You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
JIJ BENT ECHT GOED!
Btw Monark is ook in stukjes in Reaktor 6 te gebruiken. Kun je een super Monark bouwen.
Zelf ben ik bezig met Ozone 7 uit te proberen. Eerste indruk is iig al goed want zag al een flink aantal verbeteringen. Nu nog flink aan de tand voelen hoe die klinkt.
Toch vind ik met name bij het gedeelte over Air dat ie wel een erg technocratische benadering heeft van muziek. Ik bedoel, wat voegt het muzikaal gezien nou toe dat je begint met een oude modulaire koelkast uit het jaar 0 en eindigt met de most fresh VST plugins?

Hier ligt me de focus dan teveel op dat je bepaalde instrumenten moet gebruiken om tot goede muziek te komen (bv de massive voor dubstep) ipv dat je de instrumenten die je hebt gewoon gebruikt om goed muziek te maken.
Dat album is dan ook qua sound wel mooi, maar op 2 leuke tracks na vinnik'm retesaai. Een goeie sound weegt niet op tegen muzikaal gezien compleet oninteressante trage meuk.

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-11-2015 19:44 ]
Normale (niet private) links werken wel
resultaat valt een beetje tegen, volgende keer beter...
Ik heb mijn KRK'sjes aangesloten op mijn systeem.. en nou.. KRAAKkniisper ende herrie uit de speakers!
Layout.. --- Delta 410 (interne kaart) -- aangesloten met tulp naar XLR. -- Dan naar een Nanopatch volume knop ding -- naar speakers...
Ook het volledig dicht draaien van de nano-patch werkt niet volledig meer.
Er blijft geluid uit komen.
Het gekraak schaalt ook mee met het volume.
Heeft er iemand een idee? Aarding? en hoe aard je een pc dan?
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
Klinkt weer prima.PeterBezemer schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:09:
Geprobeerd om iets vrolijks in elkaar te zetten,
[video]
Probeer het probleem te pinpointen. Koptelefoon in de kaart, nog gekraak? Dan ligt het aan de kaart. Telefoon of ander apparaat aansluiten op je speakers en nog gekraak? Speakers.chieldtm schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:44:
HULP!!!HULP!!!!
...
Ik heb mijn KRK'sjes aangesloten op mijn systeem.. en nou.. KRAAKkniisper ende herrie uit de speakers!
Layout.. --- Delta 410 (interne kaart) -- aangesloten met tulp naar XLR. -- Dan naar een Nanopatch volume knop ding -- naar speakers...
Ook het volledig dicht draaien van de nano-patch werkt niet volledig meer.
Er blijft geluid uit komen.
Het gekraak schaalt ook mee met het volume.
Is het wel een goed geisoleerde kabel? ligt niet toevallig tegen een adaptertje?chieldtm schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:44:
KRAAKkniisper ende herrie uit de speakers!
Stopcontact met randaarde?chieldtm schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:44:
Danku :-)
[ Voor 15% gewijzigd door PeterBezemer op 12-11-2015 12:51 ]
Klinkt goed! Wat ik wel mis is het gevoel van positionering van het orkest. In het begin met de metallofoon hoor je dat het wat verder weg is gepositioneerd tov de strijkers. De strijkers klinken alleen te perfect. Zou iets meer spelen met panning en de "imperfectie" die je ook op de metallofoon hebt zitten.PeterBezemer schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:09:
[video]
Wellicht dat je een zooi sends kan maken voor diep in de zaal, midden zaal, voorin zaal en op basis daarvan de diepte bepalen, en met panning gewoon bepalen of het links of rechts is.
edit: in dit geval kan je ze beter door buses sturen ipv sends, gezien je dry signal juist weg wilt hebben
[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 12-11-2015 13:41 ]
ook nadeel is dat de samples uit verschillende libraries komen. (Komplete / EWQL)
ik gebruik ql spaces voor de ruimtelijkheid
Foto's ed. volgen dit weekend!!
@apnia Het is mijn kaart, helaas ies stervende,, maar goed, is ook bijna 10 jaar oude kaart..
Verwijderd
Laat maar die fotos zien.
Zit zelf ook nog te denken om ea om te gooien in mijn studio maar ik heb nog wat inspiratie nodig (en geld).
edit:
Net nog een trackje gemastered met als referentie een nummer Barbara Streisand.
