Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:43:
Let wel dat ik niet zeg dat de methodie van die gast fout is want de enige regel bij mixen is dat er geen regels zijn. Elke methode heeft zijn voor en nadelen en is ook nog eens afhankelijk van de ervaring van de persoon.
Current Value weet denk ik meer dan wij allemaal hier combined :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Deze heb ik een paar maandjes geleden gemaakt. Ik ben er zelf wel tevreden over.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/peleus-thurayya-original-mix]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:26:
Deze heb ik een paar maandjes geleden gemaakt. Ik ben er zelf wel tevreden over.

[audio]
Goeie track yGiDoRp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:16:
Current Value weet denk ik meer dan wij allemaal hier combined :)
Muziek maken is geen wedstrijdje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:38:
[...]

Muziek maken is geen wedstrijdje. ;)
Zegt de man wiens muzikale deelname enkel gestoeld is op kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:40:
Zegt de man wiens muzikale deelname enkel gestoeld is op kennis ;)
Ik verleen al 15 jaar mijn medewerking aan commerciële releases, en nog steeds niet uitgeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Blij dat je het met me eens bent! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Hallo mede Muziek-Tweakerts,

Graag wil ik met jullie mijn nieuwe album 'Burger Time' delen.

Beschikbaar op onder andere:

Spotify: https://open.spotify.com/album/14hYtvnVf4Wwasczo4OIK2
iTunes: https://itun.es/nl/AauC_
Google Play: https://play.google.com/s...eyxq6f5t6xyzogxfkwg6bjcxu
Sound Cloud: https://soundcloud.com/tinyfunk/sets/tiny-funk-burger-time

Burger Time

[ Voor 9% gewijzigd door Tiny op 10-12-2015 22:56 . Reden: Links deden het niet allemaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het nieuwe album nu op Spotify aan het luisteren Tiny.

Klinkt prima tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:10:
Blij dat je het met me eens bent! :)
Not really.
Tiny schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:54:

Nummers zijn lekker rauw en erg origineel.
De mix ben ik geen fan van. Het klinkt allemaal zo opgeklopt en ongebalanceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiny schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:54:

Heeft de grand pubah of GoT funk de links allweer verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:42
vlaaing peerd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:41:
[...]

Heeft de grand pubah of GoT funk de links allweer verwijderd?
Alleen de Spotify link doet het bij mij..

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Ja sorry links waren inderdaad niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Tiny schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:56:
Ja sorry links waren inderdaad niet goed.
Dank voor het delen. Bij sommige nrs (bv 7) zijn de drums imho iets teveel gecompressed. Dat hoor je b.v. ook bij de standaard Addictive Drums presets. Moet je van houden maar bij drums hou ik het zelf liefst zoveel mogelijk rauw op mijn dak :).

Nrs 4 en 8 zijn mijn favoriet. Nr 8 heeft een lekker retro jaren 90 ron-flon-flon-met-Jaques-Plafond geluid :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

mekkieboek schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:16:
ron-flon-flon-met-Jaques-Plafond geluid :)
LOL, Ik moest even Google raadplegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
Vorige week een nieuwe plugin gekocht:
Native Instruments: Session Guitarist - Strummed Acoustic )

hier een snel demo'tje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt prima PeterBezemer.

In welke DAW heb je deze plugin voor dit nummer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lekker PeterBezemer :)

Misschien iets variatie in de aanslagen op de gitaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
In welke DAW heb je deze plugin voor dit nummer gebruikt?
Het altijd stabiele (not :( ) Sonar X3 Producer.
Werkt opzich wel lekker vlot, maar als je een uurtje zo hard bezig bent dat je vergeet op te slaan en het gaat mis....
Misschien iets variatie in de aanslagen op de gitaar?
Is in te stellen in de plugin, geen tijd/zin voor deze demo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Weer twee nieuwe piano's uit :9

(De laatste weegt maar liefst 211 GB)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant. 211Gb steekt nogal schril af bij de 35Mb van Pianoteq.
Het lijkt wel een soort van wedstrijdje wie de meest grote pianosample library kan bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
Mijn laatste werkje dat ik heb afgemaakt. Classic Trance.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rmSXPirdTO0]

Verwijderd

Klinkt goed yGiDoRp.

Hoe heb je het video gedeelte zo gemaakt?

• yGiDoRp
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:43:
Klinkt goed yGiDoRp.

Hoe heb je het video gedeelte zo gemaakt?
Dank je Dennis,

Het is een capture van Fabfilter ProQ2 in full screen (gecaptured met microsoft expression).

Daaroverheen de Hello Kitty Darth Vader graphic die ik van het net heb gehaald en daarna getraced en iets bewerkt in CorelDraw.

Voor de rest wat in Adobe Premiere Pro gespeeld.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het heeft even geduurd, maar bij deze mijn laatste track :

Soundcloud

Verwijderd

@yGiDoRp
Netjes

@Kaos
Klinkt goed. Mooie heldere mix.

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
@kaos-

Ik luister persoonlijk niet zo naar rap/hiphop maar vind het zeker niet slecht klinken. En de productie opzicht klinkt ook goed, doorgaan!

Ik heb zelf een vraagje over m'n mix. Deze track is niet af, en misschien wat saai, ik moet ook nog wat (micro) tension etc toevoegen. Maar uj heb deze (Bass House?) track gemaakt puur om mijn mix & master skills op te krikken. Nu is mijn vraag, klinkt deze mix een beetje helder? Volgensmij is het echt slecht, en vooral feedback over de 2e drop want de Arp en de Bass krijgen beiden hun karakter echt uit de 1500-1800hz range, maar vind ze wel tof klinken samen. https://clyp.it/zzgzovzl

Clashen de frequenties erg?

EDIT: Ik merk nu ook dat bij het 2e melodie de vocals niet zo goed doorkomen als bij de eerste, of lijkt dat maar zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Sustain op 17-12-2015 23:03 ]

Verwijderd

Ik liep de laatste tijd wat te etteren met lag en live midi keyboard input naar pc enzo, je weet het wel, het voelt allemaal net niet lekker aan..
Ging via een PC<->USB<->MIDI interface naar de apparatuur heen, maar ik kreeg de zenuwen van de net niet momenten.

Verrek mijn Yamaha YC heeft ook een USB B poort... (voorheen aangesloten via het meegeleverde ps/2 achtige plugje naar DIN pluggen)
/me wist dat hij een fullsize USB-A <-> USB-B plug had (USB-B heeft een vierkante plug..) Niet te vinden. Ben je de hele dag aan het zoeken, raak je ook nog een bluetooth stickje kwijt. :F :/

En ik vond net niet lang geleden een USB kabel. Waarvan ik niet meer wist dat ik deze kabel had, en nog leuker, deze is zwart, en ik was op zoek naar een zilverkleurige versie :F

Dus:

* Krusher prikt USB kabel in Yamaha YC -> PC
*ploep* W10 ziet een MIDI interface
* Krusher start softsynth en stelt het in op die interface

NO LAG :F :D (usb>midi DIN interfaces voelden altijd net niet real time :/)

Moet nu alleen wat routings omleggen :X

• 2mb

2mb

yGiDoRp schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:24:
Mijn laatste werkje dat ik heb afgemaakt. Classic Trance.

[video]
Basic maar best aardig. Mix is prima. Ik vind de melodielijn niet zo spannend, maar dat is ook smaak natuurlijk. Je bouwt in de akkoorden niet echt spanning/dissonantie op, om deze daarna weer te ontladen. Ik weet niet precies hoe dit in het Nederlands heet, maar in het Engels het samenspel tussen tension en release. Ik zou me daar nog even in verdiepen.
kaos- schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:06:

[audio]
Duister sfeertje. Goeie mix. Sommige dingen heb je wel erg rechts gepand, dat klinkt op koptelefoon nogal gek (slechts via een oor). Ik vind het tof dat het in het Nederlands is, goede tekst ook. Wel een beetje lange track, is dat gebruikelijk?
Sustain schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:01:
Ik heb zelf een vraagje over m'n mix. Deze track is niet af, en misschien wat saai, ik moet ook nog wat (micro) tension etc toevoegen. Maar uj heb deze (Bass House?) track gemaakt puur om mijn mix & master skills op te krikken. Nu is mijn vraag, klinkt deze mix een beetje helder? Volgensmij is het echt slecht, en vooral feedback over de 2e drop want de Arp en de Bass krijgen beiden hun karakter echt uit de 1500-1800hz range, maar vind ze wel tof klinken samen. https://clyp.it/zzgzovzl

Clashen de frequenties erg?

EDIT: Ik merk nu ook dat bij het 2e melodie de vocals niet zo goed doorkomen als bij de eerste, of lijkt dat maar zo?
Bas is echt niet goed. Te dun en te breed. Maak je bas eerst eens goed in mono. En te saai ook, twee noten. Piano is te basic en heeft geen dynamische variatie (machine gun effect). Drums zijn ook wel erg basic, doe eens een leuk loopje erbij of wat andere variatie in snare / hi-hat patterns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
[b]2mb schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:54:
Bas is echt niet goed. Te dun en te breed. Maak je bas eerst eens goed in mono. En te saai ook, twee noten. Piano is te basic en heeft geen dynamische variatie (machine gun effect). Drums zijn ook wel erg basic, doe eens een leuk loopje erbij of wat andere variatie in snare / hi-hat patterns.
Hmja, dat er weinig variatie in zat had ik wel door. Maar ik wil het eigenlijk juist graag basic houden zodat het wat makkelijker is om te mixen en eventueel wat aan mastering te proberen (dat is wat ik wil leren atm) ga verder niks met de track doen :p

Maar bedankt voor de fb!

Edit: Ik snap ook nog niet helemaal waarom mijn mix altijd zo unnatural klinkt. Alsof het niet een track is maar meer een aantal loops die tegelijk spelen ofzo. Iemand op Reddit raade me aan om 1 track per dag te maken, of het nou goed is of niet en dan de mix zo goed mogelijk proberen te krijgen om m'n workflow en mixing te verbeteren. Maar dan krijg ik uitkomsten zoals dit https://clyp.it/z2dzvyxa wat echt slecht klinkt, en dan bedoel ik niet pese de dynamic range/over compression maar zonder dat klonk het ook al slecht. Verder layer ik best veel en probeer ik er voor te zorgen dat freq's niet clashen dmv EQ's en probeer ik zonder compressor of dergelijke dmv mixer volume sliders de mix een beetje gelijk te laten klinken maar met vrij weinig succes :(

[ Voor 35% gewijzigd door Sustain op 18-12-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sustain
Zo te horen ben je nog aan het leren. Wat dat betreft is het dan handig om (zoals 2mb ook zegt) om aan het arrangement te werken. Dat is echt het meest allerbelangrijkste. En dan pas de mix. Dan is het niet verkeerd om referentietracks ernaast te gebruiken om te kijken hoe die klinken en je daar op te richten.
En vooral meters maken en veel mixen maken leer je van. Masteren heeft pas zin als je goed kan mixen, als dat niet goed zit dan is de kans dat je een master verprutst vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[audio]
Klinkt prima kaos-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:54:
[...]

Duister sfeertje. Goeie mix. Sommige dingen heb je wel erg rechts gepand, dat klinkt op koptelefoon nogal gek (slechts via een oor). Ik vind het tof dat het in het Nederlands is, goede tekst ook. Wel een beetje lange track, is dat gebruikelijk?
Panning zit denk ik in de sample :/
De lengte van de track heeft puur te maken met het feit dat er zoveel artiesten op staan. Normaal is een hiphop track tussen de 3 en 4 minuten.
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:51:

@Kaos
Klinkt goed. Mooie heldere mix.
Sustain schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:01:
@kaos-

Ik luister persoonlijk niet zo naar rap/hiphop maar vind het zeker niet slecht klinken. En de productie opzicht klinkt ook goed, doorgaan!
O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uut eh... Almelooow? :*)

kan 'm nognie luisteren, maar ben benieuwd Kaos. Je hiphoptracks zijn doorgaans wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sustain schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:10:
[...]

Edit: Ik snap ook nog niet helemaal waarom mijn mix altijd zo unnatural klinkt.
Ik zal tzt even luisteren en feedback geven. Meestal komt dat onnatuurlijke door overprocessing, teveel EQ enzo.

Soms zit ik uren aan een geluidje te tweaken en als ik de volgende dag weer luister sta ik verbaast hoe ik 'm zo verkracht kon hebben. Ik gooi dan meestal de hele FX/EQ chain de prullenbak in en begin weer vanaf de synth/sample/beat zelf.

Dat is vaak het moment dat ik realiseer dat de sound an sich gewoon al bagger was en ik uren bezig geweest ben met een drol op te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27
vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:30:

Dat is vaak het moment dat ik realiseer dat de sound an sich gewoon al bagger was en ik uren bezig geweest ben met een drol op te poetsen.
Yep, zorg gewoon dat het originele geluid al goed is. Dat scheelt bakken met plugins. Het afmixen moet een finishing touch zijn niet het compleet corrigeren van je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een schilder begint ook niet in een hoekje met schilderen en maakt zo het hele schilderij af. En als hij met een detail bezig is dat deze meteen perfect moet zijn. Die zet eerst ook alles ruw op en gaat het daarna uitwerken om steeds meer aan de details te kunnen werken als dat past in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Kuch kuch kaos, credit where credit is due. Ik heb twee dagen zitten stoeien en de mix compleet op de schop genomen waarna we tot zo'n heldere mix zijn gekomen :)

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 18-12-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:19:
Kuch kuch kaos, credit where credit is due. Ik heb twee dagen zitten stoeien en de mix compleet op de schop genomen waarna we tot zo'n heldere mix zijn gekomen :)
Jonge je staat mad vermeld in die special thanks ding weetzelluf B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ze weten hier niet dat ik daar tussen zit :(

[ Voor 63% gewijzigd door apNia op 18-12-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
JONGENS APNIA HEEFT ME GEHOLPEN MET DE MIX EN SHIT PROPS VOOR DIE BOY

O+ O+ O+ O+ O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Afbeeldingslocatie: http://pre14.deviantart.net/b900/th/pre/f/2011/288/7/7/oh__stop_it__you__by_rober_raik-d4cwd9f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Goeie track Kaos en goede mix apNia :*) heeft wel een hitpotentie.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[audio]
Straks even lekker op m'n gemak luisteren, de snippets die ik even snel hoorde klonken wel chill :)

In other news, midi routings omleggen is klaar. Ik moet nu alleen wel alle softsynths herprogrammeren doordat ik sliders (Yamaha YC) bij de knobs (Arturia Beatstep) heb gekregen :P #FWP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb een demotrack gemaakt met puur de nieuwe samples van de Spitfire Labs:

• Harmonic Upright Piano
• Office Light Shades
• Plastic Pipes
• Thundervox
• Henson’s Frozen Strings
• Sleigh Bells

Hier te krijgen voor € 3 per stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
2mb schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:54:
[...]

Basic maar best aardig. Mix is prima. Ik vind de melodielijn niet zo spannend, maar dat is ook smaak natuurlijk. Je bouwt in de akkoorden niet echt spanning/dissonantie op, om deze daarna weer te ontladen. Ik weet niet precies hoe dit in het Nederlands heet, maar in het Engels het samenspel tussen tension en release. Ik zou me daar nog even in verdiepen.
Hartelijk dank voor je feedback :) Ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Lastig om uit te voeren :)

Ik heb me voorgenomen om veel van de vrije tijd die ik nu tot 11 januari heb aan produceren te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb

Klinkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro-tip:
Als je een nummer krijgt dat gelooped is op 128 bpm en je laad het in Cubase in en speelt het af op 120bpm wordt het automagisch gestreched naar 120bpm. Als de audio file niet gelooped is dan gebeurt dat niet. (GR@#$)
En we weten allemaal dat trance op 120bpm helemaal niet kan omdat het op 128bpm moet, anders is het immers geen trance. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:30:
[...]

Ik zal tzt even luisteren en feedback geven. Meestal komt dat onnatuurlijke door overprocessing, teveel EQ enzo.

Soms zit ik uren aan een geluidje te tweaken en als ik de volgende dag weer luister sta ik verbaast hoe ik 'm zo verkracht kon hebben. Ik gooi dan meestal de hele FX/EQ chain de prullenbak in en begin weer vanaf de synth/sample/beat zelf.

Hmm, dat zou opzicht wel goed kunnen. De chains van de lead & saw elementen staan redelijk vol.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m0JhO/57fc33327d.png

Maargoed, bijvoorbeeld die Geluids Goedmaker en de Worsten Verdikkeraar staan echt maar op 3-5% dus het is niet veel van alles. Maar misschien een beetje overdone inderdaad.

Maar als je hem gaat beluisteren, pak dan deze: https://clyp.it/bovpm4j4 de andere link die ik poste was Tornado_2.flp en dit was Tornado_4.flp, ik sla regelmatig m'n projecten op als nieuwe versie voordat ik iets groots ga aanpassen, vind ik fijner als afhankelijk zijn van de Backup die FL maakt aangezien ik er soms pas 5 dagen later achter komt dat het voorheen beter klonk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar even ongezouten uit de hoek te komen.
Als je zoveel FX over je lead moet strooien is de kans erg groot dat het basis geluid kudt is.
Met een EQ en een verbje kun je een eind komen.
En dan de verb via een send zodat je het effect met andere tracks kan delen. (Routering van Fruity vind ik nogal wazig, maar heb er nog te weinig mee geklooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zocht een 303 tutorial voor ableton en kwam deze tegen: http://d16.pl/classicboxescollection

wintersale - 40%. Hun 303 VST kost nu slechts 35 eur, dat is toch wel een leuke deal...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt weer prima 2mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Heb wat gespeeld met een MIDI bestand, resultaat is wel leuk volgens mij :)

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 08:51

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Madferit28 schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:03:

Linkje
Ik ga vanmiddag eens goed luisteren thuis.. op mijn lapflop klinkt het kut natuurlijk. maar dat ligt echt mijn lapflop :( :( :(

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Goed dat je het ons laat weten chiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje
Klinkt prima JelleJansen1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:29:
Goed dat je het ons laat weten chiel!
Dat dacht ik.. informatievoorziening is my middle name. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Gewoon observaties Jelle, no flame intendend..

Overall lekker deuntje, maar het word wat eentonig op den duur. Wat variatie in je kick, (rolls e.d.) mag wel.
De clap in de break is wat soft. deze zou best wat harder en voller mogen.
synth's zijn goed in balans. Kick zelf gemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ik ben geobsedeerd van de nieuwe Star Wars film en heb een remixje van een minuut gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vZRG82lccm4]

Muziek is van mij afkomstig B)

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 22-12-2015 08:51 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prettige Feestdagen en een "Super" 2016 iedereen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Check dennis even vette techno maken :)

Kaos >> WEL EEN OKEE LIEDJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:09:
Ik ben geobsedeerd van de nieuwe Star Wars film en heb een remixje van een minuut gemaakt.

[video]
Klinkt goed.
Super track kaos-.
apNia schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:05:
Check dennis even vette techno maken :)
Thx apNia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Dope track kaos, ik volg je gelijk ff op SC. Zit zelf ook in de hiphop scene ;)

Laatst nog wat gemaakt met een andere NL producer:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iZnwpoDa4ZA]

[ Voor 16% gewijzigd door Motabeatz op 22-12-2015 22:19 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke trackjes weer mannen.
Vooral doorgaan. :)

Enne kon het toch niet laten en voor de 50 euro korting gegaan.
http://www.ericasynths.lv...livoks_vcf_emulation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickySantoro schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:17:

[video]
Klinkt prima NickySantoro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Oooh deze moet ik even met jullie delen:

http://www.funkblog.nl/burger-time/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
kerst-dingetje, mixen kon beter, volgend jaar herkansing ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor jou.
PeterBezemer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:05:
kerst-dingetje, mixen kon beter, volgend jaar herkansing ;-)
[video]
Ik kom al helemaal in de kerstsfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
NickySantoro schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:17:
[...]

[video]
Koosjere track! Maar ik hoor praktisch geen subs in je track. Alsof er constant een hipass filter openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine "issue" gevonden op mijn Yamaha YC, de Vibrato/Chorus knop werkt niet, als in Chorus werkt niet...
Of toch wel? Gebruik het eigenlijk nooit. Maarja knopjesdrukkers als we zijn kom je er niet omheen uiteindelijk :+

https://yamahasynth.com/i...w=post&id=3350&Itemid=851

It's a feature not a bug..

Het is inderdaad net aan hoorbaar als je weet waar je naar moet luisteren :F

Ik hoop dat ze ooit een update uitbrengen dat die twee effecten veel beter instelbaar zijn (er zijn genoeg reserved MIDI controls over)
Beetje zonde van de resources IMHO, die knop (en de bijbehorende slider) had net zo goed niet erop gezet kunnen worden, of liever, maak er een aan/uit knop van voor $random functie (die via een combo van power on en een bepaalde toets gaat, en die slider toewijsbaar aan bv de rotary speaker snelheid, dat rare pookje is raar :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0CsBivGn6K3GgorOXAAt53Nv/full.png
Veel plezier met touwtjes trekken, geluiden, muziek, en alles wat met audio te maken heeft :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Linkje
Klinkt erg leuk. Tof gedaan!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het normaal dat actieve monitoren een licht zoem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Nee, is niet normaal. Eerste stap is de aarding checken zou ik zeggen. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
In MIJN TIJD moest je fluiten en dan had je je keys zo gevonden!
HAHAHAHAHAHAHA leuk grapje he jongens! Dat was denk ik m'n laatste gebbetje voor het jaar 2015, ik hoop dat jullie er van hebben genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik deed dat ook altijd met de hand (op de piano), akkoorden die bij het nummer zoeken. Lang geleden kwam Mixed In Key uit, die kon dat automagisch maar was wel reteduur. Traktor kreeg het daarna ook, met kekke kleurtjes zelfs. Maar nu deze: volautomatisch, allerlei formaten en free! Wat willen wij arme producers nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik bedoel dat je vroeger een sleutelhanger had, en als je floot, dan maakte hij een piepje terug, waardoor je wist waar je sleutels lagen hihihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:21:
In MIJN TIJD moest je fluiten en dan had je je keys zo gevonden!
HAHAHAHAHAHAHA leuk grapje he jongens! Dat was denk ik m'n laatste gebbetje voor het jaar 2015, ik hoop dat jullie er van hebben genoten.
hilarisch, ik lig helemaal dubbel.
2mb schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:59:
Wat willen wij arme producers nog meer?
Een enigszins tonaal ontwikkeld gehoor misschien.

[ Voor 22% gewijzigd door vlaaing peerd op 30-12-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wom schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:57:
Nee, is niet normaal. Eerste stap is de aarding checken zou ik zeggen. :)
Is wel normaal.

Monitoren zullen altijd een lichte ruis (tweeter) of brom/zoem (woofer) hebben.
Complete stilte uit een monitor is onmogelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hm als ik m'n oor er tegenaan leg hoor ik het ook inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Als het opvalt is het in mijn boekje niet normaal. Zit hier vlak naast een set actieve monitoren en hoor die niet boven de fan van de PC uitkomen. Als het zo goed opvalt is er iets aan de hand imho.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Je hebt gewoon een luide PC Wom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Gewoon een redelijke interface aanschaffen, dan zal 't meeste ruis wel weg zijn denk ik. Scarlett 2i2 werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sustain schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:06:
Gewoon een redelijke interface aanschaffen, dan zal 't meeste ruis wel weg zijn denk ik. Scarlett 2i2 werkt prima voor mij.
Sorry dat ik de wijsneus uithang, maar een interface heeft er niet zoveel mee te maken, of je moet er eentje uit 1980 hebben.

Als je in de sweetspot zit en je hoort overduidelijk iets uit je monitoren komen is dit niet goed idd, maar ligt vaker niet dan wel aan je interface. Het is ook per merk verschillend hoeveel ruis er uit je monitoren komt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Nou, sluit je monitoren maar eens aan op een echte Realtek mobo-uitgang. Je kunt er meteen UFO's mee detecteren zoveel kosmische straling je opvangt. En als je je muis beweegt hoor je een soort morsecode die de locatie doorgeeft. Nee, geef dan maar mijn aluminium Focusrite bakje.

kaos- schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:22:
[...]

Sorry dat ik de wijsneus uithang, maar een interface heeft er niet zoveel mee te maken, of je moet er eentje uit 1980 hebben.

Als je in de sweetspot zit en je hoort overduidelijk iets uit je monitoren komen is dit niet goed idd, maar ligt vaker niet dan wel aan je interface. Het is ook per merk verschillend hoeveel ruis er uit je monitoren komt.
Kan wel hoor, zeker met onboard geluidskaartjes kun je bijgeluiden versterken. Dat heb je ook met de huidige onboard chips. Dat is ook de reden dat sommige mobofabrikanten hun geluidskaart op een apart meegeleverd PCIe kaartje meeleveren, het is een bekend probleem.

Geluid van een monitor hoort zeker niet hoger te zijn dan 30~36dB, dus ruim stiller dan een PC.

• kaos001
2mb schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:09:
Nee, geef dan maar mijn aluminium Focusrite bakje.
Als men het over een 'interface' heeft, dan ga ik er standaard al vanuit dat je niet een gare onboard geluidskaart gebruikt B)

Maar oke, die dingen kunnen idd zorgen voor ellende.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste track van 2016:

Een super producerend 2016 iedereen.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eeeuuj mjongs!! Iedereen in mijn favorieetp GoT topic een heul erg fatsoenlijk knopjes/faders/beats&bliepjes 2016 toegewenst! *O*

edit: burp

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-01-2016 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Yeah, likewise! Met veel nieuwe muziek en uiteraard veel nieuwe gear en vst's :)

Klinkt goed Dennis, deze spitsafbijter.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bij deze nog een nieuw baksel van mezelf. Ik ben moe en ik hoor het niet meer. Naar mijn gevoel zit de mix redelijk, maar het kan zeker strakker.

Ik ben deze zomer begonnen aan deze track maar ik had een acuut tijdgebrek. Toch vond ik dat de samples een track verdienen.

Feedback & tips zijn welkom

https://soundcloud.com/yalopa/osta-v1/s-ovgGx

Toolbox
  • Een paar samples uit een videoblog
  • Novation drum station
  • Novation vStation
  • Roland SH101 plugin
  • Tal-Uno plugin
  • Ableton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yalopa

Klinkt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bedankt Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 11:44

GforceNL

Out of memory....

2mb schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:49:
Ik voelde me Eric Prydz vanmiddag:
klinkt lekker, strak!

*gooit dit topic in bookmarks*

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:40
Heren, dames;

Een tijdje terug heb ik het idee gevat om via youtube wat gitaarlessen te gaan verzorgen. Waar ik uiteindelijk het meeste lol in heb is de liedjes die ik behandel zo accuraat mogelijk na te maken om de gitaarpartij er duidelijk uit te laten komen.

Wat voorbeeldjes:

Nouja, dat idee dus.

Nu heb ik van al die liedjes al aardig wat funderingen liggen en kan ik met relatief weinig moeite er een volledig instrumentaal nummer van maken, een soort karaoke versie.
Nu lijkt het mij dat er best wel vraag is naar dit soort tracks maar ik heb geen idee of het de moeite zou lonen en waar ik er mee terecht zou kunnen.
Nu weet ik dat er veel databases zijn voor soundtracks en sounds/leaders/bumpers, maar voor dit zou ik het niet echt weten.

Heeft iemand hier een idee van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Hoe het zit met copyrights weet ik in dit geval niet, maar ik heb goede ervaringen met audiojungle.net voor het verkopen van royalty-free muziek.

Pagina: 1 ... 17 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.