iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Doel is nu circuit leren kennen en setup maken. Verkeer voegen we later wel toe als moeilijkheidsgraadderx666 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:55:
Rekening houden? Dat heet gewoon oefenen om te leren omgaan met HPD en langzame GT1 rijders
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
Alles schiet voorbij dat je het niet meer kan bijbenen.
Al was de SM van gister avond beter te doen. Maar om daarna direct in de CSpec te springen ... haha, snap best dat mensen klagen over onderstuur
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Jammer moet vanavond sporten, had wel graag alvast wat willen rijden op CotA. Heb de oefening daar vrees ik wel nodig.JoepW schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:32:
Vanavond is er weer een NES practice in de league. HPD en FGT. Default weer.
Goed punt. Ik heb geen rig en die komt er voorlopig ook niet. Wel bijzonder dat je dus bij alle "betere" pedalen gelijk een rig moet hebben. Vraag me af of iedereen die een rig heeft er ook alleen maar simulaties op doet, ik zie mezelf nog geen thuiswerk/studie doen in een rig namelijk.Phydomir schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:27:
Die baseplate zal je overigens ook nog steeds ergens op vast moeten maken. Ook op vloerbedekking zat je de set zo verplaatsen als je goed remt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
werk via VDI voor mijn permanentie taken zelfs op de racepc
Ik heb iets zelf gemaakt en tot op heden bevalt dit uitstekend!.Arfman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Goed punt. Ik heb geen rig en die komt er voorlopig ook niet. Wel bijzonder dat je dus bij alle "betere" pedalen gelijk een rig moet hebben. Vraag me af of iedereen die een rig heeft er ook alleen maar simulaties op doet, ik zie mezelf nog geen thuiswerk/studie doen in een rig namelijk.
http://gathering.tweakers...message/44436225#44436225
(Het enige wat ik mogelijk ooit wel is wil veranderen dat de schermen niet altijd in een hoek staan.)
Alles is in een minuutje of 2 gereed om te racen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
+1dabelg schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:48:
op de obutto kan je gerust al je werk doen zit heel relaxed...
Ik denk niet dat ik het vanavond red.JoepW schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:32:
Vanavond is er weer een NES practice in de league. HPD en FGT. Default weer.
We hebben nog geen setup voor CotAderx666 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:57:
Ik wil eigenlijk wel alvast wat setup werk doen ja. Tenzij Joris zoiets heeft van: joh, maak je niet druk, hier heb je onze setuphehehe
inkopper
Daar had ik het niet op, maar het was wel mooi meegenomendabelg schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:08:
hehe ja maar nu geen fastrepair voor jullie ;p
inkopper
Dat het bijna december is?Red Baron schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:35:
https://twitter.com/iRacing/status/659390788506382336
Wat moeten we daar nou weer van denken dan?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Volgens mij zijn het dezelfde shots als in de video van een paar weken geleden.
[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 28-10-2015 16:39 ]
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3338318.pageiRacing.com Forum Downtime Schedule:
CET
Monday 2015-11-02 1500 Forums Unavailable
Monday 2015-11-02 1700 Forums Available
Ze gaan allerlei oude topics 'purgen'.
Goede zaak. Hopelijk gaan ze ook de Sticky topics opschonen, zoals ik ze al vaker gevraagd heb.JoepW schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:02:
[...]
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3338318.page
Ze gaan allerlei oude topics 'purgen'.
volgens mij is de FFB serieus bugged bij deze auto
ga de week voor de NES eens een FFB profiel maken voor die ford
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
heb dan direct pijn aan polsen en schouder (gisteren waren de esses en hairpins gewoon niet te rijden kon door FFB mijn apexen niet raken.
ik zal hem eens laten auto tunen op een lager Nm
[ Voor 10% gewijzigd door dabelg op 29-10-2015 09:33 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tip
Base: http://link.marktplaats.nl/m969120954
Stuur: http://link.marktplaats.nl/m980607448
NES training daarna ging ook lekker. Joep heeft het weer voor elkaar gekregen om een fijne setup voor de HPD in elkaar te sleutelen!
