Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
[YouTube: https://youtu.be/vLawhXMpRXo]

Ik had ook wel een keertje zin in hiphop :+

origineel voor wie het niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij moet er ook weer eens hoognodig de boel aangepast worden. Maar ben er nog niet uit wat ik precies wel. (Lees eigenlijk zou ik wat moeten verkopen maar ik wil nie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49
vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:57:
jah tuurlijk pannenkoek, dat is Extra Definition. Extra is beter dan high.
XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sjoewe schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:22:
[video]

Gevaarlijke beat, nice.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe aan de hiphop. :)

Stem is aan de lage kant maar da's bij het origineel ook.
De beat is best wel clean.

Roland heeft nieuwe modules.
Plaatjes stonden op een webstore per ongeluk en iemand ze gesnaaid:
https://www.gearslutz.com/board/11345632-post669.html
En hier:
http://imgur.com/a/KXnfK

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hey daar wou ik net credit voor opstrijken!~#@

Maar wel supervet. Ik wil horen hoe die Jupiter klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik mag de hoop op een Juno 106 -system-1 Aira wel opbergen nu :( ziet er voor de rest idd vetjes uit...

Ah heck, de TAL U-no-LX-V2 is goed genoeg, en als ik ooit eens plaats genoeg heb koop ik wel een echte Juno-106, voor de heb...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
Ik ben zo blij met die beta van Sylenth1 64bit AU \o/ Tot nu toe echt geen vastlopers gehad in Cubase, met die bridgemodule/tools wel. Mocht je hem nog niet hebben, even via menu update zoeken in sylenth1 en hij opent de betreffende site (mits je hem legaal hebt :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:20

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 23:03
Ik ben van plan wat te gaan experimenteren met muziek maken op de computert (een Mac Book Air). M'n vriendin heeft een Yamaha CLP-230 die een MIDI out heeft. Die zou ik dan ook willen gebruiken als MIDI keyboard voor b.v. Logic of Fruityloops. Ik heb dan alleen nog een MIDI interface nodig en wil eigenlijk een zo'n simpel mogelijk ding omdat ik nog geen idee heb hoeveel tijd/geld ik in deze hobby wil steken.

Bij een eerste korte speurtocht kwam ik uit op de Midisport 1x1 van M-Audio. Graag zou ik horen of jullie zoiets zouden aan/afraden en waarom?

Ik heb b.v. geen idee of de driver ondersteuning voor Mac OS goed is, of ik me druk moet maken over hoge latencies bij goedkope MIDI interfaces, of dat je eigenlijk geen miskoop kan doen met simpele MIDI interfaces.

• kaos001
MailMan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:59:
Ik ben van plan wat te gaan experimenteren met muziek maken op de computert (een Mac Book Air). M'n vriendin heeft een Yamaha CLP-230 die een MIDI out heeft. Die zou ik dan ook willen gebruiken als MIDI keyboard voor b.v. Logic of Fruityloops. Ik heb dan alleen nog een MIDI interface nodig en wil eigenlijk een zo'n simpel mogelijk ding omdat ik nog geen idee heb hoeveel tijd/geld ik in deze hobby wil steken.

Bij een eerste korte speurtocht kwam ik uit op de Midisport 1x1 van M-Audio. Graag zou ik horen of jullie zoiets zouden aan/afraden en waarom?

Ik heb b.v. geen idee of de driver ondersteuning voor Mac OS goed is, of ik me druk moet maken over hoge latencies bij goedkope MIDI interfaces, of dat je eigenlijk geen miskoop kan doen met simpele MIDI interfaces.
http://usa.yamaha.com/pro...ianos/clp_series/clp_230/

Daar zie ik staan dat hij ook gewoon een USB uitgang heeft. B)

Soundcloud

• MailMan
Uhh ja, die zag ik maar ik ging ervan uit dat dat voor software updates e.d. was :P Je denkt dus dat dat als een MIDI out kan werken?

• kaos001
MailMan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:22:
[...]

