Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Gamelanmuziek is een vak apart
Ik draaide altijd Paul Elstak op m'n GameLAN. Blikje JOLT energydrink, kut roepen en Quaken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01

GforceNL

Out of memory....

Ik zie tot nu toe vooral de aparte genres muziek langs komen, moet daar wel bij zeggen dat ik dit topic pas een paar weekjes volg. Zijn er hier ook mensen die de wat meer mainstream house muziek (bigroom/hardstyle of zelfs hardcore?) maken of wordt dit als"not cool" beschouwd in dit topic?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Ik draaide altijd Paul Elstak op m'n GameLAN. Blikje JOLT energydrink, kut roepen en Quaken maar!
ik wist dat deze zou komen :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:30:
sodetering...dammit 8)7 Ik ga koffie drinken.
Nu je toch wakker bent.
Wat vind je van de discussie over de grondtoon 440 vs 432Hz?

*rent hard weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gforcegti schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:39:
Ik zie tot nu toe vooral de aparte genres muziek langs komen, moet daar wel bij zeggen dat ik dit topic pas een paar weekjes volg. Zijn er hier ook mensen die de wat meer mainstream house muziek (bigroom/hardstyle of zelfs hardcore?) maken of wordt dit als"not cool" beschouwd in dit topic?
Neh alleen ApNia en Veltmaat worden beschouwd als "not cool" in dit topic. Dus plemp je hardcore meuk maar neer. Er word hier in de regel niet zozeer naar de stijl gekeken, meer naar de kwaliteit van de producties.

Verder terug in dit topic zul je overigens wel wat meer hardstyle/hardcore producties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Okay, eerste track in de studio. Nog niet af maar het begin is er, beetje een softe wegdromer :-)

https://soundcloud.com/ro...ape-from-the-past/s-aMKLO

Hoe zit het eigenlijk met plagiaat en jatwerk? Ik neem aan dat daar gewoon een gentlemen's agreement voor bestaat in dit topic?

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
GreenGras schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:11:
Okay, eerste track in de studio. Nog niet af maar het begin is er, beetje een softe wegdromer :-)

https://soundcloud.com/ro...ape-from-the-past/s-aMKLO

Hoe zit het eigenlijk met plagiaat en jatwerk? Ik neem aan dat daar gewoon een gentlemen's agreement voor bestaat in dit topic?
Lekkere wegdroom track B)

Maareuh jatwerk, hoe bedoel je precies? Dat ik nu jouw melodielijn ga pikken ofzo? :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Klinkt erg lekker Greengrass!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

kaos- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:17:
[...]

Lekkere wegdroom track B)

Maareuh jatwerk, hoe bedoel je precies? Dat ik nu jouw melodielijn ga pikken ofzo? :+
Seriously, de vrijwel complete hitzone bestaat tegenwoordig toch eigenlijk alleen nog maar uit jatwerk, remixes, verkrachtingen van uitzonderlijk mooie 60's en 70's platen en her en der wat handig gebruikte samples? Of zie ik dat nou verkeerd en puilt het uit van de unieke, creatieve niet-cliche muziek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
GreenGras schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Seriously, de vrijwel complete hitzone bestaat tegenwoordig toch eigenlijk alleen nog maar uit jatwerk, remixes, verkrachtingen van uitzonderlijk mooie 60's en 70's platen en her en der wat handig gebruikte samples? Of zie ik dat nou verkeerd en puilt het uit van de unieke, creatieve niet-cliche muziek? ;)
Je gooit nu wat random woorden de lucht in; jatwerk, remixes, verkrachting, samples. Het is erg subjectief wat je zegt. Het is maar net in welk hoekje je zit van het muziekspectrum.
Voor iedereen gelden weer andere do's en dont's.

Persoonlijk vind ik het hele hitzone/top40 gebeuren niet spectaculair. Het is gemaakt voor de grote massa. Dus of daar nu gejat,gestolen of verkracht wordt, maakt weinig uit toch? :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Eensch, het merendeel is duidelijk bedoeld voor de grote massa en het wordt omringd door een gigantische industrie / geldmachine die natuurlijk moet blijven draaien en worden gevoed.
Echter ben ik wel van mening dat muziek een stukje kunst is, geboren uit expressie en creativiteit en dat mis ik de laatste tijd een beetje als ik naar de top40 luister. Deadmau5 heeft daar een aardig stukje commentaar over gegeven laatst https://youtu.be/eYHhPY_8T88 en ik kan me daar toch wel in vinden. Is muziek nog een kunstvorm of is het een geldmachine die meer om lipsynced live entertainment gaat?
Maar goed, gelukkig zijn er ook nog voldoende nieuwe, originele producers die uiteindelijk ook worden ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:32:Neh alleen ApNia en Veltmaat worden beschouwd als "not cool" in dit topic.
Dat sowieso, vervelende ventjes. :P

@GreenGras
Er zijn twee soorten muziek. Muziek die je leuk vindt en die je niet leuk vindt.
Je nummer klinkt lekker.
De kick heeft wel dik veel sub. Mijn woofers hebben er goed werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Hoi,
Ik ben een super beginneling dus maak me niet dadelijk af :)
Ik ben sinds kort begonnen met producen in ableton.
Ik heb nu het volgende 'probleem' : ik heb op mijn synth nu een sidechain staan die werkt op de kick.
Dit op zich werkt goed doch als de synth doorloopt maar de kick stopt klinkt de synth opeens harder omdat de sidechain dan wegvalt. Hoe kan ik dit volume verschil opvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Een extra kanaal aanmaken met diezelfde kick die je net zo lang door laat lopen als je synth, en dan dat nieuwe kanaal muten, dan word hij voor het sidechainen gebruikt en niks anders.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:32:
[...]