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
Het blijven interessante filmpjes om te zien! Het lijkt me zo'n mooie ervaring met de Oculus. Ik kan niet wachten tot de release van de 'echte'.
Same here. Ik ben PC upgrades allemaal aan het uitstellen om, zodra CV1 gereleased wordt, er 1 aan te schaffen, dan te kijken of mijn huidige PC het nog een beetje trekt en zo niet -> BAM nieuwe PC jonguhNibborSneffets schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:45:
[...]
Het blijven interessante filmpjes om te zien! Het lijkt me zo'n mooie ervaring met de Oculus. Ik kan niet wachten tot de release van de 'echte'.
Maar ik ben in het bezit van de fuckup beker op mijn werk ... Door echt in dienst te komen
Vannavond maar eens vieren, dus wellicht dat ik licht a angeschoten over montreal aan vet cruisen ben
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
-PassY- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:31:
Offtopic, maar wil het graag even kwijt.
Maar ik ben in het bezit van de fuckup beker op mijn werk ... Door echt in dienst te komen
Vannavond maar eens vieren, dus wellicht dat ik licht a angeschoten over montreal aan vet cruisen ben
Check http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/Arfman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
Same here. Ik ben PC upgrades allemaal aan het uitstellen om, zodra CV1 gereleased wordt, er 1 aan te schaffen, dan te kijken of mijn huidige PC het nog een beetje trekt en zo niet -> BAM nieuwe PC jonguh
Vanaf 4k wordt VR pas interessant eigenlijk
Verwijderd
ww: gotprac
Hoe lang zou het duren voordat iemand de "Soon" klok in de reacties zet? Ik heb geen twitter, anders had ik het al gedaan...Red Baron schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:35:
https://twitter.com/iRacing/status/659390788506382336
Wat moeten we daar nou weer van denken dan?
Pepijn, ik wou je nog antwoorden in de practice chat, maar ik en Frank werden naar de race server geconnecteerd, want we waren beide ingeschreven voor de 19h15 race.
Moest me op het einde van die race nog flink reppen om zesde te worden, die auto achter me kwam razendsnel dichterbij. Had nog 0.09 over op de streep.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=14925218
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Alles 60FPS dus ik zit goed, zelfs 4K (uhuh)glnk schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:39:
[...]
Check http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/
Vanaf 4k wordt VR pas interessant eigenlijk
Nou dat haal ik op mijn Macbook onder OS X ook, maar dat zegt echt niks....Arfman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:25:
[...]
Alles 60FPS dus ik zit goed, zelfs 4K (uhuh)
Arfman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:25:
[...]
Alles 60FPS dus ik zit goed, zelfs 4K (uhuh)

Het gaat erom hoe het eruit ziet
[ Voor 8% gewijzigd door glnk op 30-10-2015 02:41 ]
4k is niks en al helemaal niet met 3d. ( veel te laag )
dus lekker vr doen zonder 3d dan lijkt het nog wat.
je hebt 4k nodig per oog op zon afstand. en toverlenzen bestaan niet.
en stuur het dan nog maar eens aan met een fps van 200 zonder dipjes,
Kortom voor dat vr gamen een beetje werkt 2020!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
VR en racegames is zeker geen gimmick, ik heb een tijd met veel plezier iRacing gereden i.c.m een Oculus Rift DK2 en het is ondanks de lage resolutie al een zeer mooie ervaring. Ik heb mijn DK2 uiteindelijk weggedaan omdat ik er nog goed geld voor kon krijgen voordat de CV1 uitkomt anders had ik er echt nog wel even mee doorgereden.BruceLee schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:44:
VR is een gimmic leuk even mee te spelen en cool omdat het nieuw is. maar niemand gaat daar mee racen.
Tuurlijk kan de resolutie beter, en tuurlijk moet je dan een dijk van een computer hebben. Maar dat is toch van alle dagen? Voor 3 schermen op Full HD moet je ook al een deftig videokaartje hebben. En wat bedoel je met VR zonder 3D? En waarom 200FPS? CV1 moet je stabiel 90 FPS hebben om het er buttersmooth uit te laten zien.
Je doet een hoop aannames in mijn ogen zonder dat je goed weet waar je het over hebt.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Hier de late model top split uitslag van gisteren:
http://members.iracing.co...id=14925885&custid=204510
[ Voor 24% gewijzigd door aicaramba op 30-10-2015 07:45 ]
Heb je er al ervaring mee dan? Lijkt me een nogal bijzondere conclusie als ik zie dat er 1) steeds meer mensen al met een DK2 racen en 2) je zelf nog maar een singlescreen hebt. Gaat mij vooral om de immersion, graphics boeien me niet zo (anders speelde ik wel pCars).BruceLee schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:44:
VR is een gimmic leuk even mee te spelen en cool omdat het nieuw is. maar niemand gaat daar mee racen.
Hoe je zaken zoals refueling enzo regelt is voor mij ook nog even een vraag, je kunt natuurlijk wat met VoiceAttack regelen maar anders zal het op gevoel moeten denk ik.
Ten eerst en heel belangrijk is het begrip 'gezichtsveld' (Peripheral vision):
"Het menselijke gezichtsveld met twee ogen is ongeveer 140 graden horizontaal en 80 graden verticaal.[1] Dit geeft een verhouding van ongeveer 1.75:1 (140 gedeeld door 80)."
Dat is zonder je hoofd te draaien of je ogen te bewegen.
Met de opstelling van mijn schermen met 179 graden FoV heb ik dat echt en hoef dus niet naast me te kijken door fysiek mijn hoofd te draaien. Dat benaderd de werkelijk veel meer dan een VR bril waarmee je toch echt een tunnel view hebt op de baan.
Een sprekend voorbeeld was voor mij toen Bas met zijn VR bril op Michel langzaam van de baan drukte tijdens een race. Ik heb die replay bekeken en terwijl ik met drie schermen bewust strak voor me uit kijkend Michel rechts naast de auto van Bas zag verschijnen had bas niet naar rechts gekeken (door zijn hoofd te draaien) en dus had hij hem niet gezien.
Ten tweede wil ik gewoon andere zaken kunnen zien zoals button box, TeamSpeak en zo nog wat andere zaken.
Je hebt een programma genaamd VoiceAttack hier kan je met je stem commando's geven en daarachter hangen macro's. Die je kan programmeren om bijvoorbeeld de blackbox fuel te laten zien. Ik gebruik het programma, en als ik fuel zeg komt die blackbox te voorschijn. Helaas ben ik mijn profiel kwijtaicaramba schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:44:
Hoe doe je eigenlijk dingen als banden spanning, welke band te wisselen, refueling en fast repair regelen als je zo'n VR bril op hebt? Je kan je handen en je muis niet meer zien. Of is dat gewoon op gevoel en zie je daarna je cursor op je scherm?
Hier de late model top split uitslag van gisteren:
http://members.iracing.co...id=14925885&custid=204510
Hier een filmpje hoe het werkt : YouTube: Voice Attack and iRacing
En voor 8 dollar heb je een leuk programma wat ook buiten Iracing zeer goed te gebruiken is.
FOV van de DK1 en DK2 is inderdaad beperkt op ik geloof 90 graden, de nieuwe generatie gaat al naar 110 graden dus het is een kwestie van tijd voor ze op die 140 graden zitten. De techniek is volop in ontwikkeling. Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat voor mensen met 1 scherm dit al een geweldige vooruitgang is.JoepW schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:06:
Over een VR bril ben ik ook niet positief en eigenlijk om 2 redenen.
"Het menselijke gezichtsveld met twee ogen is ongeveer 140 graden horizontaal en 80 graden verticaal.\[1] Dit geeft een verhouding van ongeveer 1.75:1 (140 gedeeld door 80)."
Met de opstelling van mijn schermen met 179 graden FoV heb ik dat echt en hoef dus niet naast me te kijken door fysiek mijn hoofd te draaien. Dat benaderd de werkelijk veel meer dan een VR bril waarmee je toch echt een tunnel view hebt op de baan.
Een sprekend voorbeeld was voor mij toen Bas met zijn VR bril op Michel langzaam van de baan drukte tijdens een race. Ik heb die replay bekeken en terwijl ik met drie schermen bewust strak voor me uit kijkend Michel rechts naast de auto van Bas zag verschijnen had bas niet naar rechts gekeken (door zijn hoofd te draaien) en dus had hij hem niet gezien.
Ten tweede wil ik gewoon andere zaken kunnen zien zoals button box, TeamSpeak en zo nog wat andere zaken.
Je tweede punt is een kwestie van smaak uiteraard maar ook ik zie daar inderdaad de voordelen van in boven het roepen van commando's om dingen gedaan te krijgen.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Oh echt?BruceLee schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:44:
Euh... dus hele tijd met 1 oog dicht rijden?4k is niks en al helemaal niet met 3d. ( veel te laag )
kje hebt 4k nodig per oog op zon afstand. en toverlenzen bestaan niet.
Ik heb gewoon knoppen op het stuur zitten die ik gebruik voor de pit in te stellen. ik hoef die knoppen niet te zien om ze te gebruiken.Arfman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:50:
[...]
Hoe je zaken zoals refueling enzo regelt is voor mij ook nog even een vraag, je kunt natuurlijk wat met VoiceAttack regelen maar anders zal het op gevoel moeten denk ik.
Als ik dingen aan de setup wil veranderen gebruik ik gewoon de muis net als bij een gewone monitor, ik hoef die muis niet te zien om die te kunnen bewegen. Cursor zie je wel gewoon op het scherm.
Dat is op zich een goed punt, ik verwacht echter dat de ontwikkeling echt keihard gaat wat dat betreft. Daarnaast, en dat is ook belangrijk, ben jij redelijk uniek in die zin dat jouw rig echt perfect afgesteld staat. Mijn 3 schermen staan verre van ideaal maar dat kan nu eenmaal even niet anders in verband met de beschikbare ruimte en het feit dat ik de PC ook voor andere dingen gebruik. Voor mij zal het dus een grote verbetering zijn, verwacht ik. En ja, daar valt een mouw aan te passen maar ik heb geen zin/tijd om te knutselen en daarom wacht ik dus ook op VRJoepW schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:06:
"Het menselijke gezichtsveld met twee ogen is ongeveer 140 graden horizontaal en 80 graden verticaal.\[1] Dit geeft een verhouding van ongeveer 1.75:1 (140 gedeeld door 80)."
Zaken qua setup/fuel e.d. instellen moet ik inderdaad iets op verzinnen maar je kunt de muis gebruiken, VoiceAttack en misschien werkt op de tast ook wel. En kun je met OverWolf (oid) ook niet TS laten zien op je scherm? (alhoewel dat met de ruimte die de Oculus laat zien misschien wat veel is)
[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 30-10-2015 09:33 ]
yup, misschien moet je eens wat presentaties bekijken van john carmack.Linc schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:47:
[...]
Oh echt?
[...]
Euh... dus hele tijd met 1 oog dicht rijden?
[...]
k
[...]
Ik heb gewoon knoppen op het stuur zitten die ik gebruik voor de pit in te stellen. ik hoef die knoppen niet te zien om ze te gebruiken.
Als ik dingen aan de setup wil veranderen gebruik ik gewoon de muis net als bij een gewone monitor, ik hoef die muis niet te zien om die te kunnen bewegen. Cursor zie je wel gewoon op het scherm.
en nee je hoeft niet je oog dicht te knijpen je kan ook gewoon non 3d doen waarbij, bijde ogen hetzelfde zien.
het zal nog een lange tijd verre van optimaal en oncomfortabel zijn voor gamen. ook wordt dat niet de hoofzaak met zo'n vr btil. beetje 360 graden foto's bekijken en filmpjes. netflix op je vr bril en andere demo's.
Het heeft zeker potentie in de toekomst, maar voor nu blijft het een hebbeding voor even.
Ook zal de meerderheid van de mensen met zoals die apparaten nu zijn het niet lang volhouden met zon bril op. de kwaliteit is gewoon te laag om je hersenen goed te kunnen foppen.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
En als we het hebben over hebbedingetjes. Alles wat wij hier bespreken is een hebbedingetje, het spe... sim, de auto's en tracks die we er in kopen, het stuur op ons bureau of rig, de monitoren of VR-bril. Stuk voor stuk niet noodzakelijk.
Misschien moet je eens een keer een rondje rijden in iRacing met een Oculus Rift.BruceLee schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:46:
[...]
yup, misschien moet je eens wat presentaties bekijken van john carmack.
en nee je hoeft niet je oog dicht te knijpen je kan ook gewoon non 3d doen waarbij, bijde ogen hetzelfde zien.
het zal nog een lange tijd verre van optimaal en oncomfortabel zijn voor gamen. ook wordt dat niet de hoofzaak met zo'n vr btil. beetje 360 graden foto's bekijken en filmpjes. netflix op je vr bril en andere demo's.
Het heeft zeker potentie in de toekomst, maar voor nu blijft het een hebbeding voor even.
Ook zal de meerderheid van de mensen met zoals die apparaten nu zijn het niet lang volhouden met zon bril op. de kwaliteit is gewoon te laag om je hersenen goed te kunnen foppen.
Als je toch al op beide ogen 4k gaat renderen, waarom zou je dat dan niet gelijk in 3D doen? Omdat je dan niet genoeg FPS zou halen?
Volgens mij is het grootste probleem op het moment dat ze gewoon nog geen schermen zo klein kunnen maken met die resolutie voor een redelijke prijs.
En blijkbaar zijn je hersenen prima te foppen ook met een lage resolutie, er zijn zat video's van mensen die hun evenwicht niet eens kunnen houden omdat ze denk echt in een achtbaan te zitten met de oculus op. misschien moet je die eens bekijken.
Ik ga wel gaan (16de jaar op rij). Maar de gridwalk laat ik aan me voorbij gaan. Op dat moment dien je al op de tribune te zitten als je een goed plaatsje wilt en meestal zie je door al het volk toch niets.dabelg schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:44:
Gaan er mensen naar 24h van spa krijgt nu gratis gridwalk ?
Verwijderd
Dit is exact wat ik ook vind. Eigenlijk heeft de vrbril tripple screen vision nodig. Dan wordt het ook direct interessant om zo'n ding op te zetten, mits voldoende hz.JoepW schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:06:
Persoonlijk lijkt mij een triple screen setup comfortabeler omdat je dan niet volledig afgesloten bent van de omgeving. Zo heb je dan nog altijd zicht op stuur, buttonbox, je smartphone en zo verder. Ik wil niet 3 telefoontjes van mijn baas missen omdat ik volledig "in de sim" zit.
Ik denk dat als je het niet geprobeerd hebt, je niet kan beoordelen wat je er van vind. Simpelweg omdat het nergens mee te vergelijken is.
Moet bekennen dat ik dit woord voor woord kan beameniXiro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:34:
Ik heb ooit een weekendje een DK1 gebruikt, ook even iRacing mee gedaan. Van tevoren had ik vooral veel verwachting van 'het grote scherm voor je neus' omdat je om je heen kan kijken etc. Achteraf bleek dat voor mij niet echt belangrijk, het feit dat je echt 3D ziet was vele male indrukwekkender (afstand auto/bocht/etc beter kunnen inschatten).
Ik denk dat als je het niet geprobeerd hebt, je niet kan beoordelen wat je er van vind. Simpelweg omdat het nergens mee te vergelijken is.
Als je twijfelt moet je het eigelijk gewoon eens geprobeerd hebben, maar geef mij maar triples
whoehoe !!
Cube Nuroad Race (2022)
Mijn zoontje wil een 2e hands stuurtje kopen (win 10 pc) en nu twijfelen we tussen de volgende twee:
- Driving Force GT (goedkoop)
- G25 (ca. 2x zo duur)
Ik ga er van uit dat de G25 de betere keus is, maar rechtvaardigt het 't prijsverschil en/of kan hij sowieso beter starten met de Driving Force GT?
Of kan een Logitech MOMO ook?
Hij wil eerst City Car Driving gaan spelen trouwens. Of er daarna iRacing of een andere SIM bijkomt zien we wel.