Uhh ja, die zag ik maar ik ging ervan uit dat dat voor software updates e.d. was :P Je denkt dus dat dat als een MIDI out kan werken?
Dat lijkt me wel ja.
ConnectionsConnecting a Personal ComputerBy connecting a computer to the Clavinova's USB [TO HOST] terminal, you can transfer databetween the instrument and the computer via MIDI. To do this, install the USB MIDI driver andMusicsoft Downloader software from the included CD-ROM.
Kwam ik hier tegen :

http://www.manualslib.com...maha-Clp-230.html?page=60

Soundcloud

Midipoorten hebben een verwaarloosbare latency als je 1 apparaat aansluit, pas als je meerdere apparaten gaat lussen zal er vertraging plaatsvinden. Dat zou je weer met midihubs kunnen oplossen maar da's een ander verhaal, zo te zien kan je het met USB af.

Verder advies: als je het allemaal nog wilt aanzien dan zou ik nog niet teveel gear aanschaffen en voorlopig op je onboard audio werken. Probeer dan een aantal DAW programma's uit en kijk welke je het lekkerst vind werken.

Mocht je uiteindelijk de knoop hebben doorgehakt dan heb je vaak ook betere kijk op welke hardware je echt nodig hebt en dan zou je kunnen beginnen met aanschaf van een betere geluidskaart, monitors, controllers. e.d.

Ik zou wel zorgen dat je zsm iets meer hebt dan laptopspeakers, die geven namelijk weinig weer onder de 80~100Hz, maar dat hoeven ook niet meteen sets van 300,- of meer te zijn

• MailMan
Potverdorie, het werkt ook nog :D Even de laatste MIDI drivers gedownload van YAMAHA en ondanks dat Apple's eigen AUDIO MIDI setup hem niet als input laat zien (ik zat in het Audio scherm, ipv van het MIDI scherm), werkt het wel gewoon in nTrack als MIDI input _/-\o_

Scheelt weer geld en moeite :P

Mijn vriendin is muzikant en heeft een paar leuke KRKs voor het geval dat het echt serieus gaat worden, maar ik gebruik eerst wel even m'n Sennheiser oordopjes :P

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 23-09-2015 13:43 ]

• kaos001
MailMan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:54:
[...]

Potverdorie, het werkt ook nog :D
d:)b have fun!

Soundcloud

ow...fakkinghebbedingetjes op SoundOnSound.

UAD met ingebouwde UAD

Da's een soort van Inception maar dan met geluidskaarten en geen CPU load.

Verwijderd

Inderdaad wel een interessant ding.
Punt is wel dat je serieus af mag vragen in hoeverre de support op de drivers van dit apparaat ondersteund gaat worden op lange termijn.

Verwijderd

Echt leuk geluidskaartje inderdaad.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Wel erg duur en dan nog een paar leuke plugins erbij (Fatso, Lexicon 224) en je bent 1500-2000€ kwijt.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

joa, maar die UAD effecten zijn dan ook echt wel de chips. Ooit een luistertest gedaan en ik kan ze niet onderscheiden van de echte modellen. En op die manier bekeken heb je natuurlijk wel zo'n €20K,- aan effectbakken in je kaart zitten. Zo'n Neve 1073 alleen al kost zo'n 1200~1500,-

Verwijderd

Mijn liefde voor de Hip Hop weer opgepakt:

Weer een hoop dingen bijgeleerd mede dankzij Windows 10.

• apNia
vlaaing peerd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:37:
joa, maar die UAD effecten zijn dan ook echt wel de chips. Ooit een luistertest gedaan en ik kan ze niet onderscheiden van de echte modellen. En op die manier bekeken heb je natuurlijk wel zo'n €20K,- aan effectbakken in je kaart zitten. Zo'n Neve 1073 alleen al kost zo'n 1200~1500,-
Maar wat doen die chips van UAD dan precies wat ze zo goed maakt?

• rhodium
Volgens mij stelt het weinig voor (intel duo core), maar ze bieden een paar echt populaire plugins aan die niet beschikbaar zijn voor non UAD systemen.

Verwijderd

@ Dennis585
Niet echt mijn smaak Hiphop, maar vind het creatief in elkaar gezet met je sound keuzes. Ik zou alleen wel wat meer afwisseling in je beat brengen, bijv. met wat breakjes.