Muzikaal niet mijn smaak maar technisch gezien verdomd goed gemaakt.
dat dan weer wel
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 22:21 ]
Leuk man! Ik ben iets minder gecharmeerd van de drums die op 0:50 inkomen, het komt wat bot in voor een verder licht en luchtige tune en lijkt me ook niet echt een noodzakelijke toevoeging. Misschien was het iets subtieler als je begint met zo'n roffel zoals je vanaf 2:20 hoort.PeterBezemer schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:09:
[video]
Maarja, dat is allemaal een smaakkwestie, qua sound heb ik niet veel toe te voegen, prachtige compositie.
Verwijderd
http://www.uvi.net/en/software/falcon.html#
De sound heeft wel wat weg van de Access. Tikkie digitaal en toch genoeg variatie.
Ik hou het nog maar ff bij Massive die me niks koste(Maschine).
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Dat lijkt idd een veelzijdige VST. En een effectensectie die wat verder gaat dat die van mijn favoriet, Serum. Mooie reverb imo zeker in vgl met die van Serum. De term brickwall filter is wel grappig, 96 dB / octaaf, zeg maar het dynamisch bereik ve CD over 1 octaafje. Helaas in niet in hongkong $ maar in echteVerwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:07:
UVI Falcon is een heel platform.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik ben blij!, heul blij zelfs.
Ik heb nu een aantal avondjes proef gedraaid in't hokje.
En mijn eerste opzet, (stook kosten) is geslaagd.
Er staat een 2000w kacheltje, welke nog maar een half uutje op 600w aan hoeft.
De rest van de avond (20:00 tot ongeveer 01:00) hoeft ie niet meer aan.
Dus wat dat betreft, 10 punten voor mij.
Dan het audio gedeelte. buiten het feit dat mijn audio-interface stervende is ben ik tevreden met het resultaat.
De panelen die ik heb gefabriceerd doen wat ze moeten doen. Er zit nog wat resonantie achter de mix positie. Maar dat is tot nu toe niet hinderlijk. mijn referentie kick doet geen rare dingen.
Al is de bass opbouw achter in kamer wel wat hoog. Maar dit is door de afmetingen van de kamer niet op te lossen. maar ook dit is niet heel hinderlijk op de mix positie.
Al met al was het een leuk project om te doen. gaat altijd meer in zitten dan je de denkt.
Maar dat geeft niet. Ik ben er erg blij mee.

Mix positie... like home zeg maar. Eerste panelen hangen op 1e reflectie punt.

I shall call it home

Plaatje draaien doe ik ook nog wel eens, zit alleen nog te stoeien met de speakers.

De deur toch maar bekleed met wat ouder noppenschuim, het helpt, en anders moest ik schilderen

Dus van dit naar wat ik nu heb... o happy me

Heel erg mooi gedaan! Goede vibe (vooral in het begin voordat de kick erin komt).PeterBezemer schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:09:
[video]
Ik vind de instrumenten van het gehele orkest erg goed klinken. Zijn er specifieke plugins en samples die je hiervoor aan kunt raden? Zou er ook wel eens mee willen experimenteren.
Wat is het instrument dat rond de 2 minuten erbij komt? Een soort muted gitaar/viool achtig iets?
Als dit je tegenvalt van jezelf, dan kom maar door met iets waar je wel tevreden over bent
Ik heb EWQL Complete Composers collection 1 en 2 pro/diamondReynouts schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:24:
Zijn er specifieke plugins en samples die je hiervoor aan kunt raden? Zou er ook wel eens mee willen experimenteren.
En Komplete 10 Ultimate, ook zo'n verzamel ding. is wel even een uitgave, maar losse VSTi's zijn veel duurder.
EWQL spaces heb ik voor het ruimtelijk effect.
en mijn d.a.w. is Sonar X3 Producer, niet de meest stabiele daw, maar voldoet redelijk...
Pizzicato violin, EWQL Symphic Orchestra denk ik.Wat is het instrument dat rond de 2 minuten erbij komt? Een soort muted gitaar/viool achtig iets?
YouTube: "Flame" (VI) (Pictures + Music)Als dit je tegenvalt van jezelf, dan kom maar door met iets waar je wel tevreden over bent
YouTube: "Kayleigh" (III) (Pictures + Music)
en deze:
YouTube: "Bouke" (III)
YouTube: "Hariena" (III) (Pictures + Music)
of deze:
YouTube: "Flame" (I) (Pictures + Music)
Thanks voor de informatie! Ik heb zelf nu een aantal Vienna Symphonic plugins, maar ga deze ook zeker bekijken.
Ik heb een aantal van je nummers geluisterd en vind het erg goed! De muziek is opbouwend en ook relaxt. Mooie sfeermuziek. Maak je ook muziek in andere stijlen? (sorry, ben net binnengevallen in dit topic..)
-------------------
Zijn er mensen die veel mixen op een hoofdtelefoon en er eentje kunnen aanraden?
Aangezien mijn ruimte beperkt is, wil ik een hoofdtelefoon erbij gaan kopen voor het mixen (mix nu op kleine yamaha ms101 monitortjes in een niet-behandelde ruimte, dus denk dat ik er met een hoofdtelefoon op vooruit kan gaan). Neig er naar om de Beyerdynamic DT880 pro te kopen.
ja :-)Reynouts schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:06:
Maak je ook muziek in andere stijlen? (sorry, ben net binnengevallen in dit topic..)
YouTube: "On the move" [CSprj208] (Cakewalk Sonar X3 / Z3TA2+ / Session drummer / EWQL)
YouTube: 'Going to Battle' [CSprj124] a composition by Peter Bezemer
YouTube: "Kinetic Action" (Soundtrack demo) [CSprj216] (first composition with NI Komplete 10 Ultimate)
YouTube: composition [CSprj186a1]
Verwijderd
Met een headset worden je oren ook sneller moe en zul je dus vaker je oren rust gunnen om niet met vermoeide oren te gaan mixen.
DT880 is een goede headset. Het is wel aan te raden om de headset te proberen en te vergelijken met andere zodat je degene kiest die je het meeste laat horen. (Is nl. belangrijker dan dat het lekker klinkt)
Dat heb je mooi inelkaar gezet kerel!
Maarre kacheltje? Wordt het zo koud daar dan? If yes, denk aan evt condens op je apparatuur.
Thanks Peerdje!!vlaaing peerd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:05:
[...]
Dat heb je mooi inelkaar gezet kerel!![]()
Maarre kacheltje? Wordt het zo koud daar dan? If yes, denk aan evt condens op je apparatuur.
Het blijft altijd boven de 12 graden. , en de luchtvochtigheid is ook een redelijke constante.
Dauwpunt kom je op deze manier niet snel aan. dus dat moet goed komen..
Maar wat is de achtergrond van het kacheltje? Zit je ergens op een grasveld met die kist ofzo?
Leg ff uit wat het verhaal van die kamer is, want ik mis iets denk ik.
Stukje duiding du jour.kaos- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:51:
Nice Chiel, ziet er goed uit! Beter dan wat ik me in eerste instantie had voorgesteld haha.
Maar wat is de achtergrond van het kacheltje? Zit je ergens op een grasveld met die kist ofzo?
Leg ff uit wat het verhaal van die kamer is, want ik mis iets denk ik.

Zoals je ziet is de "studio" en apart bouwwerk op mijn perceel.
Daar zit wel CV in, maar kosten technisch is dat niet rendabel.
De ketel is oud, heeft nog een waakvlam, en is algemeen kut.
In dit bouwwerk zit ook de schuur, fietsen en chill room (under construction) voor dochter lief.
Omdat er in principe maar 35% van het oppervlak intensief gebruikt word (door mij
was het beter om mijn studio van een goede isolatie e.d. te voorzien.
Dit drukt de stook kosten met zo'n 75%.
in de oude situatie stond het kacheltje de hele avond aan, en nu nog maar een halfuurtje.
Win/win voor mij zeg maar, het is mooier geworden, warmer en zuiniger.
Helder zo?
Update van deze kant;
- Ben momenteel bezig met een track waar 8 artiesten (rappers/zanger) op komen te staan, moet ergens deze maand wel af zijn.
- Tijd geleden ben ik gevraagd om 2 tracks af te mixen voor een hiphop crew, ze waren dermate tevreden dat ik nu hun hele album mag doen
Bedankt voor de tips! Ik ben pas net begonnen met het echte afmixen van tracks zodat het op elke speakerset goed klinkt. Merk dat ik nog veel vlieguren moet maken om mijn (slechte) monitors/ruimte (en straks mijn headphones) beter te leren kennen. Hier ga ik komende tijd veel aandacht aan besteden, veel heen en weer naar referentiespeakers met mijn halffabrikaten. Vooral in de auto kon ik veel slechte dingen in de mix aankaarten: teveel en te modderig laag.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:30:
Mixen op een headset is mogelijk maar je moet zeker rekening houden dat je de zaken heel anders hoort dan over boxen. Resultaat van die mixen zul je dan altijd wel moeten checken op boxen.
Met een headset worden je oren ook sneller moe en zul je dus vaker je oren rust gunnen om niet met vermoeide oren te gaan mixen.
