Vet hoorNickySantoro schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:11:
Kom verschillende stylen hier tegen, dus voor de hiphop liefhebbers, enjoy
[audio]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/melodies]
Geen geklaag over waveforms e.d., ik wil vooral weten wat jullie van de melody vinden. Wellicht dat iemand er iets mee wil? De plugin die ik heb gebruikt is Sylenth1, preset heb ik zelf in elkaar ge"flanst". Heb het alleen op mijn laptop speaker geluisterd dus heb geen idee hoe het klinkt op normale speakers.
Geen geklaag over waveforms e.d., ik wil vooral weten wat jullie van de melody vinden. Wellicht dat iemand er iets mee wil? De plugin die ik heb gebruikt is Sylenth1, preset heb ik zelf in elkaar ge"flanst". Heb het alleen op mijn laptop speaker geluisterd dus heb geen idee hoe het klinkt op normale speakers.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Het klinkt echt ontzettend vals. Het geluid klinkt ook heel dun, mist in ieder geval een hoop laag (wat dan weer te wijten kan zijn aan je speakers). Maar op laptop speakers moet je wel horen dat dit heel vals klinkt.OB1 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:14:
[audio]
hmmm, oke. Thuis er dan maar eens goed voor zitten..
edit:
Nog een oud projectje gevonden:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/bunch-of-instruments/s-pw34t]
Zal thuis er nog eens naar kijken want ik heb gewoon geen idee hoe het is kwa klank
edit:
Nog een oud projectje gevonden:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/bunch-of-instruments/s-pw34t]
Zal thuis er nog eens naar kijken want ik heb gewoon geen idee hoe het is kwa klank

[ Voor 67% gewijzigd door OB1 op 24-03-2015 17:45 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Dude, ik wilde me er niet (alweer) tegenaan bemoeien, maar de laatste twee keer dat hier onmin voorkwam was door zwaar overtrokken reacties van jouw kant. Vorige keer met mij, nu met Kaos.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:16:
[...]
Joh zeur niet man.., je weet zelf ook dat je veel info uit een waveform kan halen. Daar zijn die dingen voor. Ik luister het daarna toch?
Waarom meteen lopen bitchen? Ik help hem toch? Wat is nou het probleem?
Ben sowieso wel redelijk klaar met dit topic.. wat een sfeer hier joh.. Men post hier wat, maar je mag er niks van zeggen. Er zitten een aantal vastgeroeste gasten die denken dat alleen zij feedback mogen geven.. nieuwelingen worden afgemaakt.. afwijkende smaken de kop ingedrukt..
Echt jammer..
En dan klagen over de sfeer in dit topic
Echt jammer...
Ze zeggen wel es dat je geen grote smoel mag hebben als je zelf niks doet, dus bij deze.
Al jaren (vanaf klein) vind ik videogame music helemaal te gek en met name de tracks die in Sonic 3 zaten voor op de Sega Megadrive. 1 van deze tracks heb in een remix gegooid
Al jaren (vanaf klein) vind ik videogame music helemaal te gek en met name de tracks die in Sonic 3 zaten voor op de Sega Megadrive. 1 van deze tracks heb in een remix gegooid
Had al previewtje gehoord kaos, maar botertje vet heur
Superleuk mankaos- schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:13:
Ze zeggen wel es dat je geen grote smoel mag hebben als je zelf niks doet, dus bij deze.
[audio]
Lekker hoor, goede melodie. Ik houd niet zo van hip-hop dus die vocal doet me niet zoveel, maar deze sound klinkt zeker goed.NickySantoro schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:11:
Kom verschillende stylen hier tegen, dus voor de hiphop liefhebbers, enjoy
[audio]
Leuke chiptune sounds, wel een beetje erg druk soms maar dat hoort bij het genre. Fijne diepe drums erbij, maakt het helemaal af.kaos- schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:13:
[audio]
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Thanks voor de reacties! Doet mij goed
motabeatz.com
haha hardop lachen hier! heerlijke video's
Kain_niaK, begrijp volgens mij wat je bedoelt. Was vorig jaar vooral bezig met het in elkaar zetten van bijzonder middelmatige techno. Heb toen bewust een uitstapje naar 'platte trance' gemaakt om eens even met iets heel anders bezig te zijn. Dat heeft geresulteerd in 4 tracks waar ik best over te spreken was (resultaat ergens in dit topic). Een van die tracks heeft 2mb zelfs een remix van gemaakt. Supervet!Kain_niaK schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:04:
Ik heb 10 uur gewerkt en ik heb 2 minuten van mijn track. Ik zal mijn doel dus moeten bijstellen.
