Zeer betrouwbare site. Laatste update van 3.8, 10 juli 2013.
Ze heeft nog aanpassingen gehad in 3.10, 4.5 en 4.16. Ook niet recent of groot, maar toch.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zeer betrouwbare site. Laatste update van 3.8, 10 juli 2013.
Wat dacht je van nieuwe skins voor o.a. urgot/zac/yorick en waarschijnlijk nog een hoop andere.rwbk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:48:
[...]
Het belangrijkste punt is dat hij er ingame gedateerd uitziet een VU mag ook.
O.R.C. Black Bulls Rugby
psyy138 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:35:
[...]
Op zich is de game, de meta, best balanced. Er zijn niet echt champs of items die er kei hoog boven uit steken.
[ Voor 29% gewijzigd door Jaap. op 27-05-2015 10:52 ]
Balance is nog ver te zoeken in LoL, zeer ver zelfs. Dunno waarom er hier continu mensen zeggen dat er momenteel een goede balance is...psyy138 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:35:
[...]
Wat dacht je van nieuwe skins voor o.a. urgot/zac/yorick en waarschijnlijk nog een hoop andere.
Ze moeten maar is skins maken voor champs die er relatief weinig of oude hebben.
Want ja er is dus weeeer een ezreal skin bijgekomen vorige patch.
Op zich is de game, de meta, best balanced. Er zijn niet echt champs of items die er kei hoog boven uit steken.
[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 27-05-2015 10:50 ]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
kunde van een champion op een elo =/= of een champion wel of niet OP isRazr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:50:
Volgens mij ligt het ook sterk aan je elo. Ik speel nu een beetje onderin / midden silver en daar kun je met strategisch inzicht plus een goede beheersing van je champ al snel je lane winnen. Ook al is de champ misschien niet conform de huidige meta. Hoe het op hogere elo's zit weet ik nietIk heb nu niet het gevoel dat er echt OP champ's zijn - in die games die ik speel / hoe ze gespeeld worden door spelers op mijn elo.
Jammer alleen dat het winnen van je lane helemaal niet bepalend is voor hoe de game gaat verlopen. Hoe vaak ik wel niet mensen zie die hun lane opponent in elkaar stompen en vervolgens niet met calls meegaan, denken dat ze zo fed zijn dat ze random zonder vision in enemy jungle rond kunnen lopen, nooit meer hun lane uitkomen want meer cs!!1! et cetera.. Andersom ook. Zat mensen die hun lane mischien hard verliezen maar met goede beslissingen en rotations gewoon de game met gemak in hun zak steken. Ik denk dat de meeste low elo spelers dan ook daar blijven hangen vanwege hun kunde tijdens de mid-late game en niet de laning phase.Razr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:50:
Volgens mij ligt het ook sterk aan je elo. Ik speel nu een beetje onderin / midden silver en daar kun je met strategisch inzicht plus een goede beheersing van je champ al snel je lane winnen. Ook al is de champ misschien niet conform de huidige meta. Hoe het op hogere elo's zit weet ik nietIk heb nu niet het gevoel dat er echt OP champ's zijn - in die games die ik speel / hoe ze gespeeld worden door spelers op mijn elo.
"een VU mag ook", dus je pleit nog steeds voor een rework. Wat zijn de argumenten voor een rework dan eigenlijk in jouw perspectief?rwbk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:48:
[...]
Het belangrijkste punt is dat hij er ingame gedateerd uitziet een VU mag ook.
Hey jongens, we maken nieuwe items en tanks zijn ineens veel te sterk. Kom we gaan individueel de tanks nerfen"Hey jongens tanks maken een opmars", "Kom op, nou nerfen we Amumu wel"... Nee, dan pak je al je tanks bij elkaar en ga je kijken wat de oorzaak is wat ze zo sterk maakt en ga je daarop inspelen. Want ten tijde van de Warwick 1-shot ults, lag het probleem niet alleen bij Warwick...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 11:31 ]
Er zijn gewoon eenmaal champions die beter in een bepaalde meta passen.Damienx2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:44:
[...]
Balance is nog ver te zoeken in LoL, zeer ver zelfs. Dunno waarom er hier continu mensen zeggen dat er momenteel een goede balance is...
Kalista en balance passen bijvoorbeeld al niet in 1 zin.
Om Riot toch wat credits te geven, de reworked Ashe, dat is een net stukje werk. Ze is niet zwaar OP geworden maar is wel weer terug in speelbaarheid.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Persoonlijke voorkeur speelt altijd een rol, maar dat maakt eea niet per definitie balanced.psyy138 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:36:
[...]
Er zijn gewoon eenmaal champions die beter in een bepaalde meta passen.
ADC is gewoon klote in deze "tank" meta omdat je relatief weinig damage doet en iedereen meteen boven op je zit. Dat is denk ik ook de reden dat urgot populairder is geworden en ook in tournaments gepicked wordt. Teminste dat is mijn mening uiteraard.
Toch vind ik deze meta fijner als de vorige "assasin" meta, van Season 4als ik me niet vergis
[ Voor 9% gewijzigd door Rordarok op 27-05-2015 12:18 ]
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Riot heeft gezegd dat ze geen skins voor Poppy, Urgot en Yorick gaan maken in de huidige situatie. Pas na de rework weer. Poppy en Yorick zitten niet eens meer in de free rotation omdat ze momenteel zo vreselijk zijn om tegen te spelenpsyy138 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:35:
[...]
