Het staat uit!
Nouja, weg ermee, die W10 default driver doet het dikke prima op 24bit@192kHz
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Thanks, je hebt helemaal gelijk over de intro sweeps, ga ik ook aanpassen.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:02:
@Luukwa
Sound gaat de goede kant op.
De intro met twee sweeps komt op mij wat rommelig over.
Qua overgangen en arrangement in geheel zou je nog naar kunnen kijken en vergelijken met je referentie tracks.
psst 192khz is overratedVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:21:
Het staat uit!
Verwijderd
Zolang ik het verschil kan horen in positieve zin laat ik het lekker op 192kHz staan
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 22:42 ]
Verwijderd
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
euj,Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:05:
[...]
Zolang ik het verschil kan horen in positieve zin laat ik het lekker op 192kHz staan![]()
(dat ze wederom met de drivers aan het klooien zijn laat ik maar in het midden- op mijn Presonusdoosjes hoor ik het verschil tussen 48kHz en 96kHz al amper)
Ik heb deel 1 en 2 gekeken, maar ik word er helemaal lijp van hoe hij z'n 1546 kanalen afgaat. Wanneer gaat hij iets uitleggen wat interessant is voor de thuisproducer?2mb schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:20:
Whoa. Onze eigen Junkie XL heeft een mooie serie video's gemaakt over zijn setup en hoe hij componeert:
[video]
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
InteressantVerwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:50:
Graties samples! (Nee, deh's nie duur!) Voor liefhebbers van progressive enzow. Je kan het ook zelf maken met wat string plugins en bakken met reverb ervoor kwakken. Maar kant en klaar is soms ook praktisch.
http://99sounds.org/samples-of-tenalach/
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
Als je flink spamt in dit topic ben je zo weer keizerVerwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:11:
OH NEE! NU GAAT IK IN EEN HOEKJE ZITTEN MOKKEN!
Boeiuh!
Maar niet van AbletonVerwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:25:
Dat kan niet vlaaing peerd is de absolute keizer.
Sowieso slaat het helemaal nergens op om karma te relateren aan forum onderwerpen. Want zoals je al aangeeft als je veel post telt het metertje vrolijk naar boven en dan ben je opeens een zogenaamde karmakeizerOB1 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:04:
[...]
Maar niet van Ableton![]()
Ik sta ook waarschijnlijk binnenkort in de top 5 van Ableton, best wel grappig want ik weet er helemaal niks van
Verwijderd
Nice, heb gelijk de Komplete 10 Ultimate upgrade gedaan. Overigens heb ik mijn Komplete Kontrol S49 te koop staan voor de geïnteresseerden.2mb schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:16:
Voor degenen met een oude versie van Native Instruments Komplete, je kunt tot 30 juni voordelig upgraden naar Komplete 10
Heb zelf vanaf 8 geupgrade voor € 83. Nu wachten op die 12 DVD's (ik hoop dat ze ook in het downloadoverzicht komen).
motabeatz.com
Tip: zet hem ook in V&ANickySantoro schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 23:52:
[...]
Nice, heb gelijk de Komplete 10 Ultimate upgrade gedaan. Overigens heb ik mijn Komplete Kontrol S49 te koop staan voor de geïnteresseerden.
Verwijderd
motabeatz.com
Thanks! Volume niveau kan kloppen, vond 't zelf opzich wel goed klinken, maar toch bedankt!Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:38:
Mix klinkt goed. Qua (midi) arrangement lijkt het erop dat bepaalde sounds niet goed passen bij het geheel en sommige van die sounds ook te hard klinken. Misschien dat je er naar kan kijken en die 'overbodige' dingen vervangen voor iets wat je zelf erbij verzint?
Ik vind het wel een leuke remix.Luukwa schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:40:
Feedback gewenst.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Tof om te zien. Ken de track niet maar het klinkt wel verdomde bekent! Doet me iig wel ergens aan denken
Das dezelfde synth maar dan een aantal octaven lager, wel goed opgemerkt en daar heb je volkomen gelijk in!mekkieboek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:02:
[...]
Ik vind het wel een leuke remix.
De hoge strings worden (naar mijn idee) wat teveel weggedrukt door de sidechain (als ik die term goed gebruik). Daardoor klinkt het terugkerende thema minder strak als had gekund (b.v. om 1:51). Er zit (als ik het goed hoor) nog een laag onder de strings met dezelfde melodie maar wat meer staccato, mss kan die wat harder (of de strings wat zachter) zodat die melodie in dat stukje wat strakker klinkt?
kep ook geen flauw idee wat het is trouwens, het stond er ineens bij.OB1 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:04:
[...]
