iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.755 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Dit is nog een betere mount denk ik voor mijn smartphone :D Mss velcro gebruiken voor op mijn G25 stuur.

YouTube: Custom iPhone mount for Thrustmaster T500RS and iHud iRacing/rFactor/LFS Dashboards

Ik denk dat het iSpeed is wat ik wil (of zag ook iets als dashmeter pro)

[ Voor 12% gewijzigd door Scifo83 op 28-11-2015 15:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 23:24

derx666

mecker ende blaet

Onze BES race vanmorgen:

We kwamen wederom (helaas) in de 3e split terecht met startnr 1. GRMBL....
Bas zou de Q rijden, en de race starten, en ik zou ong. halverwege het stuur van hem overnemen. Het liep iets anders.

Bas reed een prima Q en kwam op P8 terecht. Ik was ondertussen aan het kijken hoe we de fuelstops gingen doen, toen ik zag dat we klaar waren om te gridden, maar Bas nog niet gegrid was. Via TS geen reactie, en toen ik keek op TS zag ik dat Bas z'n connectie gedropped was. Snel terug naar iRacing, en er was nog ong. een minuut te gaan. Snel de race setup geladen, en gewacht met gridden tot er nog 15s te gaan was, en maar in de auto gesprongen. Ik verwachtte Bas eigenlijk elk moment terug, maar het bleef stil op TS. Had ook maar een paar rondes gereden vanmorgen als warmup, dus ik had zoiets van, begin maar voorzichtig en we zien wel waar het schip/de ruf strandt....
Start ging goed, zat aan de buitenkant, en kon P1 goed zien. Mijn reactie was dan ook een stuk sneller dan de jongens die links stonden, en zo had ik al meteen een plekje in de 1e bocht. Daarna in kolonne richting de 2e chicane, waar er verschrikkelijk vroeg geremd werd. Ik moest naar links uitwijken om niks te raken, en divebombde zo degen voor me. Haalde aan de binnenkant nog wel net de apex, maar hij moest echt ruimte laten om geen contact te maken (thanks). Maargoed, dat was al weer een plekje.
Wij hadden voor de race eigenlijk al besloten dat we voor een 3 stop gingen, aangezien we het waarschijnlijk niet zouden halen op 2 stops (het was heel krap iig). Daarna settelde het veld zich een beetje, maar na een ronde of 7 vond ik het wel genoeg. Ik wist dat mijn tempo hoger lag dan wat we nu reden, dus toen ben ik ze 1 voor 1 gaan inhalen. Ging eigenlijk bij allemaal hetzelfde. Auto inhalen aan het einde van de S/F straight, daarna anderhalve ronde nodig om naar de volgende auto toe te rijden, en dan weer hetzelfde :)
In ronde 17 kwam ik zo op P1 terecht, en begon het gevecht om de draft achter me te verbreken. Na een ronde of 10 had ik eindelijk een gat van zo'n 2s, en toen kon ik uitlopen. Toen ik een ronde of 6 later binnen kwam voor m'n pitstop had ik een gat van zo'n 6-7s. Aangezien we voor 3 stops gingen pakte ik zo'n 80 liter, en ging ik weer verder.
In de tussentijd had Bas via whatsapp doorgegeven dat hij last had van de Xs4All storing, en dat het er niet naar uitzag dat hij snel online zou zijn. Bob en Wim waren allebei niet thuis, maar Wim zou misschien met een beetje geluk de laatste stint kunnen rijden. Nick had zich ondertussen ook al gemeld, en die was al gaan testen met de ruf en onze setup, aangezien hij nog geen meter gereden had. (THANKS !!!!) Bas was ondertussen via z'n gsm aan het tetheren waardoor we iig weer via TS konden communiceren. Whatsappen tijdens het racen is best kudt :P
Voor de 3e stint was het plan om maar 50 liter te tanken en geen nieuwe banden te pakken, en te kijken hoever we zouden komen op de oude banden. Het ging niet bijster geweldig, maar uiteindelijk verloor ik maar zo'n 0.3s per ronde. Achteraf gezien hadden we beter een liter of 30 kunnen tanken. Tijdens mijn 3e stint kwam Wim ineens online, hij was eerder thuis dan verwacht, en hij kon de laatste stint rijden. Na 10 rondes in mijn 3e stint vond ik het wel goed geweest. De banden waren toch ver op, en er was nog maar 57 minuten te gaan, wat we prima met een volle tank zouden halen. Zo dook ik liggend op P1 de pits in voor de laatste stint.
Wim kwam op P3 terug de baan op, zo'n 7s achter P1 en P2. Toen hij na een paar rondes in z'n ritme kwam, begon hij langzaam z'n achterstand in te lopen. KRT in de McLaren was als eerste aan de beurt, en die bood ook weinig tegenstand. Helaas was door ongunstig verkeer en enkele achterblijvers die het idee hebben dat het een prima idee is om je voorbij te laten door op de exit van een chicane van het gas te gaan P1 eigenlijk al te ver weg. Met nog zo'n 10 rondes te gaan was hun voorsprong nog dik 6 seconden. Al snel werd duidelijk dat zij heel krap zaten op fuel, en ze behoorlijk moesten sparen. Wim kwam tot 2s, maar helaas duurde de race net een ronde te kort. Zo zij nwe op P2 gefinished. Op zich geen slecht resultaat, echter was de SOF bagger, en leverde het maar 174 punten, ongeveer 50 te weinig...
Hopelijk hebben we vanavond meer geluk.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Season 4 is coming to an end, and that can mean only one thing: the Gathering of Tweakers Season 4 Finale!

Gathering of Tweakers: American Made Team Challenge

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15S4_finale_ATC.png

General information

The Gathering of Tweakers: American Made Finale event is soon. This season, the Chevrolet Corvette C6R and Ford GT GT2 cars will fight to the finish for 20m and 90m race of Road America. We compete in teams: every driver is part of a two man TEAM, and each team must consist of one Chevrolet Corvette C6R, and one Ford GT GT2.
The two cars will be in their own class and will also be gridded by class, but the only thing that matters at the end is your total team score: the sum of the points of all two teammates. There is no individual winner, only the team with the most amount of total points wins!

