[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AFK? Hoezo o.o als je bedoelt na frog, ik was ff een halve seconde pots aan het klikken :P dat wordt weer gecompenseerd met het debiel pathen naar wolves op de ander, dus wolves beginnen weer tegelijk ;0

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Op (lane) Olaf pak ik wel eens ASpd marks.

Maar dat is omdat ie zo'n bal stats is dat dat vooral zorgt dat je minder low hoeft te gaan om AS te cappen lategame, zonder AS te bouwen.

Meestal gewoon AD though, zeker gezien de 100% bonus AD dmg op Q.

Ik moet wel eens wat vaker duo'en met mensen die CC-champs spelen, zodat ik weet wanneer ik moet beginnen er in te rennen. Fuck, focus de Olaf. Get CC'd by thresh/ali/malph oid, en Olaf scheurt het hoofd van je ADC er af, en dan veeg je de rest op. Maakt niet uit als je doodgaat, je hebt net hun main damagedealer uit de fight gehaald.

Disengage teamcomps zijn wel echt een bitch though.

[ Voor 43% gewijzigd door McGryphon op 04-01-2015 16:23 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:50:
Sjongejonge, ranked mentaliteit bij sommige mensen is echt weird...
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1906200855/26467026
Na first blood kreeg ik disconnect (we stonden voor).
Wat bleek? KPN glasvezelcentrale in mijn dorp lag plat, 15 minuten later deed alles het weer.
Log terug in: team (behalve premade maatje) partij negatief, schelden, weet ik veel wat.
Wij spelen voorzichtig terug, komen in de game, rest van het team blijft maar flamen en 1v4 dives etc.
Er wordt totaal niet geteamed, niks, alleen maar schelden.
Uiteindelijk verliezen we gewoon door de negativiteit, qua team composition en builds hadden we het best kunnen halen.

Dat soort potjes haalt echt het bloed onder mn nagels vandaan. In dit geval was ik een keer het leidend (of lijdend) voorwerp, maar man man man. Normaal gaat zoiets mis door een foutje die iemand maakt (lekker makkelijk, kritiek op anderen leveren), maar nu vanwege een DC.

Oh well, op naar de volgende game, ff geen DC en poap win :)
Heb zo te zien een mooie amumu discussie gestart :p?

Ik speel echt niet veel, maar vind inderdaad de negatieve insteek van sommige echt spijtig. Het is een pracht van een spel maar ik speel het veel te weinig om echt goed te worden. Blijf dus bewust uit de ranked matches om geen zure reacties te krijgen :). Maar casual kom je inderdaad ook al genoeg tegen. Zo had ik een potje of twee geleden een sona met een twitch. Twitch doet één verkeerde move. Sona, alright i go afk 8)7 . Ging ze vervolgens de hele game nog eens feeden ook. Echt spijtig. Want we hadden bijna gewonnen ookal had zij geen enkele toegevoegde waarde meer door afk te gaan.

Maar het blijft leuk. Vraag me wel af wat er nodig is om echt goed te worden. Kan je nu best nog wat meer guides gaan lezen, streams gaan bekijken of gewoon elke dag serieus wat potjes doen? Zou graag ranked echt serieus gaan nemen maar ik ben vind ik er gewoon nog niet goed genoeg voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Meer spelen is natuurlijk de geijkte manier om beter te worden, zeker als je daarbij oplet waar je het meeste vooruitgang kan boeken.

Maar met name om strategisch inzicht te krijgen kan het erg veel helpen om streams en LCS matches te kijken. Die helpen doorgaans stukken beter dan tekstuele guides, al is het maar omdat je ook precies ziet wanneer je wat moet doen en hoe het exact wordt afgestraft als je het verkeerd doet :+

Zo zijn mijn map awareness en m.n. splitpushen en bijbehorend warden erg veel beter geworden naarmate ik meer LCS en Trick2g's stream ben gaan kijken.

Trick2g is niet bepaald de meest leerzame streamer, maar hij is erg vermakelijk en imo een van de beste splitpushers die er is. En hij speelt Udyr, dat vind ik sowieso al een flink pluspunt :+

Overigens, ook een groot verschil tussen buildguides en daadwerkelijke praktijk is dat je normaal gesproken je build aan dient te passen aan de enemy teamcomp. Als je tegen een full AP team staat en alsnog je frozen heart rusht... Dat schiet niet op natuurlijk. Evenals dat ik met Udyr bij een ongeschikte teamcomp (Ashe god damnit) niet eens ga proberen een teamfight te initiaten maar gewoon diehard ga splitpushen, waar tegen teamcomps die minder kite/disengage potential hebben teamfights zeker een optie zijn. Als je hem niet kan stoppen of van hem weg kan komen is die manbeartigerturtlephoenix terrifying :+

[ Voor 28% gewijzigd door McGryphon op 04-01-2015 16:49 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Fanatic_FS schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:43:
attackspeed is simple, snellere clear. Jungle mobs hebben 0 mr dus doet magic pen niks in de jungle.
Daarnaast max je Q natuurlijk als 2e voor de lagere cooldown voor meer cc in een teamfight.
Bullshit much????? mpen doet niks in de jungle???? mpen doet wel iets in de jungle... alle neutral mobs behalve dragon en baron kunnen onder 0 mr komen met Mpen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/e3Tx5/f237c107f8.png

[ Voor 5% gewijzigd door blamauci op 04-01-2015 16:59 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

blamauci schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Bullshit much????? mpen doet niks in de jungle???? mpen doet wel iets in de jungle... alle neutral mobs behalve dragon en baron kunnen onder 0 mr komen met Mpen.

[afbeelding]
onder de 0 komen gebeurd door magic resist REDUCTION. Penetration brengt iets niet onder de 0.

@Rudy: Ik ga zelf ook voor magicpen reds op amumu vanwege meer damage op champs, was meer als verklaring bedoeld voor die builds die gepost werden.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blamauci schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:41:
[...]

[afbeelding]
Dat kan dus alleen met Amumu's en Fiddlesticks passive. Penetration gaat tot 0, Reduction negatief. Volgens mij is de volgorde van toepassing Mred->Mred%->Mpen%->Mpen

Amumu kan enkel vijanden die onder de 25 Mres hebben negatief krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Ryze (Spell Flux) kan mensen/mobs ook negatief krijgen, -24 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Sinds gisteren Poppy opgepakt voor toplane. Waarom? Eerlijk gezegd dankzij een streamer (Gbay99) en omdat de redenatie die hij erachter gaf opzich wel aardig in de buurt komt. Poppy is namelijk vrij onbekend voor veel toplaners tegenwoordig. Mensen onderschatten haar passive en damage-output wat voor onverwachte situaties kan zorgen.

Neemt natuurlijk niet weg dat er verder niets aan Poppy is veranderd. Ze heeft nog steeds haar mana-problemen en je zult nog steeds hard moeten farmen om je zwakke early game goed te maken. Ze kan ook nog steeds redelijk gecountered worden met een Irelia, Akali, Darius of Yorick toplane, maar als je dat veilig weet uit te spelen en je komt uiteindelijk tot mid-late game dan wordt je opeens wel de champ waar de enemy rekening mee moet houden en dan met name de ADC.

Voor runes gebruik ik op Poppy:
3x Health Regen / 5 Quints (dus 8.1 HP/5)
9x Hybrid Penetration Marks (omdat Poppy mixed damage doet)
9x Scalling Armor (omdat Poppy pas belangrijk wordt in de late-game)
9x Scalling MR (zelfde als hierboven)

Voor masteries gebruik ik 21/9/0 (met punten in CDR ipv atkspeed), summoner-spells Ghost + Teleport of Ghost + Ignite. Maar voornamelijk de teleport omdat ik eerlijk gezegd minder kill-potential heb early game dan op andere champions.

Mijn start in lane is vrijwel altijd hetzelfde en dat is Flask + 3 Pots. Waarna ik zo snel mogelijk probeer om een Trinity Force en BotRK bij elkaar te farmen. Waarna ik in de meeste gevallen tanky ga icm CDR dus Frozen Heart en Spirit Visage en als 6e item een GA. Maar je zou als je snowballed natuurlijk ook een Youmoo's, Hydra en IE kunnen bouwen.

Ik vind haar zelf persoonlijk een erg leuke champ om te spelen, maar smaken kunnen natuurlijk verschillen. De verwachting is nog niet dat Riot haar op erg korte termijn zal remaken, al kan dat natuurlijk gauw genoeg veranderen als de toplaner van UOL haar regelmatig zal pakken in de LCS. Time will tell.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Support spelen is toch de makkelijkste manier om naar gold te gaan. Gewoon lekker Janna spelen, je ADC shielden zodra die gaat poken en voor de rest een beetje alert zijn om te disengagen als hun opeens all-in gaan. Ondaks dat ik Janna vrij squishy speel gaat ze echt weinig dood.

Zelf speel ik het liefst met een semi-AP build. Denk hierbij aan Talisman of Ascenscion, Deathcap of Zhonya's voor die flash + ult combo. Daarna vaak de situational items bouwen zoals Locket, Frozen Hearth, Twin Shadows, etc. Het hangt erg af van van team waar je tegen speelt. Meestal probeer ik rond de 200 AP te eindigen zodat je in teamfights voor rond de 1000 HP kan healen op level 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Damienx2 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:40:
Sinds gisteren Poppy opgepakt voor toplane. Waarom? Eerlijk gezegd dankzij een streamer (Gbay99) en omdat de redenatie die hij erachter gaf opzich wel aardig in de buurt komt. Poppy is namelijk vrij onbekend voor veel toplaners tegenwoordig. Mensen onderschatten haar passive en damage-output wat voor onverwachte situaties kan zorgen.

Neemt natuurlijk niet weg dat er verder niets aan Poppy is veranderd. Ze heeft nog steeds haar mana-problemen en je zult nog steeds hard moeten farmen om je zwakke early game goed te maken. Ze kan ook nog steeds redelijk gecountered worden met een Irelia, Akali, Darius of Yorick toplane, maar als je dat veilig weet uit te spelen en je komt uiteindelijk tot mid-late game dan wordt je opeens wel de champ waar de enemy rekening mee moet houden en dan met name de ADC.

Voor runes gebruik ik op Poppy:
3x Health Regen / 5 Quints (dus 8.1 HP/5)
9x Hybrid Penetration Marks (omdat Poppy mixed damage doet)
9x Scalling Armor (omdat Poppy pas belangrijk wordt in de late-game)
9x Scalling MR (zelfde als hierboven)

Voor masteries gebruik ik 21/9/0 (met punten in CDR ipv atkspeed), summoner-spells Ghost + Teleport of Ghost + Ignite. Maar voornamelijk de teleport omdat ik eerlijk gezegd minder kill-potential heb early game dan op andere champions.

Mijn start in lane is vrijwel altijd hetzelfde en dat is Flask + 3 Pots. Waarna ik zo snel mogelijk probeer om een Trinity Force en BotRK bij elkaar te farmen. Waarna ik in de meeste gevallen tanky ga icm CDR dus Frozen Heart en Spirit Visage en als 6e item een GA. Maar je zou als je snowballed natuurlijk ook een Youmoo's, Hydra en IE kunnen bouwen.

Ik vind haar zelf persoonlijk een erg leuke champ om te spelen, maar smaken kunnen natuurlijk verschillen. De verwachting is nog niet dat Riot haar op erg korte termijn zal remaken, al kan dat natuurlijk gauw genoeg veranderen als de toplaner van UOL haar regelmatig zal pakken in de LCS. Time will tell.
Las het al op een officiële pagina van Riot ergens (gisteren toevallig), maar ze willen Poppy wel een rework geven:

http://www.newsoflegends.com/index.php/tag/poppy/
Poppy is first on the gameplay update list and likely the high priority for the rework team right now. Morello has personally stated that Poppy is in a dire spot and needs a complete overhaul, one that would keep her theme of a hammer-wielding Yordle.
Wanneer dit gaat gebeuren weet ik niet.. En neem aan dat met 'complete overhaul' zo een beetje heel de skillset zal veranderen van Poppy :(

edit: hier nog een link: https://support.riotgames.com/hc/en-us/articles/202294884

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik denk ook dat Poppy de volledige Sion treatment zal krijgen. Maar goed zover is het nog niet, dus tot dan kan ik nog even genieten van die kleine powerhouse die torens, enemy teammates en wat dan ook negeert om even de ADC rustig in elkaar te beuken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Damienx2 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:10:
Ik denk ook dat Poppy de volledige Sion treatment zal krijgen. Maar goed zover is het nog niet, dus tot dan kan ik nog even genieten van die kleine powerhouse die torens, enemy teammates en wat dan ook negeert om even de ADC rustig in elkaar te beuken :D.

GL & HF :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik zie mijzelf geen Penta scoren op Poppy, waarschijnlijk is ze dan al gereworked though ;). Sowieso is een penta scoren voor mij maar op een paar champs gelukt waarvan merendeel ADC's waren.

Maar opzich leuke Penta, al mag er genoeg credits gegeven worden aan zijn team ;) voor het voorbereidende werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Poppy is een heel vreemde champion imo. In heel veel matchups kan je haar compleet lane uit trappen, maar als de pot lang genoeg duurt is je ADC, en al snel de rest van het team, domweg niet meer veilig. Ik begin haar wel wat vaker te zien sinds die legendarische UOL poppy pick in de expansion :D
Ik vind eerlijk gezegd toch wel dat die rework snel mag komen; ik speel dan zelf wel veel champs die behoorlijk goed naar lategame scalen (Olaf, Udyr, Ziggs, Mundo, Tristana...) maar lategame Poppy heeft gewoon geen enkele counterplay.

Hell, Olaf lokt lategame al rage uit door gewoon op de ADC af te rennen en niet te stoppen te zijn behalve door hem dood te maken. Maar Poppy kan zelf kiezen wie de enige is die ook maar _iets_ tegen haar kan doen.. En dat is 99/100 keer niet genoeg :P

Plus dat Poppy een MS buff heeft, en de enige item counterplay tegen Olaf is eigenlijk voor de ADC al swifties met alacrity of furor, en dan moet je alsnog de axes dodgen. Still easier to kite than Poppy.

[ Voor 30% gewijzigd door McGryphon op 05-01-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik denk dat ze zeker de ult van Poopy gaan aanpakken bij een rework, omdat hij eigenlijk wordt gebruikt zoals het niet bedoeld is.

Bedoeling: Ult de target die je wilt killen, doe bonus dmg erop en de rest vd enemies kan je niks doen.
Werkelijk: Ult de support die bijna geen damage doet en beuk iemand anders in elkaar zonder damage van diegene te krijgen of gecc'd te worden = Kayle ult + Olaf ult ineen die 6~8s duurt.

Ook haar passive is zoveel onzichtbare power die je als tegenstander niet kan berekenen of bijna niet kan inschatten.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Fanatic_FS schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:07:
Kayle ult + Olaf ult ineen die 6~8s duurt.
Dit inderdaad. En Kayle óf Olaf roept meestal al behoorlijke rage op richting lategame, Poppy's ult is gewoon ontzettend frustrerend omdat je er helemaal niks tegen kan doen.

Al vraag ik me af of ultende Poppy ook de fountainlaser negeert, maar als dat niet zo is betekent dat alsnog alleen dat je niet iemand met een knockback moet ulten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:07:
Ik denk dat ze zeker de ult van Poopy gaan aanpakken bij een rework, omdat hij eigenlijk wordt gebruikt zoals het niet bedoeld is.

Bedoeling: Ult de target die je wilt killen, doe bonus dmg erop en de rest vd enemies kan je niks doen.
Werkelijk: Ult de support die bijna geen damage doet en beuk iemand anders in elkaar zonder damage van diegene te krijgen of gecc'd te worden = Kayle ult + Olaf ult ineen die 6~8s duurt.

Ook haar passive is zoveel onzichtbare power die je als tegenstander niet kan berekenen of bijna niet kan inschatten.
Poppy is een meisje en ook overdrijf je erg. De ult niet gebruikt zoals het hoort? Als Riot wil dat je alleen de persoon met ult actief kan aanvallen dan is het een hele makkelijke verandering naar dat Poppy enkel damage kan doen op het doelwit, wat ze dus niet gedaan hebben. Ook is het ulten van de support niet altijd slim, want doe dit bij een Thresh of Blitz en je wordt kapotgeCCd.

Sowieso kun je je niet altijd permitteren om de support te ulten. Die damage modifier heb je echt wel nodig tegen een fed ADC of mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:43:
[...]

Poppy is een meisje en ook overdrijf je erg. De ult niet gebruikt zoals het hoort? Als Riot wil dat je alleen de persoon met ult actief kan aanvallen dan is het een hele makkelijke verandering naar dat Poppy enkel damage kan doen op het doelwit, wat ze dus niet gedaan hebben. Ook is het ulten van de support niet altijd slim, want doe dit bij een Thresh of Blitz en je wordt kapotgeCCd.

Sowieso kun je je niet altijd permitteren om de support te ulten. Die damage modifier heb je echt wel nodig tegen een fed ADC of mid.
Natuurlijk moet je weten wie je moet ulten, dat is enkel de support als die geen bootlading CC meeneemt. Vaker is het de jungler of toplaner die de beste ult-target is, slechts zelden hebben die beide veel cc in hun kit. Bijvoorbeeld Mundo is een veilige target, evenals een, noem maar iets, Renekton.

Ik zag een tijdje terug een Poppy met een righteous glory.

Van dat spul worden nachtmerries gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:54:
[...]

Ik zag een tijdje terug een Poppy met een righteous glory.

Van dat spul worden nachtmerries gemaakt.
Wat moet ik met een Righteous Glory? Kost veel te veel geld en voegt weinig toe. Voor sticking power heb je Ghost, TF en Botrk. Dan wordt er dus enkel HP/regen toegevoegd, die je beter uit Spirit Visage kan halen vanwege de CDR. In plaats van een speedup zou ik dan nog liever voor Randuin's gaan, als het doel is mensen inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:47:
[...]

Wat moet ik met een Righteous Glory? Kost veel te veel geld en voegt weinig toe. Voor sticking power heb je Ghost, TF en Botrk. Dan wordt er dus enkel HP/regen toegevoegd, die je beter uit Spirit Visage kan halen vanwege de CDR. In plaats van een speedup zou ik dan nog liever voor Randuin's gaan, als het doel is mensen inhalen.
Nou ja, het probleem begint natuurlijk al bij een Poppy die genoeg gold heeft om een Righteous Glory te kopen na triforce en bork.

En het is vooral de intimidatiefactor van die Poppy die dan met weet ik hoe veel movespeed recht op je af komt rennen :X

Op Olaf of Udyr is Glory ook meestal niet het beste item, maar het zorgt wel voor broekschijtende ADC's. En dat kan in ieder geval op mijn niveau behoorlijk doorwerken in hoe ze spelen... Die glorypoppy heeft m'n Graves dusdanig over de zeik weten te helpen dat die surrendervotes begon te spammen en meteen de andere kant op rende zodra Poppy in beeld kwam waardoor elke teamfight 4v5 werd :/

[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 05-01-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:49:
[...]

Nou ja, het probleem begint natuurlijk al bij een Poppy die genoeg gold heeft om een Righteous Glory te kopen na triforce en bork.

En het is vooral de intimidatiefactor van die Poppy die dan met weet ik hoe veel movespeed recht op je af komt rennen :X

Op Olaf of Udyr is Glory ook meestal niet het beste item, maar het zorgt wel voor broekschijtende ADC's. En dat kan in ieder geval op mijn niveau behoorlijk doorwerken in hoe ze spelen... Die glorypoppy heeft m'n Graves dusdanig over de zeik weten te helpen dat die surrendervotes begon te spammen en meteen de andere kant op rende zodra Poppy in beeld kwam waardoor elke teamfight 4v5 werd :/
In his defense, ik loop ook liever weg als ADC als ik een Poppy op mij af zie stormen ;). Zelfde eigenlijk als ik een Tryndamere op mij af zie stormen als ADC.

En wat betreft Poppy's skillset, ik hoop dat ze uiteindelijk niet alles in het extreme zullen wijzigen. Want opzich is het concept niet slecht, maar moet er hier en daar wat getweaked worden. Maar goed, dat heb ik ook al eens over Irelia's kit geroepen, waar Riot ook nog grote plannen mee lijkt te hebben. Wat ik opzich jammer vind want het is juist een kit die genoeg variatie brengt. Maar goed, eerst zien dan pas kun je echt oordelen of het goed of slecht zal uitpakken, hetzelfde wat voor Poppy geldt. Ik snap iig wel waarom ze haar mana-pool of skills nooit echt hebben gebuffed, want ze zit erg dicht tegen het randje om OP te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vind Irelia prima zoals ze nu is... ze is niet OP, wordt niet overdreven vaak gepickt en is ook zeker niet nutteloos a la urgot. Ik zie het probleem met Irelia eigenlijk niet zo.

Over Poppy: als ik zo een beetje lees hier is het net alsof ze zwaar OP en niet te stoppen is. Tja, een fed Poppy kan een teamfight vrijwel in haar eentje winnen. Net als een fed Yi, Fiora, Tryndamere, Katarina etc. etc. etc. Het probleem met Poppy is dat het met die champ een stuk lastiger is om fed te raken. Ze farmt lang niet zo snel als een Yi, Trynd of Fiora en heeft geen resets e.d. om snel kills en assists op te pakken. Als je een Poppy lekker laat freefarmen kun je lategame een probleem hebben, maar dat geldt ook voor een heleboel andere champs (met name Nasus :P). Er is voldoende counterplay tegen een Poppy: afslachten in lane en de hele early game profiteren van het feit dat je bijna 4v5 aan het spelen bent.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:31:
Ik vind Irelia prima zoals ze nu is... ze is niet OP, wordt niet overdreven vaak gepickt en is ook zeker niet nutteloos a la urgot. Ik zie het probleem met Irelia eigenlijk niet zo.

Over Poppy: als ik zo een beetje lees hier is het net alsof ze zwaar OP en niet te stoppen is. Tja, een fed Poppy kan een teamfight vrijwel in haar eentje winnen. Net als een fed Yi, Fiora, Tryndamere, Katarina etc. etc. etc. Het probleem met Poppy is dat het met die champ een stuk lastiger is om fed te raken. Ze farmt lang niet zo snel als een Yi, Trynd of Fiora en heeft geen resets e.d. om snel kills en assists op te pakken. Als je een Poppy lekker laat freefarmen kun je lategame een probleem hebben, maar dat geldt ook voor een heleboel andere champs (met name Nasus :P). Er is voldoende counterplay tegen een Poppy: afslachten in lane en de hele early game profiteren van het feit dat je bijna 4v5 aan het spelen bent.
Volgens mij had ik in mijn post al aangegeven dat ze niet OP is, en opzich makkelijk is te counteren met bepaalde champs. Misschien heb je dat verkeerd opgepakt. Ik geef echter wel toe dat ik snap waarom Riot haar manaproblemen nooit heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:31:
Er is momenteel ook geen probleem met Irelia. Haar winrates staan volgens mij netjes rond de 50%, al zie ik haar wel een stuk vaker dan andere top laners.
Over Poppy: als ik zo een beetje lees hier is het net alsof ze zwaar OP en niet te stoppen is. Tja, een fed Poppy kan een teamfight vrijwel in haar eentje winnen. Net als een fed Yi, Fiora, Tryndamere, Katarina etc. etc. etc. Het probleem met Poppy is dat het met die champ een stuk lastiger is om fed te raken. Ze farmt lang niet zo snel als een Yi, Trynd of Fiora en heeft geen resets e.d. om snel kills en assists op te pakken. Als je een Poppy lekker laat freefarmen kun je lategame een probleem hebben, maar dat geldt ook voor een heleboel andere champs (met name Nasus :P).
Ik zie nergens staan dat ze OP is, maar Poppy geniet de laatste tijd wel van een wat hogere winrate. Juist als je tegen iets als een Fiora staat is het verstanding om Poppy te nemen. Fiora's ult en crits doen veel minder damage en je W wordt sterker als je melee hits pakt. We hebben de meta langzaam zien verschuiven en waar Akali ooit door geen hond gespeelt werd, staat ze nu standaard op de banlist, tesamen met Fizz, Kata en Zed. Bijna alle bans die je het meest ziet zijn assassins. Allemaal squishy fuckers met hoge burst. En wat is daar het antwoord op? Characters zoals Poppy, die juist in de vorige meta, waar iedereen tanky ging, weinig te zoeken had. Zo zie ik ook steeds meer Jarvan en Sejuani, die op zich ook vrij veel lak hebben aan assassins. Ook ADCs spelen hier op in, want Corki en Ezreal zijn tegenwoordig ook weer elke game aanwezig.
Er is voldoende counterplay tegen een Poppy: afslachten in lane en de hele early game profiteren van het feit dat je bijna 4v5 aan het spelen bent.
Dat is natuurlijk logica die op iedereen toe te passen is. Iemand killen is geen counterplay, dat is het gevolg van counterplay. Zet een Fiora op 2/10 in lane en ze slaat geen deuk in een pak boter. Er zijn vrij weinig champs die met een zeer negatieve score later in de game nog geweldig gaan spelen. Counters moet je puur op pick en skillniveau gaan spelen. Als je dingen zoals Garen of Fiora tegen Poppy gaat picken; you're gonna have a bad time.
Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:38:
[...]

