Even serieus, ik heb weer eens tijd gehad om een track af te maken. Mixtechnisch kom ik er niet helemaal meer uit. Heb m zoveel gehoord, ben mixdoof geloof ik. Graag alle op en aanmerkingen, ben erg benieuwd wat jullie van de track vinden. Voor mn gevoel lijkt de track te zacht, maar meer krijg ik er niet uitgeperst zonder dat limiter en compressie gaan flippen, heb zelfs sublaag eruit gehaald om wat clutter op te ruimen, maar misschien zelfs teveel?. Alvast bedankt voor de tips en luisterend oor!
oh ja... zet m lekker hard, neuro om je oren!

[Soundcloud: https://soundcloud.com/millman-1/millerz-whatever-the-consequence]
Tools of the trade:
DAW: Studio One 3
- - Juno Alpha 2
- - Access Virus indigo 1
- - NI Maschine 2
- - Massive vsti
- - Serum vsti
- - Gladiator vsti
- - Rob papen distortion unit (wat een apparaat!)
- - bunch of sweepsamples en fx's
- - Studio One 3 Mixing and mastering tools
Knock knock..
Who's there?..
It's Bob...
Bob who?
Bobwobwobwobwobwob
[ Voor 24% gewijzigd door millman op 06-01-2016 08:39 ]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Ah, ben benieuwd, meestal zijn je producties dik in orde. Ik zal je in de komende dagen feedback geven.millman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:53:
oh ja... zet m lekker hard, neuro om je oren!![]()
[audio]
Neuro dnb Joke
How many Moving Shadow label artists does it take to change a lightbulb?
25
Moest vanmorgen toevallig lachen om dit stukje op Signal z'n Facebook (17 jarige Nederlandse D&B producer die oa bij Noisia gesigned is) waar hij mensen vragen aan hem liet stellen. Hij komt net kijken bij D&B en zijn grote helden (wat voor ons Ed Rush/Optical/wat dan niet voor oude kerels) zijn gasten als Mefjus en andere nieuwere producers:vlaaing peerd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:34:
[...]
Neuro dnb Joke
25
spoiler:1 to change the bulb, 24 to complain in '98 everything was much better when it was still dark
https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D
Vond het wel komisch, iemand die erkenning heeft verdiend in het D&B landschap maar echt nul komma nul aan nostalgie heeft opgebouwd. Vond het een mooie clash tussen oude zeurpieten en de nieuwe generatie
mgoed, als het gaat over vroeger en nu, dan is dnb nu toch echt wel 1000x beter.
ik ben afgehaakt toen het enkel nog ging om wie kan de snoeihadrste track maken.
Mijn DnB helden zijn eerder in de hoek van Alex Reece / Adam F / Goldie / Chemistry & Storm /... te vinden.
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Klinkt alsof je vet teveel compressie op alles gooit. Dan klontert alles aan elkaar en kan je niet meer met contrasten werken.
Mijn baksel van vorige week. Meer bedoelt om er weer even in te komen want het was al weer even geleden dat ik iets afgemaakt had.
alvast bedankt maat!vlaaing peerd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:34:
[...]
Ah, ben benieuwd, meestal zijn je producties dik in orde. Ik zal je in de komende dagen feedback geven.
Neuro dnb Joke
25
spoiler:1 to change the bulb, 24 to complain in '98 everything was much better when it was still dark
ja, leads er laten zweven om de upfront bass niet in de weg te zitten, en over drumbus een lichte verb om wat de lijmen.. Maar dit allemaal in een nonstop sessie, dus aan het einde van 10 uur klooien hoorde ikniets meer. Vandaag nog FF previewen en aanpassen.apNia schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:40:
Toffe track millman! Zeker weer vooruit gegaan! Ik mis soms bij je tracks wel een beetje het "in your face" deel, alsof dingen meer reverby/op afstand zijn in plaats van sommige elementen vooraan, en andere achteraan.
mefjus is ook een baas hoor, maar ik kom van goldie optical enz enz.. Nostalgie wellicht, maar ken je roots[...]
Moest vanmorgen toevallig lachen om dit stukje op Signal z'n Facebook (17 jarige Nederlandse D&B producer die oa bij Noisia gesigned is) waar hij mensen vragen aan hem liet stellen. Hij komt net kijken bij D&B en zijn grote helden (wat voor ons Ed Rush/Optical/wat dan niet voor oude kerels) zijn gasten als Mefjus en andere nieuwere producers:
https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D
Vond het wel komisch, iemand die erkenning heeft verdiend in het D&B landschap maar echt nul komma nul aan nostalgie heeft opgebouwd. Vond het een mooie clash tussen oude zeurpieten en de nieuwe generatie
true, overkill aan compressie, probeerde harder te klinken maar wilde niet lukken, zal vannacht eens opnieuw kijken..Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:22:
@Millman
Klinkt alsof je vet teveel compressie op alles gooit. Dan klontert alles aan elkaar en kan je niet meer met contrasten werken.