Broadcast
The race will be broadcasted by Racespot TV

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/racespot.png

https://www.facebook.com/RaceSpotTV https://twitter.com/RaceSpotTV YouTube: RaceSpotTV

Event details

Date: Sunday December 13th 2015
Track: Road America
Cars: Chevrolet Corvette C6R, Ford GT GT2 (each in their own class).

Race 1:

Length: 20m Sprint race,
Setups: Open, but setups will be shared in the practice sessions.
Grid: Rolling start, gridded by class based on Q times Fast repairs: 0 Fuel limits: none
Cautions: Local yellows and full course yellow, decided upon by live marshals. Weather: Dynamic weather

Race 2:

Length: 90m race
Setups: Open, but setups will be shared in the practice sessions.
Grid: Rolling start, Based on race 1, no class splitting Fast repairs: 1 Fuel limits: none
Cautions: Local yellows and full course yellow, decided upon by live marshals. Weather: Based on Race 1, but may be a bit different.

Between both races, there will be a 5m break, and 10m warmup

Time details

Times in GMT / UTC:

Sunday, December 13th
Practice: 17:00 - 18:30 (90 minutes)
Qualify: 18:30 - 18:45 (15 minutes, 4 laps lone)
Sprint Race: 18:45 - 19:05 (20 minute race)

Break: 19:05 – 19:10
Warmup 2:: 19:10 – 19:20
Main race: 19:20 – 20:50 (90 minute race)

View times in my local timezonee

Extra practice:
Saturday, December 12th: 18:00 - 22:00 (4 hours)

View times in my local timezone

Team racing

The Team Racing aspect is unique to our Team Challenge events. Every driver is part of a two-man team, consisting of exactly one Chevrolet, and one Ford GT. Points are awarded to each driver separately based on their class finishing positions. Penalty points are subtracted when a driver has too much incidents in the race (see below). The final team score is simply the sum of each driver's points after subtracting penalties. The overall winner of the race is therefore meaningless, only the final position of your team is what counts!

Team mates
You can choose your own team mate if you wish. If you do not have a team mate you can just sign up on your own, and you will be grouped with other drivers semi-randomly by us (we will try to balance the teams a little bit in this case). If you create a team make sure that the drivers you add to your team agree with that decision, do not add drivers to your team without their knowledge!

In case too many people sign up with the same car we will not be able to make the teams. Therefore, your car choice (in case you sign up on your own) will only be a primary car choice, and you may be assigned the other car when the teams are made so that we can make the teams. First come, first serve will apply in this case.

Points are awarded for class finishing positions of each driver separately. Final team position is decided by the sum of points of all three drivers, after subtracting possible penalties. In case of a draw between teams, the team with the least amount of combined incidents wins. If there is still a draw in that case, the fastest laptime will decide the winner.

Points awarded simply start at 40 points for the class winner, and decrease by 1 point for every lower position then 5th: 40, 35, 30, 28, 27, 26, 25 ...
In addition to that we subtract penalty points for incidents:
< 6x: No penalty
6-10x: -2 points
11-15x: -4 points
16-20x: -8 points
21-25x: -10 points
> 25x: -15points

Points can only be scored in the 2nd race, but incident points count also in the sprint race. The total incidents are both races added together.

Example: in the sprint race you score 2 incidents points, and in the main race you score 9 incidents, you will have a total of 11 incidents points. After the main race, you will loose 5 points for you team. So winning the main race, you will then only score 35 points for your team.

During the race a live team timing will be available, but will not take into account the incident penalties! These will be subtracted after the race and before price giving at the racespot teamspeak server at the end of the broadcast.

Live marshals

There will be live marshals during the whole race. They will penalize drivers who do not behave according the 'Official Sporting Code' during the race. They can give stop&go or stop&hold penalties to drivers.

In the unlikely event that the track gets blocked the marshals can throw in a safety car.

Restrictions

Unfortunately, we feel mandated to impose a small minimum license restriction before you are eligible to race.
Minimum road license: C class
Minimum road iRating: 1500

Gathering of Tweakers community members who do not meet these restrictions may be allowed to race at the discretion of the organization.

Podium after the Chequered Flag

The marshalls will calculate the final scoring (with incident penalty points) as fast as possible after the race and provide the results to Racespot TV. Just before price giving at the broadcast channel Racespot TV will show the final results. The winning team is invited to join the Racespot TV teamspeak server for a short interview. Details on how to join their server will be in the PM with the password of the race. Registration To register, please respond in the following format below

Team name:
Driver name 1 (as in iRacing):
Customer ID 1:
Country:
Current iRating:
Current Safety Rating:
Car:

Driver name 2 (as in iRacing):
Customer ID 2:
Country:
Current iRating:
Current Safety Rating:
Car:

If you want to sign up alone and be grouped with a random person, just signup without a 2nd driver. Please enter the car you want to drive yourself.

Chats:

During the race you can use the Gathering of Tweakers Teamspeak server.

Servername: ts.got-racing.eu:9988
Password: got-event

During the race, it’s not allowed to use the iRacing text and voice chat. Do so, will result in a Stop n Go penalty

We hope to see a full grid!

[ Voor 3% gewijzigd door -PassY- op 29-11-2015 11:32 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
En zoals gewoonlijk, krijgt iedereen hier 24 uur meer de tijd om in te schrijven :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

Fuelke

Forza Ferrari

Leuke keuze :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zie op de fora bij elke serie een topic over het schema voor 2016S1. Zijn deze schema's al final? Of worden de officiele schema's later bekend gemaakt?

Ik wil weer wat tracks kopen om skip barber te rijden, maar ik wil ook zoveel mogelijk overlap met de BSS en GoT tournament. Dan wil ik er ook nog rekening mee houden met welke tracks er in het algemeen veel worden gereden en ik wil zandvoort, omdat het een nederlandse baan is :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
aicaramba schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:05:
Ik zie op de fora bij elke serie een topic over het schema voor 2016S1. Zijn deze schema's al final? Of worden de officiele schema's later bekend gemaakt?

Ik wil weer wat tracks kopen om skip barber te rijden, maar ik wil ook zoveel mogelijk overlap met de BSS en GoT tournament. Dan wil ik er ook nog rekening mee houden met welke tracks er in het algemeen veel worden gereden en ik wil zandvoort, omdat het een nederlandse baan is :P
Die schema's zijn niet final.