Wat dacht je van nieuwe skins voor o.a. urgot/zac/yorick en waarschijnlijk nog een hoop andere.
Ze moeten maar is skins maken voor champs die er relatief weinig of oude hebben.
Want ja er is dus weeeer een ezreal skin bijgekomen vorige patch.
Het probleem bij de assassin meta was dat een assassin met 1 full item een tank met 2 full items binnen een halve seconde neer had. Ik speelde destijds veel Heca jungle, en het enige wat ik kon doen was farmen tot ik 6 item had en dan gewoon alles tanken terwijl mijn team turrets neerhaalde. En dan nog moest het team eerst 1 of 2 van hun assassins 5 vs 1 jumpen (met wat stuns, anders kon je het direct opgeven) voor we konden pushen.JapieTalent schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:53:
[...]
Persoonlijke voorkeur speelt altijd een rol, maar dat maakt eea niet per definitie balanced.
Adc's zijn sowieso ongeacht welke meta gehanteerd wordt de focus omdat deze normaliter veel, zo niet de meeste dmg doen. Ook in de so called assassin meta waren ze doelwit, met als verschil dat die verdomde assasins na een schot of wat in ieder geval gingen liggen. Pak m beet sejuani huppelt vrolijk verder naar het volgende target.
Wat ik persoonlijk het meest jammer vind is dat sommige champs gewoon niet passen in de game, hoe leuk ze er ook uitzien/hun kit ook is.
Vanuit Riots (commerciële) oogpunt snap ik het ook wel. Daarnaast maakt een vastomlijnde meta competitive play (toch het uithangbord) toegankelijker om te kijken tov een situatie waarin casters de eerste twintig minuten nodig zijn om de keuzes voor verschillende picks en strategies uit te leggen.Skyclad schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:53:
[...]
Het probleem bij de assassin meta was dat een assassin met 1 full item een tank met 2 full items binnen een halve seconde neer had. Ik speelde destijds veel Heca jungle, en het enige wat ik kon doen was farmen tot ik 6 item had en dan gewoon alles tanken terwijl mijn team turrets neerhaalde. En dan nog moest het team eerst 1 of 2 van hun assassins 5 vs 1 jumpen (met wat stuns, anders kon je het direct opgeven) voor we konden pushen.
Ging je direct voor tanky items kon je als tank destijds nog geen deuk in een pakje boter slaan, dus junglen werd een ramp en hun support kon je zonder enige damage items gewoon soloen (heb vaak genoeg als Blitz support in S4 tanks zonder damage items zitten soloen zodat ze niet konden splitpushen)
Tanks op deze manier buffen betekent helaas dat ADCs minder nuttig worden. De damage van tanks verhogen en ze iets sterker maken betekent dat het gewoon tankier bruisers worden, dus dan zou je een andere groep waardeloos maken. ADCs buffen en supports zonder stuns gaan continu neer in de laning phase. Supports buffen en die gaan weer op top/mid/jungle gespeeld worden. Zo blijven ze bezig. En kunnen ze iedere keer de nieuwe 'OP' champs weer verkopen
Geen idee, begon pas eind S3JapieTalent schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:
[...]
Nu wordt er gesproken over de tankmeta in season 5 en in season 4 assassinmeta, maar in hoeverre is seizoen 2 en 3 te typeren dan? Naar mijn idee was de balans toen veel beter en was er geen (of veel minder) dominantie van een bepaald type champions. Akkoord, er waren ook veel minder Champs, maar toch...
Op persoonlijk vlak vind ik het gewoon jammer dat door de richting waarin Riot beweegt sommige picks uitgesloten worden. MF vind ik zelf een erg leuke champ die je nu feitelijk alleen pickt om de winkansen van je eigen team wat te verkleinen. Zilean is ook een pracht van een champion die gewoon ondersneeuwt in vergelijking met zijn concurrenten, zowel mid als support zijnde.
Toegankelijker weet ik niet, in ieder geval zou een veel meer diverse meta het een stuk leuker maken om te kijken.JapieTalent schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:
Vanuit Riots (commerciële) oogpunt snap ik het ook wel. Daarnaast maakt een vastomlijnde meta competitive play (toch het uithangbord) toegankelijker om te kijken tov een situatie waarin casters de eerste twintig minuten nodig zijn om de keuzes voor verschillende picks en strategies uit te leggen.
Qua bot lane was in ieder geval Cait, Varus Vayne etc gewoon viable. Varus werd nog regelmatig gespeeld in LCS toen. Maar ja, toen was de oude BT er nog, waren OP adc zoals Kalista, Jinx etc er nog niet, en was er nog geen dozijn aan champs met dashes knockups en ook nog geen tanks met oneshot-abilities....JapieTalent schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:
Nu wordt er gesproken over de tankmeta in season 5 en in season 4 assassinmeta, maar in hoeverre is seizoen 2 en 3 te typeren dan? Naar mijn idee was de balans toen veel beter en was er geen (of veel minder) dominantie van een bepaald type champions. Akkoord, er waren ook veel minder Champs, maar toch...
Tja nu hebben ze Ashe gereworked, maar waarom dan MF en Varus achterblijven....JapieTalent schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:
Op persoonlijk vlak vind ik het gewoon jammer dat door de richting waarin Riot beweegt sommige picks uitgesloten worden. MF vind ik zelf een erg leuke champ die je nu feitelijk alleen pickt om de winkansen van je eigen team wat te verkleinen.
