Met FireWire of gewoon USB (thunderbolt kaarten zijn best wel zeldzaam)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:39 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:39 ]
[ Voor 13% gewijzigd door OB1 op 10-02-2015 15:49 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
Grapje dat is setup van Armin van BuurenOB1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:48:
Mijn "setup":
[afbeelding]
De reden dat ik het tussen aanhalingstekens heb is dat ik geen producer apparatuur heb, wel een Traktor S4 mk. 1 en een set JBL LSR305 speakers op Innox statieven
Ben overigens rampzalig met foto's maken en de camera van mijn Note 1 helpt hier niet echt bij...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 15:53 ]
Da's volgens mij wel een leuk ding ja, de DDJ-SB. Zelf ben ik begonnen met de Hercules DJ Control Instinct, met een illegale versie van Traktor de mid-EQ als low-EQ mappen en de low-EQ als filter mappenVerwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:51:
[...]
Grapje dat is setup van Armin van Buuren![]()
Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien(nu nog kiezen tussen zilver en zwart)
http://www.bax-shop.nl/di...controller-voor-serato-dj
[afbeelding]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
Maar ik moet straks op dit draaienOB1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:53:
[...]
Da's volgens mij wel een leuk ding ja, de DDJ-SB. Zelf ben ik begonnen met de Hercules DJ Control Instinct, met een illegale versie van Traktor de mid-EQ als low-EQ mappen en de low-EQ als filter mappenZelfs daarmee kan je veel plezier hebben
Het ging mij meer om het feit dat je zegt dat elke topproducer een 19 inch rack heeft staan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:14:
[...]
Verwijderd
Niet eens mo-pads, wat een NOOB!kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:58:
[...]
Het ging mij meer om het feit dat je zegt dat elke topproducer een 19 inch rack heeft staan.
Dat is totale onzin.
Er zijn hordes producers die meedraaien in de top die gewoon met een M-Audio kaartje en 2e hands monitoren hits eruit poepen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:39 ]
Verwijderd
De beste muziekstijl; Trancekaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:02:
Mag ik vragen in welke muziekstijl je produceert?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 16:05 ]
Verwijderd
Sorry hoor,maarja heb inderdaad dit topic net gevonden.kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:05:
Je hebt een flinke attitude voor iemand die net in dit topic komt gluren, maar ik bemoei niet.
[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 10-02-2015 16:34 ]
Verwijderd
Yep erg lekkere trackapNia schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:16:
Ja ook beetje te veel praatjes Sebas. Je mag dan leuke hardware hebben, maar dat zegt natuurlijk niks. Kijk maar naar wouter.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 16:41 ]
Verwijderd
kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:36:
Sebas, ga ergens anders lopen spelen.
1. Dat is niet jouw setup, wel die van Armin van Buuren.
2. Je hebt een grote smoel.
3. Je zit aandacht te trekken en off-topic onzin te plaatsen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:51:
[...]
Grapje dat is setup van Armin van Buuren
Verwijderd
Via google vond ik bij EAS10 allerlei vage plaatjes van zware wapens dat ik liever niet verder zoek
Nummer klinkt wel mooi af en in balans. Alleen werd ik een beetje simpel van die Morrison sample.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:15:
Een trackje van een mattie waar ik een bescheiden bijdrage heb geleverd qua mix.
[audio]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Lol inderdaad, daarom zijn meeste GAIA tracks beter dan die van Armin zelfyGiDoRp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:07:
Armin is nog steeds wel cool. Maar Ferry Corsten en Benno de Goeij zijn koningen en hebben mede het succes van Armin en ook Tiesto bepaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 20:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik vond de intro godelijk en juist de drop matiggangstahh schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:35:
Na een scala aan tegenslagen en helemaal nergens zin in te hebben gehad ben ik maar weer eens aan de slag gegaan. Ergens op mijn pc vocalen gevonden van Adele van een eerdere remix, alleen ja dat is al zo lang geleden..... Dus ik dacht laat ik het weer eens proberen en dan op 120 Bpm ipv het orgineel. Dus hier een stukje van wat ik er tot dus ver van heb gebakken:
Private linkje: https://soundcloud.com/pa...mix-future-garage/s-c2Qjh
Ik zelf kick nog al op de drop, die garage achtige sound vind ik persoonlijk erg vet. Uiteraard wel naar eigen smaak gemaakt met behulp van mijn vriend 'Massive'.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 00:45 ]
Hahaha thanks! Ik zelf ben nog langer na niet tevreden maar het gaat naar mijn idee wel de goede kant op. Ik denk dat de drop een kwestie van smaak is. Maar bedankt voor je mening!Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:44:
[...]
Ik vond de intro godelijk en juist de drop matig![]()
Misschien kan je vriend "Vandalism Massive Presets" raadplegen voor inspiratie.
Dus wanneer kunnen we jou zien in de Huize Maas?
Mwa, ik las dat meer als "topproducers gebruiken geen PCI-e kaartjes" maar da's heel makkelijk te ontkrachten als je ziet dat er veel een dikke Mac Pro kaasschaaf hebt staan, en dingen zoals SLL Duende of allemaal MADI-meuk erbij hebt, wat vaak genoeg voorkomt.kaos- schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:58:
Het ging mij meer om het feit dat je zegt dat elke topproducer een 19 inch rack heeft staan.
Dat is totale onzin.
teveel zooi, te weinig tijd
DOE HET NIET NIET!!! dat apparaat mist 1 van de meest essentiële functies die er is!!! er zit geen gain op de mixer sectie, en dat maakt draaien met dat apparaat praktisch kansloos. je kunt zo niet de volumes van je tracks op elkaar aanpassen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:51:
[...]
Grapje dat is setup van Armin van Buuren![]()
Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien(nu nog kiezen tussen zilver en zwart,denk dat zwart toch ietstje luxer is, maar zilver is zeldzamer)
http://www.bax-shop.nl/di...controller-voor-serato-dj
[afbeelding]
[afbeelding]
We will be right back with Manny_Moare !
Dit is misschien meer iets voor het DJ topic, maar is dat niet waar ch fader 1 en 2 voor zijn?chieldtm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:58:
[...]
DOE HET NIET NIET!!! dat apparaat mist 1 van de meest essentiële functies die er is!!! er zit geen gain op de mixer sectie, en dat maakt draaien met dat apparaat praktisch kansloos. je kunt zo niet de volumes van je tracks op elkaar aanpassen.
Dan is track 1 te zacht en blaas je track 2 er zo idioot hard op overheen dat je mix bij voorbaat kut is.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Channel faders staan altijd vol open als je draait. Alleen bij overgangen van tracks wil je nog wel es spelen met de fader. Een gain knob is inderdaad essentieel als je gaat draaien.yGiDoRp schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:14:
[...]
Dit is misschien meer iets voor het DJ topic, maar is dat niet waar ch fader 1 en 2 voor zijn?
Verwijderd
Verwijderd
chieldtm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:58:
[...]
DOE HET NIET NIET!!! dat apparaat mist 1 van de meest essentiële functies die er is!!! er zit geen gain op de mixer sectie, en dat maakt draaien met dat apparaat praktisch kansloos. je kunt zo niet de volumes van je tracks op elkaar aanpassen.
Dan is track 1 te zacht en blaas je track 2 er zo idioot hard op overheen dat je mix bij voorbaat kut is.
Volgens mij is dit gewoon een midi-controller waarbij ik bijvoorbeeld een eq-knop kan binden aan de gain knop in Serato.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:22:
DJ logica, de faders zet je op 100% en de gains gebruik je om volume mee te regelen.
'Normale' mensen stellen de gain optimaal in en gebruiken de faders om de volumes op elkaar af te stemmen. Oftewel een slechte gewoonte die normaal geworden is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 15:28 ]
Nu ik me een beetje inlees blijkt dat als je de crossfader gebruikt de channel faders idd voluit moeten staan.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:22:
DJ logica, de faders zet je op 100% en de gains gebruik je om volume mee te regelen.
'Normale' mensen stellen de gain optimaal in en gebruiken de faders om de volumes op elkaar af te stemmen. Oftewel een slechte gewoonte die normaal geworden is.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Dammit en je woont ook nog in Grunn?
Verwijderd
Na 2 jaar succesvole schoolfeestjes in Pruim City (vlakbij theather) hadden we het 3de jaar het georganiseerd in Huize Maas.vlaaing peerd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:12:
[...]
ease down on the pseudo-expert meuk kerel. Je valt door de mand. Iedereen is welkom natuurlijk maar hier is hoogpraat minder gewenst dan in het DJ topic.
Maargoed, blijkbaar vinden mensen het een eer om in Huize maas te draaien. Wie wil, kan tegen onkosten komen, draait bass en wil me een setje posten? Hoop rond juli daar een feestje rond te hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:38 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Oké! Ben jij de nieuwe troll in dit forum? Ik erger me namelijk mateloos aan je bijdehandse en niet serieuze opmerkingen. Als je daadwerkelijk iets van muziek maakt, of althans als je het muziek kan noemen zou ik graag eens wat van je willen horenVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:46:
[...]
Nou,na 2 jaar succesvole schoolfeestjes in Pruim City (vlakbij theather) hadden we het 3de jaar het georganiseerd in Huize Maas. Záál is niks vergeleken met mijn weekelijkse Hakkasan gig waar ik 250.000$ per nacht krijg. *cough cough cough*
Zeker wel, alleen als je alleen maar onzin post wordt het hinderlijk! Post eens iets relevants en laat eens wat muziek van je horen! Anders snap ik niet helemaal wat je hier doet.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:29:
Laat maar, mensen kunnen duidelijk niet tegen satire/sarcrasme op het internet.
Ik woon in Grunn en zou het tof vinden daar te mogen draaien, ik draai wel voornamelijk Deep/Future/Gargage Housevlaaing peerd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:12:
[...]
ease down on the pseudo-expert meuk kerel. Je valt door de mand. Iedereen is welkom natuurlijk maar hier is hoogpraat minder gewenst dan in het DJ topic.
Maargoed, blijkbaar vinden mensen het een eer om in Huize maas te draaien. Wie wil, kan tegen onkosten komen, draait bass en wil me een setje posten? Hoop rond juli daar een feestje rond te hebben.
Verwijderd
Als je nou eindelijk eens wat eigen muziek post dan misschien dan wel.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:29:
Laat maar, mensen kunnen duidelijk niet tegen satire/sarcrasme op het internet.
Nee, dat hoeft niet. Alleen als je een verlangen hebt om voor een grote zaal vol mensen op te treden. Niet elke producer heeft dat verlangen. Veruit de meeste pop artiesten zijn niet verantwoordelijk voor hun muziek, behalve dan de echte muzikale genieen, zoals bv Michael Jackson. Die had al zijn eigen muziek in zijn hoofd en kwam naar de studio met een bandopnemer. Daar had hij alles al op ingezongen, niet alleen de vocalen maar ook al de instrumenten.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:51:
Ben van plan om deze te kopen, want ook producers moeten leren draaien
One morning MJ came in with a new song he had written overnight. We called in a guitar player, and Michael sang every note of every chord to him. “'Here’s the first chord, first note, second note, third note. Here’s the second chord first note, second note, third note', etc etc. We then witnessed him giving the most heartfelt and profound vocal performance, live in the control room through an SM57.
He would sing us an entire string arrangement, every part. Steve Porcaro once told me he witnessed MJ doing that with the string section in the room. Had it all in his head, harmony and everything. Not just little eight bar loop ideas. He would actually sing the entire arrangement into a micro-cassette recorder complete with stops and fills
[ Voor 42% gewijzigd door Kain_niaK op 12-02-2015 03:40 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Nee wrong.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:22:
[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 12-02-2015 09:14 ]
juist dat, levels gelijk zetten met de gain.. fader is aan of uit. tis geen DAW mixer sectiekaos- schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:07:
[...]
Nee wrong.
Als ik een track erin wil laten klappen op een bepaald moment en ik sta springen op het podium, dan beuk je die fader meteen open. Dan ga je niet als een nerd heel voorzichtig dat fadertje tot het juiste level zetten.
De gain knob is je plafond, je faders dienen 9 van de 10 keer gewoon als aan/uit systeem.
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door yGiDoRp op 12-02-2015 19:03 ]
Verwijderd
Dit heeft ook grotendeels te maken met ear fatigueVerwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:05:Als je de gain op het gehoor aan gaat passen dan ga je van nature alles al telkens een tikkie harder zetten omdat het voor je beleving dan beter klinkt. Daarom dat de meeste DJs dan ook steeds harder gaan draaien gedurende hun set. (Daar heb je ook decibel meters voor als het precies wilt weten hoe hard je draait)
Ik wil ook DJ worden.vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:23:
Daarom toch altijd de meter in de gaten houden.
[ Voor 28% gewijzigd door rhodium op 13-02-2015 23:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Kain_niaK op 14-02-2015 19:32 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door rhodium op 15-02-2015 01:36 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 15-02-2015 12:03 ]
Mja, 98% van alle trance tracks is de baslijn ook maar 1 noot. Overigens heb je natuurlijk ook modale muziek, waar modale akkoorden binnen de harmonie ook de hele tijd over 1 noot bas heen kunnen gaan. En natuurlijk de 1-noot melodie waarover juist akoorden verschuiven om de harmonie laat bewegen. Verder zijn funkbaslijnen vaak ook ter ondersteuning van slechts 1 akkoord en is alles om de grondtoon heen ook alleen maar versieringen en ritmische accenten. Dus neh, 1 toon hoeft niet perse eentonig te zijn.Kain_niaK schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:20:
Dat klinkt het monotoon, want er is maar één toon te horen.
In jouw track is dat na een tijdje dan wel weer het geval, ben het eens met Rhodium en Sjoewe dat vooral opbouw, afbouw en verder de track iets inkorten al veel zal helpen om het over de hele song boeiend te houden. Je sounds zijn er imo in elk geval weer op vooruit gegaan.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:45:
Bedankt , ik ga lezen en leren.
Ca plane pour moi.vlaaing peerd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:50:
...En natuurlijk de 1-noot melodie waarover juist akoorden verschuiven om de harmonie laat bewegen...
Lekker, die square/sine bas met de strings geeft 't een ouderwetse house vibe. De vocals had je wel in tune mogen brengen met de strings, misschien een tooltje als melodyne gebruiken ofzo. Verder vind ik het basje het lekkerst als ie een octaaf lager is zoals in het begin, zodra je een octaaf hoger springt word ie nogal ielig en pielig.Yalopa schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:40:
Nieuwe versie van een track die ik hier al eerder poste.
https://soundcloud.com/yalopa/over-me
Voor mij is ie af, maar feedback blijft welkom uiteraard.
[ Voor 31% gewijzigd door Yalopa op 16-02-2015 23:38 ]
1
| sin((x+1)*pi)*(-y*(y<0))+(-x)*(-abs(y)+1)+x/-abs(x)*(y*(y>=0)) |
[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2015 02:50 ]
Ik vind je oudere versie veel beter. Je nieuwe versie is dun.Yalopa schreef op maandag 16 februari 2015 @ 06:37:
In een nieuwe render heb ik de decay van de 808 kick na de intro verlaagd (haast weggehaald) die sidechains uitgeschakeld en met een filter het onderste laag van de drumtrack weggehaald.
Nu klinkt het minder bonkerig op hifi set..
https://soundcloud.com/yalopa/over-me-reedit
Mee eens, volgens mij heb je iets teveel van de 808 kick weggehaald. Misschien moet je de track eens A/B comparen met een ander maar vergelijkbaar nummer.yGiDoRp schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:04:
Je nieuwe versie is dun.
[ Voor 10% gewijzigd door mekkieboek op 17-02-2015 22:23 ]
Dat zeker, maar laat je niet misleiden door het uiterlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 18-02-2015 12:27 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Krk Kns 6400 headphonesYalopa schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:57:
Waar luisteren jullie nu op
De kick is relatief hoog gepitched en/of heeft ergens een resonantiepiek. Kwam veel voor bij cheapo happy hardcore van vroegah. Het zou me niks verbazen dat die kick een octaaf lager een stuk voller zal klinken.Yalopa schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:57:
Waar luisteren jullie nu op als ik mag vragen? Zeker van mekkieboek die eerder aangaf dat het veel te bonkerig was zou ik dat graag weten.
Ik kan -uiteraard- een versie maken die weer wat meer bas geeft aan de kick maar vraag me echt af hoe ik nog ga weten wat nu algemeen goed is, ik heb 3 systemen om op te luisteren, elk met een ander resultaat, wat nog als referentie te nemen???
Ja, dat is een lekker sound om langzaam mee wakker te worden en uit mijn nest te komen (lig in bed met de laptop) zwaar relaxed. Welke rhodes plugin heb je gebruikt?mekkieboek schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:57:
Over korting gesproken, een paar weken geleden een email naar XLNaudio gestuurd of ik Addictive Drums 2 nog mocht kopen met 25% kerstkorting (die net een dag was afgelopen). Het duurde even maar ik kreeg toch een email terug met de kortingscode. Niet geschoten is altijd mis. En ik ben helemaal tevreden, zelfs met relatief simpele patroontjes klinkt het geweldig. Stukken beter als de drum vst die gratis bij Cubase zit.
Meteen een nummer die ik al een tijd had liggen ermee afgemaakt, dit is het geworden:
[audio]
De rhodes komt uit de Nord. Het is een mk V sample (althans zeggen ze). Beetje veel bark en weinig bell maar soms is dat wel mooi.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq