[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Het verschil is dat Darius heul hard terug nuked als hij ineens langs je staat, een koe niet... Die geeft je hooguit wat vliegles en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

TheBrut3 schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:52:
Het verschil is dat Darius heul hard terug nuked als hij ineens langs je staat, een koe niet... Die geeft je hooguit wat vliegles en dat soort dingen.
Klopt, maar die vliegles zorgt er wel voor dat de rest van het team kan nuken :P

Als er een Yasuo in m'n poroking team zit pick ik indien mogelijk Ali. Zo leuk is dat. Zeker als er nog een Maplhite of Vi achteraan komt :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
McGryphon schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:34:
Overigens, voor de duidelijkheid:
LeBron/Leebron = Lucian
Kobe = Ziggs
Nobunaga = Yasuo
D Cane/ doge = Nasus
Much fatness = Gragas
Baby Gizmo = Gnar
Fabswag = Taric
Raccoondog = Rengar

Dat zijn iig een aantal van Trick's champion-nicknames die ik ook wel eens gebruik :+ niet allemaal even vaak, maar just a heads up :P

Oh en volgens hem is Darius ook Shaquille O'Neal, dus ik snap de verwarring sowieso :+
Dont forget Kha'zix, Michael Jordan (Lekker resets van je jordans ;))

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dazzler2120 schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:42:
[...]

Dont forget Kha'zix, Michael Jordan (Lekker resets van je jordans ;))
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Michael Jarvan ftw :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
McGryphon schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:04:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Michael Jarvan ftw :+
Eigenlijk wordt alleen de E evolve van kha'zix zijn air jordans...
Ik beschouw kha altijd met zijn q/e Jordan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:02:
[...]

[...]

Hier staat toch echt iets wat jouw theorie ontkracht.
Darius is nog steeds een populaire pick en hangt netjes rond de 50% winrate. Als hij echt zo slecht zou zijn en alles met een gapcloser hem zou counteren, zou dit wel anders zijn dacht ik zo.

Also, hoe ontkracht een persoon die verteld dat hij op een paar characters wel eens een Darius grab heeft gedodged mijn "theorie"?

Je kan er wel erg boos om worden, of niet mannetje? :+ sarcastische posts, schelden in het Tweakers kanaal. Het raakt je wel erg diep ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:37

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:26:
[...]

Darius is nog steeds een populaire pick en hangt netjes rond de 50% winrate. Als hij echt zo slecht zou zijn en alles met een gapcloser hem zou counteren, zou dit wel anders zijn dacht ik zo.

Also, hoe ontkracht een persoon die verteld dat hij op een paar characters wel eens een Darius grab heeft gedodged mijn "theorie"?

Je kan er wel erg boos om worden, of niet mannetje? :+ sarcastische posts, schelden in het Tweakers kanaal. Het raakt je wel erg diep ;(
Jou raakt het blijkbaar aangezien je er over door blijft gaan. Ook wil je graag met meneer aangesproken worden maar noemt anderen wel 'mannetje' beetje hypocriet niet?

Maar goed, ik had je al gelijk gegeven en excuses in een eerdere post, blijkbaar is je dat ontgaan.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Aangezien niemand het genoemd heeft vroeg ik me af of mensen nog naar het expansion tournament gekeken hebben van EU? Niet echt spannende matches met gelukkig wel 1 LCS-waardig team (op dit moment ieder geval).

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
2 games van deze week... voelt zo goed op om zo'n comeback te maken he :')
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1886698782/29475960

http://matchhistory.euw.l...027/29475960?tab=overview

Laat ook zien hoe belangrijk objectives als drakes, en turrets zijn. Kills betekenen niets tot ze gebruikt worden om objectives te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:40:
Aangezien niemand het genoemd heeft vroeg ik me af of mensen nog naar het expansion tournament gekeken hebben van EU? Niet echt spannende matches met gelukkig wel 1 LCS-waardig team (op dit moment ieder geval).
Ik heb het wel gezien, evenals IEM Cologne. Dat ene team lijkt me inderdaad behoorlijk LCS waardig en op IEM heeft Gambit ook laten zien dat ze nog een team zijn om rekening mee te houden. Geen korean-slayers meer, maar wel duidelijk beter dan de vorm die ze vorige split hadden.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Rordarok schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:40:
Neem aan dat je H2K bedoelt?
Leuk team om te kijken, hebben deze zomer ook al wat prijzen in de LCS gepakt natuurlijk. 1e in de summer playoffs waar UoL 3e werd.

Maar ik vond hun jungler niet sterk overkomen, hij had sterke early ganks maar late game maakte hij soms vreemde beslissingen. Vooral onze medelander Febiven en ook Odoamne (op Irelia) maakte een zeer sterkte indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Febiven lijkt echter naar Fnatic te gaan, dus hopelijk blijft het team goed.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Damienx2 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:53:
Febiven lijkt echter naar Fnatic te gaan, dus hopelijk blijft het team goed.
Maar even afwachten, op dit moment is er nog niks bevestigd.

http://www.reddit.com/r/l...and_ryu_to_h2k_confirmed/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Op welke sites volgen jullie zulk nieuws eigenlijk? Ik volg eigenlijk alleen cloth5 en surrender@20, maar dat is veel meer over de game zelf dan over E-sports :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

gewoon op reddit kijken McGryphon :)

www.reddit.com/r/leagueoflegends

Die linken dan wel weer naar facebook aankondiging of aankondiging op de site van het team :)

[ Voor 42% gewijzigd door garriej op 24-12-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

garriej schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:01:
gewoon op reddit kijken McGryphon :)

www.reddit.com/r/leagueoflegends

Die linken dan wel weer naar facebook aankondiging of aankondiging op de site van het team :)
Right.
Reddit, daar vind ik direct dit :+

\En ik vind dit veel grappiger dan normaal is :P

Maar thanks, het interessante is er wel uit te filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

McGryphon schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:10:
[...]

Right.
Reddit, daar vind ik direct dit :+
[video]
\En ik vind dit veel grappiger dan normaal is :P

Maar thanks, het interessante is er wel uit te filteren :)
Hahaha, ja op reddit staat ook een hoop shit natuurlijk. Maar dat is eruit te fileren/stiekem ook wel een beetje leuk om te lezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gerucht is nu wel bevestigd Febiven naar Fnatic.

http://www.dailydot.com/esports/febiven-fnatic-ryu/

Toch leuk om Nederlands talent in de LCS terug te zien.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Tja H2K was al qualified voor LCS dus wat hij ook had besloten hij zou er toch wel spelen.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Overigens, even nog iets. Verschillende mensen waar ik wel eens mee speel zeggen dat je van Trick2g niks leert omdat ie het "puur voor het entertainment" doet, met al die spectates en my way's enzo mag ik ze best schoippen nu toch? :+
Sure, het is geen puur educatief kanaal, maar gok zo dat >90% van de spelers behoorlijk wat van hem kan leren over map pressure-based games winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:55:
Overigens, even nog iets. Verschillende mensen waar ik wel eens mee speel zeggen dat je van Trick2g niks leert omdat ie het "puur voor het enterteainment" doet, met al die spectates en my way's enzo mag ik ze best schoippen nu toch? :+
Sure, het is geen puur educatief kanaal, maar gok zo dat >90% van de spelers behoorlijk wat van hem kan leren over map pressure-based games winnen :P
Het probleem bij Trick zit hem er meer in dat hij sommige games 10x eerder had kunnen eindigen door het op een normale manier uit te spelen, maar forceert dan onnodig tijd verdoen omdat het op zijn "my way" moet. Dat gate openen hoeft namelijk niet elke game. Tevens maakt dat zijn stream vrij eentonig. Nogmaals leuke entertainer maar niet enorm leerzaam na een paar uur zijn stream te hebben gezien.

Tevens krijg je teveel copy-cats die zijn idee niet snappen en maar wat nutteloos gaan "disrespecten", om vervolgens alsnog dood neer te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Zijn laning phase is hoe dan ook beter dan 95% van de community - je kan genoeg van hem leren. Maar zoals Damien al zegt gaat het vaak om de manier waarop hij games speelt, vooral strategisch, waardoor het entertainment gehalte stijgt maar je een stuk minder kan leren. Veel mensen zijn niet lage rating omdat ze qua mechanics slecht zijn maar omdat ze het spel strategisch niet beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ok, valide punten, maar als je dan zijn matches in het omen.gg toernooi bekijkt zie je dat hij als teamcaptain met een splitpushteam lang niet alles verliest van Nightblue, Voyboy en Qtpie met hun teams, en het is wel te zien dat hij ook bij wat serieuzer spelen donders goed weet waar hij mee bezig is.

Met name als je kijkt naar hoe hij en zijn team daar reageren op veranderende map pressure, daar valt toch voor de meesten wel wat te halen imo.