Skip heeft sowieso een soort rotatie, zodat je elk seizoen maar een paar tracks hoeft te kopen. Het schuift steeds op dat elk seizoen maar een paar tracks anders zijn. Meestal heeft de skip meestal een paar gratis tracks.

Ook staan er topics op het forum om 'slim' aan te kopen (m.u.v het eerste seizoen natuurlijk).
Ik zou gewoon even afwachten, een week voor het seizoen begint komt het definitieve schema, tracks zijn snel gekocht.

Andere tip is om bijvoorveeld maar tot de helft van het seizoen de tracks te kopen, zou me niets verbazen als ergens in het volgende seizoen weer een $100 voor $75 aktie komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Next Billing Date: 2017-02-26
Black Friday code maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Bij de IMSA gaat er nu ook een soort van rotatie gebruikt worden waarbij er 3 niveau's van circuits zijn. Hoogste niveau circuits worden 3 keer per jaar gebruikt, middelste niveau 2 keer per jaar, laagste niveau 1 keer per jaar. Lijkt me een tof concept, ben benieuwd of het aanslaat.

Juist een paar races gedaan in de IMSA en ik heb wat meer puntjes kunnen sprokkelen, maar ik gok dat het niet genoeg gaat zijn. Morgen nog eens 2 keer proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik zie de season finale nu pas. Super keuze!

Ik zie wel een klein foutje in die post: de extra practice staat gepland op 19 december, na de race dus.

[ Voor 55% gewijzigd door ThiJor op 28-11-2015 23:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

:w Voorkeur voor een auto ?

Nu herinner ik het me weer, ik dacht al dat we eens eerder voor een seizoensfinale op Road America waren. Was het toen niet met twee van de RUF's, ook in een teamchallenge ?

[ Voor 34% gewijzigd door Fuelke op 28-11-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ThiJor schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:25:
Ik zie de season finale nu pas. Super keuze!

Ik zie wel een klein foutje in die post: de extra practice staat gepland op 19 december, na de race dus.
dank je/

Gelijk maar aangepast :) of er moeten mensen zijn die willen oefenen na de practice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:43:
[...]

dank je/

Gelijk maar aangepast :) of er moeten mensen zijn die willen oefenen na de practiceRACE :+
Ziet er weer goed uit!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Nah, zeg jij maar welke auto je wenst.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Afbeeldingslocatie: https://anf3fa.dm2302.livefilestore.com/y3pIUGvWGED3zWr3CwI8W5TNvV2D4dNv1S8blfrgrQJ9znZ2cO2MIZzXs7OLG5s_5EUh2jXoCBR81Hg1T0iHf1-PPDNSONyGk1oWs9R-8bLLf3iR6QuCnIUOZCnkjQU_lx1TBcek1rTf3eGbm4ZRdP08w/holyshit.png?psid=1

Holy shit 8)7 Ik rij me toch een tijd uit het niks in 1x

hopen dat dit mijn eerste offical overal pole word :) Want sneller gaat mij niet meer lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
-PassY- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:01:
Season 4 is coming to an end, and that can mean only one thing: the Gathering of Tweakers Season 4 Finale!

Gathering of Tweakers: American Made Team Challenge

We hope to see a full grid!
Ik mis eventjes waar ik mij moet inschrijven? Er staat in de beschrijving een PM/Reactie op deze post? Maar neem aan dat dit via iRacing verloopt? Of de GoT iRacing site?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

ZeeZeiler schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:25:
[...]

Nah, zeg jij maar welke auto je wenst.
Dan neem ik het liefst de Corvette, heb ik niet zolang geleden nog gebruikt in een GoT maandag race, die Ford heb ik al héél lang niet meer ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/15S4_finale_ATC_start_broadcast.png
De inschrijving voor de American Team Challenge is geopend op het iRacing forum: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3343239.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Joep is me al voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Fuelke schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:54:
[...]

Dan neem ik het liefst de Corvette, heb ik niet zolang geleden nog gebruikt in een GoT maandag race, die Ford heb ik al héél lang niet meer ingezeten.
Is prima!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren een race gedaan op Watkins Glen in de Nascar B fixed series. Alleen nog maar tijdens JSF Piston cup met die auto gereden en nog nooit op een road course, maar een half uurtje oefenen moet genoeg zijn toch :P

Was best een leuke race, hele tijd wel in een groepje met auto's gereden. Gelukkig zijn die dingen aardig stevig want echt vaak contact met auto's voor me die crashen waardoor ik ook wat schade opliep.

Video van de race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
JoepW schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:06:
[afbeelding]
De inschrijving voor de American Team Challenge is geopend op het iRacing forum: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3343239.page
Niet mijn favo auto's, dus denk dat ik oversla.
Hebben jullie nog iemand nodig bij Racecontrol die ook gelijk de Twitter-fotograaf uit kan hangen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb sinds een paar weken een raar probleem. Kan met geen mogelijkheid een normaal race rijden omdat ik ontzettend veel last heb van micro stuttering.

Dit gebeurt meestal na een tijd. Begint een race danis er niets aan de and maar naar gelang de race voorduurt wordt het steeds erger.
Kan je garanderen dat je dan echt niet meer geconcentreerd kan racen.
Het gekke is dat frame rate steeds tussen 59 en 60 fps blijft. Zou dus genoeg moeten zijn.

Dacht eerst dat het aan windows 10 lag en het feit dat ik alleen maar oude drivers kon gebruiken (nieuwe drivers lieten me geen eyefinty opstelling gebruiken), daarom gister windows 7 er maar op gezet.
Maar probleem blijft.

GPU is een AMD 280X, deze heb ik zeker al ruim 1,5 jaar en eigenlijk nooit problemen meer gehad.

Vraag me af of iemand een idee heeft waar ik naar moet kijken om dit te fixen, want dit rijd echt niet lekker.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Volgende dingen
memory sliders
Superfetch afzetten
Windows Search afzetten
Page file niet te groot zetten
Aantal cars niet te hoog zetten
Paticals op medium zetten
In ini dynamictrack render op 2nd pass zetten
Zorgen dat in drivers v-sync afstaat ofnu met nieuw drivers zeker geen forced framerates

En als laatste wachten op dx11

[ Voor 15% gewijzigd door dabelg op 29-11-2015 14:36 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gtrNL schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:00:
[...]

