Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34
apNia schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:44:
Die MS20 module lijkt me een partij geil:

[video]

Maar wel kut dat ie volgens mij veel groter is dan rack formaat.
idd veel groter dan 19", maar wat is nou het echte voordeel van deze, die je zelf in elkaar moet zetten (ok, lego is ook leuk) en die twee keer zo duur is ipv van een MS20 mini?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
gangstahh schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:19:
Nou, na een x aantal uur te hebben geklust aan mijn Calvin Harris - Outside Remix is hier voor mij het eind resultaat. Hebben jullie wellicht nog op/of aanmerkingen? ik denk dat de mix nu wel goed zit en het geheel klopt nu ook. Ik zie graag jullie reacties tegemoet ;)

Hier een private linkje: https://soundcloud.com/pa...s-outside-bootleg/s-aHm3b
Ik zit nu achter mijn HTPC en luister via mijn Dali 5005 blues, maar je mix is wat mij betreft volledig uit balans. Dat zie je ook aan de waveform op soundcloud.

Je drums en vocal te zacht, en je bass en synth te hard (zeker rond 1:50). Ik denk dat je je compressie op je individuele tracks moet aanpassen en het geheel meer moet "lijmen".

Verder lijkt het erop alsof je altijd de zelfde lead sound en riff gebruikt in al je tracks, en dat verveeld mij persoonlijk. Ik kraak je niet af, maar het is mijn eerlijke mening en ik hoop dat je er iets mee doet.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 19:26
yGiDoRp schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:31:
Heerlijke saaie zondag, dus ik heb een beat gemaakt. Alle sounds en effecten uit mijn Yamaha MX49. Mixed en mastered in Cubase.
Waarom effecten ook uit je synth? Is dat luiheid (wat ik wel zou herkennen btw. :)) of klinkt het gewoon beter? Want alles puur opnemen in Cubase en dan mixen met effects vanuit je daw lijkt me voordelen hebben.

Ik vind je track wel wat hebben overigens. Mss komen er nog meer saaie zondagen.
gangstahh schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:19:
Nou, na een x aantal uur te hebben geklust aan mijn Calvin Harris - Outside Remix is hier voor mij het eind resultaat.
Ik ken het orgineel (is ook niet mijn kopje thee) niet maar jouw versie is niet onaardig. Ben het wel eens met bovenstaand, iets meer variatie graag.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
mekkieboek schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:30:
[...]

Waarom effecten ook uit je synth? Is dat luiheid (wat ik wel zou herkennen btw. :)) of klinkt het gewoon beter? Want alles puur opnemen in Cubase en dan mixen met effects vanuit je daw lijkt me voordelen hebben.

Ik vind je track wel wat hebben overigens. Mss komen er nog meer saaie zondagen.
Bedankt voor je reactie, de reden is eigenlijk omdat ik in de "if it aint broke, don't fix it" mode zat.

De reverb en de delay van de MX zijn goed genoeg, Yamaha is eigenaar van Steinberg, en ik denk niet dat de software versie van de effecten beter is dan wat ze inbouwen in de hardware (wat in principe ook software is).

De sends worden per patch bepaald. Ik heb de MX Premium pack gekregen omdat iemand via Facebook zo aardig was deze mij te versturen, na aanleiding van een reactie van mij dat ik het apparaat een jaar geleden aangeschaft heb.

Met CC filter en Decay automation regel ik de rest.

In Cubase heb ik wel EQing (met Fabfilter) Compressie/Tube Compressie per kanaal toegepast en Fabfilter Compressie en Limiting toegepast op de master.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/vnd2t57nx/sc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/4em21pxdh/sc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Grote nadeel is natuurlijk dat je de effect levels niet meer kunt tweaken. Maar goed, zolang je ook de midi noten bewaart, kan je altijd terug. En soms zijn de daw effecten ook maar meh. Ik vind b.v. de meegeleverde galm van Cubase, nou ja het kan ermee door maar eigenlijk moet je (ook) daarvoor een externe vst zoeken.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55
yGiDoRp schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:06:
[...]

idd veel groter dan 19", maar wat is nou het echte voordeel van deze, die je zelf in elkaar moet zetten (ok, lego is ook leuk) en die twee keer zo duur is ipv van een MS20 mini?
Is het confirmed dan dat ie zo gruwelijk duur is dan? Ik hoopte dat ie op de prijsklasse van de Mini zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
apNia schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Is het confirmed dan dat ie zo gruwelijk duur is dan? Ik hoopte dat ie op de prijsklasse van de Mini zou uitkomen.
https://www.youtube.com/w...U&feature=youtu.be&t=2m2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
mekkieboek schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:20:
Grote nadeel is natuurlijk dat je de effect levels niet meer kunt tweaken.
Dat kan dus wel, via CC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Die mini step sequencer is wel vet. Omdat hij het Korg CV en Normale CV standaard aan kan.
Zou helemaal mooi zijn als je hem ook als midi2cv kan gebruiken.