Ik zet de maximum tijd op 20 uur, en zal proberen elke drie dagen een bigroom house track te maken.
Dit heb ik tot nu toe in 10 uur. Morgen de track afmaken.
[audio]
Nu weer terug naar techno. Ik merk dat het opeens allemaal een stuk 'makkelijker' gaat. Hieronder een eerste resultaat. Is nog te lang, overgangen nog niet OK, kan iets meer variatie in de achtergrond-geluidjes hebben, mix nog niet check, maar het idee is er...
Oordeel zelf, alle feedback/kritiek meer dan welkom!
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/march2015c]
Remix is af! Wat random synth stabjes toegevoegd. Mooie waveform ook 
Je eerste snare hit/fill klinkt raar rond 0:52-0:54. Helemaal op een zachter volume valt dit op.2mb schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:54:
Remix is af! Wat random synth stabjes toegevoegd. Mooie waveform ook
[audio]
Het lijkt erop dat meerdere drums in je track hebben dit, het lijkt erop of ze net te laat/vroeg afgespeeld worden.
[ Voor 14% gewijzigd door rhodium op 25-03-2015 03:42 ]
Verwijderd
Weer een nieuw nummer gemaakt met FL Studio :
Het valt me op dat de bas / kick anders klinkt als er meer patterns tegelijk zijn.
Ligt dat aan mijn onboard laptop soundcard? Aan de instellingen?
Het valt me op dat de bas / kick anders klinkt als er meer patterns tegelijk zijn.
Goed dat je dit begint op te merken. Dit heeft te maken met het feit dat bepaalde frequenties elkaar in de weg gaan zitten. Het is belangrijk om elk channel zijn eigen plekje te geven in de mix. Pak de equalizer er maar eens bij en begin wat lage frequenties eruit te trekken op de channels waar dat nodig is.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:17:
Dit heeft dus niets met je soundcard te maken, maar puur met je eigen mixdown.
Wat betreft je track, ik zou er nog even wat langer aan werken, want subjectief gezien (lees je mee fewture?) is dit nog niet heel fraai.
[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 25-03-2015 09:36 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tips , dan ligt het inderdaad aan de frequenties die elkaar overlappen.
Werken aan de equalizer instellingen per track is waar ik aan ga werken de volgende keer.
Weer wat geleerd vandaag.
Werken aan de equalizer instellingen per track is waar ik aan ga werken de volgende keer.
Weer wat geleerd vandaag.
Leuke gratis gabberkick VST, voor de hardstylers hier: http://distocore.net/
Snap ook waarom hij gratis is, wat een teringherrie komt daar uitapNia schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:56:
Leuke gratis gabberkick VST, voor de hardstylers hier: http://distocore.net/

Verwijderd
Dat is het moeilijke aan het mixen.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:17:
Zorgen dat alles zo klinkt als je wilt hebben.
En dan kan het passen en meten zijn om het voor elkaar te krijgen.
Ook het punt dat als je veel drukke geluiden hebt je oren teveel informatie krijgen en dan zelf gaat verzinnen wat ze horen. (Psychoakoustiek) Dus als je let op welke geluiden je dominant wilt laten zijn heeft het zin om de rest wat minder te zetten zodat het niet te vol wordt.
@2mb
Puike mix.
Verwijderd
Klopt wouter veltmaat , ik ga er binnenkort flink mee aan de slag.
Met een equalizer op elke track en dan een perfecte mix maken.
Met een equalizer op elke track en dan een perfecte mix maken.
Verwijderd
Ben nu zelf ook met een mix bezig (voor iemand anders) en daar blijkt dat het bron materiaal beperkingen heeft en hoeveel plugins ik er ook tegenaan gooi dat ik compromissen moet sluiten om een goede mix te krijgen. Dus wat dat betreft hangt de mix totaal af van de muziek zelf en als dat niet goed genoeg klopt dan kun je een perfecte mix wel schudden.
Nou vooruit; dan zal ik ook nog maar 's een bezigheidje posten:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/tracky]
Mn computer gaat inmiddels flink over zn nek bij dit project, misschien toch de overstap maken van Cubase 7.5 -> 8.