DT880 is een goede headset. Het is wel aan te raden om de headset te proberen en te vergelijken met andere zodat je degene kiest die je het meeste laat horen. (Is nl. belangrijker dan dat het lekker klinkt)
Klinkt lekker, ik hou wel van een beetje trance al heb ik het eerlijk gezegt nooit echt zelf geproduced.2mb schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:48:
Hey, GoT heeft een nieuwe Soundcloud-player! HTTPS url's werken nu ook
[audio]
Zijn er hier trouwens mensen die Kontakt 10 hebben? Zoja, is het het geld waard? Ik heb zelf Serum gekocht als main Synthesizer maar verder heb ik nooit echt VST's of sample packs aangeschaft. Ik denk als ik de Kontakt library aanschaf ik wel voor een tijdje goed zit.
Gaaf. Past dit werk nog wel naast een day job? Of was je al fulltime muziek?kaos- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:22:
- Tijd geleden ben ik gevraagd....met hun samenwerken.
Ik heb Komplete 10 (de gewone editie). Zeker het geld waard, misschien wel de beste deal in VST-land. Black Friday komt er weer aan (27 november) en meestal hebben alle softwaremakers dan wel een flinke korting. Zo heb ik ook Komplete gekocht. Dus nog even geduldSustain schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:44:
[...]
Zijn er hier trouwens mensen die Kontakt 10 hebben? Zoja, is het het geld waard? Ik heb zelf Serum gekocht als main Synthesizer maar verder heb ik nooit echt VST's of sample packs aangeschaft. Ik denk als ik de Kontakt library aanschaf ik wel voor een tijdje goed zit.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Cool verhaalkaos- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:22:
Ah kijk, ik snap het. Ik vond het al zo'n vreemd verhaal
Update van deze kant;
- Ben momenteel bezig met een track waar 8 artiesten (rappers/zanger) op komen te staan, moet ergens deze maand wel af zijn.
- Tijd geleden ben ik gevraagd om 2 tracks af te mixen voor een hiphop crew, ze waren dermate tevreden dat ik nu hun hele album mag doen. Toen ze erachter kwamen dat ik ook DJ ben, hebben ze hun eigen DJ vaarwel gezegd (liep al een tijd niet lekker) en ben ik erbij betrokken. Ook voor het album ga ik met hun samenwerken.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/premeson-ft-amanda-wilson-save-me-ottos-proper-house-remix]
Maar even afmaken dit weekend, misschien wordt ie nog ergens opgepikt
Verwijderd
Je zit heel vaak tegen releasebaar materiaal aan. Neem aan dat in jouw genre het vrij lastig is om tussen de rest te komen omdat er zoveel aanbod is.
Ik werk gewoon fulltime en doe muziek 'savonds erbij. Past prima hoor, het album heeft geen grote haast. Toch willen we zo rond februari alles wel voor elkaar hebben.mekkieboek schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:29:
[...]
Gaaf. Past dit werk nog wel naast een day job? Of was je al fulltime muziek?
Gisteren druk bezig geweest met het arrangement, dus zal niet heel lang meer duren!Yalopa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:39:
[...]
Cool verhaalveel succes en hopelijk post je snel een vette hiphoptrack
Hmja, ik zat ook een beetje op black friday te wachten. Maar Komplete 10 heeft nu ook lorting geloof ik. Of ik wacht tot Komplete 11 uit komt, dan gaat 10 waarschijnlijk voor de helft van de prijs. Was bij de vorige versie(s) ook al zo. Ik heb stiekem wel een paar geluiden van Komplete 10, puur omdat ik de qualiteit etc gewoon wil weten voordat ik een aankoop doe. Maar die piano samples... https://clyp.it/cn3dovjr2mb schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:20:
[...]
Ik heb Komplete 10 (de gewone editie). Zeker het geld waard, misschien wel de beste deal in VST-land. Black Friday komt er weer aan (27 november) en meestal hebben alle softwaremakers dan wel een flinke korting. Zo heb ik ook Komplete gekocht. Dus nog even geduld
Verwijderd
Maar wel voor de serieuze muzikanten die zo'n breed aanbod van plugins gebruiken.
Ja ik zit dus ook te twijfelen, ik heb niet zoveel plugins dus ben ik waarschijnlijk gelijk klaar als ik Komplete 10 koop. Maar aan de andere kant, als ik ergens geld aan uitgeef wil ik wel van alles gebruik maken omdat het anders zonde is natuurlijk. Terwijl ik eigenlijk weinig plugins, en vooral focussen op 1 of 2 plugins wel fijn vind. Houd wel van een georganiseerde DAW zegmaar. Echt aan het twijfelenVerwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:39:
Komplete is niet goedkoop maar het is wel fokking goed.