Die Korg Oddesy is ook wel interessant ding. Zeker omdat ze hem ook bureauvriendelijk hebben gemaakt.

Elektron Overbridge hebben ze nog niet af maar als dat ergens in de lente uitkomt is wel super interessant om mijn analog4 nog meer te integreren in mijn DAW. Dan zal de prijs op de 2e hands markt ook wel weer wat omhoog gaan.

@apNia
Die Teenage Engineering pocketsynths nog niet gespot. Is ook geinig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lord Jesus, LAAT MAAR WEER

PS poekies, omdat ik te lui ben om te tekenen maar even zo:
Als een sine reflecteert, doet hij dat dan zo:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AFvNk9J.gif

of flipped hij niet qua phase tegen de muur? Mijn 130hz boost is namelijk sinds wat verhuizingen wat toegenomen, wat een wavelength is van aprox 2.6 meter. En er zit op ~5.2 meter achter mij een dikke vette kale muur. Maar als hij phase flipped als hij reflecteert, dan kan hij nooit versterken. Vandaar m'n vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Geluid is longitudinaal, niet transversaal :)

http://mystudyexpress.com...phy/7.Wave%20Motion/5.php

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, maar om phase cancelling aan te duiden is het wel redelijk correct om dat zo te laten zien.

@apNia, een geluid kan dus wel degelijk versterken en in het ernstigste geval bijna 6dB erboven op gooien. Dat is dus de tief in probleemkamers, op 1 frequentie kan ie compleet weggecancelled zijn, maar de frequenties eromheen kunnen juist weer versterkt worden.

Maar je werkt net als de meeste hier met nearfields, een beetje dempen en diffusen is al snel goed genoeg om in je luistergebied veel op te lossen zonder meteen een asymmetrische zwevende studio te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Wellicht ten overvloedde, maar ik zie niet welke DAW en gear jullie allemaal gebruiken. Daar is dit topic toch ook voor bedoeld? :)
Om zelf het goede voorbeeld te geven:

Software

Steinberg Cubase Pro 8
Wavelab Elements 8
HALion Sonic 2
Rob Papen Predator
Native Instruments Massive
Waves Plugins

Hardware:

MOTU 24IO audio interface
MOTU MIDI Express 128
Clavia Nord Rack 2x synth
Yamaha CS1X synth
Roland MC-303
ART Pro VLAII optische buizencompressor
Digitech Studio S200 effectenbak
Alesis Nanoverb
Symetrix 425 compressor/limiter
Behringer 24/4 mengtafel
Dynaudio passieve studio monitors aangestuurd door een
T.amp S-100 monitor versterker

Foto's volgen :)

[ Voor 1% gewijzigd door LCP op 27-01-2015 16:49 . Reden: typo's ]

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 13:48
Yes, ff een stukje gearjunken haha :)

Software:
Ableton Live 8 + Max for Live
Korg Bundle
Arturia Bundle
Waves Bundle

Hardware:
Roland TR-909
Roland Juno 60
Roland MC-303
Yamaha AN-200
Yamaha DX-27
Korg Volca Keys
AKAI S5000 w/ cardreader mod
Novation Bass Station II
Mackie 2404 VLZ PRO mengtafel
Mackie 824 mk1 active monitor
Boss RE-201 space echo
Moogerfooger MF-201 LPF
Motu Midi Express 128
Echo Audiofire 12 interface

Oude foto's
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H7ZvSPx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RZ0gj3A.jpg

TR-707 is inmiddels verkocht, komt een TR-8 voor terug op termijn
En maybe swap ik de Juno 60 wel voor een Prophet 6 :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Zo, mooie collectie! Gebruik je die Akai S5000 nog? Ik heb een S2000 in m'n rack hangen, maar die doet niet veel meer dan ruimte opvullen. De software werkt alleen nog onder Windows 98 lol

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja ik gebruik 'm eigenlijk heel regelmatig. Werk ook sowieso veel met samples.
De S5000 was de laatste sampler uit de S-serie en is echt heel erg gebruiksvriendelijk, veel meer dan de oudere modellen en zeker met de cardreader erin kan je echt wel snel werken.
Gebruik 'm vooral voor gesamplede pads etc, ding heeft echt een eigen sound en er zit ook de FX-card in, dan kan je er nog wat delay en reverb bij slappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waar haal je dergelijk synth rek? Heeft dat een (google friendly) naam?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Zoek eens naar 19" rack. Wordt niet alleen voor muziek gebruikt.
Oh, synth rack }:O

@ Sjoewe, die uitstekende punten, zou je daar niet voor de veiligheid een of andere afstopper op moeten plakken? Desnoods van schuimrubber ofzo. Doet gewoon pijn aan mijn ogen :)

[ Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 27-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:56:
ja, maar om phase cancelling aan te duiden is het wel redelijk correct om dat zo te laten zien.

