Misschien heb je deels gelijk, maar eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen niet eens op hun F3 kijken als ze de pits uit komen.seninha schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:09:
...
Nou denk ik dat het voornamelijk komt omdat als je de pits uitrijd, en er op dat moment meerdere autos nog in de pits staan, je via F3 hun tijd ziet staan. Hierdoor vallen de tijden van de auto's op de baan weg.
Zou in mijn ogen beter zijn dat we alleen tijden van de rijders op de baan te zien zouden krijgen. Voor mij heeft het namelijk geen toegevoegde waarde om te weten hoe ver een rijder die in de pits stil staat achter me is.
...
Joep. Ik weet wel hoe ik met F3 moet werken, probleem zijn andere rijders.JoepW schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:25:
[...]
Men / je kan F3 scrollen zodat je meer rijders achter je dan voor je ziet. Dat is een mogelijke oplossing.
Verder is er enige tijd geleden uitgebreid hierover op het iRacing forum met iRacing staff over gediscussieerd en dat heeft de huidige F3 opgeleverd.
En als je het over moeilijke pit-exits hebt vind ik Oulton nog wel meevallen. Charlotte Road of Oran Park zijn veel erger
Die kijken blijkbaar niet goed genoeg op hun scherm.
Had gister een discussie met een spanjaard die zich van geen kwaad bewust was.
Zat wel als een gek te trappen , op koude banden, om me voor te blijven waardoor het voor mij onmogelijk was om te voorzien welke kant hij op ging, maar toch deed hij niets fout
Wel jammer dat iRacing verder geen andere oplossing gevonden heeft dat scrollen. Persoonlijk zou ik zeggen: weg met die tijden van rijders in de pits. Niet belangrijk
Dit hebben ze geprobeerd, maar dat werkte niet helemaal lekker. Hierdoor verdwenen ook de namen op het F3 scherm van de mensen die wel op de baan reden. Voor nu hebben ze het terug gedraaid.
Dat seizoen herinner ik me nog. Lekker multiclass rijden, volgens F3 even geen mensen achter je. BAM! ineens een HPD in je spiegels die binnendoor komt. Mooie tijden
Verwijderd
Ik rij bijna altijd F2 omdat dat minder afleid om rechts onderin te staren. Aan gewend en kijk regelmatig in de spiegels, weet je ook bijna altijd waar de anderen zitten en zie je snellere van verre aankomen.
Nou mijn pedalen werken weer met de nieuwe sensor, ik ben Fanatec echt mega dankbaar dat het zo snel verzonden werd.
Vanavond toch nog even goed oefenen maar, voor de backup functie morgen.
Vanavond toch nog even goed oefenen maar, voor de backup functie morgen.
Het was een stomme actie, maar of het nu bewust was ... ik vond dat hij er zich niet van af maakte met een simpele sorry, en hij wist niet goed wat er gebeurd was. Ik denk eerder dat hij verstrooid was en je daarom aanreed.aicaramba schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
Ik weet niet of het protestable is. Het is een hele rare actie om naar binnen te gaan op het rechte stuk. Maar misschien dacht hij wel dat hij je voorbij was en wilde hij de binnenbocht nemen. Ik heb de replay vanuit zijn oogpunt gekeken en hij stuurt echt maar nauwelijks en hij kan je niet zien als hij naar links kijkt.
Hele rare actie, maar of het echt bewust is, durf ik niet te zeggen.
Zelf zat er ook weinig meer in dan die zevende plaats, en dan nog voornamelijk geholpen door jullie crash. Baalde wel dat ik de muur nog raakte tegen het einde van de race. Ik pushte iets te hard omdat ik vond dat ze voor me misschien nog te pakken waren. Moest het over halfweg ook iets rustiger aan gaan doen bij het uitkomen van T2.
Wel leuk dat het eindelijk eens op een wat grotere oval was, zat je tenminste niet verkrapt achter je stuur na 10 ronden.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik ben Pepijn, he. Franko was gecrasht, ik nietFuelke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:30:
[...]
Het was een stomme actie, maar of het nu bewust was ... ik vond dat hij er zich niet van af maakte met een simpele sorry, en hij wist niet goed wat er gebeurd was. Ik denk eerder dat hij verstrooid was en je daarom aanreed.
Zelf zat er ook weinig meer in dan die zevende plaats, en dan nog voornamelijk geholpen door jullie crash. Baalde wel dat ik de muur nog raakte tegen het einde van de race. Ik pushte iets te hard omdat ik vond dat ze voor me misschien nog te pakken waren. Moest het over halfweg ook iets rustiger aan gaan doen bij het uitkomen van T2.
Wel leuk dat het eindelijk eens op een wat grotere oval was, zat je tenminste niet verkrapt achter je stuur na 10 ronden.
Yep, maar ik moest iemand quoten
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Goede move! Anders wordt er toch niets mee gedaan en nu hebben nieuwe leden wat meer spul om mee te spelen.quote: Kevin BobbittWe are adding eight additional laser-scanned cars and tracks to our base level package, free of charge. New and current members will now receive a bonus of five additional cars and three additional tracks as part of their membership. The additions bring the amount of free content to a total of 12 cars and 13 tracks with a total of 28 different track configurations.
The NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013, NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013 , NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011, V8 Supercar Ford Falcon circa 2012 and the Indycar Dallara circa 2011 will be added to our base package.
All members will also have Concord Speedway, Daytona International Speedway road and oval course (circa 2007) and Phoenix International Raceway road and oval(circa 2008) added.
In addition to the bonus content, we have launched two new racing series – the Dallara Dash featuring the Indycar at Phoenix, Charlotte and Mazda Raceway Laguna Seca and the Pickup Cup featuring the NASCAR Chevrolet Silverado at Daytona, Phoenix and Charlotte. These ‘fun’ series will be open to all iRacers, regardless of license level and are scheduled to begin immediately.
You don't need to do anything to get access to the additional content, it will show up as 'owned' now.
Zelf heb ik nu Concord Speedway gekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 16-10-2015 20:28 ]
ConcordNiellie41 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:23:
[...]
Goede move! Anders wordt er toch niets mee gedaan en nu hebben nieuwe leden wat meer spul om mee te spelen.
Zelf heb ik nu Concord Speedway gekregen.
Die had ik nog niet. Beetje verouderd qua graphics, en volgensmij ook de baan in iracing met de minste participatie van ze allemaal. Een goede keuze dus om deze gratis te maken.
Damn. Die dallara is echt een beest. Ik heb even gereden op daytona en laguna seca. Damn, wat een snelheid.
Overigens geeft charlotte me nu wat problemen. Alle ondergrond is zwart. Ik heb charlotta al weggegooid en opnieuw gedownload, maar dat heeft niet geholpen.
En de silverado truck heeft geen motor geluid.. Ook niet echt fijn rijden.
Overigens geeft charlotte me nu wat problemen. Alle ondergrond is zwart. Ik heb charlotta al weggegooid en opnieuw gedownload, maar dat heeft niet geholpen.
En de silverado truck heeft geen motor geluid.. Ook niet echt fijn rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 16-10-2015 22:02 ]
Komt door AMD drivers (zwarte baan), zijn veel threads over te vinden in het forum.
brrr amd
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
hey, heb net eergisteren mijn 6850 geupgrade naar een 7950!!
Maandagavond is voor mij helaas niet interessant, ik heb dan de hele avond college's. Dus de monday-series vallen voor mij sowieso af.
Zojuist nette time-trial tijd gereden op suzuka
Snelste rondetijd was: 2:27.698
Zal grotendeels komen omdat het niet zo'n populaire auto is, maar het is toch leuk om jezelf terug te zien op de 1e pagina van zo'n lijstje!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Eerst twijfelde ik nog en wilde ik dus vragen wat jullie er van vinden. Maar hoe vaker ik dit terug kijk, hoe zekerder ik ben dat dit retaliation was:
In de video probeer ik (#4) de #6 in te halen. Ik moet toegeven dat het niet mijn beste poging was, maar wanneer wij contact maken zit ik al helemaal onder in Lane 2 (Lane 1 wordt niet gebruikt omdat die negative banking heeft, dat gaf Frank ook al aan). #6 geeft dus te weinig ruimte, en een racing incident lijkt mij.
Vervolgens zie je dat #6 mij later in de race opwacht en vlak achter me gaat rijden. Niet veel later lijkt het alsof hij mij een tik wilt geven in T3, maar mist. Niet veel later schuift hij hem er maar vol in de zeikant, in T1.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2Wt_QuIMtMI]
Toen ik vroeg waarom hij dat deed gaf hij eerst geen antwoord. Veel later zei hij "overconfidence". Hoewel hij dus de schuld op zich nam, geloof ik er geen bal van.
Overconfidence in dat hij geen protest zou krijgen zeker!
In de video probeer ik (#4) de #6 in te halen. Ik moet toegeven dat het niet mijn beste poging was, maar wanneer wij contact maken zit ik al helemaal onder in Lane 2 (Lane 1 wordt niet gebruikt omdat die negative banking heeft, dat gaf Frank ook al aan). #6 geeft dus te weinig ruimte, en een racing incident lijkt mij.
Vervolgens zie je dat #6 mij later in de race opwacht en vlak achter me gaat rijden. Niet veel later lijkt het alsof hij mij een tik wilt geven in T3, maar mist. Niet veel later schuift hij hem er maar vol in de zeikant, in T1.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2Wt_QuIMtMI]
Toen ik vroeg waarom hij dat deed gaf hij eerst geen antwoord. Veel later zei hij "overconfidence". Hoewel hij dus de schuld op zich nam, geloof ik er geen bal van.
100% zeker retaliaton.
Als je protest naar iRacing wel de .rpy ipv de youtube video sturen.
Als je protest naar iRacing wel de .rpy ipv de youtube video sturen.
[ Voor 63% gewijzigd door derx666 op 16-10-2015 23:18 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Protest indienen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Mooi dat jullie hetzelfde er in zien.
Dan zal ik morgenochtend even een mooi stukje indienen bij iRacing.
Dan zal ik morgenochtend even een mooi stukje indienen bij iRacing.
Vandaag de eerste race van de GES!
Om 19:30 (onze tijd) begint de broadcast.
De live coverage is hier te vinden: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=2125
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 17-10-2015 09:56 ]
Heel cool! Iedereen die meedoet: succes!JoepW schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:55:
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Niet twijfelen, 100% bewustdeRidder schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:13:
Eerst twijfelde ik nog en wilde ik dus vragen wat jullie er van vinden. Maar hoe vaker ik dit terug kijk, hoe zekerder ik ben dat dit retaliation was:
[video]
Heren van de GES (en de NES), veel succes en plezier vandaag en morgen
Wellicht dat ik nog een stukje stream meepak. Blijven geweldig mooie events
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Succes allemaal! Vanavond zijn we (sfh) er helaas niet bij, mocht ik nog op een redelijke tijd thuis zijn gaat de stream op de tv!JoepW schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:55:
Succes rijders en racecontrol! Zijn er ook mensen die zelf gaan streamen?
Zojuist mijn eerste paar races gedaan 
Bij m'n 5e officiele race, 3e geworden zonder ongevallen. Tot nu toe zelf ook nog niets veroorzaakt. Ben wel bewust alleen Ovals aan het doen, om een beetje te wennen aan de mensen om me heen.
Succes iedereen met de GES vanavond
Bij m'n 5e officiele race, 3e geworden zonder ongevallen. Tot nu toe zelf ook nog niets veroorzaakt. Ben wel bewust alleen Ovals aan het doen, om een beetje te wennen aan de mensen om me heen.
Succes iedereen met de GES vanavond
Zag toevallig een bericht over laser scanning vanuit de lucht (Actueel Hoogtebestand Nederland) en moest direct aan iRacing denken

Grappig, maar zal vast wel niet nauwkeurig genoeg zijn/worden.

Grappig, maar zal vast wel niet nauwkeurig genoeg zijn/worden.
Datasets met een systematische fout van ongeveer 3 centimeter en een
standaardafwijking van ongeveer 4 centimeter komen regelmatig voor.
[ Voor 33% gewijzigd door pdukers op 17-10-2015 14:17 ]
Hier was laatst ook iets over op het iRacing forum gepost. Het is een mooie method maar voor iRacing nog niet nauwkeurig genoeg.
Zoals je quote geeft deze methode centimeter nauwkeurigheid, terwijl iRacing nu alles al op de milimeter nauwkeurig doet. Verder weet ik ook niet hoe ver de punten uit elkaar staan, hoe dicht het grid is.
Maar het is zeker een intressante techniek. Misschien kan het later met verdere ontwikkeling wel gebruikt worden voor dingen zoals iRacing.
Zoals je quote geeft deze methode centimeter nauwkeurigheid, terwijl iRacing nu alles al op de milimeter nauwkeurig doet. Verder weet ik ook niet hoe ver de punten uit elkaar staan, hoe dicht het grid is.
Maar het is zeker een intressante techniek. Misschien kan het later met verdere ontwikkeling wel gebruikt worden voor dingen zoals iRacing.
Pff, in kwalificatie van NES dacht de sensor van mijn gaspedaal, hé laten we een lekker niet werken. Ik kon niet meer doseren. En dus ook niet blippen.
Het was alles of niets.
Net de sensor eraf gehaald, alles schoon gemaakt met compressie lucht en nu lijkt die het weer te doen.
Net de sensor eraf gehaald, alles schoon gemaakt met compressie lucht en nu lijkt die het weer te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 17-10-2015 19:16 ]
Balen
Zul je net zien om die momenten...
Mijn quali ging goed, zat nog 2 tienden in maar die kreeg ik er niet uit helaas. We gaan het zien morgen
Mijn quali ging goed, zat nog 2 tienden in maar die kreeg ik er niet uit helaas. We gaan het zien morgen
bagger Niel... Ik vond het al vreemd dat jullie zo ver achter bleven
Cube Nuroad Race (2022)
Voor ons (virus) had er misschien een plekje meer in gezeten maar meer zat er niet in. P8 niet heel slecht gezien hoe dicht het bij elkaar zit. Goed constant rijden in de race en er kan wel weer een goed resultaat inzitten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Frank heeft team Racing Lions erg goed op P3-4 afgeleverd, Arno is iets langzamer maar heeft een lekker tempo gevonden nu.
Voor alsnog klagen we niet!
Voor alsnog klagen we niet!