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 31-10-2015 17:15 ]
Verwijderd
De G25 heeft een H-shifter en is denk ik iets beter dan de DFGT. Als die shifter gebruikt kan worden, dan zou ik de g25 aanraden. De MOMO zou ik niet aanraden, 900 graden voegt toch wel wat toe, en de pedalen van de MOMO zijn slecht.albino71 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:11:
Mag ik wat advies vragen aan de kenners hier?
Mijn zoontje wil een 2e hands stuurtje kopen (win 10 pc) en nu twijfelen we tussen de volgende twee:
- Driving Force GT (goedkoop)
- G25 (ca. 2x zo duur)
Ik ga er van uit dat de G25 de betere keus is, maar rechtvaardigt het 't prijsverschil en/of kan hij sowieso beter starten met de Driving Force GT?
Of kan een Logitech MOMO ook?
Hij wil eerst City Car Driving gaan spelen trouwens. Of er daarna iRacing of een andere SIM bijkomt zien we wel.
Over een maand ga ik verhuizen en heb (en krijg van de vrouw
Ik heb vroeger veel geraced met F1 2000 en had toen een van de eerste FF sturen/pedalen van Microsoft. Na 2002 eigenlijk nooit meer aan sim-racing gedaan, sinds een paar jaar echter wel echt racen met karts, sinds vorig jaar een CRG met Rotax Max Sr. IRL racen is natuurlijk fantastisch maar alleen in de zomermaanden en het kost erg veel tijd, dus ik wil nu simmen weer oppakken om soms even een avondje te kunnen racen
1. Stuur/pedalen
De producten van Fanatec lijken me echt geweldig, maar voor de base, F1 wheel en pedalen ben ik bijna €1400 lichter. Ik heb daarom verschillende reviews gelezen en neig nu naar de Thrustmaster TX base met Ferrari F1 wheel en T3PA pedalen, wat in totaal uit zal komen op €500. Wat is jullie ervaring met deze spullen, en ga ik het verschil tussen deze en de Fanatec echt merken?
2. Scherm
Om de kosten niet teveel uit de hand te laten lopen denk ik eraan om een gebogen scherm te nemen i.p.v. een 3-scherm setup, heeft iemand hier ervaring met gebogen schermen i.c.m. iRacing? En waar moet ik zoal op letten qua specs bij een scherm?
3. Playseat
De Playseat F1 lijkt me echt geweldig maar is vrij duur (...) dus vraag me af of iemand hier deze gebruikt, en wat de meerwaarde ervan is t.o.v. een Playset (r)Evolution.
Ik wil het qua kosten wel enigszins betaalbaar houden zodat ik af en toe nog een nieuw setje banden kan kopen voor de CRG
Alvast bedankt voor jullie adviezen
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Welkom!SanderF1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:27:
Hi allemaal,
Over een maand ga ik verhuizen en heb (en krijg van de vrouw) daar ruimte voor een race-sim, en kom dan dus graag mee racen op iRacing
.......
Ten eerste je hoeft geen Fanatec te hebben om snel te kunnen zijn en de prijzen zijn echt veel te hoog. Voor dat geld + een beetje kan je beter een direct drive set maken / kopen.SanderF1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:27:
....1. Stuur/pedalen
De producten van Fanatec lijken me echt geweldig, maar voor de base, F1 wheel en pedalen ben ik bijna €1400 lichter. Ik heb daarom verschillende reviews gelezen en neig nu naar de Thrustmaster TX base met Ferrari F1 wheel en T3PA pedalen, wat in totaal uit zal komen op €500. Wat is jullie ervaring met deze spullen, en ga ik het verschil tussen deze en de Fanatec echt merken?....
Dus dat je niet voor Fanatec gaat kan ik goed begrijpen. Ik zou ook nooit voor deze prijzen kopen.
Voor realiteitsgevoel (zeker omdat je ook RL racet) is direct drive of aandrijving met riemen echt te prefereren en dus is Thurstmaster zeker een prima keuze.
De snellere / snelste rijders hier rijden overigens vaak met een G27 stuurtje en uitstekende pedalen.
Pedalen..... tja, daar zit het verschil. Ik zou overwegen om iets met een load cell te kopen, maar ook dat is bij Fanatec duur (360,-) en kwalitatief niet top. De meeste 'realistische' keus is Heusinkveld, maar dan heb je het al gauw over € 700 tot 800,-.
Misschien anders zoeken naar een 2de hands setje Fanatec CSP's
Ik heb er binnenkort 2 te koop
Geen ervaring met gebogen scherm, maar 3 schermen kan niet anders dan dat overtreffen.SanderF1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:27:
....2. Scherm
Om de kosten niet teveel uit de hand te laten lopen denk ik eraan om een gebogen scherm te nemen i.p.v. een 3-scherm setup, heeft iemand hier ervaring met gebogen schermen i.c.m. iRacing? En waar moet ik zoal op letten qua specs bij een scherm?...
Ik heb een paar keer in een playseat gezeten en ben niet onder de indruk van de stang voor het stuur die tussen je benen doorloopt en in alle gevallen viel mij de stabiliteit (stijfheid) tegen.SanderF1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:27:
....3. Playseat
De Playseat F1 lijkt me echt geweldig maar is vrij duur (...) dus vraag me af of iemand hier deze gebruikt, en wat de meerwaarde ervan is t.o.v. een Playset (r)Evolution.
Ik wil het qua kosten wel enigszins betaalbaar houden zodat ik af en toe nog een nieuw setje banden kan kopen voor de CRGVandaar dus ook de vraag/overweging over Trustmaster vs Fanatec.
Alvast bedankt voor jullie adviezen
Zelfbouw met profielen is een redelijk goedkope, flexibele en sterke oplossing. Een aantal rijders hier hebben dat gedaan. De set die ik heb staan is ook aan de prijs, maar wel erg stabiel.
Heb zelf m'n rig ook gemaakt met alu profielen en qua aanpasbaarheid en stabiliteit kan daar niks tegenop.
hetgeen ik toen niet nog niet kende was de site www.motedis.com ... dus mijn rig heeft wel wat meer gekost
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik die route bewandelen.Fragbeestje schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:55:
als je echt iets stabiel wilt hebben kan je voor wat minder dan de prijs van de F1 playseat met alu profielen werken
Heb zelf m'n rig ook gemaakt met alu profielen en qua aanpasbaarheid en stabiliteit kan daar niks tegenop.
hetgeen ik toen niet nog niet kende was de site www.motedis.com ... dus mijn rig heeft wel wat meer gekost
En in de bevestiging staat GMT en plaatselijke tijd..
[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 01-11-2015 15:28 ]
Bedankt Joep. In de bevestiging staat het inderdaad heel duidelijk.JoepW schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:27:
plaatselijke tijd...
En in de bevestiging staat GMT en plaatselijke tijd..
Trouwens, houden jullie met de sessie van vanavond wel rekening met het aanmoedigen van Max tussen 20u en 22u?
[ Voor 11% gewijzigd door Sanderrr op 01-11-2015 16:12 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Sven Cammearts was ook aanwezig. Hij is ietsjes sneller, ik iets constanter, en we hebben wel vaker tegen elkaar gereden waar het echt om 0,1s ging.
Verpruts alleen gigantisch de start door in de 3de versnelling door de chicane te gaan. Verlies gelijk 1 plek en val terug naar P3. Redelijk snel weer P2, maar wel 3s achterstand.
Had 3 rondes nodig ofzo om het gaatje tot 1s te reduceren, en besloot toen maar de "geduld" kaart te spelen. Zeker omdat ik zag dat hij over de baan gleed en ik nergens last van had. En ja hoor, paar rondes later in de 2de chicane spint hij heeeeeeeeeeel langzaam.
Vervolgens een gat van tussen de 3 en 5s kunnen vasthouden. Schommelde een beetje door het verkeer. Hij stopt met iets van 15m te gaan, ik rij 1 ronde door. Maar had beter ook kunnen stoppen
Geen idee hoe, maar ik kom met een voorsprong van 5s op de baan terug. Vervolgens "rustig" uitgereden, geen fouten maken.