Wow, veel analoog?! Wat een warmte!Mijn baksel van vorige week. Meer bedoelt om er weer even in te komen want het was al weer even geleden dat ik iets afgemaakt had.
[audio]
Heel Holland Bakt.millman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:53:
Over baksels gesproken
Lekker nummer hoor! Ik heb wel het idee dat hier en daar (mn in de hardere stukken) de cymbals en crashes er niet lekker uitkomen. En toch, lekker nummer!
Misschien hebben we hier een nieuwe MPO formuleVerwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:22:
Mijn baksel van vorige week...
Presentatie: Martine Bijl.
Anyway, mooi nummer wouter met mooi geluid inderdaad.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dit komt door de overdaad aan compressie.. Komt vanavond aan bod.. Thnx!mekkieboek schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:32:
[...]
Heel Holland Bakt.
Lekker nummer hoor! Ik heb wel het idee dat hier en daar (mn in de hardere stukken) de cymbals en crashes er niet lekker uitkomen. En toch, lekker nummer!
Dacht meer aan een 'producers got talent' met John ewbank, vader Abraham, Peter Jan Rens, en gordon in de jury[...]
Misschien hebben we hier een nieuwe MPO formule, amateur producers / musicici in nederland bakken wekelijks een nummer in elkaar en een deskundige juri beoordeelt de producties.
Presentatie: Martine Bijl.
Anyway, mooi nummer wouter met mooi geluid inderdaad.

Verwijderd
Soms moet je gewoon even afstand nemen van een nummer om er met frisse oren weer tegenaan te gaan.millman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:02:
true, overkill aan compressie, probeerde harder te klinken maar wilde niet lukken, zal vannacht eens opnieuw kijken..
Mijn nummer had ik ook niet goed maar naderhand in de mastering de lead wat zachter gezet omdat hij fors uitstak bij de rest. Oftewel de oortjes te vermoeid en dan hoor je het niet goed meer.
Als het niet kapot gaat wel ja.Wow, veel analoog?! Wat een warmte!
Ah cool! In die tijd was ik meer van de jazzy dnb van Photek, EZ Rollers, Peshay en hier en daar een release van Roni Size of Shy FX.Yalopa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:21:
Nah
ik ben afgehaakt toen het enkel nog ging om wie kan de snoeihadrste track maken.
Mijn DnB helden zijn eerder in de hoek van Alex Reece / Adam F / Goldie / Chemistry & Storm /... te vinden.
Toen echter Badcompany en Edje Rush/Optical met de eerste neuromeuk kwamen was ik wel snel verkocht.
Wist je trouwens dat Goldie een behoorlijk leuk potje kan dirigeren?

En tegen de achterwand de rear speakers voor de Bios en de synths:

Geluidsdempend hok voor opnames:

En een keukentje en toilet zodat wie maar wil dagenlang opgesloten kan blijven zitten ;-)

De complete productieruimte / bioscoop is een kamer in een kamer, dus volledig ontkoppeld van muren, vloer en plafond. Geen geluidsoverlast dus :-)
Er moet nog wel een hoop gebeuren, momenteel druk met het zelf solderen van alle bekabeling met alleen maar goede, gebalanceerde connectoren en goed afgeschermde kabel. Verder is er nog een hoop af te werken maar het einde is in zicht!
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Verwijderd
Als jullie al jullie spullen daar neerzetten dan is het bijhouden wat van wie is en dat strikt gescheiden houden aan te bevelen. (Ervaring mee, vandaar)
Mat Zo, een producer die ik toch al enige tijd bewonder, heeft samen Ninth Parallel, Daydreamer en Orno een forum opgericht specfiek bedoeld voor producers. Ik als beginneling heb er al wat tips uit gehaald die ik zeker ga toepassen, maar het is bedoeld voor ieder niveau producer

Ik heb nog 2 nachten doorgehaald en het is t helemaal waard geweest. Niets van de track meer wat t was, alles heeft de aandacht gekregen wat t verdiend. Tips van jullie ter harte genomen en aan de slag gegaan met:
- Intro heeft een makeover gehad
- Bass is geheel anders ge-edit en beukt als de ziekte (Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen)
- breakdown in het midden geheel anders ge-edit voor het detail.
- Nieuwe edits algemeen
- Nieuwe instrumenten erin
- irritante lead geschrapt
- Compressie gematigd
- metaalwerk beter gemixt (hats, rides, crashes)
Kortom, bijna een hele nieuwe track.. Hoor graag van jullie nog wat ik kan doen.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/millman-1/millerz-consequence-original-neuro-edit]
Ik ben blij dat ik niet jouw buurman benmillman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:09:
Ik heb nog 2 nachten doorgehaald
Naar bed ?Hoor graag van jullie nog wat ik kan doen.
jeumig...zieke bas kerel! Qua stereo is ie wel wat breed, goed voor de detune/phase/modulatie, maar daarom wel iets minder mono-in-your-face. Ook de verb op de reese is wat veel, maar dat is persoonlijke voorkeur omdat ik wel hou van gortdroog.millman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:09:
Hoor graag van jullie nog wat ik kan doen.
