Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.057 views

Onderwerpen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

Phydomir

Dennis

Scifo83 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Kheb ook altij dat gevoel bij Nordschleife gehad. Uitdagende track maar om er nu op te racen voor 5 laps -.- 24h gaat wel vet worden, hoeveel pit stalls zijn er nu eigelijk voorzien?
Als ik een van de laatste updates goed gelezen heb kunnen we op deze baan pit boxen sharen. Het lijkt er dus op dat er ruim voldoende pit stalls beschikbaar zullen zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Le Mans gaat hopelijk een speciale track worden voor speciale gelegenheden. Ik verwacht daar (uiteraard) 1x per jaar de LM24 en elk seizoen langs komen in de 'Le Mans Circa 2009 series' (lees: HPD, FGT, C6R, DBR9). Verder zal het volle circuit niet veel worden gebruikt denk/hoop ik. Circuit Bugatti daar in tegen is perfect voor series als GT3, denk dat we die wel kunnen verwachten. En als ze een Le Mans Sans Chicane maken, leuk voor de L49 series, niet realistisch maar wel soort van periodiek correct (lang, straat, snel).

Nordschleife gaan we denk ik ook niet in veel series terug zien. Maar die zal vast wel iets van een eigen serie krijgen als Touristenfahrten of zo. Ik kijk vooral uit naar de hosted VLN leagues. :9~

iRacing Profiel

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 22:51
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:47:
De GP versie is dan wel korter maar die layout is nu niet echt geweldig te noemen. Dan kijk ik meer uit naar Imola.
Ik vind de GP strecke anders tch wel een leuke baan. Zeker in vergelijking met de recente F1 tracks. Er zijn hoogteverschillen, snelle bochten en de vangrail staat soms best dicht bij de baan. Ik was er in augustus voor het WEC en vond het spijtig dat de F1 er dit jaar niet gereden heeft.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:48
Scifo83 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Kheb ook altij dat gevoel bij Nordschleife gehad. Uitdagende track maar om er nu op te racen voor 5 laps -.- 24h gaat wel vet worden, hoeveel pit stalls zijn er nu eigelijk voorzien?

Over lemans heb ik hetzelfde idee. Dat moet toch saai zijn om daar met een GT3 te racen. Teveel rechte stukken -.-

2 tracks die enkel in endurance tot hun recht kome imo
Over de pitstalls werd mij persoonlijk gezegd, weet even niet meer wie het was. (Die kale :9 )

Dat het over de 100 waren en dat dit kwam door pitstall sharing, wat mogelijk ook voor andere banen mogelijk werd gemaakt later. 8)

Le Mans vind ik prachtig om te racen met een LMP1 in PCars, want in IRacing is deze er nog niet natuurlijk.
Het is inderdaad veel rechtenstukken, dus met een Skip misschien minder leuk tijd verdrijf. (5-10x wissel van lead en zo harder lopen met draft) :+

EDIT:
gtrNL schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:57:
Le Mans gaat hopelijk een speciale track worden voor speciale gelegenheden. Ik verwacht daar (uiteraard) 1x per jaar de LM24 en elk seizoen langs komen in de 'Le Mans Circa 2009 series' (lees: HPD, FGT, C6R, DBR9). Verder zal het volle circuit niet veel worden gebruikt denk/hoop ik. Circuit Bugatti daar in tegen is perfect voor series als GT3, denk dat we die wel kunnen verwachten. En als ze een Le Mans Sans Chicane maken, leuk voor de L49 series, niet realistisch maar wel soort van periodiek correct (lang, straat, snel).
*Kwijl* daar kijk ik nu al naar uit de 24h en Le mans series. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Ithric op 23-10-2015 16:17 ]

iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:09
gtrNL schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:57:
Toevallig is de enige F1 GP op Le Mans gereden in de tijd van de Lotus 49. Maar dat was op het Bugatti circuit.
In 2016 wordt er in het voorprogramma van de 24h een GT3 race gereden, op het volledige circuit. Dus dat kan dan ook wel in iRacing.

Als Le Mans liefhebber kijk ik daar natuurlijk naar uit, en ik denk dat velen zich ook nog wel vergissen in de moeilijkheid van dat circuit. Op de Nordschleife kun je misschien minder goed racen, maar ook als je alleen rijdt is dat een grote uitdaging en dus nooit saai.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Begin deze week had ik niet zo'n zin in indianapolis met de star mazda, maar wat zorgt het op een of andere manier voor geweldig racen! Mooie gevechten, maar toch moeilijk om mensen kwijt te raken. Heb me zeer goed vermaakt. Wat goede resultaten, maar ook vrij lage SOF races. Blijkbaar is de baan niet zo populair.

iRacing Profiel

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 12:21
Woei!
Radicals Online GT3 1 + 2 pakken de winst en p5 in de eerste race van de BES dit weekend :)

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=14885304

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20

derx666

mecker ende blaet

Wij zijn p2 gefinisht in de 3e split, goed voor 219 punten. Zeer tevreden mee...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 18:56
Met NAB Racing zaten we helaas in laagste split. We finishte tweede maar de winnaar had solo gereden dus gewonnen :). En al de rest op een ronde gezet.

Op zich wel leuk om eens te winnen (mijn tweede in een half jaar iracing :p) maar we hadden toch liever een split hoger gezeten.

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Goede prestaties, heren!
Gefeliciteerd!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Andy2125 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:22:
Met NAB Racing zaten we helaas in laagste split. We finishte tweede maar de winnaar had solo gereden dus gewonnen :). En al de rest op een ronde gezet.

Op zich wel leuk om eens te winnen (mijn tweede in een half jaar iracing :p) maar we hadden toch liever een split hoger gezeten.
Gefeliciteerd mannen. Een win is een win...
Met welke auto rijden jullie ?

Cube Nuroad Race (2022)

• Andy2125
Met de BMW.

En bedankt 😊. Maar jullie tweede plaats stelt behoorlijk wat meer voor!

[ Voor 80% gewijzigd door Andy2125 op 24-10-2015 18:16 ]

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jammer... Als jullie ook de ruf hadden gereden dan hadden jullie onze setup wel mogen hebben.

Onze race ging echt prima. Bas startte vanaf P4 na een prima kwali. Start was vrij rustig, maar na bocht 4 had P1 hem al in de muur gezet. Bas haalde een paar rondes later P2 in met een mooie move, en daarna zijn we eigenlijk niet meer in gevaar geweest. Bas reed strakke tijden, en na 41 rondes mocht ik het stuur over nemen.
Het duurde even een ronde of 3-4 voordat ik in m'n ritme kwam, maar daarna kon ik vrij gemakkelijk constante tijden rijden. Paar kleine momentjes gehad, maar dat was meer omdat Bas anders maar in slaap viel :P. Onze voorsprong op P3 was ondertussen opgelopen tot dik 20s, en P1 was al lang uit het zicht verdwenen, dus alles leek erop dat we P2 zouden finishen als er niks geks zou gebeuren. Ook ik ging na 41 rondes de pits in, en aangezien Bas iets sneller leek vandaag mocht hij het karwei afmaken.
Helaas liep het iets minder lekker in zijn laatste stint. P3 lag na hun pitstop op 22s achter ons, maar hun rondetijden waren een stukje sneller. Langzaam maar zeker begonnen ze in te lopen, maar met nog 15 minuten te gaan hadden we nog steeds dik 13s voorsprong. Helaas ging Bas daarna wijd in T3, en verloren we ong 4s in 1 ronde. Dit was voor P3 de aanleiding om nog eens aan te zetten, en zo werd het op het einde toch nog spannend. Laatste 10 minuten was flink nagelbijten voor mij, maar Bas bleef cool, en kwam uiteindelijk met zo'n 2s voorsprong op P2 over de finish.
Slecht voor het hart zo'n laatste stint, maar geweldig resultaat voor ons. Hopelijk kunnen we vanavond of morgenavond nog iets meer punten scoren, maar 219 om mee te beginnen is erg lekker....

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

Gisteravond mijn B licentie gehaald. Meteen practice gedaan in blancpain sprint series. Wat me opvalt is dat de auto blib functie niet meer werkt ? Heeft dat te maken met mijn licentie niveau of het type auto waar ik in rijd? (ruf track).

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39
Ruf auto-blip is wat bugged inderdaad. Ik ben afgelopen week ook leren rijden met de RuF en leren blippen is echt heel belangrijk.

Na een week ben ik no lang niet comfortabel in de auto, maar het lukt me af en toe om wat 10 laps stints te rijden zonder spins op laguna seca.

Ik hoop ookk dit seizoen nog mn b-license te halen, zodat ik volgende seizoen blancpain ss of imsa kan rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 25-10-2015 10:14 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:58:
Gisteravond mijn B licentie gehaald. Meteen practice gedaan in blancpain sprint series. Wat me opvalt is dat de auto blib functie niet meer werkt ? Heeft dat te maken met mijn licentie niveau of het type auto waar ik in rijd? (ruf track).
Hier een goede uitleg: -PassY- in "iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4"

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
ThiJor schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:37:
Je moet natuurlijk zelf wel kritisch zijn als je iemand zijn eigen product hoort aankondigen met "best, awesome, never seen before..." Dat moet toch één van de dingen zijn die je geleerd hebt van de marketing van onder andere Apple en consoorten.
Is iets Amerikaans. Hier in Europa werkt dit denk ik eerder averechts, bij mij persoonlijk tenminste wel. Krijg altijd het vermoeden dat al dat geblaat en geschreeuw bedoeld is als afleiding omdat het eigenlijke product het anders op eigen benen niet redt t.o.v. de concurrentie.

Nu weten we in dit geval wel beter (denk ik ;) ), maar normaal gesproken krijg ik rode pukkeltjes in mijn nek van al te groteske reclame uitingen. Maar dat kan ook een persoonlijk dingetje zijn.

Heb in de VS wel een paar presentaties meegemaakt (op een heel ander vlak overigens). Dacht in het begin dat het een soort karikatuur was, dat overdreven gedoe. Alsof ze een act aan het opvoeren zijn of je gewoon voor de gek willen houden. Maar kwam er al snel achter dat dit heel normaal is in de VS. Als je het niet doet luistert er geen mens, want dan ben je blijkbaar zelf niet overtuigd van de superioriteit van je eigen product.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Inderdaad. Aparte bug.

• Gruwel84
Dat blippen bij de C-spec buggy kan zijn, weet ik niet, al lang niet meer in gereden.
Maar de GT3 auto's zijn wel 'beveiligd' dat je niet bij te hoge toeren kunt terugschakelen.
Dat hebben ze allemaal, als ik me goed herinner. Zou ook kunnen dat je hier last van hebt.

Dit is natuurlijk alleen bij het terugschakelen.

iRacing Profiel

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

Hmm, ik kan momenteel geen sessies joinen... :/ Zal wel met wintertijd te maken hebben :)

Ik moet echt werken aan het sparen van mijn banden... Laatste paar races is het wel heel opvallend, letterlijk de 2e helft van de race laat ik een seconde per ronde liggen op de 1e helft...

[ Voor 72% gewijzigd door ThunderNet op 25-10-2015 13:15 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

ThunderNet schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:12:
Hmm, ik kan momenteel geen sessies joinen... :/ Zal wel met wintertijd te maken hebben :)
Bij mij werkte vanochtend de race results zoeken nog wel, in de middag helaas niet meer.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Volgens mij zijn ze in de USA nog niet over, dus sessies beginnen een uurtje later. Of is het omdat de servers op GMT draaien en dat we in de winter aan GMT+1 zitten en in de zomer GMT+2 ?

Voor de mensen die deelnemen aan de Late Model race op donderdag, deze valt dan op 21h15.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• aicaramba
Ik ben wel van plan om mee te doen. Vanaf nu heb ik volgens mij op 1 na alle banen.

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nog een endurance team dat een 'stagair' zoekt? :)
Wil wat meer road gaan doen dan alleen het monday tournament.
(Robert)

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Gruwel84 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:37:
Dat blippen bij de C-spec buggy kan zijn, weet ik niet, al lang niet meer in gereden.
Maar de GT3 auto's zijn wel 'beveiligd' dat je niet bij te hoge toeren kunt terugschakelen.
Dat hebben ze allemaal, als ik me goed herinner. Zou ook kunnen dat je hier last van hebt.

Dit is natuurlijk alleen bij het terugschakelen.
Dit is denk ik het geval in de GT3, Want deze bak ik volledig automatisch met een chip erin. De CSpec is eigenlijk met koppeling (hoeft niet in iracing) en seq. waar je zelf moet blippen.

Maar de GT3 zou ik eigenlijk altijd rijden zonder assist. Die heb je gewoon niet nodig omdat de chip het werk uit je handen neemt. Wellicht dat de bug alleen voorkomt in de auto-blip mode?
Weet wel dat je, als je gespint bent bv in een GT3. Je de toeren helemaal moet laten zakken, anders kan je niet terugschakkelen en blijft de toeren steeds stijgen omdat de blip wel word gedaan, en je dus niet in de toeren zakt.

offtopic: Weer terug :D Maar zonder koffer dankzij British airway (alweer). Die staat nog in zimbabwe, en het erge is, dat ik gewoon kon zien dat mijn koffer (en vele andere koffers) weer uit het vliegtuig werden gehaal.

