Toon posts:

[PC] Star Citizen - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 99 Laatste
Acties:
  • 225.545 views

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:47:
[...]

Welkom op't forum! Laat maar horen wat je er van vind :P , let wel REC (in-game in-simulatie currency is in 1.1.1 nog moeilijk te verdienen)
Thanks! de download is 25gb dus pas binnen over een paar uurtjes ;). Ik hoef nog niks te verdienen toch? Heb nu een schip en kan lekker dingen uitzoeken.. Zoveel als ik lees/zie, lijkt het een enorme kluif om door te hebben en de mogelijkheden zijn eindeloos? Ik hou wel van een uitdaging dus ben zeer benieuwd! Hou jullie op de hoogte.

-

Verwijderd

Topicstarter
Torrie844 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:48:
[...]

Thanks! de download is 25gb dus pas binnen over een paar uurtjes ;). Ik hoef nog niks te verdienen toch? Heb nu een schip en kan lekker dingen uitzoeken.. Zoveel als ik lees/zie, lijkt het een enorme kluif om door te hebben en de mogelijkheden zijn eindeloos? Ik hou wel van een uitdaging dus ben zeer benieuwd! Hou jullie op de hoogte.
Dit is ook een handige site voor nieuwe spelers.

http://www.starcitizenstatus.com/

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-01 12:52
Torrie844 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:48:
[...]
Zoveel als ik lees/zie, lijkt het een enorme kluif om door te hebben en de mogelijkheden zijn eindeloos? Ik hou wel van een uitdaging dus ben zeer benieuwd! Hou jullie op de hoogte.
Uiteindelijk wel, maar denk erom dat je momenteel alleen in je hangar kunt rondlopen en kunt vliegen/schieten in verschillende gamemodes met Arena Commander. De rest wordt allemaal later pas beschikbaar.

En welkom!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
Cygnitr0n schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:16:
[...]

Ja, dat bedoel ik dus. Die ontwikkelkosten zijn gewoon te hoog. Dus denk ik eerder dat ze een licentie afgeven met een aanpassing in een huidig model. Voor SC een win en voor een fabrikant win.

Ik heb liever een SC rebrand van een degelijke HOTAS fabrikant. Dan dat ze iets zelf gaan ontwikkelen.
wat zouden jullie doen trouwens een xt 55 hotas halen of wachten op de SC rebrand ?

punt is als hij echt dedicated voor sc zal zijn dat het dan beter getailored is voor sc maar word hij dan ook bruikbaar voor andere games vraag ik me af..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Topicstarter
AjDuLion schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:03:
[...]

wat zouden jullie doen trouwens een xt 55 hotas halen of wachten op de SC rebrand ?

punt is als hij echt dedicated voor sc zal zijn dat het dan beter getailored is voor sc maar word hij dan ook bruikbaar voor andere games vraag ik me af..
Ik zou gewoon voor X55 HOTAS gaan, heb hem zelf ook. Bevalt heel goed. Op die SC rebrand kan je nog erg lang wachten. Als je dan nog per se een SC rebrand wilt, kan je je X55 verkopen, zijn redelijk waardevast.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:07:
[...]

Ik zou gewoon voor X55 HOTAS gaan, heb hem zelf ook. Bevalt heel goed. Op die SC rebrand kan je nog erg lang wachten. Als je dan nog per se een SC rebrand wilt, kan je je X55 verkopen, zijn redelijk waardevast.
Volgens mij is er ergens in de Randstad nog een groothandel in RMA X55's.

Overigens kan ik iedereen natuurlijk aanraden om de TS te lezen als je meer wilt weten over SC.

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 06-05-2015 13:13 ]

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02-2025

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:07:
[...]

Ik heb zelf de X52Pro, die is wat goedkoper.
En het eerste wat ik heb gedaan zijn de buttons aanpassen.
Dus ook al heb je een branded SC HOTAS. Je gaat de knoppen toch aanpassen naar je eigen speelstijl.

• Snoz Lombardo
Iemand nog ervaring met de Thrustmaster Warthog? Speelt die beter/lekkerder dan bijv. een X55 of is het meer persoonlijke voorkeur?

• AjDuLion
nu niet allemaal die 2 x55's die op tweakers een berichtje sturen ik was eerst ja ! :+

warthog heb ik ook naar gekeken maar mij leek de x55 een betere keus gezien de kosten.

• Case_C
AjDuLion schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:24:
nu niet allemaal die 2 x55's die op tweakers een berichtje sturen ik was eerst ja ! :+

warthog heb ik ook naar gekeken maar mij leek de x55 een betere keus gezien de kosten.
Er is nog een aanbieder die daar niet tussen staat ;) .

Verwijderd

Topicstarter
AjDuLion schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:24:
De Warthog heeft ook geen 'twist' op de joystick waardoor je bijna genoodzaakt bent om pedalen erbij te halen (en aangezien ik de twist voor rollen gebruik, wil ik daar helemaal geen pedalen voor hebben).

• AjDuLion
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Er is nog een aanbieder die daar niet tussen staat ;) .
als jij hem verkoopt zou ik dan wel weer de reden willen weten want dan is er wel iets wat je tegenstaat van de x55 ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:27:
[...]

De Warthog heeft ook geen 'twist' op de joystick waardoor je bijna genoodzaakt bent om pedalen erbij te halen (en aangezien ik de twist voor rollen gebruik, wil ik daar helemaal geen pedalen voor hebben).
klopt dit viel me ook op, voor de vlieg sims is een twist niet realistich maar voor een spacesim als roll juist weer wel al zullen er wel volgens het ontwerp pedalen bijzitten dus kwa echtheid.. tja...

imo 120/130 vs 380 euro... aardig verschil zegmaar..(en dan moeten er nog pedalen bijkomen)

[ Voor 51% gewijzigd door AjDuLion op 06-05-2015 13:29 ]

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:27:
[...]
(en aangezien ik de twist voor rollen gebruik, wil ik daar helemaal geen pedalen voor hebben).
Jup, de roll is erg lekker op die manier :)

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Dan een vraag voor diegenen met een X-55 of Warthog... hebben jullie er dan ook pedalen bij?
Of speelt het ook goed zonder?

Oh ja, Warthog is een stuk duurder maar schijnbaar ook meer solide.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Case_C
AjDuLion schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:27:
[...]
als jij hem verkoopt zou ik dan wel weer de reden willen weten want dan is er wel iets wat je tegenstaat van de x55 ;)
Ik heb geen HOTAS :P , geen X-55 niks niet. Dus van mijn ervaringen moet je niet uitgaan. Maar iemand hier op 't forum zit naar mijn weten nog met een aantal X-55's in zijn 'opslag' waar hij vanaf wilt. Let wel dat het RMA's zijn.

• AjDuLion
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:30:
[...]

Ik heb geen HOTAS :P , geen X-55 niks niet. Dus van mijn ervaringen moet je niet uitgaan. Maar iemand hier op 't forum zit naar mijn weten nog met een aantal X-55's in zijn 'opslag' waar hij vanaf wilt. Let wel dat het RMA's zijn.
rma's die gerepareerd zijn ? en waarom ben jij nog niet de hotas stap in gegaan ?

* AjDuLion moet bekennen dat hij hooguit 5 min in de cockpit heeft gezeten en voorlopig nog niet echt gespeeld heeft.

ik zou dus in feite gewoon kunnen wachten op de sc rebrand maar het kriebelt wel en ik heb daarnaast nog steeds elite dangerous liggen waar ik nu niet mee speel omdat ik de controls helemaal idioot vind..

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

AjDuLion schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:31:
[...]
ik zou dus in feite gewoon kunnen wachten op de sc rebrand maar het kriebelt wel en ik heb daarnaast nog steeds elite dangerous liggen waar ik nu niet mee speel omdat ik de controls helemaal idioot vind..
Ik heb juist de controls van E:D overgenomen naar SC omdat die juist fijner zijn.
Maar E:D moet je eigenlijk niet met tobo willen spelen. :9

Verwijderd

Topicstarter
SNAFU schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:28:
Dan een vraag voor diegenen met een X-55 of Warthog... hebben jullie er dan ook pedalen bij?
Of speelt het ook goed zonder?

Oh ja, Warthog is een stuk duurder maar schijnbaar ook meer solide.
De X55 voelt imo ook zeer solide aan, ondanks dat het plastic is. De puristen vinden plastic meteen bagger, maar als het goed uitgevoerd is, is er niks mis mee. Het nadeel van de X55 is wel dat er aardig wat RMA's zijn door niet al te beste QC bij Saitek, dus het is even mazzel hebben dat je geen problemen hebt, maar oven omruilen doen ze niet moeilijk over. Als alles goed werkt is het wel een geweldige stick (ook de mogelijkheid om de weerstand van de stick met veren aan te passen vind ik een voordeel).

Zoals eerder gezegd heeft de Warthog geen z-as op de joystick (de X55 wel), waardoor je beter wel pedalen kan kopen bij de Warthog. Ik heb bij een space sim liever geen pedalen omdat ik de z-as gebruik voor rollen. Maar dit is persoonlijk.

Uiteindelijk gaat het erom hoeveel geld je er voor over hebt, want die Warthog is flink duur ja. 8)

• Snoz Lombardo
Ik zou het geld er in principe wel voor over hebben, vooral vanwege de bouwkwaliteit. Maar als het minder lekker speelt met space sims twijfel ik toch. En hoe verhoudt de X52 (Pro) zich dan tot de X55?

En stel dat ik naast space sims ook af en toe een gewone flightsim wil spelen? Warthog of X55/52?

• SNAFU
Ik zit nu nog met een X-45 die maar niet kapot wil. ;)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• AjDuLion
SNAFU schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:42:
Ik zit nu nog met een X-45 die maar niet kapot wil. ;)
dit en dat is dus ook gelijk een reden.. koop een keer een joystick en dat ding gaat een leven mee..

volgens mij maakt het kwa knoppen layout niet zoveel uit van de warthog en x55 die roll pedalen is alleen wel een nadeel vind ik (maar misschien voelt dit ook raar bij de x55)

• Ircghost
  • Laatst online: 11:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik gebruik zelf pedalen naast de x55 en eerst de x52 omdat je dan eenmaal fijner vliegt. Het is wel iets lastiger dan precies met je pols.

De reden dat ik dan ook pedalen wil is omdat het vervelend is de z as te gebruiken en tegelijkertijd bepaalde knoppen in te drukken. Dit ervaarde ik meer met de grotere x55 dan bij de x52.

Verwijderd

Topicstarter
Snoz Lombardo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:41:
Ik zou het geld er in principe wel voor over hebben, vooral vanwege de bouwkwaliteit. Maar als het minder lekker speelt met space sims twijfel ik toch. En hoe verhoudt de X52 (Pro) zich dan tot de X55?

En stel dat ik naast space sims ook af en toe een gewone flightsim wil spelen? Warthog of X55/52?
Voor een gewone flightsim zijn pedalen wel echt een meerwaarde. Maar ik speel die bijna niet meer.

