Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
Daw: Sonar X3 Producer

VSTi's:
Piano = EWQL Pianos
Raar plingplong ding = Komplete: Kinetic Metals
Strijkers = Komplete: Action Strings
Trommeltjes = Komplete: Action Strikes
Cello die je bijna niet hoort = Komplete: Session Strings
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag! Langzamerhand zal mijn nieuwe homestudio afgerond worden en dan is het ook tijd voor een praktisch bureaumeubel. PC Keyboardje, 2 beeldmonitors, 2 nearfields, een keyboard- en een padcontroller moeten er vanaf bedient kunnen worden.

Nu heb ik gekeken naar de "officiele" studiomeubels, maar of zijn te gammel/klein of je moet een hypotheek op je grootmoeder's keet nemen om het af te betalen. :/ Dus ik neig naar het "gouden koopje" bij de Wehkamp/Otto/IKEA

- gebruiken jullie zelf "echte" studiobureaus of gewoon "normale" bureaus?
- verder nog tips waar ik naast bovengenoemde kan kijken voor leuke bureautafels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
vlaaing peerd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:12:
- verder nog tips waar ik naast bovengenoemde kan kijken voor leuke bureautafels?
Ik gebruik een normaal bureau van de IKEA. Degelijk, sterk, genoeg ruimte, gewoon prima dus :)
Let er even op dat je wel losse poten moet nemen ipv een T-poot. Dat laatst genoemde is namelijk een stuk minder stevig.

plaatjes :

deze NIET

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/bekant-bureau-wit__0252758_PE391763_S4.JPG

deze WEL

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/galant-bureau-wit__20947_PE105997_S4.JPG

link :

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69857764/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn meubel zelf gebouwd.
Doe het maar zelf zaak heeft zat soorten hout en gefineerde bovenbladen en je kan er alles op maat laten zagen. 6 schroeven en het hele ding is uit elkaar te halen en te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
vlaaing peerd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:12:
Vraag! Langzamerhand zal mijn nieuwe homestudio afgerond worden en dan is het ook tijd voor een praktisch bureaumeubel. PC Keyboardje, 2 beeldmonitors, 2 nearfields, een keyboard- en een padcontroller moeten er vanaf bedient kunnen worden.

Nu heb ik gekeken naar de "officiele" studiomeubels, maar of zijn te gammel/klein of je moet een hypotheek op je grootmoeder's keet nemen om het af te betalen. :/ Dus ik neig naar het "gouden koopje" bij de Wehkamp/Otto/IKEA

Ik zit ook met dit "probleem" dus ik gaat even met je meekijken/denken.
Zelf zat ik ook te denken aan een of andere tafel te kopen en dan eventueel een 2e verdieping erop te bouwen.. ( korte pootjes op het blad monteren en dan een plank erop ofzo ) voor de speakers en scherm.
kaos- schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:28:
[...]

Ik gebruik een normaal bureau van de IKEA. Degelijk, sterk, genoeg ruimte, gewoon prima dus :)
Fototje? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kern op 07-07-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer sinds lange tijd even met de knoppen gespeeld:

Binnenkort even wat nieuwe synths en drum samplers uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Die opbouw van instrumenten. Die bassline die er later bij komt. En een stuk minder herhaling. Goed bezig. En de rest hier ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig, en mooi hoe je zo gebruik maakt van de NI instrumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YNEfXGHl.jpg

Foto is klikbaar.

Het lijkt niet zo breed op de foto, maar dit is 160cm en voor mij eigenlijk perfect.
Mocht je 2 schermen hebben kan je altijd nog de speakers op losse stands zetten naast je bureau :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikea meubels worden vaak gebruikt voor studio setups. Zijn goedkoop en goed genoeg voor om jaren lang mee te gaan.
Bij stoelen vind ik kwaliteit toch wel wat belangrijker. Je kan relatief goedkoop 2e hands stoelen kopen.
Vandaag een nieuwe giroflex stoel gescoord die speciaal bedoeld is voor langere tijd om in te zitten.

btw Yamaha heeft 4 nieuwe speelgoed synths laten zien vandaag van re-face serie.
Klinkt wel leuk maar 3-oktaaf mini keys is gewoon duur speelgoed.
Zal wel verkopen als een dolle en binnen een paar maanden door het gros weer te koop worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
kaos- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:31:
[...]

