Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:28:
[...]

Niet om als een smartass over te komen.
dB is een logoritmische schaal. En dan is 2.7 db 2x harder/zachter. Dus 6db zou dan 4x harder/zachter zijn.
Precies! Dus als je eerst op 100 meter afstand stond van de geluidsbron en nu op 50 meter dan wordt het geluid 4x harder.

Ik weet niet of dat echt zo is, maar dat meen ik ergens te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:32:
Nee-hee jongens. Het gaat vooral om hoe audio een ander verloop lijkt te krijgen als de richting van het geluid en de richting van de luisteraar veranderen ten opzichte van elkaar. Je oren horen geluid anders als iets voor je staat als achter je. Doppler is direct gekoppeld aan snelheid. Als iets langs mij beweegt als luisteraars is -- afhankelijk van de hoorrichting -- een aparte curve over volume van kracht.

Hoe dan ook, ik heb het opgelost door een extra multiplier over het volume te gooien die bepaalt wordt door de dot product van de richting van de oren en de richting van de geluidsbron tov de oren.
de dot wat?

Dude, gebruik gewoon een dopplersimulatieplugin. Zijn er genoeg van, ik heb er eentje van Waves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49
vlaaing peerd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

de dot wat?

Dude, gebruik gewoon een dopplersimulatieplugin. Zijn er genoeg van, ik heb er eentje van Waves.
Klinkt goed vlaaing peerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

M'n favoriete sample library heeft een geweldige upgrade gekregen:

40GB voor de orkestsamples alleen al :o

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40Gb valt tegenwoordig toch wel mee?
Spitfire maak erg goed spul en dat merk je ook wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ja, viel mee, het totaal is 50GB. Ik kon voordelig upgraden voor 149 pond, dat is het zeker waard.

Nu nog wat vaker die samples inzetten :) Ik heb al uren lopen spelen met deze library, een compleet orkest onder je vingers is gewoon geweldig, daar kan geen synth tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar uurtjes aan deze track gewerkt in mijn eigen mini studio.

DAW: Maschine 2.3

Video: Sony Movie Studio 13 Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes Dennis. Mooie variaties met de beat en de afwisselende stukken. Ik vind het een hele verbetering en hier moet je meer van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt vlaaing peerd.

Ik ben al flink wat info over muziek maken rijker sinds dat ik een paar jaar geleden begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Helemaal eens met peerd Dennis! Gaat de goede kant op dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Leuk Dennis, zeker met al die effectjes er tussendoor :).

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
Nu ben ik een paar Masterclasses afgeweest afgelopen dagen alleen 1 ding is mij nog niet duidelijk. Ik kan het ook niet echt terugvinden op het web.

Ik zag de meeste producers bij een synth een simple delay(ableton) toevoegen met instellingen als right:5ms, left:1ms, echt minimale instellingen. Bij Logic deden ze dit via de sample delay met settings als left:99sam, right:459sam (afgerond 2ms /10ms). Een paar keer hoorde ik ze zeggen dat dit de Super Stereo Trick was, maar waarom het zo werd ingesteld en wat het idee erachter was is mij ontgaan. Gaat het hier nu om de Haas Trick of toch wat anders?
2mb schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 02:44:
Ja, viel mee, het totaal is 50GB. Ik kon voordelig upgraden voor 149 pond, dat is het zeker waard.

Nu nog wat vaker die samples inzetten :) Ik heb al uren lopen spelen met deze library, een compleet orkest onder je vingers is gewoon geweldig, daar kan geen synth tegenop.
Ze klinken wel beter dan een simple sample, maar is het programma(plugin) niet erg log?

[ Voor 28% gewijzigd door rhodium op 18-10-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja is gewoon een Haas truuk ja. Maar er zijn meen ik betere stereo expanders die het overleven op mono. Die van Xfer moet je hebben, iese graadies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:08:
Kennen jullie een nieuwe plugin synth genaamd Signal? Een soort van looping sample player om interessante sequences te maken. Erg toepasbaar voor EDM. Let wel even op dat ze demo songs gepimpt hebben met mastering.
http://output.com/products/signal/

Edit:
Nieuwe MPC van Akai
[video]
Vet ding! Er lijkt wel een lichte vertraging te zitten tussen het aanraken van het scherm en het uitvoeren van de acties. Binnenkort maar eens kijken of ik 'm ergens kan proberen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XBZxGy6HjM7utqk9my3KHrZY/full.jpg

Blijft lastig met een zakje kruitnoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
@2mb, die wil ik ook.
Heb EWQL ccc1pro en 2pro al, en Komplete 10 Ultimate

Kleine jam-sessie tussen de opdrachtjes door:
YouTube: [CSprj226]

[ Voor 36% gewijzigd door PeterBezemer op 21-10-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Kan iemand met een beetje in de richting wijzen waar ik meer kan vinden over de theorie achter breakcore en crossbreed?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
mathiasv91 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:55:
Kan iemand met een beetje in de richting wijzen waar ik meer kan vinden over de theorie achter breakcore en crossbreed?
Denk niet dat er zoveel te vinden valt.
Ik zou er gewoon heel goed naar luisteren. Leren, proberen en dan verwerken in je eigen tracks.
Het is in ieder geval wel de manier hoe ik het altijd aanpak als dingen mij onbekend zijn.

