Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:43
Alles ertussen uit halen , alleen laptop of pc bedraad rechtstreeks aan de genexis , en dan meten.
jildert17 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:28:
Hier in Enschede sinds afgelopen zaterdag last van happerende TV. Is met de dag erger geworden en inmiddels heb ik helemaal geen beeld meer (wel happerend geluid). Tot nu zo'n beetje elke dag met Tweak aan de lijn gehangen en meerdere dingen geprobeerd o.a.:
- Genexis >1 minuut van de stroom
- Zyxel geupgrade
- Factory reset van Sparql box (ik dacht eerst dat het aan de recente update lag)
- Kabels verwisseld

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat mijn download snelheid nog maar zo'n 2mbit is en mijn upload snelheid 6mbit. Tweak zegt niets vreemds te kunnen zien aan de verbinding vanuit hun kant gezien en kan niet eerder dan dinsdag een monteur langssturen...
Deze enorm trage verbinding lijkt mij de oorzaak van alle problemen en ik zou niet weten hoe dat aan mijn kant zou kunnen liggen. Te meer omdat ik hier boven lees over meer mensen die last hebben van een trage verbinding in Enschede...

Heeft iemand misschien nog een suggestie om te proberen/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05 11:28
Is het mogelijk om een laptop/pc direct aan te sluiten op de Genexis? ik heb het geprobeerd maar ik krijg geen verbinding/ip.

[ Voor 82% gewijzigd door jildert17 op 31-12-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:43
Volgens mij moet het kunnen , maar het kan even duren , voordat je een lease krijgt op het nieuwe macadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 14:18
jildert17 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:58:
Is het mogelijk om een laptop/pc direct aan te sluiten op de Genexis? ik heb het geprobeerd maar ik krijg geen verbinding/ip.
Als je dat met het nieuwe Tweak (met een Zyxel) wil proberen kan dat niet. Er moet een apparaat tussen dat de VLANS verwerkt. De Zyxel of een ander soort router.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:27
Barre73 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:55:
[...]

Als je dat met het nieuwe Tweak (met een Zyxel) wil proberen kan dat niet. Er moet een apparaat tussen dat de VLANS verwerkt. De Zyxel of een ander soort router.
Ik dacht dat je bij veel, zo niet alle netwerkadapters in windows het vlan id in kunt stellen, dat zul je natuurlijk wel moeten doen wil je e.a. werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 07:28
Mijn download snelheid (Enschede-centrum, 50Mb, geen sparql) is nu terug gelopen tot zo'n 5Mb/s. Nog geen reactie op mijn mails gehad (niet zo gek met de oud/nieuw jaar en zo).
Als het morgen nog zo is maar eens bellen (en me dan proberen niet te veel te ergeren aan de hd 8)7 )

[ Voor 1% gewijzigd door KlaasKlaas op 01-01-2015 11:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 14:18
KlaasKlaas schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:04:
Mijn download snelheid (Enschede-centrum, 50Mb, geen sparql) is nu terug gelopen tot zo'n 5Mb/s. Nog geen reactie op mijn mails gehad (niet zo gek met de oud/nieuw jaar en zo).
Als het morgen nog zo is maar eens bellen (en me dan proberen niet te veel te ergeren aan de hd 8)7 )
Dus je zit nu op 40 ipv 50 mbit?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Had net 4/5 minuten geen internet/telefoon/tv (rood wereldbolletje op Zyxel). Nog meer mensen last van gehad?

Jan (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 08:43
Jan Driebeen schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:14:
Had net 4/5 minuten geen internet/telefoon/tv (rood wereldbolletje op Zyxel). Nog meer mensen last van gehad?

Jan (Almere)
Idem hier in Almere Buiten. Ik had ook even een kleine break in de verbinding.

Op dit moment is SBS9 begonnen met uitzenden, maar ik kan hem op dit moment nog niet vinden in de lijst. Ik heb de box geupdate en herstart maar dus nog geen SBS9.

Heeft iemand al wel bij Sparql?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
TokkieB schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:17:
[...]

Idem hier in Almere Buiten. Ik had ook even een kleine break in de verbinding.

Op dit moment is SBS9 begonnen met uitzenden, maar ik kan hem op dit moment nog niet vinden in de lijst. Ik heb de box geupdate en herstart maar dus nog geen SBS9.

Heeft iemand al wel bij Sparql?
Ja hoor. Zit al tijdje erbij (zonder uitzending tot vannacht) Moet je zelf even toevoegen in de menu optie favorieten.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik had dit ook.
Was even schrikken want hd zit er vandaag niet.
Gelukkig duurde het maar 5 minuten.
Jan Driebeen schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:14:

Jan (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 20:53
zit ook in buiten maar geen last heb overigens wel een fixed ip (lees andere ip range)
en sbs 9 is bij mij ook al aanwezig merkte hem eergisteren avond op

en durf nu wel voorzichtig te zeggen dat alles nu wel een beetje stabiel werkt na vervanging van de zyxel
zelfs mijn telefoon werkt nu goed

D

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 23-09 08:43
FBTN schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Ja hoor. Zit al tijdje erbij (zonder uitzending tot vannacht) Moet je zelf even toevoegen in de menu optie favorieten.
Top, ik heb hem er nu tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 14:49
Hier ook problemen: 50mbit (ipv 100) en geen TV (geen beeld, wel hakkelend geluid). Enschede centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Barre73 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:37:
[...]

Dus je zit nu op 40 ipv 50 mbit?
Oh, jee, een netwerkboer ;) . Zal ik het even zonder mbit/Mb/s etc. zeggen.Ik zit nu op ongeveer 10% van mijn normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
MoehMan schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:05:
Hier ook problemen: 50mbit (ipv 100) en geen TV (geen beeld, wel hakkelend geluid). Enschede centrum.
Zoals ik al eerder aangaf heb ik dezelfde problemen, ook Enschede centrum.
Ik ga er niet meer vanuit dat het aan mijn netwerk ligt, er is echt iets mis met het netwerk in Enschede (centrum).
Mocht je de SD bellen/mailen kun je aangeven dat er meer mensen last hebben van hetzelfde probleem.

Waar moeten we nu 'Wie is de mol' gaan kijken vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 14:49
jildert17 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf heb ik dezelfde problemen, ook Enschede centrum.
Ik ga er niet meer vanuit dat het aan mijn netwerk ligt, er is echt iets mis met het netwerk in Enschede (centrum).
Mocht je de SD bellen/mailen kun je aangeven dat er meer mensen last hebben van hetzelfde probleem.

Waar moeten we nu 'Wie is de mol' gaan kijken vanavond...
Ik bel er morgen achteraan. Overigens heb ik alleen 50mbit/sec op usenet, op niet-usenet heb ik een download van 3-5 mbit/sec (speedtest.net op verschillende servers). Upload is wel 900 mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 08:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Op zuid hier geen problemen, up en down halen structureel de goede snelheden. Lijkt wat specifiek voor het centrum te zijn dus.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
MoehMan schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:44:
[...]

Ik bel er morgen achteraan. Overigens heb ik alleen 50mbit/sec op usenet, op niet-usenet heb ik een download van 3-5 mbit/sec (speedtest.net op verschillende servers). Upload is wel 900 mbit/sec.
Vreemd, ik heb via usenet inderdaad ook relatief een veel hogere download snelheid (~2400KB/s = bijna 20mbit) vergeleken met de 1 à 2 mbit down via normaal 'internet' lees op speedtest.net (waar ik overigens wel ~50mbit up haal).

Betekent dit dat er met het netwerk niets mis is, maar dat het gewoon ergens op een server mis gaat?! Of zou dat wat te snel door de bocht zijn?

Ik bel in ieder geval morgenochtend ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Als ik speedtest.net doe met 2 verschillende servers krijg ik de volgende resultaten:
server 1: ping 1ms, download 1,55Mbps, up 845,95Mbps
server 2: ping 15ms, downlad 1,55Mbps, up 63,73Mbps
En de speedtest van Zoggo en KPN (Ookla) geven een time-out.
Speedtest.nl geeft een download van 56KByte/sec, een up van 1333.3KByte/sec en 146 conn/min naar een server in Nederland.

Ik heb de helpdesk gisterochtend al gemaild, en vandaag nog maar eens omdat het probleem erger is geworden. Hoor ik morgen ochtend niks van ze, dan ga ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 23:27
Leuk.. Wall-E op het nieuwe SBS9. Alleen live pauzeren werkt bij mij niet op deze zender. Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:55:
Leuk.. Wall-E op het nieuwe SBS9. Alleen live pauzeren werkt bij mij niet op deze zender. Hebben anderen dat ook?
Werkt hier ook niet( Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

jildert17 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Vreemd, ik heb via usenet inderdaad ook relatief een veel hogere download snelheid (~2400KB/s = bijna 20mbit) vergeleken met de 1 à 2 mbit down via normaal 'internet' lees op speedtest.net (waar ik overigens wel ~50mbit up haal).

Betekent dit dat er met het netwerk niets mis is, maar dat het gewoon ergens op een server mis gaat?! Of zou dat wat te snel door de bocht zijn?

Ik bel in ieder geval morgenochtend ook weer.
Lijkt mij dat de verbinding intern van tweak goed/beter werkt, echter de verbinding naar buiten (het internet) niet. Wel een probleem van tweak dus, HD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Enschede centrum hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4026574925.png

Dit is op een 100/100 verbinding. Tsja, dan vind ik het inmiddels ook niet zo raar meer dat mijn TV het niet doet. Ook niewsgroep downloads komen niet boven de 400-500 kb/s uit. Ik begin dit inmiddels toch wel een beetje zat te worden. :/

[ Voor 5% gewijzigd door the_shadow op 01-01-2015 22:59 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
the_shadow schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:59:
Enschede centrum hier:

[afbeelding]

Dit is op een 100/100 verbinding. Tsja, dan vind ik het inmiddels ook niet zo raar meer dat mijn TV het niet doet. Ook niewsgroep downloads komen niet boven de 400-500 kb/s uit. Ik begin dit inmiddels toch wel een beetje zat te worden. :/
Het is dus duidelijk een probleem in het centrum, ik zit hier ook in Enschede zuid en heb hier geen last van op mijn 250mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Internet hier nu op NS-in-trein niveau.
Gebelt met HD -> Lag niet aan hun netwerk.Nieuwste firmware moet op Zyxel. Anderen met zelfde probleem moeten waarschijnlijk ook nieuwe firmware installeren. Hebben ze voor mij geprobeert, Zyxel draait nog steeds op 1.00(AAKL.4) . Resultaat(zoals verwacht): Nog steeds poep traag internet.
Hang nu weer in de wacht.

[ Voor 6% gewijzigd door KlaasKlaas op 02-01-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
KlaasKlaas schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:47:
Internet hier nu op NS-in-trein niveau.
Gebelt met HD -> Lag niet aan hun netwerk.Nieuwste firmware moet op Zyxel. Anderen met zelfde probleem moeten waarschijnlijk ook nieuwe firmware installeren. Hebben ze voor mij gedaan. Resultaat(zoals verwacht): Nog steeds poep traag internet.
Hang nu weer in de wacht.
Ik hang ook in de wacht, hier begin deze week alles al geupdate en inderdaad geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Andere medewerker aan de telefoon. Zeer onwaarschijnlik dat het aan de firmware ligt. Heeft het probleem doorgegeven, inclusief het feit dat het ook op treed met de nieuwste firmware (zoals bij jildert17). Maar ze hebben nog niet direct een response/oplossing. Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
KlaasKlaas schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:00:
Andere medewerker aan de telefoon. Zeer onwaarschijnlik dat het aan de firmware ligt. Heeft het probleem doorgegeven, inclusief het feit dat het ook op treed met de nieuwste firmware (zoals bij jildert17). Maar ze hebben nog niet direct een response/oplossing. Afwachten dus maar.
De beste man die ik sprak gaat het doorgeven aan de technische afdeling, gelukkig zijn ze er eindelijk van overtuigd dat het ergens bij hun moet liggen en niet meer aan ons eigen netwerk. Hij hoopte dat het met een herstart van de server in de wijkcentrale opgelost kan worden. Dat zou sowieso vandaag nog moeten lukken. Anders moet er een mannetje naar Enschede komen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

jildert17 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:09:
[...]

De beste man die ik sprak gaat het doorgeven aan de technische afdeling, gelukkig zijn ze er eindelijk van overtuigd dat het ergens bij hun moet liggen en niet meer aan ons eigen netwerk. Hij hoopte dat het met een herstart van de server in de wijkcentrale opgelost kan worden. Dat zou sowieso vandaag nog moeten lukken. Anders moet er een mannetje naar Enschede komen rijden...
Ik heb net ook aan de lijn gehangen met ze. Officieel was er geen sprake van een storing, maar er waren wel veel klachten die uit deze specifieke regio (Enschede centrum) kwamen. Bij navraag bij een collega bleken alle klachten inderdaad van dezelfde wijkcentrale te komen. Hij ging ook mijn details doorgeven bij de technische dienst. Fingers crossed dat het vandaag nog is opgelost.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
Zojuist teruggebeld door de SD. Ze hadden het één en ander opnieuw opgestart en aan mij de vraag of alles nu beter was. Maar helaas nog steeds geen TV en nog steeds langzaam internet (ook na het opnieuw opstarten van de router en de Genexis). Ze zijn er in ieder geval mee bezig en gaan nu weer verder kijken.
Het schijnt een vreemd probleem te zijn want alle ping tijden en dergelijke naar de wijkcentrale zijn wel in orde zei de beste man.

Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat ze eindelijk actie ondernemen. Hier (ook Enschede centrum) is het ook sinds het weekend alleen maar bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik had gisterenavond ook erg veel last van die korte stotters. Geluid stopt niet, maar beeld wel enkele seconden. Dus dat is lastig. En kijkt vervelend. Hadden jullie dat ook (Almere)?

Nog een vraag: Die grafische omgeving van de Abox blijft behelpen...Hebben jullie ook dat je, als je bijvoorbeeld net uitzending gemist hebt gekeken en je niet de "nette terugweg" neemt, je de tekst van het Porgramma in beeld blijft houden, over de Live TV? En dat je die enkel maar weg krijgt door weer naar Uitzending gemist te gaan en dan de nette weg terug te nemen....Dus er wordt iets niet afgesloten.

Ik wens voor dit jaar dat de AB ook in zijn geheel bruikbaar wordt, mede als de zoekfunctie in Uitzending Gemist etc...

Beste wensen,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:05
Heeft iemand hier al uitzending gemist/hbo od werkend met een mikrotik router?

Kan erg weinig vinden over een rtsp helper icm routeros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Hier in Oost Enschede (Glanerbrug) gaat het nog steeds als een raket ik haal volle 1000/1000.
Internet dan, ik heb geen TV van Tweak.
Nergens last van gehad!
Ik gebruik geen EB maar een eigen PC als router met ClearOS er op.

[ Voor 16% gewijzigd door kmichael op 02-01-2015 12:59 . Reden: Internet dan, ik heb geen TV van Tweak. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wdeb schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:03:

Ik had gisterenavond (Almere) ook erg veel last van die korte stotters. Geluid stopt niet, maar beeld wel enkele seconden. Dus dat is lastig. En kijkt vervelend. Hadden jullie dat ook (Almere)?

Wdeb
Gisteravond had ik ook meer hangers dan gebruikelijk.
Heb net weer de tv aan en heb nu twee keer stilstaand beeld gehad.
Ik kom hier slleen uit door te zappen.
Ik wacht nog even af anders word het weer bellen.

Weer een vastlopertje.
Toch maar even bellen

Update: in Almere zijn geen problemen volgens de hd.
Alles maar weer eens opnieuw opstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door goldvinger op 02-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
goldvinger schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Gisteravond had ik ook meer hangers dan gebruikelijk.
Heb net weer de tv aan en heb nu twee keer stilstaand beeld gehad.
Ik kom hier slleen uit door te zappen.
Ik wacht nog even af anders word het weer bellen.

Weer een vastlopertje.
Toch maar even bellen

Update: in Almere zijn geen problemen volgens de hd.
Alles maar weer eens opnieuw opstarten.
Hah! Nou, ik heb hetzelfde... 1324. Sinds ongeveer een uurtje om de haverklap stilstaand beeld. Zappen is de oplossing. Net een hapering die vanzelf weer verder ging na ongeveer 10 seconden.
wellicht hebben ze toch iets herstart net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
TagForce schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:49:
[...]

Hah! Nou, ik heb hetzelfde... 1324. Sinds ongeveer een uurtje om de haverklap stilstaand beeld. Zappen is de oplossing. Net een hapering die vanzelf weer verder ging na ongeveer 10 seconden.
wellicht hebben ze toch iets herstart net?
Oke, dan weet ik in iedergeval dat het probleem niet bij mij legt.
Ik heb net alles opnieuw opgestart.
Bel ook even.
Hoe meer klachten hoe sneller er gereageert gaat worden.
Nu doen ze nog niks omdat er te weinig of nagenoeg geen meldingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
:'( :'( hier nu ook problemen in buiten zie om het kwartier een stilleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mr-D. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:00:
:'( :'( hier nu ook problemen in buiten zie om het kwartier een stilleven
Bellen naar de helpdesk.
Ik heb al gebeld en er zijn geen problemen bekend dus doen ze ook even niks.
Hoe meer klachten er binnen komen hoe sneller tweak in beweging komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hang al in de wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Oke, ik momenteel ook weer :)
Laat even weten hoe het gesprek afgelopen is

Ik moet nu een andere firmware op de zyxel zetten.
Ik had de versie 6. Nu moet ik de beta versie 6B5 er opzetten.
Mocht dit niet werken dan sturen zij een momteur naar mijn huisadres

[ Voor 55% gewijzigd door goldvinger op 02-01-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
5 min gesproken met hem is heel serieus hang nu weer in de wacht voor ruggespraak met collega's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mr-D. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:18:
5 min gesproken met hem is heel serieus hang nu weer in de wacht voor ruggespraak met collega's
Oke, ik had Denzel aan de lijn.
Hij heeft mijn lijn gemeten en die was goed.
Van hem moest ik dus een andere firmware er opzetten.
Vreemd, want de huidig draait al 33 dagen vrij stabiel.

Ik wacht even jou ruggespraak af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hmmm volgens de HD gebruik ik mijn zyxel te goed
er hangen nu stuk of 18 apparaten in waaronder 3 servers en een nas en 3 routers en een managed switch
en dat schijnt te veel te zijn
advies een paar dagen testen meet alleen met de sparqlboxen en 2 computers en de rest afgekoppeld van het netwerk

hmmm maar waarom zit ik dan ook maar op 30% van mijn up en download
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4027707884.png

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 02-01-2015 13:34 . Reden: woordje rest toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Het laatste half uur heb ik nog geen probleem gehad. (effe afkloppen) :)
Ik heb nog niks gedaan. Mijn huidige firmware staat er nog steeds op.

Raar dat jou snelheid niet meer te halen is.
Dat lijkt dus op het probleem wat momenteel Enschede heeft.

Ik zal mijn snelheid ook eens bedraad testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hmm verbinding gaat nu weer redelijk tot goed
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4027755136.png
Mr-D. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:33:
hmmm volgens de HD gebruik ik mijn zyxel te goed
er hangen nu stuk of 18 apparaten in waaronder 3 servers en een nas en 3 routers en een managed switch
en dat schijnt te veel te zijn
advies een paar dagen testen meet alleen met de sparqlboxen en 2 computers en de rest afgekoppeld van het netwerk

hmmm maar waarom zit ik dan ook maar op 30% van mijn up en download
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
sinds ik opgehangen lijkt het idd goed te gaan nog geen vastlopers gehad althans ik hoor opa niet klagen
goldvinger schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:40:
Het laatste half uur heb ik nog geen probleem gehad. (effe afkloppen) :)
Ik heb nog niks gedaan. Mijn huidige firmware staat er nog steeds op.

Raar dat jou snelheid niet meer te halen is.
Dat lijkt dus op het probleem wat momenteel Enschede heeft.

Ik zal mijn snelheid ook eens bedraad testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij is de snelheid ook goed

Ik heb een 100/100 verbinding en de test geeft 95/94 aan.
Niks mis mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee das goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nou ja, het probleem lijkt tot dusver opgelost te zijn.
Prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zal over een uurtje of 2 aan opa vragen of hij nog problemen heeft gezien en zal ik dit terug koppelen aan tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
En dan er maar direct bij melden dat het wel erg makkelijk is om de vele "geoefende" gebruikers hier van het forum misschien wat beter geloofd moeten worden. Iedere keer dat updaten etc wat blijkt niet te helpen (heeft het ooit bij iemand geholpen??). En dan "ineens" is voor iedereen hier het probleem voorbij. Jaja, het zal bij ons liggen.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Nogmaals uitkijken met speedtesten, ik heb een 1000/1000 verbinding.
De meeste test komen op dit moment niet eens boven de 400/Mbit uit,
met een beetje geluk haal ik 600 a 700 mijn maximum snelheid haal ik nu nergens 900 is het hoogst wat ik heb gezien en ik haal alleen op Usenet en torrents mijn maximum snelheid, ik haal nu 977 Mbit om precies te zijn op Usenet met een test bestand. S'nachts haal ik wel is 1005 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
goldvinger schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Oke, ik had Denzel aan de lijn.
Hij heeft mijn lijn gemeten en die was goed.
Van hem moest ik dus een andere firmware er opzetten.
Vreemd, want de huidig draait al 33 dagen vrij stabiel.

Ik wacht even jou ruggespraak af :)
Welke firmware geeft Tweak aan als de versie die stabiel is? Dat schijnt erg te wisselen hoor ik. Op de website staan vier versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:10:
[...]

Welke firmware geeft Tweak aan als de versie die stabiel is? Dat schijnt erg te wisselen hoor ik. Op de website staan vier versies.
Tweak geeft zelf aan de versie 6b3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jildert17
Hier in Enschede centrum weer tv en normale internetsnelheden! Na bijna een week...
Ga nog wel even navragen of hier nog financiële tegemoetkoming tegenover kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Green.car6808 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:10:
[...]

Ik moest versie 6B5 erop zetten.
Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik eerst de ruggespraak van Mr-D. wou afwachten.
Ook speelde mee dat mijn huidige eindversie 6.0 (de versie die tweak terug heeft getrokken) bij mij nooit voor noemenswaardige problemen heeft gezorgd.

problemen waren in het begin van de middag verdwenen.
Ik zelf heb niks veranderd waardoor het probleem is opgelost.
Ik ga er dus maar van uit dat er iets bij Tweak gebeurd is.

Ik draai dus nogsteeds op versie 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wdeb schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:03:
En dan er maar direct bij melden dat het wel erg makkelijk is om de vele "geoefende" gebruikers hier van het forum misschien wat beter geloofd moeten worden. Iedere keer dat updaten etc wat blijkt niet te helpen (heeft het ooit bij iemand geholpen??).

Wdeb
In één woord: NEE.
vandaar dat ik er ook maar even op zijn beloop gelaten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Hier in Enschede centrum alles ook weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murfie121
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb hier een Zyxel P-2812HNU-51c die ik wil gaan gebruiken ipv de VMG8324-B10A.
Ik heb het internet al werkend, alleen lukt het me niet om IPTV werkend te krijgen.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ik heb een de handleiding van de router gebruikt en als voorbeeld de Vlan instellingen van de VMG8324-B10A gebruikt. Ik heb een aantal print screens gemaakt wie je hier kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
Het is weer zover hier in Almere. Om de haverklap stilstaand beeld. |:( |:(

Inmiddels al 15 min in de wachtrij, mooie muziek trouwens... :z

[ Voor 88% gewijzigd door DanielAlm op 02-01-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
DanielAlm schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:35:
Het is weer zover hier in Almere. Om de haverklap stilstaand beeld. |:( |:(
Yup, het is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik had alleen geen beeld op RTL4. De rest van de zenders werkte wel. Herstart van de router was de oplossing (tot nu toe)

Edit: voor een paar minuten dus |:( 8)7 |:( 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door John70 op 02-01-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier ook weer een vastloper.
Voor diegene die vastlopers hebben: welk firmware van de zyxel gebruiken jullie?

Verder valt mij nu ook op dat de programma's op sbs9 niet opgenomen kunnen worden

[ Voor 87% gewijzigd door goldvinger op 02-01-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
goldvinger schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Ik moest versie 6B5 erop zetten.

................

Ik draai dus nogsteeds op versie 6.0
Mmhh.. En Anno2004 werd verteld 6B3 er op te zetten.. Motiveren ze die keuze nog eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
goldvinger schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:49:
Hier ook weer een vastloper.
Voor diegene die vastlopers hebben: welk firmware van de zyxel gebruiken jullie?

Verder valt mij nu ook op dat de programma's op sbs9 niet opgenomen kunnen worden
Nee op SBS9 kan niet worden opgenomen ("Opnemen niet toegestaan" is de melding) en niet worden gepauzeerd (voor degenen die het nog niet weten: Opnemen en pauzeren hebben niets met elkaar te maken ;) alhoewel zelfs de servicedesk hier verschillende uitspraken over doet )
Ik heb dit aan de Servicedesk gemeld vandaag en die zeiden dat ze er naar zouden laten kijken.