Het lijkt niet zo breed op de foto, maar dit is 160cm en voor mij eigenlijk perfect.
Mocht je 2 schermen hebben kan je altijd nog de speakers op losse stands zetten naast je bureau :)
Tafel ziet er een stuk gelikter uit dan ik had verwacht :O en die stands zijn helemaal nice (vind ik er mooier uitzien dan nog een verdieping op de tafel zeg maar), alleen deze zijn zeker speciaal voor jou monitors of zouden mijne Eve sc205 er ook op passen?
En jij heb het blad zelf zwart gespoten? Ik zie namelijk alleen de witte variant op de site of ben ik gewoon scheel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kern schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:05:
[...]

Tafel ziet er een stuk gelikter uit dan ik had verwacht :O en die stands zijn helemaal nice (vind ik er mooier uitzien dan nog een verdieping op de tafel zeg maar), alleen deze zijn zeker speciaal voor jou monitors of zouden mijne Eve sc205 er ook op passen?
En jij heb het blad zelf zwart gespoten? Ik zie namelijk alleen de witte variant op de site of ben ik gewoon scheel :D
Stands:
http://www.bax-shop.nl/st...l-322-monitor-x-standaard

Je kan deze verstellen, dus hoger of lager. Hierdoor wordt de verdeling wel anders.
Deze stands passen prima voor een 6inch monitor, maar een 5inch zou ook wel gaan denk ik. Staan ze alleen iets hoger.

Blad van Ikea is al een paar jaar oud en misschien dat ze deze niet meer in het assortiment hebben.

edit: Het voordeel van stands is dat ze minimaal contact maken met je bureau, dus trillingen zijn er niet tot nauwelijks. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad. Wil je het helemaal los hebben kan je grote stands naast je bureau zetten, maar ik vind dit minder prettig aangezien de monitoren dan te ver van me af staan.

[ Voor 15% gewijzigd door kaos001 op 08-07-2015 19:16 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
kaos- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:11:
[...]

Blad van Ikea is al een paar jaar oud en misschien dat ze deze niet meer in het assortiment hebben.

edit: Het voordeel van stands is dat ze minimaal contact maken met je bureau, dus trillingen zijn er niet tot nauwelijks. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad. Wil je het helemaal los hebben kan je grote stands naast je bureau zetten, maar ik vind dit minder prettig aangezien de monitoren dan te ver van me af staan.
Ik gebruik nu Mopads zodat me monitoren schuin naar boven gericht staan.. maar ik zou ze inderdaad gewoon wat hoger hebben staan op bijvoorbeeld een stand. Ik zal ikea eens contacten of ze nog andere kleuren bladen hebben.. Wit is in principe geen probleem maar heb toch liever zwart als dat mogelijk is.

Deze desk lijkt tot nu toe inderdaad de beste optie en kost geen drol ( how do they do it :P ), kan ik me sub ook eerder halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:31:
[...]

[afbeelding]

Foto is klikbaar.

Thanks man, ziet er inderdaad netjes uit. Ik denk echter dat deze wat te klein zal zijn voor de genoemde apparaten, maar zag ook al grotere versies dus we kiek'n nog eum rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:23:
[...]

Thanks man, ziet er inderdaad netjes uit. Ik denk echter dat deze wat te klein zal zijn voor de genoemde apparaten, maar zag ook al grotere versies dus we kiek'n nog eum rond.
Je kan natuurlijk ook een L-vorm maken met 2 van deze bureau's, kan je links of rechts al je analoge gear op kwijt :9

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook op 2e hands kantoor (failliesement) websites kijken naar goedkope maar toch goei spul. Effkes checke gewon, weete wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjong, wat'n roare toal hebb'n jullie doar in't zuud'n ja, kest ook gewoon neujderlaandz ofwa?

Maarrre dude, serieus de opmerking van de eeuw, ideaal bureau gevonden en kost geen drol! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Mjong, wat'n roare toal hebb'n jullie doar in't zuud'n ja, kest ook gewoon neujderlaandz ofwa?

Maarrre dude, serieus de opmerking van de eeuw, ideaal bureau gevonden en kost geen drol! d:)b
LAATESZIENDAN

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:50:
Tsja, je bent een goeiekope harrie of nie natuurlijk. ;)
Heb het nu over mezelf natuulk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 08:34
Arbeiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nej is laatste en wil 'm niet voor m'n neus weggekaaid hebben, moet 'm eerst vnaaf besteld en bezorgd hebben. Daarna komen wel pics!
Keizers bedoel je? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*trekt een blikje bier open*

Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
vlaaing peerd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:21:
[...]

nej is laatste en wil 'm niet voor m'n neus weggekaaid hebben, moet 'm eerst vnaaf besteld en bezorgd hebben. Daarna komen wel pics!

[...]

Keizers bedoel je? 8)
Schiet is op ;)

en ehhh..
Koning, Keizers, Admiraals, Fakkelbrigadiers zijn we allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Dan moet je nieuwe schiet halen :P

Hoe doen jullie dat eigenlijk met je keyboard? Een klein midikeyboard kan nog wel op de desk. Maar een 88 key gewogen controller (toch gauw 20 kg) daar moet je bijna wel zo'n professioneel studiomeubel voor halen met een uitschuifbaar onderdinges met waar je je keyboard op kan zetten. En met zulke prijzen gaat dat 'm niet worden. Ik heb het nu in L opstelling maar als je dan voor je keys zit, is het lastig om met de muis Cubase te bedienen. Of moet je dan toch maar zo'n daw controller kopen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een tablet (niet gratis!) hebt kun je via een app cubase bedienen.
En vanaf Cubase 6 of 7 zit de oude via de midi toetsen Cubase bedienen module er ook weer in. (Zoals op de Atari)
Meer dan record/play/stop/loop en evt channel up/down heb je volgens mij niet nodig.
Daar zou je ook een usb numpad toetsenbordje voor kunnen gebruiken. In Cubase kun je die toetsen helemaal mappen zoals jij wilt.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1288889775.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Zoiets zou zomaar kunnen, meer heb ik idd niet nodig. En anders draai ik wel weer naar het scherm toe. Wat wel aardig is in cubase is dat in loop mode automatisch nieuwe takes worden aangemaakt zodra de pointer naar het begin springt. Maar soms vaak zit ik er zover naast dat gewoon meteen opnieuw beginnen minder werk is.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik. Of een tientje voor zo'n ding met evt een USB verlengkabel dan 80 a 150 euro voor een officiele controllert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:33:
[...]

Dan moet je nieuwe schiet halen :P

Hoe doen jullie dat eigenlijk met je keyboard?
kep een klein midikeyboardje + MPD32 altijd op het bureau staan die vnl voor snel loopjes/baslijntjes/beats inspelen is. Daarnaast had/heb ik (staat nu bij m'n moeder) een Casio CDP-120 een stukje verderop staan als ik wat meer uitgebreid toetsen wil opnemen. In m'n oude woning kon ik vanaf de piano de MPD bereiken om zo start/stop recording te triggeren.

Ik denk erover om als alles klaar is hiero een transportpedaal of -controllertje neer te zetten zodat je wel al lekker achter de piano zit zodra de opname start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Rolland is op geldjacht :(

http://www.roland.com/pro...m-1_software_synthesizer/ 75eur

Oftwel de software / plug in - out van de system-1. deze hadden ze wel een de System-1 owners kunnen geven vind ik, meer nog, system-1 owners hebben dit al in hun system-1 zitten.....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die System-1 klinkt niet goed vind ik. De analoge emulaties klinken wel leuk.
Die JD-XA klinkt leuk en is veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Je bedoelt dat bedrijven geld aan ons proberen te verdienen? :(
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:20:
Die System-1 klinkt niet goed vind ik.
Heb hem nog niet geprobeerd, maar waarom niet? Leek mij destijds een toffe vervanger voor de 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 101 is wel zo uitgekauwd en voor een 1OSC synth is het niet bizar veelzijdig.
Dan heb je meer aan een MS-20 (remake), Novation Basestation II of een Waldorf Pulse (II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tja. Ik heb de hardware system-1 nu eenmaal, de sound mag je dan al gewoontjes vinden, het plugout concept vind ik echt tof. Roland mag best geld verdienen, ik wacht nog steeds op de juno plug-out voor m'n system 1, het geld ligt klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VA van de system-1 zelf is minder dan menig goede VA plugin. Maar als je de System-1 als plugout synth gaat gebruiken dan is het wel een goed klinkende synth voor die prijs. En dat je er dan verschillende types synths mee kan gebruiken is wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Muziek plekje uitgebreid :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JoYcvJt0bnlDcORvuHnk0mGO/medium.jpg