Hieronder een nieuwe Techno snippet van mij waar ik sindskort mee bezig ben. Ik heb mij hierbij veel op het mixen gericht en ben benieuwd hoe anderen het vinden klinken.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/artistikmusic/keep-on-snippet]

Feedback neem ik graag in ontvangst. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:50:
@ Dennis585
Niet echt mijn smaak Hiphop, maar vind het creatief in elkaar gezet met je sound keuzes. Ik zou alleen wel wat meer afwisseling in je beat brengen, bijv. met wat breakjes.
Lastig. Hiphop is m.i. een doodsaai en repetitief genre. Zonder rap natuurlijk helemaal. Dan zou ik eerder aan de gang gaan met trap.

Verwijderd

@Antonievb

Bedankt en je eigen track klinkt ook goed.
apNia schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:29:
[...]

Maar wat doen die chips van UAD dan precies wat ze zo goed maakt?
De chips als in de DSP's niet zoveel, afgezien dat ze in elk geval de load van de effecten op zich nemen en dat het minder latency heeft dan realtime VST's over de CPU.

Het bijzondere is dat UAD ernom veel tijd heeft gestoken in het emuleren van echte hardwarebakken zoals Neve's, Pultecs, Fairchilds, Joemeeks en dat soort effecten en dit beter doet dan welke VST's ik totnogtoe gehoord heb.

Dit soort FX zijn gemaakt in een tijd dat men niet klinisch een EQ konden laten doen wat ie werkelijk moest doen maar waar men de artefacts van de FX "mee" moesten laten werken met de output sound, niet onregelmatig zijn de ontwikkeltijden van die effecten zo'n 20 jaar lang en sommigen zijn nog steeds in ontwikkeling. Hierdoor hebben veel van die FX een erg unieke sound met muzikale artefacts (zoals de whiskey zuipende blueszanger, wiens stem niet perfect is maar wel bijdraagt aan de bluessound).

Aanvankelijk kon je deze kopen als een PCI(e) insteekkaart en dan kon je binnen de DAW omgeving deze effecten gebruiken zonder je CPU te belasten. Met deze geluidskaart is er echter nu een interface mee en kan je dus met inbegrip van de effecten ook audio opnemen.

Het nadeel is echter dat de effecten niet als software verkrijgbaar is, en je dus op je kaart extra uitbreidingen moet aanschaffen waar ze dan behoorlijk asociale prijzen voor vragen.

Verwijderd

rhodium schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:00:
Volgens mij stelt het weinig voor (intel duo core), maar ze bieden een paar echt populaire plugins aan die niet beschikbaar zijn voor non UAD systemen.
Het is een duo sharc DSP systeem en met zwaardere plugins dat je er maar 2 a 3 kan draaien.
UAD is een goed platform met enkele unieke plugins. Maar gezien de prijs is het een kwestie van investering in die plugins.
Elk jaar kan je een forse korting krijgen zoals bij aankoop van 4 plugins dat je 40% korting kan krijgen. En ik had dan ook een setje van 4 uitgekozen maar aangezien de nieuwste software niet werkt heb ik de aankoop weer teruggedraaid. Qua plugins heb ik lang niet alles en alleen waarvan ik het waard vindt. Maar met native plugins kom je tegenwoordig net zo ver en hoef je geen dure DSP kaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke effecten heb je op de UAD als ik vragen mag?

Het zijn de kosten die mij nog steeds niet over de streep hebben getrokken. In de zoektocht naar wat vintage bakken ben ik ook al redelijk aardige gratis plugins tegengekomen en dan word de prijs (al snel een euro of 200 per effect) wel erg moeilijk te verantwoorden.