Maar om je een paar kleine tips te geven :

- amen breaks aan gort knippen en lekker pitchen
- via deze site erachter komen hoeveel bpm ze meestal gebruiken
- dBlue glitch gebruiken

succes!

[ Voor 22% gewijzigd door kaos001 op 21-10-2015 15:13 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

kaos- schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Denk niet dat er zoveel te vinden valt.
Ik zou er gewoon heel goed naar luisteren. Leren, proberen en dan verwerken in je eigen tracks.
Het is in ieder geval wel de manier hoe ik het altijd aanpak als dingen mij onbekend zijn.

Maar om je een paar kleine tips te geven :

- amen breaks aan gort knippen en lekker pitchen
- via deze site erachter komen hoeveel bpm ze meestal gebruiken
- dBlue glitch gebruiken

succes!
Laten we dan maar al eens beginnen met opzoeken wat een amen break is haha :D

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mathiasv91 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

Laten we dan maar al eens beginnen met opzoeken wat een amen break is haha :D
Ah juist, dan heb je nog wel het een en ander te leren :P
Geen probleem voor de rest, hier zitten genoeg nerds die je kunnen helpen B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

kaos- schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:16:
[...]

Ah juist, dan heb je nog wel het een en ander te leren :P
Geen probleem voor de rest, hier zitten genoeg nerds die je kunnen helpen B)
Heb jaren geleden met fruity loops gewerkt haha, maar wil het nu wat "professioneler" aanpakken. Is er een DAW die zich beter leunt bij de dubstep/hardcore?

aangezien ik vanaf 0 begin maakt het me niet echt uit welke DAW ik ga gebruiken, wil wel eens horen van andere waarom DAW X een goede keuze zou zijn.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mathiasv91 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Heb jaren geleden met fruity loops gewerkt haha, maar wil het nu wat "professioneler" aanpakken. Is er een DAW die zich beter leunt bij de dubstep/hardcore?

aangezien ik vanaf 0 begin maakt het me niet echt uit welke DAW ik ga gebruiken, wil wel eens horen van andere waarom DAW X een goede keuze zou zijn.
Eigenlijk maakt het niet uit met welke DAW je werkt. Het is als een auto, de ene rijdt in een BMW de andere in een Fiat. Beide hebben voor- en nadelen. De meest gebruikte zijn tegenwoordig Ableton, Logic, FL Studio (fruityloops), Cubase, Presonus One en Reason.

Iedereen heeft ook zo zijn eigen voorkeur voor een DAW dus ik zou er gewoon een paar uitproberen met een simpele tutorial om te kijken of de workflow je ligt. Uiterlijk van een DAW is ook niet onbelangrijk aangezien je er lang naar kijkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

kaos- schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Eigenlijk maakt het niet uit met welke DAW je werkt. Het is als een auto, de ene rijdt in een BMW de andere in een Fiat. Beide hebben voor- en nadelen. De meest gebruikte zijn tegenwoordig Ableton, Logic, FL Studio (fruityloops), Cubase, Presonus One en Reason.

Iedereen heeft ook zo zijn eigen voorkeur voor een DAW dus ik zou er gewoon een paar uitproberen met een simpele tutorial om te kijken of de workflow je ligt. Uiterlijk van een DAW is ook niet onbelangrijk aangezien je er lang naar kijkt.
Wel ik heb al met fruity loops gewerkt jaren geleden. Buiten de vrij kinderachtig uitziende interface vond ik het wel ok en wist ik veel te vinden. Echter trekt voor een of andere reden (nog nooit gebruikt echter) cubase me wel aan.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mathiasv91 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

Wel ik heb al met fruity loops gewerkt jaren geleden. Buiten de vrij kinderachtig uitziende interface vond ik het wel ok en wist ik veel te vinden. Echter trekt voor een of andere reden (nog nooit gebruikt echter) cubase me wel aan.
Ene vlaaing peerd weet daar heel veel vanaf, die komt hier ook wel es voorbij.
Zelf weinig ervaring mee. De interface spreekt me totaal niet aan, lijkt wel MS Word.
Niet echt inspirerend qua looks iig.

Ik zou gewoon lekker de laatste versie van FL Studio gebruiken. Je hebt er immers al ervaring mee en het is in de loop der tijd echt een volwassen DAW geworden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
:D

Eens met wat kaos zegt, FL Studio is een van de top tier DAWs, gewoon lekker blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

apNia schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

:D

Eens met wat kaos zegt, FL Studio is een van de top tier DAWs, gewoon lekker blijven gebruiken.
We zullen er vanavond dan maar eens invliegen :D

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fruityloops is ook nog eens van Belgische makelijk. (Vandaar het uiterlijk. :P)
Cubase is niet veel anders dan alle andere DAW behalve de prijs die redelijk duur is. Kan me er na jaren mee gewerkt hebben wel goed mee overweg. De concurrentie zit niet stil wat wel fijn is zodat ze elkaar redelijk scherp houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:31:
behalve de prijs die redelijk duur is.
Beetje tweaker weet ook wel waar hij het gratis kan krijgen ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
kaos- schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Beetje tweaker weet ook wel waar hij het gratis kan krijgen ;)
Volgens mij is Cubase één van de weinige DAW's die goed beveiligd is, alleen voor Cubase Elements is een fix.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

audiojunk schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:24:
[...]

