"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Volgens mij heeft hij toen hij nog F3 reed ook wel sim training gehad van Atze, geen idee of ze daar nu nog actief mee bezig zijn.
Het zou ook leuk zijn als hij met z'n officiële twitter account een retweet zou doen ofzo, dan creëer je nog wat interesse voor simracing etc, maar tot dusver is dat nog niet gebeurd.
Gedurende z'n registratie op iRacing vorig jaar september heeft hij in totaal 1 (hosted) sessie op z'n naam staan.
Het zou natuurlijk leuk zijn als hij een stint in de Master of Endurance o.i.d. zou doen in de winter, maar ik verwacht er weinig van verder
Verwijderd
ik zag wel ergens op internet een foto staan dat playseat een redbull stoel lag te installeren en dat er rfactor open stond op de 3 schermen
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Staat op facebook: Team Redline We're also quite active in AC and Rf2:)derx666 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:49:
Nja, als Atze involved is, dan is de kans aanwezig dan ook Niels Heusinkveld er wat mee te maken heeft. Dat zou ook die rfactor/GCSE verklaren. Ik denk dat we hem niet zo veel op iRacing zullen zien. Weet ook niet of Redline meer doet dan alleen iRacing...
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Heb Max trouwens geadd als iRacing friend, geen idee of die me accepteert
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Nuja detail.. Vind het nogal watJoepW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:09:
Mooie inside view over wat voor 'n details iRacing zich druk maakt (en oplost):
[...]
Bron: http://members.iracing.co.../175/2346686.page#8865554
Dat weet ik ook wel!
Maar er zijn zat racegames / sims die aan dit soort details voorbijgaan.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Geen Retweet, maar is het AD ook goed?Red Baron schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 03:06:
Het zal wel gewoon een goedmakertje richting Atze zijn.
Volgens mij heeft hij toen hij nog F3 reed ook wel sim training gehad van Atze, geen idee of ze daar nu nog actief mee bezig zijn.
Het zou ook leuk zijn als hij met z'n officiële twitter account een retweet zou doen ofzo, dan creëer je nog wat interesse voor simracing etc, maar tot dusver is dat nog niet gebeurd.
Gedurende z'n registratie op iRacing vorig jaar september heeft hij in totaal 1 (hosted) sessie op z'n naam staan.
Het zou natuurlijk leuk zijn als hij een stint in de Master of Endurance o.i.d. zou doen in de winter, maar ik verwacht er weinig van verder
http://www.ad.nl/ad/nl/10...j-virtueel-raceteam.dhtml
http://m.gpupdate.net/nl/...opteam-uit-simracewereld/
Maar wordt dus wss RF ipv iRacing denken jullie?
Wil trouwens iRacing doen in huiskamer op de beamer. Maar moet dan op de bank. Weet iemand goedkope oplossing om stuur te bevestigen voor je?
En ik kon het niet laten om er meteen een stukkie promotie aan te plakken voor onze gave community: JoepW in 'nieuws: Max Verstappen vastgelegd door virtueel raceteam'
David Ifeguni:
Hello Pascal, it's David I. Would you be interested in doing a Q&A for inRacingnews?
Ga denk ik wel ja zeggen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
GOT (leden) hebben zichzelf in de kijker gereden.
Heb wel zin in morgen, voorbereidingen zijn volgens mij wel redelijk afgerond.
We rijden met zijn 4e en hebben in hoofdlijnen onderling onze stints ingedeeld, hopelijk blijven we uit de probleempjes.
Wens alvast alle andere GOT rijders sterkte die mee doen.
Scr33x0r schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:02:
Ik doe blijkbaar ook meemet de hpd.. komende week nog ff trainen lol..
ThiJor schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:07:
Kan nu geen screenshot maken, maar ik zal de mijne ook wel insturen. Of is de voorwaarde dat de volledige line-up GoT moet zijn?
Ik heb van jullie Team nog geen info in een DM mogen ontvangen en ik wil straks een aantal berichten de wereld insturen. Dus als je kans ziet om dat nog snel te regelen. Graag.DarkPino schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:40:
[...]