Echt bijna het halve vliegtuig stond een formulier in te vullen om een "verdwenen" koffer d:)b

Vervolgens inchecken bij KLM. Pfff, wat een HUFTERS!!! nee meneer, u heeft geen koffer, dus u mag niet mee.

Dan check ik zelf wel in bij de self-service. Want dan heb ik alleen hand bagage bij me :)

Dat kan ook niet meer, ik laat u nu blokkeren in het systeem zodat u niet meer kan inchecken. ook niet bij een self service punt

Huh wat? :( Ga je baas maar bellen, ik wil die nu spreken :(

2 uur later in gechecked _O- Klanten service hebben ze daar nog niet van gehoord, je niet laten uitpraten, stem verheffen, wilde arm gebaren en meer van dat soort dingen.

/edit: Zomer en winter tijd is inderdaad anders in iRacing :) In de zomer race ik altijd kwart voor het oneven uur, in de winter is het altijd kwart voor het even uur. Weet eigenlijk niet beter dan dat het altijd zo is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door -PassY- op 25-10-2015 19:18 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Masr wel weer terug ;)
Welkom back...

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:02
Geniale Bug - Breaking the sound barrier

http://www.twitch.tv/nibbors/v/22426558

Misschien komt het vaker voor (?), ik ben vrij nieuw, maar dit was toch wel even bijzonder.

[ Voor 86% gewijzigd door Kaasdipje op 25-10-2015 20:52 ]

• Gruwel84
Dat komt simpelweg omdat GMT tijd geen zomer- en wintertijd kent.

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Gefeliciteerd Wim, Bas en Marco en Bob!!!!!!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickPost1972 op 25-10-2015 22:22 ]

iRacing Profiel Game Pc

• derx666

derx666

mecker ende blaet

En Bob, die hoort er ook bij :P

Thanks !!

Wel jammer dat we voor de overwinning in de 3e split niet meer punten kregen als voor de 2e in de 1e race. Maargoed, wel een awesome race van wim en Bas, die vanaf P16 naar P1 reden in de 3e split. Geweldig!

Cube Nuroad Race (2022)

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

PatrickPost1972 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:21:
Gefeliciteerd Wim, Bas en Marco en Bob!!!!!!!!!
Thanks! Was een goed weekend voor ons in de BES inderdaad. 1e race 2e geworden in de 3e split, Marco had al een mooi verslagje geschreven.

2e Race in de Top Split terecht gekomen, hoewel we liever in de 2e split zouden zitten. Qualify zat niet echt mee en we moesten op de 35e plek beginnen. Zelfs nog terug gevallen naar P38 door wat pech, maar Wim had zich goed terug gevochten en ik mocht het stuur overnemen vanaf P18. Helaas maakte ik te veel kleine foutjes en waren we weer terug gevallen naar P20. Daarna Wim de laatste stint gedaan en toch nog op P16 geëindigd. helaas "maar" 203 punten.

3e Race samen met Wim ingeschreven zodat we hopelijk deze keer wel in de 2e split zouden komen, maar helaas kwamen we in de 3e split terecht. Het wou weer niet echt lukken met de Qualify en daardoor vanaf P16 moeten starten.

Wim reed super tijden en haalde de één na de ander in. Toen hij de pit in ging reden we inmiddels al weer op P5 met nog maar 15 seconde achterstand op de nummer 1.

We hadden en leuke pit strategie bedacht en dat werkte, want toen ik de pit uit reed kwam ik vlak achter P3 weer de baan op. 2e ronde later schoof die de baan af en kon ik de achtervolging inzetten op P1 en P2. Deze keer geen fouten gemaakt en al vrij snel P2 kunnen inhalen. Uiteindelijk met 5 seconde achterstand op P1 weer het stuur aan het Wim overhandigd.

Het gat naar P1 was binnen een paar ronde ook verdwenen en daarna moest Wim nog flink wat druk uitoefenen om de leider in een foutje dwingen. Daarna konden we het laatste half uur lekker rustig naar de overwinning rijden! Helaas weer "maar" 212 punten.

Al met al heel tevreden. Alle 3 de races super resultaten!

Edit:
We staan op het moment 42e, nog iets beter ons best doen dus :)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Andy2125
Proficiat! Goed bezig jullie :)

iRacing Profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Nice feli :)

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Weer een weekend met wisselende resultaten voor ons.

Ons Ruf team met Jon en Jon heeft hun puntjes weer binnen door 9de te eindigen in de race op zondag. Er was wat lichte paniek omdat ze zaterdag uitgevallen waren en om dan te moeten presteren in die ene race met soms toch brokkenpiloten rond je, niet zo makkelijk...

Onze eerste BMW team, wat ook in de top 40 stond, heeft er deze keer niets van gebakken. Amper 105 punten waardoor ze nu iets van een 50 punten achter de cut off staan. Het is nog niet verloren, maar als je rekent dat je ongeveer 215ptn gemiddeld moet halen, wordt het toch niet meer zo makkelijk.

De McLaren staat maar een paar puntjes achter hen. Zelfde verhaal dus.

BMW Fenix Red is uitgeteld.

Voor mezelf dan, ik heb maar 1 race kunnen doen in de IMSA dit weekend en ik heb de fout gemaakt van niet te kwalificeren. Ik startte dan ook op P4 van de 4 Fords. In lap 2 (of 3, weet niet meer zeker) had de P1 een momentje bij het uitkomen van de 2de chicane. P2, waar ik net achter zat, deed een redelijk rare move waardoor ik de P1 totaal uit het oog verloor en opeens er vanachter op zat. Voor mij weinig tot geen schade (wel enkele tienden per rondje trager) en gewoon kunnen doorracen. Iets later haalde in de nieuwe P1 in en kon binnen een paar rondjes de tow breken. Vanaf daar redelijk rustig de race kunnen uitrijden, met nog veel te veel brandstof over in de tank.
In de stand sta ik nu 15 punten achter Stefan Overgaard, maar met een raceweek minder gereden. Als ik de normale punten kan halen, zou ik er nu iets van 120 voor moeten staan.

Mijn iRacing profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
top verslag BAS was 1 van de beste races ooit en een strategie dat ik ga meenemen.

Top gereden van GOT gt team en leuke support op TS !!!

heb gisteren nog de stream van split 2 gezien en jammer dat we daar niet inzaten score hoger dan 219 zat er wel duidelijk in !!