Volgens mij is Cubase één van de weinige DAW's die goed beveiligd is, alleen voor Cubase Elements is een fix.
Moet je gewoon even op een betere tracker zoeken ;)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

DAW's zijn een mooie afspiegeling van het bedrijf dat ze maakt:

Cubase: gründliche, saaie Duitser
Ableton: hippe Duitser
Logic: shiny Amerikaan
FL Studio: zotte Belg
Reason: nerdy Zweed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online
https://www.digitaldjtips...tive-dj-monitor-speakers/
Iemand ervaring hiermee?
Krijg ze als leenspeakers zolang mijn JBL speaker nog in de reparatie is.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Waarom maak je je vaak zo druk om monitors? Het is nog helemaal niet zo aan de orde voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online
Ging mij meer om het algemeen, niet dat ze zo bagger zijn dat ik er niet eens fatsoenlijk muziek mee kan afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Waarom als ik iets nieuws bestel komt het altijd aan als ik net het land uit ben voor mijn werk -_- fml!
Nieuwe i7 Skylake pctje samengesteld dus dat wordt even lekker knutselen als ik thuis ben.

Vlak voordat ik weg ging is mijn Eve Audio TS108 sub binnen gekomen.. wat een heerlijkheid icm Eve Audio sc205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
Geen idee of dit hier mag maar is er iemand geïnteresseerd om muziek te maken onder een short aankomend weekend?

We zullen via skype contact houden over de voortgang en via wetransfer ruwe beelden doorsturen zodat je ongeveer de feel krijgt van de video.

http://48hourfilm.com/leeuwarden-nl

meer een componist ding maar wie weet voelt iemand zich geroepen.

meer info kan je me altijd dmen

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zoekers naar interessante VSTs.
Een hippe Zweed heeft allerlei gratis/goedkope plugins op zijn website staan. Zijn wel 32 bit versies. Ze zijn bezig met 64 bits versies na een crowdfund actie.
http://www.noisebud.se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:22:
Voor de zoekers naar interessante VSTs.
Een hippe Zweed heeft allerlei gratis/goedkope plugins op zijn website staan. Zijn wel 32 bit versies. Ze zijn bezig met 64 bits versies na een crowdfund actie.
http://www.noisebud.se/
Thanks! Ik ga er zeker een paar uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Na een lompe actie van mezelf zijn de 2 beschermkapjes van de ADAT interface op mn octopre afgebroken. De optische kabel past nu niet meer goed waardoor het signaal niet meer doorkomt :(

(deze klepjes dus)
Afbeeldingslocatie: http://www.harmonycentral.com/forum/filedata/fetch?id=31138107&d=1398720428

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OB1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:58:
https://www.digitaldjtips...tive-dj-monitor-speakers/
Iemand ervaring hiermee?
Krijg ze als leenspeakers zolang mijn JBL speaker nog in de reparatie is.
Niet verkeerd om even als leen te krijgen, ze zijn niet extreem nauwkeurig en als ik zou kopen zou ik een andere halen voor het geld, maar alles beter dan flaptopspeakers, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:00:
Na een lompe actie van mezelf zijn de 2 beschermkapjes van de ADAT interface op mn octopre afgebroken. De optische kabel past nu niet meer goed waardoor het signaal niet meer doorkomt :(
Herkenbaar.
Ik had voorheen een slecht merk kabels die ook niet goed contact maakten. Die heb ik toen vervangen voor deze en die klikken mooi in het slot en maken dus wel goed contact.
http://www.bax-shop.nl/to...1tt-toslink-kabel-1-meter
Misschien dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
Ik denk eerder dat hij de houder heeft gesloopt waar je de kabel in klikt. Een goedkope manier om het te fixen is de kabel ervast in lijmen, maar of dat handig is.... anders kijken of je het eruit kan halen en het kan vervangen, maar ik ben bang dat je de hele connector moet los solderen en deze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online
vlaaing peerd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Niet verkeerd om even als leen te krijgen, ze zijn niet extreem nauwkeurig en als ik zou kopen zou ik een andere halen voor het geld, maar alles beter dan flaptopspeakers, toch?
Ik heb ze nu sinds gisteren en ze zijn beter dan laptopspeakers, maar ik vind ze 3x niks, niet alleen voor producen maar ook gwn voor het luisteren. Vind 't zwaar tegenvallen in vergelijking met mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die connectors op de unit hebben een kapje wat inklapt als je een kabel insteekt. het is dat kapje wat afgebroken is waardoor de kabels los zitten..

ik heb al een mogelijke reparatuer gemaild met de vraag als ze me zulke kapjes willen / kunnen leveren..