Volgens mij had ik in mijn post al aangegeven dat ze niet OP is, en opzich makkelijk is te counteren met bepaalde champs. Misschien heb je dat verkeerd opgepakt. Ik geef echter wel toe dat ik snap waarom Riot haar manaproblemen nooit heeft opgelost.
Zonder mana "problemen" zou Irelia effectief elke paar seconden een QWE combo kunnen doen, lijkt me voor de tegenstander niet heel prettig, aangezien daar weinig tegen te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik bedoelde met mana-problemen Poppy Rudy :P Irelia heeft wat mij betreft amper tot geen mana-problemen, iig niets wat een flask + 3 pots start in de weg staat.

En wat betreft Poppy, Darius slaat haar helaas wel hard in elkaar ;). Want zijn truedamage doet Poppy's passive weinig nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:11:
Ik bedoelde met mana-problemen Poppy Rudy :P Irelia heeft wat mij betreft amper tot geen mana-problemen, iig niets wat een flask + 3 pots start in de weg staat.

En wat betreft Poppy, Darius slaat haar helaas wel hard in elkaar ;). Want zijn truedamage doet Poppy's passive weinig nut hebben.
Dat is toch op zich alleen zijn ult? Hij zal eerst moeten harrassen met Q, wat veel minder effect zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:22:
[...]

Dat is toch op zich alleen zijn ult? Hij zal eerst moeten harrassen met Q, wat veel minder effect zal hebben.
Maar hoe wil jij gaan farmen dan? Aangezien je sowieso in melee range moet gaan staan hiervoor. De bleed tikt ondertussen wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Toch weer leuk van riot, gratis mystery skin. :)

http://na.leagueoflegends...rating-end-years-snowdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:24:
[...]

Maar hoe wil jij gaan farmen dan? Aangezien je sowieso in melee range moet gaan staan hiervoor. De bleed tikt ondertussen wel door.
Denk dat de matchup op zich vrij gelijk op kan gaan. Hij heeft pre-6 geen all-in zoals jij die hebt. De keuze is dan onder tower farmen of 1-2 Q/E combo's landen (als het kan met wall damage) en zorgen dat hij het hopelijk wat minder annoying gaat doen en wat conservatiever gaat spelen. Datzelfde had ik gisteren eigenlijk met Garen, meneer bleef af en toe Q op me casten en spin2win, na een paar keer head-first de muur en en zijn halve HP-balk weg was dat ook snel klaar.

Daarbij forceer je door in melee range te staan ook dat Darius pusht, zijn spin en bleed gaat geheid je wave raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Dan ben ik toch benieuwd hoe ze dat bij mij gaan toepassen :D. Ga ik dan toch nog Black Alistar, Rusty Blitzcrank, UFO Corki, King Rammus of Victorious Jarvan / Janna krijgen? :+

Maw, ik ga dus niets krijgen :(. Oh well, toch leuk dat ze het voor de overige summoners doen die goed gedrag hebben getoond het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Inb4 alleen NA krijgt een mystery gift. Heb het nieuws op EUW in ieder geval (nog) niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damien, account met UFO Corki kopen? :+ overigens waarom heb jij die niet? EUW spelers hebben die in Season 2 allemaal gratis gekregen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:11:
Ik heb met Olaf tegen Poppy een enorm makkelijke lane. Ook true damage, maar op een significant lagere cooldown, en pre-6 ook al een fantastische all-in.
En je hoeft je Q niet early te lvlen, want die damage is gewoon physical en wordt dus wèl door Poppy's passive vermindert.

Trouwens, hoe werkt die passive nou precies? Alle damage boven 10% max health wordt gehalveerd, betekent dat 20% -> 15% of 20% -> 10%? Ik mag hopen het eerste, maar ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Ik heb met Olaf tegen Poppy een enorm makkelijke lane. Ook true damage, maar op een significant lagere cooldown, en pre-6 ook al een fantastische all-in.
En je hoeft je Q niet early te lvlen, want die damage is gewoon physical en wordt dus wèl door Poppy's passive vermindert.

Trouwens, hoe werkt die passive nou precies? Alle damage boven 10% max health wordt gehalveerd, betekent dat 20% -> 15% of 20% -> 10%? Ik mag hopen het eerste, maar ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet :P
Ja, dat eerste. Olaf lijkt me inderdaad ruk om tegen te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:23:
Damien, account met UFO Corki kopen? :+ overigens waarom heb jij die niet? EUW spelers hebben die in Season 2 allemaal gratis gekregen ofzo.
Ik ben pas laat Season 2 begonnen volgens mij. Ik heb nog wel de gratis Kayle skin gekregen destijds, maar dat was het ook wel.

Omtrent Olaf vs Poppy, de oude Olaf had een makkelijker tijd vs Poppy dan de nieuwe. Maar goed, laat ik de Poppy discussie nu maar weer enigsinds bedaren, voordat men denkt dat ik vind dat Poppy geweldig is. Want ze is leuk om te spelen, maar niet belachelijk sterk of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Van de wiki:
All users who signed up before January 14, 2010 received him and UFO Corki for free.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:44:
[...]

Ik ben pas laat Season 2 begonnen volgens mij. Ik heb nog wel de gratis Kayle skin gekregen destijds, maar dat was het ook wel.

Omtrent Olaf vs Poppy, de oude Olaf had een makkelijker tijd vs Poppy dan de nieuwe. Maar goed, laat ik de Poppy discussie nu maar weer enigsinds bedaren, voordat men denkt dat ik vind dat Poppy geweldig is. Want ze is leuk om te spelen, maar niet belachelijk sterk of iets dergelijks.
Poppy is imo potentieel de sterkste hypercarry van allemaal, met de trade-off dat het behoorlijk moeilijk is om tot dat punt te komen. Er is geen enkele champion die zo kan 1v5'en als fed Poppy, maar er zijn ook weinig champions waarmee het moeilijker is om de earlygame zonder kleerscheuren door te komen. In zekere zin vrij balanced, alleen is er geen echte middenweg tussen feeden en carryen :P

Oude Olaf heb ik niet meer meegemaakt, maar wat ik er zo van zie is het grootste verschil dat je nu niet meer full tank kan gaan en massive damage blijven doen. Wel schaalt hij erg goed met AD en lifesteal, in zoverre dat lifesteal en resistances zorgt voor een bijna niet te stoppen viking met massive damage.

Tot je kapotgekite wordt natuurlijk, maar boots of swiftness, ghost en ult zijn drie heel goede gereedschappen om dat te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Recrush schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:22:
Inb4 alleen NA krijgt een mystery gift. Heb het nieuws op EUW in ieder geval (nog) niet gezien.
Hij staat niet op de frontpage, maar de post bestaat al wel

http://euw.leagueoflegend...rating-end-years-snowdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Overigens om Sion nog eens terug te halen naar dit forum. Ik heb nu een aantal keren al mensen succesvol op hem zien zijn in toplane maar ook vanuit de jungle. Echter puur als tank. Ik zit er zelf ook aan te denken om hem misschien toe te voegen, echter twijfel ik over mijn ult uitvoering ;).

Gisteren op de stream van Cyanide ook een Sion gezien die een Frozen Mallet rushte, waarna hij in Passive vorm het enemy team van zijn teammates kon afhouden door de slow te applyen.

Opzich wel brilliant gevonden. Zou namelijk niet mijn first-buy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:38:
[...]

Ik doelde meer op de posts van McGryphon en Fanatic_FS
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:07:
Dat is natuurlijk logica die op iedereen toe te passen is. Iemand killen is geen counterplay, dat is het gevolg van counterplay.
Klopt. Maar een Poppy zou in lane juist niet al teveel problemen op moeten leveren. Ze is puur melee, is early behoorlijk zwak en heeft ook nog eens gigantische manaproblemen. Het ging mij erom dat nu door een aantal mensen ineens werd gedaan alsof Poppy zwaar OP is, terwijl dat o.a. vanwege de zeer zwakke early laning niet het geval is. Vervolgens vergeleek ik haar met enkele andere champs die als ze fed zijn heel sterk zijn maar toch over het algemeen (buiten bronze om) niet als OP gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:10:
Overigens om Sion nog eens terug te halen naar dit forum. Ik heb nu een aantal keren al mensen succesvol op hem zien zijn in toplane maar ook vanuit de jungle. Echter puur als tank. Ik zit er zelf ook aan te denken om hem misschien toe te voegen, echter twijfel ik over mijn ult uitvoering ;).

Gisteren op de stream van Cyanide ook een Sion gezien die een Frozen Mallet rushte, waarna hij in Passive vorm het enemy team van zijn teammates kon afhouden door de slow te applyen.

Ik speelde toen Sion net gereworked was een paar keer met Sion als full tank. De resultaten waren over het algemeen prima, maar het voelde met die langzame Q en slecht bestuurbare ult wel heel clunky aan. Met Sion had ik nog meer dan met andere tanky junglers dat als je early eenmaal een beetje voor kwam te staan, dat je zo tanky werd dat je amper nog te killen was. Als gevolg daarvan bleef ik in teamfights vaak zo lang leven dat ik ook nog eens heel veel kills kon oppakken. Met andere tanks lukt het me nooit, maar met Sion haalde ik regelmatig scores als 10/3/X terwijl ik vrijwel puur tank bouwde. De reden dat ik gestopt ben met het spelen van Sion is omdat ik zijn early ganks niet zo sterk vind en ik niet lekker op gang kwam als er niet early een paar skirmishes waren (zoals bijv. een gewonnen dragon fight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:10:

Dat is wel heerlijk ja :D
Wat ik ook wel eens zie is dat Sion een Righteous Glory bouwt, die dan net voor hij sterft activeert, en dan in zijn passive form gewoon keihard op de ADC af rennen en voor z'n bakkes slaan :+ ook erg leuk.

Dat heb ik zelfs al met full glass cannon AD gecombineerd zien worden. Ult het enemy team in, ga dood, en doe ridiculous damage :P
Vicarious schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Ik doelde meer op de posts van McGryphon en Fanatic_FS
Early is poppy waardeloos, maar als ze goed naar lategame komt is het een sight to behold. En daar blijf ik bij :P
[...]

Klopt. Maar een Poppy zou in lane juist niet al teveel problemen op moeten leveren. Ze is puur melee, is early behoorlijk zwak en heeft ook nog eens gigantische manaproblemen. Het ging mij erom dat nu door een aantal mensen ineens werd gedaan alsof Poppy zwaar OP is, terwijl dat o.a. vanwege de zeer zwakke early laning niet het geval is. Vervolgens vergeleek ik haar met enkele andere champs die als ze fed zijn heel sterk zijn maar toch over het algemeen (buiten bronze om) niet als OP gezien worden.
Als ik die indruk gaf, dat was niet mijn bedoeling. Ik bedoel, toplane speel ik met name Olaf en Udyr, en die hebben allebei een field day tegen Poppy.

[ Voor 39% gewijzigd door McGryphon op 06-01-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:55:
[...]

Poppy is imo potentieel de sterkste hypercarry van allemaal, met de trade-off dat het behoorlijk moeilijk is om tot dat punt te komen. Er is geen enkele champion die zo kan 1v5'en als fed Poppy, maar er zijn ook weinig champions waarmee het moeilijker is om de earlygame zonder kleerscheuren door te komen. In zekere zin vrij balanced, alleen is er geen echte middenweg tussen feeden en carryen :P
Ik denk dat je nu wel in extreme mate denkt. Poppy is niet de slechtste early game champ en ook valt dat 1v5 reuze mee. Je damage spiked midgame naar max, wanneer je TF, Botrk en FH of SV afhebt, verder koop je tank items.

Mensen gooien veel te veel met hyper carry rond. Dat bestaat helemaal niet in LoL. Veel damage doen != hyper carry. Will je een hyper carry zien? Faceless Void in Dota. Letterlijk 1v5 kunnen carryen op gelijk skillniveau. Dat kan in LoL niet. Void kan een team 6s bevriezen en kapotslopen zonder dat ze hier iets aan kunnen doen (als hij fed genoeg is) ook heeft hij on-hit stun van 25% kans, een skill die slowed en hem tijdelijk invincible maakt en een skill die hem kans geeft om damage geheel te ontwijken. In Dota is er ook geen level cap en heroes die EXP blijven krijgen, blijven stats/level krijgen.

In LoL zijn er zulke mechanics niet. Je poppetje houdt bij 6 items op met scalen en er is geen enkele champ die in een redelijk tijd het niveau kan bereiken dat ze binnen 10s een heel team slopen zonder zelf neergeslagen of gestunned te worden:

Oude Mordekaiser kon dit door de carry te ulten. Zijn ult scalede veel beter en zijn skills deden meer damage. Full tank Morde met enemy carry pet. Oude Irelia ook, die 500% kon healen met haar ult op een geheel team. Yi eventueel door resets, als hij qua levels voorstaat en het vijandelijke team te weinig CC heeft. Release Xin en Vlad zijn er ook nog twee. Zoals je al merkt, Rito nerft dat soort gedrag.