Verwijderd

Dus tijd voor een X57 met een extra z-as in de stick?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:12:
Dus tijd voor een X57 met een extra z-as in de stick?
Dan loop je wel het risico dat de echte flight sim puristen gaan klagen dat de z-as hun mooie stalen joystick verpest en dat je gewoon pedalen moet kopen. :P

• SNAFU
In ander nieuws: de Oculus Rift schijnt in het eerste kwartaal van 2016 uit te komen!
Gelukkig nog 2 volle kwartalen om er voor te sparen. ;)

• Snoz Lombardo
Breaking: Oculus Rift releasedatum: Q1 2016!

http://www.ign.com/articl...mer-oculus-rift-will-ship

Ik heb een DK2 gehad en was daar erg van onder de indruk. Benieuwd of de 'echte' versie flink verbeterd is t.o.v. resolutie en screendoor effect.

• Torrie844
Argh, ik zie mijn geld al wegvliegen (letterlijk). Oculus gaat rond de 350 kosten? Maar ik zal toch echt crossfire/SLI videokaart moeten kopen want 1 R9 280X gaat dat geweld niet trekken (ja de R9 280x is al niet de beste maar daar heb ik er tenminste al één van).

[ Voor 8% gewijzigd door Torrie844 op 06-05-2015 14:33 ]

-

• AjDuLion
Torrie844 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:33:
Argh, ik zie mijn geld al wegvliegen (letterlijk). Oculus gaat rond de 350 kosten? Maar ik zal toch echt crossfire/SLI videokaart moeten kopen want 1 R9 280X gaat dat geweld niet trekken (ja de R9 280x is al niet de beste maar daar heb ik er tenminste al één van).
in theorie heb je minder power nodig voor vr omdat de resolutie laag is ;)

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-01 18:34
Hoe weet jij wat voor resolutie het wordt?

Star Citizen

• Case_C
Jorrie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:51:
Hoe weet jij wat voor resolutie het wordt?
Hopelijk minstens 2K per oog, anders gaat de resolutie echt niet voldoende zijn lijkt mij.

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2025
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Hopelijk minstens 2K per oog, anders gaat de resolutie echt niet voldoende zijn lijkt mij.
Consumer Version: At least 1920×1080[5][6]
volgens wikipedia
dus minimaal (960×1080 per eye)

[ Voor 5% gewijzigd door Bornhald op 06-05-2015 15:59 ]

• Seyaku
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01-2025
Dat zou toch echt te weinig zijn. Pas bij 2 tot 4k per oog is het werkbaar denk ik.

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:58:
[...]

Consumer Version: At least 1920×1080\[5]\[6]
volgens wikipedia
dus minimaal (960×1080 per eye)
Dan koop ik liever een curved 34" 3,5K 21:9 scherm met track-ir :) . Voor SC natuurlijk, om het on-topic te laten lijken :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 06-05-2015 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.vrcircle.com/p...t-consumer-cv1-resolution
What can be concluded from this?
Oculus Rift CV1 may very well have a 2560 x 1440 resolution with a refresh rate of 80 Hz.
To me, this makes sense. Any resolution higher than this and/or refresh rate higher will just be too tough for the vast majority of PCs to drive. For VR to become mainstream it should not require 2 high end PC graphic cards to drive.
Let me know what you think in the comments below...
Wel van een tijdje geleden.

• SNAFU
In de loop naar E3 (en wellicht al komende week) worden er meer specificaties bekend gemaakt over CV1.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:04:
[...]

Dan koop ik liever een curved 34" 3,5K 21:9 scherm met track-ir :) . Voor SC natuurlijk, om het on-topic te laten lijken :+ .
Afbeeldingslocatie: http://sparklemommy.com/wp-content/uploads/2013/08/why-not-both.jpg

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Case_C
Same goes for GTA5 and Arena Commander.
Afbeeldingslocatie: http://sparklemommy.com/wp-content/uploads/2013/08/why-not-both.jpg
Better buy a bigger SSD!

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 06-05-2015 17:19 ]

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Leuke schaal video :)

• Case_C
Klopt :) , daarom is hij ook gelijk opgenomen in de TS

• Oraijon
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Klopt :) , daarom is hij ook gelijk opgenomen in de TS
Ow, ik loop maar weer achter de feiten aan? :P

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:21:
[...]

Ow, ik loop maar weer achter de feiten aan? :P
Dat wil ik niet zeggen, maar je info is dus al weer een paar uur oud. Hij was alleen nog niet in 't forum gepost, dus dat kon jij ook niet weten :P . (Oh wacht iedereen moet natuurlijk elke dag de TS bijhouden 7(8)7 )

• Oraijon
Hehe, ik kijk echt nooit naar de TS eigenlijk :P

Valt me wel op trouwens dat de hull serie nu uberhaupt niet meer te koop is, had stiekem wel verwacht dat minstens A en B nog wel te krijgen zouden zijn.. Blijkbaar allemaal limited. Niet alsof die schepen lorewise nou zo zeldzaam zijn :P

[ Voor 10% gewijzigd door Oraijon op 06-05-2015 17:30 ]

• Jorrie
Concept sale he, dat is altijd limited. Wanneer ze hangar ready zijn komen ze weer permanent in de verkoop.

Star Citizen

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:29:
Hehe, ik kijk echt nooit naar de TS eigenlijk :P

Valt me wel op trouwens dat de hull serie nu uberhaupt niet meer te koop is, had stiekem wel verwacht dat minstens A en B nog wel te krijgen zouden zijn.. Blijkbaar allemaal limited.
Nee niet limited :P , maar je hebt gelijk. Had aardig geweest als de A en de B en heel misschien de C te koop zouden blijven zonder LTI. Maar dan wijken ze weer af van het vaste patroon. En daar houd niemand van :) .