Hier wat van gratis vintage-achtige effects :

Pultec-achtige EQ: BTQ2
leuke Tube preamp: SGA1566
erg kleurende compressor: Molot
en een hele bult retrogeinspireerde bakjes

Dit zijn zeker niet exact gemodelleerd naar echte FX als UAD ze maakt, maar ze hebben wel die algemene vintage sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik hou het maar bij de standaard effecten van Ableton Live en Maschine en de gratis Driver en Replika.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:14:
Welke effecten heb je op de UAD als ik vragen mag?
Fairlight limiter, Ampex tape, Manley EQ (heb ik ook in hardware),Multiband (must have),Moog filter, EMT 140/250 reverb, Camebridge EQ, Fatso SR compressor (vind ik beter dan de hardware) en Dream verb.
Het zijn de kosten die mij nog steeds niet over de streep hebben getrokken. In de zoektocht naar wat vintage bakken ben ik ook al redelijk aardige gratis plugins tegengekomen en dan word de prijs (al snel een euro of 200 per effect) wel erg moeilijk te verantwoorden.
Je kan alle effecten 2 weken gebruiken om te testen. En er zitten dus ook gewoon slechte FX tussen of zo specifiek wat niets met muziek heeft te maken. Dus in die zin kun je zelf bepalen wat je aanstaat en wat niet. En als je geduld hebt en dealtjes afwacht dan scheelt dat al redelijk veel. En dus hardware met een groot besteedbaar bedrag aan FX is vaak voordeliger dan de kale hardware en later FX bijkopen. En als je de jaarlijkse kortingsaktie combineert met het besteedbare bedrag heb je de allerbeste deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Als ik dat UAD spul zie lijken mij vooral deze twee vet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Sjoewe schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:22:
[video]

Klinkt dope Sjoewe!

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd flink in Maschine 2.3 bezig en dit is mijn laatste creatie.

Ik ken steeds meer functies van Maschine en het werkt lekker.

Feedback welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
klinkt goed dennis585

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NickySantoro schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:54:
Ook maar even een update van mijn kant, kreeg wat westcoast invloeden na Straight Outta Compton gekeken te hebben ;)

[video]
Nu nog één of meer rapper(s) en een lekker refreintje en dan is dit heel fijn om naar te luisteren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed dennis. Kan wel wat meer swing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Jorgen schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:35:
[...]

Nu nog één of meer rapper(s) en een lekker refreintje en dan is dit heel fijn om naar te luisteren.
Be my guest ;) j/k

Wellicht dat de beat nog wordt gekocht door een artiest.

motabeatz.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:20:
[video]

De laatste tijd flink in Maschine 2.3 bezig en dit is mijn laatste creatie.

Ik ken steeds meer functies van Maschine en het werkt lekker.

Feedback welkom.
Kijk, dit is al beter, waar we op hebben gewacht :)
Heb je al eens gekeken naar [/Sylenth1?
Daar kan je best wel vette synths mee maken, ik denk dat dat wel leuk is voor jou :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:41:
Kijk, dit is al beter, waar we op hebben gewacht :)
Heb je al eens gekeken naar [/Sylenth1?
Daar kan je best wel vette synths mee maken, ik denk dat dat wel leuk is voor jou :)
Bedankt.

Wat is er beter aan Sylenth1?

Ik heb al veel synths van FL Studio en Native Instruments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Voordeel is dat je zelf geluiden ermee kan maken maar dat er ook best veel presets te vinden zijn, omdat 'ie zo bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien haal ik em een keer als ie in de aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:22:
Misschien haal ik em een keer als ie in de aanbieding is.
Goed plan, je zal er geen spijt van hebben ;)

• audiojunk
Als je Maschine hebt dan heb je waarschijnlijk Massive ook, net zo leuk als Sylenth.

OB1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:15:
Voordeel is dat je zelf geluiden ermee kan maken maar dat er ook best veel presets te vinden zijn, omdat 'ie zo bekend is.
ehm...met welke synth kan je niet zelf je geluid maken dan?

• OB1
vlaaing peerd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:52:
[...]

ehm...met welke synth kan je niet zelf je geluid maken dan?
Nexus bijvoorbeeld, die gebruikt alleen meer presets.

• OB1
audiojunk schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:04:
Als je Maschine hebt dan heb je waarschijnlijk Massive ook, net zo leuk als Sylenth.
Idd ook een leuke synth :)

• apNia
OB1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:28:
[...]