[audio]
Verder heb je in de mix een crash of splashbekken op de 1, die is helemaal mono in het midden, terwijl die reese dus on the one heel erg stereo is. Omdat de 1 hét moment van impact is, zou je misschien die crash stereo kunnen widenen (zonder naar 1 kant te pannen) en de bas iets meer kunnen centeren voor meer impact.
Mgoed, ik moet diep graven om hier uberhaupt kritiek op te vinden, eigenlijk is het gewoon een professioneel klinkende track ala Mefjus/Billain/Eatbrain.
En nu mag je ons vertellen hoe je die zieke reese hebt gemaakt.
hahaha.. Ik heb een koptelefoon en volume op m'n audio interface.. No neighbours werd harmed during the recording of this trackmekkieboek schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:14:
[...]
Ik ben blij dat ik niet jouw buurman benmaar dat moet je vaker doen. Lekker nummer is het geworden!
I just did.. Heb nog wel FF paar daagjes nodig vermoed ik.. 5u per dag een week lang is nie genoeg... Na ja, resultaat..[...]
Naar bed ?
Peerd, bedankt voor je lovende woorden en kritiek, waardeer t zeer! Die crash is nu wat droog, en mag wel wat widening hebben ja.. Die reese is dezelfde als de vorige render alleen opgeknipt in 8e en gescrambled.vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:21:
[...]
jeumig...zieke bas kerel! Qua stereo is ie wel wat breed, goed voor de detune/phase/modulatie, maar daarom wel iets minder mono-in-your-face. Ook de verb op de reese is wat veel, maar dat is persoonlijke voorkeur omdat ik wel hou van gortdroog.
Verder heb je in de mix een crash of splashbekken op de 1, die is helemaal mono in het midden, terwijl die reese dus on the one heel erg stereo is. Omdat de 1 hét moment van impact is, zou je misschien die crash stereo kunnen widenen (zonder naar 1 kant te pannen) en de bas iets meer kunnen centeren voor meer impact.
Mgoed, ik moet diep graven om hier uberhaupt kritiek op te vinden, eigenlijk is het gewoon een professioneel klinkende track ala Mefjus/Billain/Eatbrain.
En nu mag je ons vertellen hoe je die zieke reese hebt gemaakt.
Begonnen met een massieve en een serum, na inspelen de bass gerenderd. Audio opgedeeld in sub en hoog. (Audio spoor gedubbeld) om meer controle te krijgen op de sub en een flange/ phazer op de Hooge tonen.. Over de bassbus een distortion, compressie ding van rob papen.. Ook deze weer gerenderd en opnieuw opgeknipt dus.. Edits bouwen en klaar.. Proces van weken klooien dus!
Verwijderd
Kost wa, maar dan hedde ook wa.
Dikke vette bas idd.
Percussie kan nog wel wat transient plugin gebruiken.
En geen dikke vette worst als track dus lekker dynamisch. Helemaal goed.
Verwijderd

Verwijderd
Als je de DX had gekocht hoorde je meer FM synths.
Als je de AN had gekocht hoorde je meer virtuele analoge synths.
Verwijderd
Ik heb die geluiden allemaal in een ander hardwaredoosje zittenVerwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:11:
Dat ligt aan jouw.
Als je de DX had gekocht hoorde je meer FM synths.
Als je de AN had gekocht hoorde je meer virtuele analoge synths.
Wow, mooi nummer, wouter. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is de kick, die zou een ritmisch accentje kunnen hebben, nu lijkt elke kick identiek kwa velocity zegmaar. Maar gezever hoor, het is een mooie track.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 04:07:
Over geluiden uit doosjes gesproken.
Verwijderd
Pak maar eens een standaard drumloop en gooi daar een transiënt plugin over en kijk en hoor wat er gebeurt.millman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:53:
Thnx Wouter! Maar die transiënt plugin, waar moet die in de routing? Voor of na compressie van de drumbus?
Voor mensen die met dynamiek worstelen is wellicht deze plugin een interessante manier om te checken waar ze mee bezig zijn.
http://www.pluginboutique...9-Metering/2014-Dynameter
Edit:
@erikie
Klinkt OK. Beetje doffig.
Zie dat jij ook last hebt van soundcloud spam bots
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 19:09 ]
Lekkere sfeer, ik mis nog wat details om t af te werken, maar dit is allemaal analoog? Klinkt erg lekker en open gemixt. Niet helemaal mijn stijl, maar kan t erg waarderen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 04:07:
Even chillen.
[audio]
Komt wat traag op gang en mist wat definitie, de kick kan wat kracht gebruiken, en die pink noised beat waar je ook mee opent leent zich erg goed voor een sidechain met een 2e kick beetje meer dynamiek creëren kan geen kwaad. Die repetetieve bass mag wel wat beweging in, klooien met filter en een chorus op langzame rate oid. Verder lekker bezig.
ik weet wat t doet, gebruikte vaak de envelope shaper in cubase, die nagenoeg dat doet, maar weet niet of m'n drums nu meer harde attack nodig hebben, of een kortere sustain, en of je dat voor een compressor plaatst of erna,.. Ben een beetje zoekende..Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:19:
[...]
Pak maar eens een standaard drumloop en gooi daar een transiënt plugin over en kijk en hoor wat er gebeurt.
Interessante plugin! En ja, spambots allover soundcloudVoor mensen die met dynamiek worstelen is wellicht deze plugin een interessante manier om te checken waar ze mee bezig zijn.
http://www.pluginboutique...9-Metering/2014-Dynameter
Edit:
@erikie
Klinkt OK. Beetje doffig.
Zie dat jij ook last hebt van soundcloud spam bots

[ Voor 63% gewijzigd door millman op 10-01-2016 09:48 ]
Je gebruikt inderdaad wel een vrij harde kick voor een behoorlijk chill nummer. Misschien alleen de hoofdaccenten met die harde en de ghostnotes met eentje die korter, zachter en evt wat ge-lowpassed is? Verder leuke track en plezierig klinkende sounds.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 04:07:
Even chillen.
[audio]
en wekke doosjes hejje bruukt mjong?
goeie feedback, heb ik wat aan!millman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:33:
Komt wat traag op gang en mist wat definitie, de kick kan wat kracht gebruiken, en die pink noised beat waar je ook mee opent leent zich erg goed voor een sidechain met een 2e kick beetje meer dynamiek creëren kan geen kwaad. Die repetetieve bass mag wel wat beweging in, klooien met filter en een chorus op langzame rate oid. Verder lekker bezig.
Alle sporen uit deze track gaan uitzondelijk in de octatrack ( 8 sporen hardware sampler ), dus van daaruit kan ik nog veel toevoegen per spoor qua sidechaining en andere effecten ( chorus, filter, vibrato etc ). De sporen zelf moeten dus zo droog mogelijk in de octatrack, en dat is wat je nu hoort ( dit is een simpele mixdown van 7 sporen uit ableton ). Ik zal het later nog een keer recorden wanneer ik live vanuit de octatrack speel. Qua 'definitie', bedoel je dat het gewoon saai is ?
traktor scratch!
De 'definitie' die jij bedoelt doe ik dus allemaal live ( of tracht ik te doen, het gaat best wel nog vaak fout
hier wat filmpjes van toen ik net begon :
Dit jaar zal ik me dus geheel richten op livesets. Tips and tricks zijn altijd welkom qua elektron gear en livesets betreft. Ooit wil ik nog modulair gaan, maar die units zijn wel echt veel te duur

traktor scratch!
YouTube: Minilogue: Setup
YouTube: Minilogue: Studio Jam Session
[ Voor 25% gewijzigd door Yalopa op 12-01-2016 19:44 ]
Verwijderd
En dan die padlen effecten zijn relatief goedkoop en kan je heel vette dingen mee doen als je er een paar achter elkaar schakelt en ze aan/uit kan zetten en tweaken.
donker.. duister.. bass rolt lekker hier
We will be right back with Manny_Moare !
Tegenwoordig doen we bijna alles met DAW's en VSTi's, maar toen ik begon gebruikte ik de Roland Fantom XR en daarvoor de Edirol SD-90. Ik had toen ik dit muziekje maakte niet eens een midi keyboard, dus elk nootje wat je hoort is met de hand in Midisoft Studio4 gezet ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door PeterBezemer op 13-01-2016 10:16 ]
Zou wel lekker heet zijn in de zomer neem ik aan? Komt er een airco en zo ja wat voor eentje? Begin over een tijdje ook met bouwen van een studio en zit nog met de afvoer van de warmte.GreenGras schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:27:
Studio aan het bouwen met 12 vrienden, productie desk:
[afbeelding]
En tegen de achterwand de rear speakers voor de Bios en de synths:
[afbeelding]
Geluidsdempend hok voor opnames:
[afbeelding]
En een keukentje en toilet zodat wie maar wil dagenlang opgesloten kan blijven zitten ;-)
[afbeelding]
De complete productieruimte / bioscoop is een kamer in een kamer, dus volledig ontkoppeld van muren, vloer en plafond. Geen geluidsoverlast dus :-)
Er moet nog wel een hoop gebeuren, momenteel druk met het zelf solderen van alle bekabeling met alleen maar goede, gebalanceerde connectoren en goed afgeschermde kabel. Verder is er nog een hoop af te werken maar het einde is in zicht!
Heb zelf een tijdje Yosemite gebruikt maar was gewoon bout. Ik ben teruggegaan naar Mavericks en blijf daar voorlopig ook bij..rhodium schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 02:42:
Nu een tijdje met osx 10.11 gewerkt maar echt positief ben ik er niet over, veel GUI lag met pluginsdus ga 10.10 er maar weer opzetten. Dus als mensen nog twijfelde om de overstap te doen dan raad ik dat dus sterk af.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Hahaha daar hebben we vanaf het begin inderdaad al rekening mee gehouden aangezien de ruimte vrijwel luchtdicht is (geluidsisolatie = schijnbaar ook luchtdicht maken van de complete ruimte als ik alle artikelen erover mag geloven, echter hebben we wel ventilatie aangebracht met de uitlaat aan de kant waar de herrie niet stoort, ook stroomt de lucht door een soort labyrint om het geluid te dempen), er hangt een airco in die ook kan verwarmen dus koelte in de zomer en warmte in de winter. Vanzelfsprekend niet op de stroomgroep van de audio maar op een eigen groep met de verlichting :-)rhodium schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 02:46:
[...]
Zou wel lekker heet zijn in de zomer neem ik aan? Komt er een airco en zo ja wat voor eentje? Begin over een tijdje ook met bouwen van een studio en zit nog met de afvoer van de warmte.
De airco is van het merk Zibro, type wand/singlesplit 2,5 KW.60-85m3 SC3225 en was heel redelijk betaalbaar, iets van 600 ex btw geloof ik.
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Sfeer zit wel goed, zit alleen teveel laag in vind ik. Ben verder niet bekend met het genre.
Vandaag weer lopen knutselen, een keer wat anders dan Hardstyle
https://clyp.it/lftsafoy
Tips?
YouTube: Korg minilogue Demo by Daniel Fisher - Sweetwater Sound
Rond de $500!
Verwijderd
Is een leuke 'instap' analoog en ook nog eens een handige controller voor het inspelen van baslijntjes en leads. Vraag me wel af of dat pietepeuterige oled schermpje handig is bij live optreden. En CV out was ook wel handig geweest (misschien dat je daar een mod voor kan verzinnen).
ME LIKE!
Qua muziek een heerlijke track om naar te luisteren. qua sound toch wat opmerkingen.
De afmix is echt te dof (is bij mij ook een veel voorkomend probleem), alle niet-bas-geluiden zou ik highpassen en kijken of er wat mid-instrumenten wat harder in de mix kunnen zodat je gemiddeld het mid naar boven brengt.
Hierdoor krijg je ook wat meer headroom en kan je track wat harder gezet worden.
Het kan liggen aan de stijl die je wilt draaien, maar ik vind die 303 geluiden niet meer kunnen, dat is zo Aciiid 1993. Als je de resonantie wat omlaag brengt en een detuner erop zet zal dat geluid wat moderner en meer credible klinken. Maar het kan natuurlijk dat je graag die retro-house achtige sound wil hebben.
Verwijderd
Al was het maar dat ze op elke synth/drum hardware/plugin zitten tegenwoordig en nog steeds gebruikt worden.
overigens, even iets heel anders : een conceptje
[Soundcloud: https://soundcloud.com/erik-de-boer/concept-song005-001]
traktor scratch!
Prettige track is dit zeg. De kick tussen ~4:00 en ~6:00 zou naar mijn mening iets minder sub mogen hebben, dat past imo niet zo goed bij dit nummer. Lekker atmosferische padjes en andere geluidjes door het nummer heen.Erikie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 01:16:
overigens, even iets heel anders : een conceptje
Heb je meer van dit soort tracks?
Verwijderd
Afmixen is ook moeilijk. En hoe meer oefening je hebt hoe beter je met problemen om kan gaan. En de een vindt het leuker dan de ander. Er zijn iig genoeg mensen die je wel met je mixen kunnen helpen. Daar staat wel tegenover dat je genoegen moet nemen dat die ander beslissingen neemt waar je het niet mee eens hoeft te zijn.Erikie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 01:16:
afmixen vind ik toch echt heel moeilijk, ik denk dat ik dat toch maar door iemand anders moet laten doen.