• Oraijon
Most common ship in the verse zeggen ze, geloof ik niks van op deze manier :P

• Jorrie
80/90% van de schepen zijn NPC dus de sale zegt niks ;)

Star Citizen

• Oraijon
Maar hij is niet te koop, dan kunnen NPC's ook niet kopen :P

Tenzij ze dat wel kunnen... dan is het racism :P

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:34:
Maar hij is niet te koop, dan kunnen NPC's ook niet kopen :P

Tenzij ze dat wel kunnen... dan is het racism :P
Citizens zijn geen ras ;) (tweakers wel?), hooguit discriminatie van AI/NPC's/CIG jegens echte mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 06-05-2015 17:36 ]

• Jorrie
Wat is dat voor logica 8)7

Star Citizen

• Oraijon
AI/NPC's zijn toch echt heel ander ras dan humans ;)

• Jorrie
Ik volg je niet helemaal meer :+

Star Citizen

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:36:
AI/NPC's zijn toch echt heel ander ras dan humans ;)
Discutabel :P , maar we zitten hier niet op het Deus Ex forum. Dus laten we die discussie maar niet aangaan.

'Oraijon loopt ingame met een AAAB shirt rond :+' All AI Are Bastards

[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 06-05-2015 17:41 ]

• Oraijon
Jorrie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:37:
Ik volg je niet helemaal meer :+
Geeft niet, je mist niks. Ben gewoon ff sarcastisch :P
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:37:
[...]

Discutabel :P , maar we zitten hier niet op het Deus Ex forum. Dus laten we die discussie maar niet aangaan.
Hey, herders en golden retrievers zijn ook verschillende rassen, toch beide honden. NPC's en mensen verschillen minstens net zo veel ;)

Maar goed plan :P

• Torrie844
Nou, eerste paar uur "vliegen" erop zitten. Besloot die race's maar te doen, ging van rondetijden van 4:30 naar uiteindelijk 1:50 zonder te crashen maar dat is meer geluk dan wijsheid geweest. Wat een moeilijke controls zonder ontzettend shaky naar boven/onder/links/rechts te draaien. Oefening baart kunst hopelijk.

edit; Is er een reden waarom ik de basic flight simulator niet kan doen? Zag op youtube mensen hem doen maar ik heb maar 2 knoppen waar zij er 3 hebben "drone sim, nog iets.."

[ Voor 22% gewijzigd door Torrie844 op 06-05-2015 17:52 ]

-

• Oraijon
Shift = boost, daarmee herstel je vrij snel je vlieg richting. Dat maakte voor mij echt een wereld van verschil in controle over m'n ship toen ik dat doorhad :)

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-01 12:13

Cogency

Ginnunga

Basic flight training is alleen nog op de test server.

[ Voor 8% gewijzigd door Cogency op 06-05-2015 18:04 ]

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:30:
[...]

Nee niet limited :P , maar je hebt gelijk. Had aardig geweest als de A en de B en heel misschien de C te koop zouden blijven zonder LTI. Maar dan wijken ze weer af van het vaste patroon. En daar houd niemand van :) .
Het kan zijn (volgens mij redelijk waarschijnlijk) omdat het een concept sale is, de gladius is ook niet limited, die was met lti te koop, daarna hangar ready even, en nu permanent.
de gladiator is alleen met een paar limited sales, en toen hij hangar en flight ready was tekoop geweest.

Verwacht overigens dat wanneer de Hull weer te koop is dat hij ~10-15% duurder is en geen LTI heeft (zoals met alles eigenlijk)

• Torrie844
Oraijon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:58:
Shift = boost, daarmee herstel je vrij snel je vlieg richting. Dat maakte voor mij echt een wereld van verschil in controle over m'n ship toen ik dat doorhad :)
Zeer goede tip! Nu ik de logitech X3D heb aangesloten gaat alles sowieso veel soepeler.. geweldig ding

-

• Case_C
Torrie844 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:33:
[...]

Zeer goede tip! Nu ik de logitech X3D heb aangesloten gaat alles sowieso veel soepeler.. geweldig ding
Mooi om te horen dat het leuk gaat :P , er zijn zowieso geweldig veel dingen om rekening mee te houden. Vooral in dogfighting kan je wel eens gaan klagen over de werking van je schip, maar meestal is de helft er dan al afgeschoten. :P

En natuurlijk de FPS is in de komende tijd, dat gaat ook nog wat worden :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 06-05-2015 22:25 ]

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025

Tylocke

[Team Carrack]

Torrie844 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:51:
Nou, eerste paar uur "vliegen" erop zitten. Besloot die race's maar te doen, ging van rondetijden van 4:30 naar uiteindelijk 1:50 zonder te crashen maar dat is meer geluk dan wijsheid geweest. Wat een moeilijke controls zonder ontzettend shaky naar boven/onder/links/rechts te draaien. Oefening baart kunst hopelijk.

edit; Is er een reden waarom ik de basic flight simulator niet kan doen? Zag op youtube mensen hem doen maar ik heb maar 2 knoppen waar zij er 3 hebben "drone sim, nog iets.."
Eigenlijk is beginnen met racen een hele goede manier om te leren vliegen. Ja, het is wat crashen en respawnen maar na een avondje vliegen heb je behoorlijk wat controle over je schip. Die skills zullen je zeker helpen door een astroideveld te loodsen :)

Leuk dat je vliegen met een stick ook leuker vind! Ik ben ook begonnen met een Logitech 3D Extreme en uiteindelijk toch na veel twijfel een X52 Pro gekocht omdat je meer controle over de throttle hebt met zo'n setup. Hoe dan ook, ik vond de 3D echt niet slecht.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

De 3d is zeker een van de betere sticks voor t geld wat hij kost. De mijne heeft nu echter wat last van een kleine trek in de rotatie en naar links. Opnieuw calibreren helpt niet helaas en de curve in game veranderen helpt ook niet zo veel meer. Maar ach, t beestje is dan ook al 6+ jaar oud :+

Verwijderd

Topicstarter
FPS update vertraagd

https://forums.robertsspa.../4959727/#Comment_4959727

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 08:27 ]

• Case_C
Tylocke schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:11:
[...]
Eigenlijk is beginnen met racen een hele goede manier om te leren vliegen. Ja, het is wat crashen en respawnen maar na een avondje vliegen heb je behoorlijk wat controle over je schip. Die skills zullen je zeker helpen door een astroideveld te loodsen :)

Leuk dat je vliegen met een stick ook leuker vind! Ik ben ook begonnen met een Logitech 3D Extreme en uiteindelijk toch na veel twijfel een X52 Pro gekocht omdat je meer controle over de throttle hebt met zo'n setup. Hoe dan ook, ik vond de 3D echt niet slecht.
Een goede verlichting op je schip wil ook wel helpen met het navigeren op een astroideveld :) .

Overigens is PTU1.1.2 alweer in V3 (dus 1.1.2.3) beland met behoorlijk veel fixes en aanpassingen. Met waarschijnlijk een redelijke nerf voor de Gladiator, gezien de Tempest missiles nu door chaf af te leiden zijn.
https://forums.robertsspa...ion/258735/dev-tracker/p1
Laten we het maar de FPS design post noemen, anders kan er verwarring over ontstaan. Waarbij iedereen verwacht dat het de FPS release is :P .

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:07:
Laten we het maar de FPS design post noemen, anders kan er verwarring over ontstaan. Waarbij iedereen verwacht dat het de FPS release is :P .
wel ironisch dat de post "waarin uitgelegd wordt waarom de FPS module vertraagd is" nu ook vertraagd is.. :)

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-01 21:54
Nee joh dit is de simulatie. ze simuleren nu het vertragen van de FPS(Star marine).
"Alu hoedje op"
*post 1 dag vertraagd
*April maand van release FPS
*Woensdag+1=donderdag
*donderdag=april
*april+1=mei
*mei= release FPS!!!!!!!

Real research yo!

• Ircghost

Ircghost

Ik steun het project volledig, maar het zijn echt een stel onbekwame managers daar. wanneer leren ze nou eens goede data te prikken.

• SNAFU
Onvoorziene bugs hou je altijd wel en ik vind het alleen maar goed dat ze het pas releasen als het klaar is.
Een buggy FPS waar (gegarandeerd) heel veel gezeik van komt zit niemand op te wachten.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

SNAFU schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:27:
Onvoorziene bugs hou je altijd wel en ik vind het alleen maar goed dat ze het pas releasen als het klaar is.
Een buggy FPS waar (gegarandeerd) heel veel gezeik van komt zit niemand op te wachten.
In een Alpha zitten zonder bugs.. Die heb ik nog niet eerder gezien :D

• Case_C
Ircghost schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:22:
Ik steun het project volledig, maar het zijn echt een stel onbekwame managers daar. wanneer leren ze nou eens goede data te prikken.
Ach als straks de FPS een net gepolijst game-mode is horen we je ook niet meer klagen toch? :P

• Oraijon
Volgens mij is het een beetje inherent aan de industrie. Denk dat het belangrijker is dat ze transparant zijn dan dat ze goed zijn in data prikken. Dat doen ze mi redelijk goed.

Zoals hierboven ook al gezegd, het blijft alpha software. Ze zijn geen buurt BBQ aan het organiseren :P

Verwijderd

Topicstarter
Oraijon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:45:
Volgens mij is het een beetje inherent aan de industrie. Denk dat het belangrijker is dat ze transparant zijn dan dat ze goed zijn in data prikken. Dat doen ze mi redelijk goed.

Zoals hierboven ook al gezegd, het blijft alpha software. Ze zijn geen buurt BBQ aan het organiseren :P
Ik denk dat geen enkele developer zijn interne deadlines ook vaak daadwerkelijk haalt, het enige nadeel voor CIG is dat die met 800.000 backers gedeeld moet worden.

• Ircghost

Ircghost

Case_C schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:41:
[...]

Ach als straks de FPS een net gepolijst game-mode is horen we je ook niet meer klagen toch? :P
Ik zeg toch ook niet dat ik niet begrijp dat een ontwikkeling lang duurt? ;) ik zeg alleen dat ze moeten leren om betere releasedata te geven. Van mij part maken ze dan andere interne dan externe release data. Want dit is gewoon slecht time / pr management.

• AjDuLion
Ircghost schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:09:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat ik niet begrijp dat een ontwikkeling lang duurt? ;) ik zeg alleen dat ze moeten leren om betere releasedata te geven. Van mij part maken ze dan andere interne dan externe release data. Want dit is gewoon slecht time / pr management.
ajoh let maar op sc komt gewoon in 2017 uit :P

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

[...]
Ach, ik maak me er niet druk om. Ze hebben toch een roadmap? Nou een roadmap is maar een indicatie, niet een harde afspraak.
Als ze het goed doen dan maak ik me niet druk om een uitstelling.

Verwijderd

Topicstarter
AjDuLion schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:19:
[...]

ajoh let maar op sc komt gewoon in 2017 uit :P
Ik geloof niet meer dat eind 2016 gehaald wordt. :P Maar goed daarvoor is al wel veel speelbaar voor ons.

• Bornhald
[...]

Mee eens, als je aan je backers aat zeggen 1 mei heb je de FPS, dan verwachten mensen dat 1 mei de FPS is. Het is dus wellicht handig dat je pas roept 1 mei is de FPS als ook daadwerkelijk 1 mei de FPS gaat zijn, dat je dan een lange termijn planning achterwegen laat is wellicht het directe gevolg maar dan moeten ze dat misschien maar gaan doen.

Maar communiceren is nooit het sterke punt van CIG geweest.

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik persoonlijk vind het echt een beetje een zootje op het moment. Waardoor ik een 'in over their heads' vibe krijg.

Het was allemaal niet heel erg goed uitgedacht en dat proberen ze nu goed te maken. Zo komt het iig op mij over.

Verwijderd

Topicstarter
Cogency schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:38:
Ik persoonlijk vind het echt een beetje een zootje op het moment. Waardoor ik een 'in over their heads' vibe krijg.

Het was allemaal niet heel erg goed uitgedacht en dat proberen ze nu goed te maken. Zo komt het iig op mij over.
Niet mee eens. Het is wel goed uitgedacht, ze weten tot in detail wat ze willen. Wat ze wel behoorlijk onderschat hebben zijn de netwerkproblemen en de hoge mate van benodigde bug smashing. De netwerkproblemen hebben ook grotendeels te maken met het veel hogere aantal backers dan verwacht werd.

Dat zootje valt denk ik ook wel mee. De ontwikkeling gaat volgens mij best wel strak (bv omgevingen voor de PU ed). We hebben hier over vertraging van 1 module, the sky is not falling yet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 13:03 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Er zijn een paar dingen die iedereen vergeet:

1. Geen enkele game kan goed op hun geschatte tijdlijn blijven. Sommige games van bepaalde uitgevers *uche* EA *uche* hebben bij hun releasedatum nog niet eens een compleet spel. Nja, het is wel compleet, maar met duizenden bugs en waardeloze troep.
Ze moeten op hun tijdlijn blijven van hun investeerders, die koste wat kost een product op de markt willen hebben. maakt niet uit hoe die eruit ziet.

2. Star Citizen willen ze operationeel EXTERN hebben in hun (pre-)alpha. Dit betekend ook dat de servers en alles goed moeten werken naar buiten toe, met een redelijk hoge load per patch. Hier zijn vele games nog enorm druk mee als ze het spel uit hebben gebracht en niet meer in de ontwikkelingsfase zitten. Als een andere uitgever hun game test, is dat vaak in beta of met interne servers met mensen die niet veel tijd hebben om te spelen.

3. Mensen stellen teveel eisen en willen teveel features en daar gaat enorm veel tijd in zitten.

4. CR is een perfectionist. En nog niet zo'n klein beetje ook.

Conclusie:
Hun ontwikkeling is 1 van de eerste in deze stijl, ik vind het volkomen normaal dat ze hun deadlines voor de ontwikkeling niet halen.
En kijk voor de grap eens naar GTA 5, hoevaak die wel niet uitgesteld is voor de PC. En de battlefield series die half-compleet geleverd worden.

Don't rush a genious ;) Uiteindelijk komt alles wel goed. Al verwacht ik de FPS niet eerder dan begin juni en AC2.0 niet eerder dan kerst. Maar vanaf daar gaat het hard, want dan is praktisch alleen nog de PU over en werkt het gros van de bug-creëerende game mechanics al goed.

En wanneer SC uit komt, werkt het online waarschijnlijk al als een zonnetje en is alles ook echt 'af' :) Natuurlijk worden meerdere functies nog toegevoegd, maar ze zijn nu al bijvoorbeeld al bezig met het buffen en nerfen van schepen. En dat is zeer vroeg in pre-alpha.

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 07-05-2015 13:14 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Niet mee eens. Het is wel goed uitgedacht, ze weten tot in detail wat ze willen. Wat ze wel behoorlijk onderschat hebben zijn de netwerkproblemen en de hoge mate van benodigde bug smashing. De netwerkproblemen hebben ook grotendeels te maken met het veel hogere aantal backers dan verwacht werd.

Dat zootje valt denk ik ook wel mee. De ontwikkeling gaat volgens mij best wel strak (bv omgevingen voor de PU ed). We hebben hier over vertraging van 1 module, the sky is not falling yet.
Waarop baseer je dat het wel goed uitgedacht is? Ik vind het verschrikkelijk mooi wat ze aan het doen zijn, maar ik sluit me wel aan bij Cogency dat het niet erg gestructureerd overkomt. Het is niet de eerste keer dat CR een spel maakt dus hij moet wel weten wat erbij komt kijken.
Qua network load hebben ze zelf ook staan kijken, want er is een gelimiteerd aantal alpha sloten, toen deze op waren hebben ze bij CIG zelf besloten meer mensen te laten connecten etc.
Daarnaast zou je vanuit software ontwikkeling geredeneerd kunnen zeggen dat je bepaalde risico's naar voren wil trekken, ook dit zie ik niet echt gebeuren (kan zijn omdat we niet alles weten, maar kan ook gewoon zijn omdat het niet gebeurd) tot nu toe hebben ze een hele mooie space shooter gemaakt.
Fordox schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:13:
Er zijn een paar dingen die iedereen vergeet:
1. Geen enkele game kan goed op hun geschatte tijdlijn blijven. Sommige games van bepaalde uitgevers *uche* EA *uche* hebben bij hun releasedatum nog niet eens een compleet spel. Nja, het is wel compleet, maar met duizenden bugs en waardeloze troep.
Ze moeten op hun tijdlijn blijven van hun investeerders, die koste wat kost een product op de markt willen hebben. maakt niet uit hoe die eruit ziet.
eigenlijk een beetje een drogreden, een investeerder wil winst maken, dus als het plausibel is om langer in release te blijven maar meer winst te maken is er niet een investeerder die zegt nee doen we niet. En er is iets structureel fout als je je niet eens meer aan je planning probeert te houden. Daarnaast het feit (is het een feit?) dat nog nooit iemand zijn poductie schema heeft gehaald is geen reden om je productie schema maar niet te gaan halen
2. Star Citizen willen ze operationeel EXTERN hebben in hun (pre-)alpha. Dit betekend ook dat de servers en alles goed moeten werken naar buiten toe, met een redelijk hoge load per patch. Hier zijn vele games nog enorm druk mee als ze het spel uit hebben gebracht en niet meer in de ontwikkelingsfase zitten. Als een andere uitgever hun game test, is dat vaak in beta of met interne servers met mensen die niet veel tijd hebben om te spelen.
nogmaals omdat iemand anders iets fout doet, betekend het niet dat het goed is als jij het ook fout doet..
als je kijkt naar de geleidelijke release van de eerste iteratie van AC dan blijkt dat ze prima kunnen schalen maar dat hebben ze ineens over boord gegooid.
3. Mensen stellen teveel eisen en willen teveel features en daar gaat enorm veel tijd in zitten.
dat is prioriteren, en dat is wellicht een van de meest belangrijke dingen wil je ooit naar release komen, ja kan altijd nog oppoetsen in een later stadium met name qua visuals.

Het feit dat je zo iets doet geeft aan dat je het oog op je langere termijn visie kan kwijtraken. in mijn optiek
. CR is een perfectionist. En nog niet zo'n klein beetje ook.
perfectionist is een voordeel en een nadeel tegelijk, als je jezelf daarvan bewust bent moet je daar ook rekening mee houden. Het is dus geen argument waarom de planning niet gehaald word. Als je jezelf ervan bewust bent moet je dat ook mee nemen in je planning. en dat betekend dat het langer duurt. Daarnaast als jij zegt dat iets morgen af is, en het is morgen niet af, dan ben je geen perfectionist, want dan had je niet gezegd dat het morgen af was, maar dat het af is wanneer het af is.

[ Voor 52% gewijzigd door Bornhald op 07-05-2015 13:26 ]

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik zit op me telefoon dus kan geen essay schrijven, het is ook absoluut geen aanval. Dit zijn dingen die "horen" bij jonge bedrijven die groeien als kool. Maar als je met zo'n publiekelijk gefinancierd project werkt als dit moet je of terughoudener zijn of ook duidelijker zijn over fouten/veranderingen/etc. Niet alleen de "fluff".

En je kan natuurlijk precies weten hoe je het wil maar hoe je daar gaat komen is een tweede.

Vegeet ook niet dat niemand dit succes voorzien heeft en dat ze nu eigenlijk on the fly aan het groeien zijn. Chris ging voor een "kleine" space sim en toen gebeurde deze mania. Het budget groeide dus het spel groeide mee, dat is moeilijk. Ik denk dat de fps module en dat het uiteindelijk saai bleek te zijn daar ook een goed voorbeeld van is.

[ Voor 4% gewijzigd door Cogency op 07-05-2015 13:26 ]

• Bornhald
Cogency schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:24:
Ik zit op me telefoon dus kan geen essay schrijven, het is ook absoluut geen aanval. Dit zijn dingen die "horen" bij jonge bedrijven die groeien als kool. Maar als je met zo'n publiekelijk gefinancierd project werkt als dit moet je of terughoudener zijn of ook duidelijker zijn over fouten/veranderingen/etc. Niet alleen de "fluff".

En je kan natuurlijk precies weten hoe je het wil maar hoe je daar gaat komen is een tweede.

Vegeet ook niet dat niemand dit succes voorzien heeft en dat ze nu eigenlijk on the fly aan het groeien zijn. Chris ging voor een "kleine" space sim en toen gebeurde deze mania. Het budget groeide dus het spel groeide mee, dat is moeilijk. Ik denk dat de fps module en dat het uiteindelijk saai bleek te zijn daar ook een goed voorbeeld van is.
Dit is ook het beeld wat ik erbij heb. mooi verwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Lees je wel eens reddit? Devs plaatsen daar wekelijks de voortgang in de PTU en wat er fout gaat met patches, bugs, netwerk etc. Ze zijn imo duidelijk zat over wat er fout gaat. Het gaat erom of je de moeite neemt om dat allemaal te willen lezen.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Lees je wel eens reddit? Devs plaatsen daar wekelijks de voortgang in de PTU en wat er fout gaat met patches, bugs, netwerk etc. Ze zijn imo duidelijk zat over wat er fout gaat. Het gaat erom of je de moeite neemt om dat allemaal te willen lezen.
Amen. :*)

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
Topic kan op slot, we zijn eruit :+ mooi gesproken!

[ Voor 17% gewijzigd door WimP op 07-05-2015 13:49 ]

• Ircghost

Ircghost

Ik zit op me telefoon dus kan geen essay schrijven, het is ook absoluut geen aanval. Dit zijn dingen die "horen" bij jonge bedrijven die groeien als kool.

ik denk dat dit laatste heel belangrijk is. Het is ook echt niet gek dat ze tegen deze problemen aanlopen, weinig mensen had dit kunnen voorspellen. Het enige wat ik ook bedoelde met met mijn opmerking was opbouwende kritiek. ze zouden in de toekomst beter moeten worden in planning en expectation management.

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik volg Reddit ook ja, en inderdaad fijn soms. Maar dat zijn informele antwoorden op persoonlijk noot. In een medium wat misschien 10% van de backers volgt.

Dan is het niet vreemd dat 90% zich afvraagd hoe of wat.

Verwijderd

Topicstarter
Daarover kunnen we het wel eens zijn, de RSI main website is een zootje. Maar de rede dat maar 10% het leest is imo omdat de meeste backers er gewoon niet in geïnteresseerd zijn. Die willen gewoon weer wat te knallen hebben. :)

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Correct en dat is waar nu een beetje het gevaar zit, die backers die een jaar geleden gespeeld hebben slingeren het nu weer aan en zien vrij weinig verschil.

Jij en ik weten wat er onder de kap en achter de schermen gebeurd kwa engine, modulaire meuk, etc maar hun zien (voor hun gevoel) een weinig veranderde AC. Een hoop mooie ideen/plannen op de website en een aantal duure concept sales. En thats it. Where is the progress? Vragen ze zich af..

En dan zien ze op forums delayed posts over de delayed announcement fps delay. :+
En dan maken ze zich "zorgen".

[ Voor 16% gewijzigd door Cogency op 07-05-2015 14:05 ]

• Case_C
Cogency schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:01:
Correct en dat is waar nu een beetje het gevaar zit, die backers die een jaar geleden gespeeld hebben slingeren het nu weer aan en zien vrij weinig verschil.

Jij en ik weten wat er onder de kap en achter de schermen gebeurd kwa engine, modulaire meuk, etc maar hun zien (voor hun gevoel) een weinig veranderde AC. Een hoop mooie ideen/plannen op de website en een aantal duure concept sales. En thats it.
Het is begrijpelijk dat mensen kunnen gaan 'ranten' op een jaar AC zonder al te veel zichtbare vooruitgang. Ergens kan je ook niet van de meeste mensen verwachten dat ze alles doorspitten en elke dag nalezen wat er voor nieuws is. Dat is natuurlijk het grote gemis van een grote stroom data, de helderheid ontbreekt. De big picture valt in het niet bij al die kleine updates en props die ze laten zien.

Maar daar zou wel verandering in komen volgens mij, er was nu ook specifiek iemand aangenomen om de voortgang van elk onderdeel an sich beter uiteen te zetten? Of vergis ik me daarin?

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:06:
[...]

Het is begrijpelijk dat mensen kunnen gaan 'ranten' op een jaar AC zonder al te veel zichtbare vooruitgang. Ergens kan je ook niet van de meeste mensen verwachten dat ze alles doorspitten en elke dag nalezen wat er voor nieuws is. Dat is natuurlijk het grote gemis van een grote stroom data, de helderheid ontbreekt. De big picture valt in het niet bij al die kleine updates en props die ze laten zien.

Maar daar zou wel verandering in komen volgens mij, er was nu ook specifiek iemand aangenomen om de voortgang van elk onderdeel an sich beter uiteen te zetten? Of vergis ik me daarin?
het zou niet verkeerd zijn als ze iemand aannemen voor PR en duidelijke communicatie, was dat overigens initieel niet waarvoor Sandy mee deed?

• Case_C
Bornhald schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:08:
[...]

het zou niet verkeerd zijn als ze iemand aannemen voor PR en duidelijke communicatie, was dat overigens initieel niet waarvoor Sandy mee deed?
Klopt, maar haar rol ligt meer rond publieke evenementen, merchandise e.d. Daar komt al behoorlijk veel bij kijken. Zowieso vind ik het nieuwe onderdeel waar naar de schepen gekeken word ook heel mooi :D . Dan zien we eens wat meer in de keuken van CIG. Met Wingmans hangar deden ze dat ook nog weleens met z'n helm op :+ .

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Cogency schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:51:
Ik volg Reddit ook ja, en inderdaad fijn soms. Maar dat zijn informele antwoorden op persoonlijk noot. In een medium wat misschien 10% van de backers volgt.

Dan is het niet vreemd dat 90% zich afvraagd hoe of wat.
Logische gedachte.

• Torrie844
Heeft iemand toevallig een goede setup voor de Logitech X3D? Ik heb het gevoel dat ik knoppen tekort kom.

Trigger button = schieten
Side trigger = missiles (niet datik die heb maar toch)
Pad = strafen
4+6= decal's + decal switching
3+5= view + achterview
11+12= spacebrake + boost
8+10 = decoupled mode + target nearest foe
7+8= Respawn + eject
throttle knop = throttle

Sommige knoppen zou ik wellicht voor "double click" knoppen een secundaire functie kunnen geven..maar momenteel vind ik het onwijs lastig te mikken (gebruik alleen joystick dus gimbal weapons hebben weinig zin) en kan ik heel moeilijk targeten.. ik heb alle knoppen nodig lijkt het.

Iemand tips?

-

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Torrie844 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:51:
Heeft iemand toevallig een goede setup voor de Logitech X3D? Ik heb het gevoel dat ik knoppen tekort kom.

Trigger button = schieten
Side trigger = missiles (niet datik die heb maar toch)
Pad = strafen
4+6= decal's + decal switching
3+5= view + achterview
11+12= spacebrake + boost
8+10 = decoupled mode + target nearest foe
7+8= Respawn + eject
throttle knop = throttle

Sommige knoppen zou ik wellicht voor "double click" knoppen een secundaire functie kunnen geven..maar momenteel vind ik het onwijs lastig te mikken (gebruik alleen joystick dus gimbal weapons hebben weinig zin) en kan ik heel moeilijk targeten.. ik heb alle knoppen nodig lijkt het.

Iemand tips?
http://www.reddit.com/r/s...t_a_logitech_x3d_pro_and/

Daar een topic over deze stick, misschien wat handige tips voor je? (heb het niet gelezen)

• Bornhald
wellicht is voice attack ook een uitkomst
http://www.voiceattack.com/

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Oh en als je een tablet heb:
http://www.reddit.com/r/s...n_sc_ship_control_tablet/

Voor de Ipad Roccat Power-Grid.

• Torrie844
Wwo sick! Thanks voor alle tips.. voice-attack lijkt me wat irritant met mijn vriendin in de woonkamer maar ik zal eens kijken wat het allemaal is! Thanks :)

-

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:22:
Ooit wel eens een software ontwikkelingstraject van 300+ mensen meegemaakt?
Op die schaal gaan er heel andere factoren spelen en is de ketting van afhankelijke ketens behoorlijk lang.
Pagina: 1 ... 44 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.