.JDTeunis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:52:
euhm...
- oscillator mix van een beetje triangel, pink noise en voornamelijk sinus, parallel gestacked. Mogelijk gelayered met een female choir sampler/wavetable osc.
- op elke osc een LFO loslaten van respectievelijk een halve, hele en 2 maten lang.
- LFO koppelen aan bandpass en hi-pass filters, naar smaak ff aandraaien
- 3 oscs in de routing samenvoegen
- note glide/legato aan, multi/polyfoon enz enz
- osc ADSR op een langzame attack (+/- 2~4 seconden),
- filter ADSR op low pass en nog iets langzamere attack dan osc ADSR
- Een wat stereo chorus/phase/flange-achtig effect erop
Speel nu een mineurakkoord hoog op je keyboard of pianoroll (bv E-G-B) met je rechterhand en speel lager op het keyboard 2 octaven de grondtoon (de E), zet dit in een midibestand.
Edit het midibestand en verdubbel enkele noten ( de E-G en/of de
op een hoger of lager octaaf al naar gelang zodat je in dezelfde range als je youtube voorbeeld zit.
Nu moet je hiermee ergens in de richting zitten, maar je zou ook gewoon ff kunnen browsen naar Juno-achtige patches.
- oscillator mix van een beetje triangel, pink noise en voornamelijk sinus, parallel gestacked. Mogelijk gelayered met een female choir sampler/wavetable osc.
- op elke osc een LFO loslaten van respectievelijk een halve, hele en 2 maten lang.
- LFO koppelen aan bandpass en hi-pass filters, naar smaak ff aandraaien
- 3 oscs in de routing samenvoegen
- note glide/legato aan, multi/polyfoon enz enz
- osc ADSR op een langzame attack (+/- 2~4 seconden),
- filter ADSR op low pass en nog iets langzamere attack dan osc ADSR
- Een wat stereo chorus/phase/flange-achtig effect erop
Speel nu een mineurakkoord hoog op je keyboard of pianoroll (bv E-G-B) met je rechterhand en speel lager op het keyboard 2 octaven de grondtoon (de E), zet dit in een midibestand.
Edit het midibestand en verdubbel enkele noten ( de E-G en/of de
Nu moet je hiermee ergens in de richting zitten, maar je zou ook gewoon ff kunnen browsen naar Juno-achtige patches.
@Mekkieboek, Millman tnx voor de feedback.
Die shaker was me totaal niet meer opgevallen
FX moesten er idd nog bij, spelen met de filters kan zeker nog toevoegen (maar ik moet mn ondertitel trouw blijven
)
De opmerking rond pan snap ik wat minder, de enige pan die er op zit is de 808 en 909 kick lichtjes verdeeld en Clap en Snare lichtjes verdeeld. Misschien is het al teveel, ik bekijk het dit weekend nog een keer.
Op het finale resultaat nog extra reverb zetten of eerder op een deelcomponent, de lead bass bvb? Er staat nu een standaard master plugin op van Ableton zonder tuning...
Die shaker was me totaal niet meer opgevallen
FX moesten er idd nog bij, spelen met de filters kan zeker nog toevoegen (maar ik moet mn ondertitel trouw blijven
De opmerking rond pan snap ik wat minder, de enige pan die er op zit is de 808 en 909 kick lichtjes verdeeld en Clap en Snare lichtjes verdeeld. Misschien is het al teveel, ik bekijk het dit weekend nog een keer.
Op het finale resultaat nog extra reverb zetten of eerder op een deelcomponent, de lead bass bvb? Er staat nu een standaard master plugin op van Ableton zonder tuning...
Qua panning staan je hats redelijk breed, dat bedoelde ik
Ff snel doorgeluisterd vanochtend, klinkt erg netjes!gangstahh schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 01:19:
Wat vinden jullie? is het een beetje acceptabel, wellicht wat tips.
Daarbij moet ik zeggen dat ik het origineel niet ken en dus ook niet weet wat je er zelf aan toegevoegd hebt, maar het geheel werkt gewoon.