@Joris ja zaterdag was zonde snap niet wat die vortex mclaren bezielde !!!!!

heb wel in topsplit gezien zaterdag hoe agressief sommige Aliens rijden op een track die moeilijk is om in te halen. pffff sorry hoor maar zit maar weinig respect bij voor niet aliens.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik durfde gisteren niet bij jullie in TS te stappen, want jullie zaten in "Serious". Ik zal eens zien of ik trouwens wat Team kanalen kan maken met ook 'in car' ;)

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:02
JoepW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:51:
Ik durfde gisteren niet bij jullie in TS te stappen, want jullie zaten in "Serious". Ik zal eens zien of ik trouwens wat Team kanalen kan maken met ook 'in car' ;)
Ik heb dat ook. Telkens als ik op TS kom zit er een groep in Serious. Ik ga dan in Fun, om ze niet te storen. Ik merk echt dat ik tot op heden niemand ooit bij mij in het kanaal is gekomen terwijl ik toch wel gedurende langere tijd blijf zitten. Misschien is het pech geweest, of is het niet echt een probleem om in Serious te stappen, maar dat is een beetje lastig in te schatten soms.

• Linc

Linc

mzzl

JoepW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:51:
Zolang je maar geen hele verhalen gaat vertellen, mag je gewoon langs komen hoor ;)
NibborSneffets schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Ik heb dat ook. Telkens als ik op TS kom zit er een groep in Serious. Ik ga dan in Fun, om ze niet te storen. Ik merk echt dat ik tot op heden niemand ooit bij mij in het kanaal is gekomen terwijl ik toch wel gedurende langere tijd blijf zitten. Misschien is het pech geweest, of is het niet echt een probleem om in Serious te stappen, maar dat is een beetje lastig in te schatten soms.
Ik ga alleen in Serious zitten als ik echt aan het racen ben. Dan zit ik vaak niet echt op lekker babbelen te wachten inderdaad. Maar door de weeks zitten we regelmatig in het fun kanaal tijdens het oefenen. Waarschijnlijk gewoon pech dan inderdaad.

Gisteren middag ook nog even een Sprint race gedaan op Sebring. Niet veel kunnen oefenen vanwege de BES, maar dankzij de NES ken ik de baan al aardig uit mijn hoofd :D. Het ging best lekker want ik kon zelfs Wyatt Gooden een tijdje bijhouden!

Video van de race:

• dabelg
share je setup eens bas vandaag na fitness ook eens race meepakken

inderdaad als je de race specced en maar af en toe iets zegt geen probleem als ik in serious zit.

je moet inderdaad niet constant spreken dan gaat de concentratie eruit.

[ Voor 57% gewijzigd door dabelg op 26-10-2015 11:17 ]

• Linc

Linc

mzzl

Ik heb deze gebruikt:
http://members.iracing.co...list/3336582.page#9314116

Alleen de wing 1 klik hoger gezet en traction control op 5

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond een uitdagende combi!

GoT | Monday Tournament 15S3-W726-10-15
Car(s)Track(s)
Williams-Toyota FW31
Williams-Toyota FW31
Fuel50 % (+/- 60 Kg)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Daytona International Speedway - Road
Day or NightDay
Pit stalls43
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartRolling
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Setup available at the start of the session. Thanks Paul! And 2 changes compared to the official settings. Race will be by DAY (not night) and the start is ROLLING (not standing).

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tony Gardner
We have a new team standing page as you know. There is bug of some kind in the databases that is counting more races than it should. FYI, We are looking into and hopefully fixing soon. Thanks you for your patience.
Bron: http://members.iracing.co...list/3337822.page#9324476

• -PassY-
JoepW schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:52:
Vanavond een uitdagende combi!

GoT | Monday Tournament 15S3-W726-10-15
Car(s)Track(s)
[afbeelding]
Williams-Toyota FW31
Fuel50 % (+/- 60 Kg)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
[afbeelding]
Day or NightDay
Pit stalls43
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartRolling
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Setup available at the start of the session. Thanks Paul! And 2 changes compared to the official settings. Race will be by DAY (not night) and the start is ROLLING (not standing).
ondanks Rolling start, denk ik dat het goed oppassen word met de start :)

Ik ga denk ik de 3 of 4de versnelling proberen om elke vorm van wheelspin te voorkomen op de banking :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• ThiJor
Ik heb nog nooit met de F1 gereden, misschien dat ik dan maar eens langskom om dan in T1 te crashen (hopelijk zonder iemand mee te nemen) :+

Mijn iRacing profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Niellie41

[object Object]

Deel 2 van Nick's interview is online: http://www.iracing.com/ir...-know-nick-thissen-part-2
d:)b

edit
Ondertussen vraag Tony weer voor nieuwe race schema's voor het volgende seizoen. Meestal laat hij ook weten welke content komt.
We are generally moving to a more standardized format for qualifying in which we will be attaching the qualifying to each race session for every series rather than having stand-alone qualifying. We have already moved in that direction for multiple series. There will be a two minute warm-up and then single car qualifying targeting two qualifying laps followed by the actual race all within the same session.

In regard to the Nurburgring GP Course or the Nordschleife feel free to include that if you want that in your schedule. For the Nordschleife, the qualifying will work differently, it will not be two laps.

Additionally, feel free to include any of the free base content including the new free content we just added.
For oval short track racers you can include a new track in the back half of the schedule (last 6 weeks only), Southern National Motorsports Park. A .4 mil oval. We expect it to be in December build but if not, we will release it shortly after.
Zo te lezen komt er ook een nieuwe short track oval.

edit 2:
Wat betreft de McLaren, is het nog steeds onzeker wanneer deze nu komt.
FYI, I am not sure if the new McLaren F1 car will be ready or not at this point for the December build but doing our best.
Bron

[ Voor 93% gewijzigd door Niellie41 op 26-10-2015 16:19 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

The "razende reporter" strikes again :)

Cube Nuroad Race (2022)

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Wist uberhaubt niet dat de McL F1 in beeld was voor dec. Sneller dan verwacht (de mogelijke release dan, niet de auto :) )

iRacing Profiel

Verwijderd

gtrNL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:19:
Wist uberhaubt niet dat de McL F1 in beeld was voor dec. Sneller dan verwacht (de mogelijke release dan, niet de auto :) )
Juist wel, want dan hebben de dwc-ers nog even om aan dat hok te wennen. Nu krijgen ze hem kort voor de start van het 2016 seizoen als ze pech hebben.

• Red Baron
  • Laatst online: 20-11 12:21
Ik houd van je optimisme :P

Als ze ook echt dingen als KERS en vooral DRS gaan implementeren (dat zal dan ook per circuit moeten lijkt me) dan is het natuurlijk de niet meest makkelijke release van een auto.
Om het dan nog maar niet te hebben over de mogelijke bugs die zoiets met zich mee kan brengen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:19:
Beter nog, eerder dit jaar stond er in het persbericht dat die 'late summer' zou komen.