YouTube: Mixing Tips for Beginners | FL StudioErikie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 01:16:
thanx peerd en de rest voor de goede kritiek en arguments.afmixen vind ik toch echt heel moeilijk, ik denk dat ik dat toch maar door iemand anders moet laten doen. volgens mij ben ik ook half doof voor dat soort werkzaamheden. acid is nog steeds wel te horen in behoorlijk wat muziek, dus ik denk dat dat smaak is
. daarnaast was het ook echt niet de bedoeling om het als een 303 te laten klinken, maar die sound irriteert me nu ook wel een beetje in m'n track.
overigens, even iets heel anders : een conceptje![]()
[audio]
Misschien heb je hier wat aan? Behandelt heel veel onderwerpen over afmixen, je moet er alleen wel goed voor gaan zitten
Tevens m'n eigen nummer online gegooid
[Soundcloud linkje]
Verwijderd
We can’t find that track.Madferit28 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:21:
Tevens m'n eigen nummer online gegooid
[Soundcloud linkje]
Ik vind het na 20 jaar nog steeds moeilijk, niet eens omdat ik niet zo zeer weet wanneer iets goed klinkt, maar omdat het grootste probleem is dat je na 4 uur lang klooien je referentie kwijt bent.
Korte afmix cursus:
1. Klooi netzo lang aan tot het een complete track is geworden. EQ het onnodige laag uit hoge instrumenten en het onnodige hoog uit basinstrumenten.
2. sluit af.
3. begin de volgende dag eerst met een track van een professionele artiest die een vergelijkbare track heeft (qua stijl en sound) te luisteren.
4 zet daarna direct jouw track aan en zet de levels van elk kanaal binnen 10 minuten (2x luisteren) goed.
Wil je daarna ook nog je eigen track masteren, luister dan (de volgende dag) weer je "referentietrack" en probeer dan weer in 10~15 minuten alles goed te zetten.
Het is hetzelfde idee als DJ-en, je mixt een nieuwe track in en die moet qua EQ balans "gelijkwaardig" zijn aan de track die je uitmixt anders hoort het publiek teveel verschil als je'm op de drop eruit gooit.
Je doet dat dan alleen niet met tracks maar met sporen van je ene nummer.
Verwijderd
Werkt weer inderdaad en een prima track.Madferit28 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:26:
Zou het moeten doen nu.
Zou je de EQ of de auto filter gebruiken? ik gebruik nu de Ableton autofilter omdat dat een eenvoudig component is, maar heb soms het gevoel dat deze wel zeer extreem hakt.vlaaing peerd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:11:
[...]
Ik vind het na 20 jaar nog steeds moeilijk, niet eens omdat ik niet zo zeer weet wanneer iets goed klinkt, maar omdat het grootste probleem is dat je na 4 uur lang klooien je referentie kwijt bent.
Korte afmix cursus:
1. Klooi netzo lang aan tot het een complete track is geworden. EQ het onnodige laag uit hoge instrumenten en het onnodige hoog uit basinstrumenten.
Dan meteen de volgende vraag, hoe ver ga je? Hak je bij een bas het hoog er echt af (tot -70 dB of zo) of is het eerder subtiel verlagen, pak m beet 10-15 er afhalen
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
In principe zoveel dat je het verschil niet of nauwelijks hoort. Je had dat instrument nl al laten klinken zoals je wilt dus dat mag niet ingrijpend anders worden.Yalopa schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:09:
[...]
Dan meteen de volgende vraag, hoe ver ga je? Hak je bij een bas het hoog er echt af (tot -70 dB of zo) of is het eerder subtiel verlagen, pak m beet 10-15 er afhalen
Bij bv (gesamplede) hihat/crash partijen zit vaak veel gerommel in de lage frequenties, dat kun je dan hi-passen en dan draai je de HP filter zover omhoog totdat je merkt dat het anders begint te klinken. Dan draai je'm een klein stukje terug. Zodoende is er niks aan de sound veranderd, maar heb je wel alle onnodige laag eruit gehaald en voorkom je dat dat headroom vreet van instrumenten die wel iets in de laag doen.
Het aantal dB's en hertzen kun je geen vuistregel voor maken, dus probeer je oren te vertrouwen.

SquirtEleven.
Wel iets voor ApNia idd. Ooit zal het hem lukken om compleet zonder te luisteren een track te maken.
[ Voor 50% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-01-2016 14:04 ]
bass-moet-je-niet-horen-die-moet-je-zien.mp3
Verwijderd
Roland A01
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XX-eUULJdSI]
Arturia MatrixBrute
Oberheim Dave Smith OB6
http://orchestraltools.com/libraries/metropolis_ark_1.php
Erg weinig geld voor heulveul herbuikbare geluidsfragmenten. Filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=iPooratMeLM]
en speciaal voor apNia: http://www.soundonsound.c...10-recording-mistakes.htm
[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 22-01-2016 12:28 ]
ik luister 'm nu in de studio en merk dat er nogal wat "digitale schelheid" in je track zit, eigenlijk over elk instrument. Ik weet niet of je in een evt masterfase exciters oid heb toegevoegd of dat je moet kijken dat je de fluittonen uit je instrumenten moet filteren, maar het is een beetje een onplezierig randje aan een track die verder een perfect professionele dnb productie is.
Misschien ligt het ook aan een drive of distortion die je gebruikt, maar er zit iets in het hoog wat onplezierig klinkt.
Prachtig!yGiDoRp schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:12:
En een Volca DX... Die gaat er hier wel komen.
Vanmiddag met de andere Volca's gespeeld. De Sample heb ik niet.
[video]
Er zit overigens wel een nogal harde tik op je kick.
Mischien zijn er nog tips van jullie
https://soundcloud.com/yalopa/osta
[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 24-01-2016 15:55 ]
Het is totaal niet mijn stijl, maar:
De vocal samples blijven herhalen en klinken iedere keer het zelfde. Misschien kan hier iets meer variatie met effects in en ik denk ook dat less is more hier geldt.
De rimshots zijn te hard en mogen wat mij betreft meer rollen.
Needs BASS.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Die rims (in het begin) hoorde ik al niet meer
De vocals, eens kijken wat ik er mee kan doe, ik snap wel wat je bedoeld,
Bass, heb ik weggefilterd om de rest er te laten uitkomen, wellicht ben ik te ver gegaan daarmee..
Wat denken jullie? Ik denk persoonlijk dat er nog iets met de lead moet gebeuren, misschien iets te scherp en te dun?
Verwijderd
Je kan het ook nieuwe muziek noemen. Dat mag ook zo vals als een kraai zijn.
Mooie nieuwe muziek.
Jeeuz wa nieuw!
Als je de pitch van je melodietje nootje voor nootje ophoogt dan kom je wel een keer dezelfde toonladder tegen. (Of je doet het met de zang. Kan ook)
Volgens mij is de zanglijn in mineur terwijl het akkoordenlijntje majeur akkoorden heeft en dat wringt. Op het valse af.Sustain schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:42:
Wat denken jullie? Ik denk persoonlijk dat er nog iets met de lead moet gebeuren, misschien iets te scherp en te dun?
Op zich kan mineur en majeur wel samen maar niet in dezelfde key, bijvoorbeeld een Dmin akkoord samen met een Cmaj akkoord een (bijna) octaaf hoger geeft een prachtig Dmin11 akkoord. Of dat dan weer past in progressive house is een andere vraag.
Dat klopt, vocals zijn in Gmin en de lead in Gmaj. Ik wist dat er iets met de lead mis was, maar wist niet dat het daaraan lag (ik dag aan het geluid zelf). Ik zal wel gewoon Gm proberen en gelijk een iets spannender melodie te maken. Bedankt voor de info! Ben nogal nieuwmekkieboek schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:05:
[...]
Volgens mij is de zanglijn in mineur terwijl het akkoordenlijntje majeur akkoorden heeft en dat wringt. Op het valse af.
Op zich kan mineur en majeur wel samen maar niet in dezelfde key, bijvoorbeeld een Dmin akkoord samen met een Cmaj akkoord een (bijna) octaaf hoger geeft een prachtig Dmin11 akkoord. Of dat dan weer past in progressive house is een andere vraag.

nope, daar zitten wat verschillen tussen.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:07:
Dissonant kan ook. Klinkt best wel duur maar het is een deftig woord voor vals.
vals is als de nootfrequentie niet zuiver de frequentie is doe het moet zijn.
dissonant is als de noten (die niet perse vals hoeven te zijn) onwelgevallig klinken.
Zo is een zuiver gespeelde verminderde kwint (bv toonsafstand E - Bes) dissonant, maar niet vals.
Out of key is als je (zuivere) tonen speelt, maar die niet de harmonie volgen van de muziek (bv het liedje is in A mineur, maar je speelt in F mineur). Out of key is dus nooit vals, maar wel vaak dissonant.
Out of tune is een vager begrip, hier kan je zowel vals als out of key bedoelen.
Gezien hier meestal op de PC muziek gemaakt word met fixed frequencies, ga ik ervan uit dat het hier out of key is (tenzij misschien een pitchwheel per ongeluk verdraaid staat).
Hier zit ik ook al een tijdje mee in mijn hoofd. Wat is vals nou eigenlijk?vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:52:
[...]
nope, daar zitten wat verschillen tussen.
vals is als de nootfrequentie niet zuiver de frequentie is doe het moet zijn.
dissonant is als de noten (die niet perse vals hoeven te zijn) onwelgevallig klinken.
Zo is een zuiver gespeelde verminderde kwint (bv toonsafstand E - Bes) dissonant, maar niet vals.
Out of key is als je (zuivere) tonen speelt, maar die niet de harmonie volgen van de muziek (bv het liedje is in A mineur, maar je speelt in F mineur). Out of key is dus nooit vals, maar wel vaak dissonant.
Out of tune is een vager begrip, hier kan je zowel vals als out of key bedoelen.
Gezien hier meestal op de PC muziek gemaakt word met fixed frequencies, ga ik ervan uit dat het hier out of key is (tenzij misschien een pitchwheel per ongeluk verdraaid staat).
Interessant, misschien kun je nog meer verduidelijken.
Wat als iemand een zelfbedachte melodie acapela zingt, waarvan de luisteraar niet weet hoe het zou moeten klinken. Kan je het als luisteraar dan als vals bestempelen?
Of een random combinatie van 3 frequenties achter elkaar, kan dat vals zijn?
Een acapella stuk kan zeker vals zijn. Als de noten in relatie tot elkaar geen zuivere intervallen zijn, is de 2e noot tov de 1e noot vals (volgens de westerse gelijkzwevende stemming).
Zo zijn er ook muziekstijlen, zoals het Indiase Raga, waar er 1/4e nootafstanden bestaan
Voor ons is dat dus 'vals', voor hun niet.
of Avant gardeVerwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:07:
Je kan het ook nieuwe muziek noemen.

Vals is als je de noten die gezongen/gespeeld moeten worden niet nauwkeurig benaderd worden, maar ernaast zitten.Reynouts schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:12:
[...]
Hier zit ik ook al een tijdje mee in mijn hoofd. Wat is vals nou eigenlijk?
Interessant, misschien kun je nog meer verduidelijken.
Op een gestemde piano is het dus onmogelijk om vals te spelen. Je kan op een gestemde piano echter wel dissonant spelen of out of key.
Zolang de zanger(es) de te zingen noten zuiver benaderd is het niet vals te noemen. Ook als je een bestaande melodie zingt en een verkeerde noot speelt (die wel een zuivere noot is), zing je niet vals.Wat als iemand een zelfbedachte melodie acapela zingt, waarvan de luisteraar niet weet hoe het zou moeten klinken. Kan je het als luisteraar dan als vals bestempelen?
Het gaat bij vals dus puur om de te zingen noot en of je daar zuiver op zit of niet.
Heel belangrijk, maar misschien in dit context nodeloos ingewikkeld, is dat het gaat om de onderlinge verhouding. Officieel volgen we deze frequenties voor de noten, maar je kan bv je gitaar bijvoorbeeld ipv de E op 41,2Hz stemmen op 42Hz en de rest van de snaren daar ook op afstemmen. Als er nu een zangeres daar overheen gaat zingen, moet ze dus wel in verhouding met de gitaar meezingen en niet de officiele frequenties volgen want dan zou elke noot vals zijn tov de gitaar.
Ja en nee. Als die 3 frequenties niet een nootfrequentie vertegenwoordigen dan is het strikt genomen vals. Tegelijkertijd heb je het over een random combinatie van 3 frequenties, kortom 3 geluiden die al niet in verhouding met elkaar hoeven te staan, daardoor niet vallen onder de noemer muziek en er daarom ook geen sprake is van vals.Of een random combinatie van 3 frequenties achter elkaar, kan dat vals zijn?
Eigenlijk zingt iedereen altijd vals, dit heeft te maken met het feit dat we geen compleet zuivere methode hebben om alle octaven evenredig in 12 tonen te verdelen en het bovendien voor een mens praktisch onmogeliijk is om perfect een frequentie te benaderen. Maar voor sake of the argument bedoelen we met vals wanneer hoorbaar niet de juiste toonhoogte word gezongen.Luapper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:26:
Het is sowieso een perceptie. Iedereen zingt wel een beetje vals.
Sla over als je geen geek bent:
Gamelanmuziek is een vak apart, maar ook daar gaat het erom dat je in hun 19-tallige tonenstelsel de te spelen noot zuiver benaderd. Dat wij de incorrect perceptie hebben dat het vals is, komt omdat wij gewoon geen kennis hebben van hun muziek.
In indiase en arabische muziek heb je inderdaad de kwartnoot, maar er is discussie over of dat niet valt onder een "notebend" ipv een valide noot op de toonladder. Overigens gebruiken zij net als de rest van de wereld -op Gamelan en Huygens' experimentele 31 tonensysteem na- een notenstelsel wat is gebaseerd op het logaritmisch onderverdelen van een octaaf in 12 stappen, waaruit dan vaak 5 tot 7 noten worden gekozen voor een toonladder.
Ik heb dit ooit voorgelegd aan natuur- en wiskundigen, die aanvankelijk zelf ook een verkeerde perceptie over hadden. Uiteindelijk heb ik mbv hun input de conclusie kunnen trekken dat het verdelen van een octaaf in 12 stappen een natuurkundige verhouding is (en dus wetmatig) en het daarop baseren van een toonladder een persoonlijke/cultuurgebonden voorkeur is.
hierover meer op: http://www.wetenschapsfor...heid/page-2?hl=tonaliteit
De kans is dus groot dat als de aliens komen, wij elkaars muziek kunnen begrijpen.
sodetering...dammit

Dit topic is gesloten.