@apNia, een geluid kan dus wel degelijk versterken en in het ernstigste geval bijna 6dB erboven op gooien. Dat is dus de tief in probleemkamers, op 1 frequentie kan ie compleet weggecancelled zijn, maar de frequenties eromheen kunnen juist weer versterkt worden.

Maar je werkt net als de meeste hier met nearfields, een beetje dempen en diffusen is al snel goed genoeg om in je luistergebied veel op te lossen zonder meteen een asymmetrische zwevende studio te bouwen.
Maar reflecteert hij dan wel of niet zoals het magnetron plaatje? Want rond de 130hz is juist die muur achter mij, dus op dat plaatje zou dat gebied juist stiller/gecancelt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het rek waar de keys inloggen dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Yalopa schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:50:
Waar haal je dergelijk synth rek? Heeft dat een (google friendly) naam?
Zeker, IKEA :+
mekkieboek schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:41:
@ Sjoewe, die uitstekende punten, zou je daar niet voor de veiligheid een of andere afstopper op moeten plakken? Desnoods van schuimrubber ofzo. Doet gewoon pijn aan mijn ogen :)
Nah, je komt eigenlijk nooit aan de achterkant van het 19" rack. Het staat op wielen, dus je rolt het zo aan de kant als je bij de synths moet zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/076/1275568/450x450/19RackMetal_1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 27-01-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat karretje heb ik ook.
Is super handig. Maar je kan er niet teveel zware apparaten in stoppen.
En hij is best wel groot. Ik had me er op verkeken.
19" is minder in beperkte ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Sjoewe schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:40:
Nah, je komt eigenlijk nooit aan de achterkant van het 19" rack. Het staat op wielen, dus je rolt het zo aan de kant als je bij de synths moet zijn ;)

[afbeelding]
Die heb ik gehad. Wat ik eigenlijk had moeten kopen was http://www.thomann.de/nl/km_28200.htm - die's wel duurder maar beter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAwuSFs.jpg

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:16

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Yoozer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:23:
[...]

Die heb ik gehad. Wat ik eigenlijk had moeten kopen was http://www.thomann.de/nl/km_28200.htm - die's wel duurder maar beter.

[afbeelding]
ik zeg een dagje gamma'en en met de slijptol en TIG las aan de gang en je bent voor 75€ klaar met een rack volledig gebouwd naar uw eigen specificaties

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
@Sjoewe:

En die keyboardstelling ziet er ook super handig uit. Die heb ik nog nooit gezien, waar haal je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Maar reflecteert hij dan wel of niet zoals het magnetron plaatje? Want rond de 130hz is juist die muur achter mij, dus op dat plaatje zou dat gebied juist stiller/gecancelt moeten zijn.
Jeps, Als de afstand exact is zal ie inderdaad precies die frequentie gaan uitcancellen zoals het plaatje aangeeft. Maar kijk wat de frequenties eromheen doen.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-8XuljdeX7K4/T00J3JnT90I/AAAAAAAAKK8/axXpDfuLmVQ/s1600/surround-sound-systems+7.jpg

Je begrijpt natuurlijk dat er meer frequenties naast zitten dan exact erop. Dus 130Hz kan compleet uitgecancelled zijn, maar op 133Hz zal ie juist kunnen gaan versterken.

Je probleem is dus niet alleen een dikke kut, maar ook al die tieten eromheen.

Helaas betekent dat op 130Hz heavy duty demping en/of zorgen dat die waves niet direct terugkaatsen maar meer "uitwaaien" de kamer in.

Als dat niet kan, kun je overwegen je speakers asymmetrisch op te stellen zodat het niet de muur loodrecht in kan kaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06-2023
Is er iemand die mij een keer via Teamviewer kan helpen met cubase werkend te krijgen? Ik heb het geprobeerd via tutorials op youtube zelf te doen, maar blijkbaar doe ik toch iets fout. Ik kan het ook hier op het forum neerzetten (had ik al een keer gedaan), maar ik denk dat het handiger is als iemand er zelf een keer naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28
Whittywindle schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
Is er iemand die mij een keer via Teamviewer kan helpen met cubase werkend te krijgen? Ik heb het geprobeerd via tutorials op youtube zelf te doen, maar blijkbaar doe ik toch iets fout. Ik kan het ook hier op het forum neerzetten (had ik al een keer gedaan), maar ik denk dat het handiger is als iemand er zelf een keer naar kan kijken.
Al naar de Steinberg helpdesk gebeld? })

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
yGiDoRp schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:06:
@Sjoewe:

En die keyboardstelling ziet er ook super handig uit. Die heb ik nog nooit gezien, waar haal je die vandaan?
Antwoord heb ik al gegeven, link staat in m'n vorige post ;)
Bij de Ikea, het is een Stolmen schoenenrek.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 28-01-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:09

2mb

Ikea heeft zelfs 19" tafeltjes waar je je apparatuur in kunt schroeven:

Afbeeldingslocatie: https://wiki.eth0.nl/images/thumb/7/7a/LackRack.jpg/800px-LackRack.jpg

https://wiki.eth0.nl/index.php/LackRack

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 22:52
Dat is wel een mooie oplossing, tafeltje kost 8€ en je hebt hem ook met wieltjes.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10198411/

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Sjoewe schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Antwoord heb ik al gegeven, link staat in m'n vorige post ;)
Bij de Ikea, het is een Stolmen schoenenrek.
Oh haha geweldig, ik dacht dat dat over de 19" lack ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een follow-up van mezelluf.
Bovenstaande configuratie aan mijn computer gekoppeld.
Oftewel een PCI-e verlengkabel die samen met een molex powerkabel buiten de kast gaat en daar de PCI geluidskaart nut aan 'hangt'. Superfragiel allemaal want je kan het zo los stoten. Had liever gehad dat ik alles in de case zelf had kunnen aan sluiten.
Bij 1e keer booten vindt hij nieuwe hardware (de PCI controller) en de 2e keer booten vind hij de geluidskaart.
Windows ziet het als nieuwe hardware dus kan zijn dat wat configuraties aangepast moet worden.
Maar qua concept werkt het allemaal zoals ik hoopte.
Nu nog even een stress test om te kijken of die goedkope Chinese hardware niet na een paar uur de geest geeft. Oftewel voor ong. 20 euro kan je toch noch je oude PCI kaart blijven gebruiken in een mobo wat geen PCI sloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whittywindle schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
meh, ben niet zo'n fan van remote iemands PC te gaan verklooien eigenlijk. Too much pressure :X

Maar misschien kan je die post nog even plaatsen of kort vertellen wat mis is? Kon de betreffende post zo snel niet vinden, vooral rond kersttijd raakt dat nogal makkelijk ondergesneeuwd met al dat nieuwe gear- en software gerelease icm kwijlende producer-tweakers.
Anoniem: 14038 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:12:
[...]

Even een follow-up van mezelluf.
Ah thanks! Er is dus nog hoop. Hoor graag meer over het chinese meukduurtestgebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vlaaing peerd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:19:
Ah thanks! Er is dus nog hoop. Hoor graag meer over het chinese meukduurtestgebeuren.
Had net mijn case 5 cm verschoven en de kabels kwamen al wat los te zitten. Nu heb ik onder de PCI kaart een doosje gezet waar hij op kan liggen. Maar hopelijk dat het nu wat stabieler blijft.
(Sowieso is die hele computer raar want hij start pas als ik de CMOS batterij eruit haal en dan koud opstart, bios configureer en warm reboot.)
Tijd dus voor een nieuw mobo plus rest dus. :)
En dan meteen kijken voor een case waar die kaart ook in kan komen te hangen op een of andere manier. En dan de boel met tie wraps of zo vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Wat is er eigelijk zo bijzonder aan die PCi-kaart dat je hem per se nog wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

rhodium schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:51:
[...]

Wat is er eigelijk zo bijzonder aan die PCi-kaart dat je hem per se nog wilt gebruiken?
ik gok bandbreedte ? heb het zelf ook(PCI), maar dat was een meer prijs dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhodium schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:51:
[...]

In mijn geval dat ik er €650,- aan heb uitgegeven, totnogtoe de beste AD/DA converters heeft die ik in een kaart heb gehoord en dat een nieuwe audiokaart met 18 ingangen en 20 uitgangen me waarschijnlijk een nog groter fortuin gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik gebruik gewoon de onboard geluidskaart van mijn laptop , werkt prima in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, de meeste huidige onboard kaarten draaien prima met ASIO.

In mijn geval wil ik echter nog wel eens een band opnemen, microfoons, gitaren, enz, enz, dan is z'n kaart wel handig. Ben je alleen maar intern bezig dan heb je dat allemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:17:
Klopt, de meeste huidige onboard kaarten draaien prima met ASIO ASIO4All.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd kosten. Als je voor een paar tientjes een paar honderd uitspaart lijkt me dat een goede deal.
In hoeverre de ondersteuning voor nieuwe OSen qua hardware blijft werken is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Jee!!! baksel!!! en best aardig gelukt ook, al zeg ik het zelf O-) Mag ik uw aller mening? zou ik prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Godskolere wat een kabaal :P Kwa geluid lijkt het wel te kloppen. Alleen die accentwisselingen in het nummer vind ik een btje verwarrend. Of hoort dat bij de stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@chieldtm
Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Een van jullie een idee op welke 80s track deze bassline lijkt? (afgezien van de hipass)
http://www60.zippyshare.com/v/7STDeDZ7/file.html

