iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.919 views

Onderwerpen

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik deed ook mee met die race, had nog geen tijd gehad om te oefenen dus tijdens de qualify mijn eerste rondjes gedaan. Gewoon maar met een volle tank, dus ik starte op P25.

Langzaam aan tijdens de race een beetje snelheid kunnen vinden en tegen het eind reed ik op P5 vlak achter P4. Ik zat inmiddels al op 26 incs. Ik had me nog zo voor genomen om niet met hen te gaan vechten, maar in de busstop maakte hij een foutje en tikte ik hem heel licht aan, toch een 4x en toen kreeg ik DQ met nog maar 9 min te gaan. (hij kreeg trouwens ook DQ :P)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Verwijderd

24h Spa gaat nat beginnen, ben benieuwd :p .

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Door de regen ben ik maar thuis gebleven maar heb toch wel beetje spijt :p

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:08:
Door de regen ben ik maar thuis gebleven maar heb toch wel beetje spijt :p
Op de bank naar de stream kijken. Prima weer om binnen te blijven.

• NickThissen
Klopt ook wel ja... volgens mij is het morgen droog? Misschien ga ik dan nog wel eventjes. Is maar iets meer dan een uurtje rijden dus daar kan ik het eigenlijk niet voor laten.

Kan ik vanavond alvast oefenen voor de "echte" race volgende week :+

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 25-07-2015 16:15 ]

Mijn iRacing profiel

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
NiS op Indianapolis was voor mij geen succes.
Spin uitkomen bocht 4, glij met 160 km/h tussen de gele pit cones door en krijg 30 seconden stop and go.
Echter, dit was niet mijn grootste zorg:

Frontaal op de pit muur met 110 km/h. :(
45 minuten repairs, en toch nog 16e worden van 28. 8)7

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
deRidder schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:58:
NiS op Indianapolis was voor mij geen succes.
Spin uitkomen bocht 4, glij met 160 km/h tussen de gele pit cones door en krijg 30 seconden stop and go.
Echter, dit was niet mijn grootste zorg:

[video]

Frontaal op de pit muur met 110 km/h. :(
45 minuten repairs, en toch nog 16e worden van 28. 8)7
Auw...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• mostertpot17
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10-2024
Hallo allemaal, ik heb even een kleine hardware vraag.
Ik gebruik op dit moment voor iRacing een T500RS met bijbehorende pedalen. Ik kan echter wellicht een Clubsport V2 van iemand overnemen. Echter zit ik dan met het probleem wat ik ga doen met mijn pedalen.

Daarom nu dus de volgende vraag: Zou ik gewoon zowel de clubsport base als mijn T500RS op mijn PC aan kunnen sluiten om dan van de T500 mijn pedalen te calibreren en daarnaast de Fanatec als stuur te calibreren?

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00

derx666

mecker ende blaet

Ja dat zou moeten kunnen. Persoonlijk zou ik eerst mijn pedalen upgraden ipv mn stuur. Het verschil tussen de T500 en de CSW is ook niet heel gigantisch. Als ik jou was zou ik dat geld steken in een goeie loadcell set (Fanatec CSR-E, PST PT-1 of als je iets meer budget hebt: HE Pro). Ik zou zelf nu de CSR-E pedalen kiezen boven de CSP pedalen (heb zelf de CSP v2). Die extra 100,- (of 200,- nu met de V3) zijn ze gewoon niet waard.

Na pedalen zou ik upgraden naar 3 schermen (als je dat nog niet hebt), en pas daarna kijken om je stuur te upgraden. Op dit moment zou ook niet anders kunnen adviseren dan om door te sparen totdat je een DirectDrive stuur kunt kopen (OSW kit van Ollie kost net iets meer dan 1000,-. Daarboven heb je de Accuforce van SimExperience, en als laatste voor de lottowinnaars een Bodnar stuur).

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

Phydomir

Dennis

Eens met Derx.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

• mostertpot17
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het ook wel eens met je advies ware het niet dat m'n t500 wheelbase inmiddels aan t overlijden is, ik geen ruimte heb om drie schermen neer te zetten en m'n t500 pedalen de basherboards mod hebben waardoor ze me nog wel vrij goed bevallen.
Een pedalenset met een loadcell is wel de volgende stap.

Verwijderd

Vraagje, heeft een van jullie toevallig een gforce 980 ti video kaart? Zo ja doet die 't goed met iRacing, hoeveel fps haal je op hoeveel schermen?

Ik wil m'n 7950 gaan upgraden om ook rF2 soepel te kunnen draaien, maar wil niet inleveren op performance in iRacing.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgens mij lopen de drivers slecht met iRacing. Ik heb mijn 970 geprobeerd met 3 schermen en had microstutters.
Ik draai weer met de 7970 nu.

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:36:
Volgens mij lopen de drivers slecht met iRacing. Ik heb mijn 970 geprobeerd met 3 schermen en had microstutters.
Welke driver versie draai jij, Joep? :)

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Dammed,

2l te weinig brandstof, dus alsnog een 2de stop. Speeding in the pitlane :X 15s tijdstraf.

Uitrijden pitlane witte vlag, en 5s achter P2.

Grrrr. Dom :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

mostertpot17 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:50:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het ook wel eens met je advies ware het niet dat m'n t500 wheelbase inmiddels aan t overlijden is, ik geen ruimte heb om drie schermen neer te zetten en m'n t500 pedalen de basherboards mod hebben waardoor ze me nog wel vrij goed bevallen.
Een pedalenset met een loadcell is wel de volgende stap.
tsja, als je base het begeeft heb je weinig keuze natuurlijk. Ik zou zelf uitkijken naar een T300 op dit moment. Die schijnen vrij goed te zijn (en zelfs beter dan de T500). Dit is niet uit eigen ervaring, maar van horen zeggen (your milage may vary :) ). Dan kun je het geld wat je je bespaard gebruiken voor een set CSR-E pedalen :)
JoepW schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:36:
ik denk dat dat vooral vanwege DX9 komt. Ik hoor dezelfde geluiden over de recente AMD drivers. Daar schijnen ook issues mee te zijn met iRacing. Als ik jou was zou ik wachten tot iRacing DX11 heeft, dan kun je een beter gefundeerde keuze maken.

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

derx666 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:48:

ik denk dat dat vooral vanwege DX9 komt. Ik hoor dezelfde geluiden over de recente AMD drivers. Daar schijnen ook issues mee te zijn met iRacing. Als ik jou was zou ik wachten tot iRacing DX11 heeft, dan kun je een beter gefundeerde keuze maken.
Dat kan zomaar nog 2 jaar duren. Als het even soepel loopt als nu ben ik tevreden, het gaat me met name dat rf2 wat soepeler gaat lopen.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nja, het probleem wat ik hoor is dat er mensen zijn die enorme stutters krijgen in iracing. Heb dat zelf ook gehad met nieuwere drivers met mn 670gtx. Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar V327.xx. Dat is de laatste driver die bij mij echt goed werkte met iRacing.

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

derx666 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:35:
Nja, het probleem wat ik hoor is dat er mensen zijn die enorme stutters krijgen in iracing. Heb dat zelf ook gehad met nieuwere drivers met mn 670gtx. Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar V327.xx. Dat is de laatste driver die bij mij echt goed werkte met iRacing.
Las dat ook op 't forum. Ga dat eens goed doorlezen, wat ik even snel las lag het bij een aantal aan de grafische instellingen. Volgens mij heeft m'n macbook ook een gforce chip en die werkte met iRacing ook altijd zonder problemen. In de benchmark zag ik dat de radeons toch wel een stuk minder performance hebben dan die gforce's.

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-10 16:13
Oh om nog even in te haken op het stuurtjes gedeelte, ik heb vorige week de t300 gekocht en ik vind hem echt heeel erg fijn enige wat ik nog zoek is een F1 wiel.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPtjeeNL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:24:
[...]

Welke driver versie draai jij, Joep? :)
Deze: amd-catalyst-omega-14.12-with-dotnet45-win8.1-64bit

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:17:
[...]
Las dat ook op 't forum. Ga dat eens goed doorlezen, wat ik even snel las lag het bij een aantal aan de grafische instellingen. Volgens mij heeft m'n macbook ook een gforce chip en die werkte met iRacing ook altijd zonder problemen. In de benchmark zag ik dat de radeons toch wel een stuk minder performance hebben dan die gforce's.
Voor iRacing is het op dit moment nog omgedraaid. Iig t/m de 290x was AMD sneller in iRacing dan nvidia. Bij DX11 kan dat weer omgedraaid zijn, daarom wacht ik ook met upgraden totdat dx11 uit is.

Cube Nuroad Race (2022)

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-10 15:24
Zonet samen met Escue de 3h op Spa gereden. We kwalificeerde vijfde in de tweede split (van drie). Na 1 ronde reden we al 4de omdat iemand waarschijnlijk een slow down kreeg! Nummers 2 en 3 ging al snel vechten voor positie en dat ging ook meteen mis in Les Combes. Ik kon er mooi voorbij glippen en toen reden we tweede!

Nummer 1 kon ik netjes volgen, zelfs een keer een poging kunnen wagen op voorbij te raken wat niet lukte. Naar het einde van de stint moest ik hem wel laten rijden. Iets voor het eerste uur ga ik echter te snel op de gas na de laatste chicane en parkeer hem netjes met de neus tegen de muur. We hadden wel geluk, tow was maar 1 minuut, we hadden onze fast repair nog en we moesten toch ongeveer gaan binnenkomen voor de eerste pitstop. Al bij al weinig tijd verloren.

In het tweede uur zat Escue achter het stuur. Nadat iedereen z'n eerste pitstop had afgewerkt reden we op de zesde plaats. Escue kon jacht maken op nummer vier en haalde deze ook bij. Een eerste inhaalpoging lukte niet en vervolgens begonnen ze plots weg te rijden. Escue bleef netjes z'n rondes rijden en had alleen even een momentje toen hij besloot pouchon een keer mooi door te driften ;).

Na de tweede pitstop kwam ik weer in de wagen. Ik zat al snel achter nummer 4. Hier een tijdje achter gehangen maar kon hem niet inhalen. Een andere wagen kon ons beide wel voorbij. Een paar ronde later maakte hij een fout in blanchimont waardoor we wel opschoven naar inmidels plaats nummer vijf. Nog even druk gehad van de wagen achter ons die dichterbij was gekomen toen ik vastzat achter de wagen ovor ons. Succesvol kunnen verdedigen en zo uiteindelijk op de vijfde plaats geëindigd!

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes heren!

• NickThissen
Bij mij ging het beide races iets minder. Race 1 eruit lap 6 door twee keer aangereden, race 2 eruit lap 4 door auto die uitbrak bij aanremmen op de curb, kwam dwars op de baan, eerste 40 man konden me voorbij en nr 41 knalt er vol op alsof hij me niet kon zien (bleef netjes staan) :-(

Dat wordt nog wat volgende week...

Mijn iRacing profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19

Niellie41

[object Object]

Gisteravond terug gekomen van Spa. Heerlijk weekendje waar we op de camping van de marshalls sliepen. We lagen meteen aan Rivage. 8)

Nog mijn moment van de 6 uur van Watkins Glen:
YouTube: iRacing: "6H Of The Glen" in the Slipstream Racing McLaren GT3 - Part I

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

2e race van mij op Zaterdag ging best goed. Stond weer redelijk ver achteraan door slechte qualify op P20, eerste paar ronde waren spannend met de verschillende crashes voor mij. Zelf de hele race uit de problemen gebleven en uiteindelijk 5e geworden in de top split.

Gisteren avond ook weer mee gedaan. Deze keer met wing 2 in plaats van 4. Dit zorgde voor soms wat spannende momenten in Eau Rouge. Deze keer wel redelijk qualify gereden en mocht op P10 starten. Helaas werd er heel aggresief gereden eerste paar ronde en ben ik 2 keer van achter aangereden doordat ik moest remmen voor auto's voor mij. Hierdoor moest ik na 4 rondes de pit in voor een nieuwe auto. Daarna weer op P29 de baan op met 25 seconde achterstand op P28. Uiteindelijk werd het hierdoor wel een leuke inhaalrace en op P8 geindigd toch nog, precies even veel punten gehaald als vorige race :D .

[ Voor 3% gewijzigd door Linc op 27-07-2015 09:36 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:22
Ja in de race van zaterdag vond ik ook al veel agresief rijgedrag, gelukkig kon ik redelijk rondkomen zonder dat iemand achter je continue drukt.
Zelf koos ik ervoor achter iemand te blijven op de rechtenstukken, om samen weg te rijden en niet constant te vechten. (win je volgens mij meer mee)

Overigens reed ik zaterdag nog een tijd achter Coanda, kon wel inhalen kwa snelheid maar koos er niet voor.(Alhoewel toen hij uit de pit kwam leek het een achterblijver, maar toen ik ernaast zat zag ik dat hij de nummer 2 was dus maar weer ingehouden ruim voor de bocht) 8)

Hopelijk lukt dit volgende week ook, want anders worden dat leuke eerste ronden. (Voor de gene die start)
Met de Sprint races merkte ik dit ook al en liet de doodlopers lekker voorbij gaan, aan het einde kom ik ze wel weer tegen. (of niet) :w

[ Voor 20% gewijzigd door Ithric op 27-07-2015 10:09 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond rijden we op Rd. America met de Dallara (en we hebben een pitstop)!
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15-3-MT-07.png

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 11:43
Leuke combo :)

Eens kijken of ik kan aanhaken vanavond, Wel nog ff goed oefenen zo na 2 weken vakantie.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• -PassY-
DW12 staat niet in mijn virtueele garage.

En ik ga denk ik nog een IMSA race doen om 20:45 :) maar dit keer wel 25l tanken bij de stop :+ Al moet 22L genoeg zijn :p Toch maar 25 denk ik :D

Als er geen storingen zijn. Deze week is het mijn standby week -O-

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• gtrNL
  • Laatst online: 04-11 11:44
Leuke combo vanavond, even kijken of ik weer eens mee kan doen. Wel druk nog vandaag en ik moet wil eigenlijk ook nog even F1 terug kijken, hoorde dat het een goede race was en kon gisteren niet kijken.

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Van de F1 kun je de eerste 30-40 minuten wel skippen :) Daarna wordt het pas leuk...

Cube Nuroad Race (2022)

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:22
derx666 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:54:
Van de F1 kun je de eerste 30-40 minuten wel skippen :) Daarna wordt het pas leuk...
Vergeet de afgebroken start niet en de echte start, plus eerste rondje(s). :o

Heb nog steeds een hekel aan de baan, tevens vanavond andere plannen met het oog op zaterdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 27-07-2015 13:19 ]

iRacing Profiel

• JPtjeeNL
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:07:
[...]

Deze: amd-catalyst-omega-14.12-with-dotnet45-win8.1-64bit
Da's toch een vrij recente. Ik zit nog op 13.251. (Via Device Manager) Zit daar nog de optie op om via Windowstoets + P van Eyefinity naar normaal te switchen? Ik merkte dat dat bij de laatste update(s) niet meer mogelijk was.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:50
JPtjeeNL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:45:
Da's toch een vrij recente. Ik zit nog op 13.251. (Via Device Manager) Zit daar nog de optie op om via Windowstoets + P van Eyefinity naar normaal te switchen? Ik merkte dat dat bij de laatste update(s) niet meer mogelijk was.
Ik draai zelf eigenlijk probleemloos op de 15.5 Beta drivers (R290 Series kaart)
WIsselen tussen Eyefinity en Extended desktop kan daar met CRTL+ALT+1 / CTRL+ALT+2 (instelbaar via rechtsboven in CCC bij Preferences -> Hotkeys)

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sleepie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:29:
[...]

Ik draai zelf eigenlijk probleemloos op de 15.5 Beta drivers (R290 Series kaart)
WIsselen tussen Eyefinity en Extended desktop kan daar met CRTL+ALT+1 / CTRL+ALT+2 (instelbaar via rechtsboven in CCC bij Preferences -> Hotkeys)
Goede tip, thanks! :)

• -PassY-
Dat was een leuke race, maar soms ook best "frustrerend" in de IMSA.

Begon al voor de start. Had pole, maar P2 bleef maar achter de FGT's plakken. Er maar strak naast gaan rijden om te hopen dat ie het begrijpt. Niet dus.

P2 en P4 gaan al op het gas voor groen, dus P3 de Parabolica in, P2 er weer uit, P1 na de eerste chicane. Was nog een andere CSpec (Rory McCrossan) die ook wat van achter kwam omdat hij het rustig aan deed. Hij lag al redelijk snel P2 met 5s achter me. Wat heeeeeel langzaam terug liep naar 4s

Tot het verkeer begon :D Al snel de FGT's bij gehaald toen de eerste HPD's voorbij kwamen. Vervolgens flink opgehouden door iemand die de andere FGT's niet meer kon bijhouden. Waardoor ook P2 achter me kon aansluiten.

Door een foutje van de FGT uiteindelijk met zijn 2 ervoorbij. Super leuk, en hard gevecht zonder contact. Tot mijn spotter flipt in de 2de chichane met nog 1 ronde brandstof in de tank.

Kwam niet helemaal lekker uit de eerste vanwege een HPD. Binnenkant in de Grande Curva, net ervoor bij en wat naar buiten laten lopen om de binnenkant te verdedigen. OP de eerste apex spotter: "Clear", Dus ik ga voor de 2de apex .... CAR RIGHT waar ik een beetje van schrok, maar ook van spinde.

Best jammer, want ik ging met 15s achterstand de pits in, maar kwam er met 5s achterstand eruit. Maar wel weer "die ene" FGT achter me van eerder

Kon het gaatje niet dicht krijgen met die "idioot" achter me. Uit eindelijke maar opgegeven, op het rechte stuk naar rechts, en knetterhard op de rem getrapt. Maar pas nadat hij me van de baan drukte de ronde ervoor op de zelfde plek omdat er een HPD helemaal rechts voorbij kwam. 5s gaatje naar die gast, wat ik ook weer begon dicht te rijden in de laatste 2 rondjes 8)7

Maar, zeer leuke race :D Beetje IR erbij, flink wat SR kwijt, en geen punten vebetering na mijn race gister :D Boeie :D

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 16:05

seninha

god's right foot

Ik ben de app.ini aan het bekijken, en nou wil ik eigenlijk maar 1 ding verplaatsen. En dat is het scherm wat de gear laat zien.
Deze wil ik eigenlijk recht voor me hebben.

Iemand die misschien juiste instelling hiervoor weet?

iRacing Profile Flickr

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
seninha schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:47:
Ik ben de app.ini aan het bekijken, en nou wil ik eigenlijk maar 1 ding verplaatsen. En dat is het scherm wat de gear laat zien.
Deze wil ik eigenlijk recht voor me hebben.

Iemand die misschien juiste instelling hiervoor weet?
Je hoeft de APP.INI niet te editten.
Gewoon ALT-K en dan kan je alle GUI zaken schuiven.

PS1:
En als je 3 schermen gebruikt en de drive GUI over alle drie de schermen wilt hebben moet je enkel dit in de APP.INI op 1 zetten: DriveUIFullScreen=1.

PS2:
En als je niet alles te zien krijgt kan je dit instellen in de APP.INI: forceVisibleWhenMove=1
Dan krijg je echt alle GUI onderdelen te zien als je ALT-K indrukt en kan je alles positioneren.

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 27-07-2015 23:02 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 16:05

seninha

god's right foot

Top Joep.Werkt perfect.thanks

iRacing Profile Flickr

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gister weer mee kunnen doen met het Monday tournament. Jammer genoeg ging dat niet helemaal goed. De Dallara blijft toch een lastige auto. Had een redelijke kwalificatie op p5 en kon bij de start mijn positie behouden. Echter bij de doordraaier verloor ik de achterkant en stond ik schuin op de baan terwijl er nog 8 man achter me zaten. Dat ging niet goed en werd als een stuiterbal overal heen geknikkerd. Moest towen naar de pits en met een nieuwe auto op bijna een rondje achterstand verder rijden.
Daarna eigenlijk heel de race alleen gereden en alleen dankzij uitvallers uit eindelijk op p5 terecht gekomen. Eentje om maar weer snel te vergeten.

iRacing Profiel

• NickThissen
Vond het een erg leuke combo eigenlijk, ging ook goed in practice / qualy en begin van de race toen ik achter Rudy aan zat. Toen Rudy spinde ging het downhill, reed alleen, geen concentratie, per ongeluk banden gepakt, ergens schade opgelopen (weet nog steeds niet waar maar gebruikte een fast repair in de pits) en gespind en toen was de motivatie wel een beetje voorbij :p

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik vind het jammer dat ik nog bijna nooit kan meedoen.. Bezit vrijwel nooit de auto én de track tegelijk :(

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54
Had bezoek en daardoor geen tijd om te oefenen.
Toen ik weer beschikbaar was waren er nog 3 minuten Q te gaan dus toch maar besloten te joinen.
Veel meer dan een paar keer de staande start oefenen met de clutch zat er niet meer in, dus de deceptie was ook groot toen we een pace lap bleken te hebben :P

De start was desondanks wel aardig en won al gauw een paar plekken in de eerste paar bochten tot ik in de caroussel toch iets verrast werd door het onderstuur en hem net niet meer op het asfalt kon houden waarna ik weer bijna achteraan kon aansluiten.
Van daar wel een leuke race gehad, alleen was het wel jammer dat zodra ik in de buurt kwam van wat anderen ze spontaan van de baan leken te schieten, ik hoop dat dat niet aan mij lag.

Al met al een redelijk eenvoudige winst, maar ik had er graag iets harder voor willen werken ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Verwijderd

Had er totaal geen ritme meer inzitten na een paar rondjes. 2x gespind, misschien nog 5x bijna tijdens het aanremmen als ik die niet had kunnen opvangen.
En dan de laatste pitstop missen en droog komen te staan. Tow was op 2 minuten na net zo lang als de rest vd race. Zou in niemandsland terecht komen dus maar uitgelogd en gaan douchen.

Ik liffte voor je Paul in de hoop mee te gaan, maar daar faalde ik zelf in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 11:18 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn race was ook niet zo denderend :)
In practice ging het voor geen meter, en kreeg ik geen enkele ronde aan elkaar gereden. In de quali lukte me dat wel een keer, en stond meteen op P3 :)
Start ging vrij aardig, en ik kon mijn plekje vrij gemakkelijk verdedigen. Ruud en Nick reden daarop langzaam bij me weg, en ik was ook weer net iets sneller dan de jongens achter me.
Mede door de grote hoeveelheid fouten van mezelf (blokkerende banden bij aanremmen en hierdoor wijd gaan, aantal keer half gespind) viel ik op een gegeven moment terug naar P5 waarbij ik wel zicht hield op Bas. Nick, Rudy en Paul waren voor mij iig veel te snel. Tijdens de 2e pitstop besloot ik om ook nieuwe banden te nemen aangezien die van mij nogal te lijden hadden door de vele remfouten/blokkerende wielen. Dat bleek een goed keuze achteraf, want daarna kreeg ik weer wat meer pace (buiten de 1e ronde na de pits), en kon ik beginnen met het binnenhengelen van Bas. Na eerst een bijna ongeluk gehad te hebben toen Bas wijd ging vlak voor de rechter doordraaier, kon ik bij het uitkomen van de laatste bocht onder de achterveugel van Bas kruipen en hem uitremmen in bocht 1. Daarna probeerde Bas nog terug te komen na het rechte stuk, maar gelukkig kon ik goed de binnenkant verdedigen, en zo als eerste onder de corvette brug door. Jammer genoeg spinde Bas daar op de exit en was het gevecht voorbij. Ondertussen had Rudy z'n auto kennis laten maken met een muur, en even later ging ook Nick nog een keer de mist in, waardoor ik uiteindelijk nog op P2 (met een achterstand van dik 40s) gefinished ben...
Achteraf wel vermakelijk met de grote hoeveelheid pitstops, maar mijn beheersing van de DW12 liet veel te wensen over :)

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

derx666 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:48:
Na wat ik gelezen heb zeggen die benchmarks van DX11 niets over DX9... Blijkt dat die 980 op DX9 gewoon matig performed (minder zelfs dan een 780, maar op DX11 het juist weer erg goed doet.

Misschien toch eens kijken of er met de nieuwere AMD drivers (Mantle support) te leven is en alt+tab en 120hz blijven werken en dan rekken tot iRacing DX11 klaar heeft.

Voor nu is een gforce het in ieder geval niet waard en een nieuwe AMD is op DX11 weer een stuk minder...

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 23:48
kan iemand mij helpen ik probeer een abo te nemen op iracing ik probeer via paypal te betalen maar als ik inlog met paypal kom ik op een nieuw scherm en er staat ze me credit card gegevens willen hebben maar ik wil juist met paypal betalen daar zitten ook mijn gegevens op wat kan ik doen

• -PassY-
toch raar.

ik heb een 780, allerallerALLERlaatste drivers. 0,000000000 problemen. Geen crashes meer, geen fps drops meer.
Enigste waar ik voor moet uitkijken is dat de nvidia network stream service soms voor een crash zorgt en dat deze automatisch aanstaat na een update. Kwestie van de service op disable zetten na een update.

Denk dat de drivers gewoon goed zijn, maar dat de implementatie van DX9 op de nieuwere kaarten gewoon brak is. En dat ga je niet met drivers oplossen denk ik.

Denk wel dat DX11 minder lang op zich laat wachten dan we allemaal denken. Ze zijn er al lang mee bezig, en de graphics begint in vergelijking met andere games toch een beetje gra-VIES te worden (persoonlijk geen enkel probleem, als ik aan het racen ben ben ik aan het racen, niet opzoek naar hoekjes :+ )

Soon :+

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Details van NES2 zijn net gepubliceerd. :)

• -PassY-
Dat word toch een andere auto onder de knie krijgen wil ik mee doen :D

Verwijderd

-PassY- schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:36:
Dat word toch een andere auto onder de knie krijgen wil ik mee doen :D
Of hij duikt in de GES op en zien we 60 C-Specs.

• -PassY-
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:08:
[...]

Of hij duikt in de GES op en zien we 60 C-Specs.
En dan bij de eerste beste grote remplek er 30 af te zien vliegen met koude remmen/banden :p

Verwijderd

-PassY- schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:25:
[...]

En dan bij de eerste beste grote remplek er 30 af te zien vliegen met koude remmen/banden :p
Of meegaan met die andere 29.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Cube Nuroad Race (2022)

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 11:44
85$ voor een auto en dan 5$ per rijder. En wat staat er tegenover qua prijzen?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

glnk schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:24:
85$ voor een auto en dan 5$ per rijder. En wat staat er tegenover qua prijzen?
Nee. Even goed lezen.
Als je door PQ komt, kost het $85 per team, inclusief rijders. Als je tijdens het seizoen van rijders wilt wisselen, is dat $5 per wissel. Dat hebben we gedaan zodat er niet zo veel gewisseld wordt.

Er is dus een prijzenpot van $1600 dat wordt verdeeld onder de top 8 van elke klasse.

• NickThissen
$85 verdeeld over 4-5 man blijft weinig van over, en voor wat je er voor krijgt vind ik het persoonlijk meer dan waard. Die broadcasts zijn behoorlijk duur (of dat wel helemaal klopt is een discussie apart) en als je een beetje prijzengeld wil geven dan moet je toch wel gek zijn om dat allemaal zelf te gaan betalen als organisatie, niet? :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Wordt de pq een hotlap competitie, of een soort time trial (x lap avg zonder incs)?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:44:
Wordt de pq een hotlap competitie, of een soort time trial (x lap avg zonder incs)?
Een soort time trial.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 17:51
Ik ben benieuwd. Ik wil graag weer aan de slag in de Ford GT, mijn teammaat wilt de GT1 proberen. Aangezien we onze invite voor de GT2 niet over kunnen zetten naar de GT1, moet ik gewoon een nieuwe teammaat zoeken. Toch maar eerst nog even uitzoeken hoe dat zit met de meerderheid van de rijders die bij de entry moeten blijven natuurlijk...

Ik ben wel superblij met de gekozen auto's! d:)b

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:17:
Ik ben wel superblij met de gekozen auto's! d:)b
Wacht maar tot je de aankondiging van seizoen 2 van de GES ziet!
Nog even geduld ;)

[ Voor 48% gewijzigd door JoepW op 29-07-2015 09:52 ]

• -PassY-
Proto: DW12
GTA: Holden V8
GTB: SFR
GTC: Solstice

En, hoeveel zit ik er naast?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:12:
Proto: DW12
GTA: Holden V8
GTB: SFR
GTC: Solstice

En, hoeveel zit ik er naast?
100%.......

Er naast :)

• -PassY-
Damm, dan toch maar zelf een koelkast/magnetron kopen ipv winnen

Verwijderd

Ik denk de sr8, legends en de dp! Oh en de silver crown natuurlijk.

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-10 15:24
JoepW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:04:
[...]
Wacht maar tot je de aankondiging van seizoen 2 van de GES ziet!
Nog even geduld ;)
Hoelang moeten we nog wachten? :p

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Andy2125 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Hoelang moeten we nog wachten? :p
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/soon.png

• -PassY-
zou me niet verbazen als 1 van de 2, of beide mee doen.

Verwijderd

-PassY- schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:05:
[...]

zou me niet verbazen als 1 van de 2, of beide mee doen.
of sr8 (kleine proto) en c-spec en evetueel nog production car zoals KIA, dan heb je een min of meer serie zoals deze die rijd in Belcar :P

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 17:51
Of gewoonweg dezelfde auto's als NEO :+

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
ThiJor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:18:
Of gewoonweg dezelfde auto's als NEO :+
Dat willen we absoluut niet, dan ben je gewoon een kopie en geen supporting series :p

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:13:
[...]

of sr8 (kleine proto) en c-spec en evetueel nog production car zoals KIA, dan heb je een min of meer serie zoals deze die rijd in Belcar :P
sr8 en cspec lijken me een vreemde keuze want de cspec gaat harder op 't rechte stuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:20:
[...]

sr8 en cspec lijken me een vreemde keuze want de cspec gaat harder op 't rechte stuk.
ik wilde al zeker geen gt3 hebben in de serie :) daarom de cspec maar je zou wel kunnen opteren voor de GT1 ermee in te nemen (en cspec weg) en een kleine proto en productie like wagen (worden wel veel wagens en hoeveel mensen heb je dan /klasse) .... nu op zich lijken mij er wel veel combo's leuk maar ik zou net zoals Nick al aanhaalt zeker geen copy/paste doen van NEO, en het als opstap klasse houden bij wijzen van spreken.

• -PassY-
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:20:
[...]

FGT en CSpec gaat ook samen in de IMSA :)

En op daytona/monza gaat de CSpec bijna net zo hard, zo niet harder als de HPD met een beetje draft vlak voor T1

En, in het zondag team tournament ging de radical en CSpec ook prima samen. Het is wel multiclass racen :p

Maar SR8, CSpec en Kia vind ik eigenlijk helemaal zo gek nog niet. Of de Kia vervangen voor de MX5? Om als support/opstap serie door te gaan.

OF, we wachten gewoon geduldig tot het nieuws bekend word gemaakt :+

Verwijderd

Blijkbaar gaat de SR8 toch iets harder / even hard op de top als ik m'n Motec mag geloven. Op het stuk tussen T2 en de slinger naar T5 op Road America gaat de SR8 1mph harder. Het snelheids verschil wordt wel kleiner, dus op een Daytona zal de C-Spec harder gaan.

Inderdaad mogelijk wel een leuke combi.

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
al is de GES op de fiets, ik wil wel weer meedoen hoor :D was een leuke ervaring vorig seizoen.

I-racing Profile

Verwijderd

themac1983 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:02:
al is de GES op de fiets, ik wil wel weer meedoen hoor :D was een leuke ervaring vorig seizoen.
Ook als het de oude Impala A is? :P
60 van die 900+ hp stockcars zou wel heel bruut zijn.

• -PassY-
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:39:
[...]

Dan moet er wel een "most-beautifull-drift-without-crashing-price" prijs in het leven geroepen worden.

Rudy, jij bent bij voorbaat uitgesloten!

Verwijderd

Heel de carrousel op Road America door :P

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:39:
[...]

dat is een keuze voor de endurance serie die nog boven de NES zou zitten :)

• -PassY-
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:56:
Heel de carrousel op Road America door :P
je bent nog redelijk bescheiden zo te horen ;)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Logan Clampitt
Will iRacing work on Windows 10 confirmed??
quote: Tony Gardner
Yes
Bron: http://members.iracing.co...list/3324675.page#9118318

Maar volgens mij is het niet zo'n grote vraag of W10 en iRacing goed werkt, maar of al je drivers van met name AMD / NVIDIA goed werken en dan weer in het bijzonder met 3 schermen.

• NickThissen
Ik wacht ook even tot na het weekend, maar ik wil eigenlijk een nieuwe SSD kopen en daar een nieuwe install op doen, dan kan ik ook makkelijk terug als het niet werkt. Eens even uitzoeken hoe / of dat werkt want volgens mij kun je alleen (gratis) upgraden?

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee je kan ook een fresh install doen als je maar een W7 of W8 key hebt.Niet waar dus.

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 29-07-2015 21:55 ]

• NickThissen
Mooi, dan ga ik eens een mooie SSD uitzoeken waar ik niet elke 3 dagen zooi moet gaan zitten verwijderen om nog plek over te houden :+

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik moet in pc2 ook nog een grotere SSd en geheugen, maar het geld ontbreekt ff :(

• -PassY-
JoepW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:28:
Nee je kan ook een fresh install doen als je maar een W7 of W8 key hebt.
moet je wel eerst een upgrade uitvoeren met die key dacht ik. Maar niet zeker.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:13:
[...]

moet je wel eerst een upgrade uitvoeren met die key dacht ik. Maar niet zeker.
Oeps. Correctie: http://lifehacker.com/how...-of-windows-10-1720775893
Je moet eerst een upgrade doen. Wat een onzin....

En als je dan opnieuw W10 als clean install doet op exact dezelfde hardware zou het moeten werken, maar ik lees her en der dat het niet werkt.

Dus ik laat het voorlopig allemaal ff lekker voorbij gaan...

Hier het GoT-draadje: [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 29-07-2015 22:18 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

• glnk
Nou ik ben dus over op Windows 10 en ik heb ervan genoten om het allemaal voor elkaar te maken :)

Belachelijk dat die keys hardware gebonden zijn. Wat als mijn moederbord stuk gaat? Dan mag ik 150$ betalen aan Microschoft voor een nieuwe Windows 10 Pro licentie

• glnk
Ik zag het. Maar wat gaat hij nou doen voor Redline? Het is een PR stunt meer niet :P
Het is wel goed voor ons allemaal om simracing te laten groeien. Er zijn nog veel mensen die het niet kennen.

[ Voor 14% gewijzigd door glnk op 29-07-2015 22:51 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

glnk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Ik zag het. Maar wat gaat hij nou doen voor Redline. Het is een PR stunt meer niet :P
Ja dat denk ik ook. Net zoals Kelvin van der Linde en Nick Catsburg ben ik bang. Als die mensen nu ook iets actiever sim racing/iRacing zouden promoten, dan hebben we allemaal er wat aan.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Ja dat denk ik ook. Net zoals Kelvin van der Linde en Nick Catsburg ben ik bang. Als die mensen nu ook iets actiever sim racing/iRacing zouden promoten, dan hebben we allemaal er wat aan.
Ik verwacht er niks van. Gewoon promo-materiaal voor Team Redline.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie inside view over wat voor 'n details iRacing zich druk maakt (en oplost):
quote: David Tucker
Well 64 bit machines use a different floating point calculator when executing 64 bit code. That causes the rounding of the floats (32 bit floats) to be different and that over time allowed for the tires to run cooler (or any number of other things) giving the 64 bit machine an advantage. If I remember right it came down to a few tenths of a second over a lap. One of our developers had to spend a week carefully twiddling all the bits on the FPU to get the 64 bit build to calculate the exact same numbers as the 32 bit build, and now there is no difference.
Bron: http://members.iracing.co.../175/2346686.page#8865554

• NickThissen
Ja, leuk. Ik wacht wel tot ik hem een keer in een race zie :p

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Ik verwacht er niks van. Gewoon promo-materiaal voor Team Redline.
Hoe verbaasd ik ook ben het is geen hoax.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 10:32

Arfman

Drome!

JoepW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:51:
[...]

Oeps. Correctie: http://lifehacker.com/how...-of-windows-10-1720775893
Je moet eerst een upgrade doen. Wat een onzin....

En als je dan opnieuw W10 als clean install doet op exact dezelfde hardware zou het moeten werken, maar ik lees her en der dat het niet werkt.

Dus ik laat het voorlopig allemaal ff lekker voorbij gaan...

Hier het GoT-draadje: [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen
Ik heb het vandaag gedaan.

8.1 pro naar 10 pro (upgrade). Boel geformatteerd en 10 schoon geïnstalleerd, activatie zonder problemen.

iRacing draait prima met 3 schermen (AMD 7970), Fanatec driver werkt ook prima.

En Max naar Redline, wtf haha. Benieuwd hoeveel irating hij kan opbouwen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 78 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.