Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Nog een inspirerende Serum video.
PluginGuru is een hele coole gast.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Vet relaxte track in elkaar gezet vanacht. Heb er al het potentieel nog niet uitgehaald maar voor nu is het toch al eventjes lekker hóóôôör. :Y)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/matthijsbos/oooh-no-kain_niak-hell-yeah/]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aPK6GTOm.jpg

Blogpost: Kain_niaK en de output van zijn kop

[ Voor 64% gewijzigd door Kain_niaK op 22-02-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
Kain_niaK schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:07:
Vet relaxte track in elkaar gezet vanacht. Heb er al het potentieel nog niet uitgehaald maar voor nu is het toch al eventjes lekker hóóôôör. :Y)
Lekker intro, ik houd wel van die langzaam gemoduleerde klanken. Kom je ook wel eens tegen in techno achtige tracks. In '9091a' (gave track btw.) van Sjoewe van een pagina terug bijvoorbeeld.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Op zich wel nette samples. Toch zijn er imo goede redenen om wat geld neer te leggen voor addictivedrums, ezdrummer of superior drummer. (Ik vermoed dat jij dat ook wel weet maar ik vertel het toch voor wie het maar wil horen :)).

Je krijgt veel meer variatie van elke drum klank:
  • Alternating samples bij dezelfde velocity. Normaal spelen repetitive hits precies dezelfde sample af en dat hoor je meteeen. Klinkt als een typemachine. Bij een echte drum klinkt elke hit weer anders. Bij Ad2 hoor je wel dat de samples round robin worden afgespeeld maar het is toch een wereld van verschil.
  • Veel meer velocity layers. Dat kan met groove agent gelukkig ook alleen krijg je standaard maar een paar layers bij de drumkits.
  • Veel meer articulaties van eenzelfde trommel. Het scheelt nogal of je midden op het vel slaat, aan de rand, de rand meeneemt of alleen op de rand slaat. Hetzelfde voor hihat of cymbals. Bij Ad2 krijg je een hele reeks verschillende articulaties bij elke kit.
  • Extra layers van ambient microfoons of overhead microfoons. Die kun je naar believen inmixen.
Voor EDM is dit allemaal minder een probleem, het speelt meer bij andere muzieksoorten een rol.

Zie hier een sample, zelfde patroon (in dit voorbeeld een snaredrum maar hetzelfde geldt voor hi-hat, toms, kick etc.). Eerst 2 bars met exact dezelfde velocity, dan 2 bars met afnemende velocity. Afwisselend GrooveAgent, de maple kit tegen Addictive Drums, de Funk kit.

Je mag zelf raden welke je waneer hoort: http://members.ziggo.nl/webshare/ad-vs-ga.mp3

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
mekkieboek schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:19:
[...]

Lekker intro, ik houd wel van die langzaam gemoduleerde klanken. Kom je ook wel eens tegen in techno achtige tracks. In '9091a' (gave track btw.) van Sjoewe van een pagina terug bijvoorbeeld.
Thx,de track gaat onder op de stapel van tracks die ik ga uitwerken. Heb twee hiphop instrumentals plus een degelijke trance track van 9 minuten klaar liggen. Maar ik wacht met releasen tot ik echt de puntjes op I hebt gezet.

Zo'n middernacht trackje als dit is leuk, maar het verschil tussen 8 uur of 40 uur in mijn nummers is toch echt wel te horen. Alhoewel het wel verschrikkelijk lang duurt soms voor je bepaalde details goed genoeg hebt. Ik ben niet zo heel er efficient in het uitwerken van tracks, doe ik soms erg lang over. :)

Met deze track hoor ik echt een langzame opbouw met steeds complexere drums, een een degelijke groove die wat langer aanhoudt dan nu het geval zodat het nummer iets heeft om op terug te vallen, zodat luisteraars wachten tot dat stuk terug komt. Ik vind het gedeelde waar de zwardere bass erin komt het beste, daar zit anticipatie in. :P Het klinkt ook nog redelijk op mijn laptop speakers, altijd mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:03

2mb

mekkieboek schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:57:
Over korting gesproken, een paar weken geleden een email naar XLNaudio gestuurd of ik Addictive Drums 2 nog mocht kopen met 25% kerstkorting (die net een dag was afgelopen). Het duurde even maar ik kreeg toch een email terug met de kortingscode. Niet geschoten is altijd mis. En ik ben helemaal tevreden, zelfs met relatief simpele patroontjes klinkt het geweldig. Stukken beter als de drum vst die gratis bij Cubase zit.

Meteen een nummer die ik al een tijd had liggen ermee afgemaakt, dit is het geworden:

[audio]
Dit is helemaal prima! De drumsounds zijn prima, de groove is in het begin nog wat statisch maar dat wordt al snel beter. Fills kunnen wel spannender. Wel wat ver achterin gepand, heb ze zelf graag iets meer op de voorgrond. Rhodes en gitaar is erg goed, lekker nummertje!
Kain_niaK schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:07:

[audio]

[afbeelding]

Blogpost: Kain_niaK en de output van zijn kop
Ah, die synth is te lang aan het begin :P Pad akkoorden zijn mooi, al worden ze rond 2:00 echt trippy. Bas vind ik maar vaag, doe maar iets minder experimenteel imho. Hij staat ook een beetje te hard.

--

Heb zelf ook wat te posten uiteraard. Gisteren naar A State Of Trance geweest, inspiratie opgedaan. Vandaag even bezig geweest met een nieuwe classic/progressive trance track:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/serendipity]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Blogpost: Kain_niaK en de output van zijn kop: Nostalgia Not Found, please load memory first

Nieuw nacht, nieuwe track.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F6nlJK6sGqPqQerQq0g8EOhY/full.png

De laatste minuut doet me ergens aan denken ... maar wat?

Imperial mars uit Star Wars?
Theme song van Airwolf?
Knight Rider?
Muziek uit het computer spel Skyroads?

Help! :?

Ja ik weet dat het nummer plots stopt, maar ik heb slaap nodig. Fire en forget. Morgen weer een dag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
2mb schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:02:
Bas vind ik maar vaag, doe maar iets minder experimenteel imho. Hij staat ook een beetje te hard.
Ja, als ik met Serum experimenteer en een bas maak dan is het inderdaad vrij experimenteel. Wat staat te hard, de bas? Op koptelefoon komt de bas hier lekker door, klinkt het te hard op speakers?
--
Heb zelf ook wat te posten uiteraard. Gisteren naar A State Of Trance geweest, inspiratie opgedaan. Vandaag even bezig geweest met een nieuwe classic/progressive trance track:

[audio]
Oooh duivelse track, 2 minuut 16, da's 6 x 6 x 6

Echt heerlijk, kan zo naar Corsten's Countdown wanneer hij af is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Tis een foto van de maan, met iets te hoge sluitertijd terwijl ik een impressie deed van Micheal J Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54
Ah nou snap ik je nickname ook Kain_niaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
2mb schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:02:

[audio]
Die piano klinkt mooi. Al moet ik wel zeggen dat ik 'm vanaf zeg 0:30 spannender vind dan aan het eind, zeg rond 1:40. Daar klinkt de piano (imho) een beetje te emo-jemo als je begrijpt wat ik bedoel. Zeg maar iets wat je onder een zielig zeehondjes collectefilmpje verwacht :). Bij 0:30 doe je een piano akkoordenlijn die door melodielijn heenloopt en dat past daar prima in de break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Kai en iaK zijn mijn headphones.

n_n

Wie heeft er nu allemaal Serum en welke sounds hebben jullie er al mee gemaakt?

[ Voor 50% gewijzigd door Kain_niaK op 24-02-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik had hem gelijk gekocht. Shittons aan boze drum & bass geluiden vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Een maandje na de introductie gekocht. Het is mijn enige wave vst die ik heb (naast AD2 vorige week). Ik gebruik serum in de praktijk ook vaak voor basic geluidjes en puur omdat het zo makkelijk bij elkaar te klikken is. Met basic bedoel ik zaag/blok/sinus/etc met modulatie op filter of op sync/fm/(en die hele plank van andere OSC modifiers die onder diezelfde knop zit, je weet vast welke ik bedoel).

Eigenlijk kom ik aan wavetables nauwelijks toe d.w.z. afgezien van daarmee pielen (want daar kan ik uren mee bezig :)) zijn maar dan bewaar ik meestal niks. Dat komt omdat het 2 bar testloopje om mee te pielen dan een paar 1000 keer is herhaald en dan kom ik er vaak ook achter dat ik inmiddels volledig in het donker zit te werken. Maar goed, na 1000 x repeat ben er meestal zo klaar mee dat ik alles klabam afsluit. In short: Serum is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Als je het maar wegflushed naar je sample library. Ik ben dat steeds meer gaan doen, met alle funky rateltjes ben ik nu echt m'n compleet eigen sample lib aan het bouwen, waar dus alles in echt van mij is of gelayered nieuw spul is. Maar iig uniek. Ik had te veel losse leuke stukjes in van die 4bar projectjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

mekkieboek schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:01:
[...]

Die piano klinkt mooi. Al moet ik wel zeggen dat ik 'm vanaf zeg 0:30 spannender vind dan aan het eind, zeg rond 1:40. Daar klinkt de piano (imho) een beetje te emo-jemo als je begrijpt wat ik bedoel. Zeg maar iets wat je onder een zielig zeehondjes collectefilmpje verwacht :). Bij 0:30 doe je een piano akkoordenlijn die door melodielijn heenloopt en dat past daar prima in de break.
Thanks, daar kan ik wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
apNia schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:13:
Ik had hem gelijk gekocht. Shittons aan boze drum & bass geluiden vooral :)
Laat horen dan? Mijn laatste 5 of 6 tracks op mijn soundcloud zijn niet echt deftige tracks, vooral gepost omdat ik trots ben dat ik elk geluidje zelf heb gemaakt in Serum (behalve drums) :)

Ik sla de .flp meerdere keren op (elke keer wanneer ik wat wijzingen aan mijn Serum patch heb gemaakt)

En ik sla de patches op in mijn eigen folder. Vaak begint het met één bepaald idee en sla ik het 2 of 3 keer op wanneer ik aan het experimenteren ben en opeens een ander vet geluid hoor.

Later kan ik dan terug gaan in diemijn Serum tracks en er korte stukjes uit samplen of een zelfgemaakte preset gebruiken. En ik moet zeggen; het kan je muziek wel een extra dimensie geven. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Kain_niaK op 24-02-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nevar! Je hoort ze wel in m'n tracks. Zit te veel bloed, zweet en tranen in het maken van die dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Okay dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de studio uitgebreid zodat ik alle mastering apparatuur als aparte VST effecten kan gebruiken.
Een apart AD/DA converter (Orpheus) op mijn RME geluidskaart aangesloten.
Oftewel een digitale mastering console. Dat je ook makkelijk volgorde en/of M/S setups kan bouwen.
Moet nog wel kabels scoren enzow voordat alles apart aangesloten is maar het werkt nu al het zij redelijk provisorisch.

By the way, weet iemand nog een thunderbold naar firewire 400 adapter voor PC's? (Of USB3 naar firewire 400 mag ook) Want nu zijn ze nog wel redelijk ganbaar. Over een paar jaar niet meer.
Heb je een appel of een windows PC? Er zijn genoeg Apple thunderbolt naar firewire adapters, maar durf niet te zeggen of die klakkeloos op PC's werken.

Verwijderd

Heb nog een oude netbook die volgens mij nog FW heeft. Als ik daar een kabel voor kan gebruiken kan ik iig nog de Orpheus instellen. Want zo standalone doen ze het wel zonder PC maar alleen via een computer kan je het instellen.
Er zijn ook wel PCI-e bordjes met firewire had ik gezien.
Dat geeft de mens weer goede moed.
ow, USB3.0 naar firewire is er ook meer dan genoeg. Even naar googlen of op Conrad kijken. Moet wel een kastje tussen zitten om Firewiresignaal te converten.

Verwijderd

Meer dan genoeg? Dan heb ik stront in mijn ogen?
Netboek heeft geen FW dus een PCI-e kaart zou evt wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Hoe kun je met ASIO werken en tegelijkertijd met de audio in windows? (je weet wel, die in de windows mixer). Bijvoorbeeld een youtube tutorial kijken en tegelijkertijd in FL Studio werken? Met de ASIO link tool kan het!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SUT3VTX.jpg

Ik heb dit gepost op http://www.reddit.com/r/WeAreTheMusicMakers en http://www.reddit.com/r/edmproduction/ en KVR en ik ga het nog op andere forum ook posten.

Ik was het eerst naar het Nederlands aan het vertalen maar wat maakt het ook uit. Als je met muziek bezigt bent kom je toch gigantisch veel Engels tegen en ik heb nog nooit iemand het horen hebben over een zaagvorm golf.

Komt ie!

Many of us don't have an external ASIO soundcard over USB or Firewire. And even if you do, those ASIO drivers don't always make it possible to send the output sound of your DAW to the Stereo Mix in the windows mixer so you can record live or stream live. For instance, I like to use CamStudio to record video of what I am doing in FL Studio ... but how can I record the sound directly into CamStudio? If I don't use ASIO a lot of times my latency is too high to play my midi controller live or FL studio just can't process everything fast enough so it starts stuttering! So how can I both use ASIO in FL studio and use the sound in another application to record or stream it?

Here is how I used to fix it. I had an M-Audio Fast Track Pro USB ASIO soundcard. I would use one of the tulip outputs (you know, the red and white) and connect that to the line-in on my onboard soundcard. Now the output from FL Studio would show up in the windows mixer and CamStudio could record it. I would then enable my mic in FL studio and then I could talk and have FL Studio play my track and record video + audio directly into a mkv with CamStudio.

But this would add so much noise because my computer did not have spdif in (not many motherboards have spdif in, only out) spdif is digital and so does not pick up all the radio noises like line-in does on most onboard soundcards (that buzz or hum or low static you hear from your microphone or line-in)

Here is an example of a video I made that way.

I recorded the audio in FL studio and later
synced it with the video because recording using my onboard soundcard in the method I described above would add such a dirty signal and I hated it.

That was years ago and it was a lot of work that could have been avoided if only the audio in windows and that of ASIO would work together a bit better.

Nowadays I don't have that desktop computer anymore and I don't have that M-Audio FastTrack Pro anymore (and it sucked anyway, the windows 7 64-bit drivers were horrible)

I only have a laptop and so like many of you I work just with onboard audio using ASIO4ALL. Not because I want to, but because I don't have the money to buy a decent soundcard like a Focusrite Sapphire pro or something similar over firewire with **decent drivers** and a mixer program that lets you use windows audio as a asio input.

So how would I still be able to make a video like this? Or record a skype conversation directly in to edison in FL Studio? Or stream video of my desktop + the audio of FL Studio directly to a streaming website like twitch.tv? Or go to youtube and play a video and record the audio directly into edison? Or play a youtube video and jam along in FL studio using a midi controller? Or have a remote desktop session over teamviewer with my brother in Holland where I can see his screen and hear the output that comes out his FL studio so I can help him with his music?

None of this was ever possible until ASIO Link tool came along. I found it about 6 months ago and it has made all of the above possible. (and probably much much more, because it can also send audio from one ASIO link on a computer to another ASIO link on another computer over TCP/IP). Without having to fool around with multiple sounds cards linking outputs to inputs. Noppe, everything internally .. digital clean streams .. no hassle. Well ... to be fair ASIO link tool can be confusing at times but once you figure it out it's golden.

From the ASIO link manual:
What it is for

Utilising a virtual WDM sound card, this driver allows you to listen or record
windows audio from your ASIO driver. You can make the windows audio appear
as an input into the host application, or monitor windows audio as an ASIO output
bypassing the host application.It's also possible using the Link driver, to route your ASIO output into the ASIOVAD Mix making it recordable by live windows streaming applications (i.e. live broadcast,
voice chat programs). ASIO Link also has the ability to route your ASIO audio over the network to another
running ASIO Link to either ASIO inputs or to ASIO outputs. This feature allows
for pairs to connect to each other (as both sender and receiver) to allow full duplex
sharing of live music ideas! ASIO Link has multi client support too! This allows you to use the same ASIO driver in more than one application and the ASIO Link will handle sending audio to the server ASIO Link instance.
Why it was developed

One thing we love doing is playing music and videos on PC, whether it is with a
DAW on a keyboard, or an electric guitar, or via a media player, doesn’t matter.
But there is a problem with the above scenario if we want to do both at the same time.
When we want the lowest latency we need to use an ASIO driver but that cuts out all
other audio to the card. An initial solution is to connect our onboard soundcard output as an input to our
ASIO card so we can get the windows audio as an input in the DAW and play the
whole thing through ASIO and jam along with very low latency.
But doing this presents a further problem because now we can’t use our MIC input on
our ASIO card. So we developed the Odeus ASIO Link which allows us to mix windows audio into
ASIO and send it our friends on the net!
I just felt like I should let you guys know about this program since I figure many people here are really annoyed by the fact that audio in windows and audio in ASIO does not work together very well. And that you don't have to be annoyed anymore if you have 20 bucks.

http://odeus-audio.com.au/Odeus/AsioLink

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:55:
Meer dan genoeg? Dan heb ik stront in mijn ogen?
Netboek heeft geen FW dus een PCI-e kaart zou evt wel kunnen.
bzzz, :/ ik ben je even kwijt. Wat moet je nu psies hebben?

Een PCI-e naar USB3.0 converter naar thunderbolt naar firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hey niemand heeft ooit gezegd dat die REAL ANLOGUE FEEL krijgen makkelijk zou zijn peerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dafuq?
Wilde kijken of er een relatief goedkope manier om van een PC naar firewire 400 te gaan.
USB3 naar FW400 ben ik niet tegengekomen.
Er zijn wel kabels maar die werken niet zomaar vanzelf want FW heeft immers een aparte controller nodig (en USB niet). En waarschijnlijk zijn dat soort kastjes meer dan een paar tientjes.
PCI FW controller heb ik nog liggen maar aangezien de nieuwste computers geen PCI maar PCI-e hebben is dat ook geen optie. Dus een PCI-e FW kaart kan ook.
Of een 2e hands laptop die je voor weinagh (of niks) van familie/vrienden kan schooien.

@Kain_niaK
Interessant tooltje. Wat dat betreft is het jammer dat je in Windows niet de gemakken hebt die je bij Apple/Linux niet hebt van audio kanalen zelf routen. En dan gebonden bent aan wat driver fabrikanten vinden wat je mag doen met je geluidskaart(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ableton Live 9.2 is in beta, het lijkt het op dat m'n enige pet peeve van Live, gebrek aan delay compensation in de automation, eindelijk gaat veranderen: https://www.ableton.com/en/blog/live-9-2-in-public-beta/

Is serieus niet te doen met korte snappy D&B automations :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:34:
Dafuq?
Wilde kijken of er een relatief goedkope manier om van een PC naar firewire 400 te gaan.
USB3 naar FW400 ben ik niet tegengekomen.
Er zijn wel kabels maar die werken niet zomaar vanzelf want FW heeft immers een aparte controller nodig (en USB niet). En waarschijnlijk zijn dat soort kastjes meer dan een paar tientjes.
PCI FW controller heb ik nog liggen maar aangezien de nieuwste computers geen PCI maar PCI-e hebben is dat ook geen optie. Dus een PCI-e FW kaart kan ook.
Of een 2e hands laptop die je voor weinagh (of niks) van familie/vrienden kan schooien.

@Kain_niaK
Interessant tooltje. Wat dat betreft is het jammer dat je in Windows niet de gemakken hebt die je bij Apple/Linux niet hebt van audio kanalen zelf routen. En dan gebonden bent aan wat driver fabrikanten vinden wat je mag doen met je geluidskaart(en).
Ik wacht tot er een native FL Studio versie voor Linux is, dan ga ik volledig over naar Linux.
Momenteel met WINE werkt het echt niet goed genoeg en bugvrij genoeg om er mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Kain_niaK schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:18:
[...]

Ik wacht tot er een native FL Studio versie voor Linux is, dan ga ik volledig over naar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

apNia schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:
Ableton Live 9.2 is in beta, het lijkt het op dat m'n enige pet peeve van Live, gebrek aan delay compensation in de automation, eindelijk gaat veranderen: https://www.ableton.com/en/blog/live-9-2-in-public-beta/

Is serieus niet te doen met korte snappy D&B automations :(
Ik heb hier nog nooit echt last van gehad, waar liep jij dan tegenaan zonder PDC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Het is een widely known probleem dat automation geen PDC kent in Ableton. Of je het tegenkomt is natuurlijk geheel afhankelijk van hoe kort je automations zijn (bij mij altijd zeer kort) en hoe zwaar de plugins zijn die je gebruikt.

Hier kan je het in action zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het ook rewiren naar een DAW die wel PDC heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik zal je moeder d'r flamoes eens rewiren stoute wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ander nieuws, de Arturia V collectie draait lekker onder Windows 10 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:18:
Ik wacht tot er een native FL Studio versie voor Linux is, dan ga ik volledig over naar windows.
Momenteel met WINE werkt het echt niet goed genoeg en bugvrij genoeg om er mee te werken.
Hoe zit dat met alle VST's? Gaan die ook lopen onder Linux? Anders zit je met een kale daw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aangezien hij dan op windows gaat zitten valt het wel mee denk ik :p

Anyway, mijn track "Over me" had een rework gehad, na feedback over teveel bonken, de rework was "dunnetjes". Ik heb me er deze morgen eens achter gezet en wat bleek; op zowat elke track stond een compressor aan, op de master stond er dan nog eentje 8)7 . Mijn rework was dan ook een hi pass filter + gain reduction op de kick, resultaat een dunne versie...

terug naar de eerste versie, Compressors uit gehaald, enkele details aangepast en dit is de laatste versie.

https://soundcloud.com/yalopa/over-me-2

Nu stop ik er mee want ik wil dringend iets nieuws gaan maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 28-02-2015 10:46 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De track was al goed in mijn opinie Yalopa , maar nu is ie nog eens verbeterd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Yalopa ik hoor 'm nu pas eigenlijk. Basis is vet! Denk dat je een hoop winst had gehaald door een laag onder de strings te gooien, een octaaf lager, met een beetje analoge feel (detuned sawwaves met hele subtiele LFO op de pitch). Het klinkt nu steeds alsof de low end van de strings missen waardoor het wat dunnetjes klinkt, en hij zou wat vetter en vunziger mogen. Denk dat sawtooths of squares daar prima zouden staan. Is zo gepiept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tnx dennis

apNia, ik ga je tip ivm de strings ter harte nemen in een volgende track, ik snap geloof ik wel wat je bedoeld, maar onder deze heb ik nu echt een streek getrokken..

(en stiekem vind ik de ijle strings wat hebben) :p

[ Voor 17% gewijzigd door Yalopa op 28-02-2015 11:43 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Yalopa schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:45:
terug naar de eerste versie, Compressors uit gehaald, enkele details aangepast en dit is de laatste versie.
Alle drie versies nog eens vergeleken, deze laatste is de beste, niet te iel en ook niet die te lang doorklinkende bassdrum van de eerste versie. Strik erom, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook weer wat aan het rommelen. Hele tijd niks kunnen doen ivm verbouwing van een badkamer.

Dit is een relatief snel projectje waarbij ik gelimiteerd was tot 16 samples welke iemand anders uit had gekozen.

https://soundcloud.com/sandor-vennink/16samples-1/s-wKy9Z

Ander projectje:
Een 8 bar loop waar ik nu mee bezig ben en waar ik wat nieuwe dingen (voor mij dan) in gedaan heb.
https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso/s-ZNe2F

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere technobasis in je tracks Fewture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje verder gepield nog :)

https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso-1/s-maw9m

Op een of andere manier zit er een kanteling in m'n sound. Zit veel meer op de details nu en het klinkt wat minder trancey en meer techno-ey zeg maar. :+

Van de week maar eens een hele track hiervan brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Afgelopen weekend nog even kunnen spelen met de nieuwe AKAI ADVANCE 49 http://youtu.be/GJQ_JeSNFSI en ik werd er wel blij van. Hij is een stuk minder diep als mijn MPK49 en de software wat erbij zit werkte ook wel aardig. De knoppen werden met de meeste instrument plugins correct gemapt en daarnaast kon je ze ook snel handmatig mappen. Alleen is 500 euro een beetje te veel van het goede.... daarvoor kan ik ook een nektar p4 kopen die heel wat meer kan.
Ik vind de "melodie"synth een beetje vloeken bij de rest van de geluiden.

[ Voor 23% gewijzigd door rhodium op 02-03-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:01:

Ik vind de "melodie"synth een beetje vloeken bij de rest van de geluiden.
Ik niet :P

Alles is in key (A minor). Ook de kick en de sub. Kick is getuned naar de 7e noot in A min.

;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:57:
Beetje verder gepield nog :)

https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso-1/s-maw9m

Op een of andere manier zit er een kanteling in m'n sound. Zit veel meer op de details nu en het klinkt wat minder trancey en meer techno-ey zeg maar. :+

Van de week maar eens een hele track hiervan brouwen.
Mijn vriendin vroeg of het de nieuwste release van Dennis585 was. Doe ermee wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Mijn vriendin vroeg of het de nieuwste release van Dennis585 was. Doe ermee wat je wilt ;)
Ze is doof neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doof , stom en blind.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Laten we eerlijk zijn, dit lijkt niet echt op Dennis z'n werk.
Creatief klinkt het wat inspiratieloos Fewture, maar technisch vind ik het zeer koosjer klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:36:
Laten we eerlijk zijn, dit lijkt niet echt op Dennis z'n werk.
Creatief klinkt het wat inspiratieloos Fewture, maar technisch vind ik het zeer koosjer klinken.
Hier eentje met wat arrangement en automation:
https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso-2/s-gxmGo

En voor wat het waard is:

- Geen enkele loop gebruikt
- Geen enkele preset

Alleen wat drum (de hihats) samples verder alles zelf designed inclusief de kick.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Hier eentje met wat arrangement en automation:
https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso-2/s-gxmGo

En voor wat het waard is:

- Geen enkele loop gebruikt
- Geen enkele preset

Alleen wat drum (de hihats) samples verder alles zelf designed inclusief de kick.
Niet zo happen joh, het was bedoeld als grapje!
Maar je moet beseffen dat voor "niet producers" dingen niet vaak klinken alsof het veel moeite heeft gekost.
Op mijn laptop hoor je bijvoorbeeld die kick erg hard eruit komen (een tikje onprettig rond het 200/250hz gebied), dus dan is dat het enige wat opvalt. En helemaal wanneer die dubbele hihat (of ride/tamboerijn) erin komt klinkt het een beetje cheesy.

Maar het klink technisch absoluut niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:10:
[...]

Niet zo happen joh, het was bedoeld als grapje!
Maar je moet beseffen dat voor "niet producers" dingen niet vaak klinken alsof het veel moeite heeft gekost.
Op mijn laptop hoor je bijvoorbeeld die kick erg hard eruit komen (een tikje onprettig rond het 200/250hz gebied), dus dan is dat het enige wat opvalt. En helemaal wanneer die dubbele hihat (of ride/tamboerijn) erin komt klinkt het een beetje cheesy.

Maar het klink technisch absoluut niet verkeerd!
Op je laptop? :X Ik ziet hier met een setje monitors en een koptelefoon van een paar honderd euro.. en op je laptop klinkt het wat onprettig? :D Wat een baas _/-\o_

Hij is wat aanwezig in de low mids, dat klopt.

Kijk, het gaat al mis bij het feit dat ik een "work in progress" post, dat moet ik niet doen.. dat komt niet over.

Natuurlijk klinkt het nu niet goed kwa mixdown.. het is immers niet gemixt laat staan gemastered. Ook is het wat rechtoe rechtaan, dat heb je nu eenmaal met ideetjes, die zijn over het algemeen niet af.. anders was het geen idee, maar heette het een track :) Het wordt pas een track als je het helemaal uit arrangeert.

Omdat ik het zelf maak kijk ik daar doorheen en dat verwacht ik ook van iemand anders.. en dat is dom van mij, want dat werkt niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Op je laptop? :X Ik ziet hier met een setje monitors en een koptelefoon van een paar honderd euro.. en op je laptop klinkt het wat onprettig? :D Wat een baas _/-\o_
Dus jij suggereert dat iedereen muziek zou moeten luisteren op monitoren?
Ik vind het juist goede feedback die je krijgt. Het feit dat het op een laptop skraal klinkt toont aan dat jij wat mis hebt zitten in je mix. Just sayin.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Dus jij suggereert dat iedereen muziek zou moeten luisteren op monitoren?
Ik vind het juist goede feedback die je krijgt. Het feit dat het op een laptop skraal klinkt toont aan dat jij wat mis hebt zitten in je mix. Just sayin.
Ik ben met je eens dat het over het algemeen overal op te luisteren moet zijn. We zitten hier alleen in een producer topic en ja dan vind ik het gek dat iemand op zijn laptop speakers gaat zitten luisteren en dan feedback geeft.

Ik luister mijn tracks op:
- Monitors voor producren (Yamaha HS7)
- DJ monitors (KRK RP5)
- Koptelefoons (HD25, AKG 702, Logitech G25)
- Auto (vooral hier hoor ik elk foutje)

Overal klinkt hij wel pittig in de mids, maar wat je op een laptop niet hoort is die massive low-end die er bij zit. En laten we eerlijk zijn.. het is geen klassieke muziek he.. die kick moet je vet in de borst raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Ik ben met je eens dat het over het algemeen overal op te luisteren moet zijn. We zitten hier alleen in een producer topic en ja dan vind ik het gek dat iemand op zijn laptop speakers gaat zitten luisteren en dan feedback geeft.
Zoals ik al eerder aangaf, ik vind het prima feedback. Normaal gesproken zou je advies krijgen over sub/kick verhoudingen die beter kunnen of arrangement aanpassingen. Het feit dat iemand zegt dat het niet fraai klinkt op een laptop is een heel goed iets. Dat wij muziek luisteren op propere gear wil niet zeggen dat de rest dat ook doet. Sterker nog, er zijn een heleboel mensen die muziek luisteren op brakke apparatuur. Dus ook laptops, telefoons, slechte autospeakers, etc.
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Overal klinkt hij wel pittig in de mids, maar wat je op een laptop niet hoort is die massive low-end die er bij zit. En laten we eerlijk zijn.. het is geen klassieke muziek he.. die kick moet je vet in de borst raken.
Als jij je mix goed weet te krijgen kan je er zelfs voor zorgen dat je op laptop speakers het gevoel krijgt dat er iets zwaars aan de hand is. Luister je em daarna op een goede set en het is ook daadwerkelijk zo, dan heb je het goed voor elkaar :)

[ Voor 37% gewijzigd door kaos001 op 02-03-2015 13:17 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Heulemaal eens met kaos. Produceren is ook truukjes vinden die zorgen dat het goed klinkt op alle systemen. Daar zit je target audience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf, ik vind het prima feedback. Normaal gesproken zou je advies krijgen over sub/kick verhoudingen die beter kunnen of arrangement aanpassingen. Het feit dat iemand zegt dat het niet fraai klinkt op een laptop is een heel goed iets. Dat wij muziek luisteren op propere gear wil niet zeggen dat de rest dat ook doet. Sterker nog, er zijn een heleboel mensen die muziek luisteren op brakke apparatuur. Dus ook laptops, telefoons, slechte autospeakers, etc.

[...]

Als jij je mix goed weet te krijgen kan je er zelfs voor zorgen dat je op laptop speakers het gevoel krijgt dat er iets zwaars aan de hand is. Luister je em daarna op een goede set en het is ook daadwerkelijk zo, dan heb je het goed voor elkaar :)
Kan niet anders dan het er mee eens zijn. Het is precies de reden dat ik op meerdere speakers luister. Maar laptops...net hier op m'n werk laptop gedraaid. Je hoort niks onder de 400Hz...

Anyway, je moet hier niks posten als je niks met de feedback doet, dus ik heb er wat mee gedaan :)

De mid peak zit op of rond 500Hz, maar ipv te EQen heb ik in de synth de click ff wat zachter gezet.
Dus voor: https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso-2/s-gxmGo
En na: https://soundcloud.com/sandor-vennink/lso_lowerclick/s-EI6Xa

Dus.. allemaal je laptop aan nu he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Lol, wat een reactie.
Ik wil ook best op mijn "megadure installatie" naar je liedje luisteren en dan wat andere commentaren posten maar als ik dan weer zo'n reactie van je krijg laat ik het maar zitten.

Dahaag :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:36:
[...]

Lol, wat een reactie.
Ik wil ook best op mijn "megadure installatie" naar je liedje luisteren en dan wat andere commentaren posten maar als ik dan weer zo'n reactie van je krijg laat ik het maar zitten.

Dahaag :w
Nu krijg je de bal terug en kun je het niet hebben? Jij was toch die ene van "M'n vriendin zegt dat... " ? Waarmee je overigens ook Dennis gelijk een trap na geeft wat gewoon laag is en makkelijk omdat hij al de volle laag gekregen heeft van het halve topic..

Dus.. niet zeuren vriend. Je trok zelf de grote broek aan. :) En zeg nou eerlijk, viel toch best mee mijn reactie?

Aan mijn kant respect voor iedereen in dit topic, ook voor jouw muziek. Kan ik van jou niet zeggen helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Nu krijg je de bal terug en kun je het niet hebben? Jij was toch die ene van "M'n vriendin zegt dat... " ? Waarmee je overigens ook Dennis gelijk een trap na geeft wat gewoon laag is en makkelijk omdat hij al de volle laag gekregen heeft van het halve topic..

Dus.. niet zeuren vriend. Je trok zelf de grote broek aan. :) En zeg nou eerlijk, viel toch best mee mijn reactie?

Aan mijn kant respect voor iedereen in dit topic, ook voor jouw muziek. Kan ik van jou niet zeggen helaas.
[off-topic]

Sorry hoor, maar maak je toch niet zo druk gozer. Mijn vriendin zei dat echt, en ik vond het wel grappig en besloot het daarom te posten. Was niet bedoeld als sneer naar jou of Dennis.
Het feit dat ik het op een laptop zat te luisteren heeft er juist aan bijgedragen omdat hij gewoon een wat zacht stond hoorde zei alleen die vrij aanwezige bonk zonder afwisseling, die je bij één (of meerdere, geen idee) van Dennis zijn liedjes ook hoorde. That's all.

[off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:15:
[...]

[off-topic]

Sorry hoor, maar maak je toch niet zo druk gozer. Mijn vriendin zei dat echt, en ik vond het wel grappig en besloot het daarom te posten. Was niet bedoeld als sneer naar jou of Dennis.
Het feit dat ik het op een laptop zat te luisteren heeft er juist aan bijgedragen omdat hij gewoon een wat zacht stond hoorde zei alleen die vrij aanwezige bonk zonder afwisseling, die je bij één (of meerdere, geen idee) van Dennis zijn liedjes ook hoorde. That's all.

[off-topic]
Ik maak me niet druk, jij maakt je druk :) Heb je al weer geluisterd op je laptop? Ik had hem aangepast namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
:D
Zou het niet pikken Luapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
offtopic:
^^ lol (etter!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fewture:

Je nummer is k*t op de 3DS van m'n dochter. Amateur! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Heb ik gedaan, op de mekboek, alleen wel met de dt770 ingeplugd. Ik vind ze allebei wel wat hebben. Wel lijkt het alsof die layer die er bijkomt vanaf 1:00 net een stukje na-ijlt, dan klinkt het niet zo strak, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:00:
@Fewture:

Je nummer is k*t op de 3DS van m'n dochter. Amateur! ;)
ROFL :D _/-\o_
mekkieboek schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Heb ik gedaan, op de mekboek, alleen wel met de dt770 ingeplugd. Ik vind ze allebei wel wat hebben. Wel lijkt het alsof die layer die er bijkomt vanaf 1:00 net een stukje na-ijlt, dan klinkt het niet zo strak, imo.
Die synth layer die langzaam infade? Daar zit een nootje achteraan idd (2 eigenlijk). Op 1 min exact komt de ride erin en dan vlak erna komt die synth op. Die synth wordt gestuurd door 5 noten, en er zit wat delay op. Die laatste 2 noten zorgen voor dat na-ijl effect en die zijn niet meer nodig. Was een happy accident en ik heb ze nooit weg gehaald.. nu wel :) Tnx :) (dat je dat hoort btw.. zow.. ik mis al wat frequenties in mn gehoor)

Wie kan er goed sound-designen btw? Op de 4e tel (er vlak voor eigenlijk) in deze track zit een synth (stab).. zo vet.. ben al een uur of 2 bezig om die te maken in Sylenth... :| Klinkt als een saw met lowpass en phasing (square wave erin ook?), maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Lijkt ook alsof het 2 noten zijn met portamento of een filter dat verspringt..

YouTube: Joseph Dalik - Manipulated Structures (Original Mix) [NAUGHTY PILLS RECORDS] (eindbazen techno overigens.. niet normaal)

Zit wel een beetje veel mid in de kick hoor.. had hem net ff op mn laptop aan namelijk....... :+ (grapje he jongens.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:15:
[...]

[off-topic]

[off-topic]
Een sneer rechtpraten...
Ben bang dat aan jou voorbij gaat dat zo`n reactie best kwetsend was naar beide personen. Dat je dat niet beseft maakt je niet meteen een slecht mens. Maar empatisch ben je ook niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:56:
[...]
dat iedereen muziek zou moeten luisteren op monitoren?
mwah, als de gemiddelde consument er's over nadenkt om weer normale hifi sets aan te schaffen ipv allerhande crappy desktop 293.1 surroundmeuk dan doen ze niet alleen mij een plezier maar ook zichzelf.

Dat gezegd zijn grotboxjes, prutspeakers en 0,002W laptopmaagdenvliesjes bij uitstek geschikt om problemen met resonant laag te detecteren, puur omdat studiospeakers in staat zijn om die wel probleemloos af te spelen, ook als ze niet in level zijn met de rest.

Heb je dat bas resonant is, maar toch benodigd is in de mix dan kun je truukjes toepassen om harmonischen te boosten ipv de basisfrequentie. Hierdoor kun je de boel meer body geven zonder dat je daadwerkelijk boost in de basisfrequentieregio. Tools als Waves Maxxbass en Aphex bigbottom kunnen je daarmee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:45:
[...]

mwah, als de gemiddelde consument er's over nadenkt om weer normale hifi sets aan te schaffen ipv allerhande crappy desktop 293.1 surroundmeuk dan doen ze niet alleen mij een plezier maar ook zichzelf.
Niet iedereen hecht een grote waarde aan de kwaliteit van geluid.
Geloof het of niet, maar er zijn veel mensen die luisteren naar "het liedje" en hoe brak die dan wordt afgespeeld is geen issue. Ik merk het voornamelijk bij vrouwen.

Maar ook een mannelijke collega die doodleuk zegt "asser moar geluud uut komt ja"

Daarnaast speelt de portemonnee ook een rol.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrouwen schijnen inderdaad in het brein al anders ontwikkeld te zijn dan mannen wat betreft perceptie van geluid. Zijn veel studies over en het is ook in het brein aantoonbaar.

Dit word vaker uitgelegd met evolutionaire ontwikkeling in dat mannen vooral geluiden moesten leren onderscheiden (bv tijdens het jagen) en dat vrouwen vooral geluiden uberhaupt onder elke omstandigheid moesten horen (wanneer bv de baby huillt).

Vinnikwel plausibel klinken, zeker omdat het voornamelijk mannen zijn die 3 uur kunnen muggeziften of de speakers wel goed geplaatst zijn of niet. En natuurlijk ook de correlatie met dat hier geen enkele dame rondloopt in het producertopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft dan niet met de interface (oren) te maken maar met de software (grijze massa).
Dat verklaart iig dat er ook wel vrouwelijke mixers/mastering engineers zijn op o.a. topnivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:06
Na mijn vorige productie met feedback aan de slag gegaan met een nieuw project, ik heb hier nu al een x aantal uur in zitten en heb het aan wat gasten laten horen. Alleen wat één iemand opvalt is dat de vocal wellicht niet helemaal goed loopt met de beat. Ik zelf verneem het haast niet heb ik het idee, vooral omdat ik ondertussen al 10000x op die spatiebalk heb geramd!

Zouden jullie kunnen luisteren en eventueel wat tips kunnen geven wat beter kan en hoe ik de vocal als deze inderdaad niet juist is wel juist kan krijgen. Ik werk met FruityLoops :)

Hier een private linkje: https://soundcloud.com/patrykmoj/eartquake-remix/s-LQeJT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vocals rechttrekken los je heel makkelijk op door het gewoon te knippen. Daarna triggeren wanneer nodig.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Dat gezegd zijn grotboxjes, prutspeakers en 0,002W laptopmaagdenvliesjes bij uitstek geschikt om problemen met resonant laag te detecteren, puur omdat studiospeakers in staat zijn om die wel probleemloos af te spelen, ook als ze niet in level zijn met de rest.

Heb je dat bas resonant is, maar toch benodigd is in de mix dan kun je truukjes toepassen om harmonischen te boosten ipv de basisfrequentie. Hierdoor kun je de boel meer body geven zonder dat je daadwerkelijk boost in de basisfrequentieregio. Tools als Waves Maxxbass en Aphex bigbottom kunnen je daarmee helpen.
Voort de goede orde.. het luisteren op crappy speakers vind ik juist een heel goed idee. Ik zie het alleen zo dat je dit doet als aanvulling. Uit de tekst die gepost werd maakte ik op dat er gewoon ff snel op de laptop was geluisterd.. Met andere woorden, ik vind dat er meer serieus naar geluisterd moet worden. Doe ik zelf ook namelijk.. uit respect voor de maker ook.

Ik realiseer me dat dit mijn perceptie is en dat het niet per se de waarheid is. Ik doe namelijk de aanname dat hij niet serieus geluisterd heeft..terecht of niet... Het is ook de context van de andere (kort door de bocht) replies van de persoon waardoor ik die conclusie trek. En dus plaats ik op mijn (lompe) humoristische (niet overkomende) wijze die reply erop...

Ik blijf van mening dat je moet luisteren op iets knaps. Zei het hifi, koptelefoon of monitors. Dat je daarnaast commentaar geeft dat het op laptop speakers wat gaar klinkt, top! Mijn dank is groot :)

Dit was echter niet de strekking die ik uit de replies kreeg.. en dat zou geheel aan mij kunnen liggen, dat realiseer ik mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor crappy speakers heb ik een Focusrite VRM doosje.
Werkt ook als headset geluidskaart voor een laptop waarbij je de crappy speaker emulatie uit kan zetten.
Zeker geen audiofiel kwaliteit maar dat heb je niet nodig voor crappy speaker emulatie.
Keihendig deuske.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Focusrite R&D: woa fak, this preset sounds realllly crap.
Focusrite Marketing Engineer: I got ya, we'll call it the grotbox sound emulation feature.

*productrelease*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat nou als in een willekeurige daw een channel aanmaakt met daarin distortion,eq,compressie en nog wat andere emulatie truukjes. Daar dan je track doorheen schroeven. Heb je dan niet precies hetzelfde?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je nou naar de kijksjop gaat en daar een setje thrustmaster boomgettosjizl 2.1 speakertjes van een tientje haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow,... vandaag de kabels aangesloten. (Nadat bleek dat de geluidskaart niet kan ruiken of een XLR nou wel/geen mic was toch maar voor jack naar XLRs gezorgd bij de muziekwinkel om de hoek.)
Heb nu 4 external FX in cubase waar elk een apparaat aan hangt.
2 compressors en 2 EQs.
En dus ook los van elkaar kan gebruiken voor mixen. Vooral als EQ is de Massive Passive zo super toepasbaar.
Dacht dat het instellen nog wel een klusje zou worden. Maar het lijkt erop dat alle apparaten ongeveer dezelfde levels voor ingang/uitgang hebben en ik dus in cubase geen levels hoef te tweaken. (Weer wat geleerd)

Ook nog een Strymon BigSky reverb FX meebesteld met de kabels. En dat is een behoorlijke niet traditionele reverb bak. Ideaal voor bijv. trance en ambient. Want er zitten reverbs in die super lang blijven hangen en een hele mooie sfeer geven. Eens kijken of we er een paar leuke trackjes mee bouwen. :)
(Want uitgaan zit er voorlopig niet meer in een boterhammen met pindakaas zijn ook goed te eten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:16:
Zow,... vandaag de kabels aangesloten. (Nadat bleek dat de geluidskaart niet kan ruiken of een XLR nou wel/geen mic was toch maar voor jack naar XLRs gezorgd bij de muziekwinkel om de hoek.)
Heb nu 4 external FX in cubase waar elk een apparaat aan hangt.
2 compressors en 2 EQs.
(Want uitgaan zit er voorlopig niet meer in een boterhammen met pindakaas zijn ook goed te eten ;) )
Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/508/watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eg wel!

Heb even een voorbeeldje gemaakt van hoettie klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:53
Ah! de Bigsky...

Dat ding heb ik een paar maanden geleden ook gekocht (zit nog steeds aan de pindakaas ;)). Erg prijzig bakje maar so-de-ju wat een geluid. Alleen al de shimmer, cloud en chorale algo's zijn zo ongelooflijk vet en multi-tweakbaar, bijna meer een instrument dan een effect.

Ik gebruik hem zowel voor gitaar als mijn ultranova (ambient/postrock/postmetal achtige setup). Er zit ook een cabfilter in voor de gitaar die zeer bruikbaar is. Echt mijn beste aankoop ooit.

Volgende maand zijn oudere broer, de Timeline, aanschaffen en dan is het feest compleet (voorlopig dan :)).

[ Voor 3% gewijzigd door Elzavo op 05-03-2015 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:06
kaos- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:54:
Vocals rechttrekken los je heel makkelijk op door het gewoon te knippen. Daarna triggeren wanneer nodig.
Thanks! Volgens mij is het nu aardig gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Trackie Tussendoor.

Kain_niaK - Ponfused Cidgeon (niet te verwaren met Madeon)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V7TaYPS.jpg

[Soundcloud: https://soundcloud.com/matthijsbos/wip-ponfused-cidgeon]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elzavo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:37:
Volgende maand zijn oudere broer, de Timeline, aanschaffen en dan is het feest compleet (voorlopig dan :)).
Die had ik al. :)
Qua effect is de BigSky iets minder subtiel. En als combo is het een mooie aanvulling van elkaar.
Ik heb dan ook de Timeline die ook een send heeft naar de BigSky dus de delays ook wat reverb mee krijgen.

En gitaar effecten worden al tientallen jaren gebruikt om synths te pimpen dus in dat opzicht is het vaak een ideale manier om hele andere sounds uit je synths te krijgen als je creatief met effecten gaat klooien. En heel veel effecten zijn relatief goedkoop. De Strymons zijn niet goedkoop maar vergeleken bij boutique gitaar effecten valt het redelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:04:
Eg wel!

Heb even een voorbeeldje gemaakt van hoettie klinkt.
[audio]
Nice vol geluid! Nu er nog een volledige track mee maken. Welke synthesizers zijn dit? :)

Zit video's van die hardware reverb te bekijken, zo hey .. die reflection mode is erg vet voor piano!
Vraag me af of er software is die dit kan. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 05-03-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx
Nu er nog een volledige track mee maken.
Het is een hele track. :|
Welke synthesizers zijn dit? :)
A6,Analog4,Kronos,VirusTI,Ambika,RME en een Old skool.
Zit video's van die hardware reverb te bekijken, zo hey .. die reflection mode is erg vet voor piano!
Vraag me af of er software is die dit kan. :P
Zover ik weet geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:36:
[...]

De Strymons zijn niet goedkoop maar vergeleken bij boutique gitaar effecten valt het redelijk mee.
Strymon = boutique en de prijs valt helemaal niet mee >:) (qua effectpedalen dan), prijs/kwaliteit verhouding wel inderdaad.

Is wel lastig goed in de mix te krijgen he die overvloed aan reverb? Heb daar nog niet zoveel kaas van gegeten maar in jouw track klinkt het wel aangenaam. Heb er overigens meer last van met gitaar dan met mijn synth maar ik ben sowieso nog een leek wat mixen en masteren betreft.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de Waldorf Streichfett? Lijkt me een erg interessante toevoeging voor mijn toolset, zeker in combinatie met de BigSky. Of toch maar de eerst de Timeline....
Pff dat gezeik ook altijd, ik moet gewoon muziek gaan maken i.p.v. mekkeren over spullen die ik nog niet in mijn arsenaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streichfett is mij niet goed bevallen toen ik hem testte. Het is qua synth redelijk beperkt qua mogelijkheden en met een willekeurige (virtuele) analoge synth met een bandpass filter kun je dat geluid makkelijk benaderen.
Dan zou ik eerder naar een 2e hands Blofeld kijken of zo. Die klinken wel typisch Waldorf klinisch maar dat kan heel goed werken bij een organisch klinkende gitaar.

Bakken met reverb is lastig mixen maar dat is een kwestie van goed op het mid letten en met een headset checken of het hoog niet te scherp wordt. En dan evt je reverb zo tweaken met onboard EQ of een EQ erachter dat je de bepaalde frequenties wat tempered. En een dag later checken met frissen oren of er toch niet teveel reverb in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de mellotron nog betere synthstrings produceren dan de Streichfett, maar dat heeft meer te maken dat ik echte stringgeluidjes prefereer boven synthetische. Als het je stijl is zou die goed bruikbaar kunnen zijn, maar het blijft wel een erg eenzijdige synth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
Eén van de redenen waarom ik geïnteresseerd ben in de streichfett is inderdaad o.a. het nabootsen van een mellotron. En de de oudere analoge stringsynths zijn natuurlijk niet echt praktisch en duur, en heb me laten vertellen dat dit eigenlijk het enige instrument is wat de sound van die oudere apparaten benadert.

Maar hij is inderdaad wel erg beperkt en de bouwkwaliteit is ook niet echt best. Ga maar eens aan de slag met mijn Ultranova, kijken of ik er met Wouters' tip wat stringgeluiden uit kan krijgen. Er zitten zelfs wat stringmachine waveforms in dus dat moet wel te doen zijn. Zo niet dan koop ik hem ooit wel eens tweedehands.

De Blofeld staat ook nog ergens op mijn wishlist maar die overlapt te veel met mijn Ultranova vind ik.
Bedankt voor de input in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua plugins heb je ook deze:
http://www.gforcesoftware.com/products/vsm
Die is alleen wat duurder.
Er zijn vast ook wel soundfonts (of samples) te vinden die je in een sample player kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hot damn wouter, da's een mooi ding. Heb jij 'm ook? Mooi ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:21:
Streichfett is mij niet goed bevallen toen ik hem testte. Het is qua synth redelijk beperkt qua mogelijkheden en met een willekeurige (virtuele) analoge synth met een bandpass filter kun je dat geluid makkelijk benaderen.
Hah! Met deze tut kom ik na 10 minuten kloten al aardig in de buurt ja. Wellicht niet zo'n vette sound als de streichfett met zijn "ensemble" knop maar dan nog... Geinig.

Strijkvet GAS is genezen verklaard 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:05:
Hot damn wouter, da's een mooi ding. Heb jij 'm ook? Mooi ding?
Willst du mich verarschen oder was? :P
Maar nee heb hem niet want de GUI zuigt apeballen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hahahaha voor de verandering heb ik echt interesse in je wouter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even aan het spelen geweest in FL Studio met mijn nieuwe synths :

POLYPLEX : Drum Synthesizer

RAZOR : Synthesizer

Wat een heerlijke hobby is muziek maken toch.

_/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.