Wil hem namaken, maar kan hem zo sterk gehipassed moeilijk analyseren. Ik zoek me helemaal wezenloos, iemand die een 80s plaat kent met soortgelijk geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
apNia schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:28:
Een van jullie een idee op welke 80s track deze bassline lijkt? (afgezien van de hipass)

Wil hem namaken, maar kan hem zo sterk gehipassed moeilijk analyseren. Ik zoek me helemaal wezenloos, iemand die een 80s plaat kent met soortgelijk geluid?
Ik zou zeggen zoek eens naar platen uit de 80s waarin ze bijv een Roland Juno 60 gebruiken. En anders moet je even bladeren in dit youtube channel https://www.youtube.com/channel/UCSGAKoBpUJI5jrJLgFQxiiw Daar komen veel tutorial filmpjes voorbij waar ze geluid namaken uit de 80s bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die baslijn zou je met een flink aantal (virtueel) analoge synths met minimaal 2Osc wel moeten kunnen nabouwen. En zo te horen nog flink wat aggressieve compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Het gaat mij eigenlijk meer om het brongeluid, het klinkt hoe langer hoe meer juist een beetje als FM'ish of een wavetable als ik een enkele stab solo. Ik zit steeds met emulaties van oude analoge gear, maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
chieldtm schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:55:
[audio]

Jee!!! baksel!!! en best aardig gelukt ook, al zeg ik het zelf O-) Mag ik uw aller mening? zou ik prettig vinden.
Dikke hardstyle track, goede vocal.

IMHO mogen de snares, claps HHs en crashes wat meer uit de mix springen en die loeiende hoge synth (1:56) iets minder (die doet pijn, haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Wat is het toch ongelooflijk hoe een gigantische verscheidenheid aan geluid je uit je een eenvoudige PWM wavetable in Serum kunt krijgen!

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:16:
Wat is het toch ongelooflijk hoe een gigantische verscheidenheid aan geluid je uit je een eenvoudige PWM wavetable in Serum kunt krijgen!
Check, ik ben ook blij met Serum. Een super VST. Lekkere groef trouwens, paar breekjes hier en daar misschien.

Getver, stond op het punt om Addictive Drums te kopen, nonstop demo's luisteren welke adpaks ik perse moest hebben. Is juist vandaag hun extended holidays period afgelopen. Klabam, weg is de 33% korting :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Mail ze even mekkieboek, vaak knijpen ze wel een oogje dicht, hebben zij zelf ook alleen maar baad bij. Zeg je dat het zonder korting buiten je budget valt, hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Heb ik idd gedaan. Even afwachten tot ze er weer zijn, maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
mekkieboek schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:49:
[...]

Check, ik ben ook blij met Serum. Een super VST. Lekkere groef trouwens, paar breekjes hier en daar misschien.

Getver, stond op het punt om Addictive Drums te kopen, nonstop demo's luisteren welke adpaks ik perse moest hebben. Is juist vandaag hun extended holidays period afgelopen. Klabam, weg is de 33% korting :|
Ik luister mijn stukkie net voor het eerst over mijn laptop speakers en halo zeg wat klinkt het slecht en vals als kattengejank. detune links en rechts en snelle panning werkt vaak alleen optimaal op koptelefoon blijkbaar ... echt geschrokken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd een goeie check om de dag daarna het nummer op je speakers te luisteren met frisse oren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb geen monitors meer .... niet eens degelijke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor weinagh kun je een oude 'boombox' op een rommelmarkt of in een pawn shop scoren. Dan zal er vast wel een audio ingang op zitten die je aan kan sluiten. Of een cheapass audio setje.
En als het slecht klinkt is alleen maar een bonus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Electrische gitaar gemaakt in Serum, zelfde patch als dat serum is awesome dat ik hier poste.

[ Voor 29% gewijzigd door Kain_niaK op 04-02-2015 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Nog wat lawaai met Serum

Waarschuwing: Bevat maximal luide bass tonen, denk aan je speakers!

Wie herkent het geluid op 1:05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

heeft:
Kain_niaK schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:15:
Nog wat lawaai met Serum

[audio]

Waarschuwing: Bevat maximal luide bass tonen, denk aan je speakers!

Wie herkent het geluid op 1:05?
een relatie met:
Kain_niaK schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:20:
Ik heb geen monitors meer .... niet eens degelijke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Nee, maar in dat middenstuk voel ik mijn sennheiser bewegen.

Iets meer muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
vlaaing peerd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:36:
[...]

Deine 8 Stunden sind schon vorbei Herr Niak! }:O

[afbeelding]
Hier de intro/sneekpeak. (nummer is bijna 6 minuten) Ik heb het tweede deel van de bass lijn (running bas, jam het in op mijn controller) nu al drie keer opnieuw gedaan. Elke keer ben ik er niet tevreden over. De tweede keer had ik er het groovje van de pink panter ingejammed. Klonk grappig maar drie keer luisteren verder huiverde ik hoe slecht het bij de rest van wat de andere instrumenten speelde pasten.

Ik wil niet dat mensen denken dat ik maar een prutser ben, dus na veel lawaai eventjes iets posten waar wat werk in zit!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ah nice, zal vanavond 's gaan luisteren!

Wat monitors/speakers betreft, voor rond € 80,- heb je al een setje Alesis of Behringer speakers en voor dat geld vind je niet eens een acceptabele hifispeaker.

Ze zullen weinig sub hebben omdat ze een slagje kleiner zijn, maar ze zullen zeker wel een aanvulling zijn naast je Sennheisers.

Je hebt in die klasse ook wat met 3" woofers, maar denk dat je vanaf 4" tot 5" pas acceptabele laag kan horen zonder ellendige poortcontstructies en blubber aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

apNia schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:28:

Shoot your shot - divine?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja dat komt echt verdomd dicht in de buurt. Het is ook een beetje Pet Shop Boys achtig ofzo. Enig idee hoe je dat specifieke geluid krijgt? Ik krijg het niet voor elkaar met gewoon een square/saw + sub of square, saw en sub + cutoff envelope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tis wel gewoon een zaagje/triangle wave, denk een beetje 303 met wat drive dat wel kan maken. Denk aan de attack, da's een noise oscillator met korte decay.

@Kain past zo in m'n mapje bonobo-achtige meuk, afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update voor de PCI geluidskaart issues.
Vandaag een nieuwe setup gebouwd met daarin de PCI-e naar PCI verloop. (En vanwege beperkte kabellengte een PCI-e naar PCI-e verloopkabel ingezet.)
Door de backplate van de PCI kaart te verbuigen kon ik die omdraaien en toch nog via een sleuf aan de achterkant zetten. Dus is de kaart nu in de case en de aansluitingen zitten netjes aan de achterkant. De kaart zit niet vastgeschroeft dus het is nog wel een beetje gammel. Maar iig stukken beter dan de kaart buiten de kast op een doosje te leggen. :)
(Pro-tip: ) Oftewel als je zo'n opstelling ook wil hebben let dan op als je de kaart omdraait je een wel lang genoeg PCI-e kabel hebt om de boel aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
vlaaing peerd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:14:
Tis wel gewoon een zaagje/triangle wave, denk een beetje 303 met wat drive dat wel kan maken. Denk aan de attack, da's een noise oscillator met korte decay.

@Kain past zo in m'n mapje bonobo-achtige meuk, afmaken!
Hij is zo goed als klaar! Geef me nog even de tijd voor de finishing touch, die running bass geeft het nummer net even dat beetje extra en ik wil dat echt niet verneuken. Het klinkt zelfs degelijk op de speakers van mijn iphone, dat is het grootste voordeel van akoestische instrumenten, hoeft een stuk minder te mixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Binnenkort ook weer eens "serieus" bezig... https://soundcloud.com/fabgr/im-the-one-who-knocks-demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Klinkt goed , een beetje de jaren '90 vibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vraagje

Ik heb een focusrite geluidskaart, die met een lightpipe kan uitgebreid worden met 8 extra inputs. Moet de AD converter ook van focusrite zijn om deze in scarlet mix control te kunnen gebruiken of is dat niet noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is niet noodzakelijk lightpipe (ADAT) is een globale standaard en houdt alleen in dat je digitale audio over een optische verbinding transporteert.
Qua AD/DA converters is er behoorlijk aanbod en populair zijn de Behringer ADA 8000 serie vanwege de prijs. Die heb ik ook en dat ding doet gewoon wat die moet doen.

tip:
Waves heeft een kortingsactie waarbij je voor relatief weinig veul ken kope.
http://www.pluginboutique...FX-Bundle/143-Gold-Bundle

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 14038 op 07-02-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Phydomir

Dennis

Het is een beetje offtopic maar ik vermoed dat ik hier de beste kans heb op een antwoord.

Ik heb een Edirol FA-101 welke ik al een tijd gebruik voor het producer. Nu heb wil ik mijn gaming headset vervangen omdat vooral de microfoon matig is en ben ik voor een Mod Mic 4.0 en een losse Sennheiser HD558 gegaan.

Nu wil ik dit laten lopen via de FA101, maar kan ik die mic zomaar op input één aansluiten? Ik heb het even met een andere headset geprobeerd met een mini jack naar 1/4 jack verloop maar dat lijkt niet te werken.
Mocht dit niet gaan werken kan ik die Mod Mic altijd nog kwijt op mijn onboard audio maar die FA101 is toch wel een stuk beter.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou toch moeten werken? Misschien dat je de routing van de geluidskaart zo hebt staan dat je niets hoort? Zelf heb ik ook een losse mic via een omweg op mijn game pc aangesloten en dat werkt gewoon. Todat windows je instellingen in de war schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Phydomir schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:14:
Nu wil ik dit laten lopen via de FA101, maar kan ik die mic zomaar op input één aansluiten? Ik heb het even met een andere headset geprobeerd met een mini jack naar 1/4 jack verloop maar dat lijkt niet te werken.
Van de modmic website:
Microphone capsule specs:

Pattern: Uni-directional
Sensitivity: -38 ± 3 dB
Response: 100 Hz–10 kHz
SNR: >50+ dB
Impedance: 2.2 KΩ
Operating Voltage: 1 to 10V
Max current at 2.0V: 500 µA
Max input SPL: 110 dB
Die operating voltage, is dat een een voedingsspanning die de microfoon nodig heeft (en mss uit de headset krijgt of kreeg in jouw geval)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mekkieboek schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:01:
[...]

Van de modmic website:

[...]

Die operating voltage, is dat een een voedingsspanning die de microfoon nodig heeft (en mss uit de headset krijgt of kreeg in jouw geval)?
Ik heb die Mod Mic nog niet maar die spanning zal hij normaal uit de geluidskaart moeten krijgen. Zit gewoon een 3.5mm jack het uiteinde die je in iedere standaard pc geluidskaart kan prikken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Phydomir schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:08:
Ik heb die Mod Mic nog niet maar die spanning zal hij normaal uit de geluidskaart moeten krijgen. Zit gewoon een 3.5mm jack het uiteinde die je in iedere standaard pc geluidskaart kan prikken.
Zie deze pagina: http://www.kozco.com/tech...tors/audioconnectors.html

Ik weet niet wat voor verloopstekker je gebruikt hebt maar het lijkt me dat de FA101 toch op een of andere manier die voedingspanning moet leveren. Hij heeft wel fantoomvoeding maar die is 48V (veel te hoog voor jou mic) en daarvoor moet je bovendien XLR pluggen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tnx wouter

Ik kijk nu naar een 2de hands Berhinger ada8000 voor 100 eur of een Focusrite Octopre LE voor ietsje meer. Weet nu gelukkig al dat ik ze niet nieuw moet kopen voor 600 (de Focusrite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Anoniem: 170423 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:00:
[...]

Klinkt goed , een beetje de jaren '90 vibe.
Bedankt Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 10:40

djac1

Computer freak

Hoi beste mede producers,

Ik had op Facebook al een oproepje geplaatst hierover, maar daar wat bijdehante opmerkingen later geen succes noch advies. Dus vraag ik het even hier:

Als producer die van het electronische geweld(electro house en het bekende hardere werk) komt wil ik me gaan verdiepen in orkestbanden a la Frans Bauer en Jannes. Ook wil ik weten hoeveel het verschilt met de orkestbanden van bijvoorbeeld Gebroeders Ko. Bij Gebroeders Ko hoor ik veel auto-tune en volgens mij een ReFx Nexus 2-sound.

Heeft een van jullie advies m.b.t. welke VST of sample libaries de typische hollandse orkestband-sound(if any) geeft?

Reden: Ik wil auditie doen voor een muziekopleiding en ik wil niet als dertien in een dozijn klinken vergeleken met de anderen.

Als jullie andere tips hebben m.b.t. tot het genre keuze is dat allemaal welkom?

[ Voor 5% gewijzigd door djac1 op 08-02-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mekkieboek schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:47:
[...]

Zie deze pagina: http://www.kozco.com/tech...tors/audioconnectors.html

Ik weet niet wat voor verloopstekker je gebruikt hebt maar het lijkt me dat de FA101 toch op een of andere manier die voedingspanning moet leveren. Hij heeft wel fantoomvoeding maar die is 48V (veel te hoog voor jou mic) en daarvoor moet je bovendien XLR pluggen gebruiken.
OK, dat verklaard wel waarom het met en verloop stekker niet werkt. Nu is alleen de vraag, hoe krijg ik dat wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
djac1 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:41:

Heeft een van jullie advies m.b.t. welke VST of sample libaries de typische hollandse orkestband-sound(if any) geeft?
Ik denk dat je met een gemiddelde Yamaha PSR/Tyros rhythm style al een heel eind komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 10:40

djac1

Computer freak

yGiDoRp schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat je met een gemiddelde Yamaha PSR/Tyros rhythm style al een heel eind komt :+
Zo'n idee had ik al. Voornamelijk bij de hit 'Toppertje' kan je dat terughoren.

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:18
Heb even een stukje over Plugins in de OP gezet :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Er is maar één (basis) golf, en dat is de sinus golf. Alle andere verschillende type golven (waveshapes) zijn super posities van sinus golven. Dat zou ik dus nog wat aanpassen want momenteel klopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmja, eerste keer dat ik's de topicstart 's goed heb doorgelezen. Er staan inderdaad wat foutjes tussen.

DAW =de PC] die je gebruikt om muziek mee te produceren, de programma's die je erop draait is DAW-software

Het stuk over interne PCI(-e) geluidskaarten is onzin, waarschijnlijk word hier bedoeld onboard-geluidskaarten. Je kan vooralsnog beter een interne kaart nemen dan een USB/Firewire als het gaat om storingen, latency en stabiliteit.

Firewire is op z'n beurt weer beter dan USB qua stabiliteit omdat de data gestreamd word ipv met datapakketjes word verzonden en de PCI bus niet deelt met andere firewire apparaten. Eigenlijk heeft een USB kaart dus de meeste nadelen op kwaliteit en heeft vooral de pluspunten in gebruiksgemak.

Verder zijn hifi-versterkers itt veel hifispeakers best linear in de freq response, mits het maar de mogelijkheden heeft om alle effecten (bass boost, eq presets, loudness) uit te zetten of een "source direct" functie hebben. De meesten hebben dat dan ook en je kan veilig een hifi amp gebruiken om je passieve monitors mee aan te sturen.

Wie beheert de TS? Anders kan ik evt wel even een gemodereerd stukje DM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
@vlaaing peerd ik heb je toegevoegd als auteur. Je kan nu direct de OP aanpassen. Bedankt voor je bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een trackje van een mattie waar ik een bescheiden bijdrage heb geleverd qua mix.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kandylee/got-to-love-your-man]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

vlaaing peerd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:24:
hmja, eerste keer dat ik's de topicstart 's goed heb doorgelezen. Er staan inderdaad wat foutjes tussen.

DAW =de PC] die je gebruikt om muziek mee te produceren, de programma's die je erop draait is DAW-software

Het stuk over interne PCI(-e) geluidskaarten is onzin, waarschijnlijk word hier bedoeld onboard-geluidskaarten. Je kan vooralsnog beter een interne kaart nemen dan een USB/Firewire als het gaat om storingen, latency en stabiliteit.

Firewire is op z'n beurt weer beter dan USB qua stabiliteit omdat de data gestreamd word ipv met datapakketjes word verzonden en de PCI bus niet deelt met andere firewire apparaten. Eigenlijk heeft een USB kaart dus de meeste nadelen op kwaliteit en heeft vooral de pluspunten in gebruiksgemak.

Verder zijn hifi-versterkers itt veel hifispeakers best linear in de freq response, mits het maar de mogelijkheden heeft om alle effecten (bass boost, eq presets, loudness) uit te zetten of een "source direct" functie hebben. De meesten hebben dat dan ook en je kan veilig een hifi amp gebruiken om je passieve monitors mee aan te sturen.

Wie beheert de TS? Anders kan ik evt wel even een gemodereerd stukje DM-en.
BS, hoeveel grote producers heb je gezien met een PCI-E geluidskaart? Iedereen heeft een dure 19 inch rack setup.

Hier al ruim 2 jaar de Native Instruments Komplete Audio 6 en het is een prima kaart voor mensen die hun geld niet mee verdienen :P
Phydomir schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:14:
Het is een beetje offtopic maar ik vermoed dat ik hier de beste kans heb op een antwoord.

Ik heb een Edirol FA-101 welke ik al een tijd gebruik voor het producer. Nu heb wil ik mijn gaming headset vervangen omdat vooral de microfoon matig is en ben ik voor een Mod Mic 4.0 en een losse Sennheiser HD558 gegaan.

Mocht dit niet gaan werken kan ik die Mod Mic altijd nog kwijt op mijn onboard audio maar die FA101 is toch wel een stuk beter.
Yep, zelfde probleem mijn gaming headset mic doet het ook niet op mijn geluidskaart. Komt omdat hij geen power krijgt hé :P

Heb dus mijn headsetmic op mijn moederboord aangesloten en mijn headset zelf op de geluidskaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 10-02-2015 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Anoniem: 593965 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 02:23:
[...]
BS, hoeveel grote producers heb je gezien met een PCI-E geluidskaart? Iedereen heeft een dure 19 inch rack
Het zal je vast opgevallen zijn dat zo'n kaart al eens aan een breakoutbox hangt, soms wel eens in een rack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, kijk maar eens naar een Protools setje. Dat zijn ook allemaal PCI-e kaarten en 19" breakout boxen.

Beetje onzin opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

BS, hoeveel grote producers heb je gezien met een PCI-E geluidskaart? Iedereen heeft een dure 19 inch rack setup.
En hoe verbind je dat 19" rack met de PC? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
UTP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

USB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

AES10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* En apNia gaat door voor de koelkast *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.beeldengeluidwiki.nl/images/b/b6/PrijsJeRijk(1988)3.jpg

:)F woohoo!

Afbeeldingslocatie: http://www.maniacworld.com/isnt-that-cute-but-its-wrong.jpg
Een koelkast voor dombo's dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Dit was allemaal veel minder feestelijk dan aanvankelijk gedacht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28

Afbeeldingslocatie: http://www.forwardeverforward.com/wp-content/uploads/2011/08/milk-laugh.png

Soundcloud

Pagina: 1 ... 3 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.