Het sidechain effect aan het begin is zoals het hoort, maar de beat compressie is nogal plat en het geheel wappert qua dynamiek een beetje, hierdoor word ook dat sidechaineffect nogal wobbelig en omdat dat uit zichzelf al veel duckt en omhoog komt lijkt het allemaal wat "instabiel" te worden.
Als je zo'n puntige kick wilt hebben, misschien dan overwegen om de compressie vantevoren erop te doen ipv in de (groep)mix pas.
Melodieus werkt het allemaal, de lead heeft lekkere impact. ik vond een stukje nadat de zang wat rustiger word je wel wat abrup afkappen met de beat, maar dat zijn allemaal details die je bij een vroege WIP natuurlijk nog allemaal bij kan werken.
Bedankt voor je heldere uitleg! Ik vorige tracks lukte het vrij aardig allemaal, alleen bij deze track is de Lead vrij ingewikkeld, deze bestaat namelijk uit 6 verschillende synths. Hier had ik vrij veel problemen mee op het juist te laten kinken zo als ik het in gedachten had, heb nu per synth enige compressie toegepast en ook als groep zoals jij ook beschrijft. Ik denk dat het nu vrij goed is uitgepakt, tevens heb ik de mix enigszins helemaal op nieuw gedaan en is alles naar mijn idee een stuk aangenamer. Dat schema was/is ook heel handig! Thanks!millman schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:36:
"anders schiet het alle kanten op", impliceert dat je voor de compressie en dergelijke de mix al niet juist hebt staan. Onthoud dat een goede afmix begint met een goede basis zonder compressie. Compressie/maximizing/limiting kan niets oplossen, alleen de details wat beter blenden of er laten uitspringen.
Deze charts zijn wel handig als basis:[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt! Het orgineel is ongeveer de zelfde opbouw en dergelijke alleen heb ik de lead aangepast en de drop, aangezien het orgineel echt een EDM track is en ik er een Deep/Future House track van wilde maken. Ik heb alles in de zelfde key van het orgineel gehouden. Ben blij om te horen dat het goed uitpakt!vlaaing peerd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:49:
[...]
Ff snel doorgeluisterd vanochtend, klinkt erg netjes!
Daarbij moet ik zeggen dat ik het origineel niet ken en dus ook niet weet wat je er zelf aan toegevoegd hebt, maar het geheel werkt gewoon.
Het sidechain effect aan het begin is zoals het hoort, maar de beat compressie is nogal plat en het geheel wappert qua dynamiek een beetje, hierdoor word ook dat sidechaineffect nogal wobbelig en omdat dat uit zichzelf al veel duckt en omhoog komt lijkt het allemaal wat "instabiel" te worden.
Als je zo'n puntige kick wilt hebben, misschien dan overwegen om de compressie vantevoren erop te doen ipv in de (groep)mix pas.
Melodieus werkt het allemaal, de lead heeft lekkere impact. ik vond een stukje nadat de zang wat rustiger word je wel wat abrup afkappen met de beat, maar dat zijn allemaal details die je bij een vroege WIP natuurlijk nog allemaal bij kan werken.
Wat je zegt over het sidechain effect aan het begin is er nu ook grotendeels uit, het klinkt een stuk aangenamer en minder rommelig naar mijn mening. Wat bedoel je precies met de kick? is hij niet goed? heb onderhad wel wat aanpassingen gedaan wellicht is het nu beter.
Tevens heb ik ook het stukje aangepast als de drop overgaat in het rustigere stuk op het eind, het klinkt nu een stuk vloeiender.
Hierbij de link nogmaals met de meest recente versie: https://soundcloud.com/pa...s-outside-bootleg/s-aHm3b
het was een beetje een snappy kick, waarbij ik vermoedde dat de compressie niet alleen over de kick zat maar de hele beatsgroep. Vandaar dat ik aanraadde de kick destructive te editten om die "snappy kick" te krijgen zodat je niet de rest van je beatws beinvloed.gangstahh schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:02:
[...]
Wat bedoel je precies met de kick? is hij niet goed? heb onderhad wel wat aanpassingen gedaan wellicht is het nu beter.