Edit: Juridisch gezien zijn opnemen en pauzeren wel hetzelfde (of vallen onder hetzelfde artikel). Verklaart mogelijk waarom het allebei (nog) niet werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 02-01-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Werd net gebeld door tweak.
Probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Almere waterwijk zijn de haperingen weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
heb net ook tweak aan de lijn gehad geven idd ook aan dat ze twee storingen hadden in Almere die nu opgelost zijn heb idd ook geen haperingen gehad en nee heb zelf niets aan mijn netwerk veranderd en zit op 6b5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Oeps verkeerd topic...

[ Voor 86% gewijzigd door Arjantje72 op 02-01-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
Ik betaal(de) nog steeds €37,50 voor mijn 50mbit glasvezel Blauw abonnement (alleen internet), terwijl je daar nu €35 voor moet betalen.
Gevraagd of ik ook niet die prijs kan krijgen.... reactie of ik dan wel even 25 euro wil betalen en een nieuw jaarcontract wil accepteren.
Ze doen ook wel hun best om hun klanten te behouden he! :S

Dag Tweak! Ik ga naar xs4all met een 20mbit abo voor 30 euro. (of 40 euro voor 50mbit met mobiel internet voor m'n tablet, dat moet ik nog even bekijken)
Krijg ik er gelijk een fatsoenlijke router bij (fritzbox) in plaats van die waardeloze pakketforce, en gewoon IPv6.

Nu hoop ik dat ze binnen nu en een aantal maanden de stand-by van de sparql box oplossen, anders ga ik m'n ouders ook overzetten naar iets anders. (misschien wel KPN, hoewel ik dat liever niet heb, maar die hebben wel lekkere combinatiekortingen met mobiel enzo)

De problemen die ik nu nog zie met de sparql box is met name dat er vanuit stand-by pas beeld is als je naar een ander kanaal zapt, of dat hij de eerste keer met de afstandsbediening niet uit stand-by wil komen (maar dat zou nog aan de harmony-ab config kunnen liggen, daar moet ik nog even mee experimenteren)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 16:24
Die standby functie moeten ze hoognodig repareren inderdaad. Deze begint mij, maar vooral mijn vriendin enorm te irriteren. In essentie kan je de harmony niet normaal programmeren want als ik de radiofunctie aanroep dan werkt deze niet want het radio commando komt niet aan. Moet de TV weer aan enz.

Voor het standby toggelen heb ik 1 button op mijn harmony geprogrammeerd zodat dit eenvoudig te doen is. Voor de radio knop moet ik dit eigenlijk ook doen maar heb geen vrij bruikbare knop meer over.

Ook de keus van een radioknop snap ik niet, waarom niet automatisch overschakelen als je een zender intoetst boven de 900 en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
JP1980 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:21:
Die standby functie moeten ze hoognodig repareren inderdaad. Deze begint mij, maar vooral mijn vriendin enorm te irriteren. In essentie kan je de harmony niet normaal programmeren want als ik de radiofunctie aanroep dan werkt deze niet want het radio commando komt niet aan. Moet de TV weer aan enz.

Voor het standby toggelen heb ik 1 button op mijn harmony geprogrammeerd zodat dit eenvoudig te doen is. Voor de radio knop moet ik dit eigenlijk ook doen maar heb geen vrij bruikbare knop meer over.

Ook de keus van een radioknop snap ik niet, waarom niet automatisch overschakelen als je een zender intoetst boven de 900 en vice versa.
Met de Harmony kun je toch ook alleen een apparaat bedienen? Daarmee switch ik tussen radio en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 16:24
Kan wel maar je automatische activiteiten kan je onmogelijk programmeren. De ene keer komt hij goed uit standby, de andere keer niet. Wanneer hij niet goed uit standby komt mist hij de automatische 'radio/tv' knop en schakelt deze niet over. Moet je dus weer met de hand doen. Voor mij wel te doen maar het moet gewoon automatisch werken m'n vriendin wordt gek de status van die sparql box is niet te voorspellen. De ene keer moet je deze handeling uitvoeren, de andere keer die handeling. Gaat gewoon niet voor een niet tehcnisch persoon. En dat alleen maar omdat die standby zo dwars is en dat radio / tv switchen zo nodig met een knop moet. Met het oude tweak blauw hoefde je alleen maar een zendernummer op te geven dan ging het schakelen naar radio gewoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Als ik geen tv kijk gaat alles uit met een klikaan klikuit schakelaar. Dus van de standbye heb ik eigenlijk geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 03-01-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Over SBS9 (niet kunnen opnemen en pauzeren). De Servicedesk meldt:
Van: Tweak Servicedesk <support@tweak.nl>
Antwoord-naar: Tweak Servicedesk <support@tweak.nl>
Aan: Apokalips

Geachte heer Apokalips,

Op het moment hebben wij nog niet alle rechten voor elke zender, wat er inderdaad voor kan zorgen dat niet op alle zenders opnemen mogelijk is.
Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk
En toen ik vroeg voor welke zenders dit dan allemaal zou gelden:
Van: Tweak Servicedesk <support@tweak.nl>
Antwoord-naar: Tweak Servicedesk <support@tweak.nl>
Aan: Apokalips

Beste heer Apokalips,

Voor zover bekend, is dat momenteel de enige zender.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk
Een rechtenkwestie dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waarom krijg je Ls een programma pauzeert een beeld te zien uit het programma daarvoor. Zeker ook weer een feature. Ook hoop ik dat de backspace bij het zoekscherm gefixed wordt wat een klote gui die nooit door gebruikers getest lijkt te zijn. Bij kpn had je gewoon je recente zoekopdrachten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
TrailBlazer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:41:
Waarom krijg je Ls een programma pauzeert een beeld te zien uit het programma daarvoor. Zeker ook weer een feature. Ook hoop ik dat de backspace bij het zoekscherm gefixed wordt wat een klote gui die nooit door gebruikers getest lijkt te zijn. Bij kpn had je gewoon je recente zoekopdrachten staan.
Het zoekscherm van uitzending gemist. .. ja misschien dat er op deze STB niks beters te bakken is dan dit... maar het is geen lekkere interface inderdaad. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Hier in Almere (1326) weer geen internet, tv en telefoon....ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 19:34
Ik ook geen verbinding. 1339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ah ik ben niet de enige. Hier ook niets meer 1335.

Wel fiber link. Geen ip op VLAN voor zowel tv als internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in 1338 ook geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
1316 ook plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Hier in Enschede ook geen IP meer. Signaal zit er wel gewoon op.

Ben benieuwd of het alleen op het eigen netwerk is.

[ Voor 30% gewijzigd door hovemt op 04-01-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 23-09 15:14
Almere 1318 ligt er ook uit.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Hilversum ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28

Cybje

First Post!

Hier in Enschede ook, dan maar mobiel internetten...

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Hier Enschede centrum. Hier sinds ligt sinds 11:35 of zo het internet er helemaal uit. Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:43
1325gg ook plat... Woonde ik maar op 1107 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ik heb een melding per mail gedaan bij Tweak. SD is pas vanaf 1200u open. Als we dat allemaal doen wordt het probleem misschien sneller opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hier ook niks, enschede.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Enschede zuidook helemaal niets :( zal ook ff en mailtje de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
1316 ook plat. Maar even mailen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Eerste keer dat het hier langer als een paar minuten uitligt Enschede Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
"Op dit moment is er een landelijke storing. Onze technici zijn hiervan op de hoogte. We verwachten dat de problemen rond 13:30 verholpen zijn. Onze excuses voor het ongemak."
Als je ze belt.

[ Voor 3% gewijzigd door AirtjE op 04-01-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28

Cybje

First Post!

Dat duurt nog wel even dan. Maar gezien iedereen hier gewoon op GoT zit te posten, vermoed ik dat niemand echt zonder internet zit ;) Dus de problemen lijken vrij beperkt.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Cybje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:08:
Dat duurt nog wel even dan. Maar gezien iedereen hier gewoon op GoT zit te posten, vermoed ik dat niemand echt zonder internet zit ;) Dus de problemen lijken vrij beperkt.
Tsja als je aardige buren hebt dan is er niet echt een probleem. Daarnaast is er ook nog 3G als backup:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:25

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hier in Almere ligt de boel er uit... Reboot van de Zyxel helpt niet; wereldbolletje blijft 'op rood' staan. Probleem ligt dus bij Tweak...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
Hier in Lelystad werkt internet gewoon
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.