Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Dennis.
De mix heb klinkt goed.
Qua variatie in het nummer blijft het veel hetzelfde.
Je kan ook met diezelfde setup/instrumenten een ander nummer maken in dezelfde toonsoort. En als je die twee nummer dan samenvoegt in een nummer waarbij je de twee onderdelen als variatie gebruikt en afwisselt is een hele mooie manier om afwisseling in nummers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt wouter veltmaat.

Ik nam de nieuwe synths die ik pas heb van Native Instruments even mee voor een testdrive.
Dus had ik eindelijk een hele nieuwe soort sound in mijn nummer vergeleken met de vorige nummers.

Meer variatie ga ik binnenkort zeker aan werken met FL Studio en al mijn synths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54
Ik hoor ook vooruitgang Dennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
Elzavo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:43:
Hah! Met deze tut kom ik na 10 minuten kloten al aardig in de buurt ja. Wellicht niet zo'n vette sound als de streichfett met zijn "ensemble" knop maar dan nog... Geinig.
Dat werkt inderdaad heel aardig :) Je kunt het strings geluid soms nog verbeteren met een delay helemaal aan het eind. Met een ping-pong delay wordt het helemaal kamerbreed. Al smeert zo'n delay wel een beetje uit maar voor een padje boeit dat niet.
Wat mij wel verbaast is hoe al die klassieke synths allemaal zo anders klinken met hun strings. Je zou zeggen dat je met een stel verstemde zaagtand oscilatoren en een low pass filter toch grosso modo hetzelfde gaat klinken.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:51:
Bedankt wouter veltmaat.

Ik nam de nieuwe synths die ik pas heb van Native Instruments even mee voor een testdrive.
Dus had ik eindelijk een hele nieuwe soort sound in mijn nummer vergeleken met de vorige nummers.

Meer variatie ga ik binnenkort zeker aan werken met FL Studio en al mijn synths.
Klinkt idd weer een stuk beter..
Zou je t ook leuk vinden om eens een soort van video te maken waarin je uitlegt hoe en waarom je bepaalde dingen doet? Je ziet ze wel vaker op het internet. De zogeheten tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:52:
Ik hoor ook vooruitgang Dennis!
Bedankt apNia.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:16:
[...]

Klinkt idd weer een stuk beter..
Zou je t ook leuk vinden om eens een soort van video te maken waarin je uitlegt hoe en waarom je bepaalde dingen doet? Je ziet ze wel vaker op het internet. De zogeheten tutorials.
Bedankt en tutorials laat ik aan anderen over , vooral de bedrijven zoals Native Instruments
en Image-Line maken zelf al tutorials over hun producten en de artiesten die het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even bezig geweest met een trackje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis de drop een beetje... zeg maar.. :P

Maar 10+ voor sound design en mixdown!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. less is more.. 2 avondjes klikken:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/sandor-vennink/high-sweep]

Luister ook lekker weg op de laptop trouwens :> :o

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:09:
Weer even bezig geweest met een trackje.
[audio]
Zo hé, ik zat binnen de 5 seconde volledig in de groove van die track. Dan de bas op 37 seconde maakt de groove nog beter. Maar wat er dan bijkomt op 1 minuut 13 vind ik niet zo aangenaam. Dat maakt de groove iets minder ( in mijn ogen dan). Drum roffel op 3 minuut, dat kan ook net iets beter. En daarna vind ik het niet intressant meer.

Maar die groove tot en met 1 minuut 13 is echt heel goed. Lekker traag maar je wilt er van gaan bewegen. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:33:
[audio]

Heb er even wat snel door heen geluisterd want ik was niet echt in de stemming voor dit soort atmosferische techno. (lees, geen geduld voor een lange opbouw). Vanaf 2 minuut vind ik het erug lekker. 2:36, die rides zijn ook vet. Ook lekkere modulatie op de cutoff van die synth op de hoogste frequenty. Dan op 3 minuten een heerlijke break down, vet relaxed. Dan heeft de track opeens al mijn intresse ... kijken wat er nu komt ... en dan vind ik dat het een beetje doodbloed ... had liever wat sneller terug naar de groove gegaan, eventueel dan met een lead melodie erdoor heen. En het einde is herhaling en dan een redelijke afbouw.

Ik zeg 6,5/10 en 7,5/10 als ik wat meer van deze stijl muziek zou houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Nu is dat grapje wel een keer leuk geweest.

ontopic: Klinkt leuk, maar er gebeurd voor m'n gevoel weinig. Mag wel iets meer lead hebben hier en daar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:16:
[...]

Nu is dat grapje wel een keer leuk geweest.
Haha, ok, sorry ;)
ontopic: Klinkt leuk, maar er gebeurd voor m'n gevoel weinig. Mag wel iets meer lead hebben hier en daar.
Tnx voor de feedback.. weet niet goed wat ik er nu aan zal aanpassen, maar ik ga mijn best doen.
Kain_niaK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:27:
[...]

Heb er even wat snel door heen geluisterd want ik was niet echt in de stemming voor dit soort atmosferische techno. (lees, geen geduld voor een lange opbouw). Vanaf 2 minuut vind ik het erug lekker. 2:36, die rides zijn ook vet. Ook lekkere modulatie op de cutoff van die synth op de hoogste frequenty. Dan op 3 minuten een heerlijke break down, vet relaxed. Dan heeft de track opeens al mijn intresse ... kijken wat er nu komt ... en dan vind ik dat het een beetje doodbloed ... had liever wat sneller terug naar de groove gegaan, eventueel dan met een lead melodie erdoor heen. En het einde is herhaling en dan een redelijke afbouw.

Ik zeg 6,5/10 en 7,5/10 als ik wat meer van deze stijl muziek zou houden. :)
Ik snap wat je zegt.. Er valt veel weg ook omdat de mixdown behoorlijk ruk is kwam ik net achter. Ga er vanavond mee aan de slag. Bijv;
- Kick is vrij hard
- Hat is vrij scherp
- 2e break valt helemaal weg (als ik in de auto luister bijv)
- De gefilterde stab zit te ver weg

Vergeleken met mijn andere tracks heb ik vrij weinig compressie gebruikt.

Tnx voor het uitgebreid luisteren en feedback geven. Waardeer ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:22:
[...]

Vergeleken met mijn andere tracks heb ik vrij weinig compressie gebruikt.
Ik hoorde through the grapevine dat compressie al het bovenstaande en meer schijnt op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:09:
[...]

Ik hoorde through the grapevine dat compressie al het bovenstaande en meer schijnt op te lossen.
Ja mn hoofd is ook een beetje rood, maar dat kunnen jullie gelukkig niet zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Opgelet voor plagiaat hé :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
offtopic:
hahahaha shit snel editen nu het nog kan Yalopa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[audio]

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:50
Even dit: Afgelopen week ben ik benadert door Fashionone een groot concern wat fashion betreft. Nu zal je denken wat moeten ze in hemelsnaam van Patty, nou, ze willen muziek. Het zit allemaal nog in de beginfase en hopelijk komt er ook daadwerkelijk iets van terecht, maar alleen het feit al dat ze me benadert hebben doet mij veel goeds.

Ik kan dit nauwelijks bevatten er zijn echt wel betere producers dan ik hier, maar door deze benadering zie ik toch wel enige waardering in mijn recente werk! Sommigen van jullie vinden het vast allemaal niks, wat genre betreft, maar ben erg blij om dit te horen. Vele van jullie hebben mij ook heel veel feedback gegeven en dergelijke en dat heeft wel mijn muziek 'skills' gemaakt tot wat het nu is. Thanks daar voor <3!

Het kan ongetwijfeld altijd beter maar dit is wel een leuke stap, als ik daadwerkelijk iets kan produceren voor die lui, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangstahh schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:16:
Even dit: Afgelopen week ben ik benadert door Fashionone een groot concern wat fashion betreft. Nu zal je denken wat moeten ze in hemelsnaam van Patty, nou, ze willen muziek. Het zit allemaal nog in de beginfase en hopelijk komt er ook daadwerkelijk iets van terecht, maar alleen het feit al dat ze me benadert hebben doet mij veel goeds.

Ik kan dit nauwelijks bevatten er zijn echt wel betere producers dan ik hier, maar door deze benadering zie ik toch wel enige waardering in mijn recente werk! Sommigen van jullie vinden het vast allemaal niks, wat genre betreft, maar ben erg blij om dit te horen. Vele van jullie hebben mij ook heel veel feedback gegeven en dergelijke en dat heeft wel mijn muziek 'skills' gemaakt tot wat het nu is. Thanks daar voor <3!

Het kan ongetwijfeld altijd beter maar dit is wel een leuke stap, als ik daadwerkelijk iets kan produceren voor die lui, ben benieuwd!
Supervet man! Zat net even door je soundcloud te skippen, je hebt zeker stappen gemaakt hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Volumes regelen en wat EQ-en zouden dat zelf nog beter kunnen! Hou je bovendien aan het eind wat meer ruimte over om compressie te gebruiken voor zaken als compressie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Was ook een gebbetje peerd, idd volume en EQ zou dat grotendeels moeten oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond wat aanpassingen gedaan nav feedback. Ben nu hier aangeland; https://soundcloud.com/sandor-vennink/high-sweep3/s-tw5KE

De stab klinkt nog niet zoals ik wil.. moet ik nog even naar kijken. Lead moet misschien nog iets EQ hebben.

- scherpte van de shaker is als het goed is weg nu
- kick is denk ik ook wat beter
- break 50% ingekort
- filtering aangepast in de break zodat het niet helemaal wegvalt in de break
- shaker na 2e drop erbij
- nieuwe variatie in 2e break

Ach ja.. weer een hoop geleerd van deze track iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe vaak squashen.. dat komt na compressen zeg maar.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
gangstahh schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:16:

Ik luister regelmatig naar je muziek ook al reageer ik er niet altijd op. Jij hebt veel vooruitgang gemaakt in bijna elk aspect hoor, ook al is de stijl niet altijd mijn favoriete stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nu helemaal gratis: http://www.uvi.net/en/vintage-corner/digital-synsations.html (voucher code FREEDS)

Geen idee als het iets is overigens....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:46:
Nu helemaal gratis: http://www.uvi.net/en/vintage-corner/digital-synsations.html (voucher code FREEDS)

Geen idee als het iets is overigens....
There is 1 error :
This voucher has already been used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. T.o.v. de eerdere M-Audio 2496 gebruik ik sinds kort een Roland Quad (ook om muziek over de receiver af te spelen). Aangesloten met spdif naar de receiver (was rca bij de M-Audio).

Nu het gekke, tenzij het normaal is... Tijdens muziek luisteren (MusicBee) wissel ik geregeld af met YouTube en filmpjes (mp4/mov enz.). Kwestie van pauzeren, Chrome open en vul de rest maar in. Echter geen geluid middels YouTube en idem voor als ik video's vanaf de pc af wil spelen.

Als ik de muziek echter stop i.p.v. pauzeer dan krijg ik wel geluid uit andere applicaties. Dat is lichtelijk irritant omdat ik mp3tjes dan weer opnieuw moet afspelen.

Ik ben niet van de n00b vragen en hoop dat dit er niet onder valt (schaam lol). Aangezien dit niet bij de vorige interface (pci, nu middels usb) gebeurde vraag ik mij af of er evt. meer aan de hand kan zijn. Wellicht kunnen er niet 2 audiosignalen tegelijk af worden gespeeld, meer kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Edit: ik las het verkeerd

Geef eens wat meer info, welke sample rate is er in Windows actief bij de Roland kaart?

[ Voor 74% gewijzigd door Kain_niaK op 14-03-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu niet thuis dus ik zal daar later naar kijken! Wisselen tussen meerdere applicaties zou niet uit mogen maken toch?

Gister de Quad geïnstalleerd, wat albums geluisterd en verder nog niet gekeken naar bepaalde instellingen. Sample rate kijk ik later naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:22:
Vraagje. T.o.v. de eerdere M-Audio 2496 gebruik ik sinds kort een Roland Quad (ook om muziek over de receiver af te spelen). Aangesloten met spdif naar de receiver (was rca bij de M-Audio).

Nu het gekke, tenzij het normaal is... Tijdens muziek luisteren (MusicBee) wissel ik geregeld af met YouTube en filmpjes (mp4/mov enz.). Kwestie van pauzeren, Chrome open en vul de rest maar in. Echter geen geluid middels YouTube en idem voor als ik video's vanaf de pc af wil spelen.

Als ik de muziek echter stop i.p.v. pauzeer dan krijg ik wel geluid uit andere applicaties. Dat is lichtelijk irritant omdat ik mp3tjes dan weer opnieuw moet afspelen.

Ik ben niet van de n00b vragen en hoop dat dit er niet onder valt (schaam lol). Aangezien dit niet bij de vorige interface (pci, nu middels usb) gebeurde vraag ik mij af of er evt. meer aan de hand kan zijn. Wellicht kunnen er niet 2 audiosignalen tegelijk af worden gespeeld, meer kan ik niet bedenken.
Volgens mij kun je maar 1 audio stream tegelijk gebruiken en dat is vrij gangbaar met ASIO drivers heb ik gelezen.

Ik irriteer mij er mateloos aan. Ik heb een focusrite en als ik daarmee iets op youtube luister en dan Live opstart dan crasht Live gewoon omdat hij de soundcard niet kan claimen. Echt kansloos gewoon.

Ik geloof dat het op mijn Mac wel wat beter werkt, maar Live op een Mac vind ik echt helemaal ruk dus dan maar zo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Wat is er anders aan Live op OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Volgens mij kun je maar 1 audio stream tegelijk gebruiken en dat is vrij gangbaar met ASIO drivers heb ik gelezen.

Ik irriteer mij er mateloos aan. Ik heb een focusrite en als ik daarmee iets op youtube luister en dan Live opstart dan crasht Live gewoon omdat hij de soundcard niet kan claimen. Echt kansloos gewoon.

Ik geloof dat het op mijn Mac wel wat beter werkt, maar Live op een Mac vind ik echt helemaal ruk dus dan maar zo.. :/
Met Asio werkte de M-Audio 2496 iig wel goed met dat afwisselen. Enige fysieke verschillen zijn spdif-rca en usb-pci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41
Met mijn M-Track Eight kan ik Cubasen en tegelijkertijd geluid uit andere bronnen beluisteren (Windows 8.1). Daar ben ik heel blij mee.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop geluidskaart werkt in mijn situatie ook altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:02:
Edit: ik las het verkeerd

Geef eens wat meer info, welke sample rate is er in Windows actief bij de Roland kaart?
Hierop terugkomend, default instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/e0plqs.jpg

In MusicBee geen asio maar wasapi als output. Alles is gelijk aan de oude situatie.

Ik was vrijdag nog ff snel aan het klooien met wisselen tussen wasapi en asio en merkte dat bij 1 van de 2 de playback nou niet echt lekker liep. Geen gekraak of wat dan ook maar als een nummer af was gelopen bleef het stil....i.pv. dat het volgende nummer kwam moest deze handmatig aan worden geklikt.

Maar goed, morgen kan ik (pas) verder hiermee gaan.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Dan heb ik goed nieuws voor je.

http://vb-audio.pagesperso-orange.fr/Voicemeeter/banana.htm

of

http://odeus-audio.com.au/Odeus/AsioLink

Komen in windows te voorschijn als een virtuele geluidskaart. Die virtuele geluidskaart maakt intern een verbinding met zijn ASIO drivers. Zo krijg je een constante brug tussen windows driver model en asio.

Vervolgens hoe je nooit meer ergens zorgen over te maken.
Het werkt heel erg goed met ASIO4ALL.

Focusrite heeft trouwens een miljard miljoen keer betere drivers dan M-Audio.
En de Focusrites die een DSP chip hebben die komen ook met een mixer die een stereomix hebben zodat je kunt routen tussen windows en asio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En opgelost. Eigenlijk niets aan de hand (schaam). Instellingen nog steeds default maar MusicBee gaat nu wel goed met Asio. Vrijdag was dat programma wat van slag of wat dan ook. Raar.

Pauzeren en wisselen tussen video's en Youtube gaat nu prima.

Wasapi als driver geeft de problemen. Om dat te kunnen gebruiken zou ik dus 1 van de 2 hierboven genoemde programma's moeten gebruiken? Kain_naiK? Asio voldoet trouwens prima hoor. Wasapi schijnt een wat beter (lees: ander) geluid te geven maar daar hoor ik van weinig van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopje om te oefenen op kicks en subs.. en dan met name de samenwerking er van:
https://soundcloud.com/sa...k/kick_sub_groove/s-4SMN8
Sjoewe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:44:
Oh opzich niet veel. Ik doel meer op mijn specifieke geval. Apple en ik dat is haat liefde.. maar vooral het werken met een muis gaat 10x sneller op de PC. Ook is m'n PC stabiel met Live (zolang ik niet op Youtube zit :P ) en op m'n Mac crasht het wel eens. En als laatste heeft m'n PC dikkere specs en veel meer diskspace voor een sample collecties e.d.
Sowieso is produceren op een laptop gewoon niet handig. Een iMac heb ik overwogen, maar ik zie de meerwaarde niet als ik eerlijk ben.

Gebruik m'n mac alleen voor DJen nog. Dus m'n Mac is eigenlijk gewoon een dure Traktor player..en m'n reis laptop ook trouwens. Normaal deed ik alles op de Mac, maar sinds ik een iPad heb is dat ook wel over.

Loopje om te oefenen op kicks en subs.. en dan met name de samenwerking er van:
https://soundcloud.com/sa...k/kick_sub_groove/s-4SMN8
Sjoewe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:44:
Oh opzich niet veel. Ik doel meer op mijn specifieke geval. Apple en ik dat is haat liefde.. maar vooral het werken met een muis gaat 10x sneller op de PC. Ook is m'n PC stabiel met Live (zolang ik niet op Youtube zit :P ) en op m'n Mac crasht het wel eens. En als laatste heeft m'n PC dikkere specs en veel meer diskspace voor een sample collecties e.d.
Sowieso is produceren op een laptop gewoon niet handig. Een iMac heb ik overwogen, maar ik zie de meerwaarde niet als ik eerlijk ben.

Gebruik m'n mac alleen voor DJen nog. Dus m'n Mac is eigenlijk gewoon een dure Traktor player..en m'n reis laptop ook trouwens. Normaal deed ik alles op de Mac, maar sinds ik een iPad heb is dat ook wel over.
Kain_niaK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:22:
[...]

of

Komen in windows te voorschijn als een virtuele geluidskaart. Die virtuele geluidskaart maakt intern een verbinding met zijn ASIO drivers. Zo krijg je een constante brug tussen windows driver model en asio.

En de Focusrites die een DSP chip hebben die komen ook met een mixer die een stereomix hebben zodat je kunt routen tussen windows en asio.
Hey tnx! Ik zal er nog eens naar kijken. Extra tools houd ik nooit zo van.. maken de boel instabiel vaak, maar wellicht is het de moeite waard. Tnx :)

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Ah ok, ik wou al zeggen. Ik merk echt weinig verschil, behalve dat ik thuis 9 draai op de iMac en in de studio 8 op de PC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:22:
En opgelost. Eigenlijk niets aan de hand (schaam). Instellingen nog steeds default maar MusicBee gaat nu wel goed met Asio. Vrijdag was dat programma wat van slag of wat dan ook. Raar.

Pauzeren en wisselen tussen video's en Youtube gaat nu prima.

Wasapi als driver geeft de problemen. Om dat te kunnen gebruiken zou ik dus 1 van de 2 hierboven genoemde programma's moeten gebruiken? Kain_naiK? Asio voldoet trouwens prima hoor. Wasapi schijnt een wat beter (lees: ander) geluid te geven maar daar hoor ik van weinig van terug.
Jouw probleem was juist dat je niet de ASIO driver gebruikte. ASIO staat voor Audio Stream Input/Output en is een driver protocol dat ontwikkelt is door Steinberg met de focus op low latency.

Als je gewoon naar muziek luisterd maakt het niet zo veel uit welke drivers je gebruikt, meeste programma geven je helemaal geen optie voor ASIO, en waarom zouden ze ook. Wasapi drivers zijn meer flexibel dan gewoon windows driver model en laten het intern routeren van audio streams toe tussen applicaties. Net zoals ASIO dat doet. Blijkbaar scheelt daar iets aan of spreken de programma's het niet juist aan of staat er ergens een instelling verkeerd. Je moet eens kijken naar de "exclusive mode" instellingen in Windows onder je geluidskaarten. Je hebt "allow applications to take exclusive control" en ook " give exclusive mode applications priority" dat staan onder advanced. Maar goed als je ASIO kunt gebruiken heb je dat toch niet nodig.

Bij het maken en vooral opnemen van muziek is low latency en low cpu van de geluidskaart een must. Tenminste, als ik gewoon de primaire soundriver in FL Studio gebruik ipv ASIO4ALL dan gaat het bij mij al kraken onder de 100 ms. En zelfs al zet ik het op 200 ms dan nog hangt het af en toe vast omdat het geluid gewoon op een hele inefficient manier eerst door software van windows word afgehandeld voor het naar de geluidskaart gaat. Om dat te omzeilen is ASIO gemaakt.

De enige reden waarom jij mijn programma zou moeten gebruiken is wanneer je een geluidkaart hebt die ASIO drivers hebben die het niet toestaan voor meerdere programma's om een lock op de geluidskaart te hebben. Als ik een programma heb openstaan dat een verbinding heeft met mijn geluidskaart dan kan ik de geluidkaart niet in FL Studio openen.

De M-Audio drivers van mijn FastTrack Pro lieten dat ook niet toe. Dan krijg je die foutmeldig: Niet genoeg ASIO kanelen beschikbaar. De reden daarvoor is dat het windows driver model toelaat om verschillende applicaties tegelijkertijd toegang te geven tot de geluidskaart. Het windows driver model is uiteindelijk de software die de geluidskaart aanspreekt, alle andere programmes spreken alleen maar met het windows driver model. Wil je echter muziek maken (of in sommige gevallen, games) dan creert die laag van het windows driver model onnodige latency en andere dingen die je liever niet hebt. ASIO drivers bevatten een lowlevel gedeelte. Goede ASIO drivers hebben een ingebouwde "uitzondering" zodat meerde programma's tegelijk met een geluidskaart kunnen werken. Focusrite bijvoorbeeld doet het zo. M-Audio doet het zo niet, teminste niet bij de drivers van mijn fasttrack-pro. En ASIO link is dan weer een laag die als enige lowlevel acces heeft tot de geluidskaart en verschillende ASIO drivers toelaten om via die laag te werken op een veel betere manier dan hoe windows het doet. Het resultaat is dat met ASIO link de latency maar een klein beetje omhoog gaat. Het voordeel is dat ik bijvoorbeeld iets dat ik afspeel in youtube ook beschikbaar heb in FL studio. In FL Studio heb ik allemaal ASIO link inputs en via het programma kan ik kiezen welk geluid ik er naar toe stuur. En dus kan ik rechtstreeks iets van youtube naar één van de mixertracks in FL studio sturen en omgekeerd kan dus ook. Als ik 12 microfoons aansluit op mijn computer kan ik die alle 12 op een ander kanaal actief hebben in FL Studio, en alle twaalf naar een verschillend twich kanaal streamen als ik dat zou wel.

Enfin.

Sinds ik naar Canada geemigreerd ben heb ik geen studio meer en werk ik op mijn laptop. Ik heb nog geen geld kunnen sparen voor monitors en weer een degelijke geluidskaart en toen ik mijn computer over bracht is het moederbord kapot gegaan. Dus werk ik nu al een tijdje met ASIO4ALL en eerlijk gezegt werkt dat prima. 11 of 20 ms latency is laag genoeg voor mij.

Om ASIO4ALL te gebruiken terwijl mijn geluidskaart vrij blijft voor alle andere programma's gebruik ik dus ASIO link. Mijn programma heb je alleen nodig als je geluidskaart hele stomme drivers hebben die je heel weinig mogelijkheden bieden. En ik maak ook graag prank calls met voipbuster en dan vind ik het wel leuk om mijn stem eerst door een vocoder te gooien en er een robot stem van te maken. Ik kan zelfs iemand bellen en dan alles wat hij zegt door een effect halen en twee seconden later terug sturen. Zeg maar een soort echo telefoontje. Of alles wat iemand zegt door pitcher heen gooien die er de fundamentele pitch uithaalt en in midi omzet en die noten dan weer naar een VST te sturen. Als iemand dan praat dan hoort hij twee seconden later een instrument dat hem na doen.

Dat is exact dit, maar dan live.

Deze is anders ... maar 100 keer zo goed.

Geniet --> http://www.dumpert.nl/med..._in_kerkrade_(remix).html

[ Voor 26% gewijzigd door Kain_niaK op 16-03-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:22:
[...]

of

Ik heb dit issue gefixt.. en het was o zo simpel.. :o

- Rechtsklik op het audio icoon in de taakbalk
- Playback devices
- Focusrite, rechtermuisknop, properties
- Naar het advanced tabblad

En dan zit daar dus gewoon het vinkje.. "Allow applications to take exclusive control of this device"

8)7

Werkt als een malle nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ja focusrite drivers doen niet zo moeilijk, het is vooral m-audio dat bekent staat voor vaginale drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik ben van plan om elke dag een Bigroom house track te maken met maximaal 5 uur werk. (minder mag)

http://www.reddit.com/r/OneBigRoomTrackPerDay

en

http://www.reddit.com/r/e...room_house_track_per_day/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Vraagje, ik snap in muziek nog steeds niet zo goed de drama om de loudness wars. Ik snap dat het irritant is bij televisie, waar moedwillig de reclames gemultiband worden. Maar bij muziek heb ik toch wel heel erg het gevoel dat zoiets een creatieve keuze is, en het toch wel bloed irritant is dat nu van "hogerop" de boel genormaliseerd wordt.

Het idee is dat men (correct me if I'm wrong) meer dynamiek overlaat en minder de hele boel tot een worst stampt. Wat als je stijl helemaal geen interesse heeft in dynamiek. Ik denk dat er zat EDM stijlen zijn die juist willen dat het eindproduct een grote worst is. Ik in ieder geval wel. Ik zal hooguit een paar dB minder pushen in de eindmix, maar de complete euforie die je bij sommige mensen ziet -- alsof dit alles gaat veranderen -- ontgaat mij compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb 10 uur gewerkt en ik heb 2 minuten van mijn track. Ik zal mijn doel dus moeten bijstellen.
Ik zet de maximum tijd op 20 uur, en zal proberen elke drie dagen een bigroom house track te maken.

Dit heb ik tot nu toe in 10 uur. Morgen de track afmaken.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/day-one-humans?in=matthijsbos/sets/one-bigroom-house-track-per]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
apNia schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:44:
Vraagje, ik snap in muziek nog steeds niet zo goed de drama om de loudness wars.
Een vd bezwaren is de manier waarop. Als je sommige tracks van late albums b.v. Rush bekijkt dan wordt de snare hit daar niet gecomprest maar gewoon afgejast. Dan is het beeld vd muziek wel luid maar het klinkt gewoon beroerd bij dat soort muziek. (nou was ik toch wel een beetje klaar met rush) Ben met je eens dat dat minder probleem hoeft te zijn bij andere muzieksoorten.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain_niaK schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:04:
Ik heb 10 uur gewerkt en ik heb 2 minuten van mijn track. Ik zal mijn doel dus moeten bijstellen.
Ik zet de maximum tijd op 20 uur, en zal proberen elke drie dagen een bigroom house track te maken.

[audio]
Mag ik vragen waarom je jezelf een tijdslimiet oplegt?

Betreft je track : laat ik het zo zeggen, dit is dermate niet mijn smaak dat ik er ook geen oordeel over kan vellen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Mijn smaak ook niet echt. Ik wil eens wat tracks maken aan de hand van de meest cliche big room house tracks, waar bepaalde producers veel succes mee hebben. (junkfood muziek)
Ik ga eens wat muziek proberen te maken die ik zelf niet aangenaam vind, kijken of ik dan makkelijker tracks af krijg en wat de mensen op internet er van vinden.

Ik leg mijzelf een tijdslimiet om omdat ik elke drie dagen een big room house track will afmaken. Die tracks zijn gigantisch generic en dus moet het mogelijk zijn om er zo effectief in te worden dat ik op 5 uur zo'n track in elkaar kan steken. T'is een experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

[audio]
De eerste 30 seconden vind ik wel iets hebben, maar heeft niets met bigroom te maken. Doet me denken aan Daft Punk...

Wat in het midden zit vind ik bagger.

Vanaf wat net na de eerste minuut komt is voor het genre bigroom house wel een aardig begin.

Je snare vind ik raar, misschien iets te laag gepitched? En waar is de drop (die ene die in iedere big room house track zit :) )?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:44:
Ik zal hooguit een paar dB minder pushen in de eindmix, maar de complete euforie die je bij sommige mensen ziet -- alsof dit alles gaat veranderen -- ontgaat mij compleet.
een paar dB is al genoeg om je track te verkrachten. In mijn geval merkte ik altijd al dat mijn tracks een paar dB zachter stond dan muziek van Noisa, Spor, enz enz. Gooide ik mijn tracks omhoog dan kreeg ik serieuze squash effecten die ik niet wou hebben, maar nam dat voor lief omdat in playlists het best zielig klinkt als alleen jou track 3dB zachter staat.

Het gaat met de luidheidcompensatie erom dat alle tracks in perceptie gelijk klinken (let op, er word bij die methode dus niet gecompressed). Dat wil zeggen dat Noisia tracks gewoon wat zachter worden afgespeeld en de mijne dan wat harder.

Nu kan ik dus lekker ongestoord masteren zoals ik het goed vind klinken ipv tracks oppompen tot ik squishy snares, platte hoog en overstuurde laag hoor,

Compleet euforisch is wel overdreven, maar ik vind het zeker een goeie ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57

[audio]
Teleurstellend vind ik het.... het klinkt gewoon echt slecht. In 10 uur kan je toch wel een echte bigroom track bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
rhodium schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:44:
[...]

Teleurstellend vind ik het.... het klinkt gewoon echt slecht. In 10 uur kan je toch wel een echte bigroom track bouwen?
Blijkbaar niet. Het is de eerste keer dat ik dit genre probeer.

Ik heb letterlijk de Animals track van Martin Garrix gedownload en in FL Studio gesmeten. In stukjes geknipt en alles getagged, 1st 16 bar intro, 2nd 16 bar intro, 4 bar down sweep, 1st 16 bar lead melody, etc etc.

En dan stuk voor stuk zelfs iets vergelijkbaars gemaakt.
Eerst nog geprobeerd om zelf een pryda snare te maken maar dat duurde me iets te lang, dus toen maar de snare gedownload.

Ik luister misschien één bigroom house track per maand als er zo'n track voor bij komt op radioshows van Above & Beyond of Airbase of Ferry Corsten.

Af en toe ben ik er wel voor in de stemming. Technisch gezien zit het vaak allemaal goed in elkaar. (als je doel is om alles zo hard mogelijk te doen klinken) Maar zit weinig creativiteit en muzikaliteit in. Je kunt alle tracks van Martix Garrix praktisch over elkaar heen spelen als je ze allemaal in dezelfde grondtoon zet. Mijn technische skills zijn niet zo goed, ik moet het van mijn muzikaliteit hebben en ben meer een piano componist dan computer producer.
(kijk maar eens rond op mijn soundcloud, practisch elk nummer is een ander genre)

Nu probeer ik zoiets, juist om mij te dwingen technisch wat beter te worden zonder mij te verliezen in de muzikaliteit (want die is er niet echt in dit genre). Uiteraard zal het begin niet veel soeps zijn, vermits dit genre sterk is waar ik zwak in ben en andersom. Maar ik denk dus dat ik daar veel van kan leren. Ik heb nog nooit in mijn leven een remix gemaakt of iemand anders zijn track nagemaakt. Ik wil vooral eens leren hoe de schema's in elkaar steken (16 bars dit dan 4 bars dat, etc etc). Niet om het blindelings na te doen maar gewoon om er van te leren. En ook om EDM wat makkelijker voor mezelf te maken dan hoe moeilijk ik het mijzelf maak. Eenmaal dat ik meer structuur te pakken heb kan ik natuurlijk terug elementen waar ik goed in ben aanbrengen. Als ik wat ervaring daarin krijg dat zal het makkelijker zijn om vóór ik een track start een idee te hebben waar ik naar toe wil. Tot nu toe waren mijn tracks altijd blind, pas nadat ik een paar minuten ver ben hoor ik de rest, en soms hoor ik niks en dan raakt zo'n track niet af.

Enfin,

Ik vind dat er in die twee minuten wel al iets zit wat aardig is en dat zijn de type machine samples (omnisphere) rond 1 minuut ... voordat de solo melodie komt.

Rhodium, kum jij een bigroom house track van jezelf laten horen zodat we kunnen vergelijken? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kain_niaK op 19-03-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

[audio]
Ik vind het opzich wel lekker klinken, d:)b maar probeer eens de synth die vanaf 1:08 loopt is wat meer DB's in de high's te geven. Het klinkt alsof er een high cut op zit.
Ongeveer dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2eyJ61IKe3s3K4tinsJ1rmE2/thumb.png

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet mijn genre ook, maar van mij krijg je bergen respect dat je zo je ballen op het blok legt en jezelf beperkingen durft op te leggen.
Van beperkingen leer je heel veel.

Als ik je misschien een tip mag geven, hak je workflow in stukken en hang daar de 10 uur aan. Dat je bijv niet 9 uur aan het sound designen bent. Je moet er ook achter zien te komen wat het genre definieert. Wat is nu karakteristiek voor dat genre?

Ik ben ouderwets, ik heb geen idee wat bigroom house is overigens.. :D Dus of je in de buurt zit of niet.. no idea :o Het zal iets mainstreams zijn? Ik denk aan Aoki, Hardwell, Avicii, etc..? al het commerciele spul zeg maar of zit ik nu helemaal mis? Wild guessing hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:32:
Het is niet mijn genre ook, maar van mij krijg je bergen respect dat je zo je ballen op het blok legt en jezelf beperkingen durft op te leggen.

Als ik je misschien een tip mag geven, hak je workflow in stukken en hang daar de 10 uur aan. Dat je bijv niet 9 uur aan het sound designen bent. Je moet er ook achter zien te komen wat het genre definieert. Wat is nu karakteristiek voor dat genre?

Ik ben ouderwets, ik heb geen idee wat bigroom house is overigens.. :D Dus of je in de buurt zit of niet.. no idea :o Het zal iets mainstreams zijn? Ik denk aan Aoki, Hardwell, Avicii, etc..? al het commerciele spul zeg maar of zit ik nu helemaal mis? Wild guessing hoor..
Bijvoorbeeld bierkwadraat zijn producties, denk aan Phyrex - Revelation. (super dikke track overigens!)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:35:
[...]

een paar dB is al genoeg om je track te verkrachten. In mijn geval merkte ik altijd al dat mijn tracks een paar dB zachter stond dan muziek van Noisa, Spor, enz enz. Gooide ik mijn tracks omhoog dan kreeg ik serieuze squash effecten die ik niet wou hebben, maar nam dat voor lief omdat in playlists het best zielig klinkt als alleen jou track 3dB zachter staat.

Het gaat met de luidheidcompensatie erom dat alle tracks in perceptie gelijk klinken (let op, er word bij die methode dus niet gecompressed). Dat wil zeggen dat Noisia tracks gewoon wat zachter worden afgespeeld en de mijne dan wat harder.

Nu kan ik dus lekker ongestoord masteren zoals ik het goed vind klinken ipv tracks oppompen tot ik squishy snares, platte hoog en overstuurde laag hoor,

Compleet euforisch is wel overdreven, maar ik vind het zeker een goeie ontwikkeling.
Maar is bijvoorbeeld neurofunk nog neurofunk als de boel niet meer tot een sausage gesquashed wordt. Dat is juist een van de stijlen die dynamiek compleet aan z'n laars gelapt heeft en misschien wel voortgekomen is uit de queste voor luidheid. Men hoeft de boel minder te squashen nu, maar neurofunk is zichzelf misschien niet zonder al dat gesquash. Veroordeel je daar mensen niet mee tot het luisteren naar een onsrustige mix (wat het in feite is natuurlijk, dat begrijp ik) in plaats van dat het een creatieve keuze is hoe luid iets klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Bijvoorbeeld bierkwadraat zijn producties, denk aan Phyrex - Revelation. (super dikke track overigens!)
Ah deze sound.. not for me :D

Goeie productie wel overigens.. heeft duidelijk skills.

Grote (saw) synths iig, melodieus, bouncy, massive builds, nauwelijks drums..?

Dit genre lijkt wel van de oude hardhouse af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:32:

Ja dat is goed advies. In die 10 uur ben ik 8 uur bezig geweest met details die er eigenlijk niet echt toe doen, vandaag ga ik de track zeker afmaken. After all, ik ben al bijna halfweg Animals is 5 minuten lang, en de laatste 3 minuten is puur herhaling dus ik moet nog een minuut en dan gewoon alles herhalen. afbouwen is ook makkelijker dan opbouwen want je haalt gewoon elementen weg die je al gemaakt hebt.

Zoals ik al zei: de doelstelling is om in de toekomst bigroom house tracks te maken die minstens even goed zijn als een track zoals Animals in een uur of 5. Uiteraard heb ik tegen die tijd template tracks waar ik kan werken. Dat doet zo iemand als Martin ook. Never change a winning forumala; dus gewoon je Animals project weer openen en vandaar uit weer een andere track bouwen. Zodra ik zelf zo'n goede template heb kan ik daar gewoon mee aan de slag. Dat spaart tijd uit.

Het leukste word natuurlijk wanneer ik dan complimenten op mijn soundcloud krijg, dan kan ik er lekker of reageren van "you are wrong dude, this track of mine sucks; it was made in 5 hours using a FL studio template and presets and without any music in it".

Nu ja, zo gemeen ben ik nu ook weer niet. Maar er zijn mensen op het internet die van junkfood muziek houden en ... smaak is misschien wel persoonlijk maar toch kun je ook gewent raken aan slecht voedsel. En simpele muziek kan verslavend zijn. (je weet wel van die rot tunetjes die je maar niet kwijt kunt raken)

:)

Wat ik eigelijk probeer te doen is dit.

Máár, dan zonder gewoon een heleboel samples te gebruiken die al goed klinken.
In deze eerste oefening heb ik een pryda snare gedownload maar als ik eenmaal leer om ze zelf te maken kan er elke keer eentje maken die net eventjes anders klinkt. Die video lijkt heel eenvoudig, maar als je willeurige sounds samen gooit dan klinkt het al snel al heel slecht. Veel slechter dan typische big room house. Want technisch gezien zit dat best wel goed in elkaar hoor. Dus dat het zo eenvoudig is .... is niet waar. Tenzij je een al goede FL studio template hebt waar alles al redelijk in elkaar zit.

Als iemand mij het oorspronkelijke FL Studio project van Martin geeft dan heb ik op 3 uur tijd een nummer af dat een stuk beter minstens even goed is als Animals.

Net zoals al ik met dit project deed.

3 uur werkt maar alleen maar omdat ik een FL Studio template van Dragor hebt gebruikt die een track van Adam Szabo heeft nagemaakt in FL Studio en alleen maar 3xOSC heeft gebruikt.

(niet dat one-synth ook maar in de buurt komt van Adam Szabo maar het laat wel zien dat de skills als origineel componist er wel zijn, maar de skills om een goed geheel neer te zetten dat technische goed in elkaar steekt er minder zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Kain_niaK op 19-03-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte eerst ook templates. Dus in Ableton de kanalen helemaal gemaakt al, overal de EQs al op de tracks e.d, naampjes gegeven, kleurtjes, alles..

Het leek een goed idee, maar alles gaat op elkaar lijken. Nu begin ik bewust steeds vanaf scratch weer of pak ik oude jam projectjes weer op. Maw, je kan het als een tool gebruiken. Ik wil niet steeds hetzelfde maken dus ik gebruik het nu niet. Ik kan me alleen voostellen als je een EP wil maken dat je dan zoiets zou doen.
Ik save alles als een project overigens. Hoe klein ook.

Heb ook een tijd lang mezelf gedwongen tracks af te maken, gewoon om de workflow erin te rammen en Ableton te leren kennen (ik doe dit nog niet zo lang namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Het is natuurlijk een ander verhaal als dit het ENIGE zo zijn dat ik doe. Maar het meeste waar ik hier post is naast het echte werk, je weet wel de bloed zweet en tranen tracks. Ik weet waar ik goed in ben maar ik dwing mij om ook dingen te leren waar ik weet dat ik er slecht in ben.

Hier twee tracks waar bij elkaar misschien 100 uur werk in zit. Dat is ook veel sounddesign en het maken van mijn eigen samples. Al hoewel ik momenteel zoveel projecten heb dat ik steeds vaker kleine stukjes sample uit oude FL Studio projecten die behalve mij zelf en de artiesten waar ik mee werk niemand nog gehoord heeft. Dat scheelt wat tijd en het maakt mijn muziek ook nog eens beter. De meeste elementen die ik maak worden meestal gebruikt in een omgeving die er niet optimaal voor is en kom vaker veel beter tot hun recht in latere tracks en projecten/ideeën.

Ze staan als private tracks dus als ik ze embedded werkt het alleen als je ingelogd staat op soundcloud. Dus ik post gewoon even de links.

http://soundcloud.com/mat...ithout-uniformity/s-SVEH6
quote: HipHop Instrumental "Unity without Uniformity"
Alleen de rest van de contrabas lijntjes moeten nog geïmproviseerd en ingejammed worden op mijn midi controller. Ik heb al 5 of 6 sessies weggegooid omdat ik de baslijntjes toch niet goed genoeg vond. Ik ga ook een zeker een versie maken ZONDER alle scratches. Ik hou van scratches als ritmisch element, maar niet iedereen denk daar zo over. En het nummer is veel te vol om effectief als instrumental te gebruiken. Maar het gaat op mijn soundcloud komen als multitrack dus dan kan iedere hiphop fanaat zelf kiezen welke elementen hij wil gebruiken.
https://soundcloud.com/ma...als-blood-is-holy/s-QuDe9
quote: Trance track for vocals "Blood is Holy"
Ik ben in deze track momenteel bij ongeveer minuut 4, vanaf daar heb ik drie minuten herhaalt en dat is natuurlijk poepsaai. De bedoeling is om aan het eind van de track langzaam akoestische elementen er bij te brengen met als focus de cello. Ook over de lead synth ben ik niet helemaal tevreden. Ik wil in Serum een eigen lead synt maken die mij nummer een meer authentiek geluid zal geven. Voor de rest vind ik vooral de bas heel goed. Dat is een synth die ik zelf in Serum gemaakt hebt en is niet alleen een bas, het doet ook het midden geluid. Niet iedereen houdt daar van maar ik vind dat helemaal te gek.
Ook moet de track nog meer opvulling krijgen met wat white-noise achtige achtergrond geluiden, en ook de sweeps zijn nog niet goed genoeg. Ik heb het al een aantal keren geprobeerd maar was er niet tevreden over en heb het weer weggegooid.
Er zit ongeveer 70 uur werk in deze track, maar sounddesign is daar een groot onderdeel van. Ik ga er pas iets mee doen als ik aan de 100 uur zit en er echt helemaal tevreden over ben. Ik ga aimen voor 7 of 9 minuten. Daarna gaan de track naar de vocalist, samen lyrics schrijven en inzingen. Dan nog een uur of 20 de vocals op de juiste manier in de track krijgen. En 10 uur voor mastering. Hopelijk klaar voor het eind van het jaar.
1 minuut 50 vind ik zelf het beste stuk aan het hele nummer en het tweede beste vind ik het moment dat de cello begint te spelen op 4.11 ... verder hoef je niet te luisteren ... alleen maar herhaling
Dit is spul wat ik normaal niet post en wat meestal ook niet op mijn soundcloud terecht komt maar door andere artiesten word gebruikt. Maar daar wil ik van af stappen en het vrijelijk beschikbaar maken voor iedereen met een creative common's license en door het te releasen als multitrack (de soundcloud playlist is daar heel geschikt voor). Alhoewel ik nog wel eerst toestemming moet krijgen van Spectrasonics, sommige tracks bevatten geïsoleerde stukken uit Spectrasonics instrumenten, dat gaat tegen hun licentie in. (maar je krijgt meestal wel toestemming als je het vraagt)

TL;DR Ik heb een ego, geef me aub een compliment.

[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 19-03-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
OB1 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Ja dat is een veel betere track dan Animals. Dus die ga ik als voorbeeld gebruiken voor mijn tweede track. Kijk zulke tracks, daar kan ik ook een tweede keer naar luisteren. Ook al is het niet mijn favoriete stijl, ik vind het wel echt goed en kan er beter van genieten. :)

TL;DR De verkeerde mensen krijgen altijd succes, Martin Garrix is best een aardig jongen maar die twee gasten van Phyrex maken een stuk betere aangenamere muziek.

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 20-03-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:03:
[...]

Ah deze sound.. not for me :D

Goeie productie wel overigens.. heeft duidelijk skills.

Grote (saw) synths iig, melodieus, bouncy, massive builds, nauwelijks drums..?

Dit genre lijkt wel van de oude hardhouse af te komen?
Klopt! Het is gigantisch popular geworden in de USA. Als je EDM zegt is DIT waar de Amerikanen aan denken. Waar ze vroeger maar echt alles wat digitaal gemaakt was en een beat heeft techno noemde.

Kraftwerk? Techno
Skrillex? Techno
deadmau5? Techno
Ferry Corsten? Techno
Boom Jinx & Jaytech met Milano? Voor de Amerikanen en Canadezen was het allemaal techno.

Tracks zoals Phyrex maakt komen regelmatig voorbij op Ferry Corsten zijn Countdown radioshow.

Er is ook een overlap tussen Trance 2.0 (groove driven) en dit soort geluid.

Neem bijvoorbeeld "Big Ben" van Ilan Bluestone. Dat is Trance 2.0 (beetje pretentieus, maar goed trance maakt nu eenmaal een evolutie door)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8FeL3x2GbuE]

Maar je hoort wel wat overlap met "Bigroom House" en het oude "hardhouse"

Het sleutel word is grooves die worden gemaakt met reverbs en tails van reverbs. Dat is niet zo eenvoudig als het lijkt en is het eenvoudigste wanneer je het geluid van je VST's en effecten eerst opneemt of rendered naar audio en dan vervolgens de samples manipuleert. Dan kun je de tails van reverbs er afknippen en makkelijker ritmische effecten toepassen.

Doe je dat niet dan heb je een project met 1000 automations blocks en dat word gigantisch onoverzichtelijk. En daar kun je niet zo makkelijk in knippen en plakken als in samples.

TL;DR Amerikanen hebben een eenzijdige blik op alles, de evolutie van muziek genre's is interessant. Iedereen in het topic heeft een andere favoriet genre.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 19-03-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Kain ik en de moderators van het internet hebben het verzoek of je voor de rest van de wereld een TL;DR kan schrijven bij elke post.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Done. En hier nog een goed nummer, anders is deze post te kaal.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7zqNF9w9ESM]

TL;DR Ik heb mijn trippel post voorzien van een Too long; didn't read en Milano is een heerlijk nummer.

[ Voor 56% gewijzigd door Kain_niaK op 19-03-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain, no offence, maar ga gewoon muziek maken wat jij tof vindt en waar je goed in bent.
Niemand zit te wachten op het verhaal achter jouw missie en vervolgens te moeten luisteren naar het resultaat waar de kwaliteit nou niet echt vanaf straalt.

Leuk voor je eigen leerweg, maar wij hebben er niet zoveel aan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Eens, check Cramp - RU116 ook eens.

Ik moet ook weer eens wat gaan maken. Was bezig met een remix contest, maar ik zat niet in de goede mood en te weinig tijd. Zou hem nog snel af kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
kaos- schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:39:
Kain, no offence, maar ga gewoon muziek maken wat jij tof vindt en waar je goed in bent.
Niemand zit te wachten op het verhaal achter jouw missie en vervolgens te moeten luisteren naar het resultaat waar de kwaliteit nou niet echt vanaf straalt.

? Wat is er mis met deze twee tracks die half af zijn?

http://soundcloud.com/mat...ithout-uniformity/s-SVEH6

https://soundcloud.com/ma...als-blood-is-holy/s-QuDe9

Best kwaliteit hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik heb het over je bigroomhouse project.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Maar ik leg toch uit waarom ik iets probeer waarvan ik al weet dat ik er slecht in ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain_niaK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:03:
Maar ik leg toch uit waarom ik iets probeer waarvan ik al weet dat ik er slecht in ben?
Dat probeer ik dus uit te leggen, dat heeft voor ons geen enkele meerwaarde.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Wat heeft wel meerwaarde in dit topic? Is dat niet een beetje een subjectief begrip? Soms word er iemand geholpen en soms deelt iemand iets waar iemand anders misschien helemaal niks aan heeft. Dan mag het toch nog gedeeld worden?
yGiDoRp schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:53:
[...]

Eens, check Cramp - RU116 ook eens.

Ik moet ook weer eens wat gaan maken. Was bezig met een remix contest, maar ik zat niet in de goede mood en te weinig tijd. Zou hem nog snel af kunnen maken...
Nog nooit gehoord. Sowieso is bijna alles wat van Anjuabeats komt helemaal mijn ding. Tracks zoals Krzysztof Pretkiewicz met North Pole maken mij echt happy.

edit: Heb geluisterd. Yep, da's mijn trance. Nu het zelf nog maken. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Kain_niaK op 20-03-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
x

[ Voor 99% gewijzigd door Kain_niaK op 20-03-2015 09:19 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, speak for yourself :)

Als er progressie komt vind ik het wel leuk om te volgen. Het is iig wat anders dan "check mn trackje en geef me complimenten". Jezelf een doel stellen vind ik mooi iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Vandaag een klein beetje gespeeld met de Volca's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker bassie adriaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:03

2mb

Ben bezig met een remixje. Ik moet nog iets aan de drop doen, klinkt nog niet vol genoeg. Wel trots op de intro 8)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder te luisteren.. ik zie aan de waveform als dat je niet echt een drop hebt.. Een drop maak je door ervoor wat weg te halen. De drop zelf heel vol maken werkt niet.

Na luisteren:
Vlak voor de drop heb je 3 a 4 noten van je synth.. Als je die daar wat meer alleen laat horen, dus de andere geluiden weghalen of uitfaden tot vlak voor de drop en op de drop zelf zet je een crash met een sweep oid.
De snare er vlak voor is prima, die laten staan

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
@2mb ik denk omdat de synth in je buildup het gevoel geeft je straks een dikke volle lead synth te horen krijgen in de drop/climax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:37:
zonder te luisteren.. ik zie aan de waveform als dat je niet echt een drop hebt.. Een drop maak je door ervoor wat weg te halen. De drop zelf heel vol maken werkt niet.
feedback geven op een waveform :') my lord.

[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 23-03-2015 08:16 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Joh zeur niet man.., je weet zelf ook dat je veel info uit een waveform kan halen. Daar zijn die dingen voor. Ik luister het daarna toch?

Waarom meteen lopen bitchen? Ik help hem toch? Wat is nou het probleem?

Ben sowieso wel redelijk klaar met dit topic.. wat een sfeer hier joh.. Men post hier wat, maar je mag er niks van zeggen. Er zitten een aantal vastgeroeste gasten die denken dat alleen zij feedback mogen geven.. nieuwelingen worden afgemaakt.. afwijkende smaken de kop ingedrukt..

Echt jammer..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Rustig aan jongen, het is maandag. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik dacht dat ik door al het geklaag als eerste het topic zou verlaten.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb mijn laptop een clean install gegeven van Windows 8.1 en
alle muziek software even opnieuw geinstalleerd.

Werkt weer als een dolle mina.

Binnenkort weer even aan wat tracks werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:30:
Rustig aan jongen, het is maandag. B)
Ik kan niet tegen zo'n houding. Het LAATSTE dat iemand nodig heeft in een creatief proces is gasten zoals jij die het afblaffen.

Weet je, ik beweer heus niet dat ik alles weet. Sterker nog... ik kom net kijken. Ik ben nu 11 maanden (ofzo) hier serieus mee bezig. Om enigszins een acceptabel niveau te halen ben ik zeker nog 4 jaar onderweg. Dus nee, ik heb wellicht niet de kennis en kunde van anderen en zeker niet de arrogantie om te denken dat ik er iets vanaf weet. (itt sommigen hier)

Maar ga niet lopen bitchen op een klein puntje uit een post van mij als ik iemand naar een hoger niveau probeer te helpen. En jij bent niet de enige. Er zijn er nog een paar die dat doen.

Anderen omlaag trappen zodat je zelf hoger komt. Dat is zo makkelijk he. Dat kan ik de hele dag doen, ook op jouw werk. Echt no problem.

Wat je ook had kunnen doen, maar dat is slechts een suggestie he.. niet per se de waarheid.. is dit;
Als je vind dat ik de bocht te kort neem met m'n opmerking over die waveform, dan zou je natuurlijk kunnen zeggen van hey; een waveform zegt niet alles want.. bladiebla.. Maar nee, jij kiest ervoor m'n post belachelijk te maken. Dat is veel zeggend....

Die sh*t opzij zetten en echt iets toevoegen, dat moet je eens proberen.. en je topic matties net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je kan het ook allemaal te serieus opvatten natuurlijk he.
Oke, ik ben een ouwe zure vent, klopt helemaal, maar hoe kan je nou feedback geven op iets wat je nog niet eens gehoord hebt? Misschien wilde hij wel helemaal geen drop. Misschien is het wel zelfs klassieke muziek.

Je snapt hopelijk wel dat ik dat vreemd vind.

Het is niet mijn bedoeling om mensen omlaag te trekken, maar ik ben wel een beetje allergisch voor mensen die er gewoonweg naast zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik pretendeer helemaal niet dat ik de beste ben, absoluut niet zelfs, maar iemand die minder ervaring heeft en dan meteen praat alsof hij al jaren erin zit gaat bij mij een beetje mis.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:56:
Je kan het ook allemaal te serieus opvatten natuurlijk he.
Oke, ik ben een ouwe zure vent, klopt helemaal, maar hoe kan je nou feedback geven op iets wat je nog niet eens gehoord hebt? Misschien wilde hij wel helemaal geen drop. Misschien is het wel zelfs klassieke muziek.

Je snapt hopelijk wel dat ik dat vreemd vind.

Het is niet mijn bedoeling om mensen omlaag te trekken, maar ik ben wel een beetje allergisch voor mensen die er gewoonweg naast zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik pretendeer helemaal niet dat ik de beste ben, absoluut niet zelfs, maar iemand die minder ervaring heeft en dan meteen praat alsof hij al jaren erin zit gaat bij mij een beetje mis.
Hij wilde wel een drop, want dat schreef hij... dus dan geef ik hem advies daarin. Hij kan zelf bepalen wat hij daarmee doet.

Ik zeg er specifiek bij "zonder te luisteren" en vervolgens luister ik zn track (een aantal keer ook). Jij kiest ervoor dat te negeren. Waar is jouw hulp aan hem dan?
maar iemand die minder ervaring heeft en dan meteen praat alsof hij al jaren erin zit gaat bij mij een beetje mis.
Dat is jouw perceptie en jouw probleem. Het zegt iets over jou, niet over mij. Blijkbaar heb jij moeite met mensen die net komen kijken en dan ergens iets van vinden. Sterkte er mee. Lijkt me heel vervelend om te hebben.

Ik begon met DJen toen ik 13/14 was en ik ben nu 35. Ik weet echt wel wat een drop is na 23 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je bent wel een beetje boos he? Denk niet dat het nog veel zin heeft om hierop in te haken als je in deze state of mind zit. No offence voor de rest, we denken blijkbaar anders over zaken.

Iemand nog wat leuks gemaakt dit weekend? :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:13:
Je bent wel een beetje boos he?
Allergisch is het goede woord. En ja dat klopt. Als je mensen bang maakt om wat te posten, dan posten ze niks meer. Gek he?

Maar goed, ik zal je blij maken, ik post niks meer hier. Kun je gewoon weer verder waar je gebleven was zonder dat je commentaar erop krijgt van een of andere smart-ass. Ik ga wel ergens anders aan rommelen.

Excuses voor de topic vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:15:
[...]
Dat waren mijn gedachten ook toen ik het las... iets met een boek en een kaft :).

En Fewture doe eens even rustig want dit slaat gewoon nergens op hoe je nu reageert.

[ Voor 15% gewijzigd door rhodium op 23-03-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:13:
Iemand nog wat leuks gemaakt dit weekend? :7
Ik een lekker scheurpresetje gemaakt in Serum: https://clyp.it/nknvrfqv :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:54:
[...]

Ik een lekker scheurpresetje gemaakt in Serum: https://clyp.it/nknvrfqv :9
:o nice!
waveform ziet er ook goed uit, props! :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Dat waren mijn gedachten ook toen ik het las... iets met een boek en een kaft :).
Je kan er anders heel veel informatie uithalen. Maar voel je vrij er domme opmerkingen over te maken (pun intended) :P
En Fewture doe eens even rustig want dit slaat gewoon nergens op hoe je nu reageert.
Wat nergens op slaat is hoe sommigen reageren op andermans werk.

Dit bijvoorbeeld

Ik vind het mooi hoe Kain te werk gaat, maar meneer trapt het gelijk onderuit en bepaalt "ff" voor heel het topic wat we hier te zien en horen krijgen (te gek voor woorden eigenlijk).
En dan doe ik gek? Meen je dat nou echt? :F

Het is een optelsom van dat soort dingen he.. Niet die ene post die ik nu aanhaal en ook niet alleen van Kaos trouwens..

Laat hem (Kain) gewoon lekker z'n ding doen..als je het niks vind, dan reageer je er gewoon niet op. Hij gaat uit z'n comfortzone en legt druk op zichzelf,vind ik mooi. Respect. Ook al lukt het dan niet helemaal (mijn pc staat vol met dingen die niet gelukt zijn). Dat is juist de hele clou ervan.. als alles altijd maar lukt leer je niks.

Als iemand zo bezig is met z'n creatieve zelf en je gaat er dan zo op in, tja, dan krijg je van mij de volle laag.

Ik heb ook niks meer gezien van Kain, dus Kaos' strategie heeft wel gewerkt blijkbaar? Zonde.
kaos- schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:58:
[...]

:o nice!
waveform ziet er ook goed uit, props! :7
Iets met een middelvinger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mijn doel is idd om iedereen hard onderuit te schoffelen zodat er alleen nog maar stoere producers overblijven met een sound om van te smullen. Iedereen die maar een beetje van mijn gangster pad afwijkt steek ik neer en spuug ik op. Uiteraard heb ik hier een strategie voor en kies ik mijn slachtoffers met veel zorg uit.

:')

Beste Fewture, ik vind dat je je aanstelt. We zijn geen wijven hier en af en toe mag er best wat tegen elkaar gezegd worden. Iedereen maar veren in de poeperd stoppen en elkaar met fluwelen handschoentjes benaderen is niet de manier om verder te komen. Jouw hele perceptie ligt ietwat scheef ten opzichte van die van mij. Accepteer dat gewoon.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:03

2mb

Zo zeg, topic lijkt wel ontploft vandaag. Ik ben absoluut voor eerlijke kritiek, ook als je iets slecht vindt. Daar moet je tegen kunnen, anders moet je hier niet posten.

Fewture heeft een goed punt dat iets weglaten voor de drop zorgt voor meer impact. Dat ie dat aan de waveform ziet maakt dan niet zoveel uit. (Er zijn wel meer mensen hier die graag naar metertjes en waveforms kijken in plaats van hun oren te gebruiken ;))

En Kain komt wel weer terug als ie inziet dat zijn big room track toch niet zo big was.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
2mb schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:32:
Ben bezig met een remixje. Ik moet nog iets aan de drop doen, klinkt nog niet vol genoeg. Wel trots op de intro 8)

[audio]
Klinkt heerlijk man!, na de drop meer ritmische percussie en je hebt goud in handen.

[ Voor 9% gewijzigd door yGiDoRp op 23-03-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Eens met yGiDoRp. Na 1:30 klinkt het kwa ritme iets te leeg. Ik mis een hi-hat open/dicht of ander getik met het ritme. Ik hoor wel een periodiek ruisje maar die klinkt wat iel in mijn humbele opinie.
Intro is mooi idd.

[ Voor 4% gewijzigd door mekkieboek op 23-03-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Kom verschillende stylen hier tegen, dus voor de hiphop liefhebbers, enjoy :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/motabeatz/i-want-it-all-motabeatz-pablobeats-hook]

[ Voor 25% gewijzigd door Motabeatz op 23-03-2015 22:16 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
NickySantoro schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:11:

[audio]
Lekker man. Ik voel die downsouth shit wel. Ondanks dat ik uit het biggie en pac tijdperk kom kan ik dit zeker waarderen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickySantoro schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:11:

[audio]
Klinkt super en heel PRO.
Pagina: 1 ... 6 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.