Wat een race zeg, helaas net te kort om Arno binnen te halen 
Voor de volgende race mijn teammaten iets meer pace bij zien te krijgen en we zijn top 3 materiaal.
Voor de volgende race mijn teammaten iets meer pace bij zien te krijgen en we zijn top 3 materiaal.
[ Voor 44% gewijzigd door FabiandJ op 18-10-2015 00:19 ]
Ik heb een erg gave race gezien, veel actie op de baan, constant gevechten zelfs tot het laatst en ook veel tv-tijd voor onze eigen teams zoals NAB en Racing Lions, erg goed gedaan 
Hopen dat het morgen ook leuk is
Hopen dat het morgen ook leuk is
Wat een race dag was het.
Het begon met de NiS op Kansas waar geen enkele caution was en alle 133 laps groen bleven. Op een lange run ben ik vaak wat beter, met een 5de plek in de topsplit als resultaat
Toen de NES kwalificatie, besloten was dat Niel de kwalificatie zou doen. Dat gaf mij de tijd om voor de GES te oefenen. 10 minuten in de kwalificatie blijkt Niel technische problemen te hebben. Ik snel weer proberen te connecten naar de NES server om toch te kwalificeren. Ik was net weer aan de remkracht van de BMW gewend en het ging dus helemaal mis met de Ford GT. Geen ronde eruit kunnen rijden zonder fout en dus kansloos laatste. Ik was er niet bepaald vrolijk onder.
Snel terug naar de GES server om daar nog wat te oefenen, ook dat ging niet lekker....
Dan de kwalificatie, niet echt een lekker rondje eruit gekregen en ik was erg verrast dat er toch een zesde tijd uit was gekomen.
De race, bij de start verloor ik wat plaatsen en deed ik het rustig aan. Na een paar ronde vond ik dat het tempo wel wat omhoog mocht, echter het inhalen valt niet meer. Door veel gevechten naar de derde plek gereden en we liepen in naar p2 tot zo'n 2 seconde. Tot er een DP met een Ruf in aanraking kwam. Ik kon het nog net ontwijken maar verloor veel tijd en een positie.
[YouTube: http://youtu.be/CKInj4-zqs0]
Toen het stuur overgegeven aan Arno. Arno had al aangegeven moeite te hebben met de auto. De auto is de eerste 5 rondjes lastig te rijden maar daarna gaat het een stuk beter. Arno begon met tijden van 2:05 en ik dacht van nee hé het zal toch niet. Langzaam aan kreeg Arno het vertrouwen in de auto en heeft zeer goed gereden. Een 4de plek als resultaat, erg mooi!
Als Arno en Michel vertrouwd worden met de auto en setup hebben we zeker een top 3 auto.
Het begon met de NiS op Kansas waar geen enkele caution was en alle 133 laps groen bleven. Op een lange run ben ik vaak wat beter, met een 5de plek in de topsplit als resultaat
Toen de NES kwalificatie, besloten was dat Niel de kwalificatie zou doen. Dat gaf mij de tijd om voor de GES te oefenen. 10 minuten in de kwalificatie blijkt Niel technische problemen te hebben. Ik snel weer proberen te connecten naar de NES server om toch te kwalificeren. Ik was net weer aan de remkracht van de BMW gewend en het ging dus helemaal mis met de Ford GT. Geen ronde eruit kunnen rijden zonder fout en dus kansloos laatste. Ik was er niet bepaald vrolijk onder.
Snel terug naar de GES server om daar nog wat te oefenen, ook dat ging niet lekker....
Dan de kwalificatie, niet echt een lekker rondje eruit gekregen en ik was erg verrast dat er toch een zesde tijd uit was gekomen.
De race, bij de start verloor ik wat plaatsen en deed ik het rustig aan. Na een paar ronde vond ik dat het tempo wel wat omhoog mocht, echter het inhalen valt niet meer. Door veel gevechten naar de derde plek gereden en we liepen in naar p2 tot zo'n 2 seconde. Tot er een DP met een Ruf in aanraking kwam. Ik kon het nog net ontwijken maar verloor veel tijd en een positie.
[YouTube: http://youtu.be/CKInj4-zqs0]
Toen het stuur overgegeven aan Arno. Arno had al aangegeven moeite te hebben met de auto. De auto is de eerste 5 rondjes lastig te rijden maar daarna gaat het een stuk beter. Arno begon met tijden van 2:05 en ik dacht van nee hé het zal toch niet. Langzaam aan kreeg Arno het vertrouwen in de auto en heeft zeer goed gereden. Een 4de plek als resultaat, erg mooi!
Als Arno en Michel vertrouwd worden met de auto en setup hebben we zeker een top 3 auto.
Gisteren was ik toch best wel gesloopt als spotter/Crew Chief, zoveel komt op je af en de spanning om wel niet P5 te behouden was best pittig. (Met Fabian die hard op weg was om bij te komen.)
Frank had allereerst 2 echt mooie stints gereden (0 incs) en goed constant tempo, toen begon ook het spel hoeveel brandstof we moesten meenemen en hoe Arno met de P5 druk omging.
Samen met Frank probeerde we vooral Arno gerust te stellen en langzaam maar zeker kwamen de juiste rondetijden en kwam hij in een goed ritme.
We bleven redelijk constant, al moest hij 1 plekje afstaan in het begin.
Arno heeft daarna ook 2 wereld stints neergezet en gelukkig had ik een juiste fuel berekening gemaakt en konden we zo naar P4 gaan in de uitslag.
Wil ook nog de marshals bedanken en de DP's hadden goed door wanneer ze even tijd verliest moesten pakken om een gevecht in BMW's levend moesten houden. (1tje zat vanaf de harping tot en met Backstraight achter Arno en de andere BMW (gevecht om P4 meen ik).
Jammer dat Marc ons nog even een hartverzakking gaf, door te spinnen vlak voor Arno! (Not cool bro
)
Top gereden dus door team Racing Lions, dit motiveert wel om voor de volgende races er ook vol voor te gaan.
(Dadelijk even de stream terugkijken, want begreep dat we vaak in beeld waren en mogelijk ook over ons gesproken werd)
Frank had allereerst 2 echt mooie stints gereden (0 incs) en goed constant tempo, toen begon ook het spel hoeveel brandstof we moesten meenemen en hoe Arno met de P5 druk omging.
Samen met Frank probeerde we vooral Arno gerust te stellen en langzaam maar zeker kwamen de juiste rondetijden en kwam hij in een goed ritme.
We bleven redelijk constant, al moest hij 1 plekje afstaan in het begin.
Arno heeft daarna ook 2 wereld stints neergezet en gelukkig had ik een juiste fuel berekening gemaakt en konden we zo naar P4 gaan in de uitslag.
Wil ook nog de marshals bedanken en de DP's hadden goed door wanneer ze even tijd verliest moesten pakken om een gevecht in BMW's levend moesten houden. (1tje zat vanaf de harping tot en met Backstraight achter Arno en de andere BMW (gevecht om P4 meen ik).
Jammer dat Marc ons nog even een hartverzakking gaf, door te spinnen vlak voor Arno! (Not cool bro
Top gereden dus door team Racing Lions, dit motiveert wel om voor de volgende races er ook vol voor te gaan.
(Dadelijk even de stream terugkijken, want begreep dat we vaak in beeld waren en mogelijk ook over ons gesproken werd)
[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 18-10-2015 10:12 ]
dit is wat anders dan een bal koppen!!!!!!!
YouTube: MotoGP Philip Island 2015 iannone Seagull head butt
Die laatste had je gerust kunnen melden als inhalen onder gele vlag, we hebben zo nog iemand gevraagd positie terug te geven.The_FrankO schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 01:08:
Wat een race dag was het.
[video]
Mooie race wel, zeker in de GT3 klasse waar er toch enkele mooie gevechten waren. Ook super gereden door Racing Lions en NAB, top mannen!
Was gisteravond weer een mooie start van het GES seizoen. Een paar hectische periodes in racecontrol gehad, maar over het algemeen werd er redelijk clean gereden (ook gezien het aantal inc's). Paar hele mooie gevechten gezien, en een zeer spannend laatste half uur voor "onze" teams. Gefeliciteerd RL en NAB met het mooie resultaat !
Cube Nuroad Race (2022)
Dat was geen Kokmeeuw, maar een KopmeeuwPatrickPost1972 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:51:
dit is wat anders dan een bal koppen!!!!!!!
quote: Steve GreenwoodCongrats to the podiums and well done to everyone for hard yet respectful racing, all in all a great start to series 2 congrats to the organisers who seem to have raised the bar yet again.
Volgens mij de beste samenvatting van hoe het gisteren ging met de GES
Vooraf was ik nogal bezorgd over de het joinen van teams en of dit nou eindelijk goed ging, aangezien dit in beide vrije trainingen niet goed was gegaan. Maar wonder boven wonder klopte alles....
Er werd echt netjes gereden met natuurlijk af en toe spannende en ongewenste acties, maar hoe kan het anders dan met 41 auto's, die onderling 3 behoorlijk verschillende en dan ook nog een redelijke spreiding in de ervaring van diverse rijders met meerdere klassen op de baan.
Het aantal incidenten viel mij achteraf idd mee, maar zoals Marco al aangaf er waren wel wat drukke momenten bij race control. De hele nieuwe opzet van de hoe wij e.e.a. ontvangen (op TS) en vastleggen in een centraal sheet, waarna er onmiddellijk een 'under investigation' melding komt op een weppagina was echt cool.
Helaas had ik de domme beslissing genomen om de pagina op onze website een auto-refresh te geven van 15 seconden, wat er toe leidde dat Apache (de websoftware) uit het geheugen liep. Een soort mini-ddos aanval eigenlijk
Gelukkig heeft Dirk (die op een verjaardag was) een laptop kunnen lenen en de boel weer los getrokken
De stream had op zijn piek bijna 190 kijkers en ik hoop dat we in staat zijn om dit tot boven de 200 te brengen. Eigenlijk verbazingwekkend dat er met tweets van iRacing, Racespot, onszelf, frontpage aandacht van iRacing er niet meer kijkers zijn, maar goed het is al meer dan we in Seizoen 1 hadden.
Als race control / wedstrijdleider is het toch wel moeilijk om ook de wedstrijd echt te volgen en de leuke momenten te zien / volgen. Dat vind ik eigenlijk de enige negatieve kant van het organiseren van zo'n gave serie.
Maar op het eind werd ik gewezen op de spannende strijd voor plek 4 bij de GT3's tussen Racing Lions, NAB Racing en MadCape Racing Team. Gaaf om te zien en netjes gereden heren!
Wat nog wel een dompertje voor sommige teams zal zijn is dat sommige teams geen punten krijgen, omdat ze of te weinig rondjes hebben gereden tov de klasse winnaar (70%) om geclassificeerd te worden en/of dat één van de rijders te veel rondjes heeft gereden tov de vooraf aangegeven maximum per rijder. Vooral dat laatste ben ik totaal verbaasd over. Dat geeft weer aan hoe slecht sommige teams de regels kennen
En nu op naar de NES!
Succes voor alle rijders in de NES vanaf hier gewenst en ik hoop dat de beide officiële GoT teams het goed doen!
Kreeg nog een PM van de P4 in Proto, het was gewoon de schuld van de spotter, die was er van overtuigd dat ze 97 laps mochten ook al zeiden zijn rijders dat het 92 moest zijn maar hij hield ze toch in de auto
Echt onbegrijpelijk.
Ik kan het niet vinden, maar waar kan ik mijn lapchart bekijken ben namelijk erg benieuwd hoe mijn twee stints waren te opzichte van de andere GT3 deelnemers.
Bij hosted results!
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=14835431
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=14835431
[ Voor 68% gewijzigd door JoepW op 18-10-2015 13:36 ]
Ik heb net de stream bekeken en dit is erg opvallend inderdaad, zelfs daar werd het al (na de laatste pitstop) aangegeven.NickThissen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:04:
Kreeg nog een PM van de P4 in Proto, het was gewoon de schuld van de spotter, die was er van overtuigd dat ze 97 laps mochten ook al zeiden zijn rijders dat het 92 moest zijn maar hij hield ze toch in de autoEcht onbegrijpelijk.
*Als ik de results van de race bekijk, zijn er geen GT3's over de limiet van rondes gegaan in iedergeval*
Daar krijg je als rijder/spotter niet veel over me, wij hebben gewoon ons ding gedaan en snelle rondjes neergezet.
Ook op de stream werd pas echt goed duidelijk hoe dicht bij elkaar het GT3 veld bleef (Op de leider na dan), verder zag je de gaten groter/kleiner worden gedurende de stint.
[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 18-10-2015 13:48 ]
zeker een goede avond geweest in de GES met alles erom heen.
vandaag ben ik zelf ingestapt in de C-spec voor een race op Spa van de IMSA.
eerst een kwalificatie tijd gereden van een 2:29:461 (snelste tijd overall 2:27:386 / Pascal Teunissen 2:29:349) dus ben zeker tevreden.
toen de race gejoind van 12:45 en dan pak je Poleposition. vanaf de start met p2 een gaatje kunnen slaan van 15sec naar de nummer 3 en 4, helaas rijdt de nummer 2 zichzelf er in eau rouge hard af.
met de pitstop reed de nummer 2 nog 3 rondjes door voordat hij naar binnen ging en dus zo weer de leiding in handen gekregen.
werd nog ff spannend of dat ik het zou halen op brandstof, uiteindelijk met 0.7 ronde nog in de auto de finish gehaald
hierbij het resultaat
http://members.iracing.co...id=14841518&custid=153028.
vandaag ben ik zelf ingestapt in de C-spec voor een race op Spa van de IMSA.
eerst een kwalificatie tijd gereden van een 2:29:461 (snelste tijd overall 2:27:386 / Pascal Teunissen 2:29:349) dus ben zeker tevreden.
toen de race gejoind van 12:45 en dan pak je Poleposition. vanaf de start met p2 een gaatje kunnen slaan van 15sec naar de nummer 3 en 4, helaas rijdt de nummer 2 zichzelf er in eau rouge hard af.
met de pitstop reed de nummer 2 nog 3 rondjes door voordat hij naar binnen ging en dus zo weer de leiding in handen gekregen.
werd nog ff spannend of dat ik het zou halen op brandstof, uiteindelijk met 0.7 ronde nog in de auto de finish gehaald
hierbij het resultaat
http://members.iracing.co...id=14841518&custid=153028.
Dat heb ik wel eens vaker gezien, iemand die met lagere avg laptime toch achter de leider eindigt. Heb je dan alle tijd verloren met de pitstops? Of zie ik rekenkundig iets over het hoofdFabiandJ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:20:
[...]
Thanks zie nu ook dat de avg laptime van NAB het snelste was van het hele GT3 veld
Verwijderd
Meer rijderwissels, minder double stints.Martinoes schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:18:
[...]
Dat heb ik wel eens vaker gezien, iemand die met lagere avg laptime toch achter de leider eindigt. Heb je dan alle tijd verloren met de pitstops? Of zie ik rekenkundig iets over het hoofd
Gaat lekker in de NEO race. Wim rijd nu voor GoT team 2 in de Ford GT. Heb daarvoor mijn 2 stinds gedaan. We liggen nu op p4 met 10 sec. achterstand op p3. Hopelijk kunnen we nog iets vinden voor een podium plek. Maar anders is p4 ook zeer mooi in dit veld.
GoT Team 1 in de HPD ligt op p6 op het moment. En de Racing Lions liggen 3 plekken achter ons op p7. Virus heeft volgens mij wat pech gehad want die liggen nu op p10 met een rondje achterstand. Maar Dennis is daar even wat strakke ronden aan het rijden.
Volg het hier:
http://live.neo-endurance.com/
GoT Team 1 in de HPD ligt op p6 op het moment. En de Racing Lions liggen 3 plekken achter ons op p7. Virus heeft volgens mij wat pech gehad want die liggen nu op p10 met een rondje achterstand. Maar Dennis is daar even wat strakke ronden aan het rijden.
Volg het hier:
http://live.neo-endurance.com/
Wij hebben inderdaad wat pech gehad en alles bij elkaar zo'n 1m15s verloren daardoor maar ook heeft Roy vandaag niet de snelheid in de race die rij wel en de practice voor de race had.
Net merkte we ook nog dat de 1e keer dat Roy na zijn stop over start/finish kwam zijn ronde niet werd geteld. Hij rijdt 2x ronde 186. Op de baan liggen we nu 25sec. achter P8 en ik ga zo de laatste stint doen in de hoop die nog bij te kunnen halen en dat de stewards dan ook inzien dat we een ronde extra hebben gereden tov wat iRacing zegt.
Net merkte we ook nog dat de 1e keer dat Roy na zijn stop over start/finish kwam zijn ronde niet werd geteld. Hij rijdt 2x ronde 186. Op de baan liggen we nu 25sec. achter P8 en ik ga zo de laatste stint doen in de hoop die nog bij te kunnen halen en dat de stewards dan ook inzien dat we een ronde extra hebben gereden tov wat iRacing zegt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb juist de replay bekeken en ik denk dat dat komt omdat je een tow genomen hebt in lap 185...Phydomir schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:58:
Wij hebben inderdaad wat pech gehad en alles bij elkaar zo'n 1m15s verloren daardoor maar ook heeft Roy vandaag niet de snelheid in de race die rij wel en de practice voor de race had.
1 Rondje! (Torrent GT2)
Hij sputtert over de lijn, dit is echt niet te geloven.
Hij sputtert over de lijn, dit is echt niet te geloven.
[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 18-10-2015 23:17 ]
Wij hebben geen tow gehad hoor. Marcel is uitgestapt en Roy in. Nadat Roy zijn pit-out had gereden bleef de teller staan op 186 toen hij over start finish ging.ThiJor schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:09:
[...]
Ik heb juist de replay bekeken en ik denk dat dat komt omdat je een tow genomen hebt in lap 185...
Even nog snel: WHOEHOE.... 4e
Cube Nuroad Race (2022)
Ah, in mijn replay leek het alsof Marcel crashte, een tow pakte en Roy toen instapte. Echt iets raars aan de hand daar...Phydomir schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:19:
[...]
Wij hebben geen tow gehad hoor. Marcel is uitgestapt en Roy in. Nadat Roy zijn pit-out had gereden bleef de teller staan op 186 toen hij over start finish ging.
In ieder geval, mooie P1, maar met wat geluk. Na een uur werden we ingehaald door 2 GT1's juist voor T1. Roope gaat wat eerder van het gas af en gelukkig maar, want die 2 Aston's haakten in elkaar en onze auto werd ook even geraakt. Gelukkig hadden we geen schade en reden we verder onze rondjes.
Heel de race was een klein gevecht met IRDK. Ongeveer halverwege de race hadden we door dat met de pit strategie van dat moment wij rustig de race konden uitrijden, maar dat IRDK een splash nodig zou hebben. Later in de race bleek dat ook het geval toen ze eerst pitten met nog 1u54min te gaan en later met nog 1u te gaan. Toen de race eigenlijk rustig kunnen uitrijden.
Mooi resultaat ook van GoT2 met hun P4 en GoT1 met hun P6. Onze GT1 had minder geluk en de P heeft een paar domme fouten gemaakt.
Sommige HPD's deden nogal rare dingen, maar voor de rest viel het goed mee. Op naar CoTA!
pffff wat een 2de stint voor mij
maak in pit 4 sec goed op p3 en rij er heeeel zacht naar toe of +- gelijk.
daarna krijgen we een gekke ghost contact met een GT1 die ons rechtsvanvoor raakt waardoor ik wat speed verlies corner uit.
maar ik verpruts het bijna voor ons met pintentry stint2. niel zit achterons op backstraight en zit constant te twijfelen om rechts te gaan maar besluit dit niet te doen, wil niel binnenkant voorbij laten en zo entry pakken. maar dan duikt er een GT1 in dat gat en verremik me door gebrek aan grip waardoor ik 15sec pit entry penalty pak. sorry team !!! was duidelijk een inschattingsfout van mij.
maak in pit 4 sec goed op p3 en rij er heeeel zacht naar toe of +- gelijk.
daarna krijgen we een gekke ghost contact met een GT1 die ons rechtsvanvoor raakt waardoor ik wat speed verlies corner uit.
maar ik verpruts het bijna voor ons met pintentry stint2. niel zit achterons op backstraight en zit constant te twijfelen om rechts te gaan maar besluit dit niet te doen, wil niel binnenkant voorbij laten en zo entry pakken. maar dan duikt er een GT1 in dat gat en verremik me door gebrek aan grip waardoor ik 15sec pit entry penalty pak. sorry team !!! was duidelijk een inschattingsfout van mij.
@Wim, wij zaten achter jou in de GT2. (heb geen GT1 gezien, behalve de gene die je raakte)dabelg schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:04:
Het ging heel raar vanuit ons oogpunt, wij reden op ongeveer 1.0-1.5s (meen ik).
Vervolgens ga je wijdt door Turn 17 en pakken wij de binnenkant omdat we niet direct door kregen dat je pit in ging. (want je gaf daar geen echte indicatie voor)
Daarna kwam jij dus verkeerd uit en werd je geraakt door een GT1, omdat je op de racelijn bijna stil stond.
(heb even geen reply bij de hand)
*Het was een merkwaardig moment in iedergeval, kijk maar eens terug in de reply.*
Na de race van zaterdag, was dit klein beetje een anti climax.
Zo weinig verschil tussen P6 en dat ze waarschijnlijk 0.2L op de lijn hebben. (Gezien ze Bocht 2 stilvallen zonder brandstof) Echt knap!
Racing Lions heeft wel alles gegeven en Niel mocht voluit gaan laatste stint en direct snelste rondje. (0.4. sneller dan daarvoor in de race)
Druk op Torrent erop gezet, maar helaas dus niet genoeg.
GES/NES smaakt echt naar meer en heb nog niet eens zelf gereden in de GES!
Bedankt nog voor beide organisaties en op naar Cota, hopelijk is de GES dan wederom zo clean!
Super gedaan allemaal ja.
Zeer blij met de 4de plek voor GoT team 2. Hadden we van te voren voor getekend. Heel het team heeft keurige tijden kunnen rijden. Misschien dat we met iets minder pech in de laatste stinds een gooi hadden kunnen doen naar p3, maar dat is toch achteraf gelul.
Op naar CotA, hopelijk kan ik daar de pace vinden want ik vind het een klote baan.
Zeer blij met de 4de plek voor GoT team 2. Hadden we van te voren voor getekend. Heel het team heeft keurige tijden kunnen rijden. Misschien dat we met iets minder pech in de laatste stinds een gooi hadden kunnen doen naar p3, maar dat is toch achteraf gelul.
Op naar CotA, hopelijk kan ik daar de pace vinden want ik vind het een klote baan.
Een zeer geslaagd weekend voor de teams , well done
NES & GES hebben nu al veel meer views dan alle andere races, inclusief DWC's.
YouTube: iRacing.com
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 19-10-2015 09:44 ]
Net resultaat mannen! Goed gedaan. Zaterdagavond nog klein stukje van de stream meegepakt, zag er (als verwacht) prima uit
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Super cool!Niellie41 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:32:
NES & GES hebben nu al veel meer views dan alle andere races, inclusief DWC's.![]()
![]()
![]()
Alleen nog even zorgen dat ze er ook een mooi playlist van maken, want daar kan ik ze niet terug vinden.
En terecht. De NES is inmiddels een begrip aan het worden en mijn inziens de best opgezette en georganiseerde league die er is. (Met daarbij de GES in de slipstream)Niellie41 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:32:
NES & GES hebben nu al veel meer views dan alle andere races, inclusief DWC's.![]()
![]()
![]()
Kort verslagje dan maar over de NES
We mochten beginnen vanaf P6, met alleen de P5 voor ons een team dat we eventueel zouden kunnen pakken op snelheid. De rest van de top 5 is gewoon een andere class in principe dus daar had ik niet eens hoop op, buiten crashes om dan. Ik begon rustig maar bij het eerste keer inhalen van de Fords kon ik de P5 meteen voorbij. Was wel een beetje verbaasd want Gabor Mecs is normaal toch een pak sneller in de HPD en hij liet zich wel erg makkelijk inhalen door dom aan de buitenkant van T1 te gaan rijden.
De rest van mijn stints toch redelijk hard zitten pushen want had iemand achter me die ik kwijt wilde. Hij was echt langzamer maar hij was veel te aggressief in het verkeer en maakte de ene divebomb na de andere, dat was de enige reden dat hij me bij kon houden en het gat steeds weer dicht liep als ik vast zat. Later in de race ben ik ook wat meer aggressieve acties gaan doen want we werden gewoon doodsimpel bij gehaald elke keer in het verkeer. Jammer zoiets, dat men in uur 1-2 van een 8 uur race zo rijdt en dat het dan ook nog allemaal goed gaat ook... Maar goed. Ik maakte een klein foutje (0x met de muur, gelukkig geen schade) waarna hij me in kon halen en dat waren mijn stints.
Bas, Remco en Bob hebben ook prima gereden en geen posities meer weg gegeven, behalve Vortex (de P5 die we heel eventueel zouden kunnen pakken) maar die lag inmiddels te ver voor. Radicals moesten nog even na hun ongeluk door ons heen rijden (sloeg nergens op, ze rijden ons aan alsof we aan de kant zouden moeten springen midden in de bocht, het was voor positie!! Protest gedaan maar NFA). Gelukkig weinig/geen schade.
Bob gaf nog even een zacht tikje aan de muur wat het nog spannend maakte aan het eind omdat we flink topspeed kwijt waren (beetje raar want zo hard ging het niet en was niks te zien). Na 15 sec repairs was de snelheid gelukkig weer terug en heb ik nog een stint gereden. De andere teams moesten echter nog pitten waardoor we makkelijk P6 konden houden.
Leuke race gehad, P5 was heel misschien mogelijk met flink wat geluk maar P6 is helemaal top.
Voor de volgende keer nog wat beter met verkeer omgaan en beter opletten met pit stops die eventueel eerder kunnen (om een veld van 28 GT auto's mis te lopen..) en nog wat meer snelheid erin
Zal vast lukken op COTA (lol).
De rest van mijn stints toch redelijk hard zitten pushen want had iemand achter me die ik kwijt wilde. Hij was echt langzamer maar hij was veel te aggressief in het verkeer en maakte de ene divebomb na de andere, dat was de enige reden dat hij me bij kon houden en het gat steeds weer dicht liep als ik vast zat. Later in de race ben ik ook wat meer aggressieve acties gaan doen want we werden gewoon doodsimpel bij gehaald elke keer in het verkeer. Jammer zoiets, dat men in uur 1-2 van een 8 uur race zo rijdt en dat het dan ook nog allemaal goed gaat ook... Maar goed. Ik maakte een klein foutje (0x met de muur, gelukkig geen schade) waarna hij me in kon halen en dat waren mijn stints.
Bas, Remco en Bob hebben ook prima gereden en geen posities meer weg gegeven, behalve Vortex (de P5 die we heel eventueel zouden kunnen pakken) maar die lag inmiddels te ver voor. Radicals moesten nog even na hun ongeluk door ons heen rijden (sloeg nergens op, ze rijden ons aan alsof we aan de kant zouden moeten springen midden in de bocht, het was voor positie!! Protest gedaan maar NFA). Gelukkig weinig/geen schade.
Bob gaf nog even een zacht tikje aan de muur wat het nog spannend maakte aan het eind omdat we flink topspeed kwijt waren (beetje raar want zo hard ging het niet en was niks te zien). Na 15 sec repairs was de snelheid gelukkig weer terug en heb ik nog een stint gereden. De andere teams moesten echter nog pitten waardoor we makkelijk P6 konden houden.
Leuke race gehad, P5 was heel misschien mogelijk met flink wat geluk maar P6 is helemaal top.
Voor de volgende keer nog wat beter met verkeer omgaan en beter opletten met pit stops die eventueel eerder kunnen (om een veld van 28 GT auto's mis te lopen..) en nog wat meer snelheid erin
Verwijderd
knappe resultaten mannen !
Bij mij gaat het eventjes wat minder zijn aangezien mijn moeder met hart problemen zit en er ook nog eens complicaties zijn na haar operatie ... vandaar ook dat ik gisteren NES RC heb moeten skippen
.
Bij mij gaat het eventjes wat minder zijn aangezien mijn moeder met hart problemen zit en er ook nog eens complicaties zijn na haar operatie ... vandaar ook dat ik gisteren NES RC heb moeten skippen
Aj, dat is heel vervelend. Sterkte en veel beterschap!
