Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat uit!

Nouja, weg ermee, die W10 default driver doet het dikke prima op 24bit@192kHz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 16:20

Luukwa

o/

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:02:
@Luukwa
Sound gaat de goede kant op.
De intro met twee sweeps komt op mij wat rommelig over.
Qua overgangen en arrangement in geheel zou je nog naar kunnen kijken en vergelijken met je referentie tracks.
Thanks, je hebt helemaal gelijk over de intro sweeps, ga ik ook aanpassen.
Ongeveer 14 uur project tijd zit er nu in :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:21:
Het staat uit!

Nouja, weg ermee, die W10 default driver doet het dikke prima op 24bit@192kHz :9
psst 192khz is overrated /3

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:58:
[...]

psst 192khz is overrated /3
Zolang ik het verschil kan horen in positieve zin laat ik het lekker op 192kHz staan O-)
(dat ze wederom met de drivers aan het klooien zijn laat ik maar in het midden- op mijn Presonusdoosjes hoor ik het verschil tussen 48kHz en 96kHz al amper :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes!
Elektron komt met Overbridge beta (verlaat maar toch).
Eens kijken in hoeverre die gaat werken op mijn systeem.

edit:
y elektron no overbridge download?
I can haz overbridge?

edit2:
Hoe moeilijk kan je het maken door een aparte link niet even te vermelden?
Gevonden en bezig met installatie.
En dan meteen maar een zooitje updates draaien als ik toch bezig ben.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:23
Logic Pro is weer lekker aan het fucken...
Logic Pro

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar. Die hele overbridge beta is mij nog niet gelukt om draaiende te krijgen.
Heb bij Elektron een ticket aangemaakt en dan is het maar afwachten of ze willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Heren, als je een account aanmaakt bij splice.com en twee mensen invite en nieuwe accounts laat maken krijg je de gratis plugin Audio Damage Basic ter waarde van $40, kan je leuke sounds mee maken :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:05:
[...]

Zolang ik het verschil kan horen in positieve zin laat ik het lekker op 192kHz staan O-)
(dat ze wederom met de drivers aan het klooien zijn laat ik maar in het midden- op mijn Presonusdoosjes hoor ik het verschil tussen 48kHz en 96kHz al amper :P)
euj, }:O

Tenzij je audiobestanden gaat detunen en/of pitchen (vooral naar beneden) en je uiteindelijk toch gaat uitdraaien op 44.1 of 48Khz heb je er niks aan. Het klinkt tijdens je sessie beter, maar het converteren kan zelfs slechtere resultaten opleveren dan als je tijdens de mix al op het uiteindelijke samplerate zat.

Dat komt omdat tijdens het downsamplen er samples tussenuit moeten. Ontbrekende samples worden dan weggelaten of geditherd. Dit kan ervoor zorgen dat de ene sample niet op de volgende sample terwijl ie dat wel deed op de hogere samplerate.

Ook als je het wilt gebruiken om hogere frequenties af te spelen heeft weinig nut, je gehoor gaat maar tot een 20Khz (welke met een up and down kant van een golf gehaald kan worden met 44.1Khz). Is misschien wel handig om honden uit de buurt weg te jagen.

Een player die ongeconverteerd een 192Khz wave op lagere samplerate probeert af te spelen kan artefacts gaan veroorzaken. Dit veroorzaakt squeeks, distortion en wobbelcreeerende harmonischen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 08:34
2mb schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:20:
Whoa. Onze eigen Junkie XL heeft een mooie serie video's gemaakt over zijn setup en hoe hij componeert:

[video]
Ik heb deel 1 en 2 gekeken, maar ik word er helemaal lijp van hoe hij z'n 1546 kanalen afgaat. Wanneer gaat hij iets uitleggen wat interessant is voor de thuisproducer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:20

2mb

Voor degenen met een oude versie van Native Instruments Komplete, je kunt tot 30 juni voordelig upgraden naar Komplete 10 :)

Heb zelf vanaf 8 geupgrade voor € 83. Nu wachten op die 12 DVD's (ik hoop dat ze ook in het downloadoverzicht komen).

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graties samples! (Nee, deh's nie duur!) Voor liefhebbers van progressive enzow. Je kan het ook zelf maken met wat string plugins en bakken met reverb ervoor kwakken. Maar kant en klaar is soms ook praktisch.
http://99sounds.org/samples-of-tenalach/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:50:
Graties samples! (Nee, deh's nie duur!) Voor liefhebbers van progressive enzow. Je kan het ook zelf maken met wat string plugins en bakken met reverb ervoor kwakken. Maar kant en klaar is soms ook praktisch.
http://99sounds.org/samples-of-tenalach/
Interessant >:)
je bent niet meer de karmakeizer van Ableton :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH NEE! NU GAAT IK IN EEN HOEKJE ZITTEN MOKKEN!
Boeiuh!

Ga binnenkort met een Roland JD-XA spelen. Ben benieuwd hoe dat ding klinkt.
Ziet er een beetje uit als een kermis apparaat maar het gaat altijd nog om wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:11:
OH NEE! NU GAAT IK IN EEN HOEKJE ZITTEN MOKKEN!
Boeiuh!
Als je flink spamt in dit topic ben je zo weer keizer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan niet vlaaing peerd is de absolute keizer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:25:
Dat kan niet vlaaing peerd is de absolute keizer. _/-\o_
Maar niet van Ableton ;)
Ik sta ook waarschijnlijk binnenkort in de top 5 van Ableton, best wel grappig want ik weet er helemaal niks van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
OB1 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:04:
[...]

Maar niet van Ableton ;)
Ik sta ook waarschijnlijk binnenkort in de top 5 van Ableton, best wel grappig want ik weet er helemaal niks van 8)
Sowieso slaat het helemaal nergens op om karma te relateren aan forum onderwerpen. Want zoals je al aangeeft als je veel post telt het metertje vrolijk naar boven en dan ben je opeens een zogenaamde karmakeizer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die titels zijn ook voor de kindjes bedoelt. :o

Gewoon lol hebben in muziek is tenminste echt wat waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
2mb schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:16:
Voor degenen met een oude versie van Native Instruments Komplete, je kunt tot 30 juni voordelig upgraden naar Komplete 10 :)

Heb zelf vanaf 8 geupgrade voor € 83. Nu wachten op die 12 DVD's (ik hoop dat ze ook in het downloadoverzicht komen).
Nice, heb gelijk de Komplete 10 Ultimate upgrade gedaan. Overigens heb ik mijn Komplete Kontrol S49 te koop staan voor de geïnteresseerden.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
NickySantoro schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 23:52:
[...]

Nice, heb gelijk de Komplete 10 Ultimate upgrade gedaan. Overigens heb ik mijn Komplete Kontrol S49 te koop staan voor de geïnteresseerden.
Tip: zet hem ook in V&A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers een interessante video over eindmixen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
OB1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Tip: zet hem ook in V&A :)
Thanks, done ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heb deze week deze remix gemaakt van Rod Stewart :)
https://soundcloud.com/lu...hink-im-sexy-luukwa-remix
Gebruik gemaakt van midi files.

Feedback gewenst.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mix klinkt goed. Qua (midi) arrangement lijkt het erop dat bepaalde sounds niet goed passen bij het geheel en sommige van die sounds ook te hard klinken. Misschien dat je er naar kan kijken en die 'overbodige' dingen vervangen voor iets wat je zelf erbij verzint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Kebu is weer lekker bezig :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:38:
Mix klinkt goed. Qua (midi) arrangement lijkt het erop dat bepaalde sounds niet goed passen bij het geheel en sommige van die sounds ook te hard klinken. Misschien dat je er naar kan kijken en die 'overbodige' dingen vervangen voor iets wat je zelf erbij verzint?
Thanks! Volume niveau kan kloppen, vond 't zelf opzich wel goed klinken, maar toch bedankt!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik vind het wel een leuke remix.
De hoge strings worden (naar mijn idee) wat teveel weggedrukt door de sidechain (als ik die term goed gebruik). Daardoor klinkt het terugkerende thema minder strak als had gekund (b.v. om 1:51). Er zit (als ik het goed hoor) nog een laag onder de strings met dezelfde melodie maar wat meer staccato, mss kan die wat harder (of de strings wat zachter) zodat die melodie in dat stukje wat strakker klinkt?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
NickySantoro schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:48:
Kebu is weer lekker bezig :)

filmpje
Tof om te zien. Ken de track niet maar het klinkt wel verdomde bekent! Doet me iig wel ergens aan denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

mekkieboek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:02:
[...]