Yup, en daar komt nog bij dat Riot altijd nerfed in een bepaald context, maar zodra de meta/context weer volledig is veranderd dan worden die eerdere nerfs niet (deels) teruggedraaid.Damienx2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:06:
Tevens is de manier van balancen imo verkeerd. Het is champion voor champion, ipv gewoon de gehele poule aan te pakken.
[ Voor 24% gewijzigd door Koekiemonsterr op 27-05-2015 16:29 ]
Leuker zonder twijfel! Toegankelijker: ik denk het wel. Ik doel hier op het feit dat nu min of meer vast staat wat er gebeurd in de verschillende lanes. Dit behoeft niet per potje een uitleg wat en waarom er iets gebeurd, hooguit bij een laneswap.Koekiemonsterr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:11:
[...]
Toegankelijker weet ik niet, in ieder geval zou een veel meer diverse meta het een stuk leuker maken om te kijken.
Ik kan me toch slecht aan de indruk onttrekken dat destijds het vooral nog een game was. Begrijp me niet verkeerd, commerciële belangen hebben altijd een rol gespeeld, onderaan de streep moet het immers altijd zwart zijn wil je de zaak draaiend houden. Inmiddels is de game gegroeid en geëvolueerd (logisch), maar hierdoor zijn de commerciële belangen naar mijn idee boven de game op zich gekomen. Verkopen van recolors of hoe heet de nieuwste aanwinst qua features ook weer, het verkopen van logo's etc.Koekiemonsterr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:11:
[...]
Qua bot lane was in ieder geval Cait, Varus Vayne etc gewoon viable. Varus werd nog regelmatig gespeeld in LCS toen. Maar ja, toen was de oude BT er nog, waren OP adc zoals Kalista, Jinx etc er nog niet, en was er nog geen dozijn aan champs met dashes knockups en ook nog geen tanks met oneshot-abilities....
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 27-05-2015 16:34 ]
Rework kost nou eenmaal tijd, ik geloof dat Varus de volgende is die aan de beurt is, je ziet af en toe al wat changes op PBE, grote ult range distance, mana reduction op piercing arrow.Koekiemonsterr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:11:
[...]
Toegankelijker weet ik niet, in ieder geval zou een veel meer diverse meta het een stuk leuker maken om te kijken.
[...]
Qua bot lane was in ieder geval Cait, Varus Vayne etc gewoon viable. Varus werd nog regelmatig gespeeld in LCS toen. Maar ja, toen was de oude BT er nog, waren OP adc zoals Kalista, Jinx etc er nog niet, en was er nog geen dozijn aan champs met dashes knockups en ook nog geen tanks met oneshot-abilities....
[...]
Tja nu hebben ze Ashe gereworked, maar waarom dan MF en Varus achterblijven....
[...]
Yup, en daar komt nog bij dat Riot altijd nerfed in een bepaald context, maar zodra de meta/context weer volledig is veranderd dan worden die eerdere nerfs niet (deels) teruggedraaid.
Ongetwijfeld zullen ze de dominante tanks nu meer en meer gaan aanpakken, maar stel dat seizoen 6 de tank meta helemaal foetsie is. Dan hakken die individuele nerfs op de verschillende tanks extra hard erin.
Dat zie je nu ook met types als Elise en Khazix. Ooit zeer dominant, en al dan niet terecht generfed in die context van toen. Maar nu zit de meta voor hen nogal tegen, en kampen ze ook nog met die individuele nerfs die nog grotendeels van kracht zijn. Draai dat dan deels terug...Eén manier om de tank meta wat gevarieerder te maken is niet alleen de tanks aanpakken, maar juist ook alternatieven (zoals Elise/Khazix) aantrekkelijker maken. Maar op dat vlak gebeurt er bar weinig....
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Dat commerciële punt heb je zonder meer gelijk in.JapieTalent schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:32:
[...]
Ik kan me toch slecht aan de indruk onttrekken dat destijds het vooral nog een game was. Begrijp me niet verkeerd, commerciële belangen hebben altijd een rol gespeeld, onderaan de streep moet het immers altijd zwart zijn wil je de zaak draaiend houden. Inmiddels is de game gegroeid en geëvolueerd (logisch), maar hierdoor zijn de commerciële belangen naar mijn idee boven de game op zich gekomen. Verkopen van recolors of hoe heet de nieuwste aanwinst qua features ook weer, het verkopen van logo's etc.
Vicariously I live while the whole world dies
Heb ooit een keer mee proberen te doen maar ik snapde er de ballen niet vanVicarious schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:36:
Nog mensen hier die interesse hebben in een fantasy LCS league? We hebben nog 5 plaatsen over. Stuur even een DM'etje als je erbij wilt. Graag alleen mensen die van plan zijn actief hun team bij te houden, vorige split waren er van de 8 maar 3 mensen aanwezig bij de draft en waren een aantal spelers die het hele seizoen spelers erin lieten staan die al uit hun team geschopt waren...
