Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:53:
Snap niet dat Studio One niet bepaald de populairste DAW is :)
misschien omdat de mixer nog steeds geen undo's kent? }:O mgoed, ik ben karmakeizer en jij niet, dus ik snap wel dat jij dat soort dingen niet weet.
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:30:
Ik leer steeds meer bij , maar ik heb het gevoel dat ik meer wil leren.
Dat is altijd goed, ik denk ook dat je met muziek niet echt uitgeleerd kan raken.

[ Voor 45% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-05-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:15:
[...]

Tof ding, niet eens zo duur voor wat ie kan (zie ik in de manual). Bevalt ie een beetje als controller?
Het is even wennen, maar voor net geen €100 een prima ding, plus "gratis" sequencer, cv en gate out.
Wel een behoorlijk werkje om de Arturia V collectie te mappen maar dat is éénmalig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jungs, 't word hoog tijd dat ik de thuisstudio eens afmaak, geen interweps (kabelbreuk), eerst het halve huis verspijkeren voor vrouwllief en geen gear tot m'n beschikking hebben begint nu toch wel z'n tol te eisen. Hetgeen nogal te merken is aan de de werkelijke inhoudelijkheid van m'n posts geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:34
offtopic:
Vinden jullie vlaaing peerd ook zo veranderd sinds hij de baas is in dit topic?
Hij zegt helemaal niet meer vriendelijk gedag als hij in het topic komt, hangt z'n jas altijd over de jouwe, en roept dat je moet afknijpen als hij wilt poepen. Die man krijgt echt sterallures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je basslijn komt me ongelofelijk bekend voor...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Wat nieuwe tracks waar ik mee bezig ben.

Allemaal Work In Progress.

Dus bezin voor u aam een halfgaargebakke track van Kain_niaK begint.

Laatste tijd veel naar Olivier Helden zijn radio show met deep house aan het luisteren. Heb toen een paar patches in Serum gemaakt. (yes deze jongen maakt nu geluidjes helemaal van scratch)
En met die geluidjes deze track gemaakt. De groove werkte niet op 128 bmp dus ik heb eens 100 geprobeerd en warempel ik kan er op dansen, maar ik ben dan ook een abnormale.

Enfin, de hele track is veel herhaling en nog heel erg saai maar op het einde zit wat mooie klanken, een patch die ik Beautiflow heb genoemd in Serum. Skip dus even naar het einde als je het niks vind, misschien vind je dat wat.

Ben een beetje binnen de zelfde stijl gebleven met het maken van een geluid in Serum met veel reverb dat heel erg vol kan klinken. De pauze op 1:16 is voor iemand die schreeuwt: Lick My Wookie.
Dus als ie ooit af geraakt, deze WIP dan zoek ik iemand die de melbourne shuffle kan dansen in een Wookie pak.

Heb ik net de laatste paar uur in elkaar gestoken, het is en test project voor een vocoder die ik geprogrammeerd heb. Tekst kun je waarschijnlijk niet verstaan maar ik zing dus:
I've to the grooves and there is no antidote.

Zitten allemaal goede ideeen en geluiden in deze drie WIP tracks. Degelijke uitwerking om er aangename hoge kwaliteits tracks van te maken dat zal nog wel even duren. Ik hou u op de hoogte.

Yo, Kain_niaK out.

Zie ook Kain_niaK en de output van zijn kop: Wat nieuwe tracks waar ik mee bezig ben

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 21-05-2015 21:24 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:59
Kain_niaK schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:24:
[...]
Skip dus even naar het einde als je het niks vind, misschien vind je dat wat.
[...]
Jep, vet. Leip 'accordeon' geluidje, en een sfeertje dat me heel in de verte aan Kalkbrenner deed denken (vanaf 2:35):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:20

2mb

Track 1: Aardige ideetjes, maar het is het net niet. Als het deep house moet worden: minder lyrisch doen, en meer staccato / een catchy grooveje maken met de bas. Sounds klinken wel prima trouwens, kan je wel breed inzetten denk ik. Synth aan het einde heeft een mooie sound.