Nexus bijvoorbeeld, die gebruikt alleen meer presets.
Nexus is een ROMpler. Geen synthesizer. Je zou het eerder een sampler noemen dan een synth.

• OB1
apNia schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:42:
[...]

Nexus is een ROMpler. Geen synthesizer. Je zou het eerder een sampler noemen dan een synth.
Ah, thanks voor je uitleg. Weer iets geleerd :P

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:42:
Wat is een wavetable synthesizer dan? Een sampler of een rompler? :P

• apNia
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:18:
[...]

Wat is een wavetable synthesizer dan?
Een synthesizer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hij speelt samples af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja daar dacht ik voor het replyen oo OB1 ook even aan. Maar als een apparaat, ondanks dat het op wavetables gebaseerd is, een focus heeft die vooral ligt op modulatie van het geluid, dan is het in mijn ogen een synthesizer. Is het vooral gericht op met samples omgaan (functionaliteit als loopen, sample stretching, transient detection en complexere key mapping) en niet zozeer uitgebreide modulatie opties, dan is het een sampler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide heten ook synthese. Samples is dan vaak subtractief en met basis golfvormen is dan additief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hedde ut al gezien (gehad)?

Alsof je een pincet nodig hebt om de knoppies te kunnen draaien.

En Moog Voyager gaat niet meer gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rBVqoUt.jpg

Die knopjes, je kan nog makkelijk mijn micropenis vinden.
Either way, misschien zijn ze wel lekker goedkoop. Zo rond de 100 zou ik het nog wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik dacht 300-400€ en dat voor maar 4 voices, best wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Zijn ze bij Roland ook van plan nieuwe Drummachines te maken? of houden ze het bij deze synths?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland heeft de TR-8, Juno serie en System-1 met plugouts. Daar gaan deze bakkies qua prijs onder zitten. Ze gaan echt geen shizzle uitbrengen dat daar mee gaat concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Maar we mogen vast dromen dat het een beetje in de volta vijver vissen is (en dus ook die prijs range) :p

Ziet er leuk uit, maar ik ga even niet meedoen, ik had deze remakes liever in de system-1 gezien...

[ Voor 14% gewijzigd door Yalopa op 01-10-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
En de nieuwe synth van Moog dan, de Mother 32?

Afbeeldingslocatie: http://www.moogmusic.com/sites/default/files/imagecache/730x490scale/product/Mother_32_Front_Black.png

http://www.moogmusic.com/...emo/introducing-mother-32

Moog gaat richting Eurorack, maar tof klein synthje naar mijn mening. Mis wel een beetje USB MIDI maar ach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ziet er ook tof uit idd, ook de prijs is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Heb eindelijk weer een projectje afgemaakt:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/drop-it-original-mix]
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Eerlijk? Drums zijn goed, melodieën zijn erg slecht.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
plinders schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:01:
En de nieuwe synth van Moog dan, de Mother 32?
Ik zag het vanochtend ook al.. Deze lijkt me echt dik! En de prijs valt ook reuze mee.. Misschien me zelf verwennen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:33:
[audio]
2mb schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:54:
Eerlijk? Drums zijn goed, melodieën zijn erg slecht.
Hier ben ik het mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OB1 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:33:
[audio]
Ligt het aan mij? Ik kan jouw audio-link alleen maar tevoorschijn toveren in een quote...

V.w.b. een inhoudelijke reactie van iemand die dit topic vaak leest, maar weinig post, ben ik het eens met de voorgaande opmerkingen. Je hebt best een lekker ritme gemaakt, maar ik vind de melodie niet mooi. Met alle respect overigens, want het is echt minimaal 15 jaar geleden dat ik zelf iets gemaakt heb.
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:37:
Hedde ut al gezien (gehad)?
[video]
Alsof je een pincet nodig hebt om de knoppies te kunnen draaien.

En Moog Voyager gaat niet meer gemaakt worden.
Dat is best een gaaf filmpje. Begrijp ik nu goed - ik zit er totaal niet in qua kennis hierover - dat je hiermee die 3 oude(rwetse) synthesizer in klein formaat hebt? Tof hoor. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 02-10-2015 20:12 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
hmmmm.. toch dan maar aan een andere melody beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xh6cClokmhenwE538Zk74esV/full.jpg
van boven naar onder: Arturia Beatstep, Alesis Micron, Yamaha Reface YC

Niets mis met pincetknopjes, het is alleen wennen. Zolang het geluid maar groots is :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er sweet uit Krusher.
Nog wat pedalen en je hebt een mooi opzetje voor een hammond b3 orgel. :)

En nog mensen bekend met Telekom Electronic Beats? (en dan niet voor de sluik reclame)
YouTube: Telekom Electronic Beats
Interviews met artiesten over hun muziek. Ze hebben ook een technical serie waar wat meer op de techniek in de studio wordt uitgegaan. Interessante stukjes zitten daartussen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:29:
Ziet er sweet uit Krusher.
Nog wat pedalen en je hebt een mooi opzetje voor een hammond b3 orgel. :)...
Gaspedalen had ik al :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:29:
En nog mensen bekend met Telekom Electronic Beats?
...
Interessante stukjes zitten daartussen.
Inderdaad leuke video's, altijd leuk om te horen hoe anderen bepaalde dingen doen. Al moet ik wel oppassen dat youtuben niet meer tijd opslokt dan muziek maken :X

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een "Saturday Night" track:

Feedback welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhodium
Gaan er hier mensen nog naar het ADE gebeuren? Ik heb wat masterclassjes (o.a. revealed recordings) kunnen regelen en wat kaartjes losgekocht voor bijv. HDE. Het is mijn eerste keer, dus tips zijn welkom.

Tevens heeft iemand die ik ken ook een leuk releaseje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zit per stom toeval vanaf die zondag avond een week in Amsterdam. Maandag moet ik wel fris zijn, maar een feestje tot pakweg 1h moet wel lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
PDF versie van 'Synth Secrets' van Sound on Sound: http://www.mediafire.com/...ynth+Secrets+Complete.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 06:56:
Beide heten ook synthese. Samples is dan vaak subtractief en met basis golfvormen is dan additief.
Beide zijn vormen van synthese. Omdat we praten over synthesizers zijn het dus vormen hoe synthesizers geluid genereren. Meestal is dit een oscillator met de welbekende basis golfvormen.
Dus een "synthesizer" op basis van samples is een sampler, er wordt geen geluid gegenereerd (het gaat om voor opgenomen audio). Al kan natuurlijk een sampler een ingebouwde synthesizer hebben, maar dan blijft het alsnog een sampler.

Een wavetable Synth is een synthesizer die zijn geluid genereert op basis van de wavetable synthesevorm. Ook zie je hier weer het gebruik van een oscillator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 05:50:

[video]

Feedback welkom.
klinkt goed dennis585

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 05:50:

[video]

Feedback welkom.
Klinkt leuk, lekker ritme zit er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:34:
Klinkt leuk, lekker ritme zit er in :)
Bedankt mensen. Ik moet tegenwoordig spaarzaam muziek maken door af en toe dicht zittende oren.
En de oren zijn toch het belangrijkste voor Muziek Producers.

Dat komt door verkoudheid en ouderdom.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
hoe oud is dennis585 dan?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://paperdreams.nl/image/cache/data/Huldeschilden/40jaar-396x456.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie een nieuwe plugin synth genaamd Signal? Een soort van looping sample player om interessante sequences te maken. Erg toepasbaar voor EDM. Let wel even op dat ze demo songs gepimpt hebben met mastering.
http://output.com/products/signal/

Edit:
Nieuwe MPC van Akai

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Vette commercial, product lijkt me ook leuk. Ik wou alleen dat ik behoorlijk kon drummen op die dingen. Heb ook drumpads op m'n MPK49, maar drums maken kan ik vooral goed in een sequencer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:18:
Vette commercial, product lijkt me ook leuk. Ik wou alleen dat ik behoorlijk kon drummen op die dingen. Heb ook drumpads op m'n MPK49, maar drums maken kan ik vooral goed in een sequencer :P
Misschien helpt het als je je midiopnames live gaat quantizen?

En als je niet al te strak speelt is het aan te raden niet teveel met 1/16 te drummen. Verder kun je ook met phrases drummen ipv losse hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Tijdje niet meer geweest hier, bij deze m'n meest recente projectje:

Klik

[ Voor 10% gewijzigd door Madferit28 op 09-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Ik ben weer eens begonnen aan een projectje. Hopelijk maak ik het ook af.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?t=5&v=EgHKM60c3Vg]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madferit28 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:40:
Tijdje niet meer geweest hier, bij deze m'n meest recente projectje:

Klik
yGiDoRp schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:45:
Ik ben weer eens begonnen aan een projectje. Hopelijk maak ik het ook af.

[video]
Klinken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Waerde vriendjes. Ik zit met een issue wat ik momenteel probeer op te lossen in een game waaraan ik werk. Momenteel heb ik objecten die langs de speler bewegen, in een rechte lijn, bijvoorbeeld een auto. Zoals je kan horen bij de sirene is deze ruim van tevoren hoorbaar. Echter, zodra het voorbij de luisteraar komt (wanneer doppler inkickt) neemt ook het volume onder een andere curve af. Die piekt, en duikt snel omlaag.

Iemand enig idee hoe dit effect heet zodat ik er meer over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doppler effect.
Na te doen door je pitchbend wheel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Pitchbend doet alleen pitch. Dat deel snapte ik al. Het gaat mij om de volume curve.

[ Voor 68% gewijzigd door apNia op 14-10-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:40
Het lijkt me dat je de verdubbeling van de afstand moet koppelen aan het aantal db's. Dacht ooit gelezen te hebben dat een verdubbeling -6db als resultaat heeft. Dit verklaart ook het effect dat het volume dichtbij snel toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu een uitzending van de omroep voor Electronische bejaarden.

@apNia
JIJ BENT RAAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nee-hee jongens. Het gaat vooral om hoe audio een ander verloop lijkt te krijgen als de richting van het geluid en de richting van de luisteraar veranderen ten opzichte van elkaar. Je oren horen geluid anders als iets voor je staat als achter je. Doppler is direct gekoppeld aan snelheid. Als iets langs mij beweegt als luisteraars is -- afhankelijk van de hoorrichting -- een aparte curve over volume van kracht.

Hoe dan ook, ik heb het opgelost door een extra multiplier over het volume te gooien die bepaalt wordt door de dot product van de richting van de oren en de richting van de geluidsbron tov de oren.

THANKS FOR NOTHING WOUTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
apNia schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:36:
Pitchbend doet alleen pitch. Dat deel snapte ik al. Het gaat mij om de volume curve.
Misschien beuk ik nu een openstaande japanse papieren deur in (in which case never mind) maar Doppler effect is niet alleen pitch maar ook tempo. Daar ben ik op straat eens achter gekomen (en achteraf is het ook logisch). Volgens mij ben je er als je met gesampeld geluid werkt waarvan je de afspeelclock ofhoeheetdat varieert.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:59:
Het lijkt me dat je de verdubbeling van de afstand moet koppelen aan het aantal db's. Dacht ooit gelezen te hebben dat een verdubbeling -6db als resultaat heeft. Dit verklaart ook het effect dat het volume dichtbij snel toeneemt.
Niet om als een smartass over te komen.
dB is een logoritmische schaal. En dan is 2.7 db 2x harder/zachter. Dus 6db zou dan 4x harder/zachter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
mekkieboek schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Misschien beuk ik nu een openstaande japanse papieren deur in (in which case never mind) maar Doppler effect is niet alleen pitch maar ook tempo. Daar ben ik op straat eens achter gekomen (en achteraf is het ook logisch). Volgens mij ben je er als je met gesampeld geluid werkt waarvan je de afspeelclock ofhoeheetdat varieert.
Ja. Ik zie dat pitch tegenwoordig enkel de toonhoogte is (sinds al die hippe DJ software?) Maar ik ken de pitch nog van de draaitafels en toen was het gewoon tempo/pitch (pitch heet tegenwoordig blijkbaar playback rate).
Pagina: 1 ... 14 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.