Owla, Damien die iets positief zegt over de changesDamienx2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:39:
Mooie patchnotes, echter ben ik nog steeds van mening dat dit Ryze niet gelijk beter maakt. Voor de rest kan ik prima met de wijzigingen leven. Ben benieuwd of Karma ook daadwerkelijk populairder zal worden als support door de huidige changes.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ik geef ook nog wel regelmatig Riot complimenten, maar ik ga niet alles sugarcoaten als het ook daadwerkelijk ruk is. Ik hoop dat jij ook niet zo in elkaar steekt, want dat soort personen zie ik liever gaan dan komen. Kritische blikken bereik je meer vooruitgang mee dan alleen maar ja-knikkers.Jebus4life schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:36:
[...]
Owla, Damien die iets positief zegt over de changes
[ Voor 44% gewijzigd door Gropah op 28-05-2015 15:29 ]
Geld dit enkel voor een enkele pathé of is er meer bekend? Lijkt me namelijk wel leuk om te zien, maar dan wel met vrienden, en niet helemaal in groningen xDDamienx2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:04:
Goed nieuws. Pathé heeft plannen om LCS matches en World's te showen. Op de man spelen gebeurd hier niet
Edit: excuses voor een nieuwe post, had natuurlijk mijn oude even moeten editten..
[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 28-05-2015 15:29 ]
Want Riot leest hier ook mee?Damienx2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:35:
[...]
Kritische blikken bereik je meer vooruitgang mee dan alleen maar ja-knikkers.
[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 28-05-2015 14:33 ]
Ik verwacht dat mensen verder komen dan een tweakers subforum... oftewel een mening delen die verder komt dan de random 10 personen die hier meelezen. Maar waarom zou ik hier een andere mening tonen dan op andere plekken?Vicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:32:
[...]
Want Riot leest hier ook mee?Als je serieuze en goed onderbouwde kritiek hebt kun je deze beter op de Riot fora plaatsen dan hier, dan heb je tenminste nog kans dat de juiste mensen bij Riot het lezen en er iets mee kunnen doen. Voor hier is het leuk om er een discussie over te voeren onderling, maar daadwerkelijk er iets mee bereiken zie ik niet zo gauw gebeuren
Jij hebt een fijn beeld van jezelf... wat hebben jullie toch allemaal met autisten?@Rordarok: een stel gefrustreerde autisten die elkaar nog nooit gezien hebben die geforceerd lollig gaan doen, ik kan niet wachten!
Ik zou geen reden kunnen bedenken, dat is ook niet wat ik zeg. Het gaat mij om het zinnetje dat er hier uberhaupt iets te bereiken valt met een kritische blik. Behalve een (mogelijk) interessante discussie nogal weinig lijkt me.Damienx2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:38:
[...]
Maar waarom zou ik hier een andere mening tonen dan op andere plekken?
[...]
Kijk de gemiddelde chatlog van een league game eens na zou ik zeggenJij hebt een fijn beeld van jezelf... wat hebben jullie toch allemaal met autisten?
Het lijkt erop dat je daarmee doelt op toxic behavior, dat heeft vanzelfsprekend helemaal niets te maken met autisme. M.i. nogal een foute en gewaagde uitspraak dus.Vicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:55:
Kijk de gemiddelde chatlog van een league game eens na zou ik zeggenEn ja, daar zitten er hier ook voldoende van ondanks dat alle Tweakers natuurlijk roepen dat ze Roomser dan de Paus zijn.
Dat is toch het doel van een forum? Interessante discussie? Daarnaast hebben we de afgelopen delen genoeg gezien wat er gebeurt wanneer iedereen maar lukraak slap gaat ouwehoeren en posten, dus doe mij die kritische blik maar.Vicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:55:
[...]
Ik zou geen reden kunnen bedenken, dat is ook niet wat ik zeg. Het gaat mij om het zinnetje dat er hier uberhaupt iets te bereiken valt met een kritische blik. Behalve een (mogelijk) interessante discussie nogal weinig lijkt me.
Deze vergelijking gaat nogal krom t.a.v. autisme. Wellicht toch even zoeken wat het inhoudt en wellicht even twee keer nadenken voor je dergelijke uitspraken doet. Kan me goed voorstellen dat je hier mensen nogal mee voor het hoofd stoot.Vicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:55:
Kijk de gemiddelde chatlog van een league game eens na zou ik zeggenEn ja, daar zitten er hier ook voldoende van ondanks dat alle Tweakers natuurlijk roepen dat ze Roomser dan de Paus zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Jaap. op 28-05-2015 15:12 ]
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Mee eens, maar Damien had het over vooruitgang boeken. De game boekt geen vooruitgang omdat wij hier kritisch zitten te wezen, dat is waar ik op doel.JapieTalent schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:11:
[...]
Dat is toch het doel van een forum? Interessante discussie? Daarnaast hebben we de afgelopen delen genoeg gezien wat er gebeurt wanneer iedereen maar lukraak slap gaat ouwehoeren en posten, dus doe mij die kritische blik maar.
ach man. het maakt mij op zich echt niet veel uit. Je weet toch, even goede vrienden.Vicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:04:
[...]
Mee eens, maar Damien had het over vooruitgang boeken. De game boekt geen vooruitgang omdat wij hier kritisch zitten te wezen, dat is waar ik op doel.
Over autisme: ik weet wat het inhoudt. Wist niet dat er zo over gevallen zou worden terwijl we hier geregeld uitspraken als 'debielen', 'apen', 'mongolen' etc. in de mond nemen als het over onze teammates gaat. Autist is dan blijkbaar ineens ver over de grens. Prima, so be it.
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
World finals hebben ze afgelopen jaar in Groningen ook laten zien, meer dan 500 man (en vast ook een verdwaalde vrouw) opkomst.Damienx2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:04:
Pathé heeft plannen om LCS matches en World's te showen.
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 25-06-2015 20:07 ]
Wat een plek ook weerTheBrut3 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:29:
[...]
World finals hebben ze afgelopen jaar in Groningen ook laten zien, meer dan 500 man (en vast ook een verdwaalde vrouw) opkomst.
Verdomme, ik sproei zowat mn chocomel over mn laptopscherm heen terwijl ik dit leesDamienx2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:34:
[...]
Ik zal geen namen noemen want ik wil niet dat de melk bij de desbetreffende mensen in het verkeerde keelgat schiet. Dat is namelijk not done.
Same hereVicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:52:
[...]
Verdomme, ik sproei zowat mn chocomel over mn laptopscherm heen terwijl ik dit lees![]()
Wat ik me nog kan herinneren was dat er veel gezeik omtrent dat evenement was omdat de 'swag' zo schraal was. Mensen verwachtten blijkbaar dat ze een shitload aan gratis skins en merch zouden krijgen
Je houdt ons traditioneel toch wel nauwgezet op de hoogte van je vorderingen hè? Willen we niet missen...Ricmaniac schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:41:
sinds 2 dagen af en toe weer even een potje doen om weer een beetje te wennen aan lol om ook voor dit seizoen me placements te doen, had er paar maanden terug wel nog 2 gespeeld en allebei verlorenwas geeindigd in plat V vorig seizoen, Wil ook minstens plat eindigen dit seizoen
[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 28-05-2015 17:00 ]
Oh maar die illusie moet je ook niet hebben, ook niet wanneer je op Riot forums een thread aanmaakt. Kans lijkt me nihil dat ze namelijk individuele threads gaan beoordelen, ondanks dat er wellicht best zinnige dingen inzitten. Als er velen gaan klagen over een of ander issue, bij voorkeur onder leiding van een of enkele bekende streamers zijn ze ineens veel meer geneigd actie te ondernemen.Vicarious schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:04:
[...]
Mee eens, maar Damien had het over vooruitgang boeken. De game boekt geen vooruitgang omdat wij hier kritisch zitten te wezen, dat is waar ik op doel.
Is voor velen niet langs de deur, maar als het geslaagd was voor Pathe is er natuurlijk best kans dat ze het dit jaar landelijk doen.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:39:
Wat een plek ook weer
http://steamcommunity.com/id/teupje/
Yep...trouwens tank meta ))Junia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:22:
LCS
spoiler:Wat een saaie stomp matches. Bah, echt totaal geen interessante matches.
LCS post
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 29-05-2015 08:36 ]
Maar dat weet je nu. Wist je dat op het moment van de change? Hoe de nieuwe Ashe zou zijn? Nee, daarom dus tijdelijk disabled in ranked. Ten eerste om een per ongeluk unbalanced change niet een te grote impact te laten hebben en ten tweede spelers beschermen van zichzelf.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:59:
Tbh vind ik Ashe niet voldoende veranderd om te zeggen dat deze in ranked maar uit moet. Ekko, ja, want niemand heeft hem gespeeld. Ashe heeft changes gehad, maar niets wat haar core gameplay verandert. Ult is hetzelfde, de slow hoeft niet meer getoggled, E is nu global en W is ook hetzelfde. Ze is wat dat betreft gebuffed, want haar passive is nu daadwerkelijk nuttig en Q heeft een steroid gekregen. Het is niet bepaald rocket science om de nieuwe (Q van) Ashe een beetje door te hebben.
Damienx2 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:30:
[...]
LCS post
spoiler:Eenzijdige stomps. Niet echt bijzonder spannend om naar te kijken, maar het was iig weer fijn om een toernooi te zien.
<knip>
Mijn verwachting als top 4 voor het eind van de split: Fnatic, Origin, Elements en Unicorns of Love. Heel misschien dat H2K uiteindelijk UOL nog uit die top 4 stoot, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
True, maar aan de andere kant, er is maar zoveel wat je kan doen om de retards tegen zichzelf te beschermen. Er zijn champs zoals Vlad, Irelia of bijvoorbeeld een Orianna die al jaren hetzelfde zijn, en dan heb je nog pannenkoeken die er na een paar potjes spelen 1/9 mee gaan.Damienx2 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:06:
[...]
Maar dat weet je nu. Wist je dat op het moment van de change? Hoe de nieuwe Ashe zou zijn? Nee, daarom dus tijdelijk disabled in ranked. Ten eerste om een per ongeluk unbalanced change niet een te grote impact te laten hebben en ten tweede spelers beschermen van zichzelf.
En met changes bedoel ik dus een change in de ability, en niet van jongens 1 ability deed eerst 18 damage maar nu 16, succes ermee.
Report pls. Omdat je geen lol kan spelen ben je nog niet meteen een retard. Misschien stoot je wel iemand tegen het hoofd nu! REPORT!
