@Gruwel84 : in die eerste race zat ik ook :-)
verslagje van mijn kant :
Het was de eerste keer dat ik een race deed waar de qualy in de race verwerkt zat. Dacht dat er wel eventjes een warmup zou zijn maar dat viel dus dik tegen. Qualy was ook al een tijdje bezig. Uitkomen pitlane en Eau Rouge op... en direct de muur in. De eerste lap is m'n setup echt bijna onhoudbaar in deze bocht. Dus nog maar eens geprobeerd en ditmaal 1 incje vlak voor Blanchimont... :-/
uiteindelijk nog maar iets meer dan 2 minuten op de teller om nog een laatste rondje eruit te persen. Veel te voorzichtig natuurlijk en slechts een 2:18:8...
Bij de start ging er al vanalles mis.
Vanaf dat de gedoofde lichten zichtbaar waren begon er iemand plankgas te rijden en hij stak dus het hele grid in het midden voorbij. Hij bleef ook plankgas verder rijden en is pas een paar ronden later de pit ingedoken.
Bij de echte start bleef de auto 2 plekken voor me stilstaan. Dus even wat uitwijken op weg naar T1. M'n achterligger kon hem maar net ontwijken.
Bij T1 stuur ik netjes in en net na de bocht aan de binnenkant staan er plots 2 mazda's dwars over de baan dus moest ik even op goed geluk naar de buitenkant toe sturen. Dat ging ook maar net goed.
Dan onderweg naar Eau Rouge had ik er geen goed gevoel bij want de eerste lap is dat ding dus bijna niet te houden en moest al serieus liften om er niet af te gaan. Gelukkig had m'n achterligger dit ook wat in de gaten en werd het geen totale ramp.
Daarna mezelf mooi weten opwerken van P8 naar P3. Even terug naar P4 maar eens wat extra gepusht en kon P3 opnieuw veroveren en hem zelfs uit de slipstream rijden.
Toen ik op P3 kwam lagen de 2 voorliggers op 9 seconden voorsprong. Dit uiteindelijk nog weten terug te brengen tot 5 seconden maar dankzij die slechte qualy en de issues bij de start zat er niet meer in.
Volgende keer zelf maar eens een warmupje doen voor ik de race begin