Zo zijn er nog dozijnen Void filmpjes. De enige 1v5 Poppy filmpjes is waar het enemy team op low health wordt gepakt of echt retarded zijn en in paniek rondrennen. Ik stond gisteren zelf op Poppy ook iets van 10/2, maar wanneer de ult over is en je krijgt van 2-3 champs focus, lig je toch echt op je gat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

ok ok, je hebt in LoL geen hypercarries zoals in Dota, maar ik blijf erbij dat Poppy een van de meest afschrikwekkende champions is late(-mid)game, als ze daar niet significant achter ligt. En lang niet elke Poppy speler bouwt TF Botrk en tank, zeker nu er wat meer mensen besluiten haar op te pikken na te zien dat pro's er ook mee durven te spelen. Ik zeg infinity edge 4th item. Nukepoppy is real.

En Lollipoppy's global terrify OP :+

Maar goed, ik zal er ook maar over ophouden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 06-01-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:15:
ok ok, je hebt in LoL geen hypercarries zoals in Dota, maar ik blijf erbij dat Poppy een van de meest afschrikwekkende champions is late(-mid)game, als ze daar niet significant achter ligt. En lang niet elke Poppy speler bouwt TF Botrk en tank, zeker nu er wat meer mensen besluiten haar op te pikken na te zien dat pro's er ook mee durven te spelen. Ik zeg infinity edge 4th item. Nukepoppy is real.
De crit past jammerlijk genoeg alleen toe op de AD scaling van de Q. Zou nog liever een DFG pakken :+ +60% damage increase met je ult aan op je Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ja dat kan ook nog... Schaalt met bijna alles :+

Maar goed. Ziggo is vanmiddag aan de wijkkast aan het prutsen geweest, vanavond eens kijken of m'n ping een match lang onder de 1000 blijft. Kan ik weer op Jax poepen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Zag het idd ook in de client vanmiddag. Gelukkig maar :p Ben benieuwd of er mensen mooie skins uit krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als ik weer een Tryndamere skin krijg ga ik huilen denk ik.

Heb al King en Sultan uit mystery gifts gekregen, maar ik speel die kutchamp nooit.

Unrelated:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AXipcCbjo4gOvtOzdQISk4qW/full.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door McGryphon op 06-01-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
McGryphon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:14:
Als ik weer een Tryndamere skin krijg ga ik huilen denk ik.

Heb al King en Sultan uit mystery gifts gekregen, maar ik speel die kutchamp nooit.

Unrelated:
[afbeelding]
laaste keer dat ik mystery gifte kreeg ik blight crystal varus..... en daarvoor kreeg ik pentakill sona(die is overigens best wel gaaf)

maar blight crystal varus was jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik hoop natuurlijk als wannabe Trick op spirit guard Udyr :+

Verder zijn Lucian en Tristana eigenlijk de enige champs die ik veel speel maar nog geen skin voor heb. Even kijken, waar ik nu mee speel... Brolaf, Primal Udyr, Toxic Mundo, Longhorn Alistar, Mad Scientist Ziggs, Leprechaun Veigar en Hot Rod Corki, dat is het een heel eind geloof ik.

Lucian is mijn laatste unlock, weet eigenlijk nog niet wat de volgende gaat worden. Midlaner denk ik, Veigar durf ik niet te picken behalve als ik zeker weet dat de matchup goed is, blijft daar enkel Ziggs over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
McGryphon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 01:05:
Ik hoop natuurlijk als wannabe Trick op spirit guard Udyr :+

Verder zijn Lucian en Tristana eigenlijk de enige champs die ik veel speel maar nog geen skin voor heb. Even kijken, waar ik nu mee speel... Brolaf, Primal Udyr, Toxic Mundo, Longhorn Alistar, Mad Scientist Ziggs, Leprechaun Veigar en Hot Rod Corki, dat is het een heel eind geloof ik.

Lucian is mijn laatste unlock, weet eigenlijk nog niet wat de volgende gaat worden. Midlaner denk ik, Veigar durf ik niet te picken behalve als ik zeker weet dat de matchup goed is, blijft daar enkel Ziggs over.
meh ik heb spirit guard udyr meteen toen ie uitkwam gekocht. Toen was ie tijdelijk 1820 RP. Ik vertik het om 3250RP voor een skin te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
blamauci schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:02:
[...]

meh ik heb spirit guard udyr meteen toen ie uitkwam gekocht. Toen was ie tijdelijk 1820 RP. Ik vertik het om 3250RP voor een skin te betalen.
Als je hem gratis krijgt van de mystery gift van Riot is het natuurlijk nog beter :P.
Zelf ben ik al lang blij als het geen 520 skin is voor een champion die ik nooit speel.

[ Voor 23% gewijzigd door Thormodo op 07-01-2015 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Thormodo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:18:
[...]

Als je hem gratis krijgt van de mystery gift van Riot is het natuurlijk nog beter :P.
Zelf ben ik al lang blij als het geen 520 skin is voor een champion die ik nooit speel.
Ja thormodo ik ga als het goed is die dus niet krijgen. Ik heb op BEST JUNGLAH EUW en op Dragon Chrysophy 1x een 25 game chat restriction gehad. toen het net uitkwam.
Wel met riot support een hele discussie over gehad en toen is de restriction ook degelijk verwijderd.(hij was dus niet eerlijk) maar ik denk dat ik ze alsnog niet ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
blamauci schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:27:
[...]

Ja thormodo ik ga als het goed is die dus niet krijgen. Ik heb op BEST JUNGLAH EUW en op Dragon Chrysophy 1x een 25 game chat restriction gehad. toen het net uitkwam.
Wel met riot support een hele discussie over gehad en toen is de restriction ook degelijk verwijderd.(hij was dus niet eerlijk) maar ik denk dat ik ze alsnog niet ga krijgen.
Ik wou het nog vragen, maar naar mijn idee had je die niet gehad. :p En blijkbaar dus ook maar half, waarschijnlijk toen het systeem nog gaar was.
Jij had toch eerder wel een keer wat gekregen van Riot "omdat je een lichtbaken van de communitie was"?

[ Voor 7% gewijzigd door Thormodo op 07-01-2015 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Thormodo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:32:
[...]

Ik wou het nog vragen, maar naar mijn idee had je die niet gehad. :p En blijkbaar dus ook maar half, waarschijnlijk toen het systeem nog gaar was.
Jup. Riot support gaf ook toe dat het niet terecht was. En heeft per direct de restrictions verwijdert. Dit was wel na een Zeer veel bezocht topic op euw.leagueoflegends.com en 2 support tickets. Eerste ticket kreeg ik het standaard antwoord. Maar toen ik een Riot post in mijn topic op het lol forum kreeg nog een ticket aangemaakt en pats boem reactie restrictie verwijderd.(inmiddels kennen we allemaal de lytesmite. dit was een EU variant van riot lyte om het zo maar te zeggen. Goede kerel heb hem nu ook op mijn FL in lol.)
Roniboo heet ie en hij is nu een van de community managers van EUNE maar hij is ook actief op EUW.

En ja idd. Van riot eerder inderdaad een pakketje gekregen waarin een Teemo Standbeeldje zat en een LoL poster een RP card en een ''Persoonlijke brief'' (Dit vooral omdat ik veel actief ben geweest in het opbouwen van een aantal Benelux toernooien en communities die nu nog zeer goed lopen)

Ik ben actief geweest in de organisaties van AT Gaming, DoubleDutchClan en toen naar DoubleDutchDragons/LowLandLions(zelfde orga andere naam en insteek)

Ik mag wel slecht in de game zijn maar ik ben over het algemeen vrij vriendelijk en kan redelijk deligeren:P Daardoor was ik een tijdje een Admin bij AT en DoubleDutchClan en een tijdje heb ik vooral veel meegeholpen bij DRGN/LLL bij het opzetten van de Dragon Cup en samen met Jeffro ook een team gerund waarin alleen maximaal Gold spelers speelde(dit om minder goede spelers ook de kans te geven om in een team te spelen in die orga. Een aantal van die spelers zijn er erg op vooruit gegaan en 2-3 van die spelers spelen nu in een Diamond Elo Ranked Team)

Die spelers spelen nu dus ook in het '''selectie team'' Mindset Zero van DoubleDutchDragons.
Ikzelf ben gewoon bagger en ga lekker voor de lol spelen.

[ Voor 40% gewijzigd door blamauci op 07-01-2015 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
blamauci schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:38:
[...]

Jup. Riot support gaf ook toe dat het niet terecht was. En heeft per direct de restrictions verwijdert. Dit was wel na een Zeer veel bezocht topic op euw.leagueoflegends.com en 2 support tickets. Eerste ticket kreeg ik het standaard antwoord. Maar toen ik een Riot post in mijn topic op het lol forum kreeg nog een ticket aangemaakt en pats boem reactie restrictie verwijderd.(inmiddels kennen we allemaal de lytesmite. dit was een EU variant van riot lyte om het zo maar te zeggen. Goede kerel heb hem nu ook op mijn FL in lol.)
Roniboo heet ie en hij is nu een van de community managers van EUNE maar hij is ook actief op EUW.

En ja idd. Van riot eerder inderdaad een pakketje gekregen waarin een Teemo Standbeeldje zat en een LoL poster een RP card en een ''Persoonlijke brief'' (Dit vooral omdat ik veel actief ben geweest in het opbouwen van een aantal Benelux toernooien en communities die nu nog zeer goed lopen)

Ik ben actief geweest in de organisaties van AT Gaming, DoubleDutchClan en toen naar DoubleDutchDragons/LowLandLions(zelfde orga andere naam en insteek)

Ik mag wel slecht in de game zijn maar ik ben over het algemeen vrij vriendelijk en kan redelijk deligeren:P Daardoor was ik een tijdje een Admin bij AT en DoubleDutchClan en een tijdje heb ik vooral veel meegeholpen bij DRGN/LLL bij het opzetten van de Dragon Cup en samen met Jeffro ook een team gerund waarin alleen maximaal Gold spelers speelde(dit om minder goede spelers ook de kans te geven om in een team te spelen in die orga. Een aantal van die spelers zijn er erg op vooruit gegaan en 2-3 van die spelers spelen nu in een Diamond Elo Ranked Team)

Die spelers spelen nu dus ook in het '''selectie team'' Mindset Zero van DoubleDutchDragons.
Ikzelf ben gewoon bagger en ga lekker voor de lol spelen.
Apart, dat pakketje destijds was voor iedereen hetzelfde. Echter was de "lol poster" niet meer dan een briefkaart met je meest gespeelde champion met de daarbij horende meest gebruikte skin. En de RP? Niemand heeft RP gekregen voor zover bekend. Het pakketje was destijds voor mensen die goed gedrag hadden vertoond in soloqueue, maar ook zoals je idd al aangeeft mensen die een bijdrage hebben geleverd aan de community.

Een andere gift die later heeft plaatsgevonden was Santa Baron icon, als teken voor goed gedrag in solo-queue.

Overigens heeft Riot Lyte op Reddit al aangegeven dat mensen die momenteel ineligable zijn voor mystery skin gifting ook niets zullen ontvangen, maar uiteraard weer in aanmerking komen bij een volgende ronde om mensen te belonen voor goed getoond gedrag.

Vandaag komen als het goed is mijn nieuwe 24" monitoren binnen, dus een downgrade van mijn 27" schermen, maar die zijn imo alleen nuttig voor het kijken van films. Tevens 1ms ipv 2ms, geen idee of ik dat uberhaupt ga opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 07:40:
[...]

Apart, dat pakketje destijds was voor iedereen hetzelfde. Echter was de "lol poster" niet meer dan een briefkaart met je meest gespeelde champion met de daarbij horende meest gebruikte skin. En de RP? Niemand heeft RP gekregen voor zover bekend. Het pakketje was destijds voor mensen die goed gedrag hadden vertoond in soloqueue, maar ook zoals je idd al aangeeft mensen die een bijdrage hebben geleverd aan de community.

Een andere gift die later heeft plaatsgevonden was Santa Baron icon, als teken voor goed gedrag in solo-queue.

Overigens heeft Riot Lyte op Reddit al aangegeven dat mensen die momenteel ineligable zijn voor mystery skin gifting ook niets zullen ontvangen, maar uiteraard weer in aanmerking komen bij een volgende ronde om mensen te belonen voor goed getoond gedrag.

Vandaag komen als het goed is mijn nieuwe 24" monitoren binnen, dus een downgrade van mijn 27" schermen, maar die zijn imo alleen nuttig voor het kijken van films. Tevens 1ms ipv 2ms, geen idee of ik dat uberhaupt ga opmerken.
Inderdaad. De standaard inhoud van het pakketje was inderdaad wat jij vermeld. Voor mij was de persoonlijke briefkaart dan ook een amumu briefkaart. Die RP en poster waren een presentje van Roniboo persoonlijk omdat ik vrij nauw met hem samen had gewerkt destijds geloof ik. 10 euro RP card en een Katarina poster(oud als fuck btw. Er stond nog League of Legends: Clash of Fates op xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
blamauci schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:16:
[...]

Inderdaad. De standaard inhoud van het pakketje was inderdaad wat jij vermeld. Voor mij was de persoonlijke briefkaart dan ook een amumu briefkaart. Die RP en poster waren een presentje van Roniboo persoonlijk omdat ik vrij nauw met hem samen had gewerkt destijds geloof ik. 10 euro RP card en een Katarina poster(oud als fuck btw. Er stond nog League of Legends: Clash of Fates op xD)
Ah kijk, speciale connecties ;) dat verklaard dan je vele extra's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:29:
[...]

Ah kijk, speciale connecties ;) dat verklaard dan je vele extra's :).
O-) O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jongens laten we blamauci spammen voor hippe LoL-merchandise!

Anyway. Mijn lagspikes zijn van ~8000-12000 ping naar ~4000 gegaan. Beter, maar nog steeds onspeelbaar.

Ziggo plz. Ik wil weer gewoon mensen Ka-blooey laten gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik vind mijn 9 ping al bijna onspeelbaar...pff Afbeeldingslocatie: http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/attachment.php?attachmentid=190393&d=1400183539

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nog iets. Ik kan in principe tegen de tijd dat mijn internet gefixed is meedoen aan een ranked 3's team, maar heb geen flauw idee hoe de meta en speelstijl daarvan eigenlijk zijn, zijn daar goeie bronnen voor?

Vooral vraag ik me af of Olaf en Udyr ook op wat hoger niveau nog goed werken op TT, die twee champs speel ik namelijk verhoudingsgewijs best goed en ik zou zeggen dat de "ground power" die die twee meebrengen op zo'n kleine map wel eens zwaarder zou kunnen wegen dan op Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:07:
Nog iets. Ik kan in principe tegen de tijd dat mijn internet gefixed is meedoen aan een ranked 3's team, maar heb geen flauw idee hoe de meta en speelstijl daarvan eigenlijk zijn, zijn daar goeie bronnen voor?

Vooral vraag ik me af of Olaf en Udyr ook op wat hoger niveau nog goed werken op TT, die twee champs speel ik namelijk verhoudingsgewijs best goed en ik zou zeggen dat de "ground power" die die twee meebrengen op zo'n kleine map wel eens zwaarder zou kunnen wegen dan op Rift?
Denk dat je met de juiste zoekquery al wat informatie kunt vinden op dit forum. Het is namelijk al een aantal keren voorbij gekomen. Met name door Rordarok en mijzelf.

Overigens kan alles wel werken op TT zolang je maar een goede synergy onderling hebt.

Damienx2 in "[PC] League of Legends - Deel 9"

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 07-01-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Olaf is een van de meest valuable picks in 3v3 op dit moment, Udyr werkt wel maar is lastiger te spelen en vereist een betere samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:45:
Jongens laten we blamauci spammen voor hippe LoL-merchandise!

Anyway. Mijn lagspikes zijn van ~8000-12000 ping naar ~4000 gegaan. Beter, maar nog steeds onspeelbaar.

Ziggo plz. Ik wil weer gewoon mensen Ka-blooey laten gaan ;(
Heb je sinds december hier last van ? Ik had sinds december ook gigantische lagspikes waardoor ik vaak time outs had met m'n hele internet. Monteur is langsgeweest, en het modem is 2x op fabrieksinstellingen gereset. Want het bleek dat Ziggo software had uitgerold waardoor modems dit soort problemen kregen.

Weet iemand streams van een goede toplaner ? Die net zoals wingsofdeathx het uitlegt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Gisterenavond keihard verloren met Gangplank tegen Rek Sai in laningphase top. Hoe kan ik deze rek sai counteren? Volgens mij was het vooral de combinatie van zijn skills + active item ravenous hydra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:12:
[...]

Denk dat je met de juiste zoekquery al wat informatie kunt vinden op dit forum. Het is namelijk al een aantal keren voorbij gekomen. Met name door Rordarok en mijzelf.

Overigens kan alles wel werken op TT zolang je maar een goede synergy onderling hebt.

Damienx2 in "[PC] League of Legends - Deel 9"
Ok, ik zocht in "dit topic", ik moet een "deze topicreeks"-functie hebben...
thanks iig :)
Rordarok schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:39:
Olaf is een van de meest valuable picks in 3v3 op dit moment, Udyr werkt wel maar is lastiger te spelen en vereist een betere samenwerking.
Mooi :) zag ook dat Ziggs een behoorlijk sterke pick zou moeten zijn, heb ik in ieder geval al drie geschikte champs in m'n pool :)
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Heb je sinds december hier last van ? Ik had sinds december ook gigantische lagspikes waardoor ik vaak time outs had met m'n hele internet. Monteur is langsgeweest, en het modem is 2x op fabrieksinstellingen gereset. Want het bleek dat Ziggo software had uitgerold waardoor modems dit soort problemen kregen.
Pff, fijn is dat, zo eens bellen dan. Prutsers.
Weet iemand streams van een goede toplaner ? Die net zoals wingsofdeathx het uitlegt e.d.
Trick2g heeft geloof ik wat My Way's voor Udyr en Garen top, daar heb ik zelf best wat van geleerd. Ook kan je door z'n spectates bladeren, daar gaat hij wel eens vrij diep in op de meest gemaakte (en door de speler geïllustreerde) fouten die mensen op lager niveau maken. Sirhcez is ook een geinige streamer, die voornamelijk Nasus en Singed top speelt.
Voyboy schijnt ook een leuke en informatieve streamer te zijn, maar nog niet veel van gezien.
coase schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:26:
Gisterenavond keihard verloren met Gangplank tegen Rek Sai in laningphase top. Hoe kan ik deze rek sai counteren? Volgens mij was het vooral de combinatie van zijn skills + active item ravenous hydra.
Momenteel is ze erg moeilijk te counteren, en gewoonweg te sterk. Daar bovenop enorm snowbally, in mijn ervaring is ze nog erger dan Riven. Schijthekel aan die champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren met een smurfje Gold 3 aangetikt. Echter is de MMR wat hoog op dat account, want ik geloof niet echt dat het zo hoort te zijn dat je in je Gold 3 promos vs een full Plat team hoort te staan. Maakte echter weinig uit want we wonnen alsnog vrij simpel. Ondanks dat mijn Leona support druk bezig was een topscore neer te zetten ;). Op een gegeven moment begon ze te klagen dat ik niet met haar meedook in de gevechten (mijn redenatie: ik was level 5 vs een level 6 Lucian met BF sword terwijl ik nog niet mijn sheen af had, daarbij kwam nog eens dat Blitzcrank AP aan het bouwen was en met ignite speelde) Dus zei ze dat ze dan maar ging roamen. Ik heb haar succes gewenst en ben rustig door blijven farmen op bot om iig wat items bij elkaar te krijgen. Het was wat lastig met genoeg lane-pressence van de enemy Blitzcrank, maar uiteindelijk kon ik dan toch nog een rol spelen in de teamfights.

Opzich geen slechte avond, ondanks wat mager spelen van mijzelf hebben we toch van de 4 ranked matches er 3 gewonnen. Speel overigens de laatste dagen erg slecht. Kon zelfs met Irelia geen potten breken. Verloren op top van een Gold II Gangplank en maar nipt gewonnen van een Gold I Rumble (pakte de eerste kill op hem, en ging vervolgens 3 maal achter elkaar in lane dood door slecht spelen).

Even voor de duidelijkheid, een Irelia hoort over het algemeen geen moeite te hebben met een GP, tenzij ze zelf het zeer slecht uitspeelt. Nou dat laatste was dus het geval. Ik liet me keer op keer baiten dus dan bij de all-in kreeg ik een ignite op mijn hoofd (speelde zelf met TP) mijn "burst" werd teniet gedaan door een "orange" en vervolgens met een GP ult erbij werd ik dan afgeslacht, wegrennen had ook geen zin meer want de neverending slow was voldoende om me af te maken.

Kortom misschien wat minder tilten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Overigens worden alle OGN matches (het heet nu LCK) nu ook via het officiele Riot kanaal gestreamd in 720p. Gisteren was SKT vs Najin te zien. Er kan nu tussen matches in gewisseld worden van spelers, dus als je 2 midlaners hebt kun je de eerste match met een andere midlaner spelen dan de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
McGryphon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:29:
[...]

Ok, ik zocht in "dit topic", ik moet een "deze topicreeks"-functie hebben...
thanks iig :)

[...]
Mooi :) zag ook dat Ziggs een behoorlijk sterke pick zou moeten zijn, heb ik in ieder geval al drie geschikte champs in m'n pool :)

[...]
Pff, fijn is dat, zo eens bellen dan. Prutsers.

[...]

Trick2g heeft geloof ik wat My Way's voor Udyr en Garen top, daar heb ik zelf best wat van geleerd. Ook kan je door z'n spectates bladeren, daar gaat hij wel eens vrij diep in op de meest gemaakte (en door de speler geïllustreerde) fouten die mensen op lager niveau maken. Sirhcez is ook een geinige streamer, die voornamelijk Nasus en Singed top speelt.
Voyboy schijnt ook een leuke en informatieve streamer te zijn, maar nog niet veel van gezien.

[...]

Momenteel is ze erg moeilijk te counteren, en gewoonweg te sterk. Daar bovenop enorm snowbally, in mijn ervaring is ze nog erger dan Riven. Schijthekel aan die champ.
Kerel ik heb dit probleem met ping en random DCs ook tegenwoordig. Randomly 500-2000 ping. Dan DC ik, vliegt het internet er heel even uit en kan ik weer connecten en is mijn ping terug naar 10-12. snapte al niet waar het vandaan kwam. Het is de afgelopen dagen wel minder geworden. dus ik hoop dat het voor jou ook snel beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
blamauci schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:47:
[...]

Kerel ik heb dit probleem met ping en random DCs ook tegenwoordig. Randomly 500-2000 ping. Dan DC ik, vliegt het internet er heel even uit en kan ik weer connecten en is mijn ping terug naar 10-12. snapte al niet waar het vandaan kwam. Het is de afgelopen dagen wel minder geworden. dus ik hoop dat het voor jou ook snel beter word.
Apart, ik heb zelf ook Ziggo, maar op een stroomstoring een paar weken terug na heb ik geen enkel probleem met spikes of wat dan ook. Heeft het te maken misschien met de samenvoeging van UPC en Ziggo? Maar dat klinkt vrij vervelend inderdaad, ik haak zelf meestal af voor ranked games zodra ik merk dat mijn connectie niet stabiel genoeg is.

Overigens bevalt mijn overstap van 2x 27" naar 2x 24" enorm goed. Voor films was het prima te doen, maar voor het gamen viel het me toch enorm tegen op de 27" schermen.

Anyway ik las net op reddit dat de updates voor Ryze, Poppy, Taric en Tristana in de maak zijn. Dus al dat Poppy spelen kan ik weer langzamerhand in de ijskast zetten, want dan zal het waarschijnlijk niet al te lang duren voordat de rework op de PBE te vinden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Apart, ik heb zelf ook Ziggo, maar op een stroomstoring een paar weken terug na heb ik geen enkel probleem met spikes of wat dan ook. Heeft het te maken misschien met de samenvoeging van UPC en Ziggo? Maar dat klinkt vrij vervelend inderdaad, ik haak zelf meestal af voor ranked games zodra ik merk dat mijn connectie niet stabiel genoeg is.

Overigens bevalt mijn overstap van 2x 27" naar 2x 24" enorm goed. Voor films was het prima te doen, maar voor het gamen viel het me toch enorm tegen op de 27" schermen.

Anyway ik las net op reddit dat de updates voor Ryze, Poppy, Taric en Tristana in de maak zijn. Dus al dat Poppy spelen kan ik weer langzamerhand in de ijskast zetten, want dan zal het waarschijnlijk niet al te lang duren voordat de rework op de PBE te vinden zal zijn.
Nee damien. Volgens mij heeft het er weinig mee te maken. iig niet in mijn verzorgingsgebied. Dichtsbijzijnde UPC gebied is namelijk omgeving eindhoven. Voor de rest is het hier in tilburg en omstreken gelij allemaal Ziggo.