Maar wel voor de serieuze muzikanten die zo'n breed aanbod van plugins gebruiken.

Verwijderd
Vooralsnog een van de beste zo niet de beste mastering suites.
http://www.gearjunkies.co...anced-gearjunkies-review/
http://www.kvraudio.com/f...ewtopic.php?f=43&t=450643
Ik speel geen flight sims, maar-dit-moet-gewoon-bij-mij-in-de-studio-staan-ding wil ik gewoon hebben en gebruiken.

Edit: ah kiek, gevonden. Zelfs nog VST formaat ook.
[ Voor 23% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-11-2015 14:30 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Thanks, altijd leuk die Black Friday freebiesaudiojunk schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:13:
Gratis Trueverb reverb van Waves.
http://www.waves.com/lpn/black-friday-2015/free-plugin
Soundtoys geeft Little AlterBoy nu ook tijdelijk weg: klik
Gebruik deze veel, zeer prettige reverb. Ik zou'm pakken, heb toen een half fortuin uitgegeven aan die Wavesbundel.audiojunk schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:13:
Gratis Trueverb reverb van Waves.
http://www.waves.com/lpn/black-friday-2015/free-plugin
Hoop op jullie feedback
https://soundcloud.com/cy...paranoia-official-preview
Verwijderd
Weet niet of het de bedoeling is dat de kick niet superhard knalt vanwege zoveel (sub)laag.
Jammergenoeg niet nee. Heb eigenlijk toch niet genoeg geld voor Komplete. Heb dus vandaag gewoon Kontakt 5 gekocht, 50% off2mb schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:29:
Geen Komplete sale vandaag, alleen de losse plug-ins. Iemand nog wat anders leuks gekocht?
Massive heb ik al en de helft van die librabies van Komplete gebruik ik toch niet
Jammer dat Waves TrueVerb weggeeft, had liever hun pitch shift plugin gehad, vind persoonlijk Valhalla toch het fijnste voor reverb.
Verwijderd
Galaxy Pianos II gekocht bij bestservice.de voor 180 (ipv 290). Een Bosendorfer, Steinway model D en een Bluthner vleugel. Die zouden met z'n drieen anders alleen vertikaal op de zijkant in mijn huiskamertje passen2mb schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:29:
Iemand nog wat anders leuks gekocht?
https://soundcloud.com/hakimo-1/away (Skip naar 2:10 voor de clean drop)
Iemand hier die ook (Deep) House produced die nog wat goede tuts weet te vinden? Kan namelijk niet echt veel vinden. Vind alleen maar "How to make Deep House like X" en hoe je bepaalde geluiden maakt die iedereen al gebruikt.
De kick is erg trancy, zou een softere gebruiken. Vocal en pads (en akkoorden) zijn ook erg trancy. Basje bij 1:00 begint richting deep house te gaan. Daar zijn wel aardige tuts voor op YouTube, deze bijvoorbeeld:
[ Voor 20% gewijzigd door 2mb op 28-11-2015 21:35 ]
Maargoed, dit project is nu discontinued en ik maak lekker een nieuwe, leer ik ook veel meer van. Die tut had ik al bekeken, maar wou het geluid wat dieper (bassy) hebben. Dit is meer Future House achtig.
Maargoed, thanks voor de tips! Als de nieuwe af is zal ik hem wel posten, kijken of het verbeterd is
Over future house vs. deep house: deep house heeft meer focus op harmonie (piano, orgel etc.) en future house mengt zich meer met EDM (resonante leads, bas als melodielijn). Deep house is wat softer dan future house, waar je lekker met resonante filters e.d. aan de slag kan. Voor beide moet je house als uitgangspunt nemen, dus geen mineur -> mineur -> mineur -> mineur trance akkoordprogressie als het kan.
Hmja klopt, het verschil tussen Future en Deep House was me opzicht wel duidelijk. En ik zal eens rond gaan kijken voor wat vocals. Eerst werkte ik nooit met vocals alleen nu begin ik steeds beter door te krijgen hoe je ze in je track mixt en word het wat levendiger.2mb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:35:
Voor vocals: kijk op wavo.me onder remix competitions, daar staan vaak leuke tracks. Nu bijvoorbeeld Duran Duran - Pressure Off (geweldige track, en het is Duran Duran, ook interessant voor de oudjes hier).