Nou we hadden gisteren een hele speciale jongen... Onze Graves was redelijk fed, maar decision making ho maar. Hun jungler dood en hun carry op de bot lane. Ik roep, jongens tijd voor Baron, daarna eventueel Drake en enden. Hij en zijn "clan mate" en de top laner hadden blijkbaar geen zin in winnen en gaan met z'n 3en naar enemy base om daar fijn in elkaar gestampt te worden in een 4v3. Dit herhaalt zich nog zo'n 2-3 keer (we hadden op dit moment allang de Baron kunnen hebben en enden) en ik roep, jongens waarom zo gigantisch hard throwen met een 10k+ gold lead? Pak gewoon gvd die baron en we flooden die base van ze, alle inhibs liggen open.Vicarious schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:26:
[...]
Report pls. Omdat je geen lol kan spelen ben je nog niet meteen een retard. Misschien stoot je wel iemand tegen het hoofd nu! REPORT!
Maar ik zeg toch ook niet dat dat het probleem is? Ik zeg alleen dat je ondoordachte changes eerst eruit kunt halen door normals te scannen en daarna de change kunt doorvoeren, waarna de Ashe mains in ranked met een beter gebalanceerd poppetje spelen. Waarom zou mij het boeien als zij geen normals spelen? Er zijn genoeg die het wel doen, en op basis van die cijfers kun je zien of een change het juiste effect blijkt te hebben.Vicarious schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:26:
[...]
Anyway, ik ben het eens met Rudy. Het is niet alsof de spelers die Ashe hadden willen spelen ineens normals met haar gaan spammen ofzo. Die gaan gewoon lekker door met ranked spelen op andere champs en zodra Ashe beschikbaar komt picken ze haar alsnog.
[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 29-05-2015 09:43 ]
Nouja je noemde ook het puntje spelers beschermen tegen zichzelf en daar ging Rudy op in. Verder heb je wel een punt inderdaad.Damienx2 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Maar ik zeg toch ook niet dat dat het probleem is? Ik zeg alleen dat je ondoordachte changes eerst eruit kunt halen door normals te scannen en daarna de change kunt doorvoeren, waarna de Ashe mains in ranked met een beter gebalanceerd poppetje spelen. Waarom zou mij het boeien als zij geen normals spelen? Er zijn genoeg die het wel doen, en op basis van die cijfers kun je zien of een change het juiste effect blijkt te hebben.
Resultaten in normals hebben geen enkele impact op ranked ladders. Waarom zou je het in LCS wel doen, maar in je normale soloqueue eruit laten? Rengar, tijden lang gebanned in de LCS omdat hij nog niet correct was gereworked. Maar ondertussen laat je wel de ADC's in soloqueue ge-oneshot worden. Dat klopt niet. Zelfde overigens met bekende bugs.
Vond Forg1ven eigenlijk ontzettend dominant lanen (zoals altijd), een paar fantastische excapes in ganks (mede dankzij z'n zupport en wat geluk uiteraard). Maar daarna kon hij het niet carryen (paar keer ook niet zo denderend positioneel), maar das had ook ontzettend veel met z'n team te maken, rest van Gambit was 0,0 threat waardoor gewoon elke engage er 100% all in gegaan werd op Forg1ven (dat kon natuurlijk ook omdat hij niet altijd goed gepositioneerd stond zoals ik eerder zei), maar de rest lag allemaal zo ver achter...Damienx2 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:30:
[...]
LCS post
spoiler:Gambit: Diamondprox en Edward zijn echt toe aan vervanging. Nu kun je zeggen dat Elements een goede pot speelde, maar Gambit daarentegen speelde een enorm slechte pot.Tevens vond ik het ook geen sterk optreden van Forgiven, maar goed daar heb je ook enigszins een team voor nodig. Nu kun je de schuld leggen bij het feit dat ze weinig tot geen kans hebben gehad tot practice, maar ik vind dat voor ervaren spelers als Diamondprox en Edward wat te makkelijk.
Roccat: Tja, Roccat... Waarom Woolite nog in de LCS zit is mij uberhaupt een raadsel. Hij is een erg slechte versie van Cop en die vond ik al niet LCS-waardig. Er moet toch ergens in de Challenger scene in zowel NA/EU toch wel een ADC rondlopen met meer kwaliteiten dan Woolite... Voor de rest eigenlijk een degradatie kandidaat net als Giants.
Reddit heeft echter niet zo'n geweldig track record als het gaat om het accuraat inschatten van spelers. Iedereen roept maar wat omdat een speler toevallig een keer een slechte game heeft. Het gebeurt vaak genoeg dat iemand kapot wordt gezeken (kijk maar naar Dexter op het einde van het vorige seizoen) terwijl er niks mis is met de speler zelf. Maar op het moment dat iemand dan retired of iets anders gaat doen dan komen alle armchair experts weer naar boven met 'underrated' 'consistent' en nog meer van dat soort willekeurige troep.Jebus4life schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:21:
[...]
Vond Forg1ven eigenlijk ontzettend dominant lanen (zoals altijd), een paar fantastische excapes in ganks (mede dankzij z'n zupport en wat geluk uiteraard). Maar daarna kon hij het niet carryen (paar keer ook niet zo denderend positioneel), maar das had ook ontzettend veel met z'n team te maken, rest van Gambit was 0,0 threat waardoor gewoon elke engage er 100% all in gegaan werd op Forg1ven (dat kon natuurlijk ook omdat hij niet altijd goed gepositioneerd stond zoals ik eerder zei), maar de rest lag allemaal zo ver achter...
Heb nooit al die hate op Cop begrepen, altijd veruit de meest underrated ADC gevonden in misschien wel de volledige scene. Stond een aantal weken terug nog een post erover op reddit (die ik niet meer terugvind natuurlijk) met een paar goeie argumenten daarover.
[ Voor 5% gewijzigd door Rordarok op 29-05-2015 11:28 ]
Vind het mooi hoe iemand kritiek omzet in haat. Ik haat Cop niet, ik haat iemand als Yellowpete ook niet. Het zijn echter geen ADC's waarmee je worlds gaat winnen, hoe goed de rest van het team ook is. Als ik naar ADC's kijk let ik op wat ze brengen tijdens een match.Rordarok schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:27:
[...]
Dat neemt niet weg dat ik Cop naar mate hij langer in Curse zat steeds beter ben gaan vinden, in CA vrij sterk vond en hem in Gravity zeker niet minder vond dan andere top tier ADCs.
[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 29-05-2015 12:06 ]
Doen we geen spoilers meer?Jebus4life schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:21:
Vond Forg1ven eigenlijk ontzettend dominant lanen (zoals altijd), een paar fantastische excapes in ganks (mede dankzij z'n zupport en wat geluk uiteraard). Maar daarna kon hij het niet carryen (paar keer ook niet zo denderend positioneel), maar das had ook ontzettend veel met z'n team te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 29-05-2015 12:08 ]
Ik dacht dat we het er over eens waren dat de tank meta geen probleem was?Koekiemonsterr schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:07:
[...]
Doen we geen spoilers meer?
Had volgens mij een stuk meer te maken met de team comp van Elements en het feit dat zij na het verliezen van een paar towers in de teamfights heel solide speelden.
Hoeveel tankier konden ze ook nog worden? Ali, Seju, Mao, Vlad, en Urgot. Een kwestie van tijd voordat deze tank comp zou komen bovendrijven; zelfs het pakken van 3 early towers was niet genoeg om die tank squad af te stoppen.
[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 29-05-2015 12:15 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 25-06-2015 20:07 ]
Ja of geef ADC's een speciale summoner spell die ze 100 armor geeft voor 5 secs....Skyclad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:23:
Gewoon wat meer %health items voor ADCs erin gooien en wat APCs op hun ult 50% target armor als bonus magic damage geven. Dan is er geen probleem meer met de tank meta
[ Voor 99% gewijzigd door Koekiemonsterr op 29-05-2015 12:31 ]
Of gewoon cinderhulk en righteous glory uit de game removen en weer teruggaan naar vroegah^ toen je nog de spirit of the ...bear? o.i.d. had. Gewoon een jungle item die +300~500 HP geeft en wat mooie regen stats.Skyclad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:23:
Gewoon wat meer %health items voor ADCs erin gooien en wat APCs op hun ult 50% (of meer) target armor als bonus magic damage geven. Dan is er geen probleem meer met de tank meta
Of gewoon al die assassins met resets ook een reset op assists geven, dan kan een team van 5 assassins weer zoals in S4 binnen 0.1s een volledig team omzeep helpen, inclusief 6 item tanks.
Ik wou net zeggen jongens, ik ga er vanuit jullie gewoon luisteren naar mijn posts en lekker ja-knikken. Ik ga trouwens ook naar de universiteit, dus als ik het goed begrepen heb ben ik nu de officiële LoL-overlord? Laat dat autisme karma swag maar komen!Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:18:
[...]
Hey hey hey, we gaan niet tegen het hoge woord van een Tweakers Diamond ranked speler in hier toch? Anders is de topic report al snel gedaan voor dat non-universitaire gedrag, heer Damien.
Ancient Golem. Pff Damien, Lizard was de DPS variant, Spectral Wraith de AP variant! Noob!Junia schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:28:
[...]
Of gewoon cinderhulk en righteous glory uit de game removen en weer teruggaan naar vroegah^ toen je nog de spirit of the ...bear? o.i.d. had. Gewoon een jungle item die +300~500 HP geeft en wat mooie regen stats.
[ Voor 26% gewijzigd door Rordarok op 29-05-2015 12:37 ]
Nevermind ik zit er zelf zwaar naast... :<Junia schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:28:
[...]
Of gewoon cinderhulk en righteous glory uit de game removen en weer teruggaan naar vroegah^ toen je nog de spirit of the ...bear? o.i.d. had. Gewoon een jungle item die +300~500 HP geeft en wat mooie regen stats.
Het is dat ik de Whatsapp van de moderator niet heb, maar anders zou ik dit op de man spelen toch echt topicreporten. Want die 10 minuten service ziet er wel leuk uit.Rordarok schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:35:
[...]
Ancient Golem. Pff Damien, Lizard was de DPS variant, Spectral Wraith de AP variant! Noob!
[ Voor 51% gewijzigd door Koekiemonsterr op 14-12-2015 13:11 ]
Eigenlijk twee misbaksels van items ja, vooral Righteous Glory, maar goed.Junia schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:28:
Luisteren, juist...Rordarok schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:35:
luisteren naar mijn posts
Pas als je het diploma hebt.Rordarok schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:35:
Ik ga trouwens ook naar de universiteit, dus als ik het goed begrepen heb ben ik nu de officiële LoL-overlord?
Ik heb niet gezegd sterke performance, ik heb gezegd dominant (zoals altijd) in lane en nadien positioneel wat foutjesDamienx2 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:13:
[...]
Overigens ik vind "sterke performance" en "slecht positioneel" wel mooi in 1 zin passen. Het streept lekker tegen elkaar weg.
Ik ging er toch eigenlijk wel van uit dat jullie mijn posts hardop voorlazen, als een soort Bijbel-gebed bij het avondeten? Valt me toch wel een beetje tegenTheBrut3 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:05:
[...]
Luisteren, juist...
[...]
Pas als je het diploma hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door Rordarok op 29-05-2015 13:17 ]
Assumption the ........... number 1 source of flaming in LoLRordarok schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:08:
[...]
Ik ging er toch eigenlijk wel van uit dat jullie mijn posts hardop voorlazen, als een soort Bijbel-gebed bij het avondeten? Valt me toch wel een beetje tegen
Reddit, betrouwbaarheid en intelligentie in 1 zin dat is een dappere opmerking.En pff dat duurt nog veel te lang. Ik kan wel een Reddit-account laten zien met meer dan 2k karma, dat moet qua betrouwbaarheid van intelligentie dan ook wel garant staan toch?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Skyclad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:29:
spoiler:Origen kan ver komen als ze zo blijven spelen.
Giants en CW zijn erg zwak, zoals ook tijdens de Spring Split al bleek.
Ik moest hem echt even weer naar beneden drukken, want holy fuck de finale van het G1gaming event... ik kan niet wachten. Gelukkig houden jullie ons op de hoogte met deze schaamteloze reclamevoering. ThanksWacky Weed schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:29:
Misschien herinneren jullie het G1gaming event nog?
Nou de finale is vanaag.
http://nl.ign.com/m/leagu...eague-of-legends-toernooi
blijf het toch een vreemde opbouw vinden
Teams spelen om een PC van 1500..? Hoe gaan ze dat dan verdelen?Wacky Weed schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:29:
Misschien herinneren jullie het G1gaming event nog?
Nou de finale is vanaag.
http://nl.ign.com/m/leagu...eague-of-legends-toernooi
blijf het toch een vreemde opbouw vinden
Dude de enige reden dat je je in dit topic hebt laten zien is reclame voor dat rare clubje, dan kun je dat verwachten. En dan met "blijf het een rare opbouw vinden" doen alsof je niet bij hen hoortWacky Weed schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:57:
Haha, nou sorry hoor.
wist niet dat je boos zou worden
Oh dat komt vast goed!Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:58:
[...]
Teams spelen om een PC van 1500..? Hoe gaan ze dat dan verdelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Rordarok op 30-05-2015 15:56 ]
Wel, op de site staat "het winnende team krijgt een PC twv 1500" ipv "elke speler in het winnende team krijgt etc"Rordarok schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:56:
Volgens mij krijgen de winners allemaal één pc, dus in totaal 5 computers, lieve schatten.
Ehm nee? Heb je die match überhaubt wel bekeken?Skyclad schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:54:
SBENU vs CJ laat zien hoe je Varus moet spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 30-05-2015 17:09 ]
Quadra voor Kata > "6 for 2"TheBrut3 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:20:
Team Tweakers speelt nu, die kunnen we toch minimaal aanmoedigen?
Wat een slechte casters trouwens.
[ Voor 35% gewijzigd door schaapiej op 30-05-2015 17:34 ]
Klopt dan toch wat ik zei? Je moet als Varus gewoon anderen voor je laten winnenKoekiemonsterr schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:03:
[...]
Ehm nee? Heb je die match überhaubt wel bekeken?
SBENU stond op minuut 12 al met 6-1 voor qua kills en met 10-2 rond minuut 20. Er was gaandeweg een 4k gold lead ook nog.
Deze game werd simpelweg uit handen gegeven door SBENU, met name door domme drake fight rond minuut 36 waarin ze veel te veel dmg van de drake pakten en CJ ondertussen vrijuit en ongestoord erop los kon poken. Dat geef CJ kills, drake en baron. En hup ze waren weer terug in de game.
CJ had dus Varus (op mid welteverstaan), en dat was aardige counter voor Vlad, mede door Varus' longe range poke en aa's en zijn E die Vlad's healing beperkt. Maar ja, veel meer dan druk op Vlad en een 15 cs lead had ie niet. Gaandeweg ging Varus gedurende laning phase 2 keer achter elkaar dood, omdat ie in skirmishes en bijv voor Sejuani ganks veel te kwetsbaar is.
Cj won echt niet door Varus. Datzelfde gold ook voor die finals van april waarin UOL met Varus mid won van Fnatic. UOL won, maar niet zozeer dankzij (een overigens wel goed spelende) PowerofEvil op Varus mid.
Sowieso is Varus mid enkel een optie voor (pro) teams waarbij je daadwerkelijk goed kan samenwerken. Anders is Varus veel te veel een sitting duck.
In deze match profiteerde Varus nogal van de zoning van de ults van Nunu en Rumble, de speed boost van Sivirs ult en de peeling van Janna. Als Varus niet kan profiteren van dergelijke goed gecoördineerde steun....
En dit alles zeg ik notabene als oude Varus fan. Als ADC is ie helaas al tijdenlang in een jammerlijke staat; op mid is het wel heel erg niche. MontoCristo zei volgens mij geheel terecht: In Ezreal heb je op mid eigenlijk een betere AD poker dan Varus.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq