Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:45:
Klinkt mooi Luapper. Vooral de effecten geven het nummer een leuke draai.

Qua mix viel me op dat de snare in het stuk voor de vocoder wel erg dominant over komt.
Na de laatste break zijn de drums ook een ietje pietje hard.
De kick is redelijk beschaafd en dan heb je nog wat extra ruimte in het laag om de bas wat subharmonischen te geven zodat die net iets meer power krijgt.
Thanks! Heb je kritieken meegenomen en verwerkt in de -zo goed als af- versie.
Meer subharmonischen in de bas, ik snap wat je bedoelt, maar hij krijg je dat voor elkaar? Ik heb een tweede wavetable aangezet met wat meer harmonische content dan enkel de triangle van de bas, en ik heb gebruik gemaakt van een sonic enhancer plugin (Revival van Slate digital, onderdeel van het virtual mix rack) die lage en/of hoge harmonics toevoegt. Klinkt wel beter, dus zal wel werken zo.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/pale-blue-dot]

[ Voor 3% gewijzigd door Luapper op 18-08-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:15:
Vraagje, is er iets bijzonders qua harmonie wat Bossa Nova z'n karakter geeft?
Zo aan de captures te zien lijkt me dit niet echte Bossanova, maar dat zal ik thuis wel even checken.

Bossanova is een amerikaanse afgeleide van de Bossa/Samba (nova = nieuw), vnl verschil dat de Bossanova bas nog wel eens de 1 raakt en traditionele bossa altijd off beat blijft (meestal de 8e noot voor de 1 aan). Hierdoor valt de Bossanova wat makkelijker in de smaak bij groter publiek.

Netzoals in Jazz spelen de akkoordinstrumenten niet de bastoon, dat doet uitsluitend alleen de bas. De Akkoordsinstrumenten spelen vnl de overige noten van de 4- of 5-klank op de clave-ritmeaccenten -vaak in omkeringen-.

Bij een jazz walking bass valt de noot echter wel vaak samen met het akkoord, terwijl de bossanova bas nooit tegelijkertijd valt met het akkoord. Hierdoor lijkt er een bepaalde "detachment" met de bas en de akkoorden, waardoor de akkoorden lijken te gaan zweven.

Er is verder niks anders aan de akkoorden zelf, het is vnl de ritmische gescheidenheid van de bas en de syncoperende akkoordaanslagen die dat effect geven.

En ja. Bossanova is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja alles met boss in de naam is bazig. ;)

En was net klaar met een trackje wat ik afgemaakt heb toen ik met een thema bezig was. Lekker rustig en niet te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Red Deer is best goed gelukt, klinkt goed voor en na de break en imo een stuk completer dan Sarah.
Luapper schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:15:
Dit liedje zit in een vergevorderd stadium. Vocals/vocorder gaat iemand doen die wél kan zingen
Ik houd wel van dit soort nummers, 'echte' instrumenten gecombineerd met aparte synth klanken. Mss is die vocoder eigenlijk wel goed ipv. echte zang. Ik heb wel het idee dat de bassline ietsie harder kan.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:14:
Heerlijk creatief geweest met deze regenachtige dagen:
Beetje weird nummer maar het heeft wel wat :). Ipv. equalizen kun je ook het laag ook sturen met een envelope. In feite gewoon in tijd afkappen ipv de sample door laten klinken. In Addictive Drums (en volgens mij met de meeste drum vst's wel) kun je de kick b.v. inkorten als ie teveel doordreunt.

@ apNia: Hmm. de bossa nova wiki wordt je ook niet veel wijzer van, ik althans.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Vraagje, is er iets bijzonders qua harmonie wat Bossa Nova z'n karakter geeft? Op de een of andere manier raakt het bijna altijd een gevoelige snaar bij mij. Maar ik snap echt compleet niet waarom. Iemand die weet de "technische bindende factor" (bij gebrek aan een betere term) is van deze nummers?

Het verloop van de chorus vind ik echt onwijs mooi:
[video]

Hier ook het verloop vanaf 00:17
[video]

En hier eigenlijk door het hele nummer
[audio]

Ik weet niet zo goed wat het is. Verloop van akkoorden? En zo ja, wat aan de akkoorden maakt het zo specifiek Bossa Nova? Of is het misschien het eigen leven wat de baslijn leidt?
Je eerste twee voorbeelden hebben eigenlijk niks met Bossa Nova te maken. In de laatste is een gitaar gebruikt die een bossa lijntje speelt en verwerkt in een veel modernere variant van de echte Bossa Nova.

Wat voor mij karakteristiek is aan Bossa Nova is het syncopische ritme van de akkoorden t.o.v. de bas en de bijhorende harmonie. De gebruikte akkoorden zijn 9 van de 10 keer jazz akkoorden en cadansen. Denk aan de typische IIm7b5-V7-Im7 schema's.
B.v. in de toonsoort van C: Dm7b5 - G7(b9) - Cm7.

Dit gespeeld met een standaard Bossa Nova ritme resulteert doorgaans in een traditionele sound.

Zoals je bijvoorbeeld hier hoort: YouTube: Bossa Nova Rhythm Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:27
vlaaing peerd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:10:
Gordijnen lijken me inderdaad de beste haalbare optie. Niet alleen absorberen ze geluid, ze diffuseren ook de geluidsgolf door golvende vorm van geplooide gordijnen. Verder is het ook decoratief gezien de mooiste oplossing.

In aanvulling op Wouter, de beste gordijnen zijn van stoffen die poreus en zwaar zijn. Zuigt de gordijnstof bv veel water op, dan heb je goed materiaal te pakken. Zwaar velours/fluweel is bv goed geschikt.

Overigens kun je best basstraps kopen en gewoon neerleggen/ophangen, ze wegen niks en zijn makkelijk weer te verwijderen. Misschien is het vanwege de verwijderbaarheid te onderhandelen met je ouders ;)

En idd, als je langer thuiswoont kun je meer gear kopen, ik spreek uit ervaring!
Basstraps zouden idd kunnen, maar wat is dat duur zeg, €40 voor wat schuim, dat's gewoon niet het geld waard vind ik daarnaast zou je er meer van moeten hebben, ik krijg €2,50 per uur dat ik werk.. :P Ik denk dat ik eerst maar mijn kamer opnieuw ga inrichten als ik thuis ben.

Eigenlijk wil ik ook nog een keer een meubel hebben, maar als ik alles wat ik wil hebben zou kopen zijn we ook weer €1000 verder... of ik moet een nier verkopen. Dat ikea tafeltje is nou ook niet je van het..

[ Voor 7% gewijzigd door OB1 op 18-08-2015 18:04 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook zelf meubels maken. Als je goed in klussen bent of je heb vrienden/familie die daar goed in zijn dan kun je best wel iets leuk in elkaar klussen voor relatief weinig geld. Het hoeft er niet supergelikt uit te zien. Een likje verf erover en een kant en klaar tafelblad en je bent al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Ik ben vanavond ook wat wezen knutselen. Ik ben in tegenstelling tot de meeste hier absoluut geen 'producer', maar vooral een pianist. Ik heb een aantal delen ingespeeld in Logic (piano) en hier stukjes uitgeknipt en gecombineerd tot het bijgevoegde brouwsel. Het is nog een work-in-progress (op de laptopspeakers van mijn Macbook klinkt het bijvoorbeeld nog voor geen meter), maar wellicht dat jullie wat tips hebben ;)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/joost-de-goffau/marimba-song-v1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Nou bezoek ik dus al jaren de tweakers site, alleen vandaag pas de eerste keer dat ik dit topic voorbij zie komen... AWESOME!

Graag deel ik met jullie een van mijn creatie's... enjoy (hoop ik)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tinyfunk/tiny-funk-jimmy-kimble-tear-da-roof-off-v3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Tiny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Thanks! Ik zal hier wel wat vaker met jullie delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Keyboardplayer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 01:09:
Ik ben vanavond ook wat wezen knutselen.
Best aardig :) Heb het idee dat vanaf 0:53 de bassline af en toe een beetje wringt met de akkoordenlijn maar mss wil je dat juist. Het tweede deel van het nummer, vanaf 2:20 vond ik een beetje saai en heb ik niet helemaal uitgeluisterd :P Heeft Logic geen trim functie oid?
Tiny schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:21:
Nou bezoek ik dus al jaren de tweakers site, alleen vandaag pas de eerste keer dat ik dit topic voorbij zie komen... AWESOME!

Welcome at this topic. Lekker nummer hoor, met zang nota bene :)

[ Voor 30% gewijzigd door mekkieboek op 19-08-2015 21:49 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Wom

Ik ben vanavond ook wat wezen knutselen. Ik ben in tegenstelling tot de meeste hier absoluut geen 'producer', maar vooral een pianist. Ik heb een aantal delen ingespeeld in Logic (piano) en hier stukjes uitgeknipt en gecombineerd tot het bijgevoegde brouwsel. Het is nog een work-in-progress (op de laptopspeakers van mijn Macbook klinkt het bijvoorbeeld nog voor geen meter), maar wellicht dat jullie wat tips hebben ;)

[audio]
Je merkt wel dat pianospelen je basis is, de progressie van de akkoorden valt lekker in het gehoor. Ik zie hier wel een laidback zomers deuntje in. Uiteraard mag het allemaal wat spannender, maar hier kun je zeker op verder bouwen :)

[audio]
Funky! Vocals zelf ingezongen of een acca? Over de gehele linie klinkt het voor mijn smaak net iets te dun, maar het ligt lekker in het gehoor :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
mekkieboek schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Best aardig :) Heb het idee dat vanaf 0:53 de bassline af en toe een beetje wringt met de akkoordenlijn maar mss wil je dat juist. Het tweede deel van het nummer, vanaf 2:20 vond ik een beetje saai en heb ik niet helemaal uitgeluisterd :P Heeft Logic geen trim functie oid?
Dank! :) Harmonisch gezien zou de baslijn moeten kloppen (ik gebruik veel gebroken akkoorden), maar waar ik tegenaan loop is dat ik geen fatsoenlijke bas krijg die goed is te combineren met een 'vol' geluid in het middengebied. Veel bas geluiden hebben een bepaalde detune die in mijn gehoor niet lekker combineert met reguliere akkoorden of alleen staccato goed klinkt. Ik heb de bas in het begin en het einde dan ook zo 'zuiver' mogelijk getuned in Logic met een lichte side chain, maar deze past niet echt bij de wat ruwere bas uit het middenstuk.

Wat betreft de tweede helft van mijn song: ik had bij het bouncen niet opgelet hoeveel maten hij mee zou pakken, maar daar kwam ik pas na het uploaden achter :9
Wom schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:43:
[...]

Je merkt wel dat pianospelen je basis is, de progressie van de akkoorden valt lekker in het gehoor. Ik zie hier wel een laidback zomers deuntje in. Uiteraard mag het allemaal wat spannender, maar hier kun je zeker op verder bouwen :)
Dank, ga ik aan werken. Ik wil nog kijken of ik deze stijl kan combineren met vocals. Zonder het less-is-more principe teniet te doen kan er wellicht hier en daar ook nog wat opvulling bij met behulp van pad en/of string sounds.

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Wom schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:43:

Funky! Vocals zelf ingezongen of een acca? Over de gehele linie klinkt het voor mijn smaak net iets te dun, maar het ligt lekker in het gehoor :)
Thanks voor het luisteren.
Nee niet zelf in gezongen, is een amerikaanse vriend van me.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen het iets dikker te laten klinken, zonder dat het te sompig wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[audio]
Jozefff, George Clinton liefhebber ofzo? 8) <+:) Klinkt geweldig trouwens!

als ik iets mag aanmerken, dan is het om iets aan de beat te doen, loopt te lang hetzelfde door en klinkt als een keyboard preset beatje. Bij deze soort funk mag je wel een beetje vintage drumkitje eronder met wat meer afwisseling.

De slapbas klinkt ook nogal statisch (qua sound), misschien een beetje ampsimulatie eroverheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiny schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:36:
[...]
iets dikker te laten klinken, zonder dat het te sompig wordt.
Je bas is wat beefy, maar slapbassen mogen best wat van onderen afgeschoren worden for the ladies. Dan hou je wat ruimte over om andere laag wat te boosten en voorkomt platjes.

Dat synthkeyboardgeluidje mag wat naar voren gehaald worden, die verzuipt een beetje in de mix.

De gitaarsolo staat bol van effect, maar zit schijnbaar daardoor ook veel laag gerommel in, denk dat je die best een hi-pass vanaf +/- 90Hz mag meegeven. Iets minder reverb zou 'm wat meer "in your face" maken, maar dat is afhankelijk van smaak.

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

vlaaing peerd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Je bas is wat beefy, maar slapbassen mogen best wat van onderen afgeschoren worden for the ladies. Dan hou je wat ruimte over om andere laag wat te boosten en voorkomt platjes.