• -PassY-
Als ie net zo gaat als in het begin van het seizoen in het echt. Dan mag je al blij zijn met 1 ronde :)

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Misschien dat ze de auto daarom sneller releasen. Zodat deze zoveel als mogelijk op de auto van dit jaar lijkt inclusief issues. :+

iRacing

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hehehe, ik hoor RB al op de stream roepen: "GP2 ENGINE, GP2 ENGINE, GGGRRRAARRR" :P

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iGgBQsWOdpE]

Deze kan misschien ook nog veel gebruikt worden :p

Maar ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met de elektrische dingen en setups. Daar zal in het echt waarschijnlijk ook veel mee af te stellen zijn. En wie weet hoeveel onbegrijpelijke opties we wel niet gaan krijgen.

En het is ook al zo dat in het echt je ook niet voluit kan blazen alle ronde achter elkaar. Dat kan ook wel weer leuk zijn voor de strategy.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ja, en continu rembalans aanpassen ivm het wel of niet harvesten van remenergie. Zal wel tricky worden, veel nieuwe mogelijkheden tot setup en dingen aanpassen tijdens het rijden.

Cube Nuroad Race (2022)

• -PassY-
Jammer dat ik niet meer mee kon kijken vanavond. Maar de doodse stilte die nu heerst op TS is legendarisch _/-\o_

Na 3 weken niet rijden is de FW31 best ... moeilijk :+

• aicaramba
Ik heb zojuist m'n eerste RUF cup race gereden. Op laguna seca.

Ik had tijdens de trainingen nog geen een keer een serie van 10+ laps gereden zonder te crashe, dus ik voelde me er niet klaar voor..

Toen kwam ik er aan het begin van de race achter dat het geen quali voor de race was, maar losstaande quali. Dus ik startte niet erg ver naar voren.

Ik haalde een paar mensen in, flink wat mensen crashte en ik kwam op de 3e plek. Ik reed redelijk snel naar de nr2 en kon hem door een fout van hem passeren. Ook de nr1 kwam snel in zicht en ook hij ging wijd bij T2 en ik kon hem voorbij, nadat ik hem een paar rondes volgde.

Uiteindelijk kwam er iemand anders op de 2e plek die snel op me inliep. Ik heb hem er langs gelaten, omdat ik geen risico's wilde lopen. De eerste poging van hem ging het alsnog mis en raakte hij me zachtjes. Een paar bochten erna liet ik hem er weer langs en lukte het wel.

Uiteindelijk de race uitgereden met een 2e plek. Zeker ver boven mijn verwachtingen, al was de SOF niet zo hoog. Mja, als de verwachting is dat je zeker 1x crasht, is het nogal snel boven verwachting :P

http://members.iracing.co...id=14903845&custid=204510

• ThiJor
Toffe race met de F1, maar helemaal mijn auto niet :-)

Mijn start ging goed, gewoon kunnen aansluiten in P4 achter Paul, Deni en Bas. Enkele rondjes later draait Deni hem rond bij het uitkomen van de chicane. Het lukt me een rondje verder dan om Bas in te halen bij het ingaan van de chicane, maar ik ga dan zelf rond bij het uitkomen van de chicane. Gelukkig niet in de muur gegaan en dan maar begonnen aan een inhaalrace.

Iets later sluit ik aan bij Maykel en daar heb ik enkele rondjes een mooi gevecht mee gehad. Juist voor mijn pitstop had ik dan toch een klein gaatje. Ik ben echter wat te voorzichtig bij het binnenrijden en ik neem nog veel te veel benzine mee. Als Maykel dan ook pit, rijdt hij weer de pits uit net achter mij. Iets later sluit Marco dan ook nog aan. Wegrijden bij Maykel lukt wel, maar Marco is te snel. Ik probeer nog te verdedigen in T1, maar hij kan me inhalen in de eerste infield haarspeld. Daarna nog even bij hem kunnen blijven, maar ik moest toch snel weer loslaten.

Uiteindelijk P4 gefinished achter Koen nadat hij nog een slippertje maakte in de voorlaatste ronde.

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Pfff... wat een draak van een auto.
Practice ging wel redelijk, maar de quali ging helemaal de soep in. 1e ronde fout in t1 wat me .8s kostte, en de daarop volgende 3 rondes waren of offtracks of spins, wat een mooie p11 opleverde :P

Start ging prima, en ik kon aan de binnenkant van T1 meteen 2 plekjes opschuiven. De ronde daarna gingen Joep en Deni de mist in, en lag ik al op P7. De daarop volgende rondes haalde ik Maykel in, en spinden Joris en Robbert waardoor ik al op P4 lag. Daarna begon ik langzaam Bas binnen te hengelen, die ik na een paar rondes in de busstop kon uitremmen. Nu ging het wel lekker, en begon ik ook redelijk vlot in te lopen op Koen die op P2 reed. Echter voordat ik echt dichtbij kwam dook hij de pits in. Mijn plan was om nog een aantal rondes door te jagen, om zo op low fuel wat rappe tijden neer te zetten. Dat ging redelijk tot lap 16 waar ikzelf de mist in ging bij het uitkomen van de busstop. Iets te gretig op het gas, en een paar pirouettes later stond ik op het gras met de neus de verkeerde kant op. Eigenlijk had ik toen meteen de pits in moeten duiken, maar op wat voor reden dan ook reed ik nog 1 ronde door. Bij m'n pitstop remde ik weer eens te laat voor m'n pit, en moest een paar meter achteruit. pffff... Zo'n 37kg en een set vers rubber later ging de inhaalrace weer opnieuw beginnen. Joris, Deni en Koen hadden me tijdens m'n stop ingehaald. Joris had wat meer moeite bij het accelereren, en ik kwam al vrij vlot vlak achter hem te zitten. Een goeie exit uit de busstop bracht me tot aan z'n achtervleugel, maar hij dwong me om buitenom te gaan in T1. Dat lukte gedeeltelijk, maar hij zat er bij het uitkomen nog net iets voor. Wel had ik een veel betere exit, en had ik voor T2 de binnenkant, en kon hem zo mooi uitremmen. Op camera zag dat er volgens mij best wel leuk uit (voor mij dan). Deni ging 2 rondes later de pits in, en zo zaten alleen Koen en Paul nog voor me. Paul was ondertussen al lang aan de horizon verdwenen (en reed ook 1s per ronde sneller :P ), maar Koen was misschien nog wel te pakken. Het gat was nog ongeveer 10s met nog 11 rondes te gaan. Ik liep wel hard in, maar het was niet genoeg. Met nog 3 rondes te gaan was het gat nog dik 4s, en normaal gesproken was dat niet meer in te halen. Koen had tot dan toe (volgens mij) redelijk foutloos gereden, en ik was dan ook zeer verrast toen ik hem ineens in de voorlaatste ronde aan de binnenkant van T2 zag staan met de neus de verkeerde kant op. Zo kreeg ik P2 in de schoot geworpen, en gaf deze ook niet meer af. Leuk resultaat vanaf P11.