Lijmen is geen optie..

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 26-10-2015 08:06 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mathiasv91 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

ach, hier was ik vergeten op in te gaan. Een beetje wat 2MB al zegt, Cubase is een saaie functionele duitser.

Ikzelf werk al sinds Atari met Cubase en heb gaandeweg dus alles wel meegekregen, maar merk om me heen dat de leercurve soms wat zwaar valt. Reason of Fruity loops hebben wat dat betreft een veel overzichtelijke interface die veel makkelijker leert.

Op Reason en diverse trackers na vind ik het allemaal lood om oud ijzer, er is niet specifiek iets wat je in de ene wel kan wat in de andere niet kan en ook de kwaliteit zit geen verschil in. Het is allemaal wel goed.

Daarom denk ik dat je keuze vooral moet baseren op de werkwijze die je het prettigst vind, Ableton zal on the fly werken wat prettiger maken en Cubase zal wat prettiger zijn als je gewend bent aan traditionele studiosetups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

vlaaing peerd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

ach, hier was ik vergeten op in te gaan. Een beetje wat 2MB al zegt, Cubase is een saaie functionele duitser.

Ikzelf werk al sinds Atari met Cubase en heb gaandeweg dus alles wel meegekregen, maar merk om me heen dat de leercurve soms wat zwaar valt. Reason of Fruity loops hebben wat dat betreft een veel overzichtelijke interface die veel makkelijker leert.

Op Reason en diverse trackers na vind ik het allemaal lood om oud ijzer, er is niet specifiek iets wat je in de ene wel kan wat in de andere niet kan en ook de kwaliteit zit geen verschil in. Het is allemaal wel goed.

Daarom denk ik dat je keuze vooral moet baseren op de werkwijze die je het prettigst vind, Ableton zal on the fly werken wat prettiger maken en Cubase zal wat prettiger zijn als je gewend bent aan traditionele studiosetups.
Thanks voor je input, heb me neergelegd om met FL verder te gaan. :)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heeuj, weet iemand een soort van equaliser plugin of doorlusmethode die frequenties per noot verschillende frequenties filtert?

Dus bijvoorbeeld bij een lage A je de 100 hertz filtert, maar bij de C daarop de 130Hz eruit kan halen? Het liefst natuurlijk compleet automagisch, maar anders is een workaround ook welkom.

Bij bepaalde cutoffs kan het zijn dat bepaalde noten er nog tussenuit resoneren en op het moment dat die noot speelt wil ik het filteren, maar als er een andere noot speelt hoeft ie daar niks weg te halen, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Dit zijn volgens mij allemaal plugins om de eq van een bepaalde channel aan te passen. Niet eentje dat noot per noot analyseert.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Het is geloof ik met geen EQ mogelijk, maar om zeker te zijn dat ik je begrijp. Stel je genereert een sine op elke keypress en die output stuur je door naar een sidechain op een EQ, die dan die frequency juist zou ducken. Right?

edit: of via MIDI

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 26-10-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:26:
heeuj, weet iemand een soort van equaliser plugin of doorlusmethode die frequenties per noot verschillende frequenties filtert?
Als je het betreffende geluid los hebt kan het geïnverteerd op je origineel plakken.
Anders zul je noot voor noot met het handje weg moeten poetsen en waarschijnlijk het meh klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mja, ik zit al met automated EQ's te werken en op zich werkt het, ik krijg die resonante noten er uit zonder het over de andere noten af te kutten. Het klinkt minder meh dan zonder, 't is alleen achterlijke bulten werk.

Ik zat al te kijken of het misschien direct van de synth af kan met VCFjes in bv Reason, maar heb nu een dradengedrocht gecreerd en er komt geen geluid af, nog maar even kijken wat daar verkeerd is gegaan.

Multi-automated multibandcompressie kickt niet hard genoeg in en kut ook af terwijl ik het niet wil.

nouja, maar eum kiek'n hoe we dit zwien om de keet kunn'n joag'n. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

vlaaing peerd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:50:
mja, ik zit al met automated EQ's te werken en op zich werkt het, ik krijg die resonante noten er uit zonder het over de andere noten af te kutten. Het klinkt minder meh dan zonder, 't is alleen achterlijke bulten werk.

Ik zat al te kijken of het misschien direct van de synth af kan met VCFjes in bv Reason, maar heb nu een dradengedrocht gecreerd en er komt geen geluid af, nog maar even kijken wat daar verkeerd is gegaan.

Multi-automated multibandcompressie kickt niet hard genoeg in en kut ook af terwijl ik het niet wil.

nouja, maar eum kiek'n hoe we dit zwien om de keet kunn'n joag'n. thanks.
Heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even creatief geweest met een paar klassieke synths:

https://www.native-instru...ecials/an-exclusive-deal/

Het is een heerlijk gevoel om met mijn hobby verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 06:20:
[video]

Weer even creatief geweest met een paar klassieke synths:

https://www.native-instru...ecials/an-exclusive-deal/

Het het een heerlijk gevoel om met mijn hobby verder te gaan.
klinkt goed Dennis585

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Hey, GoT heeft een nieuwe Soundcloud-player! HTTPS url's werken nu ook :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/trance-wip]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt prima 2mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant nieuws voor de sounddesigners. Een multi effect plugin dat heel veel technische lastige mogelijkheden op een eenvoudige manier toegankelijk maakt. Zoals multiband effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:24:
Interessant nieuws voor de sounddesigners. Een multi effect plugin dat heel veel technische lastige mogelijkheden op een eenvoudige manier toegankelijk maakt. Zoals multiband effecten.
Like the design.. mooi overzichtelijk.. Ben benieuwd naar de prijs.. Ik ging even op hun site kijken en de kHs One lijkt me ook wel een leuke om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
2mb schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:48:
Hey, GoT heeft een nieuwe Soundcloud-player! HTTPS url's werken nu ook :)

[audio]
Ja leuk ja :( Geen enkele track doet het meer op mijn blog. Omdat de flash player niet meer ondersteunt word. Nu moet ik door 100den van mijn blogs gaan om het op nieuw te posten. :( :( :(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Voor wie het interessant vind.. Ableton heeft de Push 2 uitgebracht en tevens een nieuwe release van Live (9.5)

Voor de Push 2 zie;
https://www.ableton.com/en/push/

Voor de nieuwe functies in 9.5 zie;

https://www.ableton.com/en/live/new-in-9-5/

Je kan je Push1 inruilen voor 30% discount op een Push2. Normaal kost de Push2 699,- dus met 30% korting zit je op 490,-
Ik ben er zelf nog niet overuit of ik het dit waard vind en of ik die nieuwere functies van de Push2 nodig heb. Kan namelijk ook andere leuke dingen kopen met die 490 euro. Zit namelijk al eventjes te denken aan een APC40 Mk2 erbij en/of de nieuwe Moog Mother-32 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 22:05

DikkeBMW

Live '25

Misschien niet het juiste topic, maar imo wel een goede poging :P

Ik heb 0,0 ervaring met producen or whatsoever. Binnenkort heb ik echter een wat langere vlucht voor de boeg dus ik was aan het denken om eens wat met een muziekprogramma te gaan spelen. Wees niet bang, ik verwacht echt helemaal niks, het is puur voor de leuk etc. Nu is mijn vraag welk programma voor een echte leek het meest geschikt zou zijn om eens spelenderwijs mee te beginnen. Ik heb niks gecompliceerd nodig, lijkt me gewoon leuk eens een eigen beat/melodie te maken.

Iemand tips? Alvast bedankt, en excuses voor het lage niveau :+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

DikkeBMW schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:34:
Misschien niet het juiste topic, maar imo wel een goede poging :P

Ik heb 0,0 ervaring met producen or whatsoever. Binnenkort heb ik echter een wat langere vlucht voor de boeg dus ik was aan het denken om eens wat met een muziekprogramma te gaan spelen. Wees niet bang, ik verwacht echt helemaal niks, het is puur voor de leuk etc. Nu is mijn vraag welk programma voor een echte leek het meest geschikt zou zijn om eens spelenderwijs mee te beginnen. Ik heb niks gecompliceerd nodig, lijkt me gewoon leuk eens een eigen beat/melodie te maken.

Iemand tips? Alvast bedankt, en excuses voor het lage niveau :+
De meest simplistische tutorials die ik terug vind, gaan over Fruity Loops. Misschien is even youtube checken?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 22:05

DikkeBMW

Live '25

mathiasv91 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:37:
[...]

De meest simplistische tutorials die ik terug vind, gaan over Fruity Loops. Misschien is even youtube checken?
Ik kreeg idd ookal het idee dat FL het meest simpel was, thanks! Heb toch nog tijd zat om het uit te zoeken, maar ik dacht goh laat ik het nu alvast eens vragen :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Kern schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:03:

Je kan je Push1 inruilen voor 30% discount op een Push2. Normaal kost de Push2 699,- dus met 30% korting zit je op 490,-
Als je je Push zelf verkoopt krijg je waarschijnlijk veel meer (250-300€) maar dan moet je nog 390-440 bijbetalen voor een paar extra functies, dat is het mij ook niet waard.
Zouden de pads van Push 2 hetzelfde zijn als van de eerste versie want daar ben ik minder tevreden over.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
audiojunk schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:11:
[...]

