In dat geval kunnen ze beter Nidalee disablen, omdat die gewoon de map over teleport:
http://www.reddit.com/r/l...hy_isnt_nidalee_disabled/
Dat is nog erger dan een skillshot die je niet ziet vliegen. Overigens vind ik de impact daarvan nog wel meevallen, Lux E valt met of zonder zicht nauwelijks te ontwijken vanwege missile grootte en snelheid. Q zou een ander verhaal zijn.
Ik zie alleen maar Ashe games die niet custom/ARAM zijn. Build is vrij standaard, dus prima. Zelf zou ik liever voor PD gaan op Ashe, vanwege betere stats en MS om te kiten. Maar goed, het blijft Ashe, een ondergeschikte ADC voor beginners wat mij betreft. Werkt misschien een aantal games aardig in een lage divisie, maar uiteindelijk moet je dat misschien laten gaan. Erg belangrijk is bij haar positioning, meer dan bij veel andere ADCs. Ik zou kijken naar Jinx, Lucian, Ezreal, Trist, Graves. Die zijn een stuk geschikter, vooral in lager Elo. Makkelijke lasthits met long-range skills en/of escapes/hard CC. Je kan het jezelf heel moeilijk maken door champs met een hoge skillcap te gaan ranken zonder veel ervaring, maar beter doe je dat niet.
Ik weet dat mijn CS gewoon te laag is, in de laningphase gaat het nog wel redelijk en zit ik rond de 10 minuten op 60/70, alleen zodra de teamfights beginnen heb ik gewoon moeite om te blijven farmen.
Tja, wat is wanneer teamfights beginnen? Ik heb eigenlijk weinig games waarbij het aanwezig zijn in lane compleet ophoudt en het een ketting aan teamfights is. Je wint/verliest een teamfight, dan ga je toch naar een lane om te pushen? Tenzij je alle towers down hebt, kunnen mensen gewoon terugkeren naar een lane wanneer hier veel creeps aanwezig zijn. 5v5 mid en enemy team staat onder tower met full health? Toedeledoki jongens, ik ga die dubbele creepwave op top even terugpushen. Dit soort dingen gebeuren gigantisch vaak, dat een heel team maar dom ergens gaat staan omdat de vijand daar ook in de buurt is. Ga (enemy) buffs pakken, klaarmaken voor drake of farmen als zij besluiten lekker bij torens te gaan staan.
Verder is 60 op 10min niet erg veel, terwijl Ashe juist wel redelijk kan farmen, aangezien je gewoon een Volley kunt afknallen wanneer er meerdere creeps low zijn bij tower of wanneer je het qua auto-attack net niet red. CS/min moet omhoog gaan wanneer je meer items krijgt. Bij je eerste back moet je een pickaxe of BF kunnen kopen, dit helpt veel bij farmen.
Ook vraag ik me af wat tegenwoordig qua build "viable" is. Ik weet dat veel situational is, en dat is ook iets waar ik op let, alleen zelfs dan heb ik moeite met de juiste build te kiezen.
Ligt compleet aan je champ. Voor veel ADCs is IE/BT/PD/Boots/LW/Defensive item de standaard. Liggend aan je champ en tegenstander kun je BT uitwisselen voor Botrk. Defensive neem je op een ADC meestal Quicksilver, Banshees of GA.
Speel al een poos geen ranked meer, en ben een bronze 3 kutnewb, wel wil ik zodra season 5 begint wel weer gaan ranken omdat ik net zoals elke andere Bronzen rasmongool niet het gevoel heb dat ik daar hoor.
Eruit komen, mocht je skillniveau dat toelaten, begint bij een champion pool kiezen of maken waar je goed in bent, en die, wanneer je hoger komt, ook speelbaar blijven, zodat je niet opnieuw hoeft te leren spelen. Kan best zijn dat Warwick, Rek Sai, Akali en Fizz nooit gebanned worden in Bronze, maar in Gold zijn deze champs haast wel standaardbans. Stel je grind daar Bronze mee uit en verder weinig andere champs, dan ben je weer terug bij af. Speel diverse rollen en champions. Hetzelfde geldt eigenlijk voor champs die minder geschikt zijn. Misschien werkt bijvoorbeeld een Urgot of Eve helemaal geweldig op Bronze IV, op hogere niveaus zul je er over het algemeen weinig succes mee hebben.
Wat ik op Gold vaak qua picks zie:
Top: Irelia, Darius, Lee Sin*, Lissandra, Fiora
Mid: Ahri*, Lissandra, Syndra*, Zed, Katarina
ADC: Corki, Ezreal, Graves, Jinx, Vayne*
Support: Janna*, Thresh, Braum, Blitzcrank*
Jungle: Pantheon, Vi, Xin Zhao, Fiddledicks*, Jarvan IV, Sejuani, Lee Sin*
*
= iets of veel hogere skillcap dan de meesten vanwege veel skillshots of benodigde positioning/timing.
Misschien kun je eens overwegen uit deze populaire picks wat champs op te pakken.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 08-01-2015 11:16
]