Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:03:
Ga ik even proberen om de MyCloud in de meterkast te zetten om te zien wat er dan gebeurt.

Op dit moment (nog op de Linksys) is de Mycloud soms wel, soms niet te benaderen op de andere apparaten. Hij doet het een uurtje of zo, en daarna is hij weer onbenaderbaar. Dan moet ik hem via wd discovery opnieuw vinden, en opnieuw assignen etc., en dan doet hij het weer even, waarna hetzelfde gebeurdt.
Ik heb de McCloud in de meterkast rechtstreeks aan de Zyxel en die krijgt een normale IP en is ook altijd zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bithopper-1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2023
Sinds enige tijd heb ik bij Tweak een 1Gbit-verbinding, daarvoor 250Mbit.
In de '250 Mbit'-periode behaalde ik tijdens het downloaden vanuit de nieuwsgroepen een gemiddelde snelheid van 28.2 MB/s.
Ik weet dat Tweak usenet capt, maar had toch echt niet verwacht dat de downloadsnelheid na de overstap naar 1Gbit steeds langzamer wordt. De laatste dagen kom ik nog tot maximaal 18MB/s.
Destijds schreef ik Tweak al hierover. Helaas beroept men zich op de maximale ondersteuning tot 100Mbit.
Is toch vreemd dat de snelheidsverhoging naar 1Gbit bij usenet een snelheidsverlaging heeft veroorzaakt? Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:47
Nee ik zit met tweak gemiddeld op 40/48 MB/s in de nieuwsgroepen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bithopper-1
  • Laatst online: 29-05-2023
Mr-D. schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:11:
Nee ik zit met tweak gemiddeld op 40/48 MB/s in de nieuwsgroepen
Raar hoor... Ik zal Tweak dan nog maar een mailtje sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:47
maar ik zit wel al vanaf dag 1 op de 1 Gig weet niet of het uitmaakt maar je weet het bij tweak nooit :)
maar je geeft zelf aan dat ze ondersteuning tot 100mbit geven dus verwacht er dan niet te veel (van je mailtje)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nu zelfs Ziggo IPv6 aan het uitrollen is, wordt het niet een keer tijd dat Tweak dit ook gaat doen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Aaargh! schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:40:
Nu zelfs Ziggo IPv6 aan het uitrollen is, wordt het niet een keer tijd dat Tweak dit ook gaat doen ?
Tweak biedt het al wel aan in de vorm van 6rd:
84.245.0.0/18: 2a02:58:c0::/42, relay 217.19.16.16

DNS:
2a02:58:2:1:53::1
2a02:58:2:1:53::2

Voor de andere adresrange die Tweak in gebruik heeft (82.197.0.0) gebruiken ze een andere relay en prefix, maar die zou ik zo niet weten.

Het is trouwens niet aan te raden om dit op de Zyxel in te schakelen, aangezien dit tot enorme stabiliteits issues leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:05
Reggefiber zojuist langsgeweest en heeft ook de Genexis geïnstalleerd zo juist even de zyxsel aangesloten en ja hoor alles werkt nu komt er donderdag nog een tweak monteur moet ik die afbellen of ?
En wat komt de tweak monteur eigenlijk doen ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

hovemt schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:31:
[...]

Tweak biedt het al wel aan in de vorm van 6rd:
Ik doelde natuurlijk op native/dual-stack IPv6.
Het is trouwens niet aan te raden om dit op de Zyxel in te schakelen, aangezien dit tot enorme stabiliteits issues leidt.
Ik gebruik de Zyxel niet

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Aaargh! schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:47:

[...]

Ik gebruik de Zyxel niet
Dat weet ik, maar dit was meer als algemene waarschuwing bedoeld voor de andere lezers van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:41
Hans_18T schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:42:
Ik zal het proberen :)

Unicast:
Unicast verkeer is verkeer dat is bedoeld voor een enkele host. Alle andere hosts zullen unicast-verkeer niet bedoeld henzelf negeren. In een geschakelde omgeving (switch), wordt unicast verkeer over het algemeen niet "gehoord" door een andere dan de host.

Multicast:
Multicast verkeer is verkeer, met de bedoeling te worden "gehoord" door een bepaalde groep hosts op een netwerksegment. Sommig multicast verkeer kan worden beschouwd broadcastverkeer,

"Enhanched Multicast Forwarding" is de optie om van Multicast weer Unicast verkeer te "maken". oftewel als er geen luisterend oor is voor het mulitcast verkeer over de draadloze verbinding zal dit verkeer worden geblokkeerd.

HP printers kondigen hun aanwezigheid aan, via een multicast bericht op het netwerk sigment. Het gevolg is dat je printer is zichtbaar aangesloten op je wifi, maar kan geen multicast verkeer (hallo ik ben hier) versturen waardoor printen onmogelijk wordt.
Interessant wat je verteld. Laatst probeerde ik een HP printer aan te sluiten op het netwerk (gewoon 100mb/s bedraad aan een switch, die weer verbonden is met de zyxel) en wanneer ik dat doe dan trek ik mijn netwerk helemaal down. Nu heb ik altijd de schuld gegeven aan de zyxel, en dat is waarschijnlijk ook zo. Maar kan dat multicast gedrag van de HP printer hiervan oorzaak zijn, en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

deurklinkje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:46:
Reggefiber zojuist langsgeweest en heeft ook de Genexis geïnstalleerd zo juist even de zyxsel aangesloten en ja hoor alles werkt nu komt er donderdag nog een tweak monteur moet ik die afbellen of ?
En wat komt de tweak monteur eigenlijk doen ?
Exact mijn situatie, heb zelf de Zyxel (opgestuurd door Tweak) aangesloten. Ik heb Tweak gebeld, ze vertelden dat ik gewoon het telefoontje van Guidion moest afwachten en dan zeggen dat hij niet meer nodig is. Ik kreeg zelf trouwens ook nog een modem van Tweak opgestuurd (in mijn geval geen Genexis maar een Packetforce), terwijl Reggefiber er ook zoeentje plaatste (bij het plaatsen van het aansluitpunt). Die van Tweak heb ik nu als reserve. Ik ben benieuwd of jij er ook twee hebt (Genexis)?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Ik had nog een hele oude Genexis. Regefiber heeft die van tweak aangesloten voor mij hij zei is dat je Genexis zoja zet ik hem er wel op ben toch hier dus zo doende maar weet jij ook wat de tweak
Monteur allemaal doet als ie alleen die Genexis aan sluit hoeft ie niet te komen scheelt mij weer een vrije dag
cjdijk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:32:
[...]

Exact mijn situatie, heb zelf de Zyxel (opgestuurd door Tweak) aangesloten. Ik heb Tweak gebeld, ze vertelden dat ik gewoon het telefoontje van Guidion moest afwachten en dan zeggen dat hij niet meer nodig is. Ik kreeg zelf trouwens ook nog een modem van Tweak opgestuurd (in mijn geval geen Genexis maar een Packetforce), terwijl Reggefiber er ook zoeentje plaatste (bij het plaatsen van het aansluitpunt). Die van Tweak heb ik nu als reserve. Ik ben benieuwd of jij er ook twee hebt (Genexis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:14
JP1980 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:27:
[...]