Track 2 begint al met een betere groove. Drums vallen wel tegen. Teveel reverb op alles. Ik verwacht een super droge baslijn op 1:17, maar die komt niet :+

Track 3: Leuke tekst, stem is wel te variabel. Kies gewoon de beste take en dan een beetje downpitchen. Kan wel een old school house track worden. Ook hier zijn de drums wat matig. Qua mix kan er ook nog wel wat gepolijst worden, kick iets minder zwaar.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
apNia schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:11:
offtopic:
Vinden jullie vlaaing peerd ook zo veranderd...
offtopic:
Dat is allang niet meer peerd die hier post. Hij mag niet langer zelf reageren op forumtopics. Zijn agent regelt alle externe communicatie.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog plannen om vakantiegeld op te brassen aan koele gear? Of toch maar op vakantie op wat meer inspiratie op te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UosgD67jT0ZI7Kxcx4l8XskW/full.jpg

Misschien een 2e beatstep voor erbij, zo groot zijn ze ook weer niet :+

Of toch zo'n schattige microbrute O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:04:
Nog plannen om vakantiegeld op te brassen aan koele gear? Of toch maar op vakantie op wat meer inspiratie op te gaan doen?
Ik wil met de vakantie een keyboard gaan kopen, dan heb ik ook genoeg zakgeld bij elkaar gespaard en dan heb ik genoeg tijd, alleen zit de euro-dollar koers niet mee, de meeste keyboards zijn €10-20 duurder geworden. Daarnaast wil ik ook een fatsoenlijk toetsenbord en muis hebben, dat van mijn Macbook Air is niet echt bepaald fijn :P

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das Keyboard Pro 4 en een Logitech T650 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Presonus Studio One 3 gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03
apNia schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:20:
[...]

Presonus Studio One 3 gok ik :+
Beetje zonde van het geld als je al 2.6 hebt. Heb de demo nu grijs getest maar om nu 150 euro uit te geven voor een upgrade... beetje zonde vind ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik heb Presonus Studio One nooit gekocht. En ik vind dat ik dat eigenlijk wel moet doen :$

Ik wou 2.5 kopen, maar wist dat 3 in de koker zat, dus daarom even gewacht.

[ Voor 30% gewijzigd door apNia op 24-05-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
hihihi maken jullie ook altijd zo muziek? o^___^o

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gfFMD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
apNia schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:06:
hihihi maken jullie ook altijd zo muziek? o^___^o

spoiler:
Wellicht als ik mij laat ombouwen tot vrouw :Y

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Wie wil hier allemaal zijn setups posten? Dan zal ik de TS bijwerken, maakt het wel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
OB1 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:58:
Wie wil hier allemaal zijn setups posten? Dan zal ik de TS bijwerken, maakt het wel leuker :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GBkLUMQm.jpg

(klikbaar)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes Kaos.

Hoe zet je de speakers en soundcard eigenlijk uit en aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:27:
Netjes Kaos.

Hoe zet je de speakers en soundcard eigenlijk uit en aan?
Soundcard heeft geen aan/uit knop, deze gaat gewoon automatisch aan als de computer ook aan gaat.
Speakers hebben een knopje achterop, deze zet ik om als alles opgestart is (om ploppen te voorkomen).
Hetzelfde ook andersom, als ik alles uitzet, gaan eerst de speakers uit, dan pas de rest.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Netjes hoor :) Is dat de KRK RP6 G2?
En welke soundcard heb je? Lijkt op een Behringer maar dat is het enige wat ik herken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door OB1 op 26-05-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
OB1 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Netjes hoor :) Is dat de KRK RP6 G2?
En welke soundcard heb je? Lijkt op een Behringer maar dat is het enige wat ik herken ;)
Thanks. De monitoren zijn idd de RP2 G2 serie. Soundcard is een Focusrite Saffire 6.

Leuk idee trouwens om de setups in de OP de zetten :)

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 26-05-2015 16:42 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Staat er nu in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://ottocoster.com/uploads/setup-1.jpg

KRK RP5, Sennheiser HD25, Focusrite Scarlett 2i4, Line6 KB37 en een betonwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Zet ik morgenochtend erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:20

Luukwa

o/

Toch maar is van plan me te gaan verdiepen in Ableton :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Heeft Toch maar ook gezegd waarom ie jou wil verdiepen in Ableton?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hij denk krijgt zin in maken muziek door deze topic schuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:03
Na lang 'weg' te zijn geweest (niks gepost) ben ik weer back in business! Van het weekend begonnen aan een projectje, waar ik zojuist mee verder ben gegaan en in een mum van tijd heb ik dit in elkaar geflanst :p

Hier een private linkje van de track: https://soundcloud.com/patrykmoj/meitrack02/s-0Ajgj

Ik ben zelf niet helemaal tevreden over de piano, deze komt namelijk uit Nexus. Iemand een aanrader voor een mooiere piano (vst)?

( oke ik sog al weer veel te lang, moet nodig gaan tukken en weer studeren. Begin je ergens aan ben je zo een x aantal u verder :p )

[ Voor 27% gewijzigd door gangstahh op 28-05-2015 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piano plugins zijn er in 1001 formaten. Maar volgens mij zoek je een house (achtige) piano. Dan is Korg Legacy (en speciaal de M1 of Wavestation) toch wel de moeder van alle house pianos want daar kwamen ze ook vandaan in de tijd van de House boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb een APC40, maar niet de Ableton Live CD.

Weet iemand of het serienummer van de Akai als licentienr voor de software dient en of ik nog op de een of andere manier aan de software kan komen?

Ik heb parallel aan deze vraag, een call bij akaipro ingeschoten trouwens.

De niet legale manieren ken ik, maar ik zoek die andere manier. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn Setup:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VuMnfrRCAjvrDlQ9vH6YyMfa/full.jpg?nohitcount=1

Asus Laptop , Logitech Z4 , Korg Microkey , Maschine Mikro , Sennheiser HD25 II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:03
Bedankt Dennis!
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:15:
Piano plugins zijn er in 1001 formaten. Maar volgens mij zoek je een house (achtige) piano. Dan is Korg Legacy (en speciaal de M1 of Wavestation) toch wel de moeder van alle house pianos want daar kwamen ze ook vandaan in de tijd van de House boom.
Thanks ik ga er naar kijken ;) hopelijk vind ik iets mooi's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verf, laminaat, gordijnen en toiletrolhouders *zucht* :|
apNia schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:11:
offtopic:
Vinden jullie vlaaing peerd ook zo veranderd sinds hij de baas is in dit topic?
Hij zegt helemaal niet meer vriendelijk gedag als hij in het topic komt, hangt z'n jas altijd over de jouwe, en roept dat je moet afknijpen als hij wilt poepen. Die man krijgt echt sterallures.
Jongah, ik zeg je toch. Er kan maar 1 de keizer zijn. Maar dat geeft nie, want ook al ben jij niet zo goed met producen als ik, ik schaam me helemaal niet om met paupers om te gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
apNia schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:57:
Hey OB1, jij was toch een KSHMR fan? Check Splice: https://splice.com/tiesto/tiesto-kshmr-secrets-drop

Projectfile van Ableton :)
Ik zie dit bericht nu pas, ziet wel nice uit dat Splice. Gebruik alleen geen Ableton :P.
Vind KSHMR idd supergoed ja, hij heeft echt zijn eigen stijl/sound net als bijvoorbeeld Ummet Ozcan.
---
kaos welke DAW gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Hierbij een update van mijn studio:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/nitpn91fr/IMG_2213.jpg

KRK VXT8 - Dell U3415W - Komplete Kontrol S49 - Maschine MK2

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Ligt daar ook nog een DT770? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
OB1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:14:
[...]

kaos welke DAW gebruik jij?
Renoise

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
OB1 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:39:
Ligt daar ook nog een DT770? ;)
Jazeker ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Er staat op youtube interview met Steve Duda waarin ie praat over hoe ie is gekomen tot zijn plugins maar nog meer over mixing en producing, over hoe je in muziek ruimte kunt maken in zowel tijd als frekwentie. Voor sommigen hier vast geen nieuwe dingen maar ik vond het erg boeiend. Het is wel een lange zit (drie delen, totaal 2,5 uur): YouTube: Elite Session with Steve Duda (Part One) at Pyramind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke video. Druk baasje die gast.
Serum is een van de top plugins op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

albino71 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:20:
Ik heb een APC40, maar niet de Ableton Live CD.

Weet iemand of het serienummer van de Akai als licentienr voor de software dient en of ik nog op de een of andere manier aan de software kan komen?

Ik heb parallel aan deze vraag, een call bij akaipro ingeschoten trouwens.

De niet legale manieren ken ik, maar ik zoek die andere manier. :)
Zat er geen Ableton product code bij?

Straks wat aanpassingen hier in mijn setup, zal dan ook eens een pica posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 30-05-2015 12:05 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Yalopa schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Zat er geen Ableton product code bij?

Straks wat aanpassingen hier in mijn setup, zal dan ook eens een pica posten.
Ik kreeg bij mijn mpk49 ook geen ableton en volgens mij heeft ableton al tijden geen afgeslankte versie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Ben al een tijdje bezig met iets nieuws:
http://picosong.com/jB5U
Heb best veel pads e.d. gebruikt om het geluid wat voller te maken,. Heb nog niet echt veel eraan gemixt en gemasterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig OB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Dank je Dennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

OB1 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:54:
Ben al een tijdje bezig met iets nieuws:
http://picosong.com/jB5U
Heb best veel pads e.d. gebruikt om het geluid wat voller te maken,. Heb nog niet echt veel eraan gemixt en gemasterd.
Eerste indruk: te weinig laag/warmte in eigenlijk alles. Bij de synth vanaf 0:30: zet retrigger eens uit ;) Synths op 1:16 klinken echt slecht, geen mooie supersaws en te hard. Kick is ook erg zwak, mist ook laag. Arrangement is nog niet eens zo slecht, maar aan de sounds kan je nog veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
2mb schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:36:
[...]

Eerste indruk: te weinig laag/warmte in eigenlijk alles. Bij de synth vanaf 0:30: zet retrigger eens uit ;) Synths op 1:16 klinken echt slecht, geen mooie supersaws en te hard. Kick is ook erg zwak, mist ook laag. Arrangement is nog niet eens zo slecht, maar aan de sounds kan je nog veel doen.
Thanks voor je feedback, zal er zeker iets mee doen. :)
Van de week post ik weer een update. Bedoel je met retrigger de arpegiator?

[ Voor 3% gewijzigd door OB1 op 01-06-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hoe kan ik eigenlijk pitch shifting krijgen in een sampler, die het bereik heeft van een tune/semitone parameter, maar dan met het fijne verloop van de detune knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:30
ik heb al zoveel namen van programmas voorbij zien komen dat ik die bomen door het bekende bos niet meer zie.
wat is er aan te raden voor iemand die wil beginnen met muziek maken? maar dan geen sample lader zoals magix bijvoorbeeld. al zijn samples niet zo erg, maar meer om echt muziek te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt demo's of trials proberen van verschillende DAW's.

Van mijn favoriete DAW is bijvoorbeeld ook een demo versie gratis:

https://www.image-line.com/flstudio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Je kan ook Ableton Live Lite eens proberen, hier hangen Ableton gebruikers rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:34:
Hoe kan ik eigenlijk pitch shifting krijgen in een sampler, die het bereik heeft van een tune/semitone parameter, maar dan met het fijne verloop van de detune knop?
Meeste samplers hebben toch wel een semitone optie?
Dan wordt de sample gewoon sneller/langzamer afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:16:
[...]

Meeste samplers hebben toch wel een semitone optie?
Dan wordt de sample gewoon sneller/langzamer afgespeeld.
Het zat bij ableton uiteindelijk heel erg verstopt, voor wav's direct in de arranger :)
Sampler kan het alleen 'integer' achtig. Thanks tho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik heb vorige week ook mijn aanschaf kunnen doen :

Ableton Push
Eve Audio Sc205
Beyerdynamic dt880 pro
Focusrite scarlett 2i4
Kabels,mopads,dustcover.

Ik ben echt blij met alle producten en echt super onder de indruk van het geluid dat uit de Eve komt! wauwie!
Toch express nog de sub en keyboard achter wegen gelaten om eerst dit allemaal goed te begrijpen.
De Push is ook echt een tof ding en ik ben er van overtuigd dat ik over een jaar nog niet alles weet wat dit beestje kan.

Op het moment ben ik me echt aan het focussen op Ableton zelf ( vooral door videos van sadowick te kijken en zelf te puzzelen ) Als ik het programma echt goed begrijp ga ik me meer focussen op de push zelf. Zo nu en dan zit ik natuurlijk al wel te spelen met de push en de tijd vliegt dan echt voorbij.

Iemand misschien nog tips qua youtube channels/websites voor tutorials/uitleggen over de push zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Geen push tips Kern. Wou even zeggen dat je goed bezig bent en sadowick echt een hele goede (imo beste) keuze is. Ookal kan het soms wat in detail gaan met hem. Dus houd het bij basics en raak niet verzand in te veel detail spul (wat bijna onmogelijk lijkt om te weerstaan soms). Ga zo snel mogelijk plezier hebben met eigen creaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik wil een Virus TI Snow/ of een TI2 Desktop gaan aanschaffen tweedehands. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, zoals software, licenties, drivers, etc? Het verschil tussen deze twee is mij wel duidelijk en ook de limitaties.

Mocht je hem zelf verkopen of iemand weten...? Berichten via PM graag :).
apNia schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:34:
Ik gebruik hiervoor altijd de sampler van Kontakt die heeft daarvoor meerdere opties.

[ Voor 37% gewijzigd door rhodium op 02-06-2015 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een TI2 heeft meer DSP power dus als je mag kiezen is de 2 meer bang voor je pleuro.
En met als met alle 2e hands synths let op gebruikerssporen en als het apparaat er netjes uitziet en goed blijkt te werken is de kans dat er iets mis mee is relatief klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
rhodium schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 04:36:
Ik wil een Virus TI Snow/ of een TI2 Desktop gaan aanschaffen tweedehands. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, zoals software, licenties, drivers, etc? Het verschil tussen deze twee is mij wel duidelijk en ook de limitaties.

Mocht je hem zelf verkopen of iemand weten...? Berichten via PM graag :).
Het verschil tussenbeide is vooral horsepower en het gebrek aan knoppen. Je moet jezelf gaan afvragen of vier slots niet voldoende zijn voor je. Ik liet in het begin bijna alles uit de Virus komen, dus liep het snel tegen het limiet aan (twee lagen pads, lead bass sound en lead melody sound). Tegenwoordig sample ik veel meer van m'n Ti. Of neemt hij een prominente plaats in in m'n track, waarbij de Snow wel had voldaan. Maar de knoppen zijn ook erg fijn soms als je lekker wilt kloten :)

Dat gezegd hebbende, vraag je ook af wat het toevoegt. De meeste klassieke sounds kan je bijvoorbeeld ook uit Serum trekken. Die hebben prachtige supersaws. Waar de Ti echt een voorsprong in heeft is (imo) als je een wat analoger geluid wilt. Als je hem tot het uiterste pushed, dan gaat hij veel mooier gorgelen en vies doen zoals bij deze track van mij. Dat geluid is geloof ik het constant draaien van de drie macro knobs, die in allerlei combinaties hele toffe patronen vormde. Ik denk niet dat ik dit zomaar uit Serum kan toveren. Dus als ik dat wil, dan ga ik vaak voor de Ti.

Waar wil je het vooral voor gebruiken?

Verder wat wouter zegt bij het kopen van tweedehands. Test ook of alle knoppen effect hebben, en of het mooi gradueel oploopt.

Ook zou ik je nog willen adviseren de Ti 1 te kopen ipv de Ti 2. Die heeft meer dan zat horsepower, en is vaak vele malen goedkoper dan de Ti 2 (ondanks dat de Ti 2 veel mooier is imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:06:
wat is er aan te raden voor iemand die wil beginnen met muziek maken? maar dan geen sample lader zoals magix bijvoorbeeld. al zijn samples niet zo erg, maar meer om echt muziek te maken
In de topicstart staan al wat vermeld, ik denk dat het vooral de workflow is die bepaald of je lekker overweg kan met DAW software. Korte opsomming:

Cubase/Studio one/Sonar/Logic: traditionelere setup, naast VST effecten en synths ook goed geschikt voor studiowerk als bands/instrumenten opnemen. Kan ingewikkeld zijn om te leren, maar eenmaal geleerd wil je niet anders. Sonar is Windows only, Logic is Mac only.

Fruity loops: erg gericht op loop- en samplebased editen, maar kan ook VST's draaien. Intuitief en makkelijk te leren, minder geschikt om bands/instrumenten op te nemen.

Reason: rare eend in de bijt, een oneindig rack met (Reason's eigen) samplers/synths/drumpcomputers met audio-opnamesporen en een sequencer. Ondersteunt geen VST's maar kan doorgelust worden naar een DAW programma die dat wel kan. Ook intiutief en erg makkelijk te leren, overzichtelijk.

ProTools: fukding, duur en moelijk te leren. Disrespectvol naar je grootmoeder en er schijnen dieren geslacht te worden tijdens het distributieproces. Word in verband gebracht met neo-facistische stromingen in het oostblok.

Ableton/Bitwig: heeft alles wat Cubase/one/etc ook hebben, maar workflow is meer gericht op "on the fly"editen, goed geschikt om live mee te sequencen, maar ook compleet genoeg om al het andere te doen.

Er zijn nog wat meer, Kijk vooral op Youtube om een indruk te krijgen wat je mogelijk aanspreekt. Heb je eenmaal iets gevonden dat je wat lijkt, dan raad ik aan om te kijken of je die gebundled kan krijgen bij aankoop van een midikeyboard, geluidskaart oid. Dat scheelt pegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RENOISE DOET NIET MEE HE PEERD, NEE.

:-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik vind het geluid wat uit de Virus TI komt gewoon (heel persoonlijk) wat beter/voller klinken. Nu kan ik uit Sylenth1, Massive en Spire ook wel dikke geluiden toveren alleen kost mij dit gewoon veel meer werk dan waneer ik met de Virus bezig ben. Dit gaat een soms een beetje ten koste van mijn creativiteit.

@vlaaing peerd

Logic heeft ook geen ondersteuning voor VST's

[ Voor 10% gewijzigd door rhodium op 02-06-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
rhodium schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:57:
Ik vind het geluid wat uit de Virus TI komt gewoon (heel persoonlijk) wat beter/voller klinken. Nu kan ik uit Sylenth1, Massive en Spire ook wel dikke geluiden toveren alleen kost mij dit gewoon veel meer werk dan waneer ik met de Virus bezig ben. Dit gaat een soms een beetje ten koste van mijn creativiteit.

@vlaaing peerd

Logic heeft ook geen ondersteuning voor VST's
Wel voor .vst's (voor Mac dus) en daarnaast kan je Audio Unit's en Components gebruiken uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:52:
Dat is toch ook geen echte DAW man! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Dat is toch ook geen echte DAW man! :P
GELUL :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vechten?

Afbeeldingslocatie: http://www.filmkrant.nl/callback/resizeimg/447/-/siteimages/main/stills/S-T/temmink_the_ultimate_fight.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:gayfight:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas maar op. Kaos heeft een zwarte band rewiren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:37:
Pas maar op. Kaos heeft een zwarte band rewiren. :P
En kom jij maar ook, maak jij beide KAPOT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Whoa. Onze eigen Junkie XL heeft een mooie serie video's gemaakt over zijn setup en hoe hij componeert:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ja die geeft ook les op een hogeschool in Enschede. Ik ging er gaan studeren, maar uiteindelijk ging het niet door .

Mijn studio (lees kamer) ziet er exact zo uit als mijn muziek klinkt. Een beetje slordig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qJXAt8YKR41Pus925lf83JSA/thumb.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Kain_niaK op 03-06-2015 01:49 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
OB1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Wel voor .vst's (voor Mac dus) en daarnaast kan je Audio Unit's en Components gebruiken uit ervaring :)
Nee Logic heeft geen ondersteuning voor VST's. Alleen plug-ins van het Audio Units formaat verpakt als een component bestand. Dit bestand is te herkennen aan de .component extensie. Dus ook geen VST's gemaakt voor het OSX systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
2mb schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:20:
Whoa. Onze eigen Junkie XL heeft een mooie serie video's gemaakt over zijn setup en hoe hij componeert:
Tof dat hij hier tijd voor heeft gemaakt om dit te doen. Als ik thuis ben ga ik het eens bekijken ook al heb ik niks met deze persoon zelf of zijn muziek. Maar van alles kan je wat opsteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Kain_niaK schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 01:38:
Mijn studio (lees kamer) ziet er exact zo uit als mijn muziek klinkt. Een beetje slordig.

[afbeelding]
Haha, net als de foto :P

[ Voor 15% gewijzigd door OB1 op 03-06-2015 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:52:

:-(
@Jaydenjarno

Renoise: een tracker (verticaal editen ipv horizontaal) voor populair bij Almelose hiphopjunkies met inferioriteitscomplexen. Schijnt aggresief gedrag te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik heb destijds Kaos proberen te overtuigen van een DAW. Gaat er niet in bij die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:20

Luukwa

o/

Bezig met iets nieuws, nog niet eerder zoiets als dit gemaakt:
https://soundcloud.com/lu...thing-zonder-fill/s-4lt24

Hoor graag wat jullie er van vinden! Ben echt opzoek naar verbeter puntjes :)!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Luukwa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Luukwa
Sound gaat de goede kant op.
De intro met twee sweeps komt op mij wat rommelig over.
Qua overgangen en arrangement in geheel zou je nog naar kunnen kijken en vergelijken met je referentie tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hoe scoren jullie hierop?
http://www.npr.org/sectio...an-you-hear-audio-quality

Ik scoorde 3/6, wist dat het verschil het grote publiek niet op zou vallen, maar dat de verschillen hoorbaar zo klein zijn had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2/6. Schaam schaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
5/6, met koptelefoon in laptop. Ik had het nummer van Coldplay fout. Bij de andere kon ik het in de eerste seconden al horen, maar bij het nummer van Coldplay kon ik pas in de tweede helft van het sample merkbaar verschil horen.
Leuke test! Ik had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn. Je bent nu natuurlijk biased aan het luisteren (je weet dat er een verschil in kwaliteit zit) maar alsnog moest ik me goed concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3/6 en alles wat ik fout had was een verschil tussen 320 en wav en dat geeft al aan dat het verschil tussen die twee vrij lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5/6 puur en alleen omdat ik gewoon veel beter ben dan Apnia. Maar ja, wie is dat niet, ej?

Maar even eerlijk, ik heb gewoon goed gegokt, de 128Kbps is te onderscheiden, met name in de stukken met hoog. Bij de 320 en Wav hoorde ik op sommige plekken (ook weer het hoog) verschil maar kon daar niet uitmaken welke dan "beter" was.

Die opname van Neil young is gewoon te stoffig uit zichzelf, ipv die Hi Quality audio service had ie z'n tracks ook wel gesleten als ie ze met een spijker in een bakkelieten plaat had ingekerft. Zouden z'n fans nog waarderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige test. Met crappy Realtek drivers op Windows 10 kwam ik uit op 2/6, met de default Windows driver 5/6, ik viel daar over Neil Young heen.

Met de Presonus kwam ik ook op 5/6, en weer die Neil Young die loopt te klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:20:
Leuk om te zien. Vooral hoe hij ervoor zorgt dat zijn workflow optimaal is. Dwz dat hij zoveel mogelijk zorgt dat zijn creativiteit de ruimte heeft doordat hij via templates en vaste patronen zo weinig mogelijk tijd kwijt is aan 'gedoe' en bezig kan zijn met muziek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:49:
Grappige test. Met crappy Realtek drivers op Windows 10 kwam ik uit op 2/6, met de default Windows driver 5/6, ik viel daar over Neil Young heen.

Met de Presonus kwam ik ook op 5/6, en weer die Neil Young die loopt te klooien :P
Zou dat echt verschil uitmaken? If so, how?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Realdrek drivers lijken wel een bandpass filter te zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Is dat echt een ding? Kan het me haast niet voorstellen. Het heeft toch meer te maken met hoe het signaal geleid (kabels) en gehoord (speakers/headphones) wordt?

In other news, zag net deze, echt verschrikkelijk toffe vid. Ik ga prat op dit soort dingen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
offtopic:
Nice filmpje idd, alleen zoals je het nu verwoordt, lijkt het alsof je het zelf hebt gemaakt ;)
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ergens-prat-op-gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
offtopic:
Zal wel spreektaal zijn dan, ik hoor het vaak in deze context gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:32:
Is dat echt een ding? Kan het me haast niet voorstellen. Het heeft toch meer te maken met hoe het signaal geleid (kabels) en gehoord (speakers/headphones) wordt?

...
Je hebt echt geen idee hoeveel er geprutst wordt met het audiosignaal :X Viel me ook al op dat die Realdrek driver één of andere vage vorm van virtueel surround toepast :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Je hebt echt geen idee hoeveel er geprutst wordt met het audiosignaal :X Viel me ook al op dat die Realdrek driver één of andere vage vorm van virtueel surround toepast :r
Dit staat naar mijn weten zelfs standaard aan bij die rommel.
Is er niet ergens een functie die je uit kan zetten bij die software?

Soundcloud

Pagina: 1 ... 9 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.