Maar goed, ik ben het zeker met jullie eens dat hij niet hèt voorbeeld moet zijn en hij ook een hele golf waardeloze Flaredyrs heeft gespawned :+

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

McGryphon schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:25:

Maar goed, ik ben het zeker met jullie eens dat hij niet hèt voorbeeld moet zijn en hij ook een hele golf waardeloze Flaredyrs heeft gespawned :+
Ik heb letterlijk 2x een dodger in mijn team gehad omdat hij geen zin had om met een trick2g wannabe te spelen toen ik udyr lockte :D

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vrees voor een overkill Jarvan nerf. Echt heerlijk sterk op dit moment, maar ik hoop niet dat hij de Elise-treatment krijgt en in vergetelheid beland.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vicarious schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:13:
[...]

Ik heb letterlijk 2x een dodger in mijn team gehad omdat hij geen zin had om met een trick2g wannabe te spelen toen ik udyr lockte :D
Ik heb wel eens een dodge gehad omdat iemand geen zin had om samen met een "afk farm wannabe trick nogank scrub" te spelen.

Ik had hem gelockt voor toplane :')
Rordarok schreef op donderdag 25 december 2014 @ 02:17:
Ik vrees voor een overkill Jarvan nerf. Echt heerlijk sterk op dit moment, maar ik hoop niet dat hij de Elise-treatment krijgt en in vergetelheid beland.
Is Elise zo hard generft dan? Had zo het idee dat ze niet generft was maar in de huidige meta gewoon minder goed uit de verf komt.

Tenzij je refereert naar een eerdere nerf op Elise, net als ik pas nog iemand hoorde die vond dat Yi eens ge-Olaft moest worden. Ik zeg, ge-Olaft? "Nerfed into uselessness until they can be bothered to rework the whole kit" :+

Jarvan is wel een grappige champion vind ik, pas eens een pot dat onze Jarvan zo veel mogelijk moeite leek te doen om mijn Olaf en x enemies in zijn ult te krijgen, was ik het best mee eens. Als de tegenstander niet weg kan rennen is Olaf een van de betere champs om er tegenaan te gaan staan :Y)

[ Voor 54% gewijzigd door McGryphon op 25-12-2014 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:29:
[...]

Tenzij je refereert naar een eerdere nerf op Elise, net als ik pas nog iemand hoorde die vond dat Yi eens ge-Olaft moest worden
Yi? Die is volgens mij wel prima zo. Al tientallen games niet gezien.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:55:
[...]

Yi? Die is volgens mij wel prima zo. Al tientallen games niet gezien.
Ja, dat was een deel van de WTF. Persoon in kwestie is er zo eentje die vindt dat Yi, Katarina, Akali, Zed, Talon en Leblanc allemaal verwijderd moeten worden omdat ze "te" sterk zijn als ze 20/0 staan :+

Maar een beetje ongelukkig verwoord inderdaad. Mijn eigenlijke vraag aan Rordarok was: Refereer je nu aan een recente Elise nerf, of een eerdere nerf die ik waarschijnlijk niet heb meegekregen zoals de Olaf nerfs waaraan door die knurft werden gerefereerd?

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 25-12-2014 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kata en Akali zijn op zich legitieme bans.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Grootste nerf die elise gehad heeft is dat er geen spirit stone meer is waardoor haar spiderlings geen extra damage doen. Daarnaast is haar Q % damage op monsters generfd van 60/120/180/240/300 ⇒ 50/75/100/125/150.

Ook E heeft de nerfbat gehad en de spiderlings health/resists.

[specs]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:16:
Kata en Akali zijn op zich legitieme bans.
Als ik Ziggs mid speel en ik heb de kans, dan ban ik Akali.

Het is niet zo dat ik daar lane niet van kan winnen of iets dergelijks, het is vooral dat veel te veel mensen slecht opletten en Akali feeden, en dan wordt het al heel rap onmogelijk er nog wat tegen te doen.
Oh, d'r springt een akali op me af, Satchel ertussen. Ze komt nog eens? Wallflash. FUCK DAAR IS DIE GORE KUDNINJA WEER!

Dát vind ik toxic gameplay. For reals, dan nog liever een Poppy tegen.
Fanatic_FS schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:20:
Grootste nerf die elise gehad heeft is dat er geen spirit stone meer is waardoor haar spiderlings geen extra damage doen. Daarnaast is haar Q % damage op monsters generfd van 60/120/180/240/300 ⇒ 50/75/100/125/150.

Ah, dat maakt een hoop duidelijk. Speel Elise niet, dus heb die nerfs niet meegekregen.

[ Voor 28% gewijzigd door McGryphon op 25-12-2014 12:21 ]

• dr34m3dd
  • Laatst online: 11-09 13:40
400 games in ranked waarvan 200 gewonnen.

Toeval?

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dr34m3dd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:34:

Toeval?
Mogelijk is dit een indicatie dat je vrij dicht bij je eigen niveau geranked bent? :P

Hoewel.. Ik had pas een pot dat ik 8/2 lane uit kwam en niet kon carryen door een botlane die ondertussen 1/14 stond, pot erna ging ik zelf 3/6 maar ramde de 12/0 Vayne uit mijn team alles doormidden _O-

En dan moet deze natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xrDGOBeUil4oXyHSS31u9vqm/full.jpg

Right. Twee vrienden van me in Plat zijn het er over eens dat ik nog steeds behoorlijk aan mijn early laning moet werken.
Als je eenmaal aan het rollen gaat trek je je carrypants aan en ga je harder dan de meeste spelers in Plat, maar je lanet echt als een Bronzie af en toe man..
Euhm. Thanks, I guess :+

[ Voor 22% gewijzigd door McGryphon op 25-12-2014 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:20:

En daar komt sindskort bij dat Dragon zich niet veel meer aantrekt van skills, pets en passives die helpen met tanken, dus daar is zo ook niet bijzonder goed meer in.
dr34m3dd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:34:

Toeval?
Dat is uiteindelijk het doel van matchmaking, zorgen dat spelers 50/50 staan.
McGryphon schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:20:
[...]

Als ik Ziggs mid speel en ik heb de kans, dan ban ik Akali.

Het is niet zo dat ik daar lane niet van kan winnen of iets dergelijks, het is vooral dat veel te veel mensen slecht opletten en Akali feeden, en dan wordt het al heel rap onmogelijk er nog wat tegen te doen.
Oh, d'r springt een akali op me af, Satchel ertussen. Ze komt nog eens? Wallflash. FUCK DAAR IS DIE GORE KUDNINJA WEER!
Zelfde verhaal met Kata eigenlijk. Prima tegen te lanen, tot je een keer back gaat en ze op de slecht oplettende bot lane een double pakt en met een DFG weer terug je lane in komt :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 14:40 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:38:
[...]

Zelfde verhaal met Kata eigenlijk. Prima tegen te lanen, tot je een keer back gaat en ze op de slecht oplettende bot lane een double pakt en met een DFG weer terug je lane in komt :+
Klopt, al is het daarbij nog ietsjes minder "zonder heel goed oplettende Vi, Alistar èn Malphite ga je niet genoeg peel hebben" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zooo kerst weer over. Alleen nog een Vianetta achterover gooien xD

Om terug te komen op Trick en je vrienden... Ben het daar wel mee eens, hij is echt voor de fun. Als je graag jungle speelt kijk ik liever naar Nightblue3, die is vaak wel redelijk serieus. Het meest informatieve is wss Foxdrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

TheBrut3 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:22:
Zooo kerst weer over. Alleen nog een Vianetta achterover gooien xD

Om terug te komen op Trick en je vrienden... Ben het daar wel mee eens, hij is echt voor de fun. Als je graag jungle speelt kijk ik liever naar Nightblue3, die is vaak wel redelijk serieus. Het meest informatieve is wss Foxdrop.
Mijn punt is vooral dat hun statement (waar zij, voor deze keer relevant, op 1 na allemaal beneden Silver III spelen) was dat ze van Trick niks konden leren omdat hij exclusief entertainment zou zijn. Nou... dat gaat voor redelijk wat streamers op, maar hoewel hij niet de leerzaamste streamer ever is kunnen de meesten echt nog wel wat van hem leren.

Foxdrop ken ik eigenlijk nauwelijks, Nightblue is sowieso wel beter om naar te kijken dan Trick als het puur om zelfverbetering gaat inderdaad :)

Behalve als je Udyr speelt

Overigens verlies ik in bijna driekwart van mijn games lane, toch ligt mijn winrate gewoon mooi rond de 50%. Denk dat dat toch echt ligt aan de mid- en lategame map pressure en objectives, waar ik het idee heb toch wel beter in te zijn dan gemiddeld in mijn games.

Met andere woorden, ik moet nog steeds gewoon leren lanen :+

Geen Ohmwrecker en Banner meer bouwen is geen optie. Gates bby :+

[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 26-12-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dit zijn zijn filmpjes op Youtube, veel uitleg.
Zijn main is ook jungle.
https://www.youtube.com/user/foxdropLoL/videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Een van de smurfs gisteravond eindelijk naar diamond gehaald met 100% soloQ. Uiteindelijk een winrate van bijna 80%, met alleen 1 AD page, rond de 20 champions (allemaal AD). Vooral jungle, dat is toch de makkelijkste manier om te carryen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rordarok op 27-12-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Net overigens nog een fijne site gevonden: goldper10. Ben het niet met alles in de analyses/voorspellingen eens, maar het is allemaal goed geschreven :)
Enne: dit artikel klinkt veelbelovend :P

Mozes fuck wat is Quinn kut om tegen te lanen als Olaf. En ik dacht dat Yorick vervelend was.

[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 28-12-2014 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Rordarok schreef op donderdag 25 december 2014 @ 02:17:
Tja gezien Rito's track record met domme nerfs (zoals Elise inderdaad) kun je alles verwachten.

Persoonlijk vond ik J4 ook in season 4 sterk genoeg, alleen werd ie toen wat overvleugeld door de types Kha'zix, Wukong, etc. Nu zij een stapje terug moeten doen, komt de early game power van J4 gecombineerd met zijn cc + (late game) tankyness misschien wat meer bovendrijven.

Maar dat lijkt me nog geen goede reden voor een nerf. Zo ontzettend sterk t.o.v. de rest is ie imo niet. Ook qua junglen kan ie na 3 packs alweer huiswaarts keren, dus er zijn nog wel wat zwakke puntjes.

Als ze iets gaan nerfen zal het wel zijn passive worden, die een tijdje geleden in de loop van season 4 van 6% naar 10% target's current health is gegaan. Of ze gaan de base dmg of de armor penetration component van zijn Q nerfen.

We vrezen met grote vrezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Echt.. eerst 2 perfecte games gehad via teambuilder. Vervolgens even een ranked potje en het gezeik begint gelijk. Helden die gelijk lopen te huilen om de lanes, vervolgens picked zowel de eerste als tweede een mid... GG. Heel de game alleen maar gekanker en gehuil om vervolgen maar direct @20 te surrenderen. Wat een tof spel af en toe.. echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
McGryphon schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:58:
[...]

Ja, dat was een deel van de WTF. Persoon in kwestie is er zo eentje die vindt dat Yi, Katarina, Akali, Zed, Talon en Leblanc allemaal verwijderd moeten worden omdat ze "te" sterk zijn als ze 20/0 staan :+
Misschien is het erg flauw maar in sommige game modes met name ARAM (en LotPK) zijn Yi en Katarina ook wel erg sterk.

Mijn recentste WTF moment is een Yi(T1) die gister na een team fight op 10-30 hp staat. Hij wordt door een ADC(T2) op 1/2 HP aangevallen met een APC(T2) op 1/2 HP in de buurt. De ADC doet een autoatack op Yi. Yi dodged de autoatack mid-air met een alfastrike en blaast daarbij de twee carry's op. Op dat moment is het erg "onbevredigend" voor een team omdat er zo weinig aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:17
addo2 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:27:
[...]

Misschien is het erg flauw maar in sommige game modes met name ARAM (en LotPK) zijn Yi en Katarina ook wel erg sterk.

Mijn recentste WTF moment is een Yi(T1) die gister na een team fight op 10-30 hp staat. Hij wordt door een ADC(T2) op 1/2 HP aangevallen met een APC(T2) op 1/2 HP in de buurt. De ADC doet een autoatack op Yi. Yi dodged de autoatack mid-air met een alfastrike en blaast daarbij de twee carry's op. Op dat moment is het erg "onbevredigend" voor een team omdat er zo weinig aan te doen is.
cc *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

addo2 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:27:
[...]

Ach, als Ziggs 20/0 staat nuket ie je van achter een muurtje, ook niet heel bevredigend :+ je moet die champs gewoon niet zo feeden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Is het niet logisch dat elke carry je sloopt als deze 20/0 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat was een beetje mijn punt, dat dat nogal een belachelijke reden is om te roepen dat champs uit de game verwijderd moeten worden :+

Lucian is kennelijk gewoon prima, terwijl die ook vaak genoeg op een rampage gaan en iedereen beginnen af te slachten zonder dat er veel tegen te doen is :"P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 11-09 13:40
McGryphon schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:21:
Dat was een beetje mijn punt, dat dat nogal een belachelijke reden is om te roepen dat champs uit de game verwijderd moeten worden :+

Lucian is kennelijk gewoon prima, terwijl die ook vaak genoeg op een rampage gaan en iedereen beginnen af te slachten zonder dat er veel tegen te doen is :"P
Iedereen vergeet Draven.
Die champion is niet te stoppen met zijn snowball passive skill.
Ook al sta je behind je kan zo makkelijk terugkomen als je eenmaal wat stacks hebt.
Heerlijk om te zien als je na 15minuten je eerste kill maakt en opeens 2k gold krijgt door je passive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Draven zou ik inderdaad eerder unfunny noemen om tegen te spelen om precies die reden, al is het natuurlijk nog leuker voor het enemy team om Draven een critcloak te zien kopen, 1 kill laten pakken en dan heeft ie ineens een infinity edge _O-

Draven storytime!
Ik speelde een tijdje terug Ziggs mid. We hadden Draven en Thresh in bot, en top/jungle Canedyr. Early vond bot lane het nodig om lucian en lulu te feeden, Udyr gankte alleen top (die twee leken te denken Trick en Sirhcez te zijn), ik had een hele saaie lane waarin ik Talon outfarmde en lane uit pokete zonder kills aan beide kanten.

Anyway. Op een gegeven moment stond Nasus op 3/1, maar "proceed to stack" dus alle turrets daar waren nog up. Beide mid outers weg, maar ik had ondertussen genoeg AP om de wave E-Q te clearen als we voor een objective gingen.
Meanwhile Draven. 0/9, Thresh 0/7. 10/0 Lucian, heel fijn, jongens we gaan turtlen.

Nasus ging in de godmode splitpush terwijl we 4v5 stonden af te houden, Draven continu stacks opbouwend op minions, en op een gegeven moment backten Lulu en Talon in een poging hun inhib te redden. In de resulterende 4v3 wist ik Draven een kill op Lucian te overhandigen.

Shutdown op een 10/0 Lucian. Met Draven.
Hij cashte op dat moment 2200 gold... maar daar had Lucian natuurlijk helemaal geen boodschap aan.

Tot Draven een quadra pakte toen ze baron probeerden te doen en niet snapten hoe een sweeper werkt.

TL;DR Draven is in 3 minutes flat vanaf 0/9 een 10/0 Lucian voorbijgesnowballd. Fucking ridiculous, maar een suddenly fed ADC naast 2 zulke splitpushers èn met de siege/zonecontrol van een gefarmde Ziggs? Een van de hardste turnarounds die ik ooit gespeeld heb.

Welcome to the League of DRAAAAAAAAAAVEEENNN

Eigenlijk zou ik vaker moeten zorgen voor een Draven in een "Gates" team. Het botlane-feedeffect is niet geheel verklaarbaar nog steeds aanwezig als er gewoon bot geganked wordt, maar Draven kan wel ècht ketshard terugkomen van een enkele kill, en die zijn relatief makkelijk voor hem op te zetten als een enkele splitpusher de aandacht van 3 of meer tegenstanders aan de andere kant van de map weet te houden.

Betreft Gates hebben een vriend van me en ik meer succes met Olaf/Jax dan Udyr/Nasus trouwens, maar dat is waarschijnlijk vooral omdat mijn Olaf beter is dan mijn Udyr, want die ander gaat zowel op Nasus als op Jax meestal behoorlijk hard. En als Jax of Nasus aan het splitpushen is, dan heb ik met Olaf vooral in de resulterende 4v5 een veel sterkere aanwezigheid dan met Udyr. Als ze zó engagen dat er niet te disengagen is druk je op R en sloop je de carries, met Udyr heb je niet de tools om jezelf tussen al die cc voldoende te herpositioneren als ze goed engagen.

[ Voor 22% gewijzigd door McGryphon op 29-12-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Oe, Evelynn krijgt een buff als ik kijk op surrender@20 :) Haar passive geeft iets meer mana regen en haar E past eindelijk on-hit effects toe :D Misschien dat ze dan weer beter te spelen is op midlane.. Aangezien ze in de jungle totaal niet meer fijn is om mee te spelen, maar waarschijnlijk doe ik iets verkeerd :+

Elise heeft ook zo te zien een buff gekregen, zal ze daardoor weer wat sterker worden in de jungle?

http://www.surrenderat20....-pbe-balance-changes.html

Wanneer worden deze changes meestal doorgevoerd?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PBE changes veranderen regelmatig, soms worden ze de dag erop alweer aangepast of teruggedraait. Je kan er dus ook nooit vanuit gaan, vooral als het betrekking heeft op de jungle.

Maar de status van de laatste PBE change komt over het algemeen in de eerst volgende patch, 4.22 zitten we volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
TheBrut3 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:05:
PBE changes veranderen regelmatig, soms worden ze de dag erop alweer aangepast of teruggedraait. Je kan er dus ook nooit vanuit gaan, vooral als het betrekking heeft op de jungle.

Maar de status van de laatste PBE change komt over het algemeen in de eerst volgende patch, 4.22 zitten we volgens mij.
Ik vraag wanneer ongeveer dat dus is :o

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mebus schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:06:
Ik vraag wanneer ongeveer dat dus is :o
Volgens mij is dat nog niet bevestigd. Ik kan me indenken dat 4.** niet meer komt, maar dat dit de eerste 5.** gaat worden. Want ze hebben ook niet gezegd wanneer S5 gaat beginnen (gokje: 14/15 januari). Als ze nog wel een 4.22 gaan doen, dan zou het deze week moeten zijn. Anders begint S5 wel erg laat, of zitten er 2 patches heel dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
McGryphon schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:21:
Dat is een beetje een flauwe en stemming makende reactie. Ik heb namelijk niet gezegd dat er champions uit de game verwijdert moeten worden maar alleen dat er enkele Champions op the howling abyss iets té sterk zijn. Kills en assists voorkomen gedurende 15 minuten is op the howling abyss namelijk niet mogelijk.

Een goed spelende tegenstander kan ik erg waarderen. Slechte spelers komen op ARAM altijd voor (want je kunt vervelende free rotation champs krijgen) en dat is erg fijn. Niemand hoeft namelijk te doen alsof ze een goede speler zijn. Het valt me echter wel op dat een Yi op the howling abyss een véél grotere impact heeft dan een Sona, Lux, Nidalee of Fizz die ook allemaal erg sterk zijn.

Mocht je niet weten wat ik bedoel dan raad ik aan om enkele potjes LotPK te spelen met Yi.

n.b. Omdat het anders een welles-nietes verhaal wordt :P vraag ik me af wat de oorzaak is dat Yi in deze specifieke locatie (in tegenstelling tot de meeste close range champs) zo veel effect heeft op de uitkomst van de games.

[ Voor 9% gewijzigd door addo2 op 29-12-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik doelde ook niet dat op jij het gezegd zou hebben, maar vrienden van me, wat de oorsprong is van deze discussie ongeveer ;)

Yi is in Poro King denk ik voornamelijk OP door zijn untargetability in combinatie met een schep AoE damage, een heal, en een movespeedbuff/slow immunity. Hij kan er dus makkelijk in vliegen en alles kapotmaken, weinig damage pakken, en significant makkelijker dan veel andere champs daarna de aftocht blazen om vervolgens terug te healen naar full en hetzelfde opnieuw te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
addo2 schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:34:
Het valt me echter wel op dat een Yi op the howling abyss een véél grotere impact heeft dan een Sona, Lux, Nidalee of Fizz die ook allemaal erg sterk zijn.
Mwoah... Dat ligt er nogal aan. Sona, Lux en Nida vind ik altijd sterk in Aram. Waarom? Heals en poke. Yi is zeer situational. In een random team is het vaak minder leuk om tegen een Yi te spelen, maar in een premade team met wat CC heeft de tegenstander eigenlijk niks aan de Yi. Omdat ze vaak toch een glasscannon build hebben is hij zo neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 16:48

MrDustv

All day, Every day!

TheBrut3 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:46:
[...]

Mwoah... Dat ligt er nogal aan. Sona, Lux en Nida vind ik altijd sterk in Aram. Waarom? Heals en poke. Yi is zeer situational. In een random team is het vaak minder leuk om tegen een Yi te spelen, maar in een premade team met wat CC heeft de tegenstander eigenlijk niks aan de Yi. Omdat ze vaak toch een glasscannon build hebben is hij zo neer.
Daarnaast is sona gewoon sterk op die map. maybe solo niet zo zeer maar ze zorgt ook dat het team langer in leven blijft. momenteel een 100% win rate met haar op LotPK

Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

In Poro King is Lucian voor mij gevoel ook erg sterk. Je hebt de burst om divende champs (een heel eind) te nuken, de mobility om van veel weg te komen, en door op R te drukken sloop je (bijna) de Poro King :+

edit: Trick2g vs Nightblue, ineens hoor je "executed". Trick's lvl 9 Nocturne is niet sterk genoeg voor Krugs _O-

[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 30-12-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken weer helemaal bezig met LoL. Inmiddels lvl 16 (dat zal wel niet hoog zijn) en ik speel eigenlijk altijd met Talon. Erg fijn karakter en wat mij aanspreekt aan hem is dat hij flinke klappen aan andere champions kan uitdelen en zich dan meestal weer uit de voeten kan maken.

Toch wil ik eens wat anders proberen. Zo nu en dan kom ik karakters tegen die niet kapot te maken zijn en die vijandige champions bij bosjes ommaaien. Dat lijkt mij wel leuk. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Talon is een assassin en daarmee vaak vrij squishy maar wel veel (1v1) damage. Bruisers zijn meer tanky maar doen vaak early-mid ook nog genoeg damage. Pantheon/Renekton etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:25:
Toch wil ik eens wat anders proberen. Zo nu en dan kom ik karakters tegen die niet kapot te maken zijn en die vijandige champions bij bosjes ommaaien. Dat lijkt mij wel leuk. Iemand een tip?
Udyr, Olaf, Poppy, Jax, stacked Nasus, Riven, Irelia komen meteen in me op bij deze beschrijving :P

En behalve Riven en Olaf werken ze allemaal prima met Trinity force. Tons of damage, wat leuke andere stats, en in principe kan je daarna tankstats gaan bouwen gezien je van Triforce al een behoorlijke klap damage krijgt.

Deze champs worden allemaal doorgaans wat tankier gebouwd dan Talon, maar de damage die ze alsnog kunnen doen moet je niet onderschatten. Een Olaf met Bloodthirster, Hydra, Frozen Heart en Spirit Visage is bijna niet neer te krijgen in een teamfight terwijl hij (true) damage rondstrooit als Oprah.

Damage! Damage for you, damage for you.. Damage for everyone!

Nog wat meer richting tank maar zeker niet zonder damage is Maokai, daarmee word je lategame gewoon een soort immovable object* dat alles kapotmaakt en alle allies in zijn buurt een smak damage reduction geeft :P

En Mundo natuurlijk. Full tank bouwen? Prima, je doet alsnog 15-25% current health magic damage met een slow op je Q, met lage cooldowns en behoorlijk kleine health cost. Die je voor de helft terugkrijgt als je iets raakt :P

*Laat Malphite het niet horen...

[ Voor 57% gewijzigd door McGryphon op 31-12-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol die boom/ent zit ik nu te bekijken. Kom hem eigenlijk nooit tegen in de game (ook een voordeel natuurlijk). Bedankt voor de tips. Ga me er even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

:+

Niet de standaard of beste manier om hem te bouwen, maar wel heerlijke cheese als je team het een beetje faciliteert :P maar dit nummer is verplicht zodra Maokai aan iemand geïntroduceerd wordt imo :Y)

Overigens ga je hem vanzelf vaker tegenkomen waarschijnlijk, op lvl 30 weten de meeste spelers ondertussen wel hoe Maokai werkt, en ik gok dat het merendeel voor die tijd al wel eens ertegen heeft moeten lanen. Als het enkele de "haha je snapt toch niet wat ik allemaal kan"-factor is die je wil hebben moet je Urgot gaan spelen, maar dat is voor niemand een goede keuze :P

[ Voor 41% gewijzigd door McGryphon op 31-12-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even dus met de Ent gespeeld. Erg grappig karakter. Kan ook vrij veel hebben. Is een soort Hulk. Maar het is toch echt wel compleet anders spelen dan Talon. Potje verloren maar niet dankzij mij. Een ging AFK op lvl 7 en een ander disconnecte nogal vaak....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Klopt, maar je vroeg ook om iets anders dan Talon toch? ;)
Wat voor items heb je gebouwd? Zijn damage schaalt hoofdzakelijk van ability power, maar het is meestal beter om wat meer tankstats te bouwen om gewoon er volle bak in te vliegen en chaos te veroorzaken :P

League heeft inmiddels 123 champions, en bijna allemaal zijn ze gewoon de moeite waard om te spelen, dus je kan nog een tijdje vooruit :)

Beetje jammer dat m'n internet zo fucked is, kan niet spelen zonder lagspikes en plotselinge gigantische packetloss :(

[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 31-12-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:25:
Sinds een paar weken weer helemaal bezig met LoL. Inmiddels lvl 16 (dat zal wel niet hoog zijn) en ik speel eigenlijk altijd met Talon. Erg fijn karakter en wat mij aanspreekt aan hem is dat hij flinke klappen aan andere champions kan uitdelen en zich dan meestal weer uit de voeten kan maken.

IMO, maar andere zullen er misschien anders over denken, kun je het beste in de lagere lvls wat gaan rommelen met meerdere champs. Je leert ook het beste tegen een champ te spelen als je er zelf ook al mee hebt gespeeld. Een tijd ARAM spelen is ook niet zo gek, hoewel de gameplay totaal anders is heb je wel een casual manier om een champ te leren.
Feit is namelijk dat "alle" champs gewoon 'godlike' kunnen zijn, alleen dat is afhankelijk van je early/mid game :p
Dat je bijv. een potje keihard geraped wordt door een garen, wilt nog niet zeggen dat als jij er mee speelt dat je het zelfde voor elkaar kunt krijgen. Wat jij eigenlijk vraagt is een OP champ, en die zijn er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:02:
Oe, Evelynn krijgt een buff als ik kijk op surrender@20 :) Haar passive geeft iets meer mana regen en haar E past eindelijk on-hit effects toe :D Misschien dat ze dan weer beter te spelen is op midlane.. Aangezien ze in de jungle totaal niet meer fijn is om mee te spelen, maar waarschijnlijk doe ik iets verkeerd :+

Elise heeft ook zo te zien een buff gekregen, zal ze daardoor weer wat sterker worden in de jungle?

http://www.surrenderat20....-pbe-balance-changes.html

Wanneer worden deze changes meestal doorgevoerd?
Ze was voorheen ook ruk op mid. Mobility creep. Ze kan totaal niet farmen als een enemy mage dat niet toestaat. Melee mids zijn zeldzaam, en de champs die het kunnen hebben gigantisch veel juke skills (Talon, Zed, Riven, Yasuo, Fizz bvb)

Eve gaat... Wat doen tegen een ranged champ? Verassingselement is er niet zoals bij jungle en elke vorm van poke en CC slaat je hard neer. Het zou alleen werken als jij op lv6 gaat roamen en de vijand zo brons is dat ze jouw lane niet smerig hard pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Realiseer je ook dat 2% of missing mana vergeleken met 1% of max mana alleen een buff is als je minder dan de helft van je mana hebt, alles daarboven is het een nerf.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:10:
[...]

Ze was voorheen ook ruk op mid. Mobility creep. Ze kan totaal niet farmen als een enemy mage dat niet toestaat. Melee mids zijn zeldzaam, en de champs die het kunnen hebben gigantisch veel juke skills (Talon, Zed, Riven, Yasuo, Fizz bvb)

Eve gaat... Wat doen tegen een ranged champ? Verassingselement is er niet zoals bij jungle en elke vorm van poke en CC slaat je hard neer. Het zou alleen werken als jij op lv6 gaat roamen en de vijand zo brons is dat ze jouw lane niet smerig hard pushen.
Nooit problemen gehad met haar op midlane anders in S3 (main mid). Farmen ging prima, vooral omdat haar Q een range heeft van 700. Verder vond ik haar pre-6 juist sterk om sidelanes te ganken, vooral als ik zag hoe makkelijk dit was, zelfs met de pink wards die er toen waren.. En als ik daardoor mijn turret verloor maar wel top en bot fed heb weten te maken vind ik het dat wel waard.

Verder heeft ze zeker een verrassingselement in lane als je dit goed weet te gebruiken. En haar burst dmg vond ik toen destijds groter dan de meeste midlaners ;)

Alleen sinds ze haar E verandert hadden van magic dmg naar physical dmg werkte ze niet meer zo goed op mid.. Maar nu ze haar E on-hit effects geven zal lichtbane makkelijker te proccen zijn (2 keer met 1 E, daar ga ik vanuit tenminste) en daarna kan je dankzij je Q nog steeds makkelijk je lichtbane proccen ;)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:08:
[...]

Alleen sinds ze haar E verandert hadden van magic dmg naar physical dmg werkte ze niet meer zo goed op mid.. Maar nu ze haar E on-hit effects geven zal lichtbane makkelijker te proccen zijn (2 keer met 1 E, daar ga ik vanuit tenminste) en daarna kan je dankzij je Q nog steeds makkelijk je lichtbane proccen ;)
Die vlieger gaat niet op. On-hit skills negeren niet de cooldown timer van Sheen, Lich Bane, Triforce en Iceborn Gauntlet. Anders hadden we allang Warwick met Triforce/LW of Lich Bane/Deathcap rond zien lopen, want dan zou Warwick namelijk 1900~ damage doen met een enkele ult cast.

Daar komt nog eens bij dat damage procs van een Spellblade item- ongeacht welke stat het origineel was, wordt omgezet naar het type damage van de skill waar het op toegepast is. Warwick ult zal alle Spellblade items die physical zijn, omzetten naar magic damage, wanneer hij zijn ult cast (en slechts 1 stack Spellblade kan toepassen) net als wanneer Ezreal een Lich Bane heeft, deze compleet physical is wanneer hij een Q landt.

Ergo, Eve lijkt meer te hebben aan AD items en Botrk procs dan Lich Bane, aangezien er ArPen gekocht moet worden om E ook daadwerkelijk schade te laten doen i.c.m. Lich Bane.

Verder kan ik niets zeggen over het kaliber midlane waar je tegen stond. Op Akali is pre-6 ook geen pretje, en die heb ik in meerdere seizoenen met hoge winrate gespeeld op gelijke en iets hogere rank dan jij, terwijl ook Akali van grote afstand kama's kan gooien voor farm. Een missile betekent vrij weinig. Pre-6 begin je bijvoorbeeld weinig tegen een Lissandra, Brand, Nidalee, Ahri of Zed, om zo maar eens een handjevol populaire midlaners te noemen. Dat is gewoon toren knuffelen, farmen en wachten op ganks of lv6 afwachten.

Maar goed, aan de andere kant was Eve wel een lekkere cheese-character toen ze op haar sterkst was. Lane/jungle maakte niets uit, Lich Bane en Deathcap = faceroll all the things. Damien en ik hadden 0,0 Eve ervaring en wisselde toen in duo zo ongeveer af wie Eve ging spelen en 99/0 ging tijdens haar beste patches :')
Fanatic_FS schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:04:
Realiseer je ook dat 2% of missing mana vergeleken met 1% of max mana alleen een buff is als je minder dan de helft van je mana hebt, alles daarboven is het een nerf.
Toen ik die change las dacht ik ook al... hoe is dat in godsnaam een buff...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Die vlieger gaat niet op. On-hit skills negeren niet de cooldown timer van Sheen, Lich Bane, Triforce en Iceborn Gauntlet. Anders hadden we allang Warwick met Triforce/LW of Lich Bane/Deathcap rond zien lopen, want dan zou Warwick namelijk 1900~ damage doen met een enkele ult cast.

Daar komt nog eens bij dat damage procs van een Spellblade item- ongeacht welke stat het origineel was, wordt omgezet naar het type damage van de skill waar het op toegepast is. Warwick ult zal alle Spellblade items die physical zijn, omzetten naar magic damage, wanneer hij zijn ult cast (en slechts 1 stack Spellblade kan toepassen) net als wanneer Ezreal een Lich Bane heeft, deze compleet physical is wanneer hij een Q landt.

Ergo, Eve lijkt meer te hebben aan AD items en Botrk procs dan Lich Bane, aangezien er ArPen gekocht moet worden om E ook daadwerkelijk schade te laten doen i.c.m. Lich Bane.

Verder kan ik niets zeggen over het kaliber midlane waar je tegen stond. Op Akali is pre-6 ook geen pretje, en die heb ik in meerdere seizoenen met hoge winrate gespeeld op gelijke en iets hogere rank dan jij, terwijl ook Akali van grote afstand kama's kan gooien voor farm. Een missile betekent vrij weinig. Pre-6 begin je bijvoorbeeld weinig tegen een Lissandra, Brand, Nidalee, Ahri of Zed, om zo maar eens een handjevol populaire midlaners te noemen. Dat is gewoon toren knuffelen, farmen en wachten op ganks of lv6 afwachten.

Maar goed, aan de andere kant was Eve wel een lekkere cheese-character toen ze op haar sterkst was. Lane/jungle maakte niets uit, Lich Bane en Deathcap = faceroll all the things. Damien en ik hadden 0,0 Eve ervaring en wisselde toen in duo zo ongeveer af wie Eve ging spelen en 99/0 ging tijdens haar beste patches :')

[...]

Toen ik die change las dacht ik ook al... hoe is dat in godsnaam een buff...
Waar staat dat dan dat als een on-hit effect ad/ap is dat lichtbane dit ook word? Staat bij lichtbane nog steeds bonus magic dmg namelijk :)

Dat lichtbane een CD heeft weet ik, dat dit ook geld voor evelynn haar E wist ik dus niet (als de pbe changes ook doorgevoerd gaan worden), wat ik overigens niet zeker wist. Maar Evelynn kan deze dankzij haar Q juist makkelijk proccen.

Vorige week toevallig weer eens mid gespeeld met Eve en dat ging aardig goed :) Alleen haar lategame dmg valt wat tege nu.

Heb overigens hybrid marks gefit zodat ze dus ook nog wat uit haar E en AA's haalt.

Maar als jij denkt dat Eve mid zometeen niet viable is dan hoop ik je op andere gedachten te brengen zodra de nieuwe pbe changes zijn doorgevoerd :D En ook als ik keihaard faal zal ik dat laten weten natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Mebus op 02-01-2015 12:54 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo gedragen skills met onhit zich gewoon. Staat volgens mij ook op de wiki. Spellblade cooldown is op elke onhit skill, kan geen goede reden bedenken waarom ze na veel andere soortgelijke skills het bij haar anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:03:
Zo gedragen skills met onhit zich gewoon. Staat volgens mij ook op de wiki. Spellblade cooldown is op elke onhit skill, kan geen goede reden bedenken waarom ze na veel andere soortgelijke skills het bij haar anders doen.
oke, en wat bedoel je dan met dit?
Als ik evelynn haar E op iemand doe, dan is die physical dmg en lichtbane toch gewoon de bonus magic dmg? Of ik lees het verkeerd, maar het lijkt nu alsof je zegt dat lichtbane physical dmg toepast wanneer iemand zijn onhit skill ad is..

[ Voor 6% gewijzigd door Mebus op 02-01-2015 13:12 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Als ik evelynn haar E op iemand doe, dan is die physical dmg en lichtbane toch gewoon de bonus magic dmg? Of ik lees het verkeerd, maar het lijkt nu alsof je zegt dat lichtbane physical dmg toepast wanneer iemand zijn onhit skill ad is..
Sorry, was zelf ietwat verkeerd geinformeerd. Er zijn een rijtje spells die de on-hit gewoon toepassen as-is, maar dan heb je bijvoorbeeld ook weer Warwick en GP die het omzetten in de damage type van de skill. Lekker logisch allemaal Rito 8)7 met Eve heb ik dus geen idee hoe dit werkt. De wiki is er ook erg incompleet over. Ook zie ik veel discussies of Ez Q nou volledig physical of magical doet met Lich Bane.

tl:dr; het is een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wat ik wèl weet is dat Evelynn mid verdomd weinig uithaalt tegen de meeste siegemages; ik weet niet waarom ze ineens weer mid gespeeld wordt, maar heb zelf met Ziggs en Xerath allebei geen enkel probleem ermee gehad, en de eve vs. Azir matchup (met eve in mijn team helaas) was ook gewoon niet te carryen.

Door in lane te blijven maak je je passive gewoon bijna useless, en evelynn zonder stealth is gewoon een zwakke champion imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Bottom line: Eve wordt een geweldige support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ze heeft sowieso een kit die niet viable is op een andere role dan jungle op dit moment, en omdat haar early game duelist power, sustain en clear ook niet geweldig is, is ze gewoon een vrij matige pick op dit moment.

Ondertussen nog wat op de smurf zitten grinden..het lijkt erop dat ik D3 mag gaan overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
McGryphon schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:49:
Wat ik wèl weet is dat Evelynn mid verdomd weinig uithaalt tegen de meeste siegemages; ik weet niet waarom ze ineens weer mid gespeeld wordt, maar heb zelf met Ziggs en Xerath allebei geen enkel probleem ermee gehad, en de eve vs. Azir matchup (met eve in mijn team helaas) was ook gewoon niet te carryen.

Door in lane te blijven maak je je passive gewoon bijna useless, en evelynn zonder stealth is gewoon een zwakke champion imo.
In seizoen 3 was ze op mid nog best wel sterk, seizoen 4/nu niet meer omdat haar E nu physical dmg doet en je daardoor niet meer de hoge burst had als in seizoen 3 in combinatie met een lichtbane en dfg.

En ze word eigenlijk ook niet meer op mid gespeeld daarom, maar in seizoen 3 zag ik andere ook nog weleens met haar op mid spelen :)

Daarnaast kan je haar stealth best goed in lane gebruiken om de andere midlaner de hele tijd mia's te roepen/pingen en zij dit vervolgens gewoon niet meer doen waardoor je dankzij je stealth heel erg makkelijk je lane uit kan, vooral early game wanneer er nog geen tot weinig pinks staan en zei nog niet heel erg hard kunnen pushen. Daardoor zorg je er ook weer voor dat zij pinks moeten kopen en dit kost weer extra geld.

Verder zijn de meeste ranged mid laners ook weer niet een probleem, want als zij een AA op mij gooien vangen ze al dmg van mijn minions en vaak ook nog van mijn Q :) En dankzij mijn W kan ik de meeste skills van hun ook nog dodgen..

@rudy, naar mijn weten zal de dmg van lichtbane altijd geprocced worden als AP dmg en nooit als AD. Het is tenslotte 'bonus' dmg.

[ Voor 9% gewijzigd door Mebus op 02-01-2015 15:29 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:27:
[...]

@rudy, naar mijn weten zal de dmg van lichtbane altijd geprocced worden als AP dmg en nooit als AD. Het is tenslotte 'bonus' dmg.
Zoals ik dus al zei, dat geldt niet voor elke skill. Er zijn een aantal on-hit skills die de damage type veranderen. Nidalee's Takedown verandert bijvoorbeeld Sheen en Triforce naar Magic Damage, GP de Lich Bane naar physical (en kan daar zelfs op lifestealen) en Warwick de Sheen en Triforce ook naar Magic Damage. Zo zijn er wel meer. Is dus nog maar even zien hoe dit voor Eve gaat tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:42:
[...]

Zoals ik dus al zei, dat geldt niet voor elke skill. Er zijn een aantal on-hit skills die de damage type veranderen. Nidalee's Takedown verandert bijvoorbeeld Sheen en Triforce naar Magic Damage, GP de Lich Bane naar physical (en kan daar zelfs op lifestealen) en Warwick de Sheen en Triforce ook naar Magic Damage. Zo zijn er wel meer. Is dus nog maar even zien hoe dit voor Eve gaat tellen.
Link?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google.

Onder Infinite Duress, bij de uitleg:
If Infinite Duress applies the Spellblade effect of Sheen, Iceborn Gauntlet or Trinity Force, the proc is converted into magic damage.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Warwick

Onder Takedown, bij de uitleg:
If an autoattack enhanced by Takedown applies the Spellblade effect of Sheen, Iceborn Gauntlet or Trinity Force, the proc is converted into magic damage as the base attack is.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Nidalee

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Oh damn, ik vond hem altijd al een vrij relaxed persoon in Fnatic, maar nu hij ook regelmatig streamed sinds hij is gestopt met competitive gaming is hij imo alleen nog maar grappiger geworden.

http://www.twitch.tv/cyanide

Zonet ook weer. *Enemy Fiddle ult*, zijn team blaast Fiddle op. "That was a very cool story Fiddle, why don't you tell that again?" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:26:
Oh damn, ik vond hem altijd al een vrij relaxed persoon in Fnatic, maar nu hij ook regelmatig streamed sinds hij is gestopt met competitive gaming is hij imo alleen nog maar grappiger geworden.

http://www.twitch.tv/cyanide

Zonet ook weer. *Enemy Fiddle ult*, zijn team blaast Fiddle op. "That was a very cool story Fiddle, why don't you tell that again?" :')
Hij heeft inmddels ook een paar guides uit waar een paar leuke grapjes in verstopt zitten. Echt een droogkloot die kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 22:10
Heb sinds lang Lol nog eens opgepakt en ben aan het tanken geslagen. Jarvan en Amumu gekocht. Zo wat speelt dat fijn zeg :D. Heerlijk om gewoon niet gekilled te kunnen worden. Zijn er toch altijd spelers die dat kleine mannetje blijven targetten :).

Vooral de combinatie van de cloak en amumu zijn aoe skill vind ik erg fijn. Early game vind ik het wel lastig om te last hitten aangezien je nog vrij zwak bent. Iemand tips hiervoor? Probeer nu zoveel mogelijk m'n tower te huggen maar moet dan ook vertrouwen op een early gank van de jungler om een beetje mee in beeld te kunnen komen. Zou ik liever anders zien :).

[ Voor 17% gewijzigd door Powerblast op 03-01-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powerblast schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:51:

Vooral de combinatie van de cloak en amumu zijn aoe skill vind ik erg fijn. Early game vind ik het wel lastig om te last hitten aangezien je nog vrij zwak bent. Iemand tips hiervoor? Probeer nu zoveel mogelijk m'n tower te huggen maar moet dan ook vertrouwen op een early gank van de jungler om een beetje mee in beeld te kunnen komen. Zou ik liever anders zien :).
Amumu is dan ook een jungler. Die doet het niet geweldig in lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 01:18:
[...]

Amumu is dan ook een jungler. Die doet het niet geweldig in lanes.
Heb hem zonet nog een keertje als top tank gespeeld en ging verrassend goed. Tegen Olaf. Wel volle tank build maar dan ben je niet meer dood te krijgen. Had nu weer geen moeite met de laning phase. Zat wel wederom met een goeie jungler :). Olaf kreeg me niet dood en ik snoepte regelmatig wat van z'n health af waardoor die uiteindelijk niet meer in m'n buurt durfde komen. Ja dan was het gewonnen natuurlijk :). Gewoon nog ff wat wards gezet om ganks te voorkomen en de lane was van mij.

Spijtig genoeg trok onze adc echt op niks... :( Continue indiven met flash en dan gaan lopen nadat hij één hit had gekregen. Stond z'n support daar mooi voor aap.

[ Voor 32% gewijzigd door Powerblast op 03-01-2015 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Powerblast schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 01:32:
[...]

Heb hem zonet nog een keertje als top tank gespeeld en ging verrassend goed. Tegen Olaf. Wel volle tank build maar dan ben je niet meer dood te krijgen. Had nu weer geen moeite met de laning phase. Zat wel wederom met een goeie jungler :). Olaf kreeg me niet dood en ik snoepte regelmatig wat van z'n health af waardoor die uiteindelijk niet meer in m'n buurt durfde komen. Ja dan was het gewonnen natuurlijk :). Gewoon nog ff wat wards gezet om ganks te voorkomen en de lane was van mij.

Spijtig genoeg trok onze adc echt op niks... :( Continue indiven met flash en dan gaan lopen nadat hij één hit had gekregen. Stond z'n support daar mooi voor aap.
No offence maar dan was die olaf waarschijnlijk gewoon heel slecht. Olaf zou amumu op toplane in de pan moeten hakken met zijn true damage E, CC immunity, slows en gratis lifesteal.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
blamauci schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 02:01:
[...]

No offence maar dan was die olaf waarschijnlijk gewoon heel slecht. Olaf zou amumu op toplane in de pan moeten hakken met zijn true damage E, CC immunity, slows en gratis lifesteal.
Kan ik wel inkomen hoor :). Ben verre van pro, gewoon casual af en toe eens een potje vind ik wel fijn. Maar het tank principe ligt me wel, veel meer dan damage doen. Vandaar dat ik het wel eens leuk vond om amumu of jarvan op te pakken. Damage ligt me niet zo omdat je meestal als een glass cannon uit de hoek komt. Heb op één of andere manier het idee dat tank toch iets minder fout gevoelig is, en aangezien ik die nog veel maak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De twee keer dat ik als Olaf een Amumu in lane tegenkwam was dat inderdaad gewoon een minion met een gapcloser.

Elke keer wat van zijn health af snoepen hoort ook helemaal niet te werken, Olaf heeft behoorlijk wat sustain.

En er zit natuurlijk nogal wat tussen tank en glass cannon. Olaf met Hydra en 4 tankitems, of Udyr met een Triforce, dat is nog steeds een echt niet te negeren hoeveelheid damage.

[ Voor 28% gewijzigd door McGryphon op 03-01-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

McGryphon schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:16:
De twee keer dat ik als Olaf een Amumu in lane tegenkwam was dat inderdaad gewoon een minion met een gapcloser.

Elke keer wat van zijn health af snoepen hoort ook helemaal niet te werken, Olaf heeft behoorlijk wat sustain.

En er zit natuurlijk nogal wat tussen tank en glass cannon. Olaf met Hydra en 4 tankitems, of Udyr met een Triforce, dat is nog steeds een echt niet te negeren hoeveelheid damage.
Tis maar net hoe iemand amumu speelt. Hij kan namelijk redelijk nutteloos aanvoelen en ik zie meer dan genoeg mensen hem enorm slecht spelen. Ik wil niet zeggen dat ik hem perfect speel maar tegen mid / endgame carry ik mijn team.
Met je passive en extra magic pen. kun je echt enorm veel damage doen. Idem met zoals jij het noemt een "gapcloser" maar met de juiste items is zijn Q een dikke nuke.
De meeste onervaren mensen skippen het lvlen van de Q, om meer output te krijgen in de rest, maar als ik jungle dan max ik Q omdat ik vrijwel niet mis.
Iemand in de lane is dan eigenlijk zo goed als dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Douweegbertje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:13:
[...]
De meeste onervaren mensen skippen het lvlen van de Q, om meer output te krijgen in de rest, maar als ik jungle dan max ik Q omdat ik vrijwel niet mis.
Nou dan gaan we maar eens even kijken naar alle onervaren mensen.

Shook (jungler Alliance):
http://www.probuilds.net/guide/EUW/1896888670/47257274

Cyanide (ex-jungler Fnatic):
http://www.probuilds.net/guide/EUW/1892656618/19025808

Meteos (jungler Cloud 9):
http://www.probuilds.net/guide/NA/1660059102/44979324

High ranked solo-queue speler:
http://www.lolking.net/guides/197027

Nogmaals high-ranked solo-queue-speler:
http://www.lolking.net/guides/215731

Misschien moet je maar eens een guide schrijven? Want schijnbaar zijn al deze spelers nog niet zo ervaren als dat jij bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat wil je nu zeggen? Hun spelen amumu totaal anders, misschien met een bepaalde setup voor het team of wat dan ook. Als je hem als pure tank speelt.. soit dan lvl je Q niet want immers ben je er dan meer voor de init dan daadwerkelijk door te pushen. Zo'n teamplay / IQ heb je niet op silver/gold

En tja, als ik heel eerlijk ben vind ik de setup van bijv. dit vrij apart: http://www.probuilds.net/guide/EUW/1896888670/47257274

Aparte item keuze + order (zie boots ench.) maar ook attack speed marks.. Nja je kan mij eigenlijk niet wijsmaken dat AS > magic pen.

Overigens hebben ze allemaal hun game verloren :+

Verder is het niet heul boeiend maar je kan amumu als een nuke spelen (en overigens nog steeds tanky zijn!), maar dat is dan wel afhankelijk van hoe goed je bent en dan met name je Q. Als je dan niet veel met amumu speelt dan skill je minder snel je Q, omdat bij een miss je eigenlijk fucked bent.

Dan de laatste link van je fanbase even gelezen;
[VERY IMPORTANT (Rylai's Crystal Scepter)]
This is the most cost-effective item on Amumu. Great for everything, except of comming back from a loosing early-game. Even a small disadvantage early-game makes this item not worth building for
Nou, het zal wel. Ontzettend belangrijk, maar het kan om één of andere reden al niet meer waard zijn om te maken? Het is/kan zeker een goede item zijn, maar laten we niet te dramatisch doen.

Ik speel niet op plat, hun waarschijnlijk wel. Heel je meta is dan anders en je kan een champ op 20 manieren spelen en hun kiezen allemaal voor de wat veiligere manier. Mijn build is ong afhankelijk van de matchup: boots -> g belt -> sorc boots -> sunfire -> abysal -> liandry (of eerst nog wardensmail) -> randuin omen. Eventueel raba ipv rand (of erna) bij een faceroll..
Voordeel is dat je eigenlijk direct vanuit early/mid game al enorm veel kracht hebt, want eigenlijk schaalt amumu op de "tanky way" veel later pas door.

Dan nog eigenlijk het geen wat die high ranked gast zegt bij één van die builds (ong. wat ik hier nu net typte) :
SOME GAMES IT MAY BE CORRECTO BUILD AMUMU AS AN AP CARRY. I AM A PLAYER WHO HAS ALWAYS BEEN MORE SUPPORT ORIENTED AND STUCK TO JUNGLE/SUPPORT AND AM NOT THE TYPE OF PLAYER WHO CAN SOLO CARRY GAMES (WHICH IS OKAY!!)
Nu is het misschien deels overdreven om nu direct te zeggen dat het een AP carry is, want met sunfire, rand en abyssal heb je namelijk best dikke stats qua armor/mr/health...

Prima als je alles wilt afkijken van allerlei high ranked gasten of coole streamers, ik pak liever mijn eigen build en leer vanzelf wel wat goed voor mij, en mijn niveau is. Nogmaals; ik heb zoveel nutteloze amumu's voorbij zien komen op silver/gold.. dat gaat dan weer nergens over. Naar mijn mening is amumu één van de weinige champs die op allerlei manieren gebuild kan worden, alleen niet alles werkt even lekker op elk niveau en teamsetup (ook die van de enemy).

Maar ik zal het wel beter verwoorden; de meeste onervaren amumu spelers die hem als 'ap carry' bouwen skillen hun Q niet eerst. Nog steeds een goede build, maar wel iets minder bij een init.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Denk dat het ook meer afhankelijk is van de tegenpartij.. Als het andere team best tanky is kan ik begrijpen dat je als amumu speler wat meer puntjes in je W wilt hebben :) Maar als het andere team een adc/apc/support hebben die totaal niet tanky zijn dan level ik het liefst ook mijn Q en E. En die W AP scaling is nou ook weer niet echt iets waartegen je WOW zegt.. Dan heb ik liever een E die op 6 seconden standaard cooldown is en dankzij AA's nog eens elke keer verlaagd word ook met 0.5 seconde en ik minder physical dmg vang van AA's en ability's.

Verder zorg je ervoor dat als je je Q zo snel mogelijk maxt dat je vaker kan engagen dan dat wanneer je dit niet doet en is de ap scaling nog best goed :) COOLDOWN: 16 / 14 / 12 / 10 / 8

En attack speed runes > magic pen runes is heel simpel: magic pen runes geven maar 7.8 magic pen, met 1 basic attack heb ik er al 15 magic resist vanaf (Amumu's autoattacks reduce the target's magic resistance by 15 / 20 / 25 for 3 seconds). Daarnaast zorg je ervoor dat je clear sneller is in de jungle. Neem aan dat Amumu zijn clear speed namelijk toch al niet zo heel erg snel is?

Enigste voordeel van wat ik zie met magic pen runes is dat deze gelijk op iedereen toegepast worden (als je iemand raakt met je ability's), waarbij dat niet zo is met zijn passive. Maar dan nog kan je zijn passive makkelijk op 2 personen krijgen denk.

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Amumu

[ Voor 5% gewijzigd door Mebus op 04-01-2015 10:54 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

attackspeed is simple, snellere clear. Jungle mobs hebben 0 mr dus doet magic pen niks in de jungle.
Daarnaast max je Q natuurlijk als 2e voor de lagere cooldown voor meer cc in een teamfight.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Fanatic_FS schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:43:
attackspeed is simple, snellere clear. Jungle mobs hebben 0 mr dus doet magic pen niks in de jungle.
Daarnaast max je Q natuurlijk als 2e voor de lagere cooldown voor meer cc in een teamfight.
^ Dit dus.

En zou je hem al in lane willen gebruiken dan zijn er nog wel andere "cheese" picks waarmee men meer moeite zal hebben. Neem bijvoorbeeld een Nautilus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Vergeten te melden ja, de jungle monsters MR (wist ik niet of ik was het vergeten :p).

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Douweegbertje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:13:
[...]

Tis maar net hoe iemand amumu speelt. Hij kan namelijk redelijk nutteloos aanvoelen en ik zie meer dan genoeg mensen hem enorm slecht spelen. Ik wil niet zeggen dat ik hem perfect speel maar tegen mid / endgame carry ik mijn team.
Met je passive en extra magic pen. kun je echt enorm veel damage doen. Idem met zoals jij het noemt een "gapcloser" maar met de juiste items is zijn Q een dikke nuke.
Iemand in de lane is dan eigenlijk zo goed als dood.
Dat is als je Amumu als jungler speelt allemaal wel relevant, maar als je Amumu als toplaner tegen Olaf speelt moet de Olaf wel echt heel dom spelen en/of bouwen wil je die matchup kunnen winnen. Ja, als je Frozen Heart rusht dan haalt dat heel weinig uit, en als je dan je W wil bewaren voor engages in plaats van om te sustainen op minions, maar dat valt imo onder "dom spelen en bouwen". Die Brolaf vs Amumu games van mij ben ik gestart met longsword, 2 health pots en 1 mana pot, en zo snel mogelijk een hexdrinker afmaken. Daarna vampsceptre, spectre's cowl, hydra. Tegen de tijd dat ik mijn Hydra af had was de inner turret al half health, mijn eigen outer had geen enkele tik gehad. Maakte de eerste keer hun Lee Sin ook nog eens de fout om vanaf dat moment (en niet eerder) top meermaals te komen ganken. Amumu kan fantastische ganks opzetten, maar het probleem bij het ganken van een 6/0 Olaf is dat ie op R drukt en 8/0 komt te staan :')

Mijn uiteindelijke build de eerste game was overigens Hydra, Ninja Tabi, Hexdrinker, Visage en Frozen Heart, toen kwam de surrendervote na een 1v4 doublekill toen ze m'n splitpush wilde stoppen :+
Tweede game wilden ze niet surrenderen, en kwam ik op hetzelfde uit behalve Maw of Malmortius uit hexdrinker en een vampsceptre erbij :P

Wat veel mensen zich niet lijken te realiseren overigens: Olaf is geen tank.
Olaf is een draintankende bruiser, hij heeft namelijk zijn AS passive, en zijn AS + lifesteal amp W. Bouw Bloodthirster, Visage en Hydra op Olaf, als je dan je lvl 5 W activeert krijg je 63,6% lifesteal op full health. Op 1 health (ja, hypothetisch enzo, I know) is dat 90,1%. Door Hydra is dat AoE, als je niet hoeft te initiaten voor je team maar de initiate kan volgen met een snoeiharde dive? Dan is de kans behoorlijk groot dat je door de damage heen tankt, de ADC en/of APC nuke je op dat moment namelijk gewoon door Olafs prima AD scaling. En anders volg je ze met je permaslow of begin je gewoon op andere champs te lifestealen.
Nog een reden dat hij geen tank is: buiten die slow heeft hij geen CC, enkel damage. En als je full tank bouwt is die damage helemaal niet zo indrukwekkend.

Je kan ook Hydra en IE bouwen, dat is niet echt optimaal maar wel erg grappig. Welke ADC? :+

Anyway. Ik ga gewoon maar niet meer junglen tot Rito de jungle eens wat bufft, momenteel moet ik kills pakken èn alles farmen om op support gold income uit te komen... En gezien ik hoofdzakelijk Udyr en Olaf jungle, en mijn speelstijl met beiden nogal item-afhankelijk is... Dat werkt niet. Ik ben effectiever door een suffe toplane te spelen zonder kills te pakken of weg te geven, dat levert significant meer gold op dan als ik jungle tenzij ik echt stapels kills weet te pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door McGryphon op 04-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjongejonge, ranked mentaliteit bij sommige mensen is echt weird...
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1906200855/26467026
Na first blood kreeg ik disconnect (we stonden voor).
Wat bleek? KPN glasvezelcentrale in mijn dorp lag plat, 15 minuten later deed alles het weer.
Log terug in: team (behalve premade maatje) partij negatief, schelden, weet ik veel wat.
Wij spelen voorzichtig terug, komen in de game, rest van het team blijft maar flamen en 1v4 dives etc.
Er wordt totaal niet geteamed, niks, alleen maar schelden.
Uiteindelijk verliezen we gewoon door de negativiteit, qua team composition en builds hadden we het best kunnen halen.

Dat soort potjes haalt echt het bloed onder mn nagels vandaan. In dit geval was ik een keer het leidend (of lijdend) voorwerp, maar man man man. Normaal gaat zoiets mis door een foutje die iemand maakt (lekker makkelijk, kritiek op anderen leveren), maar nu vanwege een DC.

Oh well, op naar de volgende game, ff geen DC en poap win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder in dit topic heb geroepen, Aspeed Runes zijn verspilling van je slot. Het geeft je 0.06 Atk/sec extra, wat erop neerkomt dat je 17 auto-attacks op één target moet doen voordat je er eentje extra krijgt. Ik kreeg toen ook al te horen "ja maar Amumu on-hit"- nee. Je krijgt je max Mpen stacks 0.18 seconden als je Aspd runt i.p.v. Mpen. Dat maakt dus geen donder uit.

Ik heb er voor de grap een side-by-side van gemaakt in een video. Zoals je kan zien, de clearspeed is nagenoeg gelijk. Aspd loopt 1 seconde voor, maar na het kopen van Trailblazer is dit voordeel van een gehele seconde weg. Je bespaart er uiteindelijk dus niets mee en boort jezelf Armor of Mpen op Marks door de neus. Aspd werkt alleen op champs met regenerating on-hit (Noct, Xin) of met een sterke AD modifier en veel base Aspd (Yi, Fiora) en die het ook later in de game gaan gebruiken.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=00tSIyQ8tv8]
https://www.youtube.com/watch?v=00tSIyQ8tv8

Dus, doe iedereen en jezelf een lol en hou op met Aspeed runes adverteren en te gebruiken. Ze zijn op tanks nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rudy als je dit soort filmpjes maakt ;) zorg er dan iig voor dat je niet AFK staat in 1 van de 2 schermvergelijkingen.

Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden