Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Ging best lekker.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgsafe.org/78d3ba4.png

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:01:
Beetje offtopic, maar wat scoren jullie in een best-of-three hiervan? http://www.concerthotels.com/got-rhythm

Niet valsspelen!
Tussen de 920 en 940.
Jijzelf dan knaaknjong? :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 08:34
Ik tops 761 in die drie pogingen. Later wel iets beter, maar dat telt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tappen met je spacebar is the way go trouwens.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:18
Op de smartphone doet ie t ook fijn. 3 pogingen. Slechtste ~800 beste ~940.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
Splice kwam met wat ik dacht een handige lidmaatschap om soundpack te downloaden voor een vast bedrag per maand, maar nu zie ik dat het max 100 downloads is.... of zie ik dat nu verkeerd? Op https://splice.com/sounds kan je wat meer informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Dat is toch op zich wel redelijk? 100 samples naar keuze per maand voor zo'n laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's idd niet duur. De gemiddelde sample pack (CD) downloads zijn gemiddeld iets van 20 euro. (Vroeger in de Akai sampler tijd kosten ze 300 gulden per stuk) En als je ze kan auditten kan je ze ook opnemen alhoewel ik denk dat ze daar wel iets op hebben gevonden om het tegen te gaan.

Let overigens wel op dat als je de samples in professionele producties gaat gebruiken je daar vooralsnog de sample clearing procedures moet volgen want veel samples kun je niet zomaar zonder toestemming gebruiken bij commerciële exploitatie. (Of je geeft er geen kont om en ziet wel waar het schip strandt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
w00t, ik draai sinds een uurtje Windows 10. Al mijn meuk er weer opgeknald en wonderbaarlijk genoeg doet alles het*!
Onder andere:

Cubase 7.5
Serum
Slate Digital VMR
Waves plugins
Add. Drums 2
Native Instruments meuk (o.a. Replika)

*met uitzondering van mijn midicontroller (Roland A800PRO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:
Da's idd niet duur. De gemiddelde sample pack (CD) downloads zijn gemiddeld iets van 20 euro. (Vroeger in de Akai sampler tijd kosten ze 300 gulden per stuk) En als je ze kan auditten kan je ze ook opnemen alhoewel ik denk dat ze daar wel iets op hebben gevonden om het tegen te gaan.

Let overigens wel op dat als je de samples in professionele producties gaat gebruiken je daar vooralsnog de sample clearing procedures moet volgen want veel samples kun je niet zomaar zonder toestemming gebruiken bij commerciële exploitatie. (Of je geeft er geen kont om en ziet wel waar het schip strandt)
Ik ben nog nooit een sample pack tegengekomen welke mij niet toeliet om de samples te gebruiken in commerciale producties, anders zou ik hem niet eens kopen... maar ik betaald gemiddeld 12 euro voor een sample-pack. Dit zijn kwalitatief echt goede sample en er zit minimaal toch wel het dubbele aan samples in zo'n pack. Dus daarom vind ik het best wel prijzig, als het nu 100 sound-packs was... maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd me redelijk veel met sample (CD/packs etc) bezig omdat ik elke week een samenvatting van de nieuwste releases maak. Dus in die zin zie ik veel voorbij komen en de variatie van kwaliteit (vs prijs) is redelijk wijd. Dan lijkt het me wel handig om alles wat je koop vantevoren kan auditten wat je bij sample CD/packs maar zelden kan.

@Luapper
Had Steinberg niet gezegd dat ze nog niet volledig compliant met Windows 10 waren?
Ik wacht nog wel even voordat ik ga upgraden totdat ik zeker weet dat alle software compatible is. (Kwestie van je harde schijf clonen en een test update uitvoeren.)

Voor de D&B liefhebbers.
Thijs de Vlieger (van Noisia) en zijn verzameling modular spulletjes.
YouTube: Stekker 2015: Thijs de Vlieger Talks Modular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Luapper schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:40:
w00t, ik draai sinds een uurtje Windows 10. Al mijn meuk er weer opgeknald en wonderbaarlijk genoeg doet alles het*!
Onder andere:

Cubase 7.5
Serum
Slate Digital VMR
Waves plugins
Add. Drums 2
Native Instruments meuk (o.a. Replika)

*met uitzondering van mijn midicontroller (Roland A800PRO).
Dat is ook precies mijn angst bij overstappen. Software geloof ik wel. Drivers zijn een stuk enger. Ik verdenk vooral de Virus Ti ervan om weer eens kut te doen.

@rhodium je kan ze auditten he. Bij samplepacks vind ik vaak maar ~20% interessant. Nu kan je 100% behalen :)

@wouter tof, zo even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn muziek laptop geupgrade naar Windows 10 met behoud van alles.
Alles werkt weer naar behoren: Maschine 2.3 en Fruity Loops 12.2.
De vele synths en andere VST's werken ook prima na de upgrade.

Binnenkort post ik mijn eerste Windows 10 track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:59:

Binnenkort post ik mijn eerste Windows 10 track.
Windows 10 staat erom bekend dat het een extra dik geluid geeft heb ik gehoord, dus ben benieuwd! B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
kaos- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:31:
[...]

Windows 10 staat erom bekend dat het een extra dik geluid geeft heb ik gehoord, dus ben benieuwd! B)
Misschien overtreft deze Windows versie eindelijk osx in dikheid... De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Studio update.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/ko5c7v2ih/IMG_4071_1.jpg

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gezegd zo gedaan:

Windows 10 Home Edition

FL Studio 12.02

Native Instruments Battery
Native Instruments Polyplex
Native Instruments FM 8
Native Instruments Kontour
Cakewalk Rapture Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Klinkt goed dennis
Klopt het dat ik Windows 10 hoor? De sound is een stuk vetter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Dit is toch de Windows song? :+

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:50:
Thijs de Vlieger (van Noisia) en zijn verzameling modular spulletjes.
YouTube: Stekker 2015: Thijs de Vlieger Talks Modular
Lijkt me lastig zo'n setup. Je kunt niet even een patch opslaan en volgend weekend er verder aan tweaken. Het is nu of nooit, afmaken, opnemen en dat moet het maar zijn. Dan kan ik me wel voorstellen dat je 2 uur loopt te pielen aan een enkel loopje of geluidje. Eigenlijk is dat wel bijzonder, beetje als een action painting schilderij :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist de hele filosofie van modulars. Dat je nooit hetzelfde geluid hebt en je 'in the moment' leeft. Als je het opneemt dan kun je het opslaan en verder gebruiken. Of je gaat helemaal diep en je verzuipt in de tijd en er komt helemaal niets bruikbaars uit behalve dat je prima vermaakt hebt. Daarom vind ik het niet zo aantrekkelijk want geluiden bouwen moet niet te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Mensen, kunnen jullie een goede midi controller aanraden voor de beginnende producer?

Zat zelf te denken aan de M-Audio Axiom Air 25, aangezien ik die voor ~130 op de kop kan tikken 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:45:
Klinkt goed dennis
Klopt het dat ik Windows 10 hoor? De sound is een stuk vetter!
Klopt, het is Windows 10 waar ik het op gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
mekkieboek schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Lijkt me lastig zo'n setup. Je kunt niet even een patch opslaan en volgend weekend er verder aan tweaken. Het is nu of nooit, afmaken, opnemen en dat moet het maar zijn. Dan kan ik me wel voorstellen dat je 2 uur loopt te pielen aan een enkel loopje of geluidje. Eigenlijk is dat wel bijzonder, beetje als een action painting schilderij :)
Sinds ik veel bounce en audio designy doe, werk ik ook iets meer zo. Patch maken, wat variaties bouncen, en door. Voor mooie pads is dat lastiger natuurlijk. Maar het heeft wel iets bevrijdens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben we V&A voor.

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 02-08-2015 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:41:
Zo gezegd zo gedaan:

[video]

Windows 10 Home Edition

FL Studio 12.02

Native Instruments Battery
Native Instruments Polyplex
Native Instruments FM 8
Native Instruments Kontour
Cakewalk Rapture Pro
Lekker bezig. Mijn eerste windows 10 track moet nog komen.

Ik raad je aan nog iets meer op te leren over "toonsoorten". Dat krijgen je nummers wat meer samenhang denk ik!
Kies bij je volgende liedje bijvoorbeeld om alleen maar witte toetsen op de piano te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:03
Leuk zo, had het ook al op FB gezien :)
Hoeveel inch zijn je speakers nu, 4? Hoe vind je het laag dan?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 02:59:
Mensen, kunnen jullie een goede midi controller aanraden voor de beginnende producer?

Zat zelf te denken aan de M-Audio Axiom Air 25, aangezien ik die voor ~130 op de kop kan tikken 2e hands.
Dat lijkt me een bizar slechte koop, de nieuwe is maar een tientje meer. Maar als je een controller zoekt met toetsen, wat punchknoppen en wat faders dan is het wel een goed model voor een lage prijs.

Kijk ook even naar Behringer en Novation, die hebben soortgelijke controllers. Vind zelf de Novation Launchkey ook wel een mooie kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11794088_939007069472133_7387750008220634136_o.jpg
Nu nog alle kabels wegwerken, maar ja het is warm vandaag :+

[ Voor 3% gewijzigd door rhodium op 03-08-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit rhodium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Studio One baby! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:21

Megatron

Intergalactic Planetary

Sakete schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 02:59:

Ik ben zelf ooit begonnen met de Behringer BCR2000. Een prima apparaat, zeker voor live performance.

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
OB1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Leuk zo, had het ook al op FB gezien :)
Hoeveel inch zijn je speakers nu, 4? Hoe vind je het laag dan?
Dank je, het zijn Tannoy Reveal 402's, 4 inch. Ik vind het laag verassend goed voor deze kleine monitoren. Ze zijn lekker neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
vlaaing peerd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Dat lijkt me een bizar slechte koop, de nieuwe is maar een tientje meer. Maar als je een controller zoekt met toetsen, wat punchknoppen en wat faders dan is het wel een goed model voor een lage prijs.

Kijk ook even naar Behringer en Novation, die hebben soortgelijke controllers. Vind zelf de Novation Launchkey ook wel een mooie kandidaat.
Nieuw loopt ie ~250, dus weet niet waar jij 'm nieuw voor ~140 hebt gezien. Wellicht praten we over twee verschillende dingen?

Edit: Ik heb 'm zojuist in een winkel gezien en hij is veel te groot voor mijn setup als beginner. Ik ga misschien voor een Alesis VI25 of Akai MPK25, kijken of die tweede hands te vinden zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Sakete op 03-08-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hoor graag wat je er van vindt Dennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Ziet er netjes uit! Welke size is die onderste monitor(scherm) als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Nieuw loopt ie ~250, dus weet niet waar jij 'm nieuw voor ~140 hebt gezien. Wellicht praten we over twee verschillende dingen?
naja, de air versie is 148,- , bedoelde jij niet de 49 toetsenversie dan?

Het is een beetje een up versie van bv de oxygen variant of de Akai MPK25. De overweging om het niet te nemen zou ik niet doen "omdat ie te groot is voor een beginner setup", maar meer of je zeker weet dat je over 2 jaar nog steeds plezier hebt in muziek maken. Denk je dat dat het geval is dan is een lekker uitgebreide conroller zeker wel het geld waard, anders loop je na anderhalf jaar er toch tegenaan dat je misschien een dikkere controller wilt en ben je qua kosten uiteindelijk nog wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

naja, de air versie is 148,- , bedoelde jij niet de 49 toetsenversie dan?