Flinke dive bomb in de hairpin 2 rondes voor het einde
Word ik in T1, in de laatste ronde nog op het gras geduwd. Anders had ik een 0 inc race gehad
Maar wel weer 113 punten rijker
Je kan ongetwijfeld inspiratie op doen in Het grote 'show je race-rig' topic, en daar eventueel verdere vragen stellen.SanderF1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:12:
Thanks! Ik ben niet heel technisch maar aan de andere kant is een Playseat weinig meer dan een aantal buizen met een bevestigingsplaat voor stuur en remmen. Heeft iemand een voorbeeld van hoe deze zelf te maken? En wat moet je ervoor kunnen? Ik kan prima een IKEA pakket in elkaar schroeven en ook een achteras vervangen in mn kart is geen probleem, maar als er gelast moet worden dan houdt het snel op denk ik... En waar moet ik aan denken qua kosten?
Trouwens, houden jullie met de sessie van vanavond wel rekening met het aanmoedigen van Max tussen 20u en 22u?
Mij lijkt een en ander trouwens ook prima van hout te maken, als je niet uit de voeten kan met metaal.
Verderop ben ik dan rondgegaan in de chicane, en moest aansluiten op P4. Ik kwam stilaan dichterbij en toen de eerste DP's mij gingen dubbelen ben ik maar snel de pits in gedoken. Dan maar een paar rondjes alleen rondgereden en nadat iedereen gepit had reed ik plots maar 5s achter Stefan. Ik naderde nog tot op 3s, maar de race was te kort. Dat rondgaan heeft me dus de race gekost, niet het tragere verkeer
Het was echt wel erg gesteld met het gedrag op circuit in die race. P2 op dat moment is gewoon 4 keer aangereden geweest met een 4x tot gevolg. Ergens tussen in had hij ook nog een off-track, dus DQ.
Volgende race, met maar 3 FGT's wel kunnen winnen en raar maar waar kreeg ik in die race meer punten dan Stefan in de vorige race. Toen eens gekeken en opgemerkt dat bij die 7 Ford's er een paar met sub 1000iR rondreden...
Achja, iets meer dan 120 punten erbij, hopelijk kan ik deze week inbrengen als een dropweek op het einde van het seizoen. Mosport is ook al een dropweek, dus zou ik er nog 2 overhebben.
Dus iedereen kan meedoen.
We rijden op Lime Rock Park chicane met de MX-5 Roadster. Dus rechts gestuurd en minder hard geveerd dan de Cup!
We rijden 2 heats met de 2de heat een 100% inverted grid.
Tot vanavond!
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
En aangezien je net begonnen bent en nig niet voldoet aan de minimale eisen (neem ik aan) moet je je reggen als GoT member, dan krijg je vrijstelling.
Het is ff werk maar dan heb je ook wat: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=1229
heb maandmeeting (vanavond) en standby dienst (deze week). Maar LRP en de MX5 moet te doen zijn met 5m oefenen hoop ik
Ik denk dat de chicane met de zachter geveerde roadster wel een uitdaging is.-PassY- schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:26:
ik zal kijken of ik er bij kan zijn
heb maandmeeting (vanavond) en standby dienst (deze week). Maar LRP en de MX5 moet te doen zijn met 5m oefenen hoop ik
Ok done, thanksJoepW schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:24:
Je moet je reggen als GoT member, dan krijg je vrijstelling.
Het is ff werk maar dan heb je ook wat: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=1229
ik geef gewoon meer gas zodat ik meer downforce heb zodat de auto aan de weg blijft plakkenJoepW schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat de chicane met de zachter geveerde roadster wel een uitdaging is.
Er zit niet voor niks zo'n aerodynamisch dakje op
Je moet dan nog wel ff lid worden van de League: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
Ik weet het maar moet ik niet eerst wachten tot ik toegang heb tot de members?JoepW schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:56:
[...]
Je moet dan nog wel ff lid worden van de League: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
Stond dus inderdaad op de kalender
[ Voor 23% gewijzigd door ThiJor op 02-11-2015 16:09 ]
Dit topic is gesloten.
![]()