Maar dit is toch echt niet mijn auto. 1s per ronde langzamer dan Paul, en veel te veel kleine foutjes. Continu het gevoel dat de auto de baas is, nooit echte controle, en eigenlijk te snel voor het reactie vermogen van een ouwe l*l zoals ik :P Geef mij maar de Skip, de FGT of de Ruf... Dat gaat een stuk beter :)

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

Linc schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Gisteren middag ook nog even een Sprint race gedaan op Sebring. Niet veel kunnen oefenen vanwege de BES, maar dankzij de NES ken ik de baan al aardig uit mijn hoofd :D. Het ging best lekker want ik kon zelfs Wyatt Gooden een tijdje bijhouden!

Video van de race:
[video]
Ik zat ook in die race! :) Zag dat je nog een discussie had over dat kusje die je op 4:40 min gaf :P Vind het wel jammer dat zoals in het filmpje duidelijk te zien is 80% RUF rijdt, 10% McLaren, 10% BMW en 0% FGT...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
Mixed feelings over gisteravond. In de training niet echt lekkere tijd kunnen rijden. Tot het moment dat Bas na mijn opmerking over het remmen (waarschijnlijk) gekscherend zei dat ik wel m'n gas los moet laten bij het remmen. Geloof dat ik lichtjes moet toegeven dat dat waarschijnlijk een flink deel van het probleem was :X Lijkt er op dat dat afgelopen jaren zo in m'n rijstijl geslopen is dat ik dat in de F1 ook doe/deed, en tja... dan remt ie niet zo goed...

Hoe dan ook, tijdens Q een redelijke tijd kunnen zetten, en in de race lekker uit de problemen kunnen blijven. Aantal ronden erg leuk kunnen racen met Joris, was voor mij voor het eerst met de FW31, maar het kan dus wel :p
Joris stopte ietsje eerder dan ik, en na m'n stop kwam ik pal achter 'm weer de baan op. Marco pitte een rondje later, en kwam precies tussen ons terecht. In de 3e (?) bocht zette hij 'm naast mijn auto. Gaf 'm genoeg ruimte, maar toen z'n auto een klein stapje naar rechts deed schrok ik, en kwam in het gras terecht, wat het helaas voor mij einde race maakte (geen zin om 2,5 minuut te towen en dan kansloos achteraan te gaan rijden). Helaas, maar goed, dat soort dingen gebeuren, zeker met deze auto.

Was tot die tijd eigenlijk best tevreden over de race en de snelheid die ik had. Volgende keer beter :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ThiJor
Was inderdaad een tof gevecht, met respect en ruimte voor elkaar. Voor mij was het ook de eerste keer in dat hok en was verbaasd dat ik in mijn eerste vliegend rondje onmiddellijk een 27.1 kon neerzetten. Spijtig dat ik daarna niet superveel heb kunnen verbeteren, maar ik werd wel wat consistenter in mijn rondetijden met 26.5 tot 26.8 in racepace.

Ik kon voor mijn pit waarschijnlijk een rondje doorgegaan zijn, maar het was te nipt en ik heb het er niet op gewaagd. Ik was begonnen met 45kg in de tank en heb 53kg bijgenomen. Ik had voor de race uitgerekend dat ik 90kg in totaal nodig had en dat bleek echt op de kop te zijn omdat ik aan de finish nog 8kg over had. Ik heb het daar dus veel te veilig gespeeld.

Wel een goede oefening voor je throttle control, maar iedere auto voelt achteraf als een onderstuurd schip aan. Ik heb achteraf wat rondjes gedaan met de BMW op Road Atlanta en dat was een drama...

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

BM schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:31:
Mixed feelings over gisteravond. In de training niet echt lekkere tijd kunnen rijden. Tot het moment dat Bas na mijn opmerking over het remmen (waarschijnlijk) gekscherend zei dat ik wel m'n gas los moet laten bij het remmen. Geloof dat ik lichtjes moet toegeven dat dat waarschijnlijk een flink deel van het probleem was :X Lijkt er op dat dat afgelopen jaren zo in m'n rijstijl geslopen is dat ik dat in de F1 ook doe/deed, en tja... dan remt ie niet zo goed...
Dat verklaart je hoge brandstofverbruik dan ook meteen :9

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Inderdaad :)
Voor sommige auto's was het wel fijn om de auto zo te stabiliseren tijdens het remmen en insturen, maar het is beter om het af te leren. Ik betrap me er zelf ook nog wel op hoor. Ik was het jaren gewend om het zo met de Skip te doen, maar ook daar werkt het een stuk beter als je het niet doet. Ja het is even lastiger in het begin, maar het leert je wel weer om op een andere manier de auto te controleren. Plus dat je verbruik drastisch omlaag gaat, en je auto veel beter instuurt :)

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik blijf auto's met (veel) downforce niet snappen en daarnaast moet mijn Fanatec setje een opknapbeurt om goed te kunnen remmen en gas geven. Maar dat laat ik achterwege want nog een paar weken en dan ga over op Heusinkvelds en gaan beide Fanatec pedalen sets in de verkoop na een intense opknapbeurt ;)

Maar goed terug naar gisteren. Een redelijk rondje rijden ging nog wel, maar echt een goede tijd zat er niet in.
In de kwalificatie wist ik er nog een 1:26.326 uit te persen en dat was 'maar' 1,788 seconde langzamer dan Paul... Pffff :( Maar helaas ook nog een seconde achter rijders waar ik me normaal gesproken redelijk mee kan meten. Dat zegt toch al genoeg over mijn verstandhouding met de F1. ;)
Over de race kan ik kort zijn.... Die was kort. Ik startte 8ste, na 1 ronde lag ik 7de, daarna respectievelijk 9de, 10de, 9de, 8ste, 8ste, 12de ... einde. Ik had enkel plekken gewonnen door spins van anderen en plekken verloren door spins / slides van mezelf. En toen ik in lap 7 me compleet verremde en crashte vlak voor het oprijden van de oval ben ik gaan kijken in plaats van mezelf martelen.

Echt petje af voor Paul die met dit monster veel kilometers maakt en races van ruim 1,5 uur doet. _/-\o_

De rest van het Monday Tournament is weer meer mijn stijl met een paar leuke auto's en circuits ;)

• ThiJor
Ik moet zeggen, als ik een 2de keer rondgegaan was, had ik hem ook geparkeerd. Ik heb nog een paar kleine momentjes gehad, maar kon hem wel mooi onder controle houden.

Ondertussen heeft de Radical community ook door dat de HPD's niet zo tof zijn om mee in een Multiclass serie te zitten ;) IMSA is echt wel verbeterd ondertussen en ik hoop dan ook dat we met dezelfde auto's volgend seizoen kunnen rijden.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
en toch mis ik een beetje de HPD, of een auto die je wat vaker tegenkomt tijdens de race. De CDP is een klap langzamer.

Het zijn alleen de rijders die soms acties uithalen die raar zijn. Met een mes kan je ook iemand vermoorden, maar als je een mes goed gebruikt, kan je leker eten :)

En aangezien de CDP minder langskomt in de race, hebben ze ook minder kans om rare dingen te doen.

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:50:
Ik blijf auto's met (veel) downforce niet snappen en daarnaast moet mijn Fanatec setje een opknapbeurt om goed te kunnen remmen en gas geven. Maar dat laat ik achterwege want nog een paar weken en dan ga over op Heusinkvelds en gaan beide Fanatec pedalen sets in de verkoop na een intense opknapbeurt ;)
Welke setjes doe je in de verkoop? Mijn CSPv1's hebben ook een opknapbeurt nodig maar als ik goed gerefurbishede pedalen van jou kan overnemen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik doe de CSP V1 en CSP V1,5 weg... Ik geef wel een seintje hier als ik de advertentie ga plaatsen...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
DirkT schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:09:
[...]

Dat verklaart je hoge brandstofverbruik dan ook meteen :9
Pompiedom :+

Waarschijnlijk wel inderdaad. Ik rijd alleen niet meer genoeg (ik ben al blij als ik de maandagavonden haal) om daar serieus aan te gaan werken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ThiJor
-PassY- schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:11:
en toch mis ik een beetje de HPD, of een auto die je wat vaker tegenkomt tijdens de race. De CDP is een klap langzamer.

Het zijn alleen de rijders die soms acties uithalen die raar zijn. Met een mes kan je ook iemand vermoorden, maar als je een mes goed gebruikt, kan je leker eten :)

En aangezien de CDP minder langskomt in de race, hebben ze ook minder kans om rare dingen te doen.
Bwa, ik kom de snelle CDP's 1 keer in die 45 minuten tegen en de RUF's ook ongeveer 1 keer. Ik vermoed dus dat jullie in totaal 3 keer gedubbeld worden.

Feit blijft wel dat de HPD een makkelijke auto is om in te stappen, maar niet zo makkelijk om snel mee te gaan. Dat trekt de tragere en roekeloze mannen aan wat de GT's de indruk geeft dat ze allemaal roekeloos zijn. Met de CDP is dat toch iets minder.

Mijn iRacing profiel

• -PassY-
2-3x per race, voorheen wat het 5-6x.

Maar als de "rotte" appels niet rijden, is de HPD prima om de baan mee te delen. De auto is gewoon te makkelijk om te rijden. Of de B-licentie is te makkelijk te halen :) Ik mis gewoon iets nu, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima.

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:03:
Ik doe de CSP V1 en CSP V1,5 weg... Ik geef wel een seintje hier als ik de advertentie ga plaatsen...
Top! d:)b

Wat is het verschil tussen een V1 en V1.5 :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ThiJor
-PassY- schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:50:
2-3x per race, voorheen wat het 5-6x.

Maar als de "rotte" appels niet rijden, is de HPD prima om de baan mee te delen. De auto is gewoon te makkelijk om te rijden. Of de B-licentie is te makkelijk te halen :) Ik mis gewoon iets nu, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima.
Ja het probleem is dat ge die rotte appels niet kunt weren en daarom dat de HPD nu zo ervaren wordt. Als er bijvoorbeeld Race Control aanwezig is (NES, GES) zie je dat het wel gaat.

Sowieso ben ik ook voorstander van langere races in de IMSA zodat er meer interactie zal zijn, maar ik ben bang dat dat dan weer bepaalde rijders afschrikt.

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ThiJor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

Ja het probleem is dat ge die rotte appels niet kunt weren en daarom dat de HPD nu zo ervaren wordt. Als er bijvoorbeeld Race Control aanwezig is (NES, GES) zie je dat het wel gaat.

Sowieso ben ik ook voorstander van langere races in de IMSA zodat er meer interactie zal zijn, maar ik ben bang dat dat dan weer bepaalde rijders afschrikt.
Mwoah... ook daar zijn sommige teams (ik noem geen namen :wink: :wink: ) wat "agressiever" dan de rest :P

Cube Nuroad Race (2022)

• ThiJor
derx666 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:01:
[...]

Mwoah... ook daar zijn sommige teams (ik noem geen namen :wink: :wink: ) wat "agressiever" dan de rest :P
Jup, maar die worden dan ook gestraft in de hoop dat ze er iets van leren. Ben benieuwd op CotA :)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Top! d:)b

Wat is het verschil tussen een V1 en V1.5 :?
Kapjes om de printplaatjes op de pedalen

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Kapjes om de printplaatjes op de pedalen
OK, ik hou me aanbevolen ;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Zat net even te kijken naar nieuw fanatec stuurtje (heb nu een 911 Turbo S wheel). Maar die prijzen slaan echt nergens meer op! Je bent zo 1100eur kwijt the hell! Kan beter zelf eens iets ontwerpen/bouwen lijkt het wel.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En dan is ook nog de kans groot dat die kapot gaat. Fanatec, is op dit moment veel en veel te over priced.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Niellie41 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:42:
En dan is ook nog de kans groot dat die kapot gaat. Fanatec, is op dit moment veel en veel te over priced.
Merk dat de jaren voor m'n 911 Turbo S gewoon beginnen te tellen, hij ratelt wat bij het sturen etc. Hmm, misschien moet ik zelfbouw maar serieus overwegen trouwens...

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als ik op dit moment 1100,- moest neertellen voor een Fanatec dan ging ik wel de OSW route. Deze heeft ook wel wat nadelen, oa. veel problemen met EMI, maar in the end is dat gewoon een veeeeeeel betere oplossing dan Fanatec voor dat geld. Ligt je budget lager, dan zou ik kijken naar de Trustmaster TX stuur: pricewatch: Thrustmaster TX Ferrari 458 Italia Edition Zwart, PC, Xbox One en daar een losse set pedalen bij kopen (die bijgeleverde dingen kun je beter meteen bij het oud vuil zetten).