Het is een beetje een up versie van bv de oxygen variant of de Akai MPK25. De overweging om het niet te nemen zou ik niet doen "omdat ie te groot is voor een beginner setup", maar meer of je zeker weet dat je over 2 jaar nog steeds plezier hebt in muziek maken. Denk je dat dat het geval is dan is een lekker uitgebreide conroller zeker wel het geld waard, anders loop je na anderhalf jaar er toch tegenaan dat je misschien een dikkere controller wilt en ben je qua kosten uiteindelijk nog wel weer verder.
Vreemd, hier in de VS kost ie $240 nieuw (ik woon in de VS). Apart dat hij in NL een stuk goedkoper is.

Wat me overigens wel aanspreekt in de Axiom Air 25 en ook de Alesis VI25 is dat ze 16 drumpads hebben die ik dan bijv. kan koppelen aan Battery 4 o.i.d. Qua formaat is de Alesis VI25 iets meer behapbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Kern schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:20:
[...]

Ziet er netjes uit! Welke size is die onderste monitor(scherm) als ik vragen mag?
Dat is een LG 25UM65-P, een 21:9 scherm. Handig voor de mixer maar een 16:10 scherm is wel idealer .

Voor hierboven, ik vind de kwaliteit van m-audio een stuk minder dan bijvoorbeeld van Akai. Dit is vooral merkbaar met de toetsen. Qua prijzen liggen ze wel dichtbij elkaar. Na 4/5 jaar gebruik speelt die nog als nieuw zonder toetsen die mank zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door rhodium op 05-08-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik heb bij die MPK49 wel dat de veertjes beginnen te kraken. Maar alles is beter dan M-Audio.

[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 05-08-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
apNia schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:26:
Ik heb bij die MPK49 wel dat de veertjes beginnen te kraken. Maar alles is beter dan M-Audio.
Maakt M-Audio niet zulk goed spul dan? Wat zijn de fatsoenlijke merken voor MIDI keyboards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Roland, Akai, Novation, Arturia.

Die M audio apparaten schijnen ook relatief vaak problemen te hebben met communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Sakete schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Maakt M-Audio niet zulk goed spul dan? Wat zijn de fatsoenlijke merken voor MIDI keyboards?
Ze maken goed spul, tot je later support nodig hebt. Fatsoenlijke merken. AKAI, Novation en M-Audio zijn leidend in het MIDI controller gebied. Dus dan blijven AKAI en Novation over. Arturia heeft geloof ik ook tof spul, maar kan daar niet echt over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Ik heb zelf niet veel ervaring met M-Audio, maar moet zeggen dat ik hier afentoe een klacht over verscheidene producten voorbij zie komen.

Voor OEM spul kun je vaak niet de mist in gaan, dat is allemaal hetzelfde. Dan heb je het echter over midikeyboards met een pitchwheel en verder niks en maakt het niet uit of je Behringer/Line6/M-audio/Akai/whatever aanschaft.

Die knoppen en schuivenbakken zijn echter specifiek aan een merk, die worden naar de wensen en kwaliteit vs kosteneisen van de fabrikant geproduceerd. Hier kan het zijn dat een fabrikant extra goedkoop plastic faders wil gebruiken oid.

maargoed, feitelijk is een midikeyboard nog simpelere hardware dan een computertoetsenbord, dus ik weet niet of er echt veel kapoert aan kan gaan. Ik heb behoorlijk crappy midikeyboards gehad en er is nog nooit eentje gestorven. Hooguit gestikt onder een plak stof of verdronken in een plas bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb zelf de Roland A800 Pro. Toetsen voelden voor mij prettiger aan dan de Novation toetsen.
Deze heeft 9 draaiknopjes, 9 faders en transport toetsen, pitch en modwheel en aftertouch. Dit waren mijn eisen.
En sinds vandaag doet hij het ook met windows 10 :)

Ik denk dat het belangrijkst is dat je moet kijken wat er allemaal op moet zitten. Wil je 61 toetsen? Of 49? Of nog kleiner? Wil je ook je DAW besturen? Of plugins bedienen? Aftertouch?
En dan een keuze maken welk keyboard er het dichtst bij in de buurt komt.

En raadzaam om het op de 2ehands markt te proberen. Ze gaan inderdaad niet zomaar stuk, en de meeste mensen kopen zo'n dingen en gebruiken hem nooit. De waarde van die units daalt ook heel snel: ik heb de mijne voor 125€ gekocht, letterlijk als nieuw, terwijl hij in de winkel 300€ kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Voor een game op m'n werk Ableton achtige functionaliteit geprogrammeerd waabij tracks precies in sync overspringen, op gezette quantizations. Zoals in de Session View dus. Erg tof om te maken, niet eens zo ontzettend complex en werkt perfect. Erg leuk als je verschillende loops hebt om in elkaar over te laten gaan. Bij ambient is het vrij makkelijk om te crossfaden, maar bij tracks met een duidelijk vaste maat is dat heel storend. Zo kan je per gebied waar je bent de muziek heel subtiel afwisselen. Helaas niks om te laten horen want NDA. Maar was een van de tofste dingen die ik de laatste tijd gemaakt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Puur vanuit mijn IT achtergrond, waarom heb je zelf ontwikkeld waneer de functionaliteit op de markt beschikbaar is? Is het de bedoeling om de functionaliteit te verkopen in grote hoeveelheden en wil je geen Ableton licentie mee verkopen?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nee. Wat ik zei, het is voor een game waar we aan werken, dus heeft niks met Ableton te maken. Het is om dynamische muziek te supporten, het concept an sig is niet nieuw. Dus stel ik loop van buiten een spooky huisje in, dan gaat de "trigger" dat ik het huis binnenkom gelijk af. Maar voor muziek is dit vaak niet het juiste moment om te schakelen naar die track. In plaats daarvan wil je wachten tot een geschikt moment, namelijk op de juiste beat (wat in quantization vaak 1, 2 of 4 bars is). In dat opzicht werkt het exact hetzelfde zoals Ableton, want die zorgt er ook voor dat je "nooit" fuckups kan maken die je wel kan maken met klassiek DJ'en met vinyl/CD's.