Dat synthkeyboardgeluidje mag wat naar voren gehaald worden, die verzuipt een beetje in de mix.

De gitaarsolo staat bol van effect, maar zit schijnbaar daardoor ook veel laag gerommel in, denk dat je die best een hi-pass vanaf +/- 90Hz mag meegeven. Iets minder reverb zou 'm wat meer "in your face" maken, maar dat is afhankelijk van smaak.
Dude! Awesome! Thanks!
Ik ga hier mee aan de gang!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

[audio]
Mijn tip is regel betere monitoren, op die van mij klinkt het al heel goed.

Ja de drums kunnen en moeten strakker maar de lead en de bass zijn heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door yGiDoRp op 20-08-2015 18:29 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien interessant voor Apnia en andere nibbiteters: Presonus 3e versie van Studio One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:27:
misschien interessant voor Apnia en andere nibbiteters: Presonus 3e versie van Studio One.
Ik heb de Prime versie ervan en het ziet er veel belovend en pro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:15:
En was net klaar met een trackje wat ik afgemaakt heb toen ik met een thema bezig was. Lekker rustig en niet te moeilijk.
[audio]
Helemaal over het hoofd gezien. Klinkt lekker wouter, mooie geluidjes heb je ook gebruikt, zeker wat verder in het nummer.
Wat is dat met die echo over die piano helemaal aan het begin, b.v. bij 0:07. Het klinkt als tape jitter of zoiets :? Wat is dat voor effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de Strymon timeline. Een zeer goede emulatie van oa oude delays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:14:
Heerlijk creatief geweest met deze regenachtige dagen:

[video]
niet verkeerd Dennis. Soundje klinkt mooi en je wisselt ook steeds beter af met stukken. Ook die vocal past goed bij de sound. Leuk om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt vlaaing peerd, in al die jaren heb ik heel wat bijgeleerd, mede dankzij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet zo goed wat het is. Verloop van akkoorden? En zo ja, wat aan de akkoorden maakt het zo specifiek Bossa Nova? Of is het misschien het eigen leven wat de baslijn leidt?
Heb eventjes de tijd genomen om door te luisteren. Volgens mij bedoel je hier denk ik dat de baslijn ipv de grondtonen een (chromatisch) stijgende of dalende lijn probeert op te zoeken.

Wat er dan gebeurt is dat de bassist noten binnen de akkoorden opzoekt die zorgen dat zijn hele baslijn kan bestaan uit puur een ladder van stijgende of dalende noten.

Voorbeeldje: akkoorden Am7 (noten A - E - G - C) en D7 (noten D - Fis - C - A)

In rock en popmuziek zou de bassist daar doorgaans gewoon de grondtoon pakken (resp. A en D). In latin en jazz kiest de bassist er vaker voor om een vloeiende lijn te vinden en niet van die grote stappen te maken om zo tot een vloeiender geheel te komen.

Wat je dan kan doen is onder Am7 de basnoten A en G spelen (beide zitten in het akkoord) zodat je zodra je bij de D7 aankomt, de Fis kan spelen (die dus in de D7 zit).

Hierdoor heb je ds niet van die abrupte stappen en klinkt het allemaal lekker smooth (zoals latin hoort te zijn).

Probeer het maar eens uit en onthoudt (wat ik in de post hiervoor opmerkte) dat het akkoordinstrument dus niet de grondtoon van het akkoord zal spelen.

Dit zijn natuurlijk maar 2 akkoorden, maar het kan natuurlijk over hele akkoordenschema's uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Eerste post hier =)

Heb dit in zo'n 2 uurtjes gemaakt op m'n laptop in de auto vanaf Schiphol naar huis :)
Dus verwacht niet al te veel van de complete mix en het masteren al helemaal niet. Gewoon simpel met m'n laptop speakers in 2 uurtjes in elkaar gezet uit verveling. Het geluid van de auto maakte het ook niet makkelijker, ben dus maar een beetje met standaard geluiden gegaan die ik al kende. Misschien ga ik er ooit nog verder aan en maak ik hem af.

https://clyp.it/zvndgojy

Had de tropische vibe van Thailand nogsteeds een beetje in me =)

[ Voor 13% gewijzigd door Sustain op 25-08-2015 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thema klinkt erg leuk. Nummer zelf kan nog wel wat werk gebruiken.