Ikea ladenkast
plank van de Brico gehalveerd en op elkaar gekleefd, daarna met verdunde waterverf geschilderd
MDF Le banc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lekker Yalopa, ziet er uit als een fijne werkplek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Nice! ziet er lekker strak uit. Is het alleen niet vervelend om lang op zo'n bankje te zitten zonder rugleuning?
En nu willen we natuurlijk allemaal weten wat er achter dat gordijn zit/staat/ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het dwingt je om een rechte houding aan te nemen, maar het was even wennen ja. Achter het gordijn ligt de slaapkamer. Vragen om foto's van vriendin in bed is zinloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Yalopa schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:03:
Vragen om foto's van vriendin in bed is zinloos :+
Moet je Tinder eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yalopa schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:50:
Muziek plekje uitgebreid :)

[afbeelding]

Ikea ladenkast
plank van de Brico gehalveerd en op elkaar gekleefd, daarna met verdunde waterverf geschilderd
MDF Le banc
Ziet er strak uit, maar qua luisterpositie is dit niet geweldig lijkt me.
Het geluid gaat immers langs je ipv naar je toe, of ben ik gek?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
True. Die KRKs zijn nearfields. Die moet je dichterbij hebben en op je oren gericht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Net thuis gekomen.. meteen galant bureautje besteld.. komen ze hem gvd de 22e pas leveren en nog 30euro verzend kosten rekenen ook.. Nu al slechte service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kern schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:40:
Net thuis gekomen.. meteen galant bureautje besteld.. komen ze hem gvd de 22e pas leveren en nog 30euro verzend kosten rekenen ook.. Nu al slechte service ;)
Waarom niet gewoon zelf ophalen dan?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
kaos- schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Waarom niet gewoon zelf ophalen dan?
minimaal een uur en 15minuten heen rijden en dan weer minimaal een uur en 15min terug rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-10 21:23
Kern schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:15:
[...]

minimaal een uur en 15minuten heen rijden en dan weer minimaal een uur en 15min terug rijden.
Is sneller dan 10 dagen wachten, als je het zo bekijkt :P

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
OB1 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Is sneller dan 10 dagen wachten, als je het zo bekijkt :P
Zeker maar ben al 32uur wakker nu dus lijkt me niet zo slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Kern schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Dan moet je gaan slapen :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
En niet zo zeuren over slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kern schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Toch nog maar die laatste paar lijntjes genomen dus? :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kern schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:40:
Dude, heb 7 weken op mijn burostoel gewacht.
Als je goedkoop wilt dan zitten daar ook nadelen aan dat als die troep niet op voorraad is je dus mot wachten en door een of andere ZZPer voor een slavenloon die shizzel komt afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Dudessss, het was maar sarcastisch bedoelt over die slechte service hoor o_O niet zo serieus op de maandag he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not funny. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
binnen een paar uurtjes een vrolijk stukje muziek inelkaar gezet:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uOZSSHenbaY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed PeterBezemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Na een lange tijd niets te hebben gepost :| kom ik weer eens met een stukje :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=96gYtcziB30]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt mijn stijl, maar wel goed in elkaar gezet yGiDoRp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 21:20

2mb

Het is erg... ritmisch :+

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Leuk Vincent :) Vind het vooral vet hoe je die hi hats gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:28:
[...]

Toch nog maar die laatste paar lijntjes genomen dus? :7
Lol. En dan nog even de tijd uit moeten zingen tot het avond wordt omdat gezeik te voorkomen dat je midden in de nacht uitgeslapen wakker wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Allen, dank voor de reacties! :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compressie op elk kanaal is vaak een teken dat de mix te veel gemaakt klinkt.
Niet dat het niet 'mag' of zo.

Edit:
Freaky softsynth voor de die hard synth freaks:
YouTube: Obscurium Walkthrough

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Ben voor het eerst eens aan het proberen iets in de richting van de freestyle te maken. Iemand hier bekend met de stroming en die mijn eerste kick eens wil beluisteren of ik op de goede zeg zit?

Overige van de track is wat tryout werk, dus besteed daar niet teveel aandacht aan :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Wom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Worm
Balans van de mix is een puntje van aandacht. De stukken met de harde kick verschilt wel heel veel met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:18
Vandaag een setje Eve's SC207 opgehaald. Holy shit, ik kom vanaf Rokits, wat een definitie in het hoog! Ook komt er veel netter en strakker laag uit, echt echt een enorme aanwinst voor m'n studio!

Nouja, echt blij word ik er niet van; komende weken al mn oude tracks opnieuw mixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend verschijnsel.
Maar zorg eerst dat je goed aan de speakers went zodat je na een maandje exact weet hoe ze klinken met je favoriete muziek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Liedjestijd!

[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/message]

Volgens mij had ik hem al eens gepost, maar er is veel aan veranderd dus het voelt als een nieuw liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt steeds beter.
Wat me opviel tijdens het luisteren is dat het staccato (korte noten) de hele tijd doorgaat. Als je dat bij de diverse stukken waar het helemaal los komt wat (nog) minder zet dan krijg je een andere flow en feel aan de sound. Want nu overheerst het wel heel erg veel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Mooie gitaren. Stabs zijn te prominent aanwezig idd. Goeie sfeer in de track en bijpassende vocals, lekker bezig. Intro zou ik trouwens minstens de helft korter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Luapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:52:
Klinkt steeds beter.
Wat me opviel tijdens het luisteren is dat het staccato (korte noten) de hele tijd doorgaat. Als je dat bij de diverse stukken waar het helemaal los komt wat (nog) minder zet dan krijg je een andere flow en feel aan de sound. Want nu overheerst het wel heel erg veel vind ik.
Ik snap wat je bedoelt, maar eigenlijk zijn die plucks hét ding van het liedje. Het zijn twee noten (ik geloof rond de 12 sporen, oa. synths, vibrafoon, gitaren, reverse synths) die heel het liedje doorgaan. Dat is zeg maar de clou van het liedje. De filter speelt met de dynamiek, en begeleidt zo de track eromheen.
Ik waardeer je input, maar weet nog niet of ik er iets mee ga doen >:)
2mb schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:08:
Mooie gitaren. Stabs zijn te prominent aanwezig idd. Goeie sfeer in de track en bijpassende vocals, lekker bezig. Intro zou ik trouwens minstens de helft korter maken.
Intro: ja die kan korter... Misschien een ideetje voor de radio-edit... O-)
Thanks Dennis585.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij Bax in Goes mijn Prophet-6 opgehaald. >:)
Klinkt lekker warm en vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:29:
@Worm
Balans van de mix is een puntje van aandacht. De stukken met de harde kick verschilt wel heel veel met de rest.
Thanks. Denk dat de compressor daar deels schuldig aan is. Gaan we aan werken :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:39:
Vandaag bij Bax in Goes mijn Prophet-6 opgehaald. >:)
Klinkt lekker warm en vet.
Jeuzus vakantiegeld binnen ofzo? Vet hoor. Waarom heb je specifiek de 6 gekozen? En doe's wat leuke demo's met alleen de Prophet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de 6? Omdat die het lekkerste klinkt en het beste in mijn setup pas.
De 12 klinkt ook goed maar in vergelijk klinkt oppervlakkig en kil. Dan klinkt mijn Ambika toch wel wat warmer en organischer (is ook een hybride met digitale osc en analoog filter). De 12 is wel goed geschikt voor sound design omdat je veel gekke combinaties met de 4 osc kan gebruiken.
De 2 klinkt hetzelfde als een 12 maar daar zit een interessante sequencer op.

Trouwens ook nog de pulse 2 geprobeerd en klinkt hij toch wel lekker. En hij is ook polyfoon te gebruiken in paraphone mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wouter veltmaat Laat snel een 'mooi' stuk horen op je nieuwe coole aanwinst in dit topic AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Inderdaad Wouter, je mag alleen opscheppen over je nieuwe gear als je ons laat meegenieten :+

Ik heb gisteren even snel een bootlegje van Coldplay afgemaakt (Q-music heeft een remixactie deze week). Zitten nog wat foutjes in maar hij is toch best aardig geworden:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/coldplay-viva-la-vida-otto]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest eerst het OS nog updaten wat gelukkig gewoon goed ging.
Bij deze. Het moet ongeveer een impressie geven hoe hij klinkt.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/fuse-4/prophet6-bass]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/fuse-4/prophet6-brass]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:28:
Inderdaad Wouter, je mag alleen opscheppen over je nieuwe gear als je ons laat meegenieten :+

Ik heb gisteren even snel een bootlegje van Coldplay afgemaakt (Q-music heeft een remixactie deze week). Zitten nog wat foutjes in maar hij is toch best aardig geworden:

[audio]
Hij klinkt niet verkeerd, maar had eigenlijk een drop/climax verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 24-07-2015 08:51 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed 2mb en wouter veltmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Klinkt goed (als altijd). Op sommige plekken vind ik het arrangement wat kaal naar mijn smaak.

By the way
Voor de windows gebruikers is het wel interessant om in windows 10 te verdiepen omdat hier een aantal verbeteringen zouden moeten zitten die het muziek maken prettiger zouden moeten maken. Lagere latencies en strakere midi.

Maar ik zie nergens ondersteuning voor meerdere geluidskaarten van verschillende merken voor dezelfde DAW. Dat zou voor een heleboel mensen heel handig zijn nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lekker die tweede wouter. Love die chord progression <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
2mb schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:28:

[audio]
Klinkt lekker, maar die piano valt een beetje buiten de mix, die zou ik of wat zachter zetten, of een LP filtertje erop, of een beetje dichtsmeren met strijkertjes/pads o.i.d.. En die crash op het eind zou ook niet mijn voorkeur hebben denk ik ;).

Waar haal je dan eigenlijk die losse tracks vandaan? Worden die ook door Qmusic verstrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Zo, ben er weer :)
Heb tijd gestopt in school (ben gelukkig over) en een stuk of 5 projectjes, dit is er uiteindelijk uitgekomen:
[YouTube: https://youtu.be/Lsxyuz0hiKI]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/oliver-bouchoms/the-bomb]
:)

Heb ook even de startpost bijgewerkt, mijn muziek"hol" staat er ook bij :P

[ Voor 13% gewijzigd door OB1 op 24-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Luapper schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:22:
[...]

Waar haal je dan eigenlijk die losse tracks vandaan? Worden die ook door Qmusic verstrekt?
Hij had het over een bootleg, dus dan heb je niets anders dan het originele nummer waar je in gaat knippen, filteren, schaven, etc.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinken prima OB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Luapper schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:22:
[...]
Nee, die moet je zelf zoeken. Van deze track zwierf er gelukkig een goede acapella rond op internet maar bij de meeste nummers is dat natuurlijk niet zo.

Anyway, niet gedraaid op Q, een of andere trapmix heeft gewonnen. Volgende week een nieuwe kans met de Spice Girls - Wannabe B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
nieuwe gemaakt, meer om even wat geluidjes uit te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed hoor.
Maar ehm.... is het YT die het geluid vervormd met slechte encoding? Je hoort de violen over hun nek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:32:
Maar ehm.... is het YT die het geluid vervormd met slechte encoding? Je hoort de violen over hun nek gaan.
Daw -> wav, wav -> mp3, mp3 -> filmpje, filmpje -> yt
er gaat helaas vaak veel detail verloren, en deze is ook niet perfect gemixt, qua reverb etc.
en als je dan instrumenten uit verschillende libraries gebruikt (EWQL, Komplete) gaat het weleens mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
PeterBezemer schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:16:
[...]

Daw -> wav, wav -> mp3, mp3 -> filmpje, filmpje -> yt
er gaat helaas vaak veel detail verloren, en deze is ook niet perfect gemixt, qua reverb etc.
en als je dan instrumenten uit verschillende libraries gebruikt (EWQL, Komplete) gaat het weleens mis...
Waarom plak je dan een .mp3 onder het filmpje en geen .wav? Sterker nog, waarom maak je er een filmpje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Eens met Luapper, je wint er niks mee door een MP3 onder een video te zetten. Als je je video nou ook nog eens lossy exporteert gaan er drie compressieslagen overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie van me had een nummer online gezet wat wel lekker bij een lome zondag past.
Heb hem geholpen met de mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Past idd, goeie track ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie zondag track wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
@apNia, @Luapper omdat windows movie maker geen wav doet...
Youtube omdat bv soundcloud maar een beperkt aantal tracks doet (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Je kan ook je wav gewoon in 1x in YouTube prakken. Of werken met de YouTube video editor. EZ MON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:11:
Je kan ook je wav gewoon in 1x in YouTube prakken. Of werken met de YouTube video editor. EZ MON
Dit doe ik ook apNia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Beetje offtopic, maar wat scoren jullie in een best-of-three hiervan? http://www.concerthotels.com/got-rhythm

Niet valsspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oi...niet zo goed. 792 out of 1000

Merk trouwens dat de taps allemaal te laat zijn. Volgens mij zit er lag in de realtime input.

Verder helpt het denk ik om geen muis te gebruiken (die klikt op het loslaten), de 2e en 2e keer deed ik op het touchpad en dat ging beter.
Pagina: 1 ... 11 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.