Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:43
ff snel een improv lieve acid jam recording gedaan.voor de weekendchallenge van de facebook groep hardware jams..mb33 voor acidlijntje, pad komt uit de analog four en de rest uit de digitakt en wat studio one fx..niks gedaan verder met eq alleen fx uit studio1

[Soundcloud: acid-jamuary by GVE | Gerwin van Engelenburg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
vlaaing peerd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:55:
crossposten? U vraagt, wij doen het schaamteloos.

En hier is mijn eerste Foute Remix poging:

[Audio: title]

Kotszakjes gereed? dan luister en huiver. :r

}:O Ook geinteresseerd in onnodig veel smileys plaatsen :Y en een foute remix maken :(:) ? Klik dan hier

Edit: more smileys :7
Edit: meer smileys :X :Y
super dope man! haha hoor dit zo op een millenial feestje :D ..ik moet er van smilen..editL: reposted met je one-time-foute remix sndcloud account

[ Voor 4% gewijzigd door djerror op 11-01-2020 23:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 21:57

boesOne

meuh

Potverdikkie, er staat iets van me op Spotify :P
Had een remix gemaakt voor een track van Tomas Danko en verdomd, hij vindt t uitbrengwaardig.. wtf!

https://open.spotify.com/track/29YRzLuIvSgtnZOPbk3ZU3

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 08:55
Dennisdn schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:58:
Laatste weken heb ik Sylenth1 weer flink opgepakt en ik ben op zoek naar wat soundbanks. Eigenlijk is alles goed, maar ik zoek nu specifiek vooral hardstyle en trance-geluiden en het liefst ook nog een goede 8bit-sound.

Kent iemand een goede website? Natuurlijk kan ik het zelf met een zoekopdracht, maar kom dan vaak op obscure sites uit.
Moet zeggen dat het voor mij alweer enkele jaren terug is, maar ik ging altijd op youtube aan het graven, gewoon 'free hardstyle sylenth1 bank' zoeken en dan kijken of je hier en daar wat linkjes kunt vinden. Geen idee hoe goed dit nog werkt, ervaring leerde dat toen al de meeste linkjes niet meer werkten, maar toch regelmatig goede sounds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:03
Hier is hij dan. Mijn nieuwe track, inclusief videoclip. Met de titel Golden City, lijken mij beelden van Rotterdam wel van toepassing. Alles is zelf gemaakt met behulp van Google Earth Studio en het is een beetje uit de hand gelopen. Helaas is er met de conversie naar Youtube wel wat van de kwaliteit (voor zover aanwezig) verloren gegaan.

YouTube: Treasures of the Golden City

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ruftman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 01:04:
Hier is hij dan. Mijn nieuwe track, inclusief videoclip. Met de titel Golden City, lijken mij beelden van Rotterdam wel van toepassing.
Jemig, is het goeie voornemen voor 2020 meer 303 ofzo? Je bent de zoveelste al :9

lekker oldskool trackje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 10-10 15:03
vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Jemig, is het goeie voornemen voor 2020 meer 303 ofzo? Je bent de zoveelste al :9

lekker oldskool trackje hoor.
En ik maar denken dat ik origineel ben :+

Bedankt voor het compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:54
Ff vraagje, en ik post het maar even hier. Ik heb KRK Rokit 6 speakers (2de hands gekocht en heb ze nu zelf een jaar of 5). Eén box begint kuren te vertonen, namelijk dat als ik de box aan zet hij eerst een uurtje kraakt en langzaam aan trekt dat wel weg. Nooit 100% weg maar eenmaal muziek aan is het niet direct storend meer. Maargoed, als producer wil je dit natuurlijk niet hebben.

Ik ben al druk aan het sparen voor sowieso een set nieuwe speakers (ik wil de HEDD 07) maar dat duurt nog wel even (prijzige dingen), maar ik zou graag mijn KRK's daarom ook willen verkopen. Alleen dat gaat nu natuurlijk nooit lukken, althans niet tegen een serieus bedrag.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb de box al even open gehaald en alle connectoren gechecked en ook het mainframe, maar zie zo geen heel spannende dingen. Ben alleen totaal geen expert dus grote kans dat ik iets over het hoofd zie :).

Misschien komt het overigens omdat ik tot voorkort mijn boxen in een stekkerdoos had en die weer doorgelinkt naar het stopcontact. Puur uit gemakzucht want zo kon ik met 1 knop alles aanzetten. Ik begreep van wat (wilde?) verhalen op internet dat je dit beter niet kan doen en altijd je monitors handmatig aan/uit zetten en direct aansluiten op het stroomnetwerk.

Wellicht dat iemand mij kan helpen en anders wordt het een electro mannetje in de buurt op zoeken die er eens naar wil kijken... :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat gebeurt er als je die speakers op een andere bron aansluit?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:30:
Ff vraagje, en ik post het maar even hier. Ik heb KRK Rokit 6 speakers (2de hands gekocht en heb ze nu zelf een jaar of 5). Eén box begint kuren te vertonen, namelijk dat als ik de box aan zet hij eerst een uurtje kraakt
Helaas een bekend probleem bij de KRK Rokit. Ook helaas dat het veel verschillende oorzaken kan hebben, deze speakers zijn slecht en inconsistent ontworpen en gefabriceerd. Zo erg zelfs dat soms de L+R niet eens identieke printplaten of amps hebben.

Het zit 'm waarschijnlijk in de ingebouwde versterker

- controleer of je de versie hebt met 'zwarte derrie', een zwarte isolatielijm. Het is gebleken dat de componenten eronder gewoon gaan rotten over tijd. In dat geval de lijm verwijderen met een watje met aceton (uiteraard van het stroom af!) en pas weer gebruiken als de aceton verdampt is. Kijk onder de lijmlaag of je opgeblazen elco's, witte residu, poederuitslag van diodes of iets anders abnormaal ziet.

Maak evt een foto ervan of laat het nummer wat op de PCB bij het probleemcomponent geprint staat.

- Een ander bekend probleem is uitgedroogde/brekende soldeerpunten. Als je het zelf een beetje kan, gewoon kijken of de soldeer broos is en even opnieuw doen.

- laat even weten of je een groene, blauwe of zwarte PCB hebt, zijn alledrie verschillende ontwerpen. Let daar ook bij op als je 'm laat repareren. De reparateur zal er weinig aan hebben als ie de verkeerde blueprint krijgt.

- Als je handig bent, kun je de andere speaker openhalen en onderdelen uitwisselen. Doe dat echter alleen als beide speakers ook echt identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Yalopa schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:03:
Wat gebeurt er als je die speakers op een andere bron aansluit?
Zelfde verhaal. Sterker nog, als ik alle kabels naar mijn audio interface en subwoofer er uit haal en de box los ergens anders in een stopcontact stop is dat gekraak er alsnog...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
vlaaing peerd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:26:
[...]

Helaas een bekend probleem bij de KRK Rokit. Ook helaas dat het veel verschillende oorzaken kan hebben, deze speakers zijn slecht en inconsistent ontworpen en gefabriceerd. Zo erg zelfs dat soms de L+R niet eens identieke printplaten of amps hebben.

Het zit 'm waarschijnlijk in de ingebouwde versterker

- controleer of je de versie hebt met 'zwarte derrie', een zwarte isolatielijm. Het is gebleken dat de componenten eronder gewoon gaan rotten over tijd. In dat geval de lijm verwijderen met een watje met aceton (uiteraard van het stroom af!) en pas weer gebruiken als de aceton verdampt is. Kijk onder de lijmlaag of je opgeblazen elco's, witte residu, poederuitslag van diodes of iets anders abnormaal ziet.

Maak evt een foto ervan of laat het nummer wat op de PCB bij het probleemcomponent geprint staat.

- Een ander bekend probleem is uitgedroogde/brekende soldeerpunten. Als je het zelf een beetje kan, gewoon kijken of de soldeer broos is en even opnieuw doen.

- laat even weten of je een groene, blauwe of zwarte PCB hebt, zijn alledrie verschillende ontwerpen. Let daar ook bij op als je 'm laat repareren. De reparateur zal er weinig aan hebben als ie de verkeerde blueprint krijgt.

- Als je handig bent, kun je de andere speaker openhalen en onderdelen uitwisselen. Doe dat echter alleen als beide speakers ook echt identiek zijn.
Hey!

Thanks voor alle tips en tricks. Laat ik gelijk maar zeggen dat ik er nul verstand van heb en ook niet ga prutsen aan de dingen. Ik heb mijn boxen hard nodig voor het produceren dus ik kan het niet veroorloven dat ik die box helemaal stuk maak. Zoals gezegd ben ik wel aan het sparen voor nieuwe HEDD 07 speakers.

Wat ik dus een beetje hoop dat iemand iets met enige zekerheid kan zeggen wat het is of waarschijnlijk zal zijn en of reparatie dus nut heeft. Ik wil de boxen graag verkopen, maar dan moeten ze natuurlijk niet meer kraken. Ik hoop er dan nog €175,-- voor te krijgen. En anders wil ik ze als extra reference speakers houden.

Ik heb even de box open gemaakt en wat foto's gemaakt van de plaat. Wellicht zien jullie iets? Als er andere/betere fotos moeten komen, laat gerust weten! Mocht dit te veel offtopic gaan kunnen we ook verder gaan in PM trouwens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rkpCLPMWJdnJeE2svpcSa8qe/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5RRnVjyktWXP24qbm1o7VzN8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eC9UlUvInrRPMJCdcDwxQaIE/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fYQjIjgcZASM4Yif3AsSTvPT/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l0bhpXJdYrVjdA18JXb4ted6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Hd4WESDV6WGrvo6LEaca3QM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ju7aCnyzPmFAtSoxYRhIHxta/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 21:23
Juancho schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:27:
Als er andere/betere fotos moeten komen, laat gerust weten! Mocht dit te veel offtopic gaan kunnen we ook verder gaan in PM trouwens...
Die soldeerverbindingen vd eerste foto zijn wel een rode vlag. Je zou eens kunnen proberen om, terwijl ie is aangesloten (KIJK UIT MET NETSPANNING !!!) met iets wat isoleert b.v. een plastic pen tegen die verbindingen op de print te duwen. Als het kraakt dan heb je de oorzaak. In het Vintage Audio topic zitten geloof ik wel got-ers die je mss verder kunnen helpen. Met solderen enzo.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Juancho schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:27:
[...]

Zoals gezegd ben ik wel aan het sparen voor nieuwe HEDD 07 speakers.
Wat is je motivatie om juist voor deze speakers te kiezen?

Heb zelf hier een set Adam A7X monitoren staan die me ontzettend goed bevallen. Het laag had iets meer gekund, maar het is superstrak over het hele spectrum gezien. Echt een openbaring in vergelijking met m'n oude KRK RP6 set.

Ik zie dat de HEDD's ook ribbon tweeters gebruiken, ga je veel plezier van hebben, maar ben benieuwd waarom je juist voor deze monitoren wil gaan ipv de Adam's die goedkoper zijn en ook ribbons hebben :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kaos001 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:03:
[...]

Heb zelf hier een set Adam A7X monitoren staan die me ontzettend goed bevallen. Het laag had iets meer gekund, maar het is superstrak over het hele spectrum gezien. Echt een openbaring in vergelijking met m'n oude KRK RP6 set.

Ik zie dat de HEDD's ook ribbon tweeters gebruiken, ga je veel plezier van hebben, maar ben benieuwd waarom je juist voor deze monitoren wil gaan ipv de Adam's die goedkoper zijn en ook ribbons hebben :)
Ik heb momenteel de T7V’s. Heb jij ervaringen met het verschil tussen deze en de A7X ? Ben ik erg benieuwd naar!

@Juancho , als het enkel soldeerwerk is (maw het kraakt als je aan die punten zit met iets van plastic dan moet dat met een klein beetje tin en een soldeerbout zo te fixen zijn. Mijn inziens sowieso de moeite waard om (zelfs zonder test) ff te proberen!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wilde schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:31:
[...]

Ik heb momenteel de T7V’s. Heb jij ervaringen met het verschil tussen deze en de A7X ? Ben ik erg benieuwd naar!
Heb zelf geen ervaring met de T7V's, maar @apNia wel volgens mij!

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
[Soundcloud: Karl Bush - Immortal (Tim Redding Remix)[Trancespired Recordings] TR047 Preview by Trancespired]

Gewerkt aan nieuwe muziek, dit keer een remix op aanvraag van het label!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
kaos001 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:47:
[...]

Heb zelf geen ervaring met de T7V's, maar @apNia wel volgens mij!
Nee sorry @Wilde, heb de Adam F7's, wat volgens mij de iets goedkopere variant was van de A7X voor die hele T7V series kwamen. De F7's lijken echt belachelijk veel op de A7X'en qua kwaliteit, ook al was er een heel klein verschil hoorbaar. Ik heb destijds nog even zitten snuffelen in reviews van de T7V en er staat me bij dat de gap tussen A7X en de T7V's groter is. Je kan ze het beste even in een goede zaak A/B'en, dan valt het vaak echt op. Of even zoeken, Google is je nigga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou even de SoundOnSound review erbij zoeken. Die geven doorgaans wel reviews waar je wat aan hebt.

De T7V's zijn een benadering van de A7X met goedkoper materiaal en gefabriceerd in China. Vind ze nogal HiFi, omdat ze erg goed, vol en warm klinken, maar je het risico loopt dat je daarom ook niet snel problemen in je mix snel detecteert. In vergelijking met de A7X vind ik ze dus meer geschikt voor luisteren dan monitoren.

Mijn mening is dat je als je het budget niet hebt voor de A7X, er betere monitors zijn in de prijsrange dan de T7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:07:

Mijn mening is dat je als je het budget niet hebt voor de A7X, er betere monitors zijn in de prijsrange dan de T7V.
Welke zit je dan een beetje te denken? De Yamaha HS7/HS8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik zou even de SoundOnSound review erbij zoeken. Die geven doorgaans wel reviews waar je wat aan hebt.

De T7V's zijn een benadering van de A7X met goedkoper materiaal en gefabriceerd in China. Vind ze nogal HiFi, omdat ze erg goed, vol en warm klinken, maar je het risico loopt dat je daarom ook niet snel problemen in je mix snel detecteert. In vergelijking met de A7X vind ik ze dus meer geschikt voor luisteren dan monitoren.

Die SoS review is vrij positief over de T7V’s. Ik vind ‘t altijd lastig omdat het zo persoonlijk is. Luisteren in een demoroom is ook niet zoals thuis, etc etc. Vandaar wel benieuwd naar handson ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-10 17:54

Ik heb weer wat in elkaar geprutst 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
kaos001 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:03:
[...]

De HEDD's zijn van de makers van de Adam's :). Daarom zie je idd ook die ribbon tweeter. Alleen zijn zij hiermee verder gegaan onder de eigen HEDD naam. Reden waarom is dat ik ze zowel persoonlijk net wat sterker vindt klinken als ook de reviews/meningen van bekendere namen in de trance (dance) wereld. De Adam A7X zijn top hoor, die heb ik ook als 1e keuze op mijn lijstje staan, maar toen zag ik de HEDD's. Die zijn overal nog net een tikkie beter (al kan dat nogmaals smaakgevoelig zijn).

Ik wil nog 1x sparen en investeren in keigoede speakers zodat ik dat (liefst) nooit meer hoef te doen. Overigens heb ik al een externe sub staan aangezien mijn KRK's in het laag matig zijn.

@Wilde ik zal je tip even proberen komend weekend. Maar ik wil nogmaals 0,0 risico nemen dat iets stuk gaat. Ik kan absoluut niet hebben dat die speaker kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Juancho schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:58:
[...]

De HEDD's zijn van de makers van de Adam's :). Daarom zie je idd ook die ribbon tweeter. Alleen zijn zij hiermee verder gegaan onder de eigen HEDD naam. Reden waarom is dat ik ze zowel persoonlijk net wat sterker vindt klinken als ook de reviews/meningen van bekendere namen in de trance (dance) wereld. De Adam A7X zijn top hoor, die heb ik ook als 1e keuze op mijn lijstje staan, maar toen zag ik de HEDD's. Die zijn overal nog net een tikkie beter (al kan dat nogmaals smaakgevoelig zijn).

Ik wil nog 1x sparen en investeren in keigoede speakers zodat ik dat (liefst) nooit meer hoef te doen. Overigens heb ik al een externe sub staan aangezien mijn KRK's in het laag matig zijn.

@Wilde ik zal je tip even proberen komend weekend. Maar ik wil nogmaals 0,0 risico nemen dat iets stuk gaat. Ik kan absoluut niet hebben dat die speaker kapot gaat.
Oh shit! https://www.instagram.com/p/B7iKsF9H9QW/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror

Verschil is volgens mij ook dat de bass uitgang bij de TV5/7 achter zitten en bij de X voor. Ik heb de TV5's (kleine kamer toen ik ze destijds kocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:58:
[...]

De HEDD's zijn van de makers van de Adam's :). Daarom zie je idd ook die ribbon tweeter. Alleen zijn zij hiermee verder gegaan onder de eigen HEDD naam. Reden waarom is dat ik ze zowel persoonlijk net wat sterker vindt klinken als ook de reviews/meningen van bekendere namen in de trance (dance) wereld. De Adam A7X zijn top hoor, die heb ik ook als 1e keuze op mijn lijstje staan, maar toen zag ik de HEDD's.
HEDD's verschillen ook niet zo heel veel van de Adam. Ribbon is in elk geval wat zachter voor de oren dan metalen tweeters, maar ook het risico dat ze niet snel problemen aankaarten in het hoog.

In het algemeen vind ik Adams nogal flatterend omdat ook slechte mixen makkelijk 'goed' klinken erop.

Maar dat hangt ook echt af wat je zoekt in een monitor. Wil je echt problem-revealing-flat-response monitors, dan kun je beter gaan voor Auratone of Yamaha. Wil je ertussen in, dan zou ik kijken naar Mackie HRs en wil je vooral vergelijken hoe je als HiFi luisteraar het hoort dan zit je bij Adams goed (en HEDDs, hoewel ik die zelf nog niet heb geluisterd).

Het absolute grote voordeel is dat Adams echt weinig luistermoeheid oplevert, dat is bij een Auratone wel anders. Uitermate geschikt voor enorm lange studiosessies dus.

Mocht je tijd hebben, dan waarderen we het als je even een review/beschrijving wilt plaatsen over je nieuwe speakers op het grote-welke-monitorspeakers-moet-ik-kopen topic. Ook evt voor je oude KRK's.

Krijgt dat topic ook weer 's een zwengel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:18:
[...]

Die SoS review is vrij positief
SoS is altijd vrij positief en subtiel als het om de minpunten gaat ( 't zijn Engelsen). Ze zullen ook altijd de review in het context van het budget zetten.

Ze noemen wel nadrukkelijk de plopperigheid (wat eigenlijk alle budget ported speakers wel hebben), lage responsetijd en weinig in de midrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:42:
[...]

SoS is altijd vrij positief en subtiel als het om de minpunten gaat ( 't zijn Engelsen). Ze zullen ook altijd de review in het context van het budget zetten.

Ze noemen wel nadrukkelijk de plopperigheid (wat eigenlijk alle budget ported speakers wel hebben), lage responsetijd en weinig in de midrange.
Klopt! Ik kom van de KrK 5’s en ik moet eigenlijk bekennen dat ik die fijner vond dat de T7V’s die ik nu heb. De Adam’s hebben meer laag, uiteraard, maar ik vond de Rokit strakker in het midden.... klein klein beetje spijt van die wissel, had door moeten sparen voor de a7’s, of de hedd’s denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Wilde schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:35:
[...]

Klopt! Ik kom van de KrK 5’s en ik moet eigenlijk bekennen dat ik die fijner vond dat de T7V’s die ik nu heb. De Adam’s hebben meer laag, uiteraard, maar ik vond de Rokit strakker in het midden.... klein klein beetje spijt van die wissel, had door moeten sparen voor de a7’s, of de hedd’s denk ik
RP5's strakker dan die T7V's? Yikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:35:
[...]

kijk 's of de volgende tips je misschien helpen. De TV7 is vrij royaal met de bas omdat de woofer relatief groot is en het ontworpen is met een baspoort. Dit heeft als voordeel dat je lagere frequenties hoort, maar heeft als nadeel dat de responsetijd van de bas lager wordt. Dit bijelkaar kan zorgen dat de midrange wat overstemd wordt, terwijl je in de mids eigenlijk wel een snelle response mag verwachten,

1. kijk of je speaker ver genoeg van de achtermuur afstaat. Te dichtbij zorgt voor 'rommeligheid' in het laag. 30~50 cm van de muur af is vrij normaal als je rear-ported speakers hebt.

2. stop er een sok in (geen grapje). Je wisselt dan de allerlaagste frequenties om voor een snellere responsetijd. Dit kan zorgen voor een 'strakker' algemeen geluid en omdat je het laag wat naar beneden brengt en het midden relatief wat naar voren haalt.

Let wel op dat er wat lucht langs de sok kan, en nog belangrijker, dat je sok niet in de pijp valt (ik heb dat gehad :/ ).

Je verliest dan de laagste frequenties rond de 30~48Hz en de afloop is wat dramatischer, maar als je ruimte niet minimaal 30m2 is, zou dat sowieso al niet tot z'n recht komen met 7" woofers.

3. Basstrap de boel als een modderfakker in je studio :9 Reflecties (die nog meer bijdragen aan lange respons) zijn dan minder en de bas is algeheel wat minder, maar het zal wel wat helderder klinken in het midden.

Zonder naar de specs te kijken is de T7V in elk geval kwalitatiever beter dan je KRK's, ik zou het zonde vinden om ze niet optimaal te gebruiken. Ook een doorgewinterde professional zou compleet goed overweg moeten kunnen met deze speakers. Dus als jij je geluid wat weet te optimaliseren, is de upgrade naar A7X misschien wel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:15:
[...]

RP5's strakker dan die T7V's? Yikes.
Kan wel kloppen hoor. Die 5" zal niet ergens eerder beginnen dan 55~60Hz. Dan heb je minder vertraging met een poort dan eentje die ergens rond de 40~45Hz moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
vlaaing peerd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:33:
[...]

3. Basstrap de boel als een modderfakker in je studio :9 Reflecties (die nog meer bijdragen aan lange respons) zijn dan minder en de bas is algeheel wat minder, maar het zal wel wat helderder klinken in het midden.
Akoestiek is essentieel. Let wel even op hoe je het doet, en of je niet overboard gaat. Soms is duffusie gunstiger op bepaalde plekken. Een dode studio is ook écht geen pretje. Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
Ik heb een Roland TR-8 en wil die graag uitbreiden met een geinige synth. Nu zat ik aan de Arturia Microfreak te denken alleen vraag ik me dan twee dingen af:
- Ik moet beide apparaten koppelen via MIDI om de clocks gelijk te laten lopen. De TR-8 heeft een DIN poort en de Microfreak een 3.5inch poort. Dan kan ik deze kabel daarvoor gebruiken: https://www.allekabels.nl...r-jack-kabel-5-polig.html. Klopt dat?
- Verder genereren beide apparaten natuurlijk geluid. Hoe krijg ik dat bij elkaar? Heb ik dan een extra apparaat nodig wat fungeert als mixer of is dat nog op een andere manier te regelen? Ik wil het geluid via een versterker naar m'n speakers laten lopen, maar als ik beide apparaten op verschillende poorten van mijn versterker aansluit, heb je natuurlijk altijd alleen het geluid van een enkel apparaat.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gebruik je ook een DAW of werk je puur zonder PC?

Indien zonder PC: niet met die kabel, maar met een jack to minijack die je koppelt aan een van de uitgangen van de TR-8, die ga je dan zo programmeren dat er een signaal (bvb) rimshot uit die uitgaan komt, de stroom die dat genereerd is dan het kloksignaal...

De tr-8 heeft een external input waar je die synth kan aanhangen, dus die mixer is niet nodig als je maar 1 instrument gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 21:57

boesOne

meuh

Eindelijk weer eens een trackje gemaakt dat ik wel aanhoorbaar vind. :)
Commentaar/feedback zeer welkom.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
vlaaing peerd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:39:
[...]

HEDD's verschillen ook niet zo heel veel van de Adam. Ribbon is in elk geval wat zachter voor de oren dan metalen tweeters, maar ook het risico dat ze niet snel problemen aankaarten in het hoog.
Klopt, ze zijn nogmaals ook van dezelfde makers dus dat zou vreemd zijn. Maar op detail niveau klinken ze wel net wat anders, maar dat is waarschijnlijk puur een kwestie van smaak. Uiteindelijk moet je vooral de speakers kiezen die in jouw studiokamer het beste pasten. Iets dat volgens mij velen nog wel eens onderschatten. Hoe je je kamer hebt gemaakt is super belangrijk. Top speakers kunnen bagger klinken in een slechte kamer qua akoestiek. Ik heb daarom eerst afgelopen jaar wat gedaan aan mijn kamer. Zeker nog niet top, maar ik wil bijv. mijn raam niet dicht maken. Dat is mijn keuze dus heb ik er mee te dealen. Wel heb ik een extra basstrap (zo'n grote plaat van steenwol) die ik voor het raam kan zetten als ik wil. Maar ik vind daglicht en frisse lucht in een studio (en tevens mijn werkkamer) gewoon net even wat belangrijker. Verder klinkt mijn kamer echt zoveel beter dan eerst zonder aanpassingen. Niet normaal wat een verschil
Maar dat hangt ook echt af wat je zoekt in een monitor. Wil je echt problem-revealing-flat-response monitors, dan kun je beter gaan voor Auratone of Yamaha. Wil je ertussen in, dan zou ik kijken naar Mackie HRs en wil je vooral vergelijken hoe je als HiFi luisteraar het hoort dan zit je bij Adams goed (en HEDDs, hoewel ik die zelf nog niet heb geluisterd). Het absolute grote voordeel is dat Adams echt weinig luistermoeheid oplevert, dat is bij een Auratone wel anders. Uitermate geschikt voor enorm lange studiosessies dus.
Ik ben een producer dus wil idd vooral speakers die geen luistermoeheid opleveren, die overall goed zijn en genoeg detail weergeven maar ook weer niet je track helemaal doodslaat. Daarnaast is een bass port aan de voorkant wel prettig (ruimte technisch). Wat ik dus hoorde en las zijn die HEDD's voor mij het beste (ik produceer trance & prog trance) maar als ik straks mijn budget gespaard heb ga ik zowel de Adam A7x als HEDD 07 bestellen en in mijn kamer goed analyseren welke het beste is.
Mocht je tijd hebben, dan waarderen we het als je even een review/beschrijving wilt plaatsen over je nieuwe speakers op het grote-welke-monitorspeakers-moet-ik-kopen topic. Ook evt voor je oude KRK's.

Krijgt dat topic ook weer 's een zwengel. O-)
Zal ik zeker doen, maar dat duurt nog wel een flink aantal maanden hoor. Die HEDD's zijn geen goedkope jongens zeg maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:26:
[...]

[...]

Ik ben een producer dus wil idd vooral speakers die geen luistermoeheid opleveren, die overall goed zijn en genoeg detail weergeven maar ook weer niet je track helemaal doodslaat. Daarnaast is een bass port aan de voorkant wel prettig (ruimte technisch).

[...]

Zal ik zeker doen, maar dat duurt nog wel een flink aantal maanden hoor. Die HEDD's zijn geen goedkope jongens zeg maar ;).
Monitors met flat-response en gemaakt om details bloot te leggen zul je doorgaans inderdaad een vrij heldere speaker krijgen en dat zal inderdaad sneller tot luistermoeheid leiden dan de vrij comfortabele Adams en Hedds.

Het nadeel is dat alles ook vrij snel erg goed zal klinken. Minimale veranderingen in reverb, EQ zullen daarmee minder te detecteren zijn. Vergelijken op low-end meuk (laptop, autoradio, cheapo koptelefoon) is dan altijd aan te raden, maar dat is sowieso altijd wel good-practice.

Maar als jij urendurende studiosessies draait, dan valt er zeker meer te zeggen voor comfortabele speakers.

Ik ben sowieso niet zo'n fan van rear-ported om diverse redenen, maar inderdaad moeten ze nog verder van de muur dan front-ported. Dus het zal zeker wat ruimte schelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apNia
Ik heb onlangs deze gekocht. Beyerdynamic DT 1990:
Afbeeldingslocatie: https://assets.pcmag.com/media/images/458100-beyerdynamic-dt-1990-pro.jpg?width=810&height=456

Fucking blij mee. Fuck studios en hun reflectie erbij. Probeer ondertussen @kaos001 in team headphone te krijgen :D

Serious though, op koptelefoon produceren heeft een beetje m'n voorkeur gekregen, omdat je zo extreem nauwkeurig kan werken. Ik wissel uiteraard veel tussen m'n monitors en headphones. Maar ik begin steeds meer richting grotendeels-headphone-productie te hellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:40:
Ik heb onlangs deze gekocht. Beyerdynamic DT 1990:
[Afbeelding]

Ik wissel uiteraard veel tussen m'n monitors en headphones
en metertjes
. Maar ik begin steeds meer richting grotendeels-headphone-
en metertjes
productie te hellen.
there, fixed it for you O-)

Maarrre serieus, nice headphones Apnia! Heb zelf al jaren de DT 990 en dit lijkt een beetje een afgeleide ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:06:
Maarrre serieus, nice headphones Apnia! Heb zelf al jaren de DT 990 en dit lijkt een beetje een afgeleide ervan.
Yeah klopt, maar de 1990 kwam net iets beter uit de reviews, en zocht wat het beste bij mij paste (open back, veel detail) onder de €500 range. Ik heb deze besteld en de klassieker, de Sennheiser HD650, om te vergelijken. Beide echt prachtige headphones, maar de HD650 is net iets zwakker in de subbass regions, en helemaal de laatste tijd ben ik ontzettend bezig met lower (mid) freq productie, waarbij ik gewoon een volledig beeld wil hebben. Enige nadeel is dat ze soms wat pijn doen aan m'n hoofd icm m'n bril, en een stevige peak rond 7khz hebben, die ik misschien eens moet counteren met Sonarworks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Waar is een betrouwbare DAW-vergelijker te vinden? Wil homerecording weer oppikken. Zal vooral audio-recording (stem, gitaar) zijn, maar wil de mogelijkheid om er ook wat drums/beat onder te zetten.

Ook nog op zoek naar een audio-interface met een degelijke latency. Hoe staat het ondertussen met de PCI-soundkaarten tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Hurtebise schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:18:
Waar is een betrouwbare DAW-vergelijker te vinden? Wil homerecording weer oppikken. Zal vooral audio-recording (stem, gitaar) zijn, maar wil de mogelijkheid om er ook wat drums/beat onder te zetten.
Alle grote DAWs zijn grofweg wel vergelijkbaar, en kunnen je daarin ook voorzien. Dus denk FL Studio (laagdrempelig maar compleet), Ableton (zeer compleet, imo beste stock FX, maar duurder), Reaper (gratis, vrij makkelijk in te stappen, nauwelijks sterke stock FX), Cubase (zelf geen fan van, maar een klassieker) of Studio One (kruising tussen Ableton en Cubase, voor een lagere prijs). Logic laat ik erbuiten, want die is BAH

Qua geluidskaarten zijn het vooral USB'ers die met de scepter zwaaien. Wel zo fijn, want dan heb je vaak ook een fysieke knop om aan te draaien 🤭
De Focusrite Scarlett 2i2 is een goeie om mee te beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 26-01-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Thx @apNia.
Wat bedoel je met stock FX (effecten die in het pakket zijn voorzien)?

Had met mijn vorige pc en externe USB-interface (Tascam-US-122-MK2) veel last om de latency bij multitrack (track beluisteren en track inspelen, synchroon - of toch poging) weg te krijgen. Was toen een game/audio pc. Gebruikte toen Adobe Audition. Kreeg toen de suggestie om een dedicated audio pc te maken zonder netwerk en met specifieke settings om de performance af te stemmen op audio. Niet zoveel zin in.

Als je licentie koopt, is dat dan 1 pc install of kan je het op meerdere pc's zetten? Dochter wil er ook mee aan de slag gaan op haar laptop.

Hoe is het met Adobe Audition gesteld? Kom deze amper nog tegen in de lijst van beste DAW's.

[ Voor 16% gewijzigd door Hurtebise op 26-01-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hurtebise schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:02:
Thx @apNia.
Wat bedoel je met stock FX (effecten die in het pakket zijn voorzien)?
Yes!
Als je licentie koopt, is dat dan 1 pc install of kan je het op meerdere pc's zetten? Dochter wil er ook mee aan de slag gaan op haar laptop.
Ligt echt aan de DAW. Ableton mag je op 2 plekken installeren. FL Studio boeit geloof ik niet zo. Reaper ook niet. That's all I know.
Hoe is het met Adobe Audition gesteld? Kom deze amper nog tegen in de lijst van beste DAW's.
Volgens mij (!) is dat meer een zeer veredelde audio editor. Niet echt een volwaardige DAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Welke is vooral sterk in audio recording? Want elke DAW heeft zijn specialisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Je kan met elke DAW opnemen. Er is er niet een die beter is dan de andere hierin ofzo. Goede pre-amps op je geluidskaart en kwaliteit microfoon zijn belangrijker dan de DAW waarmee je opneemt B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je een recording interface koopt is de kans groot dat je er een light versie van een DAW bij krijgt:

https://www.keymusic.com/be/item/focusrite-scarlett-3-2i2/

In dit geval Ableton...

Als je toevallig op een Mac werkt dan heb je gratis al een leuke DAW: Garageband. Wat eigenlijk een soort van light versie is van Logic, de DAW van Apple.

[ Voor 29% gewijzigd door Yalopa op 27-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:40:
Welke is vooral sterk in audio recording? Want elke DAW heeft zijn specialisatie.
dawas vroegâh.

Tegenwoordig is alle DAW software
spoiler:
(ja, software, stelletje Joepen :-( je DAW is nl je muziekcompjoetert!)
wel behoorlijk gelijk qua kwaliteit en functionaliteit.

Je zal de keuze vnl baseren op de workflow en of je specifieke eisen hebt mbt het produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mierenneuker😟

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Nog eens een twitch streampje gedaan. Ging best lekker, 15 euro of zo verdient op 2 uurtjes streamen. Was al weer 3 weken geleden.

hoogtepuntje:

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh

Ik heb weer wat gemaakt oOo

[ Voor 25% gewijzigd door mekonghigh op 06-02-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Zijn er betaalbare interne geluidskaarten beschikbaar om instrumenten aan te koppelen? Zodat ik geen latency issues tegenkom? Die van RME schijnen goed te zijn, maar kosten echt wel knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Focusrite. Degelijk, betrouwbaar merk met ontzettend goede pre-amps.

* kaos001 moet eerst lezen dan pas reageren.
Waarom kies je voor intern als ik vragen mag? Externe kaarten zijn een stuk handiger in het gebruik.

[ Voor 54% gewijzigd door kaos001 op 06-02-2020 11:03 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
kaos001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:00:
Focusrite. Degelijk, betrouwbaar merk met ontzettend goede pre-amps.

* kaos001 moet eerst lezen dan pas reageren.
Waarom kies je voor intern als ik vragen mag? Externe kaarten zijn een stuk handiger in het gebruik.
Omdat ik bij mijn laatste USB-kaart zeer slechte ervaringen had. Heb hier nog een Tascam liggen, maar ik weet niet of dat enigszins te gebruiken is gezien de drivers en nu een W10 systeem.

Ging geweldig goed met mijn oude, interne Terratec op een Windows XP systeem.

Misschien ben ik een beetje nostalgisch. :9

Hoe kan ik de USB speeds (2.0 of +) op mijn mobo checken? Ben de specs kwijt van mijn huidige rig.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 06-02-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik volgt toch @kaos001 hoor.. Focusrite maakt zeer goeie spullen voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hurtebise schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:50:
[...]

Misschien ben ik een beetje nostalgisch. :9
We leven niet meer in het XP tijdperk en externe kaarten zijn vandaag de dag gewoon ontzettend goed en veel makkelijker in het gebruik ten opzichte van een interne kaart.

Even snel een microfoon of gitaar in je pre-amp proppen, gain aanpassen en gaan is gewoon een stuk handiger met een externe kaart. Intern wil ook nog wel eens zorgen voor onverklaarbare ruis of andere gekke dingen als je moederbord niet helemaal lekker ermee samen werkt. Dus verstand boven nostalgie kan ik je aanraden. :7

Ik werk zelf al jaren met Focusrite en het merk heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ruisvrij, superlage latency, goede pre-amps en betaalbaar. Neem het maar aan, gewoon externe kaart kopen.

edit: je kan de Windows 7 drivers voor die Tascam even downloaden en kijken of het werkt, anders zou ik gewoon investeren in een Focusrite, ben je voor de komende 10 jaar (en wellicht langer) klaar.
Hoe kan ik de USB speeds (2.0 of +) op mijn mobo checken? Ben de specs kwijt van mijn huidige rig.
CPU-Z is een mooie tool om de info van je systeem te checken.

https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 06-02-2020 12:47 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
kaos001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:44:
anders zou ik gewoon investeren in een Focusrite, ben je voor de komende 10 jaar (en wellicht langer) klaar.[/i]
Dit _/-\o_
Ik ben ook al meer dan 10 jaar zeer tevreden mijn 8i6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
mekonghigh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Dit _/-\o_
Ik ben ook al meer dan 10 jaar zeer tevreden mijn 8i6.
Gelijk besteld. Kan niet wachten. Zit Ableton Lite bij. Raden jullie aan om hiermee te starten of meteen al richting een full blown DAW te gaan?
Ik las dat je een FL Studio licentie op verschillende pc's kan installeren. De FAQ op de site gaf geen beperking op. Zullen de jongere gezinsgenoten vast op prijs stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is. Maar er komt een, wat mij betreft, zeer mooie nieuwe VST aan van Ummet Ozcan! Deze bezit een aantal nieuwe functionaliteiten die ik nog niet eerder heb gezien op een synth.

Dit is de video: YouTube: Ummet Ozcan Genesis Pro - First Look

En het allermooiste van dit alles is: Hij gaat de synth verkopen voor €1! :o
Dus je kunt hem eigenlijk niet laten liggen denk ik. :P

PS: Weet iemand welke software hier te zien is? YouTube: Ummet Ozcan Genesis Pro - First Look (2:43)
Is dit SynthEdit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Hurtebise schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Gelijk besteld. Kan niet wachten. Zit Ableton Lite bij. Raden jullie aan om hiermee te starten of meteen al richting een full blown DAW te gaan?
Ik las dat je een FL Studio licentie op verschillende pc's kan installeren. De FAQ op de site gaf geen beperking op. Zullen de jongere gezinsgenoten vast op prijs stellen.
Het verschil tussen Ableton en FL Studio is stevig, niet alleen in prijs. Ik zou eerst een trial downloaden om te kijken welk programma je het beste ligt.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekonghigh
Hurtebise schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:17:
Raden jullie aan om hiermee te starten of meteen al richting een full blown DAW te gaan?
Ik zou gewoon eerst met Ableton gaan spelen. Die kan je ook net zo ver uitbreiden als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ableton IS een full blown DAW. Je mag Ableton op 2 PC's zetten maar je mag er slechts 1 tegelijkertijd gebruiken.

De lite versie is beperkt maar zie dat als een voordeel. je gaat niet verloren lopen in alle mogelijkheden van de full version, die je aan het begin toch niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
dehardstyler schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:21:
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is. Maar er komt een, wat mij betreft, zeer mooie nieuwe VST aan van Ummet Ozcan! Deze bezit een aantal nieuwe functionaliteiten die ik nog niet eerder heb gezien op een synth.

Dit is de video: YouTube: Ummet Ozcan Genesis Pro - First Look

En het allermooiste van dit alles is: Hij gaat de synth verkopen voor €1! :o
Dus je kunt hem eigenlijk niet laten liggen denk ik. :P

PS: Weet iemand welke software hier te zien is? YouTube: Ummet Ozcan Genesis Pro - First Look (2:43)
Is dit SynthEdit?
Ik las ergens dat dit een soort van vaporware is.Maw vraag wanneer dit uberhaupt ooit gaat uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
djerror schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Ik las ergens dat dit een soort van vaporware is.Maw vraag wanneer dit uberhaupt ooit gaat uitkomen
Nou februari 2020 bijvoorbeeld, zoals in de video gezegd wordt? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
dehardstyler schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:57:
[...]

Nou februari 2020 bijvoorbeeld, zoals in de video gezegd wordt? :P ;)
Ja we zullen het zien laat maar zeggen wel instant buy dan natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
djerror schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Ja we zullen het zien laat maar zeggen wel instant buy dan natuurlijk
Je maakt mij niet wijs dat iemand die miljoenen waard is, zo'n aankondiging doet, inclusief zeer mooie video etc. en die dan gewoon niet levert. Ik zou mij geen zorgen maken, dit product komt er 100%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik ben dan meteen instant sceptisch als zulke dingen worden getoond he. B)
1 euro? Dan moet er wel een addertje onder gras zitten.

Ik hoop dat het niet zo is, want dan verdiend deze man een gigantische berg credits.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
kaos001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:12:

Ik hoop dat het niet zo is, want dan verdiend deze man een gigantische berg credits.
Hij is 107 miljoen waard volgens Google. :P
Ik denk niet dat hij er wakker van ligt hoeveel het hem oplevert haha.

Hier legt hij het trouwens uit wat zijn beweegreden is: YouTube: Ummet Ozcan Genesis Pro - First Look (15:08)

Ik vind hem wel oprecht overkomen. Hij lijkt met een soort van schuldgevoel te zitten dat hij andere niet veel geleerd heeft en wil toch graag iets doen voor de muziekwereld.

Als ik 107 miljoen waard zou zijn, zou ik hetzelfde kunnen bedenken. Voor het geld hoeft het niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik denk niet zozeer in geld, maar meer in spyware of iets van die strekking.
Ik weet het, niet netjes, maar "nooit iets zomaar aannemen" zei m'n vader altijd. :7

Nu denk ik dat dit wel snor zit, want als het zo blijkt te zijn is deze vent in 1 klap waardeloos geworden natuurlijk, maar toch, zoveel werk en dan er praktisch niks voor terugkrijgen. Ik vind het bijzonder.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
kaos001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:27:
Ik denk niet zozeer in geld, maar meer in spyware of iets van die strekking.
Ik weet het, niet netjes, maar "nooit iets zomaar aannemen" zei m'n vader altijd. :7

Nu denk ik dat dit wel snor zit, want als het zo blijkt te zijn is deze vent in 1 klap waardeloos geworden natuurlijk, maar toch, zoveel werk en dan er praktisch niks voor terugkrijgen. Ik vind het bijzonder.
Ik laat het hier maar bij, anders ontspoort het topic. :) Ieder zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het verdienmodel achter die synth. €1 maakt me ook achterdochtig. Maar then again, lage prijs kan er juist voor zorgen dat het door een paar honderd duizend mensen gekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
apNia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:50:
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het verdienmodel achter die synth. €1 maakt me ook achterdochtig. Maar then again, lage prijs kan er juist voor zorgen dat het door een paar honderd duizend mensen gekocht wordt.
Of gewoon geen verdienmodel? Je kent open-source software neem ik aan? Wat is daar het verdienmodel, waarom steken mensen daar jaren van hun leven in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
Het is meer denk ik dat het in de softsynth scene niet gebruikelijk is dat je een pro synth praktisch gratis weggeeft. Software in de Linux scene, om maar een voorbeeld te noemen, wel.

Gratis synths zijn (vaak) niet al te best en klinken meestal mager. Dit is zoals ik het hoor een behoorlijk uitgebreide synth die goed klinkt. Dan is 1 euro op z'n minst bijzonder te noemen.

Begrijp me niet verkeerd, ik juich dit heel erg toe, maar het is gewoon apart aangezien dit bijna nooit voorkomt.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
kaos001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:03:

Begrijp me niet verkeerd, ik juich dit heel erg toe, maar het is gewoon apart aangezien dit bijna nooit voorkomt.
Anders ik wel. Ik denk wel dat Steve Duda / Xfer en de mensen van Steinberg er minder blij van worden. :P
Het is meer denk ik dat het in de softsynth scene niet gebruikelijk is dat je een pro synth praktisch gratis weggeeft. Software in de Linux scene, om maar een voorbeeld te noemen, wel.
Laten we hopen dat we nu aan de wieg staan van het kantelpunt! :D

[ Voor 28% gewijzigd door dehardstyler op 06-02-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
dehardstyler schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Of gewoon geen verdienmodel? Je kent open-source software neem ik aan? Wat is daar het verdienmodel, waarom steken mensen daar jaren van hun leven in?
Ik weet niet of je ook maar iets van programmeren weet, maar een VST van deze proportie opzetten in je eentje is niet zomaar iets wat je voor de lol doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
apNia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Ik weet niet of je ook maar iets van programmeren weet, maar een VST van deze proportie opzetten in je eentje is niet zomaar iets wat je voor de lol doet.
Blijkbaar wel! :) Jij zou het niet voor je lol doen en ik ook niet.
Maar dat betekent dan niet dat het niet gebeurt / kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Open source opzetten gebeurt vaak vanuit de ideologie samen iets moois te bouwen. Ik vind het gewoon RAAR -- maar niet onmogelijk -- dat je dat dan voor een euro de wereld ingooit (closed source) met het oogpunt er nauwelijks op te willen verdienen. No strings attached. Something smells fishy, maar als ik het verkeerd heb mag je me keihard uitlachen :)

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 06-02-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik ben benieuwd. Het filmpje ziet er tof en veelbelovend uit alvast....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
apNia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:17:
Open source opzetten gebeurt vaak vanuit de ideologie samen iets moois te bouwen. Ik vind het gewoon RAAR -- maar niet onmogelijk -- dat je dat dan voor een euro de wereld ingooit (closed source) met het oogpunt er nauwelijks op te willen verdienen. No strings attached. Something smells fishy, maar als ik het verkeerd heb mag je me keihard uitlachen :)
Ik ga mijn keel alvast schrapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43

MicroWhale

The problem is choice

kaos001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:12:

De catch is dat producenten voor elk liedje een deel van hun rechten aan hem af mogen dragen. >:) ;)

Of je kan je presets niet opslaan of zo. :'( Dat mag je unlocken voor 50 euro.

Als dit waar is en er is geen addertje, dan heeft iedereen dit binnen de kortste keren gekocht.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Focusrite Scarlett 2i2 geïnstalleerd. Wat raden jullie aan om de headphones aan te sluiten (i.f.v. montitoring tijdens opname). Headphones aansluiten op de interface of op het mengpaneel dat je nog voor de interface hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wilde schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:31:
@Juancho , als het enkel soldeerwerk is (maw het kraakt als je aan die punten zit met iets van plastic dan moet dat met een klein beetje tin en een soldeerbout zo te fixen zijn. Mijn inziens sowieso de moeite waard om (zelfs zonder test) ff te proberen!
Heel bijzonder dit... sinds een paar dagen doe ik de KRK aan en wat denk je... geen gekraak maar. Wat heb ik gedaan? Werkelijk helemaal NIETS!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 08:55
Hurtebise schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:54:
Focusrite Scarlett 2i2 geïnstalleerd. Wat raden jullie aan om de headphones aan te sluiten (i.f.v. montitoring tijdens opname). Headphones aansluiten op de interface of op het mengpaneel dat je nog voor de interface hangt?
Zie weinig reden om je headphones niet direct in de kaart te pluggen. Direct monitor (of hoe dat ook alweer heet) schakelaartje om en gaan.
Andere mogelijkheid is via je DAW je inputs terug routen, maar dan heb je uiteraard enige latency. Bijkomend voordeel is wel dat je dan al enige processing kan toepassen mocht je dat graag willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
@Hurtebise Ik ben nog niet helemaal bekend (lees nieuw maar bekent met professionele audio) met het producen van muziek maar heb wel een paar vraagjes waardoor een beter antwoord mogelijk word. Mogelijk dat het toch beter is om in het mengpaneel je hoofdtelefoon aan te sluiten.

- Waarvoor wil je je hoofdtelefoon gebruiken?
- Wil je een bepaalt kanaal in te gaten houden?
- Neem je 1 kanaal tegelijkertijd op of meerdere?

In het geval dat je meerdere kanalen tegelijkertijd op neemt en je wilt 1 kanaal in de gaten houden, dan is het mengpaneel een betere keuze (je mengpaneel moet dit dan wel ondersteunen dat je je koptelefoon uitgang kan koppelen op 1 kanaal).
Mocht je maar 2 kanalen tegelijkertijd opnemen dan kan je overwegen om te kijken of je het mengpaneel er tussenuit kunt halen en de 2 ingangen gebruiken van de Focusrite. Hierdoor kan je in je gebruikte software je kanaal routen naar je koptelefoon uitgang op de Focusrite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Hurtebise schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:54:
Het maakt niets uit of je je koptelefoon op je mixer aansluit of op je Focusrite.
Je signaal gaat immers niet via je software, dus last van latency zal je niet hebben.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heeft er iemand al ervaring met het releasen van een EP? Het ultieme doel is een vinyl release natuurlijk, maar in de eerste plaats willen we denk ik gewoon gehoord worden. De bedoeling is niet om er geld aan te verdienen maar om ons te amuseren. Dit gezegd zijnde, de bedoeling is ook niet om een gigantische put in onze bankrekening te slaan.

Ik ben een stappenplan aan het uitwerken om samen met een vriend een EP te releasen en ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn, en hoe we het process kunnen stimuleren, hetzij via een label of eigen beheer..

Stap 1 muziek maken zijn we volop mee bezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
Yalopa schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:12:
Heeft er iemand al ervaring met het releasen van een EP? Het ultieme doel is een vinyl release natuurlijk, maar in de eerste plaats willen we denk ik gewoon gehoord worden. De bedoeling is niet om er geld aan te verdienen maar om ons te amuseren. Dit gezegd zijnde, de bedoeling is ook niet om een gigantische put in onze bankrekening te slaan.

Ik ben een stappenplan aan het uitwerken om samen met een vriend een EP te releasen en ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn, en hoe we het process kunnen stimuleren, hetzij via een label of eigen beheer..

Stap 2 is denk ik ook wel handig: Willen andere mensen buiten jullie 2 er ook naar luisteren? ;)
Dat geldt dan ook direct voor het label natuurlijk. Als die het niks vinden, ben je daar vrij snel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Uiteraard. Heb je ervaringen met het label doen luisteren en reageren? Wil je die delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 05:43
apNia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:17:
Zijn vorige synth was tevens wel "gratis" weggegeven bij een magazine. Het is niet nieuw voor hem om iets te doen voor producers.
Maar ja er is behoorlijk wat geld al uitgegeven aan een strakke opname, dure website, etc. Dat verdien je niet zo snel terug met een euro voor die synth, het is geen app wat miljoen keer gedownload wordt.

We zullen zien en anders heeft me dat 1/2 van een biertje gekost, kan ik niet om wakker liggen.

Ik lees net dat die synth 32bit is :( dus helaas dat gaat hem niet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door rhodium op 12-02-2020 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Wom

Yalopa schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:12:

Eventueel aanmelden bij Buma/Stemra: https://www.bumastemra.nl/auteursuitgevers/lidmaatschap/

Als je producties hebt waarvan je denkt dat deze releasewaardig zijn kun je die naar labels sturen. Indien die dan positief antwoord sturen dan teken je een contract waarin bepalingen staan van hoe rechten geregeld worden. Denk aan vergoedingen voor het verschijnen op compilaties tot het percentage wat je krijgt van streamingdiensten. Let op dat je ook vastlegd voor welke periode de muziek uitgebracht moet zijn, ik wacht nog steeds op een release die nooit meer gaat komen :+

Uiteraard hoef je niet via labels te gaan, je kunt ook zelf je muziek uitbrengen op oa. Spotify, maar aangezien je het hebt over vinylrelease denk ik dat je via een label wilt gaan?

Let op dat sommige labels verwachten dat je producties gemasterd afleverd, anderen doen dit juist voor jou. Ligt aan genre en label. Ook durven sommige labels een vergoeding te vragen voor het artwork.

Weet niet of je ook actief bent als DJ? Sommige labels werken samen met bepaalde boekingskantoren, dus het kan zijn dat het label je inplant als opener op een bepaald feestje. Maar ook dat hangt heel er samen met de grootte van het label en de muzieksoort die je maakt.

In eigen beheer heb ik geen ervaring in. Maar dat lijkt tegenwoordig de meer voor de hand liggende keuze, mits je goede promotie kunt doen of al de juiste contacten hebt. Want je plaat moet wel gedraaid worden natuurlijk :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Yalopa schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:41:
Uiteraard. Heb je ervaringen met het label doen luisteren en reageren? Wil je die delen?
Ik heb dan geen EP uitgebracht, maar wel een track onder een drum and bass label.
Het beste wat je kunt doen is je track(s) afmaken en die door verschillende mensen laten beluisteren die er verstand van hebben. Dus niet tante Bep die "goedzo jongen, mooi liedje" zegt. :7

Met de feedback die daar vanaf komt nog eventuele aanpassingen maken en vergelijken met tracks die je zelf goed vindt en als referentie kunt gebruiken. Is het allemaal voor elkaar, dan je pakketje opsturen naar diverse labels waarvan jij denkt dat ze jouw track(s) kunnen waarderen.

Daarna is het afwachten en hopen op reactie. Dat je soms helemaal geen reactie krijgt is heel normaal.
Labels krijgen dagelijks heel veel muziek opgestuurd en het is bijna geen doen om elke producer een persoonlijk mailtje terug te sturen.

Succes! d:)b

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43

MicroWhale

The problem is choice

12 maart komt "Genesis Pro" uit... ben zeer benieuwd of hij echt maar €1 is en wat de 'catch' is.

bron: YouTube: Genesis Pro - Release Date

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Nu online
rhodium schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Ik lees net dat die synth 32bit is :( dus helaas dat gaat hem niet worden.
Waar heb jij 64bit voor nodig?

edit: zinsopbouw
edit2: Wel jammer voor de Mac users dat er geen Mac versie komt.

[ Voor 24% gewijzigd door dehardstyler op 12-02-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
dehardstyler schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Waar heb jij 64bit voor nodig?

edit: zinsopbouw
edit2: Wel jammer voor de Mac users dat er geen Mac versie komt.
Omdat het anders niet te gebruiken is in 64bit DAW's zonder een wrapper naar 32bit. En die wrappers kunnen nog wel eens stabiliteits en/of performance problemen hebben weet ik uit ervaring.

We zullen zien 12 maart als die uitkomt en of die stabiel is te draaien met jbridge (a 15 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik heb Reaper als DAW en hoewel het overgrote deel gebruikte VST’s inmiddels 64bit is werken de 32bit plugins ook gewoon prima zonder problemen.

Nu staat Reaper erom bekend een hele goede brug naar 32bit plugins te kunnen maken (meerdere manieren mogelijk zelfs), maar een beetje volwassen DAW moet dit vandaag de dag toch prima kunnen regelen me dunkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05

Nibbz

Postmaster General

kaos001 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:27:
Ik heb Reaper als DAW en hoewel het overgrote deel gebruikte VST’s inmiddels 64bit is werken de 32bit plugins ook gewoon prima zonder problemen.

Nu staat Reaper erom bekend een hele goede brug naar 32bit plugins te kunnen maken (meerdere manieren mogelijk zelfs), maar een beetje volwassen DAW moet dit vandaag de dag toch prima kunnen regelen me dunkt.
Hier een ableton gebruiker. Om 32bit VST's in de 64bit versie van ableton te krijgen is echt een hel. met 3rd party tooltjes zoals jBridge 'werkt' het, maar verre van stabiel. 64bit is dan eigenlijk wel een vereiste

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Dit geldt ook voor Studio One 4.5 dat je jBridge moet gebruiken of 32lives op OSX. Ik dacht dat naast Reaper alleen Cubase en FL studio buildin wrappers hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Even de features van de verschillende versies van FL Studio 20 bekeken. Audio recording zit enkel in de producer versie. Niet in de basisversie. Toch wel zuur.
Toch maar weer verder klooien met de bijgeleverde Ableton Live Lite.

• dehardstyler
  • Nu online
kaos001 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:27:

Dit is eigenlijk ook wat ik dacht. Ben niet zo heel veel meer bezig met muziek, maar ik kan mij niet herinneren dat ik tegen problemen aanliep met 32bits VSTs.
rhodium schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:46:
Dit geldt ook voor Studio One 4.5 dat je jBridge moet gebruiken of 32lives op OSX. Ik dacht dat naast Reaper alleen Cubase en FL studio buildin wrappers hadden.
Ahh vandaar dat ik de problemen niet ken. Ik gebruik(te) voornamelijk FL studio, met een vleugje Reason af en toe.

[ Voor 23% gewijzigd door dehardstyler op 13-02-2020 08:59 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.