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:26:
Thema klinkt erg leuk. Nummer zelf kan nog wel wat werk gebruiken.
Thanks, maar inderdaad het is lang niet af. Maar de basis is er, heeft nog achtergrond effecten en wat sounddesign nodig. En nog wat kleine aanpassingen :)

Zal binnenkort eens verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de koopjesjagers.
Plugin boutique heeft weer een hele waslijst kortingen.
http://www.pluginboutique.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 08:34
peerd ik wou je even bedanken voor je reply, ik wil er nog mee aan de slag, maar te druk gehad.. waardeer de diepteanalyse heel erg, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Heb een hoop verschillende projectjes staan die nog af moeten, maar heb wat afleiding gevonden, heb een sample en een loop gemaakt.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/bigroom-kick-c-1]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/piano-loop-4-bars]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Klinkt goed OB1. Putting those monitors to use.

[ Voor 49% gewijzigd door apNia op 01-09-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
apNia schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:32:
Klinkt goed OB1. Putting those monitors to use.
Thanks!
stiekem heb ik ze niet eens op mijn monitoren gemaakt maar op mijn oordopjes
Dit is de melody trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZyM2BBK.png

Gelijk een verhaal om te vertellen:

Een JBL speaker van mij is kapot dus die is opgestuurd voor de garantie. Ik had 's middags wat muziek opgezet en 's avonds stond een speaker uit, niet bij nagedacht en ik zet de andere speaker gewoon uit, de volgende ochtend wil ik ze aanzetten en gaat er maar een speaker aan... andere stroomkabel en stopcontact geprobeerd maar de Led ging niet branden en er kwam ook geen ruis uit de tweeter, dus voeding kapot denk ik. Ik gebruik nu twee passive Bose speakers waar ik geen versterker voor heb. Ik wil nog voor mijn verjaardag een versterker gaan kopen voor m'n Bose Acoustimass 5 set die ik van iemand heb gekregen die het op zolder had liggen voor 10 jaar. :)

Daarnaast heb ik nu een Looperman account voor m'n loops :).

[ Voor 6% gewijzigd door OB1 op 01-09-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
OB1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:46:
[...]
Ik gebruik nu twee passive Bose speakers waar ik geen versterker voor heb.
Moet je me echt gaan uitleggen hoe je daar dan geluid uit krijgt zonder versterker.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
kaos- schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:55:
[...]

Moet je me echt gaan uitleggen hoe je daar dan geluid uit krijgt zonder versterker.
Ik heb ze direct op mijn laptop aangesloten. Dus: minijack male -> rca female; rca male -> jack female; jack male -> speaker.

[ Voor 15% gewijzigd door OB1 op 01-09-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
OB1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:55:
[...]

Bijna niet, ik heb ze direct op mijn laptop aangesloten :P
:o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Ze gaan op zich nog wel redelijk hard, onderschat het niet, maar er zit geen laag in die speakertjes omdat dat voor de sub is maar dat valt helemaal niet aan te sturen zonder versterker.

[ Voor 3% gewijzigd door OB1 op 01-09-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
aahhh shiittt ruimte te kort :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11917482_954550137917826_6115040079801331013_n.jpg?oh=3601efa695ac0724c3ccf0834fde7cc1&oe=56A99510

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ooh verschrikkelijk. -O- Wat zielig dat je teveel gear hebt!

Ik denk dat ik namens het gehele HtBaP-topic spreek als ik zeg dat we intens met je meeleven in deze zware tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nooit teveel gear want dat is immers onmogelijk. Alleen last van een ruimte probleem. :D

En die plakkertjes. Heeft dat iets met jostie band te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja. Werkelijk bespottelijk dat je niet bent geboren met die kennis en het jezelf moet aanleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Je bent de Fb vergeten te stickeren rhodium

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Er kan nog gear op je schoot dus niks geen ruimte gebrek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Rhodium ken je dat niet uit je hoofd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Deze keyboardjes hebben ingebouwde stickers! :+ Anyway, lekker oldskool met deze Yamaha 'Soundblaster' keyboards:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt funky en goed Tiny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt zeker funky.
De compressie is nogal agressief en het lijkt alsof de hele mix nu in een stofzuiger zit. Funk mag wel wat laag hebben wat er nu niet helemaal uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
2mb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:20:
Deze keyboardjes hebben ingebouwde stickers! :+ Anyway, lekker oldskool met deze Yamaha 'Soundblaster' keyboards:

[video]
Jeuzus komen even wat oude MSDOS adventure game gevoelens boven (en The 7th Guest :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe bureau/tafel om al mijn materiaal op te zetten maar ik twijfel eerst nog over de plaatsing, misschien dat jullie wat tips kunnen geven door jullie eigen ervaringen. Zo zit de indeling van mijn muziek kamer in mekaar:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/1zqwqqd.jpg

De kamer is 6m op 3m. Rood is de deur, groen zijn de ramen en blauw is waar mijn bureau momenteel staat. Zoals het nu staat klinkt het niet goed, er mist laag en als ik met mijn stoel 2m achteruit ga, dan klinkt het wel goed. Nu heb ik gelezen dat je in zo'n kamer moet zorgen dat je in de lengte speelt, dus zou ik denken om de bureau aan het rechtse raam te zetten, en dan ervoor te zorgen dat de monitors links en rechts van het raam komen dus nog steeds muur achter hun hebben.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:58:

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Precies zoals je het zegt.
Wel zorgen voor voldoende geluidsabsorptie (niet te verwarren met isolatie).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Gister weer even wat nieuwe dingen besteld :)

Eve Audio TS108
TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadporten
Dell Ultrasharp U2414H
Ducky DK9087 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Red )

Als alles binnen is drop ik wel effe fototje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat nieuwe dingen uitgeprobeerd in FL Studio 12:

FL Studio 12, Polyplex en FM8.

Ik heb nu ook kits ontdekt en dan vooral met Maschine.
Ik heb echt zin om eens met die kits aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

En nog een nieuwe die ik graag met jullie deel:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tinyfunk/lets-make-a-burger-ft-philephil]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Tiny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 05:45:
Het lijkt net of er een track in zit die niet synchroon met het ritme loopt. Hoe doe je dat? Of is dat een lange sample die voor een ander tempo is bedoeld?
Tiny schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:39:
En nog een nieuwe die ik graag met jullie deel:
Ik mis dynamiek of opdeling vd track in ...er... gedeeltes. Het is nu een beetje een streep van 6 minuten en dan krijg ik de neiging om te skippen. De frank zappa achtige gitaarsolo vind ik dan wel weer grappig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 05:45:

[video]

FL Studio 12, Polyplex en FM8.

Ik heb nu ook kits ontdekt en dan vooral met Maschine.
Ik heb echt zin om eens met die kits aan de slag te gaan.
Klinkt goed Dennis.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

Cyclops - Wasteland

Zojuist onze eerste track afgemaakt :)
Genre: Hardstyle

FL Studio 11 & Logic Pro

Wie de herkomst van de vocals weet krijgt een koekje :9

[ Voor 18% gewijzigd door KoudeAardbei op 10-09-2015 13:12 ]

Verwijderd

Klinkt goed TelefoniQ.

• kaos001
KoudeAardbei schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:09:
Cyclops - Wasteland

FL Studio 11 & Logic Pro

Typerend hardstyle nummer, goed gedaan wel.
Alleen die melodieuze lead (de hoofdlead zeg maar) mag wel iets breder qua stereobeeld.

Dat kleine topmelodietje wat er later nog bij komt zou ik een ander geluid meegeven en iets hoger inspelen zodat het wat meer los komt van de hoofdlead. Nu verzuipt hij een beetje.

Soundcloud

Verwijderd

Klinkt goed TelefoniQ.
Over de mix kan ik niets eruit pakken wat mij opvalt. (da's goed dus)

UAudio had weer hun jaarlijkse aanbieding voor UAD plugins.
Kon het niet laten en toch weer 4 plugins gescoord. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds lange tijd weer een paar tracks in Native Instruments Maschine gemaakt:

Toch een fijne DAW om in te werken.

Ik blijf werken in FL Studio en Maschine.

Af en toe zijn er ook leuke aanbiedingen voor Native Instruments.

Windows 10 is fijn om in te werken, maar soms nog erg "buggy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn update van UAD software ging niet goed.
Nieuwe driver vind mijn moederbord ism PCIe kaarten niet leuk en zorgt voor een BSOD.
Heb alweer voor mijn geld terug gevraagd omdat ik niet weet of ze en wanneer ze het gaan fixen.
En de vorige versie installeren gaat nou ook nog niet soepeltjes.

Edit:

Installeren is gelukt.
Heb een berichtje gekregen dat ik het geld terug krijg.
Maar zo snel als je het uit kan geven hoe lang het duurt voordat je het terug krijgt.
Het is voor de rest vrij simpel, als de software niet goed werkt dan krijgen ze ook geen geld van me.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 19:22 ]

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 09:03
KoudeAardbei schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:09:
Cyclops - Wasteland

FL Studio 11 & Logic Pro

Lekkere track dude!

Verwijderd

Klinkt lekker Dennis.
Sommige stukjes zijn wat aan de kale kant qua geluid.
Als je een hoofd melodie hebt is het soms wel leuk om er iets naast te zetten dat als tegenmelodie gebruikt kan worden en je daarmee kan spelen alsof twee mensen aan het praten zijn.

Bai the wee. Hadden jullie de nieuwe Reaktor 6 al gechecked?
Vroeger was het redelijk ingewikkeld maar ze hebben nu modulaire componenten geïntroduceerd die lijken op de hardware modulaire componenten. Het gaat nu wat meer richting Reason zeg maar.
Je kunt nog steeds heel diep gaan als je wilt maar dat kost vaak zoveel tijd dat ik daar niet aan begin.
Ook al heb je er niet zo heel erg veel mee dan is het nog steeds wel interessant om te kijken hoe je met synthese om kan gaan en wat de verschillende onderdelen doen.
http://www.native-instrum...omplete/synths/reaktor-6/

Verwijderd

Bedankt wouter veltmaat.

Ik leer steeds meer bij de laatste paar jaren.

Reaktor 6 heb ik over gelezen op de Native Instrument site.
Ik zit nog op Reaktor 5 en hoop binnenkort op een free update.

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 09:03
Dennis, is het een idee om eens op youtube te zoekken naar FLP's van bestaande tracks (remake's). Dan kan je zien hoe die tracks zijn opgebouwd, hoef je ze zelf ook niet na te maken maar heb je wel een indicatie hoe bepaalde tracks zijn opgebouwd! Probeer daar eens meet te kloten, ik denk dat je dan in korte tijd nog meer progressie boekt!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ook maar even een update van mijn kant, kreeg wat westcoast invloeden na Straight Outta Compton gekeken te hebben ;)

motabeatz.com

Verwijderd

gangstahh schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:42:
Dennis, is het een idee om eens op youtube te zoekken naar FLP's van bestaande tracks (remake's). Dan kan je zien hoe die tracks zijn opgebouwd, hoef je ze zelf ook niet na te maken maar heb je wel een indicatie hoe bepaalde tracks zijn opgebouwd! Probeer daar eens meet te kloten, ik denk dat je dan in korte tijd nog meer progressie boekt!
Ga ik zeker een keer opzoeken als ik wat tijd over heb.

Bedankt voor de tip.
NickySantoro schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:54:
Ook maar even een update van mijn kant, kreeg wat westcoast invloeden na Straight Outta Compton gekeken te hebben ;)

[video]
Klinkt prima, met watvoor software en hardware heb je dit meesterwerk gemaakt?

Details graag.

• apNia
Dennis er zitten bij FL Studio ook veel voorbeeld nummers, kan je een hoop van leren :)

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:12:
Dennis er zitten bij FL Studio ook veel voorbeeld nummers, kan je een hoop van leren :)
Inderdaad, er valt nog veel te leren.

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:07:
[...]

Ga ik zeker een keer opzoeken als ik wat tijd over heb.

Bedankt voor de tip.

[...]

Klinkt prima, met watvoor software en hardware heb je dit meesterwerk gemaakt?

Details graag.
Gemaakt met FL Studio en de Maschine MK2

motabeatz.com

Verwijderd

NickySantoro schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:42:
Gemaakt met FL Studio en de Maschine MK2
Helemaal TOP, ik ga ook een keer een hiphop nummer maken.

• mekkieboek
Vanavond struikelde ik over deze video. Jon Hopkins (nooit van gehoord) speelt enkele nummers live @ KEXP Seattle. Alles electronisch waarbij ie fanatiek loopt te tweaken met 3 Kaoss Pads.
Wat ik er top aan vind is dat er telkens weer lui opduiken die orginele dingen verzinnen en doen :)

• Luapper
Check zijn plaat Immunity, echt heel lekker. Tevens coproduceerde hij op de laatste plaat van Coldplay het nummer Midnight. Inmiddels toch echt wel een gevestigde artiest/producer!

• 2mb

2mb

Ik ben met wat future house bezig. Eigenlijk Serum nodig voor die basjes, maar die heb ik (nog) niet. Daarom maar wat sounds met Massive gemaakt:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/future-house-wip-12-09-2015]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
2mb schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:59:
Ik ben met wat future house bezig. Eigenlijk Serum nodig voor die basjes, maar die heb ik (nog) niet. Daarom maar wat sounds met Massive gemaakt:
Serum kan ik aanbevelen, erg handig in gebruik en klinkt geweldig. Hoewel je bas geluiden nu eigenlijk al lekker klinken. Ik moet eigenlijk Serum eens updaten, er zit tegenwoordig een spraak generator in, geen idee hoe dat klinkt. Mss kun je zo Steven Hawkins laten meezingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:59:

[audio]
Klinkt prima 2mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:58:
[...]

anders Vocaloid ? :Y)

Te verschrikkelijk voor woorden.
De tering zeg, die demo's zijn ook echt te kut voor woorden. -O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hahahaha ik weet nog dat Vocaloid kwam, kleine 10 jaar geleden ofzo? Dat klonk GEWELDIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:20:
De tering zeg, die demo's zijn ook echt te kut voor woorden. -O-
Dan som je ook de laatste 10 jaar van Yamaha producten op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Grappig wel, sommige engelse demo video's zijn engels ondertiteld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Applelaars onder onder ons. Sylent heeft nu eindelijk een beta versie voor OSX.
Maar die is ondertussen al weer redelijk out aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:36:
Voor de Applelaars onder onder ons. Sylent heeft nu eindelijk een beta versie voor OSX.
Maar die is ondertussen al weer redelijk out aan het worden.
Existing customers can download this version via MENU → "Check for updates in Sylenth1. We are still working on the new Windows version, which will be ready soon!
M'n 32 Lives is nu kapot dus kan het niet testen helaas.. bij mij is het allemaal niet zo legaal, heb er geen geld voor :Y) En ben te lui om het opnieuw te installeren want ik heb schoolwerk te doen :(

[ Voor 6% gewijzigd door OB1 op 15-09-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Meid toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:22:
[...]

Dan som je ook de laatste 10 jaar van Yamaha producten op. :P
Over Yamaha gesproken, nieuw spul binnen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vIVgKAlqInMPP4zzZR6kf4vh/full.jpg

Big sound :9 Alleen jammer van die kleine toetsjes :/ Accoorden zijn lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een synth voor de kleine of heb je de enorme fout gemaakt om hem voor jezelf te kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:30:
Een synth voor de kleine of heb je de enorme fout gemaakt om hem voor jezelf te kopen? :P
Dat kleine ding klinkt beter dan de dure synths :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:14:
[...]

Over Yamaha gesproken, nieuw spul binnen:

[afbeelding]

Big sound :9 Alleen jammer van die kleine toetsjes :/ Accoorden zijn lastig :P
Skon ding ofnie!
We willen natuurlijk wel wat horen wat jij ermee doet hè! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerst mijn bureausetup weer eens aanpassen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:31:
Ik moet eerst mijn bureausetup weer eens aanpassen }:|
Jij ook al :P
Ik ben al drie weken aan het wachten op één speaker die in de reparatie is voor garantie en volgende week ga op excursie naar Parijs met school, dus ik zit praktisch een maand dan zonder fatsoenlijk geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Alesis Micron, Arturia Beatstep, Yamaha YC, laptop, 32" monitor, mengpaneel en 2 Presonus doosjes vechten om ruimte :F

En dan de kabelspaghetti ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:48:
[...]

Een Alesis Micron, Arturia Beatstep, Yamaha YC, laptop, 32" monitor, mengpaneel en 2 Presonus doosjes vechten om ruimte :F

En dan de kabelspaghetti ;w
Dan valt het bij mij wel mee, ik heb een S4 mk. 1 en twee JBL LSR305 speakers.. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
OB1 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:30:
[...]

Dan valt het bij mij wel mee, ik heb een S4 mk. 1 en twee JBL LSR305 speakers.. XD
speakers XD, is dat net zoiets als HD maar dan beter?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jah tuurlijk pannenkoek, dat is Extra Definition. Extra is beter dan high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
... :+

Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.