Niet mijn favo auto's, dus denk dat ik oversla.
Hebben jullie nog iemand nodig bij Racecontrol die ook gelijk de Twitter-fotograaf uit kan hangen?
graag helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Wat zijn eigenlijk de aanbevolen instellingen hiervan? Max - 100?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
zoveel mogelijk je kan dit ook vergroten in de renderer.ini file tot je page faults krijgt P bar in iracing guid

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Juist de SoF race gedaan in de IMSA en man man man, wat een race. Het is/was eigenlijk de beslissende race voor de Ford GT overall kampioenschap.

Stefan had een iets snellere Q tijd gereden en startte dus vanop pole. Bij de start gingen we zij aan zij T1 in, maar ik zat aan de buitenkant, dus heb ik het maar gelaten. Vanaf dan was het 14 rondjes treintje rijden met hem, nooit meer dan 1s verschil, soms eens 0.3s. Ik heb af en toe eens gekeken bij het aanremmen van T17 en T1, maar nooit echt doorgedrukt omdat ik toch te ver zat.

De pitstops dan, hij pitte 1 rondje vroeger dan ik, dus ik maar doorduwen in mijn in-lap. Mijn rondje binnenrijden was inderdaad ook wat sneller, maar om een of andere reden was zijn pitstop sneller en zat ik dus weer 1s achter hem. Dat uitrondje was toch de belangrijkste ronde van de race, want we kwamen midden in RUF verkeer terecht. Eerst word ik bijna uit de race gereden door een RUF die zich verremde bij de hairpin, later in de ronde gaat er een RUF off track in Gendebien, rijdt zonder te kijken terug het circuit op. Tegelijkertijd forceert Stefan het insturen in Le Mans om hem zeker voor te blijven en ze hebben contact met elkaar. Ik kon dat allemaal ontwijken en had vanaf toen 10s voorsprong. Grootste fout lag bij de RUF, maar Stefan heeft het ook wat geforceerd, stom accident eigenlijk.

Die voorsprong heb ik niet meer losgelaten. Ik ben iets meer voorzichtig geweest met verkeer en verloor nog 1s op Stefan, maar had ruimte genoeg om de race op P1 uit te rijden. 167 punten, en nu een voorsprong van 57ptn in het kampioenschap oOo Spijtig dat de race zo moest aflopen, maar ik ga het er niet voor laten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09

Arfman

Drome!

Dat hoort ook bij racen. Ik heb ooit een Radical kampioenschap verloren op die manier. Ik had genoeg aan 4e of 5e worden maar wilde perse winnen dus ik maakte een move in Bus Stop. Ik had meer ruimte nodig dan gedacht en kreeg minder dan gedacht. Gevolg: ik lig op m'n dak, m'n concurrent kan doorrijden en ik wordt 2e ipv. 1e.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullie aanraden ?

SIMR-F1 of SLI-Pro

Als shift indicator..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Nice Joris. Kampioenschap is binnen zo te horen!

Kverveelde me zelf deze week wat. Oneindig zitten oefenen met de Aston Martin op Suzuka. 10 races gedaan en maar 1 verloren omdat ik dacht mezelf een uitdaging te geven door uit de pits te vertrekken lol. Loopt natuurlijk al fataal af bij de eerste backmarker die meer zwalpte over de weg dan iets anders :D

Wel nog een leuke battle gehad vandaag

[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 30-11-2015 00:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:16

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Een tijd niet gespeld, maar dit ziet er zo heerlijk uit! Je wilt gewoon weer racen. Btw wel een lekkere sound in die auto..

Miss toch is renewen m'n account

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:44:

SIMR-F1 of SLI-Pro

Als shift indicator..
Ik heb geen ervaring met beide, zelf gebruik ik een Symprojects Pro-Race, maar het programmeren daarvan is iets meer gepruts. Achteraf gezien had ik beter de Siminstruments Dash of misschien die SLI-Pro gekozen.
Scifo83 schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:29:
[...]

Nice Joris. Kampioenschap is binnen zo te horen!

Kverveelde me zelf deze week wat. Oneindig zitten oefenen met de Aston Martin op Suzuka. 10 races gedaan en maar 1 verloren omdat ik dacht mezelf een uitdaging te geven door uit de pits te vertrekken lol. Loopt natuurlijk al fataal af bij de eerste backmarker die meer zwalpte over de weg dan iets anders :D

Wel nog een leuke battle gehad vandaag

[video]
Daar lijkt het toch op, hoewel ik toch weer ga proberen enkele puntjes meer te scoren komende week op Laguna Seca. Mijn laagste score is nu een 121 en met de opkomst van de laatste paar weken moet een 130 toch mogelijk zijn op een zondag.

Mooie acties op Suzuka, toch een circuit waar inhalen moeilijk is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:23:
Juist de SoF race gedaan in de IMSA en man man man, wat een race. Het is/was eigenlijk de beslissende race voor de Ford GT overall kampioenschap.....
Mooie prestatie, Joris! ;)
Scifo83 schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:29:.....Wel nog een leuke battle gehad vandaag...
Mooie actie die laatste!

SIMR-F1 of SLI-Pro

Als shift indicator..
Ik gebruik de SLI-F1 al geruime tijd met Fanaleds. Erg tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/sli-f1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond een uitermate uitdagende afsluiting van ons Seizoen 4 Monday Tournament.
De practice is extra lang (de server start al om 18:20!) en de race start om 21:15 en duurt 60 minuten!
We hebben er voor gekozen om het weer wat grippy te laten zijn om de toch al moeilijke auto's redelijk hanteerbaar te laten zijn.

Tot vanavond!