Ik zit nu wel mooi Mr compressorkenner uit te hangen, maar eigenlijk gebruik ik zelf ook altijd teveel. Misschien dat daarom de problemen me ook wat meer opvallen.
Meer Namm nieuws:
Akai - Inteligente Controllers
https://www.youtube.com/watch?v=2Czco8No8xQ
Dave Smith - DSM2 effect module
https://www.youtube.com/watch?v=yn4T3ANXI_o
Dave Smith - DSM2 effect module
https://www.youtube.com/watch?v=yn4T3ANXI_o
... ben ik de enige hier met een stijve?Anoniem: 14038 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:29:
Meer Namm nieuws:
Nee, totaal boner du max unison. Zal wel een miljoenmiljard kosten, maar ik ze mezelf al helemaal zitten
We will be right back with Manny_Moare !
Wat een sick apparaat
Edit: Uhm... Ja die akai's dan he..
[ Voor 9% gewijzigd door millman op 15-01-2015 09:52 ]
Hallo,
Ik heb ook iets gemaakt. Het is niet helemaal EDM of drumnbass, maar het heeft wel heel wat electronica invloeden. Ik vroeg mij af of jullie hier wat meningen of opmerkingen hadden die jullie zouden willen delen.
Ik heb een Fender Rhodes MkI uit 78 gebruikt met een Fulldrive 2 en een El Capistan van Strymon (delay) in combinatie met wat Omnisphere, Battery 3 en wat Looploft Samples. Dit alles in Ableton. Mengeling van analoog en digitaal dus. Hopelijk vinden jullie het wat
Ik heb ook iets gemaakt. Het is niet helemaal EDM of drumnbass, maar het heeft wel heel wat electronica invloeden. Ik vroeg mij af of jullie hier wat meningen of opmerkingen hadden die jullie zouden willen delen.
Ik heb een Fender Rhodes MkI uit 78 gebruikt met een Fulldrive 2 en een El Capistan van Strymon (delay) in combinatie met wat Omnisphere, Battery 3 en wat Looploft Samples. Dit alles in Ableton. Mengeling van analoog en digitaal dus. Hopelijk vinden jullie het wat
RhodesMK1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:05:
Fender Rhodes MkI uit 78

Ruilen? Ik heb nog wel ergens een vriendin of synthesizer die ik daarvoor wel kwijt wil.
Topic is niet alleen besteed aan EDM of DNB hoor! Gewoon posten die hap.
Haha, nope, daar ga ik niet snel van scheidenvlaaing peerd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:57:
[...]
[afbeelding]
Ruilen? Ik heb nog wel ergens een vriendin of synthesizer die ik daarvoor wel kwijt wil.
Topic is niet alleen besteed aan EDM of DNB hoor! Gewoon posten die hap.
@Dennis: bedankt!
Zeker, er is hier ook plek voor 'normale' muziek.
Dit is heel sfeervol gemaakt. Leuk arrangement.
Strymon is een te gek effect (heb zelf de timeline)
De mix is qua basdrum iets te overdadig. Die dreunt stevig door.
Dat zou ik wat minder lomp doen.
Of iets minder kicks achter elkaar, half tempo doen klinkt denk ik beter. Leuke melodieën, een beetje (auto)panning vanaf 1:20 op de Rhodes zou het nog wat meer laten 'zweven'.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Een stijve nu niet direct maar het ziet er een verdraaid knap ding uit
En of! Leuke opbouw en leuke akkoorden/melodie lijn. Eens met hierboven dat de bassdrum in het begin een beetje teveel doordreunt. Curious: Rhodes MK1, zonder midi, ben je zo'n baas dat je alles live inspeelt (dat achtergrond loopje b.v. herhalen gedurende 5 minutenRhodesMK1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:05:
Ik heb ook iets gemaakt...Hopelijk vinden jullie het wat
Ah ja Rhodes piano. Een van de mooiste klanken die je in je muziek kunt hebben.
Dit blijft nog altijd het stukje muziek wat de hoogste kwaliteit heeft van alles wat ik ooit gemaakt heb. Helaas is mijn computer waar het project op stond kapot, en kan ik er niet zomaar aan verder werken ...