Er wordt aan gewerkt Joep
Ik rijd zelf morgen de drie uur 's avonds. Probeer over te stappen naar de Ford aangezien ik best goed sta in het kampioenschap voor divisie 3 (voor mijn vakantie stond ik eerste) maar die overstap wil niet echt lukken. Dus ik blijf in ieder geval voor deze race nog in de BMW
Ga mijn best doen op in ieder geval een top 5 finish!
Van Racing Lions en het in naam GoT-team heb ik wel alle info.
(graag volledige iRacing namen & auto vermelden en als er gestreamd wordt svp een link naar de stream)
Ik zal ook per team een kanaal aanmaken op onze TS server.
[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 01-08-2015 09:52 ]
Wil ook alle teams van de 24h alle succes toewensen en hopelijk blijft iedereen uit de problemen . CYA on track !Ithric schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:30:
[...]
GOT (leden) hebben zichzelf in de kijker gereden.![]()
Heb wel zin in morgen, voorbereidingen zijn volgens mij wel redelijk afgerond.
We rijden met zijn 4e en hebben in hoofdlijnen onderling onze stints ingedeeld, hopelijk blijven we uit de probleempjes.
Wens alvast alle andere GOT rijders sterkte die mee doen.
Cool man! Ik ben wel benieuwd waarom je gekozen bent.-PassY- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:35:
Uhm, waar heb ik dit aan te danken?
David Ifeguni:
Hello Pascal, it's David I. Would you be interested in doing a Q&A for inRacingnews?
Ga denk ik wel ja zeggen
http://www.got-racing.eu/wp/?p=1533
https://www.facebook.com/gotiracing/posts/470285836480556
https://twitter.com/GoT_Endurance/status/627432198422024192
En natuurlijk Tweakers.net gevraagd om het te retweeten
Succes allemaal!
PS
De kanalen op TS zijn aangemaakt:
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 01-08-2015 13:03 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Ja sorry, totaal niet meer mee bezig geweest. Ook wat problemen gehad met een paar rijders en we zitten plots toch maar met 3 voor de hele 24u, gaat tof zijn...JoepW schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:24:
[...]
[...]
[...]
Ik heb van jullie Team nog geen info in een DM mogen ontvangen en ik wil straks een aantal berichten de wereld insturen. Dus als je kans ziet om dat nog snel te regelen. Graag.
(graag volledige iRacing namen & auto vermelden en als er gestreamd wordt svp een link naar de stream)
En natuurlijk succes aan iedereen die meedoet! Moge je race langer duren dan L1T1!
[ Voor 5% gewijzigd door ThiJor op 01-08-2015 14:05 ]
Ik zat in het tweede team en we zijn afgehaakt, paar gasten hadden geen zin meerJoepW schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:24:
[...]
[...]
[...]
Ik heb van jullie Team nog geen info in een DM mogen ontvangen en ik wil straks een aantal berichten de wereld insturen. Dus als je kans ziet om dat nog snel te regelen. Graag.
op een recht stuk ook nogNiellie41 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:21:
Mongolen crashen op Kemmel straight, zo in de zijkant van mijn auto. Kut GT3
Yup je wint alles in de eerste ronde, 3-wide op rechtenstuk en iemand die een SD heeft gaat niet samen.Niellie41 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:21:
Mongolen crashen op Kemmel straight, zo in de zijkant van mijn auto. Kut GT3
Ongelukkig werden wij dus ook geraakt, 15 min repair nog ongeveer.
De man die alles heeft veroorzaakt, startte achter me en ging al vol voor in la source. Terwijl iedereen nog half in formatie rijdt.JoepW schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:32:
Wat een gepruts. Jammer hoor. En wat een idioten 3 wide op Kemmel en dan 1 over het hoofd zin in L1 van een 24 uurs race!
Hopelijk hebben we onze pech gehad momenteel....
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Karma of zo, weet ik veel, maar mijn teammaat knalt er gewoon 2 auto's uit. Ongelofelijk hoe stom hij aan het rijden was en als je dan met 2 in zijn oren begint te praten dat hij het kalmer aan moet doen, helpt dat blijkbaar niet.ThiJor schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
Ja sorry, totaal niet meer mee bezig geweest. Ook wat problemen gehad met een paar rijders en we zitten plots toch maar met 3 voor de hele 24u, gaat tof zijn...
En natuurlijk succes aan iedereen die meedoet! Moge je race langer duren dan L1T1!
Echt zwaar ontgoocheld omdat ik er ontzettend naar uitkeek, veel voor geoefend had en ik ga waarschijnlijk nog niet eens een stint kunnen rijden.
Motor ook kapot denk ik, we gaan nu onze avond/nacht anders indelen.
Niel rijdt momenteel toch weer, dus wie weet.
[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 01-08-2015 16:33 ]
Zonde ThiJor...ThiJor schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
Karma of zo, weet ik veel, maar mijn teammaat knalt er gewoon 2 auto's uit. Ongelofelijk hoe stom hij aan het rijden was en als je dan met 2 in zijn oren begint te praten dat hij het kalmer aan moet doen, helpt dat blijkbaar niet.
Echt zwaar ontgoocheld omdat ik er ontzettend naar uitkeek, veel voor geoefend had en ik ga waarschijnlijk nog niet eens een stint kunnen rijden.
Wij hebben ook al het een en ander meegemaakt. Eerst een brakecheck gehad en een Mac van achteren geraakt. Daarna nog eens aangereden, maar beide weing schade. Bij de ptstop heeft Dennis het stuur overgedragen aan Robbert. Hij had helaas in z'n 2e of 3e ronde puch, en werd tussen Rivage en Pouhon in de zijkant gereden door een HPD die gewoon instuurde. Hierop raakte Robbert net de muur. We lijken wat aero damage te hebben, en we verliezen een paar tiende per ronde... We zullen zien hoe het verder gaat lopen...
Cube Nuroad Race (2022)
De muur is toch gewoon vast en lagged niet?
We staan momenteel P31 zoals bijna de hele race al, we lopen langzaam in op mensen voor ons.
Hopelijk blijven we uit de incidenten, maar de Hpd's zijn echt idioten af en toe en verwachten dat je gewoon netjes wacht tot ze je voorbij zijn midden in de bocht. (je dus afsnijden op de exit, terwijl ze het zelf verprutsen)
Met het onderstuur is het wel lastig jezelf te unlappen, het beetje verlies in top helpt dan ook niet echt om een run te hebben op iemand die veel langzamer is. (maar dat is ervaring van mijn kant denk ik)
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 01-08-2015 20:11 ]
Verwijderd
http://www.racespot.tv/timing/Niellie41 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:10:
Hoe gaat het met GoT RW in de top split?
http://www.rankupgamers.com/timing/timing4.html
Als we uit de problemen weten te blijven kunnen we nog wel flink wat winnen, maar dan moet er echt niks meer gebeuren ben ik bang. Ach, uitrijden is voor mij doel #1
De HPDs zijn in de top split ook heel erg slecht soms, echt dramatisch en ik snap niet hoe die in de top split terecht komen.
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 01-08-2015 22:06 ]
Dit is behoorlijk balen, we hadden allemaal behoorlijk wat tijd in de voorbereiding gestoken en reden op het moment van de crash ook op een mooie zesde plaats. Om er dan op zo'n idiote manier uitgereden te worden. Iedereen maakt fouten, maar dit was.. tjah.. Ook zonde dat de damage niet gerepareerd kan worden. We hadden nog liever 45m repairs gepakt om dan toch tenminste te kunnen doorrijden... Dit is echt een serieuze ontgoocheling..
Dat is het nadeel van deze manier van splitten bij de team races. Je hebt maar één goede coureur nodig om in de top split te komen. Eigenlijk zouden ze moeten kijken naar de gemiddelde iRating van het hele team dat zich inschrijft. Volgens mij kan je niet meer team joinen nadat dat al in een race zit. Of wel?NickThissen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:05:
De HPDs zijn in de top split ook heel erg slecht soms, echt dramatisch en ik snap niet hoe die in de top split terecht komen.
Precies.. zo zou het inderdaad moeten al krijg je dan teams van 20 man die maar 4 man gaan gebruiken, dat is ook niet echt eerlijk. Je zou eigenlijk per event van te voren moeten kunnen kiezen wie er eventueel kan rijden, en daaruit alles bepalen met een of ander gemiddelde.Niellie41 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:14:
[...]
Dat is het nadeel van deze manier van splitten bij de team races. Je hebt maar één goede coureur nodig om in de top split te komen. Eigenlijk zouden ze moeten kijken naar de gemiddelde iRating van het hele team dat zich inschrijft. Volgens mij kan je niet meer team joinen nadat dat al in een race zit. Of wel?
Verwijderd
Je kan inderdaad het team zelf niet meer joinen, maar je kan wel als je in het team zit je inschrijven voor de race nadat die gestart is. Het zou gewoon zo moeten zijn dat je je voor de race inschrijft voor de race en dat mag wat mij betreft al 24uur voor de race zijn of via teammember. En als je je niet voor inschrijft doe je gewoon niet mee.Niellie41 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:14:
[...]
Dat is het nadeel van deze manier van splitten bij de team races. Je hebt maar één goede coureur nodig om in de top split te komen. Eigenlijk zouden ze moeten kijken naar de gemiddelde iRating van het hele team dat zich inschrijft. Volgens mij kan je niet meer team joinen nadat dat al in een race zit. Of wel?
Bij ons gaat het redelijk, rijden P6 op 10 ronde, P5 2 min voor ons en P4 5 min voor ons. Rijden +- 3s sneller dan die 2 teams dus die pakken we nog wel. Helaas totaal 12 min repair gehad door fouten van ons en GT's. Maar ondanks de lage split weinig problemen met HPD's en GT crashes. Rij btw voor Tryhard 1
Het is blijkbaar alweer opgelost. Men kan weer inloggen.
[ Voor 44% gewijzigd door Niellie41 op 02-08-2015 02:38 ]
Na het incident bij de start was het moraal binnen het team tot een dieptepunt gezakt. Woorden als stoppen en motivatie werd veel gebruikt, gelukkig zijn we door gaan rijden en heb ik in iedergeval het reuze naar mijn zin
We liggen momenteel redelijk comfortabel op P17 (+-50s naar P18) en lopen in op P16 (+-20s).
Frank doet nu weer 2 stints, dus hopelijk als we uit de problemen blijven een P15 mogelijK?
Dit nadat we zeker 30-45min repairs hadden en redelijk slechte start, tot ongeveer 22.00 reden we op P43 geloof ik? (correct me if i am wrong please)
Ik kom straks nog wel ff langs
Verwijderd
Succes de laatste uurtjes.
Idd. En wat een enorme berg uitvallers...Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:35:
Ik zie af en toe wel tranentrekkende acties op de baan. Tot de finish is er echt niets zeker, ook al zou een team meerdere ronden voor liggen.
Ja dit blijkt ook wel, want we lagen op een gegeven moment rond de 8-10laps achter op iedereen.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:35:
Ik zie af en toe wel tranentrekkende acties op de baan. Tot de finish is er echt niets zeker, ook al zou een team meerdere ronden voor liggen.
Het is erg oppassen en eieren voor je geld kiezen, wat mij gelukkig redelijk goed lukte.
P16 is op 2s nu, dus even weer Frank bijstaan.
NickThissen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:03:
Auto breekt me ineens weg boven op eau rouge, achteruit de muur in, 8 min repairsBah, het ging zo lekker, paar posities ingehaald weer, zo zonde...
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickPost1972 op 02-08-2015 11:22 ]
P16 momenteel en misschien P15-P14 nog mogelijk, we gaan zien hoe het zich ontvouwt.
Ik ga even ontbijtje maken nu en daarna weer de heren vergezellen.
Ik wil gaan beginnen met iRacing maar heb geen idee hoe het aan te pakken. Ben pas net 18 en heb niet extreem veel te besteden dus zou je mij je recommandatie kunnen sturen van een goede prijs/performance race wheel? Misschien ook wel iets om een forum post voor te maken?
Mvg,
Joey
[ Voor 15% gewijzigd door jveldijk op 02-08-2015 13:31 ]
iRacing GoT #RW na 22 uur:

RC auto's na 24 uur:
Hoog duct tape gehalte
De vraag over het toetsenbord had je niet hoeven herhalen, aangezien ik duidelijk heb geantwoord dat dat niet gaat werken.jveldijk schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:14:
Hallo allemaal, ik had Joep een pb gestuurd maar die zei dat ik het beter hier kon herhalen dus vandaar!
Ik wil gaan beginnen met iRacing maar heb geen idee hoe het aan te pakken. Is het slim om te beginnen met een toetsenbord of gelijk over gaan naar een race stuur? Ben pas net 18 en heb niet extreem veel te besteden dus zou je mij je recommandatie kunnen sturen? Misschien ook wel iets om een forum post voor te maken?
Mvg,
Joey
De vraag is echter welk stuur & pedalen kan men hier aanraden (voor weinig geld) om te beginnen met iRacing
oh sorry, dat stukje ben ik gewoon vergeten te verwijderen. Zal gelijk ff editen!JoepW schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:18:
[...]
De vraag over het toetsenbord had je niet hoeven herhalen, aangezien ik duidelijk heb geantwoord dat dat niet gaat werken.
De vraag is echter welk stuur & pedalen kan men hier aanraden (voor weinig geld) om te beginnen met iRacing
Wat ik her en der lees, is deze race wel echt een slagveld.
Als het goedkoper moet dan zou ik eens kijken naar een Thurstmaster T100 of een DFGT op marktplaats bijv. http://www.marktplaats.nl...riving+force+gt&postcode=
Redelijk wat te vinden voor rond de 75 euro. Maar ik denk dat je niet veel meer consessies moet doen dan dit..
We gaan het zien, Arno is lekker bezig en de pitstop strategie is nu in werking gegaan. (hopelijk hebben we het goed berekent!)
edit: nog 7 min
Cube Nuroad Race (2022)
Wilde toch een kort verslagje van onze race typen, in ieder geval voor zover ik het nog kan herinneren en heb meegemaakt
We begonnen vanaf ongeveer P25 met Dennis in de auto. De eerste stint was zwaar, we zaten de hele stint tussen andere auto's en hadden eigenlijk geen moment rust. Op een paar kleine tikjes na ging het echter gelukkig goed en konden we na een korte repair tijd door met Robbert in de auto. Nu het verkeer een beetje weg gevallen was ging het wat soepeler, totdat we ingehaald worden aan de buitenkant van de bocht voor Pouhon. De HPD liet helaas niet genoeg ruimte en tikte onze auto net aan, wat genoeg was om hem linksaf de muur in te duwen. Dit kostte ons een paar minuten repair tijd, waarna de auto gelukkig nog goed aanvoelde, echter wel flink langzamer was op het rechte stuk. Een flinke domper als je nog ongeveer 22 uur moet... Maar we wisten dat het een lange race was dus zijn we lekker door gereden
De stints van Bas gingen bijna helemaal goed, tot hij in het eind afgeleid werd door een HPD en de auto verloor. Meteen maar gepit zodat ik het stuur kon overnemen, en na repairs was hij eigenlijk weer hetzelfde als voor de crash, prima te rijden maar met wat minder top speed, gelukkig niet echt last van gehad dus. Mijn stints gingen gelukkig helemaal zonder problemen (een kleine 3-wide situatie boven eau rouge wat een beetje gevaarlijk was maar gelukkig goed ging) en in de stints van Danny daarna gebeurde er ook weinig. Danny bleef uiteindelijk voor zover ik weet de enige die de auto heel gehouden heeft en niks geraakt heeft, top!
Voor zover ik weet zijn de nacht stints door Dennis, Marco en Bas zonder al te veel problemen gegaan en we hadden onze positie door hun dan ook verbeterd van P24 tot P14! Toen ik het stuur 's ochtends weer overnam wist ik dat nog te verbeteren tot P12 (met wat off-sync pit stops), maar verloor aan het eind van de tweede stint helaas ineens de auto boven op eau rouge. Ik weet nog steeds niet wat er mis ging, hij leek iets weg te stuiteren en grip te verliezen en ik kon hem niet meer uit de muur houden. De impact viel nog mee maar het achterwiel bleef in de muur haken en dat zorge voor een totaal onrijdbare auto en een meatball. Die kostte ons 11 minuten aan repairs, waarna de auto gelukkig nog prima te besturen was, enkel met nog minder top speed... Baal er van, maar gelukkig was het laat in de race waardoor het in posities uiteindelijk nog mee viel. Voor zover ik weet hebben Marco, Danny en Bas hem verder zonder problemen naar de finish gereden op P15, toch een erg mooie prestatie gezien alle problemen en ik ben blij dat we de race uitgereden hebben!
Het was een leuke ervaring, ben blij dat ik mee kon doen, jammer dat ik degene ben die de auto het meest afschreef maar goed, ik heb mijn pech gehad, hopelijk kan ik dat bij de NES straks laten
De kwaliteit van het rijden viel me tegen, ik had gedacht dat de top split beter zou zijn, maar het blijft toch GT3 en de meeste van de HPDs hadden geen idee hoe ze moesten inhalen. Gelukkig waren er snel nog maar minder dan 10 over en toen viel het wel mee.
Nadat ik de auto aan bas had overgedragen ben ik uiteindelijk rond 7:00 vanmorgen m'n bed ingedoken om rond 11:00 weer op te staan. Helaas had Nick toen net z'n ongeluk gehad. Omdat Wim z'n iRacing vreemd deed nam "Robbert" het stuur van Nick over, waarna hij weer een strakke stint neerzette en uit de problemen bleef. Daarna nam Wim de auto over voor een dubbele stint, en wederom ging hij behoorlijk rap rond totdat hij aangereden werd in Les combs. Gelukkig viel de schade wederom mee, en kon hij gewoon doorrijden.
Ik nam het stuur over met net iets minder dan een uur te rijden. Als snel merkte ik dat er iets niet in orde was, want ik had last van gigantische stutters die op de meest irritante momenten het rijden bijna onmogelijk maakten. Als je beeld zowat een volle seconde stil staat terwijl je net op de apex van La Source zit word je daar niet blij van... Het was ronduit gevaarlijk om zo door te rijden, en dus moest ik de vervelende beslissing nemen om nogmaals te pitten, om de auto aan Bas te geven. Die had ondertussen z'n Rift weer aangezwengeld en heeft de auto veilig over de finish gebracht. Ik baalde wel als een stekker, maar dit was de beste oplossing. We lagen 3 rondes achter op P14 en 2 rondes voor op P16, dus we verloren geen plek met de pitstop.
De boosdoener van de stutters bleek achteraf het programma HWMonitor van cpuid te zijn. Ik had die vannacht na m'n stint even gestart om te zien hoe warm de boel werd op het moment dat ik aan het spectaten was. Aangezien ik m'n pc gewoon aan heb laten staan toen ik naar bed ging, is ook het programma blijven draaien. Tijdens spectaten nergens last van, maar tijdens het rijden was het ellende...
Ik wil bij deze iedereen van het GoT Racing RW team bedanken voor een erg leuke race, en een geweldige teamspirit... We hebben het toch maar weer geflikt..
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=76425
Zo, om het af te leren nog even een GT1 race gedaan. Even de eerste setup die ik kon vinden geladen, 3 rondjes oefenen, een rondje qualy, en zowaar vanaf P2 starten en uiteindelijk winnen in een behoorlijk veld met best wat bekende namen (had start nr 6). Road Atlanta blijft leuk
http://gfycat.com/WellmadeBetterIaerismetalmark
Identieke crash, alleen hij houdt hem wel uit de muur en ik niet
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 02-08-2015 21:53 ]
grapjes van racespot worden er wel beter op nick
[ Voor 74% gewijzigd door dabelg op 02-08-2015 22:32 ]
tering zeg.... hoe krijg je het klaar om gemiddeld meer dan 2incs per ronde te rijden ? Sorry hoor, maar dan ben je echt niet ok bezig...Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:42:
Ben benieuwd of er mensen een licence overslaan award krijgen. Marc rij ik wekelijks tegen in m'n oval seizoen en is van license A naar D1 gegaan!!!
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=76425
Lang leve live marshalls... Ik kijk uit naar de Neo...
Cube Nuroad Race (2022)
iRacing heeft er in ieder geval veel vertrouwen in. Nu hebben ze dit al vaker geroepen, maar volgens mij nog niet specifiek gemeld dat beide versies dit jaar komen. Volgens mij verwachten veel mensen, waaronder ik, dat de Nordschleife later zou komen.Vanthoor will be able to gain even more experience at Le Mans once iRacing releases its version of the famed French circuit. While there’s no official timetable for when that will happen, Vanthoor is equally enthused by the coming release of the Nurburgring – both the Nordschleife and Grand Prix circuit – later this year. One thing is for sure: he’ll have lots of virtual laps in the bank when the Blancpain GT Series arrives at Circuit Park Zandvoort for the season finale on October 10-11.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 02-08-2015 23:45 ]
"sponserred his own crash"dabelg schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:12:
en veeeeeeeeel geluk
grapjes van racespot worden er wel beter op nick@1u35
[video]

Tot vanavond!
Nou had al geprobeerd af en toe een update te geven over onze voortgang, maar hier mijn volledige verslag.
Het begon allemaal 2 weken eerder, waar ik meerdere BlancPain races heb gedaan om me goed voor te bereiden op Spa. (Na mijn toch wel slecht prestatie op Spa, voornamelijk met inhalen)
Heb de sprint series vooral als Endurance aangepakt en alles rustig opgezet en niet teveel risico's genomen, van de 5 gestarten races 3 maal in de top 10 en 1 maal een crash. (die hier gepost was en waar ik vrij weinig aan kon doen)
Als afsluiter op zaterdag nog een Endurance race gedaan, waar ik op P23 eindige en 35 inc's had over de 3 uur. (vond ik toen al een hele presatie, na de 45+ op GES in 2 uur)
Donderdag en vrijdag nog veel tijd gestopt in een Google Spreadsheet, waar alle details ingevuld konden worden en de details als brandstof verbruik en duur van een stint in voorkwamen als je 3 waardes invulde. (Zie screenshot: http://www.mijnalbum.nl/Album=BCT38WV8")
Nou vol goede moed werd ik zaterdag wakker en dacht rond 12 uur de boel opgestart, echter deed mijn stuur het niet...
Na ongeveer een uur kreeg ik de boel eindelijk aan de praat, nadat ik de voeding had opengemaakt en alles naliep.
(gelukkig maar, het was echter niet direct duidelijk of hij nog zou uitvallen of dat het nu opgelost was! Na overleg besloten er gewoon voor te gaan, Niel starte dus er was zeker nog een 2-3 uur voor ik moest rijden)
Niel had meen ik de snelste tijd (2.19.8 ?) neergezet, wat P24 in de GT3 klassen en hij hield mooi ruimte tot de gene voorzich uitkomen Eau Rouge, terwijl er juist iemand dacht een Sprint race te starten en dus volgens mij 3-4 mensen de race uitrijdt. (doordat er iemand een SlowDown door Eau Rouge kreeg en iemand wou uitwijken, terwijl het dus 3-wide was op Camel).
Wij waren erg gefrustreerd op dat moment en zagen een Tow van +-3.5 minuut en repairs (plus optionals) van ongeveer 20 minuten, woorden als motivatie en stoppen werden al besproken.
Ik gaf direct aan dat we gewoon door moesten gaan en na de 20 minuten kwamen er gerustellende woorden van Niel, die ons over de streep trok om toch voort te zetten!
Na een rondje of 19 werden we gelapt, door iemand die dacht dat we gewoon zouden verdwijnen aan het einde van de bocht en dus beide de muur in. (Optional repair van enkele minuten, weet niet precies hoeveel)
Hierna was bijna iedereen er echt klaar mee, Niel vertrok van TeamSpeak en was uit de auto.
Vervolgens na even wachten, met een slechte bui maar Iracing afgesloten en het leven verder oppakken.
Na een minuut of 10-15 bleek Niel toch weer in de auto te zitten en ging de race toch weer verder voor ons en lagen we P42-P43, 12 ronden achterstand op de GT3 leider (Gt3 klassen, 1 na laatste overall) en werd het dus echt terugknokken.
(tevens na deze crash, was de Aero en topsnelheid aangetast. Topsnelheid was nu 245 en 248 met draft)
Rond 5 uur moest ik mijn stints afwerken en had erg veel moeite om in een ritme te komen en telkens blauwe vlaggen te krijgen en auto's voor me die wegliepen op Camel en tergend traag door de bochten combinaties gingen.
Zonder veel echte problemen mijn stints afgewerkt en niemand geraakt, toen al was duidelijk dat de HPD's niet altijd wisten hoe inhalen het beste kon. (DiveBombs en verkeerde plekken, waren meer regel dan uitzondering)
Had 1 of 2 momenten waar ik moest remmen om niet op iemand te knallen en moest uitwijken omdat mensen elkaar geen ruimte lieten om op de baan te blijven, dit ging gelukkig allemaal goed.
Frank was na mij aan de beurt en heeft 2 degelijke stints afgeleverd (rond 10 uur), waarna ik naar bed ging om rond 04.00 weer op te moeten staan voor de volgende shift.
Vervolgens had Arno een probleem met zijn kat, die vond het leuk om met de USB kabel van Arno zijn stuur te spelen en moest toen naar de pit voor een restart van Iracing (meen ik).
Niel heeft dit toen opgevangen en zo redelijk zonder schade doorgekomen, waarna alles weer redelijk volgens plan verliep en geen echte incidenten.
(Toen ik rond half 4 wakker werd, had ik even de stream aangezet en schrok me rot hoe de voorkant eruit zag. (Blijkbaar zagen Niel/Frank een kapotte voorkant, waar bij mij deze gewoon recht was tijdens het spectaten en rijden)
Frank/Niel/Arno hadden een paar probleem loze stints (op het feit van Arno na hierboven) en de auto was gelukkig niet verder beschadigd en we lagen rond 04.00 op P32-P33 en hadden dus veel mensen bijgehaald.
Mijn vertrouwen in de race en auto begonnen redelijk te groeien en had een redelijke eerste stint en vervolgens kon ik dit helaas niet doorzetten naar de volgende, concentratie kwam maar niet en de incs stapelde zich redelijk snel op. (Daar bleef het gelukkig bij)
Frank nam het hierna weer over en ik begon alvast naar het einde te kijken, om zo alvast een redelijke strategie te hebben voor het einde.
Frank reed weer zonder echte problemen zijn stints, echt top gedaan en ik mocht hem weer overnemen.
Inmiddels lagen we al rond P16-P17 (meen ik) en we maakte redelijk wat vorderingen met nog 7 HPD's op de baan was het meer een GT3 racen, met af en toen een verdwaalde HPD!
Ik had de beste stint van de race en kon goed rondkomen, de tijden daalde redelijk vlot en zat meer in de 2.22 dan daarboven op een gegeven moment. (Niel zijn snelste tijd met deze kapotte auto was 2.21.3 ter ilustratie)
Na toch wat momentjes aan het einde viel de concetratie toch wat weg, toen onze directe concurrent een pitstop maakte toch nog even alles eruit geperst, na overleg zou Niel mijn tweede stint overnemen omdat hij sneller/constanter was dan ik voorgaande stints.
Had dus zoon 5 uur gereden totaal en maar 35 incs, dit was dus minder dan de BP Endu race een week eerder en met 2 uur langer rijden. (ongeveer 7 incs per uur, daar kon ik enkel van dromen bij de start
Niel en Arno moesten het karwei afmaken, wat ze echt super gedaan hebben en de auto vooral heel gehouden.
We zijn P13 geindigd, met P11 op ongeveer 20s voor ons maar die waren echt te snel voor ons op dat moment met onze gehavende auto (helaas)
Heren bedankt voor deze teamprestatie en op naar de volgende, hopelijk hebben we dan iets meer geluk bij de start en kunnen we een goede prestatie behalen.
GOT team ook nog gefeliciteerd en iedereen bedankt voor de aanmoedigingen onderweg.
Was wel erg gesloopt, maar inmiddels ben ik weer een beetje tot leven gekomen.
-------
Zal proberen er vanavond ook bij te zijn, echter moet dan mijn stuur ook meewerken.
Maar Motegi is ook erg leuk, alleen geen idee of ik er ook snel zal zijn
gaan we met GOT nu proberen te qualificeren voor de PRO GT series met een Q25 en P15 in topsplit zou dit eventueel wel mogelijk zijn denk ik (maar denk dat coanda enz meer dan 1 team inschrijven)
ik doe mee !!!
info: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3314671.page
Als andere ook interesse hebben kan men nog een team vormen en kunnen we natuurlijk ook een beetje samenwerken met setups en oefenen.
En GoT ondersteund het allemaal met TS, setup analyses, moral support en private serversLinc schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:40:
Wim, Bob en ik willen een team vormen voor de PRO GT series. Dan hebben we alvast 1 team binnen GoT!
Als andere ook interesse hebben kan men nog een team vormen en kunnen we natuurlijk ook een beetje samenwerken met setups en oefenen.
Dit topic is gesloten.
![]()