GoT | Monday Tournament 15S3-W1230-11-15
Car(s)Track(s)
Holden VF V8
Holden VF V8
Fuel80 % (+/- 89,6 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford Falcon FG V8
Ford Falcon FG V8
Fuel80 % (+/- 89,6 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford Falcon FG01 V8 - CA 2012
Ford Falcon FG01 V8 - CA 2012
Fuel100 % (+/- 75 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Barber Motorsports Park - Full Course
Barber Motorsports Park - Full Course
Day or NightDay
Pit stalls41
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up18:20 - 21:00 (160 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:15 (60 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
20° C70%0%0 Km/uEOvercast

En oh ja: Vergeet je niet in te schrijven voor de finale HIER

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 30-11-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Is er een reden waarom de V8 Supercar Ford Falcon circa 2012 niet als optie is?

Ik neem aan dat dat de voorloper is van de Falcon FG? Aangezien de 2012 Falcon gratis is kunnen er misschien een paar mensen meer mee doen. Of in elk geval ik. :+

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik denk (niet zeker) dat die trager is.
Maar toevoegen is geen probleem hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdB77
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-04-2023
Eindelijk mijn nieuwe stuurtje binnen :-) Thrustmaster 300base met f1 ferrari stuur. Komende dinsdag Spa en die heb ik in mijn bezit. Moet er eerst weer inkomen denk ik na meer dan 30 dagen geen iracing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zou zelf denk ik de pro pakken vanwege de 2x 7segment display van 6 breed ipv 4 breed. Maar dat is volgens mij ook het grootste verschil meteen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

SIMR-F1 of SLI-Pro

Als shift indicator..
Kom op! Een beetje tweaker maakt dat natuurlijk zelf, en dat is echt niet moeilijk :)

Men besteld op eBay of een andere Chinese website:
- Arduino Uno
- TM1638 module
- Wat kabeltjes
Voor minder dan €7,- ben je klaar.

Ook is er al goede software te vinden waarmee je kan instellen wat op het scherm moet komen: https://github.com/SlicedSilver/iRduino
En op iRacing is er een topic over te vinden: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1847021.page

Sowieso zijn er een aantal leuke projectjes met de Arduino op je simrig te bedenken. Zelf heb ik nog een pitboard: https://github.com/Grimzentide/iRacing-Arduino-Pit-Board
En ik ga binnenkort ook eens aan de slag met de iFlag: https://github.com/simracer-cz/iFlag

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

JoepW schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:42:
Ik denk (niet zeker) dat die trager is.
Maar toevoegen is geen probleem hoor ;)
Dan moet ik gewoon iets harder sturen :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nickrsd schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:52:
Een tijd niet gespeld, maar dit ziet er zo heerlijk uit! Je wilt gewoon weer racen. Btw wel een lekkere sound in die auto..

Miss toch is renewen m'n account
Dan zou ik dat toch snel doen, voor $49 kan je het voor een jaar renewen tot 5 december daarna geld de volledige prijs weer volgens mij $99. De actie code is PR-49BFACTIVE2015.
Instructie: To take advantage of this special renewal offer simply click the shopping cart icon at the top of the page, then enter the promotion code from above and click "Apply". Finally, complete the checkout process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-09 14:47
hmmmm... eindelijk nog eens de V8's en ligt heel m'n pc net open...
Straks heel de handel terug dichtgooien en hopen dat ie het doet. :)

Ach ja... eind van't jaar toch een nieuwe game-pc want dit hok upgraden zal niet echt opschieten. (i7-940, 6GB RAM, AMD 6970)

Ben nog aan het twijfelen tussen een core i7 en een core i5... en of het een Fury X wordt of een 980Ti. Voorkeur gaat momenteel nog eerder naar een Fury X...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
ik wens jullie vanavond heel veel plezier en fun, ik ben er niet bij ben aan het werk :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als je alleen doet iRacen zou ik de i5 pakken, iRacing gaat echt geen hyperthreading ondersteunen. Fury X of 980ti is een moeilijke keuze. De Fury X heeft het voordeel van HBM, maar wel "maar" 4GB ram. Ik hoop dat dat met 3x fullhd en nieuwe tracks op dx11 in de toekomst voldoende gaat zijn (ik heb een 970 met ook "maar" 4GB). Op dit moment wel iig, ik heb zelf het GPU mem verbruik nog niet boven de 1800MB uit zien komen.
Ook is het de vraag welk kamp beter gaat presteren onder DX11. De huidige generatie nvidia kaarten (9xx) doen het niet zo geweldig onder DX9, maar lijken in de benchmarks wel een betere DX11 performance te hebben dan AMD. AMD is onder DX9 op dit moment echt een heel stuk sneller, en lijkt ook op dit moment de beste papieren voor DX12 te hebben. Keuzes keuzes....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wes46 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:08:
[...]

Dan moet ik gewoon iets harder sturen :)
Aangepast: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Weet nog niet zeker of ik er bij kan zijn vanavond.

Moet wat werkzaamheden op locatie van de klant doen vanavond buiten werktijd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik ga meedoen vanavond. Altijd goed voor je throttlecontrole te oefenen en ik heb nog nooit op dat circuit gereden. Zal tof worden :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Barber is een toffe track. Maar uurtje in een V8 op dat circuit wordt wel zwaar. Denk dat het inderdaad op throttle control aankomt. Wie 'm het langst uit de muur houdt gaat winnen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

FabiandJ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:29:
Even een tip, wegens Black Friday is bij 4Launch de G29 in de aanbieding.
https://www.4launch.nl/pr...NmBRXAHd--GtVRA4ycm3JhmEx
Dank voor de tip! Heb de laatste daar gisteravond gescoord. Binnenkort eens kijken of ik daarmee een beetje gewend kan raken aan iRacing, is een stuk lastiger dan ik had gedacht :)

Misschien nog de shifter zien te bemachtigen, alhoewel dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn door de paddles. Wat raden jullie aan?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Joepla schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:53:
[...]

Dank voor de tip! Heb de laatste daar gisteravond gescoord. Binnenkort eens kijken of ik daarmee een beetje gewend kan raken aan iRacing, is een stuk lastiger dan ik had gedacht :)

Misschien nog de shifter zien te bemachtigen, alhoewel dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn door de paddles. Wat raden jullie aan?
Ik rij al ruim 4 jaar met paddels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Dan gok ik dat het mij ook wel lukt ;)
Thx!

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:39
Als de oude V8 supercar toegestaan is kom ik vanavond ook even buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die is er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik ben er bij ... Dankzij IS (nee, niet de geloofsgekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:02

Niellie41

[object Object]

Helaas kan ik er niet bij zijn vanavond. :-(
De V8SC vind ik wel een heel leuke auto om te rijden. Veel plezier vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik haak ook af voor vanavond, heb nog wat leeswerk te doen i.v.m. een werk gerelateerd examen woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij wijzen van test een barber baseline set opgeladen .... nog niet heel veel getest maar mss dat die als referentie kan dienen voor iemand. Have fun, ik ga moeten passen wegens andere verplichtingen op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ondanks de moeilijkheids graad, de korte race (voor mij). Heb ik me toch best goed kunnen vermaken in de V8 :D

Ging alleen mis in de hairpin. Tim verloor hem onder het remmen, en kon niet meer uitwijken. Vervolgens iemand bij mij in de kofferbak :)

Paar rondjes doorgereden zonder door te hebben dat mijn achtervleugel weg is. Vervolgens met een bak onderstuur (of vieze banden) de muur in beland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een ontzettend gaaf gevecht gedurende 16 rondjes met Martijn! Echt genoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Zelfde voor mij en Robbert voor de eerste 15 ronden of zo. Gewoon 5 bochten naast elkaar rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zware race maar leuk, goeie uitdaging met zo'n auto een keer een uur qualify laps rijden ongeveer :p Nou ja de tijden waren niet allemaal qualify tijden maar dat lag aan foutjes, de intentie was er wel :p Op het begin kon ik af en toe een klein gaatje slaan naar Paul, maar toen m'n banden op gingen kwam hij langzaam dichterbij. Iets eerder gepit voor nieuwe banden en toen ineens een iets groter gat wat weer langzaam dicht liep, een snel rondje neergezet en daarna begon ik weer fouten te maken dus iets rustiger gedaan en dat was net genoeg voor de winst, eindelijk een keer weer :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:54:
Wat een ontzettend gaaf gevecht gedurende 16 rondjes met Martijn! Echt genoten ;)
zijn er ergens results beschikbaar en eventueel een set waar jullie nog met gereden hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb ook een leuke race gehad. Na een rustige start leuk kunnen vechten met Danny. Joris kwam daar ook nog even bij maar die moest ik al snel laten gaan. Danny maakte echter na half uurtje racen paar kleine foutjes waardoor die 5 seconde achter me kwam te liggen. Rond die tijd merkte ik ook dat het beste van mijn bandjes eraf was. Dus maar een pitstop gemaakt en verse banden gepakt. Dat werkte goed, ik moest wel even op passen bij de outlap met koude bandjes maar daarna kon ik een paar 1.25ers neerzetten. Zo hoopte ik voor Danny te blijven die nog niet gestopt was (had wel wat tijd verloren door mijn pit plek voorbij te rijden). Dat was gelukt want toen Danny zijn pitstop maakte lag ik ineens 13 seconde voor hem. Daarna eigenlijk redelijk rustig aan gedaan naar de finish. Marco en Bas waren toch iets te ver weg voor me (18 sec.) Wel nog spannend gemaakt door in de een na laatste ronde nog even tegen de muur te rijden. Maar gelukkig genoeg voorsprong op Danny om p5 te behouden.

Nu op naar de Madness volgende week.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:22:
[...]

zijn er ergens results beschikbaar en eventueel een set waar jullie nog met gereden hebben ?
Er waren 3 sets in omloop. Ik heb met jouw setup gereden met de brake balance wat meer naar voren.
De resultaten zijn beschikbaar op de tournament site: Stand & de De V8 race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben ik de enige die niet meer kan inloggen op iRacing? Hij kent m'n email adres niet 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hé, ik was eerder met het probleem...
Ziet er niet goed uit..... Totaal onbereikbaar. :(
Update: En nu een 'we're offline' mededeling...

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 01-12-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij Is er een "delete from users where id>0" gedaan gevolgd door "wacht, dat was de test db toch?"

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:26:
Volgens mij Is er een "delete from users where id>0" gedaan gevolgd door "wacht, dat was de test db toch?"
En dan midden in de nacht? Lijkt me wel sterk.... Ik denk dat PCars een hack heeft uitgevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

JoepW schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:32:
[...]

En dan midden in de nacht? Lijkt me wel sterk.... Ik denk dat PCars een hack heeft uitgevoerd ;)
Juist midden in de nacht. Zo'n fout maak je niet als je goed wakker bent. :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De openbare website is ook flink verminkt. Veel plaatjes (bv bij Tracks) laden niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:58:
[...]

Er waren 3 sets in omloop. Ik heb met jouw setup gereden met de brake balance wat meer naar voren.
De resultaten zijn beschikbaar op de tournament site: Stand & de De V8 race.
OK thanks, dan heb ik min of meer een idee van tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:39
De training verliep gisteren vrij goed maar die lijn kon ik niet doorzetten tijdens de kwalificatie. Vanaf P9 gestart en daarna ging het van kwaad tot erger.
Bob en ik gingen tijdens de eerste ronde zij aan zij de chicane in. Ik was iets te ijverig met ruimte maken en ging te hard over de curbstone waarna de auto links af sloeg.
Vervolgens een weg door het veld gebaand totdat ik een iets te enthousiaste inhaalmanoeuvre uitvoerde op Pascal. Ik remde een fractie later maar omdat ik een andere auto dreigde te raken stuurde ik in een schrikreactie in tijdens het remmen. Dit resulteerde in een spin waarna Pascal me met geen mogelijkheid kon ontwijken. Excuses Pascal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:20:
Ben ik de enige die niet meer kan inloggen op iRacing? Hij kent m'n email adres niet 8)7
Doet ut weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There was a centralized database issue that caused connectivity problems with the site early this morning. Issue has been resolved.