Dit blijft nog altijd het stukje muziek wat de hoogste kwaliteit heeft van alles wat ik ooit gemaakt heb. Helaas is mijn computer waar het project op stond kapot, en kan ik er niet zomaar aan verder werken ...
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Thx voor de feedback! Ik ga een versie maken met electronische drums, misschien krijg ik daardoor wat meer controle over het laag.
@mekkiebroek: Ik heb het thema eerst helemaal zelf ingespeeld, maar daarna heb ik ook loops gemaakt van het linkerhandostinaat en de melodie nog eens apart ingespeeld met de fulldrive helemaal open.
@Kain_niaK: Cool stuk! Ook zelf ingespeeld?
@mekkiebroek: Ik heb het thema eerst helemaal zelf ingespeeld, maar daarna heb ik ook loops gemaakt van het linkerhandostinaat en de melodie nog eens apart ingespeeld met de fulldrive helemaal open.
Die had je al eens eerder gepost ja, klinkt althans bekend. Volgens mij moet je dat toch maar weer eens oppakken als het nog kan. En anders opnieuw beginnen.Kain_niaK schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:48:
Edit: waarom werkt de soundcloud player niet meer bij mij onder windows7? Alleen een witte rectangle zie ik. Laatste flash plugtroep van Adobe, flashblock uit gezet, maakt allemaal niet uit. Onder Linux werkt het prima. Snap het niet meer, stomme computers. Vind ik niet leuk
[ Voor 22% gewijzigd door mekkieboek op 16-01-2015 21:34 ]
Net geprobeert om mijn PCI geluidskaart aan een PCI-e adapter te hangen.
Maar het verloopstukje was ook PCI-e dus dat gaat niet werken.
Of ik was scheel bij het bestellen of ze hebben iets verkeerds geleverd.
Sowieso had ik wel de goede connector gehad dan is het nog een heel gedoe met kaarten en sloten en geen ruimte en kabels en je vingers aan scherpe randjes openhalen en je kop stoten en en en.
Wel weer 20 euro naar de man met de eetstokjes gegaan. (Nondeju)
Kan ze altijd nog op MP zetten.
Sowieso had ik wel de goede connector gehad dan is het nog een heel gedoe met kaarten en sloten en geen ruimte en kabels en je vingers aan scherpe randjes openhalen en je kop stoten en en en.
Ah, hou me even op de hoogte. Er moet een nieuwe PC komen en zal ik waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben. Kan ook wel zo'n WS bord kopen, maar die zijn meteen drie-en-een-halfhonderd meu per stuk.Anoniem: 14038 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:04:
Net geprobeert om mijn PCI geluidskaart aan een PCI-e adapter te hangen.
Beste optie is denk ik deesch:
http://www.dx.com/p/pci-express-to-pci-adapter-card-26080
Dan met een PCI-e 1x verlengkabel.
Deze is bijv ook niet spot goedkoop.
http://www.dx.com/p/pci-e...r-card-green-black-337363
En dan heb je de PCI kaart buiten je computer liggen en moet er nog een kastje omheen. Er zijn ook wel andere sites waar ze dat gebouwd hebben en dan mag je nog meer betalen. Of je moet zelf handig genoeg zijn om het in een 5 1/5 case (evt 2 slot) te bouwen en zo je geluidskaart van voren bereikbaar te maken.
Punt is dat je voor conversie een relatief dure chip nodig hebt die ook nog eens stroom moet hebben. Dus zit je sowieso met kabels voor PCIe te klooien en met stroomkabels.
http://www.dx.com/p/pci-express-to-pci-adapter-card-26080
Dan met een PCI-e 1x verlengkabel.
Deze is bijv ook niet spot goedkoop.
http://www.dx.com/p/pci-e...r-card-green-black-337363
En dan heb je de PCI kaart buiten je computer liggen en moet er nog een kastje omheen. Er zijn ook wel andere sites waar ze dat gebouwd hebben en dan mag je nog meer betalen. Of je moet zelf handig genoeg zijn om het in een 5 1/5 case (evt 2 slot) te bouwen en zo je geluidskaart van voren bereikbaar te maken.
