Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 14:34

MicroWhale

The problem is choice

Hey, heeft iemand toevallig al een eindejaars schiet-maar-raak-voor-een-knaak sample(set) klaarliggen zodat we daar allemaal een track van kunnen maken zoals vorig jaar? Lijkt me wel weer leuk om te doen. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:43
Ah so! Nogmaals congrats en toch een collabs met een big name 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk weer aan mijn hobby toegekomen:

https://audius.co/dennis585/heaven-or-hell-19342

Tips zoals altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Klappertje weer Dennis!

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
Sicke plaat Dennis! Mooie duistere sound. Deep house als ik het goed hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:46
:D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrWilliams schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:30:
Hey, heeft iemand toevallig al een eindejaars schiet-maar-raak-voor-een-knaak sample(set) klaarliggen zodat we daar allemaal een track van kunnen maken zoals vorig jaar? Lijkt me wel weer leuk om te doen. :)
YES! Ik voel weer foute-remixkriebels in m'n bruin-geel gevlekt plakkende onderbroek.

Lijkt me wel een goed idee om de worst-sample-pack-ever op te zoeken en daar wat van te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57

boesOne

meuh

vlaaing peerd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:44:
[...]

Lijkt me wel een goed idee om de worst-sample-pack-ever op te zoeken en daar wat van te bakken.
Goed plan! past ook prima bij mijn skilzzzzz B)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djerror
Super vet mn track (rond de 20 min) kwam voorbij in een mix van ian o' donovan. Volg die man al behoorlijk wat jaren en ben echt fan van zn tracks en dj mixes.kan ik weer ff op teren..want heb momenteel niet super veel inspiratie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 18:58

2mb

MrWilliams schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:30:
Tof, ik doe mee!

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb maar weer even dit ouwe topic aangezwengeld:

vlaaing peerd in "het grote foute remix competitie topic"

Na een paar succesvolle foute meukjaren is het helaas eind 2017 doodgebloed, maar oi zijn koppig genoeg toch?

Ik stel voor dat we daar even wat foute samples en ideeen verzamelen voor je best production-evah bewust brakkig slechte meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Voor de Acid lovers:

https://www.musicradar.co...red-acid-bass-synth-leaks

Vanmiddag wordt die op Youtube aangekondigd.

YouTube: Winter Of Love 2019

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:33:
Ik stel voor dat we daar even wat foute samples en ideeen verzamelen voor je best production-evah bewust brakkig slechte meuk.
Ik ben gewoon al noobish/slecht, dus je zou zeggen dat het voor mij een makkie moet zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Tja geen geld alleen zal die wel weer slecht leverbaar zijn net als de RD 808

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Ja beetje in de gaten houden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djerror
Ook even mijn 2e track van mijn recente EP op soundcloud gepost. Heb voornamelijk de digitakt en digitone gebruikt in deze. Daarna heb ik de digitone ingeruild voor een analog four..fm sound was toch niet helemaal mijn ding maar komt in deze track wel tot zijn recht :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:52
Kain_niaK schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:37:
[...]

Wat is jou eigen soundcloud dan?
Spotify artist page:
https://open.spotify.com/...si=tW9MOkTYT9-sBxDBlZOu8A

Playlist met mijn nummers:
https://open.spotify.com/...si=N9gbvgeDTk6eOZnntATXyA

Playlist met mijn favo nummers welke ik steeds wel aanvul:
https://open.spotify.com/...si=cV3BuK5KT8az0aQNUkBXKw

Mijn soundcloud:
https://soundcloud.com/lumin8music

Maar hier staan dus niet alle volledige versies op, die laat ik vooral op Spotify natuurlijk voor streams etc.

Er gaat trouwens een nieuwe collab komen tussen mij en Misja en ook ben ik bezig met 1 van mijn grootste projecten. Een remix van een zeer bekende progressive trance producer/dj waarbij we besproken hebben om er een uplifting remix van te maken. Voor een heel gaaf label ook, al weet ik dat de eisen enorm hoog zijn. Dus next level producing... _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Hey ik kwam mezelf willekeurig tegen op youtube.

Geen idee dat iemand daar aan het filmen was.

Altijd tof zoiets.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Heel blij dat ik weer muziek kan maken. Heb een ooroperatie gehad en ze waarschuwden me dat mijn oor er 6-8 weken uit zou liggen. Na 1.5 week onder water zei het 'plop' en ging het open, dus ik was helemaal blij! *O*

Experimentje met de 808 Bassdrum. Beetje geprobeerd om zo'n 'wiegend' effect te krijgen wat die Prodigy tracks ook hebben. Pittig, want die gast (Liam) zit echt beyond het epic niveau. Tips en tricks zijn altijd welkom!

Eerst wilde ik er nog wat achteraan hangen om de track wat te verlengen, maar dat liep op niks uit, dus ik heb het maar zo gelaten.
Daarnaast is/was er ook nog een tekst om te zingen/schreeuwen, maar die kreeg ik er ook niet lekker in/paste niet. Iets met tempo en lettergrepen. Als je het wilt proberen of aanpassen, de tekst staat in de beschrijving van de soundcloud. Ik kan je ook het origineel mp3 of flpzip sturen als je wilt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57

boesOne

meuh

^^ Zijn de chemical beats weer terug :)
Heel vet nummer, klinkt bijzonder goed. Wel jammer dat de outro nu niet de tweede break is want dat stukje klinkt erg interressant.

Wat bedoel je met het wiegende effet?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apNia
Tijd om naar 'Wedden Dat...' te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

boesOne schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:08:
^^ Zijn de chemical beats weer terug :)
Heel vet nummer, klinkt bijzonder goed. Wel jammer dat de outro nu niet de tweede break is want dat stukje klinkt erg interressant.

Wat bedoel je met het wiegende effect?
Thanks. Als je een tweede break wilt schrijven laat maar even weten, dan kun je de flp krijgen. :) Ik kreeg geen inspiratie voor een vervolg namelijk.

Hahaa, ja, dat is de aandrang die je bij een Prodigy liedje krijgt. Die nummers hebben een ritme zodat je er lekker met je lijf/hoofd op op en neer kan gaan wiegen. Een beetje zoals ze dat bij punk en alternatieve rock ook hebben. Bij de muziek van Liam is er vaak maar één manier waarop je kan wiegen en dat dicteert de muziek/het ritme.

Voorbeeld: Firestarter. Je gaat automatisch op de eerste tel headbangen en de andere 3 tellen met je lijf heen en weer. Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ff wat verschrikkelijke acapella's in het foute remix topic gekwakt. Zie: vlaaing peerd in "Het Grote Foute Remix Competitie Topic"

Je kan downloaden tot 6 december, hoor graag of jullie het fout genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Vandaag met Sonarworks reference een measurement uitgevoerd op m'n studio. Was een mooie Blackfriday deal met de studio editie inclusief microfoon!

SW Reference

Vraag is natuurlijk of de software nou voldoende kan corrigeren en ik het hierbij moeten laten, of dat ik aan de gang moet met basstraps, diffusers en what not.. :D

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:36:

Vraag is natuurlijk of de software nou voldoende kan corrigeren en ik het hierbij moeten laten, of dat ik aan de gang moet met basstraps, diffusers en what not.. :D
Is je kamer zo'n 3.4 of 6.8 meter in de lengterichting van je speakers?

Software kan wel je speakeroutput compenseren, maar het lijkt erop dat je een staande golf hebt op 90Hz en 180Hz. Dit dipje kan je moeilijk compenseren want hoe harder je het op die frequentie zet, hoe harder de staande golf dit weer uitcancelt.

Basstraps en de golf diffuseren op de achtermuur kan je helpen dit op te lossen/verminderen.

Edit: Ik zie dat je linker speaker er meer last van heeft, ik zou visueel even kijken of je iets bijzonders ziet aan de plaatsing, de objecten en hoe die speaker afstraalt naar de achterwand.

[ Voor 15% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-12-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:06:
[...]

Is je kamer zo'n 3.4 of 6.8 meter in de lengterichting van je speakers?

Software kan wel je speakeroutput compenseren, maar het lijkt erop dat je een staande golf hebt op 90Hz en 180Hz. Dit dipje kan je moeilijk compenseren want hoe harder je het op die frequentie zet, hoe harder de staande golf dit weer uitcancelt.

Basstraps en de golf diffuseren op de achtermuur kan je helpen dit op te lossen/verminderen.
Dank je voor je reactie. Ik denk dat dit exact is wat er speelt. Kamer is 3,5 meter in de diepte ongeveer.. Met correctie van Sonarworks komt het laag zelfs overstuurt uit m'n monitors O-)

Ik ga dit inderdaad proberen op te lossen met basstraps in de hoeken en een diffuser achterin. Heb jij een tip voor een diffuser die hiervoor geschikt zou zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door Wilde op 05-12-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:14:
[...]

Dank je voor je reactie. Ik denk dat dit exact is wat er speelt. Met correctie van Sonarworks komt het laag zelfs overstuurt uit m'n monitors O-)

Ik ga dit inderdaad proberen op te lossen met basstraps in de hoeken. Heb jij een tip voor een diffuser die hiervoor geschikt zou zijn ?
Wat diffusen betreft is het gewoon zorgen dat je geen directe reflectie meer van beide kanten krijgt maar een andere richting afstraalt. Meubulair, boekenkast of kleding helpt in mijn ervaring meer dan echte diffusors, die niet zo helpen bij lage frequencties.

Als je een plattegrondje met afmetingen hebt van je kamer (ook de hoogte) en je speakerpositie, kan ik wat nauwkeuriger advies geven.

Edit: Ik zie dat je linker speaker er meer last van heeft, ik zou visueel even kijken of je iets bijzonders ziet aan de plaatsing, de objecten en hoe die speaker afstraalt naar de achterwand.

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-12-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik ben live muziek aan het makken in mijn twitch stream. Als iemand hier zin heeft om te kletsen en wat muziek te maken of zo.

https://www.twitch.tv/kain_niak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Plaatje zegt meer van 1000 woorden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OTOjPIFi8SBdZZEWR6gkCggV/thumb.jpg

Ik moet nog even opzoek naar een plattegrond voor de exacte afmeting, maar dit is ongeveer 230(b)x3,50(d)x240(h)

De achtermuur is helaas even niet zichtbaar op deze foto, maar dit is een kale muur en toegangsdeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaatje zegt meer van 1000 woorden ;)

[Afbeelding]

Ik moet nog even opzoek naar een plattegrond voor de exacte afmeting, maar dit is ongeveer 230(b)x3,50(d)x240(h)

De achtermuur is helaas even niet zichtbaar op deze foto, maar dit is een kale muur en toegangsdeur..
:7 yes, I am that good O-)

Begin eerst maar met de hoeken, da's eigenlijk altijd wel effectief. Standaard opzet is dan ongeveer zo:
Afbeeldingslocatie: http://arqen.com/wp-content/gallery/bass-traps-101/corner-bass-trap-foundation.jpg

Heb je een goed absorberende/diffuserende voorwand, maar een hardere achterwand (of andersom), dan kan je overwegen de traps meer naar 1 kant te verhuizen, door bv in de plafondhoeken te plaatsen.

Daarnaast zou je absorbers op de zijmuur kunnen plakken. Steenwol is hiervoor betaalbaar en goed geschikt en is met een wat decoratief stofje ook nog te verkopen aan vrouwlief. De afstand en locatie zal ik even voor je berekenen als ik de exacte afmetingen van je krijg. Sleutel hier is namelijk om specifiek de reflecties van die 90Hz via de wand te dempen. Evt op diezelfde afstand op het plafond.

Kale, harde, gladde muren en glas zijn evil, gewoon vanalles en nog wat voor zetten.

EDIT:

Zo naar je kamer gekeken lijkt me de plek voor panelen precies ter hoogte van je zijraam en vóór de groene kast.

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-12-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Dank je voor het advies. Ik ga morgen opzoek naar absorbers voor in de hoeken en ik ga die kast links eens tegen de achterwand aanzetten.

Exacte afmeting is 270(b)x350(d)x250(h) dus inderdaad je was spot on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:10:
Dank je voor het advies. Ik ga morgen opzoek naar absorbers voor in de hoeken en ik ga die kast links eens tegen de achterwand aanzetten.

Exacte afmeting is 270(b)x350(d)x250(h) dus inderdaad je was spot on :)
Succes! Ben benieuwd naar de metingen.

Je kan nog absorber panelen ophangen, droog genomen zou je die op de lengte muur (350cm) op 130 cm vanaf de computerkant moeten ophangen. Maar omdat dit alleen berekend is op de reflectie van de zijmuur (terwijl je vanaf elke kant reflecties hebt, zou ik gewoon even heen en weer plaatsen om te kijken wat het beste resultaat geeft). Je kan het tenslotte nameten met je tooltjes.

Je kan die panelen kopen voor een paar honderd euro, maar je kan ze ook zelf maken voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb uit mijn twitch livestream van gisteren 30 minuten trance er uitgeknipt.

Hier is het resultaat. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nieuwe track:

Het is eerder een soort concept track, een soort studie van enkele tips die ik bij elkaar geharkt heb en waarmee ik keek hoe ver ik zou komen met die tips. Ze gingen voornamelijk over workflow en song structuur. Het is tevens ook de eerste track die ik in Logic gemaakt heb nadat ik afgestapt ben van Ableton... Ook in die zin was het een experiment...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:03
Het heeft even geduurd, maar ik heb weer wat opgenomen:

YouTube: Lost in the Rain

[ Voor 17% gewijzigd door ruftman op 10-12-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:03
vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:42:
[...]

Niiice, Rhodes zelf ingespeeld?
Dank je, nee helaas niet. Het zijn allemaal samples.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

^) | Announcement | ^)

Dames, heren en alle genders daartussen, erbuiten en eronder,

*O* HET IS EINDELIJK WEER ZOVER! *O*

Zet je genderongelijkheid opzij, zwengel je synths en samplers aan en gebruik onnodig veel smileys in je post.

Want, de Super Ultimate Mega Foute samplepack voor 2019 is klaar! <+:)

Download de pack en post je meest foute poging in de foute remix topic. Aan het eind van het jaar gaan we dan de winnaar van het grote foute remixcompetitie bekendmaken en die mag de dubieuze titel een jaar lang dragen.

DL link: https://www.asuswebstorag...26924E789FABE7318344D51F4

have fun! *O* :)F

Edit: meer smileys :)B }:O

Edit: meer smileys :7 :9

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-12-2019 23:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

o<:) *O* o<:) Yessss...... Een Super Ultimate Mega Foute Kerstmix. o<:) *O* o<:)

die vreemdgenoeg niks kerst-achtigs in zich heeft

Bombae Balls

Snel? ... mwah, we zijn in het topic hiernaast al even bezig geweest met het samenstellen van het samplepack. En toen @vlaaing peerd daar zijn samples postte, kon ik mezelf niet meer bedwingen. oOo Wat een feest! }:O :)F

Ik heb er als dank en ode _/-\o_ aan de donateur een referentie naar een /3 aan toegevoegd. Een wereldberoemd gezegde uit zijn familie luidt immers:
'ne track zonder peerd, is 't luistren niet weerd
Dus dat was wel het minste wat ik kon doen!

Er zit nog veel meer in dat samplepack, dus veel knutselplezier allemaal en alvast fijne feestdagen toegewenst voor iedereen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-10 17:54

Geen idee of dit fout is, maar het is wel slecht 8)

• mekonghigh
vlaaing peerd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:48:
hahaha wtf dude, van welke planeet kom jij vandaan?
_O- Dat vraag ik mijzelf ook wel eens af :Y

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MrWilliams schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:11:
o<:) *O* o<:) Yessss...... Een Super Ultimate Mega Foute Kerstmix. o<:) *O* o<:)

eferentie naar een /3 aan toegevoegd. Een wereldberoemd gezegde uit zijn familie luidt immers:

[...]

Dus dat was wel het minste wat ik kon doen!

[Soundcloud: Bombae Balls - Esteban]

Er zit nog veel meer in dat samplepack, dus veel knutselplezier allemaal en alvast fijne feestdagen toegewenst voor iedereen.
Hilarisch, ik zie een 90's videoclip met een springende kerstbal op speed voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Tijdje niet meer geweest, maar ik heb nieuw speelgoed gekocht/gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/128349.jpg

Custom transmissielijn met een sub van volt/pmc, mids van atc, en de highs van scanspeak. Aardig wat tracks overheen gegaan ondertussen, heerlijke set!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekonghigh

Heb er weer een met een gedeelte van de samples *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
[Soundcloud: Karl Bush Immortal - Tim Redding Remix [Master] by Tim Redding]

Preview van nieuwe track, gemaakt in Logic Pro en inmiddels ook gemastered..

[ Voor 27% gewijzigd door Wilde op 15-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Wilde

This track was not found. Maybe it has been removed — Learn more

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 15-12-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Yalopa schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:44:
@Wilde

This track was not found. Maybe it has been removed — Learn more
Thanks, gaat nu beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Wilde schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:57:
[Audio: Karl Bush Immortal - Tim Redding Remix [Master] by Tim Redding]

Preview van nieuwe track, gemaakt in Logic Pro en inmiddels ook gemastered..
Klinkt best lekker! Inhoudelijk weinig over te zeuren, qua mix/master blijft het lastig oordelen vanaf soundcloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
z999 schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:54:
[...]

Klinkt best lekker! Inhoudelijk weinig over te zeuren, qua mix/master blijft het lastig oordelen vanaf soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Mooie toeter. 64kbs is niet echt veel. Absoluut verschil hoorbaar met een volwaardige wav/flac. Als we het nu over 320 of hoger hebben dan komen we ergens. Maar heb regelmatig een soundcloud link in mijn werk waarvan ik denk mwoa moet lukken, en dat er uiteindelijk als de wave komt toch nog het een en ander verschoven moet worden. Finetuning, i agree, but still. Er kunnen dingen verscholen worden met datacompressie. Enkel kijken naar de meters en eqcurve is imho niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/23e1d283321e9fa363a5ba972f5ce8f5/tenor.gif?itemid=5578753

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 16-12-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Inhoudelijk reageren niet je ding?

Laat het eens 128 wezen zonder abbo als de discussie van een jaar of 2 terug niet klopt. Dan nog is het vrij laag. Een beetje set gaat hier verschil in horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apNia
UtopiaM schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:39:
Inhoudelijk reageren niet je ding?

Laat het eens 128 wezen zonder abbo als de discussie van een jaar of 2 terug niet klopt. Dan nog is het vrij laag. Een beetje set gaat hier verschil in horen.
Het is ook 128kbps, en niet 64kbps. Als je een beetje weet waar je het over hebt met mixing en mastering, dan weet je dat je dat grofweg PRIMA kan beoordelen op een 128kbps MP3. Het is niet alsof je subs ineens een paar 100hz hoger zijn, of dat je snare op een andere frequentie hit als je het compressed, of je stereobeeld compleet vertekend wordt. Er is wat bleeding, maar echt heftig is het niet. "Qua mix/master blijft het lastig oordelen vanaf soundcloud" slaat nergens op, je kan zeker de mix prima beoordelen vanaf Soundcloud, tenzij je de master echt in gigantisch detail onder de loep gaat nemen. Ja, dan is lossless beter, maar 9/10 keer is klagen over 128kbps interessantdoenerij. Maar als je op basis van de Soundcloud link niet kan beoordelen of de mix goed is dan weet je echt niet waar je het over hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 16-12-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij/zij heeft ook snel een naamsverandering gedaan.

/Geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Het gaat mij ook over details, en sorry als dat elitair overkomt maar het is daadwerkelijk mijn werk (waar ik blijkbaar niks over weet). Ik vermelde er ook bij dat het finetunen is en de eq curve identiek blijft. Welliswaar laat, maar toch.

Neemt niet weg dat er toch akelig wat datacompressie overheen gaat en dat invloed heeft over de track. Er is een reden dat men lossless vraagt om mee te werken. Het is ook niet alsof het hier afgeluisterd word op een manke set.

Ik zal er in het vervolg voor je bijzetten "Een exact oordeel voor release is niet voldoende vanaf SC". Aangezien dat voor mij vanzelfsprekend is kan de verwoording vanaf deze kant te kort door de bocht zijn geweest maar toch, hoop poeha.

Die namechange was idd nodig, ben sinds kort weer actief op dit forum. Gelijk een warm welkom zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik snap dat je lossless wilt om mee te werken. Maar dat is net zoiets als een artwork niet kunnen beoordelen omdat het in JPG is opgeslagen. Als dit je beroep is vind ik het bijna nog erger dat je de mix niet kan beoordelen vanaf Soundcloud...

Anyways, laten we het leuk houden. Normaal is het gezellig. Welkom terug! 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Dat mag je vinden. Ik heb in de praktijk vaker meegemaakt dat je achteraf toch aanpassingen gaat maken nadat het op sc solide klonk. Mixing doe ik ook amper tbh, mastering alweer aardig wat jaartjes. Ongezellig was het niet, alleen werkt niet handig als we beiden kort door de bocht gaan reageren.

Ik snap waar je op doelt, je kunt het gross horen en daarover oordelen. Ik ben gewoon een zeikerd op dat gebied, liever te straf dan te makkelijk denk ik zo.

*;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw hier ik zoek een beetje hulp en misschien ook mensen om mee samen te werken. Ik ben een beginnende producer heb wel wat cursussen gevolgd maar er zijn nog gaten die opgevuld moeten worden. Hoop dat ik dat hier kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:05:
Hallo ik ben nieuw hier ik zoek een beetje hulp en misschien ook mensen om mee samen te werken. Ik ben een beginnende producer heb wel wat cursussen gevolgd maar er zijn nog gaten die opgevuld moeten worden. Hoop dat ik dat hier kan vinden.
Welkom! Volgens mij zit je in het juiste topic, want er zit hier zat expertise.

Welke gaten moeten er gevuld worden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:55:

Anyways, laten we het leuk houden. 🤭
aww wat -O- geen bitchfight?

Er kan wel wat zachte clipping optreden bij de soundcloudconversie, theoretisch zou het dan wat beefier kunnen gaan klinken, maar dat lijkt me minimaal. Ben het wel met Apnia eens dat het niet de beoordeling van een track in de weg zal staan.

Maarja, goeie masteraars zijn ook van die 0.4dB-muggenzifters, dat is vast ook de reden dat ze masteraar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Muggenziften is part of the job, for sure. Doet het ook goed op feestjes overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Mijn twitch stream is lekker aan het gaan nu. Ik had 26 mensen die aan het kijken waren vanavond.

Hoogtepunt was een lekkere grove.

Wat vinden jullie ervan en van het hele twitch streaming gebeuren? Ik heb ook 10 CAD gemaakt vanavond. (crypto natuurlijk)

v

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 22-12-2019 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Dit kwam opeens om de hoek zeilen toen ik aan het spelen was met die foute samples... })

Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Livestream op twitch is ook handing om knappe meisjes je huis binnen te krijgen. En met knap bedoel ik dat ze erg handing is met haar sax natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Kain_niaK schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 04:53:
Livestream op twitch is ook handing om knappe meisjes je huis binnen te krijgen. En met knap bedoel ik dat ze erg handing is met haar sax natuurlijk.

[YouTube: Nattacia Brown original]
Handig met haar sax? Die stem man! Potverdikkeme wat lekker.

Klein puntje wel: Ik hoor best vaak clips en overstuurd geluid. Zonde. Lijkt erop alsof je in je mix dingen veel te hard wilt zetten. (en ook tijdens het opnemen :) Dat gebeurt toch meestal vooraf?

[ Voor 19% gewijzigd door MicroWhale op 24-12-2019 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
MrWilliams schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:12:
[...]

Handig met haar sax? Die stem man! Potverdikkeme wat lekker.

Klein puntje wel: Ik hoor best vaak clips en overstuurd geluid. Zonde. Lijkt erop alsof je in je mix dingen veel te hard wilt zetten. (en ook tijdens het opnemen :) Dat gebeurt toch meestal vooraf?
Dit is van mijn twitch stream. Haar sax in de kamer was zo luid dat ik op mijn headphones de rest van het geluid niet goed kon horen. En dus heb ik haar de zachter gezet dan het moest zijn. Leermomentje voor de volgende keer.

Ze komt elke week een paar uurtjes op mijn stream jammen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• audiojunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter

En een korte van vanacht.

[ Voor 39% gewijzigd door Kain_niaK op 28-12-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh

Ik heb weer een beetje met die samples zitten spelen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor een projectje kwam ik net een wetenschappelijke (ja serieus) site tegen met samples van orgasmes :D :*)

https://orgasmsoundlibrary.com/#gallery

[ Voor 16% gewijzigd door Yalopa op 31-12-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 09:00
Ik probeer me de laatste tijd te concentreren op een goeie mix en een kwalitatief goed eindproduct.

Mag ik jullie kritische mening over de volgende track? En dan over de mix, niet zozeer over het creatieve gedeelte.(Be gentle, beginner here). Ben heel benieuwd naar jullie mening. Alvast dank.

https://drive.google.com/...hi6Ar5a/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Geluisterd met een hoofd telefoon, ik vind het helmaal niet slecht voor een eerste mix. Op zich zitten er niet teveel elementen in waardoor de mix niet zo moeilijk is.
  • De panning / delay op je hihats is zeer nerveus
  • De verhouding Kick / Snare is teveel kick voor mij, in het algemeen staat de kick voor mij te hard
  • Ik mis laag, dit lijkt me een genre waarbij je gerust een sub bass mag hebben. Je hihats en snare hinten naar een 808 sound, geef me dan maar de lage 808 kick ook
  • [Ii] de mix klinkt helder, niet rommelig dus dat is zeker ok, maar doordat het aantal elementen wat je hebt zeer laag is heb je hier natuurlijk wat minder risico op.
Wellicht zijn sommige van mijn opmerkingen de gevolgen van jouw creative keuzes, in combinatie met mijn smaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

*O* Een heel fijn nieuw jaar toegewenst allemaal! *O*

Deze heb ik op de paar laatste dagen van vorig jaar in elkaar geknutseld.

Het zijn heel veel expirimenten in één:
- Aanzet tot een eerste "EDM" track. In ieder geval met die structuur. Uitdaging was om het leuk te houden.
- Probeersel met risers (opgebouwd met noise)
- Lead instrumenten opgebouwd in "Patcher"
- Gebruik van nep-sidechaining (ofwel, gewoon dempen van bepaalde geluiden op de beat). Gebruik hiervan ben ik doorgaans op tegen, maar bij EDM klinkt t wel (en klinkt normale sidechaining chaotischer).
- Poging tot afmixen

Mocht je dingen horen waar je tandenknarsend van gaat zitten luisteren, laat me ff weten waarvan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

NiQo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:41:
Ik probeer me de laatste tijd te concentreren op een goeie mix en een kwalitatief goed eindproduct.

Mag ik jullie kritische mening over de volgende track? En dan over de mix, niet zozeer over het creatieve gedeelte.(Be gentle, beginner here). Ben heel benieuwd naar jullie mening. Alvast dank.

Doet me heel sterk denken aan "Gangstas Paradise" qua akkoordenschema en kwa noten. Ik weet niet of het de bedoeling is om een rap-nummer te maken, maar zo klinkt het wel. Ik neem even aan dat je er nog een vocal bij gaat zetten.

Klinkt dramatisch en onheilspellend. De opbouw van het nummer is goed, verveelt niet. Plaatsing van (de noten en pauzes van) je instrumenten klinkt ook goed.

Dingen die raar klinken:
- Je hihats faden 2x in?
- (vooral die eerste) riser houdt opeens op
- De bass is niet laag genoeg en ook net iets out-of-tune met de rest. Hier kan zoals Yalopa zegt een hele dikke 808 onder. (De baslijn (de noten) is daarentegen super lekker, dus die zou ik zeker houden!). BTW onder, omdat je wellicht (zoals bij Gangstas paradise) naast de 808 ook een 'normale' baslijn wilt hebben die meeloopt met de 808. Spieken kan geen kwaad. :)

Overall een lekkere track.

Qua mixing kun je hem nog wel wat voller laten klinken door wat layering toe te voegen op je instrumenten. Dit zou ik zeker doen als er geen vocal overheen komen, maar ook met vocal kun je hem wat voller en dramatischer maken. Die riser mag het hele links-rechts spectrum bedekken terwijl ik de hats wat meer naar het midden zou doen. De violen kun je layeren en ook vol links-rechts gooien. Die begeleidende toon zou ik wat smaller houden, maar misschien ook nog layeren met een hoger of lager instrument. Als toetje wellicht nog een kleine reverb op de snare voor dramatisch effect.

NB ook hier even een disclaimer. Het zijn allemaal dingen waar ik aan zou werken als het mijn track was. Probleem hier is dat ik de bedoeling niet weet die je met de track hebt, dus de rap-vocal en het dramatische is een interpretatie. Kan goed zijn dat je een hele andere richting op wilt en dan voegt bovenstaand commentaar niet echt veel toe. Dus interpreteer deze interpretatie zoals je wilt. :)

Ik vind het in ieder geval een lekkere track en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Bedankt voor je feedback! Hierbij mijn reacties;

• De panning / delay op je hihats is zeer nerveus Dat klopt, is het around-the-head effect van ableton. Ik heb ergens gelezen dat het goed is om hihats te pannen voor je stereobeeld. Wellicht ben ik iets doorgeschoten ;)

• De verhouding Kick / Snare is teveel kick voor mij, in het algemeen staat de kick voor mij te hard Ik heb hem nu in de auto en met oordopjes geluisterd en kan me vinden in wat je zegt. Het probleem is echter dat dit via mijn edifier speakers en sennheiser koptelefoon niet zo werd weergegeven. Zal er vanavond nog even mee stoeien.

• Ik mis laag, dit lijkt me een genre waarbij je gerust een sub bass mag hebben. Je hihats en snare hinten naar een 808 sound, geef me dan maar de lage 808 kick ook Heeft een beetje te maken met hetzelfde als hierboven denk ik. Ik hoor het nu ook, zal proberen de bass iets op te schroeven zonder dat het distort of interferet
Ook jij bedankt voor je feedback! Hieronder mijn antwoorden;

Doet me heel sterk denken aan "Gangstas Paradise" qua akkoordenschema en kwa noten. Ik weet niet of het de bedoeling is om een rap-nummer te maken, maar zo klinkt het wel. Ik neem even aan dat je er nog een vocal bij gaat zetten. Het doel is idd om rap/hiphop/trap beats te maken, waar inderdaad uiteindelijk vocals/rap op toegevoegd wordt.

Klinkt dramatisch en onheilspellend. De opbouw van het nummer is goed, verveelt niet. Plaatsing van (de noten en pauzes van) je instrumenten klinkt ook goed. Goed te horen

Dingen die raar klinken:
- Je hihats faden 2x in? Oeps, foutje!
- (vooral die eerste) riser houdt opeens op Nu je het zegt valt het me pas op. Zal er een fade opzetten
- De bass is niet laag genoeg en ook net iets out-of-tune met de rest. Hier kan zoals Yalopa zegt een hele dikke 808 onder. (De baslijn (de noten) is daarentegen super lekker, dus die zou ik zeker houden!). BTW onder, omdat je wellicht (zoals bij Gangstas paradise) naast de 808 ook een 'normale' baslijn wilt hebben die meeloopt met de 808. Spieken kan geen kwaad. :) Dit klinkt op zich als een goed idee. Ik vind echter de 808 die er onder zit best vet al zeg ik het zelf. Ik zal proberen hem iets op te schroeven zonder dat het gaat distorten. Wellicht dat het terugschroeven van de kick ook helpt. Zal de good ol' Gangstas paradise weer is luisteren. Was iig niet mn intentie om deze vibe te creëren dus leuk dat jij het daarmee associeert :)

Overall een lekkere track.

Qua mixing kun je hem nog wel wat voller laten klinken door wat layering toe te voegen op je instrumenten. Dit zou ik zeker doen als er geen vocal overheen komen, maar ook met vocal kun je hem wat voller en dramatischer maken. Die riser mag het hele links-rechts spectrum bedekken terwijl ik de hats wat meer naar het midden zou doen. De violen kun je layeren en ook vol links-rechts gooien. Die begeleidende toon zou ik wat smaller houden, maar misschien ook nog layeren met een hoger of lager instrument. Als toetje wellicht nog een kleine reverb op de snare voor dramatisch effect. Mijn doel in deze was een goeie mix te creëren en daarom heb ik idd de track redelijk simpel gehouden. Ik neem je opmerkingen zeker in acht als ik het creatieve gedeelte af ga maken.

NB ook hier even een disclaimer. Het zijn allemaal dingen waar ik aan zou werken als het mijn track was. Probleem hier is dat ik de bedoeling niet weet die je met de track hebt, dus de rap-vocal en het dramatische is een interpretatie. Kan goed zijn dat je een hele andere richting op wilt en dan voegt bovenstaand commentaar niet echt veel toe. Dus interpreteer deze interpretatie zoals je wilt. :)

Helder en logisch, het is tenslotte persoonlijk. Je feedback wordt gewaardeerd :)
(En het doel is idd om een beat te maken waar uiteindelijk een rap op komt)

Ik vind het in ieder geval een lekkere track en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat! THNX :)

Aanvulling;
Wellicht is het interessant om aan te geven dat de bass/sublijn is gemaakt met Sublab. Heb het recent aangeschaft dus nog een beetje zoekende
De Kick is een standaard 808 kick vanuit ableton welke iets is getuned.
De Snare is een Clap sample, weet niet meer precies waar die weg komt.
De beide synths komen uit Xpand 2 en de hihats is een loop van cymatics

[ Voor 4% gewijzigd door NiQo op 03-01-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

NiQo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:41:

Aardig goed. Kick/bas in balans, wel hard maar dat hoort bij het genre gok ik. De constant pannende hats vind ik minder omdat ik met koptelefoon luister, en je dan afzonderlijk de hard links en rechts gepande hits hoort. Hier heb je op speakers denk ik niet zo'n last van.

Ik zou nog iets meer reverb op de string stabs gooien en wat meer attack geven met een compressor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

MrWilliams schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:58:
*O* Een heel fijn nieuw jaar toegewenst allemaal! *O*

Deze heb ik op de paar laatste dagen van vorig jaar in elkaar geknutseld.

[Soundcloud: All Ends Well - Esteban]

Het zijn heel veel expirimenten in één:
- Aanzet tot een eerste "EDM" track. In ieder geval met die structuur. Uitdaging was om het leuk te houden.
- Probeersel met risers (opgebouwd met noise)
- Lead instrumenten opgebouwd in "Patcher"
- Gebruik van nep-sidechaining (ofwel, gewoon dempen van bepaalde geluiden op de beat). Gebruik hiervan ben ik doorgaans op tegen, maar bij EDM klinkt t wel (en klinkt normale sidechaining chaotischer).
- Poging tot afmixen

Mocht je dingen horen waar je tandenknarsend van gaat zitten luisteren, laat me ff weten waarvan. :D
Die piano vind ik echt niks, sorry :) Vanaf 0:32 eighties vibe, leuk (maar niet wat ik EDM zou noemen). Melodisch zit het allemaal best goed in elkaar. Sommige pluckjes zijn misschien wat 'iel', maar niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

2mb schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:06:
[...]

Die piano vind ik echt niks, sorry :) Vanaf 0:32 eighties vibe, leuk (maar niet wat ik EDM zou noemen). Melodisch zit het allemaal best goed in elkaar. Sommige pluckjes zijn misschien wat 'iel', maar niet vervelend.
EDM is het inderdaad niet. Het ging me meer om de structuur en de 4onthefloor kick die daar bij hoort. Je hebt helemaal gelijk over de instrumenten. En met name die piano. Ik wist daar niks te plaatsen, dus het werd een iets aangepast akkoordenschema met een arp eroverheen.

Er is normaal gesproken veel meer tijd nodig om dit soort tracks te maken, maar die geef ik mezelf duidelijk niet. :) Ga toch nog eens kijken of er wat meer uit te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Mijn nieuwe setup gefocused op live music and live streamen op twitch.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLyBEnn.jpg
edit: Ik ben weers eens met wat jazz bezig.

[ Voor 39% gewijzigd door Kain_niaK op 05-01-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiQo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Dat klopt, is het around-the-head effect van ableton. Ik heb ergens gelezen dat het goed is om hihats te pannen voor je stereobeeld. Wellicht ben ik iets doorgeschoten ;)
Over het algemeen kan je de hoge instrumenten altijd wat breder pannen dan de lage. Wil echter niet zeggen dat je hi-hats over het hele stereobeeld heen-en-weer moet smeren. Ik zou wat stereo-widening gebruiken en de hi-hat misschien lichtelijk links of rechts van het midden zetten. Laat ze echter wel op 1 plek staan en ga niet pingpongen, een 'echte' hihat heeft op een drumstel ook altijd een vaste positie.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kain_niaK schreef op zondag 5 januari 2020 @ 07:22:
Mijn nieuwe setup gefocused op live music and live streamen op twitch.

[Afbeelding]
edit: Ik ben weers eens met wat jazz bezig.

[YouTube: Kain_niaK - Live music and working in FL Studio]
Leuke setup KainNiak! Barpiano erbij, kan zo lekker wegjammen.

Ik zie dat je Yamaha HS80 speakers hebt staan. Bevallen die? Nu voor de 2e keer een voeding van m'n monitors opgeblazen, dus moet maar 's een nieuwe set aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
vlaaing peerd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Leuke setup KainNiak! Barpiano erbij, kan zo lekker wegjammen.

Ik zie dat je Yamaha HS80 speakers hebt staan. Bevallen die? Nu voor de 2e keer een voeding van m'n monitors opgeblazen, dus moet maar 's een nieuwe set aanschaffen.
Ik heb nog altijd geen plaats gevonden om een nieuwe studio te beginnen. Ik heb huisgenoten dus ik gebruik ze erg weinig. (en 2 van mijn huisgenoten werken s'nachts dus er ligt 24/7 wel iemand te pitten) Ik heb ze de eerste week ook iets te hard getest, mijn oren erg pijn gedaan. :F

Wat ik wel tof vind is dat ze aan de achterkant van die openingen hebben voor bas. Op bepaalde lage frequenties als ik een filter over een sinus wave gooi dan voel je een erg lekker bas geluid.

Ik ben normaal van de KRK's maar ik dacht deze keer, laten we eens Yamaha proberen.
Het is echter te vroeg om te zeggen dat ze beter dan mijn KRK's zijn.

Eigenlijk mis ik mijn KRK's. Je raakt echt aan speakers gewend weet je. :'(

Oh en met twee piano's, ruiten en een drumstel resoneert alles als de ziekte. Het is dus echt geen ruimte waarin ik lekker van mijn speakers kan genieten. :(

Maar dat komt nog wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 06-01-2020 18:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiQo
Iedereen bedankt voor de constructieve feedback, de track klinkt nu al beter ;)
Ik zal het eindresultaat hier tzt delen.

Mocht iemand hier trouwens kunnen rappen kom ik graag met je in contact, maar ik vermoed dat ik daarvoor op het verkeerde forum zit :)

@Kain_niaK Leuke set up en stream. Wat voor controller is dat aan de rechterzijde?
De Yamahas staan ook mijn verlanglijstje.

Hierbij ook mijn setup, welke ik mooier vindt dan de gemiddelde track die hier wordt gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/76wcc89oe6741.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door NiQo op 07-01-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

NiQo schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:54:

Hierbij ook mijn setup, welke ik mooier vindt dan de gemiddelde track die hier wordt gemaakt :)

[Afbeelding]
Nice al helemaal mee in de trap / hiphop cultuur :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
De tering wat een dikke setup! Props :D

Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!
crossposten? U vraagt, wij doen het schaamteloos.

En hier is mijn eerste Foute Remix poging:

Kotszakjes gereed? dan luister en huiver. :r

}:O Ook geinteresseerd in onnodig veel smileys plaatsen :Y en een foute remix maken :(:) ? Klik dan hier

Edit: more smileys :7
Edit: meer smileys :X :Y

[ Voor 65% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-01-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
vlaaing peerd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Ik zie het probleem al: Twents bier.
Pas d'r op eh! Uut Twent hier :D

Leuke setup!

Hier een tipje van mijn sluier:

Afbeeldingslocatie: http://www.utopiamastering.com/test.jpg

Gyraf g14 + tk-lizer, en de custom pmc like (Volt subs maar dan met ekte atc mid-domes) speakers aangestuurd via hypex ncore 500 monoblokken. Niet op de foto: Lynx Hilo, IGS tubecore ME, IGS Gssl clone.

Baal alleen dat ik destijds mijn rubberbands pultec clone weg heb gedaan, dus langzaam weer op zoek naar nieuw speelgoed. You can never have enough eq's.

Zelfbouw speakers zijn overigens een aanrader! Onlangs ook een pmc style (volt 12inch) sub gemaakt voor een maat. Detail en een hoop geweld waar nodig. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door UtopiaM op 08-01-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
vlaaing peerd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:55:

_O- _O- _O- _O- d:)b d:)b :Y :Y oOo *O*

Zijn dit genoeg smiley's? Of moet ik straks weer editen? O-)

Hier even wat anders tussendoor 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[Audio: title]
Santigold op LSD :D
Geen idee als hij in de foute context gepost is of niet, maar als je de drums wat interessanter zou maken heb je een toffe track vast...

[ Voor 34% gewijzigd door Yalopa op 08-01-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
Yalopa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:09:
[...]
[...]

Geen idee als hij in de foute context gepost is of niet, maar als je de drums wat interessanter zou maken heb je een toffe track vast...
Deze track is niet voor het foute remix topic. Ik sta 100% achter de tekst van Rick Simpson in deze track aangezien ik het levende bewijs ben dat de tekst klopt 8)
Thanks voor de tip, ik ga er mee aan de slag.

[ Voor 3% gewijzigd door mekonghigh op 09-01-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Thnx. En ja smaak verschilt hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:35
Laatste weken heb ik Sylenth1 weer flink opgepakt en ik ben op zoek naar wat soundbanks. Eigenlijk is alles goed, maar ik zoek nu specifiek vooral hardstyle en trance-geluiden en het liefst ook nog een goede 8bit-sound.

Kent iemand een goede website? Natuurlijk kan ik het zelf met een zoekopdracht, maar kom dan vaak op obscure sites uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aangezien het niet obscuur mag zijn, deze usual suspects al gecheckt:?

https://www.loopmasters.com/formats/63-Sylenth-Presets
https://cymatics.fm/blogs...-of-free-sylenth1-presets

//2 sec google /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Kotszakjes gereed? dan luister en huiver. :r
Yo gast, je bent gescout op de soundcloud link :D . Door ene 'Music Agent Roger'. En hun team (van vermoedelijk nog meer Python bots :P) kunnen je nog meer exposure geven.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:35
Uiteraard ken ik die vandaar ik ook aangeef zelf wel te kunnen zoeken. Ik probeer met mijn vraag om de Google resultaten heen te komen. Probeer die onderste die je aangeeft maar eens. Die verwijst naar de obscure websites die ik bedoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-01-2020 18:18 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.