Ik vind het wel een leuke remix.
De hoge strings worden (naar mijn idee) wat teveel weggedrukt door de sidechain (als ik die term goed gebruik). Daardoor klinkt het terugkerende thema minder strak als had gekund (b.v. om 1:51). Er zit (als ik het goed hoor) nog een laag onder de strings met dezelfde melodie maar wat meer staccato, mss kan die wat harder (of de strings wat zachter) zodat die melodie in dat stukje wat strakker klinkt?
Das dezelfde synth maar dan een aantal octaven lager, wel goed opgemerkt en daar heb je volkomen gelijk in!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OB1 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:04:
[...]

Maar niet van Ableton ;)
kep ook geen flauw idee wat het is trouwens, het stond er ineens bij.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:06:
Voor de liefhebbers een interessante video over eindmixen:
[video]
Mejh, thuis interwepsloos en die 100MB per dag van m'n foon is ook nie wah, kan 'm dus niet kijken. Wel interessant onderwerp. :/

Ik zelf probeer eigenlijk tot zo laat mogelijk, dan wel helemaal niet, effecten op de masterbus te zetten. Eenmaal aan betekend bij mij nl dat ik ze ook niet meer uitzet.

Soms zet ik wel's een effect tijdelijk aan om even het een en ander te checken, maar in de regel is het zo laat mogelijk of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
peerd, ff gedownload en geconvert naar iets downloadbaars (5MB)
http://vocaroo.com/media_...yXtv&command=download_mp3

hij doet toch niks on screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
wouter - is 2 bus processing hetzelfde als een pre-master kanaal voor je master (ik zag dat laidback luke dit had in zijn setup), waar het signaal serieel, van de pre-master naar de master doorgestuurd wordt?
And if so, wat is het nu er van ten opzichte van het gewoon in m'n master channel oplossen? (ik ga er van uit dat dit plaatsvindt in de mixing fase, niet mastering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

2mb schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:16:

Ik heb naar Ultimate geupgrade zodat ik geen 12 DVDs meer nodig heb, maar dan zijn de kosten voor de volgende upgrade wel weer hoger... Maar - niet een halve dag DVDs schuiven - totes worth it.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:15
Vandaag een bak geld uitgegeven weer .... gelukkig wel verdient met ghostproduceren. Studio 3 upgrade gekocht en moet zeggen nu ik het langer gebruik zou ik n iet zo snel terug willen naar studio 2.6. Alleen nu heb ik wel verschillende 6 DAWs, laten we het maar sparen noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:05:
wouter - is 2 bus processing hetzelfde als een pre-master kanaal voor je master (ik zag dat laidback luke dit had in zijn setup), waar het signaal serieel, van de pre-master naar de master doorgestuurd wordt?
And if so, wat is het nu er van ten opzichte van het gewoon in m'n master channel oplossen? (ik ga er van uit dat dit plaatsvindt in de mixing fase, niet mastering)
Maakt weinig uit hoe je het routed. Eerst naar een bus of meteen naar de main. Maakt welke insert FX je gebruikt. En wat die gast zegt alles wat je daar op gooit is voor de mix want de master komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik gebruik ook een pre-master omdat ik vaak op de master alleen monitor tools zet. Dus hoe je dit route is aan de hand van je werkwijze en voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
rhodium schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:34:
Vandaag een bak geld uitgegeven weer .... gelukkig wel verdient met ghostproduceren.
Eigenlijk nog nooit bij stilgestaan bij deze term.. dus even geresearched :) Wel interessant als je zo je centjes kan verdienen.. heb je niet al die naamsbekendheid erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Kern schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:42:
[...]
heb je niet al die naamsbekendheid erbij :D
Dit moet je dan ook bekopen met het feit dat je minder verdiend.
Diplo/Major Lazer heeft ook meerdere ghostproducers, maar verdient zelf het meest.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:34:
Vandaag een bak geld uitgegeven weer .... gelukkig wel verdient met ghostproduceren. Studio 3 upgrade gekocht en moet zeggen nu ik het langer gebruik zou ik n iet zo snel terug willen naar studio 2.6. Alleen nu heb ik wel verschillende 6 DAWs, laten we het maar sparen noemen :+
Hoe bevalt de nieuwe versie jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Wat Studio One 3 betreft, ik ben er echt reteblij mee. De multi instrument en signal splitting functionaliteit is echt geweldig. Het hebben van curves in de automation is stiekem toch heel fijn (ik weet, geen bijzondere feature gezien de meeste DAWs het hebben). Scratch Pads zijn echt de fucking shit. Voor zij die het niet weten, een Scrath Pad is een parallelle arrange view waar je naar over kan schakelen. Hij opent naast je normale arrange view, en je kan daarmee makkelijk van de Scratch Pad naar je normale arrangement slepen en andersom. Je kan meerdere hebben, dus dat maakt het heel tof om leuke experimentjes voor later te bewaren.

Afbeeldingslocatie: http://www.presonus.com/uploads/images/studio_one-arranger_track.png

Als je veel experimenteert is dat ontzettend fijn, want zo maak je een soort makkelijk te bereiken backup. Iets wat voorheen vooral achterin m'n arrangement werd geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
kaos- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:57:
Dit moet je dan ook bekopen met het feit dat je minder verdiend.
Diplo/Major Lazer heeft ook meerdere ghostproducers, maar verdient zelf het meest.
En het zijn echt niet de enigen: DV & LM en Tiesto o.a. zijn ook ghostproducers/co-producers. Vaak herken je dat ook aan het feit dat artiesten niet echt een kermerkende sound hebben, zoals KSHMR of Ummet Ozcan dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:30:
Wat Studio One 3 betreft, ik ben er echt reteblij mee. De multi instrument en signal splitting functionaliteit is echt geweldig. Het hebben van curves in de automation is stiekem toch heel fijn (ik weet, geen bijzondere feature gezien de meeste DAWs het hebben). Scratch Pads zijn echt de fucking shit. Voor zij die het niet weten, een Scrath Pad is een parallelle arrange view waar je naar over kan schakelen. Hij opent naast je normale arrange view, en je kan daarmee makkelijk van de Scratch Pad naar je normale arrangement slepen en andersom. Je kan meerdere hebben, dus dat maakt het heel tof om leuke experimentjes voor later te bewaren.

[afbeelding]

Als je veel experimenteert is dat ontzettend fijn, want zo maak je een soort makkelijk te bereiken backup. Iets wat voorheen vooral achterin m'n arrangement werd geplaatst.
Laatstgenoemde functie vond ik ook opvallend ja. Hartstikke handig! Had je geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Gister thuis gekomen na 2weken op zee en eindelijk weer lekker aan de slag gekunt met Ableton live & push. De stof van Sadowick is wel heavy hoor.. na 2uurtjes heb je echt wel een break nodig.
Begin de Push ook al steeds meer door te krijgen, echt een knap staaltje techniek zeg.

Later deze week maar even proberen een groove ofzo te maken in live zelf om alles in praktijk te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kern
Niet te hard pushen natuurlijk he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:26:
@Kern
Niet te hard pushen natuurlijk he. :P
Alleen maar harde velocity, thats how i roll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overbridge beta werkt wel grappig maar is nog lang niet stabiel. Al 3x gecrashed.
Enige bruikbare op dit moment is syncen via de host (want via midi vliegt het alle kanten op, wat aan de midi ligt en niet de hardware).
En dat je de hardware kan editten met een editor is leuk maar hij is veel minder uitgebreid als op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Wouter om nog even terug te komen, kan je exact uitleggen wat 2 bus compression is?
En waarom hebben sommige mensen een pre-master voor hun master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2-bus compression is toch gewoon een stereo compressor op je master bus?
En een pre-master voor hun master is misschien een opdeling dat je FX in de premaster zet (EQ/compressie) en op de master FX (Compressor/Limiter) zet die je uitzet als je de track door iemand anders wilt laten masteren. Dat gok in tenminste. Want dit soort termen wordt door bijna iedereen anders uitgelegd en dan onstaan er allerlei spraakverwarringen en fabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Mogguh heren! Eindelijk weer eens een track mogen afmaken, het resultaat: Keiharde neuro })

Hoor graag wat jullie ervan vinden, zowel afmix als arrangement, uiteraard voor de liefhebber een gratis download:

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dammit da's vet Millman! Zoals bijna al je tracks vind ik het een kwalitatieve afmix.

Het zou misschien aan de koptelefoon kunnen liggen (Asus Republic of Gamers headset, mogelijk gooit ie de stereo wat verder uitelkaar omdat ie voor gamen bedoelt is) maar de mix lijkt wel wat directheid te missen door de verb, stereo/spatial effecten.

qua arrangement ook prima, leuke intro en de rides zijn wel zo cliche als Goldie's smoelwerk, maar maken de sfeer wel. Breaks/fills prima, vocal sample ook erg cliche, maar werkt. Genoeg afwisseling in elk geval en het blijft interessant om te luisteren over de gehele 5 en een half minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Vet hoor Millman :)

Hele lekkere arrange, ook dat hogere scheurtje er bovenop doet het echt heel goed. (Deed me wel beetje aan 'Shaking Hands' denken, klopt dat? :))

Ik denk dat de mix wat directheid mist omdat er een (en dit is puur een gok op gehoor) wat energie mist in het 500-1000hz gebied, in je lead sounds. Lijkt alsof er een smile curve over je mix zit ofzo.

Sluit me eigenlijk compleet aan bij peerd z'n commentaar dus, maar denk dat gebrek aan directheid meer in het bronmateriaal zit.

@wouter thanks voor je reply btw over stereo compression en premaster <3

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 18-06-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
hee, leuk een zelf-muziek-maken topic
2 recente voorbeeldjes van mij:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O5VTzo83h-U]

owja, mijn software:
Cakewalk Sonar X3 Producer
- EWQL ccc 1+2pro
- NI Komplete 10 Ultimate
- nog veel meer
geheel draait op een leuke i7

[ Voor 34% gewijzigd door PeterBezemer op 18-06-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman en PeterBezemer:

Jullie zijn goed bezig en het klinkt allemaal goed.

Ik ga binnenkort ook weer met muziek aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@millman
Sluit me aan bij de andere commentaren. Balans in de mix lijkt anders ivm andere soortgelijke muziek.

@PeterBezemer
Sfeervolle muziek. Kan zo in een documentaire/film. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 11:59
PeterBezemer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:05:
hee, leuk een zelf-muziek-maken topic
2 recente voorbeeldjes van mij:

[video]

[video]
Erg nice. Ik bekeek net je Youtubekanaal, en ik vond deze nog: https://www.youtube.com/watch?v=CgTPp4oRGTY. Hoewel je de Zimmer / Badelt clichés niet schuwt (m.n. vanaf 3:10); petje af! _/-\o_
Pretty impressive hoe je die stijl weet te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Ah heerlijk, morgen eindelijk tijd om weer eens te producen :)
Om half 2 uit en een dagje niet te hoeven leren, vrijdag is altijd +1
stay tuned ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
millman schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:32:
Mogguh heren! Eindelijk weer eens een track mogen afmaken, het resultaat: Keiharde neuro })

Hoor graag wat jullie ervan vinden
Ik vind het helemaal goed. Lekkere track, doet me kwa stijl een beetje denken aan Bad Company (UK that is :), niet die babyboomersband).

@ PeterBezemer Klinkt inderdaad als een soort filmmuziek, mooi gemaakt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:01:
[...]
Bad Company (UK that is :), niet die babyboomersband).
)EI3(

nu je't zegt. Vond de rockband Badcompany eigenlijk altijd wel leuk. Zal weer's wat opzoeken van ze.

@PeterBezemer,

Mooi werk, erg cinematisch en de sound is erg afgewerkt.

je hebt nog 2 peerd'n ook! /3 /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
danku, danku
HenkDePoema schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:06:
Hoewel je de Zimmer / Badelt clichés niet schuwt (m.n. vanaf 3:10); petje af! _/-\o_
Pretty impressive hoe je die stijl weet te benaderen.
ik probeer een beetje verschillende stijlen te gebruiken, en dan is de Zimmer-stijl soms onvermijdelijk :)
Maar niet te vaak, want er zijn al veel te veel zimmer-imitators...
deze is een beetje vergelijkbaar: YouTube: composition [CSprj186a1]

en soms doen we ook een beetje klassiek:

of iets minder klassiek:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 16:28
Ik loop al een uur te zoeken naar een website/blog waarop items staan waarin ze een dj/producer interviewen over zijn gear/studio. Ik weet dat je meerdere sites hebt die het doen. Het was niet die van ResidentAdvisor of Attackmagazine..

De items zijn in de vorm van een longreads en als je naar beneden scrolt dan kwam je af en toe een kort filmpje/gifje met geluid tegen dat automatisch speelde als je er overheen ging. Een kort stukje van een drummachine of synth ofzo.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 09:03
Tentamen tijd = Soggen, Soggen = muziek maken. Dit is er uit gekomen, zelf best tevreden tot nu toe, alleen heb ik wederom het idee dat ik iets mis... wellicht dat één van jullie ideeën heeft?

Private linkje: https://soundcloud.com/patrykmoj/sogsessies1/s-fjQES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jonge Apnia, :7 ik ben gewoon Karmakeizer van 5 verschillende tags. Ik wist wel dat ik beter was dan jij, maar niet zoooooveeel beter.

Maar ondanks al die druk en verantwoordelijkheid die dit met zich meebrengt zal ik gewoon op je reageren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Heb je toch nog iets om trots op te zijn, toch peerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed gangstahh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Mijn KRK's zijn naar de kelder gegaan, ze moesten plaats maken voor een paar Genelec's 8030b. Deze moeten beter geschikt zijn voor de ruimte waar ik zit. Wel even wennen, want ze zijn wel lelijk :+

Tevens.... Mocht iemand nog interesse hebben in een Traktor F1, Faderport, lpk25 of een M-audio AV40 setje? Ben even de kast aan het opruimen en ik gebruik het zelf te weinig of niet meer. Ruilen tegen ander hardware (midi,audio,etc) is ook altijd mogelijk, heeft zelfs mijn voorkeur. Gewoon even een PM sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
rhodium schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:45:
Mijn KRK's zijn naar de kelder gegaan, ze moesten plaats maken voor een paar Genelec's 8030b. Deze moeten beter geschikt zijn voor de ruimte waar ik zit. Wel even wennen, want ze zijn wel lelijk :+

Tevens.... Mocht iemand nog interesse hebben in een Traktor F1, Faderport, lpk25 of een M-audio AV40 setje? Ben even de kast aan het opruimen en ik gebruik het zelf te weinig of niet meer. Ruilen tegen ander hardware (midi,audio,etc) is ook altijd mogelijk, heeft zelfs mijn voorkeur. Gewoon even een PM sturen!
Zet het even in Vraag en aanbod, bereik je meer mensen mee. :) Heb zelf niks om te ruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Oh wat leuk een producer topic.

Bij deze mijn bijdrage. Het is een WiP.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uK6cqmgY4s4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed harmz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
harmz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:22:
Bij deze mijn bijdrage. Het is een WiP.
De sequence waar je mee begint is in Gmin en Fmin en dat wringt met de majeur akkoorden vd strings die je daarna toevoegt. Even verderop (rond 1:50) is er nog een mineur sequence. Dat maakt het verwarrend, staat het nummer nu in min of in maj? (ik denk het laatste).

Lekkere geluiden heb je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn subwoofers hebben genoten.
Ik trouwens ook. :)

Nummer heeft wel wat. Misschien dat er iets meer variatie in mag en een break.

btw
Net een ongelukje gehad toen een beeldscherm omviel en netjes wat knoppen van mijn mengpaneel meenam in de val. Een knopje is nog zoek en ik kan hem maar niet vinden.
Ben bang dat superlijm het niet gaat worden en hij naar een (dure) reparateur moet.
Toch wel balen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:12:
Mijn subwoofers hebben genoten.
Ik trouwens ook. :)

Nummer heeft wel wat. Misschien dat er iets meer variatie in mag en een break.

btw
Net een ongelukje gehad toen een beeldscherm omviel en netjes wat knoppen van mijn mengpaneel meenam in de val. Een knopje is nog zoek en ik kan hem maar niet vinden.
Ben bang dat superlijm het niet gaat worden en hij naar een (dure) reparateur moet.
Toch wel balen dus.
Is dat niet een kwestie van fader vervangen? Lijkt me dat je dat nog wel kan doen met een beetje handigheid. Wel zonde :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
@Hierboven, het is voor mij alleen maar een hobby. In het dagelijks leven werk ik als geluidstechneut, en dan meer het technische gedeelte van geluid. Maar als ik een dagje tijd heb is het altijd wel leuk om wat te prutsen.

Het enige nadeel is. Ik maak het nooit af. En dan heb je uiteindelijke een lijst met rommel. :+

@Wouter, een fader heeft niet zo veel aansluitingen. En als hij niet kraakt is het een kwestie van een nieuw knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat om de potmeters van de EQ van de channelstrip.
Er is plastic afgebroken op een plek wat normaliter veel belasting krijgt. Nu dus duidelijk teveel. :(
Gelukkig weet ik waar ik moet zijn voor een reparatie maar dat is toch weer een stukje karren en moet ik de mixer voor een tijdje missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES WAY! :Y EINDELIJK WEER INTERWEPS THUIS!!

*O* oOo :)F oOo *O*

Nu ga ik alle tracks hier luisteren en op commenten en weer plugins checken en youtube tuts bekijken en gearreviews lezen en soundcloud luisteren en online coops doen en dnb radio aanzetten en..

maar eh...eerst ff

Afbeeldingslocatie: http://cs403316.vk.me/v403316515/a77/sHXyJ7q3034.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh no you didn't!

Nog steeds mijn 3e knopje niet gevonden. Blijkbaar is dat ding met een rotvaart door de kamer gevlogen in een plek waar je nooit zou zoeken. Wel ideaal onderwerp voor een carnavalsnummer.
"Hedde gij mien knupske gezien, ik zeuk hem al de hele tied."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik was een tijdje geleden bezig met car audio voor een game waar we aan werken (zowel de audio als de tech erachter). En vond toen dit dit artikel. Het meest interessante was deze video:

Er is hier een complete "rev up" van een auto opgenomen, wat natuurlijker is dan pitchbenden. Het moeilijkste met dit soort dingen is een mooie statische plateau loop te vinden, op elke RPM van de motor. Dit systeem kan perfecte loops creëren op elk punt in de sample. Vond het heel indrukwekkend, klinkt zeer overtuigend. Needless to say dat ik het niet zo mooi heb kunnen krijgen, maar was er wel goed jaloers op :)

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 01-07-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt voor WWise toch speciale plugin waarmee je motor geluiden kan synthesizen. Denk dat je in Reaktor ook wel een eind kan komen als je een beetje wiskundig onderlegd bent.

edit: Rev is die wwise plugin

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nou ja, WWISE implementeren (Reaktor kan niet voor zover ik weet) wordt een beetje kosten/baten plaatje wouter. Tijd product leren gebruiken, tijd creëren geluid, tijd implementeren engine, tijd koppelen tech en audio. En daar bovenop licensing van WWISE. Dat kan het waard zijn in een racegame, maar was het hier gewoon niet waard. Desalniettemin vond ik de tech die ik postte gewoon knap indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt met granulaire synthese kun je heel leuke dingen doen.
In Reaktor kan dat ook en als een beetje zoekt dan kun je patches van gebruikers vinden die al freaky shit met granulaire synthese doen. Fascinerende shizzel ware het niet dat je er bakken vol met tijd in moet stoppen om iets bruikbaars te krijgen.
Zelfde is met (analoge) modulars. Dagen doen om een bepaald freaky geluidje te bouwen is iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Al iemand aan de slag gegaan met Ableton 9.2? ben hem nu aan het downloaden. Ook max 4 live zit nu op 7 :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Ben sinds een paar maanden bezig met producen, gebruik ableton, sp404sx, scarlett i4, een vintage denon versterker + boxen en een mpd18 voor de drum sequences.

Nog niet heel veel online staan, morgen een beatbattle en zal erna wel wat beats die ik daarzo gebruikt heb online gooien. Voorproefje:

https://soundcloud.com/abe-e/luv

Afgelopen weken sinds einde van school veel bijgeleerd, nu bezig met het leren van afmixen en gebruik van compressor etc. verslavend spul wel, dat producen.

[ Voor 5% gewijzigd door Excelb-boy op 02-07-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excelb-boy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:10:

Afgelopen weken sinds einde van school veel bijgeleerd, nu bezig met het leren van afmixen en gebruik van compressor etc. verslavend spul wel, dat producen.
Beat klinkt aan de dunne kant. Mag wel een pakje boter bij om het wat vetter te maken. ;)

Voor compressors check deze tutorial. De beste uitleg met voorbeelden die ik kon vinden. En hij heeft wel meer goede tutorials.
YouTube: Audio Compressors explained #1 - functions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Excelb-boy schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:10:
Ben sinds een paar maanden bezig met producen, gebruik ableton, sp404sx, scarlett i4, een vintage denon versterker + boxen en een mpd18 voor de drum sequences.

Nog niet heel veel online staan, morgen een beatbattle en zal erna wel wat beats die ik daarzo gebruikt heb online gooien. Voorproefje:

Ik ben ook bijna klaar van school dus heb eindelijk wat tijd :+
--
Ik moet zeggen dat op je pagina best wel leuke beats staan. Denk dat je wel een leuk nummer ervan kan maken :).
En sowieso, blijf plezier erin hebben. :)
Overigens zou je op de lange termijn ook studio monitor kunnen kiezen, afhankelijk van je budget.

[ Voor 5% gewijzigd door OB1 op 03-07-2015 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:05:
[...]

Beat klinkt aan de dunne kant. Mag wel een pakje boter bij om het wat vetter te maken. ;)

Voor compressors check deze tutorial. De beste uitleg met voorbeelden die ik kon vinden. En hij heeft wel meer goede tutorials.
YouTube: Audio Compressors explained #1 - functions
Thanks voor de tip, zal het vanavond even bekijken!
OB1 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:00:
[...]
Overigens zou je op de lange termijn ook studio monitor kunnen kiezen, afhankelijk van je budget.
Thanks voor de feedback en ja, sparende haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Iemand die weet wat pre-limiting is, waar het voor dient, en hoe men het meestal gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 09:23
apNia schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:50:
Iemand die weet wat pre-limiting is, waar het voor dient, en hoe men het meestal gebruikt?
limiter op master track zodat je je speakers beschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het limiten de kerk uit? :P

Geen gangbare term dus waarschijnlijk iets wat een persoon heeft uitgedokterd en nu een beetje rondzweeft op teh interwebz.
Naar wat ik denk dat het is dat je idd limiting op je masterbus gooit om te kijken in hoeverre je mix vern**kt wordt en je die daar op aanpast zodat het minder erg vervormt. Ik vind zoiets een zwaktebod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Nee. Van wat ik er van begreep is het dingen limiten VOOR het de masterbus in gaat.

Hier wat quotes uit deze Reddit AMA, maar ze gaan niet echt in depth:
Master chain right now is just a limiter, then a Voxengo Span to catch any frequencies I miss when mixing. Afterwards I might at another limiter on and make it a bit louder, but you can only really do that if you are pre-limiting everything individually and making sure you have enough headroom.
Techniques, definitely a couple that I won't share because they are super secret, but a good one that I didn't really pick up on at first was pre-limiting everything, then limiting your master bus and adding saturation to make things really loud without losing your dynamics. At first I just slapped an overdrive on there, not fun D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pre-limiting is een proces om dynamiek te temperen zodat eventuele compressie erna een beetje voorspelbaar en instelbaar blijft. Meestal gaat het om piekjes waarvan je niet wilt dat de compressor er onnodig op reageert.

Simpel gezegd de tiet'n d'raf veur je aonvangt met kutt'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je ook de sidechain filter van je compressor aanpassen zodat je alleen de gewenste freqs gebruikt om te compressen. Veel makkelijker dan op de millimeter producer geneuzel wat bijna niemand hoort.
Dat is de pest met al die plugins. Als je ze met bakken achter elkaar gaat gebruiken dan maak het het alleen maar lastiger om een goede gebalanceerde mix te maken. Als je het zo simpel mogelijk houdt heb je meer overzicht en ben je sneller klaar. Dan is de kunst om te leren welke tools je wanneer kan gebruiken. Wat je het beste kan doen door meters te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Als ik het zo teruglees denk ik dat het gaat om extreme pieken te brickwallen, zodat je (desgewenst) de boel iets meer afgeflakt/consistent houdt. Op losse channels of op de buses. Dit zodat je meer controle hebt en de inviduele buses hun eigen behandeling hebben, en de uiteindelijke master wat meer minder werk behoeft. Maar ja dat is iets de beetje doorgewinterde producer al lang doet natuurlijk, alleen heet het ineens pre-limiten :P

Ik gebruik overigens steeds vaker een compressor op buses voor het groffe werk, zodat ik iets meer controle heb over de dynamic range, en daarachter een limiter als vangnet.

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 03-07-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doe je het niet met brickwall limiters maar dan pak je een compressor die je op gehoor instelt.
Want met brickwall limiters sloop je al je transients en krijg je dat vermoeiende en scherpe geluid omdat je alles plat prakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ligt eraan wat je wilt. "Wij" herriemakers willen vaak een dikke vette worst om onze doelgroep te plezieren. Maar een mooie ribbelige worst is ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een dikke vette worst bakt dan verlies je alle dynamiek en klinkt het voor je perceptie zachter.
En helemaal met digitale compressors/limiters die niet goed met vervorming omgaan en je allerlei hoge freqs (+ aliasing) toevoegt.
Als je de mix losser houdt dan kun je het in de mastering altijd nog helemaal strak trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Misschien moeten we deze discussie weer eens houden!

vorige comment was een gebbetje Wouter

[ Voor 33% gewijzigd door apNia op 04-07-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBezemer
stukje rustige muziek:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke muziek PeterBezemer.