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Sterkte en uiteraard veel beterschap!
Sterkte Bert !!
Cube Nuroad Race (2022)
Afgelopen weekend voor het eerst met Oculus gereden (in plaats van triple screen). Pfff, dat is wel een hele mooie ervaring hoor
. Was vooral verrast dat het echt 3D is, dat je echt diepte kunt zien. Dacht vooraf dat je 'alleen' om je heen kon kijken.
Vooral het rijden in de wat langzame wagens (Skip) op de wat langzamere banen vind ik veel intenser met de Rift. Je ziet heel goed dat je van de hoge kerbs in de bochten af moet blijven en kunt nu veel beter inschatten hoe je de wagen moet sturen.
Groot nadeel is wel de lage resolutie. Mijn normale setup is een triple screen met BENQ XL2411Z monitoren, met dus 3x 1920x1080. Dan is de Rift wel een stap terug. Tekst is zeer lastig te lezen en bochten zijn af en toe voorbij het rempunt pas goed zichtbaar.
Een ander dingetje (maar dat is logisch) is dat je geen enkele afleiding hebt. Normaal als ik aan het spelen ben hoor ik de deurbel wel, houd ik vanuit een ooghoek mijn mobiel in de gaten en merk je wel als iemand je aanspreekt of de kamer inloopt.
Niks van dat alles met de Rift, je ziet en hoort (headset) niks anders dan het spel. Kan afhankelijk van de situatie een voordeel of nadeel zijn maar wel iets om je te beseffen mocht je overwegen een Rift aan te schaffen. Je bent tijdens het spelen echt compleet van de wereld.
De huidige versie van de Rift (DK2) heeft een resolutie van 960x1080 per oog. Bij de consumentenversie die binnenkort beschikbaar komt wordt dit 1080x1200. Vind dat een beetje jammer eerlijk gezegd. Het is weliswaar iets meer dan de testversie, maar deze toepassing schreeuwt om hogere resoluties. En je zou denken dat door de pixelrace op de kleine telefoonschermpjes een tweetal afzonderlijke HD schermpjes in de Rift toch wel tot de mogelijkheden zou moeten behoren.
Je hebt dan weliswaar een beest van een PC nodig, maar indien nodig zou je dan een lagere resolutie kunnen kiezen. Normaal speel ik met 120fps, de Rift draait vast op 75fps. Zie daar geen enkel probleem in, het gaat allemaal vloeiend genoeg.
Vooral het rijden in de wat langzame wagens (Skip) op de wat langzamere banen vind ik veel intenser met de Rift. Je ziet heel goed dat je van de hoge kerbs in de bochten af moet blijven en kunt nu veel beter inschatten hoe je de wagen moet sturen.
Groot nadeel is wel de lage resolutie. Mijn normale setup is een triple screen met BENQ XL2411Z monitoren, met dus 3x 1920x1080. Dan is de Rift wel een stap terug. Tekst is zeer lastig te lezen en bochten zijn af en toe voorbij het rempunt pas goed zichtbaar.
Een ander dingetje (maar dat is logisch) is dat je geen enkele afleiding hebt. Normaal als ik aan het spelen ben hoor ik de deurbel wel, houd ik vanuit een ooghoek mijn mobiel in de gaten en merk je wel als iemand je aanspreekt of de kamer inloopt.
Niks van dat alles met de Rift, je ziet en hoort (headset) niks anders dan het spel. Kan afhankelijk van de situatie een voordeel of nadeel zijn maar wel iets om je te beseffen mocht je overwegen een Rift aan te schaffen. Je bent tijdens het spelen echt compleet van de wereld.
De huidige versie van de Rift (DK2) heeft een resolutie van 960x1080 per oog. Bij de consumentenversie die binnenkort beschikbaar komt wordt dit 1080x1200. Vind dat een beetje jammer eerlijk gezegd. Het is weliswaar iets meer dan de testversie, maar deze toepassing schreeuwt om hogere resoluties. En je zou denken dat door de pixelrace op de kleine telefoonschermpjes een tweetal afzonderlijke HD schermpjes in de Rift toch wel tot de mogelijkheden zou moeten behoren.
Je hebt dan weliswaar een beest van een PC nodig, maar indien nodig zou je dan een lagere resolutie kunnen kiezen. Normaal speel ik met 120fps, de Rift draait vast op 75fps. Zie daar geen enkel probleem in, het gaat allemaal vloeiend genoeg.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sterkte Bert!
De NES race van Zondag was weer erg leuk. Zwaar, ik zat zo'n beetje in mijn Hyper van 12:00 tot 23:00, maar leuk. Nick, Bas en Bob deden het geweldig. En ik? Mwa.. Na een paar rondjes ging ik iets te snel op het gas waardoor ik op het gras kwam. Kennelijk had ik schade, de auto voelde raar aan. Daardoor miste ik vertrouwen, vooral bij het uitkomen van de bocht.
Dat maakte het weer lastiger om het verkeer voor de volgende bocht uit te remmen, en dat kostte weer onnodig veel tijd. Nick is te aardig, zonder mijn eerste stint was een vijfde plaats zeker mogelijk geweest. De tweede stint ging beter, al kwam het vertrouwen in de auto nooit helemaal terug. Gelukkig heb ik de auto niet afgeschreven.
Voor CotA nog meer oefenen dus.
En sterkte, Bert.
Dat maakte het weer lastiger om het verkeer voor de volgende bocht uit te remmen, en dat kostte weer onnodig veel tijd. Nick is te aardig, zonder mijn eerste stint was een vijfde plaats zeker mogelijk geweest. De tweede stint ging beter, al kwam het vertrouwen in de auto nooit helemaal terug. Gelukkig heb ik de auto niet afgeschreven.
Voor CotA nog meer oefenen dus.
En sterkte, Bert.
Ja sterkte Bert!
Iracing maar even op het tweede plan.
Iracing maar even op het tweede plan.
[ Voor 56% gewijzigd door DutchDevil79 op 19-10-2015 11:43 ]
Ook sterkte gewenst Bert.
Momenteel heb ik nog een single-screen (met onjuist FoV), maar ik wacht bewust op de Consumer Version van de Oculus ipv eerst DK2 of triple-screens te kopen. Ik denk dat de overgang van single-screen enorm zal zijn.
Klinkt goed wat je beschrijft. Ook de kritiek punten zijn een goede overweging.
Maar ik kan niet wachten.
Cool om te horen.alexbl69 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:23:
Afgelopen weekend voor het eerst met Oculus gereden ...
Momenteel heb ik nog een single-screen (met onjuist FoV), maar ik wacht bewust op de Consumer Version van de Oculus ipv eerst DK2 of triple-screens te kopen. Ik denk dat de overgang van single-screen enorm zal zijn.
Klinkt goed wat je beschrijft. Ook de kritiek punten zijn een goede overweging.
Maar ik kan niet wachten.
Veel sterkte Bert. In zo'n tijden zijn de prioriteiten heel duidelijk.
Jammer dat de Oculus zoveel nodig heeft. Ik heb de GTX 970 en het verbaasde me om te horen dat dit gewoon als het minimale gezien wordt. Ik ben benieuwd hoe het dan uiteindelijk gaat werken. Ook de prijs ben ik wel benieuwd naar.
Het lijkt me dan, net als jou omschrijving, absoluut een unieke ervaring.
Vanavond in ons Monday Tournament gaan we in een 45 minuten durende race zonder pitstop de Kia uitlaten op Donnington.
Tot vanavond!
| GoT | Monday Tournament 15S3-W6 | 19-10-15 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Tot vanavond!
nieuws: Tweakers organiseren internationale raceserie in iRacing
Ik op kantoor als ik zie dat GES op Tweakers homepage staat:
Ja met een mail aan mij dat ik ze voortaan wat eerder op de hoogte moet stellengtrNL schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:10:
nieuws: Tweakers organiseren internationale raceserie in iRacing
[afbeelding]
Heel goed nieuws en terecht dat die serie wat meer aandacht krijgt!
Ik zie het nu ook, wel gaaf dat het op Frontpage staat nu.
Bert veel sterkte en het is begrijpelijk dat je prioriteiten elders liggen momenteel.
Bert veel sterkte en het is begrijpelijk dat je prioriteiten elders liggen momenteel.
[ Voor 43% gewijzigd door Ithric op 19-10-2015 13:50 ]
Gaaf dat artikel! 
En sterkte Bert.
En sterkte Bert.
Sterkte Bert!
En nette resultaten iedereen!
Wel een beetje een zuur gevoel dat ik gewoonweg geen tijd meer heb om mee te doen... maar binnenkort komt er een collega bij en dan zal dat hopelijk wel veranderen.
En nette resultaten iedereen!
Wel een beetje een zuur gevoel dat ik gewoonweg geen tijd meer heb om mee te doen... maar binnenkort komt er een collega bij en dan zal dat hopelijk wel veranderen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
In overleg met Joep even een berichtje vanaf DigitalRacing.nl 
Een aantal mensen van GoT hebben aan de ZAC9 meegedaan. Voor hen maar ook voor iedereen die nog een zondagavondje vrij hebben: de DigitalRacing.nl ZAC10 inschrijvingen zijn geopend! We hebben een compacte maar uitdagende kalender samengesteld met niet al te lange races (op drie endurance races na). GT3's, dag- en nacht races en natuurlijk een leuke gezellige sfeer waar iedereen welkom is
Met de kalender houden we rekening met de GES/NES enz, er zal nagenoeg geen overlap in zitten.
Alle info vindt je hier. Inschrijven kan via de website, hoe dat werkt lees je hier.
Een aantal mensen van GoT hebben aan de ZAC9 meegedaan. Voor hen maar ook voor iedereen die nog een zondagavondje vrij hebben: de DigitalRacing.nl ZAC10 inschrijvingen zijn geopend! We hebben een compacte maar uitdagende kalender samengesteld met niet al te lange races (op drie endurance races na). GT3's, dag- en nacht races en natuurlijk een leuke gezellige sfeer waar iedereen welkom is
Alle info vindt je hier. Inschrijven kan via de website, hoe dat werkt lees je hier.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik laat deze even aan me voorbij gaan. Met de NES de BES en marschalling voor de GES is het mij tot komend voorjaar even druk genoeg
M'n vrouw zit nu al te mekkeren
Cube Nuroad Race (2022)
Dat herken ik helemaal nietderx666 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:18:
Ik laat deze even aan me voorbij gaan. Met de NES de BES en marschalling voor de GES is het mij tot komend voorjaar even druk genoegM'n vrouw zit nu al te mekkeren
haha dit weekend ook een raar oogje gezien thuisderx666 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:18:
Ik laat deze even aan me voorbij gaan. Met de NES de BES en marschalling voor de GES is het mij tot komend voorjaar even druk genoegM'n vrouw zit nu al te mekkeren
vanavond maar even goedmaken om morgen weer voor de BES te gaan.
Liefde is een werkwoord dan maar zekers
Bekend probleem, toen ik net iRacing ontdekte stond m'n vrouw al met de spreekwoordelijke koffers klaar toen
Maar iets geminderd toen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Lol
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dit weekend eindelijk mijn eerste races kunnen beginnen. Tot nu toe alleen Oval gedaan, maar ga vanaf vanavond beginnen met Road racing. Heb bij Oval het gevoel dat ik gewoon m'n rust moet pakken, en eigenlijk afwacht totdat anderen crashen. Met dit motto ben ik zelf al op de 2e, 3e en 5e plek geeindigt bij goed gevulde races.
Dat gaat me vrij gemakkelijk af nu. Nu ben ik wel benieuwd naar het daadwerkelijke road racing, waar ik ook op downshiften en bochten moet gaan letten. Tot nu toe was het vooral wennen aan de mensen om me heen.
Op die manier hoop ik uit de rookies te komen en dan te gaan kijken naar banen/auto's om uit te breiden. Maar ik heb het gevoel dat ik me echt nog wel een tijd ga vermaken in de Mazda series.
Dat gaat me vrij gemakkelijk af nu. Nu ben ik wel benieuwd naar het daadwerkelijke road racing, waar ik ook op downshiften en bochten moet gaan letten. Tot nu toe was het vooral wennen aan de mensen om me heen.
Op die manier hoop ik uit de rookies te komen en dan te gaan kijken naar banen/auto's om uit te breiden. Maar ik heb het gevoel dat ik me echt nog wel een tijd ga vermaken in de Mazda series.
Bij road racen geldt hetzelfde. Rustig blijven, niet te veel risico nemen. En goed voorbereiden werkt ook goed.
Mijn beste resultaten bij het road racen waren mijn eerste 3 races, puur omdat ik veel deed oefenen voordat ik de race in ging.
En inderdaad, laat anderen maar crashen en meng je niet te veel in gevechten met veel auto's.
Mijn beste resultaten bij het road racen waren mijn eerste 3 races, puur omdat ik veel deed oefenen voordat ik de race in ging.
En inderdaad, laat anderen maar crashen en meng je niet te veel in gevechten met veel auto's.
Dat is het plan inderdaad. Rustig aan doen. Eerst goed practicen zodat ik het gevoel heb de rondes door te kunnen komen. Dan een paar Time Trials, om tijden te verbeteren en dan een road race met het idee dat ik er zo goed mogelijk door wil komen.aicaramba schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:26:
Bij road racen geldt hetzelfde. Rustig blijven, niet te veel risico nemen. En goed voorbereiden werkt ook goed.
Wordt er veel gechat in TS? Is het iets waar mensen veel rondhangen tijdens/tussen het racen (door)?
Ik heb het uit staan. Ik heb wel een keer een oval race waar ik in reed teruggezien op youtube en toen werd er wel flink gediscussieerd over crashes.
Volgens mij bedoel jij nu Voice Chat in iRacing en NibborSneffets doelt op TeamSpeak.aicaramba schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:52:
Ik heb het uit staan.....
Er zijn wel vaak mensen op TS.NibborSneffets schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:30:
....Wordt er veel gechat in TS? Is het iets waar mensen veel rondhangen tijdens/tussen het racen (door)?
Tijdens de Monday Tournaments is het er zeker druk en soms ook wel lawaaiig, maar heb je toch een mute knop voor
Op dinsdagen en woensdagen wordt er getraind en zijn er ook altijd wel wat mensen op TS.
Verder door de week is er volgens mij altijd wel wat te doen op de avonden....
Dus TS is wel een aanrader
Dit topic is gesloten.
![]()