Neh alleen ApNia en Veltmaat worden beschouwd als "not cool" in dit topic.
Volgens Moeder ben ik hartstikke cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

kevz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:16:
Een extra kanaal aanmaken met diezelfde kick die je net zo lang door laat lopen als je synth, en dan dat nieuwe kanaal muten, dan word hij voor het sidechainen gebruikt en niks anders.
Bedankt,
Ik heb nu een extra kanaal gemaakt voor enkel de sidechain.
Werkt goed zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zelfs sidechain plugins die op BPM zelf een kick intern genereren voor het sidechain pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Je kunt ook een sidechain plugin gebruiken zoals Xfer LFOtool.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GreenGras schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:49:
Is muziek nog een kunstvorm of is het een geldmachine die meer om lipsynced live entertainment gaat?
Top40 muziek als voorbeeld van een kunstuiting is een beetje als een berehap sate als voorbeeld gebruiken voor culinaire hoogstandjes. Ik concludeer dus dat je gewoon te vaak metaforische berehap sate's eet en dat moet je niet doen, want dat is slecht voor je metaforische cholestrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

gforcegti schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:43:
Je kunt ook een sidechain plugin gebruiken zoals Xfer LFOtool.
Met deze tool heb je hier geen last van?
Is deze eigenlijk duur?

Heb het gevonden. Kost 50 dollar.

[ Voor 7% gewijzigd door Vow op 27-01-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

ja, je kan hem kopen *knipoog*.

met deze tool kun je lig zelf een sidechain instellen en ook de sidechain zelf aanpassen (attack, etc)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Deze Minilogue demo <3
YouTube: KORG MINILOGUE Sounds & Sequences

Wouter, samen eentje kopen, dan de eierwekker zetten en om de 10 minuten er mee spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minilogue is wel een kek dingetje idd.
Heb alleen andere plannen.

edit:
Heads up for the DnB gais.
http://www.loopmasters.co...oduction-and-Sound-Design

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Ik ben een paar dagen bezig geweest met een Track waar alle sounds van de Volca's komen, de Bass, Beats en Keys. Super leuk en leerzaam om te doen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yGiDoRp schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:50:
Ik ben een paar dagen bezig geweest met een Track waar alle sounds van de Volca's komen, de Bass, Beats en Keys. Super leuk en leerzaam om te doen.

[audio]
Fatsoenlijk, lekkere groove. Tis zowat psy/goa geworden. Het heeft wel een nogal eenzijdig oldskool geluid als je alleen maar de Volca's gebruikt, maar icm andere instrumenten heb je hiermee wel een erg vette aanvulling op de gehele rig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@yGiDoRp
Lekkere trek. Lekkere groove en mooie opbouw.
Na elke break kan je wel een andere melodietje pakken. Of wisselen A/B/A etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@yGiDoRp

Prima track weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Afbeeldingslocatie: http://www.muziekshop24.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/0/00024578__src.jpg_6.jpg
Is dit een leuke beginners set? Ervaringen of tips?

[ Voor 5% gewijzigd door digidokter.net op 01-02-2016 21:54 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb een beetje hulp nodig. mijn vriendin wil graag haar eigen muziek (zang en gitaar, mogelijk elektrische drum) maken en kunnen opnemen met de PC. Zij heeft een redelijk basis pc'tje. Ik heb daar Magix Musicmaker opgezet, die loopt echter regelmatig vast.
Ik wil deze pc op een simpele manier kunnen uitbreiden zodat ze beter uit de voeten kan.

Bij deze ff een lijstje. Wat hier niet in staat is dat ze al een mengpaneeltje heeft. Die krijg ik echter op de PC niet aan de praat. En een USB microfoon. En ze heeft ook nog een normale microfoon, die ze op het mengpaneeltje gebruikt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Creative X-FI Elite Pro 7.1€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 56,95€ 56,95
1Noctua NA-SCR10 3-Pin Low Noise Adapter (set van 3)€ 3,95€ 3,95
1Samsung Syncmaster 205BW Zilver€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-2300€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D9L€ 47,83€ 47,83
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 46,86€ 46,86
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Corsair CX500M€ 65,95€ 65,95
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 235,96

Als ik het goed begrijp moet denk ik de audiokaart eruit, en een audio interface (extern USB) erin.
Daarnaast ben ik op zoek naar tips voor wat basis software. Ze vind de Magix op zich wel leuk, alleen het loopt dus vast (zou er extra geheugen dan bij moeten??).

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Magix een grote schop geven, is rommel.
Excuus, geen rommel, maar het feit dat hij vastloopt zegt wel iets denk ik.

http://reaper.fm/

Gratis, redelijk simpel en je kan er praktisch alles mee.
Download wat gratis drumkits hier en daar, plus wat gratis VSTi's (charlatan, synth1) om basslines, pads, effecten,etc mee te maken.

Koop een mooie Focusrite Scarlett 2i2 erbij en je bent helemaal klaar B)

pricewatch: Focusrite Scarlett 2i2

[ Voor 14% gewijzigd door kaos001 op 02-02-2016 10:54 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40
kaos- schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:46:
Magix een grote schop geven, is rommel.

http://reaper.fm/

Gratis, redelijk simpel en je kan er praktisch alles mee.
Download wat gratis drumkits hier en daar, plus wat gratis VSTi's (charlatan, synth1) om basslines, pads, effecten,etc mee te maken.

Koop een mooie Focusrite Scarlett 2i2 erbij en je bent helemaal klaar B)

pricewatch: Focusrite Scarlett 2i2
Juist, dan heb je ook geen gehannes met USB microfoons en mengtafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Luapper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:55:
[...]

Juist, dan heb je ook geen gehannes met USB microfoons en mengtafels.
hehe, dat van die mengtafel zal ze niet leuk vinden. Die heeft ze net gekocht, ik denk dat ze die nog wel wil gebruiken. Het is het volgende apparaat.

http://www.bax-shop.nl/an...-xenyx-qx1002usb-pa-mixer

daarnaast heeft ze deze microfoon, ook net nieuw.

http://www.bax-shop.nl/us...-usb-condensatormicrofoon

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
el-jorge schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:05:
[...]

hehe, dat van die mengtafel zal ze niet leuk vinden. Die heeft ze net gekocht, ik denk dat ze die nog wel wil gebruiken. Het is het volgende apparaat.

http://www.bax-shop.nl/an...-xenyx-qx1002usb-pa-mixer

daarnaast heeft ze deze microfoon, ook net nieuw.

http://www.bax-shop.nl/us...-usb-condensatormicrofoon
Waarom heeft ze dat mengpaneel gekocht als ik vragen mag?

Wat ik zou doen in haar geval :

- Zowel het mengpaneel als de microfoon terugsturen naar Bax (kan binnen 60 dagen, zonder opgaaf van reden)
- Geen mengpaneel meer kopen, dit zit immers in je software en met je Focusrite kan je door middel van je gain heel makkelijk bepalen hoe hard je signalen binnenkomen.
- Van dat geld een degelijke condensator mic kopen die je rechtstreeks aan kunt sluiten op je externe geluidskaart. (deze bijv : http://www.bax-shop.nl/gr...condensator-zangmicrofoon )

Geloof me, hier gaat ze een stuk blijer van worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 02-02-2016 11:12 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

kaos- schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Wat ik zou doen in haar geval :

- Zowel het mengpaneel als de microfoon terugsturen naar Bax (kan binnen 60 dagen, zonder opgaaf van reden)
- Geen mengpaneel meer kopen, dit zit immers in je software en met je Focusrite kan je door middel van je gain heel makkelijk bepalen hoe hard je signalen binnenkomen.
- Van dat geld een degelijke condensator mic kopen die je rechtstreeks aan kunt sluiten op je externe geluidskaart.

Geloof me, hier gaat ze een stuk blijer van worden :)
Het mengpaneel is niet alleen voor op de pc, maar met name ook voor live optredens/ repetities. Vandaar dat ze die gekocht heeft. Toen ze de USB uitgang zag dacht ze die ook mooi met de pc te kunnen gebruiken. Ik krijg hem echter tot nu toe niet aan de praat.

De condensator mic heeft ze al (naast die bol).

Ik lees het volgende over het mengpaneel:

Tegenwoordig is het niet meer nodig om allerlei randapparatuur aan te schaffen voordat u muziek op kunt nemen. Deze QX1002USB mixer is de sleutel tot succes. Met een handige USB/Audio interface verbindt u de mixer met een USB kabel aan uw pc of Mac. In een mum van tijd bent u al aan het opnemen.

Dus zit misschien die interface niet al in die behringer, of toch beter een aparte?

En ik neem de interne geluidskaart eruit, zodra die audio interface erop zit?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

GreenGras schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Beetje makkelijk altijd dit soort kreten. Maar vooralsnog ligt de kwaliteit wel hoog (los van die standaard EDM/bigroom meuk), maak dat maar eens na zonder dat het naar een goedkope remake klinkt ;)

Of het heel creatief is of niet boeit natuurlijk geen reet, het is muziek; als het lekker klinkt en/of wegluistert is het prima. Dat het niet jouw of mijn smaak is is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
el-jorge schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Het mengpaneel is niet alleen voor op de pc, maar met name ook voor live optredens/ repetities. Vandaar dat ze die gekocht heeft. Toen ze de USB uitgang zag dacht ze die ook mooi met de pc te kunnen gebruiken. Ik krijg hem echter tot nu toe niet aan de praat.

De condensator mic heeft ze al (naast die bol).

Ik lees het volgende over het mengpaneel:

Tegenwoordig is het niet meer nodig om allerlei randapparatuur aan te schaffen voordat u muziek op kunt nemen. Deze QX1002USB mixer is de sleutel tot succes. Met een handige USB/Audio interface verbindt u de mixer met een USB kabel aan uw pc of Mac. In een mum van tijd bent u al aan het opnemen.

Dus zit misschien die interface niet al in die behringer, of toch beter een aparte?