Punt is dat je voor conversie een relatief dure chip nodig hebt die ook nog eens stroom moet hebben. Dus zit je sowieso met kabels voor PCIe te klooien en met stroomkabels.
Hi Guys,
Ben weer eens lekker bezig geweest de afgelopen dagen met het bouwen van de fundamenten van een track. Het idee is dat er nog vocals overheen komen (en dat de vorm van het liedje nog verandert waar nodig), dus vooral productie-wise ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden:
Ik twijfel nog een beetje over de snare, en dan vooral bij de grotere stukken. Hij zou daar wat meer beef mogen hebben of iets dergelijks.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/message-of-life-1]
Gear o.a.:
Cubase 7.5
Gitaartjes
addictive drums 2
Groove Agent se4
Serum
Microbrute
Hier en daar wat dingen uit de Halion Sonic
én een Vibrafoon
Ik ben benieuwd of iemand eruit haalt waar ik mijn inspiratie vandaan heb gehaald.
Ben weer eens lekker bezig geweest de afgelopen dagen met het bouwen van de fundamenten van een track. Het idee is dat er nog vocals overheen komen (en dat de vorm van het liedje nog verandert waar nodig), dus vooral productie-wise ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden:
Ik twijfel nog een beetje over de snare, en dan vooral bij de grotere stukken. Hij zou daar wat meer beef mogen hebben of iets dergelijks.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/message-of-life-1]
Gear o.a.:
Cubase 7.5
Gitaartjes
addictive drums 2
Groove Agent se4
Serum
Microbrute
Hier en daar wat dingen uit de Halion Sonic
én een Vibrafoon
Ik ben benieuwd of iemand eruit haalt waar ik mijn inspiratie vandaan heb gehaald.
[ Voor 9% gewijzigd door Luapper op 17-01-2015 23:28 ]
Hey, mooie muziek! Als ik zou gokken zou ik zeggen dat je wat inspiratie hebt gehaald bij Intro van The XXLuapper schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:09:
Nog mensen die dit jaar naar de http://www.dancefair.nl/ gaan? Ik heb mijn kaartjes al een tijdje binnen en probeer nu wat tracks af te hebben. Gelukkig heb ik nu wat genetwerkt dus hoef niet overal even lang in de rij te staan
.
Verleden jaar ben ik er ook geweest en toen geen demo's gehad, beetje gemiste kans toen
.
Verleden jaar ben ik er ook geweest en toen geen demo's gehad, beetje gemiste kans toen
ik wacht we even tot ik te weten kom wat er te zien is. Nieuwe gear boeit me niet zo, workshops wel. Alleen is info over workshops redelijk afwezig op de site, of zit deze zo goed verborgen dat het niet te vinden is..
@Luapper
Klinkt zeer relaxed. Nette productie. (Weet je wel zeker dat je nog vocals bij wilt?)
Klinkt zeer relaxed. Nette productie. (Weet je wel zeker dat je nog vocals bij wilt?)
Staat op de planning.rhodium schreef op zondag 18 januari 2015 @ 06:00:
Nog mensen die dit jaar naar de http://www.dancefair.nl/ gaan?
Contrabas thema is gecomponeerd op de piano en dan gemaakt met een contrabas uit Trilian (Spectrasonics). Toen ik die track aan het produceren was heb ik met de pianoroll die rhodes gemaakt met de MrRay73 Mark II plugin.RhodesMK1 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:21:
Thx voor de feedback! Ik ga een versie maken met electronische drums, misschien krijg ik daardoor wat meer controle over het laag.
Track is trouwens gemaakt via remote desktop op mijn DAW computer in Belgie terwijl ik in Canada woonde. Nu heb ik de DAW naar Canada gehaald en daarna helaas het moederbord kapot gemaakt. Ik had een helee oude versie van Funky Dunky ooit gemaild. Voor de rest moet ik wachten tot ik weer een computer heb + een raid kaart. Dan kan ik weer verder met het project.