Maar niet van Ableton![]()
Ik sta ook waarschijnlijk binnenkort in de top 5 van Ableton, best wel grappig want ik weet er helemaal niks van
Mejh, thuis interwepsloos en die 100MB per dag van m'n foon is ook nie wah, kan 'm dus niet kijken. Wel interessant onderwerp.Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:06:
Voor de liefhebbers een interessante video over eindmixen:
[video]
Ik heb naar Ultimate geupgrade zodat ik geen 12 DVDs meer nodig heb, maar dan zijn de kosten voor de volgende upgrade wel weer hoger... Maar - niet een halve dag DVDs schuiven - totes worth it.2mb schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:16:
Voor degenen met een oude versie van Native Instruments Komplete, je kunt tot 30 juni voordelig upgraden naar Komplete 10
Heb zelf vanaf 8 geupgrade voor € 83. Nu wachten op die 12 DVD's (ik hoop dat ze ook in het downloadoverzicht komen).
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Maakt weinig uit hoe je het routed. Eerst naar een bus of meteen naar de main. Maakt welke insert FX je gebruikt. En wat die gast zegt alles wat je daar op gooit is voor de mix want de master komt later.apNia schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:05:
wouter - is 2 bus processing hetzelfde als een pre-master kanaal voor je master (ik zag dat laidback luke dit had in zijn setup), waar het signaal serieel, van de pre-master naar de master doorgestuurd wordt?
And if so, wat is het nu er van ten opzichte van het gewoon in m'n master channel oplossen? (ik ga er van uit dat dit plaatsvindt in de mixing fase, niet mastering)
Eigenlijk nog nooit bij stilgestaan bij deze term.. dus even geresearchedrhodium schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:34:
Vandaag een bak geld uitgegeven weer .... gelukkig wel verdient met ghostproduceren.
Dit moet je dan ook bekopen met het feit dat je minder verdiend.
Verwijderd
Hoe bevalt de nieuwe versie jou?rhodium schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:34:
Vandaag een bak geld uitgegeven weer .... gelukkig wel verdient met ghostproduceren. Studio 3 upgrade gekocht en moet zeggen nu ik het langer gebruik zou ik n iet zo snel terug willen naar studio 2.6. Alleen nu heb ik wel verschillende 6 DAWs, laten we het maar sparen noemen
En het zijn echt niet de enigen: DV & LM en Tiesto o.a. zijn ook ghostproducers/co-producers. Vaak herken je dat ook aan het feit dat artiesten niet echt een kermerkende sound hebben, zoals KSHMR of Ummet Ozcan dat heeft.kaos- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:57:
Dit moet je dan ook bekopen met het feit dat je minder verdiend.
Diplo/Major Lazer heeft ook meerdere ghostproducers, maar verdient zelf het meest.
Verwijderd
Laatstgenoemde functie vond ik ook opvallend ja. Hartstikke handig! Had je geupgrade?apNia schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:30:
Wat Studio One 3 betreft, ik ben er echt reteblij mee. De multi instrument en signal splitting functionaliteit is echt geweldig. Het hebben van curves in de automation is stiekem toch heel fijn (ik weet, geen bijzondere feature gezien de meeste DAWs het hebben). Scratch Pads zijn echt de fucking shit. Voor zij die het niet weten, een Scrath Pad is een parallelle arrange view waar je naar over kan schakelen. Hij opent naast je normale arrange view, en je kan daarmee makkelijk van de Scratch Pad naar je normale arrangement slepen en andersom. Je kan meerdere hebben, dus dat maakt het heel tof om leuke experimentjes voor later te bewaren.
[afbeelding]
Als je veel experimenteert is dat ontzettend fijn, want zo maak je een soort makkelijk te bereiken backup. Iets wat voorheen vooral achterin m'n arrangement werd geplaatst.
Verwijderd
Verwijderd
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 18-06-2015 10:37 ]
[ Voor 34% gewijzigd door PeterBezemer op 18-06-2015 14:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Erg nice. Ik bekeek net je Youtubekanaal, en ik vond deze nog: https://www.youtube.com/watch?v=CgTPp4oRGTY. Hoewel je de Zimmer / Badelt clichés niet schuwt (m.n. vanaf 3:10); petje af!PeterBezemer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:05:
hee, leuk een zelf-muziek-maken topic
2 recente voorbeeldjes van mij:
[video]
[video]
Ik vind het helemaal goed. Lekkere track, doet me kwa stijl een beetje denken aan Bad Company (UK that ismillman schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:32:
Mogguh heren! Eindelijk weer eens een track mogen afmaken, het resultaat: Keiharde neuro![]()
Hoor graag wat jullie ervan vinden
)EI3(mekkieboek schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:01:
[...]
Bad Company (UK that is, niet die babyboomersband).
ik probeer een beetje verschillende stijlen te gebruiken, en dan is de Zimmer-stijl soms onvermijdelijkHenkDePoema schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:06:
Hoewel je de Zimmer / Badelt clichés niet schuwt (m.n. vanaf 3:10); petje af!![]()
Pretty impressive hoe je die stijl weet te benaderen.
Zet het even in Vraag en aanbod, bereik je meer mensen mee.rhodium schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:45:
Mijn KRK's zijn naar de kelder gegaan, ze moesten plaats maken voor een paar Genelec's 8030b. Deze moeten beter geschikt zijn voor de ruimte waar ik zit. Wel even wennen, want ze zijn wel lelijk
Tevens.... Mocht iemand nog interesse hebben in een Traktor F1, Faderport, lpk25 of een M-audio AV40 setje? Ben even de kast aan het opruimen en ik gebruik het zelf te weinig of niet meer. Ruilen tegen ander hardware (midi,audio,etc) is ook altijd mogelijk, heeft zelfs mijn voorkeur. Gewoon even een PM sturen!
De sequence waar je mee begint is in Gmin en Fmin en dat wringt met de majeur akkoorden vd strings die je daarna toevoegt. Even verderop (rond 1:50) is er nog een mineur sequence. Dat maakt het verwarrend, staat het nummer nu in min of in maj? (ik denk het laatste).harmz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:22:
Bij deze mijn bijdrage. Het is een WiP.
Verwijderd
Is dat niet een kwestie van fader vervangen? Lijkt me dat je dat nog wel kan doen met een beetje handigheid. Wel zondeVerwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:12:
Mijn subwoofers hebben genoten.
Ik trouwens ook.
Nummer heeft wel wat. Misschien dat er iets meer variatie in mag en een break.
btw
Net een ongelukje gehad toen een beeldscherm omviel en netjes wat knoppen van mijn mengpaneel meenam in de val. Een knopje is nog zoek en ik kan hem maar niet vinden.
Ben bang dat superlijm het niet gaat worden en hij naar een (dure) reparateur moet.
Toch wel balen dus.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 01-07-2015 12:29 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 12:36 ]
Verwijderd
You don't need eyes to see, you need vision
[ Voor 5% gewijzigd door Excelb-boy op 02-07-2015 23:12 ]
Verwijderd
Beat klinkt aan de dunne kant. Mag wel een pakje boter bij om het wat vetter te maken.Excelb-boy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:10:
https://soundcloud.com/abe-e/luv
Afgelopen weken sinds einde van school veel bijgeleerd, nu bezig met het leren van afmixen en gebruik van compressor etc. verslavend spul wel, dat producen.
Ik ben ook bijna klaar van school dus heb eindelijk wat tijdExcelb-boy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:10:
Ben sinds een paar maanden bezig met producen, gebruik ableton, sp404sx, scarlett i4, een vintage denon versterker + boxen en een mpd18 voor de drum sequences.
Nog niet heel veel online staan, morgen een beatbattle en zal erna wel wat beats die ik daarzo gebruikt heb online gooien. Voorproefje:
https://soundcloud.com/abe-e/luv
Afgelopen weken sinds einde van school veel bijgeleerd, nu bezig met het leren van afmixen en gebruik van compressor etc. verslavend spul wel, dat producen.
[ Voor 5% gewijzigd door OB1 op 03-07-2015 07:01 ]
Thanks voor de tip, zal het vanavond even bekijken!Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:05:
[...]
Beat klinkt aan de dunne kant. Mag wel een pakje boter bij om het wat vetter te maken.
Voor compressors check deze tutorial. De beste uitleg met voorbeelden die ik kon vinden. En hij heeft wel meer goede tutorials.
YouTube: Audio Compressors explained #1 - functions
Thanks voor de feedback en ja, sparende hahaOB1 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:00:
[...]
Overigens zou je op de lange termijn ook studio monitor kunnen kiezen, afhankelijk van je budget.
limiter op master track zodat je je speakers beschermd?apNia schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:50:
Iemand die weet wat pre-limiting is, waar het voor dient, en hoe men het meestal gebruikt?
Verwijderd
Master chain right now is just a limiter, then a Voxengo Span to catch any frequencies I miss when mixing. Afterwards I might at another limiter on and make it a bit louder, but you can only really do that if you are pre-limiting everything individually and making sure you have enough headroom.
Techniques, definitely a couple that I won't share because they are super secret, but a good one that I didn't really pick up on at first was pre-limiting everything, then limiting your master bus and adding saturation to make things really loud without losing your dynamics. At first I just slapped an overdrive on there, not fun D:
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 03-07-2015 19:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door apNia op 04-07-2015 10:30 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq