Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 122 Laatste
Acties:
  • 314.057 views

Onderwerpen

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39
Ah. Je hebt gelijk. Met de late model races heb ik TS aan staan. Wel leuk om wat te babbelen tijdens het rijden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 16:02
Nice, ik was inderdaad geinteresseerd in de community op TS. Ik was er laatst al even te vinden, maar dan zal ik er nu gewoon standaard inloggen.

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 09:32
Sterkte Bert!

iRacing Profiel

• aicaramba
Ik heb zojuist de RUF gekocht, omdat ik hier mee de RUF (C-license) en blancpain sprint series en IMSA series (B-license) kan rijden.

Het valt me op dat het een erg lastig te besturen auto is. Als je remt en een beetje stuurt vliegt de achterkant binnen no-time voor bij. Is dat normaal voor deze auto?

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:53:
Ik heb zojuist de RUF gekocht, omdat ik hier mee de RUF (C-license) en blancpain sprint series en IMSA series (B-license) kan rijden.

Het valt me op dat het een erg lastig te besturen auto is. Als je remt en een beetje stuurt vliegt de achterkant binnen no-time voor bij. Is dat normaal voor deze auto?
Tja het is een Porsche.... De motor achter de achterwielen plaatsen is niet bepaald een juisite plek voor een race auto :X Sorry, niet zo'n Porsche liefhebber O-)

Gebruik je autoblip? Anders moet je wat meer gas geven bij het terug schakelen. En misschien op een ander moment terug schakelen, te hoge toeren of te lage toeren kan veel onbalans creeeren.

Maar Pascal kan je vast nog wel tips geven :D

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Hij heeft het in twee delen gedaan, haha... en ik had al ~30% eruit geknipt uit de eerste versie, oeps :+
http://www.iracing.com/ir...-know-nick-thissen-part-1

[ Voor 27% gewijzigd door NickThissen op 19-10-2015 20:09 ]

Mijn iRacing profiel

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
aicaramba schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:53:
... Als je remt en een beetje stuurt vliegt de achterkant binnen no-time voor bij. Is dat normaal voor deze auto?
Het grootste probleem is waarschijnlijk de brake bias. Ik vind zelf dat die te laag staat in de fixed setups van de Ruf Cup, waardoor je snel je achterwielen blokeert en de achterkant van de auto weg glijdt. In de IMSA zijn de setups open en kan je dit gelukkig aanpassen. Maar je moet er voor nu denk ik vooral aan wennen. Dus je rem meer terug nemen als je stuurt.

Het gaat er sowieso om bij deze auto om een goede corner-exit te hebben. Corner entry is minder belangrijk voor nu. Dus gewoon optijd remmen zodat je makkelijk de apex haalt en weer vroeg op het gas kan.

• aicaramba
The_FrankO schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:02:
[...]

Tja het is een Porsche.... De motor achter de achterwielen plaatsen is niet bepaald een juisite plek voor een race auto :X Sorry, niet zo'n Porsche liefhebber O-)

Gebruik je autoblip? Anders moet je wat meer gas geven bij het terug schakelen. En misschien op een ander moment terug schakelen, te hoge toeren of te lage toeren kan veel onbalans creeeren.

Maar Pascal kan je vast nog wel tips geven :D
Ik gebruik auto-blip, ja. Wat later terugschakelen helpt wel, ja.

Ik heb zo veel moeite om een ronde op laguna seca te rijden zonder dat ik spin of een off-track heb. Zelfs als ik het idee heb dat ik heel rustig rij en rem.
deRidder schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:23:
[...]

Het grootste probleem is waarschijnlijk de brake bias. Ik vind zelf dat die te laag staat in de fixed setups van de Ruf Cup, waardoor je snel je achterwielen blokeert en de achterkant van de auto weg glijdt. In de IMSA zijn de setups open en kan je dit gelukkig aanpassen. Maar je moet er voor nu denk ik vooral aan wennen. Dus je rem meer terug nemen als je stuurt.

Het gaat er sowieso om bij deze auto om een goede corner-exit te hebben. Corner entry is minder belangrijk voor nu. Dus gewoon optijd remmen zodat je makkelijk de apex haalt en weer vroeg op het gas kan.
Ja, ik merk ook dat ik vroeg moet remmen. Het punt is dat je dan bij laguna seca in bocht 2 al moet gaan remmen terwijl mijn auto nog niet recht uit bocht 1 is. Ook bij de corkscrew moet ik al remmen voor het heuveltje, dus is mijn auto automatisch niet meer recht uitgelijnd voor de volgende bocht. Om dat dan te corrigeren tijdens het remmen gaat nog wel eens mis.

[ Voor 40% gewijzigd door aicaramba op 19-10-2015 20:31 ]

• deRidder
Laguna Seca is wel een lastige baan om op te beginnen hoor.
Bijvoorbeeld aanremmen voor de corkscrew inderdaad. Wat ik daar doe is helemaal links de heuvel op gaan en de auto zo recht mogelijk over de top van de heuvel rijden, zodat je rechts de apex pakt in het knikje net voor de corkscrew.

Moeilijk uitleggen met alleen woorden, maar het is belangrijk dat je met de C-Spec een zo recht mogelijk weg pakt in de rem-zone.

• aicaramba
Tja. Laguna seca is de baan in de c-spec RUF series voor komende week. Aangezien ik geen skippy en late model race heb deze week wilde ik met de RUF gaan racen om zo mogelijk dit seizoen nog B-license te halen.

• Dennis Douna
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 22:55
Ik raad je aan om autoblip uit te zetten en echt flink handmatig te blippen bij het terugschakelen. Als je dat voldoende doet, dan slaat je dif niet vast en heb je dus ook geen last van de achterkant die bij het remmen opzij stapt. Extreem laat terugschakelen is ook totaal niet nodig dan, want zelfs als je terugschakelt richting het rood zal de boel niet vastslaan bij voldoende blippen.

Zelf merk ik overigens dat als ik gewoon goed blip en zorg dat ook de remmen zelf niet blokkeren, de balans best prima is. Sterker nog, mijn voorwielen blokkeren duidelijk eerder dan mijn achterwielen.

iRacing Profiel | Simracing For Holland

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
Voorwielaandrijvers gaan (voor racen) toch nooit echt mijn ding worden :) Uiteindelijk in P & Q best een redelijke tijd kunnen zetten, maar was al snel duidelijk dat ik qua brandstofgebruik beduidend hoger zat dan de rest. Waar de rest het 'net niet' ging halen, wist ik wel zeker dat ik het niet ging halen. 10 liter sparen gaat 'm niet worden :) Begin van de rest lekker aan kunnen haken en eigenlijk continu mensen voor en achter me gehad. Na minuutje of... 25 denk ik besloten maar wat eerder te pitten, meegaan met de mensen voor me ging niet lukken, en stoppen moest toch. Vanaf dat moment eigenlijk niemand meer gezien, zeker toen bleek dat zowat de helft van de mensen het zonder stop haalde.