Ik heb wel een image van mijn computer maar die is dan 2 jaar geleden toen ik vertrok naar Canada. Ik heb geen nieuwe meer gemaakt nadat ik aan Funky Dunky was begonnen.
Ben trouwens bijna klaar met een nieuwe hiphop instrumental met contrabass en rhodes net als Funky Dunky. En die is al volledig af, en 5 minuten lang. Moet alleen nog de baslijntjes afmaken en dan is hij klaar. Dus hoop hem binnen 8 uur hier te posten.
* Kain_niaK is excited!
Grappig, daar had ik wel aan gedacht, maar het is niet waar ik de inspiratie (ripoff? ghehe) vandaan haalde! Dat was namelijk Midnight van Coldplay (toch wel het beste liedje uit 2014 mijn inziensRhodesMK1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 03:36:
[...]
Hey, mooie muziek! Als ik zou gokken zou ik zeggen dat je wat inspiratie hebt gehaald bij Intro van The XX
@Wouter, ja dat was wel het idee ja. Ik ben meer een liedjes man.
Deine 8 Stunden sind schon vorbei Herr Niak!Kain_niaK schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:56:
[...]
Dus hoop hem binnen 8 uur hier te posten.![]()
* Kain_niaK is excited!

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-01-2015 08:38 ]
Mag ik vragen waarom je een screenshot van je project post?Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:52:
Mijn eerste project in 2015 :
had ik ooit 's gevraagd. Omdat Dennis (zoals velen hier) geen noten kan lezen kan ik hem evt tips geven via screenshots van de pianoroll.
Ah kiek, duidelijk verhaal!vlaaing peerd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:48:
had ik ooit 's gevraagd. Omdat Dennis (zoals velen hier) geen noten kan lezen kan ik hem evt tips geven via screenshots van de pianoroll.
alleen zie ik hier geen noten...

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 21-01-2015 08:50 ]
Anoniem: 170423
Dan kunnen jullie zien hoe FL Studio 12 er ongeveer uit gaat zien.kaos- schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:44:
Mag ik vragen waarom je een screenshot van je project post?
Volgende keer zal ik er zeker wat posten.vlaaing peerd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:48:
Ik zit vast en ik ben zo dichtbij! Bas lijntje nog steeds niet af. Wel 4 nieuwe projecten begonnen. En ik bedoel niet vast zoals ik weet niet wat doen. Vast als, ik begin er maar niet aan ...vlaaing peerd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:36:
[...]
Deine 8 Stunden sind schon vorbei Herr Niak!![]()
[afbeelding]
Hier een sappig bietje.
Heb er al een heel idee mee, gaat een rap nummer worden over beweginsdrang. Tenminste als ik lang genoeg stil kan zitten om het nummer te maken.
Oh, rap als in snel en niet rap als in yo-check-it-out-bad-mofo-from-the-hood-knowhadimsayin-throw-your-hands-in-the-air-and wave-m-like-you-just-dont-and-so-on-and-so-forth
^^Word!!
Het word een rappe rap over rappe kinderen die niet stil kunnen zitten en volwassenen die moeilijk doen.
Heb het begin van te tekst al.
Heb het begin van te tekst al.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| kinderen van alle leeftijden die gaan school dan moet van hun ouders anders gaan ze op dool. Daar zitten ze dan met een boek voor hun neus alle neuzen in de richting van de meester ja heus Al luisterend naar het onderwijs en ondericht van de volwassenen Jassen op de gang en tassen langs de lessenaar De noordpoolligtinhet noorden maar waar ligt de evenenaar. Piet? Wee'k nie meneer, ma'k naar huis? |
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 21-01-2015 20:02 ]
Ha, ben mastering engineer van beroep, vandaarmillman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:18:
Howdy! Dat zijn een stapel mooie eq's/channelstrips zeg.. manman.. Kan je eens een teaser van een project laten horen waarmee je bezig bent? Lijkt mij dat deze setup niet op een zolderkamertje staat te 'shinen'
Ding kost 2k7$ dus denk dat je zo rond de 3k€ mag rekenen.
Maar goed, het is een echte analoge polyfone synth met ditto geluid.
Maar goed, het is een echte analoge polyfone synth met ditto geluid.