En ik neem de interne geluidskaart eruit, zodra die audio interface erop zit?
Je hoeft de interne kaart niet eruit te halen, maar ik zou em wel deactiveren.
Zo te zien heeft dat mengpaneel inderdaad al een eigen interface. Hoezo krijg je deze niet aan de praat, wat heb je allemaal al geprobeerd?

Je moet wel in windows heel duidelijk aangeven dat dat je primaire soundcard wordt. Ook in audioprogramma's is het handig om eerst je settings langs te lopen als je nieuwe hardware installeert.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

kaos- schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Je hoeft de interne kaart niet eruit te halen, maar ik zou em wel deactiveren.
Zo te zien heeft dat mengpaneel inderdaad al een eigen interface. Hoezo krijg je deze niet aan de praat, wat heb je allemaal al geprobeerd?

Je moet wel in windows heel duidelijk aangeven dat dat je primaire soundcard wordt. Ook in audioprogramma's is het handig om eerst je settings langs te lopen als je nieuwe hardware installeert.
Hij geeft een time-out error. 0x0005. Ik denk iets met een ASIO driver?

Ik zal eerlijk zeggen dat ik nog niet veel geprobeerd heb om het op te lossen. Ik kan in ieder geval niks in de controlpanel terug vinden mbt dat soort drivers.

[ Voor 11% gewijzigd door el-jorge op 02-02-2016 11:40 ]

Spielerei...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 12:59

Erikie

www.erikie.nl

yGiDoRp schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:50:

[audio]
supertof.. Ik begin me bijna af te vragen waarom ik elektron gear heb gekocht ;).

--

Ik heb m'n vorige track wat aangepast, wat meer laagjes erop gesmeerd, effectje hier en daar, vocaltje achterstevoren erbij geplakt en beetje gespeeld met masteren ( en snap het nog steeds niet ... ) Ik kots hem nu ondertussen een beetje uit ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55
el-jorge schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:39:
Hij geeft een time-out error. 0x0005. Ik denk iets met een ASIO driver?

Ik zal eerlijk zeggen dat ik nog niet veel geprobeerd heb om het op te lossen. Ik kan in ieder geval niks in de controlpanel terug vinden mbt dat soort drivers.
Deze gast had ook problemen met een (andere) USB mixer van Behringer. Het komt erop neer dat je de driver van Behringer moet installeren en niet de standaard USB audio driver van Windows (toch?) moet gebruiken. Ook niet icm. asio4all, de Behringer driver geeft zelf al een lage latency. Niet zoeken bij de productpage maar via de Behringer supportpage.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Erikie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:25:
[...]

supertof.. Ik begin me bijna af te vragen waarom ik elektron gear heb gekocht ;).

--

Ik heb m'n vorige track wat aangepast, wat meer laagjes erop gesmeerd, effectje hier en daar, vocaltje achterstevoren erbij geplakt en beetje gespeeld met masteren ( en snap het nog steeds niet ... ) Ik kots hem nu ondertussen een beetje uit ;)
[audio]
Lekkere vibe, misschien iets te veel laag waadoor het bij mij iets te vermoeiend overkomt (no pun intended ;) ), maar goed werk!

@el-jorge : Ik ben het volledig eens met Kaos, Behringer is nou niet echt goed spul en ik snap de combinatie van een USB mic en een PA mixer niet (en ja ik had al gelezen dat er nog een andere mic in het spel is).

Investeer liever in een degelijke audio interface, een DAW en eventueel een betere mic.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkoper zal altijd proberen te verkopen wat het meeste oplevert dus als iemand die er weinig verstand van heeft de winkel in loopt dan is die makkelijk beïnvloedbaar. Dat Behringer veel verkocht wordt komt ook omdat het voor het geld niet slecht is en dat hij in vergelijk met andere goedkopere merken niet vaker kapot gaat. Trouwens zijn ook een aantal gerenommeerde merken goedkopere mixers ook allemaal OEM bakken met een logotje erop.
En alles in een mixers kunnen handig zijn maar ga er niet vanuit dat na 5 a 10 jaar (want zo lang gaan ze zeker mee) er nog drivers voor zijn en/of de USB aansluiting nog werkt met nieuwe standaarden. Dan liever losse componenten die uitwisselbaar zijn voor een beperkt bedrag.

Kwestie van goed informeren vooraf kan je tijd, moeite en geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer eens heerlijk bezig geweest met deze Music Video.

Gebruikte software:

Maschine 2.4
Absynth 5

Sony Vegas Pro 13

En natuurlijk Windows 10

Enjoy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
Kunnen jullie aangeven hoe je een dergelijke bassline maakt, met bijv. massive? Is een redelijk standaard house / tech house bass maar ik kan nergens fatsoenlijke tutorials vinden, het gaat allemaal richting de wobble wobble FM synths

Probeer zoiets te maken met een sub bass preset maar het klinkt allemaal zwakjes.

Thnx!

https://soundcloud.com/jo...-front-door-free-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

mekkieboek schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:53:
[...]

Deze gast had ook problemen met een (andere) USB mixer van Behringer. Het komt erop neer dat je de driver van Behringer moet installeren en niet de standaard USB audio driver van Windows (toch?) moet gebruiken. Ook niet icm. asio4all, de Behringer driver geeft zelf al een lage latency. Niet zoeken bij de productpage maar via de Behringer supportpage.
Die driver had ik volgens mij al. Volgens mij staat er via de geluidskaart of Magix al een Asio driver op. Ik zal van de week beiden eens deïnstalleren, en kijken of het dan wel lukt.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paranoia68 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:53:
[afbeelding]
Is dit een leuke beginners set? Ervaringen of tips?
Het helpt als je gewoon het modelnaam even neerkwakt ipv foto. Zo te zien is dit een Alesis?

Als je denkt dat je lange uren wilt gaan draaien achter dit kitje, dan denk ik dat je een andere keuze moet nemen.

Ik wou aanvankelijk ook een Alesis kit nemen vanwege de aantrekkelijke prijs, de verkoper bij Tonika wees me er echter op dat de snare + tompads hard waren ipv een vel zoals bij de Roland kits. Hij bood aan dat ik in de winkel gewoon een uur of wat beide ging proberen en dan zou ik het verschil wel merken.

Hij had gelijk, met de Roland heb je dat de stokken natuurlijk terugstuiteren op de vellen, maar na 3 kwartier op de Alesis drummen begon ik strain op m'n polsen te krijgen. Naast dat het pijnlijk aanvoelt denk ik dat het op langere termijn niet goed is.

Ik ben doorgaans grote fan van Alesis producten, maar in dit geval raadt ik aan door te sparen voor een kit die vellen hebben ipv rubberen pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Zo te horen speelt ze in een band, dan kom je er niet met 2 fysieke ins+outs. Hoewel ik 20 inputs heb, gebruik ik zelf ook vaak zo'n mengpaneeltje (Alesis Mulitmix 8) om alle drum-mics in te laten komen in te laten komen en in stereo uit te sturen naar de geluidskaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
walterwhite schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:13:
Kunnen jullie aangeven hoe je een dergelijke bassline maakt, met bijv. massive? Is een redelijk standaard house / tech house bass maar ik kan nergens fatsoenlijke tutorials vinden, het gaat allemaal richting de wobble wobble FM synths

Probeer zoiets te maken met een sub bass preset maar het klinkt allemaal zwakjes.

Thnx!

Probeer het's vanaf de oscs ipv presets pakken.

- Eerst een sinusbaslijn maken die rond en clean is zonder grote dynamische verschillen. Portamento erop (+/- 45 cents) dat ie mooi de noten aanelkaar naait. Dit zorgt dat je in de sub een stabiele sinustoon blijft hebben.

- vervolgens 2 of meer zaagtandjes dezelfde partij laten spelen, elke zaagtand met +/- 10 cents vanelkaar af tunen (probeer gemiddeld wel rond het midden te blijven).
- hier bovenop een detuner of chorus
- hier bovenop een LP filter, affilteren tot je de gewenste klank krijgt.
- als laatste doe je een HP erop tot +/- 100~150hz, zodat de onderkant van de zaagtandjes niet teveel de sinussub in de weg zit.

Over voorverwamd op 200 graden in 5 min afbakken en eetsmakelijk! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
vlaaing peerd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Probeer het's vanaf de oscs ipv presets pakken.

- Eerst een sinusbaslijn maken die rond en clean is zonder grote dynamische verschillen. Portamento erop (+/- 45 cents) dat ie mooi de noten aanelkaar naait. Dit zorgt dat je in de sub een stabiele sinustoon blijft hebben.

- vervolgens 2 of meer zaagtandjes dezelfde partij laten spelen, elke zaagtand met +/- 10 cents vanelkaar af tunen (probeer gemiddeld wel rond het midden te blijven).
- hier bovenop een detuner of chorus
- hier bovenop een LP filter, affilteren tot je de gewenste klank krijgt.
- als laatste doe je een HP erop tot +/- 100~150hz, zodat de onderkant van de zaagtandjes niet teveel de sinussub in de weg zit.

Over voorverwamd op 200 graden in 5 min afbakken en eetsmakelijk! *O*
senks ik ga vanavond de keuken in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:28:
[...]

Zo te horen speelt ze in een band,
Komt kapitein Spuit 11 ook nog andriet'n onnie :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Thnx!

misschien heb je (in het algemeen) hier iets aan...
https://www.attackmagazin...ips-for-better-basslines/

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:05:
Weer eens heerlijk bezig geweest met deze Music Video.
Toffe track Dennis :)
Kunnen jullie aangeven hoe je een dergelijke bassline maakt
Graag een progress report als je verder bent in de keuken, ik ben ook wel benieuwd. Lekker stampende bas heeft je voorbeeld (en als ik het goed hoor, een breakje geleend uit Da Funk van Daft Punk, ik bedoel die om 2:03 :P ). Naja boeien!

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
mekkieboek schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:46:
[...]
een breakje geleend uit Da Funk van Daft Punk, ik bedoel die om 2:03 :P ). Naja boeien!

Een nee, het boeit niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Saven schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Beetje makkelijk altijd dit soort kreten. Maar vooralsnog ligt de kwaliteit wel hoog (los van die standaard EDM/bigroom meuk), maak dat maar eens na zonder dat het naar een goedkope remake klinkt ;)

Of het heel creatief is of niet boeit natuurlijk geen reet, het is muziek; als het lekker klinkt en/of wegluistert is het prima. Dat het niet jouw of mijn smaak is is een ander verhaal
Dan is dat waar wij verschillen van mening; ik zoek toch altijd wat meer verdieping als het om muzikaliteit, creativiteit en originaliteit gaat, ongeacht het genre. Daarom eet ik ook niet zo heel vaak een berehap met satésaus alhoewel ook dat op zijn tijd wel enorm lekker kan zijn: Wat dat betreft heb je zeker gelijk: het is toch "muziek" ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
Weer een nieuwe, in een paar uurtjes gemaakt, afwerking kan beter:

@Erikie "wakingup" is cool :-)

[ Voor 11% gewijzigd door PeterBezemer op 04-02-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@PeterBezemer

Klinkt goed en erg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:41:
[...]

ach mjong, giet toch hen Heracles kiekn ofzo.
se stiet högger as groning, da week weh >:)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Erikie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:25:
[...]

--

[audio]
Mooie track! Ik zou ietsie reverb uit de synth draaien zodat de aanslagen wat meer definitie krijgen maar klinkt erg lekker! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ben zojuist 3 tracks van Michael Jackson tegengekomen in projectvorm (losse sporen).
Dus voor de liefhebber :

http://we.tl/WRTDvRqKaI

(Dit is op het randje van piraat denk ik, aangezien het niet de uitgebrachte tracks zijn. Het is ook meer voor educatie dan voor vermaak me dunkt. Maar mocht dit niet oke zijn, mag een moderator het weghalen)

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 05-02-2016 14:20 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:36:
Ben zojuist 3 tracks van Michael Jackson tegengekomen in projectvorm (losse sporen).
Dus voor de liefhebber :

(Dit is op het randje van piraat denk ik, aangezien het niet de uitgebrachte tracks zijn. Het is ook meer voor educatie dan voor vermaak me dunkt. Maar mocht dit niet oke zijn, mag een moderator het weghalen)
Cool, downloading....

Dit mag gewoon hoor, zolang je de resultaten niet commercieel exploiteert.

Voel iemand hier ook weer zo'n foute remixcompetitie opkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Voel iemand hier ook weer zo'n foute remixcompetitie opkomen?
Michael Jackson wordt NIET in de zeik gezet met een foute remix compo.

HOOR JE ME?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wanna bet? Ik zat al te denken aan een clash van Nakatomi, Keesha en deze tracks, gaat heuwlemaal goed komuh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40
Ik ga hem denk ik een One Direction/ Michael Jackson remix maken. Gewoon omdat het allebei toppers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

2mb

Ik ga er een carnavalskraker van maken!

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke vette bluf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Oeh, gaan we hier een dingetje van maken? *Start Cubase*

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

stevig bestandje. eens kijken wat we ermee kunnen doen :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
kaos- schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:36:
Dus voor de liefhebber :

Wow. Tof om zo eens zonder bewerking af te spelen. Klinkt voor geen meter. Opzich al een kunst om dit mooi te laten klinken :) (in dit geval heb ik even Scream geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de tracker liefhebbers.
Pieter uit Utrecht heeft een synth gebouwd die ook kan trackeren.
https://www.kickstarter.c...ybrid-synthesizer-tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
Hebben jullie ook dat ASIO Link het volume heel veel lager maakt? Heb het vandaag geinstalleerd om mijn DAW naast windows audio te gebruiken, maar zelfs met alles op 100% voelt het nog 30dB te laag.
Het alternatief is een daadwerkelijke audio interface te kopen (focusrite scarlett 2i2 wordt vaak aangeraden, €80 tweedehands), en dan een mengpaneel voor onboard audio + 2i2 = signaal voor versterker.
Of is er nog iets slimmers? Ik las dat drivers van audio interfaces wél geluid van een DAW (via ASIO) kunnen samenvoegen met geluid van andere applicaties, dus dan is misschien alleen een 2i2 voldoende.

Edit: de gratis versie van ASIO link geeft elke 5 seconden per minuut geen geluid, de betaalde is $50 dus dan koop ik liever audio interface.

Tips welkom :)

Edit: screenshot hier: http://imgur.com/36XsXlZ

[ Voor 13% gewijzigd door Pruimenvlaai op 09-02-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pruimenvlaai schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:21:
Hebben jullie ook dat ASIO Link het volume heel veel lager maakt?
Ook met je onboard geluidskaart zouden ASIO drivers gewoon moeten werken. Kun je een screenshot plaatsen van je ASIO preferences en de beschikbare drivers laten zien. Waarschijnlijk heb je een verkeerde driver geselecteerd.

Denk ook aan allerlei software die dan gebruik gaat maken van je Asio, zo kan bv Skype je geluid hardwarematig muten via ASIO (en dan staat gewoon al het geluid uit), terwijl Windows drivers dit softwarematig doen en dus per applicatie dat kan afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik graag nog wel even de ASIO drivertab opengeklapt willen zien. :Y) Als het goed is moeten daar meerdere keuzes voor zijn, probeer ze allemaal maar even.

Enerrhh, waarom gebruik je eigenlijk ASIO Link? Als ik hun site bekijk lijkt me dit wel baggermeuk. Probeer misschien even ASIO4All, die's gratis en werkt ook over realtek geluidskaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hij heeft een ASIO4Alll tab openstaan. Maar in Ableton heeft hij ASIO Link geselecteerd. FYI dat zijn dus twee verschillende dingen Pruimenvlaai.

ASIO4All doen, en zorgen dat je niet een browser of Spotify hebt die het device hogged als je je DAW opstart. Bij mij zorgde dat er namelijk voor dat ik niks hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
@apNia: Dat zijn zeker verschillende dingen, ASIO4All zorgt ervoor dat Ableton met het ASIO-protocol geluid kan sturen naar m'n Realtek chip, en ASIO Link is een virtual audio device waardoor naast het geluid van Ableton ook geluid van Windows nog uit m'n speakers komt :)
Een betere manier om windows+ableton-geluid samen te voegen heb ik nog niet gevonden. De oplossing is waarschijnlijk een audio interface te kopen, dan een mengpaneel, en dan naar m'n speakers.
@vlaaing peerd: de ASIO drivertab van ableton? Daar staat asio4all in, asio link, en no device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

https://soundcloud.com/cy...ops-here-official-preview

Zojuist een preview van onze nieuwe track online gegooid!
Hoop op jullie feedback O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed hoor. Niks op aan te merken. :)

Verwijderd

@TelefoniQ

Prima Hardstyle.
Pruimenvlaai schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:32:
Daar staat asio4all in, asio link, en no device.
Daaruit zou je de ASIO4All moeten kiezen.

Ah, ik dacht dat ASIOlink puur alleen een driver was. ik vat 'm

Steinberg heeft hier een fix voor ftp://ftp.steinberg.net/D.../ASIO_multiclient_driver/

- verwijder eerst de ASIO link ellende, laat de ASIO4all driver staan.
- installeer de ASIO multiclient.
- draai de ASIO multi Server (ASIOserver.exe in de installatiemap), selecteer daar de ASIO4all driver.
- open nu je DAWapp, en selecteer daar de ASIO multiclient als driver.

nou kun je voor elke andere applicatie ASIO drivers selecteren en teglijkertijd draaien met je DAW.

Je kan ook gewoon WinXP installeren, dan heb je uberhaupt die ellende van maar 1 output niet.

overigens hoef je niet én een ASIO soundcard én een mixer te halen, alleen de ASIO kaart volstaat. Wil je een (outboard) mixer, dan hoef je geen soundcard te kopen, let dan wel op dat de mixer ASIO ondersteund.
WTF is er gebeurd met inbouwgeluidskaarten?? Die dingen zijn allemaal letterlijk 10x zo duur geworden?

Verwijderd

Minder aanbod en verkoop dus de prijs omhoog.
De meeste mobos hebben onboard kaart wat minstens net zo goed is (zo niet beter) dan de gemiddelde soundblaster met brakke kutdrivers.

• yGiDoRp
Nu soundcloud nog online is: mijn latest Full On Trance work in progress.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/new-demo-mix1-arrange1]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@yGiDoRp

Klinkt weer toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
[Opgelost] ik kwam toevallig net erachter dat de RESET knop bij de Mixer van de Xonar Audio Center het probleem oplost. Dus als iemand dit probleem ooit tegen komt kan dit helpen. [/opgelost]

Ik heb een groot probleem en misschien heeft iemand een oplossing toevallig. Sinds enige tijd heeft het afspeelgeluid op mijn windows pc bijna geen dynamisch bereik meer. Ik kan nergens instellingen vinden, heb al gekeken bij de instellingen van windows én van mijn geluidskaart. Het geluid is overal in Windows gecomprimeerd, bijvoorbeeld op een gegeve moment gaat het volume niet meer harder (terwijl je wel het hoger kan instellen maar je het niet hoort) en ook de bas word 'gedempt'. Het gebeurd dus in elk programma en ook als ik een eventuele EQ uit heb staan. Ik heb een (dure) Asus Xonar Essence STX geluidskaart, en had dit probleem voorheen niet. Ik heb niets aan de hardwarecombinatie veranderd. Ik weet niet meer wanneer het begonnen is (merk het sinds enkele weken) en of ik per ongeluk iets (wat ik me niet meer kan herinneren) heb veranderd. Iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door MrOizo op 13-02-2016 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je de drivers deinstalleren en weer installeren zodat je de default settings weer terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Iemand FB op deze WIP? Hij kan als het goed is nu niet vals meer zijn, hehe. Alleen weet ik niet echt zeker of de vocals goed passen en of de progressie van de drop niet te saai is. https://clyp.it/vyq5k0xm (Hij is nogal kort). Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sustain

Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Ik ben doorgaans grote fan van Alesis producten, maar in dit geval raadt ik aan door te sparen voor een kit die vellen hebben ipv rubberen pads.
Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.conrad.nl/nl/...-drumstokken-1272021.html
Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/4000_4999/4200/4220/4221/1271892_BB_01_FB.EPS.jpg
Weet iemand of dit vellen zijn?! Zie nergens in specs staan...:(
Update:
Rubber! Met vel zijn ze dubbele of driedubbele prijs :(

[ Voor 6% gewijzigd door digidokter.net op 16-02-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 08:51

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

https://www.arturia.com/matrixbrute/overview ZOOOOOOOHEEEE!!! das een leuk apparaat weer! vond de micro brute al dik!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chieldtm

Erg bruut ja.

(Ik heb de software classic synths van Arturia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen is de matrixbrute nog in ontwikkeling dus duurt het nog een paar maandjes dat hij in de winkels staat.
Vraag me wel af of zo'n ding niet te veel onderdelen heeft die de tand des tijds toch wat minder goed zullen kunnen weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paranoia68 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat ik voor deze ga:

Weet iemand of dit vellen zijn?! Zie nergens in specs staan...:(
dit lijkt op een OEM Alesis DM lite. Als dit dezelfde is, dan schijnen er problemen te zijn met stabiliteit en stevigheid van de rekken.

http://www.bax-shop.nl/el...h-drumstel#productreviews

Ik raad sowieso aan om de kit zelf uit te proberen en niet blind online te bestellen, een drumstel moet ook ergonomisch zijn en daar kom je alleen achter als je het zelf hebt uitgeprobeerd.

Verder lijkt de verhouding met de hihat en de snare een beetje rare (dat rijmt). Ze zitten nl erg hoog.

- als je een drumstel zoekt om op een goedkope manier te kijken of dit wat voor je is, dan lijkt me dit een ideaal beginnersdrumstel, de prijs is absoluut goed. Ook de verlichte pads lijken me een goeie manier om snel de basics te leren en dat is zeker een plus. Toch zullen er beperkingen zijn waar je op den duur aan kan gaan storen.
- Als je nu al weet dat drummen je ding is en je wilt er zeker 10 jaar mee doorgaan, spaar dan even door voor een Roland of Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

- Als je nu al weet dat drummen je ding is en je wilt er zeker 10 jaar mee doorgaan, spaar dan even door voor een Roland of Yamaha.
Nee ben echt beginner, even een probeer set...:) Stel dat ik het niets vind dat drummen kan ik altijd doorverkopen via marktplaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
paranoia68 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:47:
[...]

Nee ben echt beginner, even een probeer set...:) Stel dat ik het niets vind dat drummen kan ik altijd doorverkopen via marktplaats. :)
In dat geval kun je stap 1 optimaliseren: koop een probeerset via marktplaats.
Als het je ding wel is: profit voor paranoia68 :)
En stap 2 geldt nog steeds. Dat ruikt sterk naar een win-win scenario.

Jouw voorstel setje ziet er vreemd uit. Hoge snare en hi-hat inderdaad. Ik zie op MP 2ehands setjes staan voor weinahg die er een stuk beter uitzien. Ik zou het wel weten, voor gear ga ikzelf altijd eerst naar MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, als je iets wil proberen dan kan het het via MP kopen en met een beetje geluk voor hetzelfde bedrag verkopen als het niet je ding is. Zij blij, wij blij, iedereen blij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
Iemand ervaring met de Adam A7X monitoren en het produceren van techno/tech-house?

Ik zoek een vervanging van mijn huidige KRK's g2 6, ik blijf toch het idee houden dat deze monitoren het laag teveel boosten.

Of misschien zijn er wel andere alternatieven voor het zelfde budget (+- E1000,- voor een set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyraxz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:56:
Iemand ervaring met de Adam A7X monitoren en het produceren van techno/tech-house?
Nee, niet allebei tegelijk.

A7X zijn een verbetering op de toch al er goeie A7's en is in het algemeen beschouwd een kwaliteitsspeaker. De poorten zijn beter afgesteld dan het laag boosten van de KRK's, dus als dat werkelijk je probleem was ben je hiermee een stuk beter af.

Verder qua specs prima, nette freq response, goed vermogen, weinig vervorming.

Als ik nadelen kan bedenken, dan is het dat deze speakers geen bescherming hebben voor beeldschermen. Hierdoor kan je beeldscherm blurry worden als ze te dicht bij je monitors staan.

Verder klinkt ie behoorlijk helder in vergelijk met een hele range monitors tussen de €300 ~ 1000,- range. Ik heb niet lang geluisterd maar het zou kunnen betekenen dat je op lange duur luistermoe kan worden.

Maar, ga het zelf luisteren, dat een speaker goed is, wil nog niet zeggen dat jij het prettig vindt. Mocht de winkel het toelaten, zet dan ook je oude model speakers ernaast zodat je een goed idee krijgt of het heel anders aanhoort.

Kijk daarom ook nog even naar Genelecs, Mackie's en Dynaudio's in dezelfde prijsrange, dat zijn ook mooie beestjes.

In dit topic Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic heeft iemand Dynaudio's getest. Ook gewaardeerd als je evt zelf een review van je monitors plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:/ euj...waarom staat er ineens "topicstarter" onder m'n nick?

Andere vraag. Ik wou mijn veel te lang uitgestelde aankoop van een nieuwe DAW PC (2x in een jaar verhuizen ging nogal in de centen zitten) even wat meer aandacht schenken.

Nou zit ik te tobben tussen een Core i5 en een i7 waarbij het voornaamste verschil is dat de i7 Hyperthreading ondersteunt en 100,- duurder is.

Steinberg doet nogal vaagjes erover en de bottomline is dat HT niet echt veel helpt, misschien ook reden om eens over te stappen naar andere software, mgoed.

Ik was wel benieuwd of jullie CPU's met HT hebben en of dat bij jullie veel verschil geeft in performance. If yes, dan ben ik ook benieuwd naar welke software er gebruikt wordt.
Pagina: 1 ... 19 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.