Zuinig rijden.... ik zal het wel nooit leren ben ik bang :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• aicaramba
Dennis Douna schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:43:
Ik raad je aan om autoblip uit te zetten en echt flink handmatig te blippen bij het terugschakelen. Als je dat voldoende doet, dan slaat je dif niet vast en heb je dus ook geen last van de achterkant die bij het remmen opzij stapt. Extreem laat terugschakelen is ook totaal niet nodig dan, want zelfs als je terugschakelt richting het rood zal de boel niet vastslaan bij voldoende blippen.

Zelf merk ik overigens dat als ik gewoon goed blip en zorg dat ook de remmen zelf niet blokkeren, de balans best prima is. Sterker nog, mijn voorwielen blokkeren duidelijk eerder dan mijn achterwielen.
Handmatig blippen, betekent dit ook zelf de koppeling bedienen? Ik kan natuurlijk blippen tijdens het remmen, zonder de koppeling in te drukken, maar dan geef je gas en rem tegelijk. Of is dat juist de bedoeling?

Ik heb wat moeite met koppeling en rem tegelijk in te drukken want dan rolt mijn bureaustoel naar achteren.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Niellie41

[object Object]

The race resultaten van de NES race heb ik al online gezet. De punten volgen zeer snel.
http://www.neo-endurance.com/series/nes/results

• Dennis Douna
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 22:55
aicaramba schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:47:
[...]

Handmatig blippen, betekent dit ook zelf de koppeling bedienen? Ik kan natuurlijk blippen tijdens het remmen, zonder de koppeling in te drukken, maar dan geef je gas en rem tegelijk. Of is dat juist de bedoeling?

Ik heb wat moeite met koppeling en rem tegelijk in te drukken want dan rolt mijn bureaustoel naar achteren.
Dat is inderdaad de bedoeling en voldoende :) Je kunt natuurlijk heel and toe gaan oefenen, maar dat voegt voor het gewenste effect niet echt iets toe.

iRacing Profiel | Simracing For Holland

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 01:55
aicaramba schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:47:
[...]

Koppeling heb je zelfs in geen enkele wagen nodig. Zelfs niet bv in een Mazda mx5. Een mede racer had me dit filmke gemaakt, toen ik blippen zelf nog niet onder de knie had. Nu is het echt een automatisme geworden, ik doe het zelfs als het niet nodig is in GT3 wagens bv lol

iRacing Profiel

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Scifo83 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

ik doe het zelfs als het niet nodig is in GT3 wagens bv lol
Dit kost je fuel en is niet goed voor endurance :+ opletten kan verkeerde gewoonte worden

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• aicaramba
En wanneer is het dan niet nodig?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bij auto's waar dit niet nodig is. Dit ligt aan het soort versnellingsbak. Denk aan auto's als Star Mazda, HPD, F1, GT3. Ik zal vast en zeker nog een paar vergeten.

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
de Corvette DP hoef je ook niet te blippen.

Zo, eindelijk bijgekomen van de GES van zaterdag. Toffe race, toffe auto's.

Ligt het aan mij of is het nieau hoger nou we maar 15-17 man in een klasse hebben, vorig jaar hebben we nog redelijk in het midden mee gedaan, maar nu waren we echt de langzaamste gewoon, en ik reed echt de ballen uit mijn broek lol :D

Uiteindelijk samen met Neil Middleton nog 10e geworden in de proto klasse na een DQ vooraan, maar dit was echt gewoon omdat we de hele race redelijk uit de problemen wisten te blijven maar het had niets met snelheid te maken :P

De BMW's inhalen bleek af en toe nog een uitdaging in de DP, (Sorry Arno dat ik je een hartaanval bezorgde in de laatste fase :P) maar over het algemeen vond ik het een nette race. We zagen af en toe wel wat warnings etc, maar zelf eigenlijk weinig last gehad.

Op naar COTA, ik ben benieuwd hoe het inhalen daar gaat, je wilt als DP echt niet achter een GTC zitten op sommige stukken daar.

BTW: voor de mensen die zich afvragen waarom ik ma-di er nooit meer bij ben, ik ga tegenwoordig 5x per week naar de sportschool en ben pas rond 20:00 thuis. Toen ik 4 maanden terug de 140KG aantikte heb ik maar besloten dat het tijd voor verrandering is. En helaas is Iracing een van de dingen die ik daardoor ben moeten gaan minderen.

I-racing Profile

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
themac1983 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:37:.....BTW: voor de mensen die zich afvragen waarom ik ma-di er nooit meer bij ben, ik ga tegenwoordig 5x per week naar de sportschool en ben pas rond 20:00 thuis. Toen ik 4 maanden terug de 140KG aantikte heb ik maar besloten dat het tijd voor verrandering is. En helaas is Iracing een van de dingen die ik daardoor ben moeten gaan minderen.
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/plotterpatronen/article27106558.jpg

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

BM schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:39:
Zuinig rijden.... ik zal het wel nooit leren ben ik bang :p
Het was een vreemde race gisteren inderdaad. Ten eerste al omdat ik de snelste tijd kon pakken in Qualify.

Tijdens de race eerst m'n best lopen doen om Koen kwijt te raken. Dat leek niet echt te lukken, daarna nog beter mijn best moeten doen om Koen te laten inhalen voor wat draft. Uiteindelijk na veel aandringen en een slowdown te pakken alsnog gelukt :+ Hierdoor was Joep inmiddels ook weer van de partij. Nu precies genoeg kunnen fuel saven om er de laatste 2 ronden weer voorbij te gaan en makkelijk weg te kunnen rijden omdat Koen nu niet genoeg fuel had om nog hard te rijden :P

Video van de race met timestamps van de interessante stukken:
00:00 - 01:45 1e ronde nog zoeken naar grip
17:00 Joep sluit bij ons aan, kort daarna haalt hij Koen in, laatste poging om bij hun weg te rijden.
29:05 Met z'n 3'n van het gas af, niemand wil voorop rijden! Dan maar een slow down pakken 8)7
32:05 Op Joep zijn bumper, kans om hem in te halen, toch maar niet zou te veel tijd kosten.
34:25 Joep gaat de pits in, nu is het gat naar Koen wel heel groot, even volgas weer om in de draft te blijven.
42:18 Nog 2 ronde te gaan, ik zou nu genoeg brandstof moeten hebben tot de finish. Volgas er voorbij en proberen Koen kwijt te raken!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Aangezien ze in Zimbabwe ook aan siesta doen, en ik overdag nooit kan slapen ...

Er zit een bug in de cspec met terugschakelen als auto blip aanstaat. Er word te weinig gas gegeven in deze modus. Ook is het zo dat je ook meer/harder moet blippen dan voorheen in no assist mode. Zeker als alles een beetje opgewarmd is wil ik ook nog wel eens een misshift maken.

Als je al spint bij het aanremmen, en op dat moment niet terugschakeld. Dan zijn er een paar opties:

- je remt te hard
- rem staat te ver naar achhter
- je stuurt in terwijl je nog te hard gaat.
- een combo van boven

In de ruf kan je prima trailbraken, maar niet met de rem er vol op. Zelf rem ik best hard, maar zorg er wel voor dat ik niet te hard ga op het instuurpunt, en mijn rem al best veel heb losgelaten. Als de achterkant toch dreigt uit te breken, even een kleine dot gas om wat druk op de achterwielen te krijgen. Niet teveel, anders heb je onderstuur (wat de ruf al van nature heeft, motor achterin)

Rustig naar de apex, en omdat de motor achterin zit, kan je best vroeg al veel gas geven. In de cspec en gt3 kn dit. In de gt3 kan dit een voordeel zijn heb ik gemerkt. Al heb ik die al best lang niet gereden. Maar ik kwam elke keer met een klap meer snelheid de bochten uit.

In de cspec moet je rekening houden dat er wel een rempendaal inzit, maar niet veel doet als je uit een andere auto komt. Vroeg remmen is een must! Ook rustig en netjes rijden werkt er goed. Hierdoor blijven de banden lang goed, want als ze te warm worden, of veel zijn afgesleten ga je dit zeker merken.

Zelf denk ik dat de fixed setups totaal niet werken vanwege de extreme camber. Maar de cup races duren maar 25m. Wat net te doen is. In de imsa heb je een probleem met deze setups omdat de banden het niet volhouden, en je zo 2-3s per ronde kan verliezen. Vaak win ik ook veel tijd terug aan het eind van race hierdoor en kan ik nog aanvallen met versere banden. Uit mijn hoofd is voor 2.8 en achter 2.3 beter te doen.

Als je wat minder onderstuur Wilt, dan kan je de achterkant iets hoger zetten. Helpt prima, en zolang het niet te veel is, een prim a oplossing. Zelf schommel ik tussen 115-120mm. Meer is alleen voor mensen als rudy de driftkoning :p maar natuurlijk ook persoonlijk. Al denk ik dat als je deze momenten nog te veel onderstuur hebt, je gewoon te hard rijd :)
Maar hou wel rekening dat je ALTIJD onderstuur voelt a ls je andere auto's gewend bent.

Ben er benieuwd naar deel2 Nick :) je bent al de 3de tweaker inkorte tijd in deze serie (go tweakers go). We worden nog wereld bekend zo :+

Hoop dat het a llemaal begrijpbaar is. Zit op een klein kut schermpje van mijn lumi535 :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 16:02
Gebruikt iedereen hier Trading Paints voor hen liveries? Werkt dit goed?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-PassY- schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:17:
Er zit een bug in de cspec met terugschakelen als auto blip aanstaat.
Gaat iRacing die oplossen?

• aicaramba
-PassY- schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:17:
Aangezien ze in Zimbabwe ook aan siesta doen, en ik overdag nooit kan slapen ...

Er zit een bug in de cspec met terugschakelen als auto blip aanstaat. Er word te weinig gas gegeven in deze modus. Ook is het zo dat je ook meer/harder moet blippen dan voorheen in no assist mode. Zeker als alles een beetje opgewarmd is wil ik ook nog wel eens een misshift maken.

Als je al spint bij het aanremmen, en op dat moment niet terugschakeld. Dan zijn er een paar opties:

- je remt te hard
- rem staat te ver naar achhter
- je stuurt in terwijl je nog te hard gaat.
- een combo van boven

In de ruf kan je prima trailbraken, maar niet met de rem er vol op. Zelf rem ik best hard, maar zorg er wel voor dat ik niet te hard ga op het instuurpunt, en mijn rem al best veel heb losgelaten. Als de achterkant toch dreigt uit te breken, even een kleine dot gas om wat druk op de achterwielen te krijgen. Niet teveel, anders heb je onderstuur (wat de ruf al van nature heeft, motor achterin)

Rustig naar de apex, en omdat de motor achterin zit, kan je best vroeg al veel gas geven. In de cspec en gt3 kn dit. In de gt3 kan dit een voordeel zijn heb ik gemerkt. Al heb ik die al best lang niet gereden. Maar ik kwam elke keer met een klap meer snelheid de bochten uit.

In de cspec moet je rekening houden dat er wel een rempendaal inzit, maar niet veel doet als je uit een andere auto komt. Vroeg remmen is een must! Ook rustig en netjes rijden werkt er goed. Hierdoor blijven de banden lang goed, want als ze te warm worden, of veel zijn afgesleten ga je dit zeker merken.

Zelf denk ik dat de fixed setups totaal niet werken vanwege de extreme camber. Maar de cup races duren maar 25m. Wat net te doen is. In de imsa heb je een probleem met deze setups omdat de banden het niet volhouden, en je zo 2-3s per ronde kan verliezen. Vaak win ik ook veel tijd terug aan het eind van race hierdoor en kan ik nog aanvallen met versere banden. Uit mijn hoofd is voor 2.8 en achter 2.3 beter te doen.

Als je wat minder onderstuur Wilt, dan kan je de achterkant iets hoger zetten. Helpt prima, en zolang het niet te veel is, een prim a oplossing. Zelf schommel ik tussen 115-120mm. Meer is alleen voor mensen als rudy de driftkoning :p maar natuurlijk ook persoonlijk. Al denk ik dat als je deze momenten nog te veel onderstuur hebt, je gewoon te hard rijd :)
Maar hou wel rekening dat je ALTIJD onderstuur voelt a ls je andere auto's gewend bent.

Ben er benieuwd naar deel2 Nick :) je bent al de 3de tweaker inkorte tijd in deze serie (go tweakers go). We worden nog wereld bekend zo :+

Hoop dat het a llemaal begrijpbaar is. Zit op een klein kut schermpje van mijn lumi535 :p
Bedankt voor de uitleg.

Over de punten die je noemt:
- Ik rem zo tussen de 1/3 en 1/2 van de totale remweg, dat lijkt me zeker niet te veel.
- Volgens mij kan ik bij de C-spec de brake bias niet aanpassen, klopt dit?
- Ik stuur niet 'in' ik moet een beetje de auto recht positioneren, omdat ik op het moment van remmen nog niet recht op de volgende track-in aan kom. Dus het gaat om slechts minieme stuur input.

Ik ga in ieder geval proberen om zelf te blippen. Als ik spin is het vaak als ik van 5 naar 4 terugschakel, dus het blippen zal er wel mee te maken hebben.

Camber enzo moet ik nog naar kijken. Ik weet sowieso nog niet zoveel van setups, dus dat is voor mij allemaal wat onbekend.

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 18:56
NibborSneffets schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:16:
Iedereen weet ik niet, maar in ieder geval veel mensen denk ik :). Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad.

iRacing Profiel

• aicaramba
Hoe veel data wordt er eigenlijk op mijn SSD gezet als ik dat trading paints gebruik? Ik heb het nog niet gebruikt omdat ik het zonde vind van de ruimte op mn C:schijf. Of kan ik iRacing laten verwijzen naar een andere folder?

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:21

elni

Carrot

themac1983 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:37:

De BMW's inhalen bleek af en toe nog een uitdaging in de DP, (Sorry Arno dat ik je een hartaanval bezorgde in de laatste fase :P) maar over het algemeen vond ik het een nette race. We zagen af en toe wel wat warnings etc, maar zelf eigenlijk weinig last gehad.
Ik leef nog ,dus dat zit wel goed.
themac1983 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:37:

BTW: voor de mensen die zich afvragen waarom ik ma-di er nooit meer bij ben, ik ga tegenwoordig 5x per week naar de sportschool en ben pas rond 20:00 thuis. Toen ik 4 maanden terug de 140KG aantikte heb ik maar besloten dat het tijd voor verrandering is. En helaas is Iracing een van de dingen die ik daardoor ben moeten gaan minderen.
Goed bezig hoor d:)b

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:51:
Hoe veel data wordt er eigenlijk op mijn SSD gezet als ik dat trading paints gebruik? Ik heb het nog niet gebruikt omdat ik het zonde vind van de ruimte op mn C:schijf. Of kan ik iRacing laten verwijzen naar een andere folder?
Reken op 0,7-12 mb per skin ;)
Maar je kan TradingPaints elke keer de skins laten wissen nadat je een server verlaat. Of je wist af en toe de Paints dit met de hand....
En ja je kan iRacing naar een nadere dir laten wijzen, maar weet ff niet meer hoe ik dat ook weer gedaan heb jaren geleden. Maar dat moet dan wel alle iRacing data betreffen. Enkel de paints verplaatsen kan niet.

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 20-10-2015 15:10 ]

• aicaramba
Alleen maar beter. Setups, replays en skins heb ik allemaal liever niet op de ssd staan. Ik heb genoeg ruimte op de normale hardeschijven

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan je moet je gebruik maken van symlinks: http://lifehacker.com/5496652/how-to-use-symlinks-in-windows

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Set-ups, replays en skins gaan niet in de install folder, maar in je Mijn Documenten\iRacing (of zo). Met andere woorden, als je die bestanden wil verplaatsen, zul je volgens mij je Mijn Documenten moeten verplaatsen. Zelf ook gedaan, even een snelle Google zoekactie verteld je zo hoe je de Mijn Documenten naar een andere schijf kan verplaatsen.

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
NibborSneffets schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:16:
Ja werkt prima

iRacing Profiel Game Pc

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

gtrNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:32:
Set-ups, replays en skins gaan niet in de install folder, maar in je Mijn Documenten\iRacing (of zo). Met andere woorden, als je die bestanden wil verplaatsen, zul je volgens mij je Mijn Documenten moeten verplaatsen. Zelf ook gedaan, even een snelle Google zoekactie verteld je zo hoe je de Mijn Documenten naar een andere schijf kan verplaatsen.
Jup, sowieso is dat een goed idee. Dan ben je niet al je instellingen/replays/whatever allemaal kwijt als je C: schijf crashed of als je hem formatteert. Doe ik al jaren eigenlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Red Baron
  • Laatst online: 20-11 12:21
Rechts klikken op Mijn Documenten en dan in de locatie tab een nieuwe locatie selecteren op een HDD en dan de boel laten verplaatsen.
Dat is de meest simpele oplossing, tenzij je echt specifiek alleen de iRacing map op een andere schijf wil en de overige documenten op je SSD wilt hebben staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Red Baron op 20-10-2015 16:26 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Verwijderd

Linc schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Het was een vreemde race gisteren inderdaad. Ten eerste al omdat ik de snelste tijd kon pakken in Qualify.

Tijdens de race eerst m'n best lopen doen om Koen kwijt te raken. Dat leek niet echt te lukken, daarna nog beter mijn best moeten doen om Koen te laten inhalen voor wat draft. Uiteindelijk na veel aandringen en een slowdown te pakken alsnog gelukt :+ Hierdoor was Joep inmiddels ook weer van de partij. Nu precies genoeg kunnen fuel saven om er de laatste 2 ronden weer voorbij te gaan en makkelijk weg te kunnen rijden omdat Koen nu niet genoeg fuel had om nog hard te rijden :P

Video van de race met timestamps van de interessante stukken:
00:00 - 01:45 1e ronde nog zoeken naar grip
17:00 Joep sluit bij ons aan, kort daarna haalt hij Koen in, laatste poging om bij hun weg te rijden.
29:05 Met z'n 3'n van het gas af, niemand wil voorop rijden! Dan maar een slow down pakken 8)7
32:05 Op Joep zijn bumper, kans om hem in te halen, toch maar niet zou te veel tijd kosten.
34:25 Joep gaat de pits in, nu is het gat naar Koen wel heel groot, even volgas weer om in de draft te blijven.
42:18 Nog 2 ronde te gaan, ik zou nu genoeg brandstof moeten hebben tot de finish. Volgas er voorbij en proberen Koen kwijt te raken!

[video]
Underdog!!!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zag al eerder in de race dat ik het niet zou redden met fuel saven, dus ik heb verloren door mijn zware rechtervoet helaas..... En na de pitstop had ik om een onverklaarbare reden geen grip meer en mijn rondetijden waren echt !^%!#&.
Maar goed tot mijn pitstop was het echt fun...

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Of de bug gefixed word is nog onbekend. In de laatste notes stond a lleen dat de banden geupdate waren. Maar ik en andere denken dat er meer is veranderd dan alleen maar banden.

Zelf heb ik er niet echt last van omdat ik al 2 jaar zonder assist rij tenzij er een h-bak inzit.

Setup van de cspec kan je niet veranderen in de ruf cup. Dit is een best groot nadeel omdat het een auto is die best moeilijk af te remmen is.

En inderdaad in Windows de my documents wijzigen naar een hdd locatie. Werkt prima.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• aicaramba
Bedankt iedereen. Morgen zal ik my documents eens op een andere schijf zetten.

Normaal gebruik ik altijd mijn eigen folder structuur op een andere schijf, maar dit soort dingen worden automatisch op de C gezet.

Ik zal morgen ook zonder auto blip proberen te remmen. Kijken of het dan beter gaat.

Ik wil eigenlijk alleen aan mijn MPR voldoen, want imsa en blancpain sprint series lijken me leuker/meer gereden. Mijn safety rating is al hoog genoeg om aan het einde van het seizoen mijn B-license te halen, maar ik moet nog aan de MPR voldoen.

Moet je eigenlijk ook aan je MPR voldoen als je 4+ safety rating behaalt? Ik heb nu C 3,6 en 4+ lukt me wel na een aantal skip barber races.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Update over de Nürburgring. Hij komt ietsje later, maar wel met pit stall sharing. 8)
Guten Tag!

We just wanted to provide an update on the release of the various Nurburgring Circuits. Our goal and plan as many of you know was to release the track(s) for a late October or November time frame. As many of you saw at the sim expo or on video even back a few weeks ago the track(s) are about done. At that time (the expo) what was left to do as far as the track itself was applying the critical final polish and detail that makes a big difference. We are about done with that as well and from that perspective on schedule.

However as we also told many at the sim racing expo and in other places when we did release it in November it would just be the track itself for driving (not really racing). All the other unique items for this track like specialized race control, Bride to Gantry Point to Point Circuit, new shared pitting, new shaders along with some other relatively mundane code changes would not be released until the December build for both technical and timing reasons. We also have some other new code that really is basically intertwined with the track at this point. The way this has worked out and come together, all of this is making it a pain if not impossible to test and release the track by itself without releasing everything associated with it and we are not ready to release everything since the build is scheduled for December.

All of this is a long way of saying we are not going to release the Nurburgring until the December build but the good news is it is just a minor delay of a few weeks. Additionally when it does release it will be ready to go for both driving and racing rather than basically a preview. I just wanted to provide the details (and excuses) as to why the delay. Just a lot of work! I am going to dive under my desk now and work from there until December!

Gute Renn!!!

• Scifo83
Trouwens over de NES race van afgelopen zondag. Ik vond het echt een geweldige ervaring. Eventjes was ik pissed toen ik door een HPD werd aangereden maar toen ik via teamspeak hoorde dat jullie marshals zo snel hadden opgetreden tegen die actie, werd ik terug wat beter gezind dat er rechtvaardigheid bestaat :9

Ik begon zelfs eerst nog te twijfele aan mezelf of ik die HPD niet had moeten zien aankomen en het team in de steek liet. Die penalty gaf me dus vertrouwen dat ik goed bezig was :D

Voor de rest had ons team een zeer strakke race gereden, buiten mijn "moment" geen problemen gekend. In feite hadden we dik op het podium moeten staan. Maar repairs van 1min30 dachten er anders over, toch nog P5 behaald. :)

Een recap van mijn "momentjes in mijn 1ste stint.

Alleen COTA zie ik volgende maand minder zitten lol

iRacing Profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Die HPD was van ons team en Julio was echt slecht bezig. 2 penalties op 5 rondjes tijd... Hij besloot dan maar zelf uit te stappen en anders had de rest van het team het wel gevraagd/opgelegd. Bij deze toch excuses van ons team en hopelijk heeft het je plezier in de race niet weggenomen.

Mijn iRacing profiel

• Scifo83
Ja watte, 2 penalties op 5 ronden tijd. Dan zijde idd niet goed bezig ^^

Maar doordat onze schade volledig herstelbaar was, nog een zalige opmars gekend door het veld.

Jij trouwens ook een knappe win in GT2 :)

Dit weekend weer uitkijken naar BES kampioenschap!

iRacing Profiel

• ThiJor
Ja iets ervoor/erna (weet het niet juist meer) was hij te agressief toen hij bij de Asbury GT2 kwam juist voor Tower. Hij zette hem erlangs, maar er was eigenlijk geen plaats, waardoor Asbury zwaar naar links moest uitwijken, op het gras kwam en in de muur ging. 2 volkomen terechte penalties trouwens.

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20

derx666

mecker ende blaet

ThiJor schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:20:
Ja iets ervoor/erna (weet het niet juist meer) was hij te agressief toen hij bij de Asbury GT2 kwam juist voor Tower. Hij zette hem erlangs, maar er was eigenlijk geen plaats, waardoor Asbury zwaar naar links moest uitwijken, op het gras kwam en in de muur ging. 2 volkomen terechte penalties trouwens.
Opzich waren wij hem daarvoor wel weer dankbaar :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Argh, unsafe pit entry, wat doe ik verkeerd?

[YouTube: https://youtu.be/3OgGS4I-wq8]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je mag niet over de muur de pits in.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 21-10-2015 17:04 ]

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
Je hebt de kegeltjes gemist!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tony Gardner
Specialized race control really just means we just had to address several unique issues with this track when it comes to race control not to mention the ability to link the two tracks together. Not really a fancy new feature or anything. Although there is some other little things for this track that we worked on like when you reset in testing for example (we may have it on for open practice as well) it will just bring you back to the last sector rather than the start. This is good if you are having trouble with a corner or something and want to work on it and don't t want to start from beginning. If you hit reset button twice it brings you back to the start/beginning if you want to do that.

For those that don't know, when I say two tracks above we are selling this as two tracks (at normal price for each track). If you buy both you will be able to drive the combined circuit. The GP Track and the Nordschleife. There will be a total of 12 different race circuits between the two tracks.
Bron: http://members.iracing.co.../100/3336839.page#9313526

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

12 verschillende lay-outs! Nice!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:57:
Argh, unsafe pit entry, wat doe ik verkeerd?

[video]
Geen pinda bij de meatball?

• aicaramba
Hoe werkt blippen eigenlijk? Als ik met auto-clutch wil terugschakelen wanneer ik wat gas geef schakelt de auto niet. Ik neem dus aan dat je met blippen vlak voor of vlak na het schakelen moet gas geven. Welke van de 2 is het?

Edit: Na wat proberen met beide lijkt NA het schakelen blippen het beste te werken. De RUF c-spec lijkt wel een stuk stabieler zo, ja.

Met auto-blip uit werkt inderdaad een stuk beter. Ik kan nu veel beter remmen en de auto blijft veeel stabieler.
Ik moet nog veel oefenen om het consistent goed te doen en om het automatisme te laten worden om te blippen, maar ik heb mijn beste tijd op laguna seca nu al een aantal keer verbeterd. Sowieso verbeter ik regelmatig secties, maar om een constante ronde te rijden valt me nog tegen. Mijn beste ronde zit nu minder dan 2 seconde boven een reference lap in het desbetreffende iracing topic, dus dat valt me niet tegen. Helemaal aangezien ik denk dat ik zeker nog een seconde moet kunnen winnen.

[ Voor 70% gewijzigd door aicaramba op 21-10-2015 19:50 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Ik snap niet dat ze er niet gewoon 1 grote baan voor een hogere/dubbele prijs van gemaakt hebben. Zouden er veel mensen zijn die maar 1 van de 2 kopen? Dan was het koppelen van de 2 tracks vast ook eenvoudiger geweest.

Lijkt me wel leuk om te hebben, heb afgelopen zomer een rondje met de eigen auto gedaan, maar met 170 pk op 1400 kg heb ik meer gezien van wat er achter me speelde, dan voor...

iRacing Profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Als je goed kijkt Olaf dan staat er een bordje dat je niet mag vliegen tijdens het racen en niet racen tijdens het vliegen.

Oud WOII bommenwerper vliegveld hé.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Niellie41 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:00:
Update over de Nürburgring. Hij komt ietsje later, maar wel met pit stall sharing. 8)

[...]
Staat hier nu met zoveel woorden dat ze in december 2015 upgraden naar Directx 11? (zou overeenkomen met de uitlatingen op Simexpo).

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Joep Gelissen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:39:
[...]

Staat hier nu met zoveel woorden dat ze in december 2015 upgraden naar Directx 11? (zou overeenkomen met de uitlatingen op Simexpo).
Dat lees ik er niet aan af, volgens mij heeft het meer met code te maken qua shared pitstalls, point to point racing (Bridge to Gantry challenges 8)) etc. Maar ik laat me verrassen.

Uitspraak van vriendin vandaag: "Zo'n 3D/VR bril is niks voor jou, die gebruik je 2 keer!". If only she knew :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
12 damn, ik kan er 10 verzinnen waar ze de overige 2 lay-outs vandaan halen....

• ThiJor
Preview video:

Edit:
En morgen is er een kleine maintenance voorzien voor bug fixes.

UTC
Thursday 2015-10-22 0700 Hosted Sessions Unavailable*
Thursday 2015-10-22 1300 Service Unavailable
Thursday 2015-10-22 1600 Service Restored

[ Voor 61% gewijzigd door ThiJor op 21-10-2015 21:49 ]

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Ring ziet er ongelooflijk goed uit!

• Arfman

Arfman

Drome!

Echt heel erg goed! De AC versie is niet slecht, echt niet, maar dit laat toch even zien wie de heer en meesters zijn van tracks maken.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie video en wat een details weer. Echt cool. d:)b

• Arfman

Arfman

Drome!

Het is moeilijk te omschrijven, maar bij iRacing's tracks lijkt het altijd of je er zelf bent (met name de nieuwere tracks, zeg vanaf Spa) en in AC speel je een computerspel. Erg lastig om te pinpointen waar dat precies aan ligt, ik denk (zoals Greg in het filmpje al zegt) dat het een kwestie is van alle details opgeteld.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een kijken of ik mijn locatie, tijdens WEC weekend, op Camping am Nürburgring terug kan vinden als de baan beschikbaar is. Ik verwacht van wel eigenlijk. :P

• gtrNL
Ik kan op Spa de kiezelsteen vinden waar ik een keer over ben gestruikeld en m'n enkel op heb verzwikt (het was een vrij grote kiezelsteen...). Dus denk het wel :)

iRacing Profiel

• deRidder
Arfman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:40:
Het is moeilijk te omschrijven, maar bij iRacing's tracks lijkt het altijd of je er zelf bent (met name de nieuwere tracks, zeg vanaf Spa) en in AC speel je een computerspel. Erg lastig om te pinpointen waar dat precies aan ligt, ik denk (zoals Greg in het filmpje al zegt) dat het een kwestie is van alle details opgeteld.
Mee eens!
Ik denk dat het ook te maken heeft dat AC en andere meer post processing doen.
Dingen zoals lens flare, motion blur en te veel saturation lijken een spel mooi te maken op het eerst oog, maar hoe langer je er naar kijkt hoe onrealistischer het is. iRacing doet dat soort onzin gelukkig niet.

Verwijderd

Lens flare is inderdaad zo'n onzin, alsof mijn ogen daar last van hebben :P Motion Blur zelfde verhaal, het gebeurt ook wel in het echt maar die computer kan niet zien waar ik naar kijk, dus hoe weet ie nou wat er scherp en wat er blurred moet zijn :+

Ben echt heel benieuwd naar de Nurburgring!!!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ik ben vooral benieuwd watvoor grafisch geweld de baan gaat zijn voor de wat mindere grafische kaarten. Met m'n 670 zit ik de laatste tijd echt al alle zeilen bij te zetten om nog een beetje framerate over te houden.

Stiekem hoop ik nog steeds dat de upgrade naar dx11 in iRacing daar een oplossing voor gaat bieden, maar eerst zien, dan geloven.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Fragbeestje
Nürburgring ziet er inderdaad heel gelikt uit!

Ik hoop ook dat het wat beter zal draaien onder DX11... m'n i7 950 en ATI 6970 hebben het nu al heel lastig met m'n 3 schermpjes :o

Altijd wel grappig op Teamspeak dat iedereen zit te klagen over heel lage fps numbers en dat die dan vaak nog dubbel zo hoog of zelfs meer zijn dan de mijne :+

Heb al een verlanglijstje klaar liggen maar da's weer snel 1800 petoetjes en dan zit er zelfs nog geen Fury X in :/

[ Voor 5% gewijzigd door Fragbeestje op 22-10-2015 15:19 ]

• Red Baron
OMG iracing plat, dat zal vast stiekem toch de Nordschleife update zijn. :+

• Fragbeestje
Eindelijk! De Honda HSV-010 GT is er!!!!! _/-\o_

• gtrNL
Rustig maar, is gewoon de Dirt uitrol voor de Impala GT3.

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Laatst online: 21:53

Phydomir

Dennis

Ik dacht DX12?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Arfman

Arfman

Drome!

Daar gaan we weer 8)7

Iedereen weet dat het de DX11 Nordschleife Dirt update is met NTMv10 en realistische dag/nacht cyclus. Tevens heeft iRacing het A4'tje van Joep voor Hosted verbeteringen allemaal doorgevoerd.

Klaar :P

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:11
Grid girls?

Edit: Grid girls met dag/nacht cyclus? :)

[ Voor 67% gewijzigd door elknic op 22-10-2015 15:35 ]

(My iRacing)

• Arfman

Arfman

Drome!

This new release contains a few bug fixes that will make your racing experience even better. Have fun out on the track!

Race Control

- Fixed a bug where a team's car could trigger the gained time corner cut penalties on every team members' computer, not just the driver's computer. This was a problem because the car is likely to be extrapolating around a bunch due to latency on the other team members' computers and accidentally catching the corner cut checkpoints.

EasyAntiCheat

- Fixed a bug that was leading to an EasyAntiCheat “Not Authenticated” message, and ejecting racers from the server if:
-- You stayed connected to a race server until it finished the session and forcibly disconnected you, then you later joined another session that happened to be assigned to the same race server.
-- The race server lost its own connection to the EasyAntiCheat servers, but you were still connected to it.

Chevrolet Silverado - circa 2013

- Added phoenix_oval setup ( for Phoenix International Raceway - 2008 ), and updated daytona_2011_oval setup.

Dallara IndyCar - circa 2011

- Added charlotte_quadoval setup.

• Red Baron
Ik heb eerste stukje nu een keer of 10 gelezen, maar ik snap nog steeds niet wat er staat.
Komt het er nou op neer dat je als spottende/spectatende teammember een slowdown kon triggeren voor de persoon die achter het stuur zit? 8)7

En dat zou dan dus al die "random" slowdowns in drukke (team)sessies moeten verklaren waar met name die Australiërs vaak last van hebben? :F

• Phydomir
  • Laatst online: 21:53

Phydomir

Dennis

Zo lees ik het ook ja.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• NickThissen
Ja. Daar was een tijd geleden al een post over op het forum van een staff lid. Iedereen in het team stuurde de positie data van de auto naar de server, alleen als "spectator" (niet rijder) krijg je niet de live data maar de data na netcode prediction (of gewoon wat minder data na latency, dat snap ik nog niet helemaal, een van de twee) en daarom kon je dus vooral als iemand een hoge ping had black flags triggeren. Bizar dat dit zo lang erin gezeten heeft...

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
Dat klopt, dat staat er inderdaad. Er was een reden voor dat dat ooit zo ontwikkeld was. Ze hebben het nu dus aangepast zodat het helemaal aan de driver-client is om te bepalen.

iRacing Profiel

• NickThissen
gtrNL schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:50:
Dat klopt, dat staat er inderdaad. Er was een reden voor dat dat ooit zo ontwikkeld was. Ze hebben het nu dus aangepast zodat het helemaal aan de driver-client is om te bepalen.
Volgens mij was er geen reden voor, maar was het gewoon "vergeten".

code:
1
2
3
if (driver.isLocal) { // toch wel belangrijk
   updateServer(driver);
}

Er werd gewoon niet gechecked of iemand wel aan het rijden was. Dezelfde code werd voor iedereen in het team aangeroepen ook als spectators (nou ja, spectators terwijl je als team connected bent).

Mijn iRacing profiel

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom stuurt een niet-driver client uberhaupt updates naar de server? Kost toch alleen maar bandbreedte..

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:54:
Waarom stuurt een niet-driver client uberhaupt updates naar de server? Kost toch alleen maar bandbreedte..
Omdat ze bij het inbouwen van de team functionaliteit dit vergeten zijn aan te passen lijkt mij...

• NickThissen
Omdat wat vroeger een "driver" was nu een "team" is. En een team heeft nu meerdere drivers maar ze hebben overal in de code natuurlijk functionaliteit moeten slopen / verhuizen. Niet gek dat er iets vergeten wordt. Wel gek dat het zo lang duurt tot iemand erachter gekomen is.

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20

derx666

mecker ende blaet

DirkT schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:37:
Ik ben vooral benieuwd watvoor grafisch geweld de baan gaat zijn voor de wat mindere grafische kaarten. Met m'n 670 zit ik de laatste tijd echt al alle zeilen bij te zetten om nog een beetje framerate over te houden.

Stiekem hoop ik nog steeds dat de upgrade naar dx11 in iRacing daar een oplossing voor gaat bieden, maar eerst zien, dan geloven.
Jep dat heb ik ook... Daarom gisteren maar een Gigabyte 970gtx g1-gaming overgenomen van een mede tweakert. Planning is om hem zondag in te bouwen, mocht er wat niet goed gaan heb ik er iig met de BES op zaterdag nog geen last van :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Het leek een goed plan, 10-15 rondjes op de bumper zitten kijken van mijn voorganger, leiders achter me komen me op een rondje zetten dus ik laat ze er netjes langs om zo dicht mogelijk te volgen en dan in hun spoor me er langs te wringen.

Helaas de leiders rijden elkaar van de baan en ik werd ook nog mee genomen in de muur.

P5 is een weinig bezette Late Model Race (8 rijders, ik was gestart met #7), geen Beneluxers.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fuelke schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:44:
Het leek een goed plan, 10-15 rondjes op de bumper zitten kijken van mijn voorganger, leiders achter me komen me op een rondje zetten dus ik laat ze er netjes langs om zo dicht mogelijk te volgen en dan in hun spoor me er langs te wringen.

Helaas de leiders rijden elkaar van de baan en ik werd ook nog mee genomen in de muur.

P5 is een weinig bezette Late Model Race (8 rijders, ik was gestart met #7), geen Beneluxers.
Jupz, toen ik 20 minuten voor de start van de race niemand in een practice sessie zag had ik besloten om het deze week over te slaan. Wel jammer.

Over dat filmpje van de Nurburgring, ik ben niet zo erg van het cheerleaden en alles wat iRacing uitbrengt te beamen. Ondanks dat ik het eens ben met dat iRacing erg goede circuits maakt en erg veel detail in de banen zit word ik toch wel een beetje misselijk van dat filmpje.
"...Best this, best that..." :| de bron van de laserscan is hetzelfde als Assetto Corsa en die baan daar ziet er toch echt niet slecht uit:

Ergens halverwege, ik vind dat toch wel er erg mooi uitzien.

Verschil met iRacing en Assetto Corsa is er zeker. Ik heb aan beide geld uitgegeven, alleen eentje heb ik nooit geïnstalleerd >:)

Wat me trouwens wel opvalt in het filmpje van iRacing, de road textures. Het lijkt wel of daar iets terug te zien is wat met DirectX 11 is gedaan. Hoe het licht eropvalt is volgens mij anders dan dat het nu doet

[ Voor 7% gewijzigd door The_FrankO op 22-10-2015 21:00 . Reden: Vergeet het onderwerp waarom ik wilde posten ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
The_FrankO schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:57:
......"...Best this, best that..." :| de bron van de laserscan is hetzelfde als Assetto Corsa en die baan daar ziet er toch echt niet slecht uit:
[video]......
Raar filmpje in een iRacing topic.... 8)

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat me trouwens wel opvalt in het filmpje van iRacing, de road textures. Het lijkt wel of daar iets terug te zien is wat met DirectX 11 is gedaan. Hoe het licht eropvalt is volgens mij anders dan dat het nu doet
Juist! Ik wilde er niet over beginnen (voordat ik overal als DX11 fanboy wordt aangemerkt :P) maar dat idee had ik ook al en zou ook zomaar de reden kunnen zijn van het uitstel.

Maar misschien zitten we er wel compleet naast en duurt DX11 nog 1 of 2 builds.

• NickThissen
Je zit er naast, het is gewoon de physical based rendering system wat op de ring nieuw is (maar wel al op tig auto's zit). Staat gewoon in het topic hoor ;)

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Altijd leuk een beetje oval'en in het off-season

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[...].
"...Best this, best that..." :| de bron van de laserscan is hetzelfde als Assetto Corsa en die baan daar ziet er toch echt niet slecht uit:
[video]
Ergens halverwege, ik vind dat toch wel er erg mooi uitzien.
Dan zouden ze net zo goed geen promo video hoeven maken. Je gaat niet je eigen product promoten en dan zeggen: "ja, ons product is wel ok. Het kan zijn dat anderen beter zijn."
Iedereen doet dit en is ook nodig om mensen te overtuigen. Dit is gewoon marketing 101.

Ik vind het filmpje zelf weer heel goed in elkaar gezet.

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Mjaaah ik zou niet zo snel oordelen over een baan met alleen het zien van een filmpje. Ik wacht wel af tot we hem kunnen rijden. De Nordsleife in AC is heel overtuigend, en verwacht dadelijk vast dat die van iracing ook goed in elkaar zit. En aangezien ze beide met laserscans gemaakt zijn zal er niet veel verschil in zitten.

Daar in tegen zie ik in Iracing Nordsleife ook alleen leuk zijn voor de endurance races. Korte racejes op die baan is gewoon niet leuk. Veld waait enorm snel uit elkaar en dan is het in je eentje verder rijden. De GP versie is dan wel korter maar die layout is nu niet echt geweldig te noemen. Dan kijk ik meer uit naar Imola.

iRacing Profiel

Verwijderd

Mijn eerste indruk van de Nordschleife in de VIP room was wel meteen BANG . Ik heb beide versies gereden en ik kan wel stellen dat deze in iracing - WIP versie - wel iets meer detail had in black stuff dan deze in AC. Naar mijn gevoel zat er meer relief in in bepaalde punten van bochten waardoor het meer immersive was. in AC heb ik toch nog altijd het gevoel dat ik over een 'vlakke' baan rijd.

Nu ja echt vergelijken gaat pas vanaf de officiele versie lijkt mij, en ik denk tegen dan dat de loadtime/fps/etc. een nadrukkelijke factor wordt waar er op het forum weer lustig over gepost gaat worden :p

• Olaf van der Spek
  • Niet online

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De bron is het circuit zelf toch? Of bedoel je dat er een laserscan is uitgevoerd en dat beide sims dezelfde data gebruiken?

• deRidder
Career Stats doen het inderdaad niet meer:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3337210.page

En AC en iRacing hebben dezelfde laserscan data gekregen van een 3e partij. Ze hebben het niet zelf gescanned.

• ThiJor
Je moet natuurlijk zelf wel kritisch zijn als je iemand zijn eigen product hoort aankondigen met "best, awesome, never seen before..." Dat moet toch één van de dingen zijn die je geleerd hebt van de marketing van onder andere Apple en consoorten.

Het filmpje ziet er wel ontzettend goed uit, maar ga ik het ook zo kunnen draaien op mijn systeem? Sowieso ben ik geen grote fan van de Nordschleife als racecircuit. Voor hot-lapping is het fantastisch, maar voor de rest is er meestal maar 1 racelijn en moet je wachten voor je er voorbij kunt. Dan kijk ik meer uit naar Le Mans, gewoon omdat mijn interesse ook meer in die richting ligt.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bij mijn profiel kloppen de Career Stats wel hoor:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/car_stats.png :+

• Scifo83
ThiJor schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:37:
Je moet natuurlijk zelf wel kritisch zijn als je iemand zijn eigen product hoort aankondigen met "best, awesome, never seen before..." Dat moet toch één van de dingen zijn die je geleerd hebt van de marketing van onder andere Apple en consoorten.

Het filmpje ziet er wel ontzettend goed uit, maar ga ik het ook zo kunnen draaien op mijn systeem? Sowieso ben ik geen grote fan van de Nordschleife als racecircuit. Voor hot-lapping is het fantastisch, maar voor de rest is er meestal maar 1 racelijn en moet je wachten voor je er voorbij kunt. Dan kijk ik meer uit naar Le Mans, gewoon omdat mijn interesse ook meer in die richting ligt.
Kheb ook altij dat gevoel bij Nordschleife gehad. Uitdagende track maar om er nu op te racen voor 5 laps -.- 24h gaat wel vet worden, hoeveel pit stalls zijn er nu eigelijk voorzien?

Over lemans heb ik hetzelfde idee. Dat moet toch saai zijn om daar met een GT3 te racen. Teveel rechte stukken -.-

2 tracks die enkel in endurance tot hun recht kome imo

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 103 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.