Interessant wat je verteld. Laatst probeerde ik een HP printer aan te sluiten op het netwerk (gewoon 100mb/s bedraad aan een switch, die weer verbonden is met de zyxel) en wanneer ik dat doe dan trek ik mijn netwerk helemaal down. Nu heb ik altijd de schuld gegeven aan de zyxel, en dat is waarschijnlijk ook zo. Maar kan dat multicast gedrag van de HP printer hiervan oorzaak zijn, en is er wat aan te doen?
Toen je de printer op het netwerk aansloot, stond de Wifi op dat moment ook nog aan? Zo ja dan zou je wel eens een loop kunnen creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:32:
[...]

Zelfde hier een tijdje terug. Uiteindelijk ook zelf maar de modem en router aangesloten en Tweak een mail dat ik het zelf maar aangesloten had omdat ik niet wou wachten :P

Weet iemand toevallig ook of je die Zyxel router (VMG8324-B10A) ook op 5Ghz kunt zetten. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd maar deze optie is gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 13:47
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:17:
[...]

Zelfde hier een tijdje terug. Uiteindelijk ook zelf maar de modem en router aangesloten en Tweak een mail dat ik het zelf maar aangesloten had omdat ik niet wou wachten :P

Weet iemand toevallig ook of je die Zyxel router (VMG8324-B10A) ook op 5Ghz kunt zetten. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd maar deze optie is gedisabled.
Volgens de specs heeft hij alleen een IEEE 802.11n 2.4 GHz radio. Dus dat kan helaas niet, 5 GHz had ik ook graag gezien ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peeter123 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:20:
[...]

Volgens de specs heeft hij alleen een IEEE 802.11n 2.4 GHz radio. Dus dat kan helaas niet, 5 GHz had ik ook graag gezien ;)
Ja ik had de documentatie er ook al bijgepakt om te kijken of ik dit kon inschakelen. Maar als kijkt bij de band dan kun je het wel degelijk instellen (Niet dat het werkt maar goed) :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CoCQ2t7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Er zit geen 5Ghz kaartje in de Vmg8324. In de vmg8924 zit deze wel, dit is het enige verschil tussen deze twee modellen. Het is ookniet mogelijk om het kaartje in de vmg8324 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:01:
Er zit geen 5Ghz kaartje in de Vmg8324. In de vmg8924 zit deze wel, dit is het enige verschil tussen deze twee modellen. Het is ookniet mogelijk om het kaartje in de vmg8324 te zetten.
Ah bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hans_18T schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:12:
[...]

Toen je de printer op het netwerk aansloot, stond de Wifi op dat moment ook nog aan? Zo ja dan zou je wel eens een loop kunnen creeren.
Nee, de printer heeft geen WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Op npo 2 gaat sparql de ondertiteling uit spreken hoe zet ik dat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Blauwe knop volgens mij, daar kun je audiotaal kiezen. Ik had het laatst ook en is nogal vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Aaargh! schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:40:
Ik had dit toevallig vorige week bij tweak nagevraagd, momenteel is er alleen ipv6 mogelijk via een tunnel, die kunnen ze eventueel voor je aanmaken.

Zodra er native/dual-stack beschikbaar word, zullen ze dat ook op de website publiceren.

Ik wacht daarom dan ook even, een hoop gedoe om een tunnel op te gaan zetten, en liever heb ik gewoon native IPv6 inclusief een blok adressen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
RonnieB82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:36:
[...]

Ik had dit toevallig vorige week bij tweak nagevraagd, momenteel is er alleen ipv6 mogelijk via een tunnel, die kunnen ze eventueel voor je aanmaken.

Zodra er native/dual-stack beschikbaar word, zullen ze dat ook op de website publiceren.

Ik wacht daarom dan ook even, een hoop gedoe om een tunnel op te gaan zetten, en liever heb ik gewoon native IPv6 inclusief een blok adressen...
Ik heb ook zo'n gevoel dat als iedereen een tunnel op gaat zetten dat die border relay op zijn plaat gaat, waardoor je er nog steeds niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindahouse
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-08-2019
Ik heb sinds 24 maart Tweak, ben overgestapt van Ziggo omdat ik 1 Gig Mbit downloadsnelheid wilde en HBO. Sinds dag 1 is mijn internetsnelheid dramatisch laag soms zelfs 5Mbit/4Mbit met af en toe uitschieters naar 100 Mbit.
Na diverse telefoontjes en probleemoplossingen zoals factoryreset van de Zyxel modem kreeg ik gisteren dit mailtje:

[ #LTV-21163-633]: TK15027418 //Betreft uw verbinding.‏

Beste Kevin,

Onlangs heeft u ons vermeld dat uw download snelheid aan de lagen kant zit.
Wij zijn uw verbinding na gegaan en geconstateerd dat deze zowel technisch
zowel administratief in orde is.

Omdat Tweak een snelle verbinding levert welke zijn entree nog niet gemaakt
heeft op de commerciele markt, zijn de meesten speedtesten hier ook nog niet
klaar voor waardoor het resultaat vaak naar voren komt als een laag resultaat.
Helaas moeten wij u dan ook vermelden dat wij momenteel niet beschikken over
een test waarmee u de snelheid wel goed kunt meten.

Wij hopen dat wij deze in de toekomst wel hebben en kunnen voorzien.
Maar helaas moeten wij u momenteel vermelden dat het profiel correct is toegepast
en de lijn zou moeten beschikken over de juiste snelheid.

Met vriendelijke groet,
Arnout.
Tweak servicedesk.

Ik neem aan dat ik hier toch geen genoegen mee moet nemen?
En wie weet er een oplossing voor het probleem?

Ik heb een rechtstreekse bekabelde aansluiting op de modem, woon in Enschede centrum 7511 met glasvezelaansluiting voor 1000 Mbit . Verder aangesloten mijn Sparql box en een eigen router voor de wifi, aansluiting smart tv. Heb diverse malen diverse combi's geprobeerd, zonder sparql, zonder router etc. Ik denk zelf dat het aan de router ligt.
Wie heeft dé oplossing :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kevindahouse op 08-04-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 17:46
Laat Tweak ergens op hun servers een groot bestand neerzetten zodat je deze kan downloaden en kan kijken hoe snel dat gaat. Als hun interne netwerk er al niet geschikt voor is, wat is de meerwaarde dan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Probeer het eens met de speedtest van kpn-itns: http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Om uit te sluiten dat het aan je thuisnetwerk ligt kun je het beste een computer bedraad direct aan de Zyxel hangen.

Wat je verder nog kan proberen als dit ook slechte resultaten geeft driver issues uitsluiten door een ubuntu livecd op je computer te proberen. Door dit soort stappen te gebruiken en te melden aan Tweak kunnen zij ook het een en ander uitsluiten.

[ Voor 36% gewijzigd door hovemt op 08-04-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RonnieB82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:36:
[...]

Dat valt wel mee hoor :P

Bij HE krijg je voorbeeldcommando's (met de juiste gegevens al ingevuld) die je als je geluk hebt zo kunt copypasten naar een script dat na het opstarten uitgevoerd wordt op je router(pc). Dan nog radvd opzetten (genoeg voorbeeldconfigs te vinden hier op GoT) en ip6tables wat ook niet al te moeilijk is met de vele voorbeelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 08-04-2015 11:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindahouse
hovemt schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:33:
Probeer het eens met de speedtest van kpn-itns: http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Om uit te sluiten dat het aan je thuisnetwerk ligt kun je het beste een computer bedraad direct aan de Zyxel hangen.

Wat je verder nog kan proberen als dit ook slechte resultaten geeft driver issues uitsluiten door een ubuntu livecd op je computer te proberen. Door dit soort stappen te gebruiken en te melden aan Tweak kunnen zij ook het een en ander uitsluiten.
Mijn computer is inderdaad direct aangesloten op de Zyxel! , die ubuntu livecd kan ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Woon ook in het centrum van enschede postcode 7511

Maar haal hier zowiezo 900+ up en down

Ik gebruik de speestest.net Apeldoorn solcon of Amsterdam kpn

[ Voor 0% gewijzigd door deurklinkje op 08-04-2015 12:21 . Reden: Type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me wel afvraag, en ook de service desk heb gevraagd, is wat ze testen waarop ze baseren dat er niets aan de hand is. Het is door uitblijven van het antwoord daarop onduidelijk of ze wel iets testen wat gerelateerd is aan het probleem of dat ze het probleem niet begrijpen en totaal iets anders testen wat totaal niet gerelateerd is aan het probleem.

Net zoals in voorgaand voorbeeld, ze schrijven dat ze getest hebben en alles in orde is en ze kunnen vertellen dat je het zelf niet kan controleren omdat testen niet geschikt zijn voor hun product.
Dus dan heb ik de vraag hoe kan je iets testen waarvan je zelf zegt dat het niet te testen is?

Als je een test naar de router kan doen kan je de test ook andersom doen. Dus of ze testen niet of ze willen niet de klant laten testen (dan vraag ik me af wat verbergen ze).

Dit is trouwens een standaard antwoord van tweak. We hebben getest en alles is oke. Standaard antwoord op de vraag: wat hebben jullie dan getest? is zwijgen of een heel arsenaal van ontwijkende antwoorden als: we hebben het getest en alles was oke (repeat, repeat, repeat).

Heb nog nooit een antwoord gekregen van tweak waaruit bleek dat ze het probleem hebben begrepen en aan de hand daarvan getest hebben of dat ze het antwoord niet hebben begrepen en extra informatie vragen. Je stelt Tweak een vraag, daar trekken ze conclusies uit wat betreft probleem, als je er achter komt dat ze op het verkeerde spoor zitten krijg je ze met geen mogelijkheid op het goede spoor.

affijn van de leus 5 keer beter af met tweak mogen ze nummer 2 van mij zeer zeker verwijderen.

Heb je dan enig idee waar je mee bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:43:

Net zoals in voorgaand voorbeeld, ze schrijven dat ze getest hebben en alles in orde is en ze kunnen vertellen dat je het zelf niet kan controleren omdat testen niet geschikt zijn voor hun product.
Dus dan heb ik de vraag hoe kan je iets testen waarvan je zelf zegt dat het niet te testen is?

Als je een test naar de router kan doen kan je de test ook andersom doen. Dus of ze testen niet of ze willen niet de klant laten testen (dan vraag ik me af wat verbergen ze).
Zoals aangegeven in die mail kijken ze of het technisch klopt, waarschijnlijk kijken ze of er op de switch waar iemand op is aangesloten er onregelmatigheden te zien zijn. Verder kijken ze ook of ze niet ergens een vinkje in de administratie vergeten zijn.

Het zelf testen slaat op de snelheid, niet op hoe ze kunnen zien of alles OK is tot en met het aansluitpunt.

Vergeet niet dat de mensen op de helpdesk in principe alleen scripts afwerken. Ga er maar vanuit dat zij zelf niet op de hoogte zijn van de technische aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevindahouse schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:28:
Ik heb sinds 24 maart Tweak, ben overgestapt van Ziggo omdat ik 1 Gig Mbit downloadsnelheid wilde en HBO. Sinds dag 1 is mijn internetsnelheid dramatisch laag soms zelfs 5Mbit/4Mbit met af en toe uitschieters naar 100 Mbit.
Na diverse telefoontjes en probleemoplossingen zoals factoryreset van de Zyxel modem kreeg ik gisteren dit mailtje:

[ #LTV-21163-633]: TK15027418 //Betreft uw verbinding.‏

Beste Kevin,

Onlangs heeft u ons vermeld dat uw download snelheid aan de lagen kant zit.
Wij zijn uw verbinding na gegaan en geconstateerd dat deze zowel technisch
zowel administratief in orde is.

Omdat Tweak een snelle verbinding levert welke zijn entree nog niet gemaakt
heeft op de commerciele markt, zijn de meesten speedtesten hier ook nog niet
klaar voor waardoor het resultaat vaak naar voren komt als een laag resultaat.
Helaas moeten wij u dan ook vermelden dat wij momenteel niet beschikken over
een test waarmee u de snelheid wel goed kunt meten.

Wij hopen dat wij deze in de toekomst wel hebben en kunnen voorzien.
Maar helaas moeten wij u momenteel vermelden dat het profiel correct is toegepast
en de lijn zou moeten beschikken over de juiste snelheid.

Met vriendelijke groet,
Arnout.
Tweak servicedesk.

Ik neem aan dat ik hier toch geen genoegen mee moet nemen?
En wie weet er een oplossing voor het probleem?

Ik heb een rechtstreekse bekabelde aansluiting op de modem, woon in Enschede centrum 7511 met glasvezelaansluiting voor 1000 Mbit . Verder aangesloten mijn Sparql box en een eigen router voor de wifi, aansluiting smart tv. Heb diverse malen diverse combi's geprobeerd, zonder sparql, zonder router etc. Ik denk zelf dat het aan de router ligt.
Wie heeft dé oplossing :)
Bij mij klopte het ook niet, eerst vroegen ze om wat technische gegevens, wat voor pc harde schijf e.d. daarna hebben ze naar het modem gekeken en wat verandert en nu haal ik het wel, boven de 900 up en down _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 11:43
Misschien simpel gedacht, maar als jullie beiden de zyxel gebruiken zonder eigen aanpassingen in de settings, kan Kevindahouse dan niet proberen jou settings in te laden? Even standaard w8woord instellen, evt. tel# veranderen naar xxxxxxx oid en exporteren. :)

Op voorwaarde dat jullie bedien dezelfde firmware versie draaien. Uiteraard telefoon# achteraf aanpassen naar je eigen nummer/settings.

[ Voor 13% gewijzigd door Alphalorne op 08-04-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindahouse
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:19:
[...]

Bij mij klopte het ook niet, eerst vroegen ze om wat technische gegevens, wat voor pc harde schijf e.d. daarna hebben ze naar het modem gekeken en wat verandert en nu haal ik het wel, boven de 900 up en down _/-\o_
Weet jij welke instellingen er bij jou zijn veranderd? Ik heb met de helpdesk ook deze technische gegevens uitgewisseld. Zonder resultaat! Ik heb de laatste firmware versie van de Zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Kevindahouse schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:28:
[...]

Weet jij welke instellingen er bij jou zijn veranderd? Ik heb met de helpdesk ook deze technische gegevens uitgewisseld. Zonder resultaat! Ik heb de laatste firmware versie van de Zyxel
Probeer anders de standaard configuratie van Tweak opnieuw in te laden en eventueel nog de laatste firmware van de tweak website erop te zetten: https://www.tweak.nl/support/firmware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:53:
[...]

Zoals aangegeven in die mail kijken ze of het technisch klopt, waarschijnlijk kijken ze of er op de switch waar iemand op is aangesloten er onregelmatigheden te zien zijn. Verder kijken ze ook of ze niet ergens een vinkje in de administratie vergeten zijn.

Het zelf testen slaat op de snelheid, niet op hoe ze kunnen zien of alles OK is tot en met het aansluitpunt.

Vergeet niet dat de mensen op de helpdesk in principe alleen scripts afwerken. Ga er maar vanuit dat zij zelf niet op de hoogte zijn van de technische aspecten.
Dat besef ik me terdege. Maar als ik met argumenten hun conclusie onlogisch vindt of zelfs kan aantonen dat ze fout zitten beginnen ze met je van het kastje naar de muur te sturen. Ondertussen trekken ze wel de conclusie dat het aan je eigen netwerk ligt zonder verdere onderbouwing. De enige onderbouwing die ze geven is dat ze het getest hebben maar dus niet hoe en zeker niet hoe ze er toe komen dat het aan je interne netwerk ligt. Het is dus gewoon een conclusie die onvolledig onderbouwd wordt.

Zelf heb ik 6 maanden met ze een discussie gehad over DNS problemen die volgens tweak in mijn eigen netwerk lagen, alleen bleek na 6 maanden dat er een dDNS probleem in de router zat, iets wat ik van het begin af aan al beargumenteerd bij ze had neergelegd. Tweak trekt graag kort door de bocht conclusies zodat ze zelf niet hoeven verder te zoeken.

Zoals tweak zelf al weet schiet hun servicedesk op veel gebieden tekort, dit is tweak terdege aan te rekenen. De interne communicatie skils zijn nog erger en ook daar ziet tweak nog geen reden om die te verbeteren

Ook lijkt het me logisch dat als je een probleem niet kan oplossen je het opschaalt, maar nee hoor bij tweak blijft het probleem bij de servicedesk liggen met als gevolg dat oplossingen met veel moeite of helemaal niet tot stand komen.

Al met al lijkt het erop of tweak bijna zijn best doet de servicedesk zo slecht te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hovemt schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat het afwerken van een script in 99.9% ook afdoende is, immers tweak heeft toegang tot de pop/routers en de Zyxel (on demand) Op de Zyxel bijvoorbeeld, heb je inzicht (system monitor -> traffic status LAN/WAN) op de kwaliteit (errors/packet drops) van de verbinding. Hetzelfde kan tweak zien op de switches/routers op de diverse pop-locaties. Als daarnaast alle “vinkjes” staan zoals ze moeten staan dan durf ik te beweren dat in 99.99 % van de gevallen het probleem bij de gebruiker zit.
Natuurlijk kan het zijn dat de Zyxel defect is, maar wederom in 99.9 % van de gevallen worden dan alle pakketten gedropt of geen pakketten gedropt, voor defecte HW is er geen middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat het afwerken van een script in 99.9% ook afdoende is, immers tweak heeft toegang tot de pop/routers en de Zyxel (on demand) Op de Zyxel bijvoorbeeld, heb je inzicht (system monitor -> traffic status LAN/WAN) op de kwaliteit (errors/packet drops) van de verbinding. Hetzelfde kan tweak zien op de switches/routers op de diverse pop-locaties. Als daarnaast alle “vinkjes” staan zoals ze moeten staan dan durf ik te beweren dat in 99.99 % van de gevallen het probleem bij de gebruiker zit.
Natuurlijk kan het zijn dat de Zyxel defect is, maar wederom in 99.9 % van de gevallen worden dan alle pakketten gedropt of geen pakketten gedropt, voor defecte HW is er geen middenweg.
Mijn dDNS probleem hebben ze ook tig keer naar gekeken zelfs naar het beruchte vinkje dat op "from ISP" moest staan maar niet stond en waar tweak pas achter kwam nadat in de release not van Zyxell een opmerking over dDNS. Plus wat tweak niet kan zien is hoe de router reageerd aan de LAN kant. De WAN kant zou best inorde kunnen zijn maar de meeste problemen hier met de Zyxell zitten aan de LAN kant omdat de router niet reageert zoals hij zou moeten. Het dDNS probleem was ook een LAN probleem en geen LAN probleem. Maar per definitie van tweak is LAN het probleem van de klant ookal is de router de veroorzaker. Of bij veel andere zaken de Aboxen maar die werken perfect volgens tweak,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:58:
[...]
Mijn dDNS probleem hebben ze ook tig keer naar gekeken zelfs naar het beruchte vinkje dat op "from ISP" moest staan maar
Naja, heb je deels een punt, zelf heb ik er nooit last van gehad (router achter router) met mijn eigen voorkeuren. Maar zelfs ik heb het "from ISP" aangepast.
[...]
Plus wat tweak niet kan zien is hoe de router reageerd aan de LAN kant. De WAN kant zou best inorde kunnen zijn maar de meeste problemen hier met de Zyxell zitten aan de LAN kant omdat de router niet reageert zoals hij zou moeten.
Welnu als je ze toestemming geeft om even op je router in te loggen, en tweak vervolgens het "script" kan afwerken, dan zijn ze wel degelijk in staat om een en ander te zien. Of ze het dan ook zien dat weet ik natuurlijk niet.
[...]
Het dDNS probleem was ook een LAN probleem en geen LAN probleem. Maar per definitie van tweak is LAN het probleem van de klant ookal is de router de veroorzaker. Of bij veel andere zaken de Aboxen maar die werken perfect volgens tweak,
De oorzaak was niet de router maar een instelling in de router. Waarom zijn er minder klachten bij KPN, die zetten de router op slot zodat de gebruiker niets kan "verprutsen".
[...]
Of bij veel andere zaken de Aboxen maar die werken perfect volgens tweak,
Daar gaat het nu niet over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste firmware, geen switch en twee nassen.
Volgens mij ligt het er maar net aan wie de mail beantwoord, (ze hebben het trouwens op een zondag opgelost)

Telefoongegevens heb ik nooit gehad, ik vroeg erom via mail. maar kreeg ze niet, zij hebben het ingesteld.
Ze zijn er ook niet op ingegaan wat ze de laatste keer veranderd hebben.

Zo te lezen komt het vaker voor dat je de snelheid niet haalt, leg dan uit wat er niet goed is. Dan hoef je de helpdesk ook niet lastig te vallen.
Aan de firmware ligt het niet, hij draaide niet op de laatste, dat heb ik veranderd, maar er veranderde niks.
Mailtje gestuurd en met twee dagen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:20:
[...]

Naja, heb je deels een punt, zelf heb ik er nooit last van gehad (router achter router) met mijn eigen voorkeuren. Maar zelfs ik heb het "from ISP" aangepast.

[...]

Welnu als je ze toestemming geeft om even op je router in te loggen, en tweak vervolgens het "script" kan afwerken, dan zijn ze wel degelijk in staat om een en ander te zien. Of ze het dan ook zien dat weet ik natuurlijk niet.

[...]

De oorzaak was niet de router maar een instelling in de router. Waarom zijn er minder klachten bij KPN, die zetten de router op slot zodat de gebruiker niets kan "verprutsen".

[...]

Daar gaat het nu niet over!
Het dDNS probleem is "opgelost" waarom omdat ze het niet meer gebruiken maar het is nog onbekend of de oorzaak van het probleem ook op andere zaken invloed heeft. Dat stoort me vooral aan Tweak, ze noemen het zelfs een hotfix.... maar iets uitzetten maakt het nog geen fix zeker als je niet de oorzaak weet van het probleem. De hele firmware van de Zyxell is nog niet stabiel genoeg voor 1Gb en de aboxen maar voordat tweak dat toegeeft. Waarop ik het baseer? kijk maar eens via wireshark wat voor een zooi de Zyxell genereert op je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:43:
[...]
Het dDNS probleem is "opgelost" waarom omdat ze het niet meer gebruiken maar het is nog onbekend of de oorzaak van het probleem ook op andere zaken invloed heeft. Dat stoort me vooral aan Tweak, ze noemen het zelfs een hotfix.... maar iets uitzetten maakt het nog geen fix zeker als je niet de oorzaak weet van het probleem. De hele firmware van de Zyxell is nog niet stabiel genoeg voor 1Gb en de aboxen maar voordat tweak dat toegeeft. Waarop ik het baseer? kijk maar eens via wireshark wat voor een zooi de Zyxell genereert op je netwerk.
Tsja, Tweak is de leverancier van een dienst, niet de leverancier van de SW op de Zyxel, maar mogen wel met de klanten in discussie als "Zyxel faalt".
Doet me denken aan de NS en de Fyra.

Zoals je weet heb ik een Router achter een Router, in mijn geval een Draytek 2925. Ook ik had natuurlijk een tweetal probleempjes, kontact gezocht met Draytek. probleem "1" is opgelost door een verandering van instelling en probleem twee is opgelost door een "Beta FW". Dus ook hier werkt alles niet in een keer, maar was wel tevreden met de oplossingen geboden door Draytek.

Ik ben trouwens wel benieuwd over welke "zooi" je het hebt die de Zyxel genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:52:
Telefoongegevens heb ik nooit gehad, ik vroeg erom via mail. maar kreeg ze niet, zij hebben het ingesteld.
Ze zijn er ook niet op ingegaan wat ze de laatste keer veranderd hebben.
Ik dacht al dat ik de enige was die de voip settings niet heb ontvangen. Gelukkig heb ik met een tooltje "xpass" het wachtwoord van voip kunnen uitlezen via de browser, en inmiddels voor mezelf in een tekstbestand opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasigoreng01
  • Laatst online: 23-01-2021
frelam schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:09:
[...] je op iedere pc gewoon de FTA multicast streams mag bekijken van publieke omroep e.d. ( gooi bv udp://239.0.2.1:7000 in vlc) [...]
Ik heb er een aantal gevonden :*)

udp://@239.0.2.1:7000 ned1 HD
udp://@239.0.2.2:7000 ned2 HD
udp://@239.0.2.3:7000 ned3 HD
udp://@239.0.2.26:7000 humor tv
udp://@239.0.2.27:7000 Family 7
udp://@239.0.2.33:7000 NPO101
udp://@239.0.2.34:7000 NPO Best
udp://@239.0.3.1:7000 Een
udp://@239.0.3.2:7000 Canvas
udp://@239.0.3.3:7000 Ketnet
udp://@239.0.3.4:7000 ARD1 HD
udp://@239.0.3.5:7000 ZDF
udp://@239.0.3.6:7000 NDR
udp://@239.0.3.11:7000 BBC1 HD
udp://@239.0.3.12:7000 BBC2 HD
udp://@239.0.3.16:7000 Arte HD
udp://@239.0.3.19:7000 2M Maroc

udp://@239.0.5.2:7000 Radio2
udp://@239.0.5.3:7000 Radio3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Hans_18T schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:01:
[...]

Tsja, Tweak is de leverancier van een dienst, niet de leverancier van de SW op de Zyxel, maar mogen wel met de klanten in discussie als "Zyxel faalt".
Doet me denken aan de NS en de Fyra.

Zoals je weet heb ik een Router achter een Router, in mijn geval een Draytek 2925. Ook ik had natuurlijk een tweetal probleempjes, kontact gezocht met Draytek. probleem "1" is opgelost door een verandering van instelling en probleem twee is opgelost door een "Beta FW". Dus ook hier werkt alles niet in een keer, maar was wel tevreden met de oplossingen geboden door Draytek.

Ik ben trouwens wel benieuwd over welke "zooi" je het hebt die de Zyxel genereert.
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de Zyxel niet helemaal vervangen hebt voor de Draytek. Volgens mij moet dat makkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

nasigoreng01 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:54:
[...]
Ik heb er een aantal gevonden :*)
udp://@239.0.5.2:7000 Radio2
udp://@239.0.5.3:7000 Radio3
Nice, BBC is wel interessant als ik F1 wil kijken terwijl de TV (uiteraard) door de kids bezet is :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Even twee quote's uit het nieuws artikel van de fp nieuws: Consumentenbond: veel klachten door fusie Ziggo en UPC
Klanten klagen bovendien dat de klantenservice zegt dat klanten zelf nieuwe kabels of splitters moeten kopen.
Ziggo zegt in een reactie dat storingen in het beeld 'praktisch altijd' worden veroorzaakt door een slechte bekabeling binnenshuis.
De SD van tweak heeft het ook regelmatig over het thuis netwerk dat daar iets daar niet goed zou zijn. Maar uit eigen ervaring blijven zij niet lang aan dit verhaal hangen zodra de klant dit heeft uitgesloten, en zijn ze sneller bereid om verder te kijken waar het probleem dan moet liggen ( eigen ervaring).

Bij sommige zijn inderdaad de problemen niet snel opgelost, maarja ook al lijkt het internet een zo simpel iets, het is en blijft toch een complex iets waar er dingen gebeuren die niet gelijk verklaard kunnen worden of opgelost.

Daarom ben ik er nog steeds van overtuigd dat de SD van tweak (en zeker als je wordt door gezet naar de technische afdeling) je beter en sneller zou kunnen geholpen worden als er problemen zijn (zelfs in Sparql heb ik nog vertrouwen als ik kijk hoe dat begon en hoe redelijk stabiel het nu is "al een tijdje geen problemen gehad")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:32:
Even twee quote's uit het nieuws artikel van de fp nieuws: Consumentenbond: veel klachten door fusie Ziggo en UPC

[...]

[...]

De SD van tweak heeft het ook regelmatig over het thuis netwerk dat daar iets daar niet goed zou zijn. Maar uit eigen ervaring blijven zij niet lang aan dit verhaal hangen zodra de klant dit heeft uitgesloten, en zijn ze sneller bereid om verder te kijken waar het probleem dan moet liggen ( eigen ervaring).

Bij sommige zijn inderdaad de problemen niet snel opgelost, maarja ook al lijkt het internet een zo simpel iets, het is en blijft toch een complex iets waar er dingen gebeuren die niet gelijk verklaard kunnen worden of opgelost.

Daarom ben ik er nog steeds van overtuigd dat de SD van tweak (en zeker als je wordt door gezet naar de technische afdeling) je beter en sneller zou kunnen geholpen worden als er problemen zijn (zelfs in Sparql heb ik nog vertrouwen als ik kijk hoe dat begon en hoe redelijk stabiel het nu is "al een tijdje geen problemen gehad")
De problemen bij ziggo/upc liggen vooral op het gebied van de coax kabels. Dit heeft een heel verklaarbaar technische oorzaak. Deels is het probleem 4G (de frequentie daarvan) en deels de verranderring in de frequenties van de zenders. De vaak oudere kabels die mensen al jaren in huis hebben liggen zijn van goedkopere kwaliteit dan de standaard voorschrijft. Hierdoor komen dus problemen van slecht signaal doordat signalen elkaar verstoren. Daarom moeten mensen dus hun kabels vervangen. Het is hetzelfde als bij tweak klagen dat je geen goed signaal hebt over een Cat 1 kabel en geloof me ik heb al vrienden geholpen met coax kabels uit de jaren 80 van de kwantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hovemt schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:01:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de Zyxel niet helemaal vervangen hebt voor de Draytek. Volgens mij moet dat makkelijk kunnen.
Welnu, mijn draytek heeft geen optie voor telefonie (de mijne is zonder WiFi en telefonie), ik heb de 2925 ook niet gekocht met de gedachte om de Zyxel te vervangen. Daarvoor had ik de combinatie 2920 en Zyxel maar een 100/100 abonnement.
Ik vind het eigenlijk wel prettig om een strikte scheiding te hebben tussen de provider en mijzelf, Als nu wat fout gaat is het simpel v.w.b. de diagnostiek en tot op heden nog geen problemen gehad (ook niet tijdens de Tweak-Groen tijdperk).
Gezien het feit dat het nu werkt zoals ik het verwacht, zie ik ook geen reden om de setup te wijzigen.
Ook een eventuele Hacker moet nu door twee verschillende Routers heen voordat ze mijn netwerk bereiken, niet dat ik daar verder mee "bezig" ben dat het zou kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Sinds een paar dagen wordt standaard van de NPO zenders (Ned 1, 2 en 3) altijd de ondertiteling weergegeven waar ik helemaal niet op zit te wachten. Ik krijg ze ook niet weg (al geprobeerd via de blauwe knop en dan de standaard of Nederlandse geluidspoor en ondertiteling gekozen). Het zit gewoon in de weg, loopt uit sync en het meest vervelende is dat de tekst blijft hangen als ik vervolgens naar een andere niet NPO schakel. Ik krijg het alleen weg als ik de box opnieuw opstart en niet meer naar een NPO zender schakel, want dan komt de ondertiteling weer terug en begint de ellende opnieuw. Heeft iemand nog ideeën om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Ted_W schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:27:
Sinds een paar dagen wordt standaard van de NPO zenders (Ned 1, 2 en 3) altijd de ondertiteling weergegeven waar ik helemaal niet op zit te wachten. Ik krijg ze ook niet weg (al geprobeerd via de blauwe knop en dan de standaard of Nederlandse geluidspoor en ondertiteling gekozen). Het zit gewoon in de weg, loopt uit sync en het meest vervelende is dat de tekst blijft hangen als ik vervolgens naar een andere niet NPO schakel. Ik krijg het alleen weg als ik de box opnieuw opstart en niet meer naar een NPO zender schakel, want dan komt de ondertiteling weer terug en begint de ellende opnieuw. Heeft iemand nog ideeën om dit te verhelpen?
Je zou kunnen proberen om de sparql box te resetten. De reset procedure is als volgt:
1. Haal de Sparql Box van het stroom af en ontkoppel de netwerk-kabel aan de achterzijde van de Sparql Box.
2. Sluit vervolgens de power-kabel weer aan. De Sparql Box start nu opnieuw op. Wanneer deze opgestart is krijgt u de melding dat er geen netwerkverbinding is.
3. Druk vervolgens op de home knop (het huisje in de rechter bovenhoek van de afstandsbediening). Nu krijgt u verschillende tegels in beeld.
4. U kunt nu weer de netwerk-kabel aansluiten.
5. Vervolgens drukt u op de tegel "TV2Next" links onder. In het hierna volgende scherm heeft u de mogelijkheid om uw ontvanger een fabrieksreset te geven (onderste optie). De Sparql Box zal opnieuw opstarten en een welkomstscherm zien. Vervolgens krijgt u de mogelijkheid om een taal te kiezen en dient het netwerk getest te worden. Volg de instructies op het scherm om de meest recente firmware van de ontvanger te downloaden. Deze stap neemt ongeveer 5 minuten in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een paar 'open' kanalen gevonden die te gebruiken zijn in VLC.. :) :)
Overigens heb ik het idee dat alle radio kanalen open staan, maar ze staan niet op volgorde zoals op Sparql website genoemd.

TV
udp://@239.0.2.15:7000 Discovery ID
udp://@239.0.2.23:7000 Nostalgie Net
udp://@239.0.3.7:7000 WDR
udp://@239.0.3.8:7000 RTL
udp://@239.0.3.9:7000 SAT1
udp://@239.0.3.10:7000 Pro Sieben
udp://@239.0.3.15:7000 tv5 Monde
udp://@239.0.3.18:7000 RAI 1
udp://@239.0.3.20:7000 Al Jazeera Arabic
udp://@239.0.3.21:7000 Antena3
udp://@239.0.3.22:7000 TVE
udp://@239.0.3.23:7000 TRT Turk
udp://@239.0.3.24:7000 CNN Turk

Radio
udp://@239.0.5.1:7000 Radio 1
udp://@239.0.5.2:7000 Radio 2
udp://@239.0.5.3:7000 Radio 3FM
udp://@239.0.5.4:7000 Radio 4
udp://@239.0.5.5:7000 Radio 5
udp://@239.0.5.6:7000 Radio 6 Soul & Jazz
udp://@239.0.5.7:7000 Radio 538
udp://@239.0.5.10:7000 Arrow Classic Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
_/-\o_
Wel jammer dat de overige kanalen (rtl enz) allemaal gescrambled oid zijn. Want bij het proberen af te spelen hoor je wel fragmentjes van het geluid en slaat vlc vrijwel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat toch een hoop kanalen open zijn.

Als dat een blijvende situatie is (wat je natuurlijk nooit helemaal zeker weet), dan zou dat me nog kunnen helpen om in de toekomst misschien toch voor Tweak/Sparql te kiezen :).

Het heeft namelijk wel voordelen tov. m'n bestaande HDHomerun optie icm het DVB-C basispakket bij Telfort.

En de NPO radiozenders en NPO tv-zenders gebruik ik toch het meest.

Dat het meeste DRM bevat was overigens al door Tweak bevestigd :)

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 10-04-2015 14:29 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Is het niet handiger om een android emulator met de sparql app te gebruiken? Of werkt dat niet? Of heeft dat andere nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
Volgens mij heb je dan geen HD en de sparql app is nou niet echt een goed werkende app en maakt het niet zo makkelijk om de stream op te nemen (in HD)
Meeste kijk en luister ik ook naar NPO zenders en het mooie is dat de programma's die ik mis, die nu gewoon op te nemen zijn in HD en niet afhankelijk van usenet of de brakke uitzendinggemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
JP1980 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:30:
Is het niet handiger om een android emulator met de sparql app te gebruiken? Of werkt dat niet? Of heeft dat andere nadelen?
Geen goede ervaringen mee. Het werkt wel, iig met bluestacks in win8.1, maar je zit toch naar een diavoorstelling te kijken.

De Sparql app zelf op mijn note 3 werkte echter wel feilloos, de eerste dag, daarna altijd zwart beeld en geen geluid.. }:|

[ Voor 15% gewijzigd door Alphalorne op 10-04-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
@leiuwe15
HD en opnemen is voor mij een minder belangrijk punt. Commerciële zenders kijk ik soms wel naar maar 1 t/m3 zijn wel het belangrijkste. Werking app is inderdaad beroerd maar niet onoverkomelijk VLC streams zal ook niet zo eenvoudig zijn lijkt mij.