Zouden de pads van Push 2 hetzelfde zijn als van de eerste versie want daar ben ik minder tevreden over.
De pads zijn verbeterd.. Ik vind die van de 1 ook een beetje te stug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 08:51

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Hoi Jongens,,

Tijdje weggeweest, maar ik vond het tijd om jullie weer met lastige vragen te bombarderen..
Komt ie! ;)
Ik ben mijn studio aan het verbouwen, en wil het nu eens goed doch goedkoop aanpakken..
In mijn vorige hokje had ik heel veel noppenschuim, maar dat wil ik nu niet.. want.. lelijk..
.. hebben jullie zelf wel eens accoustic panels gemaakt? Zo ja, met welke wolsoort?
en heeft het geholpen? Oh, ook niet onbelangrijk.. ik heb wat gelezen over 1e en 2e reflectie punten op de wanden. dit zou je met een spiegel kunnen vinden. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik heb fototje toegevoegd, voor een visuele indruk

Bedankt vast!! Chiel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T6UswYQ.jpg

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

chieldtm schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:46:
Hoi Jongens,,

Tijdje weggeweest, maar ik vond het tijd om jullie weer met lastige vragen te bombarderen..
Komt ie! ;)
Ik ben mijn studio aan het verbouwen, en wil het nu eens goed doch goedkoop aanpakken..
In mijn vorige hokje had ik heel veel noppenschuim, maar dat wil ik nu niet.. want.. lelijk..
.. hebben jullie zelf wel eens accoustic panels gemaakt? Zo ja, met welke wolsoort?
en heeft het geholpen? Oh, ook niet onbelangrijk.. ik heb wat gelezen over 1e en 2e reflectie punten op de wanden. dit zou je met een spiegel kunnen vinden. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik heb fototje toegevoegd, voor een visuele indruk

Bedankt vast!! Chiel

[afbeelding]
Zou echt niet beginnen met zelf foam te snijden. Google even op studiofoam. Vind je zowel leveranciers als de manier dat je ze het beste kunt ophangen (richting, afwisseling, ed..)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn diverse DIY tutorials over te vinden. Maar je moet eerst weten wat de zwakke plekken van je ruimte zijn met de opstelling die je in gedachten hebt. Dan pas kan je daar op richten en kijken voor welk budget je wat kan doen. In heb ooit dingen met vurenhouten frames en steenwol gezien maar daar moet je dan niet allergisch voor zijn.

Met een geluidsbron, meetmicrofoon en meetsoftware kun je e.a. meten. (software was volgens mij gratis na aanmelding bij een forum) De ruimte is niet echt groot (wel knus) en dan wordt het lastig om bijv staande golven aan te pakken.
Je hebt standaard kitjes van een paar honderd euro waarbij je wat bass traps, paneeltjes hebt tegen directe reflectie van de speakers. Bijv Auralex of Primacoustic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chieldtm schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:46:
Hoi Jongens,,

Welcome bek!

Je kamer ziet er compact uit, maar gelukkig rechthoekig. Ga in elk geval in de lengte zitten. Omdat je kamer zo klein is, zullen reflecties sowieso niet bruikbaar zijn voor enige vorm van natuurlijke galm, ga dus voor een compleet dode kamer.

Steenwol voor mid reflecties, gewoon cheapo noppenschuim voor de schelle hoge reflecties. om de minder lelijk kan je de panelen stofferen.

Steenwol kun je sprayen met een soort PVA lijm die zorgt dat je geen losse vezels krijgt, verder bekleden met een luchtdoorlatende, maar nauwgeweven stof, dan zul je geen last krijgen van longen of allergie. De medewerker in de gamma/praxis/enz kan je hier over adviseren.

tip: laat na aankoop de behandelde steenwol 2 week liggen in de schuur, dan gaat die muffe lucht er van af.

Basproblemen ga je denk ik niet wegkrijgen in die ruimte, houd er rekening mee dat je mogelijk een staande golf krijgt. Ik denk daarom dat kleinere monitorspeakers tussen de 4" ~ 5" beter geluid zullen geven dan grotere. Mocht je bas aan willen pakken dan denk ik dat voorgefabriceerde cornertraps (voor in de hoeken) het best resultaat gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Toch wel een "trots" momentje van mijn kant. Mijn muziek is laatst langsgekomen in de nieuwe CSI Cyber episode: https://instagram.com/p/9mCylMR2R8

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:16:
Er zijn diverse DIY tutorials over te vinden.
Jup gevondem.. en veel ook
vlaaing peerd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:27:
[...]

Welcome bek!

Je kamer ziet er compact uit, maar gelukkig rechthoekig. Ga in elk geval in de lengte zitten. Omdat je kamer zo klein is, zullen reflecties sowieso niet bruikbaar zijn voor enige vorm van natuurlijke galm, ga dus voor een compleet dode kamer.

Steenwol voor mid reflecties, gewoon cheapo noppenschuim voor de schelle hoge reflecties. om de minder lelijk kan je de panelen stofferen.

Steenwol kun je sprayen met een soort PVA lijm die zorgt dat je geen losse vezels krijgt, verder bekleden met een luchtdoorlatende, maar nauwgeweven stof, dan zul je geen last krijgen van longen of allergie. De medewerker in de gamma/praxis/enz kan je hier over adviseren.

tip: laat na aankoop de behandelde steenwol 2 week liggen in de schuur, dan gaat die muffe lucht er van af.

Basproblemen ga je denk ik niet wegkrijgen in die ruimte, houd er rekening mee dat je mogelijk een staande golf krijgt. Ik denk daarom dat kleinere monitorspeakers tussen de 4" ~ 5" beter geluid zullen geven dan grotere. Mocht je bas aan willen pakken dan denk ik dat voorgefabriceerde cornertraps (voor in de hoeken) het best resultaat gaat geven.
Thanks for the welcome bek! :>

Ik was idd vanplan om in de lengte te gaan zitten. anders past er helemaal niks meer van mijn oude meublementen.

Mijn (vandaag gedaan) vroege tests met steenwol zijn hoop gevend. Ik zal als ik klaar ben een buildlog van de panelen en basstraps online plempen. mischien hebben mensen er iets aan.

Ik hoop dat mijn krk 5'jeshet goed gaan doen, en niet al te bass heavy zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chieldtm schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:02:
[...]

Ik hoop dat mijn krk 5'jeshet goed gaan doen, en niet al te bass heavy zijn..
5" zou een goede afmeting zijn voor die ruimte, KRK's zijn wel wat bassheavy, mocht het echt teveel zijn dan kan je de baspoort dichtproppen.

Dan heb je wel wat minder bas, maar daarmee natuurlijk ook minder basproblemen en de responstijd word ook nog's beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Vandaag een psy trackje gemaakt.

Echt een heerlijke dag O+ O-) :z

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=leq3Fg33UBo]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Teasert update :9 :9 :9 :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2zBTHJ1.jpg

ik heb lolz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolie!
Aan de slag geweest met DIY akoustiek enzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Yes..Testjes uitgevoerd met rock wool op tactische punten, en het was redelijk hoopvol.
Heb nu een 4 muur panelen, plafond en cornertraps geplaatst... en ik ben nog steeds hoopvol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben je iig beter af dan ik. Heb net weer lopen vechten om een softwareupdate voor de UAD kaart aan de praat te krijgen. Na tig keer rebooten en BSOD's bleek de oplossing om de kaart in een ander PCI-e slot te steken. Oftewel het hangt er maar net vanaf of je mobo de hardware ondersteunt anders ben je de sjaak. Een 2e kaart kan ik dus ook wel vergeten.
En UAudio wil er ook niets aan doen blijkbaar. Staat ze heel erg netjes. (Eikols)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

ik droom alleen van UAD.. ik ken wat 3d-party vst achtige dingen van ze, maar niks aan info waar ik jouw mee van dienst kan zij helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
chieldtm als rockwool niet helpt, probeer jazzwool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:46:
chieldtm als rockwool niet helpt, probeer jazzwool.
EDM-wool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen HARDCORE-wool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Hardstyle-Wool. Afgeroomd met een vleugje WTF-noppenschuim
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je klaar bent met je nieuwe stekkie ga dan niet paranoïde denken dat je misschien toch iets fout hebt gedaan met je akoestische middelen. Die tijd kan je beter steken in het leren luisteren naar de ruimte en de setup die daar in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Does... not... compute... !
Hoe de vuk heb je dat buro erin gekregen? Er is niet genoeg plek om te kantelen of te draaien. Of is de (dubbele?) deur even breed als de ruimte en zo ja heb je dan soms geen kozijn om je deur(en). Hoe hedde gij da gedaan?
Wel deftige ruimte hoor, dat dan weer wel :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

mekkieboek schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:20:
[...]

Does... not... compute... !
Hoe de vuk heb je dat buro erin gekregen? Er is niet genoeg plek om te kantelen of te draaien. Of is de (dubbele?) deur even breed als de ruimte en zo ja heb je dan soms geen kozijn om je deur(en). Hoe hedde gij da gedaan?
Wel deftige ruimte hoor, dat dan weer wel :)
Was vrij simpel.. men schroeft het blad van het frame, men demonteren het frame,..
Zet het frame op de plek, schroef frame in elkaar.. en het blad kun je er dan altijd van boven af in kantelen.
... job done....

En thanks!! ik ies ook heul blij ermee!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik kan het mis hebben en vat dit ook niet op als een flame, maar ik krijg spontaan claustrofobische neigingen als ik dit zo zie. Het lijkt me praktisch onmogelijk hier met 2 laat staan 3 personen te zitten.

Sowieso die reflecties van de zijkanten komen dan wel héél erg vroeg niet?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:40
Ik zou, indien mogelijk, je bureau een meter (of meer) naar achteren schuiven. En mocht de situatie het toelaten zoveel mogelijk mixen met je deur open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:12:
Ik kan het mis hebben en vat dit ook niet op als een flame, maar ik krijg spontaan claustrofobische neigingen als ik dit zo zie. Het lijkt me praktisch onmogelijk hier met 2 laat staan 3 personen te zitten.

Sowieso die reflecties van de zijkanten komen dan wel héél erg vroeg niet?
Vat niks op als flame.. een ieder mag zijn mening vormen. doe ik ook :)
Het is niet groot nee.(4000*1700) Maar als je zag hoe ik er eerst bij zat, (met een muts, sjaal en handschoenen.. want koud en tocht) dan is dit 120% vooruitgang. En daarbij, geen van mijn vrienden hebben behoefte om muziek te maken. Dus het is inderdaad een 1 persoonskamer. (wat ik totaal niet erg vind, ik heb wel iets kluizenaarsachtige neigingen soms :+ )

Qua refelcties, ik hoop ze in toom te kunnen houden met mijn DIY acoustic panels.
Mijn eerste testen met een spl-meter en meet microfoon zijn hoopvol.
Ik denk dat er nog wel wat fine-tuning toegepast moet worden, maar ook dit zal beter zijn dan mijn vorige hokje.
Luapper schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:18:
Ik zou, indien mogelijk, je bureau een meter (of meer) naar achteren schuiven. En mocht de situatie het toelaten zoveel mogelijk mixen met je deur open :)
Helaas, geen optie. Ik kon het kozijn niet draaien zonder echt op slopershoogte te komen.
Hierdoor draait de deur naar binnen, en ik moet ook nog ergens een pioneer Aero setje kwijt.
De deur zal vaak (altijd denk ik in de winter) gesloten zijn. Dit met het oog op stookkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kamer heeft dus in elk geval nog wat lengte. Ik vermoed dat je inderdaad de zijmuur precies tussen de speaker en je oren zult willen bewerken. Maar vooral bij de achtermuur zal dempen en evt difusseren veel positief effect hebben op je geluid.

Zo te zien is deze ruimte helemaal van scratch opgebouwd, als je nog geen deur hebt, kijk dan of je die voor plaatsing kan vullen met schuim of iets anders poreus.

Let op, voor geluid binnen je kamer moet alles geluidsabsorberend zijn, niet geluidswerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een muts en sjaal muziek maken. Dan ben je echt wel een bikkel. ;)
Dan is isolatie zeker wel handig.
En vintage apparatuur wat veel stroom verbruikt ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
btw, check SoS

onder het tabje DYI staan wat artikelen over geluidsbehandeling in problematische kamers, goed leesvoer!

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-11-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:57:
De kamer heeft dus in elk geval nog wat lengte. Ik vermoed dat je inderdaad de zijmuur precies tussen de speaker en je oren zult willen bewerken. Maar vooral bij de achtermuur zal dempen en evt difusseren veel positief effect hebben op je geluid.

Zo te zien is deze ruimte helemaal van scratch opgebouwd, als je nog geen deur hebt, kijk dan of je die voor plaatsing kan vullen met schuim of iets anders poreus.

Let op, voor geluid binnen je kamer moet alles geluidsabsorberend zijn, niet geluidswerend.
De achterwand is ook voorzien van bass-traps DIY. De deur is nog wel een dingetje inderdaad.
Ik moet nog even kijken wat ik daar precies mee doe.
Ik heb nog wat oude diffusie spul liggen, en ik denk dat het tegen die deur aangaat. maar het is even spelen met wat de beste oplossing daar voor gaat zijn.
Budget is in ieder geval op..

geluidsabsorbering is ook waar ik voor gegaan ben. Rockwool sono is mijn wol van keuze geweest.

En wow!! leuke stukjes tekst op SOS zeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb al lang niet meer gepost in dit topic, maar nu we het toch over DIY geluidsbehandeling hebben;
Ik heb mijn speakers redelijk dicht tegen de muur staan. Doordat ze een basreflexpijp aan de achterkant hebben zijn ze wat mij betreft veel te 'boomy'. Met wat voor materiaal zou ik deze het beste kunnen opvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chieldtm schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:56:
[...]

En wow!! leuke stukjes tekst op SOS zeg!!!
joa, ik koop al jarenlang hun blad, die stapel magazines is 1 groot naslagwerk voor alles wat met muziekproduceren te maken heeft. Het forum is ook leuk, vaak krijg je daar direct van de editors antwoord ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrOmegaForce schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:39:
Heb al lang niet meer gepost in dit topic, maar nu we het toch over DIY geluidsbehandeling hebben;
Ik heb mijn speakers redelijk dicht tegen de muur staan. Doordat ze een basreflexpijp aan de achterkant hebben zijn ze wat mij betreft veel te 'boomy'. Met wat voor materiaal zou ik deze het beste kunnen opvullen?
in eerste instantie zou ik ze wat verder van de muur plaatsen. Als dat niet kan, kun je gewoon een sok in de pijp proppen. Je verliest dan wat in de lage frequentie, maar krijgt er wel een directere basrespons voor terug.

Absorbers zou kunnen, maar die zouden theoretisch nog dikker moeten zijn dan de afstand tussen de muur en de speakers.

Werkt dat allemaal niet, dan zou je als laatste redmiddel een EQ kunnen gebruiken en de problematische frequentie wat kunnen terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een uitzending van de omroep voor Electronische bejaarden. Weer diezelfde oude gast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is het zo'n "vroegah moesten we de synths met een zwengel aandraaien, maar toen waren we tenminste echte kerels" video? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Is zelfs tegenovergestelde. De liefde van bejaarden voor de VST. Wel mooi dat ie z'n Monark liefde benadrukt. Daar kwam ik eeuwen geleden nog mee hoe goed die was. IK WIN
Pagina: 1 ... 15 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.