Dit track is hoofdzakelijk gespeeld met: analoge microbrute synth, gitaar, serum, groove agent, addictive drums en meer zooi.
groetjes
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/tracky]
Mn computer gaat inmiddels flink over zn nek bij dit project, misschien toch de overstap maken van Cubase 7.5 -> 8.
Dit track is hoofdzakelijk gespeeld met: analoge microbrute synth, gitaar, serum, groove agent, addictive drums en meer zooi.
groetjes
Klinkt best prima maar wel een beetje dun naar mijn mening. Drums kunnen opzich wel meer aanwezig zijn wat mij betreft, misschien kijken naar parallel compression als je je kan vinden in mijn gedachtes.Luapper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:03:
[audio]
groetjes
Thanks!Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:17:
Klinkt goed Luapper.
Dankje, op de drumbus zit al aardig wat parallelle compressie. Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over de drumsound moet ik zeggen hoor. Ik heb nog steeds niet de manier gevonden om mn drumsound op te bouwen. Bij elke track is het weer een zoektocht.plinders schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:33:
[...]
Klinkt best prima maar wel een beetje dun naar mijn mening. Drums kunnen opzich wel meer aanwezig zijn wat mij betreft, misschien kijken naar parallel compression als je je kan vinden in mijn gedachtes.
Bedoel je dat de hele sound dun is, of alleen de drums?
Damn
wat zijn jullie druk met producen, hebben jullie niks anders te doen?
@ NickySantore Keimooie track dit! Echt top.
@ OB1 Je track is "currently not available"
@ kaos Ik ken het orgineel niet maar dit klinkt iig super.
@ mcl Met je eens in de huidige vorm is het wat te lang. Of je moet het opdelen en dan telkens een het thema aanpassen. Klinkt toch wel aardig.
@ 2mb Helemaal goed nu, lekker aangevuld zo.
@ Dennis585 Ik heb een tijdje niet geluisterd omdat ik telkens het gevoel kreeg dat je zat te dollen. Dit klinkt echter hoorbaar beter dan je eerste werken. Ik zou zelf de track meer struktuur geven. Ik bedoel opdelen in 5 ofzo stukken en bloksgewijs kwa invulling aanpassen. En misschien met een terugkerend gedeelte.
@ Luapper Mooie track. Het is al genoemd maar deze muziek kan imo best een aanwezig drumgeluid hebben. Meer kick/snare/hat. Als ik goed luister zit het er al in alleen iets te zacht voor deze muziek.
@ NickySantore Keimooie track dit! Echt top.
@ OB1 Je track is "currently not available"
@ kaos Ik ken het orgineel niet maar dit klinkt iig super.
@ mcl Met je eens in de huidige vorm is het wat te lang. Of je moet het opdelen en dan telkens een het thema aanpassen. Klinkt toch wel aardig.
@ 2mb Helemaal goed nu, lekker aangevuld zo.
@ Dennis585 Ik heb een tijdje niet geluisterd omdat ik telkens het gevoel kreeg dat je zat te dollen. Dit klinkt echter hoorbaar beter dan je eerste werken. Ik zou zelf de track meer struktuur geven. Ik bedoel opdelen in 5 ofzo stukken en bloksgewijs kwa invulling aanpassen. En misschien met een terugkerend gedeelte.
@ Luapper Mooie track. Het is al genoemd maar deze muziek kan imo best een aanwezig drumgeluid hebben. Meer kick/snare/hat. Als ik goed luister zit het er al in alleen iets te zacht voor deze muziek.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
De rest van de sound is prima!Luapper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:46:
Dankje, op de drumbus zit al aardig wat parallelle compressie. Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over de drumsound moet ik zeggen hoor. Ik heb nog steeds niet de manier gevonden om mn drumsound op te bouwen. Bij elke track is het weer een zoektocht.
Bedoel je dat de hele sound dun is, of alleen de drums?
Ja, ik hoorde het ook. Ik was redelijk bewust bezig met een niet al de oemperige sound maken, maar een wat lichtvoetiger geluid te realiseren. Blijkbaar komt het niet echt goed over, en klinkt het juist wat dun.
Binnenkort versie 2.
Binnenkort versie 2.
Gitaartje vanaf 1:14 vind ik mooi. Kick mist idd veel laag. Bas heeft het wel, dus maak die kick net zo hard. Drums liggen nogal in het midden van het stereobeeld, beetje pannen kan geen kwaad. Die vibrato synth vanaf 2:43 vind ik niet zo mooi.Luapper schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:03:
[audio]
groetjes
De track doet me overigens een beetje aan Delerium denken, bevalt wel
Kick staat wel erg hard. Check die waveform manmcl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:22:
[...]
Kain_niaK, begrijp volgens mij wat je bedoelt. Was vorig jaar vooral bezig met het in elkaar zetten van bijzonder middelmatige techno. Heb toen bewust een uitstapje naar 'platte trance' gemaakt om eens even met iets heel anders bezig te zijn. Dat heeft geresulteerd in 4 tracks waar ik best over te spreken was (resultaat ergens in dit topic). Een van die tracks heeft 2mb zelfs een remix van gemaakt. Supervet!
Nu weer terug naar techno. Ik merk dat het opeens allemaal een stuk 'makkelijker' gaat. Hieronder een eerste resultaat. Is nog te lang, overgangen nog niet OK, kan iets meer variatie in de achtergrond-geluidjes hebben, mix nog niet check, maar het idee is er...
Oordeel zelf, alle feedback/kritiek meer dan welkom!
[audio]
Thx voor luisteren en commentaar!2mb schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:34:
[...]
Kick staat wel erg hard. Check die waveform manDe rest is eerlijk gezegd meer van hetzelfde (vind ik al snel bij techno). Zit op zich goed in elkaar, maar het kan mijn aandacht niet echt vasthouden. Meer afwisseling zou die 9 minuten echt goed doen.
Kreeg inderdaad de schrik van mn leven toen ik het in de auto draaide ;-). Kick zachter it is!
Gaat me erom dat dit voor mijn doen een stuk beter is dan dat ik er normaal gesproken aan techno-achtigs uit wist te persen. Voor een belangrijk deel komt dat denk ik door mn uitstapje naar trance (waar Kain-niaK het over had).
De basis ligt er nu, in volgende versies inderdaad aan variatie werken. Of inkorten natuurlijk ;-)
damn, kijk ff een paar dagen niet en het hele forum is volgeplempt met nieuwe tracks. Goed bezig heren!
Ik moet ook alles nog luisteren dit weekend.
Maar ik wilde alvast delen dat ik er weer een nieuw speelgoed bij heb.

Mijn eerste impressie is: Wow hij doet veel meer dan ik dacht dat hij zou kunnen.
Als eerste test/demo gebruik ik Alt-F4 (wereld track).
[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/alt-f4-with-volcas]
Maar ik wilde alvast delen dat ik er weer een nieuw speelgoed bij heb.

Mijn eerste impressie is: Wow hij doet veel meer dan ik dacht dat hij zou kunnen.
Als eerste test/demo gebruik ik Alt-F4 (wereld track).
[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/alt-f4-with-volcas]
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Goed geluisterd naar de commentaren en eigen bevindingen, en de track geupdate!
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/tracky-1]
Ook ben ik nog bezig geweest met een oudere track, en heb geprobeerd deze naar een hoger niveau te tillen.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/head-matter-2]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/tracky-1]
Ook ben ik nog bezig geweest met een oudere track, en heb geprobeerd deze naar een hoger niveau te tillen.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/head-matter-2]
[ Voor 5% gewijzigd door Luapper op 29-03-2015 15:59 ]
Eerste track is erg lekker geworden. Blijf fan van dat gitaartje (mag ik die jatten?
). Drums zijn prima zo.
Tweede track heeft een mooie atmosferische sound (waarmee maak je al die sounds?) Bas staat wel een beetje hard bij bepaalde tonen.
Tweede track heeft een mooie atmosferische sound (waarmee maak je al die sounds?) Bas staat wel een beetje hard bij bepaalde tonen.
Mooi nummer hoorLuapper schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:48:
Goed geluisterd naar de commentaren en eigen bevindingen, en de track geupdate!
Die 2e mag er ook zijn.
Verwijderd
1e nummer is qua mix balans nog niet helemaal af denk ik. Bijv de bas die iets te hard staat (en bijna resoneert).
2e nummer vind ik erg mooi en klinkt ook lekker.
Weet niet of de volgende link al eens voorbij is gekomen. Ik kwam per toeval op de volgende website terecht:
http://howmusicreallyworks.com/index.html
Vooral het boek (waarvan de 1e zes hoofdstukken gratis online te lezen zijn) leest lekker weg. Een stuk muziektheorie is namelijk nooit weg als je muziek maakt.
Als beginneling in de muziekproduktie helpt muziektheorie mij in ieder geval om dingen beter te begrijpen (naast de ontelbare youtube filmpjes over sound design, DAW's enz)
http://howmusicreallyworks.com/index.html
Vooral het boek (waarvan de 1e zes hoofdstukken gratis online te lezen zijn) leest lekker weg. Een stuk muziektheorie is namelijk nooit weg als je muziek maakt.
Als beginneling in de muziekproduktie helpt muziektheorie mij in ieder geval om dingen beter te begrijpen (naast de ontelbare youtube filmpjes over sound design, DAW's enz)
Thanks!mekkieboek schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Mooi nummer hoorKlinkt helemaal goed zo.
Die 2e mag er ook zijn.
Ja, bepaalde lage noten komen er te hard uit ja. Dat hoorde ik pas in mijn woonkamer, omdat mijn studiootje gewoon te klein is voor dat soort frequenties. Net geupdate maar nog niet geluisterd ergens anders, dus dat wordt weer spannend straks.2mb schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:15:
Eerste track is erg lekker geworden. Blijf fan van dat gitaartje (mag ik die jatten?). Drums zijn prima zo.
Die sounds komen een beetje overal en nergens vandaan. Een beetje getruuk met wat analoge delay (gitaar)pedaaltjes, reverb plugins en wat synth plugins eigenlijk.
Gitaartje mag je lenen hoor als wilt :-)
Ben ook nog niet 100% tevreden over de 1e, maar dat is ook een slechte eigenschap van mij, ik blijf schaven en sleutelen, maar maak nooit iets afVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:29:
1e nummer is qua mix balans nog niet helemaal af denk ik. Bijv de bas die iets te hard staat (en bijna resoneert).

PAPIERRR HIERRR
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Wie van jullie heeft dit ook wel eens meegemaakt?
Dat je een apparaat opstuurt om te laten repareren en er van alles fout gaat?
Ondertussen kan ik er een heel verhaal van maken want dit gedoe duurt nu al een half jaar en heb nog niks.
Ondertussen kan ik er een heel verhaal van maken want dit gedoe duurt nu al een half jaar en heb nog niks.
Verwijderd
Ik heb in mijn bescheiden leven 4 apparaten moeten opsturen :Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:36:
Monitor duurde 3 maanden.
2 keer een PS4 controller duurde bijna 2 weken per stuk.
Laptop duurde bijna 3 weken.
Heb bij Feedback wel eens gehad dat het meer dan een jaar duurde.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:36:

Verwijderd
Was dat toevallig net voordat ze failliet gingen en zoveel problemen bij hun leveranciers hadden dat ze alleen nog maar slechte service kregen?
Mijn geval gaat het om een uaudio apparaat waar ze geen reserveonderdelen meer kunnen leveren.
Mijn geval gaat het om een uaudio apparaat waar ze geen reserveonderdelen meer kunnen leveren.
Nee, dat was ruim daarvoor, maar met de service die je bij Feedback Utrecht kreeg verbaast het me echt niks dat die toko failliet is. Wat een stelletje onbeschofte en onderbegaafde klapidioten werkten daar zeg.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:56:
Was dat toevallig net voordat ze failliet gingen en zoveel problemen bij hun leveranciers hadden dat ze alleen nog maar slechte service kregen?
In Rotterdam was het ook verschrikkelijk. Nu zijn ze doorgegaan als KEYMUSIC, is wel wat beter, maar die algehele vibe blijft wel een beetje hangen.Sjoewe schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:02:
[...]
Nee, dat was ruim daarvoor, maar met de service die je bij Feedback Utrecht kreeg verbaast het me echt niks dat die toko failliet is. Wat een stelletje onbeschofte en onderbegaafde klapidioten werkten daar zeg.
Trackje eruit gegooid met voornamelijk Harmor sounds, en The Gentleman voor piano.
https://soundcloud.com/phyrexofficial/phyrex-skyline
Binnenkort nog even voor gaan zitten om de mixdown nog net even iets beter te krijgen...
Tips?
https://soundcloud.com/phyrexofficial/phyrex-skyline
Binnenkort nog even voor gaan zitten om de mixdown nog net even iets beter te krijgen...
Tips?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5OuFrxg7Y9Y]
[ Voor 38% gewijzigd door apNia op 02-04-2015 09:23 ]
Soms ligt het aan de winkel, soms aan de fabrikant. Het loont om uit te zoeken wie daadwerkelijk wat uitvoert.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:56:
Je kan bellen met de Duits/Oostenrijks.Zwitserse hotline van UAD, die schijnbaar in A'dam zit: 31 (0) 20 800 4912
Wel handig als je het serienummer van het apparaat hebt.
Verwijderd
Nou, nou zeg. Wat een gehaat jongens. Laat mij jullie eens even opvrolijken met wat muziek 
Ik heb een filmpje gemaakt van de Ableton Live set van mijn remix van een paar pagina's geleden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2jWes0g7HY4]
De piano is de (gratis!) Amore Grand Piano, de strings zijn van Albion, de zaagbas komt uit Spire en de synths zijn Massive en Sylenth1 (en een beetje Absynth). Ikzelf vind het altijd erg interessant om te zien hoe iemand werkt in zijn DAW of choice.
Wie volgt?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2jWes0g7HY4]
De piano is de (gratis!) Amore Grand Piano, de strings zijn van Albion, de zaagbas komt uit Spire en de synths zijn Massive en Sylenth1 (en een beetje Absynth). Ikzelf vind het altijd erg interessant om te zien hoe iemand werkt in zijn DAW of choice.
Wie volgt?
Verwijderd
Even al de tips over het mixen met equalizers per channel verwerkt in een nummer:
Ik heb FL Studio 11 , Synths en de FL Studio equalizers gebruikt.
Zijn de equalizers die bij FL Studio zitten goed genoeg?
Nog meer tips over effects om het beter te laten klinken?
Het is een soort Hardstyle EDM nummer geworden.
Ik heb FL Studio 11 , Synths en de FL Studio equalizers gebruikt.
Zijn de equalizers die bij FL Studio zitten goed genoeg?
Nog meer tips over effects om het beter te laten klinken?
Het is een soort Hardstyle EDM nummer geworden.
Verwijderd
Die kick staat behoorlijk hard. Mijn subwoofers stonden lekker te klapperen. 
Misschien iets teveel.
Voor de hardstylers.
Rob Papen Raw heeft 20% korting.
Misschien iets teveel.
Voor de hardstylers.
Rob Papen Raw heeft 20% korting.
Verwijderd
Heerlijk nummer en leuk om te zien hoe het gemaakt is.
Het was ook de bedoeling dat de bas er goed uitkwam.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:49:
Mijn nummer.
Verwijderd
Vandaar dat ik jou laatst dus vroeg of je ook eens zoiets kon maken... Leuke nieuwe track trouwens.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:57:
[...]
Heerlijk nummer en leuk om te zien hoe het gemaakt is.
[...]
Verwijderd
Bedankt.
Ik heb er al wel de software voor om het op te nemen.
Dus misschien in de toekomst een filmpje van mij.
Verwijderd
Volgens mij zit er teveel bas in.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:57:
Het was ook de bedoeling dat de bas er goed uitkwam.
Ben er zelf niet vies van maar als je veel bas in je muziek stopt kan het de rest wegdrukken en maakt het lastiger om een goede mix te maken.
En vandaag eindelijk mijn apparaat weer terug plus nu een losse wordclock. (Rosendahl nanoclock, erg spacey look).
Het aansluiten en weer afstellen is altijd weer een heel gedoe. Zeker als je weer die kabel ' jungle' indruikt.
Wat dat betreft moet ik gewoon een keer weer alles los trekken zodat ik alles weer eens netjes en goed aan kan sluiten en ook weer eens wat stofnesten kan opruimen. Want ongemerkt gaat dat best nog wel rap de verkeerde kant op zeg maar.
Verwijderd
Gaan er nog mensen naar de Frankfurter Musik Messe?
Deze keer is de vrijdag en zaterdag toegankelijk voor regulier publiek.
Veel te zien (alhoewel het elk jaar wel minder wordt) en vooral proberen.
Deze keer is de vrijdag en zaterdag toegankelijk voor regulier publiek.
Veel te zien (alhoewel het elk jaar wel minder wordt) en vooral proberen.
Even voor peerd en andere rhodes fans, kippenvel hier van
Heel vervelend probleem met Ableton:
Om automation op te nemen zonder de clips te overschrijven mag een track niet ge-armed zijn.
Van zodra ik een track selecteer is deze automatisch ge-armed
Zonder de track te selecteren kan ik de automaten niet opnemen met push.
Ik kan dit oplossen door geen midi inputs toe gelaten op mn tracks, danken een track niet meer ge-armed worden en lijkt de push er alsnog door te komen...
Iemand met push die hier ervaring mee heeft?
Om automation op te nemen zonder de clips te overschrijven mag een track niet ge-armed zijn.
Van zodra ik een track selecteer is deze automatisch ge-armed
Zonder de track te selecteren kan ik de automaten niet opnemen met push.
Ik kan dit oplossen door geen midi inputs toe gelaten op mn tracks, danken een track niet meer ge-armed worden en lijkt de push er alsnog door te komen...
Iemand met push die hier ervaring mee heeft?
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Vandaag weer Musik Messe in Frankfurt.
Grootste nieuws is dat Roland met een hele buts eurorack modulars komt.
http://www.roland.com/aira/airamodular/
Voor de mensen hier is misschien deesch wel interessant.
Nieuwe interface van presonus.
http://www.gearjunkies.com/2015/04/presonus-studio-192/
Voor de mensen hier is misschien deesch wel interessant.
Nieuwe interface van presonus.
http://www.gearjunkies.com/2015/04/presonus-studio-192/
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 10:21 ]
Wat fucking gruwelijk. Hoop dat het beetje betaalbaar blijftVerwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:18:
Vandaag weer Musik Messe in Frankfurt.
Verwijderd
FL Studio 12 is uitgekomen:
http://www.image-line.com/flstudio/
Wat is het trouwens "stil" in dit topic.
http://www.image-line.com/flstudio/
Wat is het trouwens "stil" in dit topic.
meh ja, zit in de verhuizing (alweer) met m'n setup in dozen. Heb er nu wel een mooie ruimte voor, maar eerst de rest van het huis maar 's afmaken voordat ik aan de studio begin. Dus ja, nu al een maand niet meer achter de knoppen gezeten.
Verwijderd
De goeie tijden achter de "knoppen" in je nieuwe studio komen er aan.vlaaing peerd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:33:
meh ja, zit in de verhuizing (alweer) met m'n setup in dozen. Heb er nu wel een mooie ruimte voor, maar eerst de rest van het huis maar 's afmaken voordat ik aan de studio begin. Dus ja, nu al een maand niet meer achter de knoppen gezeten.
Verwijderd
Soms heb je geen tijd of komt er gewoon niets uit bij het muziek maken.
Kwestie van tijd. Je kan dan wel software updaten en/of technische zaken uitzoeken om het gevoel te krijgen dat je iig nog iets gedaan hebt.
Kwestie van tijd. Je kan dan wel software updaten en/of technische zaken uitzoeken om het gevoel te krijgen dat je iig nog iets gedaan hebt.
Verwijderd
Ik heb gisteren FL Studio geupgrade naar versie 12 en dit weekend ga ik aan een nummer werken.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:36:
Soms heb je geen tijd of komt er gewoon niets uit bij het muziek maken.
Verwijderd
Het ziet er goed en georganiseerd uit.apNia schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:55:
Hoe bevalt ie dennis?
Ik had al met de beta gespeeld en
dit weekend ga ik deze versie even
testen met een nummer waar ik aan werk.
Wordt er nog muziek gemaakt hier?
Ik ben bezig met een zomers deep house nummertje:
Ik ken vrijwel niks van deep house (het is niet mijn genre, ben meer van de electro house), maar ik vind het wel lekker klinken. Vind dat de vocal en instruments goed bij elkaar passen, de piano is lekker. Wellicht kan je ergens een pad gebruik, zal misschien wel wet zijn.2mb schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:57:
Wordt er nog muziek gemaakt hier?
[audio]
Hangt er van af, als ik echt weet wat ik wil dan maak ik hem zelf vanaf 0. Als ik het niet weet scroll ik door settings tot ik wat vind dat ik leuk vind, en dan begin ik die aan te passen / automaten..
Ik maak bijna alles zelf. Maar dat is een keuze en geen must om een goede producer te zijn. By all means, ga lekker aan de slag met presets. Er is absoluut niks ergs aan en maakt je geen mindere producer (ondanks dat een hoop snobs, die 100 variaties op een modern talking-patch roepen van wel). Sterker nog, halverwege een patch moeten opzetten kan vaak killing zijn voor je creatieve proces. Begin er alleen aan als het je ook echt leuk lijkt om synthesizers te begrijpen. En synthesizers leren begrijpen heeft heel weinig te maken met de creatieve tak van het producen.OB1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:42:
Even een algemeen vraagje; gebruiken jullie bij plugins presets die er standaard inzitten/van het internet of maken jullie ze zelf?
Ik vind het zelf ook leuk om zelf een sound, ik vind het gebruiken van bestaande presets te simpel, als je begrijpt wat ik bedoel
Wat wel jammer is is dat je met de meeste plugins niet echt een eigen sound kan maken, zoals bijvoorbeeld KSHMR of Vinai hebben. Ik zal morgen iets posten.
Ik doe beide. Bij Massive en Absynth zitten zo gigantisch veel presets dat ik het heerlijk vind om er doorheen te browsen en kijken wat bij m'n track past. Andere synths zoals Nexus zijn eigenlijk gewoon samplers, daarom hoor je overal dezelfde Dance Piano terug (die van Avicii). Een van de redenen dat ik zoiets niet snel zal aanschaffen.
Bij andere VA synths ga ik zelf lekker tweaken en zo m'n eigen sounds maken. Als het goed klinkt, sleep ik ze naar m'n eigen patch library.
FM synths begrijp ik nog steeds niet genoeg van om daar zelf sounds mee te maken
Bij andere VA synths ga ik zelf lekker tweaken en zo m'n eigen sounds maken. Als het goed klinkt, sleep ik ze naar m'n eigen patch library.
FM synths begrijp ik nog steeds niet genoeg van om daar zelf sounds mee te maken
FM is inderdaad lastig. Ik zit wel eens te klooien in Serum met osc A en dan FM van osc B. Het gaat al snel alle kanten op. Met alleen een sinus als golfvorm voor zowel A als B moet je de FM al heel erg inperken. Dan kun je de sinus van osc A b.v. een scherpere attack geven of met een lfo laten bewegen. Maar alles is van invloed. Osc freq van B een of twee oktaaf hoger b.v.. Of iets anders dan een sinus gebruiken voor A of B. En dat zijn nog maar twee oscilatoren.
Op de nord stage zit een dumbed-down FM modulatie. Daarmee blijft het een beetje muzikaal zeg maar.
Leuk, die trompet aan het eind van je snippet.
Op de nord stage zit een dumbed-down FM modulatie. Daarmee blijft het een beetje muzikaal zeg maar.
Leuk, die trompet aan het eind van je snippet.
Heb dus nog wat gekloot en zelf presets gemaakt, hier een stukje:
direct link
direct link
[ Voor 19% gewijzigd door OB1 op 26-04-2015 21:04 ]
Ableton mensen hebben deze vast al gezien, maar het is generiek genoeg voor iedereen. Er is een boek uitgegeven door Ableton dat inspiratie geeft in verschillende situaties, een groot deel is gratis te lezen op deze link:
https://makingmusic.ableton.com/catalog-of-attributes
Boek kost 10EUR in e-format en 25 EUR in print, de hardcopies zijn momenteel wel uitverkocht..
Voor de beginnende producer is het wel een goed boek denk ik...
https://makingmusic.ableton.com/catalog-of-attributes
Boek kost 10EUR in e-format en 25 EUR in print, de hardcopies zijn momenteel wel uitverkocht..
Voor de beginnende producer is het wel een goed boek denk ik...
Bassen maak ik altijd vanaf scratch en begin dan eerst met een oscillator. Atmosferische geluiden vind ik moeilijker om vantevoren te weten hoe je tot een bepaalde klank komt en daar pak ik nog wel's een preset die dichtbij ligt van wat ik wil hebben.OB1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:42:
Even een algemeen vraagje; gebruiken jullie bij plugins presets die er standaard inzitten/van het internet of maken jullie ze zelf?
Presets wel of niet gebruiken vind ik geen issue, maar toch 2 punten:
- ik vind het not done om te herkenbare presets (herhaaldelijk) te gebruiken. Pas dan op z'n minst iets aan zodat ie niet meer de fabrieksinstelling is.
- ik vind het wel goed als je leert om ook zonder presets geluiden te maken. Zo kun je nl hetzelfde geluid op andere synths maken en blijf je niet afhankelijk van die ene synth met die ene preset.
Dit topic is gesloten.