Het heeft iets te maken met een bepaald niew type cisco routers die een automatische software update hebben gehad. Waarschijnlijk heb je de iets oudere variant die deze update niet krijgt, Ik heb het probleem opgelost door mijn router in bridge modus te zetten en er een Netgear router tussen te zetten en daarop weer mijn Dell Serverswitch te gooien van 2500 Euries. Hierdoor functioneerd de ziggo router alleen nog als modem en neemt de netgear het router gedeelte over.(die heeft wel stabiele software en dus heb ik het gezeik niet meer)

Die switch is trouwens een Dell Powerconnect 2716 Managed switch, 24 poorts managed gigabit ethernet switch. best een tof dingetje. Voorheen toen ik mijn huurhuis nog had en niet zoals nu tijdelijk op kamers zit wachtend op een nieuw huis, zaten daar mijn 10 LAN pc's op aangesloten zodat ik met mijn maatjes kon Lannen:P 10 AMD Phenom II quadcores en 8 GB RAM en allemaal een GTX260.(ik weet oud spul maar genoeg om een potje op te knallen of een potje league te spelen :P)

Ik kan haast niet wachten tot ik een huis toegewezen krijg van de woningbouwvereniging. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door blamauci op 08-01-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Ik heb een Cisco EPC3928AD van Ziggo, geen problemen verder. Heb pas een jaar Ziggo, dus volgens mij is deze vrij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
TheBrut3 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:39:
Ik heb een Cisco EPC3928AD van Ziggo, geen problemen verder. Heb pas een jaar Ziggo, dus volgens mij is deze vrij nieuw.
Is volgens mij inderdaad de nieuwste. Maar dat jij geen problemen hebt wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben. Als je het ziggo topic hier bezoekt zul je veel mensen zien klagen over de nieuwe update. En als je naar de Ziggo support forums gaat zul je nog meer gezeik zien. Ik blijf er heilig van overtuigd dat je beter af bent met je router/modem in bridge modus en zelf een geschikte router aan te schaffen.

Het enige nadeel is wel dat je dan geen gebruik meer kan maken van Ziggo Wifispots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Gister een paar potjes gespeeld, ook tegen een Lux waarvan haar E gewoon "onzichtbaar" leek. Je zag wel de indicator van de spell na het casten, alleen onderweg was deze gewoon niet te zien. Is dit een bekend probleem? Heb even gegoogled maar kreeg ingame geen reactie van teammates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
StevenzeN schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:49:
Gister een paar potjes gespeeld, ook tegen een Lux waarvan haar E gewoon "onzichtbaar" leek. Je zag wel de indicator van de spell na het casten, alleen onderweg was deze gewoon niet te zien. Is dit een bekend probleem? Heb even gegoogled maar kreeg ingame geen reactie van teammates.
Bekend probleem. Meerdere malen zelf ervaren. Pas geleden ook een keer gespeeld met Varus en al mijn skillshots waren onzichtbaar. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de vijand. Best wel geinig :P maar ja er zijn nogal wat visual bugs momenteel komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
blamauci schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Bekend probleem. Meerdere malen zelf ervaren. Pas geleden ook een keer gespeeld met Varus en al mijn skillshots waren onzichtbaar. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de vijand. Best wel geinig :P maar ja er zijn nogal wat visual bugs momenteel komt allemaal wel goed.
Hm thanks, vreemd dat bijvoorbeeld een Lux dan niet disabled wordt. Vond het gewoon vrij lastig om te zien.

Als er iemand tijd heeft, zou diegene dan aan de hand van mijn Lolking stats op of aanmerkingen kunnen geven op mijn builds en dergelijke?

http://www.lolking.net/summoner/euw/35123742#matches

Ik weet dat mijn CS gewoon te laag is, in de laningphase gaat het nog wel redelijk en zit ik rond de 10 minuten op 60/70, alleen zodra de teamfights beginnen heb ik gewoon moeite om te blijven farmen. Ook vraag ik me af wat tegenwoordig qua build "viable" is. Ik weet dat veel situational is, en dat is ook iets waar ik op let, alleen zelfs dan heb ik moeite met de juiste build te kiezen.

Speel al een poos geen ranked meer, en ben een bronze 3 en vind mijzelf dan ook niet de beste, wel wil ik zodra season 5 begint wel weer gaan ranken omdat ik net zoals elke andere Bronzen niet het gevoel heb dat ik daar hoor.

Taalgebruik was lichtelijk denigrerend

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 11-01-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
StevenzeN schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:57:
[...]

Hm thanks, vreemd dat bijvoorbeeld een Lux dan niet disabled wordt. Vond het gewoon vrij lastig om te zien.

Als er iemand tijd heeft, zou diegene dan aan de hand van mijn Lolking stats op of aanmerkingen kunnen geven op mijn builds en dergelijke?

Ik weet dat mijn CS gewoon te laag is, in de laningphase gaat het nog wel redelijk en zit ik rond de 10 minuten op 60/70, alleen zodra de teamfights beginnen heb ik gewoon moeite om te blijven farmen. Ook vraag ik me af wat tegenwoordig qua build "viable" is. Ik weet dat veel situational is, en dat is ook iets waar ik op let, alleen zelfs dan heb ik moeite met de juiste build te kiezen.

Speel al een poos geen ranked meer, en ben een bronze 3 kutnewb, wel wil ik zodra season 5 begint wel weer gaan ranken omdat ik net zoals elke andere Bronzen rasmongool niet het gevoel heb dat ik daar hoor.
Dan zou ik juist doorgaan met ranken momenteel. Al was het alleen maar op je MMR wat omhoog te halen en zo eventueel een volgende Bronze placement te ontlopen. Plus als je er niet thuishoort moet het vrij simpel zijn om jezelf daar uit te carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
ja
als je wilt wil ik best met je duoQueen ik geef er namelijk geen zak om :P

summoner name = Dragon Chrysophy of zoals de tweakers me noemen: Dragon CHRYSOFEED XD

[ Voor 36% gewijzigd door blamauci op 08-01-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenzeN schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:57:
[...]

In dat geval kunnen ze beter Nidalee disablen, omdat die gewoon de map over teleport:
http://www.reddit.com/r/l...hy_isnt_nidalee_disabled/

Dat is nog erger dan een skillshot die je niet ziet vliegen. Overigens vind ik de impact daarvan nog wel meevallen, Lux E valt met of zonder zicht nauwelijks te ontwijken vanwege missile grootte en snelheid. Q zou een ander verhaal zijn.

Ik zie alleen maar Ashe games die niet custom/ARAM zijn. Build is vrij standaard, dus prima. Zelf zou ik liever voor PD gaan op Ashe, vanwege betere stats en MS om te kiten. Maar goed, het blijft Ashe, een ondergeschikte ADC voor beginners wat mij betreft. Werkt misschien een aantal games aardig in een lage divisie, maar uiteindelijk moet je dat misschien laten gaan. Erg belangrijk is bij haar positioning, meer dan bij veel andere ADCs. Ik zou kijken naar Jinx, Lucian, Ezreal, Trist, Graves. Die zijn een stuk geschikter, vooral in lager Elo. Makkelijke lasthits met long-range skills en/of escapes/hard CC. Je kan het jezelf heel moeilijk maken door champs met een hoge skillcap te gaan ranken zonder veel ervaring, maar beter doe je dat niet.
Ik weet dat mijn CS gewoon te laag is, in de laningphase gaat het nog wel redelijk en zit ik rond de 10 minuten op 60/70, alleen zodra de teamfights beginnen heb ik gewoon moeite om te blijven farmen.
Tja, wat is wanneer teamfights beginnen? Ik heb eigenlijk weinig games waarbij het aanwezig zijn in lane compleet ophoudt en het een ketting aan teamfights is. Je wint/verliest een teamfight, dan ga je toch naar een lane om te pushen? Tenzij je alle towers down hebt, kunnen mensen gewoon terugkeren naar een lane wanneer hier veel creeps aanwezig zijn. 5v5 mid en enemy team staat onder tower met full health? Toedeledoki jongens, ik ga die dubbele creepwave op top even terugpushen. Dit soort dingen gebeuren gigantisch vaak, dat een heel team maar dom ergens gaat staan omdat de vijand daar ook in de buurt is. Ga (enemy) buffs pakken, klaarmaken voor drake of farmen als zij besluiten lekker bij torens te gaan staan.

Verder is 60 op 10min niet erg veel, terwijl Ashe juist wel redelijk kan farmen, aangezien je gewoon een Volley kunt afknallen wanneer er meerdere creeps low zijn bij tower of wanneer je het qua auto-attack net niet red. CS/min moet omhoog gaan wanneer je meer items krijgt. Bij je eerste back moet je een pickaxe of BF kunnen kopen, dit helpt veel bij farmen.
Ook vraag ik me af wat tegenwoordig qua build "viable" is. Ik weet dat veel situational is, en dat is ook iets waar ik op let, alleen zelfs dan heb ik moeite met de juiste build te kiezen.
Ligt compleet aan je champ. Voor veel ADCs is IE/BT/PD/Boots/LW/Defensive item de standaard. Liggend aan je champ en tegenstander kun je BT uitwisselen voor Botrk. Defensive neem je op een ADC meestal Quicksilver, Banshees of GA.
Speel al een poos geen ranked meer, en ben een bronze 3 kutnewb, wel wil ik zodra season 5 begint wel weer gaan ranken omdat ik net zoals elke andere Bronzen rasmongool niet het gevoel heb dat ik daar hoor.
Eruit komen, mocht je skillniveau dat toelaten, begint bij een champion pool kiezen of maken waar je goed in bent, en die, wanneer je hoger komt, ook speelbaar blijven, zodat je niet opnieuw hoeft te leren spelen. Kan best zijn dat Warwick, Rek Sai, Akali en Fizz nooit gebanned worden in Bronze, maar in Gold zijn deze champs haast wel standaardbans. Stel je grind daar Bronze mee uit en verder weinig andere champs, dan ben je weer terug bij af. Speel diverse rollen en champions. Hetzelfde geldt eigenlijk voor champs die minder geschikt zijn. Misschien werkt bijvoorbeeld een Urgot of Eve helemaal geweldig op Bronze IV, op hogere niveaus zul je er over het algemeen weinig succes mee hebben.

Wat ik op Gold vaak qua picks zie:

Top: Irelia, Darius, Lee Sin*, Lissandra, Fiora
Mid: Ahri*, Lissandra, Syndra*, Zed, Katarina
ADC: Corki, Ezreal, Graves, Jinx, Vayne*
Support: Janna*, Thresh, Braum, Blitzcrank*
Jungle: Pantheon, Vi, Xin Zhao, Fiddledicks*, Jarvan IV, Sejuani, Lee Sin*

* = iets of veel hogere skillcap dan de meesten vanwege veel skillshots of benodigde positioning/timing.

Misschien kun je eens overwegen uit deze populaire picks wat champs op te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sja, ik blijf maar aan m'n laningphase werken, want als ik die gelijk of (zeker) fed uit kom weet ik mid- tot lategame vaak redelijk te carryen. Het begint natuurlijk bij goed CS'en, dat krijg ik steeds beter onder de knie, met Olaf op top zit ik vaak op 80-90 cs op 10 minuten. Ik blijf het wel erg moeilijk te vinden om in te schatten wanneer ik moet traden en wanneer ik voor de all-in kan gaan.

En manamanagement is ook een heikel punt. Olafs lage base manapool helpt daar dan niet echt bij, ik probeer eigenlijk altijd bij m'n eerste back een vampsceptre en glacial shroud te halen, tenzij ik vs AP sta en het zwaar heb. Ik vind het nog steeds kudt dat ik niet meer met een nullmagic kan beginnen :/ er wordt wel overal geroepen dat dat toch een slechte start is en je beter voor Dorans kan gaan... Maar die kan je niet uitbouwen naar hexdrinker of cowl, en longsword start geeft geen defensive stats. Als ik vs Ryze of Rumble stond hielp het echter altijd best wel wat, er wordt wel geroepen dat mages early vooral autoattacken maar dat gaat iig voor die twee een stuk minder op.

Rumble vind ik sowieso maar een vervelende aap eigenlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:08:
[...]

Eruit komen, mocht je skillniveau dat toelaten, begint bij een champion pool kiezen of maken waar je goed in bent, en die, wanneer je hoger komt, ook speelbaar blijven, zodat je niet opnieuw hoeft te leren spelen. Kan best zijn dat Warwick, Rek Sai, Akali en Fizz nooit gebanned worden in Bronze, maar in Gold zijn deze champs haast wel standaardbans. Stel je grind daar Bronze mee uit en verder weinig andere champs, dan ben je weer terug bij af. Speel diverse rollen en champions. Hetzelfde geldt eigenlijk voor champs die minder geschikt zijn. Misschien werkt bijvoorbeeld een Urgot of Eve helemaal geweldig op Bronze IV, op hogere niveaus zul je er over het algemeen weinig succes mee hebben.

Wat ik op Gold vaak qua picks zie:

Top: Irelia, Darius, Lee Sin*, Lissandra, Fiora
Mid: Ahri*, Lissandra, Syndra*, Zed, Katarina
ADC: Corki, Ezreal, Graves, Jinx, Vayne*
Support: Janna*, Thresh, Braum, Blitzcrank*
Jungle: Pantheon, Vi, Xin Zhao, Fiddledicks*, Jarvan IV, Sejuani, Lee Sin*

* = iets of veel hogere skillcap dan de meesten vanwege veel skillshots of benodigde positioning/timing.

Misschien kun je eens overwegen uit deze populaire picks wat champs op te pakken.
Ik zou eigenlijk zeggen dat Thresh een hogere skillcap heeft dan Blitz, al is het maar vanwege de combinatie lantern en een pull waarmee je jezelf in gevaar kan brengen. Met blitz pull je iemand onder turret vandaan, waar je met Thresh makkelijk per ongeluk jezelf de enemy turret in trekt.

Verder zijn op mid Xerath en Ziggs erg veilige picks die wel behoorlijk goed doorscalen naar lategame, en met beide heb je al vrij vroeg maar 1 of 2 skills nodig om de gehele wave te clearen alvorens te volgen als je tegenstander gaat roamen, en het is dan niet eens heel erg als je wat later bent gezien je met je ult al significant kan assisteren voor je in de buurt bent. Ook dragoncontrol wordt veel makkelijker als je er nauwelijks je lane voor uit hoeft :)

Voor toplane zou ik ook Renekton nog aan het rijtje willen toevoegen, een van de sterkste earlygame champions, en scalet imo beter door naar lategame dan Darius doorgaans doet. Al heeft dat ook te maken met het feit dat veel Darius-spelers te veel damage bouwen, als je meer damage items bouwt dan een black cleaver doe je dat om lane te winnen, niet om de game te winnen. Een Hydra zou nog kunnen als je wil gaan splitpushen, maar dat is imo al iffy. Hij schaalt dan wel lekker met AD, maar door het gebrek aan tankiness in zijn kit is hij met 3 tankitems op full build vaak te squishy in teamfights, en als je dood bent kan je niet dunken.

Voor de rest best een goed rijtje imo. Vayne though, ik weet het niet. De meeste Vayne spelers die ik tegenkom denken dat ze doublelift zijn, spelen early véél te agressief, en geven vervolgens iedereen behalve zichzelf de schuld van een verloren game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Bedankt voor nu allemaal, zodra ik vrij ben ga ik dit even rustig nalezen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik zou persoonlijk bepaalde picks niet aanraden. Darius bijvoorbeeld, kan heel leuk en aardig zijn, maar met name vanuit toplane spelen met een melee champ zonder gapcloser is een beetje jezelf in de voet schieten richting teamfights/lategame. Lee Sin bijvoorbeeld staat ook niet in mijn lijstje voor fatsoenlijke toplane picks. Ik zou dan ook eerder gaan voor de opties:

Top: Irelia, Renekton, Riven, Jarvan IV, Rumble, Lissandra

Voor mid zou kan ik me wel aardig vinden in het rijtje wat Rudy aankaart met daaraan toegevoegd zoals hierboven al aangegeven een Ziggs, Orianna of Leblanc.

Bij ADC zou ik Ezreal toch weer skippen en Caitlyn en Tristana eraan toevoegen. Beide nog steeds in een prima staat om damage te dealen en vallen niet af mocht de laning phase niet helemaal geheel vlekkeloos gaan. Laat ik het zo zeggen, bij die twee heb je meer kans om terug in de game te komen dan een Ezreal die hard gedenied is.

Qua supports zou ik alleen Leona er nog in toevoegen, want de ruime CC die ze met zich meebrengt is altijd wel nuttig.

De jungle keuze in het lijstje kan ik mij helemaal in vinden. Echter zou ik als ze gewoon open zijn de champs zoals Fizz, Rek'sai etc gewoon pakken als je ze goed beheerst. Want waarom moeilijk doen als je jezelf makkelijker LP kunt bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:01:
Sja, ik blijf maar aan m'n laningphase werken, want als ik die gelijk of (zeker) fed uit kom weet ik mid- tot lategame vaak redelijk te carryen. Het begint natuurlijk bij goed CS'en, dat krijg ik steeds beter onder de knie, met Olaf op top zit ik vaak op 80-90 cs op 10 minuten. Ik blijf het wel erg moeilijk te vinden om in te schatten wanneer ik moet traden en wanneer ik voor de all-in kan gaan.
Dat ligt natuurlijk vooral aan je tegenstander. Het belangrijkste hier is letten op welke skills zij nodig hebben om te traden, en of ze deze ook gebruiken op creeps. Als je Irelia W ziet gebruiken op creeps om HP erbij te krijgen, wacht dat dan af en trade daarna. Zonder W active is haar damage matig. Bij een Jax kun je bijvoorbeeld een Counterstrike baiten, ren dan gewoon weg naar jouw creeps. Als hij volgt met Q, krijgt hij creep damage en kun je op hem inbeuken, zo niet, maak dan misbruik van de cooldown op E. Zorg bij all-ins dat de CC weg is bij de vijand, waar mogelijk. Ga dus geen Jax of Irelia towerdiven, ookal hebben ze slechts 100 HP over, die stuns en escapes gaan jou zo lang bezig houden dat je minstens allebei het loodje legt.
Ik zou eigenlijk zeggen dat Thresh een hogere skillcap heeft dan Blitz, al is het maar vanwege de combinatie lantern en een pull waarmee je jezelf in gevaar kan brengen. Met blitz pull je iemand onder turret vandaan, waar je met Thresh makkelijk per ongeluk jezelf de enemy turret in trekt.
Blijft wel dat Thresh zonder skillshots uitstekend kan harrassen met Flay en automatisch AP/Armor blijft krijgen, zelfs onder de toren. Je ult kan ook defensief worden gebruikt. Verder heeft de hook veel minder mana cost dan bij Blitz, dus op Blitz missen is na een paar keer mana pool op. Ook zijn shields en gratis flash voor je ADC makkelijk te plaatsen. Bij Blitz draait alles om een goede pull.
Damienx2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:43:
Ik zou persoonlijk bepaalde picks niet aanraden. Darius bijvoorbeeld, kan heel leuk en aardig zijn, maar met name vanuit toplane spelen met een melee champ zonder gapcloser is een beetje jezelf in de voet schieten richting teamfights/lategame. Lee Sin bijvoorbeeld staat ook niet in mijn lijstje voor fatsoenlijke toplane picks. Ik zou dan ook eerder gaan voor de opties:

Voor mid zou kan ik me wel aardig vinden in het rijtje wat Rudy aankaart met daaraan toegevoegd zoals hierboven al aangegeven een Ziggs, Orianna of Leblanc.

Bij ADC zou ik Ezreal toch weer skippen en Caitlyn en Tristana eraan toevoegen. Beide nog steeds in een prima staat om damage te dealen en vallen niet af mocht de laning phase niet helemaal geheel vlekkeloos gaan. Laat ik het zo zeggen, bij die twee heb je meer kans om terug in de game te komen dan een Ezreal die hard gedenied is.

Qua supports zou ik alleen Leona er nog in toevoegen, want de ruime CC die ze met zich meebrengt is altijd wel nuttig.

De jungle keuze in het lijstje kan ik mij helemaal in vinden. Echter zou ik als ze gewoon open zijn de champs zoals Fizz, Rek'sai etc gewoon pakken als je ze goed beheerst. Want waarom moeilijk doen als je jezelf makkelijker LP kunt bezorgen.
Mijn lijstje is inderdaad niet helemaal compleet, ik probeerde in de eerste instantie een klein aantal viable picks in alle categorieen te zetten. Ik vind Ezreal wel vergevend in de zin van, je kunt met Q lasthitten en gigantisch achter de toren pussy spelen en toch relevant blijven. Zo heb ik zelf een keer 15min gigantisch toren moet knuffelen tegen asshole Blitz en Cait terwijl mijn support het liefst 5 meter achter me stond. In zulke situaties is Ezreal wel heel fijn. Als ik dan een Vayne had gespeeld, die haast in melee range moet lasthitten, had ik zeker wel een aantal grabs en Qs moeten vangen. Ook van een afstand met ult je towers beschermen is fijn. En een Flash op een aantal seconden cooldown is erg vaak een makkelijke noob eject-knop om ervandoor te hobbelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:03:
[...]
. Ik vind Ezreal wel vergevend in de zin van, je kunt met Q lasthitten en gigantisch achter de toren pussy spelen en toch relevant blijven. En een Flash op een aantal seconden cooldown is erg vaak een makkelijke noob eject-knop om ervandoor te hobbelen.
Helemaal mee eens. Ezreal is een van de weinige ADC's waarmee ik nog enige impact op de game kan hebben als waardeloze ADC speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:07:
[...]

Helemaal mee eens. Ezreal is een van de weinige ADC's waarmee ik nog enige impact op de game kan hebben als waardeloze ADC speler.
Zo ver wil ik nou ook weer niet gaan. Als je je achter je toren gaat verstoppen, kun je maar beter perfecte CS hebben, want je vergooit simpelweg een aantal belangrijke voordelen:

Vision - je hebt geen river control en iedereen kan vrij naar Drake/jouw buff toewandelen.
Dragon control - je lane staat bij jouw tower, dus dat wordt lastig om naar drake toe te rennen zonder gezien te worden of stevige tower damage te pakken.

Je damage komt vooral van Q, deze is erg afhankelijk van items. Als je echt ver achterstaat is volgens mij de enige manier om te spelen met een IBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

J4 zou ik persoonlijk niet té snel top spelen.

Is wel verleidelijk met zijn early game power, tankyness en CC, maar menigeen outscaled of outsustained hem. Jax en Irelia bijvoorbeeld. Beiden hebben het early niet eenvoudig tegen J4, maar zeker vanaf lvl 6 kan je als J4 niet meer van ze winnen, tenzij je het in lvl 1-5 héél goed doet.

Gister deed ik toevallig een J4 top sessie tegen Irelia. Pakte first blood op haar op lvl 2, maar vanaf lvl 6 had ze zonder meer de upper hand. De enige reden waarom ik uiteindelijk veel beter scoorde dan Irelia, is J4's teamfight/gank potentie. In elke teamfight dook ik steevast op Syndra, wat er mede toe leidde dat die teamfights gewonnen werden. Maar in lane had ik in ieder geval weinig meer te winnen na lvl 6...
Lee Sin bijvoorbeeld staat ook niet in mijn lijstje voor fatsoenlijke toplane picks.
Cheeze would like a word with you on that!

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-01-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:39:
[...]

J4 zou ik persoonlijk niet té snel top spelen.

Is wel verleidelijk met zijn early game power, tankyness en CC, maar menigeen outscaled of outsustained hem. Jax en Irelia bijvoorbeeld. Beiden hebben het early niet eenvoudig tegen J4, maar zeker vanaf lvl 6 kan je als J4 niet meer van ze winnen, tenzij je het in lvl 1-5 héél goed doet.
Volgens mij heb je dan nog geen full AD J4 top gezien. Die blijft ook na 6 zeer relevant en hij heeft een 120% en 150% bonus AD scaling op Q en ult. Hydra + Cleaver en je burst iemand volledig neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:03:
[...]

Dat ligt natuurlijk vooral aan je tegenstander. Het belangrijkste hier is letten op welke skills zij nodig hebben om te traden, en of ze deze ook gebruiken op creeps. Als je Irelia W ziet gebruiken op creeps om HP erbij te krijgen, wacht dat dan af en trade daarna. Zonder W active is haar damage matig. Bij een Jax kun je bijvoorbeeld een Counterstrike baiten, ren dan gewoon weg naar jouw creeps. Als hij volgt met Q, krijgt hij creep damage en kun je op hem inbeuken, zo niet, maak dan misbruik van de cooldown op E. Zorg bij all-ins dat de CC weg is bij de vijand, waar mogelijk. Ga dus geen Jax of Irelia towerdiven, ookal hebben ze slechts 100 HP over, die stuns en escapes gaan jou zo lang bezig houden dat je minstens allebei het loodje legt.
Dat is ook iets waar ik bewust aan aan het werken ben, niet eens zozeer het baiten maar vooral het _in de gaten houden_ van cooldowns. Het fijne aan Olaf is wel dat hij bij dives wat vergevingsgezinder is dan de meeste andere champs, gezien je met R een get-out-of-cc-freecard hebt. Als een Jax te vroeg zijn counterstrike activeert is dat meestal nog niet eens nodig zelfs; Q op zijn hoofd en weglopen, tenzij ik out of position ben is dat meestal genoeg om een verdere engage vruchteloos te maken, en anders tijdens de jump nog een E er op om gelijk te gaan of de trade zelfs te winnen.
Voor Udyr en Mundo gaan alle punten onverminderd op though, ik ga er eens meer op letten :)
[...]

Blijft wel dat Thresh zonder skillshots uitstekend kan harrassen met Flay en automatisch AP/Armor blijft krijgen, zelfs onder de toren. Je ult kan ook defensief worden gebruikt. Verder heeft de hook veel minder mana cost dan bij Blitz, dus op Blitz missen is na een paar keer mana pool op. Ook zijn shields en gratis flash voor je ADC makkelijk te plaatsen. Bij Blitz draait alles om een goede pull.
Goede punten, maar alsnog zou ik zeggen dat Thresh een hogere skillcap heeft, juist omdat hij veel mogelijkheden biedt. De skillfloor is bij blitz inderdaad wat hoger, hij is zonder grab inderdaad niet meer enorm nuttig in laningphase :P
[...]

Mijn lijstje is inderdaad niet helemaal compleet, ik probeerde in de eerste instantie een klein aantal viable picks in alle categorieen te zetten. Ik vind Ezreal wel vergevend in de zin van, je kunt met Q lasthitten en gigantisch achter de toren pussy spelen en toch relevant blijven. Zo heb ik zelf een keer 15min gigantisch toren moet knuffelen tegen asshole Blitz en Cait terwijl mijn support het liefst 5 meter achter me stond. In zulke situaties is Ezreal wel heel fijn. Als ik dan een Vayne had gespeeld, die haast in melee range moet lasthitten, had ik zeker wel een aantal grabs en Qs moeten vangen. Ook van een afstand met ult je towers beschermen is fijn. En een Flash op een aantal seconden cooldown is erg vaak een makkelijke noob eject-knop om ervandoor te hobbelen.
Ezreal is inderdaad een erg veilige ADC, maar ik ben het eens met de stelling dat een onder turret farmende Ez die achter komt te liggen het erg moeilijk gaat krijgen om terug te komen. Met bijvoorbeeld een Tristana outscale je de meeste andere ADC's toch wel, voor Ezreal gaat dat in mijn ervaring stukken minder op. IBG inderdaad, maar dan mis je alsnog een hoop damage, je brengt dan vooral nog utility. Ik zou Ezreal niet kiezen in een comp waar je de enige èchte damagedealer bent, tenzij je de kans groot acht dat je lane gaat winnen.
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Volgens mij heb je dan nog geen full AD J4 top gezien. Die blijft ook na 6 zeer relevant en hij heeft een 120% en 150% bonus AD scaling op Q en ult. Hydra + Cleaver en je burst iemand volledig neer.
Oh damn ja... Ik heb eens tegen een Plat Jarvan top gestaan, na zijn tweede kill kon ik daar helemaal niks meer tegen uithalen. Hielp ook niet dat ik ghost had ipv flash... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:46:
Volgens mij heb je dan nog geen goede Jax/Irelia gezien :P

Ik zei niet dat J4 na lvl 6 niet meer relevant is, maar als bijv de Irelia haar farm up weet te houden, win je normaal gesproken die trades na lvl 6 niet meer.
McGryphon schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:48:
Oh damn ja... Ik heb eens tegen een Plat Jarvan top gestaan, na zijn tweede kill kon ik daar helemaal niks meer tegen uithalen. Hielp ook niet dat ik ghost had ipv flash... :X
Dat is ook het punt, als ie een goeie early lead krijgt ja dan kan het leuk worden, maar zo niet dan zijn er champions die J4 eruit scalen op top lane.

[ Voor 29% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-01-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Volgens mij heb je dan nog geen goede Jax/Irelia gezien :P

Ik zei niet dat J4 na lvl 6 niet meer relevant is, maar als bijv de Irelia haar farm up weet te houden, win je normaal gesproken die trades na lvl 6 niet meer.
De hele bedoeling van J4 is dat je die lead ook wegschopt. Irelia heeft voor lv9 geen hele geweldige potentie, en vooral pre-6 kun je haar genadeloos harrassen, aangezien ze 9/10 keer geen defensive item heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Zo ver wil ik nou ook weer niet gaan. Als je je achter je toren gaat verstoppen, kun je maar beter perfecte CS hebben, want je vergooit simpelweg een aantal belangrijke voordelen:

Vision - je hebt geen river control en iedereen kan vrij naar Drake/jouw buff toewandelen.
Dragon control - je lane staat bij jouw tower, dus dat wordt lastig om naar drake toe te rennen zonder gezien te worden of stevige tower damage te pakken.

Je damage komt vooral van Q, deze is erg afhankelijk van items. Als je echt ver achterstaat is volgens mij de enige manier om te spelen met een IBG.
Ik ben vrij matig in CS'en, maar met Ez kun je als je er eentje mist er vaak snel nog een Q op gooien. Zodra je je Sheen en wat mana hebt gaat dit helemaal makkelijk. Het lastigste aan ADC spelen voor iemand die het zoals ik normaal gesproken nooit doet is positionering, zowel in lane als in teamfights. Als je daar een foutje in maakt ben je meestal wel dood tenzij je een flash hebt. Laat Ez nou net een ingebouwde flash hebben die ook nog eens damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
J4 die een lead heeft op een Irelia, hoeft hem niet meer weg te geven. Als dit een skillmatchup zou betreffen dan komt Irelia niet weer terug in de game. Een goede Irelia/Jax vs een matige Jarvan met een lucky kill zou idd terug kunnen komen. Maar in het geval van en gelijke matchup blijft de Jarvan meetellen.

Wat betreft Lee Sin, tja dat Cheeze er leuke resultaten mee heeft behaald is leuk. Maar het blijft voor menigeen een matige toppick. Met name na alle nerfs die Lee Sin heeft gehad.

@Ezreal discussie: Leuk alle escapes maar komt het tot lategame dan verwacht je wel damage-output van je ADC en niet dat hij elke keer weet weg te flashen. En dat was ook een beetje mijn punt. Hij mag dan superveilig zijn. Maar als hij door een slechte laning geen deuk in een pakje boter schiet zal hij ook niet de main focus van het enemy team worden. En dat is toch wel een punt wat ik altijd heb met een Ezreal, als hij niet lekker in lane gaat kun je hem ook gelijk afschrijven voor teamfights/lategame.

[ Voor 34% gewijzigd door Damien op 08-01-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:08:

@Ezreal discussie: Leuk alle escapes maar komt het tot lategame dan verwacht je wel damage-output van je ADC en niet dat hij elke keer weet weg te flashen. En dat was ook een beetje mijn punt. Hij mag dan superveilig zijn. Maar als hij door een slechte laning geen deuk in een pakje boter schiet zal hij ook niet de main focus van het enemy team worden. En dat is toch wel een punt wat ik altijd heb met een Ezreal, als hij niet lekker in lane gaat kun je hem ook gelijk afschrijven voor teamfights/lategame.
Tja, volgens mij heeft geen enkele ADC na een slechte laning phase een grote toegevoegde waarde in teamfights. Bovendien vind ik Ez juist een van de makkelijkste ADC's om mee te lanen, mede vanwege de Q en het feit dat je vaak ook ganks en grabs etc. kunt ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:35:
[...]

Tja, volgens mij heeft geen enkele ADC na een slechte laning phase een grote toegevoegde waarde in teamfights. Bovendien vind ik Ez juist een van de makkelijkste ADC's om mee te lanen, mede vanwege de Q en het feit dat je vaak ook ganks en grabs etc. kunt ontwijken.
Verschil tussen een AA ADC of een ADC Caster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2j spelen kan ik toch wel samenvatten dat bronze hell toch gedeeltelijk aan jezelf ligt ...

- Op het einde van S3 beginnen spelen. Direct nadat ik 30 was ranked gaan spelen (yep slimme move). In mijn placements 4 games gehad met AFKers en zelf ook niet wreed goed gespeeld (natuurlijk dacht ik er zelf anders over)

In B3 gezet en op 2 weken naar beneden richting B5 getuimeld

- Begin S4 placements gedaan, 6wins, maar toch terug in B5 gekomen ... wat op en neer gegaan tussen B5 & B3 en t vorig jaar rond juni maar opgegeven met ranked.

Dan enkel nog normals gespeeld en mn eigen spel bekeken. Vooral beginnen te junglen als main rol

In sept tot nov 3v3 ranked gespeeld en in B1 geeindigd met 65% winrate

Ter voorbereiding van S5 toch terug ranked beginnen spelen 11 dagen geleden om proberen een zo ok mogelijke positie te hebben voordat ik de S5 placements begin

De laatste 11 dagen ben ik van B5 0lp naar B2 57lp gegaan ... heb een winrate van 75% over die 11 dagen (en meer dan 35 games) en avg stats 7.9 / 5.5 / 15.3 ... voel ook aan dat ik zelf minstens 2 games op de 3 kan carryen.

Ik ben blij ... voel dat zilver er zeker in zit

TL;DR: Ben een bronze scrub, eindelijk het licht gezien en aan mn eigen game gesleuteld en nu busy met carrying out of bronze ...

sorry, wou het gewoon even delen voor al die bronze mensen die denken dat ze hoger horen ... als je hoger hoort, carry je jezelf er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:47:
Na 2j spelen kan ik toch wel samenvatten dat bronze hell toch gedeeltelijk aan jezelf ligt ...

- Op het einde van S3 beginnen spelen. Direct nadat ik 30 was ranked gaan spelen (yep slimme move). In mijn placements 4 games gehad met AFKers en zelf ook niet wreed goed gespeeld (natuurlijk dacht ik er zelf anders over)

In B3 gezet en op 2 weken naar beneden richting B5 getuimeld

- Begin S4 placements gedaan, 6wins, maar toch terug in B5 gekomen ... wat op en neer gegaan tussen B5 & B3 en t vorig jaar rond juni maar opgegeven met ranked.

Dan enkel nog normals gespeeld en mn eigen spel bekeken. Vooral beginnen te junglen als main rol

In sept tot nov 3v3 ranked gespeeld en in B1 geeindigd met 65% winrate

Ter voorbereiding van S5 toch terug ranked beginnen spelen 11 dagen geleden om proberen een zo ok mogelijke positie te hebben voordat ik de S5 placements begin

De laatste 11 dagen ben ik van B5 naar B2 57lp gegaan ... heb een winrate van 75% over die 11 dagen (en meer dan 35 games) en avg stats 7.9 / 5.5 / 15.3 ... voel ook aan dat ik zelf minstens 2 games op de 3 kan carryen.

Ik ben blij ... voel dat zilver er zeker in zit

TL;DR: Ben een bronze scrub, eindelijk het licht gezien en aan mn eigen game gesleuteld en nu busy met carrying out of bronze ...

sorry, wou het gewoon even delen voor al die bronze mensen die denken dat ze hoger horen ... als je hoger hoort, carry je jezelf er wel :)
Welkom bij de silver scrubs! Doe gezellig met mij mee :D

Ach, het systeem werkt ook wel, alleen mensen werken niet :P

Heel goed dat je zo kritisch bent geweest, en veel oefenen en kritisch zijn is het enige wat helpt. Damien komt regelmatig met goede tips hier. Ze kosten soms veel tijd of oefening, maar ze werken wel!

Alleen al met lezen hier ben ik beter geworden, en kritischer geworden.

Overigens, ik heb geen bedoeling om ooit boven gold uit te komen, dus ik speel lekker mijn comfort champs. Dan maar iets minder voordeel (trundle/noc jungle zie je bijna niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
IdieEasy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:58:
[...]

Overigens, ik heb geen bedoeling om ooit boven gold uit te komen, dus ik speel lekker mijn comfort champs. Dan maar iets minder voordeel (trundle/noc jungle zie je bijna niet meer).
Trundle speel ik zelf ook nog wel eens, maar vaak wel als ik 4e of 5e pick ben en hun een zware tank hebben. Denk aan Sion, Sejuani, Malphite en Shyvana.

Het is een echte farmer en pusher die 1vs1 vrij lastig te verslaan is. Bovendien is hij erg goed in het neerhalen van objectives en draken wat hem erg goed maakt in silver en goud omdat je daat vaak makkelijk ongestraft kan pushen. Ik zou Juggernaut + botrk en verder full tank bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Aangezien ik toch wat tijd heb wil ik best een keer een match reviewen/coachen a la LS style (ook al ben ik zeker niet zo welbespraakt) en uploaden op YouTube. Dus als je een match via OBS of iets dergelijks opneemt (een replay file is denk ik ook wel oké) dan wil ik wel wat commentaar toevoegen met wat tips en tricks over algemene gameplay.

[ Voor 7% gewijzigd door Rordarok op 08-01-2015 17:20 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden