Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met FireWire of gewoon USB (thunderbolt kaarten zijn best wel zeldzaam)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:26
Mijn "setup":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xe0KRtuhUqmwKq0TFgrDn4DY/thumb.jpg
De reden dat ik het tussen aanhalingstekens heb is dat ik geen producer apparatuur heb, wel een Traktor S4 mk. 1 en een set JBL LSR305 speakers op Innox statieven :)
Ben overigens rampzalig met foto's maken en de camera van mijn Note 1 helpt hier niet echt bij...

[ Voor 13% gewijzigd door OB1 op 10-02-2015 15:49 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:48:
Mijn "setup":
[afbeelding]
De reden dat ik het tussen aanhalingstekens heb is dat ik geen producer apparatuur heb, wel een Traktor S4 mk. 1 en een set JBL LSR305 speakers op Innox statieven :)
Ben overigens rampzalig met foto's maken en de camera van mijn Note 1 helpt hier niet echt bij...
Grapje dat is setup van Armin van Buuren ;)

Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien :+ (nu nog kiezen tussen zilver en zwart,denk dat zwart toch ietstje luxer is, maar zilver is zeldzamer)
http://www.bax-shop.nl/di...controller-voor-serato-dj

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/image/product/114295/228041/88a4d9eb/Pioneer_DDJ_SB_S_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/image/product/78838/193129/de677d2c/pioneer_ddj_sb_angle-1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien :+ (nu nog kiezen tussen zilver en zwart)

[afbeelding]
Da's volgens mij wel een leuk ding ja, de DDJ-SB. Zelf ben ik begonnen met de Hercules DJ Control Instinct, met een illegale versie van Traktor de mid-EQ als low-EQ mappen en de low-EQ als filter mappen :+ Zelfs daarmee kan je veel plezier hebben :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Da's volgens mij wel een leuk ding ja, de DDJ-SB. Zelf ben ik begonnen met de Hercules DJ Control Instinct, met een illegale versie van Traktor de mid-EQ als low-EQ mappen en de low-EQ als filter mappen :+ Zelfs daarmee kan je veel plezier hebben :)
Maar ik moet straks op dit draaien ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/image/product/46371/161323/e11acd71/Pioneer_DJ_Set_DJM-900NXS_mixer_2x_CDJ-2000NXS_media_speler_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:14:
[...]
Met FireWire of gewoon USB (thunderbolt kaarten zijn best wel zeldzaam)
Het ging mij meer om het feit dat je zegt dat elke topproducer een 19 inch rack heeft staan.
Dat is totale onzin.

Er zijn hordes producers die meedraaien in de top die gewoon met een M-Audio USB kaartje en 2e hands monitoren hits eruit poepen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:58:
[...]

Het ging mij meer om het feit dat je zegt dat elke topproducer een 19 inch rack heeft staan.
Dat is totale onzin.

Er zijn hordes producers die meedraaien in de top die gewoon met een M-Audio kaartje en 2e hands monitoren hits eruit poepen.
Niet eens mo-pads, wat een NOOB!
Serieus wat doet hij met al die miljoenen?
Afbeeldingslocatie: http://www.flstudio11.com/wp-content/uploads/2014/01/Screen-Shot-2014-01-10-at-19.48.20-640x320.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mag ik vragen in welke muziekstijl je produceert?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:02:
Mag ik vragen in welke muziekstijl je produceert?
De beste muziekstijl; Trance :*) (ᵒᵏᵉ ˢᵒᵐˢ ᵒᵒᵏ ʷᵉᶫ ʰᵒᵘˢᵉ)

Helaas vroeger wat meer nu te weinig door werk/gamen :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je hebt een flinke attitude voor iemand die net in dit topic komt gluren, maar ik bemoei niet.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:05:
Je hebt een flinke attitude voor iemand die net in dit topic komt gluren, maar ik bemoei niet.
Sorry hoor,maarja heb inderdaad dit topic net gevonden.
Was vaker inHow to become a DJ: Deel XVII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54
Ja ook beetje te veel praatjes Sebas. Je mag dan leuke hardware hebben plaatjes van Armin van Buuren z'n studio kunnen posten, maar dat zegt natuurlijk niks. Kijk maar naar wouter.

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 10-02-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:16:
Ja ook beetje te veel praatjes Sebas. Je mag dan leuke hardware hebben, maar dat zegt natuurlijk niks. Kijk maar naar wouter.
Yep erg lekkere track ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sebas, ga ergens anders lopen spelen.

1. Dat is niet jouw setup, wel die van Armin van Buuren.
2. Je hebt een grote smoel.
3. Je zit aandacht te trekken en off-topic onzin te plaatsen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:36:
Sebas, ga ergens anders lopen spelen.

1. Dat is niet jouw setup, wel die van Armin van Buuren.
2. Je hebt een grote smoel.
3. Je zit aandacht te trekken en off-topic onzin te plaatsen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet.
En muziek is geen wedstrijd. Wel lol maken natuulk. :)
En die foto is minstens 10 jaar oud want die Liquid Channel is al zo lang niet meer te koop. Oftewel in een oogopslag te zien dat hij 'nep' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
Via google vond ik bij EAS10 allerlei vage plaatjes van zware wapens dat ik liever niet verder zoek ;). Straks wordt je eruit gepikt op schiphol enzo.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:15:
Een trackje van een mattie waar ik een bescheiden bijdrage heb geleverd qua mix.
[audio]
Nummer klinkt wel mooi af en in balans. Alleen werd ik een beetje simpel van die Morrison sample.

Hoe zit dat eigenlijk, geef jij als je voor iemand producet ook ideeen over de muziek zelf, over tempo of als een akkoord of melodie niet op zijn plaats is. Of is dat zutritt verboten?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADI is wat veiliger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41
Armin is nog steeds wel cool. Maar Ferry Corsten en Benno de Goeij zijn koningen en hebben mede het succes van Armin en ook Tiesto bepaald.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:07:
Armin is nog steeds wel cool. Maar Ferry Corsten en Benno de Goeij zijn koningen en hebben mede het succes van Armin en ook Tiesto bepaald.
Lol inderdaad, daarom zijn meeste GAIA tracks beter dan die van Armin zelf :P

Maar laatste tijd gaat het erg slecht met Armada Music

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist u dat er ook Tibetaanse gansterrap was? Ja echt!
Kijken of we die vocals kunnen pimpen bij de beat die is meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:06
Na een scala aan tegenslagen en helemaal nergens zin in te hebben gehad ben ik maar weer eens aan de slag gegaan. Ergens op mijn pc vocalen gevonden van Adele van een eerdere remix, alleen ja dat is al zo lang geleden..... Dus ik dacht laat ik het weer eens proberen en dan op 120 Bpm ipv het orgineel. Dus hier een stukje van wat ik er tot dus ver van heb gebakken:

Private linkje: https://soundcloud.com/pa...mix-future-garage/s-c2Qjh

Ik zelf kick nog al op de drop, die garage achtige sound vind ik persoonlijk erg vet. Uiteraard wel naar eigen smaak gemaakt met behulp van mijn vriend 'Massive'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangstahh schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:35:
Na een scala aan tegenslagen en helemaal nergens zin in te hebben gehad ben ik maar weer eens aan de slag gegaan. Ergens op mijn pc vocalen gevonden van Adele van een eerdere remix, alleen ja dat is al zo lang geleden..... Dus ik dacht laat ik het weer eens proberen en dan op 120 Bpm ipv het orgineel. Dus hier een stukje van wat ik er tot dus ver van heb gebakken:

Ik zelf kick nog al op de drop, die garage achtige sound vind ik persoonlijk erg vet. Uiteraard wel naar eigen smaak gemaakt met behulp van mijn vriend 'Massive'.
Ik vond de intro godelijk en juist de drop matig :P
Misschien kan je vriend "Vandalism Massive Presets" raadplegen voor inspiratie.

Dus wanneer kunnen we jou zien in de Huize Maas? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:44:
[...]

Ik vond de intro godelijk en juist de drop matig :P
Misschien kan je vriend "Vandalism Massive Presets" raadplegen voor inspiratie.

Dus wanneer kunnen we jou zien in de Huize Maas? :P
Hahaha thanks! Ik zelf ben nog langer na niet tevreden maar het gaat naar mijn idee wel de goede kant op. Ik denk dat de drop een kwestie van smaak is. Maar bedankt voor je mening!

Hahaha Huize Maas? Wellicht ooit een keer, volgende maand waarschijnlijk eerst weer subsonic ;) en tussendoor wat feestjes draaien:) dat terzijde haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:58:
Dat is totale onzin.
Mwa, ik las dat meer als "topproducers gebruiken geen PCI-e kaartjes" maar da's heel makkelijk te ontkrachten als je ziet dat er veel een dikke Mac Pro kaasschaaf hebt staan, en dingen zoals SLL Duende of allemaal MADI-meuk erbij hebt, wat vaak genoeg voorkomt.

Al denk ik dat men over het algemeen wel blij is dat je tegenwoordig ook vooruit kunt met een goede Thunderbolt setup - voor zowel desktop als laptop is het fijn om zo min mogelijk extra zut nodig te hebben.

Er is keus voor elk budget en de aanschaf is nog nooit zo goedkoop geweest! Heerlijk toch? En als je 100% ITB werkt heb je uiteindelijk ook maar 2 of 4 goede outputs nodig, niet 36.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien :+ (nu nog kiezen tussen zilver en zwart,denk dat zwart toch ietstje luxer is, maar zilver is zeldzamer)

[afbeelding]
[afbeelding]
DOE HET NIET NIET!!! dat apparaat mist 1 van de meest essentiële functies die er is!!! er zit geen gain op de mixer sectie, en dat maakt draaien met dat apparaat praktisch kansloos. je kunt zo niet de volumes van je tracks op elkaar aanpassen.

Dan is track 1 te zacht en blaas je track 2 er zo idioot hard op overheen dat je mix bij voorbaat kut is.

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
chieldtm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:58:
[...]

DOE HET NIET NIET!!! dat apparaat mist 1 van de meest essentiële functies die er is!!! er zit geen gain op de mixer sectie, en dat maakt draaien met dat apparaat praktisch kansloos. je kunt zo niet de volumes van je tracks op elkaar aanpassen.

Dan is track 1 te zacht en blaas je track 2 er zo idioot hard op overheen dat je mix bij voorbaat kut is.
Dit is misschien meer iets voor het DJ topic, maar is dat niet waar ch fader 1 en 2 voor zijn?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
yGiDoRp schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:14:
[...]

Dit is misschien meer iets voor het DJ topic, maar is dat niet waar ch fader 1 en 2 voor zijn?
Channel faders staan altijd vol open als je draait. Alleen bij overgangen van tracks wil je nog wel es spelen met de fader. Een gain knob is inderdaad essentieel als je gaat draaien.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ logica, de faders zet je op 100% en de gains gebruik je om volume mee te regelen.

'Normale' mensen stellen de gain optimaal in en gebruiken de faders om de volumes op elkaar af te stemmen. Oftewel een slechte gewoonte die normaal geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:22:
DJ logica, de faders zet je op 100% en de gains gebruik je om volume mee te regelen.

'Normale' mensen stellen de gain optimaal in en gebruiken de faders om de volumes op elkaar af te stemmen. Oftewel een slechte gewoonte die normaal geworden is.
Volgens mij is dit gewoon een midi-controller waarbij ik bijvoorbeeld een eq-knop kan binden aan de gain knop in Serato.

Ik weet niet of je die vrijheid hebt net zoals in een DAW met een midi-keyboard, of alles al voor je gedaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

Nu ik me een beetje inlees blijkt dat als je de crossfader gebruikt de channel faders idd voluit moeten staan.

Maar laten we het maar weer over producing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dammit en je woont ook nog in Grunn?

ease down on the pseudo-expert meuk kerel. Je valt door de mand. Iedereen is welkom natuurlijk maar hier is hoogpraat minder gewenst dan in het DJ topic.

Maargoed, blijkbaar vinden mensen het een eer om in Huize maas te draaien. Wie wil, kan tegen onkosten komen, draait bass en wil me een setje posten? Hoop rond juli daar een feestje rond te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:12:
[...]

ease down on the pseudo-expert meuk kerel. Je valt door de mand. Iedereen is welkom natuurlijk maar hier is hoogpraat minder gewenst dan in het DJ topic.

Maargoed, blijkbaar vinden mensen het een eer om in Huize maas te draaien. Wie wil, kan tegen onkosten komen, draait bass en wil me een setje posten? Hoop rond juli daar een feestje rond te hebben.
Na 2 jaar succesvole schoolfeestjes in Pruim City (vlakbij theather) hadden we het 3de jaar het georganiseerd in Huize Maas.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Tweaker Sebas

Wat is eigenlijk jou doelstelling in dit topic?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:46:
[...]

Nou,na 2 jaar succesvole schoolfeestjes in Pruim City (vlakbij theather) hadden we het 3de jaar het georganiseerd in Huize Maas. Záál is niks vergeleken met mijn weekelijkse Hakkasan gig waar ik 250.000$ per nacht krijg. *cough cough cough*
Oké! Ben jij de nieuwe troll in dit forum? Ik erger me namelijk mateloos aan je bijdehandse en niet serieuze opmerkingen. Als je daadwerkelijk iets van muziek maakt, of althans als je het muziek kan noemen zou ik graag eens wat van je willen horen ;)

• apNia
Ik gok gevalletje veel gepest op school :)

Verwijderd

Laat maar, mensen kunnen duidelijk niet tegen satire/sarcrasme op het internet.

• gangstahh
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:29:
Zeker wel, alleen als je alleen maar onzin post wordt het hinderlijk! Post eens iets relevants en laat eens wat muziek van je horen! Anders snap ik niet helemaal wat je hier doet.

• gangstahh
vlaaing peerd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:12:
[...]

Ik woon in Grunn en zou het tof vinden daar te mogen draaien, ik draai wel voornamelijk Deep/Future/Gargage House :p Waarschijnlijk niet helemaal in de setting. Maar als je een openbaar feestje hebt zou ik zeker even lang willen komen om mee te bouncen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:29:
Als je nou eindelijk eens wat eigen muziek post dan misschien dan wel. :o
Wij hebben wel trek in een robbertje trance.
Niet jongens, togh?....

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien :+
Nee, dat hoeft niet. Alleen als je een verlangen hebt om voor een grote zaal vol mensen op te treden. Niet elke producer heeft dat verlangen. Veruit de meeste pop artiesten zijn niet verantwoordelijk voor hun muziek, behalve dan de echte muzikale genieen, zoals bv Michael Jackson. Die had al zijn eigen muziek in zijn hoofd en kwam naar de studio met een bandopnemer. Daar had hij alles al op ingezongen, niet alleen de vocalen maar ook al de instrumenten.
.

http://www.nme.com/blogs/...chael-jackson-wrote-music
One morning MJ came in with a new song he had written overnight. We called in a guitar player, and Michael sang every note of every chord to him. “'Here’s the first chord, first note, second note, third note. Here’s the second chord first note, second note, third note', etc etc. We then witnessed him giving the most heartfelt and profound vocal performance, live in the control room through an SM57.

He would sing us an entire string arrangement, every part. Steve Porcaro once told me he witnessed MJ doing that with the string section in the room. Had it all in his head, harmony and everything. Not just little eight bar loop ideas. He would actually sing the entire arrangement into a micro-cassette recorder complete with stops and fills

[ Voor 42% gewijzigd door Kain_niaK op 12-02-2015 03:40 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• kaos001
Nee wrong.
Als ik een track erin wil laten klappen op een bepaald moment en ik sta springen op het podium, dan beuk je die fader meteen open. Dan ga je niet als een nerd heel voorzichtig dat fadertje tot het juiste level zetten.

De gain knob is je plafond, je faders dienen 9 van de 10 keer gewoon als aan/uit systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 12-02-2015 09:14 ]

Soundcloud

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:07:
[...]

Nee wrong.
Als ik een track erin wil laten klappen op een bepaald moment en ik sta springen op het podium, dan beuk je die fader meteen open. Dan ga je niet als een nerd heel voorzichtig dat fadertje tot het juiste level zetten.

De gain knob is je plafond, je faders dienen 9 van de 10 keer gewoon als aan/uit systeem.
juist dat, levels gelijk zetten met de gain.. fader is aan of uit. tis geen DAW mixer sectie ;)

We will be right back with Manny_Moare !

Verwijderd

Het zijn allebei potmeters die een interne versterker trap aansturen.
Verschil is wel dat je een fader open kan 'klappen' ja.
Alleen is vanuit de geschiedenis het ontwerp van een DJ mixer nooit zo bedoeld.
Dat het in de praktijk anders gebruikt wordt dan de bedoeling was geeft al aan dat het originele ontwerp niet praktisch genoeg was. Als je een goede level meter bij je faders hebt dan kan je hem wel wat subtieler gebruiken.

Zo is een 303 ook nooit ontworpen voor acid. Maar voor muzikanten om te oefenen met begeleiding. Maar die vonden dat apparaat te onhandig. Er zijn er dan ook heel veel in containers beland.

• kaos001
Ben het wel met je eens hoor. Er zijn ontelbare devices die op hele andere manieren worden gebruikt.
Wil niet zeggen dat het ontwerp in eerste instantie kut was, want er zijn nog genoeg mensen die het wel op de "juiste" manier gebruiken. Het punt is alleen dat naarmate de tijd vordert, technieken ook veranderen. De gear blijft alleen hetzelfde.

Soundcloud

• yGiDoRp
Er zit wel logica in.

De gain zit voor de EQ en de chanel faders komen na de EQ. Tussen de faders zit de cross fader.

Afbeeldingslocatie: http://www.djingtips.com/sites/default/files/images/mixer_diagram.png

http://www.djingtips.com/equipment/mixer-explained

[ Voor 13% gewijzigd door yGiDoRp op 12-02-2015 19:03 ]

Verwijderd

De gain is dan ook bedoeld om verschillen van uitgangsimpedantie van bronnen die op het mengpaneel aangesloten worden aan te passen. Zodat je alles gelijk kan krijgen. Maar als je tracks op die ingangen krijgt die van volume verschillen kan je inderdaad die gains gebruiken om het aan te passen. Idealiter zou je eigenlijk willen dat de bronnen allemaal gelijk zijn qua geluidssterkte. (Helemaal dood en platgecompressed dus :D)
En als je toch digitaal draait kan daar ook wel een RMS achtige software gain op losgelaten worden die dat automagisch doet. Of je past per track het volume met het handje aan en slaat het bij de track op.

Als je de gain op het gehoor aan gaat passen dan ga je van nature alles al telkens een tikkie harder zetten omdat het voor je beleving dan beter klinkt. Daarom dat de meeste DJs dan ook steeds harder gaan draaien gedurende hun set. (Daar heb je ook decibel meters voor als het precies wilt weten hoe hard je draait)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Lijkt we het HTBADJ topic hier :p

Anyway, de gain was ook voor mij te manier om de input level gelijk te brengen, lekker in het oranje, tijdens de mix probeerde ik ook wel uit het rood te blijven op mn master, waardoor ik een redelijk stabiel volume aanhield. Die gain was ook wel nodig want als je een wat oudere plaat draaide dan waren die altijd stiller dan nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:05:Als je de gain op het gehoor aan gaat passen dan ga je van nature alles al telkens een tikkie harder zetten omdat het voor je beleving dan beter klinkt. Daarom dat de meeste DJs dan ook steeds harder gaan draaien gedurende hun set. (Daar heb je ook decibel meters voor als het precies wilt weten hoe hard je draait)
Dit heeft ook grotendeels te maken met ear fatigue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neh, bij de tijd dat je moet draaien is je gehoor vaak al afgeswaffeld door de DJ voor je. Het is meer dat je op het moment van overgaan graag de impact wil hebben op de 1 en een stukje meer volume helpt daarbij.

Eigenlijk zou je de vorige track al dermate moeten 'afbouwen" in volume dat je genoeg ruimte hebt om dat extra stapje omhoog te maken, maar in veel overgangen komt het er in de praktijk niet van.

Daarom toch altijd de meter in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:23:
Daarom toch altijd de meter in de gaten houden.
Ik wil ook DJ worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik heb een wav file waarin het geluid harder gaat dan mijn programma aangeeft. Het lijkt wel gemasterd, Weinig dynamiek.
(voorbeeld) https://www.dropbox.com/s...02-13%2023.16.25.png?dl=0

Als ik die wav normalize dan krijg ik de dynamiek terug ala een ongemasterde versie.
(voorbeeld) https://www.dropbox.com/s...02-13%2023.17.41.png?dl=0

Wat is hier de logica achter?

Aahhh toevallig even gezocht of het met de 32bit floating point te maken had en dit klopt dus.

[ Voor 28% gewijzigd door rhodium op 13-02-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk weer met mijn hobby bezig geweest :

Klinkt lekker , maar tips van de pro's hier zijn altijd welkom.

Ik hoop dat FL Studio 12 snel uitkomt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Probeer eens wat minder herhaling Dennis, nu klinkt het heel erg saai. Ik skip een beetje door het nummer en elk stuk klinkt precies hetzelfde en er gebeurt ook weinig binnen de stukken die herhaalt worden. Dat is niet aangenaam om naar de luisteren, dan verlies je interesse binnen de 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bass , synths en vocals wel verschillend in het nummer in de verschillende stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Muziek is voornamelijk saai wanneer er melodie wijs, akkoord wijs en ritme wijs niks gebeurt. Ook al heb je verschillende instrumenten. Dat klinkt het monotoon, want er is maar één toon te horen. In al je muziek heb ik denk ik nog nooit ook maar één akkoord gehoord. Je muziek is als een pianist die herhaaldelijk op één of twee toetsen duwt en dat is het dan. Heel erg saai en niet aangenaam om naar de luisteren. Luister je zelf vaak naar je eigen muziek?

[ Voor 54% gewijzigd door Kain_niaK op 14-02-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet af en toe wel van mijn eigen muziek , vooral de "classics"

Ik zou inderdaad wat creatiever kunnen zijn met mijn muziek in de toekomst.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Dennis je arrangement is echt niet goed er zit totaal geen verhaal in je track. Als ik even de wavevorm vergelijkt dan zie je duidelijk een groot verschil.

Afbeeldingslocatie: http://static.a360.nl/cloud/asd1623a/a2thumb.png Hier zie je duidelijk verschillende elementen zoals een begin, een opbouw, een midden stuk, stukje rust, etc

Jouw track ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.a360.nl/cloud/asd1623a/a1thumb.png Je ziet duidelijk dat er een boel elementen in je arrangement missen, alsof het van de lopende band komt.
En dit is toch wel eigelijk het tegenovergestelde wat je wilt bereiken met je muziek, maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk...

[ Voor 17% gewijzigd door rhodium op 15-02-2015 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk rhodium , is wel een beetje mijn stijl.

Ik ga zeker een keer met je tips werken in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Lees dit artikel eens op Attack Magazine, daarbij laten ze zien hoe tracks worden opgebouwd.
Probeer je eigen track eens zo op te bouwen. Heel leerzaam.

http://www.attackmagazine...constructed/tiga-bugatti/

Afbeeldingslocatie: http://www.attackmagazine.com/wp-content/uploads/2015/02/Tiga-Bugatti-631x415.png

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 15-02-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt , ik ga lezen en leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nieuwe versie van een track die ik hier al eerder poste.

https://soundcloud.com/yalopa/over-me

Voor mij is ie af, maar feedback blijft welkom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Yalopa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Leuke Track Yalopa, ik had je eerdere versie nog niet beluisterd. Dit doet me denken aan Underworld (wat ik natuurlijk als compliment bedoel). Klaar voor mastering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Inderdaad leuke track. Wel zou ik zelf de bassdrum een beetje temperen, die boemt er nogal doorheen, althans op mijn koptelefoon (dt770).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kain_niaK schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:20:
Dat klinkt het monotoon, want er is maar één toon te horen.
Mja, 98% van alle trance tracks is de baslijn ook maar 1 noot. Overigens heb je natuurlijk ook modale muziek, waar modale akkoorden binnen de harmonie ook de hele tijd over 1 noot bas heen kunnen gaan. En natuurlijk de 1-noot melodie waarover juist akoorden verschuiven om de harmonie laat bewegen. Verder zijn funkbaslijnen vaak ook ter ondersteuning van slechts 1 akkoord en is alles om de grondtoon heen ook alleen maar versieringen en ritmische accenten. Dus neh, 1 toon hoeft niet perse eentonig te zijn.
In jouw track is dat na een tijdje dan wel weer het geval, ben het eens met Rhodium en Sjoewe dat vooral opbouw, afbouw en verder de track iets inkorten al veel zal helpen om het over de hele song boeiend te houden. Je sounds zijn er imo in elk geval weer op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
vlaaing peerd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:50:
...En natuurlijk de 1-noot melodie waarover juist akoorden verschuiven om de harmonie laat bewegen...
Ca plane pour moi.
LOL, wat een video trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yalopa schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:40:
Nieuwe versie van een track die ik hier al eerder poste.

https://soundcloud.com/yalopa/over-me

Voor mij is ie af, maar feedback blijft welkom uiteraard.
Lekker, die square/sine bas met de strings geeft 't een ouderwetse house vibe. De vocals had je wel in tune mogen brengen met de strings, misschien een tooltje als melodyne gebruiken ofzo. Verder vind ik het basje het lekkerst als ie een octaaf lager is zoals in het begin, zodra je een octaaf hoger springt word ie nogal ielig en pielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bedankt iedereen voor de feedback

De bassdrum: ik heb ook niet het meest fantastische monitormaterial, op m'n monitors bonkte het, op m'n headphones was het ok, ik heb m'n headphones gekozen omdat ik die meer vertrouw dan m'n monitor speakers, ik ga nog eens luisteren.

Basslijn: die had ik in no minute goed qua feel, dus daar van wist ik dat ik er iets moest mee doen, alles is rond die basslijn geboud, ik vind net de hoge leuker, smaak misschien?

Vocal, je zal gelijk hebben, maar ik zou niet weten hoe. Technisch doe ik maar wat, ik herken de key van een vocal niet, ik heb geen andere muziekale achtergrond dan jaren terug hobby DJ en nu nog steeds verzamelaar van leuke muziek. Mocht je tips hebben hoor ik ze zeer graag. Melodyne vind ik nogal duur, geen idee als ik dat veel ga gebruiken, en dan is 99-199 uitgeven wel stevig.

De sample komt van een meisje die op YouTube een liedje in haar badkamer? ingezongen heeft. Opgenomen in slechte opstandigheden, maar ik vond het wat hebben. Initieel was de sample 2 of 3 stappen lager getuned, maar door de hoge baslijn wou ik de sample hoger pitchen, hij geeft zo wat het gevoel weer wat ik er in wou hebben, dus dat ga ik laten. Ik zou kunnen de string verhogen, maar die ligt volgens mij in key met de baslijn. Ik heb een minor 7 th van de noten genomen, met een inversie.

Oude house en underworld zijn mooie complementen, bedankt aan iedereen voor de feedback.

Edit
Na nogmaals luisteren op de hifi set (nad-b&w combi) snap ik perfect wat je er met bonken bedoeld wordt :( Ik heb een 808 en een 909 gelayerd. Die drum track is gesidechained op een compressor voor de pad/string, dezelfde bassdrum is ook gesidechained op een filter voor de baslijn. De 808 produceert zn gekende sub en die duwt alles weg, headphones en monitor kunnen die Sub niet weergeven, maar mn set en jou headphones dus wel.

In een nieuwe render heb ik de decay van de 808 kick na de intro verlaagd (haast weggehaald) die sidechains uitgeschakeld en met een filter het onderste laag van de drumtrack weggehaald.

Nu klinkt het minder bonkerig op hifi set..
https://soundcloud.com/yalopa/over-me-reedit

[ Voor 31% gewijzigd door Yalopa op 16-02-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Meer n00b sound design in Serum

Deze formule

code:
1
sin((x+1)*pi)*(-y*(y<0))+(-x)*(-abs(y)+1)+x/-abs(x)*(y*(y>=0))

in Serum

van eatyourguitar

Geeft dit.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/sound-design?in=matthijsbos/sets/serum-nr-5-sound-design-in-serum-track-example-trance]

Korte demo track (Trance)

Als ik ooit wat meer tijd heb dan maak ik wel een fatsoenlijk video setup zodat ik mijn midi controller kan laten zien en neem ik ook mijn desktop op, video altijd wat duidelijker dan dit. Meh.

En hier is de Serum patch die ik gemaakt heb --> http://s000.tinyupload.co...e_id=52625527516854115276

Als iemand hier er mee wil spelen! :P

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2015 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Yalopa schreef op maandag 16 februari 2015 @ 06:37:
In een nieuwe render heb ik de decay van de 808 kick na de intro verlaagd (haast weggehaald) die sidechains uitgeschakeld en met een filter het onderste laag van de drumtrack weggehaald.

Nu klinkt het minder bonkerig op hifi set..
https://soundcloud.com/yalopa/over-me-reedit
Ik vind je oudere versie veel beter. Je nieuwe versie is dun.

Voor masteren is iets te veel beter dan veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Mee eens, volgens mij heb je iets teveel van de 808 kick weggehaald. Misschien moet je de track eens A/B comparen met een ander maar vergelijkbaar nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waar luisteren jullie nu op als ik mag vragen? Zeker van mekkieboek die eerder aangaf dat het veel te bonkerig was zou ik dat graag weten.

Ik kan -uiteraard- een versie maken die weer wat meer bas geeft aan de kick maar vraag me echt af hoe ik nog ga weten wat nu algemeen goed is, ik heb 3 systemen om op te luisteren, elk met een ander resultaat, wat nog als referentie te nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik luister op een beyerdynamic 770dt hoofdtelefoon. Die gaat geloof ik wel ver omlaag maar bij andere muziek klinkt het toch goed (i.e. imo, niet iedereen is erover te spreken).
Het zou kunnen trouwens dat ie een resonantiepiek heeft die precies op die (sinus achtige) 808 kick zit. Maar dat zou je bij andere muziek ook wel eens moeten horen, toch?
Edit: mss dat andere luisteraars (liefst wél met monitoren) kunnen mee oordelen?

[ Voor 10% gewijzigd door mekkieboek op 17-02-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jMSy3aWl.jpg

Wat een lekker ding O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

de eighties spatten er van af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat zeker, maar laat je niet misleiden door het uiterlijk.
Serieus dikke bak voor Detroit house & techno. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Tof Sjoewe! Kan je wat laten horen uit de techno hoek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Eh ja kan wel, heb de Poly 800 nog niet kunnen benutten, maar evt wel andere dingen.
Kan helaas niet echt finals laten horen alleen. Heb wat namelijk dingen rondgestuurd voor om te releasen, maar label-bazen diggen het meestal niet als iets al openbaar online is geweest voordat zij het gehoord hebben.

Maar hier zijn wel wat prefinals van de techno dingen.

http://soundcloud.com/sjoewe/9091a

http://soundcloud.com/sjoewe/tr707-8faster/s-IdpS8

http://soundcloud.com/sjoewe/oldskoolloop/s-j6uyw

Maar ik maak op het moment ook veel meer door house beïnvloede dingen

http://soundcloud.com/sjoewe/tr707/s-qjK1t

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 18-02-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

'This track is currently not available', alleen de eerste doet het bij mij.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb de players vervangen door links. Should work now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Krk Kns 6400 headphones
Laptop speakers (b&o :z )
Iphone 5 speakers
Earpods
Dali blue 5005 set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker Sjoewe.
Lijkt heel veel op spul van het Warp label in hun begin tijd.
Yalopa schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:57:
Waar luisteren jullie nu op als ik mag vragen? Zeker van mekkieboek die eerder aangaf dat het veel te bonkerig was zou ik dat graag weten.

Ik kan -uiteraard- een versie maken die weer wat meer bas geeft aan de kick maar vraag me echt af hoe ik nog ga weten wat nu algemeen goed is, ik heb 3 systemen om op te luisteren, elk met een ander resultaat, wat nog als referentie te nemen???
De kick is relatief hoog gepitched en/of heeft ergens een resonantiepiek. Kwam veel voor bij cheapo happy hardcore van vroegah. Het zou me niks verbazen dat die kick een octaaf lager een stuk voller zal klinken.

Ik denk dat je hier wel het nut van monitors inziet, juist in het laag rond het kickgebied word vaak een beetje "gesleuteld" om bij hifi nog wat laag weer te geven. Zelfs vrij goedkope monitors zullen je een eerlijker beeld geven van wat er loos is.

Heb je geen monitors dan zul je toch een beetje moeten gaan apNia-en door even de losse kick onder de meter te leggen, je zult ergens een piek aantreffen die wat minder extreem moet en liever ook wat lager gelegen.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tnx peerd
Monitors zijn KRK rokit5, niet geniaal, daar ben ik me van bewust, ik heb ze gekocht omdat ze klein waren en ik niet veel plaats heb. De Hifi speakers zijn B&W 603 in combinatie met een NAD amp, dat is toch een stuk beter..

Zal dit weekend nog eens naar die kick kijken, nu staat hij voor zover ik weet 1-2 stapje naar beneden getuned. Ik zal eens uitzoeken hoeveel ik naar beneden moet om exact een octaaf lager te zitten. De meters tonen het me hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Deze track is bijna af en heb al veel reacties gekregen van ja lekkere track etc alleen zou ik jullie willen vragen wat er nog beter aan kan? Eventuele mix tips oid. Er zit al veel tijd in en wil hem graag 'perfect' afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas zit in andere toonsoort als de zang. Dat maakt het nummer nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:06
+1
De baspartij sluit absoluut niet aan bij de zang. De opbouw lijkt aardig te 'kloppen', maar zoals wouter ook al zegt, dat doet niet zo terzake omdat het lijkt alsof je twee nummers door elkaar aan het luisteren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Voor zij die geïnteresseerd zijn, net in de mail:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e2T2rRl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Over korting gesproken, een paar weken geleden een email naar XLNaudio gestuurd of ik Addictive Drums 2 nog mocht kopen met 25% kerstkorting (die net een dag was afgelopen). Het duurde even maar ik kreeg toch een email terug met de kortingscode. Niet geschoten is altijd mis. En ik ben helemaal tevreden, zelfs met relatief simpele patroontjes klinkt het geweldig. Stukken beter als de drum vst die gratis bij Cubase zit.

Meteen een nummer die ik al een tijd had liggen ermee afgemaakt, dit is het geworden:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/okikio/easy9minor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lekker mekkieboek <3
Mevrouw apNia houdt nooit zo van muziek in de huiskamer, maar toen ik zei dat ik m'n koptelefoon op zou doen zei ze "als dit is wat je gaat luisteren dan hoef je je koptelefoon niet op hoor?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Nah sowas! Een beter compliment bestaat er niet, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
mekkieboek schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:57:
Over korting gesproken, een paar weken geleden een email naar XLNaudio gestuurd of ik Addictive Drums 2 nog mocht kopen met 25% kerstkorting (die net een dag was afgelopen). Het duurde even maar ik kreeg toch een email terug met de kortingscode. Niet geschoten is altijd mis. En ik ben helemaal tevreden, zelfs met relatief simpele patroontjes klinkt het geweldig. Stukken beter als de drum vst die gratis bij Cubase zit.

Meteen een nummer die ik al een tijd had liggen ermee afgemaakt, dit is het geworden:

[audio]
Ja, dat is een lekker sound om langzaam mee wakker te worden en uit mijn nest te komen (lig in bed met de laptop) zwaar relaxed. Welke rhodes plugin heb je gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:17:
Welke rhodes plugin heb je gebruikt? :)
De rhodes komt uit de Nord. Het is een mk V sample (althans zeggen ze). Beetje veel bark en weinig bell maar soms is dat wel mooi.

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.