[ Voor 60% gewijzigd door apNia op 10-08-2015 10:51 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Twee nieuwe tracks af.

Eerst Sarah; een techno track. Ik maak niet veel techno want ik vind het over het algemeen maar saai, maar af en toe hebben techno tracks wel vette geluidjes en een toffe opbouw. Dat heb ik dus een beetje in mijn track proberen te stoppen. Vind je wat, of niet ... laat het weten.

Dan Red Deer; een trance track. Trance is mijn favoriete muziek maar ik ben er zelf niet echt goed in. Alhoewel ik bijna een track af heb die ik zelf wel erg goed vind: Blood is Holy.
Deze track bevat ook het meest luie einde ooit. Ik ben het een beetje beu dat ik altijd zo perfectionistisch ben en nooit dingen afkrijg. Ik heb uren met deze track geknoeid maar na minuut 4 kon ik geen enkel vervolg verzinnen dat een beetje goed klink behalve herhalen wat ik al één keer herhaalt had. En uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Track is nu af, omdat ik het zeg. En dat voelt ook wel eens goed. Ik wil meer dingen afkrijgen. Daar leer ik van en word ik beter door. Anders leer ik dus alleen 100 keer hoe een track te starten en nooit het midden of het einde.

Anywaytjes hier is de track, het begin en midden is nog goed te doen. Einde vind ik zelf ook wel stom. Maar ja je kunt niet alles hebben. Ik ben Armin van Buren niet. En maar goed ook want ik heb vliegangst en zou dus altijd drie weken te laat op de gigs arriveren.

Blogpost: Kain_niaK en de output van zijn kop: Sarah & Red Deer

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 13-08-2015 01:28 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:26:
Ik heb uren met deze track geknoeid maar na minuut 4 kon ik geen enkel vervolg verzinnen dat een beetje goed klink behalve herhalen wat ik al één keer herhaalt had.
Tip om je track af te maken, bouw het eens af zoals je het hebt opgebouwd (dus eigenlijk in spiegelbeeld). hierdoor krijgen dancetracks de `suite` compositievorm en dat heeft een aantal voordelen.

- je track heeft minder herhalingen nodig
- het is DJ vriendelijker

Verder ben ik zelf afgestapt om dancetracks veel langer dan 4~5 minuten te maken. Je blijft toch vaak een loopgebaseerde groove doen en dan vind ik dat als je dat langer probeert te rekken je het eigenlijk ook te veel aan het uitmelken bent.

Verwijderd

Klinken prima Kain_niaK en ze kunnen zo tussen de EDM playlists Spotify op.

• OB1
vlaaing peerd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Verder ben ik zelf afgestapt om dancetracks veel langer dan 4~5 minuten te maken. Je blijft toch vaak een loopgebaseerde groove doen en dan vind ik dat als je dat langer probeert te rekken je het eigenlijk ook te veel aan het uitmelken bent.
^^ dat dus

Mijn tracks zijn nooit meer langer dan 4 minuten, omdat anders simpelweg alles steeds herhaald wordt, tegenwoordig (Vooral houseuziek) wordt alles steeds korter. Intro van een minuut waarbij alles heel langzaam wordt opgebouwd zijn supersaai, liever een snelle en heftige opbouw.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

OB1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

^^ dat dus

Mijn tracks zijn nooit meer langer dan 4 minuten, omdat anders simpelweg alles steeds herhaald wordt, tegenwoordig (Vooral houseuziek) wordt alles steeds korter. Intro van een minuut waarbij alles heel langzaam wordt opgebouwd zijn supersaai, liever een snelle en heftige opbouw.
Nadat ik het zei, vond ik er wel een paar haken en ogen aanzitten eigenlijk.

- het is natuurlijk ook de kunst om een loop voor langere tijd interessant te houden. Alhoewel ik inderdaad vind dat er bij de gemiddelde track je na 5 minuut echt wel klaar moet zijn.
- vergeet niet dat dance ook draaibaar moet zijn voor een DJ, die heeft dat minuutje opbouw ook nodig om 'm interessant in te kunnen mixen.

Jij bent geloof ik van de nieuwe stempel, vroeger waren er van alle dancetracks radio edits (rond 3 minuut) en 12" versies (tot aan de 7 minuut). Die laatste was vaak saai en lang, maar noodzakelijk omdat de DJ er stukken van moest kunnen gebruiken.

Bedenk dan als je zo'n track maakt, dat zo'n intro in de DJ mix volledig word overlapt met een andere track en je dus effectief minder van de track hoort. Houd er wel rekening mee als je dan "standalone" naar die track luistert.

• OB1
vlaaing peerd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:45:
[...]

Nadat ik het zei, vond ik er wel een paar haken en ogen aanzitten eigenlijk.

- het is natuurlijk ook de kunst om een loop voor langere tijd interessant te houden. Alhoewel ik inderdaad vind dat er bij de gemiddelde track je na 5 minuut echt wel klaar moet zijn.
- vergeet niet dat dance ook draaibaar moet zijn voor een DJ, die heeft dat minuutje opbouw ook nodig om 'm interessant in te kunnen mixen.

Jij bent geloof ik van de nieuwe stempel, vroeger waren er van alle dancetracks radio edits (rond 3 minuut) en 12" versies (tot aan de 7 minuut). Die laatste was vaak saai en lang, maar noodzakelijk omdat de DJ er stukken van moest kunnen gebruiken.

Bedenk dan als je zo'n track maakt, dat zo'n intro in de DJ mix volledig word overlapt met een andere track en je dus effectief minder van de track hoort. Houd er wel rekening mee als je dan "standalone" naar die track luistert.
Ik ben idd van de nieuwe stempel ;) (14 jaar)
Ik vind een intro van 30 seconden lang zat om in te kunnen mixen, kwestie van goed timen en snel de beats gelijk maken, oefenen dus :P

Niet mee eens, het is juist moeilijker om langer te mixen en dat heeft ook nut.

Er zijn veel DJ's die van 2 tracks één geheel willen maken, dat is ook de meerwaarde van een DJ, dat je iets anders hoort dan alleen maar de losse nummers.

Anders reduceer je als DJ ook tot weinig meer dan een menselijke MP3 speler.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:41

Wom

Inderdaad, dat is bijvoorbeeld het fijne aan techno, waarbij je met vier decks allerlei ritmes op elkaar kan loslaten. Tegenwoordig is het mixen echter niet veel meer dan tot 16 tellen en op sync drukken helaas.

Overigens zullen labels je pushen om kortere mixes te maken van je tracks. Rond de vier minuten is een beetje de stelregel tegenwoordig. Op het eerste vinyl wat ik kocht stonden tracks van 9 minuten of langer...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• yGiDoRp
Ik ben sinds kort ook een beetje aan het studio mixen. Mijn persoonlijke bevindingen zijn:

Trance tracks moet je in hun waarde laten. Pas wanneer de afbouw is begonnen de volgende er voorzichtig in, en vol wanneer de oude track klaar is/de break van de nieuwe track begint.

Psy tracks kunnen rustig meerdere bars door elkaar lopen. Daar wordt het nog interessanter van.

Techno tracks zijn saai op zichzelf. Liefste 2 of zelfs 3 tracks door elkaar mixen.

Bij het mixen van verschillende track er natuurlijk wel voor zorgen dat je maar 1 bassline hebt en de rest hebt dichtgedraait. Wisselen van basslline track kan vaak leuke effecten geven.

Maar voor alle soorten tracks is het fijn als je 6-8 minuten hebt. Dan kan je iets doorlaten lopen als je wil.

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Hoi allemaal,

Ik produceer nu een paar maanden (merendeels probeersels) en heb me voor de eerste keer vandaag op tropical house gestort. Hebben jullie misschien wat feedback voor mij?

http://www79.zippyshare.com/v/qKDWqRxU/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt prima JelleJansen1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Madferit28 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:48:
Hoi allemaal,

Ik produceer nu een paar maanden (merendeels probeersels) en heb me voor de eerste keer vandaag op tropical house gestort. Hebben jullie misschien wat feedback voor mij?

http://www79.zippyshare.com/v/qKDWqRxU/file.html
Moet zeggen dat het wel lekker klinkt allemaal, lekkere drums zitten eronder. Wellicht ook een keer iets op Soundcloud zetten? Dan "bouw" je naar verloop van tijd een heel netwerk op van mensen die jouw genre produceren en waar je evt. inspiratie uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
OB1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:06:
[...]

Moet zeggen dat het wel lekker klinkt allemaal, lekkere drums zitten eronder. Wellicht ook een keer iets op Soundcloud zetten? Dan "bouw" je naar verloop van tijd een heel netwerk op van mensen die jouw genre produceren en waar je evt. inspiratie uit kan halen.
Ik had al wel een Soundcloud account met wat Hardstyle platen, maar ik weet nu wel zeker dat ik me op Tropical ga richten. Dat ligt me een stuk beter ondanks ik liever Hardstyle luister/produceer. Ik heb een nieuwe start met m'n account gemaakt, dan blijven de 20 followers nog aanwezig haha.

Hier een linkje met gratis download: https://soundcloud.com/je...ansen-flutes-free-release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even benieuwd naar jullie mening.

Ik de volgende setup realiseren: KRK Rokit, USB geluidskaart, midi DJ controller. USB geluidskaart komt er onder andere omdat ik de speakers ook wil gebruiken zonder de controller.

Nu is mijn oog gevallen op twee modellen.
- Focusrite Scarlett Solo
- Focusrite Scarlett 2i2

Zoals gezegd is het puur voor het aansluiten van speakers aangezien Mac's niet zo'n bijzonder goede geluidskaart hebben. De ene kaart heeft Tulp/RCA uit en de andere TRS 6.33mm jacks. Mijn vraag: waar doe ik goed aan? Zit er een verschil in geluidskwaliteit met deze aansluitingen?

Online lees je namelijk verschillende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Volgens mij heb je geen externe geluidskaart nodig. Ik dacht (!) dat de latency prima is op een Mac. Ik werk op m'n werk met een Mac en daar respond alles prima. Rokits zijn actieve monitoren, dus ze versterken je signaal. Zolang het enkel om speakers er aan hangen gaat zou ik lekker een stereo jack naar 2 XLR collectors kopen. Zo heb ik een hele tijd gewerkt met een Realtek kaart, totdat de latency me ging storen. Iets waar je dacht ik niet zo veel last van hebt met een Mac.

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 14-08-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Alleen zes jaar geleden had ik ook een set KRK's. Het staat me nog goed bij hoeveel het geluid er op voorruit ging toen ik een externe fireware audio kaart kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
ronwiel schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:36:

Ik de volgende setup realiseren: KRK Rokit, USB geluidskaart, midi DJ controller. USB geluidskaart komt er onder andere omdat ik de speakers ook wil gebruiken zonder de controller.

- Focusrite Scarlett 2i2

Zoals gezegd is het puur voor het aansluiten van speakers aangezien Mac's niet zo'n bijzonder goede geluidskaart hebben. De ene kaart heeft Tulp/RCA uit en de andere TRS 6.33mm jacks. Mijn vraag: waar doe ik goed aan? Zit er een verschil in geluidskwaliteit met deze aansluitingen?

Externe geluidskaart sowieso aan te raden, dan heb je niet te maken met EMI binnenin je PC / Laptop kast. Dat is voor mij duidelijk hoorbaar, soms als ik m'n muis beweeg hoor ik ruis door de audiosignalen heen, sinds ik naar een externe geluidskaart ben gegaan heb ik daar geen last van.

Daarnaast geen idee of er een hoorbaar verschil is tussen een RCA of TRS aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:26:
Twee nieuwe tracks af.

Eerst Sarah; een techno track. Ik maak niet veel techno want ik vind het over het algemeen maar saai, maar af en toe hebben techno tracks wel vette geluidjes en een toffe opbouw. Dat heb ik dus een beetje in mijn track proberen te stoppen. Vind je wat, of niet ... laat het weten.

[audio]
Kick mist een stukje hoog naar mijn gevoel. Bas heeft wel een aardige groove, Pryda-achtig. Mag wel meer modulatie hebben, en afwisseling. Drums zijn verder erg basic en klinken een beetje cheap.
Dan Red Deer; een trance track. Trance is mijn favoriete muziek maar ik ben er zelf niet echt goed in.

[audio]
Aardig begin, met die breaks. Kick vind ik veel te zwak, en is niet goed in balans met de bas (hoor je het laag wel goed?) Opbouw van 1 tot 2 min duurt te lang. Break is best aardig, synths mogen meer panning hebben (het fijne aan trance, lekker rondzweven). Akkoorden zou ik ook nog even naar kijken, rond 2:41 kan het beter. En daarna, gooi de kick er weer in!

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
ronwiel schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:36:

- Focusrite Scarlett 2i2

Gebruik in ieder geval gebalanceerde aansluitingen dus Jack. Daarnaast zijn Rokits niet echt goed, ze hebben te veel laag, het midden klinkt vrij vaag en hoge tonen zijn er te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRS jacks zijn mechanisch beter omdat ze beter contact maken dan tulp (en mini jack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/pale-blue-dot]

Dit liedje zit in een vergevorderd stadium. Vocals/vocorder gaat iemand doen die wél kan zingen en er is nog niet echt een eindje.Tevens moeten de gitaren nog een keer ingespeeld worden voor de mooi.
Heb bij deze track veel gebruik gemaakt van de Padshop Pro van Steinberg (granular synth) en Serum (en de gebruikelijke meuk).

Geniet er van.

[ Voor 19% gewijzigd door Luapper op 18-08-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt weer prima Luapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt mooi Luapper. Vooral de effecten geven het nummer een leuke draai.

Qua mix viel me op dat de snare in het stuk voor de vocoder wel erg dominant over komt.
Na de laatste break zijn de drums ook een ietje pietje hard.
De kick is redelijk beschaafd en dan heb je nog wat extra ruimte in het laag om de bas wat subharmonischen te geven zodat die net iets meer power krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Sakete schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:33:
[...]

Externe geluidskaart sowieso aan te raden, dan heb je niet te maken met EMI binnenin je PC / Laptop kast. Dat is voor mij duidelijk hoorbaar, soms als ik m'n muis beweeg hoor ik ruis door de audiosignalen heen, sinds ik naar een externe geluidskaart ben gegaan heb ik daar geen last van.

Daarnaast geen idee of er een hoorbaar verschil is tussen een RCA of TRS aansluiting.
Hij werkt met een Mac. Bij Macs is het mij nooit opgevallen dat dit aanwezig is. Geluidskaart is imo echt niet nodig als je alleen maar je speakers wilt aansluiten op een Mac en het zijn actieve speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
OB1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:42:
[...]

Gebruik in ieder geval gebalanceerde aansluitingen dus Jack. Daarnaast zijn Rokits niet echt goed, ze hebben te veel laag, het midden klinkt vrij vaag en hoge tonen zijn er te weinig.
Ik kan me niet voorstellen dat je dit ervaren hebt. Je zal het eerder gelezen hebben. KRK's zijn echt prima speakers voor de lagere prijsklasse, imo zelfs een van de beste. Er zijn tal van succesvolle producers die gewoon op KRK's draaien. En inderdaad, het kan beter, maar dan zit je vaak weer een prijsklasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
apNia schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je dit ervaren hebt. Je zal het eerder gelezen hebben. KRK's zijn echt prima speakers voor de lagere prijsklasse, imo zelfs een van de beste. Er zijn tal van succesvolle producers die gewoon op KRK's draaien. En inderdaad, het kan beter, maar dan zit je vaak weer een prijsklasse hoger.
Ik heb ze een keer bij kenissen gehoord, ik vind ze gewoon niet goed klinken en ben blij dat ik ze niet gekozen heb.
Ze zijn wellicht een van de beste, maar naar mijn mening zeker niet de beste.

[ Voor 6% gewijzigd door OB1 op 17-08-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk creatief geweest met deze regenachtige dagen:

FL Studio 12.1 die sinds een paar dagen te downloaden is.
Native Instruments Synths.
En Rapture Pro Synth van Cakewalk via Steam.

Zou ik nog baat hebben van deze EQ?:

https://www.native-instru...omplete/effects/solid-eq/

---------------------------------------------------------------------

De komende tijd ga ik bezig met een nummer in de DAW Maschine 2.3 van Native Instruments.
Ik ben zeer benieuwd hoe mijn skills uitpakken in deze DAW. Lang geen Maschine meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
OB1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Ik heb ze een keer bij kenissen gehoord, ik vind ze gewoon niet goed klinken en ben blij dat ik ze niet gekozen heb.
Ze zijn wellicht een van de beste, maar naar mijn mening zeker niet de beste.
Wat zijn dan de beste in die prijsklasse volgens jou?
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:14:
Heerlijk creatief geweest met deze regenachtige dagen:

[video]

FL Studio 12.1 die sinds een paar dagen te downloaden is.
Native Instruments Synths.
En Rapture Pro Synth van Cakewalk via Steam.

Zou ik nog baat hebben van deze EQ?:

https://www.native-instru...omplete/effects/solid-eq/

---------------------------------------------------------------------

De komende tijd ga ik bezig met een nummer in de DAW Maschine 2.3 van Native Instruments.
Ik ben zeer benieuwd hoe mijn skills uitpakken in deze DAW. Lang geen Maschine meer gebruikt.
Klinkt goed Dennis

En die EQ heb je niks aan, het heeft een beetje een eigen klank (nauwelijks hoorbaar), maar je stock EQ bij de meeste pakketten zijn echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:00:
Klinkt goed Dennis

En die EQ heb je niks aan, het heeft een beetje een eigen klank (nauwelijks hoorbaar), maar je stock EQ bij de meeste pakketten zijn echt prima.
Bedankt en ik bedoel voornamelijk de low pass en high pass filter die erin zit bij die EQ.

Dan kun je bijvoorbeeld bij een aparte track alle frequenties onder de 200hz er uithalen.
Of op weer een andere aparte track alle frequenties boven de 200hz eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
apNia schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Wat zijn dan de beste in die prijsklasse volgens jou?
JBL LSR305, M Audio BX6 en de Yamaha HS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Bedankt en ik bedoel voornamelijk de low pass en high pass filter die erin zit bij die EQ.

Dan kun je bijvoorbeeld bij een aparte track alle frequenties onder de 200hz er uithalen.
Of op weer een andere aparte track alle frequenties boven de 200hz eruit halen.
Die zit ook in de standaard EQ's, voor zover ik weet zit dat in de Parametric EQ2 in FL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OB1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:19:
Die zit ook in de standaard EQ's, voor zover ik weet zit dat in de Parametric EQ2 in FL.
Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker in FL checken.

Dan is de EQ van NI voor mij onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
OB1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

JBL LSR305, M Audio BX6 en de Yamaha HS5.
Het probleem is dat in die prijsklasse er nogal flinke verschillen kunnen zijn op allerlei gebieden. De een mist weer low end (HS5) en de ander weer net iets te veel (de KRK's). Ik zou daardoor niet de KRK's slechter noemen. En doordat ze 5" zijn mis je sowieso vaak spul tussen 30-50hz. Je koopt altijd een monitor met een bepaald "karakter", en die verschillen zijn merkbaarder in lagere klassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
apNia schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

Het probleem is dat in die prijsklasse er nogal flinke verschillen kunnen zijn op allerlei gebieden. De een mist weer low end (HS5) en de ander weer net iets te veel (de KRK's). Ik zou daardoor niet de KRK's slechter noemen. En doordat ze 5" zijn mis je sowieso vaak spul tussen 30-50hz. Je koopt altijd een monitor met een bepaald "karakter", en die verschillen zijn merkbaarder in lagere klassen.
Inderdaad dat klopt wel, zelf mis ik ook wat bass bij mijn JBL's, maar verder ben ik er superblij mee :). Wat heb jij overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik had voorheen KRK RP5's, waarna ik merkte dat ik de allerlaagste subs miste (en ik een beetje het slachtoffer werd van de anti-KRK bandwagon). En die subs waren een onderdeel waar ik iets meer controle over wou hebben. Was zelf meeste onder de indruk van de Adam A7X speakers in mijn prijsklasse. Toen hoorde ik de Adam F7's, die praktisch even goed klonken. Je hoorde wel dat de A7X iets strakker waren, maar het verschil was echt belachelijk klein. En ik had zoiets van dat ik niet ooit andere design keuzes zou maken als ik de A7X zou hebben. Het verschil (en mooiere design van de A7X) was gewoon te klein om 400 euro te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker in FL checken.

Dan is de EQ van NI voor mij onnodig.
De standaard FL filter tool heeft ook een High en Low Pass optie :)
apNia schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:20:
Ik had voorheen KRK RP5's, waarna ik merkte dat ik de allerlaagste subs miste (en ik een beetje het slachtoffer werd van de anti-KRK bandwagon).
Heb al een aantal jaar de KRK Rokit 8 MK1 staan, maar ondanks dat ze overkill zijn voor de ruimte (14m²) is zelfs het hele lage niet echt een probleem. Dat was bij de Tannoys uit dezelfde prijsklasse eerder wel het geval.

Overigens kleuren de KRK klassiek op het laag, dus rekening houden in de afmix :)

[ Voor 49% gewijzigd door Wom op 17-08-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
OB1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Inderdaad dat klopt wel, zelf mis ik ook wat bass bij mijn JBL's, maar verder ben ik er superblij mee :). Wat heb jij overigens?
JBL's +1. Keurige speakers, komt verrassend veel bass uit gezien de omvang van de woofers en de kwaliteit van de bass is ook prima. De allerlaagste tonen mist ie, maar daar koop ik nog een keer een subwoofer voor bij, maar voor het afmixen heb ik altijd nog m'n Sony MDR-7520 koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Sakete schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

JBL's +1. Keurige speakers, komt verrassend veel bass uit gezien de omvang van de woofers en de kwaliteit van de bass is ook prima. De allerlaagste tonen mist ie, maar daar koop ik nog een keer een subwoofer voor bij, maar voor het afmixen heb ik altijd nog m'n Sony MDR-7520 koptelefoon.
We denken hetzelfde, ik wil ook een keer een sub gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat een sub in een kleine ruimte vaak niet goed werkt vanwege staande golven. Of je moet erop gaan zitten zodat je hem kan voelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Goed dat je het zegt, ik heb namelijk een kamer van 4*4 meter en voor en achter me staan meubels, de akoestiek is bij mij volgens mij bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OB1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:29:
Goed dat je het zegt, ik heb namelijk een kamer van 4*4 meter en voor en achter me staan meubels, de akoestiek is bij mij volgens mij bagger.
Kleine kamers is moeilijk. Met subs of speakers vanaf een inch of 6~7 beginnen de lagere range weer te geven, maar staande golven kunnen die ook weer gaan cancelen. In zulke gevallen zijn kleinere speakers beter.

4x4 is vierkant en daarmee het minst ideaal, het is logisch om te denken dat je aan nieuwe speakers toebent, maar als de ruimte niet goed is zal geen enkele near field je goeie resultaten geven.

