Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:32:
Het is niet mijn genre ook, maar van mij krijg je bergen respect dat je zo je ballen op het blok legt en jezelf beperkingen durft op te leggen.
Van beperkingen leer je heel veel.
Als ik je misschien een tip mag geven, hak je workflow in stukken en hang daar de 10 uur aan. Dat je bijv niet 9 uur aan het sound designen bent. Je moet er ook achter zien te komen wat het genre definieert. Wat is nu karakteristiek voor dat genre?
Ik ben ouderwets, ik heb geen idee wat bigroom house is overigens..

Dus of je in de buurt zit of niet.. no idea

Het zal iets mainstreams zijn? Ik denk aan Aoki, Hardwell, Avicii, etc..? al het commerciele spul zeg maar of zit ik nu helemaal mis? Wild guessing hoor..
Ja dat is goed advies. In die 10 uur ben ik 8 uur bezig geweest met details die er eigenlijk niet echt toe doen, vandaag ga ik de track zeker afmaken. After all, ik ben al bijna halfweg Animals is 5 minuten lang, en de laatste 3 minuten is puur herhaling dus ik moet nog een minuut en dan gewoon alles herhalen. afbouwen is ook makkelijker dan opbouwen want je haalt gewoon elementen weg die je al gemaakt hebt.
Zoals ik al zei: de doelstelling is om in de toekomst bigroom house tracks te maken die minstens even goed zijn als een track zoals Animals in een uur of 5. Uiteraard heb ik tegen die tijd template tracks waar ik kan werken. Dat doet zo iemand als Martin ook. Never change a winning forumala; dus gewoon je Animals project weer openen en vandaar uit weer een andere track bouwen. Zodra ik zelf zo'n goede template heb kan ik daar gewoon mee aan de slag. Dat spaart tijd uit.
Het leukste word natuurlijk wanneer ik dan complimenten op mijn soundcloud krijg, dan kan ik er lekker of reageren van "you are wrong dude, this track of mine sucks; it was made in 5 hours using a FL studio template and presets and without any music in it".
Nu ja, zo gemeen ben ik nu ook weer niet. Maar er zijn mensen op het internet die van junkfood muziek houden en ... smaak is misschien wel persoonlijk maar toch kun je ook gewent raken aan slecht voedsel. En simpele muziek kan verslavend zijn. (je weet wel van die rot tunetjes die je maar niet kwijt kunt raken)
Wat ik eigelijk probeer te doen is dit.
Máár, dan zonder gewoon een heleboel samples te gebruiken die al goed klinken.
In deze eerste oefening heb ik een pryda snare gedownload maar als ik eenmaal leer om ze zelf te maken kan er elke keer eentje maken die net eventjes anders klinkt. Die video lijkt heel eenvoudig, maar als je willeurige sounds samen gooit dan klinkt het al snel al heel slecht. Veel slechter dan typische big room house. Want technisch gezien zit dat best wel goed in elkaar hoor. Dus dat het zo eenvoudig is .... is niet waar. Tenzij je een al goede FL studio template hebt waar alles al redelijk in elkaar zit.
Als iemand mij het oorspronkelijke FL Studio project van Martin geeft dan heb ik op 3 uur tijd een nummer af dat
een stuk beter minstens even goed is als Animals.
Net zoals al ik met dit project deed.
3 uur werkt maar alleen maar omdat ik een FL Studio template van Dragor hebt gebruikt die een track van Adam Szabo heeft nagemaakt in FL Studio en alleen maar 3xOSC heeft gebruikt.
(niet dat one-synth ook maar in de buurt komt van Adam Szabo maar het laat wel zien dat de skills als origineel componist er wel zijn, maar de skills om een goed geheel neer te zetten dat technische goed in elkaar steekt er minder zijn)
[
Voor 24% gewijzigd door
Kain_niaK op 19-03-2015 21:35
]