Cube Nuroad Race (2022)

• ThiJor
Ik heb de T300RS gecombineerd met de Heusinkveld Pro 2 pedalen. Heel tevreden over beide en ik kom niet aan de 1100 voor de Fanatecs.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

In de afgelopen 18 jaar bij elkaar nog geen 1k uitgegeven aan sturen/pedalen. Dure spullen zijn ook niet nodig om hard te gaan.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mee eens. Wel denk ik dat het kan helpen, vooral een goede set pedalen maar zeker niet noodzakelijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Totaal mee eens met de kritiek op de prijzen en de mening dat dure spullen niet echt helpen.
Fanatec heeft zich echt compleet uit de markt geprijsd en te vaak zijn er storingen of mankementen.
DE CSW V2 moet het bij mij nog heel lang doen en ik had die nooit gekocht als de prijzen op het huidige nivo hadden gelegen toen ik 'm kocht.
En tja, aan de pedalen ga ik een lieve duit uitgeven, maar een echt rem en gas gevoel ga ik gewoon van genieten.... ;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Phydomir schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:41:
Mee eens. Wel denk ik dat het kan helpen, vooral een goede set pedalen maar zeker niet noodzakelijk.
Maar in de tijd dat ik met 911 Turbo S kocht (zo'n 5jr geleden) icm de Clubsport pedals (omdat ik de std. pedalen vrij snel defect had) was het geheel nog best betaalbaar. Ik had de wheelstand al eerder gekocht voor bij de Xbox 360 wheel. Ik denk dat ik voor de combi destijds minder dan 500eur betaald heb :) En dat was veel, maar een Logitech stuurtje was ook duur, en dat was toch wel iets anders qua beleving dan een 911 Turbo S Wheel :)

Mgoed, ik heb al wat ideeën om mijn eigen pedalen te maken. Ik ga de komende weken wat beginnen met tekenen/schetsen. Een rempedaal de juiste feeling geven wordt het moeilijkste, een hydraulische remcilinder inbouwen zou niet direct goedkoop worden.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik snap ook niet dat Fanatec de CSW V2 zo duur gemaakt heeft in de EU. Op dit moment is het zo duur dat ze moeten concurreren met een OSW, die kwa feel de CSW wegblaast. Het is jammer dat de verzendkosten en import van een Accuforce zo hoog zijn, anders kwam die zelfs in de buurt.

Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman

Arfman

Drome!

Helemaal mee eens, ik had mijn CSWv2 (hoe tevreden ik er ook over ben) nooit gekocht voor de huidige prijzen. Dan had ik een OSW kit laten maken door iemand. Overigens is het verschil met een T300 (mijn backupstuur) en de CSWv2 wel écht groot hoor, dat is echt geen vergelijk. Je hebt het overigens niet nodig om hard te gaan (helpt wel iets) maar de immersion bij de betere sturen is wel echt veel hoger.

• dabelg
ben tevreden met mijn 2K stuur en ga er snel mee ;p

maar idd eerst in pedalen investeren en dan triple screen.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor normaal budget kijk of je een CSR-E set op de kop kunt tikken. Als je beter wilt zou ik doorsparen voor een Heusinkveld Pro set. Daartussen zit nog wel de PT-1, maar ik denk dat incl de verzendkosten naar .nl of .be je niet veel goedkoper uit bent dan een Heusinkveld set, en ik denk dat die toch nog iets beter zijn. Belangrijker, ze zitten dichtbij, en hebben super garantie. Kwa pedalen zou ik op dit moment niks anders aanraden. CSP's 2e hands misschien voor een goeie prijs, maar ik zou persoonlijk op dit moment de CSR-E's verkiezen boven de CSP (terwijl ik zelf de CSP v2 heb). Die HAL sensors voor gas en koppeling zijn niet zo geweldig als wat ze je willen laten geloven.... Geef mij maar potmeters wat dat betreft. Of de loadcell manier van Heusinkveld is dan wel weer een stuk betrouwbaarder (en vooral lineair).

Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman

Arfman

Drome!

derx666 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:59:
Voor normaal budget kijk of je een CSR-E set op de kop kunt tikken. Als je beter wilt zou ik doorsparen voor een Heusinkveld Pro set. Daartussen zit nog wel de PT-1, maar ik denk dat incl de verzendkosten naar .nl of .be je niet veel goedkoper uit bent dan een Heusinkveld set, en ik denk dat die toch nog iets beter zijn. Belangrijker, ze zitten dichtbij, en hebben super garantie. Kwa pedalen zou ik op dit moment niks anders aanraden. CSP's 2e hands misschien voor een goeie prijs, maar ik zou persoonlijk op dit moment de CSR-E's verkiezen boven de CSP (terwijl ik zelf de CSP v2 heb). Die HAL sensors voor gas en koppeling zijn niet zo geweldig als wat ze je willen laten geloven.... Geef mij maar potmeters wat dat betreft. Of de loadcell manier van Heusinkveld is dan wel weer een stuk betrouwbaarder (en vooral lineair).
Ik zit even te kijken, maar heeft Fanatec nou gewoon de CSR-E uit productie genomen? :F Heusinkveld is leuk, maar dan krijg ik die losse pedalen, moet ik die dan op de vloer schroeven? Lijkt erop dat HE geen kant en klaar setje heeft .. hopen dat mijn CSP's het nog een tijd uithouden dan maar :(

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
offtopic:
Je kan er binnenkort 2 bijkopen van mij (met een stuiter onderdelen) en dan kan je weer jaren vooruit.

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks Joep, denk dat ik dat maar ga doen. Zat nog even verder te kijken op de HE site, ze hebben een baseplate (79 euro, katjing) en de goedkoopste pedalen zijn (wat ik kan zien) de HE Pro's van 719 euro. Dat wordt me toch ook echt te gek :D

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die baseplate zal je overigens ook nog steeds ergens op vast moeten maken. Ook op vloerbedekking zat je de set zo verplaatsen als je goed remt.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Tsja... De nieuwe CSP V3 kosten ook al 360,-
Ik heb er tijdens de SimExpo mee gereden, maar ik kan niet zeggen dat het een verbetering was tov de V2, en ze gebruiken nog steeds die verdomde HAL sensors. Ik ga kijken of er niet iets te maken is dat ze zo veel mogelijk afgeschermd worden van buitenlucht zodat er geen vuil meer tussen kan komen die het signaal verstoord, misschien dat dat scheelt.

Tegelijkertijd dit weekend hout halen voor m'n rig... dan kan ik eindelijk van m'n nieuwe pedalen gaan genieten.
Phydomir schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:27:
Die baseplate zal je overigens ook nog steeds ergens op vast moeten maken. Ook op vloerbedekking zat je de set zo verplaatsen als je goed remt.
Dit soort pedalen werken ook niet zonder rig :)

[ Voor 23% gewijzigd door derx666 op 28-10-2015 10:30 ]

Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
is het vanavond NES prac ? vanuit GOT

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik wil eigenlijk wel alvast wat setup werk doen ja. Tenzij Joris zoiets heeft van: joh, maak je niet druk, hier heb je onze setup :P hehehe

Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
heheh dank dat hij dan eerst met jon moet babbelen.

nee zou graag weten voor de avond inplanning moet ook nog langs school ivm babbel, rapport,lerares en dochter combo :p

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond is er weer een NES practice in de league. HPD en FGT. Default weer.

Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.