Wat je vooral wilt vermijden is reflecties vanaf de muren achter je zodat je zoveel mogelijk direct vanuit de speakers blijft horen. Hier enkele tips:
  • prop zoveel mogelijk zacht en dempend materiaal in je kamer.
  • plaats meubels tegen de achtermuur die zorgen dat het geluid niet lijnrecht direct terugkaatst. Schroom niet om dingen scheef neer te zetten.
  • Plaats kasten e.d. aan de zijmuren zodat je kamer minder "vierkant" word en je een meer langwerpigere kamer krijgt.
  • noppenfoam en steenwol is je vriend.
  • check SOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Eindelijk! Een argument om knuffelcollectie te laten staan! Hier zal m'lady weinig tegenin kunnen brengen.

* apNia tips fedora

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 18-08-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige link, en zeker deze tip: "To minimise problems with bass in small and medium-sized rooms, make sure your speakers aim down the length of the room."

Dat wist ik niet, momenteel staat de setup bij mij zo:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/nvo7x5.jpg

Groen is de deur, rood zijn de ramen en geel is de bureau met volledige setup. Is nog maar enkele maanden zo (sinds de verhuis) en het klinkt werkelijk bagger. In mijn vorig zolder kamertje klonk het zo perfect, en nu klinkt het nergens naar. Als ik sub wil, moet ik met mijn stoel een meter achteruit rollen en daar is de 'sweet' spot. Beetje vreemd zicht zo altijd achter- en vooruit rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat zijn de afmetingen dan ruwweg?

Inderdaad, in jouw kamer zal in de lengte plaatsen veel helpen, misschien even rekening houden dat het raam wel kan gaan resoneren.

Edit: een kamer langer dan 6 meter heeft genoeg lengte om een 8" speaker (natuurlijk per model lichtelijk verschillend) z'n bas af te laten sterven en daarmee geen noemenswaardige staande golven te creeren. Als ik je kamer kijk en reken op +/- 2meter in de breedte, dan haalt ie dat wel.

In jouw geval zou je dan makkelijk nearfields kunnen plaatsen die genoeg laag geven. Kleiner dan dat wordt het altijd een beetje schipperen.

[ Voor 56% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
vlaaing peerd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Kleine kamers is moeilijk. Met subs of speakers vanaf een inch of 6~7 beginnen de lagere range weer te geven, maar staande golven kunnen die ook weer gaan cancelen. In zulke gevallen zijn kleinere speakers beter.

4x4 is vierkant en daarmee het minst ideaal, het is logisch om te denken dat je aan nieuwe speakers toebent, maar als de ruimte niet goed is zal geen enkele near field je goeie resultaten geven.

Wat je vooral wilt vermijden is reflecties vanaf de muren achter je zodat je zoveel mogelijk direct vanuit de speakers blijft horen. Hier enkele tips:
  • plaats meubels tegen de achtermuur die zorgen dat het geluid niet lijnrecht direct terugkaatst. Schroom niet om dingen scheef neer te zetten.
  • Plaats kasten e.d. aan de zijmuren zodat je kamer minder "vierkant" word en je een meer langwerpigere kamer krijgt.
  • noppenfoam en steenwol is je vriend.
  • check SOS.
Dank je voor de tips. Helaas (ben pas 14 dus woon natuurlijk nog thuis :P) kan ik dingen als demping niet op de muur plakken, zullen mijn ouders niet goed vinden ben ik bang. 8)7 Kasten verplaatsen zal wellicht nog wel kunnen maar dan houdt het wel op. Ik wil gewoon snel op kamers (nog twee jaar) en dan kan ik tenminste doen wat ik wil. Wat ook een nadeel is (denk ik) is dat de basspoort aan de achterzijde is. Hier een foto van mijn kamer:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s5er12lU0sbiVMhjrPRAUlBV/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KYx7RqfM7rxnY31g9lXh1z99/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Je zou eventueel ook met gordijnen kunnen werken om de demping te voorzien. Misschien dat je ouders daar wel open voor staan? Eierdoppen aan de muur kan vaak niet echt hun goedkeuring dragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan helpt het dat het hele dikke gordijnen zijn.
(En op kamers gaan is niet goedkoop en dan kan je dat geld niet aan muziek dingen uitgeven. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:21:
Dan helpt het dat het hele dikke gordijnen zijn.
(En op kamers gaan is niet goedkoop en dan kan je dat geld niet aan muziek dingen uitgeven. ;) )
Ja dat klopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gordijnen lijken me inderdaad de beste haalbare optie. Niet alleen absorberen ze geluid, ze diffuseren ook de geluidsgolf door golvende vorm van geplooide gordijnen. Verder is het ook decoratief gezien de mooiste oplossing.

In aanvulling op Wouter, de beste gordijnen zijn van stoffen die poreus en zwaar zijn. Zuigt de gordijnstof bv veel water op, dan heb je goed materiaal te pakken. Zwaar velours/fluweel is bv goed geschikt.

Overigens kun je best basstraps kopen en gewoon neerleggen/ophangen, ze wegen niks en zijn makkelijk weer te verwijderen. Misschien is het vanwege de verwijderbaarheid te onderhandelen met je ouders ;)

En idd, als je langer thuiswoont kun je meer gear kopen, ik spreek uit ervaring!

[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-08-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Vraagje, is er iets bijzonders qua harmonie wat Bossa Nova z'n karakter geeft? Op de een of andere manier raakt het bijna altijd een gevoelige snaar bij mij. Maar ik snap echt compleet niet waarom. Iemand die weet de "technische bindende factor" (bij gebrek aan een betere term) is van deze nummers?

Het verloop van de chorus vind ik echt onwijs mooi:

Hier ook het verloop vanaf 00:17

En hier eigenlijk door het hele nummer

Ik weet niet zo goed wat het is. Verloop van akkoorden? En zo ja, wat aan de akkoorden maakt het zo specifiek Bossa Nova? Of is het misschien het eigen leven wat de baslijn leidt?
Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.