Sorry for the inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
tim.w schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:48:
De training verliep gisteren vrij goed maar die lijn kon ik niet doorzetten tijdens de kwalificatie. Vanaf P9 gestart en daarna ging het van kwaad tot erger.
Bob en ik gingen tijdens de eerste ronde zij aan zij de chicane in. Ik was iets te ijverig met ruimte maken en ging te hard over de curbstone waarna de auto links af sloeg.
Vervolgens een weg door het veld gebaand totdat ik een iets te enthousiaste inhaalmanoeuvre uitvoerde op Pascal. Ik remde een fractie later maar omdat ik een andere auto dreigde te raken stuurde ik in een schrikreactie in tijdens het remmen. Dit resulteerde in een spin waarna Pascal me met geen mogelijkheid kon ontwijken. Excuses Pascal!
Ah joh. Kan gebeuren :)

Zo heb ik ooit iemand eraf gereden omdat ik vergat dat het stuur rechts zat ipv links in de v8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor degene die nog op zoek zijn naar een nieuwe PC is dit wel een fijne machine. Moet alleen een andere GPU in als je naar 3 schermen wil (die je zelf wellecht al hebt):

V&A aangeboden: GAME PC met SSD (i5 4670K, 8GB) @ 3.4Ghz

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klik voor het Monday Madness programma

Hier het programma van komende maandag gekte.

Klik voor het volledige programma van het Monday Tournament S1 - 2016

Zoals al eerder aangekondigd hebben we een wat toegankelijker programma samengesteld voor het komende Monday Tournament. We hopen dat we met dit programma een leuke competitie gaan hebben.

Hier het volledige programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Mijn klein verslag van gisteren, hoewel ik waarschijnlijk de helft al vergeten ben. Er gebeurde gewoon zoveel...

Practice ging goed. Ik was redelijk vroeg online omdat ik het circuit nog nooit gereden had en de auto alleen maar rij als hij eens voorbij komt in het Monday Tournament. Na een tiental rondjes kende ik het circuit min of meer en kon ik beginnen zoeken naar een setup die me lag. Op het V8 forum heb ik er dan uiteindelijk een gevonden van de development series van Season 2 (de Phillip Island versie), omdat die setups meestal iets meer toelaten. Zo kon ik op het einde van de practice zelfs een 24.4 rijden met race fuel.

Ik ben dan zo ook de kwalificatie ingegaan omdat ik niet geoefend had met weinig fuel, maar ik kreeg mijn rondje weer niet samen. Dat heb ik de laatste tijd wel meer, groot werkpunt voor mij dus. Na wat ploeteren mocht ik dan toch op P5 starten.

De start was een grote onbekende voor mij omdat ik dacht dat het een rollende start zou zijn. Niet dus, en ik heb het maar heel voorzichtig gedaan. Ik kon P5 gewoon vasthouden en zo gingen we lap 1 door. Ergens in de 2de of 3de ronde kreeg ik een rare reactie in die laatste chicane waardoor de auto plots naar links sloeg bij het insturen, iets wat ik in die 2u testen niet tegengekomen was. Ik kon hem gelukkig uit de muur houden, maar viel een stuk terug. Vanaf hier ben ik de details wat kwijt. Ik weet nog dat ik Joep voorbij ging nadat hij een foutje maakte in de T3 en dat Martijn zijn auto heel breed kon maken, maar dat ik hem toch voorbij kwam.

Zo toch weer door kunnen stoten naar P5 en toen gingen Bas en Marco de pits in, ongeveer halverwege de race. Dat had ik beter ook gedaan, want mijn achterbanden waren stilaan gaar. Een paar rondjes voordat ik zelf wou pitten kon ik hem niet meer houden uit P2 en gleed ik rechts de muur in. Een tow gepakt en dan maar door gereden. Zo nog in een heel tof gevecht met Nick II terecht gekomen in de laatste rondjes waarbij we nog een paar bochten zij aan zij gingen, maar ik moest telkens de bocht afstaan omdat ik aan de buitenkant zat.

Ik vond het een heel toffe combinatie, maar 1u was net iets te lang om de concentratie te houden, zeker nadat ik op P5 in niemandsland rondreed. Ik kwam niet dichter op Bas en liep weg van het groepje achter me. Ik ben ook aangenaam verrast van het circuit, echt een wel een aanrader!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

BM

Moderator Spielerij
Ik was geen fan van de V8, en zal dat wel niet worden ook :) Tijdens P al niet op snelheid kunnen komen, en in Q was dat niet veel anders. In de race nog paar plekken naar voor kunnen komen door iig op de baan te blijven, maar de grote hoeveelheid uitvallers die ik verwachtte viel toch tegen ;)

Helaas joekel van een fout gemaakt door geen banden te pakken. Ik hoorde mensen zeggen dat het niet nodig was en dat een rondje rustig doen voldoende moest zijn. Maar kennelijk heb ik iets in m'n rijstijl met deze auto wat er voor zorgt dat mijn voorbanden slijten waar je bij staat :p Rondje of 5 langer en LF had letterlijk *plof* gezegt, aangezien ik eindigde met 11% over op die band :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn ervaringen van het verleden met de V8SC waren zeker niet goed, en ik zag de bui al hangen. Eerst wat geprobeerd met de setups die Joep en Bob gedeeld hadden, maar daar lukte het niet echt mee. Daarna deelde Joris z'n setup en die lag me een stuk beter. Hij was iig een stuk sneller voor mij, en crashen zou ik toch wel :P In de practice draaide ik redelijk competitieve tijden, dus het zou misschien toch nog wel leuk worden...
Quali ging goed, en ik wist er een 3e tijd uit te persen achter Nick en Paul die toch wel een stuk sneller waren.
Zo ook in de race. Start ging vrij goed, kwam iig door de eerste paar bochten heen zonder een plek te verliezen. Nick reed al vrij snel weg, en ik leek nog heel even Paul te kunnen volgen, maar een paar foutjes van mijn kant zorgden ervoor dat hij toch van me weg reed. Achter me zat ondertussen Bas, maar ik was op dat moment een beetje sneller, en kon het gat naar achteren rustig uitbouwen.
Daarna begon het gedoe. Eerst ging het bijna mis in de bochten voor S/F. Bij het gasgeven uit de laatste chicane kreeg ik gigantisch overstuur, en dat werd uiteindelijk een drift tot zowat de laatste bocht. Mijn achterbanden waren daar op z'n zachts gezegd niet blij mee :) Even rustig aan gedaan, en toen ging het wel weer. Bas was hierdoor wel wat dichterbij gekomen, maar ik leek nog steeds iets sneller te zijn.
Niet veel later ging ik de mist in bij de grote hairpin, waarbij m'n achterbanden het weer flink moesten ontgelden. Hierdoor kwam Bas op zo'n 3s achter me te liggen, en mijn rondetijden begonnen op te lopen. Niet veel later was het ongeveer halverwege race, en dat was voor mij het moment om te gaan pitten zodat ik ook een set nieuwe banden kon monteren.
Zo gezegd zo gedaan... De entry ging vrij goed, en stopte ook op de goede plaats, echter de pitstop duurde vrij lang. Bas reed nog een ronde extra door, en toen we weer samen op de baan waren bleek hij ineens 8s voorsprong te hebben. WTF ?!?! Zo slecht was m'n outlap toch niet? Nja... Vol in de aanval gegaan, en na een ronde of 5-6 zat ik binnen de seconde. Helaas ben ik niet meer dichterbij gekomen omdat ik daarna fouten begon te maken. Te gretig op het gas, teveel wielspin enz. Ik sloopte m'n achterbanden, en na een paar keer driften in de grote hairpin was het wel duidelijk dat ik het niet meer zou redden. P4 met een achterstand van ong. 1s achter Bas gefinished.

Was meer dan ik vooraf verwacht had, en niet gecrasht waar ik zeker op geteld had. Nick en Paul waren veel te snel voor me, maar het gevecht met Bas was wel erg leuk (wel frustrerend :P ). Misschien wordt het ooit nog wat met die V8 :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Vraagje. Is het mogelijk om de 'virtual mirror' aan te zetten in een replay?

Ik ben wat video's aan het opnemen en wil ze misschien op youtube zetten. Maar wat er achter me gebeurt is vaak wel belangrijk, maar dat kun je vanuit de cockpit bijna niet zien zonder de virtual mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:16:
Vraagje. Is het mogelijk om de 'virtual mirror' aan te zetten in een replay?

Ik ben wat video's aan het opnemen en wil ze misschien op youtube zetten. Maar wat er achter me gebeurt is vaak wel belangrijk, maar dat kun je vanuit de cockpit bijna niet zien zonder de virtual mirror.
Kan helaas niet.
Je zou een 2de shot kunnen inmonteren met rear view cam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JoepW schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:23:
[...]
Kan helaas niet.
Je zou een 2de shot kunnen inmonteren met rear view cam ;)
Oef, dan moet ik ook nog leren hoe ik video's moet editen enzo.. Ik vond het al heel wat dat ik het heb kunnen opnemen en op lengte heb kunnen knippen.

Dan maar 'chase' of 'tv1' views kiezen. Bijkomend voordeel. Bij TV1 is het lastiger om te zien hoe slecht ik rij :P

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 01-12-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als de auto een spiegel heeft kun je vast de camera zo verplaatsen dat je daar ook genoeg in ziet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ja. De skip heeft zijspiegels, maar daar zie je vaak toch niet veel in. Alleen als ze echt naast je komen rijden en wat verder achter je als je een bocht maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de F1 wheel add-on van thrustmaster (voor t500). Maar overal staat hij uitverkocht. Weet iemand nog een adres waar hij leverbaar is in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:39:
Ik ben op zoek naar de F1 wheel add-on van thrustmaster (voor t500). Maar overal staat hij uitverkocht. Weet iemand nog een adres waar hij leverbaar is in Nederland ?
http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdB77
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-04-2023
Vraagje. Ik zie op bepaalde videos een layover met daarop de versnelling en het aantal toeren. Aangezien ik de toerenteller in de cockpit niet kan zien (door FOV en 24inch monitor). Ben ik wel opzoek naar zoiets. Al wat rond gezocht maar nog niet het juiste gevonden.. Iemand enig idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

JvdB77 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:03:
Vraagje. Ik zie op bepaalde videos een layover met daarop de versnelling en het aantal toeren. Aangezien ik de toerenteller in de cockpit niet kan zien (door FOV en 24inch monitor). Ben ik wel opzoek naar zoiets. Al wat rond gezocht maar nog niet het juiste gevonden.. Iemand enig idee?
Heb je een linkje na zo'n video? Ik vermoed namelijk dat dit een add-on voor de stream is? Voor zover ik weet is dit er namelijk niet voor iRacing.
Zelf gebruik ik daarvoor mijn telefoon in combinatie met Dash Meter Pro http://www.sensadigit.com/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:51
Ik kan je niet vertellen waar hij nu te koop is, maar het is erg wennen met dat stuur rijden.
Heb hem weer even vervangen voor de orginele ronde momenteel, maar misschien later weer terug. (Dus ik verkoop hem niet helaas)

Vooral met scherpe bochten kreeg ik veel moeite en kwam wel eens in de knel. (maar dat ligt aan mij denk ik.

Deze week maar weer eens oefenen denk ik, want komt er steeds niet van. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
heb deze net afgelopen weekend bij conrad besteld

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kon het niet laten om een video te maken (vanuit mijn auto) van mijn leuke race met name met Martijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Mooi om te zien inderdaad! Op 8:00, remde ik vroeger dan normaal of verremde jij je daar?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:34:
Mooi om te zien inderdaad! Op 8:00, remde ik vroeger dan normaal of verremde jij je daar?
Een combinatie van rechts een beetje gras en net te hard remmen... Mijn vaud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ap0stah schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:41:
[...]

heb deze net afgelopen weekend bij conrad besteld
Thanks!

Heb alles besteld. Leuke mod voor in de winter! Zal hier wel de progress posten .. !

Wil het wiel gaan verbouwen met rotary switches, ingebouwd display en carbon fibre.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:54:
[...]

Thanks!

Heb alles besteld. Leuke mod voor in de winter! Zal hier wel de progress posten .. !

Wil het wiel gaan verbouwen met rotary switches, ingebouwd display en carbon fibre.. 8)
Sorry, maar dat hoort dan toch echt hier: Het grote 'show je race-rig' topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Star Mazda & gecombineerde NES/GES training (2 servers dus) nu gestart!
Ik ga ff lekker Suzuka doen met de SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb ook eens een race op youtube gezet. Dit was toch wel een van mijn leukere races. In de topsplit met car#15, maar door verdedigend rijden 5e geworden. Niet het meest professionele edit werk, maar ach :P

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 01-12-2015 20:27 ]

Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.