2k7 is toch MAP/MSRP? Winkelprijs valt toch lager uit, of niet?
teveel zooi, te weinig tijd
Ik hoor dat de retailprijs waarschijnlijk zo rond de 2200 - 2400 USD uit gaat komen.
En als ik naar de Prophet 12 kijk =, kost die in de US 2999 en in de EU zo rond de 2600 euro, dus met een beetje mazzel komt de Prophet 6 dan rond de 2000 euro uit, wat natuurlijk nog wel een boatload of cash is, maar opzich wel te overzien. Zeker voor een analoge poly.
En als ik naar de Prophet 12 kijk =, kost die in de US 2999 en in de EU zo rond de 2600 euro, dus met een beetje mazzel komt de Prophet 6 dan rond de 2000 euro uit, wat natuurlijk nog wel een boatload of cash is, maar opzich wel te overzien. Zeker voor een analoge poly.
Euro is aardig aan het zakken dus kon wel eens $ = € worden.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Vet vet vet. Als eigenaar van Trilian, Omnisphere en Stylus RMX is de upgrade prijs voor mij maar 200 dollar. Dat ga ik dus zeker doen! Het schijnt dat Spectrasonics zich meer aan het richten is om producers van EDM muziek omdat in Amerika de laatste jaren zo populair aan het worden is. Spectrasonics is mateloos popular bij producers die scores maken voor TV, film en vooral games. Maar nu willen ze dus blijkbaar ook dat hun instrumenten meer gebruikt worden voor EDM muziek.
Omnisphere is nog steeds my to go synth alhoewel ik heel veel met Serum bezig ben de laatste tijd.
Het geluid en de mogelijkheden die je uit Omnisphere kunt krijgen zijn eindeloos. Hun base library vanwaar uit hun engine geluiden mixt en omvormt is 90 GB groot.

De nieuwe update voor Logic X is een mooie vooruitgang. Ze richten zich nu wat meer op bijv. EDM. Drummer heeft nu de optie Electronic en Hip-Hop erbij wat erg fijn is als je even snel een drumloopje/groove nodig hebt.
En eindelijk een bruikbare Plug-in organizer, want begint toch wel een zooi te worden met al die plugins
.
En eindelijk een bruikbare Plug-in organizer, want begint toch wel een zooi te worden met al die plugins
Vraag over drum VST's: De kits die bij Groove Agent van Cubase zitten, vind ik nogal kaal, blijft toch een beetje machinaal klinken. Ik zou graag meer samples layers hebben bij toenemende velocity en misschien zelfs meer samples bij dezelfde velocity (zodat je geen machinegun krijgt bij repeat notes, hoewel dat af en toe wel grappig is). Moet ik daarvoor EZ Drummer kopen of is er een goedkoper alternatief? Wie heeft ervaring met drum VST's?
Addictive drums 2 werd zeer goed gereviewd in de SoS van januari. Ik gebruik hem ook met de Fairfax - en de pop kit. Zeer compleet, en zeer veel mogelijkheden, maar niet zoveel dat je erin verzuipt. Voor 100€ dacht ik.
Superior Drummer en Addictive Drums zijn de grote jongens.
Hangt er vanaf of je zelf een drummer bent of niet. Als je zelf een drummer bent kunt je een electronische drumkit en die koppelen aan eender welke drum software op de computer. In dat geval ga je voor een virtuele drum zoals Superior Drummer of Addictive Drums en het kleinere broertje EZ Drummer. De eerste twee klinken het meest realistische. Dat is ... als je een geluid wilt dat net is als een echte drum die je in je huis hebt en die je even fijn kunt controleren met een goede elektronische drum. (De controller is daarbij natuurlijk heel erg belangrijk, anders kun je nog niet met gevoel drummen)mekkieboek schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:24:
Vraag over drum VST's: De kits die bij Groove Agent van Cubase zitten, vind ik nogal kaal, blijft toch een beetje machinaal klinken. Ik zou graag meer samples layers hebben bij toenemende velocity en misschien zelfs meer samples bij dezelfde velocity (zodat je geen machinegun krijgt bij repeat notes, hoewel dat af en toe wel grappig is). Moet ik daarvoor EZ Drummer kopen of is er een goedkoper alternatief? Wie heeft ervaring met drum VST's?
Gaat het over produceren, en wil je ook loopjes maken met geluiden die niet van een akoestische drum komen dan is software zoals Stylus RMX een veel beter optie.
Die heeft ook multisamples aan boord, dus repeat notes klinken prima. Maar zit vol met 1000den professionele loops, in alle stijlen muziek van jazz tot industrial. Die je vervolgens kunt gaan aanpassen. En je kunt drum sessies bouwen per lijn door bestande patches te mixen. En al deze loops zijn op verschillende snelheden opgenomen. Dus je kunt een drum and bass loop die eigenlijk voor 150 BPM ook op 60 afspelen en hij zal nog steeds vloeiend klinken of een trage loop van 80 of 140 afspelen en het zal niet stotteren.
Kortom met Superior Drummer of Addictive Drums of EZ Drummer haal je gewoon een aantal drum simulaties in huis (waarbij de samples natuurlijk van echte drums komen). Ik weet niet hoeveel verschillende drums er in elke kit zitten. Maar ik denk niet dat er 808 en 909 kicks en zo in zitten. Of beatbox samples. Of gitaren die drummen. Of kinderkoren die met hun handjes klappen. Of een italiaan die met een stokje op een hole boom slaat. (Dieggo Stocco)
In Stylus RMX heb je die allemaal wel. Dat is zeg maar meer een heleboel drum kits + goede drummers of beatmakers die de beats en drums al gemaakt hebben. Je kunt een drum kit openen en vanaf scratch beginnen. Of gewoon kant en klare loops gebruiken. Of loops gaan aanpassen en mixen. Door de chaos designer en time designer kun je heel erg veel variatie uit bestaande loops halen. En deze loops kunnen gesynct worden met Omnisphere en Trilian door MIDI data te drag en droppen van het ene programma naar het andere. (dus kun je LFO's presets en zo drag en droppen)
T'is maar waar je het voor wilt gebruiken. Je kunt Stylus RMX ook aan een elektronische drum koppelen, en dat zal redelijk klinken. Maar niet zo natuurlijk als EZ drummer en al helemaal niet zoals Superior Drummer of Addictive Drums. Maar uit die laatste krijg je natuurlijk geen lekkere basskick die je voor trance kunt gebruiken. In Stylus RMX zijn die makkelijk zelf te maken door drum en bas geluiden te layeren en dan aan te passen en te pitchen tot je hebt wat je zoekt.
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 25-01-2015 03:32 ]
Baie dankie. Ik ga vandaag eens deftig youtuben met jullie tips.
Heerlijke saaie zondag, dus ik heb een beat gemaakt. Alle sounds en effecten uit mijn Yamaha MX49. Mixed en mastered in Cubase.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/little-mini-monster-x]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/little-mini-monster-x]
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Anoniem: 170423
Nu nog een leuke videoclip erbij en het nummer kan op TV uitgezonden worden.yGiDoRp schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:31:
Heerlijke saaie zondag, dus ik heb een beat gemaakt. Alle sounds en effecten uit mijn Yamaha MX49. Mixed en mastered in Cubase.
[audio]
Klinkt goed dus.
Die MS20 module lijkt me een partij geil:
Maar wel kut dat ie volgens mij veel groter is dan rack formaat.
Maar wel kut dat ie volgens mij veel groter is dan rack formaat.
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 26-01-2015 16:44 ]
Nou, na een x aantal uur te hebben geklust aan mijn Calvin Harris - Outside Remix is hier voor mij het eind resultaat. Hebben jullie wellicht nog op/of aanmerkingen? ik denk dat de mix nu wel goed zit en het geheel klopt nu ook. Ik zie graag jullie reacties tegemoet
Hier een private linkje: https://soundcloud.com/pa...s-outside-bootleg/s-aHm3b
Hier een private linkje: https://soundcloud.com/pa...s-outside-bootleg/s-aHm3b
Dit topic is gesloten.