@janneman
Toevallig ook ervaring met Andy? Schijnt beter te zijn dan bluestack. Ach ik probeer het deze week zelf wel eens ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Nee, niet mee bekend. Gaan we dit weekend maar 's proberen dan. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frelam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 16:53
Ha, zie dat de FTA tip opgepikt is :) Overigens kun je ook het adres van het huidige kanaal opvragen met:

curl -D - -d '' -X POST "http://192.168.x.y/api/device/index.php/media/getPlayingStreamURL?fmt=json"

en voor veel meer opties: http://192.168.x.y/api/workbench/index.php/index/home

ip adres vervangen door die van je abox uiteraard.
Gebruik zelf de open kanalen niet (meer) maar een hdmi input kaart, mpc-hc en een eigen programma wat keypresses in mpc afvangt en als commando naar de box stuurt. Ben benieuwd of dit allemaal zo de bedoeling is of dat het dichtgezet wordt en ik met de kosten voor een ir blaster opgezadeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik media player classic, bestand openen, linkje plakken en dan bij favorieten opslaan.
Ik heb beeld en geluid, en kan "zappen" :)
De 1e 6 staan erin, en werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben mij vandaag overgezet naar 1000 Mbit.

Zet net de TV aan... Niks nada.. (zwart scherm). Zelf het opvragen van de gids geeft niks terug!
Reseten heeft helaas ook niet geholpen :-/

Morgen maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:57:
Ze hebben mij vandaag overgezet naar 1000 Mbit.

Zet net de TV aan... Niks nada.. (zwart scherm). Zelf het opvragen van de gids geeft niks terug!
Reseten heeft helaas ook niet geholpen :-/

Morgen maar eens bellen...
Ook de modem gereset, of alleen abox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem en abox ge rezet.. Zelf een aparte UDP kabel van modem naar box helpt niet.

Ik zie ook net dat zelfs mijn download belabberd is. Ik haal net de 2 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:11:
Hoe werkt dit precise? Als ik bv udp://@239.0.2.1:7000 open met VLC gebeurt er niks!
Mijn firewall geeft ook geen data verbuik (in/uit) voor VLC.
Firewall geeft wel aan dat VLC een connectie maakt naar 195.150.14.69 (niet mijn netwerk range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:28:
[...]

Hoe werkt dit precise? Als ik bv udp://@239.0.2.1:7000 open met VLC gebeurt er niks!
Firewall geeft wel aan dat VLC een connectie maakt naar 195.150.14.69 (niet mijn netwerk range)
Aangezien je ook al aangaf dat je problemen hebt met gewoon tv kijken denk ik dat er iets in de router niet goed staat. Probeer eens een "Reset to factory defaults" van de Zyxel (onder Management >> Configuration) of laadt de standaard configuratie van tweak in. (https://www.tweak.nl/support/firmware.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:28:
[...]

Ik krijg hier ook niets te zien of te horen. Moet je hiervoor ook televisie van Tweak hebben? Ik heb gewoon het goedkoopste glasvezelabbo van Tweak (Internet en bellen). Maakt het ook nog uit welke versie van VLC media player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
cjdijk schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:00:
[...]

Ik krijg hier ook niets te zien of te horen. Moet je hiervoor ook televisie van Tweak hebben? Ik heb gewoon het goedkoopste glasvezelabbo van Tweak (Internet en bellen). Maakt het ook nog uit welke versie van VLC media player?
Ik neem aan dat je hier ook tv van tweak voor moet hebben. Het valt mij trouwens op aan de FTA zenders die hhuitema weergeeft dat hier ook een aantal zenders uit het premium pakket tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:47
Heeft iemand hier wellicht de Sparqlbox (abox42) aan de praat gekregen met peel smart remote? heb een hele mooie IR out op mijn telefoon waar letterlijk 1000en settopboxen in staan maar deze staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 21-09 21:50
Ik heb nu een set zonnepanelen met SolarEdge, die logt alles naar de SolarEdge portal. Ik wil graag die communicatie onderscheppen (of eigenlijk proxyen), zodat ik het kan afluisteren en zelf ook kan loggen.
Nu is het probleem: de SolarEdge omvormer maakt verbinding via Wifi, dus ik kan niet met Wireshark het LAN-verkeer monitoren (want daar komt het nooit overheen). Weten jullie een handige manier om dit verkeer de Zyxel "uit" te krijgen?
Twee ideëen:
- Zet de Zyxel DNS weer op Dynamic (in plaats van From ISP, dat veel beter werkt), en voeg een DNS entry toe met de naam van de SolarEdge portal.
- Zet de Zyxel DNS op static, en draai een eigen DNS server die de DNS entry van de SolarEdge portal vervangt door een lokaal IP (en verder de Tweak DNS doorgeeft).

Zien jullie een makkelijkere manier met de Zyxel? De instellingen van de SolarEdge omvormer kan ik niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan22
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 22:45
Hello allemaal,

Ik ben sinds gisteren overgezet naar 1000mb.
Nu werkt mijn usesnet welke ik bij tweak heb niet meer.

Iemand enig idee, wat de nieuwe gegevens zijn?
Server/port wat dan ook.

Thanks.

Rohan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
rohan22 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:58:
Hello allemaal,

Ik ben sinds gisteren overgezet naar 1000mb.
Nu werkt mijn usesnet welke ik bij tweak heb niet meer.

Iemand enig idee, wat de nieuwe gegevens zijn?
Server/port wat dan ook.

Thanks.

Rohan
news.tweak.nl is de server die je moet gebruiken. Poort gewoon 119 of 563 als je SSL wil gebruiken.

Misschien ook even kijken of je op https://mijn.tweak.nl/ nog wel je newsgroup account ziet staan.
Domokoen schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:32:
...

Zien jullie een makkelijkere manier met de Zyxel? De instellingen van de SolarEdge omvormer kan ik niet wijzigen.
Je zou met een extra accesspoint kunnen werken die je alleen gebruikt voor de omvormer. Handigste is dan denk ik om te kijken naar een router/accesspoint waarop je dd-wrt of openwrt kunt zetten voor port-mirroring enz.

[ Voor 30% gewijzigd door hovemt op 11-04-2015 21:51 . Reden: antwoord aan domokoen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:11:
Overigens heb ik het idee dat alle radio kanalen open staan, maar ze staan niet op volgorde zoals op Sparql website genoemd
udp://@239.0.3.7:7000 WDR
udp://@239.0.3.8:7000 RTL
udp://@239.0.3.9:7000 SAT1
udp://@239.0.3.10:7000 Pro Sieben
udp://@239.0.3.15:7000 tv5 Monde
udp://@239.0.3.18:7000 RAI 1
Mooi dat er een aantal zenders tussen zitten die niet in mijn abo zitten maar wel te bekijken zijn via VLC :D
* HaterFrame kijkt nu F1 via RTL :D

Iemand met het meest uitgebreide pakket zin om alle zenders eens langs te lopen? :D ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HaterFrame op 12-04-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:52
Hoe voeg je zo'n udp kanaal toe in VLC? :?

[ Voor 6% gewijzigd door bvsteyn op 12-04-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Open network via File ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Zover was ik, maar ik kies dan in VLC (op OSX overigens) voor open UDP stream en vul dan IP adres en poort in. Maar afspelen doet ie niet.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee gewoon dat adres van hierboven er in kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 21-09 21:50
Werkt dit niet alleen als je in Almere/Enschede zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. TV's werken weer bij mij.

Het zal wel een ID 100 T error geweest zijn hier (lees IDOOT)!

Na de upgrade had ik tot vandaag enkel zwart beeld op de TV. Zelfs geen TV gids...
Ook niet na alles te reseten.

Probeer het VLC grapje hier, maar did werkt helaas niet (Zit in Almere op een 1000 Mbit line)
VLC doet helemaal niks!

Heb net ook maar mijn ZyXEL ge update naar 1.00(AAKL.7)_20141218. (kwam van 1.00(AAKL_1))

Mijn home network zit in de 10.0.0.x range

Wat wel vreemd is, is dat ik IP 192.168.1.1 kan pingen! (heb hier niks in de range)
Als ik naar dat IP ga via IE11 krijg ik een "login scherm" met "level_15_access".

Ik kom niet verder omdat ik het wachtwoord en gebruikernaam niet weet (admin / 1234 werkt niet)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Domokoen schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:25:
Werkt dit niet alleen als je in Almere/Enschede zit?
Ah..daar zit de catch.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het niet en ik zit in Almere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het premium pakket en ben zoveel mogelijk adressen langs gelopen.
Kan zijn dat ik wat heb gemist. ;)
MetaFrame schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:37:
[...]

Iemand met het meest uitgebreide pakket zin om alle zenders eens langs te lopen? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwste versie van VLC gebruikt (op linux weliswaar) Ik kies simpelweg de optie in 'open network stream', vul het betreffende adres in en presto.

Zelfs op mijn mobieltje kon ik middels MX-player de stream openen..
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:55:
Probeer het VLC grapje hier, maar did werkt helaas niet (Zit in Almere op een 1000 Mbit line)
VLC doet helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:27:
Ik heb het premium pakket en ben zoveel mogelijk adressen langs gelopen.
Kan zijn dat ik wat heb gemist. ;)
[...]
Ah ok, cool. Ben hier al behoorlijk blij mee. Overigens moeten sommige streams gedeinterlaced worden. Yadif 2x levert bij mij het beste beeld op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:30:
Ik heb de nieuwste versie van VLC gebruikt (op linux weliswaar) Ik kies simpelweg de optie in 'open network stream', vul het betreffende adres in en presto.

Zelfs op mijn mobieltje kon ik middels MX-player de stream openen..

[...]
Nop.. Zelf via MX-player en mijn Android mobieltje (op mijn home wifi) niks...
Moet ik misschien nog iets open zetten in mijn ZyXEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:12:
[...]

Nop.. Zelf via MX-player en mijn Android mobieltje (op mijn home wifi) niks...
Moet ik misschien nog iets open zetten in mijn ZyXEL?
Heb je soms nog een extra router achter je Zyxel hangen? Ik zag dat je een 10.0.0.x als lokaal netwerk had en daar staat de Zyxel standaard niet op ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er staan wat meer routers achter de Zyxel, maar ik connect via de Wifi direct naar de Zyxel.
De 10.0.0.x range heb ik op de Zyxel zelf zo gezet. Network Setting > Home networking.
Onder LAN IP Setup gewoon je eigen LAN ip range zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 16:48
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:39:
Ja er staan wat meer routers achter de Zyxel, maar ik connect via de Wifi direct naar de Zyxel.
De 10.0.0.x range heb ik op de Zyxel zelf zo gezet. Network Setting > Home networking.
Zit je toevallig in het kpn-gebied? Ik wel en bij mij werken die streams in vlc ook met geen mogelijkheid. Zou kunnen dat het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... Wat is KPN gebied? Zit in Noorderplassen Oost (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:39:
Welk subnet mask gebruik je in je LAN IP setup?

Wat geeft je routing table aan in de Zyxel? (System Monitor >> Routing Table).

Als je de TV op NPO1 hebt staan, wat staat er dan bij IGMP/MLD Group Status? (System Monitor >> IGMP/MLD Group Status).

Je geeft aan dat je 1Gbit verbinding hebt, dus waarschijnlijk zit je gewoon op het Tweak platform en zou het gewoon moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door hovemt op 13-04-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hovemt,

Mijn subnet mask staat op 255.255.255.0
Zie: http://www.kijk.info/tweak/home-network.jpg

re: Wat geeft je routing table aan in de Zyxel? (System Monitor >> Routing Table).
Zie: http://www.kijk.info/tweak/routing-table.jpg

re: Als je de TV op NPO1 hebt staan, wat staat er dan bij IGMP/MLD Group Status? (System Monitor >> IGMP/MLD Group Status).
Zie: http://www.kijk.info/tweak/IGMP.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:25:
Hallo hovemt,

Mijn subnet mask staat op 255.255.255.0
Zie: http://www.kijk.info/tweak/home-network.jpg

re: Wat geeft je routing table aan in de Zyxel? (System Monitor >> Routing Table).
Zie: http://www.kijk.info/tweak/routing-table.jpg

re: Als je de TV op NPO1 hebt staan, wat staat er dan bij IGMP/MLD Group Status? (System Monitor >> IGMP/MLD Group Status).
Zie: http://www.kijk.info/tweak/IGMP.jpg
Heb je nog iets anders in je netwerk wat ook gebruik maakt van multicast? Het lijkt erop dat er behoorlijk wat extra multicast verkeer is. Ter vergelijk, als ik de TV op NPO 1 heb staan er alleen 239.0.2.1 en 225.0.71.1 in de IGMP status tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Hier op de dsl ook niks, waarschijnlijk zijn hier de ip adressen anders? Als ik uit de Abox het adres opvraag krijg ik rtp://224.0.251.4:8008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Dan zijn dus inderdaad de adressen/poortnummers anders buiten Enschede/Almere.

Waarschijnlijk kun je dan met rtp://@224.0.251.4:8008 in VLC wel beeld moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
hovemt schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:05:
Dan zijn dus inderdaad de adressen/poortnummers anders buiten Enschede/Almere.

Waarschijnlijk kun je dan met rtp://@224.0.251.4:8008 in VLC wel beeld moeten krijgen.
En dat is dus het rare, dat werkt niet. Niet in VLC, niet in mx media player, helemaal niks. Ik heb udp://@224.0.251.4:8008 ook al geprobeerd, :8000 :7000, allemaal al geprobeerd. Doet helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hovemt schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:00:
[...]

Heb je nog iets anders in je netwerk wat ook gebruik maakt van multicast? Het lijkt erop dat er behoorlijk wat extra multicast verkeer is. Ter vergelijk, als ik de TV op NPO 1 heb staan er alleen 239.0.2.1 en 225.0.71.1 in de IGMP status tabel.
Heb wat meer spul hier op het netwerk, maar niks dat multicast doet/geeft.
Zal later even aller uit het netwerk gooien en dan nog eens kijken in mijn ZyXel.

@etwintje. Waar zie je het IP van de abox? Systeem info geeft enkel een MAC adres.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:52:
[...]

Heb wat meer spul hier op het netwerk, maar niks dat multicast doet/geeft.
Zal later even aller uit het netwerk gooien en dan nog eens kijken in mijn ZyXel.

@etwintje. Waar zie je het IP van de abox? Systeem info geeft enkel een MAC adres.
frelam in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3": hier staat uitgelegd hoe je de adressen kunt achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks..

Nederland 1 HD
Zelfde IP: 239.0.2.1:7000
[root@home ~]# curl -D - -d '' -X POST "http://10.0.0.103/api/device/index.php/media/getPlayingStreamURL?fmt=json"
HTTP/1.1 200 OK
Expires: Mon, 13 Apr 2015 11:22:13 GMT
Expires: Mon, 13 Apr 2015 10:21:44 GMT
Cache-Control: max-age=30
Cache-Control: no-cache,must-revalidate
X-Powered-By: PHP/5.3.17
X-API-Version: 1.1/0.1
Pragma: no-cache
Last-Modified: Mon, 13 Apr 2015 11:21:44 GMT
Access-Control-Allow-Origin: *
Access-Control-Allow-Credentials: true
X-Benchmark: 0.158319