Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Niet mee eens. Het is wel goed uitgedacht, ze weten tot in detail wat ze willen. Wat ze wel behoorlijk onderschat hebben zijn de netwerkproblemen en de hoge mate van benodigde bug smashing. De netwerkproblemen hebben ook grotendeels te maken met het veel hogere aantal backers dan verwacht werd.
Dat zootje valt denk ik ook wel mee. De ontwikkeling gaat volgens mij best wel strak (bv omgevingen voor de PU ed). We hebben hier over vertraging van 1 module, the sky is not falling yet.
Waarop baseer je dat het wel goed uitgedacht is? Ik vind het verschrikkelijk mooi wat ze aan het doen zijn, maar ik sluit me wel aan bij Cogency dat het niet erg gestructureerd overkomt. Het is niet de eerste keer dat CR een spel maakt dus hij moet wel weten wat erbij komt kijken.
Qua network load hebben ze zelf ook staan kijken, want er is een gelimiteerd aantal alpha sloten, toen deze op waren hebben ze bij CIG zelf besloten meer mensen te laten connecten etc.
Daarnaast zou je vanuit software ontwikkeling geredeneerd kunnen zeggen dat je bepaalde risico's naar voren wil trekken, ook dit zie ik niet echt gebeuren (kan zijn omdat we niet alles weten, maar kan ook gewoon zijn omdat het niet gebeurd) tot nu toe hebben ze een hele mooie space shooter gemaakt.
Fordox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:13:
Er zijn een paar dingen die iedereen vergeet:
1. Geen enkele game kan goed op hun geschatte tijdlijn blijven. Sommige games van bepaalde uitgevers *uche* EA *uche* hebben bij hun releasedatum nog niet eens een compleet spel. Nja, het is wel compleet, maar met duizenden bugs en waardeloze troep.
Ze moeten op hun tijdlijn blijven van hun investeerders, die koste wat kost een product op de markt willen hebben. maakt niet uit hoe die eruit ziet.
eigenlijk een beetje een drogreden, een investeerder wil winst maken, dus als het plausibel is om langer in release te blijven maar meer winst te maken is er niet een investeerder die zegt nee doen we niet. En er is iets structureel fout als je je niet eens meer aan je planning probeert te houden. Daarnaast het feit (is het een feit?) dat nog nooit iemand zijn poductie schema heeft gehaald is geen reden om je productie schema maar niet te gaan halen
2. Star Citizen willen ze operationeel EXTERN hebben in hun (pre-)alpha. Dit betekend ook dat de servers en alles goed moeten werken naar buiten toe, met een redelijk hoge load per patch. Hier zijn vele games nog enorm druk mee als ze het spel uit hebben gebracht en niet meer in de ontwikkelingsfase zitten. Als een andere uitgever hun game test, is dat vaak in beta of met interne servers met mensen die niet veel tijd hebben om te spelen.
nogmaals omdat iemand anders iets fout doet, betekend het niet dat het goed is als jij het ook fout doet..
als je kijkt naar de geleidelijke release van de eerste iteratie van AC dan blijkt dat ze prima kunnen schalen maar dat hebben ze ineens over boord gegooid.
3. Mensen stellen teveel eisen en willen teveel features en daar gaat enorm veel tijd in zitten.
dat is prioriteren, en dat is wellicht een van de meest belangrijke dingen wil je ooit naar release komen, ja kan altijd nog oppoetsen in een later stadium met name qua visuals.
Het feit dat je zo iets doet geeft aan dat je het oog op je langere termijn visie kan kwijtraken. in mijn optiek
. CR is een perfectionist. En nog niet zo'n klein beetje ook.
perfectionist is een voordeel en een nadeel tegelijk, als je jezelf daarvan bewust bent moet je daar ook rekening mee houden. Het is dus geen argument waarom de planning niet gehaald word. Als je jezelf ervan bewust bent moet je dat ook mee nemen in je planning. en dat betekend dat het langer duurt. Daarnaast als jij zegt dat iets morgen af is, en het is morgen niet af, dan ben je geen perfectionist, want dan had je niet gezegd dat het morgen af was, maar dat het af is wanneer het af is.
[
Voor 52% gewijzigd door
Bornhald op 07-05-2015 13:26
]