Over future house vs. deep house: deep house heeft meer focus op harmonie (piano, orgel etc.) en future house mengt zich meer met EDM (resonante leads, bas als melodielijn). Deep house is wat softer dan future house, waar je lekker met resonante filters e.d. aan de slag kan. Voor beide moet je house als uitgangspunt nemen, dus geen mineur -> mineur -> mineur -> mineur trance akkoordprogressie als het kan.
Maar de basses lukt me opzicht nog wel, echt een unieke bass pluck maak ik nog niet zo 1,2,3 maar dat komt nog wel. Maar ik heb vooral moeite met een goeie piano vinden voor Deep House. Meeste video's op Youtube gebruiken piano's als Nexus' Dancepiano 2k7. Ik heb geen Nexus en ben ook niet vanplan om het aan te schaffen, bovendien heb ik die piano al tig keer gehoord.
Weet jij nog een goeie piano (VST, preset, w/e) en eventueel wat goeie effecten die het echt een beetje een Deep House feeling geven? Natuurlijk de standaard effecten, maar misschien een goeie EQ techniek oid. Ik hoor wel duidelijk verschil tussen veel gebruikte Deep House piano geluiden en die in andere genres. Of misschien ligt het aan de akkoorden?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ahZlbCMWLzg]
Dit is de Ableton stock piano met wat getweakte settings en effecten. Het komt in de buurt maar is het nog net niet.
Ik heb een Roland keyboard hier met de beroemde 90's house piano (deze YouTube: Roland Juno-G PIANO demos (part 1 of 2)) De Korg M1 piano is ook zo'n classic, die kom je ook veel tegen in deep house.
Groovy shizzle!!! ik ben voor!vlaaing peerd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:12:
nouja, ideaal om Z-plane filters mee aan te sturen toch?
Is een (dynamic) EQ en (multiband) Compressor. Zo even uitchecken. Alhoewel ik hier altijd Fabfilter spul voor gebruik, is dit misschien toch een leuk Manusje van alles.
Zie dat er ondertussen aardig wat variatie is gekomen in het topic qua stijlen, in vergelijking met een tijdje terug
Nu op een brakke zondagavond wel even bezig gekund ( https://soundcloud.com/phyrexofficial/intreau/s-n7nkS ). Gemaakt met gebruik van een pc hifi-setje, maar op zo'n dag als vandaag interesseert me zoiets weinig :^)
En nog even een algemene vraag:
Wat zijn zo'n beetje gangbare prijzen voor mastering van een EP?
Klinkt goed man, gelijk ff een followbierkwadraat schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:22:
Met de NI kwamen genoeg kortingen voorbij, maar uiteindelijk ben je beter af als je wacht op Kontakt 11 volgens mij... Weinig boeiends dus verder van hen![]()
Zie dat er ondertussen aardig wat variatie is gekomen in het topic qua stijlen, in vergelijking met een tijdje terugZelf niet veel tijd gehad wegens privé omstandigheden (zo is't leem).
Nu op een brakke zondagavond wel even bezig gekund ( https://soundcloud.com/phyrexofficial/intreau/s-n7nkS ). Gemaakt met gebruik van een pc hifi-setje, maar op zo'n dag als vandaag interesseert me zoiets weinig :^)
Ik ben ook weer ff bezig geweest samen met nog een producer: https://soundcloud.com/mo...atz-donp-champions-tagged
motabeatz.com
Verwijderd
Hangt er vanaf.bierkwadraat schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:22:
EP zijn vier nummers?
Wat bedoel je met masteren?
Eindmix (mastermix), stem mix of mastermix masteren?
Stel maar even deze vragen omdat ik redelijk vaak mensen krijg die ook dit soort algemene zaken vragen.
(Ben zelf dus ME)
Was toch goedkoop want cybermonday, en ik heb iets vaags met drummachine's.
Was Drumazon een bietje zat, en dit is wel een erg leuke en flexibele drumsynth.
De pitch aanpassingen zijn helemaal geinig, alles van attack tot release is apart te tunen..
Heerlijk....
Dit geluid is uitermate geschikt voor één van mijn volgende trance projecten.
Blogpostje voor more info --> Kain_niaK en de output van zijn kop: Trance geluid gemaakt met Serum
[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 01-12-2015 10:08 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Die ken ik zeker nog wel, lekkere triphop trackers altijd. Grappig dat ze nog altijd bestaan.apNia schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:24:
Leuke gratis plugin van Tokyo Dawn Records (die kennen sommigen misschien nog wel van de demoscene eind jaren 90/begint 2000): TDR Nova: http://www.tokyodawn.net/tdr-nova/
Is een (dynamic) EQ en (multiband) Compressor. Zo even uitchecken. Alhoewel ik hier altijd Fabfilter spul voor gebruik, is dit misschien toch een leuk Manusje van alles.
Zeker interessant, was juist op zoek naar een dynamische EQ, laat je wel even weten.
Interessant! Die ga ik zeker proberen. Aangezien hij gebasseerd is op de engine van de Nova-67P, ben ik benieuwd of hij deze ook echt overtreft en iets nieuws brengt.apNia schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:24:
Leuke gratis plugin van Tokyo Dawn Records (die kennen sommigen misschien nog wel van de demoscene eind jaren 90/begint 2000): TDR Nova: http://www.tokyodawn.net/tdr-nova/
Algemene vraag, algemeen antwoord?Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:50:
[...]
Hangt er vanaf.
EP zijn vier nummers?
Wat bedoel je met masteren?
Eindmix (mastermix), stem mix of mastermix masteren?
Stel maar even deze vragen omdat ik redelijk vaak mensen krijg die ook dit soort algemene zaken vragen.
(Ben zelf dus ME)
Gaan uit van 5 tracks, elk voor de eindmix.
Zijn genoeg mensen die deze dienst aanbieden, maar prijzen lopen aardig uiteen.
Ook wordt er veel gegooid met artiesten voor wie ze iets gemastered hebben, maar uiteindelijk heeft dit (voor mij althans) weinig toegevoegde waarde. Betaal liever iemand die het gewoon goed doet.
Verwijderd
Gratis plugin is altijd mooi meegenomen. En dynamische EQ is weer zo'n mode dingetje want in de praktijk heb je die bijna nooit nodig en kan je het meestal wel af met een simpele EQ. Behalve als je mix zo vol zit dat er nog een dikke vette drop in moet en je nog 3mm vrij hebt om die in je mix te proppen.apNia schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:24:
Het gaat van LANDR tot aan Sterling sound met alles wat daar tussen zit dus er is inderdaad zat keuze.bierkwadraat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:03:
Ook wordt er veel gegooid met artiesten voor wie ze iets gemastered hebben, maar uiteindelijk heeft dit (voor mij althans) weinig toegevoegde waarde. Betaal liever iemand die het gewoon goed doet.
Kwestie van je budget inschatten en een selectie maken van wat erbij past en dan kijken of je er via overleg uit kan komen. Het komt vrij regelmatig voor dat je demo test kan laten uitvoeren op een deel van je muziek om te kijken of het past bij wat je zoekt.
Punt is dat het een dienst is ipv een standaard product en je via overleg erachter moet komen of het klikt. Zal je wel even een PM sturen om wat specifieker voor jouw te zijn.
Een dynamische EQ is wel handig voor resonante basnoten als die erg ver boven de rest uitpieken. Die kun je dan weghalen op het moment dat die basnoot speelt en als ie niet speelt haal je die ruimte niet weg. Toch wel handig lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:41:
[...]
Gratis plugin is altijd mooi meegenomen. En dynamische EQ is weer zo'n mode dingetje want in de praktijk heb je die bijna nooit nodig en kan je het meestal wel af met een simpele EQ.
Nouja, als je die tracks van die artiesten goed gemastered vind of daarmee aangetoond word dat ze ervaren in je genre zijn, helpt dat toch wel.bierkwadraat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:03:
[...]
Ook wordt er veel gegooid met artiesten voor wie ze iets gemastered hebben, maar uiteindelijk heeft dit (voor mij althans) weinig toegevoegde waarde.
Het probleem is dat (vooral in de UK) online masteringstudio's uit de grond ploppen als paddestoelen en weten dat een studio gerenommeerde artiesten mastert geeft toch tenminste een beetje aan dat de boel in orde is.
Ik zou gewoon een track naar Wouter sturen (als ie wil) met een referentietrack van hoe je de sound ongeveer wilt hebben, ben je er tevreden mee dan kun je ze alle 5 door 'm laten doen.
Hij heeft genoeg kennis van allerlei stijlen masteren, een goeie collectie analoge gear en heb zelf al's eens wat laten masteren waar ik zeer tevreden over ben.
Verwijderd
Ik begin steeds handiger in het muziekvideo maken te worden.
Mede door mijn leer ervaringen op Tweakers.
klinkt goed Dennis585Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:00:
Weer eens creatief geweest:
[video]
Verwijderd
Klinkt goed Dennis.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:00:
Wat er nog bij kan is een hele dikke moddervette baslijn.
Klinkt goed inderdaad. Supersaw kun je in Serum nog finetunen door de verstemming van alle voices ongeveer zoals de orginele supersaw in te stellen ipv lineaire identieke intervallen tussen alle voices. Er zit bij de Serum waveforms ook een zaagtand die geleend zou zijn van het orgineel. Ikzelf hoor eigenlijk nauwelijks verschil hoor met een default zaagtand, net zo min als tussen tussen lineair en 'super' verstemming in Serum.Kain_niaK schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:44:
Ik begin steeds "bruikbaardere" geluiden te programmeren in Serum.
Eigenlijk wel grappig, er zijn hele websites met onderzoeken gewijd aan de supersaw en ik vraag me af of de oorspronkelijke ontwerpers er net zoveel effort in gestoken hebben of dat die gewoon voor een praktische hardware invulling hebben gekozen.
Ik hoor een vreemde en lage sub bij jou onder de synth. Is dat de bedoeling en zit dat niet snel in de weg bij afmixen?
Goed bezig Dennis.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:00:
NEEDS MORE BASS Dennis!Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:00:
[video]
Het is een DJ mixer, dus meer gericht om CD spelers/platenspelers/etc te mengen.Sustain schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:12:
Heb nog een American Audio q-spand pro mixer liggen thuis. Iemand enig idee of dit bruikbaar kan zijn met produce?
Mja, je kan 4 kanalen samenvoegen, kan bv als je een hardware drumcomputer+synth+sampler setupje hebt, maar verder lijkt me het me vrij ongeschikt. Een PCtje met DAW software kom je verder mee.
awgaddd, gated triggering kan echt niet meer.
diddly doing boem kets <insert random amen break>
the S, the U, the P the E the R....
Ssssssssssuuuuuuuuupppppppppppppppppppperrrrrrrrrsh-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-rpshooter

Leuke tijd, dat wel
Dat klopt. Ik kan m'n monitors er mee uit zetten...vlaaing peerd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:19:
[...]
Het is een DJ mixer, dus meer gericht om CD spelers/platenspelers/etc te mengen.
Mja, je kan 4 kanalen samenvoegen, kan bv als je een hardware drumcomputer+synth+sampler setupje hebt, maar verder lijkt me het me vrij ongeschikt. Een PCtje met DAW software kom je verder mee.
Ik dacht oud ding, wat moet ik er mee maar er is 150eu op geboden dus denk dat hij eruit gaat en dat ik iets anders er voor terug koop
Verwijderd
Toch maar eens mijn oude Alecto mixertje opzoeken dan.
Zitten echte vintage VU meters op.
(En hij ruist zo heerlijk)
Current Value (al jaren een geweldige D&B producer maar breekt nu pas door) heeft echt wat good ol' German engineering. Z'n drum sounds onderscheiden zich op één channel door velocity ipv verschillende channels, en gebruikt Ableton's Operator (FM synth) voor van alles (oa kick/snare generation). Dit is wel waar de jongens zich van de mannen onderscheiden
Voor de techies echt een leuk stukje om te checken:
Verwijderd
Want met zijn techniek kost het heel veel tijd om het echt goed te krijgen en is de kans groot dat je een doodlopend pad terecht komt omdat je oren luistermoe zijn en je aan de verkeerde knoppen blijft draaien.
Niet voor niets dat in die chain ook een multiband staat om alles glad te krijgen.
Zeg niet dat wat hij doet slecht is want wat het eindresultaat is goed. Het kost hem alleen veel tijd.
[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 06-12-2015 12:04 ]
Verwijderd
Ben helemaal geen Ableton eindbaas, kan er mee werken qua samples knippen. De rest doe ik in Cubase.
Help regelmatig mensen met hun mix en vaak hebben ze tonnen en tonnen van plugins in gebruik. Dan vraag je ze waar ze die voor gebruiken en dan weten ze niet echt uit te leggen waarvoor. Dan gooien we alle plugins weg en beginnen opnieuw en probeer het meeste met compressie/EQ op te lossen en met was specifieke dingetjes. Resultaat is dan vaak dynamischer meer helder en in een paar uur tijd gepiept ipv dagen om al die plugins te tweaken.
Let wel dat ik niet zeg dat de methodie van die gast fout is want de enige regel bij mixen is dat er geen regels zijn. Elke methode heeft zijn voor en nadelen en is ook nog eens afhankelijk van de ervaring van de persoon.
Dit topic is gesloten.